sygys schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:43:
Weet iemand hoe erg de ellende bij fanatec is? Ik hoor horror verhalen van mensen die al maanden wachten op een bestelling. Heb nog een stuurtje in bestelling maar het is dood stil bij fanatec. Ik kan mijn bestelling wel annuleren maar ben bang dat ik dan net zo lang moet wachten op mijn geld dus denk laat maar staan.
Zelf zou ik niks meer bestellen bij Fanatec juist vanwege die leverings en communicatie problemen.
Dit speelde al zelfs voordat ze al naar een nieuw warehouse gingen.
Dan praat ik over minstens 4-5 jr geleden release van de dd1/2, csl dd etc etc alleen nu zie je dat ze echt door de mand vallen met bestellingen aannemen maar weinig of niet leveren.
Feit dat ze orders blijven aannemen terwijl er op bepaalde artikelen geen voorraad is is naar mijn mening idioot mits duidelijk aangegeven en daar zit de issue.
Er zijn ondertussen talloze horrorverhalen te vinden op reddit, fanatec's eigen forum, youtube you name it.
Probleem bij fanatec is communicatie.
Tis zo simpel.. hey we nemen orders aan maar we kunnen om reden xyz nog niet leveren mocht een artikel niet voorradig zijn houden we je gehele order in de wacht tot nader order.
Of zoals je bij andere aanbieders ziet dat wanneer aangemeld ze een mail sturen wanneer er weer voorraad is.
Daarnaast jij als klant moet nog maar zien wanneer jouw order op de deurmat valt. (voorraad of niet).
Fanatec levert geen (of lastig te vinden)track& trace.
Bij navraag aan fanatec again weinig tot geen reactie.
Ups stuurt de boel gewoon terug als ze niet kunnen leveren en terecht!
Ups kan niet weten of jij wel/geen track en trace hebt gehad om wellicht andere opties aan te geven voor bezorging.
Oftewel je hebt geluk als je thuis bent en je bestelling mag ontvangen.
Een refund gaat tijd in zitten en again je moet maar zien wanneer je je centen terug krijgt.
Eigenlijk is het best wel een clever strategie.
Fanatec pikt eigenlijk je centen met interest en houd je weg bij de concurrent.
Jij hebt je product niet en bent in het ongewisse voor wellicht een lange tijd + customer service is een draak.
Het is dat fanatec tot nu toe de enige aanbieder op de markt is met een playstation licentie icm directdrive wheel's.
Echter hebben ze daar nu ook al leverings problemen mee gezien de csdd(+) licentie issues. Bizar...
Als andere merken die playstation licentie ook zouden hebben kan dat fanatec de das omdoen.
De concurrentie is ontzettend groot.
Daar lijkt hun mazzel nog te zitten dat ze met deze bedrijfsvoering nog weg kunnen komen.
Er zijn ook bestellingen waar het gelukkig goed gaat en dat Rma's vloeiend verlopen die mensen hoor je ook niet.
Echter de algemene tendens die nu overheerst bij fanatec is toch wel de situ als hierboven beschreven.
Fanatec heeft een prachtig eco systeem.
Toen ze de csw v2/ 2.5 produceerden waren ze echt elite kwalitatief.
Direct drive met de DD1/2 was een eye-opener volgens mij waren zij de eerste die het zo aan de man bracht.
Tis gewoon jammer dat ze er nu zo'n puinhoop van maken en mensen pikken dat gewoon niet meer.
Slachtoffer van je eigen succes.