Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 125 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:45
reputatio schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:27:
[...]

Heb je ze al geprobeerd?
Ik zit te twijfelen deze ook aan te schaffen, gezien ik veel goede reviews lees.
En lees ik het goed dat de BTW wordt vrijgesteld en de inklaringskosten ongeveer 65 euro waren?
Ik twijfel voor de Simjack Pro + 2 hydraulische dempers, bij elkaar 250eu, dus zou dan neerkomen (zonder btw + inklaring) op zo'n 270 euro waarschijnlijk.

Maar ik ben vooral benieuwd naar je ervaring met deze pedalen en de kwaltieit + calibratie :D
Ik heb ze 15min geprobeerd op een playseat, niet aan te raden of je moet je pedal base verstevigen. Ik heb daarna meteen een gt1 evo gekocht en de simjacks eraf gehaald want dat was veel minder relaxed dan de t3pa.

Echt objectief kan ik er weinig over zeggen dus maar de feel is heel erg veel beter dan die plastic meuk (no offence).

Kalibreren is een eitje, genoeg op YT te vinden.

270 euro is het geld dubbel en dwars waard.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:46
Mistacal schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:21:
[...]

Ik heb ze 15min geprobeerd op een playseat, niet aan te raden of je moet je pedal base verstevigen. Ik heb daarna meteen een gt1 evo gekocht en de simjacks eraf gehaald want dat was veel minder relaxed dan de t3pa.

Echt objectief kan ik er weinig over zeggen dus maar de feel is heel erg veel beter dan die plastic meuk (no offence).

Kalibreren is een eitje, genoeg op YT te vinden.

270 euro is het geld dubbel en dwars waard.
Op welke playseat als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
Rogar schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:27:
[...]

Op welke playseat als ik vragen mag?
De evolution, die kan niet tegen een loadcell. Daar moet ik wel bij zeggen dat mijn rempedaal wat meer links zit. Dan gaat de base flex als je hard remt.

Mede door de al aanwezige flex in de wheelbase was ik bevooroordeeld.

[ Voor 30% gewijzigd door Mistacal op 31-01-2024 21:55 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 19:37
Ik ben sinds 3 dagen in het gelukkige bezit van een Moza en bevalt me meer dan prima. Maar ik mis alleen de game settings die je bij Fanatec wel voor kon programmeren.

Is het de bedoeling dat ik bij Moza dat via pit house doe en dan per game als json bestand opsla op de pc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:13
Vandaag een h-shifter van AliExpress binnen gekregen. Meteen maar even een race geprobeerd, werkt zeer goed! Ben echt positief verrast, zou deze shifter zeker aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Kindrih schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:55:
Vandaag een h-shifter van AliExpress binnen gekregen. Meteen maar even een race geprobeerd, werkt zeer goed! Ben echt positief verrast, zou deze shifter zeker aanrader.
Nu nog een link…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 15:53
Edwinlzv schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:57:
Ik ben sinds 3 dagen in het gelukkige bezit van een Moza en bevalt me meer dan prima. Maar ik mis alleen de game settings die je bij Fanatec wel voor kon programmeren.

Is het de bedoeling dat ik bij Moza dat via pit house doe en dan per game als json bestand opsla op de pc?
Zelf gebruik ik eigenlijk alleen iracing, dus ik heb er nog niet mee gespeeld. Maar volgens mij kun je in pit house ook zelf je presets aanmaken. Zoals je standaard ook al presets hebt als GT, F1, etc. in het eerste configuratiescherm van de base. Dus je zou per game een preset aan kunnen maken. Daarnaast bestaat er een app voor je mobieltje. Zoek maar eens op Moza Racing in de app store van Google of Apple. Dan kun je met je mobieltje via bluetooth contact maken met je base en per game de juiste preset selecteren.

Tenminste, dat is de theorie, maar zoals ik al zei heb ik daar zelf nog niet mee gespeeld. Maar het gebruik van een aparte json per game is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:15
Kindrih schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:55:
Helemaal mee eens! Wij hebben hem vorig jaar gereviewd en waren aangenaam verrast O+

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 19:37
@Huugje
Je kunt inderdaad allemaal presets aanmaken voor verschillende games, is eigenlijk erg simpel.
Die app was mij bekend maar ik ben blij als ik de telefoon een keer kan laten liggen, dus die komt er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Iemand tip voor een handrem?
Mis ik toch wel echt in WRC / Dirt Rally 2. Asetek verkoopt er zelf helaas geen.

Heusinkveld verkoopt een mooie maar die is wel stevig aan de prijs :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
Tortelli schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:02:
Mis ik toch wel echt in WRC / Dirt Rally 2. Asetek verkoopt er zelf helaas geen.

Simjack

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

offtopic:
Ik heb je een dm gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje

Je zou eens naar de Moza Racing HBP Handbrake kunnen kijken. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar er zijn op Youtube meer dan genoeg reviews van te vinden. Je kunt hem in ieder geval rechtstreeks met USB op je PC aansluiten, dus je bent niet gebonden aan een Moza wheelbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:15
Huugje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:37:
[...]
Je zou eens naar de Moza Racing HBP Handbrake kunnen kijken.
Absoluut een goede handbrake, helemaal in dit prijssegment.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Koop de Heusinkveld van dawg, ben toch wel een sucker voor mooie dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
Tortelli schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:43:
Koop de Heusinkveld van dawg, ben toch wel een sucker voor mooie dingen :D
Helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 11:08
Huugje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:37:
[...]

Je zou eens naar de Moza Racing HBP Handbrake kunnen kijken. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar er zijn op Youtube meer dan genoeg reviews van te vinden. Je kunt hem in ieder geval rechtstreeks met USB op je PC aansluiten, dus je bent niet gebonden aan een Moza wheelbase.
Deze heb ik ook sinds enkele maanden in bezit en is een prima handbrake, dus zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38

Heb zelf de Sim-Lab XB1 Load Cell handbrake. Perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppwU8eccbSAPQ3CB_GSfeyUzhkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l64C4x5YDmF0w8IqxnDJW6Iv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Rivanov op 07-02-2024 11:38 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17:35
Rivanov schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:31:
[...]

