Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 128 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:36
Broodro0ster schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:42:
Zijn er hier mensen die al de Simagic Haptic Reactors hebben gemonteerd op hun pedalen? Ik twijfel om er eentje aan te schaffen voor mijn rem pedaal. Voegt het iets toe of is het eerder een gimmick?
Gezien iRacing alleen telemetry voor ABS uitstuurt, ga ik er geen op het gaspedaal zetten.
Ik heb de Haptic Reactor op het rempedaal van m'n P1000 pedalen. Vind het een hele fijne toevoeging. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:02
Mistacal schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:41:
[...]

Pak een MQB-1 voor je rem en een TT25 voor je gas, beter dan dit. Dit zijn wel een beetje next best maar qua kosten en aansturing vind ik het niet de beste inverstering. Mocht je de controlbox er niet bij nemen en met een losse versterker gaan werken.... die krengen doen 27ohm.
Ik heb een bon gewonnen van een simrace winkel die enkel Simagic/Asetek verkoopt. Gezien ik niks echt meer nodig heb voor m'n rig, lijkt die Haptic Reactor me nog iets leuk om met de bon aan te schaffen.
Ik ken het systeem met kleine bass shakers, maar blijkbaar zou het Simagic systeem toch wel wat meer impact hebben (tegen een hogere kostprijs)

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:45:
[...]

Ik heb de Haptic Reactor op het rempedaal van m'n P1000 pedalen. Vind het een hele fijne toevoeging. :)
Hier 2 motors van Sim3D in gebruik. Een voor het gas en een voor de rem.
Gearshift op het gaspedaal
Wheelslip op het gaspedaal
Wheelslock op de rempedaal.

ABS zou ook nog kunnen, maar nog niet mee getest.

Verder nog een Buttkicker Gamer Plus onder de stoel. Hier zit ook de gearshift en de rumble.
Misschien laat ik nog een wheelslip/wheelslock voor de achterwielen op de Buttkicker afspelen, maar ook dat nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madhouse1979 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:21:
[...]

Het is een mooie set, ik heb er veel lol mee. Er zijn ook veel goede verhalen maar die lees/hoor je niet. Ja ze hebben wat problemen met leveringen etc. Deze zijn vooral van de Black Friday aanbiedingen. Mijn ervaring zelf is dat de levertijden op de site vaak goed kloppen en de service ook prima is.
Laatste half jaar was wel echt een ramp bij Fanatec hoor en hoewel men vooral roept dat het met het enorme success van Black Friday te maken had heeft men er op logistiek vlak gewoon een puinzooi van gemaakt en leek het ze een goed idee om dat met Black Friday nog wat erger te maken.

Dan komen de excuses als chip tekorten en shipments die vertraagd zijn weer op de proppen maar dat is nog niet de helft van het hele verhaal, Fanatec was al heel druk om de CS DD+ te verkopen bijvoorbeeld maar had de licentie mbt PS support nog niet eens rond, drivers en firmware die nog niet klaar waren, de QR2 dumpen qua prijs terwijl er niks op voorraad was, BMW stuurtjes uitleveren met QR1 terwijl een QR2 vermeld wordt, geen update kabel beschikbaar hebben voor het BMW stuur icm de QR2 e.d. het support systeem wat gewoon een puinbende is...

Fanatec maakt mooi spullen van een goede kwaliteit en op software vlak doen ze het tegenwoordig ook best goed maar ze zijn bij tijd en wijlen ook kampioen in als het gaat om "er een potje van maken" ;)

Hier in Europa kom je over het algemeen nog redelijk weg bij ze maar als je op een ander continent zit kom je er vaak wat minder fortuinlijk vanaf.
martijneshuis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 01:00:
Wat bedoelen ze nu met het ecosysteem van Moza R9 v2 waar iedereen over praat op youtube.

Dat heel veel race games niet worden ondersteund.
Of dat alles van Moza allemaal met elkaar samen zou moeten werken, maar dat doet het dus niet.
We hebben wel Forza Horizon 5 aan de praat gekregen.
Eigenlijk kan dit niet, dat hier geen woord over gepraat wordt op youtube.
Met eco systeem wordt vaak bedoeld dat de hardware op elkaar aan sluit en bij elkaar gebracht wordt in de software (en je daar bijvoorbeeld zowel wheelbase als pedaal settings in aan kunt passen). Dat je je pedalen en stuur los van elkaar in moet stellen in een game is "logisch" in die zin dat het om 2 totaal verschillende input devices gaat, of je dat nou via wheelbase of los van elkaar via USB verbind maakt in dat opzicht weinig uit.

Denk dat je het beeld wat je hebt bij "eco systeem" dus iets bij moet stellen maar het kan ook zijn dat ik je helemaal verkeerd begrijp natuurlijk ;)

[ Voor 24% gewijzigd door R2D2 op 12-03-2024 10:08 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijneshuis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:05
TiezZ_BE schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:58:
[...]

De meeste liefhebbers met een sim rig spelen games / sims die dit wel ondersteunen. Zelfs Wreckfest ondersteunt dit, ligt eerder aan de dev's dan de hardware fabrikant imo. Het is tenslotte op pc...

Iedereen die een setup gebruikt met verschillende merk van base(met stuur) & pedalen heeft dit aan de hand. Je bent niet alleen met de moza R9 + SRP pedalen.
Zelfs op forums zijn er toch klachten over dit onderwerp. (peddels wordt niet gezien in games)
De Moza R9 de SRP pedalen moet je aansluiten op pc en de pc ziet dit als stuur dus geen complete zet
Daarom moet je altijd in de games je gas en rem instellen.

De R5 of R12 heeft dit probleem niet, de meeste games krijg je dan wel aan de praat.
Ook Snow Runner krijgt je aan de praat met de R5 omdat peddels zijn aangesloten op de Base.
Zelf was de winkel hier niet van op de hoogte/mail doorgestuurd van Moza.
Heel erg jammer Moza R9 het is wel een goed product ik ga toch voor de R12 ook voor de toekomst
Ik wil geen risico lopen dat het later niet gaat werken met nieuwe games die nog moeten uitkomen.
Dus de R9 gaat retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 16:14
Broodro0ster schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:47:
[...]

Ik heb een bon gewonnen van een simrace winkel die enkel Simagic/Asetek verkoopt. Gezien ik niks echt meer nodig heb voor m'n rig, lijkt die Haptic Reactor me nog iets leuk om met de bon aan te schaffen.
Ik ken het systeem met kleine bass shakers, maar blijkbaar zou het Simagic systeem toch wel wat meer impact hebben (tegen een hogere kostprijs)
Oh met een bon zeker doen. Dan heb je gewoon heel leuk spul voor weinog geld.

De MQB-1 is niet echt klein em geeft veel meer impact dan het simagic systeem, nagenoeg gelijk aan echte ABS

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 10:57
martijneshuis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:11:
[...]

Zelfs op forums zijn er toch klachten over dit onderwerp. (peddels wordt niet gezien in games)
De Moza R9 de SRP pedalen moet je aansluiten op pc en de pc ziet dit als stuur dus geen complete zet
Daarom moet je altijd in de games je gas en rem instellen.

De R5 of R12 heeft dit probleem niet, de meeste games krijg je dan wel aan de praat.
Ook Snow Runner krijgt je aan de praat met de R5 omdat peddels zijn aangesloten op de Base.
Zelf was de winkel hier niet van op de hoogte/mail doorgestuurd van Moza.
Heel erg jammer Moza R9 het is wel een goed product ik ga toch voor de R12 ook voor de toekomst
Ik wil geen risico lopen dat het later niet gaat werken met nieuwe games die nog moeten uitkomen.
Dus de R9 gaat retour.
Heeft de R9 v2 niet de nodige extra aansluitingen? Maar met de R12 is het natuurlijk ook opgelost...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Mistacal schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:07:
[...]

De MQB-1 is niet echt klein em geeft veel meer impact dan het simagic systeem, nagenoeg gelijk aan echte ABS
Ik las je vorige bericht niet goed en zag alleen maar de TT25. Net even de MQB-1 opgezocht en wat een joekel. Dat snap ik wel dat die heftig reageert.

