Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 127 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:15
R2D2 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:41:
[...]

https://www.leoxz.com/pro...9a-4a07-b36e-7d80c03d4316

Geen idee hoe de kwaliteit is (ik heb er al eens een keer 1 besteld maar order werd geweigerd en uberhaupt een reactie van ze krijgen lijkt schier onmogelijk te zijn) maar dit zou een mooie oplossing zijn voor 3rd party wheels, dan blijft de boel mooi compact op QR vlak... je zit alleen wel met een kabel aan je stuur maar daar ontkom je niet aan als je 3rd party wheels op een Fanatec wheelbase wil gaan gebruiken.
Ik heb de QR1 en ook nog wat andere modellen van ze, die zijn kwalitatief goed. De QR2's van hun krijgen we binnenkort ook als het goed is, dan kan ik er meer over vertellen. Ook in verhouding met de Fanatec QR2.

Wat je zegt over dat een reactie krijgen schier onmogelijk is, ik herken dat eigenlijk helemaal niet van ze. Zonde want het zijn echt leuke gasten daar en super enthousiast.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Madhouse1979 ik heb hier een XF1 van ze liggen en hoewel in de basis een leuk stuur nu al een maand of 2 bezig om überhaupt contact met ze te krijgen voor een display issue en gewoon 0,0 response (inmiddels dus zelf maar een vervangend scherm besteld), zowel via mail (verschillende mail adressen geprobeerd) als via socials maar gewoon geen enkel antwoord van ze. Nul, niks, noppes, nada, niente aka geen ene moer in het plat hollands

Schijnbaar kunnen ze alleen reageren als er ze iets te verkopen hebben ;)

[ Voor 16% gewijzigd door R2D2 op 27-02-2024 13:37 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@R2D2 Ik heb wel goede banden met ze, wellicht kan ik iets voor je doen? Mocht je dat willen dan doe ik dat met plezier, dan moet je het maar even laten weten. Ik vind dat wel een kwalijke zaak hoor en ben dat echt niet gewend van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
twolde schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:42:
[...]

Op 1 of andere manier trekt Simagic me helemaal niet, waarschijnlijk volledig onterecht maar dat is een gevoel wat ik niet kan uitleggen.

[...]

Ik ben benieuwd wat voor set jij bij elkaar gespaard hebt, voor het gemak is 1 merk natuurlijk het makkelijste. Voor mij maakt het ook vrij weinig uit als ik verschillende merken als set gebruik. Ik heb nog USB poorten over en anders plaatsen we een hub.

[...]

Voor een starter zoals mij is Fanatec de bekendste, daarom kijkt iedereen daar als eerste naar denk ik. Daarom heb ik nu dus ook advies gevraagd bij de mensen die er al iets langer in zitten, jullie hebben de ervaring al die ik nog hoop te krijgen.
Ik heb zelf de volgende combinatie van merken:

Wheelbase: Simucube 2 Pro
Wheel: GSI Formula Pro Elite
Pedals: Simagic P1000 met de Haptic Reactor op de brake
Handbrake: Sim-Lab XB1 Loadcell

Heerlijk om niet in één ecosysteem te (hoeven) zitten. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Maar dat hoef je ook niet met een Fanatec wheelbase hoor, hier een GSI op een DD2 en een set sprint pedalen dus dat kan echt met ieder merk ;)

Het enige wat niet kan is mijn Fanatec sturen op de SC2 sport gebruiken maar dat zijn details ;)
Madhouse1979 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:05:
@R2D2 Ik heb wel goede banden met ze, wellicht kan ik iets voor je doen? Mocht je dat willen dan doe ik dat met plezier, dan moet je het maar even laten weten. Ik vind dat wel een kwalijke zaak hoor en ben dat echt niet gewend van ze.
Thanks voor het aanbod, ga eerst het scherm maar eens vervangen en als hij dan weer naar behoren werkt gaat ie de deur uit. Mocht het vervangen van het scherm geen soelaas bieden neem ik wel even contact met je op.

[ Voor 31% gewijzigd door R2D2 op 27-02-2024 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twolde
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:18
Rivanov schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Pff dat is een mooi setje, waarschijnlijk heb je er veel plezier van!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
twolde schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:59:
[...]

Pff dat is een mooi setje, waarschijnlijk heb je er veel plezier van!
Heb ik zeker. Zit iedere dag in m’n rig. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 19:46
Sinds ik weer een pc heb ben ik me aan het orienteren op een set. Ik zag dit voorbij komen:
https://fanatec.com/eu-en...sports-starter-kit-for-pc

Wat mag ik hiervan verwachten?
Games die ik wil spelen : F1, iracing

Ps. Ik ga hem met een clamp aan het bureau gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door bakkie1985 op 04-03-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
bakkie1985 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:21:
Sinds ik weer een pc heb ben ik me aan het orienteren op een set. Ik zag dit voorbij komen:

Gewoon een prima set welke doet wat het moet doen en je een lange tijd plezier van gaat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 10:39
bakkie1985 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:21:

Lees wel over de Fanatec clamp dat deze niet zo stabiel is. De Moza clamp zou er 1-op-1 op moeten passen en zeer stabiel zijn. LET OP, NIET ZELF GETEST!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
DaSuperGrover schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:13:
[...]

Lees wel over de Fanatec clamp dat deze niet zo stabiel is. De Moza clamp zou er 1-op-1 op moeten passen en zeer stabiel zijn. LET OP, NIET ZELF GETEST!
De Fanatec Clamp is van kunststof, die van Moza van metaal. Maar op zich voldoet die van Fanatec ook wel hoor. Wij hadden er geen problemen mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@bakkie1985 prima setje inderdaad. Je kan eventueel nog een upgrade naar 8nm en lc-pedalen kunnen overwegen, maar kan je ook later nog eens als upgrade doen. Hoeft niet per sé direct al

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Dag allemaal! Ik ben sinds kort ook begonnen met het wederom oppakken van de hobby en ben nu, na het aanschaffen van een rig, op zoek naar de volgende upgrade.

Ik zit momenteel met een Thrustmaster T150 Pro setje en ben voornemens om te beginnen met het upgraden van de T3PA pedalenset naar iets (flink) beters. Stap twee zal de base + wheel worden.

Nu ben ik wel van het principe "buy once, cry once" en daarom is mijn oog nu gevallen op de Heusinkveld Sprints. Ik vraag me echter af wat het verschil met de Ultimate+ is, en of ik beter daarvoor kan gaan, of dat die echt vooral voor de professionele coureur in de markt is gezet. Iemand toevallig ervaring met beide sets?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:57
RevellNL schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:36:
Dag allemaal! Ik ben sinds kort ook begonnen met het wederom oppakken van de hobby en ben nu, na het aanschaffen van een rig, op zoek naar de volgende upgrade.

Ik zit momenteel met een Thrustmaster T150 Pro setje en ben voornemens om te beginnen met het upgraden van de T3PA pedalenset naar iets (flink) beters. Stap twee zal de base + wheel worden.

Nu ben ik wel van het principe "buy once, cry once" en daarom is mijn oog nu gevallen op de Heusinkveld Sprints. Ik vraag me echter af wat het verschil met de Ultimate+ is, en of ik beter daarvoor kan gaan, of dat die echt vooral voor de professionele coureur in de markt is gezet. Iemand toevallig ervaring met beide sets?
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar ik zat ook naar de Heusinkvelds te kijken, zowel de Sprints als Ultimate+. Nu vond ik alleen de prijs wel erg hoog, zeker nadat ik al het een en ander moest aanschaffen voor m'n rig (zoals de Simucube 2 Pro :+). Nu ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij de Simjacks Pro, en I know, AliExpress, maar deze hebben goed afgekeken van de Heusinkveld Ultimate+. Ik zal niet zeggen dat ze 1-op-1 hetzelfde zijn, maar ze komen verdomd dicht in de buurt. Afwerking van Heusinkveld is natuurlijk vele malen beter, maar uiteindelijk voelen ze gewoon heel goed aan.