Heb zelf de Sim-Lab XB1 Load Cell handbrake. Perfect.

[Afbeelding]
Vraagje, welke beugel gebruik je onder de handrem om beide zo naast elkaar te kunnen monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Psql schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:08:
[...]

Vraagje, welke beugel gebruik je onder de handrem om beide zo naast elkaar te kunnen monteren?
https://www.treq-sim.com/...fter-and-handbrake-plate/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@Rivanov Heb je een icon pack voor de stream deck?
Heb net mijn 2de hands stream deck mk2 toegekregen en ga die van de week eens bekijken om in de rig te monteren en op te zetten.

Heb ook alles besteld om een iflag te maken (eigenlijk 5 iflags :p), aangezien dat allemaal spotgoedkoop is in china...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Engineer Stewie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:20:
@Rivanov Heb je een icon pack voor de stream deck?
Heb net mijn 2de hands stream deck mk2 toegekregen en ga die van de week eens bekijken om in de rig te monteren en op te zetten.

Heb ook alles besteld om een iflag te maken (eigenlijk 5 iflags :p), aangezien dat allemaal spotgoedkoop is in china...
De meeste icons heb ik hier vandaan:

https://www.racedepartmen.../stream-deck-icons.51387/

Mijn DIY flags zijn ook uit China.
Arduino en LED Matrix. Nog géén € 10,- ;)
Zelf de behuizing geprint, solderen en klaar!

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 07-02-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rivanov schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:21:
[...]

Tnx.
Per setje arduino/led matrix iets van 6 euro... Ze vragen daar gebouwd het 10-voud voor 8)7 .

Of ik er 1 of 5 kocht maakte dat door het wegvallen van verzending nagenoeg niets uit :+ . Eentje voor mezelf en dan mss de 4 andere voor kostprijs verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
[...]

Linkje? Ik wil ook eens kijken naar zulke extra's voor op de rig

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
[...]

Ook maar eens aan beginnen dan, heb tegenwoordig ook een 3D printer.
Pfff zoveel hobby's dat ik eigenlijk geen tijd heb om te werken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mistacal schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:23:
[...]

Thanks! Staat hier een case van op thingiverse?
Genoeg. Ikzelf heb deze als vertrekpunt genomen, en via Discord met de maker in contact gekomen om hem wat aanpassingen voor mij te laten maken. :)
Zoals bevestiging etc. Want heb de flags gemonteerd op de Simucube Front Mount van TREQ en daarvoor had ik een aangepaste mounting nodig. Heeft hij netjes voor mij gemaakt zodat ik ze kon printen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbGDNXVmj2nIZfWm2Tjg0PFCbHU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/d2PkpXcRlzXf90ZEx0HquXKT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6DrB7z9RLdcTuKYovbGgt1rJ9w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vr0h3v2F5ixFzWMuuRFLpUCL.png?f=fotoalbum_tile

En mijn Arduinos waren een ander formaat dan zijn eigen ontwerp, dus heeft hij ook speciaal op mijn verzoek aangepast. :)

https://www.thingiverse.com/thing:5556229

Gewoon op iFlag zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Rivanov schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:12:
[...]

Genoeg. Ikzelf heb deze als vertrekpunt genomen, en via Discord met de maker in contact gekomen om hem wat aanpassingen voor mij te laten maken. :)
Zoals bevestiging etc. Want heb de flags gemonteerd op de Simucube Front Mount van TREQ en daarvoor had ik een aangepaste mounting nodig. Heeft hij netjes voor mij gemaakt zodat ik ze kon printen.

[Afbeelding][Afbeelding]

En mijn Arduinos waren een ander formaat dan zijn eigen ontwerp, dus heeft hij ook speciaal op mijn verzoek aangepast. :)

https://www.thingiverse.com/thing:5556229

Gewoon op iFlag zoeken.
Nice, ik had een flink verkeerde zoekterm. Scheelt me weer wat Fusion360 werk

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik kan de STL's wel sturen mocht je interesse hebben. Want zijn ontwerp op Thingiverse is ook niet voor USB-C. Dus in the end heeft hij een compleet nieuwe casing voor mij ontworpen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Rivanov schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:18:
Ik kan de STL's wel sturen mocht je interesse hebben. Want zijn ontwerp op Thingiverse is ook niet voor USB-C. Dus in the end heeft hij een compleet nieuwe casing voor mij ontworpen haha.
Graag! Zal dan een klein beetje moeten doen want de mijn komt op een standaard profiel

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Mistacal schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Graag! Zal dan een klein beetje moeten doen want de mijn komt op een standaard profiel
Dan kun je zijn mounting opties wel gebruiken waarschijnlijk. Want die zijn voor normale profielen. Zowel sidemounting als backmounting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:48
Aangezien Simagic met het GT Neo wheel een tof stuurtje heeft uitgebracht ben ik aan het kijken voor een upgrade van mijn G29. Twijfel is er nu tussen de Alpha en de Alpha mini als base. Iemand hier ervaring met Simagic? (heb uiteraard al menig video gekeken, maar hoor hier graag ook nog eens :) )

En dan komt de waarschijnlijk al vaak gestelde vraag (al vond ik het antwoord niet direct). Is het verschil tussen 10NM (Alpha mini) en 15NM (Alpha) het waard om voor de Alpha te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
UnderAVoidSky schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:26:
Aangezien Simagic met het GT Neo wheel een tof stuurtje heeft uitgebracht ben ik aan het kijken voor een upgrade van mijn G29. Twijfel is er nu tussen de Alpha en de Alpha mini als base. Iemand hier ervaring met Simagic? (heb uiteraard al menig video gekeken, maar hoor hier graag ook nog eens :) )

En dan komt de waarschijnlijk al vaak gestelde vraag (al vond ik het antwoord niet direct). Is het verschil tussen 10NM (Alpha mini) en 15NM (Alpha) het waard om voor de Alpha te gaan?
Zelf heb ik enkel ervaring met Simagic v.w.b. de P1000 pedals. En die zijn top!
Voor wat betreft de base kan @GAEvakYD je meer vertellen. Hij heeft ook diverse Simagic stuurtjes.