Eigenlijk wil ik liefst vanal die Simucube active pedal + passive throttle proberen, maar dat kost een fortuin. Haptic feedback op de rem is dan the next best thing zeker? :D

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Broodro0ster schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Ik las je vorige bericht niet goed en zag alleen maar de TT25. Net even de MQB-1 opgezocht en wat een joekel. Dat snap ik wel dat die heftig reageert.

Eigenlijk wil ik liefst vanal die Simucube active pedal + passive throttle proberen, maar dat kost een fortuin. Haptic feedback op de rem is dan the next best thing zeker? :D
Absoluut, ja die actives wil ik ook wel maar dat is echt veel te gek, wie weet ooit.

Haptic feedback is sowieso een van de beste upgrades die je kan doen. Heb zelf nog een ts-pc van tm maar eerst gaat er volle haptics op en dan pas een nieuwe wheelbase

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijneshuis
Mistacal schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:07:
[...]

Het zal wel goedkoper zijn dan andere merken.
Maar als je Moza R12 neemt, ga je al gauw tegen de 700 euro aan.
Dan heb ik alleen de Base maar de software met de app op de telefoon werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:57
R2D2 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:01:
[...]

Laatste half jaar was wel echt een ramp bij Fanatec hoor....
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen!

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
martijneshuis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:29:
[...]

Het zal wel goedkoper zijn dan andere merken.
Maar als je Moza R12 neemt, ga je al gauw tegen de 700 euro aan.
Dan heb ik alleen de Base maar de software met de app op de telefoon werkt super.
Denk dat je de verkeerde hebt ge-quote gezien ik niet over moza had

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijneshuis
Mistacal schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:52:
[...]

Denk dat je de verkeerde hebt ge-quote gezien ik niet over moza had
Ik zie het sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Mistacal schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:28:
[...]

Absoluut, ja die actives wil ik ook wel maar dat is echt veel te gek, wie weet ooit.

Haptic feedback is sowieso een van de beste upgrades die je kan doen. Heb zelf nog een ts-pc van tm maar eerst gaat er volle haptics op en dan pas een nieuwe wheelbase
Ben zelf van een G25 naar DD2 naar Simcube 2 Pro gegaan en die Simucube is toch wel end game. Ik vind het lastig om te beschrijven, maar die kan je zo smooth of zo bruut instellen als je zelf wil.
Bass shakers heb ik onder mijn pedalen en stoel zitten, maar sinds mijn verhuis nog niet aangesloten. Al 8 maand niet gebruikt en ik mis het ook niet direct eerlijk gezegd. Ik vond het altijd wat synthetisch overkomen. Hopelijk voelt de haptic feedback op de pedalen wel iets natuurlijker aan. ABS zou perfect te moeten repliceren zijn. Alleen weet ik niet goed als het ABS gevoel ook anders wordt als je de ABS knop op het stuur draait? In principe veranderd de frequentie van de frequentie van het knijpen van de remmen en dat zou je ook moeten voelen. Zoals in het nu zie in de settings van Simhub, is dit ook een statisch effect. Wellicht omdat de telemetry uit de sim niet genoeg data meegeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Broodro0ster schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:52:
[...]

Ben zelf van een G25 naar DD2 naar Simcube 2 Pro gegaan en die Simucube is toch wel end game. Ik vind het lastig om te beschrijven, maar die kan je zo smooth of zo bruut instellen als je zelf wil.
Bass shakers heb ik onder mijn pedalen en stoel zitten, maar sinds mijn verhuis nog niet aangesloten. Al 8 maand niet gebruikt en ik mis het ook niet direct eerlijk gezegd. Ik vond het altijd wat synthetisch overkomen. Hopelijk voelt de haptic feedback op de pedalen wel iets natuurlijker aan. ABS zou perfect te moeten repliceren zijn. Alleen weet ik niet goed als het ABS gevoel ook anders wordt als je de ABS knop op het stuur draait? In principe veranderd de frequentie van de frequentie van het knijpen van de remmen en dat zou je ook moeten voelen. Zoals in het nu zie in de settings van Simhub, is dit ook een statisch effect. Wellicht omdat de telemetry uit de sim niet genoeg data meegeeft?
iRacing ondersteunt het nu ook direct. Is met de update van vorige week geïntroduceerd. Het is echter nog in het begin-stadium en David Tucker (developer iRacing) is druk bezig met het finetunen en uitbreiden van functionaliteiten. Maar als dit helemaal klaar is, dan komt de telemetry dus rechtstreeks vanuit iRacing naar de pedalen i.p.v. via een third-party app.

Gebruik momenteel ook nog gewoon Simhub (en niet de Simagic software) totdat de implementatie in iRacing helemaal af is.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Rivanov schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:59:
[...]

iRacing ondersteunt het nu ook direct. Is met de update van vorige week geïntroduceerd. Het is echter nog in het begin-stadium en David Tucker (developer iRacing) is druk bezig met het finetunen en uitbreiden van functionaliteiten. Maar als dit helemaal klaar is, dan komt de telemetry dus rechtstreeks vanuit iRacing naar de pedalen i.p.v. via een third-party app.

Gebruik momenteel ook nog gewoon Simhub (en niet de Simagic software) totdat de implementatie in iRacing helemaal af is.
Inderdaad. Dat had ik ook gelezen en ik had David er al een vraagje over gesteld. Vandaar dat ik ook de Simagic control ga kopen en geen versterkertje want het iRacing herkent het haptic reactor aan de hand van de simagic control box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Rivanov op 12-03-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik zit met enorm veel twijfel ikv upgrade vanaf mijn CLS DD. Was eigenlijk 100% zeker van Simagic omdat ik de pedalen al heb, maar twijfel nu toch over Simucube. Ja, is iets duurder maar als ik toch zoveel uitgeef... Heb volgende opties :

* SC2 Pro + F-Core stuur : 2.179 euro (via Gperformance)
* SC2 Pro + Ascher Artura Sport : 2.267 euro (via Simucube)
* SC2 Pro + 2e hands Ascher F-28SC V2 : 1.750 euro (via Simucube + 2e hands)
* Simagic Alpha Ultimate + FX-Pro : 2.028 euro (Simwear)
* Simagic Alpha Ultimate + NeoGT : 1.550 euro (Simwear)

Vooral de keuze tussen de 2 merken liggen me moeilijk. Qua prijs is het natuurlijk simpel, ik rijd (voorlopig) voornamelijk GT in ACC, dus de AlphaU + NeoGT is goedkoopst en best ok. Maar die 'appeal' van Simucube... Vooral ook heel wat twijfel, als ik voor SC ga, welk stuur de betere keuze is. Die Ascher of F-Core. De F-Core heeft meer knopjes/wieltjes maar Ascher is misschien beter qua design?

Ik zou natuurlijk ook voor de SC "Sport" kunnen gaan, dan haal ik toch 200 euro van de prijs af maar dan heb ik 'maar' 17nm en ook minder goeie slew rate (4.8nm/sec vs 8nm/sec). En mezelf kennende ga ik nadien toch twijfelen of ik niet beter de duurdere had genomen. De AlphaU is voor zelfde prijs dan wel topmodel.

HELP!

[ Voor 11% gewijzigd door lapino op 12-03-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19
lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:26:
Ik zit met enorm veel twijfel ikv upgrade vanaf mijn CLS DD. Was eigenlijk 100% zeker van Simagic omdat ik de pedalen al heb, maar twijfel nu toch over Simucube. Ja, is iets duurder maar als ik toch zoveel uitgeef... Heb volgende opties :

Vooral de keuze tussen de 2 merken liggen me moeilijk. Qua prijs is het natuurlijk simpel, ik rijd (voorlopig) voornamelijk GT in ACC, dus de AlphaU + NeoGT is goedkoopst en best ok. Maar die 'appeal' van Simucube...

