Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 53 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Arfman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:27:
Ik heb letterlijk bij elk stuur wat ik ooit heb gehad (Thrustmaster, Logitech, Fanatec en SimXperience) problemen gehad met drivers en deze ook weer opgelost zien worden. Daar ben ik niet zo bang voor.
drivers zijn niet het zelfde als firmware (ook al hebben ze daar wat nukken mee too).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 11:02
Luckeh schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Zelf nog even verder gezocht. Het lijkt erop dat Asetek in de markt van simhardware wil gaan stappen.

UGT is afgelopen November overgenomen door Asetek voor het bedrag van 1M Euro. overgenomen. Een bedrijf wat o.a. in CPU koeling al een tijdje actief is.

[...]

Maar er is nog meer. Ze hebben ook een groot aandeel genomen in Granite devices in ruil voor IP. Ze hebben hier 6.8M EUR voor op de tafel gelegd. Zie hiervoor dit persbericht. Granite devices is het moederbedrijf van Simucube.

[...]

Asetek zelf is een Deens bedrijf wat (blijkbaar) al 20jr bestaat.

Ik ben erg benieuwd wat dit gaat betekenen voor de Cube stuurtjes. Ik vermoed dat ze met een reden uit de beschikbaarheid zijn gehaald. De laatste twee maanden heeft Cube ook geen enkele marketing meer gedaan voor de GTX/CSX stuurtjes.
Nou lekker dan, heb sinds 31-12-2020 mijn CX2 binnen... |:(

Ben overigens zeer tevreden met het stuur. Dat de software een beetje clunky was wist ik wel, heb mijn huiswerk gedaan.
De bouwkwaliteit is toch wel echt high end en ik had een mooie black friday deel voor 150 euries minder.

Tot dusver zeer tevreden en het lijkt me sterk dat ze ineens de UGT niet meer gaan ondersteunen voor bv nieuwere titels.

PS ik had ook de disconnect met firmware en SW in de UGT maar is sinds vandaag weer online.

Gelijk de beta geïnstalleerd, die verhielp een paar bugs. Ze moeten ook wel even de links e.d. fixen, maar met google kom je er wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8y3IvKEFCC6_Ae75dU5xV_M1CA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BM9MiYZlZlfmeeouQ3uM2T4b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
MaikyM schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:54:
Wellicht ben ik hier aan het juiste adres. heb sinds een paar weken dat het gevoel in mijn Accuforce V1 stuur wat minder vloeiend lijkt te worden. Dit gevoel ontstaat na 40-50 minuten gebruik. De ventilatoren op de controllerbox beginnen steeds harder te blazen (heb hier geen last van, speel met headphones en vr). Wat mij wel opviel is dat als ik de base een power cycle geef tussendoor dat het lijkt of de as niet helemaal meer recht is, dit is alleen te zien zonder het stuurwiel bevestigd. Tevens wil de base af en toe een soort Cloink geluid maken.

In bijgevoegd filmpje in het eerste gedeelte de wobble, dit zonder stuur. Het tweede gedeelte stopt het stuur halverwege de powercycle en in het laatste gedeelte de cloink als het stuur naar rechts draait. Nu mijn vraag, zijn er hier misschien mensen die ditzelfde hebben ervaren? En zo ja, wat was de eventuele oplossing. Een simpele reparatie of het eventueel vervangen van de motor?

YouTube: Issues met mijn accuforce V1
Kwam een vergelijkbaar probleem tegen op het forum van racedepartment. De oplossing bleek het vastzetten van een controller op de achterkant van de motor. Deze bleek bij mij ook een afgebroken plastic pootje te hebben met minimale speling tot gevolg. Dit nu tijdelijk met een stukje tape vast gezet in afwachting van een meer permanentere oplossing. Eerste test rit lijkt probleemloos te zijn verlopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLN8Pa4UcFNDYxqKHKB-xOYzowo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLhiHYJXwUo1nIomBKG4Psxn.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Darkangle schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:29:
[...]

drivers zijn niet het zelfde als firmware (ook al hebben ze daar wat nukken mee too).
True, maar volgens mij gaat dat best ok bij Fanatec vandaag de dag (voor zover mij bekend). Vergeet ook niet dat de gemiddelde Fanatec gebruiker wat “minder slim” is dan een Simecube gebruiker. Daarmee bedoel ik dat Fanatec een mainstream merk is met dito gebruikers, veel problemen komen voort uit gemakzucht en het niet lezen van handleidingen, als ik de Facebook groepen er op na sla kom je de meest “domme” vragen tegen van mensen die dachten even een wheelbase te kopen en zich 0,0 verdiepen in hoe zo’n apparaat nou precies werkt.

Een Simecube bijvoorbeeld wordt over het algemeen aangeschaft door mensen die al een poosje met sim racen bezig zijn en hun onderzoek hebben gedaan, dan is het probleemoplossend vermogen vaak ook iets groter dan dat van een gebruiker die gewoon het duurste op een website aanklikt en verwacht dat het uit de doos inpluggen en klaar is.

Het feit dat een boosted media zo populair is met z’n tutorial video’s over hoe een firmware update uit te voeren (wat echt niet meer is dan de handleiding voorlezen) zou al genoeg moeten zeggen... er is een hele hoop volk wat gewoonweg de manual direct bij het oud papier mikt (ondanks het feit dat het hele slechte manuals zijn bij Fanatec) en liever gaat klagen op Facebook ;)

Ik denk dat ze het aardig op orde hebben vandaag de dag, ze moeten alleen eens stoppen met die eeuwige beta drivers want dat maakt het er voor de eindgebruiker ook niet duidelijker op.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
De laatste drivers (381) van Fanatec zijn geen Beta meer, die zijn RC. Sinds vorig jaar maart hebben ze de juiste mensen op de juiste plek zitten bij Fanatec en gaat het bergopwaarts met de drivers.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madhouse1979 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:14:
De laatste drivers (381) van Fanatec zijn geen Beta meer, die zijn RC. Sinds vorig jaar maart hebben ze de juiste mensen op de juiste plek zitten bij Fanatec en gaat het bergopwaarts met de drivers.
Beta, RC... allemaal één pot nat, men moet gewoon een stable driver + firmware de deur uit doen. Ik geloof dat er 1 misschien 2 officiële stable drivers zijn gereleased (zo even uit het blote hoofd) voor de DD1 + DD2 en dat is te weinig gezien de "problemen" die mensen in het begin hadden en de verwachtingen die gebruikers hadden bij aanschaf van een DD terwijl de drivers / firmware eigenlijk nog niet echt klaar waren.

Dus ja het gaat beter (wat betreft de kwaliteit van hetgeen men aflevert) maar de communicatie en verspreiding van drivers / firmware kan nog wel een paar tandjes beter. Overigens hoe dan ook niet het meest sterke punt van Fanatec, communicatie naar de eindgebruiker ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Splendiddd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:15:
[...]
Nou lekker dan, heb sinds 31-12-2020 mijn CX2 binnen... |:(
Ik heb antwoord van Cube. Lijkt erop alsof ze gewoon doorgaan!
quote: Elizabeth van Cube
Hello Lucas,

Thank you for your email.
We are aware there were some issues with the UGT sofware this weekend.
It looks as though these issues have been solved, but if you do experience any more problems or you need to speak to them, you can contact them at info@ultimategametech.com

We are currently experiencing some supply chain problems, but our CSX 2 and GT-X wheels will be back in stock again. We hope very soon :)

Please, let me know if you have any more questions.

Regards,
Elizabeth

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Luckeh daar ben ik blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 16:23
Hey allemaal,

ik rij momenteel met een Thrustmaster T150 set, en waar ik nog best tevreden ben van het stuur, heb ik wel het gevoel dat betere pedalen me wel zouden helpen om mijn rondetijden consistenter te maken. Na een practice session van een uur, zijn mijn avg rondetijden nog te ver weg van mijn beste ronde. Ik besef dat dit met veel oefenen sowieso nog betert, maar ik denk toch ook dat een beter setje pedalen me al op de goede weg zou helpen, niet?

Concreet had ik een aantal opties in gedachten, nl:
- Thrustmaster T3PA
- Thrustmaster T3PA Pro
- Thrustmaster T-LCM

Welke van bovenstaande raden jullie mij aan als volgende stap? Of zijn er nog andere betere opties voor mij?

Belangrijk is dat ik voorlopig wel nog geen vaste setup heb, en ik dus regelmatig de pedalen terug in de kast steek...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Vince23 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:48:
Hey allemaal,

ik rij momenteel met een Thrustmaster T150 set, en waar ik nog best tevreden ben van het stuur, heb ik wel het gevoel dat betere pedalen me wel zouden helpen om mijn rondetijden consistenter te maken. Na een practice session van een uur, zijn mijn avg rondetijden nog te ver weg van mijn beste ronde. Ik besef dat dit met veel oefenen sowieso nog betert, maar ik denk toch ook dat een beter setje pedalen me al op de goede weg zou helpen, niet?

Concreet had ik een aantal opties in gedachten, nl:
- Thrustmaster T3PA
- Thrustmaster T3PA Pro
- Thrustmaster T-LCM

Welke van bovenstaande raden jullie mij aan als volgende stap? Of zijn er nog andere betere opties voor mij?

Belangrijk is dat ik voorlopig wel nog geen vaste setup heb, en ik dus regelmatig de pedalen terug in de kast steek...

