These are my principles. If you don't like them, I have others.
https://www.reddit.com/r/...riday_new_rims_handbrake/Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:11:
Grappig, voor de lunch was er nog niks te zien. Moet wel een goede deal zijn dan.
4 rims
4 stuurtjes
Handbrake -15% -> EUR 109,95
Formula V2.5 X -43% -> EUR 199,95
CSL DD + Formula V2.5 X -> EUR 479,95
Ook grappig is dat die wachtpagina tussen de 17 en 14 minuten zweeft, al voor een kwartier.
[ Voor 32% gewijzigd door ikt op 24-11-2023 13:17 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Deze bedoel je: https://fanatec.com/eu-en...uMTcwMDgyOTAwOS4wLjAuMA..Rivanov schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:15:
Jammer, had nog gehoopt op het WRC wheel.
€ 549,95
Edit: nevermind, die staat al op dat plaatje ook...
[ Voor 7% gewijzigd door Rogar op 24-11-2023 13:55 ]
Jammer, ik had gehoopt dat er wat meer stuurtjes nog in de sale zouden gaan. Heb wel belang bij een CS RS.
Nee, het normale WRC wheel.Rogar schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:31:
[...]
Deze bedoel je: https://fanatec.com/eu-en...uMTcwMDgyOTAwOS4wLjAuMA..
€ 549,95
Edit: nevermind, die staat al op dat plaatje ook...
/f/image/SYBWZ4x6wBe2V4V2cj4X8tNd.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 24-11-2023 13:59 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Aanrader als je deze wil: Koop handschoenen
Ben 'm nu aan het schoonmaken om een keer te verkopen, want het mag de deur uit als de "nieuwe" Clubsport RS binnen is, maar dat gaat ff duren met de QR2.
Het Rally Sweden in de BF sale stuur ook met QR1?dhrto schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:10:
Het is vooral jammer dat al die stuurtjes nog met de oude QR1 komen en niet gelijk met de QR2. Maakt het toch minder aantrekkelijk, ondanks de aanbieding.
Ik vind het eerlijk gezegd erg onduidelijk om te zien met welke QR het stuur komt. Volgens mij zie je het enkel bij het afrekenen?
[ Voor 19% gewijzigd door Ekfad op 24-11-2023 15:07 ]
Komt er dan een 'nieuwe' CS RS aan? Ik wil de RS ook maar ga sowieso wachten tot hij met QR2 geleverd wordt.ikt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:29:
[...]
Aanrader als je deze wil: Koop handschoenenIk heb nu precies dit WRC wiel, maar zonder handschoenen wordt het Alcantara snel vies. En die plastic houder rond de LED is niet fijn bij het driften zonder handschoenen bijvoorbeeld.
Ben 'm nu aan het schoonmaken om een keer te verkopen, want het mag de deur uit als de "nieuwe" Clubsport RS binnen is, maar dat gaat ff duren met de QR2.
Hmm jammer. Had 2 dagen geleden de handrem icm de shfiter en de v3 pedalen besteld
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Heb al heel lang handschoenen. Heb namelijk het BMW GT2 v2 en Formula V2.5X wheel. Beide alcantara.ikt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:29:
[...]
Aanrader als je deze wil: Koop handschoenenIk heb nu precies dit WRC wiel, maar zonder handschoenen wordt het Alcantara snel vies. En die plastic houder rond de LED is niet fijn bij het driften zonder handschoenen bijvoorbeeld.
Als je een APM en button caps toevoegt bij de V2.5X is het totaal slechts 186 euro incl. Verzending.ikt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:14:
[...]
https://www.reddit.com/r/...riday_new_rims_handbrake/
4 rims
4 stuurtjes
Handbrake -15% -> EUR 109,95
Formula V2.5 X -43% -> EUR 199,95
CSL DD + Formula V2.5 X -> EUR 479,95
Ook grappig is dat die wachtpagina tussen de 17 en 14 minuten zweeft, al voor een kwartier.
Vast een prijsfout, maar ik heb een poging gedaan.
/f/image/kZ0rBlSiTSvrcHFmhSSI6sOn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door FastForwardNL op 24-11-2023 17:16 ]
Nee, QR2 er zelf bij besteld nu. (In de dropdown als je klikt op toevoegen in winkelwagen)Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:04:
[...]
Komt er dan een 'nieuwe' CS RS aan? Ik wil de RS ook maar ga sowieso wachten tot hij met QR2 geleverd wordt.
[ Voor 10% gewijzigd door ikt op 24-11-2023 18:20 ]
Dat is het zeker. Stond op het lijstje dus toch maar gekocht.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:33:
Die V2.5 is wel een goede deal als je nog een F1 stuurtje zoekt. De rest niet bijzonder boeiend.
Jammer, ik had gehoopt dat er wat meer stuurtjes nog in de sale zouden gaan. Heb wel belang bij een CS RS.
Dit lijken ze alweer opgelost te hebben.FastForwardNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:14:
[...]
Als je een APM en button caps toevoegt bij de V2.5X is het totaal slechts 186 euro incl. Verzending.
[Afbeelding]
Benieuwd of ze hem verzenden. Dat is wel een mooie BF deal 🙂FastForwardNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:14:
[...]
Als je een APM en button caps toevoegt bij de V2.5X is het totaal slechts 186 euro incl. Verzending.
[Afbeelding]
Bedankt voor de input. Heb inderdaad gezien dat de DD2 uitverkocht is en de DD1 deal is inderdaad niet al te best. De CS DD zou een optie kunnen zijn maar zegt mij persoonlijk weinig. De normale heeft weinig headroom en de + is overpriced. Ik heb ook het gevoel dat Fanatec zeer binnenkort met een nieuwe podium versie komt en wil het eigenlijk ik 1 keer goed doen. Eventueel opteer ik voor Simucube met een custom wheel wat op zich niet zo heel veel duurder uitkomt dan een CS DD + stuur en QR2.Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:54:
De DD2 is al uitverkocht dus dat is simpel dan
Wel heb je voor 1000 euro de DD1 met een wheel en QR2. Echter die laatste is nog niet leverbaar.