Ik zou natuurlijk ook voor de SC "Sport" kunnen gaan, dan haal ik toch 200 euro van de prijs af maar dan heb ik 'maar' 17nm en ook minder goeie slew rate (4.8nm/sec vs 8nm/sec). En mezelf kennende ga ik nadien toch twijfelen of ik niet beter de duurdere had genomen. De AlphaU is voor zelfde prijs dan wel topmodel.

HELP!
Als ik jouw bericht zo lees, weet je het eigenlijk wel, maar hoop je dat iemand een shortcut heeft om toch niet het stuur te kopen, waarvoor je in je achterhoofd al hebt gekozen.

Altijd lastig, want ook ik heb ervoor gestaan en ben toen voor een goedkoper stuur gegaan. Maar ik sta er heel anders tegenover dan jij, ik vind mijn huidige 11Nm stuur van €1000 echt heel fijn en zet deze meestal al niet op 100% FFB.
Ik kan mij niet voorstellen dat meer Nm je ook echt meer gaat geven, het sturen wordt dan wel heel overweldigend. Maar ieder zijn ding!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Bedankt maar in alle eerlijkheid heb ik écht de keuze nog niet gemaakt, ik kan het dan wel betalen, maar dat wil niet zeggen dat ik ook liefst waar voor mijn geld heb. De CLS DD die ik nu heb is ook leuk/voldoende, maar voel dat ik toch wat mis qua power/detail. Dus daarom wil ik wel naar high(er) end gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:38
lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:33:
Bedankt maar in alle eerlijkheid heb ik écht de keuze nog niet gemaakt, ik kan het dan wel betalen, maar dat wil niet zeggen dat ik ook liefst waar voor mijn geld heb. De CLS DD die ik nu heb is ook leuk/voldoende, maar voel dat ik toch wat mis qua power/detail. Dus daarom wil ik wel naar high(er) end gaan.
Wat speel je eigenlijk?

Ik heb een CSL DD gehad (8Nm) en dat was idd wat te weinig, vooral omdat die 8 in peak is. Ik had constant last van clipping wat voor mij de ervaring teniet deed.
Ik heb nu een DD2 en rij in AMS2 op 50-55%, dus 12,5-13Nm.

Vergelijk ik AMS2 met iracing, dan is de FFB in iracing prut en vermoed dat je het veschil tussen SIMAGIC en SIMUCUBE zelfs niet gaat voelen. Voor velen is de slew rate van een SC2 pro teveel en voelt het robotisch aan. Je kan deze dan wel minder zetten, met de SC sport kan je het omgekeerde niet doen.

Waar een CSL 8Nm op 100% in peak mak voelde, voelt een DD2 op 50% (12,5Nm peak) totaal anders. Op 65% valt daar in AMS2 geen bocht meer mee te nemen bvb. Als je voor 17Nm gaat zal dat zeker genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19
lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:33:
Dan zul je veel persoonlijke adviezen krijgen, wat niet per sé verkeerd is, maar wel lastig.

Mijn persoonlijk advies, is dat meer dan 12Nm voor verreweg de meeste mensen meer dan genoeg is. Als de kwaliteit/slew rate e.d. ook gewoon op orde zijn.
Ik heb gestuurd met 5 en 8Nm en vooral de 5 was voor mij echt veel te licht, de 8 was wel te doen, maar wilde net even meer.

Met Simucube weet je dat je in ieder geval goed zit, maar daar betaal je dan ook voor.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Omdat het gevraagd werd : ik speel voornamelijk ACC voor GT-cars (zowat 70%) en verder af en toe eens AC voor mods, en wissel ook weleens af met AMS2 voor de betere AI. Welke wheelbase/stuur hebben jullie dan en waarom die keuze?

[ Voor 15% gewijzigd door lapino op 12-03-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 15:50
@Koldur @lapino je komt bij Fanatec dan al gauw uit bij de DD+ met 15Nm of de clubsport DD met 12Nm. De DD+ zou dan nog het meest logisch zijn als je vanaf een CSL DD 8Nm komt, maar of de prijs van 1000,- te rechtvaardigen is daarvoor vraag ik me eerlijk gezegd een beetje af. Voordeel is wel dat je in het Fanatec Eco-systeem blijft en dus je hardware mee kan nemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Nope zeker niet, heb die overweging ook gemaakt maar dan moet ik ook de QR gaan veranderen (heb 2 stuurtjes). Deze week komt iemand mijn Clubsport RS stuur ophalen, en de CLS DD + Formula stuur staan ook te koop. Voor het geld dat ik daarmee verzamel koop ik al heel mooi stuurtje, en dan is de opleg ook 'maar' +- 1.000 à 1.500 euro voor een high-end wheelbase. En dat heb ik er wel voor over (mooie bonus verdiend over 2023). Wil sowieso geen Fanatec meer omdat ik meer vrijheid wil rond stuurtjes.

[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 12-03-2024 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 15:50
@lapino begrijpelijke keuze dan inderdaad om het zo op te lossen.
Zoals al meer is aangegeven kan je met een Simucube bijna niet fout gaan in dat geval. of je nu voor de sport of de pro gaat, je zal er hoe dan ook niet teleurgesteld in raken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:01
@lapino Ik heb voor dezelfde keuze gestaan bij het upgraden van mijn CSL DD 8nm, uiteindelijk mijn BF bestelling bij Fanatec geannuleerd en verder gaan kijken.
Budget technisch twijfel tussen de Alpha en de Alpha U, doorslag was de levertijd op de Alpha en de Alpha U was op voorraad dus die heb ik nu, qua nm was de Alpha meer dan voldoende kan ik nu zeggen.
Simucube viel gewoon buiten het budget wat ik bereid was om aan uit te geven, base is net weer duurder, stuurtjes van simucube vind ik niet aantrekkelijk, er is natuurlijk genoeg te krijgen maar tegen een stevige prijs en ik wilde geen kabeltje aan mijn stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Madhouse1979 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:12:
[...]

Helemaal mee eens! Ik heb ze allemaal mogen testen op de VRS na en ze ontlopen elkaar weinig. Ook qua software zit het tegenwoordig wel goed bij alle merken. Het enige waar je vooral tegenaan kunt lopen zijn wat onhandigheden zoals de aan/uit knop op Simagic, het (lastig) monteren van de noodstop van Asetek, Simucube en Fanatec etc.
Granite Devices heeft verreweg de meeste ervaring met het aansturen van servo’s, óók specifiek voor simracing. Daarnaast is hun service van het niveau Heusinkveld.

Dus ja, wellicht dat je in een blinde test geen verschil voelt maar dan nog staat Simucube boven de rest. Dus dat er “bijna geen verschil tussen zit” vind ik persoonlijk echt onzin, maar oki. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
kosz schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:45:
@lapino Ik heb voor dezelfde keuze gestaan bij het upgraden van mijn CSL DD 8nm, uiteindelijk mijn BF bestelling bij Fanatec geannuleerd en verder gaan kijken.
Budget technisch twijfel tussen de Alpha en de Alpha U, doorslag was de levertijd op de Alpha en de Alpha U was op voorraad dus die heb ik nu, qua nm was de Alpha meer dan voldoende kan ik nu zeggen.
Simucube viel gewoon buiten het budget wat ik bereid was om aan uit te geven, base is net weer duurder, stuurtjes van simucube vind ik niet aantrekkelijk, er is natuurlijk genoeg te krijgen maar tegen een stevige prijs en ik wilde geen kabeltje aan mijn stuur.
Welk stuur heb je op de AlphaU. Zou eigenlijk ook de U nemen omdat die leverbaar is, heb nogal acuut gebrek aan geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
@lapino Ik heb m besteld met het GTC stuur, de GT Neo was toen nog niet leverbaar en staat nu in bestelling.
De GTC vanwege de pro Hub K om zo ook eens een ander stuurtje erop te monteren, op dit moment zit er een 300mm QSP stuur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
De NeoGT laat lang op zich wachten, daarom dat ik ook eens aan het uitkijken ben naar andere opties qua stuur mocht ik voor Simagic gaan. de Neo was beloofd voor half maart maar heb al mail gekregen dat dit niet zal gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
dawg schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:47:
[...]

