‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb een bon gewonnen van een simrace winkel die enkel Simagic/Asetek verkoopt. Gezien ik niks echt meer nodig heb voor m'n rig, lijkt die Haptic Reactor me nog iets leuk om met de bon aan te schaffen.Mistacal schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:41:
[...]
Pak een MQB-1 voor je rem en een TT25 voor je gas, beter dan dit. Dit zijn wel een beetje next best maar qua kosten en aansturing vind ik het niet de beste inverstering. Mocht je de controlbox er niet bij nemen en met een losse versterker gaan werken.... die krengen doen 27ohm.
Ik ken het systeem met kleine bass shakers, maar blijkbaar zou het Simagic systeem toch wel wat meer impact hebben (tegen een hogere kostprijs)
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Hier 2 motors van Sim3D in gebruik. Een voor het gas en een voor de rem.Rivanov schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:45:
[...]
Ik heb de Haptic Reactor op het rempedaal van m'n P1000 pedalen. Vind het een hele fijne toevoeging.
Gearshift op het gaspedaal
Wheelslip op het gaspedaal
Wheelslock op de rempedaal.
ABS zou ook nog kunnen, maar nog niet mee getest.
Verder nog een Buttkicker Gamer Plus onder de stoel. Hier zit ook de gearshift en de rumble.
Misschien laat ik nog een wheelslip/wheelslock voor de achterwielen op de Buttkicker afspelen, maar ook dat nog niet getest.
Laatste half jaar was wel echt een ramp bij Fanatec hoor en hoewel men vooral roept dat het met het enorme success van Black Friday te maken had heeft men er op logistiek vlak gewoon een puinzooi van gemaakt en leek het ze een goed idee om dat met Black Friday nog wat erger te maken.Madhouse1979 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:21:
[...]
Het is een mooie set, ik heb er veel lol mee. Er zijn ook veel goede verhalen maar die lees/hoor je niet. Ja ze hebben wat problemen met leveringen etc. Deze zijn vooral van de Black Friday aanbiedingen. Mijn ervaring zelf is dat de levertijden op de site vaak goed kloppen en de service ook prima is.
Dan komen de excuses als chip tekorten en shipments die vertraagd zijn weer op de proppen maar dat is nog niet de helft van het hele verhaal, Fanatec was al heel druk om de CS DD+ te verkopen bijvoorbeeld maar had de licentie mbt PS support nog niet eens rond, drivers en firmware die nog niet klaar waren, de QR2 dumpen qua prijs terwijl er niks op voorraad was, BMW stuurtjes uitleveren met QR1 terwijl een QR2 vermeld wordt, geen update kabel beschikbaar hebben voor het BMW stuur icm de QR2 e.d. het support systeem wat gewoon een puinbende is...
Fanatec maakt mooi spullen van een goede kwaliteit en op software vlak doen ze het tegenwoordig ook best goed maar ze zijn bij tijd en wijlen ook kampioen in als het gaat om "er een potje van maken"
Hier in Europa kom je over het algemeen nog redelijk weg bij ze maar als je op een ander continent zit kom je er vaak wat minder fortuinlijk vanaf.
Met eco systeem wordt vaak bedoeld dat de hardware op elkaar aan sluit en bij elkaar gebracht wordt in de software (en je daar bijvoorbeeld zowel wheelbase als pedaal settings in aan kunt passen). Dat je je pedalen en stuur los van elkaar in moet stellen in een game is "logisch" in die zin dat het om 2 totaal verschillende input devices gaat, of je dat nou via wheelbase of los van elkaar via USB verbind maakt in dat opzicht weinig uit.martijneshuis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 01:00:
Wat bedoelen ze nu met het ecosysteem van Moza R9 v2 waar iedereen over praat op youtube.
Dat heel veel race games niet worden ondersteund.
Of dat alles van Moza allemaal met elkaar samen zou moeten werken, maar dat doet het dus niet.
We hebben wel Forza Horizon 5 aan de praat gekregen.
Eigenlijk kan dit niet, dat hier geen woord over gepraat wordt op youtube.
Denk dat je het beeld wat je hebt bij "eco systeem" dus iets bij moet stellen maar het kan ook zijn dat ik je helemaal verkeerd begrijp natuurlijk
[ Voor 24% gewijzigd door R2D2 op 12-03-2024 10:08 ]
Zelfs op forums zijn er toch klachten over dit onderwerp. (peddels wordt niet gezien in games)TiezZ_BE schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:58:
[...]
De meeste liefhebbers met een sim rig spelen games / sims die dit wel ondersteunen. Zelfs Wreckfest ondersteunt dit, ligt eerder aan de dev's dan de hardware fabrikant imo. Het is tenslotte op pc...
Iedereen die een setup gebruikt met verschillende merk van base(met stuur) & pedalen heeft dit aan de hand. Je bent niet alleen met de moza R9 + SRP pedalen.
De Moza R9 de SRP pedalen moet je aansluiten op pc en de pc ziet dit als stuur dus geen complete zet
Daarom moet je altijd in de games je gas en rem instellen.
De R5 of R12 heeft dit probleem niet, de meeste games krijg je dan wel aan de praat.
Ook Snow Runner krijgt je aan de praat met de R5 omdat peddels zijn aangesloten op de Base.
Zelf was de winkel hier niet van op de hoogte/mail doorgestuurd van Moza.
Heel erg jammer Moza R9 het is wel een goed product ik ga toch voor de R12 ook voor de toekomst
Ik wil geen risico lopen dat het later niet gaat werken met nieuwe games die nog moeten uitkomen.
Dus de R9 gaat retour.
Oh met een bon zeker doen. Dan heb je gewoon heel leuk spul voor weinog geld.Broodro0ster schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:47:
[...]
Ik heb een bon gewonnen van een simrace winkel die enkel Simagic/Asetek verkoopt. Gezien ik niks echt meer nodig heb voor m'n rig, lijkt die Haptic Reactor me nog iets leuk om met de bon aan te schaffen.
Ik ken het systeem met kleine bass shakers, maar blijkbaar zou het Simagic systeem toch wel wat meer impact hebben (tegen een hogere kostprijs)
De MQB-1 is niet echt klein em geeft veel meer impact dan het simagic systeem, nagenoeg gelijk aan echte ABS
__/`\__/`\__
Heeft de R9 v2 niet de nodige extra aansluitingen? Maar met de R12 is het natuurlijk ook opgelost...martijneshuis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:11:
[...]
