Rivanov schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:12:
[...]
Een onderdeel als een QR zou ik zéker niet bij Ali gaan halen. Dat is één van de belangrijkste onderdelen. Als daar een mankement in zit, dan wens ik je veel succes. Met de originele QR1 van Fanatec had je al het probleem dat deze op een gegeven moment los kwam te zitten. Laat staan met één of andere Chinese rip-off.
Hoe bedoel je "
los" kwam te zitten? Ik heb jaren lang met de QR1 gereden op een DD2 en nog nooit last gehad van een QR1 die los kwam te zitten.
Daarnaast, een QR is relatief simpel en er kan weinig mis gaan, een "
knock off" hoeft dus niet perse slecht te zijn... dan kunnen we de helft van het Moza assortiment ook wel af schrijven omdat het op z'n zachtst geïnspireerd is op dat van de conculega's
QR2 van Ali zal waarschijnlijk geen matchende kleur coating hebben, dat was ook een "
probleem" wat Fanatec had bij de Pro, de kleur van de QR2 Pro gelijk krijgen aan die van de Podium hub was een dingetje. Daarnaast kan ik me voorstellen dat de QR2 van Ali misschien iets wat grotere toleranties heeft en dat je dat "
voelt" in bijvoorbeeld de release sleeve e.d. van het stuur maar het kan ook gewoon een prima QR zijn.
De Pro versie van Fanatec heeft natuurlijk een FIA keur en R&D en marketing kosten, daarnaast zal Fanatec ook een iets andere marge hanteren vermoed ik
Waar ik me meer zorgen over zou maken is of de juiste "
washer" en vervangende boutjes mee geleverd worden, zo niet loop je de kans dat je na een paar uurtjes sturen een flink beschadigde QR2 hebt.
Rivanov schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:14:
Hoe goed Simagic de laatste tijd bezig is, Simucube is wel zo'n beetje hét merk op het gebied van DD. En dat zeg ik niet enkel omdat ik die zelf één heb. Dat is de algehele tendens in de simracing scene.
Wij van WC eend...

Dat is iets wat vooral uit de mond van Simucube gebruikers komt en vaak op vrij weinig gebaseerd is anders dan "Jantje, Pietje of Klaasje heeft ook een Simucube en die zei dat het beter was". In de high end range is het onder aan de streep allemaal geklooi in de marge en ontloopt het elkaar allemaal vrij weinig of je nou een VRS, Simucube, Asetek, Simagic of Fanatec wheelbase hebt.
[
Voor 17% gewijzigd door
R2D2 op 11-03-2024 10:25
]