Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 114 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soji schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:17:
Zijn er inmiddels al mensen hier die hun QR2 binnen hebben die ze maandag 25ste besteld hebben? Hebben jullie ooit een T&T code ontvangen? Lijkt erop in Duitsland dat al veel mensen hun bestelling ontvangen maar hebben alleen nooit hun T&T code gezien...
Ik heb nog nooit een T&T code van Fanatec mogen ontvangen en toch al aardig wat besteld (beta materiaal wordt ook via dezelfde logistiek afgehandeld). Ik zie ze wel altijd in mijn UPS account verschijnen overigens.

Werkt wel meer niet in de shop van Fanatec dus ik heb er eerlijk gezegd ook nooit van opgekeken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 03-10-2023 08:41 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:57
Royvans schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 01:19:
Hoi allemaal,

Ik overweeg een csl DD set van Fanatec aan te schaffen nadat ik in het verleden met veel plezier een Thrustmaster t300 gebruikt heb. Echter voelt blind kopen toch een beetje raar, en daarom ben ik dan ook op zoek naar iemand die deze set heeft in omgeving Delft die mij de csl DD zou willen laten uitproberen.

Ik hoop dat iemand iets voor me kan betekenen!

Groet,

Lucas
Ik heb zelf de overstap gemaakt van een T300 naar een CSL DD 8NM, geloof me, je gaat geen spijt krijgen.

Zelf woon ik in Twente, beetje ver voor je denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
R2D2 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:40:
[...]

Ik heb nog nooit een T&T code van Fanatec mogen ontvangen en toch al aardig wat besteld (beta materiaal wordt ook via dezelfde logistiek afgehandeld). Ik zie ze wel altijd in mijn UPS account verschijnen overigens.

Werkt wel meer niet in de shop van Fanatec dus ik heb er eerlijk gezegd ook nooit van opgekeken ;)
Ik heb in het verleden aardig wat bij Fanatec besteld tussen 2017 en 2021 maar van UPS altijd wel een mail gekregen met een T&T met afzender CARL JOEHNK KG (oude logistics partner?). Maar zelfs dat lijkt nu niet te gebeuren. Ik had zelf ook nog in UPS account gekeken maar dat is het nog heel stil. Misschien inderdaad nog niet onderweg maar is wel vaag en wazig. UPS gaat hier ook geregeld fout dan heb ik dus geen idee of ze een poging gedaan hebben als ik nooit een T&T ontvang 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Soji op 03-10-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 01:38
Soji schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:04:
[...]

Ik heb in het verleden aardig wat bij Fanatec besteld tussen 2017 en 2021 maar van UPS altijd wel een mail gekregen met een T&T met afzender CARL JOEHNK KG (oude logistics partner?). Maar zelfs dat lijkt nu niet te gebeuren. Ik had zelf ook nog in UPS account gekeken maar dat is het nog heel stil. Misschien inderdaad nog niet onderweg maar is wel vaag en wazig. UPS gaat hier ook geregeld fout dan heb ik dus geen idee of ze een poging gedaan hebben als ik nooit een T&T ontvang 8)7
De 5 werkdagen zijn ondertussen wel voorbij, ook hier geen T&T ontvangen. Hoop wel deze week de QR2 te kunnen installeren.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
BarryS schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

De 5 werkdagen zijn ondertussen wel voorbij, ook hier geen T&T ontvangen. Hoop wel deze week de QR2 te kunnen installeren.
Ja hoop ook hier dat deze week nog komt. Maar mocht niets vernomen hebben loop ik denk ik ook nog ff langs pickup point op vrijdag om ff zeker te zijn dat pakketjes niet daar gewoon liggen te wachten en ze weer eens mijn adres niet konden vinden.

