Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 124 ... 140 Laatste
Acties:

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-01 22:12
kroegtijger schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:14:
@Mistacal ah zo, ja dan snap ik wat je bedoelt. Ik denk dat je dan het beste het vergelijk met een auto met drive-by-wire systeem kan kijken, zoals elektrische auto's. Geen idee hoe ze dat hebben opgelost dat je daar toch echt redelijk hetzelfde gevoel hebt als bij een regulier gaspedaal, of hoe dat zich dan weer verhoudt tot een echte GT of formule-auto bijvoorbeeld. Maar is inderdaad wel een interessante vraag om eens uit te zoeken hoe dat nou zit, en wat het meest realistische gevoel maakt.
Een gewone auto heeft kabel voor het openen van de brandstofklep en een veer die zorgt dat het pedaal terugkomt. Een elektrische auto ook maar dan met sensoren, het pedaal is ook veerbelast weer o terug te gaaan naar de 0 stand.

Hydrauliek kan vervangend zijn voor een veer maar de faalkans is groter dan bij een veer en dat wil je niett met je gaspedaal dan blijft die hangen. Een veer gaat al magenoeg nooit kapot.

Daarom snap ik dit product niet. Geldtrekkerij en verkopen als upgrade, slim maar onzinnig.

__/`\__/`\__

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 21:39
Mistacal schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:33:
[...]

Een gewone auto heeft kabel voor het openen van de brandstofklep en een veer die zorgt dat het pedaal terugkomt. Een elektrische auto ook maar dan met sensoren, het pedaal is ook veerbelast weer o terug te gaaan naar de 0 stand.

Hydrauliek kan vervangend zijn voor een veer maar de faalkans is groter dan bij een veer en dat wil je niett met je gaspedaal dan blijft die hangen. Een veer gaat al magenoeg nooit kapot.

Daarom snap ik dit product niet. Geldtrekkerij en verkopen als upgrade, slim maar onzinnig.
Een gewone auto is ook drive-by-wire, EV of ICE maakt in deze niets uit.
Of je spreekt over oude gewone auto's, maar een gaskabel bestaat al even nietmeer in nieuwe auto's.

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45
Yep, de 'goede' oude tijd, dat er een fysiek kabeltje liep van gaspedaal naar gasklep. Lang geleden in de Alfa 33 nog de boel opnieuw moeten stellen, omdat het kabeltje te slap stond. Overigens zat er bij de gasklep dan weer een sensor, die doorgaf aan de ECU hoeveel brandstof er ingespoten moest worden...

Terug on topic, de hydraulische piston bij gas is schijnbaar prettig omdat je gas beter kunt doseren, heb ik begrepen (zelf geen eerstehands ervaring mee).

Wat ik mooi zou vinden is als er meer info vanuit de spellen over het aangrijpingspunt van de koppeling zou worden doorgegeven, om dit vervolgens te kunnen aansturen via Simhub o.i.d. voor haptic feedback. Uiteraard alleen bij auto's met handmatige koppeling. Helaas heb ik dit nog niet gezien.

• Mistacal
Engineer Stewie schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:10:
[...]

Een gewone auto is ook drive-by-wire, EV of ICE maakt in deze niets uit.
Of je spreekt over oude gewone auto's, maar een gaskabel bestaat al even nietmeer in nieuwe auto's.
Nu voel ik me oud... :+ ja de "oude" autos :9

__/`\__/`\__

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tot mijn grote verdriet heb ik gisteren de conclusie moeten trekken dat mijn gezondheid het racen niet meer toelaat. ;( :'(

Houdt dus ook in dat mijn rig de deur uitgaat. Met pijn in mijn hart, heb er veel plezier mee beleefd. Zondag even knappe foto’s maken voor v&a en dan tijd voor afscheid.

Zal hier wel nog af en toe blijven posten. :)

It’s the economy, stupid!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:15
Mijn QR2 bestelling van 24 November is eindelijk aangekomen en het ombouwen van m'n DD1 was met 15 minuten gebeurd. Gelukkig kan Fanatec soms toch wel hun zaken goed voor elkaar hebben ;)

Ik merk er weinig van tijdens het rijden zelf(had ik ook niet verwacht, maar het gemak om even snel een stuurtje te wisselen zou ik niet meer willen missen.

Een nadeel is er ook, doordat de verbinding tussen base en McLaren GT stuur geheel spelings/flex vrij is, valt het op dat het "slechts" een CSL stuurtje is en hier en daar wat flext en rammelt.

iRacing Profiel

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-12-2025
dawg schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:03:
Tot mijn grote verdriet heb ik gisteren de conclusie moeten trekken dat mijn gezondheid het racen niet meer toelaat. ;( :'(

Houdt dus ook in dat mijn rig de deur uitgaat. Met pijn in mijn hart, heb er veel plezier mee beleefd. Zondag even knappe foto’s maken voor v&a en dan tijd voor afscheid.

Dat vind ik oprecht heel vervelend voor je :-(

Sterkte!

• Mistacal

Dan is het niet niks! Heel veel sterkte man!!!

__/`\__/`\__

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 23:18

klote voor jou, veel beterschap! sukkel ook al tijdje met linkervoet, en vrees op de duur ook dat het game over zou kunnen zijn, dus besef heel goed hoe het voelt om je hobby noodgedwongen te moeten laten. heb bijv ook zeer slechte rug maar rijd enorm veel met mijn moto’s, zal hard zijn als ik dat ooit zal moeten laten.

[ Voor 22% gewijzigd door lapino op 19-01-2024 20:47 ]

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07-2025

Hopelijk is het niet te ernstig :(

Veel beterschap in elk geval!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dank allen voor de reacties.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik mag natuurlijk geen reclame maken voor de v&a hier dus hou mijn sig in de gaten. :+

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27

Jammer zeg. Ik hoop dat je andere hobbies hebt of vindt om het gat te vullen, veel sterkte!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11-2025
dawg schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:32:

***members only***

Ik mag natuurlijk geen reclame maken voor de v&a hier dus hou mijn sig in de gaten. :+
Het bepaalt blijkbaar wel je hele leven, dus dat lijkt mij ernstig genoeg. Spijtig om te horen en ik kan je van deze kant alleen maar sterkte en hopelijk beterschap toewensen.

• Flying Hawkic
dawg schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:32:

***members only***

Je gaat er moedig mee om. Het spijt me om dit te horen. Ik hoop dat je ook wat race-plezier kan halen uit het spelen met een controller. Om casual te racen vind ik zelf Forza wel leuk. Of misschien doe je dat al.

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01 12:41
Weet iemand hoe erg de ellende bij fanatec is? Ik hoor horror verhalen van mensen die al maanden wachten op een bestelling. Heb nog een stuurtje in bestelling maar het is dood stil bij fanatec. Ik kan mijn bestelling wel annuleren maar ben bang dat ik dan net zo lang moet wachten op mijn geld dus denk laat maar staan.

[ Voor 24% gewijzigd door sygys op 20-01-2024 18:44 ]

• lapino
sygys schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:43:
Weet iemand hoe erg de ellende bij fanatec is? Ik hoor horror verhalen van mensen die al maanden wachten op een bestelling. Heb nog een stuurtje in bestelling maar het is dood stil bij fanatec. Ik kan mijn bestelling wel annuleren maar ben bang dat ik dan net zo lang moet wachten op mijn geld dus denk laat maar staan.
je moet beetje geluk hebben, tijdje terug een stuur en qr1 besteld en was letterlijk op drie dagen geleverd, of 2 e hands kopen. had ook niks qua updates gekregen qua tracking, ineens stonden ze daar met doos…toen mijn vrouw thuis was…kon ik nog eens uitleg geven wat ik nu alweer gekocht had :)

[ Voor 13% gewijzigd door lapino op 20-01-2024 19:04 ]

• Dr. Strangelove
Het is een beetje hoe omhoog je zit en ook hoe graag je het nieuw wil hebben. Vrijwel alles van Fanatec is ruimschoots voorradig op marktplaats. Ik heb net een ClubSport RS stuur gekocht dat iemand niet beviel en dus ongebruikt wordt doorverkocht. Tuurlijk, het is soms een paar weken zoeken maar je hebt het voor minder en vaak met garantie nog.

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-01 08:35
Is inderdaad heel verschillend.
Black friday i.c.m. al een slecht werkend warehouse heeft ze de nek om gedaan momenteel.

Als je nu iets besteld wat gewoon op voorraad is dan heb je een doorloopt tijd van een week ongeveer. (vorige week netjes mijn qr2 binnen gekregen).

Maar men moet geen bestelling doen waar ook een pre-order in zit. Dan kun je inderdaad erg lang wachten.
Aangezien ze niets reserveren / appart leggen voor jou order, kan het zijn dat je pre-order eindelijk binnen is, maar dat iets anders van je order uitverkocht is, moet je weer wachten.
En volgens mij is dit waarom er zo veel mensen zo lang moeten wachten.

Ik zelf zit nu in de DD+ en Sony nightmare.
Maar wel voor elk onderdeel een aparte order aangemaakt, zodat ik van bovenstaand probleem geen last heb.

Welk stuurtje heb je in bestelling if i may ask?

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:57
Wat dat betreft heb ik toch een goede keuze gemaakt met de Logitech G Pro. Net weer heerlijk geraced zonder het idee te hebben dat ik moet upgraden naar iets wat niet te krijgen is. 😜

• nascar28
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04:15
Zelf zou ik niks meer bestellen bij Fanatec juist vanwege die leverings en communicatie problemen.