Nu lees je alleen veel over de software & elastometers, maar daar is ook een oplossing voor. Namelijk de Heusinkveld Ultimate upgrade kit. Daardoor kun je de software van Heusinkveld gebruiken (welke top is, deze slaat namelijk je instellingen op in de controller ipv op je PC, plus meer features) en je krijgt elastometers erbij van Heusinkveld.

Ik heb weinig ervaring met pedalen, heb de Heusinkvelds nog nooit geprobeerd, maar ik moet zeggen, ik ben erg tevreden over de Simjack Pro's icm de Heusinkveld controller. Het kan altijd beter, maar ik vond dit een mooie eerste stap richting goede load cell pedalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38
Afgelopen weekend een Sony PlayStation 4 Pro Limited Edition met accessoires gekocht via Marktplaats. Op de zesde foto stond een race stuur en stoel. €200,00 geboden. Eenmaal daar bleek het volgende erbij te zitten (verkoper vertelde dat het hooguit op één hand te tellen gebruikt was en zo zag het er ook uit):

Thrustmaster T300RS GT Edition (T3PM pedalen).
Playseat Challenge

En toen begon het. Bij thuiskomst leek alles goed te werken. Firmware ge-update naar .34. En getest met PC. Stuur en stoel ingesteld, paar rondjes F1 2020 gedaan op een PS4 Pro, hele boel aangesloten op een PS5 met Gran Turismo 7. Internet afgespeurd naar de beste en meest voorkomende instellingen (blijkbaar Torque 4 en Sensitivity 1). Gezegd wordt dat de cooling mode beter is, dus die geactiveerd (Mode button ingedrukt houden en Options knop en dan zie je twee keer de LED knipperen bij de Mode button). Volgende stap is de Noctua Fan mod. En stiekem kijk ik nu al naar Fanatec DD sturen en een betere stugere race rig. Uiteindelijk is goedkoop dus duurkoop. :)

Maar tegen mijzelf gezegd eerst maar eens met de spullen die ik heb leren rijden en mijn controller tijden verbeteren in Gran Tursimo 7.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
RevellNL schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:36:
Ik heb ervaring met beiden en beiden zijn prima pedalen. Bij Heusinkveld koop je eigenlijk ook een uitmuntende service naast de pedalen. Beiden zijn een stukje Nederlands vakmanschap. De Sprint zijn wat kleiner dan de Ultimate+ maar gewoon erg fijne pedalen. De Ultimate+ hebben ook een hydraulische demper waarmee je in mijn beleving betere feedback hebt. Daarnaast vind ik het algehele pedaalgevoel in de Ultimate+ subliem en bij de Sprint minder.

Maar er zijn daarnaast voldoende alternatieven beschikbaar. Ik verkies zelf de Asetek Forte nog boven de Sprint, deze zijn ook nog iets goedkoper en vind ik meer gevoel hebben. Maar mijn ultieme pedalen op dit moment zijn de P1Sim Mistral (zie foto) pedalen. Deze hebben we een tijdje terug ontvangen van P1Sim en dit zijn overall echt heerlijke pedalen. Plus geïntegreerde haptische feedback in het gas- en rempedaal wat ik echt van toegevoegde waarde vind.

Sorry als ik het moeilijker heb gemaakt voor je.

Afbeeldingslocatie: https://www.simrace-blog.nl/wp-content/uploads/2024/01/p1sim-mistral-pedals-108.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Madhouse1979 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:51:
[...]

Ik heb ervaring met beiden en beiden zijn prima pedalen. Bij Heusinkveld koop je eigenlijk ook een uitmuntende service naast de pedalen. Beiden zijn een stukje Nederlands vakmanschap. De Sprint zijn wat kleiner dan de Ultimate+ maar gewoon erg fijne pedalen. De Ultimate+ hebben ook een hydraulische demper waarmee je in mijn beleving betere feedback hebt. Daarnaast vind ik het algehele pedaalgevoel in de Ultimate+ subliem en bij de Sprint minder.

Maar er zijn daarnaast voldoende alternatieven beschikbaar. Ik verkies zelf de Asetek Forte nog boven de Sprint, deze zijn ook nog iets goedkoper en vind ik meer gevoel hebben. Maar mijn ultieme pedalen op dit moment zijn de P1Sim Mistral (zie foto) pedalen. Deze hebben we een tijdje terug ontvangen van P1Sim en dit zijn overall echt heerlijke pedalen. Plus geïntegreerde haptische feedback in het gas- en rempedaal wat ik echt van toegevoegde waarde vind.

Sorry als ik het moeilijker heb gemaakt voor je.

[Afbeelding]
Heb je eigenlijk ook ooit VRS pedalen getest? Zo ja, wat vind je daarvan, vooral gaspedaal tegenover Asetek?

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
rsnubje schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:37:
[...]

Heb je eigenlijk ook ooit VRS pedalen getest? Zo ja, wat vind je daarvan, vooral gaspedaal tegenover Asetek?
Nee helaas niet. Heb ook nooit contact met ze gehad. Ook nog nooit ergens gezien. Ik moet je het antwoord helaas schuldig blijven.

Qua looks best mooie pedalen overigens. Ik heb alleen altijd het idee dat de veer van het gaspedaal eruit schiet zodra je het pedaal intrapt. Zal best goed over nagedacht zijn natuurlijk maar die veer heeft zo'n rare kronkel.

[ Voor 24% gewijzigd door Madhouse1979 op 05-03-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Madhouse1979 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:14:
[...]

Nee helaas niet. Heb ook nooit contact met ze gehad. Ook nog nooit ergens gezien. Ik moet je het antwoord helaas schuldig blijven.

Qua looks best mooie pedalen overigens. Ik heb alleen altijd het idee dat de veer van het gaspedaal eruit schiet zodra je het pedaal intrapt. Zal best goed over nagedacht zijn natuurlijk maar die veer heeft zo'n rare kronkel.
Ik heb nu VRS en dat valt wel mee hoor. De veer van het gaspedaal is alleen niet zo stijf als ik zou willen en heb helaas al een paar vergeefse pogingen gedaan om een stevigere veer te vinden die past en flexibel genoeg is. Voor de rem daarentegen heb ik inmiddels verschillende stempelveren die voor mij net wat lekkerder zijn. Toch zit ik met een scheef oog naar de Asetek Invicta S-series te loeren. Dan moet het alleen wel de upgrade waard zijn.

De rem is voor mij nu wel fijn, maar omdat het gaspedaal zo zacht is, vind ik het moeilijk om daar veel controle mee te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door rsnubje op 05-03-2024 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
rsnubje schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:18:
[...]

Ik heb nu VRS en dat valt wel mee hoor. De veer van het gaspedaal is alleen niet zo stijf als ik zou willen en heb helaas al een paar vergeefse pogingen gedaan om een stevigere veer te vinden die past en flexibel genoeg is. Voor de rem daarentegen heb ik inmiddels verschillende stempelveren die voor mij net wat lekkerder zijn. Toch zit ik met een scheef oog naar de Asetek Invicta S-series te loeren. Dan moet het alleen wel de upgrade waard zijn.