Zelfs op forums zijn er toch klachten over dit onderwerp. (peddels wordt niet gezien in games)
De Moza R9 de SRP pedalen moet je aansluiten op pc en de pc ziet dit als stuur dus geen complete zet
Daarom moet je altijd in de games je gas en rem instellen.
De R5 of R12 heeft dit probleem niet, de meeste games krijg je dan wel aan de praat.
Ook Snow Runner krijgt je aan de praat met de R5 omdat peddels zijn aangesloten op de Base.
Zelf was de winkel hier niet van op de hoogte/mail doorgestuurd van Moza.
Heel erg jammer Moza R9 het is wel een goed product ik ga toch voor de R12 ook voor de toekomst
Ik wil geen risico lopen dat het later niet gaat werken met nieuwe games die nog moeten uitkomen.
Dus de R9 gaat retour.
Ik las je vorige bericht niet goed en zag alleen maar de TT25. Net even de MQB-1 opgezocht en wat een joekel. Dat snap ik wel dat die heftig reageert.Mistacal schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:07:
[...]
Oh met een bon zeker doen. Dan heb je gewoon heel leuk spul voor weinog geld.
De MQB-1 is niet echt klein em geeft veel meer impact dan het simagic systeem, nagenoeg gelijk aan echte ABS
Eigenlijk wil ik liefst vanal die Simucube active pedal + passive throttle proberen, maar dat kost een fortuin. Haptic feedback op de rem is dan the next best thing zeker?
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Absoluut, ja die actives wil ik ook wel maar dat is echt veel te gek, wie weet ooit.Broodro0ster schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:12:
[...]
Ik las je vorige bericht niet goed en zag alleen maar de TT25. Net even de MQB-1 opgezocht en wat een joekel. Dat snap ik wel dat die heftig reageert.
Eigenlijk wil ik liefst vanal die Simucube active pedal + passive throttle proberen, maar dat kost een fortuin. Haptic feedback op de rem is dan the next best thing zeker?
Haptic feedback is sowieso een van de beste upgrades die je kan doen. Heb zelf nog een ts-pc van tm maar eerst gaat er volle haptics op en dan pas een nieuwe wheelbase
__/`\__/`\__
Het zal wel goedkoper zijn dan andere merken.Mistacal schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:07:
[...]
Oh met een bon zeker doen. Dan heb je gewoon heel leuk spul voor weinog geld.
Maar als je Moza R12 neemt, ga je al gauw tegen de 700 euro aan.
Dan heb ik alleen de Base maar de software met de app op de telefoon werkt super.
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen!R2D2 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:01:
[...]
Laatste half jaar was wel echt een ramp bij Fanatec hoor....
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Denk dat je de verkeerde hebt ge-quote gezien ik niet over moza hadmartijneshuis schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:29:
[...]
Het zal wel goedkoper zijn dan andere merken.
Maar als je Moza R12 neemt, ga je al gauw tegen de 700 euro aan.
Dan heb ik alleen de Base maar de software met de app op de telefoon werkt super.
__/`\__/`\__
Ik zie het sorry.Mistacal schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:52:
[...]
Denk dat je de verkeerde hebt ge-quote gezien ik niet over moza had
Ben zelf van een G25 naar DD2 naar Simcube 2 Pro gegaan en die Simucube is toch wel end game. Ik vind het lastig om te beschrijven, maar die kan je zo smooth of zo bruut instellen als je zelf wil.Mistacal schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:28:
[...]
Absoluut, ja die actives wil ik ook wel maar dat is echt veel te gek, wie weet ooit.
Haptic feedback is sowieso een van de beste upgrades die je kan doen. Heb zelf nog een ts-pc van tm maar eerst gaat er volle haptics op en dan pas een nieuwe wheelbase
Bass shakers heb ik onder mijn pedalen en stoel zitten, maar sinds mijn verhuis nog niet aangesloten. Al 8 maand niet gebruikt en ik mis het ook niet direct eerlijk gezegd. Ik vond het altijd wat synthetisch overkomen. Hopelijk voelt de haptic feedback op de pedalen wel iets natuurlijker aan. ABS zou perfect te moeten repliceren zijn. Alleen weet ik niet goed als het ABS gevoel ook anders wordt als je de ABS knop op het stuur draait? In principe veranderd de frequentie van de frequentie van het knijpen van de remmen en dat zou je ook moeten voelen. Zoals in het nu zie in de settings van Simhub, is dit ook een statisch effect. Wellicht omdat de telemetry uit de sim niet genoeg data meegeeft?
iRacing ondersteunt het nu ook direct. Is met de update van vorige week geïntroduceerd. Het is echter nog in het begin-stadium en David Tucker (developer iRacing) is druk bezig met het finetunen en uitbreiden van functionaliteiten. Maar als dit helemaal klaar is, dan komt de telemetry dus rechtstreeks vanuit iRacing naar de pedalen i.p.v. via een third-party app.Broodro0ster schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:52:
[...]
Ben zelf van een G25 naar DD2 naar Simcube 2 Pro gegaan en die Simucube is toch wel end game. Ik vind het lastig om te beschrijven, maar die kan je zo smooth of zo bruut instellen als je zelf wil.
Bass shakers heb ik onder mijn pedalen en stoel zitten, maar sinds mijn verhuis nog niet aangesloten. Al 8 maand niet gebruikt en ik mis het ook niet direct eerlijk gezegd. Ik vond het altijd wat synthetisch overkomen. Hopelijk voelt de haptic feedback op de pedalen wel iets natuurlijker aan. ABS zou perfect te moeten repliceren zijn. Alleen weet ik niet goed als het ABS gevoel ook anders wordt als je de ABS knop op het stuur draait? In principe veranderd de frequentie van de frequentie van het knijpen van de remmen en dat zou je ook moeten voelen. Zoals in het nu zie in de settings van Simhub, is dit ook een statisch effect. Wellicht omdat de telemetry uit de sim niet genoeg data meegeeft?
Gebruik momenteel ook nog gewoon Simhub (en niet de Simagic software) totdat de implementatie in iRacing helemaal af is.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Inderdaad. Dat had ik ook gelezen en ik had David er al een vraagje over gesteld. Vandaar dat ik ook de Simagic control ga kopen en geen versterkertje want het iRacing herkent het haptic reactor aan de hand van de simagic control box.Rivanov schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:59:
[...]
iRacing ondersteunt het nu ook direct. Is met de update van vorige week geïntroduceerd. Het is echter nog in het begin-stadium en David Tucker (developer iRacing) is druk bezig met het finetunen en uitbreiden van functionaliteiten. Maar als dit helemaal klaar is, dan komt de telemetry dus rechtstreeks vanuit iRacing naar de pedalen i.p.v. via een third-party app.