Dit speelde al zelfs voordat ze al naar een nieuw warehouse gingen.
Dan praat ik over minstens 4-5 jr geleden release van de dd1/2, csl dd etc etc alleen nu zie je dat ze echt door de mand vallen met bestellingen aannemen maar weinig of niet leveren.
Feit dat ze orders blijven aannemen terwijl er op bepaalde artikelen geen voorraad is is naar mijn mening idioot mits duidelijk aangegeven en daar zit de issue.

Er zijn ondertussen talloze horrorverhalen te vinden op reddit, fanatec's eigen forum, youtube you name it.

Probleem bij fanatec is communicatie.
Tis zo simpel.. hey we nemen orders aan maar we kunnen om reden xyz nog niet leveren mocht een artikel niet voorradig zijn houden we je gehele order in de wacht tot nader order.
Of zoals je bij andere aanbieders ziet dat wanneer aangemeld ze een mail sturen wanneer er weer voorraad is.

Daarnaast jij als klant moet nog maar zien wanneer jouw order op de deurmat valt. (voorraad of niet).
Fanatec levert geen (of lastig te vinden)track& trace.
Bij navraag aan fanatec again weinig tot geen reactie.

Ups stuurt de boel gewoon terug als ze niet kunnen leveren en terecht!
Ups kan niet weten of jij wel/geen track en trace hebt gehad om wellicht andere opties aan te geven voor bezorging.
Oftewel je hebt geluk als je thuis bent en je bestelling mag ontvangen.
Een refund gaat tijd in zitten en again je moet maar zien wanneer je je centen terug krijgt.

Eigenlijk is het best wel een clever strategie.
Fanatec pikt eigenlijk je centen met interest en houd je weg bij de concurrent.
Jij hebt je product niet en bent in het ongewisse voor wellicht een lange tijd + customer service is een draak.

Het is dat fanatec tot nu toe de enige aanbieder op de markt is met een playstation licentie icm directdrive wheel's.
Echter hebben ze daar nu ook al leverings problemen mee gezien de csdd(+) licentie issues. Bizar...

Als andere merken die playstation licentie ook zouden hebben kan dat fanatec de das omdoen.
De concurrentie is ontzettend groot.
Daar lijkt hun mazzel nog te zitten dat ze met deze bedrijfsvoering nog weg kunnen komen.

Er zijn ook bestellingen waar het gelukkig goed gaat en dat Rma's vloeiend verlopen die mensen hoor je ook niet.
Echter de algemene tendens die nu overheerst bij fanatec is toch wel de situ als hierboven beschreven.

Fanatec heeft een prachtig eco systeem.
Toen ze de csw v2/ 2.5 produceerden waren ze echt elite kwalitatief.
Direct drive met de DD1/2 was een eye-opener volgens mij waren zij de eerste die het zo aan de man bracht.
Tis gewoon jammer dat ze er nu zo'n puinhoop van maken en mensen pikken dat gewoon niet meer.
Slachtoffer van je eigen succes.

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-01 20:39
PHiXioN schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:29:
Wat dat betreft heb ik toch een goede keuze gemaakt met de Logitech G Pro. Net weer heerlijk geraced zonder het idee te hebben dat ik moet upgraden naar iets wat niet te krijgen is. 😜
Je kan gerust upgraden naar beter materiaal dat gewoon verkrijgbaar is. Vooral op gebied van pedalen is er genoeg keuze als je bereid bent om de portemonnee open te trekken.

Alleen zal het dan geen Logitech zijn, want die blijven vreemd genoeg achter met upgrade opties (andere stuurtjes....?)

https://www.techpowerup.com/review/

• Huugje
TiezZ_BE schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 23:43:
[...]

Je kan gerust upgraden naar beter materiaal dat gewoon verkrijgbaar is. Vooral op gebied van pedalen is er genoeg keuze als je bereid bent om de portemonnee open te trekken.

Alleen zal het dan geen Logitech zijn, want die blijven vreemd genoeg achter met upgrade opties (andere stuurtjes....?)
Logitech mist inderdaad behoorlijk de boot door niet meer stuurtjes uit te brengen. Die base van hen is echt goed, maar na een half jaar wilde ik toch een GT/Formula stuurtje naast enkel een rond stuur. Dus ben ik toch maar overgestapt op Moza en heb ik de Moza R16 V2 met het KS stuurtje gekocht. Geen moment spijt van, maar had Logitech inmiddels een GT/Formula stuurtje uitgebracht, dan was ik vast bij hen gebleven. Zonde ook van hun QR, want die is net als die van Moza erg degelijk.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:09
nascar28 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 23:24:
[...]

Zelf zou ik niks meer bestellen bij Fanatec juist vanwege die leverings en communicatie problemen.

Dan praat ik over minstens 4-5 jr geleden release van de dd1/2, csl dd etc etc alleen nu zie je dat ze echt door de mand vallen met bestellingen aannemen maar weinig of niet leveren.
Feit dat ze orders blijven aannemen terwijl er op bepaalde artikelen geen voorraad is is naar mijn mening idioot mits duidelijk aangegeven en daar zit de issue.

Er zijn ondertussen talloze horrorverhalen te vinden op reddit, fanatec's eigen forum, youtube you name it.

Tis zo simpel.. hey we nemen orders aan maar we kunnen om reden xyz nog niet leveren mocht een artikel niet voorradig zijn houden we je gehele order in de wacht tot nader order.
Of zoals je bij andere aanbieders ziet dat wanneer aangemeld ze een mail sturen wanneer er weer voorraad is.

Daarnaast jij als klant moet nog maar zien wanneer jouw order op de deurmat valt. (voorraad of niet).

Ups kan niet weten of jij wel/geen track en trace hebt gehad om wellicht andere opties aan te geven voor bezorging.
Oftewel je hebt geluk als je thuis bent en je bestelling mag ontvangen.
Een refund gaat tijd in zitten en again je moet maar zien wanneer je je centen terug krijgt.

Eigenlijk is het best wel een clever strategie.
Fanatec pikt eigenlijk je centen met interest en houd je weg bij de concurrent.
Jij hebt je product niet en bent in het ongewisse voor wellicht een lange tijd + customer service is een draak.

Het is dat fanatec tot nu toe de enige aanbieder op de markt is met een playstation licentie icm directdrive wheel's.
Echter hebben ze daar nu ook al leverings problemen mee gezien de csdd(+) licentie issues. Bizar...

Als andere merken die playstation licentie ook zouden hebben kan dat fanatec de das omdoen.
De concurrentie is ontzettend groot.
Daar lijkt hun mazzel nog te zitten dat ze met deze bedrijfsvoering nog weg kunnen komen.

Er zijn ook bestellingen waar het gelukkig goed gaat en dat Rma's vloeiend verlopen die mensen hoor je ook niet.
Echter de algemene tendens die nu overheerst bij fanatec is toch wel de situ als hierboven beschreven.

Fanatec heeft een prachtig eco systeem.
Toen ze de csw v2/ 2.5 produceerden waren ze echt elite kwalitatief.
Direct drive met de DD1/2 was een eye-opener volgens mij waren zij de eerste die het zo aan de man bracht.
Tis gewoon jammer dat ze er nu zo'n puinhoop van maken en mensen pikken dat gewoon niet meer.
Slachtoffer van je eigen succes.
Fanatec heeft een hele grote knauw gekregen de laatste tijd. Zelfs YouTube influencers gaan langzaamaan over naar andere gear. Zo heeft Jardier inmiddels de Simagic Shifter en Handbrake. En heeft recentelijk ook de Simagic NEO wheel getest en was extreem enthousiast. Dus die zie ik ook nog wel binnen afzienbare tijd overstappen van Fanatec.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:57
Nu moet ik zeggen dat Jardier altijd extreem enthousiast is, tot aan het irritante toe.

• lapino
new toys

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmXg66DnU_o4ktsrKd7YzFnLvDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjTxkPFuOD1f5dYpQnKRjBUP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZ-CRpr2Q5ja_AJQwW-HhGFY0j0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HhFAzJpx1pHLmU6mGKj7xQ9.jpg?f=fotoalbum_large

• Rivanov
PHiXioN schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:02:
Nu moet ik zeggen dat vrijwel iedere influencer Jardier altijd extreem enthousiast is, tot aan het irritante toe.
:+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

nascar28 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 23:24:
[...]

Hoewel je helemaal gelijk hebt heeft er in die jaren natuurlijk nog wel het één en ander gespeeld, van een pandemie tot een opvolgend chip tekort e.d. en was Fanatec niet de enige die niet leveren kon. En hoewel de communicatie gebrekkig is vind ik dat bij het gros van de fabrikanten het geval en zijn er een aantal zoals bijvoorbeeld een Asetek die daar gewoon wat transparanter in zijn.
Laten we niet vergeten dat het om eenzijdige berichtgeving gaat in zo'n geval waar het lastig van blijft om de feiten te kunnen checken. Beetje relatieveren mag wel in dit soort gevallen.
Dat doet iedere fabrikant vandaag de dag, producten die nog niet eens in productie zijn worden al als pre-order aangeboden en mede met die centen worden voorraden gefinanceerd e.d. Ik ben er ook geen voorstander van en probeer er zelf zo min mogelijk aan mee te doen overigens want vaak wordt je 2x gestraft, uitgestelde leverdata en vervolgens een half af product qua software... maar nogmaals, dat is niet iets waar Fanatec alleen in is ;)

...
...
Track & Trace staat gewoon in je account maar eerlijk is eerlijk... ik heb ook nog nooit een mail van ze gehad en moest veelal vertrouwen op de UPS app waar zendingen dan wel weer in verschijnen. Het is een probleem wat al jaren speelt bij Fanatec en wat schijnbaar een onmogelijke zaak is voor ze om op te lossen want iedere keer als het er een beetje op begint te lijken dan vinden ze wel weer een manier om het te verkloten op dit vlak.

