Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 129 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 16:39

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: Rsnubje

Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:20:
[...]

Mwa, vind ik eigenlijk niet. Juist heden ten dagen is simracing booming en vind je talloze YouTube kanalen, Discords, subreddits etc met simracing advies en vragen op alle gebieden.

En niet te vergeten de verschillende topics hier op GoT zelf. ;)
Maar misschien doelt ie vooral op het aanbod van de hardware. Er zijn een paar shops die van alles wel iets hebben, maar kleinere merken zoals BavarianSimtec zie je bijna nergens.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:04
Ik kan me wel vinden in het standpunt van Phusebox.

Ik ben krap een jaar bezig met simracing en het kost erg veel moeite voor new entrants om goede, betrouwbare informatie te vinden. Lastigste vind ik dat de verkoop van alle hardware via internet gaat en er bijna geen mogelijkheden zijn om zelf te ervaren hoe een product is, laat staan ze 1-1 naast elkaar te vergelijken. Ik heb nooit zulke grote bedragen moeten investeren in hardware zonder het in handen gehad te hebben.

Op een gegeven moment wordt je dus gedwongen een sprong in het diepe te nemen en te gaan investeren en dan pas komen de ervaringen. Dat is denk ik ook een reden dat mensen zich in 'the rabbit hole' verliezen: Je kan nl. niet goed van tevoren ervaren of product X aansluit bij je eisen en wensen. Gevolg is kopen, doorverkopen en upgraden. Niet efficiënt en ook verneukeratief als je de hobby instapt met een bepaald budget in gedachten.

Verder zijn al de kanalen op internet voorzien van de nodige biases: Ten opzichte van merken, FFB power, realisme en nog veel meer zaken. En dus vrijwel geen manier om die biases zelf te kunnen testen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Biased? Hoe kom je daar bij. Gewoon Simucube kopen. Ben je klaar.

spoiler:
:+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34
Zelf vond ik de sim expo in Maastricht wel verhelderend, toch heel anders een stuur in je handen ipv een youtube filmpje. Door informatie, testen op een sim, en daadwerkelijk het product in handen is mijn lijstje toch wel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04 12:28
kosz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:55:
Zelf vond ik de sim expo in Maastricht wel verhelderend, toch heel anders een stuur in je handen ipv een youtube filmpje. Door informatie, testen op een sim, en daadwerkelijk het product in handen is mijn lijstje toch wel aangepast.
How, what, when?
Ik woon op 15 min van Maastricht. Niks over gehoord... :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:05:
[...]

How, what, when?
Moet je ons volgen. Wij zijn partner van de SFE ;)

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

chromeeh

the Gnome

Het is inderdaad lastig om de stap te maken van een simpele wheelstand, naar een cockpit met seat.
Helaas (bij mijn weten) geen shop met een showroom in de buurt om eens wat stoeltjes te proberen bijv.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:05:
[...]

How, what, when?
LOL. Die was samen met de InterClassics Maastricht. ;)

Toch wat meer in de simracing wereld gaan verdiepen Phuse. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Slechte promotie dan want ik volg best wat sim zaken op social media, maar nergens melding van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:10:
[...]

Slechte promotie dan want ik volg best wat sim zaken op social media, maar nergens melding van gezien.
Zelfs in de buitenlandse podcasts werd er over gesproken en hoe jaloers ze aan de overkant van de plas zijn, dat "wij" in Europa zulke expo's hebben. ;)

- iRacers Lounge Podcast
- The Simcast
- SimSundays Grid Finder

Maar eerdere Expo's vielen ook wel wat tegen heb ik gehoord. Echter dit jaar hadden ze het goed voor elkaar en was iedereen die er geweest is, laaiend enthousiast. En dat voor een gratis expo!

Misschien moet je weer actief/actiever worden op de GoT iRacing Discord. :)
Daarin zijn wij érg actief en worden al deze zaken altijd ruimschoots besproken.

[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 18-03-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zie nu ook dat ik 250 euro kwijt ben voor een Podium Hub met QR2. Dan kan ik beter mijn base verkopen en iets anders nemen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt binnenkort een GSI FPE v2 + Simucube Sport/Pro/Ultimate bundel. ;)

/edit: Ah, is er al! https://gomezsimindustrie...ts/fpe-v2-simucube-bundle

ESTIMATED LEAD TIMES:
  • SIMUCUBE 2 PRO BUNDLES: 3-6 WEEKS
  • SIMUCUBE 2 SPORT & ULTIMATE: 6-8 WEEKS

[ Voor 82% gewijzigd door Rivanov op 18-03-2024 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:20:
[...]

Mwa, vind ik eigenlijk niet. Juist heden ten dagen is simracing booming en vind je talloze YouTube kanalen, Discords, subreddits etc met simracing advies en vragen op alle gebieden.

En niet te vergeten de verschillende topics hier op GoT zelf. ;)
Talloze Youtube kanalen inderdaad maar degene die daadwerkelijk ECHT iets testen in plaats van binnen een zo'n kort mogelijke termijn er iets uit te rammen om maar de eerste te zijn en iets te kunnen roepen zijn schaars. Ik doe nu al een tijdje wat beta test werk voor meerdere fabrikanten en dan zie/hoor je nog wel eens wat aan fails van dergelijke partijen voorbij komen en dat zijn lang niet altijd de kanalen die een beetje in de marge lopen te klooien ;)

Daarnaast vind iedere gebruiker dat hij of zij het beste in huis heeft want merk X, Y, Z kan veel verder pissen dan de ander en als je dat niet hebt nou dan weet je niet wat je mis hoor... poeh poeh poeh wat een mega verschil tussen merk X, Y, en Z terwijl het gros van die gebruikers van instap X naar high end Z is gegaan en dus appels met peren aan het vergelijken is OF men heeft een flinke buyers bias OF men heeft nooit echt een 1 op 1 vergelijking kunnen uitvoeren (wat heel logisch is maar laat je dan niet in de maling nemen door de grijze massa in je bovenkamer).

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:20:
Er komt binnenkort een GSI FPE v2 + Simucube Sport/Pro/Ultimate bundel. ;)

/edit: Ah, is er al! https://gomezsimindustrie...ts/fpe-v2-simucube-bundle

ESTIMATED LEAD TIMES:
  • SIMUCUBE 2 PRO BUNDLES: 3-6 WEEKS
  • SIMUCUBE 2 SPORT & ULTIMATE: 6-8 WEEKS
Maar ja, dat is extreem duur vanwege import? Bijna 3000 euro voor de Sport...
Is toch te hoog gegrepen denk ik, plus weer 200-300 euro verlies op de Fanatec.

Waarschijnlijk is mijn rig ook niet geschikt qua mounting. (Sim-Lab TR1... nog zo'n miskoop :/ )

Dus uiteindelijk zal ik nog wel jaren doorgaan met mijn McLaren GT3.... want een nieuw Fanatec stuur kopen zie ik niet meer zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 18-03-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Maar ja, dat is extreem duur vanwege import? Bijna 3000 euro voor de Sport...
Is toch te hoog gegrepen denk ik, plus weer 200-300 euro verlies op de Fanatec.