De rem is voor mij nu wel fijn, maar omdat het gaspedaal zo zacht is, vind ik het moeilijk om daar veel controle mee te hebben.
Ik denk ook wel dat het meevalt met die veer, alleen op de foto ziet het er zo uit. Ik heb ze net even een mail gestuurd, hopelijk zijn/worden ze enthousiast van ons platform en mogen wij hun producten reviewen. Ik ben er wel benieuwd naar.

Ik ben wel enthousiast over de Invicta's. Wij hebben de eerste (niet S) versie en één van de andere SRB'ers gebruikt ze nog steeds op zijn rig. Wel met de Forte faceplates want de versie die er standaard op zit is niet te doen met sokken aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Madhouse1979 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:30:
[...]

Ik denk ook wel dat het meevalt met die veer, alleen op de foto ziet het er zo uit. Ik heb ze net even een mail gestuurd, hopelijk zijn/worden ze enthousiast van ons platform en mogen wij hun producten reviewen. Ik ben er wel benieuwd naar.

Ik ben wel enthousiast over de Invicta's. Wij hebben de eerste (niet S) versie en één van de andere SRB'ers gebruikt ze nog steeds op zijn rig. Wel met de Forte faceplates want de versie die er standaard op zit is niet te doen met sokken aan.
Haha, nice :D Ja, dat van die faceplates dacht ik al.

Laten we hopen dat ze jullie ook wat laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:50
Goedemiddag!

Momenteel heb ik een Thrustmaster T150 Pro voor mijn PS5, maar die begint na 5 jaar toch wat te haperen. Connectie valt regelmatig weg en ik moet zeggen dat ik er ook wel genoeg van heb. Dus ging ik op zoek naar iets beter en kwam al snel uit bij Fanatec. Aangezien ze de enige zijn die DD systemen voor de PS5 mogen leveren.

Mijn oog viel op de volgende setup:
- CSL Pedals met Load cell kit
- ClubSport Steering Wheel Formula V2.5
- DD pro wheel base (8nm)

Ik heb geen PC en speel alleen op de PS5. Kijk ik ergens overheen of, is er echt niets anders op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Voor PS5 zit er helaas niets anders op dan Fanatec.
Zou overigens niet meer voor de DD Pro gaan, maar voor de nieuwe ClubSport DD+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:17
Rivanov schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:08:
Voor de PS5 kun je ook voor de Logitech Pro Racing wheel gaan, erg fijn stuur.
Enige nadeel is dat er geen andere sturen beschikbaar zijn behalve het standaard stuur voor PS of Xbox.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Koldur schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:11:
[...]

Voor de PS5 kun je ook voor de Logitech Pro Racing wheel gaan, erg fijn stuur.
Enige nadeel is dat er geen andere sturen beschikbaar zijn behalve het standaard stuur voor PS of Xbox.
Ja precies, die heb ik ook wel bekeken. Maar ik vind die dan wel weer vrij prijzig voor wat het is. En daarnaast heb je ook niet echt opties om het stuur o.i.d. aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
Rivanov schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:08:
>:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnnQex8cevSFHa0pZBd8LRNgQhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7BoOGtQNG8sWQ1Qrpyr0H8H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/561Hd-mZ7p-QbQyJsQVj6krt83s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzNqXHNuJpGUOS0OqFxSCiK6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Pohhhh dat ziet er lekker uit! Welke setup is dat precies?

Edit: al gevonden. Dat ziet er uit als een mooie optie.

[ Voor 4% gewijzigd door LegeBoekenkast op 06-03-2024 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
LegeBoekenkast schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:30:
[...]

Pohhhh dat ziet er lekker uit! Welke setup is dat precies?

Edit: al gevonden. Dat ziet er uit als een mooie optie.
Dat is de ClubSport DD+ F1 bundel, deze is vandaag aangekondigd door Fanatec. Heb deze bundel al een paar weken hier in gebruik en ben echt onder de indruk van de wheelbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Madhouse1979 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:40:
[...]

Dat is de ClubSport DD+ F1 bundel, deze is vandaag aangekondigd door Fanatec. Heb deze bundel al een paar weken hier in gebruik en ben echt onder de indruk van de wheelbase.
Ik zie hem net staan op de website van Fanatec. Ik vond het al vreemd dat me die niet eerder was opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
LegeBoekenkast schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:41:
[...]

Ik zie hem net staan op de website van Fanatec. Ik vond het al vreemd dat me die niet eerder was opgevallen.
We mochten er ook niet over praten, was wel lastig soms. Maar vandaag hebben we al het e.e.a. op de socials gezet en een artikel op de website. Onze review volgt snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Madhouse1979 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:44:
[...]

We mochten er ook niet over praten, was wel lastig soms. Maar vandaag hebben we al het e.e.a. op de socials gezet en een artikel op de website. Onze review volgt snel!
Nee dat begrijp ik. Toevallig dat die nu net gelanceerd wordt. Ik ga eens wat reviews checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:17
LegeBoekenkast schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:42:
[...]

Ja precies, die heb ik ook wel bekeken. Maar ik vind die dan wel weer vrij prijzig voor wat het is. En daarnaast heb je ook niet echt opties om het stuur o.i.d. aan te passen.
Qua prijs is het niet anders dan andere merken met 11Nm en dubbele clutch in het stuur of gas/rem in het stuur (de clutch is echt super bij F1 starts, maar niet iets exclusiefs van Logitech natuurlijk) met alle opties die erin zitten.
Ik heb meerdere sturen getest en vind hem echt zeer lekker/soepel veel FFB detail.
Wat dan weer ironisch is, de QR hiervan is echt zo goed, maar dus geen andere sturen beschikbaar :+
Aangezien ik in VR race, interesseert het mij niet veel, maar wel bizar dat ze er geen andere sturen voor hebben gemaakt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb ook de dual clutch pedals op m'n GSI FPE wheel zitten. Gebruik ze nooit. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpIL3PdrO2XrvVM-g9oqO4M2raU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2FVUweq7kXPIFjFsniX5CxaV.png?f=user_large

[ Voor 54% gewijzigd door Rivanov op 07-03-2024 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14:49
Stuurtje vind ik in ieder geval wel mooier als de BF versie, maar word eens tijd dat ze met wat nieuws komen qua Formula stuurtje in ieder geval. Dit is inmiddels versie 3675 van hetzelfde stuurtje wat ze al jaren hebben... flats nieuw kleurtje en kijk eens hoe mooi...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Psql schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:01:
[...]

Stuurtje vind ik in ieder geval wel mooier als de BF versie, maar word eens tijd dat ze met wat nieuws komen qua Formula stuurtje in ieder geval. Dit is inmiddels versie 3675 van hetzelfde stuurtje wat ze al jaren hebben... flats nieuw kleurtje en kijk eens hoe mooi...
100% mee eens! Ze teren wat mij betreft al te lang op dit model terwijl andere fabrikanten innoveren. Maar ik denk dat Fanatec gewacht heeft op QR2 en het zo maar eens kan zijn dat er dit jaar wat nieuwe dingen gaan komen uit die hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turner_7
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 20:34
Rivanov schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:15:
Heb ook de dual clutch pedals op m'n GSI FPE wheel zitten. Gebruik ze nooit. :+

[Afbeelding]
Toch maar eens met de Porsche Cup gaan rijden dan! Dat is echt een heerlijke auto. Daar heb je bij de start ook echt iets aan je dual clutch.