Bedankt!
Mijn advies zou zijn om de T-LCM aan te schaffen. Praktijk leert dat je toch het meest consistent gaat rijden met loadcell pedalen. Alternatief zou nog kunnen zijn om naar de Fanatec CSL Elite pedals te kijken met loadcell voor het geval je op termijn overweegt om ook je wheelbase te vervangen voor een Fanatec.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09 09:22
ALs je de boel enigszins vast kunt zetten (en daar heb je niet per se een dure rig voor nodig) zou ik absoluut gaan voor loadcell pedalen

nu ken ik deze 3 sets niet persoonlijk. Maar voor de prijs van 200 euro zit je al dichtbij een set fanatec pedalen (250 euro meen ik) en dat is in principe een set waar je lang mee kan doen zonder over een jaar weer te hoeven upgraden

Er wordt wel gezegd dat het rempedaal de grootste invloed heeft op je rondetijden (en met name consistentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Doubleoz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:55:
[...]
...voor het geval je op termijn overweegt om ook je wheelbase te vervangen voor een Fanatec.
De set met loadcell pedalen kunnen gewoon via USB, dus ook prima te gebruiken met welke wheelbase dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Arfalas schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:56:
[...]

De set met loadcell pedalen kunnen gewoon via USB, dus ook prima te gebruiken met welke wheelbase dan ook
Klopt, dat geldt ook voor de CSL Elite LC. Maar de reden dat ik deze aanbeveel is als hij overweegt in de toekomst een Fanatec wheelbase aan te schaffen dat hij dan van hetzelfde merk ook de pedalen wil. Maar zowel met de T-LCM als CSL Elite LC haalt hij een set mooie pedalen in huis.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
De enige voorwaarde is dat @Vince23 op de PC speelt, deze info mis ik nog. Indien je op de PC speelt kun je de pedalen via USB aansluiten. Ik sluit me dan aan bij bovenstaande adviezen en zou voor de Fanatec CSL pedalen gaan. Als je voor loadcell gaat kun je deze direct via USB aansluiten via de bijgeleverde controller. Ga je voor basis set van 2-pedalen zonder loadcell dan heb je een optionele USB adapter nodig. De loadcell kun je dan eventueel later nog los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
Bedankt voor de input! Ik speel op PC, dus daar ben ik al niet door gelimiteerd.

Wat zijn de voordelen van de Fanatec CSL Elite Pedals LC tov de Thrustmaster T-LCM?
En moest ik beslissen om nu voor de gewone Fanatec CSL Elite Pedals te gaan zonder de LC kit, ga ik dan ook nog enige vooruitgang zien tov mijn huidige pedalen? Of is de LC kit toch echt wel een groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Absoluut een groot verschil, maar dat zal voor iedere rem met loadcell gelden.
Het is makkelijker om kracht te doseren dan een pedaal gebaseerd op travel. Daarom zal je ook consistenter worden met een loadcell rem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
Ja dat dacht ik dus ook wel, daarom dat ik toch liever iets meer uitgeef zodat ik een loadcell rem heb en dus echt verschil ga voelen.

Dan is het nog juist de Thrustmaster T-LCM vs the Fanatec CSL Elite Pedals LC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Voordeel van die T-LCM is wel dat op de gas en koppeling Hall sensors zitten vs Potmeters welke slijten en vuil worden op de CSL. De slijtage van die Potmeters is wel beetje afhankelijk van je gebruik maar is wel iets wat ik zelf een min punt vind van die CSL pedals en toen op mijn eigen CSL pedals kapot heb zien gaan. Fanatec lijkt niet de beste potmeters te gebruiken en ik ben ook niet de enige die ze kapot ziet gaan en dat ze op een gegeven moment spikes gaan vertonen op de input. Al zijn er inmiddels voor CSL wel Hall Sensor upgrades te vinden van 3rd parties, maar ja die zijn ook niet gratis met iets van 30 a 40 euro voor een setje als je de load cell pedals hebt.

Verder geen ervaring met die T-LCM pedals dus durf verder niet te zeggen welke de betere is van deze 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
Vince23 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:18:
Ja dat dacht ik dus ook wel, daarom dat ik toch liever iets meer uitgeef zodat ik een loadcell rem heb en dus echt verschil ga voelen.

Dan is het nog juist de Thrustmaster T-LCM vs the Fanatec CSL Elite Pedals LC...
Da's een vraag die wel vaker voorbij komt en voor alle twee valt wat te zeggen. De TM's zijn "out of the box" qua specificaties ietsjes beter met betrekking tot de hal-sensors vs potmetertjes, echter als je in het achterhoofd houdt dat je de potmetertjes vrij eenvoudig kan upgraden hoeft dat geen bezwaar te zijn.

De TM is echter weer behoorlijk plastic gebouwd, wat onder meer resulteert in het in meer of mindere mate aanwezig zijn van flex in (met name) het rempedaal. Dat is ook niet iets wat je later even met een simpele upgrade kan veranderen.

Ander nadeel van de TM's is dat de pedalen fixed zijn. Het is zoals het out of the box vanuit Thrustmaster bedacht is wat de stand van de pedalen is. Als het je niet bevalt, heb je pech. Bij de CSL kan je daar nog wel wat in schuiven en aanpassen.

Verder verschillen ze qua mounting nogal en dus is het afhankelijk van je rig welke van de 2 je daarop weer het beste kwijt kan.

Alle voor- en nadelen tegen elkaar afgezet zou mijn persoonlijke keuze voor de CSL's zijn, met name vanwege de onoplosbare problemen met flex.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 17:38
Begin van de week een CSL Elite met CSL pedal set en loadcel kit besteld *O*
Ze maken vanuit Fanatec nog niet echt haast om het te versturen...
Maar ben wel benieuwd *O*

Heb nu (nog) een T500RS, maar de FFB daarvan in ACC ben ik niet heel erg van onder de indruk..

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:11
MTFDarkEagle schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:16:
Begin van de week een CSL Elite met CSL pedal set en loadcel kit besteld *O*
Ze maken vanuit Fanatec nog niet echt haast om het te versturen...
Maar ben wel benieuwd *O*

Heb nu (nog) een T500RS, maar de FFB daarvan in ACC ben ik niet heel erg van onder de indruk..
Mijn bestellingen waren afgelopen tijd bij Fanatec juist weer extreem snel. Binnen 48 uur had ik het pakketje wel binnen.

Zowel bij mijn Porsche wheel als mijn DD1 gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
mr.DJ95 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:38:
[...]

Mijn bestellingen waren afgelopen tijd bij Fanatec juist weer extreem snel. Binnen 48 uur had ik het pakketje wel binnen.

Zowel bij mijn Porsche wheel als mijn DD1 gebeurt.
Nais :)
Welke dag had je besteld? Maakt(e) dat nog uit?
Alle producten staan (en stonden) wel met groen lampje "ready to ship" op de website..

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Goeie keuze! Het is gewoon veel bang for buck

Mijn ervaring is dat het met een werkdag of 3/4 wel binnen is.

In ac heb ik de road/kerb settings wel wat omhoog geschroefd. Ik weet even niet of dat in acc ook zo specifiek kan, maar daar valt misschien nog iets te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Arfalas op 07-01-2021 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Omdat mijn Sprint gaspedaal niet helemaal werkt zoals het moet tijdens het kalibreren kreeg ik al vrij snel een berichtje van @EnzoF die me aanbood om te helpen.
Morgen staat er al een bezorger aan de deur met een nieuwe usb controller voor mijn set Sprints.

Top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 14:21
Fanatec heeft inderdaad nog niet zoveel zin in verzenden. Dinsdag mijn dd1 besteld, nog niks gehoord verder.

Ik zag op het youtube kanaal van dave cam ook dat hij binnenkort een video met een nog niet aangekondigd product gaat plaatsen, dd lite komt misschien 1 deze dagen?

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
https://sim-lab.eu/shop/p...eel-p310-box-1-1222#attr=

Simlab gaat ook aan stuurtjes beginnen zo te zien. Vind hem persoonlijk niet uit zien, maar zal vast als warme broodjes verkocht worden.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:11
MTFDarkEagle schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:43:
[...]

Nais :)
Welke dag had je besteld? Maakt(e) dat nog uit?
Alle producten staan (en stonden) wel met groen lampje "ready to ship" op de website..
Even gekeken maar Dinsdag besteld iets na 17:00. woensdag statuswarehouse processing rond een uur of 09:00 en Donderdag al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
mr.DJ95 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:05:
[...]

Even gekeken maar Dinsdag besteld iets na 17:00. woensdag statuswarehouse processing rond een uur of 09:00 en Donderdag al binnen.
Hmm check ok.
Raar.. Afgelopen maandag ~14:00 besteld en status staat nog steeds op "The order is in process".
Had je toevallig de expres verscheping gekozen? Of standaard?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 18:37
Hupske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:37:

Vind hem persoonlijk niet uit zien, maar zal vast als warme broodjes verkocht worden.
Vraag me af of hij ook echt 4x de prijs van deze (€164,95) waard is :P :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRzzP3ordgyzYUDYB0QKXv-mqEQ=/i/2002560398.jpeg
pricewatch: Thrustmaster TS-XW Racer Sparco P310 Competition Mod Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hupske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:37:

Simlab gaat ook aan stuurtjes beginnen zo te zien. Vind hem persoonlijk niet uit zien, maar zal vast als warme broodjes verkocht worden.
Eens, honds lelijk maar dat vind ik bijvoorbeeld ook van die Cube sturen waar mensen lyrisch over zijn. Zullen vast prima sturen zijn maar vind ze niet om aan te gluren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
MTFDarkEagle schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:00:
[...]

Hmm check ok.
Raar.. Afgelopen maandag ~14:00 besteld en status staat nog steeds op "The order is in process".
Had je toevallig de expres verscheping gekozen? Of standaard?
Als je voor 08:30u besteld hebt bij Fanatec wordt het dezelfde dag nog verzonden met standaard verzending. Jouw order had dus dinsdag verzonden moeten worden.