Nu hebben ze vandaag wel een nationale feestdag in Duitsland dus zal niet zoveel gebeuren, als het nog steeds in Fanatec magazijn zou staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niket610
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:31
Soji schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:17:
Zijn er inmiddels al mensen hier die hun QR2 binnen hebben die ze maandag 25ste besteld hebben? Hebben jullie ooit een T&T code ontvangen? Lijkt erop in Duitsland dat al veel mensen hun bestelling ontvangen maar hebben alleen nooit hun T&T code gezien...
Ik heb op dinsdagavond (26 september) besteld en kreeg vanochtend 4 e-mails (want 4 losse pakketjes 8)7) van UPS dat ze morgen de bezorging gepland hebben. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:13
Royvans schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 01:19:
Hoi allemaal,

Ik overweeg een csl DD set van Fanatec aan te schaffen nadat ik in het verleden met veel plezier een Thrustmaster t300 gebruikt heb. Echter voelt blind kopen toch een beetje raar, en daarom ben ik dan ook op zoek naar iemand die deze set heeft in omgeving Delft die mij de csl DD zou willen laten uitproberen.

Ik hoop dat iemand iets voor me kan betekenen!

Groet,

Lucas
Als je niemand dichterbij kan vinden, mag je altijd bij mij een rondje komen rijden. Ik woon naast R'dam en heb een GT DD Pro, maar dat zal niet verschillen van de CSL DD. Het is wel de 8Nm-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
niket610 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

Ik heb op dinsdagavond (26 september) besteld en kreeg vanochtend 4 e-mails (want 4 losse pakketjes 8)7) van UPS dat ze morgen de bezorging gepland hebben. Ben benieuwd!
Bij je orders in Fanatec account is je T&T ook terug te vinden als je de desktop website bekijkt? Ik heb inmiddels nog steeds niets ontvangen qua T&T en mijn account is ook leeg. Alleen bij mijn een na laatste order zie ik UPS T&T staan.

Maar omdat jij morgen binnen krijgt dacht ik toch ik loop gewoon ff bij het afhaalpunt langs, en wat schetst mijn verbazing mijn 2 pakketjes lagen daar dus gewoon al. 8)7 Dus inmiddels mijn QR2 binnen maar toch erg irritant dat ze niet in staat zijn de juiste info te delen. Zelfs in mijn UPS account niets terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niket610
Soji schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:57:
[...]

Bij je orders in Fanatec account is je T&T ook terug te vinden als je de desktop website bekijkt? Ik heb inmiddels nog steeds niets ontvangen qua T&T en mijn account is ook leeg. Alleen bij mijn een na laatste order zie ik UPS T&T staan.
Ja daar zie ik netjes het UPS tracking Number.
Maar omdat jij morgen binnen krijgt dacht ik toch ik loop gewoon ff bij het afhaalpunt langs, en wat schetst mijn verbazing mijn 2 pakketjes lagen daar dus gewoon al. 8)7
Top! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
niket610 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

Hmz.. ik zie al dagen staan op de Fanatec website Order Status Completelly shipped. Echter zie ik daar geen Trace nummer staan en ook als ik inlog op mijn UPS.com account en kijk naar bij wat onderweg is naar mij dan staat daar niks tussen. En ik heb maandag nacht besteld, dus nog voor jou. Ik snap er echt helemaal niks van.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
niket610 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:30:
[...]

Ja daar zie ik netjes het UPS tracking Number.
Waar in je profiel zie jij deze staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niket610
BarryS schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:05:
[...]

Waar in je profiel zie jij deze staan dan?
Bij My account > Orders > Bij de order op View klikken. En dan staat het daar in het grijze vlak onder de product(en) die je besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
niket610 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:17:
[...]

Bij My account > Orders > Bij de order op View klikken. En dan staat het daar in het grijze vlak onder de product(en) die je besteld hebt.
Dank je voor je antwoord. Helaas staat daar bij mij geen T&T nummer alleen een order nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niket610
BarryS schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:03:
[...]

