Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 117 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04
Aikon schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:38:
Bedankt voor de reacties, (dikkere) sokken heb ik idd ook wel geprobeerd, maar bevalt ook niet echt. Ik wil echt iets op de pedalen zelf bevestigen en dat proberen.

Liefst rij ik op blote voeten, ja ook in m'n auto, maar het is gewoon te koud nu. @Schuey jij rijdt ook met een helm op? Niet alles is even nuttig met sim racen of voegt iets toe aan mn plezier

@Card Nox bedoel je deze? https://www.solesense.com...lack-castlerock-306949-01
Ik kan ze alleen als schoenen vinden, niet als sokken.
Ik rijd in mijn personen auto niet met een helm op nee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:32
@Aikon, die lijken er verdacht veel op maar dan met een andere print. Ik heb zelf deze: 307384-01.

https://www.solesense.com/en-gb/puma-agf-evoknit-307384-01

Ik heb er trouwens 35 euro voor betaald (incl 5 euro shipping) in de Puma online shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rivanov schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:45:
[...]

Trailbreaken is niet zo complex hoor.
Ben je niet in de war met heel-and-toe shifting? :+

[Afbeelding]
Nee, een collega legde het kort uit, klonk erg ingewikkeld. maar misschien maar eens een YT-filmpje zoeken.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:39
Mad-Matt schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:58:
[...]

Nee, een collega legde het kort uit, klonk erg ingewikkeld. maar misschien maar eens een YT-filmpje zoeken.
In sommige auto's (vooral de auto's met minder strakke vering, zoals GT4 of straatauto's) merk je het enorm als je het goed doet. In iRacing heeft het bijvoorbeeld veel merkbaar effect in de Porsche GT4, daar is het vrijwel verplicht om te trailbraken, anders heb je veel te veel onderstuur (want motor achterin). In de Toyota GR86 merk je het ook goed alleen daar kom je zonder trailbraken ook wel mee weg omdat je motor voorin ligt (dus sowieso meer gewicht al op de voorbanden). Als je een relatief snelle bocht neemt moet je voor de grap eens heel licht je rem in trappen, dan merk je dat je ineens veel scherper in kan sturen (niet teveel, want dan gaat je achterkant je inhalen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:31
TheJVH schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:07:
[...]

In sommige auto's (vooral de auto's met minder strakke vering, zoals GT4 of straatauto's) merk je het enorm als je het goed doet. In iRacing heeft het bijvoorbeeld veel merkbaar effect in de Porsche GT4, daar is het vrijwel verplicht om te trailbraken, anders heb je veel te veel onderstuur (want motor achterin). In de Toyota GR86 merk je het ook goed alleen daar kom je zonder trailbraken ook wel mee weg omdat je motor voorin ligt (dus sowieso meer gewicht al op de voorbanden). Als je een relatief snelle bocht neemt moet je voor de grap eens heel licht je rem in trappen, dan merk je dat je ineens veel scherper in kan sturen (niet teveel, want dan gaat je achterkant je inhalen ;) ).
Moet wel ABS uit staan anders spin je niet toch in jouw laatste voorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Rogar schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:08:
[...]

Moet wel ABS uit staan anders spin je niet toch in jouw laatste voorbeeld?
Als je in een stuur beweging zit en je remt, kan geen hoeveelheid TC of ABS je redden als je te hard remt in een te hoge snelheid, hoewel sommige auto's er minder last van hebben, maar bij die auto's is het vaak ook niet nodig. Probeer het eens op Spa in Blanchimont bijvoorbeeld.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
rsnubje schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:13:
[...]

Als je in een stuur beweging zit en je remt, kan geen hoeveelheid TC of ABS je redden als je te hard remt in een te hoge snelheid, hoewel sommige auto's er minder last van hebben, maar bij die auto's is het vaak ook niet nodig. Probeer het eens op Spa in Blanchimont bijvoorbeeld.
Ik speel voornamelijk F1, dus mijn referentie is beperkt. Maar als ik ABS aan heb en ik rem te hard de bocht in, dan spin ik niet. Doe ik datzelfde zonder ABS dan sta ik gelijk achterstevoren.

Het verschilt dus per (type)auto als ik het goed begrijp. Is ook eigenlijk wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Rogar schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:53:
[...]

Ik speel voornamelijk F1, dus mijn referentie is beperkt. Maar als ik ABS aan heb en ik rem te hard de bocht in, dan spin ik niet. Doe ik datzelfde zonder ABS dan sta ik gelijk achterstevoren.

Het verschilt dus per (type)auto als ik het goed begrijp. Is ook eigenlijk wel logisch.
F1 wagens hebben normaal ook geen ABS of TC, dus het zegt ook vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
rsnubje schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:55:
[...]

F1 wagens hebben normaal ook geen ABS of TC, dus het zegt ook vrij weinig.
Je kan het aan en uit zetten in het spel. Dus het zegt wel degelijk iets over de handling (en misschien over de echtheid van het spel O-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
Ik denk niet dat F1 2023 (?) heel realistisch is dus het is moeilijk te zeggen wat er precies gebeurt, zeker als je ABS of TC aan zet.

Met trailbraken is het idee dat je sowieso buiten de ABS blijft want, het remmen hoeft in de meeste gevallen maar heel lichtjes te gebeuren. Het enige wat je wilt is meer druk (= meer grip) op de voorbanden krijgen en dat doe je door te remmen waardoor het gewicht van de auto naar voren verplaatst.

De ABS zorgt er voor dat je geen lockup krijgt, als je voorbanden namelijk blokkeren tijdens het remmen en insturen ga je rechtdoor (probeer maar eens in de Clio in iRacing). Als je achterbanden blokkeren dan krijg je overstuur en gaat de achterkant je inhalen (gebeurt vooral als je je brake bias verder naar achteren hebt staan).

Als de ABS ingrijpt tijdens het trailbraken zal je wagen over het algemeen erg onrustig worden. Ik denk dat in jouw geval de game gewoon bepaalt dat je tijdens het remmen "stabieler" bent, maar zal dat waarschijnlijk niet volgens natuurkundige wetten doen zoals Assetto Corsa of iRacing waarin er "echte" ABS is geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hier werken de spaanse sloffen nog prima voor de koudere maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
TheJVH schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:08:
Ik denk niet dat F1 2023 (?) heel realistisch is dus het is moeilijk te zeggen wat er precies gebeurt, zeker als je ABS of TC aan zet.

Met trailbraken is het idee dat je sowieso buiten de ABS blijft want, het remmen hoeft in de meeste gevallen maar heel lichtjes te gebeuren. Het enige wat je wilt is meer druk (= meer grip) op de voorbanden krijgen en dat doe je door te remmen waardoor het gewicht van de auto naar voren verplaatst.

De ABS zorgt er voor dat je geen lockup krijgt, als je voorbanden namelijk blokkeren tijdens het remmen en insturen ga je rechtdoor (probeer maar eens in de Clio in iRacing). Als je achterbanden blokkeren dan krijg je overstuur en gaat de achterkant je inhalen (gebeurt vooral als je je brake bias verder naar achteren hebt staan).