Granite Devices heeft verreweg de meeste ervaring met het aansturen van servo’s, óók specifiek voor simracing. Daarnaast is hun service van het niveau Heusinkveld.

Dus ja, wellicht dat je in een blinde test geen verschil voelt maar dan nog staat Simucube boven de rest. Dus dat er “bijna geen verschil tussen zit” vind ik persoonlijk echt onzin, maar oki. :)
Aldus een (ex)Simucube gebruiker…

Ja ze hebben verreweg de meeste ervaring. Ze waren in 2006 al bezig met servomotoren. Maar dat zegt verder niets.

Ik heb hier de Sport en de Pro en beiden gewoon fijne wheelbases. Ik heb hier ook een DD1 en DD2 en dat zijn ook gewoon fijne wheelbases. Merk ik verschil? Minimaal. En ja ze zijn wel te onderscheiden maar ze ontlopen elkaar niet veel. Dat is mijn persoonlijke ervaring, maar oki :)

[ Voor 4% gewijzigd door Madhouse1979 op 12-03-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:26:

Vooral de keuze tussen de 2 merken liggen me moeilijk. Qua prijs is het natuurlijk simpel, ik rijd (voorlopig) voornamelijk GT in ACC, dus de AlphaU + NeoGT is goedkoopst en best ok. Maar die 'appeal' van Simucube... Vooral ook heel wat twijfel, als ik voor SC ga, welk stuur de betere keuze is. Die Ascher of F-Core. De F-Core heeft meer knopjes/wieltjes maar Ascher is misschien beter qua design?

HELP!
Aan jouw tekst te lezen wil je eigenlijk een Simucube. Ik vermoed dat als je een Simagic gaat kopen je ook met de vraag: wat als blijft zitten. Met een Simucube 2 Pro kan het niet mis gaan. Daarmee kan je alle uit kwa feeling.

Ik ben zelf van een DD2 naar een SC2 Pro gegaan nadat ik er 1 keer 30 minuutjes mee gereden had. Ik kreeg het gevoel van die Simucube maar niet meer uit mijn hoofd. Dat voelde smoother, verfijnder, directer en natuurlijker aan. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn overstap en als ik naar m'n kameraard ga die een DD2 heeft, dan is het toch een stap terug. Slides die ik thuis pak, pak ik bij hem niet bijvoorbeeld.

Om de prijs te drukken kun je altijd een tweedehands stuur nemen.
Engineer Stewie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:48:
[...]

Wat speel je eigenlijk?

Ik heb een CSL DD gehad (8Nm) en dat was idd wat te weinig, vooral omdat die 8 in peak is. Ik had constant last van clipping wat voor mij de ervaring teniet deed.
Ik heb nu een DD2 en rij in AMS2 op 50-55%, dus 12,5-13Nm.

Vergelijk ik AMS2 met iracing, dan is de FFB in iracing prut en vermoed dat je het veschil tussen SIMAGIC en SIMUCUBE zelfs niet gaat voelen. Voor velen is de slew rate van een SC2 pro teveel en voelt het robotisch aan. Je kan deze dan wel minder zetten, met de SC sport kan je het omgekeerde niet doen.

Waar een CSL 8Nm op 100% in peak mak voelde, voelt een DD2 op 50% (12,5Nm peak) totaal anders. Op 65% valt daar in AMS2 geen bocht meer mee te nemen bvb. Als je voor 17Nm gaat zal dat zeker genoeg zijn.
Een DD2 kan je heel robotisch laten aanvoelen als je alle filters op 0 zet. Vooral bij iRacing met hun 60hz FFB. Maar je kun hem ook zo natuurlijk late aanvoelen als een Leo Bodnar. Dat is het mooie van de Simucube software. Ze hebben naar mijn mening de beste encoder/software combinatie en je kunt alle richtingen uit.

Zelf race ik op slewrate 2.2 omdat ik dat natuurlijker vind aanvoelen, maar als ik de slew rate op max zet voelt dat niet echt robotischer, dat doen de andere filters. Meer slewrate geeft gewoon meer details en snellere acceleratie van de motor. Minder slewrate maakt de road texture wat minder aanwezig en het is allemaal een beetje smoother. Een beetje zoals je buiten rijdt bij de garage wanneer ze de banden van jouw auto hebben opgepompt vs toen je binnen reed met 0.3bar minder in de banden.

Voor die 200euro die je dan maar bespaart, zou ik voor de Pro gaan i.p.v. de Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik begrijp best dat SC de 'betere' is, maar anderzijds heb ik al pedalen van Simagic en is het wel handig om alles van 1 merk te hebben. Voor de prijs van SC2 Pro heb ik ook 'maar' een F-Core stuur, terwijl ik voor 200 euro minder de AlphaU + FX-Pro stuurtje heb (met LCD scherm). Nogmaals, ben er nog niet uit, en die 200 euro gaan verschil niet maken maar die stuurtjes natuurlijk wél he.

(btw, dankzij kortingscode is verschil 140 euro tussen AlphaU + FxPro vs SC2Pro + F-Core met 2 "plus" paddles)

Stuurtjes:
https://simwear.eu/Simagic-FX-Pro
of
https://shop.gperformance...+PLUS&attribute_hub=Black

Tenzij iemand andere/betere winkel kent voor simucube? Heb wel goed gevoel bij deze, antwoorden héél snel op mail ook.

[ Voor 34% gewijzigd door lapino op 12-03-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
@lapino Ik heb zelf ook de alpha + fx pro en ben er super blij mee, maar van welk merk je pedalen zijn maakt echt absoluut niets uit, dus gebruik dat vooral niet als argument om voor Simagic te kiezen.

Persoonlijk denk ik dat je er echt niet zo veel van gaat merken of je een SC of Simagic hebt als wheelbase en dat het stuur wat je kiest een veel merkbaarder verschil maakt in je beleving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Bedankt. Ik weet uiteraard dat merk niet zoveel uitmaakt vs stuur (heb nu ook Fanatec icm Simagic) maar het is wél makkelijk(er) om alles in één software systeem te hebben. Qua wheelbase wordt het sowieso de AlphaU of CS2Pro. Eigenlijk is prijsverschil tussen beide keuze tussen Simagic stuur met alle paddles/shifters/schermpje of een (vrij basic) GT-stuur op Simucube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:38
Als je een setup hebt waar je het dash van de auto ziet maakt een display in het stuur al minder uit. Ook weer iets minder om in te stellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
De FX Pro heeft wel echt serieus veel knoppen, schakelaars en pedalen. Je hebt echt geen button box meer nodig. Grappig genoeg kiezen mensen die met VR rijden daarom juist voor dit stuurt.

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je het scherm niet kan instellen met simhub. Dat had het stuur perfect gemaakt wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
[b]Greencap in "Racesturen, servo's en pedalen"
Persoonlijk denk ik dat je er echt niet zo veel van gaat merken of je een SC of Simagic hebt als wheelbase en dat het stuur wat je kiest een veel merkbaarder verschil maakt in je beleving
Ik heb al heel wat DD bases getest maar Simagic heb ik helaas nog niet in m'n handen gehad. Wel een Fanatec DD2, Cammus DD, Leo Bodnar. Ik kan je zeggen dat elke base anders aanvoelt.
Leo Bodnar en de SimuCube 2 staken er boven uit voor mij. De Simucube 2 kan je exact zoals een Leo Bodnar laten aanvoelen.
lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:21:
Ik begrijp best dat SC de 'betere' is, maar anderzijds heb ik al pedalen van Simagic en is het wel handig om alles van 1 merk te hebben. Voor de prijs van SC2 Pro heb ik ook 'maar' een F-Core stuur, terwijl ik voor 200 euro minder de AlphaU + FX-Pro stuurtje heb (met LCD scherm). Nogmaals, ben er nog niet uit, en die 200 euro gaan verschil niet maken maar die stuurtjes natuurlijk wél he.