Hmz.. ik zie al dagen staan op de Fanatec website Order Status Completelly shipped. Echter zie ik daar geen Trace nummer staan en ook als ik inlog op mijn UPS.com account en kijk naar bij wat onderweg is naar mij dan staat daar niks tussen. En ik heb maandag nacht besteld, dus nog voor jou. Ik snap er echt helemaal niks van.
Misschien ligt het ook nog aan welke producten je precies besteld hebt. Ik heb bijv. de QR2 Lite gekozen; wellicht is die sneller leverbaar dan de gewone of Pro... (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
BarryS schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:19:
[...]

Dank je voor je antwoord. Helaas staat daar bij mij geen T&T nummer alleen een order nummer.
Normaal zou je onder Shipping type een 4de regel moeten krijgen met Tracking number. Bij een oude order van mij van eind 2021 staat er wel 1. Maar bij mijn QR2 bestelling is ie ook nog steeds niet gevuld. Ondanks dat heb ik gelukkig de QR2 bundel wel binnen nu.

Misschien ook eens proberen bij een ophaalpunt bij jou in de buurt. Misschien ligt ie daar al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
niket610 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:20:
[...]

Misschien ligt het ook nog aan welke producten je precies besteld hebt. Ik heb bijv. de QR2 Lite gekozen; wellicht is die sneller leverbaar dan de gewone of Pro... (?)
Ik 1x de Pro bundle voor de DD1 en 1x de normale QR2, op moment van bestellen stonden ze nog op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Soji schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:22:
[...]

Normaal zou je onder Shipping type een 4de regel moeten krijgen met Tracking number. Bij een oude order van mij van eind 2021 staat er wel 1. Maar bij mijn QR2 bestelling is ie ook nog steeds niet gevuld. Ondanks dat ik gelukkig de QR2 bundel wel binnen heb.

Misschien ook eens proberen bij een ophaalpunt bij jou in de buurt. Misschien ligt ie daar al.
Ik zag jou post over langsgaan bij het afhaalpunt. Net gekeken, maar dichtstbijzijnde is 2.4 KM vanaf mijn woning, maar ik heb er 3 op 2.4 KM en nog eens 2 op 2.8 KM, ik zou dus niet weten bij welke ik langs moet gaan.

Edit: Nog even op de history van de deurbel gekeken, geen gemiste UPS.

[ Voor 5% gewijzigd door BarryS op 03-10-2023 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 20:36
Ik heb laatst weer een paar keer geracet na ruim 10 jaar niet en vond het wel erg leuk. Heb ook wat meer vrije tijd dus overweeg een set te kopen. Moet allemaal beetje op budget want als ik m’n gang ga krijgt m’n betere helft denk ik een hartaanval als de de factuur ziet. Zat te denken aan een fanatec CSL DD 8Nm, Clubsport wheel formula v2.5 en CSL pedals met Load Cell kit. Dat op een playseat challenge ben ik voor rond de 1000 euro klaar. Misschien nog even wachten tot Black Friday in de hoop op een betere aanbieding. Mijn redenatie was; ik zal waarschijnlijk nooit een behoefte hebben aan een stuur met meer opties dus dat is sowieso een redelijk veilige investering. De CSL DD biedt een goede prijs/kwaliteit verhouding en voorlopig voldoende gevoel als “instapper”, DD heeft wel m’n voorkeur omdat die niet zo veel geluid maken. Dit kan voorlopig nog prima bij de monitoren die ik ook op m’n thuiswerkplek gebruik. Klinkt dit logisch of zijn er voor dat geld betere keuzes te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afwezig schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:45:
Ik heb laatst weer een paar keer geracet na ruim 10 jaar niet en vond het wel erg leuk. Heb ook wat meer vrije tijd dus overweeg een set te kopen. Moet allemaal beetje op budget want als ik m’n gang ga krijgt m’n betere helft denk ik een hartaanval als de de factuur ziet. Zat te denken aan een fanatec CSL DD 8Nm, Clubsport wheel formula v2.5 en CSL pedals met Load Cell kit. Dat op een playseat challenge ben ik voor rond de 1000 euro klaar. Misschien nog even wachten tot Black Friday in de hoop op een betere aanbieding. Mijn redenatie was; ik zal waarschijnlijk nooit een behoefte hebben aan een stuur met meer opties dus dat is sowieso een redelijk veilige investering. De CSL DD biedt een goede prijs/kwaliteit verhouding en voorlopig voldoende gevoel als “instapper”, DD heeft wel m’n voorkeur omdat die niet zo veel geluid maken. Dit kan voorlopig nog prima bij de monitoren die ik ook op m’n thuiswerkplek gebruik. Klinkt dit logisch of zijn er voor dat geld betere keuzes te maken?
Ik denk dat je weinig andere keuzes hebt als je op een budget zit maar wel een toekomstbestendige set wilt hebben,