Aangaande de Nm's,, tsja. Dat is persoonlijk. Ik ben van Fanatec GT DD Pro 8Nm naar Simucube 2 Pro met 25Nm gegaan. Bij 8Nm had ik altijd in m'n achterhoofd dat ik teveel details ging missen. En velen zeggen dat je minimaal 12Nm nodig hebt om echt alles goed te kunnen voelen. Aangezien ik toch wilde upgraden, maar meteen goed gedaan naar de bovenkant van de markt.

Maar er zit genoeg keuze tussenin waaruit je kunt kiezen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 23:53

Ik heb de mini en 0,0 spijt van mijn keuze. Op de FB groepen van simagic zie ik veel fomo-gebruikers die denken toch voor de Alpha te moeten gaan, geen idee waarom eigenlijk....

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal

Zit ook vuistdiep in de rabbit hole maar moet deze investering nog even uitstellen. Ik zelf zou zeggen ja want hoger betekent in de praktijk meer details en minder clipping.

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
In the end is het ook kwestie van budget en of je het er voor over kunt en wilt hebben.
Ik wilde het gewoon in één keer goed doen qua upgrade en kan het mij veroorloven.

[ Voor 32% gewijzigd door Rivanov op 07-02-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik zou altijd gaan voor 15Nm. Dus ja, dat is het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Rivanov schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:18:
Zou ik deze ook van je mogen ontvangen! Leuk weekendproject!

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Rivanov schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:42:
In the end is het ook kwestie van budget en of je het er voor over kunt en wilt hebben.
Ik wilde het gewoon in één keer goed doen qua upgrade en kan het mij veroorloven.
Budget was voor mij niet de kwestie. Eerder dat het voor de €1000 investering (base + stuur) al voldoende zou beantwoorden aan mijn wensen.

Was ook naar de moza R8 (12 bestond nog niet) aan het kijken, en de fanatec CSL DD. Uiteindelijk simagic gekozen omdat deze supersmooth zou zijn en de quick release beter is tov QR1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HachiPudi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-09 17:12
Ik heb een Alpha, en ben daar prima blij mee zelfs al gebruik ik lang niet alle 15Nm. In de Simagic software zelf staat hij op 100%, in game zet ik hem meestal rond de 40-50%. De mini schijnt wat hoger uit te komen aan piek koppel dan de geadverteerde 10Nm, geen idee hoe dat met de andere modellen zit.

Ik denk dat de meeste echt wel meer dan genoeg hebben aan de mini, hoewel FFB een vrij subjectieve ervaring blijkt te zijn, dus het blijft lastig te zeggen. Voornaamste verschil zal er in zitten dat de slew rate van een sterker model wat hoger ligt (sneller kunnen veranderen van snelheid/richting).

Daarnaast heb je minder het idee dat je het apparaat tegen het randje belast, maar uiteindelijk zijn ze ervoor gemaakt om gebruikt te worden, tot en met de gespecificeerde limiet. Dat zit dus meer tussen de oren. Aan de andere kant, als je voor de Alpha gaat kan je je later niet nog afvragen of je die toch niet beter kon kopen, maar zo kan je net zo goed de ultimate kopen.

Gisteren die GT Neo binnen, zeer fijn wieltje. Alleen de stickers die ze meeleveren voor de knoppen waren niet goed geprint, de symbolen zijn off center. Die van mn GTS waren wel goed, maar daar kan ik dus niet meer alle stickers van gebruiken. Dus laat de knoppen denk ik maar blanco. Kan ik ze ook niet zelf scheef plakken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
  • Laatst online: 16:05
Goedemorgen,

Afgelopen maand ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Logitech g923.
Ik heb deze bewust gekozen, omdat ik nog niet wist of het iets voor me is. (deels vanwege vele hobby's en tijd gebrek.)
Wel ben ik er achter gekomen dat de Logitech set niet zo fijn is om elke keer weer uit de kast te halen en aan de eettafel vast te zetten. Hierna 2 spelletjes dozen te pakken om daar mijn laptop op te zetten.

Ik zit nu te kijken naar een "goedkope" sim rig +-250 euro. Maar dan weet ik niet wat verstandig is. Ik zou namelijk in de toekomst ook wel willen uitbreiden naar een nieuw stuur en pedalen set (budget rond de 1000 euro). Maar dat is voor later. eerst maar kijken of dit voor mij echt aanhoud.

De simrig wil ik dan ook gebruiken voor het eventuele nieuwe stuur en pedalen set.

Groet, Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
Tdv98 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:16:
Goedemorgen,

Afgelopen maand ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Logitech g923.
Ik heb deze bewust gekozen, omdat ik nog niet wist of het iets voor me is. (deels vanwege vele hobby's en tijd gebrek.)
Wel ben ik er achter gekomen dat de Logitech set niet zo fijn is om elke keer weer uit de kast te halen en aan de eettafel vast te zetten. Hierna 2 spelletjes dozen te pakken om daar mijn laptop op te zetten.

Ik zit nu te kijken naar een "goedkope" sim rig +-250 euro. Maar dan weet ik niet wat verstandig is. Ik zou namelijk in de toekomst ook wel willen uitbreiden naar een nieuw stuur en pedalen set (budget rond de 1000 euro). Maar dat is voor later. eerst maar kijken of dit voor mij echt aanhoud.

De simrig wil ik dan ook gebruiken voor het eventuele nieuwe stuur en pedalen set.

Groet, Thomas de Vries
Wat zie jij als simrig? Inclusief stoel of alleen de rig zelf? Als het dat laatste is, ga dan a.u.b. voor een aluminium rig, kost twee keer zoveel, maar als je ooit naar loadcell pedalen en/of DD wheel gaat, dan kan je rig van €250 de deur uit.
Een rig monteren en plaatsen is altijd wel een klusje, dus ook dat twee keer moeten doen, bespaar je op die manier.

Als je een rig inclusief stoel wil voor €250, zou ik even op Marktplaats of de V&A hier gaan raadplegen, want nieuw ga je daar niets goeds voor krijgen helaas.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
Koldur schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:30:
[...]