Niet zo'n superdeal denk ik als je voor 700 een CS DD kan krijgen en daarbij voor 200-300 ook een wheel naar keuze hebt. Daar moet je dan echter nog een QR2 lite bij nemen voor 60 euro of voor 100 euro extra een normale QR2, die echter nog niet leverbaar is. Die optie geeft je echter veel meer keuze en ik vermoed dat je met een CS DD met 12Nm ook wel uitkunt ipv de 20Nm van de DD1. Maar dat moet je denk ik ervaren.
Zojuist order geplaatst voor:
- Simucube Pro 2
- GSI Formula Pro Elite Wheel
- Simucube mount
/f/image/cDWYBtu9FsPkAnCSuhU35liZ.png?f=fotoalbum_large)
Basement Bios ---- Exo-S
Mooi stuurRivanov schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:55:
M'n Fanatec GT DD Pro incl. Formula V2.5X en BMW GT2 v2 wheel worden vervangen!
- Simucube Pro 2
- Simucube mount
Hoe plan je off circuit (rally) te gaan spelen?
Met een extra rond stuur.gibsonneke schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:30:
[...]
Mooi stuur![]()
Hoe plan je off circuit (rally) te gaan spelen?
Moet nog even bekijken welke ik ga nemen.
Voor diegene met een CSL DD / GT DD Pro. Zou iemand misschien de afstand kunnen meten tussen de rode cirkels? (horizontaal).
/f/image/Mz2Kn0fodm1XayF6qHrW0ujd.png?f=fotoalbum_large)
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Zo lang had je die Fanatec toch nog niet?Rivanov schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:55:
M'n Fanatec GT DD Pro incl. Formula V2.5X en BMW GT2 v2 wheel worden vervangen!
- Simucube Pro 2
- Simucube mount
[Afbeelding]
In elk geval feli. SC2 for the win!
@i-dj oh ik verveel me niet snel hoor
[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-11-2023 18:32 ]
Zo te lezen heb jij dan wel wat beters te doenDr. Strangelove schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:32:
… de Ketstvacantue…
PSN: IS_DJ
Heb heel m’n simrig stuff pas sinds maart dit jaar.dawg schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:23:
[...]
Zo lang had je die Fanatec toch nog niet?
In elk geval feli. SC2 for the win!
Thanks! Even kijken hoe de afstand is op de Simucube. Anders moet ik een andere bracket regelen voor m’n dashboard screen.skreppiedoe schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:52:
@Rivanov De hartafstand tussen die 2 gaten is ong 56mm...DD Pro.
En helemaal fraai vind ik de nieuwe stuurtjes, die doodleuk nog met QR1 zijn uitgerust. Biedt mensen (eventueel tegen meerprijs) de optie om te kiezen welke QR versie ze willen. Nu ben je gewoon kapitaal en materiaal aan het vernietigen voor niks.
Beetje spijt dat ik nog een Clubsport DD heb besteld bij die club, zijn echt hard bergaf gegaan in de 13 jaar dat ik klant ben.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zelf vind ik die 100 euro meerprijs nogal apart, dat kost de QR2 los ook. Een meerprijs van 50 euro ofzo was fair geweest. Nu kan je natuurlijk de QR1 versie kopen en dan je QR1 na ontvangst van de QR2 verkopen maar ik vermoed dat de waarde van die dingen heel snel richting 0 euro gaat als de QR2 uitgeleverd worden.
Edit: Zie dat de situatie nu al weer veranderd is, dit zijn je opties als je een CS of podium wheel bestelt:
/f/image/IAl0IJadaGhC9PrcheNnxhn7.png?f=fotoalbum_large)
Je kan dus alleen nog maar tegen 100 euro meerprijs kiezen voor de QR2 en dan maar hopen dat je hem ergens eind januari ook hebt.
Voor CSL wheels iets meer mogelijkheden nog:
/f/image/krBaBIm2TJcGcTHFd9tgkjcV.png?f=fotoalbum_large)
Het is dat ik inmiddels enige ervaring heb met Fanatec maar als je nieuw in deze hobby bent dan voelt het denk ik absurd dat je als je een wheel kiest gepresenteerd wordt met 5 mogelijkheden om dat ding aan je wheelbase te koppelen
[ Voor 56% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-11-2023 11:09 ]
Ja, je moet je echt goed verdiepen in de materie bij Fanatec.Dr. Strangelove schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:59:
De nieuwe stuurtjes ZIJN tegen meerprijs leverbaar met QR2, kost 100 euro en dat kan je gewoon kiezen als je ze in het mandje gooit. QR2 lite is geloof ik 60 euro en nu leverbaar, als je de QR2 wil moet je echter nog even wachten.
Zelf vind ik die 100 euro meerprijs nogal apart, dat kost de QR2 los ook. Een meerprijs van 50 euro ofzo was fair geweest. Nu kan je natuurlijk de QR1 versie kopen en dan je QR1 na ontvangst van de QR2 verkopen maar ik vermoed dat de waarde van die dingen heel snel richting 0 euro gaat als de QR2 uitgeleverd worden.
Edit: Zie dat de situatie nu al weer veranderd is, dit zijn je opties als je een CS of podium wheel bestelt:
[Afbeelding]
Je kan dus alleen nog maar tegen 100 euro meerprijs kiezen voor de QR2 en dan maar hopen dat je hem ergens eind januari ook hebt.
[Afbeelding]
Het is dat ik inmiddels enige ervaring heb met Fanatec maar als je nieuw in deze hobby bent dan voelt het denk ik absurd dat je als je een wheel kiest gepresenteerd wordt met 5 mogelijkheden om dat ding aan je wheelbase te koppelen
Ik kreeg zojuist een T&T voor m'n base-side QR2. Die leg ik maar in de kast tot januari, aangezien de wheel-side's niet leverbaar zijn... Moet zeggen dat ik het niet verwacht had zo snel qua verzending na alle horrorverhalen.