De Formula V2.5 vind ik nog altijd één van de betere stuurtjes uit de Fanatec line-up als je kijkt naar "bang for buck" MAAR het is wel een relatief klein stuurtje. Ik moet daar altijd weer even aan wennen als ik wissel met de Podium Porsche en het zou fijn zijn als Fanatec eens een keer een Podium variant zou gaan maken van het McLaren stuurwiel, iets als de Gomez X29 zou echt perfect zijn wat dat betreft https://gomezsimindustries.com/en-nl/products/x-29

Wachten tot Black Friday kun je doen als je geen haast hebt, Fanatec heeft altijd wel een "bundel" in de aanbieding alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat als ze een paar goede deals hebben de website er de helft van de dag uit ligt (dat gebeurd nogal snel bij Fanatec ;) ).

Playseat Challenge is misschien nog iets om te heroverwegen (in verband met de loadcell op het rempedaal) al zou ik zo 1-2-3 ook geen echt alternatief weten, misschien Marktplaats eens in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
Zojuist de Fanatec QR2, QR2 Pro en Base-Side M ontvangen. Geen track en trace per mail ontvangen, geen entries in mijn UPS account en ook geen track en trace op de Fanatec site bij mijn orders. Toevallig werkte ik vandaag thuis en stond zojuist UPS voor de deur. Dit zou beter moeten kunnen. Wel blij dat ze binnen zijn!

Ik begrijp nu ook meteen waarom de verzendkosten voor deze 3 kleine doosjes zo hoog waren. Ze worden gewoon als 3 losse pakketjes verzonden. Je betaald dus verzendkosten per doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:32
Geen idee wat de omzet van Fanatec is maar als ik dit zo hoor heeft Tante Truus met een HTML 1.0 webshop haar logistieke proces beter op orde dan zij. Komt weinig professioneel en nogal klantonvriendelijk over.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:53
Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:57:
Geen idee wat de omzet van Fanatec is maar als ik dit zo hoor heeft Tante Truus met een HTML 1.0 webshop haar logistieke proces beter op orde dan zij. Komt weinig professioneel en nogal klantonvriendelijk over.
Duitsers en software zijn niet zo'n goede combi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Afwezig schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:45:
Misschien de QR2 overwegen als het echt stil moet zijn. Standaard wordt volgens mij alles nog met QR1 geleverd. Het is een beetje geluk hebben of de QR1 stil is als ik de berichten goed heb gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soji
BarryS schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:43:
Zojuist de Fanatec QR2, QR2 Pro en Base-Side M ontvangen. Geen track en trace per mail ontvangen, geen entries in mijn UPS account en ook geen track en trace op de Fanatec site bij mijn orders. Toevallig werkte ik vandaag thuis en stond zojuist UPS voor de deur. Dit zou beter moeten kunnen. Wel blij dat ze binnen zijn!

Ik begrijp nu ook meteen waarom de verzendkosten voor deze 3 kleine doosjes zo hoog waren. Ze worden gewoon als 3 losse pakketjes verzonden. Je betaald dus verzendkosten per doosje.
Mooi dat je ze nu ook binnen hebt. Toch wel bijzonder inderdaad dat je vanuit geen enkele optie ook maar iets terug ziet. Bij mij exact hetzelfde.