Aan de andere kant is het wel de enige fabrikant die een breed aanbod heeft qua hardware van budget tot high end en dat ook nog eens tegen "schappelijke" prijzen in de markt weet te zetten EN ondanks de leveringsproblemen ook nog eens hele forse aantallen weg weet te zetten aan gear.

En hoewel zo'n PS licentie best een belangrijk iets is voor Fanatec zal hun bestaan er echt niet van af hangen.
Rivanov schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:34:
[...]

Fanatec heeft een hele grote knauw gekregen de laatste tijd. Zelfs YouTube influencers gaan langzaamaan over naar andere gear. Zo heeft Jardier inmiddels de Simagic Shifter en Handbrake. En heeft recentelijk ook de Simagic NEO wheel getest en was extreem enthousiast. Dus die zie ik ook nog wel binnen afzienbare tijd overstappen van Fanatec.
Op basis waarvan hebben ze een knauw gekregen? Als er een keer voorraad is van de hardlopers dan is dat binnen no time weer uitverkocht en het is nou ook niet zo dat er af en toe een palletje binnen komt wat maar half vol gestapeld is ;)

Die Youtubers en influencers moet je niet met een korrel maar met een strooiwagen zout nemen, die lopen zo weer over naar een ander kamp als daar weet wat gratis te halen valt wat er leuker uit ziet en meer features heeft of waar ze een betere sponsordeal kunnen krijgen en dan staat alles van Simagic zo weer ergens op een Ebay of lokale Marktplaats :+

Niets ten nadele van Simagic overigens want die maken hartstikke leuk spul maar dat doet zo'n beetje iedere fabrikant in die prijsregionen ;)

Net als een Jimmy Broadbent die nu helemaal Moza fan is omdat Moza wel wat dieper in de buidel wilde tasten dan alleen wat gratis gear en een etentje met de baas van merk x, y, z op een willekeurige expo / beurs. Money talks, bullshit walks en uiteindelijk heeft alles een prijs ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 14:01
@R2D2 Jimmy heeft ook geen enkele moeite om daar openlijk voor uit te komen ;) (en geef m eens ongelijk... jarenlang ploeteren in een schuurtje en dan eindelijk kan je er wat mee verdienen en de racerij mee bekostigen)

iRacing Profiel

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik blijf toch een Simucube fan. Moza (Fanatec) en Simagic (Simucube) komen op mij een beetje over als copycats, net zoals velen ook het concept van Heusinkveld hebben overgenomen.

Ik vind dat altijd een beetje meh, ga liever voor het origineel. Kwaliteit zal heus wel in orde zijn maar toch. Meh. :+

• Flying Hawkic
dawg schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:14:
Ik blijf toch een Simucube fan. Moza (Fanatec) en Simagic (Simucube) komen op mij een beetje over als copycats, net zoals velen ook het concept van Heusinkveld hebben overgenomen.

Ik vind dat altijd een beetje meh, ga liever voor het origineel. Kwaliteit zal heus wel in orde zijn maar toch. Meh. :+
Ik heb zelf nooit Moza, Fanatec, of Simagic gehad.

Ik ben van mij T300 naar Simucube gegaan. Ik het begin was het wennen. Ik had nog geen ervaring met DD. Maar uiteindelijk eraan gewend, kan je niet meer terug denk ik. Al heb ik nog nooit geprobeerd om terug te gaan, maar ik neem aan dat je het detail wel zou missen.

Alleen de kwaliteit van de stuurtjes van Simucube mag beter. De base daarentegen is super.

De active pedalen helaas te duur...

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Flying Hawkic schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:52:
[...]

Ik heb zelf nooit Moza, Fanatec, of Simagic gehad.

Ik ben van mij T300 naar Simucube gegaan. Ik het begin was het wennen. Ik had nog geen ervaring met DD. Maar uiteindelijk eraan gewend, kan je niet meer terug denk ik. Al heb ik nog nooit geprobeerd om terug te gaan, maar ik neem aan dat je het detail wel zou missen.

Alleen de kwaliteit van de stuurtjes van Simucube mag beter. De base daarentegen is super.

De active pedalen helaas te duur...
Te duur is nog een understatement voor die active pedals. Tuurlijk, innovatief en immersieve ervaring, maar dat kan die prijs niet echt verantwoorden vind ik.

De stuurtjes van Simucube zelf heb ik nooit in het echt gezien, ik ben zelf erg gecharmeerd van Ascher Racing, en ook Precision Sim Engineering. Maar wederom een behoorlijk hoge prijs voor die laatste.

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18-01 12:35
Is de brake performance kit voor de fanatec v3 pedalen een aanrader? Iemand ervaring met deze upgrade kit?

[ Voor 3% gewijzigd door Kindrih op 22-01-2024 18:09 ]

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:31
@Kindrih, yes. Aanrader, maakt pedaal veel stijver.

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18-01 12:35
Card Nox schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:12:
@Kindrih, yes. Aanrader, maakt pedaal veel stijver.
Super bedankt! Ga ik erbij bestellen

• Flying Hawkic
Kindrih schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:08:
Is de brake performance kit voor de fanatec v3 pedalen een aanrader? Iemand ervaring met deze upgrade kit?
Jazeker. Ik heb de BPK wel niet onmiddellijk gebruikt. Pas toen de standaard moesjes zacht waren geworden door gebruik was ik blij dat ik toch de BPK had besteld.

• Flying Hawkic
dawg schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:58:
[...]

Te duur is nog een understatement voor die active pedals. Tuurlijk, innovatief en immersieve ervaring, maar dat kan die prijs niet echt verantwoorden vind ik.

De stuurtjes van Simucube zelf heb ik nooit in het echt gezien, ik ben zelf erg gecharmeerd van Ascher Racing, en ook Precision Sim Engineering. Maar wederom een behoorlijk hoge prijs voor die laatste.
Ja wat ben je kwijt voor twee pedalen, 5K? Inderdaad niet te verantwoorden (voor mij). Al lijkt het mij wel super om het rempedaal te kunnen instellen waarna die nooit meer van gevoel verandert.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-01 11:41

ikt

Als ik mijn Fanatec CSL WRC stuur wil verkopen - zou ik de QR1 Lite eroplaten, of haal ik de boel uit elkaar en doe ze los zoals Fanatec ze ooit aan me leverde?

Aan de ene kant handig als iemand vooral van QR1 gebruik maakt en scheelt weer het ding erop schroeven, aan de andere kant onhandig voor iemand die er zelf een QR2 Lite op wil zetten. Bovenal niet origineel, al kan ik wel unboxings vinden van varianten waar de QR1 Lite fabriek-af al erop zit...

Kan 'm ook zelf houden en een QR2 Lite upgrade doen, maar het vervangende stuurwiel is ook al rond en 2x rond lijkt me overkill :+

• kroegtijger
ikt schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:38:
Als ik mijn Fanatec CSL WRC stuur wil verkopen - zou ik de QR1 Lite eroplaten, of haal ik de boel uit elkaar en doe ze los zoals Fanatec ze ooit aan me leverde?

Aan de ene kant handig als iemand vooral van QR1 gebruik maakt en scheelt weer het ding erop schroeven, aan de andere kant onhandig voor iemand die er zelf een QR2 Lite op wil zetten. Bovenal niet origineel, al kan ik wel unboxings vinden van varianten waar de QR1 Lite fabriek-af al erop zit...

Kan 'm ook zelf houden en een QR2 Lite upgrade doen, maar het vervangende stuurwiel is ook al rond en 2x rond lijkt me overkill :+
Waarom niet optioneel laten? Als jij m niet nodig hebt en een ander kan m gebruiken, prima toch? Elkaar een beetje helpen met zoiets kan geen kwaad.

iRacing Profiel

• ikt
  • Registratie: Juli 2008

ikt

kroegtijger schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 01:18:
[...]

Waarom niet optioneel laten? Als jij m niet nodig hebt en een ander kan m gebruiken, prima toch? Elkaar een beetje helpen met zoiets kan geen kwaad.
QR1 Lite ben ik sowieso van plan om mee te sturen, de vraag was alleen of ik het naar fabrieksconfiguratie terugzet (dus QR1 los erbij) of het eraan laat :P

• Huugje
ikt schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:27:
[...]

QR1 Lite ben ik sowieso van plan om mee te sturen, de vraag was alleen of ik het naar fabrieksconfiguratie terugzet (dus QR1 los erbij) of het eraan laat :P
Het lijkt mij het handigst om dat te vragen aan diegene die hem van je gaat overnemen.

• lapino
Geen idee of ik dit hier mag vragen, zoniet dan wist mod de post maar. Ik zou willen switchen naar Simagic, enig idee wat ik realistisch voor volgende kan vragen (in nieuwstaat) : Fanatec CLS DD 8nm, Clubsport Formule Wheel 2.5, Clubsport RS wheel, beide met QR1 quick release (dus de metalen versie).

[ Voor 9% gewijzigd door lapino op 24-01-2024 19:39 ]

• kroegtijger
@lapino het spul is redelijk waarde-vast dus ergens tussen de 10% en 25% onder de nieuwprijs lijkt me realistish, afhankelijk van hoe snel je er vanaf wilt.