Las op Reddit dat veel bestellingen gecanceld zijn. Bij jou niet?FastForwardNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:14:
[...]
[Afbeelding]
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Ik denk het wel. Ook rood bij mij. Heb echter geen mailbevestiging daarvan. Ook geld nog niet terug.Kapitein187 schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:22:
[...]
Las op Reddit dat veel bestellingen gecanceld zijn. Bij jou niet?
Dat noem ik geen optie als je gewoon de volle mep betaald. Voor mij de regen om maar geen stuur meer bij hun te kopen totdat ze standaard met QR2 geleverd worden. En anders de hele zooi maar verkopen, pedalen zijn al de deur uit. CSL DD ook inmiddels weg dus ben nu stuurloos, en niet alleen met mijn rig.Dr. Strangelove schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:59:
De nieuwe stuurtjes ZIJN tegen meerprijs leverbaar met QR2, kost 100 euro en dat kan je gewoon kiezen als je ze in het mandje gooit. QR2 lite is geloof ik 60 euro en nu leverbaar, als je de QR2 wil moet je echter nog even wachten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat ik zelf vreemder vind is dat de QR2 je nu door de strot geduwd wordt. Je kan een CS of podium wheel nl. niet zonder QR2 bestellen zie ik nu; stel dat je gewoon happy bent met je QR1 (dat ben ik nl.) dan is er nu geen mogelijkheid meer om zo'n wheel te kopen. Je kan hem nl. ook niet zonder QR bestellen.
Zou fair zijn als je nu in elk geval kon zeggen 'doe maar zonder QR tegen minderprijs'. Ik kan zelf wel voor een paar tientjes een QR1 regelen.
Wat ik mij vooral afvraag (heb ook een DD1), hoe komt die los?Dr. Strangelove schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:32:
Net toelichting gekregen op mij DD1 reparatie. Ze zeggen dat de ‘magnet ring’ los zat. Is dat een intern onderdeel van de motor? Klinkt alsof het een simpele fix was geweest om zelf te doen. Ik hoop inderdaad dat dit het was, zal maar snel betalen en hopen dat hij voor de Kerstvacantie terug is.
Inderdaad een erg vreemde beslissing (alweer). Ik snap ook niet dat je momenteel niet gewoon een stuur kan bestellen zonder QR.Dr. Strangelove schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:23:
Als je geen keuze hebt zijn er inderdaad geen opties nee, volle mep of niet.
Wat ik zelf vreemder vind is dat de QR2 je nu door de strot geduwd wordt. Je kan een CS of podium wheel nl. niet zonder QR2 bestellen zie ik nu; stel dat je gewoon happy bent met je QR1 (dat ben ik nl.) dan is er nu geen mogelijkheid meer om zo'n wheel te kopen. Je kan hem nl. ook niet zonder QR bestellen.
Zou fair zijn als je nu in elk geval kon zeggen 'doe maar zonder QR tegen minderprijs'. Ik kan zelf wel voor een paar tientjes een QR1 regelen.
Ben nog aan het wachten op de QR2 base side (wel verzonden, geen T&T? ook niet in account) maar denk dat ik die nog even opzij leg tot ze beslissen korting te geven als je er meerdere koopt Qr 2's koopt wheel side. (Heb er voorlopig 2 nodig, dus de set van 3 helpt niet, mocht ik stuur zonder QR kunnen bestellen was dat wel een optie)
edit: kleine toevoeging
Geen idee. Ik hoop dat dat het probleem in elk geval oplost. Komt blijkbaar niet veel voor want ik heb in de afgelopen maanden heel veel trouble shooting posts op diverse fora over de DD1 gelezen en dit ben ik nooit tegen gekomen.Ekfad schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:27:
[...]
Wat ik mij vooral afvraag (heb ook een DD1), hoe komt die los?
Ik heb de QR2 wheel side ook besteld vorige week en ben daar nu wel blij mee want het ziet er naar uit dat je gewoon geen keuze hebt als je nieuwe Fanatec producten koopt. Het was wel chique geweest als ze voor die QR2 wheel sides ook een BF actie hadden gegeven.Inderdaad een erg vreemde beslissing (alweer). Ik snap ook niet dat je momenteel niet gewoon een stuur kan bestellen zonder QR.
Ben nog aan het wachten op de QR2 base side (wel verzonden, geen T&T? ook niet in account) maar denk dat ik die nog even opzij leg tot ze beslissen korting te geven als je er meerdere koopt Qr 2's koopt wheel side. (Heb er voorlopig 2 nodig, dus de set van 3 helpt niet, mocht ik stuur zonder QR kunnen bestellen was dat wel een optie)
edit: kleine toevoeging
Ik rij nu met een t300
[ Voor 5% gewijzigd door Game Error op 27-11-2023 13:04 ]
Zelf vind ik het nogal een groot prijsverschil en zeker als je van een T300 komt is een DD2 al een enorme verbetering.
Je vraag is nu een beetje in de trant van 'ik ga mijn Polo inruilen voor een A8, maar ik twijfel nu of ik niet beter een R8 kan halen'.
[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-11-2023 13:55 ]
Ik stap over van de Fanatec GT DD Pro naar de Simucube Pro 2. Voor m'n gevoel ben je een stuk flexibeler dan enkel het Fanatec eco-systeem.Game Error schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:47:
Ja, dat is het mooie, je weet het pas achteraf. Maar buy once cry once he...
En de DD1 en DD2 zijn al weer best "oud" dus om die nu nog te gaan kopen. Zeker met de nieuwe ontwikkeling die ze in de CSL DD en CSL DD+ hebben gestopt. Kwestie van tijd dat ze ook met een opvolger van de DD1 en DD2 komen.
Maargoed, het is ook een andere prijsklasse.
Bekijk YouTube anders even. Genoeg filmpjes met comparisons.
