Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 122 ... 139 Laatste
Acties:

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 21:53
Ja is inderdaad wel irritant dat de QR2 wheelside er niet is, zit eraan te denken om de Clubsport DD+ te kopen maar dan kan ik helaas wachten tot februari omdat er dan pas weer QR2 adapters zijn. :(

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik wil een rond stuur voor mijn CLS DD. Wat is aan te raden?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
Budget? Welke eisen heb je? En wensen?

Rond de 120 euro heb je de P1, het dubbele een hele serie CLS hub wheels, het driedubbele de CS hub wheels, en daarboven een paar podium wheels.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• lapino
Heb al de Clubsport 2.5, maar wil gewoon een degelijk rond stuur voor oudere wagens/street cars enz. Is die P1 degelijk? Mag anders wel iets beter maar ook geen 500 euro.

Deze bijv goed?
https://fanatec.com/eu-en...sl-steering-wheel-r300-v2
https://fanatec.com/eu-en.../csl-steering-wheel-gt-v2

(jammer dat er zo weinig te krijgen is)

[ Voor 63% gewijzigd door lapino op 14-12-2023 22:49 ]

• Dr. Strangelove
Ik zou de P1 niet kopen. Die kan je nl. niet op wheel bases boven de 8Nm gebruiken dus beetje beperkend.

Die CSL hub v2 schijnt wel ok te zijn. Die R300 rim heb ik maar ik vind hem wat te dun, ik mis ook die verdikkingen op 10 en 2 uur die b.v. de Clubsport RS en dat GT wheel in je tweede link wel heeft.

Zelf heb ik dus de CS hub en die vind ik ook niet fijn, die funky switch zit op een stomme plek. Ik denk dat de CSL hub ook in dat opzicht beter is. Je hebt dan voor 200 euro een veel beter wheel dan die P1.

[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-12-2023 22:53 ]

• lapino
Die 2e wordt het dus dan. Thx. Ga vermoedelijk volgend jaar wel eens zien voor de nieuwe wheelbase, dus best stuurtje dat daarvoor geschikt is.

edit: no longer available als ik wil bestellen :(

[ Voor 15% gewijzigd door lapino op 15-12-2023 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 17:27
Japieh schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:49:
Ja is inderdaad wel irritant dat de QR2 wheelside er niet is, zit eraan te denken om de Clubsport DD+ te kopen maar dan kan ik helaas wachten tot februari omdat er dan pas weer QR2 adapters zijn. :(
Precies dit, ik wil ook graag de dd+ mja, geen qr2 te koop voor mijn stuurtjes.

Zou het mogelijk zijn om tijdelijk een qr1 base side met die usb-c aansluiting er eerst in te zetten en dan later weer de qr2 terug te plaatsen?
Of zal mijn garantie dan vervliegen?

Want ik zie het nog wel gebeuren dat je zelfs bij die batch van februari misschien nog de boot mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
lapino schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:40:
Heb al de Clubsport 2.5, maar wil gewoon een degelijk rond stuur voor oudere wagens/street cars enz. Is die P1 degelijk? Mag anders wel iets beter maar ook geen 500 euro.

Deze bijv goed?
https://fanatec.com/eu-en...sl-steering-wheel-r300-v2
https://fanatec.com/eu-en.../csl-steering-wheel-gt-v2

(jammer dat er zo weinig te krijgen is)
Clubsport RS is een prima rond stuur, ligt lekker in de hand.
Wel redelijk groot, waardoor je wat detail kunt missen t.o.v. een kleiner stuur. (Ligt aan je base uiteraard, ik rij nog met een csw v2.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Tophof schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:53:
[...]

Zou het mogelijk zijn om tijdelijk een qr1 base side met die usb-c aansluiting er eerst in te zetten en dan later weer de qr2 terug te plaatsen?

Want ik zie het nog wel gebeuren dat je zelfs bij die batch van februari misschien nog de boot mist.
Zal vast geen probleem zijn qua garantie, maar dan moet je wel een base side qr1 vinden

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Daar staat marktplaats mee vol op moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Tophof schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:53:
[...]

Dat kan totaal niet.
De opbouw van een CS DD(+) is anders dan een CSL DD. De elektronica zit in de base en nietmeer in een verwijderbare as.
Er zou een QR1 adapter komen, maar die bevat dus geen elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Engineer Stewie schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 01:36:
[...]

Dat kan totaal niet.
De opbouw van een CS DD(+) is anders dan een CSL DD. De elektronica zit in de base en nietmeer in een verwijderbare as.
Ah, dit had ik nog niet mee gekregen.
Dat is dan weer jammer.
Juist omdat ik ze inderdaad 2e hands tegen kwam op mp.

Nou ja, nog even geduld dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet iemand of er sites/mensen/bedrijven zijn die Pokornyi Engineering sturen voor je maken?
Ik ben op zoek naar een nieuw stuur, maar mijn technische kant is nooit zo ontwikkeld 😉

Op dit moment rijd ik met een FF Simracing Wheel, maar die persoon hierachter is gestopt gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:39
Simbob schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:59:
Weet iemand of er sites/mensen/bedrijven zijn die Pokornyi Engineering sturen voor je maken?
Ik ben op zoek naar een nieuw stuur, maar mijn technische kant is nooit zo ontwikkeld 😉

Op dit moment rijd ik met een FF Simracing Wheel, maar die persoon hierachter is gestopt gok ik.
@KevinSetz misschien?

[ Voor 86% gewijzigd door Rivanov op 16-12-2023 10:24 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:57

Je mag me altijd berichten heb meerdere sturen van hem gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Engineer Stewie schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 01:36:
[...]

Dat kan totaal niet.
Ah ok, ik dacht dat ze dat wel universeel zouden gaan houden. Enig idee waarom ze (nu al) van dat concept zijn afgestapt? Want het concept op zich vind ik vrij logisch om het met een usb-c connector op te lossen. Enige wat ik kan bedenken is dat er nog wel eens wat meldingen waren waar de as een stukje naar voren was getrokken waardoor de connectie verbroken raakte, maar dan zou ik eerder daar een oplossing in verwachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17:55
kroegtijger schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:31:
[...]

Ah ok, ik dacht dat ze dat wel universeel zouden gaan houden. Enig idee waarom ze (nu al) van dat concept zijn afgestapt? Want het concept op zich vind ik vrij logisch om het met een usb-c connector op te lossen. Enige wat ik kan bedenken is dat er nog wel eens wat meldingen waren waar de as een stukje naar voren was getrokken waardoor de connectie verbroken raakte, maar dan zou ik eerder daar een oplossing in verwachten.
De QR's van de bases zoals CSL DD en Podium DD waren al niet uitwisselbaar met elkaar. Met de CS DD is daar dus nu een 3de variant bijgekomen. De QR van de bases was dus al niet universeel uitwisselbaar tussen de bases waar je de QR van kan vervangen. Dat concept hebben ze ook nooit gehad.

Misschien dat ze met de CS DD een nieuwe sprong willen maken om het universeel te houden. Dus bij nieuwe bases mogelijk wel voor hetzelfde kiezen om het uitwisselbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Psql schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:02:
[...]

De QR's van de bases zoals CSL DD en Podium DD waren al niet uitwisselbaar met elkaar. Met de CS DD is daar dus nu een 3de variant bijgekomen. De QR van de bases was dus al niet universeel uitwisselbaar tussen de bases waar je de QR van kan vervangen. Dat concept hebben ze ook nooit gehad.