(btw, dankzij kortingscode is verschil 140 euro tussen AlphaU + FxPro vs SC2Pro + F-Core met 2 "plus" paddles)

Stuurtjes:
https://simwear.eu/Simagic-FX-Pro
of
https://shop.gperformance...+PLUS&attribute_hub=Black

Tenzij iemand andere/betere winkel kent voor simucube? Heb wel goed gevoel bij deze, antwoorden héél snel op mail ook.
Ik zou de GSI X-29 hoog op m'n lijstje zetten als je een kwalitatief simpel stuur zoekt.
Of het GT3 stuur van Sim Racing Bay. Dat is zowel wireless als bekabeld verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Anders is natuurlijk niet per se beter (hoewel ik best geloof dat SC beter is). Ik denk dat je met beide wheelbases geen miskoop doet.

Die GSI stuurtjes zijn inderdaad echt top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Tja. Nog eea naast elkaar gezet en denk dat het tussen deze 2 wordt

Simagic Alpha Ultimate + FX-C stuur: 1.778 euro
SC2Pro + Ascher Racing McLaren Artura Sport : 2.291 euro

Dik 500 euro verschil... Daar koop ik voor de Simagic dan wel een mooi rond stuurtje voor, of een bass shaker. Dus als ik het puur verstandelijk bekijk, zou ik voor de Simagic moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Madhouse1979 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:32:
[...]

Aldus een (ex)Simucube gebruiker…

Ja ze hebben verreweg de meeste ervaring. Ze waren in 2006 al bezig met servomotoren. Maar dat zegt verder niets.

Ik heb hier de Sport en de Pro en beiden gewoon fijne wheelbases. Ik heb hier ook een DD1 en DD2 en dat zijn ook gewoon fijne wheelbases. Merk ik verschil? Minimaal. En ja ze zijn wel te onderscheiden maar ze ontlopen elkaar niet veel. Dat is mijn persoonlijke ervaring, maar oki :)
Dat zegt dat GD heel veel meer ervaring met allerlei soorten servo’s heeft, wat alle opportunisten sinds corona niet hebben (Fanatec wellicht uitgezonderd). Want dat vind ik, van dezelfde soort als degenen die Heusinkveld kopiëren.

Ik zei zelf ook al dat je ze in blinde testen waarschijnlijk niet van elkaar kunt onderscheiden, maar dat was mijn punt ook niet.

Maar goed, ik ben een ex-Simucube gebruiker die niet alles getest heeft en dus is mijn mening niets waard en kan iedereen beter naar jou (en/of R2D2) luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:42:
Tja. Nog eea naast elkaar gezet en denk dat het tussen deze 2 wordt

Simagic Alpha Ultimate + FX-C stuur: 1.778 euro
SC2Pro + Ascher Racing McLaren Artura Sport : 2.291 euro

Dik 500 euro verschil... Daar koop ik voor de Simagic dan wel een mooi rond stuurtje voor, of een bass shaker. Dus als ik het puur verstandelijk bekijk, zou ik voor de Simagic moeten gaan.
True, is ook mijn insteek maarrrr in de toekomst ga je misschien meer stuurtjes nemen en dan zou ik niet te blind staren op de interface en dus wordt het al snel met een kabel (waar je echt geen last van hebt). Dan zou mijn voorkeur snel naar de SC2 gaan.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 07:38
Een losse kabel lijkt me trouwens wel een minpunt als je ook graag truck sims rijdt met 1800 of meer graden rotatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Mistacal schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:56:
[...]

True, is ook mijn insteek maarrrr in de toekomst ga je misschien meer stuurtjes nemen en dan zou ik niet te blind staren op de interface en dus wordt het al snel met een kabel (waar je echt geen last van hebt). Dan zou mijn voorkeur snel naar de SC2 gaan.
Klopt, maar anderzijds heb je dan wel een zeer goeie quick release die bij SC toch net iets minder modern is. Ben ook maar een amateur die wat aanmoddert in ACC en andere sims, verre van een pro-streamer dus ga er dan toch vanuit dat zo'n AlphaU toch al behoorlijke upgrade is tov de Fanatac CLS DD. Afin, hoop ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:21:
[...]

Klopt, maar anderzijds heb je dan wel een zeer goeie quick release die bij SC toch net iets minder modern is. Ben ook maar een amateur die wat aanmoddert in ACC en andere sims, verre van een pro-streamer dus ga er dan toch vanuit dat zo'n AlphaU toch al behoorlijke upgrade is tov de Fanatac CLS DD. Afin, hoop ik toch.
Staar je niet blind op de streamers, de echte kennis zit veel dieper en is niet op YT te vinden. Alpha is gewoon zeer goed en ga je geen spijt van krijgen maar heb je de centen dan is simucube wel top of de line.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zal het even anders stellen. Voor dezelfde prijs koop ik een AlphaU + FxPro als wat ik zou betalen voor een SC2 SPORT (dus niet pro) + Ascher stuur. Welke zou je DAN verkiezen? De SC Sport boven de AlphaU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 09:45
Wat voor mij de reden was om over te stappen van fanatec naar simucube was puur de quickrelease.. Ik zie niemand hier over praten echter was voor mij de fanatec qr echt een enorm frustratiepunt. Al helemaal toen ik zelf stuurtjes ben gaan ontwerpen en bouwen.. Wellicht niet relevant voor iedereen. Ook de prijs hiervan varieert heel erg. Wellicht niet relevant als je met 1 stuur gaat rijden maar, als je een sturen collectie op wilt bouwen zou ik dit meenemen in de totaal prijs.

Zelf heb ik de Pro gehad maar ben ik overgestapt naar de Sport vanwege handigere afmetingen in combinatie met mijn formula rig. Eerlijk gezegd heb ik nog maar weinig (lees geen) verschil gemerkt in het gevoel van de base. Ik heb beide bases perfect in kunnen stellen naar mijn smaak.

Zelf heb ik geen ervaring met de simagic QR maar ik lees er zeer goede dingen over.

[ Voor 14% gewijzigd door Xenophoben op 13-03-2024 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:08
@lapino Ik zou voor de Asetek Forte base gaan met een Leoxz XGT Pro stuur. Wel even quick release erbij kopen van Asetek, maar dat is wat mij betreft ook de beste quick release die er is.

Maar zonder gekheid, het maakt echt niet veel uit welke base je koopt en welk stuur. Kwalitatief koop je tegenwoordig niet snel meer wat verkeerds.

En antwoord op je vraag. Zal Simucube kiezen, alleen vanwege de al gevestigde naam :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Neig na nachtje slapen toch meer naar Simagic AlphaU + FX-C (dus zonder schermpje). Prijs is een factor, maar nog meer omdat verdeler (simwear) op klein uurtje rijden is en dat is toch ook wel handig als er eens iets kapotgaat. Hoop écht dat ik goeie keus maak. Blijft nog altijd 1.780 euro voor de combinatie. Heb ondertussen ook de stukken binnen van Treq om de base 'front mounted' te monteren.

[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 13-03-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 22:10
lapino schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:48:
Neig na nachtje slapen toch meer naar Simagic AlphaU + FX-C (dus zonder schermpje). Prijs is een factor, maar nog meer omdat verdeler (simwear) op klein uurtje rijden is en dat is toch ook wel handig als er eens iets kapotgaat. Hoop écht dat ik goeie keus maak. Blijft nog altijd 1.780 euro voor de combinatie. Heb ondertussen ook de stukken binnen van Treq om de base 'front mounted' te monteren.
Goede keuze. Ik ben heel erg blij met het Simagic eco-systeem.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:57:
Zal het even anders stellen. Voor dezelfde prijs koop ik een AlphaU + FxPro als wat ik zou betalen voor een SC2 SPORT (dus niet pro) + Ascher stuur. Welke zou je DAN verkiezen? De SC Sport boven de AlphaU?
Ik heb de SC2 Sport nog niet geprobeerd, maar de lagere slew rate is zeker nog steeds voldoende en volgens mij meer als een Fanatec DD2. 17Nm lijkt me ook voldoende.