Twitch | Youtube | 7800x3d | 4090 | Simucube 2 Pro - GSI Formula Pro Elite - VRS Pedals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Een aantal maanden geleden heb ik een GT Omega Prime cockpit 2ehands gekocht. Dit type: https://gtomega.eu/products/prime-cockpit

Hier zat een XL RS stoel bij die voor mij wat groot is, ik ben 1,78 en 70kg dus zit te ruim.
Deze is inmiddels verkocht en wordt morgen opgehaald.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe stoel om hier op te monteren.

In hoeverre zijn kuipstoelen universeel qua mounting points?
Heeft iemand tips voor een betaalbare kuipstoel die past? Rond de € 300,- zat ik aan te denken.

Comfort vind ik heel belangrijk, een verstelbare rugleuning is wellicht ook aan te raden?
Ik vind een vaste kuipstoel mooier, maar heb geen ervaring met het comfort ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reputatio
Racierox schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:01:
Een aantal maanden geleden heb ik een GT Omega Prime cockpit 2ehands gekocht. Dit type: https://gtomega.eu/products/prime-cockpit

Hier zat een XL RS stoel bij die voor mij wat groot is, ik ben 1,78 en 70kg dus zit te ruim.

Heeft iemand tips voor een betaalbare kuipstoel die past? Rond de € 300,- zat ik aan te denken.

Comfort vind ik heel belangrijk, een verstelbare rugleuning is wellicht ook aan te raden?
Ik vind een vaste kuipstoel mooier, maar heb geen ervaring met het comfort ervan.
Wat ik veel lees op Reddit, en wat ik zelf ook heb gedaan, is een stoel van de sloop gekocht of Marktplaats. Kuipstoelen zijn niet bepaald comfortabel, gezien deze worden gebruikt voor racen en zijn gemaakt om je in je stoel te houden tijdens het racen. Nu weet ik niet of je een motion rig hebt, maar in principe gaat je rig geen kant op :+.

Ik heb zelf een stoel van een BMW 4-serie gekocht met alcantara/leer en deze gemonteerd. Veel comfortabeler dan een stoel uit een (goede) auto ga je het niet krijgen, gezien deze zijn gemaakt voor veel kilometers over het algemeen. Qua kwaliteit denk ik ook dat deze wel beter zijn. Zover ik weet zijn stoelen vrij universeel qua mounting. Mijn stoel kostte ook ongeveer € 300,-, maar er zijn nog veel goedkopere te vinden die ook netjes zijn. Dat zou mijn suggestie zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:26
Ik had een FIA licensed Sparco kuipstoel. Ik rij in VR en botste daardoor soms tegen de wangen. De zitting was niet erg zacht, dus snel last van een houten kont. Ook zonder motion rig is het wel erg fijn om strak te zitten. Toch heb ik hem ingeruild voor een tweedehands ASS stoel. Daar zou ik in kunnen slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:15
Turner_7 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:25:
[...]

Toch maar eens met de Porsche Cup gaan rijden dan! Dat is echt een heerlijke auto. Daar heb je bij de start ook echt iets aan je dual clutch.
Inderdaad! Ik ben erg blij met mijn dual clutch, starten gaat me goed af! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
Weet iemand of er een plek is waar je verschillende gear kunt testen? Gezien het geld dat er voor de verschillende hardware betaald moet worden lijkt het me toch dat er wel een zaak is die je in staat stelt om bepaalde pedalen of wheelbases uit te proberen?

Uiteraard zal er geen one-stop-shop zijn die _alle_ merken draagt, maar van bijvoorbeeld Heusinkveld en Simucube had ik wel iets verwacht te kunnen vinden?

Voornaamste reden van vragen is, zoals ik eerder al aanhaalde, dat ik aan het kijken ben naar de HE Sprint of HE Ultimate+ en deze dus graag eens zou proberen ergens. Daarbij ben ik voor later (als ik groot ben) aan het kijken naar de aanschaf van een Simucube Pro en zou die combinatie b.v. ook graag eens uitproberen.

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RevellNL
Racierox schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:01:

Bij Biesheuvel kun je een flink assortiment vinden en uitproberen!

https://www.biesheuvel.nl...essoires/stoelen-simracen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Jumpman schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:17:
[...]

Poah, €1299,00 niet misselijk. :)
Mee eens, niet misselijk. De wheelbase kost je los € 999.95 en dat vind ik hem wel waard. Maar het F1 stuurtje is weer het zoveelste hetzelfde stuurtje met een andere look. Daarbij is het wel een Playstation bundel en Sony wil (of eist) dat er een stuur bij een wheelbase zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Welk gt stuur raden jullie aan voor simucube? Ben aan het onderhandelen voor een Simucube Sport wheelbase, maar begrijp langs geen kanten wat ik verder nodig heb ik stuur te koppelen/monteren. Deze is wel cool, maar hoe monteren? https://www.cubecontrols.com/product/fcore/

[ Voor 71% gewijzigd door lapino op 07-03-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
lapino schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:41:
Welk gt stuur raden jullie aan voor simucube? Ben aan het onderhandelen voor een Simucube Sport wheelbase, maar begrijp langs geen kanten wat ik verder nodig heb ik stuur te koppelen/monteren. Deze is wel cool, maar hoe monteren? https://www.cubecontrols.com/product/fcore/
Ik heb een GT stuur van Simucube zelf: https://simucube.com/simu...k-edition/?v=d3dcf429c679

Werkt gewoon draadloos, heb je niets voor nodig. Geen idee of het ook zo werkt met de Cube Controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is 1.000 euro een goeie prijs voor 2e hands simucube sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:13
Madhouse1979 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:06:
[...]

Mee eens, niet misselijk. De wheelbase kost je los € 999.95 en dat vind ik hem wel waard. Maar het F1 stuurtje is weer het zoveelste hetzelfde stuurtje met een andere look. Daarbij is het wel een Playstation bundel en Sony wil (of eist) dat er een stuur bij een wheelbase zit.
Het is een uitgekauwd stuurtje. Maar wel een ontzettend fijn ding en zijn geld zeker waard.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
lapino schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:04:
Ik ken de nieuwprijs niet, maar op zich zijn het kwalitatieve materialen en denk ik niet dat ze snel slijten.
Maar wat ik niet helemaal begrijp: je vraagt naar een GT stuur, maar je stuurt een formule stuur door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Tja, met GT stuur bedoel ik iets wat je doorgaans in de sims ziet op de GT3/GT4 wagens, dus geen rond stuur. Doe tot nu toe zelden of nooit F1. Mijn Fanatec Formule 2.5 stuur gebruik ik nu ook voor GT maar vind dat nét te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:04
Ligt echt aan de leeftijd, garantie etc. is 250 van de nieuwprijs af maar als die bijna een jaar is zou ik het niet doen. Waarom wil diegene eraf, is die nieuw gekocht etc... Allemaal vragen waar je misschien wat beter de afweging kan maken

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Mja, klopt wel. Twijfel ook wel beetje omdat stuurtjes voor simucube ook pak duurder zijn. Had in bestelmandje een Simagic Alpha zitten + Neo GT stuurtje en dat kost me 1.200 euro. Met de Alpha Ultimate (vermoedelijk overkill) 300 euro meer. Als ik die Simucube koop, dan kost een deftig stuurtje me minstens nog eens 600 a 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twolde
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:18
Toevallig vrijdag een Simucube sport opgehaald voor ook €1.000 als vraagprijs. Deze verkoper had er ook een Asscher stuur bij en BJ pedalen. Dit heb ik voor €1.450 gekocht.
De beste man had alles los verkocht waaronder de quick release, die was overal uitverkocht maar gelukkig vandaag bericht gekregen dat hij onderweg is vanuit Finland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:06:
[...]