Gebruik momenteel ook nog gewoon Simhub (en niet de Simagic software) totdat de implementatie in iRacing helemaal af is.
[ Voor 99% gewijzigd door Rivanov op 12-03-2024 14:25 ]
* SC2 Pro + F-Core stuur : 2.179 euro (via Gperformance)
* SC2 Pro + Ascher Artura Sport : 2.267 euro (via Simucube)
* SC2 Pro + 2e hands Ascher F-28SC V2 : 1.750 euro (via Simucube + 2e hands)
* Simagic Alpha Ultimate + FX-Pro : 2.028 euro (Simwear)
* Simagic Alpha Ultimate + NeoGT : 1.550 euro (Simwear)
Vooral de keuze tussen de 2 merken liggen me moeilijk. Qua prijs is het natuurlijk simpel, ik rijd (voorlopig) voornamelijk GT in ACC, dus de AlphaU + NeoGT is goedkoopst en best ok. Maar die 'appeal' van Simucube... Vooral ook heel wat twijfel, als ik voor SC ga, welk stuur de betere keuze is. Die Ascher of F-Core. De F-Core heeft meer knopjes/wieltjes maar Ascher is misschien beter qua design?
Ik zou natuurlijk ook voor de SC "Sport" kunnen gaan, dan haal ik toch 200 euro van de prijs af maar dan heb ik 'maar' 17nm en ook minder goeie slew rate (4.8nm/sec vs 8nm/sec). En mezelf kennende ga ik nadien toch twijfelen of ik niet beter de duurdere had genomen. De AlphaU is voor zelfde prijs dan wel topmodel.
HELP!
[ Voor 11% gewijzigd door lapino op 12-03-2024 14:30 ]
Als ik jouw bericht zo lees, weet je het eigenlijk wel, maar hoop je dat iemand een shortcut heeft om toch niet het stuur te kopen, waarvoor je in je achterhoofd al hebt gekozen.lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:26:
Ik zit met enorm veel twijfel ikv upgrade vanaf mijn CLS DD. Was eigenlijk 100% zeker van Simagic omdat ik de pedalen al heb, maar twijfel nu toch over Simucube. Ja, is iets duurder maar als ik toch zoveel uitgeef... Heb volgende opties :
Vooral de keuze tussen de 2 merken liggen me moeilijk. Qua prijs is het natuurlijk simpel, ik rijd (voorlopig) voornamelijk GT in ACC, dus de AlphaU + NeoGT is goedkoopst en best ok. Maar die 'appeal' van Simucube...
Ik zou natuurlijk ook voor de SC "Sport" kunnen gaan, dan haal ik toch 200 euro van de prijs af maar dan heb ik 'maar' 17nm en ook minder goeie slew rate (4.8nm/sec vs 8nm/sec). En mezelf kennende ga ik nadien toch twijfelen of ik niet beter de duurdere had genomen. De AlphaU is voor zelfde prijs dan wel topmodel.
HELP!
Altijd lastig, want ook ik heb ervoor gestaan en ben toen voor een goedkoper stuur gegaan. Maar ik sta er heel anders tegenover dan jij, ik vind mijn huidige 11Nm stuur van €1000 echt heel fijn en zet deze meestal al niet op 100% FFB.
Ik kan mij niet voorstellen dat meer Nm je ook echt meer gaat geven, het sturen wordt dan wel heel overweldigend. Maar ieder zijn ding!
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Wat speel je eigenlijk?lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:33:
Bedankt maar in alle eerlijkheid heb ik écht de keuze nog niet gemaakt, ik kan het dan wel betalen, maar dat wil niet zeggen dat ik ook liefst waar voor mijn geld heb. De CLS DD die ik nu heb is ook leuk/voldoende, maar voel dat ik toch wat mis qua power/detail. Dus daarom wil ik wel naar high(er) end gaan.
Ik heb een CSL DD gehad (8Nm) en dat was idd wat te weinig, vooral omdat die 8 in peak is. Ik had constant last van clipping wat voor mij de ervaring teniet deed.
Ik heb nu een DD2 en rij in AMS2 op 50-55%, dus 12,5-13Nm.
Vergelijk ik AMS2 met iracing, dan is de FFB in iracing prut en vermoed dat je het veschil tussen SIMAGIC en SIMUCUBE zelfs niet gaat voelen. Voor velen is de slew rate van een SC2 pro teveel en voelt het robotisch aan. Je kan deze dan wel minder zetten, met de SC sport kan je het omgekeerde niet doen.
Waar een CSL 8Nm op 100% in peak mak voelde, voelt een DD2 op 50% (12,5Nm peak) totaal anders. Op 65% valt daar in AMS2 geen bocht meer mee te nemen bvb. Als je voor 17Nm gaat zal dat zeker genoeg zijn.
Dan zul je veel persoonlijke adviezen krijgen, wat niet per sé verkeerd is, maar wel lastig.lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:33:
Bedankt maar in alle eerlijkheid heb ik écht de keuze nog niet gemaakt, ik kan het dan wel betalen, maar dat wil niet zeggen dat ik ook liefst waar voor mijn geld heb. De CLS DD die ik nu heb is ook leuk/voldoende, maar voel dat ik toch wat mis qua power/detail. Dus daarom wil ik wel naar high(er) end gaan.
Mijn persoonlijk advies, is dat meer dan 12Nm voor verreweg de meeste mensen meer dan genoeg is. Als de kwaliteit/slew rate e.d. ook gewoon op orde zijn.
Ik heb gestuurd met 5 en 8Nm en vooral de 5 was voor mij echt veel te licht, de 8 was wel te doen, maar wilde net even meer.
Met Simucube weet je dat je in ieder geval goed zit, maar daar betaal je dan ook voor.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
[ Voor 15% gewijzigd door lapino op 12-03-2024 14:50 ]
[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 12-03-2024 15:08 ]
Zoals al meer is aangegeven kan je met een Simucube bijna niet fout gaan in dat geval. of je nu voor de sport of de pro gaat, je zal er hoe dan ook niet teleurgesteld in raken.
Budget technisch twijfel tussen de Alpha en de Alpha U, doorslag was de levertijd op de Alpha en de Alpha U was op voorraad dus die heb ik nu, qua nm was de Alpha meer dan voldoende kan ik nu zeggen.