Wat zie jij als simrig? Inclusief stoel of alleen de rig zelf? Als het dat laatste is, ga dan a.u.b. voor een aluminium rig, kost twee keer zoveel, maar als je ooit naar loadcell pedalen en/of DD wheel gaat, dan kan je rig van €250 de deur uit.
Een rig monteren en plaatsen is altijd wel een klusje, dus ook dat twee keer moeten doen, bespaar je op die manier.

Als je een rig inclusief stoel wil voor €250, zou ik even op Marktplaats of de V&A hier gaan raadplegen, want nieuw ga je daar niets goeds voor krijgen helaas.
Hoe zit dat met aluminium rig's, horen daar speciale mount's bij zodat je het stuur/pedalen op moet vast maken? of zou ik zelf ook 10m alu profiel kunnen kopen en zelf alles zagen?
Werk zelf in het rvs/alu namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Tdv98 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:57:
[...]

Hoe zit dat met aluminium rig's, horen daar speciale mount's bij zodat je het stuur/pedalen op moet vast maken? of zou ik zelf ook 10m alu profiel kunnen kopen en zelf alles zagen?
Dat kan zeker, check even de handleiding van de GT1 evo daar kan je wel lengtes uithalen.

Andere optie voor de time being is een wheel stand

https://www.coolshop.nl/p...CLIEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

__/`\__/`\__

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
[...]

Als je zelf een beetje handig bent en toegang hebt tot alu profielen, dan kun je de rig helemaal naar eigen smaak bouwen. Voor wat inspiratie zou je kunnen spieken bij https://www.aluxprofiel.nl/sim-racing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
[...]

dhrto heeft je al een mooie link gegeven, die wheelstand vind ik persoonlijk te duur voor wat je ervoor krijgt. De kans dat je toch overgaat naar een volwaardige rig is aardig groot en die wheelstands verkoop je niet makkelijk door als je er toch niet verder in wil. Plus daar ga je geen loadcell pedalen mee kunnen gebruiken.

Een volwaardige rig verkoop je ook veel makkelijker door als je er toch niet verder mee wil. Maar als ik jou zo hoor, ga je binnen nu en een jaar all-in, been there, done that zeg maar haha.
Je kunt ook bij de sloop een goedkope autostoel kopen, zit goed en is betaalbaar.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
@Mistacal @RevellNL

https://www.mediafire.com/file/icp7ylbtk5vql9l/iFlag.7z/file

Je vind hierin drie verschillende matrix_bracket_L-pro.STL bestanden
Het getal in de bestandsnaam is de lengte van de Arduino die hierin past.

Dus afhankelijk van het formaat Arduino dat je via Ali ontvangt, moet je even de juiste STL printen.

[ Voor 59% gewijzigd door Rivanov op 08-02-2024 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Ik heb nog een TREQ Wheeldeck te koop mocht je interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
dhrto schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:08:
[...]

Als je zelf een beetje handig bent en toegang hebt tot alu profielen, dan kun je de rig helemaal naar eigen smaak bouwen. Voor wat inspiratie zou je kunnen spieken bij https://www.aluxprofiel.nl/sim-racing
Betere profielen dan dit kan ik idd zelf ook niet vinden. Zit alleen nog even te twijfelen om zelf beugels etc te laten snijden of hier te bestellen.
Zal binnenkort even een model maken zodat ik de lengtes wat kan inschatten. Hebben jullie toevallig hoogte en lengte maat van jullie rig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Tdv98 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:04:
[...]

Betere profielen dan dit kan ik idd zelf ook niet vinden. Zit alleen nog even te twijfelen om zelf beugels etc te laten snijden of hier te bestellen.
Zal binnenkort even een model maken zodat ik de lengtes wat kan inschatten. Hebben jullie toevallig hoogte en lengte maat van jullie rig?
Check mijn eerdere reactie over de handleiding, daar staan de maten in.

Beugeltjes is haast zinloos om zelf te maken als je ziet wat ze kosten, je kan ze ook op ali bestellen eventueel.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Tdv98 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:04:
[...]

Als je hier in de GT1 Evo bundle kijkt, staan er als het goed is maten vanalle profielen in de manual, aan het eind.
https://sim-lab.eu/pages/downloads

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:52
[...]

Mijn rig is gewoon samengesteld uit standaard aluprofielen met hoekverbindingen. Niks specifieks aan voor een sim rig.

We hadden het hier een tijdje terug over in het topic; ik denk dat je voor commerciële prijzen dan 25% goedkoper uit bent dan wanneer een simrig bouwpakket koopt. Maar als je inderdaad zelf toegang hebt tot die markt en inkoopsprijzen kan regelen is het misschien wel veel meer.

Ik kan je foto's sturen van mijn rig om te illustreren hoe het zou kunnen als je wil.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
dhrto schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:08:
[...]

Aluxprofiel is voor wat betreft profielen een prima plek, maar ik vind hun cornerbrackets toch nog altijd wel erg prijzig. Voor 1,77 per stuk ex btw (zie https://www.aluxprofiel.nl/verbindingshoek-4040-zwart/a3948) , terwijl je bij sim-lab voor 10 stuks met boutjes en t-nuts 7,98 kwijt bent. (https://sim-lab.eu/products/corner-bracket-40-mm-slot-8).

Wat je dus waar besteld kan best nog wel eens wat verschil maken, en ook wat je dan weer aan verzendkosten kwijt bent. Kan dus best lonen om even de rekenmachine ernaast te leggen indien je grote hoeveelheden moet bestellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

kroegtijger schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:30:
[...]

Aluxprofiel is voor wat betreft profielen een prima plek, maar ik vind hun cornerbrackets toch nog altijd wel erg prijzig. Voor 1,77 per stuk ex btw (zie https://www.aluxprofiel.nl/verbindingshoek-4040-zwart/a3948) , terwijl je bij sim-lab voor 10 stuks met boutjes en t-nuts 7,98 kwijt bent. (https://sim-lab.eu/products/corner-bracket-40-mm-slot-8).