Maar hoe heb je betaald? Ik betaal altijd met PayPal. Bankoverschrijving kan langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
De Sim-Lab versie bestaat uit betere onderdelen, Thrustmaster grotendeels uit plastic. Als je naar andere merken in dat segment kijkt dan zijn de prijzen gelijkwaardig of hoger. Los van dat het het waard is ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Madhouse1979 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:38:
[...]

Als je voor 08:30u besteld hebt bij Fanatec wordt het dezelfde dag nog verzonden met standaard verzending. Jouw order had dus dinsdag verzonden moeten worden.

Maar hoe heb je betaald? Ik betaal altijd met PayPal. Bankoverschrijving kan langer duren.
Creditcard...
Is ook al afgeschreven van de CC.
Ga ze straks even een mailtje sturen :)
Heb ze even een mailtje gestuurd :)

[ Voor 4% gewijzigd door MTFDarkEagle op 08-01-2021 08:39 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@MTFDarkEagle ze schijven wel dit op hun website:

Please note: Estimated availability dates and delivery speeds are currently affected bij the global pandemic. This may have an impact on your order.

Dus daar zal de reden wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 03-10 17:31

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Heeft iemand ervaringen met de DOFreality H3 (https://dofreality.com/)? Lijkt me erg tof om ook wat beweging toe te voegen. Ik race in een (oude) playseat) met fanatec stuur en pedalen en een Oculus Rift.

Is het een stevige setup (met name de wheel en pedal bases?). Nu staat de pedal base op de grond en 'trap' je daar tegenaan. Het lijkt me wat eng om vol te trappen op iets wat via een stang aan de stoel vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Madhouse1979 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:46:
@MTFDarkEagle ze schijven wel dit op hun website:

Please note: Estimated availability dates and delivery speeds are currently affected bij the global pandemic. This may have an impact on your order.

Dus daar zal de reden wel liggen.
Ja ... Dat zal idd wel.
Maar als ik lees dat er meer orders dezelfde (of volgende) dag verstuurd worden en ik zie dat de producten die ik heb besteld voorradig zijn...

Ach, geduld is een schone zaak.
Misschien hadden ze alleen ff een reminder nodig :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:00:
[...]
Misschien hadden ze alleen ff een reminder nodig :+
Laten we het hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 16:31

CoronelHimself

Division Brabant

Dat geldt voor alle sturen boven de 200 euro denk ik, maar die van Simlab maakt gebruikt van een echte Sparco P310 die alleen al iets van 200 euro kost. En dan moet de rest nog gebeuren...

Ben benieuwd naar de reviews, als je een 'mooi' merk gerelateerd stuurtje wilt zit je altijd vast aan zelfbouwers want echte bedrijven moeten licentie kosten betalen en kunnen het ontwerp niet 'lenen'. :+

Maar persoonlijk vindt ik het wel een aardig uitziend stuurtje, mischien een beetje saai. Alleen geen idee waarom er geen fatsoenlijke foto's bij staan. Een zwarte achtergrond met een voornamelijk zwart/ donker grijs stuurtje is niet echt optimaal.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Na tig jaar niet meer geraced te hebben (hoi kinderen) in de kerstvakantie weer eens de boel opgepakt. Heb via HumbleBundles en Steam Sales in de loop der jaren F1, Dirt, Grid en andere racegames in diverse iteraties verzameld. Dus ging maar eens checken of mijn oude stuurtje nog werkte. Blijkt dat de Guillemot uit ~2000 toch niet soepel werkend te krijgen onder Win10... who would have thought. :+ Games hebben steeds meer bedieningen voor fuel mix, bias, etc, en nu speel ik met een oude Rumblepad 2 op de PC. Dat geeft zo zijn uitdagingen qua vingergymnastiek. :P

Nu wil ik geen rig gaan bouwen, maar toch een fatsoenlijke set hebben. Grootste vraagteken blijven een beetje de pedalen. Ik lees her en der LC met 40-60kg pedaaldruk. Dat blijft natuurlijk nooit op dezelfde plek liggen op een laminaatvloer. Hoe hebben anderen dit opgelost? Buiten ruimte, lijkt het mij een enorm gedoe om een rig telkens tevoorschijn te rollen en aan te sluiten.

Mijn shortlist:
  • Fanatec Formula V2 met extra button caps.
  • CS Elite
  • Elite LC pedalen
Pedalen... Ik speel in principe meestal F1-games, dus om een set met drie pedalen is wat overbodig. Als je LC wil, dan moet je bij Fanatec een derde pedaal kopen. Je hebt ook nog de CS v3, maar ja, weer 130 euro duurder dan de Elite. De reviews over de Fanatec Elite pedalen zijn niet heel lovend na 9-12 maanden. Geregeld problemen met de potmeters die open zijn en troep verzamelen, waardoor je eigenlijk de duurdere met HAL moet hebben.

Bij elkaar tegen de 1.200 euro aan... Dat is wel stevig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/At8qyHXutjwjX_S6lUFQzy0denU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wk6TZYWZHgK8gWV6L2wiao86.png?f=fotoalbum_large

Een Clubsport base zou nog eens 150 euro op deze prijs mikken. :X

Kort gezegd, zijn er ook bureauracers met goed spul ipv een standaard thrustmaster?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Señor Sjon schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:23:
Na tig jaar niet meer geraced te hebben (hoi kinderen) in de kerstvakantie weer eens de boel opgepakt. Heb via HumbleBundles en Steam Sales in de loop der jaren F1, Dirt, Grid en andere racegames in diverse iteraties verzameld. Dus ging maar eens checken of mijn oude stuurtje nog werkte. Blijkt dat de Guillemot uit ~2000 toch niet soepel werkend te krijgen onder Win10... who would have thought. :+ Games hebben steeds meer bedieningen voor fuel mix, bias, etc, en nu speel ik met een oude Rumblepad 2 op de PC. Dat geeft zo zijn uitdagingen qua vingergymnastiek. :P

Nu wil ik geen rig gaan bouwen, maar toch een fatsoenlijke set hebben. Grootste vraagteken blijven een beetje de pedalen. Ik lees her en der LC met 40-60kg pedaaldruk. Dat blijft natuurlijk nooit op dezelfde plek liggen op een laminaatvloer. Hoe hebben anderen dit opgelost? Buiten ruimte, lijkt het mij een enorm gedoe om een rig telkens tevoorschijn te rollen en aan te sluiten.

Mijn shortlist:
  • CS Elite
  • Elite LC pedalen
Pedalen... Ik speel in principe meestal F1-games, dus om een set met drie pedalen is wat overbodig. Als je LC wil, dan moet je bij Fanatec een derde pedaal kopen. Je hebt ook nog de CS v3, maar ja, weer 130 euro duurder dan de Elite. De reviews over de Fanatec Elite pedalen zijn niet heel lovend na 9-12 maanden. Geregeld problemen met de potmeters die open zijn en troep verzamelen, waardoor je eigenlijk de duurdere met HAL moet hebben.

[Afbeelding]

Kort gezegd, zijn er ook bureauracers met goed spul ipv een standaard thrustmaster?
Ik rij vanaf gisteren met een Fanatec DD1 op een table clamp. Dus ja, er zijn gekken die dat doen :+ heb er wel een set CSL Elite pedalen bij met LC, niet de clubsport. Persoonlijk zou ik de CSW pakken over de CSL, maar dat ligt ook aan je eigen wensen.

Qua pedalen, die van mij staan aan de achterkant van het bureau tegen de muur. En vroeger (toen ik nog een rollende bureaustoel had), had ik de met een touw gewoon vastgeknoopt aan de bureaustoel. Werkt perfect. Mijn rempedaal staat nu op 40%, dus ongeveer 30kg remdruk ofzo? Dan blijven ze nog net goed staan, voor meer moet ik iets maken dat ze niet kunnen kantelen.

Ik moet de base nog vastzetten op de base plate, in plaats van de angle adjustment bracket, maar het gaat echt prima zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-B9PX3AMAigiwkvtROrtG0U4Ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBqXM7z16sCrQTBvoryz0tEh.jpg?f=fotoalbum_large

Over de shipping, maandag besteld bij Fanatec met express shipping, donderdag binnen. Mijn vermoeden is dat UPS maar 2x per week ophaalt daar ofzo vanwege de corona situatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-01-2021 09:42 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Mijn shortlist:
  • CS Elite
  • Elite LC pedalen

[Afbeelding]

Als je op de PC speelt, zou ik toch voor de CSW base gaan ipv de CSL base. De extra buttoncaps heb je in eerste instantie niet nodig, er zit al een basisset bij het stuur. Als je je druk maakt over het verschuiven van de pedalen, kan je kiezen om met wat hout een soort frame te maken die je tegen de muur aan kan leggen, waardoor je met maximale druk geen verschuivende pedalen hebt. Wel een stoel gebruiken die niet verschuift, anders is dat een issue bij een wat hogere rempedaaldruk. De V3 pedalen hebben 90KG pedaaldruk trouwens, dus daar moet je dus wel wat op verzinnen dat je genoeg druk kan zetten en consistent.

Ik heb zelf een rig gebouwd met alu profielen en een paar heavy duty coasters eronder, omdat ik mijn set in de woonkamer gebruik. Het is een fluitje van een cent om deze op de plek te zetten, 4 brakes op de coasters in te drukken, 1 stroomkabel in het stopcontact te stoppen en de usb in de PS4 Pro. Daarna kan ik spelen. Natuurlijk is het wel een redelijke ding wat je hebt staan, maar uiteindelijk heb je wel alles op de juiste afstanden staan, in de juiste houding en zonder flex. Uiteindelijk is er voor elke situatie wel een oplossing te verzinnen om fatsoenlijk te kunnen racen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
thunder8 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Wel een stoel gebruiken die niet verschuift, anders is dat een issue bij een wat hogere rempedaaldruk. De V3 pedalen hebben 90KG pedaaldruk trouwens, dus daar moet je dus wel wat op verzinnen dat je genoeg druk kan zetten en consistent.
De specs van de loadcell zijn 90kg, maar de pedaaldruk is een heel stuk lager door het design van de pedals. 100% van het rempedaal op de CSL LC is volgens mij eerder een 45kg. 100% op de CS V3 is zelfs nog wat minder richting de 35kg ofzo. Fanatec zelf specificeerd de daadwerkelijk max remdruk niet waar een Heusinkveld dat wel doet.