Misschien dat ze met de CS DD een nieuwe sprong willen maken om het universeel te houden. Dus bij nieuwe bases mogelijk wel voor hetzelfde kiezen om het uitwisselbaar te houden.
Die nieuwe sprong had ik dus verwacht bij de CSL DD zoals ze dat hebben opgelost. Kennelijk niet dus

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:27

Gewoon zelf maken. In zijn bestanden vind je alles wat je nodig hebt. Uitgebreid genoeg beschreven en zoveel hoef je zelf al niet eens meer te doen. Werkelijk, je hoeft er zelf niet bij na te denken.

Verder is het eigenlijk ook niet toegestaan dat iemand anders hem voor je bouwt. Gezien de bestanden puur voor persoonlijk gebruik zijn!

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:42
Wat kost nu ongeveer zon stuur zelf maken qua materiaal?

Rond de 450-500 euro dus, kan goedkoper als ik her en der lees

[ Voor 39% gewijzigd door Mistacal op 17-12-2023 13:27 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

Bij de DD1/2 moest je de draden in de as/wheelbase oprollen, de CSL DD was wat eenvoudiger.

Maar de officiele reden is dat de elektronica nu in de base zit en de QR adapter dus goedkoper te produceren is. Is eigenlijk enkel een alu omhulsel bij de CS DD. Ook is de clamp verdwenen en maak je hem vast met 4 schroeven. Minder error prone dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 15:24
Is er eigenlijk wel iets te bestellen qua stuur bij Fanatec gezien de stockproblemen met de qr’s?

Ook typisch Fanatec, ik ben het podium rally stuur en het Porsche stuur aan het bekijken.
Porsche stuur is blijkbaar niet Xbox compatibel maar als je alle onderdelen apart besteld, dus met de module, Dani’s de module dat wel? Het is allemaal vaak zo onduidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Ekfad op 17-12-2023 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Denk dat het gewoon nu eenmaal zo is bij Fanatec. Ben heel tevreden over mijn cls dd, clubsport wheel 2.5 en v3 pedalen maar volgende setup stap ik toch over naar iets wat makkelijk (lokaal) te krijgen is. Zal niet voor direct zijn maar ga vermoedelijk niet extra spullen van Fanatec kopen om die reden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

1) Fanatec heeft weinig op met dingen universeel te houden, als het maar universeel voor Fanatec zelf is en andere fabrikanten daar zo min mogelijk mee kunnen is het prima ;)

2) Bij de CS DD(+) is de shaft en de QR een integraal onderdeel, juist omdat connectoren nog wel eens issues wilden geven (ook op de CSL DD waarbij mensen hem er niet ver genoeg in duwden, de QR1 die bij grote toleranties nog wel eens een connectie dropout gaf bij de DD 1/2, clamps die afbraken omdat gebruikers dachten hem met hun volle gewicht er op vast te moeten zetten) heeft men er voor gekozen om daar zo min mogelijk in te kunnen "stekkeren" (aansturing van de wireless qr is ook geheel anders dan bij de Podium DD en de CSL DD) en het zo simpel mogelijk te maken voor de gebruiker, oftewel stuur er op en klaar.

Technisch gezien kan er nog wel gewisseld worden hoor maar bij de bouw van de Podium wheelbases en alles wat daarna kwam wist men al dat men afscheid zou gaan nemen van de QR1 en heeft men gekozen voor een door de gebruiker te vervangen QR aan de base side, stuurtjes hadden het al wat langer. Nu de definitieve opvolger er is in de vorm van de QR2 is men weer terug gegaan naar de "fixed" shaft / qr in de CS DD(+) om de doodsimpele reden dat er hoogstwaarschijnlijk geen ander QR systeem meer komt binnen de levensduur van de CS DD wheelbases (ik denk niet dat Fanatec ooit met een QR3 gaat komen eerlijk gezegd).

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat ze niet gewoon een CNC versie van de QR2 wheelbase in de CS DD hebben gedrukt, allemaal leuk en aardig maar op termijn ga je toch visuele slijtagesporen zien terwijl de CNC daar niet alleen veel minder gevoelig voor is maar het ook nog eens veel minder zichtbaar is. Wheelside hetzelfde verhaal maar daar zie je het als gebruiker niet of nauwelijks omdat het aan de binnenzijde van de QR zit en je dat nauwelijks zult zien.
Psql schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:02:
[...]

Nee de derde variant is dat hij in de basis niet meer door de gebruiker zelf te vervangen is, en reken er maar op dat dat bij alle nieuwe wheelbases zo gaat zijn net als het ooit bij de CSW en CSL elite bases was. Een door de gebruiker te vervangen shaft was een "tussenoplossing" omdat men dus van de QR1 af wilde maar nog geen idee had hoe destijds en men op deze manier alle opties open hield voor een QR2.
Ekfad schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:27:
Is er eigenlijk wel iets te bestellen qua stuur bij Fanatec gezien de stockproblemen met de qr’s?
"Problemen" is misschien een wat groot woord. Fanatec heeft de complete logistiek en warehousing om gegooid en ik zou er niet raar van op kijken als er om die reden weinig voorraad aan is gehouden in de EU + de populariteit van de QR2 en dan zit je al snel zonder. Daarnaast is de QR2 nog relatief nieuw dus daar wil je ook geen tienduizenden van op voorraad houden, mocht er immers in de massa productie TOCH wat mis gaan met de QR2 zit je met een gigantische voorraad die je af kunt schrijven. En dan denk je hoe groot is dat risico nou bij een QR? Nou... daar weten ze bij Asetek alles van ;)

Als je overigens switched van regio is de beschikbaarheid van de QR2 wel wat beter. Daarnaast zul je aardig wat QR2's moeten fabriceren om een container te vullen
Ook typisch Fanatec, ik ben het podium rally stuur en het Porsche stuur aan het bekijken.
Porsche stuur is blijkbaar niet Xbox compatibel maar als je alle onderdelen apart besteld, dus met de module, Dani’s de module dat wel? Het is allemaal vaak zo onduidelijk.
Nee, Podium Porsche wheel is niet Xbox compatible. Wanneer je de podium hub vervangt voor een Xbox universal hub is hij dat wel maar daar heeft Fanatec ook gewoon een kant en klare bundle voor, https://fanatec.com/eu-en...gt3-r-v2-for-xbox-leather ;)

En als je de filters gebruikt krijg je een mooi overzicht van alle sturen die Xbox compatible zijn, https://fanatec.com/eu-en...-wheels/?p=1&o=4&n=48&f=2

[ Voor 37% gewijzigd door R2D2 op 18-12-2023 08:15 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17:55
R2D2 schreef op maandag 18 december 2023 @ 07:55:
[...]

Nee de derde variant is dat hij in de basis niet meer door de gebruiker zelf te vervangen is, en reken er maar op dat dat bij alle nieuwe wheelbases zo gaat zijn net als het ooit bij de CSW en CSL elite bases was. Een door de gebruiker te vervangen shaft was een "tussenoplossing" omdat men dus van de QR1 af wilde maar nog geen idee had hoe destijds en men op deze manier alle opties open hield voor een QR2.
Je hebt nu gewoon drie varianten van de QR2 base side. De Type-C (CSL DD), Type-F (CS DD) en de Type-M (Podium). Als er straks dan een niet vervangbare bijkomt is dat meer een 4de variant, als je dat een variant wil noemen. Al hebben ze wel gezegd dat tijdens de transitsie meeste nog wel downgradebaar zou blijven. Dus je weet maar nooit wat ze dan met een nieuwe base gaan doen als er uberhaupt in de komende jaren een nieuwe base nog aankomt. Maar ja we gaan het zien. Ik zit zelf al op QR2 dus boeit mij verder niet zo of het downgradebaar is naar QR1.