Mogelijk dat als je er een setje pedalen bij hebt je er nog wat makkelijker vanaf bent... dan heb je een complete set

[ Voor 27% gewijzigd door kroegtijger op 24-01-2024 19:56 ]

iRacing Profiel

• Rivanov
lapino schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:38:
Geen idee of ik dit hier mag vragen, zoniet dan wist mod de post maar. Ik zou willen switchen naar Simagic, enig idee wat ik realistisch voor volgende kan vragen (in nieuwstaat) : Fanatec CLS DD 8nm, Clubsport Formule Wheel 2.5, Clubsport RS wheel, beide met QR1 quick release (dus de metalen versie).
_O- _O- _O- _O- _O-

We hadden je nog zó gewaarschuwd. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07qsy40GGF584QD_RJYUQ4yssEg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7acaAb3YLh77AyBdMruC08cv.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 24-01-2024 20:09 ]

• lapino
kroegtijger schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:54:
@lapino het spul is redelijk waarde-vast dus ergens tussen de 10% en 25% onder de nieuwprijs lijkt me realistish, afhankelijk van hoe snel je er vanaf wilt.

Mogelijk dat als je er een setje pedalen bij hebt je er nog wat makkelijker vanaf bent... dan heb je een complete set
Zonder pedalen, heb nu de P1000 van Simagic en wil alles naar 1 merk.

• Engineer Stewie
kroegtijger schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:54:

Voor de DD2, neem je dan de huidige nieuwprijs, of de betaalde BF prijs van 800 :+

• kroegtijger
Engineer Stewie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:35:
[...]

Voor de DD2, neem je dan de huidige nieuwprijs, of de betaalde BF prijs van 800 :+
Hoe snel wil je er vanaf?

iRacing Profiel

dawg schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:14:

Slechte hardware maken ze eigenlijk geen van allen als je het af zet tegen de prijs en het verschil wordt met name gemaakt met de software. En dat laatst is gewoon een stabiele factor bij Simucube en men maakt eigenlijk nauwelijks tot geen miskleunen. Qua hardware is het gewoon degelijk en niet perse heel cutting edge en innovatief (ok active pedals dan wel) en ik denk dat iedereen (ik wel althans) zo weet te waarderen aan het merk, kans op gedoe is gewoon minder dan bij andere merken.

Een Fanatec kan het ook maar dan wel pas als een product langere tijd op de markt is, als je nu ook weer ziet hoe men loopt te kloten met de CS DD(+) en de bijbehorende software / drivers dan moet je daar gewoon geen early adaptor willen zijn als je van stabiliteit houd, mijn DD2 daarentegen draait al weer tijden rock solid en zonder gedoe sinds men de "jolts" heeft weten te fixen maar ook dat heeft behoorlijk lang geduurd.

Moza is een beetje hetzelfde verhaal als bij Fanatec, hardware is leuk (al spelen daar ook nog wel wat issues bij de wheelbases) maar software is een beetje mehhh qua stabiliteit.

Simagic lijkt in mijn ogen een wederopstanding te hebben, ik had een jaar of 1,5 geleden eigenlijk wel gedacht dat die een stille dood tegemoet zouden gaan, zeker toen VRS en Asetek e.d. de markt op kwamen met hardware die in hetzelfde segment zaten qua prijs / kwaliteits niveau maar het merk lijkt het beter te doen dan ooit.
Engineer Stewie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:35:
[...]

Aangezien de DD2 niet leverbaar is zou ik gewoon lekker beginnen op €1000,- minimaal. Afhankelijk van hoe lang de garantie nog is, de DD2 had (heeft) namelijk standaard 5 jaar garantie en als hij net een jaartje oud is bijvoorbeeld is vind ik dat best lekker om nog 4 jaar gedekt te zijn bij een tweedehandsje ;)

[ Voor 12% gewijzigd door R2D2 op 25-01-2024 10:02 ]

• Engineer Stewie
Voorlopig niet, ben daar uitermate tevreden mee en hoop die nog een hele tijd te gebruiken. Ik geloof heus dat er verschillen zijn tussen de merken, maar niet in die mate dat ik ineens sneller word.
Was gewoon een vraag, aangezien je er wel wat te koop ziet staan aan 1200 euro enzo (nieuw in box).

Zoals @R2D2 aanhaalt zijn de *quirks* wel uit de software en de hardware is gewoon gebouwd als een tank. Ik heb met de DD2 nog geen enkele hapering ervaren, buiten het feit dat ik te slappe armen heb om alles boven de 65% lang aan te kunnen.
Er zijn er heus snellere, betere wheelbases met meer snufjes etc, maar alles van het nieuwste, beste moeten hebben is er bij mij al lang uitgegroeid.

800 euro voor een DD2 incl QR2 (met idd 5 jaar garantie) was een koopje.

[ Voor 34% gewijzigd door Engineer Stewie op 25-01-2024 10:04 ]

• kroegtijger
@Engineer Stewie in dat geval dus uitgaande van de huidige prijs en niet van de BF-prijs. Dan duurt het wat langer voor je m kwijt bent ;)

iRacing Profiel

• Flying Hawkic
Engineer Stewie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Voorlopig niet, ben daar uitermate tevreden mee en hoop die nog een hele tijd te gebruiken. Ik geloof heus dat er verschillen zijn tussen de merken, maar niet in die mate dat ik ineens sneller word.
Was gewoon een vraag, aangezien je er wel wat te koop ziet staan aan 1200 euro enzo (nieuw in box).

Zoals @R2D2 aanhaalt zijn de *quirks* wel uit de software en de hardware is gewoon gebouwd als een tank. Ik heb met de DD2 nog geen enkele hapering ervaren, buiten het feit dat ik te slappe armen heb om alles boven de 65% lang aan te kunnen.
Er zijn er heus snellere, betere wheelbases met meer snufjes etc, maar alles van het nieuwste, beste moeten hebben is er bij mij al lang uitgegroeid.

800 euro voor een DD2 incl QR2 (met idd 5 jaar garantie) was een koopje.
Hangt ook een beetje van de staat af natuurlijk

• Flying Hawkic
R2D2 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:58:
[...]

Slechte hardware maken ze eigenlijk geen van allen als je het af zet tegen de prijs en het verschil wordt met name gemaakt met de software. En dat laatst is gewoon een stabiele factor bij Simucube en men maakt eigenlijk nauwelijks tot geen miskleunen. Qua hardware is het gewoon degelijk en niet perse heel cutting edge en innovatief (ok active pedals dan wel) en ik denk dat iedereen (ik wel althans) zo weet te waarderen aan het merk, kans op gedoe is gewoon minder dan bij andere merken.

Een Fanatec kan het ook maar dan wel pas als een product langere tijd op de markt is, als je nu ook weer ziet hoe men loopt te kloten met de CS DD(+) en de bijbehorende software / drivers dan moet je daar gewoon geen early adaptor willen zijn als je van stabiliteit houd, mijn DD2 daarentegen draait al weer tijden rock solid en zonder gedoe sinds men de "jolts" heeft weten te fixen maar ook dat heeft behoorlijk lang geduurd.

Moza is een beetje hetzelfde verhaal als bij Fanatec, hardware is leuk (al spelen daar ook nog wel wat issues bij de wheelbases) maar software is een beetje mehhh qua stabiliteit.

Simagic lijkt in mijn ogen een wederopstanding te hebben, ik had een jaar of 1,5 geleden eigenlijk wel gedacht dat die een stille dood tegemoet zouden gaan, zeker toen VRS en Asetek e.d. de markt op kwamen met hardware die in hetzelfde segment zaten qua prijs / kwaliteits niveau maar het merk lijkt het beter te doen dan ooit.

[...]

Aangezien de DD2 niet leverbaar is zou ik gewoon lekker beginnen op €1000,- minimaal. Afhankelijk van hoe lang de garantie nog is, de DD2 had (heeft) namelijk standaard 5 jaar garantie en als hij net een jaartje oud is bijvoorbeeld is vind ik dat best lekker om nog 4 jaar gedekt te zijn bij een tweedehandsje ;)
Bij Simucube mag ik ook niet klagen van de support. Mijn stuurwiel had een probleem enkele maanden na aankoop. Goed van op afstand geholpen. Ook snel. Uiteindelijk moest het toch opgestuurd worden en kreeg snel een nieuw exemplaar.

• Engineer Stewie
kroegtijger schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:22:
@Engineer Stewie in dat geval dus uitgaande van de huidige prijs en niet van de BF-prijs. Dan duurt het wat langer voor je m kwijt bent ;)
Als ik nu dat verkoop voor iets anders, dan vind je me wss onder het tuinhuis vinden... :)
Heb in Augustus midden in de verhuis naar onze nieuwe woning een (2de hands) GT DD pro gekocht, in November dan een DD2 (had eerst een CS DD+ gepreordered). Moest ik het willen, zou zelfs niet durven :p.
Flying Hawkic schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:34:

Hangt ook een beetje van de staat af natuurlijk
Een wheelbase raak je niet aan, de staat is altijd mint. Enkel om stof af te nemen kom je daaraan.
De DD2 heeft een noodstop met aan/uit-knop en die gebruik ik wel.

Sturen en pedalen maak je fysiek contact mee en dat zie je (plaats waar je hiel rust + waar je je stuur vastneemt).

[ Voor 29% gewijzigd door Engineer Stewie op 25-01-2024 10:42 ]

• kroegtijger
Engineer Stewie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:40:
[...]