Simucube viel gewoon buiten het budget wat ik bereid was om aan uit te geven, base is net weer duurder, stuurtjes van simucube vind ik niet aantrekkelijk, er is natuurlijk genoeg te krijgen maar tegen een stevige prijs en ik wilde geen kabeltje aan mijn stuur.
Granite Devices heeft verreweg de meeste ervaring met het aansturen van servo’s, óók specifiek voor simracing. Daarnaast is hun service van het niveau Heusinkveld.Madhouse1979 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:12:
[...]
Helemaal mee eens! Ik heb ze allemaal mogen testen op de VRS na en ze ontlopen elkaar weinig. Ook qua software zit het tegenwoordig wel goed bij alle merken. Het enige waar je vooral tegenaan kunt lopen zijn wat onhandigheden zoals de aan/uit knop op Simagic, het (lastig) monteren van de noodstop van Asetek, Simucube en Fanatec etc.
Dus ja, wellicht dat je in een blinde test geen verschil voelt maar dan nog staat Simucube boven de rest. Dus dat er “bijna geen verschil tussen zit” vind ik persoonlijk echt onzin, maar oki.
Welk stuur heb je op de AlphaU. Zou eigenlijk ook de U nemen omdat die leverbaar is, heb nogal acuut gebrek aan geduld.kosz schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:45:
@lapino Ik heb voor dezelfde keuze gestaan bij het upgraden van mijn CSL DD 8nm, uiteindelijk mijn BF bestelling bij Fanatec geannuleerd en verder gaan kijken.
Budget technisch twijfel tussen de Alpha en de Alpha U, doorslag was de levertijd op de Alpha en de Alpha U was op voorraad dus die heb ik nu, qua nm was de Alpha meer dan voldoende kan ik nu zeggen.
Simucube viel gewoon buiten het budget wat ik bereid was om aan uit te geven, base is net weer duurder, stuurtjes van simucube vind ik niet aantrekkelijk, er is natuurlijk genoeg te krijgen maar tegen een stevige prijs en ik wilde geen kabeltje aan mijn stuur.
Aldus een (ex)Simucube gebruiker…dawg schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:47:
[...]
Granite Devices heeft verreweg de meeste ervaring met het aansturen van servo’s, óók specifiek voor simracing. Daarnaast is hun service van het niveau Heusinkveld.
Dus ja, wellicht dat je in een blinde test geen verschil voelt maar dan nog staat Simucube boven de rest. Dus dat er “bijna geen verschil tussen zit” vind ik persoonlijk echt onzin, maar oki.
Ja ze hebben verreweg de meeste ervaring. Ze waren in 2006 al bezig met servomotoren. Maar dat zegt verder niets.
Ik heb hier de Sport en de Pro en beiden gewoon fijne wheelbases. Ik heb hier ook een DD1 en DD2 en dat zijn ook gewoon fijne wheelbases. Merk ik verschil? Minimaal. En ja ze zijn wel te onderscheiden maar ze ontlopen elkaar niet veel. Dat is mijn persoonlijke ervaring, maar oki
[ Voor 4% gewijzigd door Madhouse1979 op 12-03-2024 16:33 ]
Aan jouw tekst te lezen wil je eigenlijk een Simucube. Ik vermoed dat als je een Simagic gaat kopen je ook met de vraag: wat als blijft zitten. Met een Simucube 2 Pro kan het niet mis gaan. Daarmee kan je alle uit kwa feeling.lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:26:
Ik zit met enorm veel twijfel ikv upgrade vanaf mijn CLS DD. Was eigenlijk 100% zeker van Simagic omdat ik de pedalen al heb, maar twijfel nu toch over Simucube. Ja, is iets duurder maar als ik toch zoveel uitgeef... Heb volgende opties :
Vooral de keuze tussen de 2 merken liggen me moeilijk. Qua prijs is het natuurlijk simpel, ik rijd (voorlopig) voornamelijk GT in ACC, dus de AlphaU + NeoGT is goedkoopst en best ok. Maar die 'appeal' van Simucube... Vooral ook heel wat twijfel, als ik voor SC ga, welk stuur de betere keuze is. Die Ascher of F-Core. De F-Core heeft meer knopjes/wieltjes maar Ascher is misschien beter qua design?
HELP!
Ik ben zelf van een DD2 naar een SC2 Pro gegaan nadat ik er 1 keer 30 minuutjes mee gereden had. Ik kreeg het gevoel van die Simucube maar niet meer uit mijn hoofd. Dat voelde smoother, verfijnder, directer en natuurlijker aan. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn overstap en als ik naar m'n kameraard ga die een DD2 heeft, dan is het toch een stap terug. Slides die ik thuis pak, pak ik bij hem niet bijvoorbeeld.
Om de prijs te drukken kun je altijd een tweedehands stuur nemen.
Een DD2 kan je heel robotisch laten aanvoelen als je alle filters op 0 zet. Vooral bij iRacing met hun 60hz FFB. Maar je kun hem ook zo natuurlijk late aanvoelen als een Leo Bodnar. Dat is het mooie van de Simucube software. Ze hebben naar mijn mening de beste encoder/software combinatie en je kunt alle richtingen uit.Engineer Stewie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:48:
[...]
Wat speel je eigenlijk?
Ik heb een CSL DD gehad (8Nm) en dat was idd wat te weinig, vooral omdat die 8 in peak is. Ik had constant last van clipping wat voor mij de ervaring teniet deed.
Ik heb nu een DD2 en rij in AMS2 op 50-55%, dus 12,5-13Nm.
Vergelijk ik AMS2 met iracing, dan is de FFB in iracing prut en vermoed dat je het veschil tussen SIMAGIC en SIMUCUBE zelfs niet gaat voelen. Voor velen is de slew rate van een SC2 pro teveel en voelt het robotisch aan. Je kan deze dan wel minder zetten, met de SC sport kan je het omgekeerde niet doen.
Waar een CSL 8Nm op 100% in peak mak voelde, voelt een DD2 op 50% (12,5Nm peak) totaal anders. Op 65% valt daar in AMS2 geen bocht meer mee te nemen bvb. Als je voor 17Nm gaat zal dat zeker genoeg zijn.
Zelf race ik op slewrate 2.2 omdat ik dat natuurlijker vind aanvoelen, maar als ik de slew rate op max zet voelt dat niet echt robotischer, dat doen de andere filters. Meer slewrate geeft gewoon meer details en snellere acceleratie van de motor. Minder slewrate maakt de road texture wat minder aanwezig en het is allemaal een beetje smoother. Een beetje zoals je buiten rijdt bij de garage wanneer ze de banden van jouw auto hebben opgepompt vs toen je binnen reed met 0.3bar minder in de banden.