Het is een uitgekauwd stuurtje. Maar wel een ontzettend fijn ding en zijn geld zeker waard.
Zeker mee eens! Ik heb hier de LE 2021 ook nog liggen, super fijn stuurtje! Vooral de shifters zijn echt top. Van mij mogen ze wel een versie met een mooi scherm erin maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik vind het veel. Ik vroeg er paar weken geleden minder voor en heb hem uiteindelijk voor iets meer dan dat verkocht, inclusief een Ascher stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reputatio
dawg schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:30:
[...]

Ik vind het veel. Ik vroeg er paar weken geleden minder voor en heb hem uiteindelijk voor iets meer dan dat verkocht, inclusief een Ascher stuur.
Ik wilde hetzelfde reageren :+. Ben er erg blij mee!

Daarnaast nog even inhakend op de CubeControls. Hoewel ik het mooie sturen vind, vind ik de Button Box van Asscher wel een niveau daarboven. Voelt veel beter aan en veel betere flippers. Dus in dat opzicht zou ik een Asscher aanraden. Deze werkt ook draadloos met de Simucube, mits je de goed besteld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Mja, misschien dan toch maar skippen en nog tijdje wachten op mooie deal, of ik ga toch voor simagic. Persoon waarmee ik onderhandel wil 1000 voor de simucube 2 sport, en 1800 als ik er het gsi x29 stuur bij neem. Teveel imo.

[ Voor 38% gewijzigd door lapino op 07-03-2024 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
lapino schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:30:
Mja, misschien dan toch maar skippen en nog tijdje wachten op mooie deal, of ik ga toch voor simagic. Persoon waarmee ik onderhandel wil 1000 voor de simucube 2 sport, en 1800 als ik er het gsi x29 stuur bij neem. Teveel imo.
GSI is fantastisch. Dus dat stuur zou ik je sowieso aanraden. Maar voor € 798,48 incl. verzending heb je deze nieuw. Dus tweedehands voor € 800 bovenop je SC2 Sport is niet interessant.

Echter, nieuw kost de bundel € 2.216,60 incl. QR.

Dusja. High-end materiaal behoudt nu eenmaal langer z’n waarde dus ook tweedehands betaal je daarvoor..

Je kunt ook de Sport nemen en dan de Simagic Neo GT wheel erbij. Heb je nog wel de Simucube QR nodig en Simagic Maglink.

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 08-03-2024 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Flying Hawkic schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:26:
[...]

Ik ken de nieuwprijs niet, maar op zich zijn het kwalitatieve materialen en denk ik niet dat ze snel slijten.
Maar wat ik niet helemaal begrijp: je vraagt naar een GT stuur, maar je stuurt een formule stuur door.
€ 1243,88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Mja, twijfel enkel of ik echt wel zo high-end nodig heb. De CLS DD 8nm is eigenlijk ook al best ok voor mij, is nu niet dat ik zo 'pro' ben maar heb wel gevoel dat het nét iets krachtiger zou mogen soms, zeker met een rond stuur. Dus daarom dat ik even naar Simagic aan het uitkijken ben. Vind het heel moeilijke keuze. De Simucube Sport is ook niet echt krachtiger dan de Alpha voor zover ik lees, en voor zelfde geld koop ik zelfs een Alpha Ultimate + GT Neo en heb ik nog geld over voor een rond stuurtje.

Bijv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iw_q8q5BGwJ8he3Yn65fmqJWnGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YSPJ0OVwYZwwXDHpnGEOhG2i.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door lapino op 08-03-2024 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
lapino schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 07:14:
Mja, twijfel enkel of ik echt wel zo high-end nodig heb. De CLS DD 8nm is eigenlijk ook al best ok voor mij, is nu niet dat ik zo 'pro' ben maar heb wel gevoel dat het nét iets krachtiger zou mogen soms, zeker met een rond stuur. Dus daarom dat ik even naar Simagic aan het uitkijken ben. Vind het heel moeilijke keuze. De Simucube Sport is ook niet echt krachtiger dan de Alpha voor zover ik lees, en voor zelfde geld koop ik zelfs een Alpha Ultimate + GT Neo en heb ik nog geld over voor een rond stuurtje.

Bijv

[Afbeelding]
De ervaringen met Simagic zijn zeer goed. De Alpha Ultimate is overigens wel wat lawaaierig tegenover de Simucube. Plus de aan/uit schakelaar zit op een onhandige plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:36
Vraagje aan de experts hier... Ik wil de QR2 van Fanatec gaan bestellen, maar nu zie ik op Ali (I know I know) de QR2 en QR2 Pro voor € 92 en € 101...

De twijfel slaat toe en de reviews en foto's zien er best goed uit. Heeft iemand ze hier al geprobeerd van Ali?
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Het doosje is anders dan origineel en er ontbreekt een QR-code op de achterkant van de QR zeg maar. Verder lijkt hij als 2 druppels, maar ja hoe gaat de kwaliteit zijn... Je wilt ook niet dat de hele boel afbreekt, maar hoe snel zou dat gebeuren.

[ Voor 59% gewijzigd door Rogar op 08-03-2024 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14:49
Ik heb ze wel zien langs komen, maar het blijft Ali.

Als je voor de gewone QR2 gaat is het prijs verschil te klein naar mijn idee, daar zou ik het niet op wagen, die zou ik gewoon bij Fanatec aanschaffen.

De Pro is nog maar de vraag of het de echte QR2 Pro is of gewoon een normale met goud kleurtje. In de reviews lijkt ie wel anders, maar zijn de reviews ook echt!? Blijft wat dat betreft altijd gokken bij Ali. Dan ook nog maar de vraag hoe ze aan deze QR2's komen, is het afgekeurde voorraad met quality issues?

Ik zou zelf voor die paar tientjes voor zekerheid gaan en het bij Fanatec bestellen. Ook gewoon voor de gewone gaan die QR2 Pro doet niets behalve dat het er iets anders uitziet.

[ Voor 7% gewijzigd door Psql op 08-03-2024 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 15:53
Rogar schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:19:
Vraagje aan de experts hier... Ik wil de QR2 van Fanatec gaan bestellen, maar nu zie ik op Ali (I know I know) de QR2 en QR2 Pro voor € 92 en € 101...

De twijfel slaat toe en de reviews en foto's zien er best goed uit. Heeft iemand ze hier al geprobeerd van Ali?

Het doosje is anders dan origineel en er ontbreekt een QR-code op de achterkant van de QR zeg maar. Verder lijkt hij als 2 druppels, maar ja hoe gaat de kwaliteit zijn... Je wilt ook niet dat de hele boel afbreekt, maar hoe snel zou dat gebeuren.
Als ik jou was zou ik niet teveel afgaan op de foto's, want die lijken rechtstreeks van de site van Fanatec te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Ja, ik ga lekker voor de gewone QR2. Dacht voor een leuk prijsje de Pro te kunnen halen eventueel, maar ga het risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Mistacal schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:44:
[...]

Ligt echt aan de leeftijd, garantie etc. is 250 van de nieuwprijs af maar als die bijna een jaar is zou ik het niet doen. Waarom wil diegene eraf, is die nieuw gekocht etc... Allemaal vragen waar je misschien wat beter de afweging kan maken
Op een jaar heeft het toch zeker niets geleden? Als ik kijk naar die van mij, een 2 Pro, dan is die nog zoals nieuw en die wordt minstens wekelijks 2 uren gebruikt, en sommige periodes meer.

Reden van verkoop van dit soort materiaal is meestal een upgrade of stoppen met de hobby door externe factoren (tijd, kinderen,...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Psql schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:58:
Ik heb ze wel zien langs komen, maar het blijft Ali.