Als ik nu dat verkoop voor iets anders, dan vind je me wss onder het tuinhuis vinden... :)
Heb in Augustus midden in de verhuis naar onze nieuwe woning een (2de hands) GT DD pro gekocht, in November dan een DD2 (had eerst een CS DD+ gepreordered). Moest ik het willen, zou zelfs niet durven :p.
Je hoeft natuurlijk niet altijd alles aan haar te vertellen he? :+

iRacing Profiel

Flying Hawkic schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:38:
[...]

Bij Simucube mag ik ook niet klagen van de support. Mijn stuurwiel had een probleem enkele maanden na aankoop. Goed van op afstand geholpen. Ook snel. Uiteindelijk moest het toch opgestuurd worden en kreeg snel een nieuw exemplaar.
Tsja die ervaring heb ik ook bij Fanatec en anderen dan weer een hele andere ervaring... beetje N=1 verhaal en zolang fabrikanten geen exacte percentages / aantallen geven is het altijd een beetje onderbuik gevoel en komt de ene fabrikant er beter vanaf dan de ander in de opinie. Maar eerlijk is eerlijk, Simucube heeft ook dat op zich prima voor elkaar al is het het beste natuurlijk als je support helemaal nooit nodig hebt ;)

Daarnaast zijn Simucube gebruikers vaak geen mensen die net beginnen met sim racen en dus ook al wat probleemoplossend vermogen hebben opgedaan, geen mensen die strak op het budget zitten en dus niet alles houwtje touwtje aan elkaar hebben hangen en alles op minimale specs draait en ook dat maakt een enorm verschil. Simucube doet alleen het hogere segment van de markt en dat alleen al scheelt ze een hele hoop zanikende "gebruikers" ;)

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

R2D2 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:58:
[...]

[...]

Ik bedoelde niet dat het slecht is, maar wel weinig (niet) origineel, beetje creativiteit mag wel vind ik. Zoals Asetek gedaan heeft bijvoorbeeld.

Desalniettemin blijf ik fan van Simucube, de looks maar vooral ook de software, baal dan ook erg van dat ik genoodzaakt ben mijn spullen weg te doen.

• Mistacal
dawg schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:44:
[...]

Ik bedoelde niet dat het slecht is, maar wel weinig (niet) origineel, beetje creativiteit mag wel vind ik. Zoals Asetek gedaan heeft bijvoorbeeld.

Desalniettemin blijf ik fan van Simucube, de looks maar vooral ook de software, baal dan ook erg van dat ik genoodzaakt ben mijn spullen weg te doen.
Vet mooi spul, helaas nog buiten bereik.

__/`\__/`\__

• kroegtijger
@dawg ik snap je punt wat dat betreft en ben het er voor een groot deel ook mee eens, echter zijn het wel appels met peren vergelijken.

Met name (maar niet uitsluitend) Fanatec heeft niet alleen rekening te houden met gebruikers op recente Windows omgevingen, maar ook met Xbox en Playstation én daarnaast willen ze over de hele productlijn zo goed als mogelijk downwards compatible blijven. Dat is natuurlijk een aanzienlijk moeilijkere opdracht dan wanneer je met een handje vol producten op 1 platform van doen hebt.

Dan gaan al gauw zaken als creativiteit overboord. Het valt aan je bestaande klanten namelijk erg moeilijk uit te leggen dat ze maar even alles opnieuw mogen aanschaffen omdat hun nieuwste speeltje niet meer overeen komt met al die duizenden euro's die je hiervoor naar hen over gemaakt hebt. Dat zo'n merk dan kiest om een zo breed en stabiel mogelijk platform te bieden vind ik dan ook niet meer dan logisch.

iRacing Profiel

• Engineer Stewie
R2D2 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:37:
[...]

Tsja die ervaring heb ik ook bij Fanatec en anderen dan weer een hele andere ervaring... beetje N=1 verhaal en zolang fabrikanten geen exacte percentages / aantallen geven is het altijd een beetje onderbuik gevoel en komt de ene fabrikant er beter vanaf dan de ander in de opinie. Maar eerlijk is eerlijk, Simucube heeft ook dat op zich prima voor elkaar al is het het beste natuurlijk als je support helemaal nooit nodig hebt ;)

Daarnaast zijn Simucube gebruikers vaak geen mensen die net beginnen met sim racen en dus ook al wat probleemoplossend vermogen hebben opgedaan, geen mensen die strak op het budget zitten en dus niet alles houwtje touwtje aan elkaar hebben hangen en alles op minimale specs draait en ook dat maakt een enorm verschil. Simucube doet alleen het hogere segment van de markt en dat alleen al scheelt ze een hele hoop zanikende "gebruikers" ;)
Ik rij met fanatec en dat is nu ook niet bepaald omdat ik weinig verdien, ik verdien ook gewoon 6 figure getallen op jaarbasis, dus financieel is hier het probleem niet (al ben ik gierig, dat is waar).
Maar de rest snijdt wel hout.

Bijna niemand begint met simucube en alhoewel alles er zeer goed en strak uitziet, de specs top zijn, evenals de support zijn er toch een aantal verschillen met Fanatec.

Hardware:
Als je binnen fanatec blijft koppel je alles aan je base en gaat er 1 kabel naar de PC. Het stuur wordt gevoed en van data voorzien door de wheelbase.
Bij simucube heb je allicht andere pedalen, mss een stuurtje met kabel etc.

Software:
Fanatec heeft een grote community en Maurice bvb deelt massa's profielen, profielen die je soms (in AMS2 bvb) kan koppelen. Ik neem in AMS2 een andere auto en Fanalab gaat onmiddelijk een ander profiel laden in de achtergrond.

Simucube is dat wat minder en heb je zoveel settings dat je moet weten wat je aan het doen bent.

Aangezien ik niet massa's tijd heb om mij daar aan te zetten gebruik ik de profielen die Maurice voorziet. Fanatec is voor mij meer plug and play.

Dat ik voor een extra stuurtje nu een maand gewacht ga hebben neem ik erbij. De counter van aantal bestellingen tussen eind November en begin Januari is 103k hoger. Dus gemiddeld 3k bestellingen per dag en dan zijn ze nog een tijd dicht geweest wegens stock telling.

• Rivanov
Engineer Stewie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:36:
[...]

Ik rij met fanatec en dat is nu ook niet bepaald omdat ik weinig verdien, ik verdien ook gewoon 6 figure getallen op jaarbasis, dus financieel is hier het probleem niet (al ben ik gierig, dat is waar).

Bijna niemand begint met simucube en alhoewel alles er zeer goed en strak uitziet, de specs top zijn, evenals de support zijn er toch een aantal verschillen met Fanatec.

Hardware:
Als je binnen fanatec blijft koppel je alles aan je base en gaat er 1 kabel naar de PC. Het stuur wordt gevoed en van data voorzien door de wheelbase.

Software:
Fanatec heeft een grote community en Maurice bvb deelt massa's profielen, profielen die je soms (in AMS2 bvb) kan koppelen. Ik neem in AMS2 een andere auto en Fanalab gaat onmiddelijk een ander profiel laden in de achtergrond.

Simucube is dat wat minder en heb je zoveel settings dat je moet weten wat je aan het doen bent.

Aangezien ik niet massa's tijd heb om mij daar aan te zetten gebruik ik de profielen die Maurice voorziet. Fanatec is voor mij meer plug and play.

Dat ik voor een extra stuurtje nu een maand gewacht ga hebben neem ik erbij. De counter van aantal bestellingen tussen eind November en begin Januari is 103k hoger. Dus gemiddeld 3k bestellingen per dag en dan zijn ze nog een tijd dicht geweest wegens stock telling.
Simucube heeft de Online Paddock in hun TrueDrive software, waarmee je met één druk op de knop een profile kunt inladen die andere gebruikers gedeeld hebben. Je selecteert je game, je type wheelbase (eventueel nog je type wheel) en er staan legio profielen voor je klaar. Je kunt deze vervolgens éénmalig testen, of opslaan in je eigen voorraad aan profielen waardoor je deze ook nog kunt customizen naar eigen smaak.

Echt ideaal. Op dit moment heeft dit nog geen auto-switching, maar ze zijn daar wel mee bezig om te implementeren. De Tuner software (voor de Active Pedals) heeft dit al wel. En ze gaan Tuner en TrueDrive uiteindelijk met elkaar samenbrengen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 25-01-2024 14:40 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

kroegtijger schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:35:
@dawg ik snap je punt wat dat betreft en ben het er voor een groot deel ook mee eens, echter zijn het wel appels met peren vergelijken.

Met name (maar niet uitsluitend) Fanatec heeft niet alleen rekening te houden met gebruikers op recente Windows omgevingen, maar ook met Xbox en Playstation én daarnaast willen ze over de hele productlijn zo goed als mogelijk downwards compatible blijven. Dat is natuurlijk een aanzienlijk moeilijkere opdracht dan wanneer je met een handje vol producten op 1 platform van doen hebt.

Dan gaan al gauw zaken als creativiteit overboord. Het valt aan je bestaande klanten namelijk erg moeilijk uit te leggen dat ze maar even alles opnieuw mogen aanschaffen omdat hun nieuwste speeltje niet meer overeen komt met al die duizenden euro's die je hiervoor naar hen over gemaakt hebt. Dat zo'n merk dan kiest om een zo breed en stabiel mogelijk platform te bieden vind ik dan ook niet meer dan logisch.
Oh maar dan heb je me verkeerd begrepen. :)

Fanatec en Simucube waren “de eersten” met DD systemen. Dus Fanatec zou ik zeker niet framen als onorigineel. Integendeel; draadloze stuurtjes met veel functies. Dat heeft Simucube op zijn minst geïnspireerd met hun draadloze stuurtjes. Waarvan de eerste iteratie nog beperkingen had op het gebied van hoeveelheid knoppen, switches en flippers voor schakelen en koppelingen. Pas nu, een aantal jaren later, komt er een tweede iteratie welke veel uitgebreider stuurtjes ondersteunt.