Simucube heeft volgens mij de beste software en filters. Static force reduction en slew rate zijn 2 mooie filters die niet veel merken ondersteunen. Geen idee als Simagic die heeft.

Ook heeft Simucube een overeenkomst met iRacing om 360hz FFB te komen via een gesloten API. Het FFB signaal blijft 60hz, maar via de API komt er 360hz data binnen. Voor zover ik weet is Simucube de enige die dit zal ondersteunen. In TrueDrive 2024.3 zit het al ingebouwd. Het is nu enkel nog wachten op iRacing tot ze de feature uitbrengen in een update.
Als je geen iRacing rijdt is dat natuurlijk niet van belang, maar als je iRacing rijdt is het iets om over na te denken.

Met Simagic heb ik geen ervaring zoals ik zei, maar als je internet mag geloven zijn er wel Simagic gebruikers die naar Simucube gegaan zijn en dat een upgrade vinden.
Ik kan alleen maar zeggen dat van alles wat ik getest heb, Simucube en Leobodnar naast elkaar aan de top staan voor mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Broodro0ster op 13-03-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Broodro0ster schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:23:
[...]

Ik heb de SC2 Sport nog niet geprobeerd, maar de lagere slew rate is zeker nog steeds voldoende en volgens mij meer als een Fanatec DD2. 17Nm lijkt me ook voldoende.

Simucube heeft volgens mij de beste software en filters. Static force reduction en slew rate zijn 2 mooie filters die niet veel merken ondersteunen. Geen idee als Simagic die heeft.

Ook heeft Simucube een overeenkomst met iRacing om 360hz FFB te komen via een gesloten API. Het FFB signaal blijft 60hz, maar via de API komt er 360hz data binnen. Voor zover ik weet is Simucube de enige die dit zal ondersteunen. In TrueDrive 2024.3 zit het al ingebouwd. Het is nu enkel nog wachten op iRacing tot ze de feature uitbrengen in een update.
Als je geen iRacing rijdt is dat natuurlijk niet van belang, maar als je iRacing rijdt is het iets om over na te denken.

Met Simagic heb ik geen ervaring zoals ik zei, maar als je internet mag geloven zijn er wel Simagic gebruikers die naar Simucube gegaan zijn en dat een upgrade vinden.
Ik kan alleen maar zeggen dat van alles wat ik getest heb, Simucube en Leobodnar naast elkaar aan de top staan voor mij.
As a matter of fact. Simucube ondersteunt het momenteel al, sinds de meest recent firmware update. Het is wachten op iRacing totdat zij het in de patch uitrollen. :)

New feature
  • Support for high data rate mode for games to send FFB signal in batches. The last tab in True Drive will indicate HighDataRateFFB when the mode is active.
  • This FFB mode will be enabled in iRacing patch, release date TBD.
  • Recommendation to tune the Reconstruction Filter to 1 or even to OFF to get full benefit of higher FFB detail.
https://granitedevices.co...ube_2_True_Drive_releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Rivanov schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:58:
[...]

As a matter of fact. Simucube ondersteunt het momenteel al, sinds de meest recent firmware update. Het is wachten op iRacing totdat zij het in de patch uitrollen. :)

New feature
  • Support for high data rate mode for games to send FFB signal in batches. The last tab in True Drive will indicate HighDataRateFFB when the mode is active.
  • This FFB mode will be enabled in iRacing patch, release date TBD.
  • Recommendation to tune the Reconstruction Filter to 1 or even to OFF to get full benefit of higher FFB detail.
https://granitedevices.co...ube_2_True_Drive_releases
Staat ook in m'n berichtje dat het al in Truedrive 2024.3 zit :D Maar iRacing moet het inbouwen/releasen.
Ik bedoelde eerder dat een samenwerking tussen Simucube en iRacing is voor zover ik weet en er voorlopig geen andere fabrikanten van gebruik kunnen maken.

Volgens de geruchten op de Simucube Discourd zou het wel eens tussen vandaag en 2 weken kunnen gereleased worden binnen iRacing. Afwachten dus want ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10
Ik moet zeggen dat ik dit wel een beetje een Beatles vs Stones topic begin te vinden ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
CCR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:39
Broodro0ster schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:01:
[...]
Volgens de geruchten op de Simucube Discourd zou het wel eens tussen vandaag en 2 weken kunnen gereleased worden binnen iRacing. Afwachten dus want ik ben erg benieuwd.
Een snip uit de release notes voor patch 1 die vandaag uitgerold gaat worden:
Simucube 360 Hz mode is now enabled.
- - The latest True Drive (release 2024.3) is required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
JvdS19 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:50:
[...]

Een snip uit de release notes voor patch 1 die vandaag uitgerold gaat worden:

[...]
Haha, ik was net hetzelfde aan het typen! :D
Vanavond maar even alles updaten en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zometeen maar eens aan de tand voelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
360Hz Mode is actief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyJdKxbSlkwnCPAwuNGjnh2cHmo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZTejUcM6P2pPdZ0vZG9dc8vF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Just my luck...uiteindelijk gekozen voor een Simagic Alpha Ultimate en meteen na installeren een zeer duidelijke/vervelende coil whine of wat het ook is te horen, zowel bij niet-gebruik als gebruik is er constant een soort gerommel te horen. Zachtjes, maar heel goed te horen als het stil is in de living. Wat mij betreft onaanvaardbaar voor zo'n duur ding, dus vrees dat ie al terug mag. Heb dealer gecontacteerd, eens zien wat hij te vertellen heeft. Hoedanook zijn er heel wat AlphaU gebruikers die er nihil last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Doen ze dat niet allemaal (van simagic)? De gebruikers die er geen last van hebben kunnen het misschien niet echt door hebben omdat ze een hoofdtelefoon ophebben oid. Ik hoor het overigens alleen nadat ik lang gereden heb en alles uit staat. Mijn bass shakers en PC maken heel wat meer lawaai.

Kan je niet gewoon het stroom er af halen als je klaar bent? Ik heb één stekker waar alles achter zit

Edit: bedoel je dit geluid? https://www.reddit.com/r/simracing/s/mAVops4R1O

[ Voor 8% gewijzigd door Greencap op 14-03-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Yep klinkt zo, maar dus ook meteen na aanzetten, ook tijdens het rijden. Geluid tijdens rijden stoort me niet maar als ik even iets anders doe dan verwacht ik toch dat die wheelbase gewoon stil is. Simwear gaat hem zaterdag ruilen voor nieuwe, ga die dan ook ter plaatse testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Ik hoor wel iets van mn Alpha U als ie aan staat, maar dan moet ik echt mn best doen niet zoals in het bovenstaande filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10
Altijd K als je nieuwe dure speelgoed niet aan de verwachtingen voldoet, I’ve been there. Goed om te horen dat de verkoper zijn verantwoordelijkheid neemt, ik hoop dat je snel een goede werkende wheel base hebt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:25
Elke servomotor maakt wel wat geluid hoor. Althans ik ben er nog geen tegengekomen die stil zijn. Natuurlijk zijn er mensen die beweren dat die van hun dit niet doet en compleet stil is maar die hebben het gewoon mis. Misschien hebben zij meer omgevingsgeluid dat het niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Net de AlphaU gaan switchen bij simwear maar zelfde coil whine issue, zal dus normaal zijn, ben daar gewoon zeer gevoelig aan gezien doofheid aan 1 kant waardoor sommige frequenties zeer hoorbaar zijn voor me. Afgesproken dat ik de base eerst nog efkes probeer en indien echt niet ok, kan ik die terugsturen. Top service daar hoor!

Let wel, ik heb het over een soort static/rommel geluid, ook al de wheelbase niet in gebruik is maar wel stroom krijgt. Zal dan maar met koptel rijden. Alternatief is simucube nemen maar evengoed heeft die dat ook.