Zelf een upgrade gedaan van de CSL LC naar de CS V3. Maar nooit kunnen wennen aan de CS V3 pedals door de lagere druk en je leest het bij meer mensen die deze stap hebben gemaakt. Ik reed de CSL LC altijd op 70% maar zelfs met 100% op de CS V3 trapte ik te hard met veel lockende wielen. Nog pogingen gedaan met Brake Performance kit voor de CS V3 maar dat maakt rempedaal alleen harder en veranderd de druk nauwelijks. Nu over naar de Sprint pedals welke 65kg op het pedaal als max hebben en dat is echt heel veel harder trappen als de Fanatec opties.

Maar je zult ze ook met deze lagere krachten nog wel ergens tegen aan moeten zetten of vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Alleen de p310 kost al +-200. Die op de thrustmaster is een aardig afgeslankt model.
Voor de rest gebruikt Simlab knopjes die 10 euro per stuk kosten (zal voor hun wel 5 zijn). Dan nog de Carbon front en cnc gefreesde behuizing er achter.
Er zit dan nog wel wat marge op. Alleen niet zoveel marge als de Dash die de aanbieden :P

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Psqld schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:08:
[...]

De specs van de loadcell zijn 90kg, maar de pedaaldruk is een heel stuk lager door het design van de pedals. 100% van het rempedaal op de CSL is volgens mij eerder een 45kg. 100% op de CSW is zelfs nog wat minder richting de 35kg ofzo. Fanatec zelf specificeerd de daadwerkelijk max remdruk niet waar een Heusinkveld dat wel doet.

Zelf een upgrade gedaan van de CSL naar de CSW. Maar nooit kunnen wennen aan de CSW pedals door de lagere druk en je leest het bij meer mensen die deze stap hebben gemaakt. Ik reed de CSL altijd op 70% maar zelfs met 100% op de CSW trapte ik te hard met veel lockende wielen. Nog pogingen gedaan met Brake Performance kit voor de CSW maar dat maakt rempedaal alleen harder en veranderd de druk nauwelijks. Nu over naar de Sprint pedals welke 65kg op het pedaal als max hebben en dat is echt heel veel harder trappen als de Fanatec opties.

Maar je zult ze ook met deze lagere krachten nog wel ergens tegen aan moeten zetten of vast zetten.
CSL en CSW slaat alleen op de base in dit geval. Als je het over pedalen hebt, zou het fijn zijn als je de benamingen aanhoudt die ook door Fanatec worden gebruikt. ;) Anders komen nieuwkomers er helemaal niet meer uit. Dus CSL Elite (LC) pedals of V3 (inverted). Heusinkveld pedalen zijn vast een hele stap vooruit, maar dat lijkt me in dit geval buiten het budget van de vragensteller te liggen, aangezien hij 1200€ voor de hele set al een behoorlijk uitgave vindt, wat natuurlijk ook geen week zakgeld is. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb alleen een keer in een MP-advert de basiscaps gezien. Gezien dat er met name voor F1 nutteloze caps op zitten, dacht ik aan de set (met kleurtjes!). :)

En ja, ik ken de function/money creep. :P

Heusinkvelds zien er leuk uit (en ik zag nog een andere DHZ hier ergens langs komen voor iets van 400 euro), maar dat lijkt me sowieso niet lekker gaan met een bureauopstelling.

De grootste zorgen met de Elite's maak ik mij om de betrouwbaarheid van de potmeters. Lees toch menig verhaal dat mensen ze elk jaar zo'n beetje moeten vervangen of gaan knutselen om het te fixen. Dan kan je net zo goed de V3 nemen.

[ Voor 59% gewijzigd door Señor Sjon op 08-01-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
thunder8 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:30:
[...]

CSL en CSW slaat alleen op de base in dit geval. Als je het over pedalen hebt, zou het fijn zijn als je de benamingen aanhoudt die ook door Fanatec worden gebruikt. ;) Anders komen nieuwkomers er helemaal niet meer uit. Dus CSL Elite (LC) pedals of V3 (inverted). Heusinkveld pedalen zijn vast een hele stap vooruit, maar dat lijkt me in dit geval buiten het budget van de vragensteller te liggen, aangezien hij 1200€ voor de hele set al een behoorlijk uitgave vindt, wat natuurlijk ook geen week zakgeld is. ;)
Ook niet helemaal juist natuurlijk. CSL slaat op ClubSport Light en heeft weer niet direct iets met een base te maken. CSL is een serie, je hebt immers naast CSL bases ook CSL pedals, CSL stuurtjes etc. Dus CSL in context van pedals moet gewoon duidelijk zijn maar heb het LC stukje nog ff toegevoegd dat we het over de loadcell variant hebben. Eigenlijk moet je bij de base ook nog meer specifiveren als alleen CSL heb je het dan over de eerste of juist de v1.1 of the + versie? Alleen CSL base kan van alles zijn ;) Ik heb de CSW aangepast is inderdaad meer iets wat in combi met de Base gebruikt word. Al is CSW meer een code welke Fanatec gebruikt en die gebruiken ze ook bijvoorbeeld bij de Universal Hub etc. Daarbij zou je dan ook nog ergens even moeten melden dat je het over de CSW v2.5 hebt want met alleen CSW zou je nog kunnen denken dat je het over de v1 hebt ;)

Verder was het meer om aan te geven dat de 90kg die je aanhaald geen pedaaldruk is maar een loadcell spec. Beide pedals hebben dezelfde spec voor de loadcell zowel de CS V3 als de CSL LC hebben een 90kg loadcell. Deze loadcell spec is verder een nutteloze spec als je geen maten hebt en Fanatec specificeerd verder de daadwerkelijk max pedaaldruk niet. Waar een Heusinkveld dat juist wel doet, wat nuttiger is.

Dus ook voor de vraag steller zou dus mogelijk zelfs de CS V3 een prettigere optie zijn door dat de daadwerklijke max pedaal druk lager ligt als bij de CSL LC pedals. Maar beide zijn instelbaar en kun je via de BrF setting afstellen wat je nodig hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Psqld op 08-01-2021 11:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Splendiddd
superduper schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:56:
Heeft iemand ervaringen met de DOFreality H3 (https://dofreality.com/)? Lijkt me erg tof om ook wat beweging toe te voegen. Ik race in een (oude) playseat) met fanatec stuur en pedalen en een Oculus Rift.

Is het een stevige setup (met name de wheel en pedal bases?). Nu staat de pedal base op de grond en 'trap' je daar tegenaan. Het lijkt me wat eng om vol te trappen op iets wat via een stang aan de stoel vastzit.
Ik heb zelf de P3 gehad voor 2 jaar. Het is heel tof maar het frame is niet erg stijf. Er zit ook best veel speling in de motoren, ik ben inmiddels overgestapt naar P1-X en SFX-100.

Oude situatie met DOF P3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WG8V9cXyLHCIqH-25DbIbHNtvBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4WbcyIpBuaCqDstdABb9n7E.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe met P1-X en SFX-100

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xo5qXi2xEraaxSmSRA0d9ZU1pVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmDyuu2UTFrm8recvLFNvqcw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34

Mijn shortlist:
  • CS Elite
  • Elite LC pedalen

[Afbeelding]

Ik ben afgelopen week overgestapt van een Thrustmaster T300 set naar de set op jouw lijstje. Ik heb alleen de de CSL pedals (met LC) ipv de V3. Mijn ervaringen tot nu toe:

- V2 Stuur - ervaring is geweldig! Perfecte grip en super veel knoppen die je kunt customizen. Daarnaast het gevoel om met een F1 stuur een F1 game te spelen is zo vet!
- CSL pedalen met LC - meer controle bij de bochten, later remmen en minder wheel spin bij het optrekken. Hiermee ga je je rondetijden echt verbeteren!
- CSL wheelbase - hier merk ik wel wat verbetering in, maar niet zo erg als bij het stuur en pedalen.

Wat betreft levering, donderdag besteld, maandag verstuurd en dinsdag binnen. Super snel! Betaald met CC.

Ik heb gisteren ook voor het eerst iRacing (gratis voucher gehad bij Fanatec bestelling) opgestart. Tot nu toe was mijn ervaring alleen met F1 2020, Dirt, Project Cars. Wat een verschil is dat zeg! Je merkt echt dat je in een simulator zit. Minder aandacht voor gebruiksgemak en graphics. Duidelijk niet bedoeld voor het grote publiek maar meer voor een specifieke doelgroep. Ik moest even wennen maar ik denk ik dat ik dit spel wel erg tof ga vinden. Wat me wel direct opvalt is dat je nog los moet betalen voor alle auto's en tracks die je wilt spelen. Ik was voor een test rondje dus alsnog € 40 kwijt. Laat staan wat ik nog moet aanschaffen als ik dit spel blijf spelen. Wat vinden jullie daarvan?

[ Voor 11% gewijzigd door wolverine3141 op 08-01-2021 12:13 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 03-10 17:31

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Splendiddd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Ik heb zelf de P3 gehad voor 2 jaar. Het is heel tof maar het frame is niet erg stijf. Er zit ook best veel speling in de motoren, ik ben inmiddels overgestapt naar P1-X en SFX-100.