Als je voor de gewone QR2 gaat is het prijs verschil te klein naar mijn idee, daar zou ik het niet op wagen, die zou ik gewoon bij Fanatec aanschaffen.

De Pro is nog maar de vraag of het de echte QR2 Pro is of gewoon een normale met goud kleurtje. In de reviews lijkt ie wel anders, maar zijn de reviews ook echt!? Blijft wat dat betreft altijd gokken bij Ali. Dan ook nog maar de vraag hoe ze aan deze QR2's komen, is het afgekeurde voorraad met quality issues?

Ik zou zelf voor die paar tientjes voor zekerheid gaan en het bij Fanatec bestellen. Ook gewoon voor de gewone gaan die QR2 Pro doet niets behalve dat het er iets anders uitziet.
Ik geloof best dat die Pro fysiek identiek is aan de Fanatec versie. Denk dat dat ding met name zo duur bij Fanatec is vanwege de marketing storyline dat je een professioneel item in handen hebt oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Rogar schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:19:

Een onderdeel als een QR zou ik zéker niet bij Ali gaan halen. Dat is één van de belangrijkste onderdelen. Als daar een mankement in zit, dan wens ik je veel succes. Met de originele QR1 van Fanatec had je al het probleem dat deze op een gegeven moment los kwam te zitten. Laat staan met één of andere Chinese rip-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Rivanov schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Een onderdeel als een QR zou ik zéker niet bij Ali gaan halen. Dat is één van de belangrijkste onderdelen. Als daar een mankement in zit, dan wens ik je veel succes. Met de originele QR1 van Fanatec had je al het probleem dat deze op een gegeven moment los kwam te zitten. Laat staan met één of andere Chinese rip-off.
Hebben het ook niet gedaan en de gewone QR2 besteld bij Fanatec zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sowieso is het vreemde pricing. Als het werkelijk een knock-off is zou je verwachten dat het echt een ander product is met een veel lagere prijs. Nu is het bijna exact hetzelfde wat meer doet vermoeden dat ze onderhands hebben kunnen inkopen bij dezelfde fabrikant als Fanatec.

Waarmee ze dus fysiek identiek zijn maar good luck met je garantie claimen als er iets mis mee is. Voor die paar euros is het nonsens om daarvoor te kiezen.

@Rogar Goed idee man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Madhouse1979 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:25:
[...]

De ervaringen met Simagic zijn zeer goed. De Alpha Ultimate is overigens wel wat lawaaierig tegenover de Simucube. Plus de aan/uit schakelaar zit op een onhandige plek.
Oei dat is wel jammer. Maar ik zie dat de Simucube ook niet zoveel nm heeft. Zou dan al naar de "pro" moeten om gelijk te zijn aan de AlphaU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
lapino schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:39:
[...]

Oei dat is wel jammer. Maar ik zie dat de Simucube ook niet zoveel nm heeft. Zou dan al naar de "pro" moeten om gelijk te zijn aan de AlphaU.
Je zegt eerst dat je twijfelt of je wel high-end nodig hebt. En dan vind je opeens de 17Nm van de Simucube Sport niet genoeg? ;) Komende van een 8Nm Fanatec en geen high-end willen, is de Sport echt een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Begrijp ik maar waarom zou ik dan de Simucube Sport kopen als de Simagic Alpha vergelijkbaar is? Die kost toch stuk minder, en stuurtjes zijn ook goedkoper. Wil enerzijds niet gevoel hebben na paar maand dat het te 'licht' is maar anderzijds heb ik ook geen zin om 1.000 euro teveel te betalen. Uiteraard zal Simucube wel stuk beter afgewerkt zijn, maar of ik dat écht ga merken? Zal sowieso voor beide degelijke upgrade zijn niet? Mocht die Simagic nu eens leverbaar zijn ook hé...

(trouwens, blijkbaar heel moeilijk Fanatec spullen te verkopen, beetje verbaasd daarover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

lapino schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:59:
Begrijp ik maar waarom zou ik dan de Simucube Sport kopen als de Simagic Alpha vergelijkbaar is? Die kost toch stuk minder, en stuurtjes zijn ook goedkoper. Wil enerzijds niet gevoel hebben na paar maand dat het te 'licht' is maar anderzijds heb ik ook geen zin om 1.000 euro teveel te betalen. Uiteraard zal Simucube wel stuk beter afgewerkt zijn, maar of ik dat écht ga merken? Zal sowieso voor beide degelijke upgrade zijn niet? Mocht die Simagic nu eens leverbaar zijn ook hé...

(trouwens, blijkbaar heel moeilijk Fanatec spullen te verkopen, beetje verbaasd daarover)
Simucube gebruikt een andere servo. Granite Devices zat al in dat segment (aansturing van servo’s voor uiteenlopende doeleinden), het sim gebeuren is iets wat ze erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hoe goed Simagic de laatste tijd bezig is, Simucube is wel zo'n beetje hét merk op het gebied van DD. En dat zeg ik niet enkel omdat ik die zelf één heb. Dat is de algehele tendens in de simracing scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:09:
Sowieso is het vreemde pricing. Als het werkelijk een knock-off is zou je verwachten dat het echt een ander product is met een veel lagere prijs. Nu is het bijna exact hetzelfde wat meer doet vermoeden dat ze onderhands hebben kunnen inkopen bij dezelfde fabrikant als Fanatec.

Waarmee ze dus fysiek identiek zijn maar good luck met je garantie claimen als er iets mis mee is. Voor die paar euros is het nonsens om daarvoor te kiezen.

@Rogar Goed idee man ;)
Hahaha, echt hè?! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Hoe bedoel je "los" kwam te zitten? Ik heb jaren lang met de QR1 gereden op een DD2 en nog nooit last gehad van een QR1 die los kwam te zitten.

Daarnaast, een QR is relatief simpel en er kan weinig mis gaan, een "knock off" hoeft dus niet perse slecht te zijn... dan kunnen we de helft van het Moza assortiment ook wel af schrijven omdat het op z'n zachtst geïnspireerd is op dat van de conculega's ;)

QR2 van Ali zal waarschijnlijk geen matchende kleur coating hebben, dat was ook een "probleem" wat Fanatec had bij de Pro, de kleur van de QR2 Pro gelijk krijgen aan die van de Podium hub was een dingetje. Daarnaast kan ik me voorstellen dat de QR2 van Ali misschien iets wat grotere toleranties heeft en dat je dat "voelt" in bijvoorbeeld de release sleeve e.d. van het stuur maar het kan ook gewoon een prima QR zijn.

De Pro versie van Fanatec heeft natuurlijk een FIA keur en R&D en marketing kosten, daarnaast zal Fanatec ook een iets andere marge hanteren vermoed ik ;)

Waar ik me meer zorgen over zou maken is of de juiste "washer" en vervangende boutjes mee geleverd worden, zo niet loop je de kans dat je na een paar uurtjes sturen een flink beschadigde QR2 hebt.
Rivanov schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:14:
Hoe goed Simagic de laatste tijd bezig is, Simucube is wel zo'n beetje hét merk op het gebied van DD. En dat zeg ik niet enkel omdat ik die zelf één heb. Dat is de algehele tendens in de simracing scene.
Wij van WC eend... ;) Dat is iets wat vooral uit de mond van Simucube gebruikers komt en vaak op vrij weinig gebaseerd is anders dan "Jantje, Pietje of Klaasje heeft ook een Simucube en die zei dat het beter was". In de high end range is het onder aan de streep allemaal geklooi in de marge en ontloopt het elkaar allemaal vrij weinig of je nou een VRS, Simucube, Asetek, Simagic of Fanatec wheelbase hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door R2D2 op 11-03-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
R2D2 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:16:
[...]