Maar als mijn DD1 kapot gaat geen idee of het nog een Fanatec word, denk het niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Zojuist bericht gekregen dat de UPS het pakketje zou moeten hebben afgeleverd met de QR2, maar helaas... wel briefje in de bus waar het pakketje zou moeten liggen, maar niets te vinden daar.... Nou zit ik al een kleine 1,5 jaar te wachten op die QR2 (steeds maar de QR1 aanschaf uitgesteld en de QR Lite gebruikt, met het idee dat de QR2 er bijna zou zijn). Nu is het ding zo dichtbij en is het nog steeds niet gelukt om een QR2 te hebben.... :')

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:49
UPS is wel goed bezig, hadden wat shifters besteld en werden zo bei mijn sim buddy geleverd... terwijl er 'handtekening vereist' was...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4qnKkskMIeOJhKNXX0PWIhWG0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXNlvJCTDgZd17P6W4hrAQnt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Card Nox op 18-12-2023 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:37
Card Nox schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:40:
UPS is wel goed bezig, hadden wat shifters besteld en werden zo bei mijn sim buddy geleverd... terwijl er 'handtekening vereist' was...

[Afbeelding]
Ik moest in eerste instantie lachen, maar dit is toch eigenlijk best wel asociaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ja, vooral gezien de waarde van die dingen. Ik vroeg hem nog of dit een 'standaard' laat je pakketje hier maar achter plaats was, maar dat was niet zo. UPS kwam daar eigenlijk nooit. Gelukkig heeft hij ze gevonden voordat hij het afval aan de weg had gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger

[Afbeelding]
Ik zal zo nog eens een blik in de bak werpen (de foto toont ernaast, het briefje zegt erin... een snelle blik erin zag ik m niet in zitten, maar ik zal eens gaan dumpster-diven straks

--edit--

Ook daar niets te vinden :(

[ Voor 3% gewijzigd door kroegtijger op 18-12-2023 18:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Psql schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:26:
[...]

Je hebt nu gewoon drie varianten van de QR2 base side. De Type-C (CSL DD), Type-F (CS DD) en de Type-M (Podium). Als er straks dan een niet vervangbare bijkomt is dat meer een 4de variant, als je dat een variant wil noemen. Al hebben ze wel gezegd dat tijdens de transitsie meeste nog wel downgradebaar zou blijven. Dus je weet maar nooit wat ze dan met een nieuwe base gaan doen als er uberhaupt in de komende jaren een nieuwe base nog aankomt. Maar ja we gaan het zien. Ik zit zelf al op QR2 dus boeit mij verder niet zo of het downgradebaar is naar QR1.

Maar als mijn DD1 kapot gaat geen idee of het nog een Fanatec word, denk het niet eigenlijk.
Klopt maar de F is puur en alleen de Flange en bevat niet de pins e.d. terwijl de C en M types ook nog een wezenlijk onderdeel voor de data connectie / verbinding voor hun rekening nemen en onderdeel zijn van de shaft waardoor je met een “clamp” aan de gang moest.

De type F is in dat geval dus de uiteindelijke vorm waar alles naartoe zal migreren bij nieuwe wheelbases maar de vraag is of dat een losse optie gaat zijn die je als gebruiker zelf kunt bestellen op de Fanatec website en dan zelf kunt vervangen (dat laatste kan prima maar de vraag is of Fanatec het aan gaat bieden want dat doen ze met wel meer dingen niet).

Downgrade naar QR1 gaat geloof ik (maar pin me er niet op vast) via een apart “koppelstuk”.
Card Nox schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:49:
Ja, vooral gezien de waarde van die dingen. Ik vroeg hem nog of dit een 'standaard' laat je pakketje hier maar achter plaats was, maar dat was niet zo. UPS kwam daar eigenlijk nooit. Gelukkig heeft hij ze gevonden voordat hij het afval aan de weg had gezet ;)
Zou het wel even melden bij UPS / Fanatec, gezien de kosten die je mag aftikken voor het verzenden mag je beter verwachten dan dit soort ongein.

[ Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 18-12-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal

[Afbeelding]
Schandalig, snap dat het drukke tijden zijn en afgeleverd is afgeleverd. Ik had vandaag ook netjes doorgegeven zet maar bij pickup point, liggen de bassshakers gewoon bij de voordeur...

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
R2D2 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:54:
[...]Zou het wel even melden bij UPS / Fanatec, gezien de kosten die je mag aftikken voor het verzenden mag je beter verwachten dan dit soort ongein.
Heb ik hem ook doorgegeven, zo doen we geen zaken.

Nadeel is dat een subcontractor (vaak werken chauffeurs niet direct voor DHL, PostNL, UPS, DPD maar via een tussenbedrijf) vaak maar 2 a 2,5 euro krijgt per gelevert pakket (of per stop, ben even niet zeker) dus die 26 euro zijn me vaak een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dit is helaas vrij normaal gedrag bij alle pakketdiensten. Bij ons zijn ze in elk geval nog zo netjes om het in de papierbak te leggen en niet die met rest- of groenafval ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Card Nox schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:22:
[...]

Heb ik hem ook doorgegeven, zo doen we geen zaken.

Nadeel is dat een subcontractor (vaak werken chauffeurs niet direct voor DHL, PostNL, UPS, DPD maar via een tussenbedrijf) vaak maar 2 a 2,5 euro krijgt per gelevert pakket (of per stop, ben even niet zeker) dus die 26 euro zijn me vaak een raadsel.
Dan heb ik geluk gehad tot op heden, hier eigenlijk altijd UPS zelf en geen “witte” onderaannemers busjes en gelukkig veelal dezelfde bezorgers die best relaxed zijn en je ook aan spreken je ze tegen komt op weg naar de supermarkt o.i.d en ze hebben wat voor je in de bus liggen.

Maar je zal even voor een paar duizend euro aan spul in de kliko gemikt krijgen en het is spoorloos wanneer je thuis aan komt, lijkt me een hoop gedoe om dat dan weer recht getrokken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@R2D2, zelfs een "UPS busje" en bezorger met UPS kleren betekend niet perce dat ze voor UPS werken. Kan gewoon een onderaannemer zijn die veel voor ze werkt (ik zit op interim basis bij DPD momenteel vandaar dat ik dat weet). Maar een steady bezorger is zeker fijn, hebben hier al jaren iemand die voor PostNL werkt. Legt zelfs de pakketjes achter in de berging als er niemand open doet maar de deur wel open is 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krimpsok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 16:44
24 november de Fanatec bundel besteld met de Formula v2.5x en de csl dd, maar zoals velen helaas nog steeds niets gezien. Hopelijk niet tot maart wachten maar Fanatec kennende... Dacht zal eens een leuk begin maken aan een nieuwe sim rig voor de kerst, komende van een G27.

Nog meer wachtende op dezelfde bundel hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:18
krimpsok schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:17:
24 november de Fanatec bundel besteld met de Formula v2.5x en de csl dd, maar zoals velen helaas nog steeds niets gezien. Hopelijk niet tot maart wachten maar Fanatec kennende... Dacht zal eens een leuk begin maken aan een nieuwe sim rig voor de kerst, komende van een G27.