Oude situatie met DOF P3

[Afbeelding]

Nieuwe met P1-X en SFX-100

[Afbeelding]
Wat bedoel je precies met 'niet heel stijf'? Trap je de boel krom als je stevig remt?

gave setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:50
lethal pi schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:06:
[...]
Duidelijk niet bedoeld voor het grote publiek maar meer voor een specifieke doelgroep. Ik moest even wennen maar ik denk ik dat ik dit spel wel erg tof ga vinden. Wat me wel direct opvalt is dat je nog los moet betalen voor alle auto's en tracks die je wilt spelen. Ik was voor een test rondje dus alsnog € 40 kwijt. Laat staan wat ik nog moet aanschaffen als ik dit spel blijf spelen. Wat vinden jullie daarvan?
Dat was ook mijn ervaring toen ik overstapte op AC. Persoonlijk vind ik iRacing te duur.

Ik speel voornamelijk Assetto Corsa Competizione (aka ACC) (kost laatste16 euro, nu weer 'oude' prijs). Erg fijn spel, realistisch, grafisch aantrekkelijk maar wel specifiek op GT3 en GT4 gericht.
Af en toe speel ik nog Assetto Corsa aka AC daar heb je "oneindig" veel mogelijkheden mbt banen, auto's, etc.

Verder zijn 2 veel gehoorde titels iRacing en rFactor 2. Raceroom Experience hoor je ook nog wel vaker. Mis er nog een maar kom zo even niet op de naam. PC Cars etc zijn allemaal meer arcade gericht.

Maar dit gaat beetje offtopic: kun je beter hier vragen over stellen: Simracing Q&A topic

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 08-01-2021 12:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:52
[...]
Ik was voor een test rondje dus alsnog € 40 kwijt. Laat staan wat ik nog moet aanschaffen als ik dit spel blijf spelen. Wat vinden jullie daarvan?
Er is een heel mooi topic over iracing

Er is gratis content in de vorm van circuits en auto's. Daarmee kun je mooi tijdens je Rookie licentie mee rijden.
De MX-5 series rijdt bijvoorbeeld alleen met gratis content. Het is dus niet nodig direct content aan te schaffen. Daarna wil je waarschijnlijk wel andere klasses rijden en dan kan het wel oplopen, afhankelijk van wat je wil.

Te duur is natuurlijk persoonlijk, maar voor de simulatie en de online beleving vind ik het niet te duur. Zeker niet als je black-friday kortingen meepakt kost het minder dan netflix of spotify.

Tips:
- koop content per 3 of 5 voor extra korting.
- probeer betaalde content tijdens aangekondigd onderhoud (iedere paar weken) op de test-server die dan beschikbaar komt, want trials en evaluatieversies zijn er niet.

[ Voor 9% gewijzigd door SlaadjeBla op 08-01-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
superduper schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Wat bedoel je precies met 'niet heel stijf'? Trap je de boel krom als je stevig remt?

gave setup!
Nee dat niet, die pedaltray hebben ze wel sterk genoeg gemaakt. Maar het ding wiegt gewoon best wel en de stuur mount heeft voor en achter speling. Het is allemaal sterk genoeg dat wel (ik weeg 120 en ik had er best veel spullen op gemount zoals simucube 30nm) nooit geen issues gehad. maar het is niet te vergelijken met een SImlab Rig.
You get what you pay for i guess

Check anders Simracinggarage op youtube voor een review. Al moet ik zeggen dat hij niet erg kritisch is.

Maar nogmaal 2 jaar lang veel plezier van gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Dit heb ik een tijd geleden in elkaar geknutseld :)
Stoel op MP voor een habbekrats kunnen kopen en de rest gewoon houten balken.
Waan-zinnig stevig, zit echt geen flex in :)

https://i.imgur.com/ZtVNGwV.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door MTFDarkEagle op 08-01-2021 15:55 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:22
[...]

Ik heb gisteren ook voor het eerst iRacing (gratis voucher gehad bij Fanatec bestelling) opgestart. Tot nu toe was mijn ervaring alleen met F1 2020, Dirt, Project Cars. Wat een verschil is dat zeg! Je merkt echt dat je in een simulator zit. Minder aandacht voor gebruiksgemak en graphics. Duidelijk niet bedoeld voor het grote publiek maar meer voor een specifieke doelgroep. Ik moest even wennen maar ik denk ik dat ik dit spel wel erg tof ga vinden. Wat me wel direct opvalt is dat je nog los moet betalen voor alle auto's en tracks die je wilt spelen. Ik was voor een test rondje dus alsnog € 40 kwijt. Laat staan wat ik nog moet aanschaffen als ik dit spel blijf spelen. Wat vinden jullie daarvan?
iRacing vind ik heel leuk om solo te spelen door het goede match making systeem. Daardoor kom ik altijd in races met tegenstanders van mijn niveau.
iRacing kost inderdaad wel wat, maar ik voor solo racen vind ik het de beste sim. Ieder 1 of 2 uur start er een race waar je aan kunt deelnemen.
Als ik een avondje op ACC zit, dan ik races die net gestart zijn en in te laat ben. Of er ik join een race die bijna gedaan is en dan leaved iedereen wanneer de volgende begint. Daar was ik snel klaar mee.

Met iRacing is het denk ik ook niet de bedoeling dat je in 1 keer alles koopt. Je kiest welke klasse je wil rijden en je koopt daar tracks voor. Iedere seizoen koop je wat bij als je van klasse veranderd (als je wil veranderen tenminste).
Op ACC beleef ik ook veel plezier, maar dan raad ik je een aan om een league te zoeken die regelmatig races doet. Online public servers vind ik minder goed.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 16:31

CoronelHimself

Division Brabant

Hupske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Alleen de p310 kost al +-200. Die op de thrustmaster is een aardig afgeslankt model.
Voor de rest gebruikt Simlab knopjes die 10 euro per stuk kosten (zal voor hun wel 5 zijn). Dan nog de Carbon front en cnc gefreesde behuizing er achter.
Er zit dan nog wel wat marge op. Alleen niet zoveel marge als de Dash die de aanbieden :P
Ja. hopelijk krijgt Barry van Sim Racing Garage er snel één in handen dan weten we ook meteen alle ins en outs van dit stuur inclusief of er wel de juiste schroefjes zijn gebruikt :+

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:45
@Señor Sjon Kijk eens na de playseat challenge! Dan heb je een mooie zithouding voor het racegevoel, en je kan 'm heel makkelijk opklappen en wegzetten. Neemt zo'n 50-60cm in de breedte aan ruimte in als je 'm opklapt. Dan hoef je ook niet van die rare bureau constructies te gaan verzinnen, en het opzetten van de challenge is echt minuten (1m) werk. Tuurlijk valt er wat te zeggen over de stijfheid van het frame, en zul je misschien een béétje creatief moeten zijn met het vastmaken van loadcell pedalen (zijn een paar mensen hier die daar goeie oplossingen voor hebben verzonnen) maar als je dat eenmaal gefixed hebt, dan gaat een wereld voor je open qua gemak en gevoel. Qua stuur en pedalen is al genoeg gezegd boven deze post, daar heb ik niet veel aan toe te voegen. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfalas
Ondertussen zou je zeggen dat ik aandelen playseat heb, ik blijf hem hier aanbevelen. Ja, hij heeft wat flex, maar hij is toch stevig en ideaal als je weinig ruimte hebt.
Loadcell pedalen is geen probleem, zolang je niet 60kilo wil wegtrappen.

Ik heb het zo opgelost, met een aluminium plaatje eronder geschroefd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KmTvDwpXV6FjCInSRGaBKVOkyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBlpevwiF0flq79Os0PrdQzi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:22
@Señor Sjon Je kan ook een plaat MDF of multiplex op maat maken, waar je de pedalen op vastzet. Gaten erin waarin je de stoelpoten fixeert, en beide kunnen nergens heen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

SlaadjeBla schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Er is een heel mooi topic over iracing

Er is gratis content in de vorm van circuits en auto's. Daarmee kun je mooi tijdens je Rookie licentie mee rijden.
De MX-5 series rijdt bijvoorbeeld alleen met gratis content. Het is dus niet nodig direct content aan te schaffen. Daarna wil je waarschijnlijk wel andere klasses rijden en dan kan het wel oplopen, afhankelijk van wat je wil.

Te duur is natuurlijk persoonlijk, maar voor de simulatie en de online beleving vind ik het niet te duur. Zeker niet als je black-friday kortingen meepakt kost het minder dan netflix of spotify.

Tips:
- koop content per 3 of 5 voor extra korting.
- probeer betaalde content tijdens aangekondigd onderhoud (iedere paar weken) op de test-server die dan beschikbaar komt, want trials en evaluatieversies zijn er niet.
@lethal pi ik heb eigenlijk weinig aan te vullen op bovenstaande post van @SlaadjeBla behalve dat ik je zou adviseren om ook eens naar onze WIKI pagina te gaan waarin de belangrijkste informatie m.b.t. iRacing staat beschreven https://www.got-racing.eu/?cat=68

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Pyr0_ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:57:
@Señor Sjon Kijk eens na de playseat challenge! Dan heb je een mooie zithouding voor het racegevoel, en je kan 'm heel makkelijk opklappen en wegzetten. Neemt zo'n 50-60cm in de breedte aan ruimte in als je 'm opklapt. Dan hoef je ook niet van die rare bureau constructies te gaan verzinnen, en het opzetten van de challenge is echt minuten (1m) werk. Tuurlijk valt er wat te zeggen over de stijfheid van het frame, en zul je misschien een béétje creatief moeten zijn met het vastmaken van loadcell pedalen (zijn een paar mensen hier die daar goeie oplossingen voor hebben verzonnen) maar als je dat eenmaal gefixed hebt, dan gaat een wereld voor je open qua gemak en gevoel. Qua stuur en pedalen is al genoeg gezegd boven deze post, daar heb ik niet veel aan toe te voegen. ;)
Zou dat wat voor mij kunnen zijn?
Ik heb een Thrustmaster T150 met pedalen. Ik speel nu wat regelmatiger maar steeds dat stuur op mijn bureau monteren, en vooral mijn stoel die toch wat wegschuift is wel irritant.
Ik ben wel wat aan de zware kant (1.78 / 102Kg) en vraag me af of dat geen issue is. En of het wel stabiel genoeg is. Is toch wel wat geld voor iets wat ik misschien 2x per week gebruik en dan moet het wel een meerwaarde hebben. En is het niet te laag voor achter een bureau. Want komt in de plaats dan van mijn stoel, die ik tijdens gamen op laagste stand heb staan.

