Ineens was de QR1 lite beschikbaar als alternatief op de QR1, dus de knoop doorgehakt en de bundle bestelt met deze aansluiting. Kreeg al de tip om een verstening set te kopen bij 3drap.it. Nu geduld opbrengen en wachten op de levering. Dank voor het meedenken hier!
Daarnet paar races gedaan met de Quest 3 (tegen AI). Dat is toch echt wel iets anders dan met gelijk welke setup, onwaarschijnlijk hoe realistisch dat voor racen aanvoelt. Kan me voorstellen dat dit icm met een bewegende rig puur heaven moet zijn. Laat staan dat toekomstige Quest (en andere) brillen nog scherper en lichter gaan worden, moet zalig zijn.
Ah oke ja het kan wel eens wat langer duren in decembermaand. hopenlijk vallen de invoerkosten etc mee, ik ben benieuwd.Mistacal schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:57:
[...]
Mijn simjacks worden deze week geleverd als het goed, duurde even bij de douane en de drukte van postnl.
Set koste 265, ging 45 korting vanaf en wat ze doen is ook de BTW erafhalen van 45 omdat het boven de 150euro is. Deze moet je in Nederland betlen maar is het 65 vanwege inklaaringskosten. Al met al 235 euro.Ben-i schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:31:
[...]
Ah oke ja het kan wel eens wat langer duren in decembermaand. hopenlijk vallen de invoerkosten etc mee, ik ben benieuwd.
[ Voor 3% gewijzigd door Mistacal op 07-01-2024 23:34 ]
__/`\__/`\__
Ik heb sinds kort het simracen weer opgepakt na aangespoord te zijn door een familielid dat al langere tijd bezig is met iRacing. Na zelf enkele jaren Gran Turismo Sport gespeeld te hebben ben ik hier nu sinds begin dit jaar ook aan begonnen, mede dankzij de mooie 50% korting aanbieding voor nieuwe leden.
Ik maak momenteel nog gebruik van mijn Playseat Challenge met Thrustmaster T150 en T3PA pedalen, maar het begint nu toch al flink te kriebelen om een upgrade te gaan doen. Nu vraag ik me alleen af wat me het meeste zal gaan brengen.
Zelf neig ik naar het eerst upgraden van de pedalen naar een set met loadcell sensor, maar wellicht kan ik beter eerst het stuur zelf upgraden naar een DD set?
Ik maak momenteel nog gebruik van mijn Playseat Challenge met Thrustmaster T150 en T3PA pedalen, maar het begint nu toch al flink te kriebelen om een upgrade te gaan doen. Nu vraag ik me alleen af wat me het meeste zal gaan brengen.
Zelf neig ik naar het eerst upgraden van de pedalen naar een set met loadcell sensor, maar wellicht kan ik beter eerst het stuur zelf upgraden naar een DD set?
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
De meeste winst zit hem meestal toch in de pedalen, dus die zou je eigenlijk het beste eerst kunnen doen. Al vraag ik me in beide gevallen af of je Playseat dat wel zo leuk gaat vinden, afhankelijk van hoe krachtig alles afgesteld gaat worden natuurlijk.RevellNL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:43:
Ik heb sinds kort het simracen weer opgepakt na aangespoord te zijn door een familielid dat al langere tijd bezig is met iRacing. Na zelf enkele jaren Gran Turismo Sport gespeeld te hebben ben ik hier nu sinds begin dit jaar ook aan begonnen, mede dankzij de mooie 50% korting aanbieding voor nieuwe leden.
Uplay: Red--Death
Tja, de Playseat kan ik helaas voorlopig niet inwisselen voor iets beters, hoe graag ik dat ook zou willen. De situatie is nu dat ik in de weekenden bij m'n zwager op z'n racekamer zit met de Playseat, naast zijn voltallige rigrsnubje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:47:
[...]
De meeste winst zit hem meestal toch in de pedalen, dus die zou je eigenlijk het beste eerst kunnen doen. Al vraag ik me in beide gevallen af of je Playseat dat wel zo leuk gaat vinden, afhankelijk van hoe krachtig alles afgesteld gaat worden natuurlijk.
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Loadcell en playseat gaan niet samen, ik heb dezelfde pedalen nu van TM en met de brakemod geeft die al wat flex maar meer heb ik last van de wheelbase. Dit is echt een slap stukje en irriteer ik mij het meeste aan.RevellNL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:09:
[...]
Tja, de Playseat kan ik helaas voorlopig niet inwisselen voor iets beters, hoe graag ik dat ook zou willen. De situatie is nu dat ik in de weekenden bij m'n zwager op z'n racekamer zit met de Playseat, naast zijn voltallige rig
Qua setup zijn het zeker de pedalen maar de fundatie is nog wel iets belangrijker. Je hebt weinig aan loadcel pedalen als je rig het niet aan kan zoals ook bij mij het geval is.
Zelf heb ik dan ook de keuze gemaakt om de rig te vervangen. Zat ook met een plaatsing probleem waarbij ik dus een scharnierende versie moet maken van een GT1 Evo rig.
Kan er bij je zwager niet nog een rig staan? Dan is die investering ook niet voor niets als je hem straks bij jezelf thuis kan neerzetten. Je kan een 8040 rig best nog wel wat compacter maken en deze zodanig bij het spelen "uitklappen".
__/`\__/`\__
hier is het forum niet de juiste plek voor
[ Voor 74% gewijzigd door BM op 08-01-2024 14:01 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik ben voor de Etsy oplossing gegaan:kroegtijger schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:24:
[...]
Ik zou het simpel houden en 2 plaatjes mdf pakken, dan de ene plaat onder je wheelbase monteren, de 2e plaat op de plekken van de schroeven met een grote speedboor gaatjes boren zodat de schroeven verzonken komen, en aan je playseat maken. Daarna kan je ze aan elkaar schroeven, of eventueel er eerst nog een klen stukje hout of iets dergelijks aan de voorkant tussen leggen om een kleine hoek te maken en aan elkaar schroeven. Goedkoop, eenvoudig en stevig zat.
Je kan wel heel veel mooie oplossingen vinden, maar het moet stevig zijn wil het zin hebben. Printjes vallen om de reden vaak af. Zijn toch vaak met wat flex, of niet stevig genoeg. Andere oplossingen zijn vaak dermate prijzig dat je net zo goed een echte rig kan kopen. MDF is dus je vriend in dat soort gevallen.
https://www.etsy.com/nl/l...ter-voor-fanatec-gt-ddpro
Moet zeggen dat het solide vastzit en stevig!
:strip_exif()/f/image/SxOpzck1GdExuR16IUnUKhhX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook een leuke computer..
@Tranzy Het concept ervan is prima. Ik ben benieuwd of het ook na verloop van tijd nog altijd stevig is, maar zolang het werkt is het prima natuurlijk
Time will tell!kroegtijger schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:33:
@Tranzy Het concept ervan is prima. Ik ben benieuwd of het ook na verloop van tijd nog altijd stevig is, maar zolang het werkt is het prima natuurlijk
Ik heb ook een leuke computer..