Wat je dus waar besteld kan best nog wel eens wat verschil maken, en ook wat je dan weer aan verzendkosten kwijt bent. Kan dus best lonen om even de rekenmachine ernaast te leggen indien je grote hoeveelheden moet bestellen.
Die enkele van sim-lab zijn bij mij bijna allemaal gecracked van het aandraaien. Tzt ga ik ze allemaal vervangen door de 4080 versie van Alux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
rsnubje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:39:
[...]

Die enkele van sim-lab zijn bij mij bijna allemaal gecracked van het aandraaien. Tzt ga ik ze allemaal vervangen door de 4080 versie van Alux.
Oh joh, zit daar nog zo'n verschil in dan? Ik heb hier momenteel alleen die van SimLab en heb er geen enkele met een scheur oid erin. Draai je ze niet te vast dan? Ze moeten wel goed vast, maar het kan natuurlijk ook te gek

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Ook geen problemen met die van simlab, geen idee hoe hard je ze aandraait... die van ali zijn overigens ook dikke prima!

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

kroegtijger schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:43:
[...]

Oh joh, zit daar nog zo'n verschil in dan? Ik heb hier momenteel alleen die van SimLab en heb er geen enkele met een scheur oid erin. Draai je ze niet te vast dan? Ze moeten wel goed vast, maar het kan natuurlijk ook te gek
De rig was wel 2e hands, dus dat kan ook nog uitmaken. Toch vind ik de stevigheid wel te wensen over laten, dus die 4080's ga ik sowieso een keer plaatsen als vervanging. Dat vind ik het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@rsnubje ja, snap ik inderdaad dat je daar niet veel vertrouwen dan meer in hebt. Misschien moet ik toch eens die van Aluxprofiel gaan proberen. Als daar zoveel verschil in zit, kan het toch het overwegen waard zijn om dan maar wat meer ervoor te betalen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
Welk profiel raden jullie aan om te gebruiken? t kan namelijk zo gek als maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Tdv98 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:02:
Welk profiel raden jullie aan om te gebruiken? t kan namelijk zo gek als maar kan.
4080 (dubbel slot) is het meest gebruikt in goedkopere rigs, voor de duurdere meestal 40160 (tripple slot).

[ Voor 5% gewijzigd door rsnubje op 08-02-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

kroegtijger schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:53:
@rsnubje ja, snap ik inderdaad dat je daar niet veel vertrouwen dan meer in hebt. Misschien moet ik toch eens die van Aluxprofiel gaan proberen. Als daar zoveel verschil in zit, kan het toch het overwegen waard zijn om dan maar wat meer ervoor te betalen
Wat betreft de enkele weet ik niet, maar heb voor mn uprights waar de base op zit een tijdje geleden al de 4080's erop geschroeft en dat scheelde wel wat flex, maar goed daar kwamen ook een paar gecrackte af.

[ Voor 4% gewijzigd door rsnubje op 08-02-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Je kent je eigen kracht niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

dawg schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:16:
[...]

Je kent je eigen kracht niet? :+
Ratelsleutel go brrrrrt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdv98
Ik zal binnenkort wel even een ontwerp maken. Dan kunnen jullie me daarna afzijken (tips geven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
[...]

Ik heb bij Motedis besteld. 80c/stuk geloof ik.

Voor de upright waar de base op zit had de originele eigenaar van mijn rig haakse planksteunen gebruikt om de 40x40s aan te vullen. Zag er niet uit. Weggehaald en 40x80s op gezet, nu rock solid en het ziet er netjes uit vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Wat doen jullie met alle USB aansluitingen die je nodig hebt voor je SIM rig? Alles gewoon direct op de PC of nog een USB hub ertussen? Kom wat front aansluitingen tekort om mijn handrem straks ook aan te kunnen sluiten (ik heb geen vaste setup...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Tortelli schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:25:
Wat doen jullie met alle USB aansluitingen die je nodig hebt voor je SIM rig? Alles gewoon direct op de PC of nog een USB hub ertussen? Kom wat front aansluitingen tekort om mijn handrem straks ook aan te kunnen sluiten (ik heb geen vaste setup...).
Alles wat direct op je moederbord kan, doen. En hubs verdelen over de interne hubs van je moederbord. Volgens mij had Daniel Morad hier nog een video over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
Tortelli schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:25:
Sterke voorkeur heeft natuurlijk om alles apart direct op de pc aan te sluiten. Daarmee loop je de minste kans op storingen, maar in de praktijk is dat vaak geen haalbare kaart.

Daarom is het allemaal een beetje afhankelijk van wat het is en (met name) hoeveel data er overheen zal gaan. Een handrem, setje pedalen etc is allemaal maar heel weinig data en kan je op zich best over 1 USB2-bus laten verlopen. Andere devices, zoals bijvoorbeeld een VR-bril, vereisen vaak een eigen USB3 verbinding omdat daar dermate veel data over wordt verzonden dat het anders problemen kan geven.

Ander puntje om rekening mee te houden is dat je vanuit de USB-aansluiting niet oneindig veel voeding kan trekken. Daarom heeft het de (sterke) voorkeur om in ieder geval wel altijd een USB-hub met eigen voeding te gebruiken zodat je de poort niet overbelast en / of devices spontaan uitvallen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

rsnubje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:29:
[...]

Alles wat direct op je moederbord kan, doen. En hubs verdelen over de interne hubs van je moederbord. Volgens mij had Daniel Morad hier nog een video over.
Loop met het idee 1 hub aan mijn wheelstand vast te maken, en daarmee maar 1 aansluiting nodig te hebben. Vraag is of dit functioneel werkt natuurlijk. Moet er eerlijk bijzeggen dat ik nog nooit een USB hub gebruikt heb :D.

Gaat alleen om stuur, pedals en handrem in mijn geval. VR bril moet ik @ werk eens achterover drukken ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 08-02-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Tortelli schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:31:
[...]