[ Voor 24% gewijzigd door lapino op 16-03-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:25
lapino schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:43:
... Alternatief is simucube nemen maar evengoed heeft die dat ook.
Ik heb een Simucube 2 Pro en deze is ook niet compleet stil. Als er stroom op staat maar niet in gebruik kan het soms afhankelijk zijn van de positie waarin het stuur staat. Een paar mm naar links of rechts en het geeft een andere toon of minder geluid. Simucube 1 met de Mige motor die ik hiervoor had ook vergelijkbaar, wel iets luider dan SC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Laatst online: 09-09 17:19
glnk schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:35:
Elke servomotor maakt wel wat geluid hoor. Althans ik ben er nog geen tegengekomen die stil zijn. Natuurlijk zijn er mensen die beweren dat die van hun dit niet doet en compleet stil is maar die hebben het gewoon mis. Misschien hebben zij meer omgevingsgeluid dat het niet opvalt.
Mijn Moza R16 maakt inderdaad ook geluid, maar ik moet mijn oor er echt vlakbij houden om dat te horen. En dan nog moet ik mij erop concentreren. Het is natuurlijk maar net wat je stil noemt, maar zit ik in mijn rig, dan hoor ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
De AlphaU is heel duidelijk hoorbaar hier op +- 70cm afstand als ik in mijn rig zit. Klinkt beetje als lopend water, maar is de 2de AlphaU dus zal ofwel slechte batch zijn, ofwel gewoon normaal. Ga hem dit weekend eens wat proberen, als ik er niet aan kan wennen dan gaat ie jammer genoeg terug en zal het een Simucube2 Sport worden ipv AlphaU. Als ik de noodstop activeer die meegeleverd is, dan verdwijnt geluid ook.

[ Voor 9% gewijzigd door lapino op 16-03-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

glnk schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:57:
[...]

Ik heb een Simucube 2 Pro en deze is ook niet compleet stil. Als er stroom op staat maar niet in gebruik kan het soms afhankelijk zijn van de positie waarin het stuur staat. Een paar mm naar links of rechts en het geeft een andere toon of minder geluid. Simucube 1 met de Mige motor die ik hiervoor had ook vergelijkbaar, wel iets luider dan SC2.
Ik heb nooit ergens last van gehad met de SC2 Sport. In gebruik hoorde je de motor wel, maar bij navraag bij Granite Devices bleek dat normaal. En aangezien ik exclusief VR gebruikte hoorde ik er niks van, zo zacht was het.

[ Voor 1% gewijzigd door dawg op 16-03-2024 17:07 . Reden: , ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
@lapino probeer de instellingen in simpro eens aan te passen. Volgens die reddit thread helpt het om de suspension setting lager te zetten, maar je zou om te beginnen eens alle filters uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Laatst online: 09-09 17:19
Greencap schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:54:
@lapino probeer de instellingen in simpro eens aan te passen. Volgens die reddit thread helpt het om de suspension setting lager te zetten, maar je zou om te beginnen eens alle filters uit kunnen zetten.
Ik vraag mij af of dat veel effect zal hebben aangezien @lapino al last van het geluid heeft wanneer de base enkel onder spanning staat. Daar zullen andere FFB settings toch weinig tegen kunnen helpen, lijkt mij. Maar ik hoop voor hem dat ik het mis heb, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Greencap schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:54:
Uiteraard al geprobeerd, zelfs met alles op 0 het maakt geen bal verschil. Dat grindy geluid is er gewoon continu. Van zodra ik die panic-switch indruk is het weg, weet niet wat die juist doet maar dan werkt het ook niet meer natuurlijk.

Dat geluid is er continu trouwens, dus ook tijdens rijden/stuur draaien. Is dus niet zo dat het bijv een geluid is dat verdwijnt zodra er kracht op stuur komt. Dan krijg ik wel beetje bijgeluiden maar dat lijkt me normaal want dan is die motor ook aan het werken en vind ik ook niet abnormaal.

Dus zodra er stroom op komt, is dat geluid er. Twee stuks geprobeerd, waren allebei verleden week geleverd dus simwear kan daar ook weinig aan doen.

[ Voor 28% gewijzigd door lapino op 16-03-2024 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
glnk schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:57:
[...]

Ik hoor anders totaal niets bij mijn Simucube 2 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

lapino schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:13:
[...]

Uiteraard al geprobeerd, zelfs met alles op 0 het maakt geen bal verschil. Dat grindy geluid is er gewoon continu. Van zodra ik die panic-switch indruk is het weg, weet niet wat die juist doet maar dan werkt het ook niet meer natuurlijk.

Dat geluid is er continu trouwens, dus ook tijdens rijden/stuur draaien. Is dus niet zo dat het bijv een geluid is dat verdwijnt zodra er kracht op stuur komt. Dan krijg ik wel beetje bijgeluiden maar dat lijkt me normaal want dan is die motor ook aan het werken en vind ik ook niet abnormaal.

Dus zodra er stroom op komt, is dat geluid er. Twee stuks geprobeerd, waren allebei verleden week geleverd dus simwear kan daar ook weinig aan doen.
Had je nu toch maar meteen een Simucube 2 aangeschaft heh. ;)

spoiler:
Grapje natuurlijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Goh ja, is nog altijd optie. Ga dit weekend nog beetje zien, maar kan zijn dat als het niet opgelost raakt of ik er teveel op focus, ik het terugstuur en dan voor deze bundle ga https://shop.gperformance...aren-artura-sport-bundle/ . Maar zou natuurlijk liever hebben dat de AlphaU gewoonweg stil(ler) wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Op zich vind ik het wel vreemd dat je het onmiddellijk hoort als je er stroom op zet. Ik hoor exact hetzelfde geluid, maar alleen na een race sessie (alsof het fans zijn die het koelen). Wellicht dat een firmware update nog helpt (als je dat niet al gedaan hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Hoor het ook in mijn Alpha mini. Het 'vreemde' is dat het eerst hoorbaar was wanneer het stuur / de as beweegt, en zo goed als geen geluid als deze stilstaat.
Na een firmware update vorig jaar is dat ineens gewisseld: hoorbaar wanneer de as stil staat, en weer weg wanneer de as beweegt (bij de minste beweging).

Stoor mezelf er verder niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hier is het zowel bij bewegen als stilstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
lapino schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:42:
Hier is het zowel bij bewegen als stilstaan.
Toch nog eens gechecked bij absolute stilte, ik hoor hem dan ook bij beweging (maar anders en stiller) :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Het is trouwens niet echt een ‘whine’ eerder een soort gerommel. Klinkt beetje als een ijskast die ook zo beetje rommelend geluid kan maken. Het stuur blijft overigens stil, beweegt niet dus het is niet dat het de motor is die nog wat activeert. Trouwens, als ik de firmware heb geupdatet, dan viel het geluid weg en kwam terug zodra firmware klaar was, dus ben zelfs vrij zeker dat ze dit softwarematig kunnen uitzette, bijv detecteren als de base x min niet geactiveerd is en dan signaal geven om (vermoed ik) stroom af de motor te halen. Of ze dat gaan willen doen is iets anders. Denk dat ik hem toch maar ga terugsturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 20:13
bakkie1985 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:21:
Sinds ik weer een pc heb ben ik me aan het orienteren op een set. Ik zag dit voorbij komen:
https://fanatec.com/eu-en...sports-starter-kit-for-pc

Wat mag ik hiervan verwachten?
Games die ik wil spelen : F1, iracing

Ps. Ik ga hem met een clamp aan het bureau gebruiken
Na wat verder inlezen heb ik nu onderstaande set samengesteld. Voor zo ver mijn onderzoek kennis rijkt moet dit gaan samenwerken.
- Fanatec CSL DD
- Fanatec CSL pedals
- Fanatec Table clamp (twijfel nog of ik een Next Level Racing Wheel Stand DD voor Direct Wheel Drives stand wil)
- LEOXZ – XF1 – SPORT Formulestuur + LCD-scherm – USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
lapino schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:00:
Het is trouwens niet echt een ‘whine’ eerder een soort gerommel. Klinkt beetje als een ijskast die ook zo beetje rommelend geluid kan maken. Het stuur blijft overigens stil, beweegt niet dus het is niet dat het de motor is die nog wat activeert. Trouwens, als ik de firmware heb geupdatet, dan viel het geluid weg en kwam terug zodra firmware klaar was, dus ben zelfs vrij zeker dat ze dit softwarematig kunnen uitzette, bijv detecteren als de base x min niet geactiveerd is en dan signaal geven om (vermoed ik) stroom af de motor te halen. Of ze dat gaan willen doen is iets anders. Denk dat ik hem toch maar ga terugsturen :(
klinkt zo : YouTube: 17 maart 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vanochtend nog even goed geluisterd, maar ik hoor m’n SC 2 Pro dus echt totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Geloof ik best, blijkbaar hebben niet alle Alpha wheelbases dit issue. Of niet iedereen stoort er zich aan. Zal switch worden vrees ik.