Hoe bedoel je "los" kwam te zitten? Ik heb jaren lang met de QR1 gereden op een DD2 en nog nooit last gehad van een QR1 die los kwam te zitten.

Daarnaast, een QR is relatief simpel en er kan weinig mis gaan, een "knock off" hoeft dus niet perse slecht te zijn... dan kunnen we de helft van het Moza assortiment ook wel af schrijven omdat het op z'n zachtst geïnspireerd is op dat van de conculega's ;)
De QR op de GT DD Pro die ik had, kwam af en toe los te zitten. Dus de USB-C aansluiting in de shaft. Dit was een veelvoorkomend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:26
Ik heb een Simucube 1 OSW (small Mige 20Nm) met een Fanatec Clubsport Formula stuur. Ik ben daar tevreden mee en hoef niet te upgraden. Ik wil er wel graag nog een rond stuur bij.

Ik heb op dit moment geen QR. Het stuur zit vastgeschroefd op de as van de motor. Zonder het stuur open te schroeven valt er niets te wisselen.

Ik heb wat aanbieders van QR gezien, ook voor de Mige, maar ik weet niet goed wat betrouwbare adressen hiervoor zijn. Ik wil in ieder geval dat de QR compatible blijft met mijn Fanatec Formula stuur, maar ook toekomstige sturen ondersteunt. Daarbij zou ik ook graag de as verlengen, 5 tot 10 cm, zodat het stuur wat meer naar me toe komt..

Een QR voor Fanatec kopen is niet zo ingewikkeld, maar waar kan ik het beste terecht voor deze legacy dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:25:
[...]

De QR op de GT DD Pro die ik had, kwam af en toe los te zitten. Dus de USB-C aansluiting in de shaft. Dit was een veelvoorkomend probleem.
Ja vraag is of je dat als QR issue moet beschouwen want de oorzaak daarvan was de clamp die de QR shaft op zijn plek moest houden (Fanatec is op een gegeven moment ook minimaal 1x van clamp design gewisseld) maar dat niet altijd deed en voor een ander deel ook gebruikers die de handleiding niet lazen en de clamp niet juist positioneerden,

Afbeeldingslocatie: https://forum.fanatec.com/uploads/242/NWMHDXC3W9CY.png

Geen specifiek QR1 issue dus wat opgelost is met de komst van de QR2 ;)
SlaadjeBla schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:59:
Ik heb een Simucube 1 OSW (small Mige 20Nm) met een Fanatec Clubsport Formula stuur. Ik ben daar tevreden mee en hoef niet te upgraden. Ik wil er wel graag nog een rond stuur bij.

Ik heb op dit moment geen QR. Het stuur zit vastgeschroefd op de as van de motor. Zonder het stuur open te schroeven valt er niets te wisselen.

Ik heb wat aanbieders van QR gezien, ook voor de Mige, maar ik weet niet goed wat betrouwbare adressen hiervoor zijn. Ik wil in ieder geval dat de QR compatible blijft met mijn Fanatec Formula stuur, maar ook toekomstige sturen ondersteunt. Daarbij zou ik ook graag de as verlengen, 5 tot 10 cm, zodat het stuur wat meer naar me toe komt..

Een QR voor Fanatec kopen is niet zo ingewikkeld, maar waar kan ik het beste terecht voor deze legacy dingen?
Eerste wat dan in mij op komt als mogelijke oplossing is de Xero Play van Sim-Lab, https://sim-lab.eu/produc...ering-wheel-quick-release

[ Voor 46% gewijzigd door R2D2 op 11-03-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

SlaadjeBla schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:59:

Of voor iets minder geld, kun je ook deze nemen. Een maatje van me heeft dat laatst ook op zijn OSW gemonteerd. Let er op dat je as 22mm is (als het goed is), er is ook een 24mm versie van deze QR. https://simraceshop.de/sc2-baseside-qr-22.html?language=en
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdHuEn52POwgeEE-BEiv194iJv8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EEq2UC3th8srPi7nNnhuMTQP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijneshuis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:56
Ik heb net een nieuwe R9 V2 Base met een nieuwe Standalone ES Steering Wheel, en een nieuwe SR-P pedalenset.
In de spellen moet je het instellen als 2 losse producten, de R9 en de SR-P.
Vervelend is dat dit nergens wordt vermeld.
Bij sommige games kan ik alleen maar de R9 Base configureren, en niet de SR-P pedalen.
Dan moet ik de pedalen aansluiten op de Base, zodat de games het als 1 set ziet.
Kan ik dit oplossen met een Universel Hub?
Moet ik dan de Base aansluiten op de Hub?
Dit zijn de spellen wat niet werkt:
Snowrunner, Need for Speed, Expeditions a mudrunner game, Crew 2, Crew Motorfest.
Het is toch niet de bedoeling dat ik een R12 koop, waar wel de aansluitingen op zitten.
Ook is de nm meter van de R12 veel te sterk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
martijneshuis schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:53:
Ik heb net een nieuwe R9 V2 Base met een nieuwe Standalone ES Steering Wheel, en een nieuwe SR-P pedalenset.
Bij sommige games kan ik alleen maar de R9 Base configureren, en niet de SR-P pedalen.
Dan moet ik de pedalen aansluiten op de Base, zodat de games het als 1 set ziet.
Snowrunner, Need for Speed, Expeditions a mudrunner game, Crew 2, Crew Motorfest.
Het is toch niet de bedoeling dat ik een R12 koop, waar wel de aansluitingen op zitten.
Je hoeft het volledige aantal Nm ook niet te gebruiken hoor. ;)
In de software en game kun je de strength instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
R2D2 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:16:
[...]

Wij van WC eend... ;) Dat is iets wat vooral uit de mond van Simucube gebruikers komt en vaak op vrij weinig gebaseerd is anders dan "Jantje, Pietje of Klaasje heeft ook een Simucube en die zei dat het beter was". In de high end range is het onder aan de streep allemaal geklooi in de marge en ontloopt het elkaar allemaal vrij weinig of je nou een VRS, Simucube, Asetek, Simagic of Fanatec wheelbase hebt.
Helemaal mee eens! Ik heb ze allemaal mogen testen op de VRS na en ze ontlopen elkaar weinig. Ook qua software zit het tegenwoordig wel goed bij alle merken. Het enige waar je vooral tegenaan kunt lopen zijn wat onhandigheden zoals de aan/uit knop op Simagic, het (lastig) monteren van de noodstop van Asetek, Simucube en Fanatec etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Madhouse1979 op 11-03-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 23:53
nvm klopt niet helemaal

[ Voor 97% gewijzigd door TiezZ_BE op 11-03-2024 13:20 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:23
Zijn er hier mensen die al de Simagic Haptic Reactors hebben gemonteerd op hun pedalen? Ik twijfel om er eentje aan te schaffen voor mijn rem pedaal. Voegt het iets toe of is het eerder een gimmick?
Gezien iRacing alleen telemetry voor ABS uitstuurt, ga ik er geen op het gaspedaal zetten.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Broodro0ster schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:42:
Zijn er hier mensen die al de Simagic Haptic Reactors hebben gemonteerd op hun pedalen? Ik twijfel om er eentje aan te schaffen voor mijn rem pedaal. Voegt het iets toe of is het eerder een gimmick?
Gezien iRacing alleen telemetry voor ABS uitstuurt, ga ik er geen op het gaspedaal zetten.
Ik heb die op zowel rem als gas, absoluut aanrader, zou niet meer zonder willen. Zeker voor rem (abs) is dit shitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:08
Ik ben hier ook heel benieuwd naar. Ook heb ik nog nergens printable brackets gezien voor de heusinkveld sprints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Madhouse1979 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:23:
[...]