Nog meer wachtende op dezelfde bundel hier?
Geen bundle, wel de Formula 2.5X op 24 November. Deze heb ik al een tijdje in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik heb inmiddels wel een claim bij UPS ingediend, en die staat imiddels op de status "Zoekopdracht naar pakket voltooid (pakket gevonden/aflevering bevestigd)".
Daar lopen de meningen dus toch over uiteen. Iets bij iemand in de voortuin neer flikkeren en dan zeggen dat je het hebt afgeleverd is natuurlijk niet hoe dat hoort. UPS legt het dus verder nu bij de afzender neer. Gokje is dat ik met dit tempo ergens in 2025 misschien m'n QR2 in huis zal gaan hebben :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dit is misschien een stupide opmerking maar heb je alle potentiële verstopplekken bekeken? Ik heb een keer gehad dat het achter ons huis neergezet was op een heel vreemde plek. Ik was er letterlijk drie keer voorbij gelopen voor ik het pakje zag staan drie dagen later. Helemaal natgeregend, gelukkig had de verkoper het heel goed ingepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
Dr. Strangelove schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:53:
Dit is misschien een stupide opmerking maar heb je alle potentiële verstopplekken bekeken? Ik heb een keer gehad dat het achter ons huis neergezet was op een heel vreemde plek. Ik was er letterlijk drie keer voorbij gelopen voor ik het pakje zag staan drie dagen later. Helemaal natgeregend, gelukkig had de verkoper het heel goed ingepakt.
De foto van UPS geeft aan naast de vuilnisbak, op het briefje dat in de bus was gegooid was (als ik het handschrift goed kon ontcijferen) stond geschreven IN de vuilnisbak, maar ondanks een avondje dumpster-diven en de hele voortuin af te hebben gezocht niets gevonden. Ook de camera van de buren (die net aan onze voordeur ook in beeld heeft) gekeken, maar ook daar is verder niets op te zien. Je ziet de bezorger aankomen en weer weg gaan, maar that's it. Dus tenzij hij heel snel was of heel ver kan gooien kan het nooit verder dan 2 meter van de brievenbus af hebben gelegen.

Daarnaast ben ik eerlijk gezegd ook van mening dat de verzendkosten wel dermate hoog zijn dat je een normale aflevering van je pakketje mag verwachten en geen spoorzoekertje moet spelen naar waar ze de rotzooi laten. Het is ook niet alsof je een keuze als klant hebt over hoe de rommel je kant op wordt gestuurd dus ik ben erg benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:06

franssie

Save the albatross

@kroegtijger irritant. Ik heb het ook een paar maal meegemaakt dat ze 'echt hun best deden om het af te leveren'
- Onder een tuinbank aan het water (gelukkig waaide het niet hard)
- in een tuinbox tussen de tuinkussens
- (mijn fout) in de schuur die ik normaal afsluit maar toen per ongeluk open was

Maar ik ben benieuwd, jij hebt niet getekend dus is het het probleem van de verzender.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
franssie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:38:
@kroegtijger irritant. Ik heb het ook een paar maal meegemaakt dat ze 'echt hun best deden om het af te leveren'
- Onder een tuinbank aan het water (gelukkig waaide het niet hard)
- in een tuinbox tussen de tuinkussens
- (mijn fout) in de schuur die ik normaal afsluit maar toen per ongeluk open was

Maar ik ben benieuwd, jij hebt niet getekend dus is het het probleem van de verzender.
Dat laatste dus met name... zo moeilijk lijkt het me toch niet om een pakketje op een normale manier af te leveren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
franssie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:38:
@kroegtijger

Tja maar je handtekening is meestal een krabbeltje op een digitaal schermpje die ze dan zelf zetten, bewijs jij maar dat jij het niet was..... ik ben blij met mijn deurbel waarmee ik kan bewijzen dat de bezorger mn pakket ergens neergegooid heeft en niet heeft overhandigd, laat m dan maar eens wijsmaken dat ik getekend heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
kosz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:17:
[...]

Tja maar je handtekening is meestal een krabbeltje op een digitaal schermpje die ze dan zelf zetten, bewijs jij maar dat jij het niet was.....
Dat is dan ook niet hoe het werkt... jij hoeft niet aan te tonen dat jij het niet was, maar zij moeten aantonen dat jij het pakketje WEL in ontvangst hebt genomen. Een handtekening zetten "namens" mij als ontvanger is dan niet alleen niet meer niet geldig, maar zelfs zou je het nog als fraude kunnen bestempelen en dan kan je de poppen echt aan het dansen hebben.

In dit geval was er geen handtekening nodig dus maakt dat allemaal niet zoveel uit. Het simpele feit dat UPS zelf al erkend dat het pakket was achter gelaten en niet was afgeleverd (ook op foto zichtbaar) is al voldoende uiteraard om de verantwoordelijkheid bij de transporteur te leggen (of de afzender die de keuze maakt voor deze transporteur. Dat zal mij uiteraard de spreekwoordelijke worst zijn. Van mij mag er ook een medewerker van Fanatec zelf die pakketjes langs komen brengen natuurlijk)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Na bijna een jaar GT gedaan te hebben met mijn G29 in mijn PlaySeat Alcantara is het nu eindelijk tijd om de eerste upgrade te doen.

GT DD Pro 8nm. (twijfelde even over een Ali powerbrick maar ga toch voor origineel)

Ga eerst even genieten van de set met het standaard stuur maar zou wel met de tijd over willen naar een GT stuur. Ik speel voornamelijk GT7 en dan denk ik dat de McLaren GT3 V2 met QR1 (wanneer deze beschikbaar is) het beste bij mij zal passen. Universeel stuur.

Ik ben niet op zoek naar het beste van het beste en de alternatieven zijn meer F1 gericht.

Wat merk je als je met een F1 stuur zoals de Formula 2.5 een GT auto gaat besturen.

Edit: ik heb de laatste vraag zelf al opgezocht. dus nevermind

[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 20-12-2023 20:36 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Tranzy schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:32:
Na bijna een jaar GT gedaan te hebben met mijn G29 in mijn PlaySeat Alcantara is het nu eindelijk tijd om de eerste upgrade te doen.

GT DD Pro 8nm. (twijfelde even over een Ali powerbrick maar ga toch voor origineel)

Ga eerst even genieten van de set met het standaard stuur maar zou wel met de tijd over willen naar een GT stuur. Ik speel voornamelijk GT7 en dan denk ik dat de McLaren GT3 V2 met QR1 (wanneer deze beschikbaar is) het beste bij mij zal passen. Universeel stuur.

Ik ben niet op zoek naar het beste van het beste en de alternatieven zijn meer F1 gericht.

Wat merk je als je met een F1 stuur zoals de Formula 2.5 een GT auto gaat besturen.

heb op dit moment enkel een f1 stuurtje maar verlang toch naar een gewoon rond stuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Tranzy schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:32:

Ik heb 2 maanden geleden ook de overstap van een G29 naar een GT DD Pro 8nM gemaakt. Bij mij zat er alleen een Formula 2.5 stuur bij. Ik heb zelf een een WRC Wheel erbij gekocht voor Xbox ondersteuning en sowieso om een rond stuur te hebben.

Beide met QR1 aangesloten, effecten en krachten zijn naar mijn mening echt stukken beter voelbaar op het Formula 2.5 stuur. Kleinere diameter heeft natuurlijk veel invloed.