De perikelen rondom mijn bestelling van de Fanatec shifter hebben er iig voor gezorgd dat mn nieuwe stuur en basis niet van Fanatec zijn. Nadeel van dat nieuwe stuur en basis is dat ik nu nog wel mn pedalen moet upgraden, topic maar eens rustig doornemenRivanov schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:47:
[...]
Weet je zeker dat je voor Fanatec gaat? Die zijn de laatste maanden niet zo goed bezig met hun levering en customer support. Lees Reddit en kijk YouTube maar. Je kunt afhankelijk van je budget beter naar Moza, Simagic of Asetek kijken.
Ze zijn eindelijk binnenBen-i schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:31:
[...]
Ah oke ja het kan wel eens wat langer duren in decembermaand. hopenlijk vallen de invoerkosten etc mee, ik ben benieuwd.
:strip_exif()/f/image/gIrhMH5AKQCEZAepWRTRczoP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rk3gOY1obGkrAum4uHoZbxee.jpg?f=fotoalbum_large)
__/`\__/`\__
@Mistacal ziet er netjes uit toch, heb je er ook al mee gereden?
Nog niet, misschien straks proberen en anders het weekend. Valt me al meteen op dat er 0 speling zit op de pedalen wat je vaker leest.Ben-i schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:15:
@Mistacal ziet er netjes uit toch, heb je er ook al mee gereden?
__/`\__/`\__
Gisteren op de MECC in verschillende sims mogen rijden. Allereerst was het onze eerste ervaring met een triple ipv VR en voor ons beiden vinden we VR toch veruit het fijnste.Meer beleving en intenser. Als simmer die af en toe kans heeft om een uurtje te racen, wil ik even uit de drukte ontsnappen en in een heel andere wereld begeven. Dat gaat met VR vele malen beter. Daarnaast kun je ook echt de bocht inkijken.
Daarnaast verschillende pedalen geprobeerd, waaronder imsim. Heb zelf de VRS en ben daar erg tevreden over, maar deze Imsim waren ook erg fijn. Wel met de zwaardere veer. Prijsrange zou rond de 700 uitkomen voor 2 pedalen.
Simucube active pedals ook uit kunnen proberen en deze reden fijn. Maar niet zo fijn dat je er een 2500,- op stuk moet slaan. Wellicht voor de die hard simmers wel, maar die paar uur dat ik in de week rij niet.
Idem voor de motion rigs. Heb op verschillende motion rigs gereden, maar dit beviel me niet met de triples die op de grond staan. In VR is dat een stuk beter. Maar ook hier in rigs gezeten van 25k, waarbij ik de toegevoegde waarde in vergelijking met mijn Next Level Motion Platform te weinig voor het verschil in budget.
De finale races waren wel top. Die gasten (geen meisje zat in de final
zijn zo constant en verschillen zijn minimaal. Cool om te zien.
En als je dan nog 2 uur mag rijden in een mooie rode 911 GTS van je maatje, dan was het gewoon een topdag!
Vandaag bezig met het uitbouwen van mijn motion. Door een stomme actie per ongeluk op de usb stekker gaan staan, dus deze is afgebroken bij de poort. Hopelijk soldeert een lokaal bedrijfje er deze week weer een nieuwe op.
:strip_exif()/f/image/jlFI0VKojtMWdkAS50Ocv2Qz.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast verschillende pedalen geprobeerd, waaronder imsim. Heb zelf de VRS en ben daar erg tevreden over, maar deze Imsim waren ook erg fijn. Wel met de zwaardere veer. Prijsrange zou rond de 700 uitkomen voor 2 pedalen.
Simucube active pedals ook uit kunnen proberen en deze reden fijn. Maar niet zo fijn dat je er een 2500,- op stuk moet slaan. Wellicht voor de die hard simmers wel, maar die paar uur dat ik in de week rij niet.
Idem voor de motion rigs. Heb op verschillende motion rigs gereden, maar dit beviel me niet met de triples die op de grond staan. In VR is dat een stuk beter. Maar ook hier in rigs gezeten van 25k, waarbij ik de toegevoegde waarde in vergelijking met mijn Next Level Motion Platform te weinig voor het verschil in budget.
De finale races waren wel top. Die gasten (geen meisje zat in de final
En als je dan nog 2 uur mag rijden in een mooie rode 911 GTS van je maatje, dan was het gewoon een topdag!
Vandaag bezig met het uitbouwen van mijn motion. Door een stomme actie per ongeluk op de usb stekker gaan staan, dus deze is afgebroken bij de poort. Hopelijk soldeert een lokaal bedrijfje er deze week weer een nieuwe op.
:strip_exif()/f/image/jlFI0VKojtMWdkAS50Ocv2Qz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5lsEcfz5dBQkY7uHCZQEFNUq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Mystikal op 14-01-2024 19:06 ]
Basement Bios ---- Exo-S
@Mystikal voor mij is het niet duidelijk wat je nu beter vindt, triples of VR, welke is het?
En waarom? Gewoon uit interesse.Allereerst was het onze eerste ervaring met een triple ipv VR en voor ons beiden vinden we dit toch veruit het fijnste.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Uit zijn verhaal begrijp ik dat hij VR leuker vindt om volledig in een andere wereld te zitten. Dat is ook de reden waarom ik de voorkeur geef aan VR.Koldur schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:47:
@Mystikal voor mij is het niet duidelijk wat je nu beter vindt, triples of VR, welke is het?
[...]
En waarom? Gewoon uit interesse.
Ik had mijn bericht aangepast. Dus de opmerking was terecht.Flying Hawkic schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:26:
[...]
Uit zijn verhaal begrijp ik dat hij VR leuker vindt om volledig in een andere wereld te zitten. Dat is ook de reden waarom ik de voorkeur geef aan VR.
Basement Bios ---- Exo-S
VR lijkt mij ook ontzettend gaaf, maar ik denk dat mijn pc dat niet echt trekt helaas met een 5600x cpu en 32 gieg ram en een 6750xt gpu?
Sorry, dat was mij ontgaanMystikal schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:27:
[...]
Ik had mijn bericht aangepast. Dus de opmerking was terecht.
Dat zal er wel mee gaan hoor. Verwacht geen wonderen, en hou de settings allemaal laag, maar dan is het er zeker wel mee mogelijk. Ik heb zelf heel lang gereden met een GTX1070 in een i7-9700k met een Rift S en dat is een redelijk vergelijkbare omgeving.vosss schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:49:
VR lijkt mij ook ontzettend gaaf, maar ik denk dat mijn pc dat niet echt trekt helaas met een 5600x cpu en 32 gieg ram en een 6750xt gpu?
