Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 126 ... 140 Laatste
Acties:

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-12 17:26
@Mistacal Die 8nm hoef je niet te gebruiken hé, je kunt hem uiteraard minder zetten.

@nis156 Met een Fanatec (eventueel tweedehands) zit je altijd goed, zowel bruikbaar op de PS als de PC. Ook zou je hem nog op een Xbox kunnen gebruiken als het stuur Xbox geschikt is.

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:34
Over pc’s gesproken. Zijn de huidige BBG (1440p of 4k) (review: Desktop Best Buy Guide - Oktober 2023) geschikt voor simracing? Moet ik nog op bijzondere dingen letten?

Edit: verkeerde topic bedenk ik me nu..

[ Voor 7% gewijzigd door FastForwardNL op 11-02-2024 07:49 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37
Rivanov schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:05:
[...]

PC simracers missen GT7 geen moment hoor. ;)
En ik gok dat het een kwestie van tijd is, dat die ook naar de PC geport gaat worden.
En consolegamers missen iRacing niet. Dank voor het onderstrepen van mijn punt.

Good luck holding your breath voor GT7 op console. Het was, is en zal altijd een system seller zijn dus het zou me verbazen als Sony dat deed.

Let wel, ik zou de eerste zijn die staat te juichen als het gebeurt. Meer keus is altijd goed. Dat maakt de keuze om op PC te gaan racen makkelijker. Maar nu is het voor mij een dikke vet min voor het PC kamp.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:19
Dr. Strangelove schreef op zondag 11 februari 2024 @ 07:52:
[...]

En consolegamers missen iRacing niet. Dank voor het onderstrepen van mijn punt.

Good luck holding your breath voor GT7 op console. Het was, is en zal altijd een system seller zijn dus het zou me verbazen als Sony dat deed.

Let wel, ik zou de eerste zijn die staat te juichen als het gebeurd. Meer keus is altijd goed. Dat maakt de keuze om op PC te gaan racen makkelijker. Maar nu is het voor mij een dikke vet min voor het PC kamp.
Ik hold m’n breath niet hoor. Had een PS5 puur voor de exclusives én Gran Turismo.
Toen ik m’n simrig kocht voor m’n game PC, stond de PS5 te verstoffen en was deze na een week verkocht. ;)

Nu enkel de Series X in de woonkamer. Maar die staat ook al 6 maanden uit ofzo.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37
Dat is prima, het gaat niet om wat jij of ik vind, enkel het punt dat ook binnen een niche hobby verschillende mensen verschillende dingen belangrijk vinden :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• nis156
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-11 13:32
Hartstikke bedankt voor alle reacties iedereen! :)

Ik ga denk ik dan toch voor een Fanatec stuur + toebehoren. Voor de korte termijn wil ik inderdaad GT7 met een stuur spelen (blijft toch een van mijn favoriete racegames), maar ik heb daarnaast ook een pc staan waar ik prima op kan gamen. Zit al een tijd te kijken naar AC met mods, dus ik verwacht dat ik dat ook snel zal aanschaffen nadat ik mijn stuur heb :).

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 15:37
@nis156 Als je Steam even in de gaten houdt, zie je AC daar regelmatig voorbij komen in de aanbieding voor een paar euro.

iRacing Profiel

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-12 17:26
kroegtijger schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:09:
@nis156 Als je Steam even in de gaten houdt, zie je AC daar regelmatig voorbij komen in de aanbieding voor een paar euro.
Even een aanvulling. Tot en met 15-02 het basisspel voor 4.95 euro
Alle DLC 12.09 euro.

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12 23:47
Mooie aanbieding ook met Asetto Corsa Ultimate Bundel voor maar € 8,48

https://store.steampowere...o_Corsa_Ultimate_Edition/

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-12 09:20
Goedemiddag,

Ik heb afgelopen week mijn Heusinkveld Sprint pedalen ge-invert.
Koppeling en rem hangen dus ondersteboven maar mijn gaspedaal heb ik laten staan.
Nu is alleen de kabel van het gaspedaal naar de rem te kort.
Iemand een idee waar ik heel snel (het liefst binnen een dag) een ik meen een RJ9 kabel extension kan kopen?
Heb al gezocht maar het valt niet mee om een RJ9 te vinden, of het komt allemaal uit China met een levertijd van meer dan 2 weken.

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-12 12:37

Raimond613

Simracer

Pelota71 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:40:
Goedemiddag,

Koppeling en rem hangen dus ondersteboven maar mijn gaspedaal heb ik laten staan.
Iemand een idee waar ik heel snel (het liefst binnen een dag) een ik meen een RJ9 kabel extension kan kopen?
Heb al gezocht maar het valt niet mee om een RJ9 te vinden, of het komt allemaal uit China met een levertijd van meer dan 2 weken.
Ik kan je niet met je kabel helpen helaas, maar ben wel reuze benieuwd naar foto's van de inverted constructie :P

iracing profile

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-12 20:08
Zelf maken is denk ik het snelste. Ik heb, toen ik nog sprints had, hetzelfde gedaan. Gewoon een kabeltje van een meter kopen en een losse contra-stekker. Dit hadden ze toen gewoon bij de Hubo liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Madhouse1979 op 13-02-2024 14:22 ]

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Goedemiddag,

RJ9 is gewoon een ouderwetse telefoonplug toch? Probeer de Gamma eens. In vind online alleen de losse stekkers, maar het lijkt me dat ze ook kant-en-klare- kabels verkopen.

https://www.gamma.nl/asso...-polig-10-stuks/p/B547143

• kroegtijger
  • Laatst online: 22-12 15:37
dhrto schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:18:
[...]

RJ9 is gewoon een ouderwetse telefoonplug toch? Probeer de Gamma eens. In vind online alleen de losse stekkers, maar het lijkt me dat ze ook kant-en-klare- kabels verkopen.

https://www.gamma.nl/asso...-polig-10-stuks/p/B547143
rj9 is dacht ik het maatje dat gebruikt wordt vanaf het toestel naar de telefoon-hoorn toe. Dat is weer een maatje kleiner dan wat het toestel in gaat (dat is meestal rj12). De rj9 connector is ook 4-polig, t.o.v. rj12 die 6-polig is. Zie o.a. https://leadsdirect.co.uk...rj12-and-rj45-connectors/

RJ9 kabeltjes zijn vrij goed verkrijgbaar. Zie onder meer https://www.onedirect.nl/..._mcnLRWCattUaAs9SEALw_wcB maar de kans dat je lokale telefoonboer om de hoek die nog wel heeft liggen is best aanwezig.

iRacing Profiel

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Goedemiddag,

Heusinkveld heeft uitmuntende service, wellicht even contact zoeken of er wat mogelijk is?

It’s the economy, stupid!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-10 07:36

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 12:38
Iemand die me kan zeggen wat ik realistisch gezien hiervoor kan vragen (alles in nieuwstaat) :
* CLS DD met 8nm voeding
* Clubsport Formula 2.5 stuur incl QR1
* Clubsport RS stuur incl QR1

Ben aan het twijfelen om ofwel dee Clubsport DD te kopen (en dan enkel de wheelbase te verkopen), ofwel volledig om te schakelen naar ander merk (voorkeur).

• kosz
  • Laatst online: 11:22
75% van de nieuwprijs moet wel lukken, zo heb ik afgelopen weekend mijn CSL DD 8Nm en McLaren V2 ook verkocht.

• Rivanov
lapino schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:16:
Iemand die me kan zeggen wat ik realistisch gezien hiervoor kan vragen (alles in nieuwstaat) :
* CLS DD met 8nm voeding
* Clubsport Formula 2.5 stuur incl QR1
* Clubsport RS stuur incl QR1

Ben aan het twijfelen om ofwel dee Clubsport DD te kopen (en dan enkel de wheelbase te verkopen), ofwel volledig om te schakelen naar ander merk (voorkeur).
Moet hier wel om gniffelen. :+
Zag dit al van mijlenver aankomen. :P

FYI. Ik heb eind vorig jaar, de volgende set via Marktplaats voor € 900,- verkocht.