Als het enigszins kan rijd ik met het Formula stuur, sowieso bijna alle auto's in GT7. Ben heel blij dat deze bij mijn aankoop zat, voelt echt enorm solide en professioneel.
Voor Forza op Xbox, The Crew Motorfest, WRC Generations & EA WRC gebruik ik het WRC stuurtje.

Hoe dan ook wordt het genieten en is het een behoorlijke upgrade!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
-knip- geen V&A

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 23-12-2023 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mijn schoonvader heeft een G27 die is overleden, maar met een nieuwe G920 stuurwiel (set) werkt de shifter niet meer (beter gezegd de buttons)

dit model dus praten we over
Afbeeldingslocatie: https://cdn.gadgetsentrends.nl/imagestore/product/4474/g27-gearshift-sticker-10535.jpg

Is er een manier (software matig) om dit aan de gang te krijgen ? enige wat ik tot nu toe vind is 1 of andere de-evolutie van de shifter in zijn geheel.

hij woont best een end weg + corona enzv, maar op afstand is het gelukt om de oude drivers weg te mikken en nu kan hij weer (ets2) spelen

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 23-12-2023 21:15 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
Onderstaande set besteld, is het wat? Of zouden jullie hier bijvoorbeeld een ander merk aanrader? Als ik bijvoorbeeld Reddit lees raden veel mensen Fanatec af. Ben benieuwd hoe jullie hier over denken? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CIf_EvpEUAKXCjtUQVFV_SgVZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWSprNcOMXccN74Q0skadLcq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Prima set om mee te beginnen al zou ik denk ik wel meteen de 8Nm PSU erbij halen.

Fanatec is op afstand de grootste in dit segment. Iets met hoge bomen en zo. Ze leveren prima producten, niet veel beter of slechter dan de concurrentie. Wel een veel uitgebreider ecosysteem.

Support en met name de informatievoorziening daaromheen kan beter. Maar met wat mazzel heb je daar toch nooit mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Simagic P1000 met de Haptic Reactor besteld. Vervangt m’n huidige BJ Steel GT Pro pedalen.

Mocht je interesse hebben, ze staan te koop. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 20:49
Kindrih schreef op woensdag 27 december 2023 @ 00:17:
Onderstaande set besteld, is het wat? Of zouden jullie hier bijvoorbeeld een ander merk aanrader? Als ik bijvoorbeeld Reddit lees raden veel mensen Fanatec af. Ben benieuwd hoe jullie hier over denken? [Afbeelding]
Prima set!
Ik heb vrijwel hetzelfde staan en dat bevalt al meer dan een jaar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:14:
Prima set om mee te beginnen al zou ik denk ik wel meteen de 8Nm PSU erbij halen.

Fanatec is op afstand de grootste in dit segment. Iets met hoge bomen en zo. Ze leveren prima producten, niet veel beter of slechter dan de concurrentie. Wel een veel uitgebreider ecosysteem.

Support en met name de informatievoorziening daaromheen kan beter. Maar met wat mazzel heb je daar toch nooit mee te maken.
Mooi goed om te horen! Als je alle reacties op andere fora en Reddit leest zijn mensen soms erg negatief…

Ik heb de 8Nm psu aftermarket gehaald, scheelt toch weer snel 75 euro +/-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:43
Rivanov schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:01:
Simagic P1000 met de Haptic Reactor besteld. Vervangt m’n huidige BJ Steel GT Pro pedalen.

Mocht je interesse hebben, ze staan te koop. :)
Die P1000's kijk ik ook al maanden 'met een schuin oog' naar...

Laat zeker weten wat je ervan vindt!

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
vso schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:15:
Mijn schoonvader heeft een G27 die is overleden, maar met een nieuwe G920 stuurwiel (set) werkt de shifter niet meer (beter gezegd de buttons)

dit model dus praten we over
[Afbeelding]

Is er een manier (software matig) om dit aan de gang te krijgen ? enige wat ik tot nu toe vind is 1 of andere de-evolutie van de shifter in zijn geheel.

hij woont best een end weg + corona enzv, maar op afstand is het gelukt om de oude drivers weg te mikken en nu kan hij weer (ets2) spelen
I gebruikt al jaren een adapter om de shifter als standalone via usb te gebruiken. Via google zijn er genoeg oplossingen te vinden.
https://www.leobodnar.com...&cPath=72&products_id=188

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

triskele10 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:47:
[...]

I gebruikt al jaren een adapter om de shifter als standalone via usb te gebruiken. Via google zijn er genoeg oplossingen te vinden.
https://www.leobodnar.com...&cPath=72&products_id=188
hij heeft een g20, daarop kan je de shifter aansluiten verloop is niet nodig (tenzij de buttons het daarmee wel doen???)

Tja vanalles

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rivanov
Lekker snel binnen! Woensdag besteld bij SimHub in Polen en zojuist geleverd. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/595C6uJ2sz9g8yyVLS14Ybct8ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPQsmHIK8kJIT2ye0PgPka4g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
Ik ben benieuwd hoe ze bevallen tov de BJ pedals, ik rij zelf met vergelijkbare DC2 pedals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:15
Rivanov schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:50:
Lekker snel binnen! Woensdag besteld bij SimHub in Polen en zojuist geleverd. :)

[Afbeelding]
Super fijne pedalen! Wij hebben onlangs de inverted met hydraulische remmodule en haptische feedback motoren onder handen mogen nemen. Een indrukwekkende set!

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
Zo, gemonteerd. Nu testen en weer wennen. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5pifWEHnKnYJ8hnQYcPbetILME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnznuWzr3nlIHDKCfWzO3lz9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBT7PrTT0v3zI-wsYDQvQDTIODw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTFK3qirxuCFwJKmB1dNtDc4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FcC8F_ne_aPbHzLjw5ml3dIsro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUxYIwTBBK980ipeXu4OTiCH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:10
Echt heel nice! Benieuwd naar je bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Rivanov schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:50:

[Afbeelding]
Mooi, had je dit zien posten op discord ook (denk ik toch). Mijn Fanatec Clubsport RS wiel is op 2 dagen (!) geleverd, jammer genoeg met QR1 die beetje rammelt maar elastiekje lost het voorlopig op. Nadeel van dat stuur is dat het door diameter meteen duidelijk is dat de CLS DD eigenlijk niet voldoet. Raar toch hoe je aan die dingen went, de eerste dagen vond ik die véél te sterk en zette ik gain op 50. Nu heb ik regelmatig clipping en voel ik dat ik eigenlijk sterkere base nodig heb dan die 8nm. Dus maw sparen voor de Clubsport DD/DD+ (heb al 2 sturen en V3 pedalen Fanatec, dus zal maar bij merk blijven). Dure hobby :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
lapino schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:06:
[...]