Als de ABS ingrijpt tijdens het trailbraken zal je wagen over het algemeen erg onrustig worden. Ik denk dat in jouw geval de game gewoon bepaalt dat je tijdens het remmen "stabieler" bent, maar zal dat waarschijnlijk niet volgens natuurkundige wetten doen zoals Assetto Corsa of iRacing waarin er "echte" ABS is geimplementeerd.
Ik ben bang dat je gelijk hebt qua realisme van F1 23. Misschien toch die PS5 eens inwisselen voor een fatsoenlijke PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09 15:00
Rogar schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:32:
[...]

Ik ben bang dat je gelijk hebt qua realisme van F1 23. Misschien toch die PS5 eens inwisselen voor een fatsoenlijke PC...
Oef pas op wat je doet, ik stond op hetzelfde moment twee jaar geleden. Van F1 naar Iracing en helemaal gegrepen door het virus. Nu paar 1000 euro armer, maar een hele mooie hobby rijker :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
jczuidervaart schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:48:
[...]

Oef pas op wat je doet, ik stond op hetzelfde moment twee jaar geleden. Van F1 naar Iracing en helemaal gegrepen door het virus. Nu paar 1000 euro armer, maar een hele mooie hobby rijker :-)
Ik denk dat dit wel voor 90% van alle mensen in dit topic geldt ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
kroegtijger schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:39:
[...]

Ik voel mij totaaaal niet aangesproken :+

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
jczuidervaart schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:48:
[...]

In principe hoef ik alleen de pc nog. Maar ja, dan wil je ook triple's en bass-shakers enz... Hahaha ja daar vliegen de euro's weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:23
kroegtijger schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:39:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.giphy.com/media/H5C8CevNMbpBqNqFjl/giphy.webp

https://www.techpowerup.com/review/

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aikon schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:51:
Ik wou hier even mijn ervaring posten voor wat betreft de garantieafhandeling van Fanatec.

Direct bij launch heb ik de CSL DD en stuurtje besteld. Pas maanden later werden beide geleverd en kon ik gaan racen. Ik heb Fanatec toen gemailed omdat de garantie al inging op moment van bestellen. Ik hoefde me geen zorgen te maken, ze zouden heel soepel zijn.

Enkele weken nadat de garantie afliep ging 1 van de ledjes van de rpm strip op het stuur kapot :+
Fanatec was heel kortaf: garantie was verlopen. Toen ik ze wees op hun eerdere reactie, was het opeens een fout in hun systeem en tuurlijk had ik nog garantie...

Nah ja, stuurtje ging heen en weer (nog geen 2 weken oid) en... er was niks gedaan, ledje was nog steeds kapot. Ok, soms was die iets minder fel, en soms echt defect. Slecht contactje ofzo, maar dat had ik gemeld.

Stuurtje mocht weer retour en weer binnen 2 weken ontving ik een heel nieuw stuurtje. Al met al dus prima service na wat aandringen.

Wel wat zorgwekkend wellicht dat de led strip niet vervangen kon worden, de kabel loopt helemaal door het stuur. Er zou geen stekkertje zijn bij de strip zelf, dus vervanging buiten garantie zal lastig/kostbaar zijn. Maar dat is (hopelijk niet) van later zorg.

Dus mijn tip: kijk even wanneer je de spullen daadwerkelijk in gebruik genomen (ontvangen) hebt en geloof Fanatec niet direct als ze zeggen dat je buiten garantie bent.

En nu m'n vraag... wellicht let ik er teveel op, maar de blauwe ledjes zijn wel echt significant minder fel dan de gele en rode. Dat was al wel, maar of het zo erg was. Hoe is dat bij jullie? Het betreft een ClubSport Steering Wheel RS maar gok dat veel stuurtjes hetzelfde led stripje gebruiken. Een foto ter illustratie, al vertekend dat altijd wel:

[Afbeelding]
Nog even een update: Fanatec wou nog wat filmpjes en concludeerde:
What i could see on the video seem normal behaviour to me unfortunately. If you wish the workshop can still take a look at it in our workshop, just know that if they are unable to find a issue you would be charged for shipping. Let me know.
Tja... geen verkeerde service, maar ik denk dat het ik maar laat zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:24
Het blijft lastig, de service afdeling van Fanatec :Y

Mijn ervaring hiermee is wel positief. Mijn DD Pro express versie (dec 2021 geleverd) opgestuurd en binnen twee weken gerepareerd retour. Ook hebben ze de plastic kap aan de voorzijde vervangen, want daar zat een beschadiging in. (Kwam zo uit de doos toendertijd, maar ik was er zo blij mee dat ik toen geen aktie had ondernomen).

Ik vind het rot voor mensen die wel problemen ervaren met de service afdeling van Fanatec, maar ik wilde toch ook een positief verhaal delen.

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Aikon schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:33:
[...]

Nog even een update: Fanatec wou nog wat filmpjes en concludeerde:
What i could see on the video seem normal behaviour to me unfortunately. If you wish the workshop can still take a look at it in our workshop, just know that if they are unable to find a issue you would be charged for shipping. Let me know.
Tja... geen verkeerde service, maar ik denk dat het ik maar laat zitten.
Zou je het niet gewoon alsnog doen? Als jij er van overtuigd bent dat er iets niet klopt. Misschien kunnen ze het in de workshop makkelijker zien en zelf ervaren dan via een video die misschien niet het probleem heel duidelijk laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Heb in een grijs verleden wel eens Fanatec spullen gehad, maar als ik de ervaringen hier zo lees blijft het daar wel bij.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
rsnubje schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:06:
[...]

Zou je het niet gewoon alsnog doen? Als jij er van overtuigd bent dat er iets niet klopt. Misschien kunnen ze het in de workshop makkelijker zien en zelf ervaren dan via een video die misschien niet het probleem heel duidelijk laat zien.
Nou overtuigd... de blauwe ledjes zijn duidelijk minder fel dan de andere. Maar het is lastig om te weten in welke mate dat nu normaal is. Heb nu iets meer geraced, en het is niet alsof ze niet fel genoeg zijn om op te vallen, maar het kan beter wat mij betreft.

En het is dus net een nieuw stuur onder garantie, dus in weze is het net door de check gekomen. Al zijn de verzendkosten ook niet eind vd wereld, en laatste kans op garantie.

Ik ben (nogmaals) benieuwd naar jullie meningen:

https://drive.google.com/...ZqSA-/view?usp=drive_link
https://drive.google.com/...ETUO0/view?usp=drive_link

@Rizn @alexbl69 de ervaring is wat gemixed dus, niet perse negatief, maar ja, ze vervangen ook het stuur niet nogmaals gelijk als ik er om vraag ;) Hiervoor overigens wel ook goede ervaringen gehad, toen trilmotor van de pedalen niet werkte. Het is meer dat er te vaak wat kapot gaat blijkbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Aikon schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:56:
[...]