Waarschijnlijk is mijn rig ook niet geschikt qua mounting. (Sim-Lab TR1... nog zo'n miskoop :/ )

Dus uiteindelijk zal ik nog wel jaren doorgaan met mijn McLaren GT3.... want een nieuw Fanatec stuur kopen zie ik niet meer zitten.
Los:
Simucube 2 Pro: € 1450,79
Simucube QR: € 75,-
GSI FPE v2 (2 paddles aluminum): € 1.497,86

€ 3022,65 (incl. verzending)

Bundel:
GSI FPE v2 (2 paddles carbon en incl. QR) + Simucube 2 Pro: €3,012.78 (incl. verzending)

Je kunt ook wachten totdat Simucube zelf de bundel gaat verkopen. Dan komt het vanuit Finland i.p.v. USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:13:
[...]

Simucube 2 Pro: € 1450,79
Simucube QR: € 75,-
GSI FPE v2 (2 paddles aluminum): € 1.497,86

€ 3022,65 (incl. verzending)

Bundel met GSI FPE v2 (2 paddles carbon en incl. QR) + Simucube 2 Pro: €3,012.78 (incl. verzending)

Je kunt ook wachten totdat Simucube zelf de bundel gaat verkopen. Dan komt het vanuit Finland i.p.v. USA.
Of tot ik de loterij win... haha. Pff duur speelgoed. En zoals gezegd past het niet op mijn rig.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 18-03-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:15:
[...]

Of tot ik de loterij win... haha. Pff duur speelgoed. En zoals gezegd past het niet op mijn rig.
Ik heb de mijne met Black Friday gekocht. Dan heeft Simucube altijd 10% korting.
Maar je kunt ook code DAN5 gebruiken (van Dan Suzuki), dan krijg je 5% korting bij zowel Simucube als GSI. ;)

Heb je nu een front/side-mount voor je Fanatec? Of een Wheeldeck? Want op een Wheeldeck past het gewoon. Heb je echter wel de Simucube Mount nodig. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 18-03-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:16:
[...]

Ik heb de mijne met Black Friday gekocht. Dan heeft Simucube altijd 10% korting.
Maar je kunt ook code DAN5 gebruiken (van Dan Suzuki), dan krijg je 5% korting bij zowel Simucube als GSI. ;)

Heb je nu een front/side-mount voor je Fanatec? Of een Wheeldeck? Want op een Wheeldeck past het gewoon. Heb je echter wel de Simucube Mount nodig. :)
Wheeldeck. Sim-Lab TR 1. Daar is geen front mount voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Dan kun je 'm dus gewoon op de Wheeldeck monteren middels de Simucube Mount zoals ik hierboven plaatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 14:46
Zeer zeker tevreden van de Simucube Sport, daar kan k heel lang mee verder en kan k zeker aanraden. Ze hebben een heel goede reputatie en ik wou niks uit China, alzullen de Simagics en Mozavan dezewereld zeker ook nietslecht zijn.
GSI sturen zijn knap maar wel stevig aan de prijs. Er zijn genoeg andere fabrikanten met collega's stuurtje die (iets) goedkoper zijn.
Ik vind het zelf leuker om met replica sturen rond te rijden, maar das voor ieder weer anders. Alleszins heel blij met mijn Bentley Continental GT3 en McLaren 720S evogt3 stuurtje hier.
Dus 3000€ voor een Simucube wheelbase + stuur hoeft zeker niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt ook een Pokornyi Engineering stuur zelf maken. :+

https://pokornyiengineering.com/collections/diy-designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-04 15:10
glnk schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:57:
[...]

Ik heb een Simucube 2 Pro en deze is ook niet compleet stil. Als er stroom op staat maar niet in gebruik kan het soms afhankelijk zijn van de positie waarin het stuur staat. Een paar mm naar links of rechts en het geeft een andere toon of minder geluid. Simucube 1 met de Mige motor die ik hiervoor had ook vergelijkbaar, wel iets luider dan SC2.
Ik heb ook een Simucube 2 Pro. Het is mij nooit opgevallen dat deze geluid maakte tot ik onlangs eens speelde zonder hoofdtelefoon.

Maar dan nog is het geluid echt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:15:
[...]

Ik heb niet alles hierboven gelezen, maar je kan nog wat besparen op het stuurtje. Dat kan goedkoper als je geen scherm wenst bv. (stel dat je in VR zit, dan heb je toch niets aan dat scherm op je stuur).

Langs de andere kant, je gaat altijd wel wat geld uitgeven aan een stuurtje. Aan 500-1000 EUR zit je snel. Dus ja, als je die GSI wilt, dan maakt misschien dat deel extra ook niet meer zoveel uit op dat totaalbedrag. Maar zo blijf je natuurlijk bezig, en waar stopt het dan. Zo gaat dat met deze hobby :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-04 14:06
Flying Hawkic schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:12:
[...]

Ik heb ook een Simucube 2 Pro. Het is mij nooit opgevallen dat deze geluid maakte tot ik onlangs eens speelde zonder hoofdtelefoon.

Maar dan nog is het geluid echt minimaal.
En maakt deze dan geluid als je niks doet? Dus als je gewoon de base onder stroom hebt staan maar stuur niet aanraakt? Want het is net dat wat me stoort aan de Simagic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lapino schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:29:
[...]

En maakt deze dan geluid als je niks doet? Dus als je gewoon de base onder stroom hebt staan maar stuur niet aanraakt? Want het is net dat wat me stoort aan de Simagic.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Phusebox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Ik weet niet hoe breed de TR1 is, maar de frontmount voor de GT1-Evo is enigszins verstelbaar omdat deze voor zowel de GT1-Evo als de GT1-Evo v2 geschikt is, en die verschillen een klein beetje in de breedte. Wellicht past die dus ook op de TR1?

https://sim-lab.eu/products/front-mount-gt1-evo-sim-racing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Wtf is dat trouwens op marktplaats, heb daar tijdje race-spullen te koop staan, heel wat berichtjes met vragen, biedingen enz tot je op punt komt om af te spreken en dan geen enkele reactie meer. Blijkbaar vinden sommige mensen het leuk op ads te reageren zonder intentie om te kopen. Begrijp het niet. Afin, moest het efkes kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 18:03
[...]

Ja de simucube 2 pro maakt wel geluid als er stroom op staat en je het stuur niet aanraakt. Tenzij de stopknop ingedrukt is.. maar dan staat er effectief geen stroom op. Het is heel subtiel en niet storend maar het klinkt als een lopende kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ok bedankt voor de info, ook hier weer...heel wat SC2Pro eigenaars beweren dat hun wheelbase compleet stil is in dat geval. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
@lapino ik vraag me oprecht af of de gemiddelde Simucube eigenaar dit geluid überhaupt zal opmerken aangezien je met zo'n dure wheelbase waarschijnlijk nog wel wat andere hardware hebt die potentieel meer lawaai maakt.

Ik weet niet of het waar is natuurlijk, maar van wat je her en der leest is dat het "lopende water geluid" gewoon een eigenschap die alle DD wheelbases vertonen i.v.m. de onderliggende techniek.

Mocht je nu toch nog een SC2 proberen, dan ben ik wel benieuwd naar je ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Bedankt voor je input. Uiteraard wil ik vermijden om kosten te doen om dan met zelfde resultaat te zitten. Ben eigenlijk wel tevreden over die Simagic, is nu ook niet bepaald low budget ding. Sowieso kost het me 500 euro extra als ik naar SC2Pro ga, en dat heb ik er zéker voor over als de wheelbase dan stil is wanneer niet in gebruik maar als het idd zo is dat dit altijd het geval is, ook bij de Simucubes, dan heeft switchen totaal geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
[...]