Verzenden is inderdaad wel erg duur door dat ze los verzenden. Maar ze hebben ook dat heel raar geregeld. Want 1x QR2 kost iets van 12€, als je er 2 wilt kost het 26€ aan verzenden dan is 2 losse orders maken goedkoper. Wil je er 3x een QR2 bestellen blijft het die 26€. Terwijl een veel grotere doos van een DD1 maar weer 14€ kost ofzo. Dan nog maar hopen dat je de losse pakketjes op dezelfde dag krijgt. Wel eens met een stuurtje gehad dat in 4 dozen kwam maar de Podium Hub kwam dus een paar dagen later :|

Van logistiek heeft Fanatec niet veel kaas gegeten en de partners die ze kiezen om het te regelen lijken ook niet echt competent. Je zou toch zeggen als je naar een nieuwe gaat dat het beter moet gaan dan je oude.

Gelukkig onze spullen binnen hebben we er ff geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StNd
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-05 14:33
Op 2 oktober ook een bestelling geplaatst bij Fanatec, maar als ik dit hier allemaal lees, het stelt me niet meteen gerust.

Tot nu toe 2 mails van hen: Order recieved en Order processed. Geen T&T ontvangen op dit moment. Ik heb wel een invoice van hun die aangeeft dat Delivery Date 04/10 is. Maar geen idee hoe betrouwbaar dat is.
Op de site van Fanatec staat enkel ordernummer, ook geen T&T.

UPS kennende droppen ze pakketten af in een ophaalpunt. Wat problematisch is als je geen berichten krijgt :)

Wel even meegeven: ik heb werkelijk 0 geduld, dus ik ben me heel waarschijnlijk veel te vroeg zorgen aan het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
Die datum op je invoice zegt niets. Ik had een bestelling op 25 Sept gedaan en op de invoice stond 26 Sept als delivery date. Voor mijn bestelling echter nooit een T&T gezien. Uiteindelijk lag pakket dus bij afhaalpunt. Via de code op pakketjes wel nog even naar de history gekeken en shipping label was pas 29ste aangemaakt en 2 okt deden ze de bezorgpoging. Dan uiteindelijk zelf op 3okt opgehaald bij afhaalpunt, wat een gok was want geen T&T.

Nu dus voor jou wel wat te vroeg om je nu al zorgen te maken. Zou zo maar kunnen dat je morgen of vrijdag wel in eens nog wat mailtjes krijgt met T&T info. Ze geven immers zelf ook aan dat het tot 5 werkdagen kan duren voor het daadwerkelijk verzonden is. Misschien deze week kan het nog wel iets langer duren, want dinsdag was een vrije dag in Duitsland en dus maandag meeste ook wel vrij.

[ Voor 8% gewijzigd door Soji op 04-10-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik had uiteindelijk bij mijn GT DD pro wel een tracking code. Gisteren de QR2 besteld, maar nog geen tracking code gezien bij die order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StNd
Soji schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:51:
Die datum op je invoice zegt niets. Ik had een bestelling op 25 Sept gedaan en op de invoice stond 26 Sept als delivery date. Voor mijn bestelling echter nooit een T&T gezien. Uiteindelijk lag pakket dus bij afhaalpunt. Via de code op pakketjes wel nog even naar de history gekeken en shipping label was pas 29ste aangemaakt en 2 okt deden ze de bezorgpoging. Dan uiteindelijk zelf op 3okt opgehaald bij afhaalpunt, wat een gok was want geen T&T.

Nu dus voor jou wel wat te vroeg om je nu al zorgen te maken. Zou zo maar kunnen dat je morgen of vrijdag wel in eens nog wat mailtjes krijgt met T&T info. Ze geven immers zelf ook aan dat het tot 5 werkdagen kan duren voor het daadwerkelijk verzonden is. Misschien deze week kan het nog wel iets langer duren, want dinsdag was een vrije dag in Duitsland en dus maandag meeste ook wel vrij.
Tnx om te bevestigen dat die leverdatum op de Invoice geen indicatie is. Ik kijk nog even de kat uit de boom, zal allemaal wel goed verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 20:36
R2D2 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:55:
[...]