Voor die 200euro die je dan maar bespaart, zou ik voor de Pro gaan i.p.v. de Sport.
(btw, dankzij kortingscode is verschil 140 euro tussen AlphaU + FxPro vs SC2Pro + F-Core met 2 "plus" paddles)
Stuurtjes:
https://simwear.eu/Simagic-FX-Pro
of
https://shop.gperformance...+PLUS&attribute_hub=Black
Tenzij iemand andere/betere winkel kent voor simucube? Heb wel goed gevoel bij deze, antwoorden héél snel op mail ook.
[ Voor 34% gewijzigd door lapino op 12-03-2024 17:24 ]
Persoonlijk denk ik dat je er echt niet zo veel van gaat merken of je een SC of Simagic hebt als wheelbase en dat het stuur wat je kiest een veel merkbaarder verschil maakt in je beleving
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je het scherm niet kan instellen met simhub. Dat had het stuur perfect gemaakt wat mij betreft
Ik heb al heel wat DD bases getest maar Simagic heb ik helaas nog niet in m'n handen gehad. Wel een Fanatec DD2, Cammus DD, Leo Bodnar. Ik kan je zeggen dat elke base anders aanvoelt.[b]Greencap in "Racesturen, servo's en pedalen"
Persoonlijk denk ik dat je er echt niet zo veel van gaat merken of je een SC of Simagic hebt als wheelbase en dat het stuur wat je kiest een veel merkbaarder verschil maakt in je beleving
Leo Bodnar en de SimuCube 2 staken er boven uit voor mij. De Simucube 2 kan je exact zoals een Leo Bodnar laten aanvoelen.
Ik zou de GSI X-29 hoog op m'n lijstje zetten als je een kwalitatief simpel stuur zoekt.lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:21:
Ik begrijp best dat SC de 'betere' is, maar anderzijds heb ik al pedalen van Simagic en is het wel handig om alles van 1 merk te hebben. Voor de prijs van SC2 Pro heb ik ook 'maar' een F-Core stuur, terwijl ik voor 200 euro minder de AlphaU + FX-Pro stuurtje heb (met LCD scherm). Nogmaals, ben er nog niet uit, en die 200 euro gaan verschil niet maken maar die stuurtjes natuurlijk wél he.
(btw, dankzij kortingscode is verschil 140 euro tussen AlphaU + FxPro vs SC2Pro + F-Core met 2 "plus" paddles)
Stuurtjes:
https://simwear.eu/Simagic-FX-Pro
of
https://shop.gperformance...+PLUS&attribute_hub=Black
Tenzij iemand andere/betere winkel kent voor simucube? Heb wel goed gevoel bij deze, antwoorden héél snel op mail ook.
Of het GT3 stuur van Sim Racing Bay. Dat is zowel wireless als bekabeld verkrijgbaar.
Die GSI stuurtjes zijn inderdaad echt top
Simagic Alpha Ultimate + FX-C stuur: 1.778 euro
SC2Pro + Ascher Racing McLaren Artura Sport : 2.291 euro
Dik 500 euro verschil... Daar koop ik voor de Simagic dan wel een mooi rond stuurtje voor, of een bass shaker. Dus als ik het puur verstandelijk bekijk, zou ik voor de Simagic moeten gaan.
Dat zegt dat GD heel veel meer ervaring met allerlei soorten servo’s heeft, wat alle opportunisten sinds corona niet hebben (Fanatec wellicht uitgezonderd). Want dat vind ik, van dezelfde soort als degenen die Heusinkveld kopiëren.Madhouse1979 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:32:
[...]
Aldus een (ex)Simucube gebruiker…
Ja ze hebben verreweg de meeste ervaring. Ze waren in 2006 al bezig met servomotoren. Maar dat zegt verder niets.
Ik heb hier de Sport en de Pro en beiden gewoon fijne wheelbases. Ik heb hier ook een DD1 en DD2 en dat zijn ook gewoon fijne wheelbases. Merk ik verschil? Minimaal. En ja ze zijn wel te onderscheiden maar ze ontlopen elkaar niet veel. Dat is mijn persoonlijke ervaring, maar oki
Ik zei zelf ook al dat je ze in blinde testen waarschijnlijk niet van elkaar kunt onderscheiden, maar dat was mijn punt ook niet.
Maar goed, ik ben een ex-Simucube gebruiker die niet alles getest heeft en dus is mijn mening niets waard en kan iedereen beter naar jou (en/of R2D2) luisteren.
True, is ook mijn insteek maarrrr in de toekomst ga je misschien meer stuurtjes nemen en dan zou ik niet te blind staren op de interface en dus wordt het al snel met een kabel (waar je echt geen last van hebt). Dan zou mijn voorkeur snel naar de SC2 gaan.lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:42:
Tja. Nog eea naast elkaar gezet en denk dat het tussen deze 2 wordt
Simagic Alpha Ultimate + FX-C stuur: 1.778 euro
SC2Pro + Ascher Racing McLaren Artura Sport : 2.291 euro
Dik 500 euro verschil... Daar koop ik voor de Simagic dan wel een mooi rond stuurtje voor, of een bass shaker. Dus als ik het puur verstandelijk bekijk, zou ik voor de Simagic moeten gaan.
__/`\__/`\__
Klopt, maar anderzijds heb je dan wel een zeer goeie quick release die bij SC toch net iets minder modern is. Ben ook maar een amateur die wat aanmoddert in ACC en andere sims, verre van een pro-streamer dus ga er dan toch vanuit dat zo'n AlphaU toch al behoorlijke upgrade is tov de Fanatac CLS DD. Afin, hoop ik toch.Mistacal schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:56:
[...]
True, is ook mijn insteek maarrrr in de toekomst ga je misschien meer stuurtjes nemen en dan zou ik niet te blind staren op de interface en dus wordt het al snel met een kabel (waar je echt geen last van hebt). Dan zou mijn voorkeur snel naar de SC2 gaan.
Staar je niet blind op de streamers, de echte kennis zit veel dieper en is niet op YT te vinden. Alpha is gewoon zeer goed en ga je geen spijt van krijgen maar heb je de centen dan is simucube wel top of de line.lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:21:
[...]
Klopt, maar anderzijds heb je dan wel een zeer goeie quick release die bij SC toch net iets minder modern is. Ben ook maar een amateur die wat aanmoddert in ACC en andere sims, verre van een pro-streamer dus ga er dan toch vanuit dat zo'n AlphaU toch al behoorlijke upgrade is tov de Fanatac CLS DD. Afin, hoop ik toch.