Geen slechte spec zolang je op een monitor zit of met een Rift s.vosss schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:49:
Mijn ervaring met amd is dat het niet echt helemaal goed geoptimaliseerd is icm VR.
Nvidia heeft daar toch een voorsprong in.
Aangezien je op een am4 platform zit kan je redelijk goedkoop updaten voor wat meer VRpower met een 5800x3d en evt ander gpu 2dehands?
En wat kroegtijger zegt met je huidige setup de settings wat laag houden ga je echt wel redden.
[ Voor 11% gewijzigd door nascar28 op 15-01-2024 09:30 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik moet mijn pedalen switchen, heb nu de Fanatac V3 incl BPK en alhoewel deze voor mij echt prima werken, heb ik een probleem met mijn linkervoet waardoor ik andere pedalen nodig heb. Niet meteen switch die ik had gepland maar kan niet anders. Moeilijke keuze in budget rond 500 euro.
@lapino wat is het probleem waar je tegenaan loopt? Is misschien handig om rekening mee te houden bij andere pedalen dan.
De onderkant van mijn linkervoet doet altijd veel pijn, punt net onder de kleine tenen dus eigenlijk plaats waarmee ik 'duw'. Ligt denk ik niet aan positie van pedalen, heb die zo goed mogelijk afgesteld volgens guides op internet maar ik heb constant pijnlijk gevoel op die plek (zowat 4cm breed). Mogelijk veroorzaakt door paar weken met sokken te rijden, nu gebruik ik soort badschoenen met rubberzool maar dan nog. Tijdens rijden heb ik er eigenlijk weinig last van, maar als ik nadien stop is het altijd behoorlijk pijnlijk. Ik vermoed dat het eerder ligt aan mijn voet zélf die niet echt 'past' op pedal-face van de V3.
Pedalen zijn op deze manier gemonteerd :
:strip_exif()/f/image/ha1F796Ee2NuZruVf4xkdHy9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hRVg6EURkErwV5Xb1gxTFgT1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ha1F796Ee2NuZruVf4xkdHy9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hRVg6EURkErwV5Xb1gxTFgT1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rg7YsbEkvXHVYORXDpVSEBnJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Staan je pedalen niet te laag. zodat je tenen niet mee drukken? Ik heb zelf maat 44 en de verhoogsukken er tussen zittenlapino schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:59:
De onderkant van mijn linkervoet doet altijd veel pijn, punt net onder de kleine tenen dus eigenlijk plaats waarmee ik 'duw'. Ligt denk ik niet aan positie van pedalen, heb die zo goed mogelijk afgesteld volgens guides op internet maar ik heb constant pijnlijk gevoel op die plek (zowat 4cm breed). Mogelijk veroorzaakt door paar weken met sokken te rijden, nu gebruik ik soort badschoenen met rubberzool maar dan nog. Tijdens rijden heb ik er eigenlijk weinig last van, maar als ik nadien stop is het altijd behoorlijk pijnlijk. Ik vermoed dat het eerder ligt aan mijn voet zélf die niet echt 'past' op pedal-face van de V3.
Deze:
:fill(white):strip_exif()/f/image/qqK8P8baeNw8WTc0o6lBPsf2.png?f=user_large)
Zou wel eens kunnen, maar kan ze niet hoger zetten. Denk dat de pedal-plate van de V3 voor mij persoonlijk gewoon te kort is. Heb ze te koop gezet, dan maar switchen naar ander model/merk. Wel keuze te over, bomen en bos... Zijn die verhogingstukken inbegrepen? Of ergens gekocht? Doos staat op zolder, geen idee of die erbij zitten dus.
[ Voor 20% gewijzigd door lapino op 15-01-2024 21:55 ]
Die verhogingsstukken horen er standaard bij te zitten, samen met een andere set face plates (zwart kunststof, smaller dan de metalen en lichte bolling erin).
Ik heb ook deze pedal set en ik wil eigenlijk de clutch eraf halen, ik meen dat daarvoor een extra spacer nodig is maar dat heb ik niet meegekregen toen ik mijn set tweedehands kocht. Zijn die dingen los te krijgen? En is het inderdaad gewoon een stukje buis? Dan maak ik het zelf wel.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Je hebt idd een los stukje buis op maat nodig om het 'gat' van de clutch op te vullen. Deze zitten er niet standaard bij, maar is een aftermarket mod zeg maar.
Stel dat ik de V3s van de hand doe, welke zouden jullie dan aanraden? Deze lijken me wel goed te zijn volgens reviews (https://simgrade.fi/product/vx-pro-pedals/) maar je hebt ook Simagic, Heukinsveld, Simlab... zoveel keuze.
Hangt er allemaal vanaf wat jouw budget is en welk soort pedalen je graag hebt.
Ik heb al een jaar Asetek Invictas en heel tevreden van.
Ik rijd wel met schoenen want op sokken op de standaard faceplates is ondenkbaar 😄
Ik heb al een jaar Asetek Invictas en heel tevreden van.
Ik rijd wel met schoenen want op sokken op de standaard faceplates is ondenkbaar 😄
Gebruik nu dit als 'raceschoenen' (https://www.amazon.de/dp/...o2ov_dt_b_product_details), zijn er anders aanraders?
Bijv de Asetek schoenen, of Sparco karting schoenen (niet die sim dingen), of bijvoorbeeld Abruzzi.lapino schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:49:
Gebruik nu dit als 'raceschoenen' (https://www.amazon.de/dp/...o2ov_dt_b_product_details), zijn er anders aanraders?
Van die dikke huis sokken met slip padjes van de Scapino
Ohja, zoiets heb ik ook, maar van Simucube.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:56:
Van die dikke huis sokken met slip padjes van de Scapino
@GewoonWouter ik wil juist weer geen schoenen maar lekker op de sokken; voelt toch wat directer aan (niet direct comfortabeler, maar wel met meer gevoel). Zo zie je maar weer dat iedereen zijn/haar eigen voorkeuren heeft en het dus best lastig is om een goed advies over pedalen te geven, behalve dan het gewoon te proberen en te ervaren wat voor je werkt of juist niet werkt
Ligt aan je budget en eisen, wil je 2 of 3 pedalen, feedback, hydrolics etc.lapino schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:01:
Stel dat ik de V3s van de hand doe, welke zouden jullie dan aanraden? Deze lijken me wel goed te zijn volgens reviews (https://simgrade.fi/product/vx-pro-pedals/) maar je hebt ook Simagic, Heukinsveld, Simlab... zoveel keuze.
Juist voor dit soort dingen ben ik zondag naar de Sim Expo geweest om het eea eens in real life te zien en testen
Invita heeft een pedalplate als een kaasrasp dus als je op sokken wilt rijden valt die af
Voor mijzelf heb ik de SimLabs XP1 en de Simagic P1000 met haptic feedback op de brake op mn shortlist gezet.
Zelf rij ik nu 2 jaar met DCsimracing DC2 pedals, best tevreden over maar je kent deze hobby en er komt zoveel moois uit.