[ Voor 16% gewijzigd door lapino op 17-03-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:08
Wow dat vind ik wel flink. Zo heb ik mijn eerdere Simplicity base(had natuurlijk alles in een externe behuizing) niet gehoord en nu mijn Asetek Forte base is al helemaal stil.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:34
Iemand ervaring met een GSI stuur op een Fanatec CS DD base? Ik wil na heel wat jaren met mijn Fanatec McLaren GT3 stuur wel eens wat anders (beters). Liefst iets met een scherm eigenlijk.

Ben alleen bang dat die usb kabel enorm gaat storen? Moet je die elke keer uittrekken als je de base aanzet? Zag bij een ander stuur klachten daarover namelijk dat de connectie dan veel te veel trekspanning krijgt. (Leoxz XF1 Pro)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07:51
Ik ben ook wel benieuwd. Maar volgens mij als je een juiste positie gebruikt van het stuur bij het aanzetten dan zou die precies moeten uitkomen zoals je hem wilt gebruiken. Maakt de CS DD ook 1 volledig rondje bij het opstarten?

Zelf nu een Simagic GT Neo besteld als vervanger van de Mclaren GT3 om ook gewoon eens te ervaren. Het zal bij mij ook ff wennen worden dat je altijd na aanzetten stuur 90 graden moet houden om Full Torque mode te activeren op mijn DD1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madhouse1979
Om een GSI stuur op een Fanatec Wheelbase te gebruiken heb je een Podium Hub nodig of een 3th-party oplossing. De kabels die je bijgeleverd krijgt zijn coiled kabels dus die kunnen wel wat hebben. Ik sla hem altijd om de Podium Hub heen (zie foto's) en dat gaat prima, ongeacht het merk stuurwiel. Je hoeft kabels echt niet los te trekken bij aanzetten wheelbase.

Op een GSI
Afbeeldingslocatie: https://www.simrace-blog.nl/wp-content/uploads/2023/11/gomes-sim-industries-x29-steering-wheel-127-1.jpg.webp

Op een GRID Porsche
Afbeeldingslocatie: https://www.simrace-blog.nl/wp-content/uploads/2023/06/grid_simlab_porsche_911_rsr_051.jpg

Op een SimRep P9XX
Afbeeldingslocatie: https://www.simrace-blog.nl/wp-content/uploads/2023/12/simrep-engineering-p9xx-steering-wheel-137.jpg

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:26:
Iemand ervaring met een GSI stuur op een Fanatec CS DD base? Ik wil na heel wat jaren met mijn Fanatec McLaren GT3 stuur wel eens wat anders (beters). Liefst iets met een scherm eigenlijk.

Ben alleen bang dat die usb kabel enorm gaat storen? Moet je die elke keer uittrekken als je de base aanzet? Zag bij een ander stuur klachten daarover namelijk dat de connectie dan veel te veel trekspanning krijgt. (Leoxz XF1 Pro)
Ik heb geen ervaring met GSI op een Fanatec DD. Maar op mijn Simucube 2 Pro hoef ik niet telkens de USB kabel los te halen en die zit ook totaal niet in de weg. Heb 'm door m'n frontmount heen geleid en dat zit top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoOTYXCgq1Z6gP5DB0fMTz3B_Lk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4bGPHTXC3BRRy3rGdkSZCA4K.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Thanks voor de reacties.

Een GSI is de enige high-end die volgens mij nog betaalbaar is. Helaas zit er ook in de VS lange levertijd op, anders had een vriend van mij hem mee kunnen nemen (die woont in Texas en komt binnenkort deze kant op).

Twijfel nog of ik dan maar iets moet kiezen zonder display en een losse DDU.

Zinnen eigenlijk gezet op deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFQ4E1qwurrlYnrMtkM83CmdMbk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vrgTzaTR3WtSn7kda1neqeY9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 18-03-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De FPE v2 is ook pas recentelijk geïntroduceerd. Gomez is as we speak de eerste modellen aan het assembleren. Niemand heeft 'm daadwerkelijk in huis. Wanneer je nu besteld zal het sowieso nog enige tijd duren voordat je 'm gaat hebben.

Ikzelf heb de FPE v1 en ben daar uitermate tevreden over. GSI is topkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:42:
De FPE v2 is ook pas recentelijk geïntroduceerd. Gomez is as we speak de eerste modellen aan het assembleren. Niemand heeft 'm daadwerkelijk in huis. Wanneer je nu besteld zal het sowieso nog enige tijd duren voordat je 'm gaat hebben.

Ikzelf heb de FPE v1 en ben daar uitermate tevreden over. GSI is topkwaliteit.
Heeft ook geen enorme haast hoor. Liever wacht ik wat langer op iets goeds dan nu overhaast iets anders kopen.

Doe al 5 jaar met die McLaren GT3 en werkt prima. Maar ja, soms wil je wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:49:
[...]

Heeft ook geen enorme haast hoor. Liever wacht ik wat langer op iets goeds dan nu overhaast iets anders kopen.

Doe al 5 jaar met die McLaren GT3 en werkt prima. Maar ja, soms wil je wat anders.
De v2 is het wachten waard. Ik heb hem al in de handen gehad en zoveel beter dan de v1. We krijgen hem binnenkort hier ook maar helaas nog niet bekend wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:49:
[...]

Had je ook kunnen bedenken toen je de ClubSport DD kocht. ;)
Just kiddin'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:55:
[...]

Had je ook kunnen bedenken toen je de ClubSport DD kocht. ;)
Just kiddin'.
Toen had ik nog geen idee van al die andere hardware. Ik zit/zat al meer dan 10 jaar in de Fanatec bubble en eigenlijk nooit problemen gehad.

Voordeel is wel dat het ook redelijk makkelijk weer verkoopt. Heb elke keer voor rond de 150-200 euro kunnen upgraden van een Porsche GT2, naar CSL, naar CSLDD, naar CS DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Toen had ik nog geen idee van al die andere hardware. Ik zit/zat al meer dan 10 jaar in de Fanatec bubble en eigenlijk nooit problemen gehad.

Voordeel is wel dat het ook redelijk makkelijk weer verkoopt. Heb elke keer voor rond de 150-200 euro kunnen upgraden van een Porsche GT2, naar CSL, naar CSLDD, naar CS DD.
Terwijl jij normaliter alles tot het excessieve aan toe alles uitzoekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:46:
[...]

Terwijl jij normaliter alles tot het excessieve aan toe alles uitzoekt. ;)
De wereld van sim racing hardware is super onoverzichtelijk vind ik. En als ik ergens tevreden over ben qua merk, dan switch ik niet snel meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 18-03-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:54:
[...]

De wereld van sim racing hardware is super onoverzichtelijk vind ik. En als ik ergens tevreden over ben qua merk, dan switch ik niet snel meer.
Mwa, vind ik eigenlijk niet. Juist heden ten dagen is simracing booming en vind je talloze YouTube kanalen, Discords, subreddits etc met simracing advies en vragen op alle gebieden.

En niet te vergeten de verschillende topics hier op GoT zelf. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 18-03-2024 11:29 ]

Pagina: 1 ... 128 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.