Mooi, had je dit zien posten op discord ook (denk ik toch). Mijn Fanatec Clubsport RS wiel is op 2 dagen (!) geleverd, jammer genoeg met QR1 die beetje rammelt maar elastiekje lost het voorlopig op. Nadeel van dat stuur is dat het door diameter meteen duidelijk is dat de CLS DD eigenlijk niet voldoet. Raar toch hoe je aan die dingen went, de eerste dagen vond ik die véél te sterk en zette ik gain op 50. Nu heb ik regelmatig clipping en voel ik dat ik eigenlijk sterkere base nodig heb dan die 8nm. Dus maw sparen voor de Clubsport DD/DD+ (heb al 2 sturen en V3 pedalen Fanatec, dus zal maar bij merk blijven). Dure hobby :)
De rabbithole is érg diep.. ben daar maar vast op voorbereid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Eerlijk? Het is dat ik de CLS + Formula Wheel + pedalen hier vrij goedkoop 2e hands heb kunnen kopen maar achteraf gezien had ik liever meteen duurder spul gekocht. Want dit nu terug verkopen gaat sowieso verlies betekenen. Denk dat ik volgend jaar toch eens ga zien voor budget van +- 2K en dan eens zien wat ik daarvoor kan krijgen (voor huidige setup vang ik nog van tussen 700-1000 denk ik). Maar goed, de rabbithole is idd diep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
lapino schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:18:
Eerlijk? Het is dat ik de CLS + Formula Wheel + pedalen hier vrij goedkoop 2e hands heb kunnen kopen maar achteraf gezien had ik liever meteen duurder spul gekocht. Want dit nu terug verkopen gaat sowieso verlies betekenen. Denk dat ik volgend jaar toch eens ga zien voor budget van +- 2K en dan eens zien wat ik daarvoor kan krijgen (voor huidige setup vang ik nog van tussen 700-1000 denk ik). Maar goed, de rabbithole is idd diep...
Ik ben ook in een half jaar tijd van de Fanatec GT DD Pro 8Nm naar Simucube 2 Pro met GSI Formula Pro Elite wheel gegaan. En nu van de BJ Steel GT Pro pedals naar de Simagic P1000. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 29-12-2023 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4zuWBuBZS6NVArv0HaSzewKAJQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a6YxsdId8IduJaOoE82Nhmte.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
En met deze nieuwe sticker word ik ook niet sneller, maar het ziet er wel erg vet uit imo:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/d7kZntm/20240102-114435.jpg

Was een verjaardagscadeautje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
Inmiddels de simxpro rig binnen en in elkaar gezet. Nu is het nog wachten op de hardware van Fanatec. Helaas de staat deze bestelling van 20 december nogsteeds op “Handover to warehouse”, hopelijk komt er snel wat schot in de zaak. Erg snel zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Kindrih schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:32:
Inmiddels de simxpro rig binnen en in elkaar gezet. Nu is het nog wachten op de hardware van Fanatec. Helaas de staat deze bestelling van 20 december nogsteeds op “Handover to warehouse”, hopelijk komt er snel wat schot in de zaak. Erg snel zijn ze niet.
Duitsers met Weihnachten? Dat kan nog wel effe duren...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Laatst online: 07:51
vosss schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:46:
[...]

En met deze nieuwe sticker word ik ook niet sneller, maar het ziet er wel erg vet uit imo:

[Afbeelding]

Was een verjaardagscadeautje :)
Hartelijk gefeliciteerd en ziet er inderdaad strak uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 22:41
Gisteren de 3drap throttle mod op men moza srp pedaal geknald en moet zeggen dit maakt het zoveel beter als standaard.

Standaard was die throttle veels te licht maar nu voelt ie echt wel goed.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cevjQT2osBwar0l4AnwHHD4cjNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qocNQ2AwXaAPRwS8fWom86Uk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IsP0N8ZgGHKE-cYh8thsLaiPWZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygNCPJlQfvoJTTdlCeZ9F7W5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0sock615EMdXMkpOXOBShJ9RoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPeK388vgiOxFz7HCk99gYg2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door Opuske op 03-01-2024 11:22 ]

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Hi All,

Ben sinds een week of 2 een blije gebruiker van de GT DD Pro set (8nm). Was binnen een paar dagen geleverd. Echt heel snel. Achteraf besloten ook het Mclaren stuur te bestellen en spijt dat ik het niet meteen heb gedaan. Kost me 26 euro aan verzendkosten.

Nu het volgende. Heb een Playseat Evolution (alcantara) en het mounten van de wheelbase is een beetje "flimsy". Denk dat je schroeven misschien wat te lang zijn en kan maar 2 sleuven gebruiken van de 3. Ook is de hoek van het stuur wat recht.

Ik heb wat oplossingen gevonden op Etsy maar wilde toch even vragen, als iemand dit herkent, welke oplossing hij of zij heeft gevonden.

https://www.etsy.com/nl/l...age_similar_listing_top-1

[ Voor 10% gewijzigd door Tranzy op 03-01-2024 21:33 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Tranzy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:33:
Hi All,

Ben sinds een week of 2 een blije gebruiker van de GT DD Pro set (8nm). Was binnen een paar dagen geleverd. Echt heel snel. Achteraf besloten ook het Mclaren stuur te bestellen en spijt dat ik het niet meteen heb gedaan. Kost me 26 euro aan verzendkosten.

Nu het volgende. Heb een Playseat Evolution (alcantara) en het mounten van de wheelbase is een beetje "flimsy". Denk dat je schroeven misschien wat te lang zijn en kan maar 2 sleuven gebruiken van de 3. Ook is de hoek van het stuur wat recht.

Ik heb wat oplossingen gevonden op Etsy maar wilde toch even vragen, als iemand dit herkent, welke oplossing hij of zij heeft gevonden.

https://www.etsy.com/nl/l...age_similar_listing_top-1
Ik zou het simpel houden en 2 plaatjes mdf pakken, dan de ene plaat onder je wheelbase monteren, de 2e plaat op de plekken van de schroeven met een grote speedboor gaatjes boren zodat de schroeven verzonken komen, en aan je playseat maken. Daarna kan je ze aan elkaar schroeven, of eventueel er eerst nog een klen stukje hout of iets dergelijks aan de voorkant tussen leggen om een kleine hoek te maken en aan elkaar schroeven. Goedkoop, eenvoudig en stevig zat.

Je kan wel heel veel mooie oplossingen vinden, maar het moet stevig zijn wil het zin hebben. Printjes vallen om de reden vaak af. Zijn toch vaak met wat flex, of niet stevig genoeg. Andere oplossingen zijn vaak dermate prijzig dat je net zo goed een echte rig kan kopen. MDF is dus je vriend in dat soort gevallen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
TiezZ_BE schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:58:
[...]

Die P1000's kijk ik ook al maanden 'met een schuin oog' naar...

Laat zeker weten wat je ervan vindt!
Ze zijn fantastisch. De Haptic Reactor op de Brake is heerlijk. De ABS fysiek voelen geeft heel veel voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krimpsok
Kindrih schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:32:
Hier sinds 24 november, maar ik heb de Formula v2.5x in mijn bestelling hangen en dat zou tot eind maart kunnen duren vanwege het hele black friday debacle. Ze zijn overigens tot 10 januari met "inventory" bezig en verzenden tot die tijd niet/nauwelijks.

Nu maar verder met geduldig afwachten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick89
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-08 14:22
krimpsok schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:09:
[...]

Hier sinds 24 november, maar ik heb de Formula v2.5x in mijn bestelling hangen en dat zou tot eind maart kunnen duren vanwege het hele black friday debacle. Ze zijn overigens tot 10 januari met "inventory" bezig en verzenden tot die tijd niet/nauwelijks.

Nu maar verder met geduldig afwachten :O
Had jij er ook een QR2 base bij besteld?
Ik heb ook op de 24ste sochtends besteld inclusief Formula V2.5X en mag nu ook wachten tot eind maart...... Enorm balen en vroeg mij af of ik beter af was geweest als ik niet de Quick release V2 had besteld die pas half December beschikbaar was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krimpsok
Rick89 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:43:
[...]