Nou overtuigd... de blauwe ledjes zijn duidelijk minder fel dan de andere. Maar het is lastig om te weten in welke mate dat nu normaal is. Heb nu iets meer geraced, en het is niet alsof ze niet fel genoeg zijn om op te vallen, maar het kan beter wat mij betreft.

En het is dus net een nieuw stuur onder garantie, dus in weze is het net door de check gekomen. Al zijn de verzendkosten ook niet eind vd wereld, en laatste kans op garantie.

Ik ben (nogmaals) benieuwd naar jullie meningen:

https://drive.google.com/...ZqSA-/view?usp=drive_link
https://drive.google.com/...ETUO0/view?usp=drive_link

@Rizn @alexbl69 de ervaring is wat gemixed dus, niet perse negatief, maar ja, ze vervangen ook het stuur niet nogmaals gelijk als ik er om vraag ;) Hiervoor overigens wel ook goede ervaringen gehad, toen trilmotor van de pedalen niet werkte. Het is meer dat er te vaak wat kapot gaat blijkbaar. ;)
Die links zijn niet openbaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik lees hier toch regelmatig mensen die klagen over Fanatec, maar zo ongeveer m'n hele setup hangt ervan aan elkaar, en heb met werkelijk nog niets een probleem ondervonden. Alles werkt zoals je mag verwachten, wordt geleverd op (en soms zelfs voor) het aangegeven tijdstip, zijn helder in communicatie etc. dus ik verbaas me af en toe wel eens over de verhalen die ik hier zie. Heb ik dan zo'n geluk gehad? Of hebben anderen zo'n pech?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
rsnubje schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:07:
[...]

Die links zijn niet openbaar ;)
Nu wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Moet zeggen die in het donker lijken ze redelijk normaal. Weet niet of je doorgaans een hele lichte kamer hebt ofzo, maar dat kan natuurlijk ook een deel van het probleem zijn dat ze zo donker lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:05
kroegtijger schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:09:
Ik lees hier toch regelmatig mensen die klagen over Fanatec, maar zo ongeveer m'n hele setup hangt ervan aan elkaar, en heb met werkelijk nog niets een probleem ondervonden. Alles werkt zoals je mag verwachten, wordt geleverd op (en soms zelfs voor) het aangegeven tijdstip, zijn helder in communicatie etc. dus ik verbaas me af en toe wel eens over de verhalen die ik hier zie. Heb ik dan zo'n geluk gehad? Of hebben anderen zo'n pech?
Denk dat het ervan afhangt of je ooit problemen hebt gehad :) Ik ben heel enthousiast over de producten maar niet over de service die ik krijg als er iets kapot is.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

800 euro voor een DD2, das wel een koopje...
https://fanatec.com/eu-en/black-friday/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:32
@rsnubje, incl QR2 update ook nog eens, dat is inderdaad wel een steal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03
Je zou haast vermoeden dat de 'oude' DD's nu uitgefaseerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ja, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
Heb de CS DD+ in pre-order. Twijfel twijfel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Engineer Stewie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:59:
Heb de CS DD+ in pre-order. Twijfel twijfel…
Als ik heel eerlijk ben zou ik die annuleren en die DD2 nemen. Iets duurder, maar wel volgende week in huis en heel wat meer Nm's

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kroegtijger schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:07:
[...]

Als ik heel eerlijk ben zou ik die annuleren en die DD2 nemen. Iets duurder, maar wel volgende week in huis en heel wat meer Nm's
Hij is 200€ goedkoper als de CS DD+ (heb de PS compatibiliteit niet nodig).

Maar Nm zegt niet alles. Volgens de eerste review is de CS DD(+) in alles beter.

[ Voor 11% gewijzigd door Engineer Stewie op 17-11-2023 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Engineer Stewie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:12:
[...]

Hij is 200€ goedkoper als de CS DD+ (heb de PS compatibiliteit niet nodig).

Maar Nm zegt niet alles. Volgens de eerste review is de CS DD(+) in alles beter.
Nm zegt zeker niet alles inderdaad, maar de eerste reviews zeggen over het algemeen ook nog niet zo heel veel. Eigenlijk kan je pas echt een gefundeerde keuze maken als het ding ook daadwerkelijk uitgeleverd gaat worden en er praktijkervaringen worden gedeeld. Da's echter dan al wel te laat om van die deal te profiteren.... Misschien dat de keuze toch inderdaad wel wat lastiger is dan dat ik in eerste instantie zou denken :F

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kroegtijger schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:23:
[...]

Nm zegt zeker niet alles inderdaad, maar de eerste reviews zeggen over het algemeen ook nog niet zo heel veel. Eigenlijk kan je pas echt een gefundeerde keuze maken als het ding ook daadwerkelijk uitgeleverd gaat worden en er praktijkervaringen worden gedeeld. Da's echter dan al wel te laat om van die deal te profiteren.... Misschien dat de keuze toch inderdaad wel wat lastiger is dan dat ik in eerste instantie zou denken :F
Nee klopt, het is oud vs nieuw.

Ik had mijn CSL DD eigenlijk verkocht om een DD1 te kopen en toen werden de CS DD’s aangekondigd.

Kan nu ook de DD2 kopen (mijn stuur heeft al QR2) en 200€ besparen en nog eens upgraden als er nieuwe podium DD’s komen als ik de noodzaak voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 14-09 15:48
.....Had mij nog zo voorgenomen om niks uit te geven met BlackFriday.... here we go again :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
kosz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:47:
[...]

.....Had mij nog zo voorgenomen om niks uit te geven met BlackFriday.... here we go again :+
Heb ook maar besteld.
Moet de CS DD+ nog annuleren.

Heb van de week al 3 schermen gekocht… goed bezig 🤣

[ Voor 10% gewijzigd door Engineer Stewie op 17-11-2023 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:05
Wat is eigenlijk het real world verschil tussen de fanatec DD2 en de simucube 2 pro? En dit voor een gemiddelde gebruiker dus geen e-sporter ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
gibsonneke schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:40:
Wat is eigenlijk het real world verschil tussen de fanatec DD2 en de simucube 2 pro? En dit voor een gemiddelde gebruiker dus geen e-sporter ofzo.
Kan je over de technische verschillen niet veel zeggen.

Gezien de recente posts hier kan ik echter wel zeggen dat de service van Simucube uitstekend is. Heb de Ultimate en de ActivePedals, en heb mailcontact gehad met een medewerker. Je krijgt bijna direct antwoord terug (in de werkuren althans), en bij problemen kijken ze zelfs de driver na.

Kan nu misschien nog omdat het bedrijf (nog) niet zo groot is, maar je kunt er nu in ieder geval nog je voordeel mee doen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

Ik zag nu op amazon dat het G29 stuur in de aanbieding is voor 204€. Is dit een goede deal als ik wil starten met het upgraden vanuit een controller?

Punt is dat ik op een ps5 speel die in de woonkamer staat. Moet dan vanuit het bankstel gaan racen eventueel met een wheelstand Pro.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Oxigeon schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:48:
Ik zag nu op amazon dat het G29 stuur in de aanbieding is voor 204€. Is dit een goede deal als ik wil starten met het upgraden vanuit een controller?