__/`\__/`\__
Zelf heb ik de Pro gehad maar ben ik overgestapt naar de Sport vanwege handigere afmetingen in combinatie met mijn formula rig. Eerlijk gezegd heb ik nog maar weinig (lees geen) verschil gemerkt in het gevoel van de base. Ik heb beide bases perfect in kunnen stellen naar mijn smaak.
Zelf heb ik geen ervaring met de simagic QR maar ik lees er zeer goede dingen over.
[ Voor 14% gewijzigd door Xenophoben op 13-03-2024 10:00 ]
Maar zonder gekheid, het maakt echt niet veel uit welke base je koopt en welk stuur. Kwalitatief koop je tegenwoordig niet snel meer wat verkeerds.
En antwoord op je vraag. Zal Simucube kiezen, alleen vanwege de al gevestigde naam
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 13-03-2024 09:50 ]
Goede keuze. Ik ben heel erg blij met het Simagic eco-systeem.lapino schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:48:
Neig na nachtje slapen toch meer naar Simagic AlphaU + FX-C (dus zonder schermpje). Prijs is een factor, maar nog meer omdat verdeler (simwear) op klein uurtje rijden is en dat is toch ook wel handig als er eens iets kapotgaat. Hoop écht dat ik goeie keus maak. Blijft nog altijd 1.780 euro voor de combinatie. Heb ondertussen ook de stukken binnen van Treq om de base 'front mounted' te monteren.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ik heb de SC2 Sport nog niet geprobeerd, maar de lagere slew rate is zeker nog steeds voldoende en volgens mij meer als een Fanatec DD2. 17Nm lijkt me ook voldoende.lapino schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:57:
Zal het even anders stellen. Voor dezelfde prijs koop ik een AlphaU + FxPro als wat ik zou betalen voor een SC2 SPORT (dus niet pro) + Ascher stuur. Welke zou je DAN verkiezen? De SC Sport boven de AlphaU?
Simucube heeft volgens mij de beste software en filters. Static force reduction en slew rate zijn 2 mooie filters die niet veel merken ondersteunen. Geen idee als Simagic die heeft.
Ook heeft Simucube een overeenkomst met iRacing om 360hz FFB te komen via een gesloten API. Het FFB signaal blijft 60hz, maar via de API komt er 360hz data binnen. Voor zover ik weet is Simucube de enige die dit zal ondersteunen. In TrueDrive 2024.3 zit het al ingebouwd. Het is nu enkel nog wachten op iRacing tot ze de feature uitbrengen in een update.
Als je geen iRacing rijdt is dat natuurlijk niet van belang, maar als je iRacing rijdt is het iets om over na te denken.
Met Simagic heb ik geen ervaring zoals ik zei, maar als je internet mag geloven zijn er wel Simagic gebruikers die naar Simucube gegaan zijn en dat een upgrade vinden.
Ik kan alleen maar zeggen dat van alles wat ik getest heb, Simucube en Leobodnar naast elkaar aan de top staan voor mij.
[ Voor 11% gewijzigd door Broodro0ster op 13-03-2024 13:25 ]
As a matter of fact. Simucube ondersteunt het momenteel al, sinds de meest recent firmware update. Het is wachten op iRacing totdat zij het in de patch uitrollen.Broodro0ster schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:23:
[...]
Ik heb de SC2 Sport nog niet geprobeerd, maar de lagere slew rate is zeker nog steeds voldoende en volgens mij meer als een Fanatec DD2. 17Nm lijkt me ook voldoende.
Simucube heeft volgens mij de beste software en filters. Static force reduction en slew rate zijn 2 mooie filters die niet veel merken ondersteunen. Geen idee als Simagic die heeft.
Ook heeft Simucube een overeenkomst met iRacing om 360hz FFB te komen via een gesloten API. Het FFB signaal blijft 60hz, maar via de API komt er 360hz data binnen. Voor zover ik weet is Simucube de enige die dit zal ondersteunen. In TrueDrive 2024.3 zit het al ingebouwd. Het is nu enkel nog wachten op iRacing tot ze de feature uitbrengen in een update.
Als je geen iRacing rijdt is dat natuurlijk niet van belang, maar als je iRacing rijdt is het iets om over na te denken.
Met Simagic heb ik geen ervaring zoals ik zei, maar als je internet mag geloven zijn er wel Simagic gebruikers die naar Simucube gegaan zijn en dat een upgrade vinden.
Ik kan alleen maar zeggen dat van alles wat ik getest heb, Simucube en Leobodnar naast elkaar aan de top staan voor mij.
New feature
- Support for high data rate mode for games to send FFB signal in batches. The last tab in True Drive will indicate HighDataRateFFB when the mode is active.
- This FFB mode will be enabled in iRacing patch, release date TBD.
- Recommendation to tune the Reconstruction Filter to 1 or even to OFF to get full benefit of higher FFB detail.
Staat ook in m'n berichtje dat het al in Truedrive 2024.3 zitRivanov schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:58:
[...]
As a matter of fact. Simucube ondersteunt het momenteel al, sinds de meest recent firmware update. Het is wachten op iRacing totdat zij het in de patch uitrollen.
New featurehttps://granitedevices.co...ube_2_True_Drive_releases
- Support for high data rate mode for games to send FFB signal in batches. The last tab in True Drive will indicate HighDataRateFFB when the mode is active.
- This FFB mode will be enabled in iRacing patch, release date TBD.
- Recommendation to tune the Reconstruction Filter to 1 or even to OFF to get full benefit of higher FFB detail.
Ik bedoelde eerder dat een samenwerking tussen Simucube en iRacing is voor zover ik weet en er voorlopig geen andere fabrikanten van gebruik kunnen maken.
Volgens de geruchten op de Simucube Discourd zou het wel eens tussen vandaag en 2 weken kunnen gereleased worden binnen iRacing. Afwachten dus want ik ben erg benieuwd.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Een snip uit de release notes voor patch 1 die vandaag uitgerold gaat worden:Broodro0ster schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:01:
[...]
Volgens de geruchten op de Simucube Discourd zou het wel eens tussen vandaag en 2 weken kunnen gereleased worden binnen iRacing. Afwachten dus want ik ben erg benieuwd.
Simucube 360 Hz mode is now enabled.
- - The latest True Drive (release 2024.3) is required.
Haha, ik was net hetzelfde aan het typen!JvdS19 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:50:
[...]