- Fanatec GT DD Pro incl. 8Nm Boost Kit
- Fanatec CSL Pedals (standaard die bij de GT DD Pro zitten)
- Fanatec Formula V2.5X Wheel
- Fanatec BMW GT2 v2 Wheel

Het is een beetje de gok wat de "gek" ervoor geeft.

Simracing gear is simpelweg enorm gewild. Had m'n Moza HGP Shifter eerder deze week al binnen een dag verkocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 14-02-2024 10:38 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• lapino
Rivanov schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Moet hier wel om gniffelen. :+
Zag dit al van mijlenver aankomen. :P
Hoezo? :)

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:27
Rivanov schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:53:
[...]

Once you go down the rabbithole.. >:)
Geloof me, ik kan het weten.
@lapino :+

__/`\__/`\__

• lapino
Goh ja, als ik het zo lees hier ben ik niet bepaald alleen. Heb er geen probleem mee om wat geld te spenderen aan een hobby, zolang ik er maar veel plezier uit haal. Heb voor mijn simrig te bekostigen mijn camera-spullen verkocht die al jaar stof lagen te vangen, dus tot nu toe heeft het me letterlijk misschien 500 euro effectief gekost. De Fanatec zaken heb ik zelf ook 2e hands gekocht (waren amper 1 maand oud), dus ook op dat vlak weinig verlies. Een sterkere wheelbase en eventueel groter scherm en dan ben ik er wel denk ik.

• Mistacal
lapino schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:16:
Goh ja, als ik het zo lees hier ben ik niet bepaald alleen. Heb er geen probleem mee om wat geld te spenderen aan een hobby, zolang ik er maar veel plezier uit haal. Heb voor mijn simrig te bekostigen mijn camera-spullen verkocht die al jaar stof lagen te vangen, dus tot nu toe heeft het me letterlijk misschien 500 euro effectief gekost. De Fanatec zaken heb ik zelf ook 2e hands gekocht (waren amper 1 maand oud), dus ook op dat vlak weinig verlies. Een sterkere wheelbase en eventueel groter scherm en dan ben ik er wel denk ik.
We don't judge... }:O

__/`\__/`\__

• Rivanov
lapino schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:16:
Ik zei destijds toch al; ik kan het weten.
Wil niet weten wat ik tussen vorig jaar maart (toen ik ermee begon) en nu heb gespendeerd aan m’n hobby. Belangrijkste is het plezier dat ik dagelijks heb, als ik in m’n rig zit.

• Mistacal
Rivanov schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:28:
[...]

Ik zei destijds toch al; ik kan het weten.
Wil niet weten wat ik tussen vorig jaar maart (toen ik ermee begon) en nu heb gespendeerd aan m’n hobby. Belangrijkste is het plezier dat ik dagelijks heb, als ik in m’n rig zit.
Mijn wederhelft weet het heel erg goed, en ben ook pas sinds eind vorig jaar begonnen, het gaat hard... Nu verder met haptics, dat is ook wel een serieuze onderneming

__/`\__/`\__

• Rivanov
Het duurste aspect is vaak dat je achteraf er vaak pas achterkomt dat je beter een andere keuze had kunnen maken. Dus je vervangt snel weer het een en ander, wat uiteraard in the end duurder is dan wanneer je het meteen “goed” zou doen.

Maar dat is ook part of the game. :)

• lapino
Op dat vlak vind ik dat ik keuzes wel goed heb gemaakt. Meteen geïnvesteerd in deftige rig/stoel (Treq), scherm (34"ultrawide) heb ik via bons kunnen kopen, snelle gamepc had ik al en de Fanatac spullen heb ik voor mooie prijs gekocht. Ondertussen de pedalen vervangen door Simagic P1000's met haptics en wil alles van één merk. Plus meer nm uiteraard. Ik denk dat ik met een Simagic Alpha, het NEO stuurtje en een rond stuur wel gesetlled ben dan qua gear. Enige wat ik me nog zie vervangen is de 34" naar een superultrawide maar dat is op dit moment minder dringend. Maar de uren die ik al in de rig heb doorgebracht zijn het allemaal dubbel en dik waard.

Ik mik nu op een opleg van +- 1.000 euro als ik de Fanatec spullen verkoop om te switchen naar Simagic base/stuur. Moet te doen zijn.

• Rivanov
lapino schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:44:
Op dat vlak vind ik dat ik keuzes wel goed heb gemaakt. Meteen geïnvesteerd in deftige rig/stoel (Treq), scherm (34"ultrawide) heb ik via bons kunnen kopen, snelle gamepc had ik al en de Fanatac spullen heb ik voor mooie prijs gekocht. Ondertussen de pedalen vervangen door Simagic P1000's met haptics en wil alles van één merk. Plus meer nm uiteraard. Ik denk dat ik met een Simagic Alpha, het NEO stuurtje en een rond stuur wel gesetlled ben dan qua gear. Enige wat ik me nog zie vervangen is de 34" naar een superultrawide maar dat is op dit moment minder dringend. Maar de uren die ik al in de rig heb doorgebracht zijn het allemaal dubbel en dik waard.

Ik mik nu op een opleg van +- 1.000 euro als ik de Fanatec spullen verkoop om te switchen naar Simagic base/stuur. Moet te doen zijn.
Als je de ruimte hebt, zou ik je adviseren om naar triples te kijken i.p.v. een (super)ultrawide. :)

Dit filmpje laat perfect de verschillen in peripheral vision zien.

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:27
Rivanov schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:39:
Het duurste aspect is vaak dat je achteraf er vaak pas achterkomt dat je beter een andere keuze had kunnen maken. Dus je vervangt snel weer het een en ander, wat uiteraard in the end duurder is dan wanneer je het meteen “goed” zou doen.

Ach ja, af en toe weer iets upgraden of toevoegen is 'half the fun'. Meteen goed doen kan je proberen, maar dat is ook een moment opname als je ziet wat voor nieuwe dingen 2-3 jaren later weer op de markt zijn gekomen.

Helaas zijn er ook af en toe huiselijke upgrades nodig (die soms veel geld kosten)... O-)

https://www.techpowerup.com/review/

• kosz
Ik zou ook eerder naar triple gaan dan van 34 naar 49. Ook voor dezelfde keuze gestaan toen ik al een 34 had en er voor weinig 2x 27" bij gekocht om het eens uit te proberen, dit bevalt mij prima en staan na ruim een jaar nog steeds zo bij.
VR ook geprobeerd maar dat trek ik gewoon niet meer, kan aan een combinatie van dingen liggen maar een hersenbloeding heeft ook niet geholpen dat weet ik wel.....
Afgelopen week heeft de CSL DD het veld geruimd en heb nu een paar dagen een Simagic U met het GTC wheel, binnenkort eens een rond stuur op de Hub knutselen en misschien komt de GT Neo er ook nog wel bij.
Deze heb ik op de sim Expo al in mn handen gehad en dat was wel indrukwekkend voor dit prijspunt.

• Mistacal
Rivanov schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:39:

Goed is wel subjectief en ik dacht ook met een playseat en een ts-pc de goede keuze te maken in den beginne. Sommige doen er 2-3 jaar mee en dan upgraden, ik welgeteld 2-3 maanden.