Voor rest hoofdzakelijk naar een nieuw stuur aan het kijken geweest, zo fijn om alles eens even te kunnen proberen, nadeel dat je je budget weer naar boven kan bijstellen
Uitschieter was voor mij het nieuwe GT Neo wheel van Simagic, erg mooi voor dit prijspunt (€359). Kwam m overigens nergens in geen 1 youtube verslag tegen maar hij lag toch echt bij simwear op de tafel.
Ik rij zelf met Puma Drift CAT schoenen. Vind ik erg prettig, smalle schoenen, relatief dunne zool. Voor uitlopende modellen zijn ze vaak voor relatief weinig te vinden.
De R16 v2 is ook een optie, mits je inderdaad een Xbox compatible wheel gebruikt.Rivanov schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:16:
[...]
Als je een wheelbase zoekt voor de Xbox, dan heb je enkel de keuze uit Fanatec en Moza.
Bij Moza ben je wel gebonden aan de R3. En die heeft "maar" 3.9Nm i.t.t. de Fanatec wheelbases met 12Nm op de ClubSport DD.
You sure? Want daar staat niets over vermeld op de Moza website.Venator schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:39:
[...]
De R16 v2 is ook een optie, mits je inderdaad een Xbox compatible wheel gebruikt.
2 pedalen, haptic feedback zou wel leuk zijn maar is geen echte mus (enkel simagic heeft dat dacht ik). momenteel twijfel tussen simagic p1000, VX-PRO en simlab XP1.kosz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:31:
[...]
Ligt aan je budget en eisen, wil je 2 of 3 pedalen, feedback, hydrolics etc.
Juist voor dit soort dingen ben ik zondag naar de Sim Expo geweest om het eea eens in real life te zien en testen
Invita heeft een pedalplate als een kaasrasp dus als je op sokken wilt rijden valt die af
Voor mijzelf heb ik de SimLabs XP1 en de Simagic P1000 met haptic feedback op de brake op mn shortlist gezet.
Zelf rij ik nu 2 jaar met DCsimracing DC2 pedals, best tevreden over maar je kent deze hobby en er komt zoveel moois uit.
Voor rest hoofdzakelijk naar een nieuw stuur aan het kijken geweest, zo fijn om alles eens even te kunnen proberen, nadeel dat je je budget weer naar boven kan bijstellen![]()
Uitschieter was voor mij het nieuwe GT Neo wheel van Simagic, erg mooi voor dit prijspunt (€359). Kwam m overigens nergens in geen 1 youtube verslag tegen maar hij lag toch echt bij simwear op de tafel.
Zonder de oorzaak te kennen ga je met andere pedalen misschien hetzelfde probleem hebben.lapino schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb dezelfde pedalen en zo goed als dezelfde hoek, maar je foto's zijn iets te beperkt om te beoordelen of de hoek van de benen ook hetzelfde is.
Heb je met de pedalen al eens schoenen geprobeerd? Zo ja, en de pijn is weg, dan weet je dat het daar aan ligt en niet noodzakelijk aan de pedalen. Als de pijn met schoenen blijft, dan heeft het misschien niet veel zin om andere pedalen te proberen en ligt het misschien gewoon aan jouw voet? Het enige wat je dan kan doen is een andere voet kopen.
Ja heb zo'n vrij eenvoudige strandschoenen, niet echt raceschoenen. Werden aangeraden op aantal fora (deze https://www.amazon.de/dp/...o2ov_dt_b_product_details). Heb wel een hele tijd met sokken gereden en toen is pijn begonnen, dus misschien moet ik voet eerst wat laten rusten en dan met schoenen proberen.
Los daarvan vind ik de V3s beetje te weinig aanpasbaar, dus daarom ook overweging om te switchen naar ander merk, zou dan voor 2 losse pedalen gaan (throttle+brake).
Los daarvan vind ik de V3s beetje te weinig aanpasbaar, dus daarom ook overweging om te switchen naar ander merk, zou dan voor 2 losse pedalen gaan (throttle+brake).
Precies dus wat @Flying Hawkic hier zegt... als je de oorzaak niet weet kan je wel 20 verschillende setjes pedalen proberen voordat je er bij 1 uitkomt die je wel bevalt. Niet echt handig...eerst dus kijken waar nu precies het probleem in zit, en op basis van die informatie kan je een veel betere keuze maken wat bij je wensen aansluit.
Je komt vaak alleen achter de oorzaak door verschillende dingen te proberen (dus met sokken of met schoenen, andere hoek van de pedalen, andere hoek / hoogte van de stoel, andere pedal plates, wel of geen spacers etc).
Je komt vaak alleen achter de oorzaak door verschillende dingen te proberen (dus met sokken of met schoenen, andere hoek van de pedalen, andere hoek / hoogte van de stoel, andere pedal plates, wel of geen spacers etc).
@lapino wat wil je precies kunnen aanpassen dan? Da's misschien ook wel handig om rekening mee te houden
Ik gebruik enkel de throttle en rem, geen koppeling maar op de V3s kan je die niet (standaard) verwijderen. Bovendien staan de beide pedalen te dicht bij elkaar voor mij, ook al heb ik de faceplates van de koppeling/rem als zover mogelijk links gezet. Van de pedalenset zélf heb ik geen klachten, maar ben dan ook nog maar pas bezig met simracing.
Waar ik vooral snel last van heb is die opstaande randen bij veel pedalen/pedalplates. Met mn VRS pedalen heb ik ervoor gekozen geen pedalplate te kiezen met een opstaande rand, maar gewoon vlak, met een stuk tapijttegel op maat gesneden. Sindsdien nooit meer last gehad van zere hielen. Ik heb even geen hele goede foto, maar zo:lapino schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/CfgHabulVYdfCqFEFy4mQ5Gk.png?f=user_large)
Hielen heb ik geen last van, enkel van dat ene zeer voelbare plekje aan onderkant voet. Daarom ook dat ik vrij zeker ben dat mijn positie ok is, rare is dat ik tijdens het rijden geen last heb maar als ik dan stop en op blote voeten/sokken rondloop, ik echt heel veel pijn ervaar. Net alsof er tijdens rijden een soort spanning op pees staat, en die dan bij stoppen pijnlijk is omdat die terug naar niet-gespannen toestand moet. Afin, moeilijk te beschrijven. Ben bijvoorbeeld vandaag heel de dag met auto naar klanten, en heel de dag al pijn onderaan die voet terwijl ik nog niet op simrig heb gezeten. En dan speel ik kwartiertje, voel ik niks, tot ik er af stap (met schoenen deze keer).
heb je met name last van je linker voet? In dat geval kan het zijn dat dit komt omdat je de face plate van de rem niet meer in het midden hebt zitten. Als je nu hard remt, zal je met name kracht op de rechter kant van je voet voelen. Na verloop van tijd kan dat pijnlijk gaan worden. Als je de druk netjes in het midden van je voet hebt zitten, verdeel je de krachten aanzienlijk beter.lapino schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:22:
Ik gebruik enkel de throttle en rem, geen koppeling maar op de V3s kan je die niet (standaard) verwijderen. Bovendien staan de beide pedalen te dicht bij elkaar voor mij, ook al heb ik de faceplates van de koppeling/rem als zover mogelijk links gezet. Van de pedalenset zélf heb ik geen klachten, maar ben dan ook nog maar pas bezig met simracing.