• kroegtijger
@dawg Ah zo... ja, daar is fanatec wel redelijk vroeg bij geweest en hebben daarmee destijds ook een enorme kennis-voorsprong opgebouwd t.o.v. de concurrentie. Nieuwkomers zoals bijvoorbeeld Moza ontberen dergelijke ervaring nog en dat zal tijd (en vermoedelijk ook nog wel de nodige irritatie bij klanten) gaan vragen voordat ze op datzelfde niveau komen.

Toch vind ik een groot deel van de nieuwkomers zich erg snel en erg goed ontwikkelen in de markt. Waar we pakweg 3 jaar geleden de keuze hadden uit Logitech en Thrustmaster voor de low-end markt en Fanatec voor mid- en highend (en daarboven Simucube, Leo Bodnar etc voor de exoten onder ons) is dat speelveld in heel korte tijd volledig veranderd. Fanatec probeert de markt breder aan te vliegen met de DD1 / DD2 voor high-end, CSL DD voor de low-end en Clubsport DD voor midrange. Thurstmaster en Logitech proberen hun bovensegment te versterken met DD bases (maar echt lekker wil dat voor alsnog niet van de grond komen). Nieuwe spelers zoals dus Moza zijn juist weer meer aan het vissen in de vijfer waar Fanatec zich voorheen met name op concentreerde te weten de mid-range markt. Zoals het zich nu laat aanzien lijken de grote verschuivingen voor nu wel weer even geweest te zijn en vermoed ik dat we de komende jaren wel redelijk in dit speelveld blijven zitten.

Overigens, Fanatec heeft echter niet echt "draadloze" stuurtjes, alleen wordt de bekabeling en de connectoren in de as gemaakt en worden de verbindingen niet buitenom gelegd. Da's dus meer netjes wegwerken van bekabeling dan dat het echt draadloze verbindingen zijn.

iRacing Profiel

• Engineer Stewie
kroegtijger schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:06:

Overigens, Fanatec heeft echter niet echt "draadloze" stuurtjes, alleen wordt de bekabeling en de connectoren in de as gemaakt en worden de verbindingen niet buitenom gelegd. Da's dus meer netjes wegwerken van bekabeling dan dat het echt draadloze verbindingen zijn.
Bij de DD1/2 is de data overdracht dan nog draadloos. Bij de CS(L) DD familie is dat met een sleepcontact dacht ik(dus slijtagegevoelig).

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

kroegtijger schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:06:
@dawg Ah zo... ja, daar is fanatec wel redelijk vroeg bij geweest en hebben daarmee destijds ook een enorme kennis-voorsprong opgebouwd t.o.v. de concurrentie. Nieuwkomers zoals bijvoorbeeld Moza ontberen dergelijke ervaring nog en dat zal tijd (en vermoedelijk ook nog wel de nodige irritatie bij klanten) gaan vragen voordat ze op datzelfde niveau komen.

Toch vind ik een groot deel van de nieuwkomers zich erg snel en erg goed ontwikkelen in de markt. Waar we pakweg 3 jaar geleden de keuze hadden uit Logitech en Thrustmaster voor de low-end markt en Fanatec voor mid- en highend (en daarboven Simucube, Leo Bodnar etc voor de exoten onder ons) is dat speelveld in heel korte tijd volledig veranderd. Fanatec probeert de markt breder aan te vliegen met de DD1 / DD2 voor high-end, CSL DD voor de low-end en Clubsport DD voor midrange. Thurstmaster en Logitech proberen hun bovensegment te versterken met DD bases (maar echt lekker wil dat voor alsnog niet van de grond komen). Nieuwe spelers zoals dus Moza zijn juist weer meer aan het vissen in de vijfer waar Fanatec zich voorheen met name op concentreerde te weten de mid-range markt. Zoals het zich nu laat aanzien lijken de grote verschuivingen voor nu wel weer even geweest te zijn en vermoed ik dat we de komende jaren wel redelijk in dit speelveld blijven zitten.

Op zich mee eens maar die nieuwe spelers hebben natuurlijk wel veel af kunnen kijken, Simucube en Fanatec hebben echt wat nieuws ontwikkeld met bijbehorende risico’s.

En inderdaad, ik twijfelde nog of ik “draadloos” tussen haakjes moest zetten of niet t.a.v. Fanatec. ;)

• kroegtijger
@dawg "afkijken" helpt wel natuurlijk, maar is iets anders dan jarenlange ervaring hebben. Dat zijn toch dingen die je niet in een heel korte tijd zomaar even overbrugt. Vaak zie je bij dergelijke partijen ook dat ze de nodige kennis dan inhuren / overnemen van de bestaande spelers in de markt, specifiek om die redenen. Ervaring kan je niet echt kopen of "lenen"

iRacing Profiel

Engineer Stewie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:36:
[...]

Misschien niet helemaal juist geformuleerd, maar waar Simucube echt op de high end mikt probeert Fanatec de hele markt af te dekken met aan de onderkant de CSL-DD dan oplopend naar de Podium serie, het aandeel "onervaren" simracers op het gebied van hardware is dan naar alle waarschijnlijkheid "groter" met alle "gevolgen" van dien waarbij "user errors" nog wel verward worden met kwaliteit van de hardware / software.
Hardware:
Klopt, al kun je bij Simucube ook wireless gaan natuurlijk tot op zekere hoogte. Het is wat beperkter omdat voeding voor een display wireless een lastig verhaal is. Aan de andere kant is de wireless connectie van Fanatec ook past echt "fail safe" te noemen sinds de QR2, bij de QR1 waren er heel soms nog wel eens issues met connection drops als je een forse tolerantie had tussen wheelbase en stuur QR mechaniek.
Software:

Heb je een punt maar het heeft ook even geduurd voor Fanalab op het niveau zat waarop het nu zit en heeft men met regelmaat nog een hotfix release nodig na een normale release om het nodige te corrigeren (en het is niet zo dat de beta testers liggen te slapen maar het gebeurd nog wel eens dat men er iets bij drukt in ene release onder het mom van tijdsdruk ;) ).
Ik denk dat veel mensen geen idee hebben hoeveel Fanatec weg zet aan hardware op jaarbasis en dat veel andere fabrikanten ook "nat" zouden gaan als ze die aantallen moeten draaien dus wat dat betreft is het best knap en hoewel ze altijd al 1 van de grotere spelers waren is daar afgelopen jaren nog aardig wat bij gekomen. Neemt niet weg dat je soms als consument ook wel een beetje het idee krijgt dat ze het er om doen... CD DD+ release bijvoorbeeld, hardware was helemaal klaar, software was klaar... oh crap, Sony heeft nog geen goedkeuring gegeven op de license dus "sorry mensen maar we mogen hem nog niet verschepen" :+
Engineer Stewie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Bij de DD1/2 is de data overdracht dan nog draadloos. Bij de CS(L) DD familie is dat met een sleepcontact dacht ik(dus slijtagegevoelig).
Podium wheelbases gaat data overdracht via infrarood (doet me dan weer denken aan hoe je vroeger ringtones van de ene naar de andere Nokia stuurde... ben je dan al oud als je dat mee hebt gemaakt? :+ ) en CS(L)-DD inderdaad via een slipring maar dat wordt door praktisch iedere fabrikant gedaan (Moza alleen op de R16 en R21 niet) die data via de shaft de wheelbase in jaagt. Meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat AccuForce er issues mee gehad zou hebbend dat hij "geluid" ging maken op de lange termijn (maar die hadden wel meer vreemde keuzes zoals een hybride stepper servo) maar Asetek claimt dat er na 200+ miljoen rotaties nog steeds geen issues zouden moeten zijn.

Slipring op zich is een prima systeem, enige probleem wat je zou kunnen hebben is dat je storing op het signaal krijgt maar dat heeft men schijnbaar prima op orde want ik heb nog nooit ergens gelezen dat iemand daar problemen mee heeft gehad
kroegtijger schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:21:
@dawg "afkijken" helpt wel natuurlijk, maar is iets anders dan jarenlange ervaring hebben. Dat zijn toch dingen die je niet in een heel korte tijd zomaar even overbrugt. Vaak zie je bij dergelijke partijen ook dat ze de nodige kennis dan inhuren / overnemen van de bestaande spelers in de markt, specifiek om die redenen. Ervaring kan je niet echt kopen of "lenen"
Het voordeel voor die fabrikanten is dat ze de fouten niet meer hoeven te maken die de aanjagers wel hebben gemaakt en aangezien alles in China geproduceerd wordt en moet je er als fabrikant ook niet van op staan te kijken als er ineens iets bij een andere fabrikant op duikt wat wel heel erg veel overeenkomsten heeft met product x, y, z uit je eigen range.