Punt is dat ik op een ps5 speel die in de woonkamer staat. Moet dan vanuit het bankstel gaan racen eventueel met een wheelstand Pro.
Is zeker geen slecht stuur en zeker niet voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Met de aankomende BF ben ik momenteel aan het kijken naar een eenvoudige setup om nog meer plezier te halen Gran Turismo 7.

Mijn budget is een kleine €500 á €600 waarvoor ik een wheel set en opvouwbare racestoel wil scoren. Momenteel heb ik het volgende op het oog: een Playseat challenge stoel icm T300 RS GT of Logitech G923.

Ik twijfel met name over racestuur set. De T300 komt in vrijwel iedere review als beste uit de test en ook door diverse community’s wordt de set aangeraden. Echter lees ik ook veel problemen over oververhitting en daarmee teruglopende FFB. De Logitech is ondanks mindere techniek en luidruchtiger wel degelijker lijkt het, waardoor ik dus nu twijfel. In hoeverre is het nu echt een ding? Verhalen dat je na 20min spelen je FFB verliest lijkt me alles behalve fijn.

Btw Coolblue heeft de T300RS GT nu in de aanbieding voor €300 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb de G923, werkt perfect, nooit geen issues mee.
En luidruchtig vind ik hem echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gibsonneke schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:40:
Ik heb een DD2 en een SC2 sport, niet helemaal een eerlijke vergelijking aangezien de DD2 een pak krachtiger is maar dat is meteen een "zinloze" feature aangezien het gros van de mensen hem niet op 100% zal rijden.

SC2 is wat smoother onder lage load, dit is puur en alleen het verschil tussen inrunner (Simucube, CSL DD en straks ook de CS DD, Moza e.d.) en outrunner, Podium DD1 / DD2. Dat verschil merk je de eerste paar bochten (als je het al merkt) en daarna merk IK in ieder geval geen verschil meer. Het is allemaal een beetje lood om oud ijzer en de huidige generatie direct drive wheelbases is gewoon heel erg goed, die laatste 2 a 3 procent die nieuwe wheelbases nog gaan brengen in verdere perfectionering zal het gros van de mensen echt niet gaan missen.

De CS DD heeft straks net zoiets als "true force" wat bijvoorbeeld de Logitech DD ook heeft, theoretisch gezien en op papier helemaal geweldig maar A) je bent afhankelijk van de ontwikkelaars van zowel games als de driver bouwers voor een perfecte implementatie en B ) het is echt ook heel veel marketing (en daar maakt een merk als Simucube zich het minst schuldig aan, die komen met de feiten en voegen er weinig lucht aan toe).

DD1 / DD2 waren in de begindagen een beetje mank door de gebrekkige drivers van Fanatec maar dat is inmiddels al weer een jaar of 2 achter ons en ik ben het laatste 1,5 jaar als beta tester eigenlijk nooit meer noemenswaardige problemen tegen gekomen die de werking van de DD1 / 2 belemmeren of mankeren.

Met de BF deal bij Fanatec voor een DD2 met alles er op en er aan is wat mij betreft echt een heeeeeeele goede deal! 5 jaar garantie op de wheelbase, start / stop button, upgrade naar de QR2 base side er al op... kan die CS DD er aan zitten te komen maar als je naar "bang for buck" kijkt met de huidige black friday prijs van de DD2 veegt die de vloer aan met iedere andere wheelbase. Wel een beetje jammer dat mijn DD2 ineens geen fuck meer waard door deze actie van Fanatec is maar dat terzijde ;)

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 19-11-2023 22:18 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor de liefhebber heeft Fanatec eindelijk weer een limited (2023 exemplaren) edition F1-stuur in de aanbieding met BF-korting, nu 399 euro.

Ik vind hem zelf nog steeds bijzonder duur. Zo op het oog is het gewoon een Formula V2.5-stuur dat ik al heb, maar dan met een optionele APM erachter tegen een meerprijs van 100 euro. Ik laat hem schieten...

https://fanatec.com/eu-en/detail/index/sArticle/1923

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 20-11-2023 15:58 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vrijdag mijn DD1 Podium opgestuurd voor RMA. Anderhalf uur bezig geweest met inpakken, had gelukkig nog wat piepschuim over van de nieuwe oven. Verhuisdoos volgepakt en een halve rol tape verder. Verzendkosten verzekerd en aangetekend: 48 euro.

Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:25
(jarig!)
Podium DD2 goed in de aanbieding voor BF. Had hem eigenlijk niet willen kopen want te duur, maar met deze aanbieding toch even nadenken.. misschien dan toch? Kom net thuis, kogel door de kerk, ja!

Uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19:25
Grrrrrene schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:57:
Voor de liefhebber heeft Fanatec eindelijk weer een limited (2023 exemplaren) edition F1-stuur in de aanbieding met BF-korting, nu 399 euro.

Ik vind hem zelf nog steeds bijzonder duur. Zo op het oog is het gewoon een Formula V2.5-stuur dat ik al heb, maar dan met een optionele APM erachter tegen een meerprijs van 100 euro. Ik laat hem schieten...

https://fanatec.com/eu-en/detail/index/sArticle/1923
Begint ook wel een beetje saai te worden die Formula v2.x stuurtjes met elke keer alleen wat andere kleuren en een ander design carbon gebruikt. Deze groenige kleuren ook totaal niet mijn ding... :r

Ze doen al jaren hetzelfde word eens tijd voor iets nieuws of gewoon een limited edition van een random ander stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Psql schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:19:
[...]

Begint ook wel een beetje saai te worden die Formula v2.x stuurtjes met elke keer alleen wat andere kleuren en een ander design carbon gebruikt. Deze groenige kleuren ook totaal niet mijn ding... :r
Dat groen is ook niet mijn ding. Toen ik mijn formula v2.5 kocht, waren er net wat oude F1 sturen in de uitverkoop gegaan (oude voorraad ofzo). Die waren toen vrij cheap en standaard met APM. Deze 2023-versie is standaard duurder dan de Formula v2.5 en biedt niks anders, behalve het kleurtje.
Ze doen al jaren hetzelfde word eens tijd voor iets nieuws of gewoon een limited edition van een random ander stuurtje.
Ik hoop op een F1 stuur met een veel groter grafisch scherm. Maar inderdaad, al die varianten op... Daar ben ik ook wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Afwezig schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:01:
Podium DD2 goed in de aanbieding voor BF. Had hem eigenlijk niet willen kopen want te duur, maar met deze aanbieding toch even nadenken.. misschien dan toch? Kom net thuis, kogel door de kerk, ja!

Uitverkocht.
Dan koop je de set met de RS en verkoop je die voor 200 euro aan mij door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
Grrrrrene schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:46:
[...]

Ik hoop op een F1 stuur met een veel groter grafisch scherm. Maar inderdaad, al die varianten op... Daar ben ik ook wel klaar mee.
Ja zou ik ook wel wat vinden maar alleen als er ook 3rd parties van dat scherm gebruik kunnen maken zoals bijvoorbeeld SimHub. Heb niet echt veel vertrouwen in dat Fanatec dit qua Software voor elkaar krijgt. Zal mogelijk een tijd duren voor dat het probleem vrij is. Ondersteuning voor nieuwe games duurt ook altijd jaren of komt helemaal niet bij ze.