100% mee eens! Ze teren wat mij betreft al te lang op dit model terwijl andere fabrikanten innoveren. Maar ik denk dat Fanatec gewacht heeft op QR2 en het zo maar eens kan zijn dat er dit jaar wat nieuwe dingen gaan komen uit die hoek.
Heb me er eens wat meer in verdiept. Ben er wel van overtuigd dat de ClubSport Racing Wheel F1 voor mij helemaal top zou zijn. Echter schrik ik wel van wat ik lees op zo ongeveer ieder forum over het bedrijf en de klantenservice. Dat is echt enorm slecht. Zijn wel heel erg veel mensen die al maanden op een stuur of wheelbase zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
martijneshuis schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:53:
Volgens de handleiding van de Universal Hub (https://image.gudsen.com/...20Hub%20User%20Manual.pdf) wordt de wheelbase poort momenteel nog niet ondersteund, dus dat lijkt mij op dit moment geen oplossing. Er staat wel "for future use" bij, dus misschien in de toekomst wel.

P.S. Je kunt natuurlijk ook op zoek gaan naar spellen die wel verschillende controllers ondersteunen. Blijkbaar doen de door jou genoemde spellen dat niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Huugje op 11-03-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijneshuis
Huugje schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:03:
[...]

Volgens de handleiding van de Universal Hub (https://image.gudsen.com/...20Hub%20User%20Manual.pdf) wordt de wheelbase poort momenteel nog niet ondersteund, dus dat lijkt mij op dit moment geen oplossing. Er staat wel "for future use" bij, dus misschien in de toekomst wel.
Dus ik moet de pedalen op de hub aansluiten (op de pedal port) en de hub met usb op de pc.
Dan zou misschien de base ook op de hub kunnen (wheelbase port) als dan tenminste gaat werken.
Werkt dat niet, dan zou ik de base, zoals nu, met de usb kabel met de pc verbinden
Dus dan zou ik 2 usb kabels met de pc moeten verbinden

Als alles niet werkt, heb ik dus niks aan de R9 omdat er best veel games zijn die dit niet ondersteunen met 2 losse producten

Echt vervelend dat je dit nergens terug kan vinden (dat het niet wordt vermeld als je de base koopt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:23
Xenophoben schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:52:
[...]

Ik ben hier ook heel benieuwd naar. Ook heb ik nog nergens printable brackets gezien voor de heusinkveld sprints.
Die zijn er wel tegen betaling op Cults3D, maar ik heb zelf HE Sprints en ben vertrouwd met CAD modelling. Als ik de Simagic Reactor koop, ga ik zelf wel iets designen en het gratis online gooien.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
martijneshuis schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:14:
[...]

Dus ik moet de pedalen op de hub aansluiten (op de pedal port) en de hub met usb op de pc.
Dan zou misschien de base ook op de hub kunnen (wheelbase port) als dan tenminste gaat werken.
Werkt dat niet, dan zou ik de base, zoals nu, met de usb kabel met de pc verbinden
Dus dan zou ik 2 usb kabels met de pc moeten verbinden

Als alles niet werkt, heb ik dus niks aan de R9 omdat er best veel games zijn die dit niet ondersteunen met 2 losse producten

Echt vervelend dat je dit nergens terug kan vinden (dat het niet wordt vermeld als je de base koopt)
Zoals ik al zei wordt die wheelbase poort op de Universal Hub momenteel nog niet ondersteund, dus nee, dat gaat niet werken. Welke poorten de base ondersteunt zal overigens gewoon in de specificaties te vinden zijn geweest. Op de site van Moza staat in de specs van de R9 bijvoorbeeld het volgende:
Connection Ports: Power, DC Input, E-stop, USB, Dash
Dus geen aparte poort voor de pedalen. Terwijl de R12 het volgende laat zien:
Connection Ports: Power, USB, Pedal, Dash, Shifter, Handbrake, E-stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
LegeBoekenkast schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:56:
[...]

Heb me er eens wat meer in verdiept. Ben er wel van overtuigd dat de ClubSport Racing Wheel F1 voor mij helemaal top zou zijn. Echter schrik ik wel van wat ik lees op zo ongeveer ieder forum over het bedrijf en de klantenservice. Dat is echt enorm slecht. Zijn wel heel erg veel mensen die al maanden op een stuur of wheelbase zitten te wachten.
Het is een mooie set, ik heb er veel lol mee. Er zijn ook veel goede verhalen maar die lees/hoor je niet. Ja ze hebben wat problemen met leveringen etc. Deze zijn vooral van de Black Friday aanbiedingen. Mijn ervaring zelf is dat de levertijden op de site vaak goed kloppen en de service ook prima is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ja op het gas- en rempedaal. Het voegt zeker wel wat toe maar ze zijn vrij lawaaiig. We hebben er een filmpje van gemaakt. We moeten dit wel wat nuanceren want zodra je je voet op het pedaal hebt wordt het geluid wat meer gedempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijneshuis
Huugje schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:20:
[...]

Zoals ik al zei wordt die wheelbase poort op de Universal Hub momenteel nog niet ondersteund, dus nee, dat gaat niet werken. Welke poorten de base ondersteunt zal overigens gewoon in de specificaties te vinden zijn geweest. Op de site van Moza staat in de specs van de R9 bijvoorbeeld het volgende:

[...]

Dus geen aparte poort voor de pedalen. Terwijl de R12 het volgende laat zien:

[...]
Ik wist niet dat je in een game twee apparaten tegelijkertijd moet instellen, dus de Base en de pedalen apart instellen in een spel. dat staat nergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:04
Pak een MQB-1 voor je rem en een TT25 voor je gas, beter dan dit. Dit zijn wel een beetje next best maar qua kosten en aansturing vind ik het niet de beste inverstering. Mocht je de controlbox er niet bij nemen en met een losse versterker gaan werken.... die krengen doen 27ohm.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijneshuis
Wat bedoelen ze nu met het ecosysteem van Moza R9 v2 waar iedereen over praat op youtube.

Dat heel veel race games niet worden ondersteund.
Of dat alles van Moza allemaal met elkaar samen zou moeten werken, maar dat doet het dus niet.
We hebben wel Forza Horizon 5 aan de praat gekregen.
Eigenlijk kan dit niet, dat hier geen woord over gepraat wordt op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 23:53
martijneshuis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 01:00:
Wat bedoelen ze nu met het ecosysteem van Moza R9 v2 waar iedereen over praat op youtube.

Dat heel veel race games niet worden ondersteund.
Of dat alles van Moza allemaal met elkaar samen zou moeten werken, maar dat doet het dus niet.
We hebben wel Forza Horizon 5 aan de praat gekregen.
Eigenlijk kan dit niet, dat hier geen woord over gepraat wordt op youtube.
De meeste liefhebbers met een sim rig spelen games / sims die dit wel ondersteunen. Zelfs Wreckfest ondersteunt dit, ligt eerder aan de dev's dan de hardware fabrikant imo. Het is tenslotte op pc...

Iedereen die een setup gebruikt met verschillende merken van base(met stuur) & pedalen heeft dit aan de hand. Je bent niet alleen met de moza R9 + SRP pedalen.

https://www.techpowerup.com/review/

Pagina: 1 ... 127 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.