Nee, volledig stil (en ik hoor nog goed :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
glnk schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:09:
[...]

Ja de simucube 2 pro maakt wel geluid als er stroom op staat en je het stuur niet aanraakt. Tenzij de stopknop ingedrukt is.. maar dan staat er effectief geen stroom op. Het is heel subtiel en niet storend maar het klinkt als een lopende kraan.
Een lopende kraan zelfs? Zeker dat je de kraan in de keuken niet dicht ben vergeten te draaien :+ ?

Nee, maar dat lijkt mij vreemd? Ik hoor helemaal niets, ook niet als de omgeving stil is. Misschien moet je Simucube eens contacteren om te vragen of dat wel normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Greencap schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:53:
@lapino ik vraag me oprecht af of de gemiddelde Simucube eigenaar dit geluid überhaupt zal opmerken aangezien je met zo'n dure wheelbase waarschijnlijk nog wel wat andere hardware hebt die potentieel meer lawaai maakt.

Ik weet niet of het waar is natuurlijk, maar van wat je her en der leest is dat het "lopende water geluid" gewoon een eigenschap die alle DD wheelbases vertonen i.v.m. de onderliggende techniek.

Mocht je nu toch nog een SC2 proberen, dan ben ik wel benieuwd naar je ervaring :)
Mijn rig staat naast mijn bureau waar ik aan werk, en dan heb ik geen andere apparaten aan staan. Buiten een laptop, maar die is bijzonder stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:05:
Bedankt voor je input. Uiteraard wil ik vermijden om kosten te doen om dan met zelfde resultaat te zitten. Ben eigenlijk wel tevreden over die Simagic, is nu ook niet bepaald low budget ding. Sowieso kost het me 500 euro extra als ik naar SC2Pro ga, en dat heb ik er zéker voor over als de wheelbase dan stil is wanneer niet in gebruik maar als het idd zo is dat dit altijd het geval is, ook bij de Simucubes, dan heeft switchen totaal geen zin.
Dus meerdere gebruikers hier op GoT melden dat ze niets horen, en één gebruiker laat weten dat hij iets hoort en jij maakt er dan meteen uit op dat het bij Simucube dus ook altijd het geval is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Rustig, ik maak nergens iets op uit. Ik lees gewoon wat ik lees, een mens zou op de duur vijf wheelbases bij vijf verschillende winkels moeten gaan kopen, zo lijkt het toch. Maar die luxe heb ik niet. Ik kan onmogelijk een Simucube gaan bestellen en dan hopen dat die goed is, en dan beslissen wat ik terugstuur. Zoveel 'marge' heb ik niet :)

Zowel bij Simagic als Simucube zijn er mensen die beweren niks te horen, en zijn er die wél bijgeluiden horen. Denk dat het toch normaal is dat ik twijfels heb dan.

[ Voor 20% gewijzigd door lapino op 18-03-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
lapino schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:37:
Rustig, ik maak nergens iets op uit. Ik lees gewoon wat ik lees, een mens zou op de duur vijf wheelbases bij vijf verschillende winkels moeten gaan kopen, zo lijkt het toch. Maar die luxe heb ik niet. Ik kan onmogelijk een Simucube gaan bestellen en dan hopen dat die goed is, en dan beslissen wat ik terugstuur. Zoveel 'marge' heb ik niet :)

Zowel bij Simagic als Simucube zijn er mensen die beweren niks te horen, en zijn er die wél bijgeluiden horen. Denk dat het toch normaal is dat ik twijfels heb dan.
Anders moet je eens de helpdesk van Simucube contacteren? Als ze zeggen dat er niets te horen valt, en je bestelt en je hoort toch iets, dan stuur je hem gewoon terug. Nu, dat recht heb je natuurlijk sowieso. Mijn ervaring met de support van Simucube is heel goed. Ze gaan je geen marketing praatjes vertellen als je duideijk uitlegt waarom je de vraag stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heeft iemand hier ervaring met ofwel G-Performance ofwel Simucube rechtstreeks voor aankoop? Ik vind voor Simucube niet meteen lokale dealers.

Voor deze bundle "Ascher Artura Sport x Simucube 2 Wheelbase Bundle - Simucube 2 Sport" scheelt het ongeveer 15 euro.

[ Voor 57% gewijzigd door lapino op 18-03-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

lapino schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:50:
Heeft iemand hier ervaring met ofwel G-Performance ofwel Simucube rechtstreeks voor aankoop? Ik vind voor Simucube niet meteen lokale dealers.

Voor deze bundle "Ascher Artura Sport x Simucube 2 Wheelbase Bundle - Simucube 2 Sport" scheelt het ongeveer 15 euro.
Zeker, ik heb vorig jaar iets gekocht bij G-Performance en er was iets 'vreemd' aan mijn adres (werk adres opgegeven maar private customer :P ) en de mails daarover gingen heel vlot. Versturen ging vervolgens ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
lapino schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:50:

Ik heb ook rechtstreeks bij Simucube gekocht. Geen problemen :). Ook niet als je support nodig hebt. Er was iets mis met mijn stuurtje en dat is netjes op hun kosten teruggestuurd (ik denk zelfs dat DHL het bij mijn thuis is komen halen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
Bij simucube lijkt dit ook gewoon voor te komen: https://community.granite...ound-of-equipment/8941/33

Wel wat oude thread dus misschien is het eea weer verbeterd, maar er is ook een post van (denk ik?) van de fabrikant zelf en die geeft aan dat het normaal is dat ze enigszins bewust de wheelbase zo afstellen omdat het dan meer details geeft.

Er lijkt in ieder geval een marge te zijn waardoor de wheelbases wellicht niet allemaal hetzelfde klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-04 16:33
bakkie1985 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:48:
[...]

Na wat verder inlezen heb ik nu onderstaande set samengesteld. Voor zo ver mijn onderzoek kennis rijkt moet dit gaan samenwerken.
- Fanatec CSL DD
- Fanatec CSL pedals
- Fanatec Table clamp (twijfel nog of ik een Next Level Racing Wheel Stand DD voor Direct Wheel Drives stand wil)
- LEOXZ – XF1 – SPORT Formulestuur + LCD-scherm – USB
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In de basis gaat dit gewoon werken (mits je NIET op console gamed) maar welke QR ga je gebruiken? Die ga je wel nodig hebben namelijk en vergeet niet dat de CSL DD standaard nog geleverd gaat worden met de QR1 shaft, dat je niet een QR2 wheel side besteld bij Leoxz en dan tot de conclusie komt dat je nog eens verzendkosten af mag tikken bij Fanatec voor de QR2 type C shaft ;)

Ik zou de QR2 shaft er overigens meteen bij bestellen bij de CSL DD en dan op het Leoxz stuurtje hun variant van de QR2, https://www.leoxz.com/pro...be-4117-a56c-90c9493ccfab
[sarcasm-mode]
Volgens sommige Simucube gebruikers absoluut onmogelijk want een SC2 is absolute perfectie die bij geen enkel ander merk behaald kan worden, hoe durft iemand zoiets te beweren (ook al zegt Granite zelf dat het prima mogelijk is en dat er nou eenmaal wat tolerantie is)... en waarom heb je dan ook geen nier verkocht zodat je de Ultimate kon kopen, nee men moest weer zuinig gaan zitten doen en de "normale" pro nemen of van nog grotere armoede de sport nemen :+
[/sarcasm-mode]

Zonder gekheid, de SC2 sport hier in huis is nagenoeg vrij van geluid, de DD2 hetzelfde maar die heeft een fan dus die hoor je altijd wel (althans... ik game altijd met headphone op dus nergens last van ;) ) iets maar sinds de QR1 vervangen is door een QR2 is dat gewoon acceptabel.