Simhub bijvoorbeeld heeft bij zo goed als elke game release gelijk een update om die nieuwe game te supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psql schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:19:
[...]

Helemaal mee eens, in de begindagen was het nog wel eens echt een mooi stuur en was hij altijd gekoppeld aan de release van de nieuwe F1 game maar aangezien die samenwerking ten einde is gekomen heeft men schijnbaar bij Fanatec een slap excuus gevonden om een zoveelste slap aftreksel van het stuur de markt op te slingeren. Aan de andere kant, dit stuur is tenminste wel meteen beschikbaar, dat kun je van het Bentley stuur niet zeggen en die is ook lelijk :+
Psql schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:25:
[...]

Ja zou ik ook wel wat vinden maar alleen als er ook 3rd parties van dat scherm gebruik kunnen maken zoals bijvoorbeeld SimHub. Heb niet echt veel vertrouwen in dat Fanatec dit qua Software voor elkaar krijgt. Zal mogelijk een tijd duren voor dat het probleem vrij is. Ondersteuning voor nieuwe games duurt ook altijd jaren of komt helemaal niet bij ze.

Simhub bijvoorbeeld heeft bij zo goed als elke game release gelijk een update om die nieuwe game te supporten.
No offence maar volgens mij is Fanatec altijd vrij rap met de support van nieuwe games, dat het jaren duurt of zelfs helemaal niet komt is volgens mij dus niet helemaal waar... of er moet één of andere exotische titel zijn die ik niet mee heb gekregen (en die kans is aanwezig) maar als ik altijd zie hoezeer men loopt te pushen op support voor een nieuwe game bij een aankomende release datum in de beta kanalen dan gaat dat volgens mij best goed.

Probleem met Fanatec maar bijvoorbeeld ook een Moza of Simagic is dat de data transfer via de wheelbase gaat en men op dat vlak liever de kaarten tegen de borst houd, ga je met een GSI Hyper P1 rond rijden maakt het geen fluit uit welke wheelbase er aan vast zit, het VoCore schermpje wat ze gebruiken kan immers gewoon direct aangestuurd worden via SimHub.

Hoewel een scherm op een stuur er leuk uit ziet (en ik nog steeds op zoek ben naar een goed excuus om de GSI Hyper P1 eens aan te schaffen) is het veel handiger om gewoon een losse dash aan je wheelbase te knopen, niet alleen goedkoper maar ook ten alle tijden goed af te lezen op dezelfde positie en je veel meer vrijheid geeft.

Ik heb zelf deze, https://kglcreationlab.co...oard-pc-kgl-ddu4/?lang=en en die bevalt me nog altijd heel erg goed en daar draait het GSI Hyper P1 dashboard ook prima op, kan ik daar alvast aan wennen mocht ik dat excuus ooit nog eens vinden om hem aan te schaffen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door R2D2 op 21-11-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
R2D2 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:24:
[...]

No offence maar volgens mij is Fanatec altijd vrij rap met de support van nieuwe games, dat het jaren duurt of zelfs helemaal niet komt is volgens mij dus niet helemaal waar... of er moet één of andere exotische titel zijn die ik niet mee heb gekregen (en die kans is aanwezig) maar als ik altijd zie hoezeer men loopt te pushen op support voor een nieuwe game bij een aankomende release datum in de beta kanalen dan gaat dat volgens mij best goed.
Jaren is misschien beetje overdreven inderdaad. Maar begint er al mee dat ze for some reason nog nooit een Forza game hebben toegevoegd aan Fanalab, ook geen enkele WRC game behalve WRC generations. Bij de nieuwe EA WRC game snap ik nog wel daar zat het in de eerste versies niet eens de opties in om wat externs te kunnen aansturen.

Terwijl voor al die games bijvoorbeeld SimHub gelijk op dag van de release met een nieuwe versie komt waar gelijk de game support in zit. Mogelijk hebben ze best hun redenen om bepaalde games niet toe te voegen bij Fanatec. Maar met hoe veel via Fanatec software moet is dat toch wel jammer. Ook benieuwd hoe ze dat dus met dat Bentley stuurtje gaan oplossen en wat dan mogelijk is. Dan ook nog maar afwachten of je straks nog zelf een dash zou kunnen maken. Gelukkig kan je tegenwoordig in ieder geval nog wel zelf custom games toevoegen dat in ieder geval je profiles automatisch laden als je een niet ondersteunde game start. Maar van mij mag het wel wat meer open.

Nu een Grid DDU10 dus hier opzich ook geen directe reden om een stuurtje van Fanatec nodig te hebben met een schermpje. Maar zou hier ook niet verkeerd vinden inderdaad om iets als een GSI Hyper P1 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:52
Hi allen,

Na vele jaren niet meer aan racegames gedaan te hebben kriebelt het hier weer. Vele jaren geleden gebruikte ik een stuur van logitech, die rode momo force (simbin games, TOCA touring car). Als ik nu ga zoeken naar sturen/sets duizelt het mij een beetje.

Qua budget zat ik aan max 500 euro te denken, vandaar ook dat oa de fanatec CSL DD (ready to race pack) op het lijstje staat. Dit komt over als serieus spul, maar hoe verhoud dit zich tot de modellen van thrustmaster/logitec in deze prijscategorie? Thrustmaster T300 bijv? Of de logitech G29/923.

Een voordeel van het fanatec spul lijkt mij de mogelijkheid om in de toekomst evt gemakkelijk pedalen oid te upgraden.

thx alvast!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
CSL DD is echt een enorme stap vooruit op dat Thrustmaster en Logitech spul.

Zeker als je budget zover stretched dat je Black Friday deal van vandaag erbij kan nemen, 170 euro voor de load cell en 8Nm upgrade. No-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Psql schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:35:
[...]

Jaren is misschien beetje overdreven inderdaad. Maar begint er al mee dat ze for some reason nog nooit een Forza game hebben toegevoegd aan Fanalab, ook geen enkele WRC game behalve WRC generations. Bij de nieuwe EA WRC game snap ik nog wel daar zat het in de eerste versies niet eens de opties in om wat externs te kunnen aansturen.

Terwijl voor al die games bijvoorbeeld SimHub gelijk op dag van de release met een nieuwe versie komt waar gelijk de game support in zit. Mogelijk hebben ze best hun redenen om bepaalde games niet toe te voegen bij Fanatec. Maar met hoe veel via Fanatec software moet is dat toch wel jammer. Ook benieuwd hoe ze dat dus met dat Bentley stuurtje gaan oplossen en wat dan mogelijk is. Dan ook nog maar afwachten of je straks nog zelf een dash zou kunnen maken. Gelukkig kan je tegenwoordig in ieder geval nog wel zelf custom games toevoegen dat in ieder geval je profiles automatisch laden als je een niet ondersteunde game start. Maar van mij mag het wel wat meer open.