De weg ernaar toe is minstens zo leuk, zeker als je naar andere aspecten gaat kijken buiten de rig, pedal en het stuur. Er zo gigantisch veel mogelijk voor de immersie, haptics, motion, gbelt etc

Nu een hele dikke upgrade voor op het rempedaal, nagenoeg gelijkwaardig aan ABS op een GT3 wagen. Tevens ook voor de rest van de rig maar er is niet echt een apart topic voor, dat is jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door Mistacal op 14-02-2024 13:45 ]

__/`\__/`\__

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

lapino schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:44:

Ik zou voor Simucube 2 gaan. Dan heb ik nog wel een mooi stuurtje voor je in de aanbieding. O-)

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-12 12:00

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

kosz schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:40:
Ik zou ook eerder naar triple gaan dan van 34 naar 49. Ook voor dezelfde keuze gestaan toen ik al een 34 had en er voor weinig 2x 27" bij gekocht om het eens uit te proberen, dit bevalt mij prima en staan na ruim een jaar nog steeds zo bij.
VR ook geprobeerd maar dat trek ik gewoon niet meer, kan aan een combinatie van dingen liggen maar een hersenbloeding heeft ook niet geholpen dat weet ik wel.....
Afgelopen week heeft de CSL DD het veld geruimd en heb nu een paar dagen een Simagic U met het GTC wheel, binnenkort eens een rond stuur op de Hub knutselen en misschien komt de GT Neo er ook nog wel bij.
Deze heb ik op de sim Expo al in mn handen gehad en dat was wel indrukwekkend voor dit prijspunt.
Je hebt dus een 34inch in het midden met 2x 27 aan weerszijde? Hoe bevalt dat? Met dat idee heb ik ook nog eens zitten spelen. Je krijgt dan alleen wel een aparte resolutie.

Uplay: Red--Death

• lapino
Alles is relatief… heb twee oudere tienerdochters. Paardrijden, kot huren, hogere studies… dan is simracing goedkoop ;)

• kosz
rsnubje schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:58:
[...]

Je hebt dus een 34inch in het midden met 2x 27 aan weerszijde? Hoe bevalt dat? Met dat idee heb ik ook nog eens zitten spelen. Je krijgt dan alleen wel een aparte resolutie.
Bevalt mij prima eigenlijk, ik draai op een AMD 6900XT dus gebruik Eyefinity om automatisch over 3 schermen te verdelen bij het opstarten van de games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bY7tuNsM_mB1PC58fM2YHGwAma0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34NKCMyyipwMoJneEm29lYLP.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is hoe het tijdens het rijden eruit ziet, Replay Video

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Mooi om te zien dat ACC daar iig geen moeite mee heeft. Netjes :)

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:45
kosz schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:34:
[...]

Bevalt mij prima eigenlijk, ik draai op een AMD 6900XT dus gebruik Eyefinity om automatisch over 3 schermen te verdelen bij het opstarten van de games.

[Afbeelding]

Knappe setup.

• dhrto
Mistacal schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:41:
[...]

Goed is wel subjectief en ik dacht ook met een playseat en een ts-pc de goede keuze te maken in den beginne. Sommige doen er 2-3 jaar mee en dan upgraden, ik welgeteld 2-3 maanden.

De weg ernaar toe is minstens zo leuk, zeker als je naar andere aspecten gaat kijken buiten de rig, pedal en het stuur. Er zo gigantisch veel mogelijk voor de immersie, haptics, motion, gbelt etc

Nu een hele dikke upgrade voor op het rempedaal, nagenoeg gelijkwaardig aan ABS op een GT3 wagen. Tevens ook voor de rest van de rig maar er is niet echt een apart topic voor, dat is jammer.
Heb je het dan wellicht over de active pedals van Simucube? Zo ja, hoe bevallen die? Het 'echte' klapperen van het pedaal bij inschakelen ABS lijkt me echt heel gaaf.
Ik keek destijds reikhalzend naar de pedalen uit, totdat de prijs bekend werd :'(

Ik rij zelf nu met een CSL DD 8 Nm en heb niet echt de behoefte om hoger te gaan. Geld kan je maar 1x keer uitgeven. In mijn geval kies ik dan liever voor een upgrade van het motion systeem (meer DOF) of de active pedals (nu Fanatec V3's met haptic mod). Sturen met een scherm heb ik niks aan, omdat ik in VR rij. Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel wensen.

• Mistacal
dhrto schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:23:
[...]

Heb je het dan wellicht over de active pedals van Simucube? Zo ja, hoe bevallen die? Het 'echte' klapperen van het pedaal bij inschakelen ABS lijkt me echt heel gaaf.
Ik keek destijds reikhalzend naar de pedalen uit, totdat de prijs bekend werd :'(

Ik rij zelf nu met een CSL DD 8 Nm en heb niet echt de behoefte om hoger te gaan. Geld kan je maar 1x keer uitgeven. In mijn geval kies ik dan liever voor een upgrade van het motion systeem (meer DOF) of de active pedals (nu Fanatec V3's met haptic mod). Sturen met een scherm heb ik niks aan, omdat ik in VR rij. Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel wensen.
Nee dat is echt ver boven mijn budget, 2200 euro is wat te veel van het goede. Er komt een MQB-1 op te zitten, 300W RMS aan klapperen. Is zon beetje het beste wat je kan monteren op je pedaal.

Nadeel is wel dat je ook weer een serieuze versterker nodig hebt, worden zo aardig wat versterkers... :F

[ Voor 8% gewijzigd door Mistacal op 14-02-2024 15:34 ]

__/`\__/`\__

• dhrto
Ja, de prijs van de active pedal is idd wel beetje way out there... haha.

Zelf heb ik nu de 'simpele' trilmotoren van Sim3D (https://www.sim-3d.co.uk/product/pedal-rumble-motor-kit/6)
Zeker niet van het caliber als de MQB-1, maar wel een hele grote verbetering t.o.v. de standaard trilmotoren op de V3's. Die waren nauwelijks voelbaar, zeker bij een ingetrapte rem en met schoenen.

• Mistacal
dhrto schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:39:
Ja, de prijs van de active pedal is idd wel beetje way out there... haha.

Zelf heb ik nu de 'simpele' trilmotoren van Sim3D (https://www.sim-3d.co.uk/product/pedal-rumble-motor-kit/6)
Zeker niet van het caliber als de MQB-1, maar wel een hele grote verbetering t.o.v. de standaard trilmotoren op de V3's. Die waren nauwelijks voelbaar, zeker bij een ingetrapte rem en met schoenen.
Ik zou dan zeker eerder een DAEX32 monteren, die doen het nog een stukje beter dan die op de P1000. De HPR doet het in het laag wel wat beter weer of nou ja beter, die doet het onder 35hz, de DAEX niet, die valt af bij een hz of 40. wel meer output maar de HPR kost 170 euro voor een setje met controller erbij. Een DAEX met nobsound heb je voor 50-60 euro

[ Voor 16% gewijzigd door Mistacal op 14-02-2024 15:55 ]

__/`\__/`\__

• dhrto
Voor nu ben ik niet ontevreden over die Sim3D rumble motoren. Kosten waren ongeveer €50 per pedaal. Duurde wel heel lang voordat het geleverd werd, ging zeker wel 3-4 maanden overheen. Vertraging bij douane heeft ook niet geholpen (fijn die brexit).

Wie weet als er ooit een prijshalvering komt op de active pedals, dat ik een yolo momentje toelaat. Met de Varjo Aero is dat ook gebeurd haha :)

• Rivanov
Heb de Haptic Reactor op m’n P1000 brake zitten. Bevalt mij erg goed. Zodra de functionaliteiten voor de throttle verder worden uitgebreid ga ik ‘m daar ook op zetten.

• Mistacal
Rivanov schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:36:
Heb de Haptic Reactor op m’n P1000 brake zitten. Bevalt mij erg goed. Zodra de functionaliteiten voor de throttle verder worden uitgebreid ga ik ‘m daar ook op zetten.
Ze werken heel prima, absoluut! Mijn stukje rabbit hole zeg maar dat hele haptics gebeuren

Op mn gaspedaal komt wel een DAEX voor de RPM

[ Voor 3% gewijzigd door Mistacal op 14-02-2024 16:53 ]

__/`\__/`\__

• lapino
Bon, de Fanatec spullen te koop gezet en ondertussen geïnformeerd naar levertermijn Simagic spullen (halft maart...pff). Benieuwd. De Simagic Ultimate is wel snel leverbaar maar is meteen ook 300 euro duurder, vermoed dat die beetje overkill is.