Afgelopen jaar ook wel eens een pre-productie model onder handen gehad waarbij ik het idee had dat ie ieder moment in mijn gezicht kon ontploffen maar ja pre-productie dus dat is vaak houwtje touwtje ;)

[ Voor 46% gewijzigd door R2D2 op 18-03-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-04 16:33
R2D2 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:35:
[...]

In de basis gaat dit gewoon werken (mits je NIET op console gamed) maar welke QR ga je gebruiken? Die ga je wel nodig hebben namelijk en vergeet niet dat de CSL DD standaard nog geleverd gaat worden met de QR1 shaft, dat je niet een QR2 wheel side besteld bij Leoxz en dan tot de conclusie komt dat je nog eens verzendkosten af mag tikken bij Fanatec voor de QR2 type C shaft ;)

Ik zou de QR2 shaft er overigens meteen bij bestellen bij de CSL DD en dan op het Leoxz stuurtje hun variant van de QR2, https://www.leoxz.com/pro...be-4117-a56c-90c9493ccfab

[...]

[sarcasm-mode]
Volgens sommige Simucube gebruikers absoluut onmogelijk want een SC2 is absolute perfectie die bij geen enkel ander merk behaald kan worden, hoe durft iemand zoiets te beweren (ook al zegt Granite zelf dat het prima mogelijk is en dat er nou eenmaal wat tolerantie is)... en waarom heb je dan ook geen nier verkocht zodat je de Ultimate kon kopen, nee men moest weer zuinig gaan zitten doen en de "normale" pro nemen of van nog grotere armoede de sport nemen :+
[/sarcasm-mode]

Zonder gekheid, de SC2 sport hier in huis is nagenoeg vrij van geluid, de DD2 hetzelfde maar die heeft een fan dus die hoor je altijd wel (althans... ik game altijd met headphone op dus nergens last van ;) ) iets maar sinds de QR1 vervangen is door een QR2 is dat gewoon acceptabel.

Afgelopen jaar ook wel eens een pre-productie model onder handen gehad waarbij ik het idee had dat ie ieder moment in mijn gezicht kon ontploffen maar ja pre-productie dus dat is vaak houwtje touwtje ;)
ik ben blij dat ik de vraag gesteld heb want ik lees nieuwe dingen. ik was in de veronderstelling dat dit plug and play was namelijk

Bij fanatec deze nodig:
https://fanatec.com/eu-en...cessories/qr2-base-side-c

Bij stuurtje dan deze nodig:
https://simracewebshop.co...r-fanatec/?v=796834e7a283

correct?

[ Voor 6% gewijzigd door bakkie1985 op 18-03-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

lapino schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:05:
De SC2 Sport die ik had hoorde je alleen zachtjes wanneer in gebruik. Power off en de brick nog wel op stroom en er was niets te horen. Heb dat ook nog nooit gehoord en het geluid bij in gebruik is by design. Staat een link in dit topic waar een Granite Devices medewerker dat beaamt.
Om Simucube 2 servo’s zou ik me persoonlijk geen enkele zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ja denk dat ik er gewoon teveel aandacht aan besteed, het maakt op de alphaU inderdaad lawaai (afin, het klinkt inderdaad beetje als lopend water), is gewoon raar dat dat geluid er ook is als ik letterlijk niks doe. Maar tijdens racen hoor je dat toch niet. Dat gezegd zijnde, de ultimate is eigenlijk way overkill, denk dat ik met een 17nm al meeeer dan genoeg power zou hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door lapino op 18-03-2024 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:56
R2D2 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:35:
Heb ook de DD2 en de fan spint altijd volgens mij, maar echt horen doe je dat niet. Soms bij opstart gaat die voor een seconde voluit, dat is anders. Maar ik heb dat tijdens het racen nog nooit gehoord, ook nat na 5-6h, enige dat je dan hoort is de rem die piept.

De DD2 is voor de rest icm de QR2 toch wel heel stil. Meeste geluid komt van de GPU tijdens het racen, maar ook hier overstijgt de koptelefoon of luidsprekers alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
lapino schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:03:
Ja denk dat ik er gewoon teveel aandacht aan besteed, het maakt op de alphaU inderdaad lawaai (afin, het klinkt inderdaad beetje als lopend water), is gewoon raar dat dat geluid er ook is als ik letterlijk niks doe. Maar tijdens racen hoor je dat toch niet. Dat gezegd zijnde, de ultimate is eigenlijk way overkill, denk dat ik met een 17nm al meeeer dan genoeg power zou hebben.
Simagic heeft ook veel meer koppel dan ze adverteren. De mini wordt vaak gemeten op 13nm en de gewone alpha laatst zelfs op 22nm. Bij de mini hadden ze een test gedaan waar ze een uur lang onafgebroken 12.5nm op het stuur konden meten (en hij was ook niet overhit zoals je sommigen dan als tegenargument hoort beweren, wat ook niet kan want anders kan dat koppel niet vastgehouden worden). Dus een ultimate is inderdaad wel wat overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb nu een CS DD, en die maakt echt nul geluid als je hem niet gebruikt. Als je hem wel gebruikt hoor ik eigenlijk ook nooit bijgeluiden, er zit geen fan in, dus het enige dat je hoort is de weerstand van het draaien en de schakelflippers uiteraard (die van mij gaan nogal hard (custom magnetic shifters op de McLaren GT3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Die Leoxz XF1 Pro ergens uithalen wordt nog een uitdaging volgens mij?
En ik heb zelf een CSL DD 8 Nm gehad, en nu de CS DD. Nu alles naar behoren werkt is het toch wel weer een flinke stap vooruit. Dus als je budget het toelaat. Anders heb je net als mij na 6 maanden alweer spijt :D

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bakkie1985 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:00:
[...]

ik ben blij dat ik de vraag gesteld heb want ik lees nieuwe dingen. ik was in de veronderstelling dat dit plug and play was namelijk