Nu een Grid DDU10 dus hier opzich ook geen directe reden om een stuurtje van Fanatec nodig te hebben met een schermpje. Maar zou hier ook niet verkeerd vinden inderdaad om iets als een GSI Hyper P1 te gebruiken.
Nieuwe Fanalab update en vroeg op forum waarom er nog geen WRC support in zit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rhbVAws.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
Ik zag hem langs komen op het forum. Ik heb WRC inmiddels als custom game toegevoegd dan werkt in ieder geval het automatisch laden van je profiel. Voor de rest gebruik ik gewoon Simhub die gelijk met de WRC patch de functionaliteit al had toegevoegd.

Af en toe zijn ze ook wel eigenwijs en nemen ze ook niets van je aan. Paar vragen terug vroeg iemand nog waarom Forza Motorsport niet ondersteund word uit de Windows Store. Maar hebben ze ook wazige redenen. Maurice zegt ook dat het niet kan werken als custom game. Maar had hem dat een week of wat geleden nog verteld dat prima werkt, alleen Fanalab om een of andere onbekende reden een melding toont. Bij mij werkt dat lokaal inmiddels prima (Door zelf via XML in te stellen) en mijn default Forza Motorsport profiel laad automatisch. Plus dat ook SimHub totaal geen moeite heeft met de game, dus snap niet waarom het dan zo lastig zou zijn om het ook in Fanalab te krijgen.

Een van de redenen dus waarom ik niet voor alles van Fanatec afhankelijk wil zijn.

Ze hebben inmiddels weer een officiele release 453 van de driver waar weer een irritant probleem in zit met alt + tab dat al je FFB verdwijnt met bepaalde games. Dus verstandig om nog even op 451 te blijven hangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Psql op 22-11-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:52
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:56:
CSL DD is echt een enorme stap vooruit op dat Thrustmaster en Logitech spul.

Zeker als je budget zover stretched dat je Black Friday deal van vandaag erbij kan nemen, 170 euro voor de load cell en 8Nm upgrade. No-brainer.
Thx! We gaan het meenemen. Is het overigens met fanatec apparatuur net zo plug and okay als dat met de andere merken(thrust, Logitech)is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:24
@Jsmit86

Ja, in principe wel. Alleen heb je wel veel settings voor de ffb die je naar eigen voorkeur kan tweaken. Voor de bekendste race games staan er basis settings op de fanatec site, die kun je gebruiken als startpunt om de ffb te verfijnen. Dit vergt wel wat leeswerk wat elke instelling doet en een avondje uitproberen. Met een direct drive base voel je meer detail in de ffb dan met belt driven o.i.d.

PSN: riznind

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Psql schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:28:
Ze hebben inmiddels weer een officiele release 453 van de driver waar weer een irritant probleem in zit met alt + tab dat al je FFB verdwijnt met bepaalde games. Dus verstandig om nog even op 451 te blijven hangen.
Is al een fix voor, zal vandaag of morgen nog wel online geslingerd worden gok ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Fanatec is de QR2 hard aan het pushen. BF deals voor de Type M en Type C base side connectors voor resp 30 en 20 euro, enorme saving op de normale prijs.

Vind deze wel tricky; met mijn DD1 in RMA twijfel ik of ik wel in het ecosysteem blijf op termijn, anders zou ik de stap naar QR2 nu meteen maken.

OT maar waarom heb ik zo'n Thrustmaster karmalabel? Ik heb nog nooit een Thrustmaster product gehad :P

[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-11-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 15:24
Dr. Strangelove schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:52:
Fanatec is de QR2 hard aan het pushen. BF deals voor de Type M en Type C base side connectors voor resp 30 en 20 euro, enorme saving op de normale prijs.

Vind deze wel tricky; met mijn DD1 in RMA twijfel ik of ik wel in het ecosysteem blijf op termijn, anders zou ik de stap naar QR2 nu meteen maken.

OT maar waarom heb ik zo'n Thrustmaster karmalabel? Ik heb nog nooit een Thrustmaster product gehad :P
Ik vind het vooral tricky om alles wat wheel base side is nu ook al bij te kopen of gewoon op de tanden te bijten en 2x verzendkosten te nemen. Voor hetzelfde geld zetten ze morgen de wheel base side in promo.

En ik twijfel nu om de shifter er bij te nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Psql schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:28:
Ik zag hem langs komen op het forum. Ik heb WRC inmiddels als custom game toegevoegd dan werkt in ieder geval het automatisch laden van je profiel. Voor de rest gebruik ik gewoon Simhub die gelijk met de WRC patch de functionaliteit al had toegevoegd.

Af en toe zijn ze ook wel eigenwijs en nemen ze ook niets van je aan. Paar vragen terug vroeg iemand nog waarom Forza Motorsport niet ondersteund word uit de Windows Store. Maar hebben ze ook wazige redenen. Maurice zegt ook dat het niet kan werken als custom game. Maar had hem dat een week of wat geleden nog verteld dat prima werkt, alleen Fanalab om een of andere onbekende reden een melding toont. Bij mij werkt dat lokaal inmiddels prima (Door zelf via XML in te stellen) en mijn default Forza Motorsport profiel laad automatisch. Plus dat ook SimHub totaal geen moeite heeft met de game, dus snap niet waarom het dan zo lastig zou zijn om het ook in Fanalab te krijgen.

Een van de redenen dus waarom ik niet voor alles van Fanatec afhankelijk wil zijn.

Jup. Moet ook terug naar 451 helaas.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:47
Dr. Strangelove schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:52:

De QR2 is echt een no brainer. Al helemaal voor deze prijs. Mijn DD1 is echt veel beter met de QR2.. het gebruiks gemak, geen flex, geen metaal tegen metaal irritante geluidjes, meer details... etc...

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ben even de draad kwijt met al die verschillende QR2 versies.
M’n wheelbase is de GT DD Pro.
Heb de Formula V2.5X en BMW GT2 v2 wheel.

Welke QR2 baseside en wheelside moet ik hebben zodat ik beide stuurtjes kan blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Rivanov schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:16:

Welke QR2 baseside en wheelside moet ik hebben zodat ik beide stuurtjes kan blijven gebruiken?
USB C, de andere is voor de DD1 en DD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ekfad schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:13:
[...]

Ik vind het vooral tricky om alles wat wheel base side is nu ook al bij te kopen of gewoon op de tanden te bijten en 2x verzendkosten te nemen. Voor hetzelfde geld zetten ze morgen de wheel base side in promo.

En ik twijfel nu om de shifter er bij te nemen....
In dat geval kan je misschien beter wachten op de wheel side en de base-side voor nu te laten schieten. De besparing bij 2 of meer wheel-sides is groter dan bij 1 base-side. En anders inderdaad 2x shipment betalen, maar dan daalt het voordeel wel weer

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
Rivanov schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:16:

Je moet inderdaad de QR2 Base-side (Type-C) hebben voor de GT DD Pro. De andere is voor Podium DD.