Loop met het idee 1 hub aan mijn wheelstand vast te maken, en daarmee maar 1 aansluiting nodig te hebben. Vraag is of dit functioneel werkt natuurlijk. Moet er eerlijk bijzeggen dat ik nog nooit een USB hub gebruikt heb :D.
Zal vermoedelijk geen probleem zijn hoor. Ik heb zelf nu 2 USB-hubs in gebruik, waarbij op de ene hub m'n pedalen en wheelbase zitten, en op de andere m'n toetsenbordje, muis etc. Dat is meer uit praktisch oogpunt zo gekomen, maar heb hiervoor het jaren lang allemaal achter 1 hub geprakt. Nooit problemen mee gehad verder, en dat was nog een aliexpress hubje... de goedkoopste die er te vinden was.. Ik zou me dus niet direct heel veel zorgen erom maken, zolang dus maar bovenstaande even in de gaten houdt mbt hoeveel data en hoeveel vermogen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
[...]

Gaat alleen om stuur, pedals en handrem in mijn geval. VR bril moet ik @ werk eens achterover drukken ;).
Kan makkelijk. Heb een 7 poorts USB3 hub met externe voediing. Zelfs een VR op een USB3 hub moet kunnen inclusief de rest.

Data rate van sim spul is haast niets.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Mistacal schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:38:
[...]

Kan makkelijk. Heb een 7 poorts USB3 hub met externe voediing. Zelfs een VR op een USB3 hub moet kunnen inclusief de rest.

Data rate van sim spul is haast niets.
Klopt inderdaad. Als je ziet hoeveel er nu daadwerkelijk aan data van de devices wordt verzonden gaat het echt over maar enkele kb's. De rest wordt allemaal door de software verder afgehandeld op je pc

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik had een USB poort te weinig voor mijn shifter, die heb ik met deze kabel gedeeld met mijn draadloze muis/keyboard ontvanger. Werkt perfect! Zou dat niet te vaak doen en al helemaal niet met power hungry apparaten, maar in dit geval kan dat dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Bij mij zit alles op de USB hub.

- Simucube 2 Pro wheelbase
- GSI Formula Pro Elite wheel
- Simagic P1000 pedals
- Stream Deck Mk.2
- Logitech Brio 4K webcam
- 2 x LED Flag
- Sim-Lab XB1 Handbrake
- Moza HGP Shifter
- Behringer UMC22 DAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Iemand tip voor een hub? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb deze: ICY BOX IB-AC6110
Je hebt ook een 13-port variant.

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 08-02-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HachiPudi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-09 17:12
[...]

Heb zelf uit puur gemakszucht de kabels van mijn stuur, pedalen en H-shifter gebundeld en in een 4x USB-A Anker hubje gestoken, zodat ik maar 1 kabel los hoef te trekken. Zodra ik toe ben aan een handrem kan die er ook nog bij in. Tot nog toe 0 problemen mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Deze werkt probleemloos bij mij, en is in meerdere uitvoeringen te krijgen:

uitvoering: i-tec USB 3.0 Charging HUB 7port + Power Adapter 36 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
Ik heb zelf de 10-poorts: https://www.treq-sim.com/product/sim-racing-usb-hub/

Kun je netjes op een alu-profiel monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Huugje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:35:
[...]

Ik heb zelf de 10-poorts: https://www.treq-sim.com/product/sim-racing-usb-hub/

Kun je netjes op een alu-profiel monteren.
Een hoop geld voor een hub...

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Mistacal schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:33:
[...]

Een hoop geld voor een hub...
Valt mee als je weet wat de prijs is van het materiaal dat aan die hub hangt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
UnderAVoidSky schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:15:
[...]

Valt mee als je weet wat de prijs is van het materiaal dat aan die hub hangt natuurlijk.
Uhhh... ? Dat maakt hem niet minder duur

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@Mistacal een goede USB3 hub kost wel wat inderdaad. Ik vind dit nog goed meevallen eerlijk gezegd. Kan nog aanzienlijk gekker.
Of als je echt voorlopig voldoende capaciteit wilt....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb voor m'n ICY-Box USB-Hub zelf een 3D mount geprint om 'm aan m'n rig te bevestigen. :)

https://www.thingiverse.com/thing:4939425

Dit ontwerp is voor de 13-ports, dus heb 'm simpelweg wat korter gemaakt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
@Rivanov ik had zelf even snel 2 beugeltjes ontworpen en geprint om m op te hangen, maar deze ziet er ook netjes uit. Miscchien tzt toch maar effe opnieuw printen dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:25
Fanatec heeft zojuist de Gran Turismo DD extreme voor Playstation en PC aangekondigd.

https://fanatec.com/eu-en...m_campaign=GT+DD+Extreme+

€1299,95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Ik vind dat led schermpje wel leuk, maar de rest van dat stuur vind ik precies echt lelijk. Te veel joysticks, te veel L2/R2 toetsen op onhandige plaatsen, (persoonlijk uiteraard, maar) geen fan van ronde wielen. Heb er een heel meh gevoel bij.

Had eerder gehoopt op een nieuw GT3 stuur dat comptabiliteit had heeft met PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Leuke set maar voor dat geld vraag ik me af of het niet teveel PlaySkool look heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nis156
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 21:22
Hallo iedereen!

Ik zou graag de overstap willen maken naar het racen met een stuur i.p.v. controller, maar ik heb oprecht geen idee wat ik moet doen.

Mijn budget is ongeveer €1000,- en het is belangrijk dat het stuur werkt met zowel de Playstation als PC. Van dat budget wil ik ook een wheelstand halen, zodat ik alles makkelijk kan opbergen op het moment dat ik het stuur niet gebruik. Aanvankelijk keek ik naar de Logitec G923 en Thrustmaster T300. Vervolgens begreep ik dat Direct Drive wielen een stuk beter zijn en kwam toen op Fanatec terecht, en dan specifiek de Gran Turismo DD Pro Wheel (maar dan wel met een ander stuur).

Ik begrijp echter dat je Fanatec op dit moment beter kan vermijden. Ik was vervolgens aan het kijken wat ik bij Thrustmaster kon samenstellen - T300 base, stuur en pedalen met load cell rem - maar dan kom ik al gauw in de buurt van de 1000,- inclusief een wheelstand. Mij lijkt het dan zonde om voor dat bedrag geen DD stuur te hebben (kijkende naar de 700/800,- die je betaald voor de Fanatec Gran Turismo set) of onderschat ik de T300 nu?