[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 27-11-2023 13:59 ]
Ik zou niet zeggen beter. Ik geloof niet dat je in een blinde test het verschil zou kunnen merken tussen een SC2 of een Fanatec.Dr. Strangelove schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:36:
Simucube schijnt beter te zijn. De vraag is of het 850 euro beter is. Succes met die knoop doorhakken
Het is echter wel een stapje professioneler. Niet enkel de servo, maar ook de verkrijgbare stuurtjes. Maar daar zit uiteraard ook een prijskaartje aan. Los daarvan denk ik niet dat je met de Fanatec een slechte koop doet hoor.
In mijn geval had Fanatec nog geen DD's toen ik mijn SC2 aanschafte. Er was eigenlijk niets, enkel de SC1 en varianten daarop. Met losse controllerkastjes en dikke bekabeling enzo.
Als SC2 sport en DD2 eigenaar kan ik zeggen, onzin
DD1/2 (insert iedere wheelbase op de markt met vergelijkbare specs) is net zo goed of slecht als een Simucube en zeker met de komst van de QR2 moet je gewoon degene pakken die het beste aansluit bij je wensen qua sturen. Voordeel is dat je wel 3rd party stuurtjes icm een Podium hub kunt gebruiken op een Fanatec wheelbase (maakt het wel onnodig duur maar het kan) maar geen Fanatec stuurtjes op een Simucube
Heb nu een GSI Hyper P1 te leen en die op de DD2 zitten en dat werkt prima (was te lui om de SC2 sport weer in de rig te schroeven), enige is dat je met die verrekte kabel zit (non issue in de praktijk maar dat terzijde).
In vs outrunner verschil ga je voelen onder minimale load maar dat is het dan ook wel. Als je een DD2 hebt weten te scoren voor €799,- afgelopen week ben je in mijn ogen spekkoper en daar kan bang for buck echt geen andere wheelbase tegenop.
Alles in die range zit op een dusdanig niveau dat de verschillen echt marginaal zijn en als je eenmaal voor X, Y of Z gekozen het vooral een stap zijwaarts is wanneer je overstapt naar een ander merk en niet vooruit of achteruit al beweerd iedereen die een dergelijke overstap maakt dat hetgeen wat ie eerst had ronduit ruk was en het nieuwe 100x beter... noemen ze ook wel buyers bias
Aan de andere kant, als mensen er gelukkiger van denken te worden en ze het budget hebben, why not. Het is een hobby en die kosten nou eenmaal geld.
Waarschijnlijk je optische sensor aan de achterzijde van de wheelbase, als die zijn metingen niet meer goed kan doen dan krijg je overshoot e.d. wat jou probleem zou kunnen verklaren. Of je het zelf had kunnen fixen is nog maar de vraag, misschien wel maar dergelijke onderdelen hebben maar een fractie speling nodig om roet in het eten te gooien en de vraag is of je het probleem zelf had gevonden.Dr. Strangelove schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:32:
Net toelichting gekregen op mij DD1 reparatie. Ze zeggen dat de ‘magnet ring’ los zat. Is dat een intern onderdeel van de motor? Klinkt alsof het een simpele fix was geweest om zelf te doen. Ik hoop inderdaad dat dit het was, zal maar snel betalen en hopen dat hij voor de Kerstvacantie terug is.
In het vervolg gewoon wat minder vaak laten vallen
Simagic valt anders ook aan te raden, ik twijfelde destijds tussen moza en simagic. Heb 0,0 spijt van de keuze voor simagicGame Error schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:03:
Ik heb even jullei advies nodig, ik heb die dd2 van fanatec besteld met een f1 stuurtje voor zo'n 1150 euro. Nou zag ik dat je via ascher ook eek simucube 2 pro met stuur kan halen voor 1900. Fanatec duurt nog tot 15 dec om te leveren, wat is wijsheid...
Ik rij nu met een t300
Donderdag nacht nog een nieuw formule-stuurtje besteld (simwear), om af te wisselen, en zojuist bericht gekregen dat deze werd geleverd

Ik moet m'n aankoop toch verantwoorden naar mijzelf.R2D2 schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:34:
[...]
Thanks voor de feedback, dit is inderdaad wat ik zocht en ook een beetje de conclusie van eindeloos YouTube kijken. Irritante is dat je het nergens echt even kan proberen.R2D2 schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:34:
[...]
DD1/2 (insert iedere wheelbase op de markt met vergelijkbare specs) is net zo goed of slecht als een Simucube en zeker met de komst van de QR2 moet je gewoon degene pakken die het beste aansluit bij je wensen qua sturen. Voordeel is dat je wel 3rd party stuurtjes icm een Podium hub kunt gebruiken op een Fanatec wheelbase (maakt het wel onnodig duur maar het kan) maar geen Fanatec stuurtjes op een Simucube
Heb nu een GSI Hyper P1 te leen en die op de DD2 zitten en dat werkt prima (was te lui om de SC2 sport weer in de rig te schroeven), enige is dat je met die verrekte kabel zit (non issue in de praktijk maar dat terzijde).
In vs outrunner verschil ga je voelen onder minimale load maar dat is het dan ook wel. Als je een DD2 hebt weten te scoren voor €799,- afgelopen week ben je in mijn ogen spekkoper en daar kan bang for buck echt geen andere wheelbase tegenop.
Alles in die range zit op een dusdanig niveau dat de verschillen echt marginaal zijn en als je eenmaal voor X, Y of Z gekozen het vooral een stap zijwaarts is wanneer je overstapt naar een ander merk en niet vooruit of achteruit al beweerd iedereen die een dergelijke overstap maakt dat hetgeen wat ie eerst had ronduit ruk was en het nieuwe 100x beter... noemen ze ook wel buyers bias
Aan de andere kant, als mensen er gelukkiger van denken te worden en ze het budget hebben, why not. Het is een hobby en die kosten nou eenmaal geld.
[...]
Waarschijnlijk je optische sensor aan de achterzijde van de wheelbase, als die zijn metingen niet meer goed kan doen dan krijg je overshoot e.d. wat jou probleem zou kunnen verklaren. Of je het zelf had kunnen fixen is nog maar de vraag, misschien wel maar dergelijke onderdelen hebben maar een fractie speling nodig om roet in het eten te gooien en de vraag is of je het probleem zelf had gevonden.