Voor je stuurtjes heb je voldoende aan de normale (metalen) QR2's van 99€. De Pro's zijn echt niet nodig tenzij je echt dat goud mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Voor de metalen QR2 schuift de pre-order een week op om de paar dagen ben benieuwd of die ook nog in de BF-deals komt, ik heb 1tje extra besteld bij de BF DD1 RS wheel
17-11 pre-order 30-11
21-11 pre-order 15-12
22-11 pre-order 22-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Volgens mij maakt het geen moer uit bij Fanatec of je nu dingen los bestelt of in 1 keer, je betaalt elk item toch aparte verzendkosten heb ik het idee. Dus wachten op nog meer aanbiedingen is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
kroegtijger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:29:
[...]

In dat geval kan je misschien beter wachten op de wheel side en de base-side voor nu te laten schieten. De besparing bij 2 of meer wheel-sides is groter dan bij 1 base-side. En anders inderdaad 2x shipment betalen, maar dan daalt het voordeel wel weer
Heb ik ook gedaan.
Enkel nu de base side besteld en kijken of wheel side komende dagen nog online komt als BF deal (denk het niet gezien de pre-order maar wie weet). Daarnaast heb ik slechts 2 sturen die ik moet upgraden, de set die nu beschikbaar is is dus eigenlijk te veel van het goede.

Ik wil mij ook nog een rond stuur bestellen maar die zal waarschijnlijk sowieso met de QR2 komen.
Heb de shifter laten gaan, zal later deze week nog wel zien wat ik er mee doe.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:42:
Volgens mij maakt het geen moer uit bij Fanatec of je nu dingen los bestelt of in 1 keer, je betaalt elk item toch aparte verzendkosten heb ik het idee. Dus wachten op nog meer aanbiedingen is niet nodig.
Ik heb nu €10 verzending betaald voor de QR2 base side type-m, vermoed dat de type-c ook op €10 verzending komt.

[ Voor 25% gewijzigd door Ekfad op 22-11-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:08

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb ook de base side voor mijn Dd2 besteld. Nu vraag ik me alleen af of de wheelside ook zo'n grote discount gaat krijgen? Heb 2 stuurtjes, dus een bundle van 3 zou prima zijn. Ik ben benieuwd.

Mocht dat zo zijn, mag je me altijd taggen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 22-11-2023 15:56 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb de QR2 base side ook maar besteld voor mijn CSL DD. Ik vind het wel wat smerig dat ze dan niet meteen een leuke aanbieding (hoeft niet met 70%+ korting) doen op de wheelside QR's... Maar goed, zelfs met verzendkosten erbij is dit een goede deal. En als ik in de toekomst een keer een ander stuur koop, krijg ik daar vast standaard de QR2 op, dus ergens zal ik toch een keer over moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
We mogen geen inkoopacties doen geloof ik via tweakers. Anders konden we gewoon een paar sets van 3 QR2's aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Grrrrrene schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:11:
Ik heb de QR2 base side ook maar besteld voor mijn CSL DD. Ik vind het wel wat smerig dat ze dan niet meteen een leuke aanbieding (hoeft niet met 70%+ korting) doen op de wheelside QR's... Maar goed, zelfs met verzendkosten erbij is dit een goede deal. En als ik in de toekomst een keer een ander stuur koop, krijg ik daar vast standaard de QR2 op, dus ergens zal ik toch een keer over moeten.
Da's precies waar ik ook al aan dacht. Zal zo ook effe de bestelling eruit gooien. Voor die 3 tientjes kan ie maar vast op de plank liggen 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Meh, QR2 Wheelside van € 99,95 pas in januari 2024 leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
QR2 Baseside (USB-C) ook maar besteld voor € 32,03 incl. verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Rivanov schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:36:
Meh, QR2 Wheelside van € 99,95 pas in januari 2024 leverbaar.
Dat loopt al lekker hard op zeker nu de base-side in de aanbieding is, ik laat mn order lekker staan die staat nog op 15 december. De base-side laat ik wel ff schieten nu ik de DD1 heb besteld gaat de DD waarschijnlijk de deur verlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ook maar een type M besteld. Nu hopen dat ik snel een DD1 heb om hem op te zetten weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Fanatec heeft firmware 454 al klaar.

https://forum.fanatec.com...d-podium-dd-wb-all-wheels

• Dr. Strangelove
Zowaar een snelle reactie gehad van Fanatec. Mijn unit is ontvangen en ik kreeg zojuist een quote voor een repair fee van 60 euro. Helaas geen enkele informatie over wat er gevonden is en hoe het opgelost wordt.

Voor ik betaal toch maar eerst een toelichting gevraagd.

Er staan ook weer nieuwe BF items op de site, voor mij weinig interessants, op de button set na; voor 5 euro wil ik die wel hebben. Even checken hoeveel de verzending is...

Edit: lol 12,08 voor verzending. Dat is evenveel als ze rekenen om mijn DD1 terug te sturen 8)7 Evenveel voor een apparaat van 15kg als een brievenbuspakje van 100 gram...

Ik begrijp hun shipping model echt niet. Als je twee sets neemt wordt de shipping 26 euro, dus ruim twee keer zoveel, en blijft dan gelijk of je er 2 of 10 neemt.

Wat ik trouwens wel vreemd vin is dat als je nu een steering wheel koopt je gratis een QR1 erbij krijgt maar nog steeds 100 euro moet betalen voor een QR2. Dat is hetzelfde als wanneer je een QR2 los zou kopen.

[ Voor 39% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-11-2023 08:56 ]

• Ekfad
Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:47:
Zowaar een snelle reactie gehad van Fanatec. Mijn unit is ontvangen en ik kreeg zojuist een quote voor een repair fee van 60 euro. Helaas geen enkele informatie over wat er gevonden is en hoe het opgelost wordt.

Voor ik betaal toch maar eerst een toelichting gevraagd.

Er staan ook weer nieuwe BF items op de site, voor mij weinig interessants, op de button set na; voor 5 euro wil ik die wel hebben. Even checken hoeveel de verzending is...

Edit: lol 12,08 voor verzending. Dat is evenveel als ze rekenen om mijn DD1 terug te sturen 8)7 Evenveel voor een apparaat van 15kg als een brievenbuspakje van 100 gram...

Ik begrijp hun shipping model echt niet. Als je twee sets neemt wordt de shipping 26 euro, dus ruim twee keer zoveel, en blijft dan gelijk of je er 2 of 10 neemt.

Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat als je nu een steering wheel koopt je gratis een QR1 erbij krijgt maar nog steeds 100 euro moet betalen voor een QR2. Dat is hetzelfde als wanneer je een QR2 los zou kopen.
Ik heb wel interesse in het podium Porsche stuur, maar merk nu dat de hub, de QR en de shifters (tenzij je de clubsport neemt) niet in de actie zitten. Beetje flauw zo....

Edit: Kom ik dan op €615 uit maar loopt de verzending serieus op. Wat het dus eigenlijk duurder maakt dan de set gewoon buiten BF om te kopen.....

Edit2: stickerset vergeten en QR2 vergeten, dus eigenlijk een prijsverschil van €150

[ Voor 7% gewijzigd door Ekfad op 23-11-2023 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:31
Fanatec shifter is al binnen (was de BF deal een paar dagen geleden) - dat ging vrij snel. Al heb ik nooit echt een UPS code gekregen.