Kortom, ik heb geen idee wat ik moet doen en voel me enigszins verdwaald haha. Ik kwam ook andere fabrikanten zoals Moza tegen, maar volgens mij werken hun producten niet op de Playstation (wat erg jammer is, want van wat ik zag hebben zij ook een mooi assortiment). Ik weet ook dat Thrustmaster een DD base heeft, maar volgens mij werkt dat niet met de Playstation? Ik kwam de Logitec Pro Racing Wheel ook tegen, maar dat is voor nu iets te veel van het goede voor mij.

Heeft iemand advies voor wat ik nu het beste zou kunnen doen? Alvast dank! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik denk dat als je je door de verhalen over Fanatec laat afschrikken van de enige serieuze DD optie voor PS ten faveure van een technisch minder product je niet de juiste keuze maakt. Maar dat ben ik.

De kans dat je issues hebt met een voorradig en doorontwikkeld product als de GT DD Pro is klein. En die vermijd je dan door een wheelbase te kiezen die echt veel minder goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:24:
Ik denk dat als je je door de verhalen over Fanatec laat afschrikken van de enige serieuze DD optie voor PS ten faveure van een technisch minder product je niet de juiste keuze maakt. Maar dat ben ik.

De kans dat je issues hebt met een voorradig en doorontwikkeld product als de GT DD Pro is klein. En die vermijdt je dan door een wheelbase te kiezen die echt veel minder goed is.
Ik denk ook dat wanneer je enkel focust op compatibiliteit met gameconsoles je ook de verkeerde keuze maakt. Vaak smaakt het op een gegeven moment naar meer, en dan is een gameconsole ineens ernstig beperkt in mogelijkheden.

Althans, zo ging het bij mij ook; begonnen op gameconsoles maar als je eenmaal een beetje kunt sturen begint het gekriebel. En ik zal heus niet de enige zijn. :+

Daarnaast vind ik €1000+ uitgeven om enkel op een gameconsole (racegames en maar 1 serieuze sim waar maar net je interesse moet liggen) te kunnen racen niet echt in verhouding staan eerlijk gezegd.

[ Voor 10% gewijzigd door dawg op 10-02-2024 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat hangt er maar helemaal vanaf waar je je prio's legt. Als je geen PC hebt en leuk wil simracen op PC dan is 1000 euro niks. Zelfs voor een machine van een paar jaar terug ben je dat al kwijt en dan moet je nog aan je rig beginnen. Als je al een console hebt staan is dat gewoon een enorme saving dus, die je in een kwalitatief veel betere rig kan steken.

Ik race ook op console. Een PS4 zelfs. En toch inmiddels al 2000 euro uitgegeven aan een rig met alles wat daarbij hoort. Dus helemaal vreemd is de situatie die jij beschrijft me niet ;)

En ja, ik speel heel casual. Een half uurtje per avond gemiddeld. Ik ben in de tijd dat ik de rig heb alleen maar met AC bezig geweest. Ben waarschijnlijk de laatste persoon op de planeet die die doodsaaie campaign uit 2014 aan het racen is. En toch vermaak ik me elke avond weer. En het hele verhaal begon voor mij omdat ik zo enthousiast was over DD t.o.v. juist die T300 die hier genoemd wordt. Die laatste was speelgoed, DD is een wereld van verschil.

Als ik op AC ben uitgekeken ga ik verder met ACC, GT7, Dirt Rally 2.0. Ergens tussendoor misschien een PS5 wat weer nieuwe race games zal opleveren. Niet iedereen wil die serieuze sims spelen.

Ik weet dat ik aan AC veel mis doordat ik geen mods support heb. Maar ik ben een happy rim racer, meer dan genoeg opties voor mij op console :) Misschien dat die PC er nog wel komt, maar voorlopig staat dit zeer laag op de prio-lijst.

Tot slot, waar haal je uit dat hij enkel op game console compatibiliteit focust? Of ik? Een GT DD Pro werkt op alle systemen dus het is juist een slimme keuze als je naar compatibiliteit kijkt lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-02-2024 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
@Dr. Strangelove Als je ook maar aan console denkt, beperk je de keuze. Als je alleen voor PC gaat kijken, hoef je nergens rekening mee te houden. Ik denk dat dit het punt is wat dawg probeert te maken.

Als je puur vanuit PC gaat, zijn de keuzes volledig open, kun je mixen en matchen met pedalen, shifters, e.d. Maar het moment dat de console om de hoek komt kijken, ben je heel beperkt wat dat betreft en moet alles in een ecosysteem zitten.

Maar ik snap dat PC gamen in eerste instantie een stuk duurder uitkomt. Die nu kopen is zeker een stuk duurder dan een losse PS5, maar ik denk dat je dat geld snel kunt terug verdienen door dus juist niet beperkt te zijn in bepaalde sturen/pedalen combinaties.

Als je niet per se serieuze sims wil spelen (dan nog, wat is serieus ;) ), dan kun je prima met de PS5 uit en zou ik gewoon de goedkoopste DD stuur/pedalen combinatie kopen die je kunt vinden. Want dan maakt dat ook niet meer uit.

Spellen op de PC zijn sowieso ook goedkoper, vandaar dat dit toch wel mijn advies is. AC met mods is echt te gek en kun je ook arcade achtig spelen als je wil. Je hebt daar banen dat je in de bergen van Spanje, straten van Tokyo en weet ik het allemaal kunt rijden. Ook een schat aan auto's.