[ Voor 30% gewijzigd door lapino op 14-02-2024 17:00 ]

• Mistacal
dhrto schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:11:
Voor nu ben ik niet ontevreden over die Sim3D rumble motoren. Kosten waren ongeveer €50 per pedaal. Duurde wel heel lang voordat het geleverd werd, ging zeker wel 3-4 maanden overheen. Vertraging bij douane heeft ook niet geholpen (fijn die brexit).

Wie weet als er ooit een prijshalvering komt op de active pedals, dat ik een yolo momentje toelaat. Met de Varjo Aero is dat ook gebeurd haha :)
Ik weet niet of ik ze dan ook zou kopen, ik zou wel heel graag Simtag Ashleys willen en dan met de MQB-1 erop. Maar ja dat is dan weer ietsje duurder...

__/`\__/`\__

• Mistacal
lapino schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:00:
Bon, de Fanatec spullen te koop gezet en ondertussen geïnformeerd naar levertermijn Simagic spullen (halft maart...pff). Benieuwd. De Simagic Ultimate is wel snel leverbaar maar is meteen ook 300 euro duurder, vermoed dat die beetje overkill is.
Te veel bestaat niet :), ik ga tzt ook voor rond de 15nm, liever wat hoger maar prijsverschil vind ik ook best nog wel wat. Welk merk weet ik nog helemaal niet, moza of simagic... simucube vind ik weer te duur

[ Voor 19% gewijzigd door Mistacal op 14-02-2024 17:09 ]

__/`\__/`\__

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-12 09:20
Raimond613 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:52:
[...]

Ik kan je niet met je kabel helpen helaas, maar ben wel reuze benieuwd naar foto's van de inverted constructie :P
Stelt niet zoveel voor hoor, 4 verticale staanders en 2 horizontale en dan de brackets wat schuin monteren. Zal binnenkort wel een foto uploaden.

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
@kosz werkt dat ook goed met iracing? Verlies je dan niet de bezel correction?

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Goed om te lezen dat Fanatec spullen zo goed geld op leveren.

Wil de DD pro extreme aanschaffen (nee ik race niet op PC en ga dat ook niet doen ;) ) dus de oude setup kan dan weg. Eerst de DD pro extreme bestellen en binnen krijgen want Fanatec….

DD pro 8nm
DD Pedals (de standaard)
Porsche 918 RSR stuur
Mclaren V2 met magnetische shifters

Deze week de csl pedalen en de v3 pedalen nog eens vergelijken. De rem van V3 is het niet, ook niet met de performance kit en die demper.

[ Voor 16% gewijzigd door Capo op 16-02-2024 17:43 ]

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Greencap schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:59:
@kosz werkt dat ook goed met iracing? Verlies je dan niet de bezel correction?
Ik heb het gewoon geprobeerd en het is top. Heb nu 27-34-27. Het is wel wat uitzoekwerk hoe het te configureren. Ik moest het in iracing instellen op drie schermen van 34 inch en dan valt een deel gewoon buiten de monitor. Werkt prima en de FPS impact is redelijk (12% oid). Voordeel is dat ik nu niet meer de bezels in de bochten zie en ik heb nog iets meer fov (waar ik niet echt iets van merk overigens).

Grootste probleem (waar ik totaal niet bij stil had gestaan) is dat de vesa punten niet even hoog stonden. Scheelde ongeveer 35mm dus heb het opgelost met nog een 4040 profiel om 40mm te verhogen (de andere schermen kon ik wel stellen voor die laatste 5mm)

• UnderAVoidSky
Ben bijna eindelijk uit wat ik wil aankopen! (ein-de-lijk 8)7 )

Lang getwijfeld om voor Fanatec (DD+) te gaan omwille van de PS compatibiliteit, maar ik zou graag naar iRacing gaan en ik denk dat ik daarna mijn PS niet meer veel ga gebruiken voor racegames.
Ook qua competitie (waarvoor ik het toch ook wel doe) gaat er op PC, zelfs buiten iRacing, meer te vinden zijn dan op PS. Het zou dan enkel voor GT7 zijn dat ik dan die PS compatibiliteit nodig zou hebben en ben er vrij zeker van dat ik ook wel zonder GT7 kan.
En tot slot is het enige stuur dat me aanspreekt bij Fanatec het McLaren GT3 stuur en dat is dan ook maar echt half mijn goesting als ik het vergelijk met een Simagic GT Neo bv.

Na veel zoeken en rondkijken valt mijn uiteindelijke keuze waarschijnlijk hierop:
- Simagic Alpha wheelbase
- Simagic GT Neo wheel
- Simagic P1000 pedals

Twijfel nog tussen:
Trackracer TR80 of Sim-Lab GT EVO. Is er iets waar ik op moet letten? (ook qua accessoires die jullie nu onmisbaar vinden?)

En dan komt er nog een 34" ultrawide. Tripples is de droom, maar daarvoor moet ik ook mijn PC gaan upgraden + zien dat ik ergens extra ruimte vrij ga kunnen maken wat dus zeker op dit moment nog geen optie is. Denk dat vrouwlief hier al een hartaanval gaat krijgen.

• Madhouse1979
UnderAVoidSky schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:09:

Lang getwijfeld om voor Fanatec (DD+) te gaan omwille van de PS compatibiliteit, maar ik zou graag naar iRacing gaan en ik denk dat ik daarna mijn PS niet meer veel ga gebruiken voor racegames.
Ook qua competitie (waarvoor ik het toch ook wel doe) gaat er op PC, zelfs buiten iRacing, meer te vinden zijn dan op PS. Het zou dan enkel voor GT7 zijn dat ik dan die PS compatibiliteit nodig zou hebben en ben er vrij zeker van dat ik ook wel zonder GT7 kan.
En tot slot is het enige stuur dat me aanspreekt bij Fanatec het McLaren GT3 stuur en dat is dan ook maar echt half mijn goesting als ik het vergelijk met een Simagic GT Neo bv.

Na veel zoeken en rondkijken valt mijn uiteindelijke keuze waarschijnlijk hierop:
- Simagic GT Neo wheel
- Simagic P1000 pedals

Twijfel nog tussen:
Trackracer TR80 of Sim-Lab GT EVO. Is er iets waar ik op moet letten? (ook qua accessoires die jullie nu onmisbaar vinden?)

En dan komt er nog een 34" ultrawide. Tripples is de droom, maar daarvoor moet ik ook mijn PC gaan upgraden + zien dat ik ergens extra ruimte vrij ga kunnen maken wat dus zeker op dit moment nog geen optie is. Denk dat vrouwlief hier al een hartaanval gaat krijgen.
Let er wel op dat een Simagic Alpha best wel heet wordt. Ook zit de aan/uit knop op een ongunstige plek op het snoer. Verder prima wheelbase al geef ik zelf de voorkeur aan de DD+ op dit moment.

Qua rig zou ik zelf voor Sim-Lab gaan, en dan een keyboard tray, mouse tray en een cup holder erbij.

• UnderAVoidSky
Madhouse1979 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:30:
[...]

Let er wel op dat een Simagic Alpha best wel heet wordt. Ook zit de aan/uit knop op een ongunstige plek op het snoer. Verder prima wheelbase al geef ik zelf de voorkeur aan de DD+ op dit moment.

Qua rig zou ik zelf voor Sim-Lab gaan, en dan een keyboard tray, mouse tray en een cup holder erbij.
Ik wist wel dat er van de Alpha Mini "klachten" waren van de hitte, maar van de gewone niet. Even verder opzoeken hierover.
Voor de aan/uit knop was ik sowieso van plan een kill switch erbij te nemen.

Thanks voor de feedback!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11 17:03
@UnderAVoidSky , voor je rig zou je ook eens op https://www.treq-sim.com/ kunnen kijken. Zelf heb ik de GT1 EVA van Sim-Lab waar ik heel tevreden mee ben, maar extra keuze is natuurlijk nooit weg. Alle drie de bedrijven zijn Nederlands, dus wat verzendkosten betreft zal er niet veel verschil zijn. Het is ook niet zo dat wanneer je een Sim-Lab koopt je later voor extra accessoires aan Sim-Lab vastzit.