Daarmee vergroot je vermoedelijk wel je eerder genoemde probleem van dat de pedalen te dicht bij elkaar zitten, en je niet recht met je benen vooruit zit als je de pedalen in het midden van de rig monteert. Het 2e kan je eenvoudig al een stuk verbeteren door je hele pedal-plate een cm of 10 naar links toe te monteren, zodat je benen naar de pedalen een rechte lijn toe maken en niet in een rare hoek hoeven te liggen. Mocht dat nog niet genoeg blijken (het lost immers ook het probleem van te dicht bij elkaar niet op) dan kan je ofwel ervoor kiezen je pedalen aan te passen naar een 2-pedal setup, of voor andere pedalen te kiezen.
Een deel van je probleem geeft echter wel precies aan waarom een goede inventarisatie voor aanschaf nuttig is. Je hebt nu een pedalenset gekocht die eigenlijk niet is wat je wilde. Want waarom kies je voor v3's als je de koppeling niet gebruikt? Dan had je beter destijds al voor andere pedalen kunnen kiezen die kwalitatief dan ook weer iets beter konden zijn omdat er meer budget per pedaal beschikbaar is. (of goedkoper uit kunnen zijn natuurlijk
Bedankt voor je tips. Ik heb niet echt 'gekozen' voor de V3s, heb gewoon een complete set hier gekocht via V&A (CLS DD 8nm + stuur + pedalen). Leek me goeie deal, en de pedalen zijn ook écht niet slecht te noemen hoor verre van, maar ik denk dat 2 aparte pedalen me meer zullen liggen. Die face plate verplaatsen heb ik net gedaan om niet in een rare hoek te zitten met de benen, ik duw ook echt wel mooi plat/in midden hoor. Ik merk ook wel dat de pedal-plate van de V3s in mijn geval zo'n 3cm onder mijn tenen zitten, dus ik duw eigenlijk vanaf +- 2cm onder de tenen tot pakweg halfweg mijn voet.
Dus even met de verhogingsstukken testen die er standaard bij zitten in de doos. Zal een stuk helpen.lapino schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:56:
. Ik merk ook wel dat de pedal-plate van de V3s in mijn geval zo'n 3cm onder mijn tenen zitten, dus ik duw eigenlijk vanaf +- 2cm onder de tenen tot pakweg halfweg mijn voet.
Pagina 14 van de handleiding
https://fanatec.com/media...d9/CSP-V3_Manual_24-1.pdf
[ Voor 12% gewijzigd door Disarmed070 op 16-01-2024 18:37 ]
Heb de rempedaal eens wat hoger gemonteerd, zodat de druk op voet onderaan iets hoger is. Anderzijds, heb iemand die mooie prijs wil geven voor mijn V3s, dus ergens kriebelt het ook wel om higher-end te gaan. Die simagic met die haptic motors lijken wel heel cool. Vind die vibratie op de V3s al heel leuk dus die simagic's zijn dan nog stuk krachtiger.
Hoe kan je het rempedaal hoger monteren als je niet wist dat de verhogingsstukken er standaard bij zaten?lapino schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:52:
Heb de rempedaal eens wat hoger gemonteerd,
Gaatjes in pedaal, kan je ook wat mee spelen. Stel dat ik ze toch weg doe, wat mag ik verwachten van nieuwere/modernere pedalen tov de V3s? Ik lees toch overal dat dé upgrade vooral pedalen is.
[ Voor 63% gewijzigd door lapino op 16-01-2024 19:06 ]
De v3 zijn prima pedalen. Alleen ik wil zeggen het maakt niet uit welke pedalen je neemt (er zitten hele mooie pedalen tussen). Je wordt niet in 1 keer 3 seconden sneller. Alleen het kan zijn dat je constanter wordt. Zijn genoeg snelle rijders die met een standaard G29 rijden.lapino schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:05:
Gaatjes in pedaal, kan je ook wat mee spelen. Stel dat ik ze toch weg doe, wat mag ik verwachten van nieuwere/modernere pedalen tov de V3s? Ik lees toch overal dat dé upgrade vooral pedalen is.
Ik zeg doen.lapino schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:52:
Heb de rempedaal eens wat hoger gemonteerd, zodat de druk op voet onderaan iets hoger is. Anderzijds, heb iemand die mooie prijs wil geven voor mijn V3s, dus ergens kriebelt het ook wel om higher-end te gaan. Die simagic met die haptic motors lijken wel heel cool. Vind die vibratie op de V3s al heel leuk dus die simagic's zijn dan nog stuk krachtiger.
Nee hoor, mij niet als benchmark nemen
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 16-01-2024 19:50 ]
Edit: verkeerde topic!
[ Voor 96% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-01-2024 20:06 ]
Goh, wat een verrassing van jouRivanov schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:49:
[...]
Ik zeg doen.
Nee hoor, mij niet als benchmark nemen
Ik heb zelf ook V3s omdat ik destijds niet wist of ik nog ooit de koppeling zou gaan gebruiken. Op zich een prima set pedalen met de BPK. Ook de vibratie leek mij leuk. Ik wist wel dat die beperkt zou zijn, maar het was nog beperkter dan waar ik mijzelf op had voorbereid.kroegtijger schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:36:
[...]
heb je met name last van je linker voet? In dat geval kan het zijn dat dit komt omdat je de face plate van de rem niet meer in het midden hebt zitten. Als je nu hard remt, zal je met name kracht op de rechter kant van je voet voelen. Na verloop van tijd kan dat pijnlijk gaan worden. Als je de druk netjes in het midden van je voet hebt zitten, verdeel je de krachten aanzienlijk beter.
Daarmee vergroot je vermoedelijk wel je eerder genoemde probleem van dat de pedalen te dicht bij elkaar zitten, en je niet recht met je benen vooruit zit als je de pedalen in het midden van de rig monteert. Het 2e kan je eenvoudig al een stuk verbeteren door je hele pedal-plate een cm of 10 naar links toe te monteren, zodat je benen naar de pedalen een rechte lijn toe maken en niet in een rare hoek hoeven te liggen. Mocht dat nog niet genoeg blijken (het lost immers ook het probleem van te dicht bij elkaar niet op) dan kan je ofwel ervoor kiezen je pedalen aan te passen naar een 2-pedal setup, of voor andere pedalen te kiezen.