Bij fanatec deze nodig:
https://fanatec.com/eu-en...cessories/qr2-base-side-c

Bij stuurtje dan deze nodig:
https://simracewebshop.co...r-fanatec/?v=796834e7a283

correct?
Yep, en dan de "link" nemen. Al is de meerwaarde daarvan 0 ten opzichte van de core, je moet het stuur hoe dan ook via usb aansluiten en de core is vreemd genoeg nog duurder ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 17:23
Is er eigenlijk al bekend wanneer Fanatec gaat beginnen met het uitleveren van bijv. de CSL DD met standaard QR2 mount? Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een starterskit (tot 500 euro). Echter, het feit dat je alweer ruim 100 euro kwijt bent voor een mount die (in mijn ogen) standaard zou moeten komen, houdt me nog tegen om het Fanatec eco-systeem in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
eborn schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:48:
Is er eigenlijk al bekend wanneer Fanatec gaat beginnen met het uitleveren van bijv. de CSL DD met standaard QR2 mount? Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een starterskit (tot 500 euro). Echter, het feit dat je alweer ruim 100 euro kwijt bent voor een mount die (in mijn ogen) standaard zou moeten komen, houdt me nog tegen om het Fanatec eco-systeem in te duiken.
Helaas niet bekend. Snap ook niet waarom dat zo lang duurt. Ze kunnen beter de QR2 standaard maken in heel de lineup. Het verschil is zo groot in gebruiksgemak en geluid dat ik niet terug naar de QR1 zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 17:23
Engineer Stewie schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:58:
Helaas niet bekend. Snap ook niet waarom dat zo lang duurt. Ze kunnen beter de QR2 standaard maken in heel de lineup. Het verschil is zo groot in gebruiksgemak en geluid dat ik niet terug naar de QR1 zou willen.
Mogelijk dat er nog te weinig voorraad van QR2 is, of dat men eerst van al hun QR1 af wil :P De kans is natuurlijk groot dat de Ready2Race bundle duurder wordt als QR2 er op komt, maar dan zit ik in ieder geval niet met overtollig QR1 spul wat ik toch niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik moet zeggen dat er op MP best veel vraag is naar de QR1 nog. Ik heb er net twee verkocht voor 50 euro elk binnen een paar dagen na upgrade naar de QR2. Blijkbaar is daar toch een grote markt voor, misschien voor gebruik op 3rd party wheels? Dus die vijftig euro moet je in je hoofd even aftrekken van de kosten.

De base side QR1 daarentegen krijg ik nul reactie op, dat begrijp ik dan weer wel, die wil je alleen hebben als je een kapotte QR1 wheel side hebt én om onduidelijke redenen niet meteen wil upgraden naar de QR2 versie.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-03-2024 14:13 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-04 13:16
Vorige week besteld, gisteren bezorgd. Nu nog even mijn nieuwe rig afbouwen en dan kan ik gaan oefenen :)
De eerste ervaringen zijn in ieder geval heel erg positief. Ik kom van een Thrustmaster T150.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MA9oY5futC5jh-rOB6D4BVo81QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k58ivTHKLk0xzgASNcXkVgbd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCVS-BhWK8j3F-I8Gbpd8oDsjV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBClDSKzjpU6sexWXTRuSPLM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Podium Hub is ook moeilijk aan te komen, is dat echt de enige manier om een GSI stuur op een Fanatec aan te sluiten?
Wil niet meteen investeren in een nieuwe base, dus is dit maar even de tussenweg. De QR2 haal ik dan wel van mijn huidige stuur af. Ik wissel toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:41
Phusebox schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:05:
Podium Hub is ook moeilijk aan te komen, is dat echt de enige manier om een GSI stuur op een Fanatec aan te sluiten?
Wil niet meteen investeren in een nieuwe base, dus is dit maar even de tussenweg. De QR2 haal ik dan wel van mijn huidige stuur af. Ik wissel toch nooit.
Simracingmachines heeft ook wel wat oplossingen ervoor. Inmiddels zoveel dat ik het bijna niet meer volg wat er allemaal mogelijk is.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 23-04 09:36
Een tijdje geleden heb ik via V&A een Sim-Lab P1-X aangeschaft. Ben er nog niet uit welke DD drive ik ga aanschaffen, ik neig naar de Asetek La Prima bundle.

Pedalen heb ik wel besteld, heb gekozen voor de Simsonn pedalen (3 pedalen, 2 dempers) van Aliexpress. Weer een variant van de Simjacks, heb deze pedalen hier nog niet voorbij zien komen.

Grappig dat een geadverteerde prijs van 242 uiteindelijk 180 wordt met kortingen en prijscorrecties. Ik klaag niet. :)

Voor wie geinteresseerd is zal ik wel even foto's plaatsen als ze binnen zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou nee dus. Je hebt onder andere de SRM Emulators en van Leoxz de QR2 met ingebouwde emulator.

Maar de pallet van GSI naar Europa bevat geen FPE V2 hoorde ik, dus dat gaat nog wel even duren.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 21-03-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:08:
[...]

Nou nee dus. Je hebt onder andere de SRM Emulators en van Leoxz de QR2 met ingebouwde emulator.

Maar de pallet van GSI naar Europa bevat geen FPE V2 hoorde ik, dus dat gaat nog wel even duren.
Gomez is sowieso nu eerst de pre-orders aan het bouwen. Dus de vrije verkoop modellen zal sowieso nog wel even duren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsdU5yGX9npw2uP4BhAVsHeVV_c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DWvPHCC6hSsEZcf290TXcJzx.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 21-03-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:10
Ik ben van plan na een paar jaar mijn Thrustmaster T248 te vervangen,

Nu toch wel benieuwd naar ervaringen aangezien ik best wel verloren ben in alles wat mogelijk is op dit moment, en misschien is er iemand met de gouden tip

Voornamelijk gebruik ik het op dit moment voor Iracing, ACC(drifting) en van plan wat Rally te gaan doen eventueel

Mijn plan is te gaan voor de volgende set-up
- Moza R12
- Moza Sequential shifter
- Moza Handbrake
Qua Rig ben ik van plan een Trakracer TR120 aan te schaffen

Qua stuur moet ik nog even kijken en het voordeel is dat die een quick release hebben en maak ik me niet teveel zorgen over.

Het probleem waar ik in verloren raak zijn de pedalen, en de vele reviews/aanbevelingen die er te vinden zijn, mijn eerste idee was hier ook voor de Moza CRP pedalen te gaan.

Maar inmiddels zit ik ook te kijken naar
- SIMAGIC P1000
- VNM Simulation LITE

Ook hoor ik goede dingen over Simjack Pro's maar het bevalt me eigenlijk niet dat ze van ALi komen (hoeft niet verkeerd te zijn, maar best bedrag en hopen dat alles goed gaat)

Dus eigenlijk een heel verhaal om aan te geven ik heb geen idee meer, en ook geen idee of dit uberhaupt een decent set-up zou gaan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
Marascon schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:33:

Ook hoor ik goede dingen over Simjack Pro's maar het bevalt me eigenlijk niet dat ze van ALi komen (hoeft niet verkeerd te zijn, maar best bedrag en hopen dat alles goed gaat)
Zoals hierboven gepost, heb net een bestelling bij Ali gedaan, niet de Simjacks, maar de Simsonn pedalen besteld. Volgens de reviews die ik gezien heb nét wat beter.
Heb wel met creditcard besteld voor extra bescherming. Maar ga er van uit dat het wel goed gaat. Zal hier mijn bevindingen wel delen van het proces.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-04 21:14
MartijnA3 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:03:
[...]

Zoals hierboven gepost, heb net een bestelling bij Ali gedaan, niet de Simjacks, maar de Simsonn pedalen besteld. Volgens de reviews die ik gezien heb nét wat beter.
Heb wel met creditcard besteld voor extra bescherming. Maar ga er van uit dat het wel goed gaat. Zal hier mijn bevindingen wel delen van het proces.
Heb je een linkje naar de pedalen? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:52
MartijnA3 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:03:
[...]

Allemaal dezelfde dingen, upgrades moet je toch doen zoals de elastomeren en de lager upgrade.

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Mistacal schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:51:
[...]