In het vervolg gewoon wat minder vaak laten vallen
Je doet het expres heTiezZ_BE schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:40:
[...]
Simagic valt anders ook aan te raden, ik twijfelde destijds tussen moza en simagic. Heb 0,0 spijt van de keuze voor simagic![]()
![]()
Donderdag nacht nog een nieuw formule-stuurtje besteld (simwear), om af te wisselen, en zojuist bericht gekregen dat deze werd geleverd
Ach wel nee, was een heeeeeeeele goede black friday deal toch, als je het niet had gedaan had je spijt gekregen en een Simucube edition van de Pro Elite kan natuurlijk echt niet op een Fanatec wheelbaseRivanov schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:41:
[...]
Ik moet m'n aankoop toch verantwoorden naar mijzelf.
Maar van een GT DD-Pro naar een SC2 is een mooie upgrade hoor en Fanatec is weer aardig aan het klooien met drivers momenteel nu de CS DD ondersteuning er in moet en bugs die al lang en breed gefixt waren de kop weer opsteken... blijft toch een geval apart die drivers bij Fanatec.
Daarnaast zijn een hele hoop Youtubers / influencers "sellouts" van de bovenste plank die na een clickbait titel toch iets moeten roepen om views te genereren. In het topsegment is het een beetje "potato / potahto" en doe je echt nergens een miskoop aan, et is een beetje kiezen tussen een Porsche, Ferrari of toch maar een Lambo of McLaren... of misschien even lekker uit de bocht vliegen en een Maserati nemen.Game Error schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:44:
[...]
Thanks voor de feedback, dit is inderdaad wat ik zocht en ook een beetje de conclusie van eindeloos YouTube kijken. Irritante is dat je het nergens echt even kan proberen.
Zijn overigens wel wat plekken waar je het een en ander kunt proberen maar echt van de ene in de andere rig met compleet verschillende hardware is inderdaad schaars.
[ Voor 39% gewijzigd door R2D2 op 27-11-2023 15:01 ]
- Fanatec CSL DD pro (8Nm) eruit en de Fanatec DD2 aangekocht (was maar 300 euro opleg uiteindelijk...)
- 3 x LG 27P850 (165Hz) IPS monitoren
- SIM LAB Tripple monitor stand met VESA Vario mounts (lifesaver...).
Op de foto staan de schermen nog niet afgesteld, de hoek is uiteindelijk veel scherper.

[ Voor 19% gewijzigd door Engineer Stewie op 28-11-2023 09:09 ]
Ziet er goed uit. Je monitoren kunnen nog wat dichterbij.Engineer Stewie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:00:
Met black friday mijn setup wat uitgebreid. Had eerst de Fanatec CS DD+ in bestelling omdat de CSL DD wat te zwak was (veel clipping). Maar kon de DD2 upgrade niet laten schieten met BF. Het is oude, maar ook beproevde tech en 5 jaar garantie.
- Fanatec CSL DD pro (8Nm) eruit en de Fanatec DD2 aangekocht (was maar 300 euro opleg uiteindelijk...)
- 3 x LG 27P850 (165Hz) IPS monitoren
- SIM LAB Tripple monitor stand met VESA Vario mounts (lifesaver...).
Op de foto staan de schermen nog niet afgesteld, de hoek is uiteindelijk veel scherper.
[Afbeelding]
Een centimeter of 5 zal idd kunnen, maar dan moet ik er wel heel voorzichtig tussenkruipen of de stoel naar achter zetten.Rivanov schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:20:
[...]
Ziet er goed uit. Je monitoren kunnen nog wat dichterbij.
Ik moet ook een halve limbo doen om in m'n rig te komen.Engineer Stewie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:58:
[...]
Een centimeter of 5 zal idd kunnen, maar dan moet ik er wel heel voorzichtig tussenkruipen of de stoel naar achter zetten.
M'n side monitors staan in hoek van 60 graden en m'n center staat op 50cm afstand.
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 28-11-2023 10:39 ]
Blijft een mooi stuurtje voor een "fatsoenlijke" prijs, enige irritante vind ik nog steeds dat die Simagic sticker op de frontplate geen display is... maar dat zal mijn geïndoctrineerde Fanatec brein wel zijnTiezZ_BE schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:05:
Vroege kerstmis dit jaar
![]()
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen geen QR2. Nice Fanatec, real nice. Ook geen tracking nummer ontvangen op in mijn account staat ook niks.
De wheel-side QR of mis je heel de shaft in de base??Phusebox schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:51:
Zojuist kwam de Clubsport DD hier binnen...
Alleen geen QR2. Nice Fanatec, real nice. Ook geen tracking nummer ontvangen op in mijn account staat ook niks.
Wheel side QR2.Rogar schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:57:
[...]
De wheel-side QR of mis je heel de shaft in de base??
In de software zijn er vreemd genoeg wel instellingen voor dat logo, maar dat doet niets... Mss is er een update van het stuur op komst of is dit bij de pro versie van toepassing .R2D2 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:00:
[...]
Blijft een mooi stuurtje voor een "fatsoenlijke" prijs, enige irritante vind ik nog steeds dat die Simagic sticker op de frontplate geen display is... maar dat zal mijn geïndoctrineerde Fanatec brein wel zijn
Moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben over de 'soft rubber' grips op het stuur. Voelen echt goed aan en wil absoluut zonder handschoenen blijven rijden. (Mijn rond stuur daarom in de lederen versie genomen )
Zuur! Maar kan zo maar zijn dat pakketje 2 nog komt.
Ik heb 2 base-side's QR2 besteld (1 bestelling) en die komen met 2 zendingen. Als ik 1 T&T pak dan zegt UPS dat er nog een zending aangekoppeld is met een andere T&T (die niet zichtbaar is op de Fanatec site).
Ja iets met een exception volgens UPS. We gaan het zien.Rogar schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:10:
[...]