Een deel van je probleem geeft echter wel precies aan waarom een goede inventarisatie voor aanschaf nuttig is. Je hebt nu een pedalenset gekocht die eigenlijk niet is wat je wilde. Want waarom kies je voor v3's als je de koppeling niet gebruikt? Dan had je beter destijds al voor andere pedalen kunnen kiezen die kwalitatief dan ook weer iets beter konden zijn omdat er meer budget per pedaal beschikbaar is. (of goedkoper uit kunnen zijn natuurlijk) Om nou te voorkomen dat je weer dezelfde fout maakt zou ik dus eerst even het nodige uitproberen en echt de kern van het probleem achterhalen. Dan is de gok een stuk minder groot bij aanschaf van andere pedalen.
@lapino heb je ook al eens geprobeerd om met minder druk op de rem te rijden? En ben je al eens naar de dokter geweest, misschien is er geen verband tussen het rijden en de pijn? De dokter kan dat uitsluiten misschien.
Even de rem en koppeling omdraaien, heb ik ook gedaan is binnen 15 minuten max gedaan. Dan heb je ze 'recht voor je benen' waardoor remmen een veel aangenamere ervaring wordt, in ieder geval dat werd het voor mij. Kreeg vaak last van mijn linkerknie vanwege de vreemde hoek.lapino schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:22:
Heb je een linkje waar staat beschreven hoe dat moet? Ik had begrepen dat dit best een klus was. Ik heb nu mijn pedalen wat links uit het midden gemonteerd om hiermee om te gaan maar ideaal is dit niet.Card Nox schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:06:
[...]
Even de rem en koppeling omdraaien, heb ik ook gedaan is binnen 15 minuten max gedaan. Dan heb je ze 'recht voor je benen' waardoor remmen een veel aangenamere ervaring wordt, in ieder geval dat werd het voor mij. Kreeg vaak last van mijn linkerknie vanwege de vreemde hoek.
Het is wel even een klusje dat met beleid gedaan moet worden, maar verder niet super ingewikked. Ik heb destijds de 'normale' V3's uit elkaar gehaald en de koppeling en gas met elkaar verwisseld, om vervolgens de boel inverted te monteren op mijn rig.
Ik heb eerst de pedalplate verwijderd (rode inbus bouten lossen), zodat ik de stekkers van de trilmotoren van de pedalen kon lospluggen uit de controlmodule (de gewone RJ11 stekkers per pedaal niet vergeten, daar kom je wel bij ook zonder de pedalplate te verwijderen)
:strip_exif()/f/image/evPXU4tYdr9JuUaYs5omZIiF.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna aan de kopse kanten de inbussen van de 2 ronde staven, waar de pedalen om scharnieren, lossen. Dan kun je de hele pedaal constructie verwijderen.
:strip_exif()/f/image/vu0jFvcyulX5mse1aHPWyzey.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OUobKnDWD7pW14Xbgn0eNk3M.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna is het kwestie van alles losschuiven en in de gewenste volgorde terugplaatsen. (Volgens mij heb ik wel de controlmodule iets op moeten schuiven ivm met kabellengte van de pedalen). Dit was bij mij het resultaat.
:strip_exif()/f/image/eofiEK77Y3cGrLuBeglwX5IX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb eerst de pedalplate verwijderd (rode inbus bouten lossen), zodat ik de stekkers van de trilmotoren van de pedalen kon lospluggen uit de controlmodule (de gewone RJ11 stekkers per pedaal niet vergeten, daar kom je wel bij ook zonder de pedalplate te verwijderen)
:strip_exif()/f/image/evPXU4tYdr9JuUaYs5omZIiF.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna aan de kopse kanten de inbussen van de 2 ronde staven, waar de pedalen om scharnieren, lossen. Dan kun je de hele pedaal constructie verwijderen.
:strip_exif()/f/image/vu0jFvcyulX5mse1aHPWyzey.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OUobKnDWD7pW14Xbgn0eNk3M.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna is het kwestie van alles losschuiven en in de gewenste volgorde terugplaatsen. (Volgens mij heb ik wel de controlmodule iets op moeten schuiven ivm met kabellengte van de pedalen). Dit was bij mij het resultaat.
:strip_exif()/f/image/eofiEK77Y3cGrLuBeglwX5IX.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/k7yM4k3raxRPAXRYoo67coXw.png?f=user_large)
Ja. Ik. Inclusief de Haptic Reactor op de Brake Pedal.lapino schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:13:
Heeft iemand hier de p1000’s? Ervaring?
Erg fijne pedalen en de haptics voegen, wat mij betreft, erg veel toe.
:strip_exif()/f/image/jnznuWzr3nlIHDKCfWzO3lz9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QTFK3qirxuCFwJKmB1dNtDc4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WUxYIwTBBK980ipeXu4OTiCH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door Rivanov op 17-01-2024 13:07 ]
Er zijn op bijv Etsy ook spacers te vinden waardoor je de koppeling pedaal volledig kan verwijderen.Dr. Strangelove schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:37:
[...]
Heb je een linkje waar staat beschreven hoe dat moet? Ik had begrepen dat dit best een klus was. Ik heb nu mijn pedalen wat links uit het midden gemonteerd om hiermee om te gaan maar ideaal is dit niet.
Die spacers zijn 'gewoon' holle buizen. Ik denk dat als je een beetje handig bent en een ijzerzaag en wat geduld hebt, je deze ook prima zelf kan maken uit buizen / gordijnroedes uit de bouwmarkt.
@Rivanov in de reviews van de P1000 is het enige commentaar de slappe veer van de throttle, wat is jouw ervaring tov de BJ pedals die je eerst had ?
@Ekfad @dhrto Je kan ze ook zelf even printen natuurlijk. Zie https://www.thingiverse.com/thing:4820600
Heb dat inderdaad ook veel gelezen en gezien in video reviews. Persoonlijk vind ik het niet te slap. Niet heel veel slapper dan de BJ Throttle die ik voorheen had.kosz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:44:
@Rivanov in de reviews van de P1000 is het enige commentaar de slappe veer van de throttle, wat is jouw ervaring tov de BJ pedals die je eerst had ?
Maar je kunt het simpel oplossen door een andere veer erin te zetten. Die van de clutch bijvoorbeeld, of één van de bijgeleverde veren.
Als ik het me goed herinner zijn de bijgeleverde veren, samen met de extra elastomeren onlangs pas bijgevoegd in het pakket van de P1000'sRivanov schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:44:
[...]
Heb dat inderdaad ook veel gelezen en gezien in video reviews. Persoonlijk vind ik het niet te slap. Niet heel veel slapper dan de BJ Throttle die ik voorheen had.
Maar je kunt het simpel oplossen door een andere veer erin te zetten. Die van de clutch bijvoorbeeld, of één van de bijgeleverde veren.
Dan moet je wel de clutch erbij bestellen anders heb je geen extra veren, en dat was ik niet van plan.Rivanov schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:44:
[...]