Allemaal dezelfde dingen, upgrades moet je toch doen zoals de elastomeren en de lager upgrade.
Dat is dus niet waar. Zie YouTube: 'NEW' SIMSONN Pro Pedals [UNBOXING] UPDATED! Let's go through the NE... . De Simsonns hebben andere lagers en niet de flex van de Simjacks.

In eerste instantie had het Simsonn rempedaal een loadcell van 130Kg, dit is nu 200Kg. En zoals je in de link van Ali kunt zien, worden er verschillende sets elastomeren meegeleverd en ook verschillende pre load veren.

Uiteraard is het afwachten, maar ze zijn niet hetzelfde.

[ Voor 56% gewijzigd door MartijnA3 op 23-03-2024 13:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Marascon ik zou persoonlijk geen Trakracer aanschaffen, deze hebben profielen die dunner zijn dan de profielen van Sim-lab en Treq. Plus deze laatste 2 zijn Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-04 09:58
dawg schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:46:
@Marascon ik zou persoonlijk geen Trakracer aanschaffen, deze hebben profielen die dunner zijn dan de profielen van Sim-lab en Treq. Plus deze laatste 2 zijn Nederlands.
Dunner hoe? De Trak Racer T120 zit met zijn 120x40 basisprofielen tussen een TREQ One/Sim-Lab GT1 EVO (80x40) en TREQ Ace (160x40 en 120x40 combinatie) in. Dat gezegd hebbende zou ik ook lekker bij een NL fabrikant shoppen. Voor een Moza R12 is een 80x40 rig overigens ook sterk zat.

@Marascon Wanneer je ook gaat driften zijn de Simagic P1000 pedalen wel fijn hoor. Uiteraard kun je elke pedalenset overal wel voor gebruiken maar de P1000 voelen best natuurlijk aan en doseren goed, wat wel zo fijn is met driften. Optionele extra rem rubbers en elastomeren zijn wel aan te raden als je nog niet weet of je een hard of licht rempedaal wilt, de range daarin is met deze set heel erg groot. Koppeling heeft overigens ook een voelbaar aangrijppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Recrush schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:29:
[...]

Dunner hoe? De Trak Racer T120 zit met zijn 120x40 basisprofielen tussen een TREQ One/Sim-Lab GT1 EVO (80x40) en TREQ Ace (160x40 en 120x40 combinatie) in. Dat gezegd hebbende zou ik ook lekker bij een NL fabrikant shoppen. Voor een Moza R12 is een 80x40 rig overigens ook sterk zat.

@Marascon Wanneer je ook gaat driften zijn de Simagic P1000 pedalen wel fijn hoor. Uiteraard kun je elke pedalenset overal wel voor gebruiken maar de P1000 voelen best natuurlijk aan en doseren goed, wat wel zo fijn is met driften. Optionele extra rem rubbers en elastomeren zijn wel aan te raden als je nog niet weet of je een hard of licht rempedaal wilt, de range daarin is met deze set heel erg groot. Koppeling heeft overigens ook een voelbaar aangrijppunt.
Zie Señor Sjon in "Rigs, cockpits en wheelstands"

Het gaat dus niet om de grootte van de profielen, maar de dikte van het aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
dawg schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:46:
Ik ben uitermate tevreden met mijn Trakracer TR8 Pro.
Maargoed, dat is geen alu profiel rig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hier op mijn rig zit een buttoxbox, Arduino pro Micro met 10 knoppen, switch en 3 rotary knoppen.
Vorige week had ik problemen met mijn Sim3D pedaalmotors en heb per ongeluk in Simhub de Arduino van mijn buttonbox gewist. Heel stom natuurlijk, maar nu doen de knoppen het niet meer.

Nu ben ik a-technisch, maar weet dat de Arduino het wel doet in de Arduino IDE software. Alleen de desbetreffende sketch ontbreekt.
De contactgegevens van de persoon waar ik de buttonbox van heb gekocht kan ik niet meer vinden. Anders had ik de sketch gevraagd.

Kan de buttonbox nu de prullenbak in of zijn er nog mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Simbob schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:52:
Hier op mijn rig zit een buttoxbox, Arduino pro Micro met 10 knoppen, switch en 3 rotary knoppen.
Vorige week had ik problemen met mijn Sim3D pedaalmotors en heb per ongeluk in Simhub de Arduino van mijn buttonbox gewist. Heel stom natuurlijk, maar nu doen de knoppen het niet meer.

Nu ben ik a-technisch, maar weet dat de Arduino het wel doet in de Arduino IDE software. Alleen de desbetreffende sketch ontbreekt.
De contactgegevens van de persoon waar ik de buttonbox van heb gekocht kan ik niet meer vinden. Anders had ik de sketch gevraagd.

Kan de buttonbox nu de prullenbak in of zijn er nog mogelijkheden?
Je zou via simhub een nieuwe sketch kunnen maken op basis van wat je hier zegt. Je moet alleen weten welke knoppen waarop zitten, maar met een beetje trial en error kom je er ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
rsnubje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:10:
[...]

Je zou via simhub een nieuwe sketch kunnen maken op basis van wat je hier zegt. Je moet alleen weten welke knoppen waarop zitten, maar met een beetje trial en error kom je er ook wel.
dat wordt een uitdaging :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Simbob schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:57:
[...]

dat wordt een uitdaging :o
Haha ja. Je weet hoe je via simhub een sketch moet bouwen? Zou dat dan sowieso alleen met die buttonbox aan je pc doen :P Wat je evt kan doen is de box open halen en kijken waar wat naartoe gaat, maar dat gaat misschien al wat ver voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
eborn schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:48:
Ik las iets van op z'n best eind dit jaar, maar dat was niet officieel, maar meer een gerucht van 'kringen rond Fanatec.'

Gezien de leveringsproblemen die ze nog lijken te hebben en de blijkbaar nog grote vraag, denk ik niet dat ze erg gaan haasten.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 09:41

backupdevice

Boeh!

Marascon schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:33:
I
Qua Rig ben ik van plan een Trakracer TR120 aan te schaffen
Nice, die heb ik ook. Zeer tevreden mee en absoluut geen flex whatsoever

Absoluut een aanrader . Je kan via de website bestellen en dan via de mail vragen of zij de bestelling in Venlo voor je klaar zetten. Kan je dan zelf ophalen. Is sneller en goedkoper

[ Voor 22% gewijzigd door backupdevice op 25-03-2024 14:34 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
rsnubje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:30:
[...]

Haha ja. Je weet hoe je via simhub een sketch moet bouwen? Zou dat dan sowieso alleen met die buttonbox aan je pc doen :P Wat je evt kan doen is de box open halen en kijken waar wat naartoe gaat, maar dat gaat misschien al wat ver voor je.
De box heb ik al open gehad, maar ik kon niet zo goed zien waar alles zat. De printplaat zit er namelijk op de kop in.
Ik ga het nog even verder bekijken, anders koop ik nieuwe.
Bedankt iig voor de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03 13:09
Excuus als dit al ergens in deze thread staat, maar kan het met de zoekfunctie niet vinden.
Weet iemand of ik met een PS4 race stuur Gran Turismo 7 kan spelen ondanks dat dat stuur niet in de "compatible" lijst staat van Gran Turismo 7?