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:56
Ik wil wel even inhaken op de rigs. Ik heb zelf de Sim-lab P1-X Pro besteld, deze is alleen nog niet binnen helaas. Ik heb wel contact gehad met customer support voor wat vragen, maar veel accessoires passen niet op de P1-X Pro en de GT1 Pro, ook niet van anderen. Dit komt door de schuine upstands & omdat de aluminium profielen niet zoals “normaal” veel sleuven hebben maar netjes afgewerkt zijn.

Ik kon bijvoorbeeld de keyboard tray & sim shelf niet bestellen, omdat deze niet bevestigd kon worden op de rig.

Just a heads-up :+

• dhrto
Als ik de plaatjes bekijk zie ik gewoon sleuven in de profielen van de P1-X Pro en GT1 Pro? Misschien zit er een eindkap, maar die zou makkelijk eraf kunnen. Hetzelfde voor eventuele kunststof profielen waarmee sleuven van het alu profiel zijn gedicht. Zo lang de sleuf een standaard sleuf is, kun je alle kanten op. Er zijn ook klikmoeren die op elke positie in de sleuf kan plaatsen, dus niet per se nodig om aan de uiteinde erin te schuiven.

En als laatste. Het is slechts aluminium, dus met een goede boor is er altijd wel een bevestigingspunt te maken...

• Rivanov
UnderAVoidSky schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:09:

- Simagic GT Neo wheel
- Simagic P1000 pedals

Twijfel nog tussen:

Slim! Dit had ik achteraf gezien ook liever vooraf geweten i.p.v. achteraf. ;)
Idee was destijds ook om op de PS5 te racen i.c.m. PSVR 2 dus daarom had ik de Fanatec GT DD Pro gekocht. Maar omdat ik kort daar voor een game PC had gebouwd (voor MSFS 2020) had ik ook alle mogelijkheden tot Simracing op PC. Ergo; ik heb vanaf dat moment de PS5 nooit meer aangeraakt en heb mij volledig gestort op PC Simracing. Had ik dit vooraf al geweten, had ik nooit de Fanatec gekocht. Maargoed, achteraf is altijd mooi wonen. :)

Dus goed dat jij het vooraf al signaleert. ;)

Qua rig adviseer ik je ook om eens een kijkje te nemen bij TREQ.

• Madhouse1979
UnderAVoidSky schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:45:
[...]

Ik wist wel dat er van de Alpha Mini "klachten" waren van de hitte, maar van de gewone niet. Even verder opzoeken hierover.
Voor de aan/uit knop was ik sowieso van plan een kill switch erbij te nemen.

Thanks voor de feedback!
Een killswitch zit geen aan/uit knop op, deze is enkel bedoeld om de forcefeedback tijdelijk uit te schakelen.

Afbeeldingslocatie: https://www.simrace-blog.nl/wp-content/uploads/2023/03/simagic_alpha_ultimate_018.jpg

Aan/uit doe je d.m.v. de switch op het snoer

Afbeeldingslocatie: https://www.simrace-blog.nl/wp-content/uploads/2023/03/simagic_alpha_ultimate_010.jpg
Huugje schreef op zondag 18 februari 2024 @ 05:46:
Alle drie de bedrijven zijn Nederlands, dus wat verzendkosten betreft zal er niet veel verschil zijn.
Sim-Lab en TREQ zijn Nederlands, Trak Racer heeft zijn oorsprong in Australië. Maar Trak Racer verzend wel vanuit Nederland.
reputatio schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:07:
Ik wil wel even inhaken op de rigs. Ik heb zelf de Sim-lab P1-X Pro besteld, deze is alleen nog niet binnen helaas. Ik heb wel contact gehad met customer support voor wat vragen, maar veel accessoires passen niet op de P1-X Pro en de GT1 Pro, ook niet van anderen. Dit komt door de schuine upstands & omdat de aluminium profielen niet zoals “normaal” veel sleuven hebben maar netjes afgewerkt zijn.

Ik kon bijvoorbeeld de keyboard tray & sim shelf niet bestellen, omdat deze niet bevestigd kon worden op de rig.

Just a heads-up :+
De Keyboard tray past bij mij gewoon op de P1X Pro hoor, geen probleem mee.

De schuine uprights maken andere accessoires wel lastig te monteren, maar daar komen zeer binnenkort oplossingen voor bij Sim-Lab.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdnX-PMy5xm1Rldp9Pkl8CxSTJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5fSw7ufwElLG1v9ngQ3un34.jpg?f=fotoalbum_large
dhrto schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:07:
Als ik de plaatjes bekijk zie ik gewoon sleuven in de profielen van de P1-X Pro en GT1 Pro? Misschien zit er een eindkap, maar die zou makkelijk eraf kunnen. Hetzelfde voor eventuele kunststof profielen waarmee sleuven van het alu profiel zijn gedicht. Zo lang de sleuf een standaard sleuf is, kun je alle kanten op. Er zijn ook klikmoeren die op elke positie in de sleuf kan plaatsen, dus niet per se nodig om aan de uiteinde erin te schuiven.

En als laatste. Het is slechts aluminium, dus met een goede boor is er altijd wel een bevestigingspunt te maken...
De uprights van beiden rigs zijn schuin terwijl de meeste accessoires voor rechtopstaande profielen zijn gemaakt. Dit maakte in mijn geval montage van een buttonbox lastig omdat de beugel dan ook schuin naar beneden wijst. De rest van de accessoires heb ik geen problemen mee. Sim-Lab komt binnenkort met alternatieven zodat alles ook gewoon op de Pro lijn past.

[ Voor 19% gewijzigd door Madhouse1979 op 18-02-2024 10:50 ]

• dhrto
Gewoon generiek alu schetsplaatje tussen schuine uprights en de scharnier van keyboard tray maken, om het horizontaal te krijgen. Zo kun je eenvoudig wat dingen anders doen dan de fabrikant bedacht heeft. Het zijn in de basis standaard alu profielen. Ziet eruit als een standaard 40 mm profiel / T8 sleuf. Zonde om je te laten limiteren door wat de fabrikant zelf heeft.

• Madhouse1979
dhrto schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:52:
Gewoon generiek alu schetsplaatje tussen schuine uprights en de scharnier van keyboard tray maken, om het horizontaal te krijgen. Zo kun je eenvoudig wat dingen anders doen dan de fabrikant bedacht heeft. Het zijn in de basis standaard alu profielen. Ziet eruit als een standaard 40 mm profiel / T8 sleuf. Zonde om je te laten limiteren door wat de fabrikant zelf heeft.
Ik heb hem gewoon gemonteerd zonder iets er tussen. Zie foto. M.a.w. het past gewoon.

Dat je je niet moet laten limiteren door wat de fabrikant bedacht heeft ben ik het mee eens.

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:56
Madhouse1979 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:55:
[...]

Ik heb hem gewoon gemonteerd zonder iets er tussen. Zie foto. M.a.w. het past gewoon.

Dat je je niet moet laten limiteren door wat de fabrikant bedacht heeft ben ik het mee eens.
Hmm, ziet er prima uit inderdaad die keyboard tray. Wellicht toch nog een mail sturen om die bij mn order te zetten…

• Madhouse1979
reputatio schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:16:
[...]

Hmm, ziet er prima uit inderdaad die keyboard tray. Wellicht toch nog een mail sturen om die bij mn order te zetten…
Je moet alleen niet de palletjes gebruiken van de scharnier. De scharnier heb ik zo op het profiel gemonteerd en verschuift niet.

• vosss
  • Laatst online: 21-12 12:02
Madhouse1979 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:43:

Trak Racer heeft zijn oorsprong in Australië. Maar Trak Racer verzend wel vanuit Nederland.
Is dat zo? Voor een kuipstoel rekende ze 150 euro alleen al aan verzendkosten toen ik mijn TR8 Pro bestelde. Daarom maar met recliner seat gekocht. Dat scheelde echt heel veel qua verzenden.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Als ik me niet vergis zijn de profielen van Trak Racer dunner dan de profielen van Sim-Lab, Treq of Aluprofiel.
ik zou persoonlijk dus nooit voor een Trak Racer gaan. Maar dat ben ik.