Heb dat inderdaad ook veel gelezen en gezien in video reviews. Persoonlijk vind ik het niet te slap. Niet heel veel slapper dan de BJ Throttle die ik voorheen had.
De haptic feedback op de brake lijkt mij helemaal top, ik ben alleen bang dat ik 's avonds dan op tijd moet stoppen aangezien mn rig op zolder staat boven de slaapkamer (huis uit 1933 met een houten vloer op zolder)
Voordeel is wel dat deze niet giga sterk hoeft aan te staan gezien het zeer direct is. Daarnaast helpt een rubberen mat oid eronder ook nog wel een hoop.kosz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:19:
[...]
Dan moet je wel de clutch erbij bestellen anders heb je geen extra veren, en dat was ik niet van plan.
De haptic feedback op de brake lijkt mij helemaal top, ik ben alleen bang dat ik 's avonds dan op tijd moet stoppen aangezien mn rig op zolder staat boven de slaapkamer (huis uit 1933 met een houten vloer op zolder)
__/`\__/`\__
@kosz is het zo gehorig dan bij je? Ik heb ook een woning uit '32 met houten vloeren, maar als ik op zolder rij hoor je de etage eronder daar helemaal niets van. Zit ook geen vloer-isolatie oid tussen, alleen een standaard bouwmarkt-klikaminaatje met een ondervloertje, dan de houten tussenvloer op balken en daaronder een gips-plafond en dat dempt meer dan voldoende. Nu staat m'n rig wel op wieltjes, dus mogelijk dat daar meer demping in zit dan ik op het eerste gezicht zou verwachten.
Je kunt de sterkte en frequentie instellen.kosz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:19:
[...]
Dan moet je wel de clutch erbij bestellen anders heb je geen extra veren, en dat was ik niet van plan.
Begin nu te twijfelen of ik niet beter de clutch erbij neem. Heb (nog) geen shifter ook, dus misschien niet echt nodig maar apart kost ie 150 terwijl meerprijs in set ‘maar’ 100 euro is.
https://www.bol.com/nl/nl...4-stuks/9200000010574019/kosz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:19:
[...]
Deze werken ook erg goed qua demping. Neemt het niet helemaal weg met mijn Buttkicker, maar scheelt wel enorm.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
lapino schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:56:
Bedankt voor je tips. Ik heb niet echt 'gekozen' voor de V3s, heb gewoon een complete set hier gekocht via V&A (CLS DD 8nm + stuur + pedalen). Leek me goeie deal, en de pedalen zijn ook écht niet slecht te noemen hoor verre van, maar ik denk dat 2 aparte pedalen me meer zullen liggen. Die face plate verplaatsen heb ik net gedaan om niet in een rare hoek te zitten met de benen, ik duw ook echt wel mooi plat/in midden hoor. Ik merk ook wel dat de pedal-plate van de V3s in mijn geval zo'n 3cm onder mijn tenen zitten, dus ik duw eigenlijk vanaf +- 2cm onder de tenen tot pakweg halfweg mijn voet.
Ik kan dit eerlijk gezegd niet helemaal volgen... Waarom zou je een clutch-pedaal erbij kopen dan, als je stelt dat het qua positionering niet is wat je wilt, je ook geen shifter hebt en alleen om in de toekomst eventueel nog eens 50,- te besparen, terwijl het je in ieder geval nu 100,- meer gaat kosten? Ik zou dan die 50,- die je later eventueel extra kwijt bent dan gewoon voor lief nemen. Als ik het een klein beetje inschat bij je, gaat die clutch een paar jaar stof liggen verzamelen.lapino schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:04:
Begin nu te twijfelen of ik niet beter de clutch erbij neem. Heb (nog) geen shifter ook, dus misschien niet echt nodig maar apart kost ie 150 terwijl meerprijs in set ‘maar’ 100 euro is.
Daarnaast, tel je alle kosten bij elkaar op (dus pedalen en shifter, laten we grofweg 700 daarvoor stellen) dan is die 50,- net iets meer dan 7%. Dat lijkt me dan ook niet meer de deal-breaker te zijn. De kans dat je nu 100,- uitgeeft die je nooit gaat gebruiken lijkt meer dan 50% te zijn. Mijn conclusie zou dan zijn om voor 2 pedalen te gaan.
Bijkomend puntje is dat steeds minder nieuwe auto's nog een koppelingspedaal hebben. Dat zal op de sims dus ook niet anders zijn (neem bijvoorbeeld de MX5 in iRacing die tot voor kort handgeschakeld was, maar nu met de shifters op het stuur worden gedaan). Daarmee daalt de kans op handgeschakelde sims rijden natuurlijk nog iets verder.
Daarom stelde ik ook de vraag hé, en ik volg je redenering. Lijkt me vooral leuk voor oude auto's, maar ik merk dat ik vooral plezier haal uit GTE en bijv de Porsche 911 Cup. Denk dat ik met die 2 pedalen best goed zal zitten voor de komende jaren. Bedankt voor alle advies. De V3s zijn ondertussen gereserveerd, zaterdag haal ik de P1000's op als alles tijdig geleverd raakt bij simwear.
[ Voor 17% gewijzigd door lapino op 17-01-2024 18:09 ]
Filmpje niet bekeken maar is voldoende over te vinden online. Het is niet ingewikkeld.Dr. Strangelove schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:37:
[...]
Heb je een linkje waar staat beschreven hoe dat moet? Ik had begrepen dat dit best een klus was. Ik heb nu mijn pedalen wat links uit het midden gemonteerd om hiermee om te gaan maar ideaal is dit niet.
YouTube: Fanatec Clubsport V3 Pedals: Switch Brake and Clutch pedals
Mijn rig staat ook op wieltjes, de samenstelling is identiek qua vloer. Ik heb ook nergens last van, ik hoor helemaal niks tijdens het racen met mn koptelefoon opkroegtijger schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:48:
@kosz is het zo gehorig dan bij je? Ik heb ook een woning uit '32 met houten vloeren, maar als ik op zolder rij hoor je de etage eronder daar helemaal niets van. Zit ook geen vloer-isolatie oid tussen, alleen een standaard bouwmarkt-klikaminaatje met een ondervloertje, dan de houten tussenvloer op balken en daaronder een gips-plafond en dat dempt meer dan voldoende. Nu staat m'n rig wel op wieltjes, dus mogelijk dat daar meer demping in zit dan ik op het eerste gezicht zou verwachten.
Das waar als het toch te gehorig is kan ik m eventueel ook uitzetten.Rivanov schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:16:
[...]
Je kunt de sterkte en frequentie instellen.
Eerst maar eens een Alpha U met het nieuwe Neo GT wheel aanschaffen, pedalen zullen niet veel later volgen denk ik.
Ligt ook een beetje wanneer de aannemer komt om de dakkapellen te vervangen en de hele zolder isoleren, pffff moet alles uit elkaar., zolder leeg... wel gelijk een goed excuus om nieuwe gear aan te schaffen
kosz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:43:
[...]