Een snip uit de release notes voor patch 1 die vandaag uitgerold gaat worden:
[...]
Vanavond maar even alles updaten en testen
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZTejUcM6P2pPdZ0vZG9dc8vF.png?f=user_large)
Kan je niet gewoon het stroom er af halen als je klaar bent? Ik heb één stekker waar alles achter zit
Edit: bedoel je dit geluid? https://www.reddit.com/r/simracing/s/mAVops4R1O
[ Voor 8% gewijzigd door Greencap op 14-03-2024 22:09 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Let wel, ik heb het over een soort static/rommel geluid, ook al de wheelbase niet in gebruik is maar wel stroom krijgt. Zal dan maar met koptel rijden. Alternatief is simucube nemen maar evengoed heeft die dat ook.
[ Voor 24% gewijzigd door lapino op 16-03-2024 15:46 ]
Ik heb een Simucube 2 Pro en deze is ook niet compleet stil. Als er stroom op staat maar niet in gebruik kan het soms afhankelijk zijn van de positie waarin het stuur staat. Een paar mm naar links of rechts en het geeft een andere toon of minder geluid. Simucube 1 met de Mige motor die ik hiervoor had ook vergelijkbaar, wel iets luider dan SC2.lapino schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:43:
... Alternatief is simucube nemen maar evengoed heeft die dat ook.
Mijn Moza R16 maakt inderdaad ook geluid, maar ik moet mijn oor er echt vlakbij houden om dat te horen. En dan nog moet ik mij erop concentreren. Het is natuurlijk maar net wat je stil noemt, maar zit ik in mijn rig, dan hoor ik niets.glnk schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:35:
Elke servomotor maakt wel wat geluid hoor. Althans ik ben er nog geen tegengekomen die stil zijn. Natuurlijk zijn er mensen die beweren dat die van hun dit niet doet en compleet stil is maar die hebben het gewoon mis. Misschien hebben zij meer omgevingsgeluid dat het niet opvalt.
[ Voor 9% gewijzigd door lapino op 16-03-2024 16:42 ]
Ik heb nooit ergens last van gehad met de SC2 Sport. In gebruik hoorde je de motor wel, maar bij navraag bij Granite Devices bleek dat normaal. En aangezien ik exclusief VR gebruikte hoorde ik er niks van, zo zacht was het.glnk schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:57:
[...]
Ik heb een Simucube 2 Pro en deze is ook niet compleet stil. Als er stroom op staat maar niet in gebruik kan het soms afhankelijk zijn van de positie waarin het stuur staat. Een paar mm naar links of rechts en het geeft een andere toon of minder geluid. Simucube 1 met de Mige motor die ik hiervoor had ook vergelijkbaar, wel iets luider dan SC2.
[ Voor 1% gewijzigd door dawg op 16-03-2024 17:07 . Reden: , ]
Ik vraag mij af of dat veel effect zal hebben aangezien @lapino al last van het geluid heeft wanneer de base enkel onder spanning staat. Daar zullen andere FFB settings toch weinig tegen kunnen helpen, lijkt mij. Maar ik hoop voor hem dat ik het mis heb, natuurlijk.Greencap schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:54:
@lapino probeer de instellingen in simpro eens aan te passen. Volgens die reddit thread helpt het om de suspension setting lager te zetten, maar je zou om te beginnen eens alle filters uit kunnen zetten.
Uiteraard al geprobeerd, zelfs met alles op 0 het maakt geen bal verschil. Dat grindy geluid is er gewoon continu. Van zodra ik die panic-switch indruk is het weg, weet niet wat die juist doet maar dan werkt het ook niet meer natuurlijk.Greencap schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:54:
@lapino probeer de instellingen in simpro eens aan te passen. Volgens die reddit thread helpt het om de suspension setting lager te zetten, maar je zou om te beginnen eens alle filters uit kunnen zetten.
Dat geluid is er continu trouwens, dus ook tijdens rijden/stuur draaien. Is dus niet zo dat het bijv een geluid is dat verdwijnt zodra er kracht op stuur komt. Dan krijg ik wel beetje bijgeluiden maar dat lijkt me normaal want dan is die motor ook aan het werken en vind ik ook niet abnormaal.
Dus zodra er stroom op komt, is dat geluid er. Twee stuks geprobeerd, waren allebei verleden week geleverd dus simwear kan daar ook weinig aan doen.
[ Voor 28% gewijzigd door lapino op 16-03-2024 18:15 ]
Ik hoor anders totaal niets bij mijn Simucube 2 Pro?glnk schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:57:
[...]
Ik heb een Simucube 2 Pro en deze is ook niet compleet stil. Als er stroom op staat maar niet in gebruik kan het soms afhankelijk zijn van de positie waarin het stuur staat. Een paar mm naar links of rechts en het geeft een andere toon of minder geluid. Simucube 1 met de Mige motor die ik hiervoor had ook vergelijkbaar, wel iets luider dan SC2.
Had je nu toch maar meteen een Simucube 2 aangeschaft heh.lapino schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:13:
[...]
Uiteraard al geprobeerd, zelfs met alles op 0 het maakt geen bal verschil. Dat grindy geluid is er gewoon continu. Van zodra ik die panic-switch indruk is het weg, weet niet wat die juist doet maar dan werkt het ook niet meer natuurlijk.
Dat geluid is er continu trouwens, dus ook tijdens rijden/stuur draaien. Is dus niet zo dat het bijv een geluid is dat verdwijnt zodra er kracht op stuur komt. Dan krijg ik wel beetje bijgeluiden maar dat lijkt me normaal want dan is die motor ook aan het werken en vind ik ook niet abnormaal.
Dus zodra er stroom op komt, is dat geluid er. Twee stuks geprobeerd, waren allebei verleden week geleverd dus simwear kan daar ook weinig aan doen.
Na een firmware update vorig jaar is dat ineens gewisseld: hoorbaar wanneer de as stil staat, en weer weg wanneer de as beweegt (bij de minste beweging).
Stoor mezelf er verder niet aan...
Toch nog eens gechecked bij absolute stilte, ik hoor hem dan ook bij beweging (maar anders en stiller)lapino schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:42:
Hier is het zowel bij bewegen als stilstaan.

Na wat verder inlezen heb ik nu onderstaande set samengesteld. Voor zo ver mijn onderzoek kennis rijkt moet dit gaan samenwerken.bakkie1985 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:21:
Sinds ik weer een pc heb ben ik me aan het orienteren op een set. Ik zag dit voorbij komen:
https://fanatec.com/eu-en...sports-starter-kit-for-pc
Wat mag ik hiervan verwachten?