Volgend probleem : mounting op een sim-lab GT1 (standaard 80-20 profielen dus)

Ik zie bij sim-lab eigenlijk 2 mogelijke opties

https://sim-lab.eu/en-be/...et-sim-racing-accessories
en
https://sim-lab.eu/en-be/...nt-sim-racing-accessories

Iemand ervaring welke de betere optie is ?

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psql
Hangt beetje af van wat je wilt bereiken natuurlijk qua hoek of plaatsing. Heb die 2de ooit wel gebruikt maar was ik nooit zo'n fan van, had toen de tijd wel wat flex.

Zelf uiteindelijk zo'n simpel plaatje als dit gebruikt https://www.motedis.com/e...ClubSport-Shifter-SQ-V-15 of https://www.murraymotorsp...ter-mounting-plate-srcspf (Lijkt dat deze niet meer los te krijgen is, alleen nog in een set)

[ Voor 3% gewijzigd door Psql op 23-11-2023 14:41 ]

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:31
Ik vermoed dat die eerste motedis optie inderdaad al voldoet.
Shipping kosten zijn ook heel wat draaglijker :)
Dat is dan om verticaal te plaatsen ?
Het enige wat ik daar dan wel bij zie is dat je shifter aan de rechterkant van het profiel wordt bevestigd (binnenkant is sowieso geen optie met de stoel) en dan kan je niet meer aan de switch SEQ / Man.

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

• Psql
Dit plaatje schroef je onder de shifter vast, dus meer horizontaal onder de shifter. Dus je schroeft eerst dit plaatje boven op je aluminium profiel en dan daarna schroef je de shifter van onder vast.

Afbeeldingslocatie: https://www.murraymotorsport.com/media/catalog/product/cache/25578ddad9c07eb4d55a5cc995987fc4/s/r/srcspf_1.jpg

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 08:53
Jimster21 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:15:
Fanatec shifter is al binnen (was de BF deal een paar dagen geleden) - dat ging vrij snel. Al heb ik nooit echt een UPS code gekregen.

Volgend probleem : mounting op een sim-lab GT1 (standaard 80-20 profielen dus)

Ik zie bij sim-lab eigenlijk 2 mogelijke opties

https://sim-lab.eu/en-be/...et-sim-racing-accessories
en
https://sim-lab.eu/en-be/...nt-sim-racing-accessories

Iemand ervaring welke de betere optie is ?
Ik gebruik de eerste en ben daar eigenlijk zeer te spreken over. Eenvoudig te installeren en een stevige constructie. De enige flex in het geheel wordt veroorzaakt doordat de 'arm' waarop die gemonteerd wordt op de GT1 maar één bevestigingspunt heeft aan het rechtopstaande profiel.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
Dank allen! Ook deze bracket besteld (met meteen wat mounts voor de bass exciters die nu ook onderweg zijn, moest iets anders bestellen omdat de DD2 en F1 wheel uitverkocht zijn). :)

Nickname does not reflect reality

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:05
Na de eerdere feedback (met dank daarvoor) besloten om in Fanatec ecosysteem te stappen. Kies ik gezien BF nu best voor een DD2 of toch maar de CS DD?

• Dr. Strangelove
De DD2 is al uitverkocht dus dat is simpel dan ;)

Wel heb je voor 1000 euro de DD1 met een wheel en QR2. Echter die laatste is nog niet leverbaar.

Niet zo'n superdeal denk ik als je voor 700 een CS DD kan krijgen en daarbij voor 200-300 ook een wheel naar keuze hebt. Daar moet je dan echter nog een QR2 lite bij nemen voor 60 euro of voor 100 euro extra een normale QR2, die echter nog niet leverbaar is. Die optie geeft je echter veel meer keuze en ik vermoed dat je met een CS DD met 12Nm ook wel uitkunt ipv de 20Nm van de DD1. Maar dat moet je denk ik ervaren.

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-11-2023 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 23:17
Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:54:

Wel heb je voor 1000 euro de DD1 met een wheel en QR2. Echter die laatste is nog niet leverbaar.

Niet zo'n superdeal denk ik als je voor 700 een CS DD kan krijgen en daarbij voor 200-300 ook een wheel naar keuze hebt. Daar moet je dan echter nog een QR2 lite bij nemen voor 60 euro of voor 100 euro extra een normale QR2, die echter nog niet leverbaar is. Die optie geeft je echter veel meer keuze en ik vermoed dat je met een CS DD met 12Nm ook wel uitkunt ipv de 20Nm van de DD1. Maar dat moet je denk ik ervaren.
De QR2 lite is nu voor 19 euro te krijgen door black friday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Base side ja, maar die hoef je niet te kopen als je nu een nieuwe base koopt. Zit zowel bij de DD1 packages als bij de CS DDs standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:42
tlpeter schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:46:
[...]

De QR2 lite is nu voor 19 euro te krijgen door black friday.
Nee, dat is de base kant. De wheel kant is de normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:08

ikt

De QR2 optie voor mijn situatie (€20 Base-kant QR2 met USB-C + €100 QR2 Wheel-side) kost dus €120 meer dan een wiel + gratis QR1. Is die €120 het waard denken jullie voor deze setup? Is voor een CSL DD 8Nm dus om de kracht gaat het niet, maar het huidige wiel met QR1-Lite slipt als een malle bij krachtrichting-wisseling en dat is niet fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 23:17
ikt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:41:
De QR2 optie voor mijn situatie (€20 Base-kant QR2 met USB-C + €100 QR2 Wheel-side) kost dus €120 meer dan een wiel + gratis QR1. Is die €120 het waard denken jullie voor deze setup? Is voor een CSL DD 8Nm dus om de kracht gaat het niet, maar het huidige wiel met QR1-Lite slipt als een malle bij krachtrichting-wisseling en dat is niet fijn.
Ik heb meteen de QR2 gekocht (ook slippen met QR1). Alle nieuwe stuurtjes komen met QR2 dus als je dat wil dan moet je een keer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:54:

Ik heb de DD2 en rij in automobilista op 42% (10,5Nm). Ik kan wel stellen dat voor mij de CS DD ook goed was geweest :D.

Als je voor een CS DD(+) of DD1 gaat moet je wel altijd een alu QR2 nemen, de QR2 lite beperkt je tot 8Nm en dan is een CS DD wel zonde van het geld. Zelfde voor de CSL sturen, die gaan ook maar tot 8Nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Simucube heeft 10% Black Friday korting t/m 27 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:12
De laatste dag van de BF deals op fanatec is nogal een hit? Moet in de rij staan om de website te bezoeken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waDcKozkRcLz1Z2RxZj6zIDfMso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ppok9YoGI9tfVBKbfngGOLrZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Racing-Paradise schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:59:
De laatste dag van de BF deals op fanatec is nogal een hit? Moet in de rij staan om de website te bezoeken..

[Afbeelding]
Dat heb ik ook en de wachttijd loopt zelfs op... Zit nu al op 23 minuten wachten.
Pagina: 1 ... 117 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.