Mijn rig staat ook op wieltjes, de samenstelling is identiek qua vloer. Ik heb ook nergens last van, ik hoor helemaal niks tijdens het racen met mn koptelefoon op

Hier de P1000i (Inverted), super pedalen!lapino schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:13:
Heeft iemand hier de p1000’s? Ervaring?
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Wow, die haptic motor ziet er veel nuttiger uit dan die van mijn V3s.Rivanov schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:06:
[...]
Ja. Ik. Inclusief de Haptic Reactor op de Brake Pedal.
Erg fijne pedalen en de haptics voegen, wat mij betreft, erg veel toe.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je zelf ooit V3s gehad om mee te vergelijken?
Nope. Hiervoor had ik BJ Steel GT Pro pedalen.Flying Hawkic schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:13:
[...]
Wow, die haptic motor ziet er veel nuttiger uit dan die van mijn V3s.
Heb je zelf ooit V3s gehad om mee te vergelijken?
Iemand ervaring met het monteren van een Samsung tablet op de SimXpro rig?
Wil graag een tablet icm. simhub gebruiken voor het laten zien van ronde tijden etc.
Via Aliexpress kun je simpele tablet houders bestellen, zou dit werken?
https://nl.aliexpress.com/item/1005006134693806.html
Wil graag een tablet icm. simhub gebruiken voor het laten zien van ronde tijden etc.
Als HUD of aan de zijkant? Zijkant zou ik met profielen doen voor stabiliteit. Die link die je post lijkt niet super stabiel. 1 profiel monteren en een veel kortere steun monteren. Je hebt tablet hoezen met VESA adapter, dan kan je een gewone VESA mount pakken.Kindrih schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:39:
Iemand ervaring met het monteren van een Samsung tablet op de SimXpro rig?
__/`\__/`\__
Hoe zijn ze in verhouding met de Invicta of de Conspit?Madhouse1979 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:10:
[...]
Hier de P1000i (Inverted), super pedalen!
Kan je ooit ook nog in bezit komen van de SRP GT-R pedalen?
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
SRP heeft nooit contact met ons gezocht, daar zou ik dan zelf even een balletje op moeten gooien.Hupske schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:23:
[...]
Hoe zijn ze in verhouding met de Invicta of de Conspit?
Kan je ooit ook nog in bezit komen van de SRP GT-R pedalen?
Qua verhouding, wij vinden de nieuwe Conspit pedalen echt geweldig maar de haptische feedback werkt niet als je Assetto Corsa via Content manager gebruikt, voor ons wel een nadeel. Ook de P1Sim Mistral pedalen zijn we erg enthousiast over, hier werkt alles via SimHub en daarmee ook de haptische feedback via Content Manger. De Invicta's zijn ook nog steeds prima pedalen maar hebben de beperking dat ze slecht in de breedte verstelbaar zijn, al hebben ze dat opgelost met de losse pedalen.
Al met al vinden we haptische feedback gewoon een hele goede toevoeging op pedalen.
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Voor wie nog de Moza R16 wheelbase zoekt, bij onze westerburen is hij nu wel heel 'goedkoop'
https://www.caseking.de/m...se-16-nm-v1-gajo-670.html
https://www.caseking.de/m...se-16-nm-v1-gajo-670.html
LET OP, is wel V1 versie terwijl V2 uit is!! Compatibiliteit met sturen kan een dingetje zijn
[ Voor 23% gewijzigd door DaSuperGrover op 18-01-2024 14:56 . Reden: Was V1 versie ]
Ok, wel vreemd dat dit echt alleen voor simracen wordt gebruikt? Wat is het nut? Voor een rem pedaal snap ik het maar voor een gaspedaal...
__/`\__/`\__
Het gaspedaal van de P1000 is nogal slapjes. Ik vermoed dat ze daarom deze uitbreiding hebben uitgebracht. Opzich wel een leuk concept van Simagic dat een basis steeds verder kan uitbreiden. Zo kun je ook het P1000 rempedaal uitbreiden met pneumatisch set.Mistacal schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:25:
[...]
Ok, wel vreemd dat dit echt alleen voor simracen wordt gebruikt? Wat is het nut? Voor een rem pedaal snap ik het maar voor een gaspedaal...
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
@Mistacal Zo heel vreemd is dat toch niet? Bij de v3's van Fanatec kan je ook kiezen om de damper op het gas of op de rem (of alle twee) te monteren. Zelf ben ik er niet zo'n liefhebber van omdat het voelt alsof alles niet meer zo responsive is, maar anderen vinden het weer ideaal.
Dat los je op met een veer toch? Ik zie het als geldtrekkerij want met realisme heeft het niks te maken. Voor de rem is dat anders.GAEvakYD schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:18:
[...]
Het gaspedaal van de P1000 is nogal slapjes. Ik vermoed dat ze daarom deze uitbreiding hebben uitgebracht. Opzich wel een leuk concept van Simagic dat een basis steeds verder kan uitbreiden. Zo kun je ook het P1000 rempedaal uitbreiden met pneumatisch set.
Nou bedoel dus dat het enkel voor sim racen gebruikt wordt en niets te maken heeft met realisme. Gaspedalen zijn altijd veerbelast ook bij drive by wire. Dat het fijner is is natuurlijk ander verhaal, ik heb hem ook van mijn gaspedaal gehaald omdat het niet natuurlijk voelt.kroegtijger schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:42:
@Mistacal Zo heel vreemd is dat toch niet? Bij de v3's van Fanatec kan je ook kiezen om de damper op het gas of op de rem (of alle twee) te monteren. Zelf ben ik er niet zo'n liefhebber van omdat het voelt alsof alles niet meer zo responsive is, maar anderen vinden het weer ideaal.
__/`\__/`\__
@Mistacal ah zo, ja dan snap ik wat je bedoelt. Ik denk dat je dan het beste het vergelijk met een auto met drive-by-wire systeem kan kijken, zoals elektrische auto's. Geen idee hoe ze dat hebben opgelost dat je daar toch echt redelijk hetzelfde gevoel hebt als bij een regulier gaspedaal, of hoe dat zich dan weer verhoudt tot een echte GT of formule-auto bijvoorbeeld. Maar is inderdaad wel een interessante vraag om eens uit te zoeken hoe dat nou zit, en wat het meest realistische gevoel maakt.
Heb totaal geen issues met de feel van de throttle met de standaard spring. Heb er nog twee andere springs bij die ik kan wisselen, maar geen directe behoefte aan.GAEvakYD schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:18:
[...]
Het gaspedaal van de P1000 is nogal slapjes. Ik vermoed dat ze daarom deze uitbreiding hebben uitgebracht. Opzich wel een leuk concept van Simagic dat een basis steeds verder kan uitbreiden. Zo kun je ook het P1000 rempedaal uitbreiden met pneumatisch set.
Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.