Maar ik zie ook Playseat® Evolution Wit Ready to Race bundel ook op hun site, zou dat niet nog beter zijn? Qua kosten scheelt het niet heel veel.

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 08-01-2021 22:36 . Reden: Playseat® Evolution Wit Ready to Race bundel ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Hoogie2004 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:40:
[...]

Over de shipping, maandag besteld bij Fanatec met express shipping, donderdag binnen. Mijn vermoeden is dat UPS maar 2x per week ophaalt daar ofzo vanwege de corona situatie.
Dan vraag ik mij af op welke dagen.. Ik heb mijn wheelbase dinsdag besteld en ik heb nog niks gehoord. Ik dacht, lekker wat te doen in mijn 10 dagen quarantaine. Ik twijfel nu serieus om de order te cancelen en te wachten op de aankondiging van het BMW stuurtje. Afhankelijk van de prijs (zal toch wel 700+ zijn) heb ik daar wel interesse in

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Als ik jou was zou ik alvast gaan sparen😉
https://www.bsimracing.co...a-price-below-5000-euros/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intruder
Laat maar! Ik laat mijn order wel staan :+ . Meer dan 900 is het mij nog niet helemaal waard haha. Ging er al wel vanuit dat hij 1000+ gaat zijn, maar als hij straks 700-800 kost dan ga ik balen dat ik die formula v2 heb gehaald. Heb liever lederen grips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een echt BMW stuur kost ook rond de 1500 euro (incl airbag, die ongeveer 5-600 kost). Die hebben grote schaalvoordelen. Reken dan maar uit wat een simstuur met meer elektronica, lager productievolume, maar zonder airbag en geschikt voor echt racen gaat kosten. En dan de BMW prijsopslag er nog overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Ho-ly.... $%*&$ :o
4k voor een stuurtje... :| :X
Intruder schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:51:
[...]
Ik twijfel nu serieus om de order te cancelen
[...]
Als ik maandag niks hoor ga ik ook heel erg serieus nadenken over cancelen en wachten op de DD-lite waar ik hier een paar posts geleden over had gelezen...
Niet meer nodig :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 18:37
MTFDarkEagle schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Ho-ly.... $%*&$ :o
4k voor een stuurtje... :| :X
Maar die kan je dan ook direct gebruiken voor je BMW GT3 die je toch al op de oprit hebt staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
CrashOverDrive schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Maar die kan je dan ook direct gebruiken voor je BMW GT3 die je toch al op de oprit hebt staan :+
_O-
Ja als je zo'n stuurtje kan betalen, zal er wel zoiets voor de deur staan inderdaad :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Yeeey zojuist bericht ontvangen van Fanatec :)
Het magazijn is ermee bezig, dus zal maandag of zo wel verstuurd worden *O*

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intruder
MTFDarkEagle schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:29:
Yeeey zojuist bericht ontvangen van Fanatec :)
Het magazijn is ermee bezig, dus zal maandag of zo wel verstuurd worden *O*
Hier ook, eindelijk! Vorige zendingen gingen een stuk sneller, maar lijkt erop dat ik maandag/dinsdag weer kan sleutelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-08 09:20
Ik rij nu ruim 2 jaar met een TS PC Racer, maar ben benieuwd in hoeverre een CSW V2.5 een upgrade is tegenover die TS PC. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal speculatie op basis van 1 quote, het is ook maar net hoe het gezegd is. Je kunt “minder dan 5K” op een hele boel manier zeggen en interpreteren.

Goedkoop zal hij zeker niet worden (in ieder geval niet die paar honderd waar sommigen op hoopten) en al zou hij 5K gaan kosten, Fanatec doet het heel slim want ze kunnen straks zeggen “kijk, deze kan echt in je race wagen en op je sim maar dat heb je heel niet nodig want je hebt geen BMW waar ie op past maar als je deze van 1K nou neemt heb je exact hetzelfde stuur maar dan laten we stof en waterdicht e.d. achterwege”. Reken er maar op dat ze dan als warme broodjes gaan.

Fanatec heeft producten als dit ook gewoon nodig, als merk wil je dit soort dingen gewoon kunnen doen, al verkoop je er maar 50, iedereen weet van dit nieuwe stuur van Fanatec (en vind er wat van) en je leest er met regelmaat over. Hoor je iemand over het nieuwe Thrustmaster stuur? De nieuwe Cube, Asher of Gomez Industries sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 19:03
EightGear schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:28:
Ik rij nu ruim 2 jaar met een TS PC Racer, maar ben benieuwd in hoeverre een CSW V2.5 een upgrade is tegenover die TS PC. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verschil zal m.i. vrij miniem zijn. Je hebt bijvoorbeeld meer voordeel met een pedaalset met loadcel op de rem pedaal (als je die nog niet hebt).

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik was al bang dat ie erg duur zou gaan worden, maar 2-3-4K vind ik toch echt te gortig voor een stuur. Heb nu de Porsche 918 RSR van Fanatec (399), maar die begint langzaam aan 'uit elkaar' te vallen. 1 button werkt al slecht en het leer laat op wat plaatsen los (wel heel intensief gebruik voor >1 jaar inmiddels).

Dan maar even zien welk ander stuur het gaat worden, maar niet deze in ieder geval:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
TiezZ_BE schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Verschil zal m.i. vrij miniem zijn. Je hebt bijvoorbeeld meer voordeel met een pedaalset met loadcel op de rem pedaal (als je die nog niet hebt).
Loadcell heb ik ja.
Ik snap dat het beide om belt-drives gaat en het dus in die zin misschien niet veel verschil geeft. Maar ik ben benieuwd in hoeverre de build-quality, soepelheid en meer stille CSW zich verhoudt tot de TS PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
EightGear schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:26:
[...]

Loadcell heb ik ja.
Ik snap dat het beide om belt-drives gaat en het dus in die zin misschien niet veel verschil geeft. Maar ik ben benieuwd in hoeverre de build-quality, soepelheid en meer stille CSW zich verhoudt tot de TS PC.
Ik denk ook niet dat het verschil heel groot zal zijn, gezien de TS PC ook alweer beter is dan bijv dan TS300.

Ik kwam zelf van TS300 -> CSL Elite + Clubsport V2 pedals. Dat was (voor zowel wheelbase als pedals) een wereld van verschil.
Met CSW kan je weer wel mooiere/betere rims kopen wellicht, maar voor FFB alleen zou ik het denk ik zelf niet doen. Dan eerder meteen door naar DD1/DD2.

Waarschijnlijk had je deze ook al gevonden : https://www.racedepartmen...-5-vs-ts-pc-racer.193663/

[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 09-01-2021 17:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
sverzijl schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:03:
[...]
Met CSW kan je weer wel mooiere/betere rims kopen wellicht, maar voor FFB alleen zou ik het denk ik zelf niet doen. Dan eerder meteen door naar DD1/DD2.
Ik ben recent overgestapt naar een DD2 maar vind ik die een kleine 1000 euro meer waard dan een CSW? Puur naar het geld kijkend, no way! Een DD is heel mooi en ook echt wel een betere base maar ik vind het verschil nou ook weer niet zo gigantisch om die meerprijs te rechtvaardigen als je een beetje op de centen moet letten.

Daarnaast zou ik liever een F1 + GT type stuurwiel hebben dan maar 1 stuurwiel wat het net niet is en daar een prijzige DD aan hangen.

Als het dus “leuk” moet blijven qua financiën neem dan gewoon een CSW, een DD is hartstikke mooi en als je de centen kunt missen gewoon doen maar soms wordt het “nut” wel een beetje overschat als je het mij vraagt.

Ik ben en blijf fan van de CSW, het is gewoon de enige base binnen de hele sim wereld waarvan de prijs / kwaliteitsverhouding klopt naar mij mening en waar ook een goed ecosysteem aan vast zit.

Het enige wat de CSW compleet overbodig zou maken zou een DD zijn met specs van de CSW (want voor 95% van de mensen is het aantal Nm torque prima van de CSW) voor een prijs van om en nabij de 750 euro. Mocht die “DD lite” er dus komen met bovengenoemde prijs punt was mijn DD2 een aanschaf waar ik me nog eens over achter de oren ga krabben ;)

[ Voor 21% gewijzigd door R2D2 op 09-01-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
R2D2 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:41:
[...]

Ik ben recent overgestapt naar een DD2 maar vind ik die een kleine 1000 euro meer waard dan een CSW? Puur naar het geld kijkend, no way! Een DD is heel mooi en ook echt wel een betere base maar ik vind het verschil nou ook weer niet zo gigantisch om die meerprijs te rechtvaardigen als je een beetje op de centen moet letten.

Daarnaast zou ik liever een F1 + GT type stuurwiel hebben dan maar 1 stuurwiel wat het net niet is en daar een prijzige DD aan hangen.

Als het dus “leuk” moet blijven qua financiën neem dan gewoon een CSW, een DD is hartstikke mooi en als je de centen kunt missen gewoon doen maar soms wordt het “nut” wel een beetje overschat als je het mij vraagt.
En dan is dus de vraag of CSW zoveel beter is dan de TS PC die hij nu al heeft. Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sverzijl schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:45:
[...]