Moza heeft zo een aantal producten die wel heeeeeeel erg veel overeenkomsten vertonen met Fanatec spul, Leoxz die een maand na de release van de QR2 met een exacte copy op de proppen komt... en voor een jaar of wat terug was veel van Fanatec ook onder een andere naam op de Chinese marktplaatsen te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 25-01-2024 22:58 ]

• BarrelFanatic6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:15
Na 2 jaar vind ik het wel tijd om mijn CSL pedalen te upgraden :P Nu zit ik enorm te twijfelen tussen de Heusinkveld Sprints, en de Sim-Lab XP1's.. Op papier zien ze er aardig gelijkwaardig uit, is er hier misschien iemand die ervaring heeft met beide pedalen, en een doorslaggevende factor heeft waarom ik voor de 1, dan wel de ander zou moeten kiezen? :D

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@BarrelFanatic6 Ik denk dat er maar weinig zijn die ervaring met beide hebben. Tussen die twee kun je eigenlijk geen slechte keuze kunt maken.

[ Voor 10% gewijzigd door dawg op 26-01-2024 16:47 ]

• kroegtijger
Ik zou zelf neigen naar de Heusinkvelds, puur omdat die al aanzienlijk langer in deze markt zitten van pedalen en Sim-Lab daar eigenlijk pas net nieuw in is gestapt, maar als ik de reviews zo lees lijkt het redelijk lood om oud ijzer te zijn.

iRacing Profiel

• lapino
Ik heb recent de Simagic p1000’s aangeschaft, zeer tevreden over tov mijn vorige pedalen (v3).

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
Ik heb momenteel een Treq one met de Fanatec DD pro. Maar die ga/wil ik vervangen door de Moza R16 met bijbehorende stuur en pedalen. De Playstation staat toch werkloos toe te kijken en ik wou een upgrade dus ben zeker niet gebonden aan Fanatec, ondanks dat ik niet elke dag in de rig te vinden ben, zeker niet de snelste ben en ook nooit zal worden maar er wel erg veel plezier aan beleef.

De DD pro zit vast in de side mount en met de Moza zou ik dat ook graag willen. Hiervoor kunnen de allu delen blijven zitten en de frontmount van de Moza zou eraan vast komen maar dan heb ik links en rechts een speling van een halve centimeter. De side mount van de DD pro is 180 mm en de frontmount van de Moza is 170 mm. Volgens mij zou dat geen probleem moeten zijn maar wat denken jullie? Voor de duidelijkheid even een plaatje van de Moza site.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7nMa2RcBpkLKUFlTruvonGEnQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vQtSL5w4DnrMLbFpGXCAg9Ng.webp?f=fotoalbum_large

Zoals je kunt zien zit er hier ook een ruimte tussen.

Oja, de keuze voor Moza is het mooie FSR stuur. Ik vind het display zo ontzettend gaaf dat ik daar de overstap graag voor over heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Edwinlzv op 27-01-2024 10:09 ]

• kroegtijger
@Edwinlzv 5mm links en rechts is best heel veel. Als je dat bij elkaar probeert te trekken op kracht ben ik bang dat je alles krom gaat trekken. Je moet 't niet forceren.

Je kan het inderdaad oplossen zoals in bovenstaande, dus de hoekprofielen een stukje uit laten steken. Is natuurlijk niet het meest stevig omdat je ernstig op het randje van je profiel zit, en mooi zou ik het ook niet direct durven te noemen zo.

De simpele, goedkope fix is even bij de bouwmarkt een alu strip halen van bij voorkeur 5mm, maar als dat niet verkrijgbaar is kan je ook 2x2,5mm of 2x2 desnoods nemen en daar vulplaatjes van maken. Even gaatjes in boren op de juiste plekken en je bent van je speling af. Daarna even netjes mat-zwart spuiten en alles hangt weer op de juiste plek en is netjes afgewerkt. Ben je voor grofweg 20,- wel klaar.

Alternatieven zijn 2 langere profielen bestellen bij bijvoorbeeld aluxprofiel.nl, of vulplaatjes exact op maat laten maken bij een metaalbewerker zoals bijvoorbeeld metalpoint.nl, maar dat is al snel een heel stuk duurder. Denk dat je dan al snel richting 100,- of meer gaat om een probleem op te lossen dat eigenlijk in eerste instantie al niet echt een probleem is.

iRacing Profiel

• Edwinlzv
@kroegtijger
Dat je aardig dicht op de rand van het profiel zit had ik even geen rekening mee gehouden en je hebt daar helemaal gelijk in :Y Opvul plaatjes heeft eigenlijk hetzelfde effect, je blijft de beugels op de rand vast zetten. Ik bestel wel twee profielen, of één lange. Het doorzagen op de juiste lengte is ook een werkje van niks.

• kroegtijger
@Edwinlzv als je opvulplaatjes maakt over de hele bevestiging (dus de 2 corner-brackets + de 80mm van het profiel) kan je de brackets gewoon op de normale plek op het profiel vast zetten en zit je niet dicht op de rand. Maak je ze 80mm, dan heb je inderdaad hetzelfde probleem nog steeds.

Langer profiel is wel de mooiste oplossing natuurlijk.

iRacing Profiel

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-01 10:56
kroegtijger schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:52:
Ik zou zelf neigen naar de Heusinkvelds, puur omdat die al aanzienlijk langer in deze markt zitten van pedalen en Sim-Lab daar eigenlijk pas net nieuw in is gestapt, maar als ik de reviews zo lees lijkt het redelijk lood om oud ijzer te zijn.
Ik heb gister om die reden de Sprints opgehaald bij Heusinkveld. Ik had t lcm van Thrustmaster, maar na de upgrade naar DD stuurwiel toch ook de pedalen geupgrade. Ze zijn geweldig 👌🏻. Getwijfeld tussen de xp1, p1000 en de sprints.

• Huugje
e.looijenga schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:07:
[...]

Ik heb gister om die reden de Sprints opgehaald bij Heusinkveld. Ik had t lcm van Thrustmaster, maar na de upgrade naar DD stuurwiel toch ook de pedalen geupgrade. Ze zijn geweldig 👌🏻. Getwijfeld tussen de xp1, p1000 en de sprints.
Dat is dezelfde upgrade die ik een aantal maanden geleden ook gedaan heb. Geen moment spijt van gehad. Ik heb de T-LCM pedalen later nog eens geprobeerd, maar je wilt echt niet meer terug. Terwijl ik ze toch jarenlang met plezier gebruikt hebt.

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-01 10:56
Huugje schreef op zondag 28 januari 2024 @ 05:24:
[...]

Dat is dezelfde upgrade die ik een aantal maanden geleden ook gedaan heb. Geen moment spijt van gehad. Ik heb de T-LCM pedalen later nog eens geprobeerd, maar je wilt echt niet meer terug. Terwijl ik ze toch jarenlang met plezier gebruikt hebt.
Ja, ik ook. Icm met de ts pc 488 challenge + sf1000 stuur. Niks dan lof voor Thrustmaster, is me prima bevallen. Ik gebruik nu de Moza R12 met KS stuur. Maar dd is toch wel een mooie upgrade ten opzichte van belt driven heb ik gemerkt. Lang getwijfeld waar ik mn geld in zou steken, zelfs Fanatec overwogen. Maar gezien de ervaringen van anderen met ellenlange levertijden en nagenoeg geen vlotte communicatiemogelijkheden (zelf ervaren bij aankoop shifter) toch voor Moza gegaan.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01 21:11

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Sinds een maand de Asetek Prima set met de buttonbox. Enige "issue" welke ik heb is dat het stiksel best scherp is aan de handen. Toch maar met handschoenen gaan rijden. Iemand een tip daarvoor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES0aB11sEsRdkmDCEV9UNP3jXSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwEqNiHMDdXe4wKD0VDldna1.jpg?f=fotoalbum_large

• Rivanov
Tortelli schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:51:
Sinds een maand de Asetek Prima set met de buttonbox. Enige "issue" welke ik heb is dat het stiksel best scherp is aan de handen. Toch maar met handschoenen gaan rijden. Iemand een tip daarvoor?
[Afbeelding]
Heb zelf de Sparco Meca handschoenen. Maar die beginnen te pullen.
Wil overstappen op óf de GSI AeroFlex óf de Moradness gloves.

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:09

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

[Afbeelding]
Ik gebruik zelf F33L gloves, die zitten wel lekker. Of vingerloze handschoenen voor als het wat warmer is.

Uplay: Red--Death

• Flying Hawkic
Ik gebruik zelf KGL handschoenen.

https://kglcreationlab.co...g-karting-gloves/?lang=en

Tevreden van. Zijn aangenaam maar ben wel al aan mijn tweede paar toe. Na een jaar zijn ze versleten. Ik gebruik Simucube en ook het stuurwiel van Simucube met alcantara. Vandaar de handschoenen.

Hoe lang doen jullie met een paar handschoenen?

Ligt er natuurlijk aan hoe vaak je rijdt en met welke krachten.

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:28
Ik heb Abruzzi handschoenen, ook vanwege alcantra en het geeft wel lekkere grip en zijn niet erg dik. De mijne waren niet duur en ben er best tevreden over. De mijne hebben geen touch-pad, of je dat belangrijk vindt is wel iets om over na te denken als je handschoenen koopt.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01 21:11

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Gebruik nu mijn MTB handschoenen tijdelijk, wat best goed functioneert eigenlijk :D

• Edwinlzv
kroegtijger schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:37:
@Edwinlzv als je opvulplaatjes maakt over de hele bevestiging (dus de 2 corner-brackets + de 80mm van het profiel) kan je de brackets gewoon op de normale plek op het profiel vast zetten en zit je niet dicht op de rand. Maak je ze 80mm, dan heb je inderdaad hetzelfde probleem nog steeds.

Langer profiel is wel de mooiste oplossing natuurlijk.
Ik heb nog even de tijd om hier over na te denken want hij schijnt voorlopig niet leverbaar te zijn.