Had jij er ook een QR2 base bij besteld?
Ik heb ook op de 24ste sochtends besteld inclusief Formula V2.5X en mag nu ook wachten tot eind maart...... Enorm balen en vroeg mij af of ik beter af was geweest als ik niet de Quick release V2 had besteld die pas half December beschikbaar was...
Nee gewoon de standaard QR1 maar wel met de CSL DD Base als combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:01
Het fijne aan Tweakers is o.a. dit soort topics. Ik kan heerlijk pagina’s terug lezen over jullie ervaringen rondom DD stuurtjes.
Ik rij nu al een tijdje met een gekregen Mad Catz stuurtje wat 18 jaar geleden uitkwam, waar ik veel plezier mee ervaar. Heb een playseat challenge staan wat prima is voor het doel nu. Met een kleine thuis is de rijtijd beperkt, dus prima.
Nu ben ik bijna jarig, en krijg ik een extra bonus van werk, dus ben ik beetje gaan kijken wat ik er mee zou willen doen. Altijd al bezig geweest met stuurtjes (begonnen ooit met een Logitech G25). Nu Forza motorsport uit is (speel op de Xbox), heb ik besloten de stap te maken naar DD. Zodoende bij de Fanatec starters packet uitgekomen voor de Xbox. Gelet op mijn brede gebruik (Forza, F1, Farming simulator (haha) e.d.) ga ik graag voor een rond stuur. Ik vind het rally stuur niet heel mooi qua kleuren, maar het is wel een goede basis voor mijn gebruik denk ik. Wil starten met de 5nm adapter, dan kan ik altijd upgraden naar 8nm. Hetzelfde geldt voor een rem loadcell. Ook leuk voor later, deze stap gaat al mega zijn vergeleken met m’n huidige stuur. Tevens heb ik gelezen dat de playseat challenge niet heel stabiel is, dus bovenstaande upgrades tzt uitvoeren met een stabieler zitje.
Nu wil ik bestellen bij Fanatec, maar krijg een foutmelding dat de spullen die ik gekozen heb, niet op voorraad zijn. Terwijl er bij alle onderdelen staat dat ze binnen 4 tot 6 dagen verzonden worden. Nu lees ik ook dit halve cryptische bericht:
Please note due to inventory from January 3.10 2024, no orders will be shipped
Blijkbaar kan ik niet bestellen tot 10 januari, timing! :)
Nog feedback over mijn keuze? Gebruik per week zal zo’n 10 uur zijn. Ik duik ondertussen tiental pagina’s terug om verder te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Oke, blijkbaar is de QR1 Wheels Side niet op voorraad. Als alternatief wordt de QR2 LIte Wheel-Side genoemd, maar ik kan nergens terug vinden of dit ook gaat passen op het WRC stuurtje voor XBOX. Bij het stuurtje staat de omschrijving: "The QR1 Lite Wheel-Side (Simplified Quick Release Adapter) clamps easily to the steering shaft by hand, without the need for tools. The new design is also removable, and can be replaced with the QR1 Wheel-Side (ClubSport Quick Release Adapter*).".

Oftewel, de QR2 Lite Wheel Side past niet op bovenstaand stuurtje, klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Thomas312 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:47:
Het fijne aan Tweakers is o.a. dit soort topics. Ik kan heerlijk pagina’s terug lezen over jullie ervaringen rondom DD stuurtjes.
Ik rij nu al een tijdje met een gekregen Mad Catz stuurtje wat 18 jaar geleden uitkwam, waar ik veel plezier mee ervaar. Heb een playseat challenge staan wat prima is voor het doel nu. Met een kleine thuis is de rijtijd beperkt, dus prima.
Nu ben ik bijna jarig, en krijg ik een extra bonus van werk, dus ben ik beetje gaan kijken wat ik er mee zou willen doen. Altijd al bezig geweest met stuurtjes (begonnen ooit met een Logitech G25). Nu Forza motorsport uit is (speel op de Xbox), heb ik besloten de stap te maken naar DD. Zodoende bij de Fanatec starters packet uitgekomen voor de Xbox. Gelet op mijn brede gebruik (Forza, F1, Farming simulator (haha) e.d.) ga ik graag voor een rond stuur. Ik vind het rally stuur niet heel mooi qua kleuren, maar het is wel een goede basis voor mijn gebruik denk ik. Wil starten met de 5nm adapter, dan kan ik altijd upgraden naar 8nm. Hetzelfde geldt voor een rem loadcell. Ook leuk voor later, deze stap gaat al mega zijn vergeleken met m’n huidige stuur. Tevens heb ik gelezen dat de playseat challenge niet heel stabiel is, dus bovenstaande upgrades tzt uitvoeren met een stabieler zitje.
Nu wil ik bestellen bij Fanatec, maar krijg een foutmelding dat de spullen die ik gekozen heb, niet op voorraad zijn. Terwijl er bij alle onderdelen staat dat ze binnen 4 tot 6 dagen verzonden worden. Nu lees ik ook dit halve cryptische bericht:
Please note due to inventory from January 3.10 2024, no orders will be shipped
Blijkbaar kan ik niet bestellen tot 10 januari, timing! :)
Nog feedback over mijn keuze? Gebruik per week zal zo’n 10 uur zijn. Ik duik ondertussen tiental pagina’s terug om verder te lezen.
Weet je zeker dat je voor Fanatec gaat? Die zijn de laatste maanden niet zo goed bezig met hun levering en customer support. Lees Reddit en kijk YouTube maar. Je kunt afhankelijk van je budget beter naar Moza, Simagic of Asetek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Rivanov schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:47:
[...]

Weet je zeker dat je voor Fanatec gaat? Die zijn de laatste maanden niet zo goed bezig met hun levering en customer support. Lees Reddit en kijk YouTube maar. Je kunt afhankelijk van je budget beter naar Moza, Simagic of Asetek kijken.
Klopt als een bus, als je niet afhankelijk bent van een playstation zou ik voor nu even niks bestellen bij fanatec.
Ik heb momenteel 3 verschillende orders lopen daar voor pre-orders, maar de data worden steeds verschoven.
Mensen klagen steen en been over leveringen waar ze al maanden op wachten(meestal komt dit doordat 1 ding niet op voorraad is, waardoor de order blijft hangen.) Vandaar heb ik ook 3 losse orders gemaakt om dit te voorkomen.
Forum van Fanatec zelf is ook niet mals momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Dank voor het meedenken! Fanatec was de enige bekende naam voor mij, zodoende direct naar hun gegaan. Ik was blij om rond de €500 uit te komen, maar er zit nog wat rek in het budget. Veel verder dan €700 wil ik eigenkijk niet gaan. Sweetspot qua NM voor mijn gebruik (en stoel) ligt denk ik tussen de 5 en 10 nm. Loadcell zou een leuke optie zijn ,ook evt voor later ter uitbreiding. Ik ga mij even rustig inlezen bij Moza, Simagic en Asetek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Aan de positieve kant heb ik mijn bestelling binnen twee weken ontvangen en een RMA gehad met een turnover van 15 dagen, gerekend vanaf inleveren bij DHL tot ontvangst thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Thomas312 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:30:
Dank voor het meedenken! Fanatec was de enige bekende naam voor mij, zodoende direct naar hun gegaan. Ik was blij om rond de €500 uit te komen, maar er zit nog wat rek in het budget. Veel verder dan €700 wil ik eigenkijk niet gaan. Sweetspot qua NM voor mijn gebruik (en stoel) ligt denk ik tussen de 5 en 10 nm. Loadcell zou een leuke optie zijn ,ook evt voor later ter uitbreiding. Ik ga mij even rustig inlezen bij Moza, Simagic en Asetek.
Als je een wheelbase zoekt voor de Xbox, dan heb je enkel de keuze uit Fanatec en Moza.
Bij Moza ben je wel gebonden aan de R3. En die heeft "maar" 3.9Nm i.t.t. de Fanatec wheelbases met 12Nm op de ClubSport DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Rivanov schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:16:
[...]