Zie Señor Sjon in "Rigs, cockpits en wheelstands"

[ Voor 18% gewijzigd door dawg op 18-02-2024 16:33 ]

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11 10:45
vosss schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:55:
[...]

Is dat zo? Voor een kuipstoel rekende ze 150 euro alleen al aan verzendkosten toen ik mijn TR8 Pro bestelde. Daarom maar met recliner seat gekocht. Dat scheelde echt heel veel qua verzenden.
Vanuit Nieuwegein om precies te zijn, ik vond de verzendkosten bij Trak Racer dan ook altijd absurd hoog en afhalen kan niet.

• Madhouse1979
vosss schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:55:
[...]

Saybia schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:56:
[...]

Vanuit Nieuwegein om precies te zijn, ik vond de verzendkosten bij Trak Racer dan ook altijd absurd hoog en afhalen kan niet.
Dit inderdaad. Waar de hoge verzendkosten van 150 euro vandaan komen voor een stoel weet ik niet.

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-12 22:41
Zit er nou echt zoveel verschil tussen een QR1 lite van fanatec en bijvoorbeeld de QR2?
Overweeg om over te stappen, maar vind de QR2 nogal prijzig voor een "adapter".

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-12 16:28
Ja, ik persoonlijk vind het een wereld van verschil.
Mijn qr1 zat vermoedelijk op zijn uitersten van de maximale toleranties waardoor het soms wat klapperde met curbs en of hele snelle bewegingen.
Hierdoor is uiteindelijk een pin connector van de wheel side afgebroken.
(Gelukkig zelf kunnen repareren).

Nu met de qr2 0 speling meer.
Wel met een andere wheelbase (DD+ ipv CSWv2.5). Dus die vergelijking tussen de bases kon ik niet doen.

• Madhouse1979
Kindrih schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:42:
Zit er nou echt zoveel verschil tussen een QR1 lite van fanatec en bijvoorbeeld de QR2?
Overweeg om over te stappen, maar vind de QR2 nogal prijzig voor een "adapter".
Dat hangt wat mij betreft van je wheelbase af. We hebben ze onlangs mogen reviewen en op de Podium DD wheelbases vinden we het zeker een vooruitgang. Maar dat uit zich vooral in gebruiksgemak. Maar met de QR1 hadden we ook nooit problemen op de DD2 in tegenstelling tot de vele berichten die je daarover leest. Mijn persoonlijke mening, heb je nu geen problemen met de QR1 dan zou ik niet upgraden.

[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 19-02-2024 10:39 ]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
Tophof schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:58:
Mijn qr1 zat vermoedelijk op zijn uitersten van de maximale toleranties waardoor het soms wat klapperde met curbs en of hele snelle bewegingen.

Wel met een andere wheelbase (DD+ ipv CSWv2.5). Dus die vergelijking tussen de bases kon ik niet doen.
Heb een CSL DD pro gehad met QR1 en dat klapperen is vooral van de collar en de 'balletjes'in de QR1.
Na ik de balletjes met vaseline (of ander dik vet) ingesmeerd had, de veiligheidsschroef voorzien had van 2 lagen krimpkous en gemonteerd had, was mijn QR1 nagenoeg stil.

Heb nu een DD2 met QR2 (BF deal) en qua gemak is dat zeer zeker dag en nacht. Die is van zijn eigen stil en zeer makkelijk te bedienen. Dat is een echte quick release en instant 1 van de betere op de markt.

• lapino
Tophof schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:58:

Hoe bevalt de DD+? Twijfel hier echt wel nog enorm of ik gewoon mijn wheelbase moet ugpraden (CSL DD 8nm) of meteen overga naar ander merk.

[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 19-02-2024 13:59 ]

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-12 16:28
lapino schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:59:
[...]

Hoe bevalt de DD+? Twijfel hier echt wel nog enorm of ik gewoon mijn wheelbase moet ugpraden (CSL DD 8nm) of meteen overga naar ander merk.
Ja hij bevalt erg goed, er is alleen wel een maar.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal qua andere DD's.
Ten opzichte van mijn csw v2.5 is het een stukje directer nog, en lekker stil.
Tis dat ik tegenwoordig ook op de playstation race waardoor dit eigenlijk de enige keus was voor mij om up te graden.
Of je die 7 extra NM echt nodig bent, durf ik ook niet te zeggen.
Ik gebruik nu ook niet de volle 15NM.
Je hebt wat meer headroom voor clipping denk ik?

Zolang je dus niet ps gebonden bent, zijn er vast andere / betere keuzes?
Tenzij je al redelijk fanatec gebonden bent zoals jij.

Trueforce is natuurlijk ook nog de vraag wat dat precies gaat doen.

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

kosz schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:34:
[...]

[Afbeelding]

Kun je dan ook gewoon de resolutie instellen van 3 schermen samen? 8560x1440. Ik vond het wel een leuk idee en heb ook een 34" eraan gehangen, maar hij wil niet hoger instellen dan 5760x1080

• twolde
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-12 16:02
lapino schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:59:
[...]

Naar welk merk zou je dan over stappen?

Ik ben me aan het oriënteren om een simrace set aan te schaffen.
Twijfel in principe tussen Moza, Asetek of Fanatec.
Mijn gedachten over de merken:
Fanatec is een gerenommeerd merk in de sim race wereld. Ze leveren goede spullen, alleen is de service nu wat minder. Ik zou gaan voor de DD+, qua pedalen zou ik de CSL Elite V2 erbij halen.
Asetek nieuw in de sim wereld maar niet onbekend. Mooie spullen voor mensen met een ruim budget. Hier zou ik de La Prima bundle halen
Moza de grote onbekende met mooie spullen. De nieuwe R16 heeft hier de voorkeur, samen met CRP pedalen.

Door al het aanbod weet ik het nu niet meer. Ik wil eigenlijk gelijk instappen met een +-15nm model.
Misschien kan jij of 1 van de wijze hier mij over de drempel helpen.

Mijn voorkeur gaat nu naar Fanatec door alle mogelijkheden en de status die ze hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door twolde op 25-02-2024 20:25 ]

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:29
twolde schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:32:
[...]Mijn voorkeur gaat nu naar Fanatec door alle mogelijkheden en de status die ze hebben.
Lijkt me simpele keuze dan. Zijn alle drie goede merken en kwalitatief meeeeeeeeer dan voldoende voor elke beginnende simmer.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Fanatec is een gerenommeerd merk in de sim race wereld. Ze leveren goede spullen, alleen is de service nu wat minder. Ik zou gaan voor de DD+, qua pedalen zou ik de CSL Elite V2 erbij halen.
Asetek nieuw in de sim wereld maar niet onbekend. Mooie spullen voor mensen met een ruim budget. Hier zou ik de La Prima bundle halen
Moza de grote onbekende met mooie spullen. De nieuwe R16 heeft hier de voorkeur, samen met CRP pedalen.

Door al het aanbod weet ik het nu niet meer. Ik wil eigenlijk gelijk instappen met een +-15nm model.

Mijn voorkeur gaat nu naar Fanatec door alle mogelijkheden en de status die ze hebben.
Ik blijf het zeggen; als je het budget ervoor (over) hebt Simucube 2. Voor 99% van de simracers zal de SC2 Sport meer dan voldoende zijn.

Edit: Granite Devices waren de eersten die met een commerciële DD op de proppen kwamen. Destijds nog met een breakout box voor de aansturing, bestaande uit 2 smaken (Simucube & Ioni). Daarna is men gekomen met de Simucube 2, met interne aansturing. Destijds had een van de medewerkers op hun community forum een zeer uitgebreid betoog geschreven over de keuzes en afwegingen die men heeft gemaakt voor de servomotors als basis voor de Simucube 2, met de lessen uit hun eerste Simucube systeem. Dat samen met hun uitmuntende software, open communicatie en support vind ik Simucube tot de top behoren.