Vandaag een bestelling gedaan voor een Moza set. De R16 base v2 (hoewel Moza geen v2 aanduiding gebruikt), FSR stuur en de CRP pedalen. Dit ter vervanging van de Fanatec DD pro. Ik wou heeeeeeeeel graag een stuur met display omdat ik dat zo ontzettend mooi vind.

• Huugje
e.looijenga schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:33:
[...]

Ja, ik ook. Icm met de ts pc 488 challenge + sf1000 stuur. Niks dan lof voor Thrustmaster, is me prima bevallen. Ik gebruik nu de Moza R12 met KS stuur. Maar dd is toch wel een mooie upgrade ten opzichte van belt driven heb ik gemerkt. Lang getwijfeld waar ik mn geld in zou steken, zelfs Fanatec overwogen. Maar gezien de ervaringen van anderen met ellenlange levertijden en nagenoeg geen vlotte communicatiemogelijkheden (zelf ervaren bij aankoop shifter) toch voor Moza gegaan.
En ook met Moza lopen we aardig in de pas ;-). Ik heb sinds ruim een maand de R16 V2, eveneens met het KS stuurtje. Aangezien ik ook een rond stuur wilde is de RS V2 als het goed is onderweg. Daarna is het toch wel even gebeurd met alle investeringen. Hoewel, misschien nog eens die nieuwe sequential SGP shifter van Moza. Of de HGP shifter. Of... of.... het houdt niet op ;-).

• Huugje
[Afbeelding]
Ik zou in ieder geval gaan voor handschoenen waarbij het stiksel aan de buitenkant zit. Ik gebruik momenteel zelf nog de handschoenen die ik ruim een half jaar geleden bij mijn Logitech Pro Wheel kreeg en mij prima bevallen. Maar daarnaast heb ik alvast de volgende handschoenen erbij gekocht voor het moment waarop die van Logitech versleten zijn:

https://simhound.com/coll...-external-stitching-black

Dat bedrijf zit helaas in Engeland, dus hou er rekening mee dat je waarschijnlijk inklaringskosten kunt betalen.

• Dr. Strangelove
Ik ben echt erg blij met deze MTB handschoenen van de Decathlon. Kan je voor 15 euro geen buil aan vallen.

https://www.decathlon.nl/...s6FlyCFBQTTUaAjcTEALw_wcB

• Engineer Stewie
Dr. Strangelove schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:25:
Ik ben echt erg blij met deze MTB handschoenen van de Decathlon. Kan je voor 15 euro geen buil aan vallen.

https://www.decathlon.nl/...s6FlyCFBQTTUaAjcTEALw_wcB
Ik gebruik die ook bij mijn Formule stuurtje.

Heb ondertussen een 'GT' stuurtje gebouwd. Dat rijd ik zonder handschoenen (rubber) en dat is zoveel leuker.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53494870116_0d2d464487_c.jpg

Moet nog stickertjes bestellen en op de 'lege' knoppen plakken zodat die ook wat betekenis hebben. Maar voor de rest heel tevreden mee.

• Dr. Strangelove
Ziet er wel cool uit. Hoe heb je die rubberen rim gemaakt?

• Engineer Stewie
Dr. Strangelove schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:31:
Ziet er wel cool uit. Hoe heb je die rubberen rim gemaakt?
Is een Cube Controls GT Zero Rubber Rim, gewoon te koop dus :+

• Dr. Strangelove
Ok, Podium hub en button box erbij en klaar dus :) Wel wat aantrekkelijker om te zien dan mijn F1 stuurtje :P

Net via MP een gloednieuw ClubSport RS kunnen kopen. Gisteravond wat vergelijkingswerk gedaan met mijn R300 met CS V2 hub. Grootste verschil is de diameter, 2cm meer maakt toch wel uit, maar ik vind het moeilijk te bepalen wat lekkerder rijdt. Het lijkt me dat een grotere diameter tot meer controle zou moeten leiden?

Verder wat gesleuteld aan de afstelling. Ik heb een MX5 NB FL stoel weten te ritselen en dat zit heerlijk, maar wel wat hoger dan mijn nogal versleten oude stoel, dus ook het stuur wat hoger moeten monteren. Gelukkig zit er net voldoende hoogte in de verticale support om dit voor elkaar te krijgen.

Volgende modje is toch om het koppelingspedaal van mijn CS pedals te ditchen. Zit niet comfy nu.

• Engineer Stewie
Heb er nog een advanced paddle module bij. Voor GT3 hebben de extra paddles en clutch weinig waarde (aangezien je rolling start hebt, geen DRS/ERS deployment), je zou dus met clubsport paddles ook wegkomen.

Mijn formula V2.5X stuurtje is een stuk kleiner (27cm) en dit een 30cm en het verschil is dag en nacht. Waar ik bij het Formula na een uurtje wat verkramp is dat bij dit stuur geen probleem.

Verschil tussen beide.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53495418124_73f1885330_c.jpg

Ik denk dat ik de clutch ook uit mijn V3 pedalen ga halen, die dienen tot niets en de rem staat idd wat dicht op gas. Of een setje pedalen met enkel rem en gas, maar ben eigenlijk tevreden van het gevoel dat de V3 pedalen me geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-01-2024 11:37 ]

• nascar28
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04:15
Of je verplaatst je clutch pedal naar het midden. Dan hoef je niet met opvul busjes te rommelen.
Heb het zelf ook gedaan omdat ik de rem/gaspedaal te dicht bij elkaar vond zitten. Vooral mn knie onder een schuine hoek op de rempedaal ging na een halfuurtje teveel zeuren.

• lapino
Engineer Stewie schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:28:
[...]

Heb ondertussen een 'GT' stuurtje gebouwd. Dat rijd ik zonder handschoenen (rubber) en dat is zoveel leuker.

[Afbeelding]
Kan je even duiden hoe je dit hebt samengesteld?

• Engineer Stewie
lapino schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:10:
[...]

Kan je even duiden hoe je dit hebt samengesteld?
- QR2 (de zwarte 99 euro versie)
- Podium hub
- Advanced paddle module (kan je vervangen door clubsport shifters, maar dan mis je oa de clutch)
- Rally module
- Cube controls GT zero rubber rim.

Je kan ook bvb het Turn 305 rim gebruiken, of een ander rim (D-shape,rond whatever je wil).

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-01 12:56

Passievrucht

swarma

Ik heb nu een g29 te leen en bevalt mij erg goed qua racing op de pc. Heb 1 zonder force feedback en die heb niet gebruikt voor de xbox, omdat je totaal geen heblem heb.

Nu twijfel ik om een 2e handse g923 te kopen, maar kan uiteraard ook voor een ander merk kijken. Ben geen high end sim racer, maar just casual. Is de 920 dan gewoon de beste aankoop voor ongeveer 150 euro (2ehands)

[ Voor 17% gewijzigd door Passievrucht op 30-01-2024 09:12 ]

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Passievrucht schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:57:
Ik heb nu een g29 te leen en bevalt mij erg goed qua racing op de pc. Heb 1 zonder force feedback en die heb niet gebruikt voor de xbox, omdat je totaal geen heblem heb.

Nu twijfel ik om een 2e handse g923 te kopen, maar kan uiteraard ook voor een ander merk kijken. Ben geen high end sim racer, maar just casual. Is de 920 dan gewoon de beste aankoop voor ongeveer 150 euro (2ehands)
Ik zou dan toch eerder voor een zogenaamde “beltdrive” gaan. De g29 werkt met tandwielen en de ervaringen daarmee zijn vaak toch wat minder positief ten opzichte van een beltdrive.

Derhalve zou ik kijken naar Thrustmaster. Bijvoorbeeld de T150, of als je iets meer budget hebt de T300.

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-01 12:56

Passievrucht

swarma

dawg schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:18:
[...]

Ik zou dan toch eerder voor een zogenaamde “beltdrive” gaan. De g29 werkt met tandwielen en de ervaringen daarmee zijn vaak toch wat minder positief ten opzichte van een beltdrive.

Derhalve zou ik kijken naar Thrustmaster. Bijvoorbeeld de T150, of als je iets meer budget hebt de T300.
Volgend mij moet ik dan de T128 hebben of moet ik dan de T248 hebben? Ik speel default op een xbox, want mijn gamepc is te verouderd. Heb de g29 enkel als test gebruikt namelijk.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• kroegtijger
dawg schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:18:
[...]

T150 is de playstation-versie. Dat zou dan een TMX moeten zijn, wat dezelfde maar dan voor Xbox is.

iRacing Profiel

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Passievrucht schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Volgend mij moet ik dan de T128 hebben of moet ik dan de T248 hebben? Ik speel default op een xbox, want mijn gamepc is te verouderd. Heb de g29 enkel als test gebruikt namelijk.
Die kunnen allebei werken met een XBox. Kwestie van je budget bepalen. ;)
Met de T248 ben je wel wat flexibeler.

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:33
Heb je ze al geprobeerd?
Ik zit te twijfelen deze ook aan te schaffen, gezien ik veel goede reviews lees.
En lees ik het goed dat de BTW wordt vrijgesteld en de inklaringskosten ongeveer 65 euro waren?
Ik twijfel voor de Simjack Pro + 2 hydraulische dempers, bij elkaar 250eu, dus zou dan neerkomen (zonder btw + inklaring) op zo'n 270 euro waarschijnlijk.

Maar ik ben vooral benieuwd naar je ervaring met deze pedalen en de kwaltieit + calibratie :D
Pagina: 1 ... 124 ... 140 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.