Games die ik wil spelen : F1, iracing
Ps. Ik ga hem met een clamp aan het bureau gebruiken
- Fanatec CSL DD
- Fanatec CSL pedals
- Fanatec Table clamp (twijfel nog of ik een Next Level Racing Wheel Stand DD voor Direct Wheel Drives stand wil)
- LEOXZ – XF1 – SPORT Formulestuur + LCD-scherm – USB
klinkt zo : YouTube: 17 maart 2024lapino schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:00:
Het is trouwens niet echt een ‘whine’ eerder een soort gerommel. Klinkt beetje als een ijskast die ook zo beetje rommelend geluid kan maken. Het stuur blijft overigens stil, beweegt niet dus het is niet dat het de motor is die nog wat activeert. Trouwens, als ik de firmware heb geupdatet, dan viel het geluid weg en kwam terug zodra firmware klaar was, dus ben zelfs vrij zeker dat ze dit softwarematig kunnen uitzette, bijv detecteren als de base x min niet geactiveerd is en dan signaal geven om (vermoed ik) stroom af de motor te halen. Of ze dat gaan willen doen is iets anders. Denk dat ik hem toch maar ga terugsturen
[ Voor 16% gewijzigd door lapino op 17-03-2024 16:20 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ben alleen bang dat die usb kabel enorm gaat storen? Moet je die elke keer uittrekken als je de base aanzet? Zag bij een ander stuur klachten daarover namelijk dat de connectie dan veel te veel trekspanning krijgt. (Leoxz XF1 Pro)
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zelf nu een Simagic GT Neo besteld als vervanger van de Mclaren GT3 om ook gewoon eens te ervaren. Het zal bij mij ook ff wennen worden dat je altijd na aanzetten stuur 90 graden moet houden om Full Torque mode te activeren op mijn DD1.
Op een GSI

Op een GRID Porsche

Op een SimRep P9XX

etc.
Ik heb geen ervaring met GSI op een Fanatec DD. Maar op mijn Simucube 2 Pro hoef ik niet telkens de USB kabel los te halen en die zit ook totaal niet in de weg. Heb 'm door m'n frontmount heen geleid en dat zit top.Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:26:
Iemand ervaring met een GSI stuur op een Fanatec CS DD base? Ik wil na heel wat jaren met mijn Fanatec McLaren GT3 stuur wel eens wat anders (beters). Liefst iets met een scherm eigenlijk.
Ben alleen bang dat die usb kabel enorm gaat storen? Moet je die elke keer uittrekken als je de base aanzet? Zag bij een ander stuur klachten daarover namelijk dat de connectie dan veel te veel trekspanning krijgt. (Leoxz XF1 Pro)
/f/image/4bGPHTXC3BRRy3rGdkSZCA4K.png?f=fotoalbum_large)
Een GSI is de enige high-end die volgens mij nog betaalbaar is. Helaas zit er ook in de VS lange levertijd op, anders had een vriend van mij hem mee kunnen nemen (die woont in Texas en komt binnenkort deze kant op).
Twijfel nog of ik dan maar iets moet kiezen zonder display en een losse DDU.
Zinnen eigenlijk gezet op deze:
/f/image/vrgTzaTR3WtSn7kda1neqeY9.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 18-03-2024 09:17 ]
Ikzelf heb de FPE v1 en ben daar uitermate tevreden over. GSI is topkwaliteit.
Heeft ook geen enorme haast hoor. Liever wacht ik wat langer op iets goeds dan nu overhaast iets anders kopen.Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:42:
De FPE v2 is ook pas recentelijk geïntroduceerd. Gomez is as we speak de eerste modellen aan het assembleren. Niemand heeft 'm daadwerkelijk in huis. Wanneer je nu besteld zal het sowieso nog enige tijd duren voordat je 'm gaat hebben.
Ikzelf heb de FPE v1 en ben daar uitermate tevreden over. GSI is topkwaliteit.
Doe al 5 jaar met die McLaren GT3 en werkt prima. Maar ja, soms wil je wat anders.
De v2 is het wachten waard. Ik heb hem al in de handen gehad en zoveel beter dan de v1. We krijgen hem binnenkort hier ook maar helaas nog niet bekend wanneer.Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:49:
[...]
Heeft ook geen enorme haast hoor. Liever wacht ik wat langer op iets goeds dan nu overhaast iets anders kopen.
Doe al 5 jaar met die McLaren GT3 en werkt prima. Maar ja, soms wil je wat anders.
Had je ook kunnen bedenken toen je de ClubSport DD kocht.Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:49:
[...]
Heeft ook geen enorme haast hoor. Liever wacht ik wat langer op iets goeds dan nu overhaast iets anders kopen.
Just kiddin'.
Toen had ik nog geen idee van al die andere hardware. Ik zit/zat al meer dan 10 jaar in de Fanatec bubble en eigenlijk nooit problemen gehad.Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:55:
[...]
Had je ook kunnen bedenken toen je de ClubSport DD kocht.
Just kiddin'.
Voordeel is wel dat het ook redelijk makkelijk weer verkoopt. Heb elke keer voor rond de 150-200 euro kunnen upgraden van een Porsche GT2, naar CSL, naar CSLDD, naar CS DD.
Terwijl jij normaliter alles tot het excessieve aan toe alles uitzoekt.Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:06:
[...]
Toen had ik nog geen idee van al die andere hardware. Ik zit/zat al meer dan 10 jaar in de Fanatec bubble en eigenlijk nooit problemen gehad.
Voordeel is wel dat het ook redelijk makkelijk weer verkoopt. Heb elke keer voor rond de 150-200 euro kunnen upgraden van een Porsche GT2, naar CSL, naar CSLDD, naar CS DD.
De wereld van sim racing hardware is super onoverzichtelijk vind ik. En als ik ergens tevreden over ben qua merk, dan switch ik niet snel meer.Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:46:
[...]
Terwijl jij normaliter alles tot het excessieve aan toe alles uitzoekt.
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 18-03-2024 10:55 ]
Mwa, vind ik eigenlijk niet. Juist heden ten dagen is simracing booming en vind je talloze YouTube kanalen, Discords, subreddits etc met simracing advies en vragen op alle gebieden.Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:54:
[...]
De wereld van sim racing hardware is super onoverzichtelijk vind ik. En als ik ergens tevreden over ben qua merk, dan switch ik niet snel meer.
En niet te vergeten de verschillende topics hier op GoT zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 18-03-2024 11:29 ]
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.