Zuur! Maar kan zo maar zijn dat pakketje 2 nog komt.
Ik heb 2 base-side's QR2 besteld (1 bestelling) en die komen met 2 zendingen. Als ik 1 T&T pak dan zegt UPS dat er nog een zending aangekoppeld is met een andere T&T (die niet zichtbaar is op de Fanatec site).
Heb je onder de naam Phusebox besteld toevallig?Phusebox schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:51:
Schiet mij maar lek, volgens mij hebben ze het daar bij Fanatec echt niet helemaal scherp. Dit is in elk geval een verbetering, je kan nu tenminste iets kopen dat je daadwerkelijk kan gebruiken. Die QR2 kan je dan later alsnog bij bestellen.
Nu nog een voucher voor wat korting op de QR2 erbij en ik koop hem, Fanatec.
Edit: LOL
/f/image/I78APUrWlW3w0iEF527GMAk0.png?f=fotoalbum_large)
Als je nu een QR2 base side koopt krijg je dus 50 euro korting op een wheel side
Ik heb net een QR2 base side gekocht in de sale, Fanatec! Echt niet netjes dit!
[ Voor 44% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-11-2023 16:22 ]
Ik heb ze nu op 60cm gezet, dat is zowat het minimum, tussen scherm en mijn hand zit 3cm.Rivanov schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:38:
[...]
Ik moet ook een halve limbo doen om in m'n rig te komen.
M'n side monitors staan in hoek van 60 graden en m'n center staat op 50cm afstand.
De hoek is 56 graden, dus een FOV van 168 in AMS2.
Heb jij dan zo korte armen dat je op 50cm kan zitten? Of zit ik te ver? (Maar dan kom ik in de knoei met mijn benen want mijn pedalen staan reeds op het verst.
Ik heb ellendig lange benen en armen, bij het kopen van een fiets is dat ook altijd een gesukkel.
Ben 1.79m.Engineer Stewie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:48:
[...]
Ik heb ze nu op 60cm gezet, dat is zowat het minimum, tussen scherm en mijn hand zit 3cm.
De hoek is 56 graden, dus een FOV van 168 in AMS2.
Heb jij dan zo korte armen dat je op 50cm kan zitten? Of zit ik te ver? (Maar dan kom ik in de knoei met mijn benen want mijn pedalen staan reeds op het verst.
Ik heb ellendig lange benen en armen, bij het kopen van een fiets is dat ook altijd een gesukkel.
Hier zie je mij zitten.
:fill(white):strip_exif()/f/image/jSJ8QhZ1i8Y3rWqzKV1yFzf5.png?f=user_large)
Phusebox schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:51:
:strip_exif()/f/image/UnWJaf8I8MUyvr8E7HNQf2nj.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier hetzelfde. Was verrast dat ze voor de deur stonden. Had geen tracking nummer gehad. Hopelijk komt morgen de QR2..
Zit even relaxed als jij. Heb van mijn ogen gemeten tot aan het scherm (wat niet gek verder als stuur staat) en dat is 60cm.Rivanov schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:05:
[...]
Ben 1.79m.
Hier zie je mij zitten.
[Afbeelding]
Scherm staat tussen stuur en base in.
Ben 1m73, maar mijn binnenbeenlengte bvb is 88.2cm, wat voor mijn lengte zeer lang is.
[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 28-11-2023 21:18 ]
- op de groei (kids zijn 12j+15j)
+ verstelbaar/verplaatsbaar (game zolder) dus kan PC/ PS4 en switch
ik zie T-slot, custom build en kant en klaar,
stevigheid (stabiel staan) en verstelbaar is eigenlijk wel belangrijkste denk ik zo,
prijs ik denk zelf 50-100,- (want hoeft niet nieuw te zijn) genoeg mensen zullen zoiets wel kopen en weer verpatsen gok ik.
Als jullie wat tips voor me hebben in de vorm van product en + en - puntjes ben ik al erg dankbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door vso op 28-11-2023 21:36 ]
Tja vanalles
Ik heb jaren plezier gehad van mijn Playseat Challenge (met daarop zowel Logitech, Thrustmaster en Fanatec wheelbases/sturen.vso schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:36:
vraagje, ik zoek een niet al te dure oplossing (lees standaard) voor een logitech stuur ding met pendalen.
- op de groei (kids zijn 12j+15j)
+ verstelbaar/verplaatsbaar (game zolder) dus kan PC/ PS4 en switch
ik zie T-slot, custom build en kant en klaar,
stevigheid (stabiel staan) en verstelbaar is eigenlijk wel belangrijkste denk ik zo,
prijs ik denk zelf 50-100,- (want hoeft niet nieuw te zijn) genoeg mensen zullen zoiets wel kopen en weer verpatsen gok ik.
Als jullie wat tips voor me hebben in de vorm van product en + en - puntjes ben ik al erg dankbaar.
De Challenge is instelbaar voor verschillende groottes bestuurders en kan ook handig worden opgevouwen en opgeborgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Leader98 op 28-11-2023 22:41 ]
Soms teveel juist.UnderAVoidSky schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:46:
Eerste stuur/stoel combo was hier ook met een Playseat Challenge. Veel plezier van gehad, aanrader voor niet te veel geld en veel flexibiliteit!
Bij mij stond scherm ook tussen wheelbase en stuur, met m’n Fanatec set.Engineer Stewie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:18:
[...]
Zit even relaxed als jij. Heb van mijn ogen gemeten tot aan het scherm (wat niet gek verder als stuur staat) en dat is 60cm.
Scherm staat tussen stuur en base in.
Ben 1m73, maar mijn binnenbeenlengte bvb is 88.2cm, wat voor mijn lengte zeer lang is.
Krijg vandaag m’n Simucube 2 Pro binnen (als de extreme sneeuw in Duitsland niet voor vertraging bij DHL zorgt) dus dan moet ik even kijken of dat wederom past.
Zo stond het in ieder geval tot afgelopen zaterdag. Deze foto is wat ouder, uiteindelijk had ik het scherm nog extra laten zakken, zodat ze precies boven de schroeven van de DDU hingen.