Ik snap dat ik met een niet ondersteund stuur niet de totale ervaring krijg, maar ik vind de wel ondersteunde racesturen echt super duur en ik ben bang dat ik hem niet zo vaak ga gebruiken, alleen een paar GT7 races en dan zet ik hem vermoedelijk weer op marktplaats...
Op marktplaats heb ik namelijk PS4 race sturen gezien voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Simbob schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:54:
[...]

De box heb ik al open gehad, maar ik kon niet zo goed zien waar alles zat. De printplaat zit er namelijk op de kop in.
Ik ga het nog even verder bekijken, anders koop ik nieuwe.
Bedankt iig voor de suggesties.
Een nieuwe kopen lijkt me niet nodig hoor. En anders wil ik hem ook best opnieuw programmeren voor je. Lijkt me een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Laatst online: 07:49
Dit kan een oplossing voor je zijn: https://pokornyiengineering.com/products/srm-tiny-emulator

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Klopt, had ik ook gezien. Ben er nog niet helemaal uit en net een onverwachte setback van 1500 euro gehad dus het nieuwe stuur moet helaas nog langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:40
Na een tijd met een Thrustmaster T300 Alcantra te hebben gedaan ben ik opzoek naar een direct drive variant. Mede omdat ik een F1 stuur aan wil schaffen dacht ik aan een sf1000 en dan een T818, maar deze is volgens mij niet geschikt voor een ps5.
Wel lees ik dat ze er mee bezig zijn, maar goed dat geeft geen zekerheid en heb ik nu niks aan.

Iemand tips voor een direct drive (dan toch een Fanatec?)die op een pc en ps5 werkt? Het moet wel op een PlaySeat challenge passen overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je gebonden bent aan PlayStation dan ontkom je niet aan Fanatec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:48
Woolfy681 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:00:
Na een tijd met een Thrustmaster T300 Alcantra te hebben gedaan ben ik opzoek naar een direct drive variant. Mede omdat ik een F1 stuur aan wil schaffen dacht ik aan een sf1000 en dan een T818, maar deze is volgens mij niet geschikt voor een ps5.
Wel lees ik dat ze er mee bezig zijn, maar goed dat geeft geen zekerheid en heb ik nu niks aan.

Iemand tips voor een direct drive (dan toch een Fanatec?)die op een pc en ps5 werkt? Het moet wel op een PlaySeat challenge passen overigens.
Dan kom je uit bij Fanatec of de Logitech G PRO.

Let wel op, een direct drive en Playseat Challenge zijn niet de beste combinatie (ik heb zelf een Fanatec GT DD Pro met CSL load cell pedalen op de Challenge). Voor de CSL LC heb ik in ieder geval 3rd party onderdelen moeten bestellen om de pedalen te kunnen bevestigen, aangezien deze geen bottom plate hebben en dus niet met die bijgeleverde band vastgezet kunnen worden.
Hoe dan ook zal je met direct drive en zeker met een load cell wat flex krijgen in je Playseat. Maar uiteindelijk klinkt het erger dan het is. Prima te doen, alleen niet 100% optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:40
rubbels schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Dan kom je uit bij Fanatec of de Logitech G PRO.

Let wel op, een direct drive en Playseat Challenge zijn niet de beste combinatie (ik heb zelf een Fanatec GT DD Pro met CSL load cell pedalen op de Challenge). Voor de CSL LC heb ik in ieder geval 3rd party onderdelen moeten bestellen om de pedalen te kunnen bevestigen, aangezien deze geen bottom plate hebben en dus niet met die bijgeleverde band vastgezet kunnen worden.
Hoe dan ook zal je met direct drive en zeker met een load cell wat flex krijgen in je Playseat. Maar uiteindelijk klinkt het erger dan het is. Prima te doen, alleen niet 100% optimaal.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Helaas is het vervangen van de playseat geen optie in verband met de ruimte, hopelijk dat ik in de toekomst hier ruimte voor kan maken.

Ga me nog eens verder verdiepen in dit alles kwam ook een drive hub tegen namelijk. Misschien dat dat een optie is en anders toch helemaal over stappen naar pc keuzes keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:48
Woolfy681 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:26:
[...]

Helaas is het vervangen van de playseat geen optie in verband met de ruimte, hopelijk dat ik in de toekomst hier ruimte voor kan maken.

Ga me nog eens verder verdiepen in dit alles kwam ook een drive hub tegen namelijk. Misschien dat dat een optie is en anders toch helemaal over stappen naar pc keuzes keuzes.
Ik zat inderdaad met precies hetzelfde. Krap appartement, pc en ps5 in verschillende ruimtes maar willen racen op beiden en gewoon geen ruimte voor een dedicated simrig. Voor die situatie werkt het echt prima hoor, als je inderdaad accepteert dat je wat flex krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
MartijnA3 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:38:
Een tijdje geleden heb ik via V&A een Sim-Lab P1-X aangeschaft. Ben er nog niet uit welke DD drive ik ga aanschaffen, ik neig naar de Asetek La Prima bundle.

Pedalen heb ik wel besteld, heb gekozen voor de Simsonn pedalen (3 pedalen, 2 dempers) van Aliexpress. Weer een variant van de Simjacks, heb deze pedalen hier nog niet voorbij zien komen.

Grappig dat een geadverteerde prijs van 242 uiteindelijk 180 wordt met kortingen en prijscorrecties. Ik klaag niet. :)

Voor wie geinteresseerd is zal ik wel even foto's plaatsen als ze binnen zijn.
Ze zijn al binnen. :+ Afgelopen donderdag besteld. Precies zoals aangegeven, met extra veren, elastomeren en met lagers ipv busjes.
Over het gebruik zal ik niet snel wat kunnen zeggen, denk dat het nog een maand of 2 duurt voordat ik mn rig klaar heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCnXw_HuWU0JumdpeAzV9vPhESA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pyp8daUqfCdLzZsrXvajLd9i.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqiJ7hq7XY1_kwfe_zEj4aHRT_M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tyUfpaocmlElZYkaoh5xGTCL.jpg?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Woolfy681 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:00:

Ik zou even een stapje terug doen en kijken wat je precies wil en dus nodig hebt daarvoor. M.i. is vooral bepalend wat voor spellen je speelt. Ik heb zelf voor PS compatibiliteit gekozen omdat ik GT wil kunnen spelen maar als dat geen must is voor je zou ik mezelf niet laten beperken.

Budget is natuurlijk ook een dingetje. Als je een PC moet kopen omdat je niet aan PS/Fanatec vast wil zitten kost dat extra geld. Ik heb dit zelf ook overwogen; de meesten hier hebben game PCs van +1000 euro staan maar je kan m.i. ook uit met een tweedehands PC met een GTX1070 op 1080/1440p. Dat regel je voor max 300 euro. Daarmee haal je ook 60fps in alle bestaande race games. Multi-monitor support kan je dan vergeten natuurlijk maar dat heb je met een PS5 ook niet.

Verder neemt een alu rig niet substantieel meer ruimte in dan een PlaySeat. En rijdt wel veel fijner. Maar ook daar, dat is extra geld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb paar maanden geleden de Sim-Lab XP1 pedalen gekocht, waar ik zeer tevreden over ben.
Maar Sim-Lab raad WD40 WIT LITHIUM SPUITVET aan, sinds ik dat heb aangebracht werken ze ook beter.
Daarmee raad ik het iedereen ook aan.
gr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
If it moves and it shouldn’t, use duct tape.
If it doesn’t move and it should, use WD40.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
MartijnA3 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:39:
[...]