En dan is dus de vraag of CSW zoveel beter is dan de TS PC die hij nu al heeft. Ik denk het niet.
Ik ken de TS PC niet maar ik weet wel dat ik mijn CSW een stuk beter kon waarderen dan een CSL. De CSL is een mooie entry level base binnen het Fanatec eco systeem maar geen tegenstander voor de CSW in mijn ogen.

De CSW is gewoon een rock solid base met een prima prijs prestatie verhouding en de specs zijn voor het overgrote deel van de sim racers meer dan prima. Ik snap de “maar ik wil het beste wat er is” en dat is prima wanneer mensen de middelen op kunnen hoesten (ik doe er zelf net zo hard aan mee) maar als je puur naar prijs / prestatie verhouding kijkt wint de CSW het van alle bases op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
Dat is dus inderdaad een beetje het punt. Een DD is leuk, maar qua prijs te gortig omdat ik dan ook m'n rig moet upgraden en die pure kracht van een DD interesseert me helemaal niet.

Ik ben wel bereidt wat te investeren in een stapje beter en dan kom je dus bij de CSW 2.5 uit. Tenzij er straks een aantrekkelijk geprijsde DD Lite komt..

Het is niet uit noodzaak, maar ik merk dat ik nieuwsgierig ben naar wat anders en misschien gewoon een beetje ben uitgekeken op de Thrustmaster. Misschien kan je het wel vergelijken tussen de CSL en CSW, aangezien de TS PC en CSL aardig gelijkwaardig lijken te zijn. Misschien zijn er mensen die die stap hebben gemaakt?

Ik had vanmorgen overigens ook een draadje gemaakt op Racedepartment, maar de validatie van de topic start duurde zo ontzettend lang dat ik de vraag ook hier maar even gesteld heb. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
De CSL is in mijn beleving wel een stukje beter dan een TS PC. Veel meer detail in de force feedback. Maar ga je dan een niveau hoger dan kom je inderdaad bij de CSW uit en die stap is enorm. Veel hoger dan de stap van de CSW naar DD. De CSW is hier absoluut de te kloppen wheelbase qua details, power en prijs.

Ik heb het geluk gehad dat ik ze allemaal heb mogen proberen en ik rij heel graag met de DD omdat het in mijn beleving echt wel de betere wheelbase is. Maar zou ik, met de kennis die ik nu heb, opnieuw moeten kiezen dan is de CSW de beste keuze voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:42
Ik vond de stap van CSW naar direct drive het wel absoluut waard. Ik ben wel het fanatec ecosysteem uitgestapt en de switch gemaakt naar een SC2. De CSW is gewoon een uitgewerkt product, waar het maximale uitgehaald wordt van een belt driven base en dat merk je gewoon in de laatste kleine details versus een DD.

De details die ik krijg, specifieke instellingen die ik kan maken per auto, zorgen voor een veel beter gevoel dan ik ooit heb kunnen ervaren in de CSW. Kort ook gereden met een CSL om het verschil tussen mijn CSW en CSL te ervaren, en daar zit ook wel een stap tussen.

Vergis je niet dat een direct drive helemaal geen 1000€+ meer kost, en zijn gewoon opties op de markt daar onder. (VRS direct force pro bijvoorbeeld voor 899€)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

R2D2 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:41:
[...]

Ik ben en blijf fan van de CSW, het is gewoon de enige base binnen de hele sim wereld waarvan de prijs / kwaliteitsverhouding klopt naar mij mening en waar ook een goed ecosysteem aan vast zit.
/
Het enige wat de CSW compleet overbodig zou maken zou een DD zijn met specs van de CSW (want voor 95% van de mensen is het aantal Nm torque prima van de CSW) voor een prijs van om en nabij de 750 euro. Mocht die “DD lite” er dus komen met bovengenoemde prijs punt was mijn DD2 een aanschaf waar ik me nog eens over achter de oren ga krabben ;)
Ik ben het hier wel 100% mee eens.

Ik heb deze week een DD1 mogen ontvangen, upgrade vanaf een kapotte CSW v1 (de allereerste versie). De nieuwe CSW had ook voldaan aan mijn eisen vermoed ik, en zeker vanaf een Logitech of Thrustmaster set weet je niet wat je overkomt met een CSW. De power van de DD wheels is eigenlijk belachelijk, en in mijn geval gebruikt ik ook geen 100% van die power (dat ding is echt heel sterk). Het was dat het qua budget kon en dat ik eens wat anders wilde als de belt-driven CSW (en ja, dat is pure luxe).

Met een CSW doet niemand een miskoop, nooit niet. Ik zie niet snel een DD-light komen van Fanatec, ook al zijn de geruchten er... Vooral omdat het een giga moeilijk product is om te plaatsen, te dicht tegen de CSW, en ze verkopen geen enkele CSW meer. Te dicht bij de DD1, en ze kunnen die wel opdoeken...

Buiten Fanatec heb je altijd nog de optie van zelfbouw DD (of enkele relatief goedkope kant-en-klare DD's), maar dat is geen eerlijk vergelijk, want het eco-systeem van Fanatec is ongekend in de markt, zoveel out-of-the-box opties voor stuurwielen, buttons, custom shifters, etc. Alles wat je zelf bouwt kan daar gewoon nooit aan tippen.
JPM85 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:22:
Ik vond de stap van CSW naar direct drive het wel absoluut waard. Ik ben wel het fanatec ecosysteem uitgestapt en de switch gemaakt naar een SC2. De CSW is gewoon een uitgewerkt product, waar het maximale uitgehaald wordt van een belt driven base en dat merk je gewoon in de laatste kleine details versus een DD.

De details die ik krijg, specifieke instellingen die ik kan maken per auto, zorgen voor een veel beter gevoel dan ik ooit heb kunnen ervaren in de CSW. Kort ook gereden met een CSL om het verschil tussen mijn CSW en CSL te ervaren, en daar zit ook wel een stap tussen.

Vergis je niet dat een direct drive helemaal geen 1000€+ meer kost, en zijn gewoon opties op de markt daar onder. (VRS direct force pro bijvoorbeeld voor 899€)
Persoonlijk niet helemaal mee eens. Ik kom van een oude CSW (zoals al genoemd), en ja, het verschil is er. Maar is dat verschil 600 euro waard (naar de DD1), of bijna 1000 naar de DD2....

Het is en blijft een lastige overweging, zeker als geld een rol speelt. Ik heb geen enkele spijt van mijn aankoop, de DD1 is een fantastisch product, zonder twijfel, maar ik denk dat ik 95% van al dat plezier had kunnen hebben met de CSW, is het dat extra geld dan waard? Die afweging is voor iedereen anders, ook al heb ik persoonlijk geen moment spijt.

[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-01-2021 23:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfalas
Ik ben het helemaal eens met alles wat hier boven staat. Maar ik moet ook zeggen dat ik nog geen minuut spijt heb gehad van de aanschaf van de DD1 :D

1 keer huilend pinnen en daarna iedere race weer genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Hoogie2004 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:29:
[...]
Ik zie niet snel een DD-light komen van Fanatec, ook al zijn de geruchten er... Vooral omdat het een giga moeilijk product is om te plaatsen, te dicht tegen de CSW, en ze verkopen geen enkele CSW meer. Te dicht bij de DD1, en ze kunnen die wel opdoeken...
Maar zouden ze dat een probleem vinden bij Fanatec als een goedkopere DD base hun eigen CSW kannibaliseert, vraag ik me dan af. Het zou me niet verbazen als een eenvoudige DD wheelbase goedkoper te produceren is dan een hele goede belt drive namelijk, zeker omdat ze al basis firmware en alles hebben van de Podium DD1/2. Ik zou dan verwachten dat de CSW er op den duur uit gaat en de nieuwe entry level DD base er voor in de plaats komt, en dan de CSL als ‘low end’ (wat overigens ook een prima wheelbase is als ik de reviews mag geloven).

Overigens ben ik zelf echt 100% tevreden met mijn CSW 2.5, het is geen ‘goedkoop’ product, maar m.i. gewoon absoluut zijn geld waard. Geloof wel dat ze inmiddels fiks duurder geworden zijn nu er zoveel interesse in sim racing is, zag onlangs op de Fanatec site nog dat alles daar 20% duurder is dan een half jaar geleden ofzo ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:42
Hoogie2004 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Persoonlijk niet helemaal mee eens. Ik kom van een oude CSW (zoals al genoemd), en ja, het verschil is er. Maar is dat verschil 600 euro waard (naar de DD1), of bijna 1000 naar de DD2....

Het is en blijft een lastige overweging, zeker als geld een rol speelt. Ik heb geen enkele spijt van mijn aankoop, de DD1 is een fantastisch product, zonder twijfel, maar ik denk dat ik 95% van al dat plezier had kunnen hebben met de CSW, is het dat extra geld dan waard? Die afweging is voor iedereen anders, ook al heb ik persoonlijk geen moment spijt.
Toch een aparte wereld waarin wij leven. Je bent het niet eens met mijn bevinding dat ik het de stap wel waard vind. Allemaal prima wat jij ervan vind van jouw persoonlijke stap, maar je kan geen oordeel vellen over mijn ervaring, net zoals ik dat niet kan doen over jouw ervaring.

Je afsluiter is de enige juiste, dat is of de afweging of iets het waard is, altijd een persoonlijke is. Een ieder heeft dus het recht om zijn persoonlijke observatie van een product te delen, daar kan je het niet mee eens of oneens zijn, simpelweg omdat het jou ervaring niet is.