:strip_exif()/f/image/zyEcLh8J45o5cLyH1HZFj1xS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0fzTaOOkw8uRLXSkmveI2MWL.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij is dit gewoon de 'standaard' bundel die vanaf het begin van de QR2 al beschikbaar was. Bij een base-side + wheel-side combo krijg je korting. Ik heb zelf begin oktober de QR2 (USB-C) aangeschaft met inderdaad een bundle discount.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:54:
Edit: LOL![]()
![]()
[Afbeelding]
Als je nu een QR2 base side koopt krijg je dus 50 euro korting op een wheel side
Ik heb net een QR2 base side gekocht in de sale, Fanatec! Echt niet netjes dit!
Ja is inderdaad gewoon de standaard korting die ze al sinds het beginnen hebben op de base + wheel QR2 combo. Al hadden ze op dag 1 wat moeite om het actief te krijgen op de site.[MAUS] schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:07:
[...]
Volgens mij is dit gewoon de 'standaard' bundel die vanaf het begin van de QR2 al beschikbaar was. Bij een base-side + wheel-side combo krijg je korting. Ik heb zelf begin oktober de QR2 (USB-C) aangeschaft met inderdaad een bundle discount.
Maar het is inmiddels weer een lekkere chaos bij Fanatec. Ik zit op mijn Rally Button Module te wachten welke donderdag soort van Normaal leverbaar moest zijn. Maar werd pas gister op "Completely shipped" gezet en inmiddels lijkt het dan nog 10+ werkdagen te moeten gaan duren voordat je pakketje daadwerkelijk word verzonden. Ze hebben net een post op Forum geplaatst.
Dat ze daar niet gewoon dat process duidelijk kunnen krijgen is echt onbegrijpelijk. Ook zoals hier boven al aantal die ook gewoon geen Tracking code krijgen en in eens bezorger voor de deur staat

Maar dit is puur om uberhaupt een tracking code te krijgen/dat het echt verzonden is. Dat was toen met de QR2 release dag maar een aantal dagen. Een stuurtje dat ik aantal weken geleden besteld had was dat zelfs maar 1 dag. Dus ze zijn wat dat betreft terug bij af met een factor 3x langere vertraging.
Tracking is inderdaad waardeloos, pas op de dag van bezorging kreeg ik een sms en ook op dat moment was pas de T&T code zichtbaar in mijn account.
Ik wacht nu alleen nog op de clubsport formula, maar die verwacht ik dan dus ergens deze week.
TLDR: in mijn ervaring dus slechte communicatie, maar redelijk tijdige levering (cf. website).
[ Voor 8% gewijzigd door [MAUS] op 29-11-2023 11:19 ]
Voorheen ging de communicatie over verzenden beter. De nieuwe logistieke partner is wat mij betreft eerder een verslechtering dan verbetering...
Stond vannacht ineens op ON HOLD in Leipzig vanwege het slechte weer.. gelukkig uiteindelijk wel vertrokken. Maar ook via PostNL duurt het nu vele malen langer vanwege de sinterklaas en kerstperiode.
DHL Express
/f/image/NMUbUObdRqCiT2LEd59PwyAU.png?f=fotoalbum_large)
PostNL
/f/image/yfP1swOfp1OinVMAeoGU2rCI.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 29-11-2023 11:31 ]
Ik had hiervoor een CSL DD Pro en het is toch wel een verbetering.
Iets meer (fijne) details en de hoeveelheid weerstand in het geheel is precies goed voor mijn gevoel.
Moet nog wel wat met de settings spelen voor diverse spellen.
Op zich bijzonder want de implementatie van "FULLFORCE" is nog niet in games verwerkt, "meer" details zou dan dus vooral tussen de oren moeten zitten OF het gevolg moeten zijn van de toename qua FFB en het feit dat je wat meer headroom / bandbreedte hebt over het geheel.FastForwardNL schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:41:
Tussen de middag mijn eerste rondjes gereden op de Clubsport DD.
Iets meer (fijne) details en de hoeveelheid weerstand in het geheel is precies goed voor mijn gevoel.
Mijn ervaring in vergelijking met de DD2 is dat je het verschil inrunner vs outrunner kunt voelen (beetje hetzelfde verhaal als de DD1/2 vs iedere andere DD wheelbase op de markt) maar dat dat het ook wel zo'n beetje is momenteel en dat het echte potentieel van de CS DD pas los gaat komen wanneer game developers het protocol ook gaan implementeren (daarnaast is het een toegevoegd effect, niet perse compleet andere aansturing), anders is het weinig meer dan een mooie feature op papier.
Beta drivers overigens even goed in de gaten houden momenteel en misschien soms even de eerste reacties af wachten voor je driver en firmware upgrades doet, men loopt weer best wat af te klooien momenteel
[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 29-11-2023 15:01 ]
Ik reed over een kerbstone en voelde veel meer details. Bij mijn oude stuur voelde dat veel grover en ruwer.R2D2 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:59:
[...]
Op zich bijzonder want de implementatie van "FULLFORCE" is nog niet in games verwerkt, "meer" details zou dan dus vooral tussen de oren moeten zitten OF het gevolg moeten zijn van de toename qua FFB en het feit dat je wat meer headroom / bandbreedte hebt over het geheel.
Mijn ervaring in vergelijking met de DD2 is dat je het verschil inrunner vs outrunner kunt voelen (beetje hetzelfde verhaal als de DD1/2 vs iedere andere DD wheelbase op de markt) maar dat dat het ook wel zo'n beetje is momenteel en dat het echte potentieel van de CS DD pas los gaat komen wanneer game developers het protocol ook gaan implementeren (daarnaast is het een toegevoegd effect, niet perse compleet andere aansturing), anders is het weinig meer dan een mooie feature op papier.
Beta drivers overigens even goed in de gaten houden momenteel en misschien soms even de eerste reacties af wachten voor je driver en firmware upgrades doet, men loopt weer best wat af te klooien momenteel
Qua rijden is het verder geen wereld van verschil inderdaad.