Ze zijn al binnen. :+ Afgelopen donderdag besteld. Precies zoals aangegeven, met extra veren, elastomeren en met lagers ipv busjes.
Over het gebruik zal ik niet snel wat kunnen zeggen, denk dat het nog een maand of 2 duurt voordat ik mn rig klaar heb.
Ben benieuwd hoe ze je bevallen ik ben toch voor de 1000 gegaan, maar inmiddels laat de levering op zich wachten en is het bedrijf lastig te bereiken, mogelijk toch maar even creditcard maatschapij er opzetten en ergens anders bestellen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lapino
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5s4imoZBKJkX7B_qQLS3mN-jSNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5I66hV8yDPujxV5EDHe7m7zg.jpg?f=fotoalbum_large

vandaag geleverd, eerste indrukken zijn zeer goed al is het wel ferm zoeken qua instellingen. bij de simagic was het allemaal wat eenvoudiger, nu kan ik blijkbaar in instellingen power op 25nm zetten, ingame gain op 60% en toch gevoel hebben dat er weinig gebeurt. hij is wel degelijk stil in idle (belangrijk) maar maakt anderzijds ook wel wat meer kabaal tijdens rijden in vergelijking met de simagic. heb me er maar bij neergelegd dat dit nu eenmaal zware motoren zijn die altijd wel op één of andere manier lawaai zullen maken. en tijdens rijden stoort het toch minder dan als je naast de rig niks zit te doen.

stuurtje is enorm mooi afgewerkt, maar ook hier weer toch pluim naar simagic want verschil is écht niet zo gigantisch als prijs zou doen vermoeden. ik ga de SC2Pro samen met de Ascher nu wel even bijhouden, maar heb ergens toch gevoel dat het allemaal wat overkill is en ik eigenlijk best wel met wat minder ook blij zou zijn. Maar goed, het is betaald, geld is van de rekening, over naar een andere dag :)

ben nu eenmaal zo iemand die zich enorm laat gaan in hobbies en daar dan meteen (te)veel geld aan uitgeeft. zal wel zien of deze impulsieve aankoop blijft hangen, zoniet hou v&a maar in de gaten >:)

[ Voor 55% gewijzigd door lapino op 27-03-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twolde
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-04 09:18
lapino schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:27:
[Afbeelding]

vandaag geleverd, eerste indrukken zijn zeer goed al is het wel ferm zoeken qua instellingen. bij de simagic was het allemaal wat eenvoudiger, nu kan ik blijkbaar in instellingen power op 25nm zetten, ingame gain op 60% en toch gevoel hebben dat er weinig gebeurt. hij is wel degelijk stil in idle (belangrijk) maar maakt anderzijds ook wel wat meer kabaal tijdens rijden in vergelijking met de simagic. heb me er maar bij neergelegd dat dit nu eenmaal zware motoren zijn die altijd wel op één of andere manier lawaai zullen maken. en tijdens rijden stoort het toch minder dan als je naast de rig niks zit te doen.

stuurtje is enorm mooi afgewerkt, maar ook hier weer toch pluim naar simagic want verschil is écht niet zo gigantisch als prijs zou doen vermoeden. ik ga de SC2Pro samen met de Ascher nu wel even bijhouden, maar heb ergens toch gevoel dat het allemaal wat overkill is en ik eigenlijk best wel met wat minder ook blij zou zijn. Maar goed, het is betaald, geld is van de rekening, over naar een andere dag :)

ben nu eenmaal zo iemand die zich enorm laat gaan in hobbies en daar dan meteen (te)veel geld aan uitgeeft. zal wel zien of deze impulsieve aankoop blijft hangen, zoniet hou v&a maar in de gaten >:)
We kunnen elkaar de hand schudden met jezelf verliezen in een hobbie! Jij pakt het wel gelijk nog beter aan met de alu rig, ik heb me simucube sport op een wheel stand gezet die ik nu aan de kant moet zetten als ik niet wil racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
lapino schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:27:
[Afbeelding]

Er is een test firmware met reduced motor noise op de discord van Simucube. Zelf nog niet geprobeerd dus ik weet niet als het gevoel anders is. Wel zonder 360hz support voor iRacing.

Tijdens het rijden met ik weinig van het geluid en naar het schijnt maakt ie zoveel geluid tijdens het racen omdat hij zo strak reageert.

Zorg sowieso wel dat reconstruction niet te laag staat. Als je het gevoel hebt dat er zand in de base zit, moet je het hoger zetten totdat dit gevoel weg is. De base zal dan ook stiller worden.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Xenophoben schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:52:
[...]

Ik ben hier ook heel benieuwd naar. Ook heb ik nog nergens printable brackets gezien voor de heusinkveld sprints.
Ik heb gisteren mijn Simagic Haptic Reactor ontvangen en een mount ontworpen. Het enige wat je nodig hebt zijn 4x M3x12 schroefjes (langer mag ook, zolang het niet meer als 18mm lengte is)
Voorlopig enkel voor de rem omdat ik enkel ABS wil, maar ik zal wel even kijken als ik de komende dagen tijd heb om er ook een te ontwerpen voor de gas.

Hier kan je de STL downloaden om het zelf te printen: https://www.printables.co...r-mount-for-heusinkveld-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Charismatic schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:36:
Ik heb paar maanden geleden de Sim-Lab XP1 pedalen gekocht, waar ik zeer tevreden over ben.
Maar Sim-Lab raad WD40 WIT LITHIUM SPUITVET aan, sinds ik dat heb aangebracht werken ze ook beter.
Daarmee raad ik het iedereen ook aan.
gr
Ook uitleg over waar aan te brengen? Heb hier wel een bus staan, en zeker niet super tevreden met de XP1 pedalen, dus alles wat beter kan is welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick89
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-02 14:55
Woolfy681 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:26:
[...]

Zonder aanpassingen is het echt drama, maar dat was met de T300 ook al het geval.

Ik heb op dit moment zelf een DD CSL 8NM op de playseat challenge en het is inderdaad niet ideaal maar met wat aanpassingen met 3D prints prima te doen. Zelf heb ik een insert om de speling in de overgang naar het omslaande deel te verminderen en twee support onder het wheeldek.

Ik kijk wel langzaam naar een rig, echt opvouwen en wegzetten doe ik toch niet. Dan maar gelijk een rig in de woonkamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
backupdevice schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:33:
[...]

Nice, die heb ik ook. Zeer tevreden mee en absoluut geen flex whatsoever

Absoluut een aanrader . Je kan via de website bestellen en dan via de mail vragen of zij de bestelling in Venlo voor je klaar zetten. Kan je dan zelf ophalen. Is sneller en goedkoper
Helaas niet mijn ervaring tot nu toe,

Krijg ze via de mail niet te pakken en mijn Zaterdag(23-03-2024) order is ook nog niet verzonden of ingepakt zoals ik kan zien.

denk dat ik het dit lange paasweekend nog zonder moet doen.

Lees ook best horror verhalen inmiddels over hun shipping en klanten service de laatste maanden,

Dus ga mijn best doen eventueel te cancelen, en dan toch maar naar de treq one te kijken zoals dor meerdere aanbevolen hier (helaas net iets te laat)

[ Voor 16% gewijzigd door Marascon op 28-03-2024 23:50 ]

Pagina: 1 ... 129 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.