[ Voor 20% gewijzigd door dawg op 25-02-2024 21:07 ]

• kosz
rsnubje schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:40:
[...]

Kun je dan ook gewoon de resolutie instellen van 3 schermen samen? 8560x1440. Ik vond het wel een leuk idee en heb ook een 34" eraan gehangen, maar hij wil niet hoger instellen dan 5760x1080
Jazeker, Als je in AMD Adrenalin Eyefinity aanzet dan ziet windows al je schermen al 1 groot scherm.
Je kan dit ook per game instellen, zodra je dan bv ACC opstart schakeld deze over als 1 scherm in-game.
Zodra je je game afsluit schakelt deze weer terug naar 3 schermen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91JuQgeG4UHMXH9CKzqb91_9LRc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G6NjsvcI7jH1XPAkzDGiJIVX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3jB75_xRhD0fIAwdMfrIU6F370=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBbcaG5JyPYz9Hszo3Skc6hT.jpg?f=fotoalbum_large

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

kosz schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:46:
[...]

Jazeker, Als je in AMD Adrenalin Eyefinity aanzet dan ziet windows al je schermen al 1 groot scherm.
Je kan dit ook per game instellen, zodra je dan bv ACC opstart schakeld deze over als 1 scherm in-game.
Zodra je je game afsluit schakelt deze weer terug naar 3 schermen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel netjes. Ik heb een RTX 4080 en Nvidia staat niet toe dat je 2 verschillende resoluties aan elkaar knoopt, dus dan word je beperkt tot 5760x1080. Gelukkig zijn er workarounds te vinden, zonder Surround te gebruiken. Alleen de refresh wordt hiermee beperkt. AC kun je zelf al een custom resolutie aanmaken, maar voor ACC moet t iets anders. Je maakt dan voor je linker scherm(main screen) de resolutie aan (custom in Nvidia panel) die je wilt en dan gewoon die resolutie instellen in de game in (borderless)windowed mode. Dan breidt die uit naar de andere schermen.

Tis wat omslachtiger, maar tot dusver werkt het aardig. Enkel dat ik beperkt ben tot 75Hz moet ik nog even aan wennen.

• Rivanov
[...]

Wat is je budget.

• twolde
Ik hoop rond de €1600 klaar te zijn voor een base, stuur en pedalen.

• Rivanov
twolde schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:52:
[...]

Ik hoop rond de €1600 klaar te zijn voor een base, stuur en pedalen.
Dan zou ik voor de Moza R16 gaan incl. GT wheel en pedals.
Ben je rond de € 1.500,- klaar.

Of je budget wat oprekken en naar de Asetek Forte gaan. Maja, dan kun je 'm nog verder oprekken en dan meteen een Simucube nemen. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 26-02-2024 11:42 ]

• twolde
Rivanov schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:42:
[...]

Of je budget wat oprekken en naar de Asetek Forte gaan. Maja, dan kun je 'm nog verder oprekken en dan meteen een Simucube nemen. :+
Het budget kan je inderdaad blijven oprekken in de sim wereld. Het kan altijd beter/ gekker.

Ik hoop vergelijkingen te vinden tussen de DD+ en de R16. Dat zijn wel de meest reële opties voor nu.

• Madhouse1979
twolde schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:59:
[...]

Ik hoop vergelijkingen te vinden tussen de DD+ en de R16. Dat zijn wel de meest reële opties voor nu.
Ik heb nog geen ervaring met de Moza R16, die krijgen we ergens dit jaar nog. Ik heb wel ervaring met de DD+ en daarvan ben ik wel onder de indruk. Wel wat duurder dan de Moza. Onderschat ook merken zoals Simagic niet, die maken echt mooie producten.

[ Voor 8% gewijzigd door Madhouse1979 op 26-02-2024 13:05 ]

• TiezZ_BE
[...]

@twolde
Jup, dat en je zou er de Simagic alpha ook probleemloos langs kunnen zetten...

Zijn allemaal topbases, verschil ligt meer in het eco systeem. Maar ik geef er niets om o.a. pedalen en base van verschillende merken te gebruiken. Heerlijk die vrijheid in keuzes 8)

• Rivanov
Staar je in ieder geval niet blind op Fanatec. Er zijn zóveel meer keuzes, zeker als je in die budget-range gaat kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 26-02-2024 12:43 ]

[...]

R16 snap ik nog steeds niet van waarom Moza daar nu zo'n behuizing omheen drukt, het maakt de wheelbase gewoon minder praktisch en qua front mount zit je aan hun oplossing vast.

Je kunt natuurlijk ook een extra hypotheek op je huis nemen en een SC2 Ultimate met GSI Hyper P1 nemen en een setje active pedals van Simucube maar de vraag is of je daar nou beter van gaat slapen ;)

Moza R16 en 21 zijn ondingen door de behuizing naar mijn mening, dan zou ik gewoon een Simagic of Asetek wheelbase pakken als Fanatec geen optie meer zou zijn. Maar Fanatec is nog altijd een prima optie en onder aan de streep is het qua wheelbases allemaal maar een beetje "ge*** in de marge" wanneer je de marketing bullshit van alle merken even aan de kant schuift om het maar heel plat en kort door de bocht te zeggen ;)

Maar pak hem beet 1600 euro non Fanatec wheelbase, Simagic Alpha met een GT Neo en een setje CSL elite V2 pedalen erbij en je bent helemaal het baasje. Voor pak hem beetje 100 euro meer had je echter ook een CS DD kunnen pakken met dezelfde pedalen en een Podium Porsche wheel ;)

Mijn advies aan @twolde zou overigens zijn, koop gewoon waar je het beste onderbuikgevoel bij hebt en luister niet teveel naar de Youtubers e.d. Slecht spul wordt er niet meer gemaakt en als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel een mening of een ervaring te vinden die je vermoeden of twijfel bevestigd ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• TiezZ_BE
R2D2 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:25:
[...]

....en als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel een mening of een ervaring te vinden die je vermoeden of twijfel bevestigd ;)
mooi verwoord

*O* d:)b *O*

• Engineer Stewie
R2D2 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:25:

Moza R16 en 21 zijn ondingen door de behuizing naar mijn mening, dan zou ik gewoon een Simagic of Asetek wheelbase pakken als Fanatec geen optie meer zou zijn. Maar Fanatec is nog altijd een prima optie en onder aan de streep is het qua wheelbases allemaal maar een beetje "ge*** in de marge" wanneer je de marketing bullshit van alle merken even aan de kant schuift om het maar heel plat en kort door de bocht te zeggen ;)
Heb een Fanatec DD2 en speelde lang AMS2.
Ik dacht aan eind van het jaar mss te upgraden naar iets anders, maar toen ging ik iRacing doen.

De FFB is daar zo 'minimaal', dat een andere wheelbase niet veel zal uithalen denk ik. Ik vind dat iRacing weinig details heeft in de FFB. Ik ga me concentreren op de pedalen denk ik.

Als je voor fanatec kiest zou ik zelf een stuurtje bouwen als je GT3 wil rijden. Ze hebben buiten de Mclaren GT3 V2 niet veel soeps, en het Mclaren wheel flext wel. Heb dat bij een maatje getest en er is een reden waarom het zo goedkoop is.

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Engineer Stewie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:11:
[...]

Heb een Fanatec DD2 en speelde lang AMS2.
Ik dacht aan eind van het jaar mss te upgraden naar iets anders, maar toen ging ik iRacing doen.

De FFB is daar zo 'minimaal', dat een andere wheelbase niet veel zal uithalen denk ik. Ik vind dat iRacing weinig details heeft in de FFB. Ik ga me concentreren op de pedalen denk ik.

Als je voor fanatec kiest zou ik zelf een stuurtje bouwen als je GT3 wil rijden. Ze hebben buiten de Mclaren GT3 V2 niet veel soeps, en het Mclaren wheel flext wel. Heb dat bij een maatje getest en er is een reden waarom het zo goedkoop is.
Als je voor Fanatec kiest, zou ik juist NIET zelf een stuur bouwen. Dan zou ik eerder Asetek kopen.