Goede tip.
Mijn DD1 RMA heeft een tracking code maar staat al een dag bij UPS op 'label printed' zonder verdere info.Psql schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:17:
Nee, dan hangt het af van UPS en normaal was dat maar 1 dag. Maar misschien na BF dat het iets langer duurt bij UPS.
Maar dit is puur om uberhaupt een tracking code te krijgen/dat het echt verzonden is. Dat was toen met de QR2 release dag maar een aantal dagen. Een stuurtje dat ik aantal weken geleden besteld had was dat zelfs maar 1 dag. Dus ze zijn wat dat betreft terug bij af met een factor 3x langere vertraging.
BF order heeft geen tracking code. Maar die heeft ook geen haast, is een BS QR2 en zonder WS QR2s mag die er maanden over doen wat mij betreft
Zou op zich ook gewoon aan de instellingen van de base of spel zelf kunnen liggen.FastForwardNL schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:10:
[...]
Ik reed over een kerbstone en voelde veel meer details. Bij mijn oude stuur voelde dat veel grover en ruwer.
Qua rijden is het verder geen wereld van verschil inderdaad.
Goede tip.
Had je eigenlijk de 5nm of 8nm versie?
Ik had de 8Nm versie.TiezZ_BE schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:15:
[...]
Zou op zich ook gewoon aan de instellingen van de base of spel zelf kunnen liggen.
Had je eigenlijk de 5nm of 8nm versie?
Ik heb dezelfde instellingen ingesteld tot er specifieke CS DD instellingen beschikbaar zijn.
Als hij in-game de Gain op 100% heeft staan, heeft hij nu 12Nm i.p.v. 8Nm. Dus dat zal hij wel voelen.R2D2 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:59:
[...]
Op zich bijzonder want de implementatie van "FULLFORCE" is nog niet in games verwerkt, "meer" details zou dan dus vooral tussen de oren moeten zitten OF het gevolg moeten zijn van de toename qua FFB en het feit dat je wat meer headroom / bandbreedte hebt over het geheel.
Merk je enig gevoel van cogging, of is dat nu weggewerkt met de nieuwe CS DD?FastForwardNL schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:41:
Tussen de middag mijn eerste rondjes gereden op de Clubsport DD.
Op mijn CSL DD voel je dat vrij duidelijk, ook als het apparaat aan staat.
Wat bedoel je met cogging?ikt schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:55:
[...]
Merk je enig gevoel van cogging, of is dat nu weggewerkt met de nieuwe CS DD?
Ik ga vanavond even uitgebreid spelen.
Podium DD1 cogging issue (un-smooth steering after prolongued use)FastForwardNL schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:01:
[...]
Wat bedoel je met cogging?
Als je het stuur lichtjes draait, voel je dat de magneetjes. Het stuur heeft dan de neiging op bepaalde intervallen "klikt" ("snap" in het Engels). Op mijn CSL DD is bijvoorbeeld goed te merken dat het stuur van zichzelf nét niet in het midden staat als je het loslaat, wat me ontzettend irriteertFastForwardNL schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:01:
[...]
Wat bedoel je met cogging?
Had mijn GT DD Pro ook. Die viel ook een fractie uit het midden als hij in stand-by stond.ikt schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:08:
[...]
Als je het stuur lichtjes draait, voel je dat de magneetjes. Het stuur heeft dan de neiging op bepaalde intervallen "klikt" ("snap" in het Engels). Op mijn CSL DD is bijvoorbeeld goed te merken dat het stuur van zichzelf nét niet in het midden staat als je het loslaat, wat me ontzettend irriteert
Dat hebben alle wheelbases in een bepaalde mate, dat is gewoon inherent aan het gebruik van een servo motor, inrunners hebben het in veel mindere mate dan outrunners maar ontkomen doe je er bijna niet aan en de vraag is hoe "erg" dat nou precies is aangezien het praktisch niet meer merkbaar is wanneer de filtering zijn werk doet en de servo onder load staat (aan != load).ikt schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:55:
[...]
Merk je enig gevoel van cogging, of is dat nu weggewerkt met de nieuwe CS DD?
Torque ripple is een vervelender verschijnsel maar dat is ook geen issue meer vandaag de dag met de huidige wheelbases behalve dan in de brochure van de marketing afdelingen want die schermen er graag mee als het mooie getallen zijn
Nog nooit problemen gehad met andere fw updates van stuur of base.
[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 29-11-2023 19:14 ]
Had ik ook. Er zit ergens een knop in de Fanatec software om de driver te repareren.Phusebox schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:08:
QR2 binnen, gemonteerd. Moet firmware updaten voor base en stuur: stuur bricked. Lekker Fanatec, lekker. Geen garantie meer.
Nog nooit problemen gehad met andere fw updates van stuur of base.
Daarna was het stuur weer zichtbaar.
Net even op gelet. Herken dat inderdaad wel van de DD Pro.ikt schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:08:
[...]
Als je het stuur lichtjes draait, voel je dat de magneetjes. Het stuur heeft dan de neiging op bepaalde intervallen "klikt" ("snap" in het Engels). Op mijn CSL DD is bijvoorbeeld goed te merken dat het stuur van zichzelf nét niet in het midden staat als je het loslaat, wat me ontzettend irriteert
Ik voelde het gogging effect heel (maar dan ook heel) licht bij het draaien aan het stuur terwijl ik stil stond.
Tijdens het rijden merk ik er niks van.
Als je het stuur loslaat staat hij inderdaad net niet in het midden. Maar dat lijkt me te verklaren door de plaatsing van de magneten.
[ Voor 48% gewijzigd door FastForwardNL op 29-11-2023 19:30 ]
Moet je de Firmware niet eerst downgraden dan weer stap voor stap door de updates heen?Phusebox schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:36:
Nou stuur lijkt iets van leven in te zitten maar geen enkele game doet het met de nieuwe base...
Basement Bios ---- Exo-S
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.