Ik heb F1 ook gekocht op het begin en AMS2, maar AC met mods is voor mij wel de ultieme ervaring. Dan nog denk ik dat de keuze tussen die twee vooral voorkeur is. iRacing is ook erg goed, maar vrij prijzig met een abonnement structuur erachter.
AC kun je voor €20 kopen, nog wat mods erbij voor ongeveer €10 en je kunt los. Is wel even pielen op het begin, dat is weer het nadeel van PC gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:52
@nis156, als je op PS wilt racen gewoon lekker die Fanatec DD halen. Het is een goed product wat beduidend beter is dan een T300.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Koldur schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:57:
@Dr. Strangelove Als je ook maar aan console denkt, beperk je de keuze. Als je alleen voor PC gaat kijken, hoef je nergens rekening mee te houden. Ik denk dat dit het punt is wat dawg probeert te maken.
Ja en als ik een villa kocht in plaats van een appartement hoef ik ook nergens rekening mee te houden :P

Iemand vraagt wat voor rig hij moet kopen bij zijn console met een budget van 1000 euro en hij krijgt als antwoord dat hij die 1000 euro moet steken in een PC en dan nog eens minimaal 1000 euro moet uitgeven voor een rig. Dat is toch wat jullie zeggen? Want console is crap. Want geen iRacing en geen AC met mods. En een hele zooi andere dingen. Ik weet ook wel dat een PC 100x meer opties biedt (en geen GT7... ja, dat is een factor bij sommige mensen!).

Ik begrijp dat geld goedkoop is in de sim racing community maar laat iedereen dat besluit wel zelf maken. Ja, we weten dat het een rabbit hole is dat klein kan beginnen en groot eindigt maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Laat mensen dat voor zichzelf uitvinden.
Maar ik snap dat PC gamen in eerste instantie een stuk duurder uitkomt. Die nu kopen is zeker een stuk duurder dan een losse PS5,
Hij heeft al een console. Dus alles aan aansturingshardware gaat van de 1000 euro af.
Als je niet per se serieuze sims wil spelen (dan nog, wat is serieus ;) ), dan kun je prima met de PS5 uit en zou ik gewoon de goedkoopste DD stuur/pedalen combinatie kopen die je kunt vinden. Want dan maakt dat ook niet meer uit.
Eensch :P
Spellen op de PC zijn sowieso ook goedkoper, vandaar dat dit toch wel mijn advies is.
Op GT7 na heb ik al mijn games op de PS4 voor minder dan een tientje gekocht. Deels komen die gratis met een PS5 versie als ik die upgrade wil maken (o.a. ACC).

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-02-2024 17:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:15:
[...]

Ja en als ik een villa kocht in plaats van een appartement hoef ik ook nergens rekening mee te houden :P

Iemand vraagt wat voor rig hij moet kopen bij zijn console met een budget van 1000 euro en hij krijgt als antwoord dat hij die 1000 euro moet steken in een PC en dan nog eens minimaal 1000 euro moet uitgeven voor een rig. Dat is toch wat jullie zeggen? Want console is crap. Want geen iRacing en geen AC met mods.

[...]

Hij heeft al een console. Dus alles aan aansturingshardware gaat van de 1000 euro af.

[...]

Eensch :P

[...]

Op GT7 na heb ik al mijn games op de PS4 voor minder dan een tientje gekocht. Deels komen die gratis met een PS5 versie als ik die upgrade wil maken (o.a. ACC).
Nergens zeg ik dat het moet, maar raad wel aan ernaar te kijken, zeker als het al iets is wat iemand in de toekomst voor ogen kan hebben.

Daarom ook dat licht in mijn reactie, dat het niet per se hoeft, maar wel met de argumenten om er wel of niet voor te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:39
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:24:

De kans dat je issues hebt met een voorradig en doorontwikkeld product als de GT DD Pro is klein. En die vermijdt je dan door een wheelbase te kiezen die echt veel minder goed is.
Helemaal eens met deze opmerking. Heb het gevoel dat het door diverse kanalen wordt overdreven. Natuurlijk gaan er wel zaken fout, maar niemand weet hoe groot het percentage is t.o.v. alle leveringen.

Volgens mij zijn de primaire problemen rondom de gebrekkige communicatie over de werkelijke beschikbaarheid van de pre-orders van de DD+ en de klantenservice die te veel tickets hebben liggen waardoor de reactietijd te lang is.

Zelf heb ik afgelopen najaar 4 bestellingen geplaatst waarvan 3 tijdens black friday en allemaal zijn ze geleverd binnen de beloofde levertijd zonder issues. Het enige waar ik tegen aan liep is dat de verwerking van een retour iets meer dan een maand duurde doordat de klantenservice het heel druk had. Zelf zou ik dus echt Fanatec niet mijden vanwege deze verhalen. Zeker niet als Fanatec als een goede oplossing bied voor de eisen van @nis156 , namelijk nu een DD op de Playstation.

[ Voor 4% gewijzigd door [MAUS] op 10-02-2024 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:15:
[...]

Iemand vraagt wat voor rig hij moet kopen bij zijn console met een budget van 1000 euro en hij krijgt als antwoord dat hij die 1000 euro moet steken in een PC en dan nog eens minimaal 1000 euro moet uitgeven voor een rig. Dat is toch wat jullie zeggen? Want console is crap. Want geen iRacing en geen AC met mods. En een hele zooi andere dingen. Ik weet ook wel dat een PC 100x meer opties biedt (en geen GT7... ja, dat is een factor bij sommige mensen!).
PC simracers missen GT7 geen moment hoor. ;)
En ik gok dat het een kwestie van tijd is, dat die ook naar de PC geport gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
Rivanov schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:05:
[...]

PC simracers missen GT7 geen moment hoor. ;)
En ik gok dat het een kwestie van tijd is, dat die ook naar de PC geport gaat worden.
Laten we het hopen.

@nis156
Als ik in de positie zou staan zou ik een Fanatec DD kopen op een Next level wheelstand, ben je zeker voor onder de 1000 klaar en kan je een heerlijk potje racen, mocht je dan in de toekomst wat anders willen van je er geen buil aan om het weer van de hand te doen. Daarnaast kan je de Fanatec blijven gebruiken, ook op de PC, eventueel kan je nog de 8NM versie nemen maar zou ik niet doen op de wheelstand maar eventueel heb je die optie later wil om nog wat te upgraden als je ook naar een serieuze rig gaat

[ Voor 19% gewijzigd door Mistacal op 10-02-2024 20:49 ]

__/`\__/`\__

Pagina: 1 ... 125 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.