Discussie of een product een x bedrag moet zijn, daar kan je prima eens of oneens over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPM85 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:22:

Maar een VRS pro is absoluut geen competitie voor een DD1/DD2 (en de Simecubes) en het Fanatec eco systeem. Een vergelijkbaar Formule V2 stuur tik je vervolgens al snel het dubbele voor af om maar een voorbeeld te noemen. Daarnaast zou ik liever in het Fanatec eco systeem stappen dan in een systeem waar het nog maar de vraag van is hoe zich dag in de toekomst gaat ontwikkelen. Zekerheid heb je nooit maar ik heb meer vertrouwen in een Fanatec / Simecube dan de zoveelste fabrikant die in de wereld van Simracen stapt met een enkele wheelbase waarvan het nog maar de vraag is hoe men die verder gaat ontwikkelen.

Je hoort mij ook niet beweren dat het de stap niet waard is maar als je puur naar de prijs / prestatie verhouding kijkt is dat ver te zoeken bij direct drives wanneer je dat af zet tegen een CSW V2.5.

En om heel eerlijk te zijn, ik merk het verschil tijdens het racen niet eens echt op omdat ik dan met hele andere dingen bezig ben (ik ben namelijk nog niet half zo goed als ik soms denk te zijn ;-)) dan die kleine details die mijn DD2 beter weer zou geven. Het is niet dat ik spijt heb can mijn aankoop, alles behalve want de DD2 is gewoon een dijk van een wheelbase maar als ik dat extra’tje van de baas niet had gehad aan het eind van het jaar en met de kennis van nu weet ik niet of ik nogmaals de upgrade zou hebben gemaakt van CSW naar DD.

Misschien dat ik het had gedaan als Fanatec inderdaad met die DD lite komt, anders denk ik niet dat ik nog een keer 1500 euro af zou tikken voor welke direct drive base dan ook.

Mensen laten zich de kop ook gek maken wat dat betreft door alle YouTubers met hun reviews. Het gros van die gasten heeft weinig technische kennis en roept graag wat de fabrikant wil horen, kritisch durven ze amper te zijn en als ze het al zijn dan gaat het over randzaken. Iedereen vergeet dat die gasten iedere week dozen toegestuurd krijgen met gratis spul wat ze mogen houden en dat willen ze maar wat graag zo houden in plaats van het weer terug te moeten sturen naar een fabrikant dus benoemd men vooral wat een fabrikant graag wil horen omdat ze de kennis en kunde niet hebben om een fabrikant eens goed voor het blok te zetten bij de beweringen die een fabrikant in het foldertje zet.

Heb je de centen wel en wil je gewoon het beste wat er te krijgen is, neem de SC2, DD1 / DD2. Wil je geen ruzie met de vrouw, neem een CSW ;-)
johnbetonschaar schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:00:
[...]

Maar zouden ze dat een probleem vinden bij Fanatec als een goedkopere DD base hun eigen CSW kannibaliseert, vraag ik me dan af. Het zou me niet verbazen als een eenvoudige DD wheelbase goedkoper te produceren is dan een hele goede belt drive namelijk, zeker omdat ze al basis firmware en alles hebben van de Podium DD1/2. Ik zou dan verwachten dat de CSW er op den duur uit gaat en de nieuwe entry level DD base er voor in de plaats komt, en dan de CSL als ‘low end’ (wat overigens ook een prima wheelbase is als ik de reviews mag geloven).

Overigens ben ik zelf echt 100% tevreden met mijn CSW 2.5, het is geen ‘goedkoop’ product, maar m.i. gewoon absoluut zijn geld waard. Geloof wel dat ze inmiddels fiks duurder geworden zijn nu er zoveel interesse in sim racing is, zag onlangs op de Fanatec site nog dat alles daar 20% duurder is dan een half jaar geleden ofzo ;(
De CSW zou men iets in prijs kunnen laten zakken en dan zou er prima een product tussen passen, of het een “podium” series base moet worden is dan de vraag maar in mijn optiek kan Fanatec best wat schuiven om zo de hele markt af te dekken.

De CSW houd men ook gewoon op het huidige prijs punt omdat er gewoonweg 0,0 concurrentie is voor de CSW. Zowel van DD bases niet als wat er onder zit aan belt driven bases.

En een DD lite met een stepper motor er in (want goedkoper) en verder de specs van een CSW V2.5 zo ergens rond de 750 euro... ik denk dat ze dan een verkoop topper te pakken hebben, dat bedrag is nog te doen voor de mensen die er echt voor moeten sparen en een no brainer voor de mensen met een goed gevulde beurs die wel een DD willen maar het wel “leuk” willen houden qua prijs.

Het feit dat een VRS met een base onder de 1000 euro kan komen terwijl ze verder niets aan hardware doen zegt mij dat Fanatec daar nog wel een schepje bovenop kan doen qua specs en de kosten laag kan houden. Iets als een Simagic Alpha zie ik Fanatec nog wel doen in de vorm van een DD lite.

[ Voor 35% gewijzigd door R2D2 op 10-01-2021 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Of een andere vrouw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Getrouwd in gemeenschap van goederen in mijn geval dus ik denk niet dat ik er dan gunstiger vanaf kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EightGear
Overigens zie ik dat de CSL P1 rim niet meer verkrijgbaar is. De nieuwe WRC versie wel, maar komt de originele nog terug? Is daar iets van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
EightGear schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:19:
Overigens zie ik dat de CSL P1 rim niet meer verkrijgbaar is. De nieuwe WRC versie wel, maar komt de originele nog terug? Is daar iets van bekend?
Er is wel meer (CSL 1.1 wheebase, eSports F1 stuur, CSL bundels etc.) niet verkrijgbaar. Iets zegt me dat Fanatec de aankomende periode (nee ik heb helaas geen inside info) met een aantal nieuwe dingen gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Over nieuwe produkten gesproken: VRS plaatste begin december vorig jaar een teaser op hun discord kanaal:

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/737699140267671683/783125280201506836/image0.jpg?width=1005&height=670
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/737699140267671683/783125280616349716/image1.jpg?width=446&height=669
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/737699140267671683/783125281003143208/image2.jpg?width=1005&height=670

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JPM85 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:03:
[...]

Toch een aparte wereld waarin wij leven. Je bent het niet eens met mijn bevinding dat ik het de stap wel waard vind. Allemaal prima wat jij ervan vind van jouw persoonlijke stap, maar je kan geen oordeel vellen over mijn ervaring, net zoals ik dat niet kan doen over jouw ervaring.

Je afsluiter is de enige juiste, dat is of de afweging of iets het waard is, altijd een persoonlijke is. Een ieder heeft dus het recht om zijn persoonlijke observatie van een product te delen, daar kan je het niet mee eens of oneens zijn, simpelweg omdat het jou ervaring niet is.

Discussie of een product een x bedrag moet zijn, daar kan je prima eens of oneens over zijn.
Het was niet bedoeling om jouw stap als verkeerd te beoordelen, sorry als dat zo leek, want dat is helemaal niet zo. Die stap is een hele mooie en zeker te verantwoorden, maar zoals jij ook al zegt, of je het waard vindt en te verantwoorden is heel erg persoonlijk. Uit deze discussie blijkt in ieder geval dat het geen no-brainer is om het extra geld neer te leggen voor een DD. En dat is precies waar de originele vraag vandaan kwam volgens mij.

Het is daarnaast ook nog eens ontzettend lastig om verschillende ecosystemen te vergelijken, want de fanatec spullen zitten wat dat betreft wel in een klasse apart in mijn beleving. Zoveel keus uit spullen goed samen werken (stuurtje /base /pedals /shifter). En ook dat is natuurlijk wel wat waard. Voor mijn persoonlijk was dat de doorslaggevende factor om niet een goedkopere DD base te nemen van een alternatief merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Hmmm alleen al het feit hoe ze hun gaspedaal hebben opgebouwd geeft mij weinig vertrouwen. Die veer is gedoemd om te gaan knikken t.z.t. Alle merken die dit type pedalen bouwen gebruiken hier allemaal een as.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJcPeOTFRDC1-FwivfDEIzfWHso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f85OhOAbym1OkcS6rtl3M65q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Madhouse1979 op 10-01-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
En de pedal plate lijkt ook niet in hoogte verstelbaar te zijn, zoals ik het kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
ronaldinho schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:09:
En de pedal plate lijkt ook niet in hoogte verstelbaar te zijn, zoals ik het kan zien.
Dat wel. Ze gebruiken een systeem met schroefjes aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 08:37
Vind ook opvallend dat ze geen elastomers gebruiken maar alleen veren. En de loadcell van het rempedal zit gelijk achter je voet.

Benieuwd of dit allemaal een verbetering is of dat ze het gewoon “anders” willen doen dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik dacht dat die schroefjes er alleen zaten om een bepaalde hoek te maken van de pedalen, bijvoorbeeld een hoek te maken van 90 of 70 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ronaldinho schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:16:
Ik dacht dat die schroefjes er alleen zaten om een bepaalde hoek te maken van de pedalen, bijvoorbeeld een hoek te maken van 90 of 70 graden.
Als je goed kijkt zijn het 2 lange verticale slots, en de 2 horizontale waar je de hoek mee kan verstellen. Op zich lijkt me dat prima, veel verstelmogelijkheid iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik zie het nu bij het koppelingspedaal. Bovenaan zie ik een kleine opening waar je een stukje van de achtergrond kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madhouse1979 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:00:
Hmmm alleen al het feit hoe ze hun gaspedaal hebben opgebouwd geeft mij weinig vertrouwen. Die veer is gedoemd om te gaan knikken t.z.t. Alle merken die dit type pedalen bouwen gebruiken hier allemaal een as.

[Afbeelding]
Natuurlijk is dat gaspedaal niet zo opgebouwd, ding is er waarschijnlijk even bij gezet voor de foto maar het zal niet voor niets een “preview” zijn geweest.

Vraag me wel af of alle keuzes met betrekking tot plaatsing van de loadcell de meest logische is.

[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 10-01-2021 10:34 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.