Als je een wheelbase zoekt voor de Xbox, dan heb je enkel de keuze uit Fanatec en Moza.
Bij Moza ben je wel gebonden aan de R3. En die heeft "maar" 3.9Nm i.t.t. de Fanatec wheelbases met 12Nm op de ClubSport DD.
Ja, kwam helaas tot dezelfde conclusie. Dan maar even paar maandjes wachten (geduld proberen op te brengen) totdat Fanatec z’n zaakjes op orde heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Laatst online: 07:51
[...]

De Logitech G Pro Wheel zou ook een optie kunnen zijn, ware het niet dat deze buiten zijn budget valt. Maar voor de volledigheid wilde ik hem toch even opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

Tot 25Nm als je echt wil… elke wheelbase gaat op xbox. De compatibiliteit zit in het stuur. Clubsport hub voor Xbox werkt volgens mij op alle fanatec wheelbases.

Niet dat boven de 12Nm echt zinnig is. Heb de DD2 en bij het F1 stuur is 50% al sterk zat. Je hebt namelijk niet veel leverage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:32:
Aan de positieve kant heb ik mijn bestelling binnen twee weken ontvangen en een RMA gehad met een turnover van 15 dagen, gerekend vanaf inleveren bij DHL tot ontvangst thuis.
Ja excuus, het is zeker niet alleen kommer en kwel.
Dit was ook niet mijn bedoeling.

Ze hebben mij een paar weken terug nog uitstekend geholpen met het een en ander.

Mail verkeer ging prima, en binnen no time het onderdeel binnen met een track en trace.
Begrijp ook niet helemaal dat "heel veel" mensen daar zulke problemen mee hebben.

Maar het DD+ Sony verhaal is wel een dingetje natuurlijk.

Inderdaad is voor de PS logitech zeker een goede optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wanneer het werkt is het prima spul. En gezien de verkoopaantallen denk ik dat dat voor de meesten wel geldt. En het ecosysteem biedt voor alle budgetten wel wat, en dat kan je van de andere merken niet zeggen.

Maar goed, deze discussie hadden we voor de kerst ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Fanatec schiet zichzelf nu in de voet door alles in eigen beheer te willen doen i.p.v. via resellers te werken.
Daar bovenop verzenden ze vaak ook vanuit meerdere warehouses. RMA's worden namelijk vanuit een ander magazijn verzonden dan nieuwe producten. Daarbij heeft de supportdesk ook geen inzage in het proces in het magazijn van nieuwe orders. Dus veel loopt daar langs elkaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Heb bij Fanatec nog geen probs gehad.
Nu een stuurwiel in bestelling, maar de podium hub is er niet. Maar dat weer ik, en als dat pas maart komt is dat ook niet erg.
Ik kan verder.

Wel blij dat ik de CS DD+ geannuleerd heb voor de DD2. Ben al 2+ maand aan het racen ipv wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Engineer Stewie schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:46:
Heb bij Fanatec nog geen probs gehad.
Nu een stuurwiel in bestelling, maar de podium hub is er niet. Maar dat weer ik, en als dat pas maart komt is dat ook niet erg.
Ik kan verder.

Wel blij dat ik de CS DD+ geannuleerd heb voor de DD2. Ben al 2+ maand aan het racen ipv wachten :).
Ik heb vorig jaar ook een keer support nodig gehad, toen de Loadcell Brake Kit m’n throttle kapot maakte.
Qua communicatie was het opzich wel prima. Doorlooptijd was toen 2 weken tussen opsturen naar Fanatec en retour ontvangen van nieuwe pedalen. Om niet zonder te zitten had ik destijds via Marktplaats een reserve setje op de kop getikt om in ieder geval verder te kunnen. De Loadcell Brake daarna ook niet meer gekocht en de Fanatec pedalen vervangen voor de BJ Steel pedalen. Nu inmiddels weer vervangen door de P1000 waar ik uitermate tevreden over ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Maar dan hebben we het inmiddels al niet meer over het budget waar @Thomas312 mee speelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Haha ja. Moest mijzelf even inhouden bij Moza, maar ook daar lees ik minder positieve verhalen over de werking met Forza.
Het lijkt nu het moment om A: veel geld uit te geven of B: geduld te hebben. Denk toch dat optie B voor mij het beste is.

De situatie rondom Fanatec klinkt mij nu in de oren als een organisatie die worstelt met z’n eigen succes. Blijkbaar erg goede acties rondom black Friday, wat voor vertraging in levering zorgt. Klantenservice die daar niet op berekend is. Hoge verwachtingen vanuit klanten (begrijpelijk), onvoldoende communicatie vanuit leverancier zorgt voor teleurstelling.

Ik hou de site rustig in de gaten voor nieuwe voorraad. Eerlijk gezegd ook door een gebrek aan beter. Bang for buck lijkt bij Fanatec toch het beste… Als het spul werkt en blijft werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 18:40

OFV

Hier een tevreden xbox csl dd 8nm gebruiker. Jaartje nu. 0 problemen. Alles via Marktplaats wegens gebrek aan leveren van fanatec. Bijvoorbeeld een set als deze: Sim setup fanatec xbox, pc direct drive wrc playseat
€ 700,00
https://link.marktplaats.nl/m2055461516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Even rondje marktplaats gedaan n.a.v. de post van OFV. Ben wat tegengekomen wat interessant is. Op de doos van de wheel base staat PlayStation. Verkoper heeft de set gebruikt op de PC. Klopt het dat de wheelbase universeel is, maar dat het stuur bepaalt voor welke console of PC de set te gebruiken is? Er zit ook het Xbox WRC stuur bij namelijk.
Google is mijn vriend.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomas312 op 07-01-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:54
Mistacal schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:13:
de kogel is door de kerk, zojuist een set Simjack besteld, stond nog wat korting tegenover dus nu totaal 170 euro.

Doorslaggevend waren de filmpjes van simracingcorner en nog een ander, ook de hoeveel DIY mods om ze nog wat beter te maken zijn voor mij als techneut meer dan welkom.

Hopelijk net voor kerst binnen want dan 2 weken vakantie, gaan we meteen eens goed kijken hoeveel flex er in een playseat zit. Ben er bang voor dat er dan toch een echte rig moet komen, niet zo bang voor de rig maar wel voor mijn wederhelft... 8)7 |:( ;w
Heb je de pedalen al ontvangen? Ik zit zelf ook te denken om de Simjack mini of pro te bestellen, dus ik ben wel benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Ben-i schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:32:
[...]

Heb je de pedalen al ontvangen? Ik zit zelf ook te denken om de Simjack mini of pro te bestellen, dus ik ben wel benieuwd naar je bevindingen.
Mijn simjacks worden deze week geleverd als het goed, duurde even bij de douane en de drukte van postnl.

__/`\__/`\__

Pagina: 1 ... 122 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.