• Engineer Stewie
rsnubje schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:19:
[...]

Als je voor Fanatec kiest, zou ik juist NIET zelf een stuur bouwen. Dan zou ik eerder Asetek kopen.
Waarom niet?

Ik heb de podium hub, APM shifters, Rally module en QR2 gekoppeld aan een cubecontrols wheelbase.
Je hebt nog steeds geen kabel, maar wel een prima GT3 stuur met goede shifters en dat niet flext.
De Podium button module van het porsche wheel is veel te groot om een 300mm stuur te bouwen helaas.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb op mijn Next Level rig een stel VRS pedalen. Echter daar zit geen pedal plate bij.
Ik gebruik daarom een stuk van een rubberen fitness tegel van een cm of 3 dik, zodat de hoek naar mijn pedaal wat beter is. Echter deze tegel korrelde, dus had ik hem ingepakt met zwarte ductape. Dit is echter ook niet slijtvast, waardoor de lijm door de bovenkant van de tape komt.

Zijn er hier wellicht nog ideeen?

Basement Bios ---- Exo-S

• Engineer Stewie
Mystikal schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:31:
Ik heb op mijn Next Level rig een stel VRS pedalen. Echter daar zit geen pedal plate bij.
Ik gebruik daarom een stuk van een rubberen fitness tegel van een cm of 3 dik, zodat de hoek naar mijn pedaal wat beter is. Echter deze tegel korrelde, dus had ik hem ingepakt met zwarte ductape. Dit is echter ook niet slijtvast, waardoor de lijm door de bovenkant van de tape komt.

Zijn er hier wellicht nog ideeen?
Stuk traanplaat over je rubber tegel? Kan je wss wel lijmen erop.
Ik heb dat in mijn rig tussen de pedalen en de seat.
https://www.aluminiumopma...-traanplaat-5-traans.html

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Engineer Stewie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:56:
[...]

Waarom niet?

Ik heb de podium hub, APM shifters, Rally module en QR2 gekoppeld aan een cubecontrols wheelbase.
Je hebt nog steeds geen kabel, maar wel een prima GT3 stuur met goede shifters en dat niet flext.
De Podium button module van het porsche wheel is veel te groot om een 300mm stuur te bouwen helaas.
Ik denk dat je qua benaming wat dingen door elkaar haalt. Cubecontrols verkoopt zover ik weet geen wheelbase. Enkel stuurtjes en accessoires. En dan gebruik je wss wireless voor het stuur zelf. Persoonlijk geen fan van, maar ieder zn ding. Ik kom zelf ook af van Fanatec en vind het gewoon niet fijn spul voor 3th part spul.

• Engineer Stewie
rsnubje schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:33:
[...]

Ik denk dat je qua benaming wat dingen door elkaar haalt. Cubecontrols verkoopt zover ik weet geen wheelbase. Enkel stuurtjes en accessoires. En dan gebruik je wss wireless voor het stuur zelf. Persoonlijk geen fan van, maar ieder zn ding. Ik kom zelf ook af van Fanatec en vind het gewoon niet fijn spul voor 3th part spul.
Cube control wheel (rim dus). My bad.
Mijn wheel is op de rim na volledig Fanatec.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53495418124_73f1885330_c.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 26-02-2024 17:40 ]

• twolde
Madhouse1979 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:02:
[...]

Ik heb nog geen ervaring met de Moza R16, die krijgen we ergens dit jaar nog. Ik heb wel ervaring met de DD+ en daarvan ben ik wel onder de indruk. Wel wat duurder dan de Moza. Onderschat ook merken zoals Simagic niet, die maken echt mooie producten.
Op 1 of andere manier trekt Simagic me helemaal niet, waarschijnlijk volledig onterecht maar dat is een gevoel wat ik niet kan uitleggen.
TiezZ_BE schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:42:
[...]

@twolde
Jup, dat en je zou er de Simagic alpha ook probleemloos langs kunnen zetten...

Zijn allemaal topbases, verschil ligt meer in het eco systeem. Maar ik geef er niets om o.a. pedalen en base van verschillende merken te gebruiken. Heerlijk die vrijheid in keuzes 8)
Ik ben benieuwd wat voor set jij bij elkaar gespaard hebt, voor het gemak is 1 merk natuurlijk het makkelijste. Voor mij maakt het ook vrij weinig uit als ik verschillende merken als set gebruik. Ik heb nog USB poorten over en anders plaatsen we een hub.
Rivanov schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:43:
Staar je in ieder geval niet blind op Fanatec. Er zijn zóveel meer keuzes, zeker als je in die budget-range gaat kijken.
Voor een starter zoals mij is Fanatec de bekendste, daarom kijkt iedereen daar als eerste naar denk ik. Daarom heb ik nu dus ook advies gevraagd bij de mensen die er al iets langer in zitten, jullie hebben de ervaring al die ik nog hoop te krijgen.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59

Mystikal

It never hurts to help!

Engineer Stewie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:23:
[...]

Stuk traanplaat over je rubber tegel? Kan je wss wel lijmen erop.
Ik heb dat in mijn rig tussen de pedalen en de seat.
https://www.aluminiumopma...-traanplaat-5-traans.html
Goede tip! Eens kijken of er ook zwarte bestaat....

Basement Bios ---- Exo-S

• Madhouse1979
twolde schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:42:
[...]
Op 1 of andere manier trekt Simagic me helemaal niet, waarschijnlijk volledig onterecht maar dat is een gevoel wat ik niet kan uitleggen.
Wat hierboven ook al is gezegd, kies gewoon waar jij het beste gevoel bij hebt. Er zijn echt geen slechte wheelbases meer en allemaal doen ze stuk voor stuk wat ze moeten doen.

Ik heb nu een Simucube 2 Sport erop en bij de eerste meters voelde dit vergelijkbaar met de Fanatec ClubSport DD+ en DD2. Ook is 15Nm meer dan genoeg! Je bent genoeg power en nog ruimte genoeg over zodat je wheelbase het niet te zwaar heeft.

• TiezZ_BE
twolde schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:42:
[...]

[...]

Ik ben benieuwd wat voor set jij bij elkaar gespaard hebt, voor het gemak is 1 merk natuurlijk het makkelijste. Voor mij maakt het ook vrij weinig uit als ik verschillende merken als set gebruik. Ik heb nog USB poorten over en anders plaatsen we een hub.

[...]
Simagic mini met T-lcm pedalen + elastomeer mod. Daarbij nog een SHH shifter en Ali expres handrem, omdat ik ook van oudere raceauto's hou, en natuurlijk af en toe rally wil rijden.

Pedalen zijn de volgende upgrade, of mss toch de VR headset. Maar geen haast momenteel, want met deze combo heb ik veel plezier, en kan meestal mee met de bovenste helft van het veld.
Ook CPU en mobo gaan weer op de schop als de volgende gen beschikbaar is (wanneer de launch prijzen ervan normaliseren)...

Ik twijfelde tussen de simagic Alpha mini en moza R9 (R12 bestond nog niet), bijna overal was de conclusie Alpha mini > moza R9 (en niet alleen owv een extra Nm).
Maar de verschillen zijn zo klein, zeker als je naar de prijsklasse vd moza R16 kijkt

Het meeste hangt uiteindelijk toch van je eigen skills en oefening af!

rsnubje schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:33:
[...]

https://www.leoxz.com/pro...9a-4a07-b36e-7d80c03d4316

Geen idee hoe de kwaliteit is (ik heb er al eens een keer 1 besteld maar order werd geweigerd en uberhaupt een reactie van ze krijgen lijkt schier onmogelijk te zijn) maar dit zou een mooie oplossing zijn voor 3rd party wheels, dan blijft de boel mooi compact op QR vlak... je zit alleen wel met een kabel aan je stuur maar daar ontkom je niet aan als je 3rd party wheels op een Fanatec wheelbase wil gaan gebruiken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1 ... 126 ... 140 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.