Ik denk dat je weinig andere keuzes hebt als je op een budget zit maar wel een toekomstbestendige set wilt hebben,

De Formula V2.5 vind ik nog altijd één van de betere stuurtjes uit de Fanatec line-up als je kijkt naar "bang for buck" MAAR het is wel een relatief klein stuurtje. Ik moet daar altijd weer even aan wennen als ik wissel met de Podium Porsche en het zou fijn zijn als Fanatec eens een keer een Podium variant zou gaan maken van het McLaren stuurwiel, iets als de Gomez X29 zou echt perfect zijn wat dat betreft https://gomezsimindustries.com/en-nl/products/x-29

Wachten tot Black Friday kun je doen als je geen haast hebt, Fanatec heeft altijd wel een "bundel" in de aanbieding alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat als ze een paar goede deals hebben de website er de helft van de dag uit ligt (dat gebeurd nogal snel bij Fanatec ;) ).

Playseat Challenge is misschien nog iets om te heroverwegen (in verband met de loadcell op het rempedaal) al zou ik zo 1-2-3 ook geen echt alternatief weten, misschien Marktplaats eens in de gaten houden.
Ik heb laatst gereden met een Fanatec Podium Wheel, even opgezocht maar die variant was 27 centimeter. De clubsport formula wheel v2.5 is 26 centimeter, het stuur wat je in de link heb gezet 29. Relatief gezien is het natuurlijk wel ruim 10% groter maar in absolute zin is het “maar” 3cm. Is dat echt merkbaar / hinderlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:36
Rivanov schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:01:
[...]

Gebruik jij je set enkel op PC of ook op Xbox? Want als je enkel op PC gebruikt dan zijn er zoveel betere pedalen te verkrijgen. Zeker in de laatste maanden zijn er heel veel fabrikanten bijgekomen met hele degelijke en betaalbare pedalen.

Ik heb zelf de BJ Steel F1 Pro pedals en die zijn top.
Vanuit een ander topic.

Ik heb nu de CSL Elite pedalen met loadcell. Game 99% op PC maar wil Xbox eigenlijk wel open houden.

Maar ja, die vorige pedalen kostten 100 euro, elke upgrade is meteen 400-600 euro volgens mij.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Phusebox schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:06:
[...]

Vanuit een ander topic.

Ik heb nu de CSL Elite pedalen met loadcell. Game 99% op PC maar wil Xbox eigenlijk wel open houden.

Maar ja, die vorige pedalen kostten 100 euro, elke upgrade is meteen 400-600 euro volgens mij.
Ik wilde ook geen nieuwe pedalen en heb de volgende onderdelen besteld en gemonteerd:
Pedalset
Springset
Ik moet zeggen dat deze uitbreiding meer gevoel in het gaspedaal brengt en met installatie van de gele veer er meer travel op de rem is ontstaan. Let op ik had al een mod op de loadcell-pedalen van 3Drap.it:
Brake mod progressive

Al met al ook wel een redelijke investering, maar niet zo veel als een hele nieuwe set. Waarbij je trouwens ook weer een oplossing (DriveHub) nodig hebt om de pedalen met de base te combineren (indien je alleen op console speelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afwezig schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:56:
[...]

Ik heb laatst gereden met een Fanatec Podium Wheel, even opgezocht maar die variant was 27 centimeter. De clubsport formula wheel v2.5 is 26 centimeter, het stuur wat je in de link heb gezet 29. Relatief gezien is het natuurlijk wel ruim 10% groter maar in absolute zin is het “maar” 3cm. Is dat echt merkbaar / hinderlijk?
Ja dat verschil merk je. De Formula V2.X voelt een stukje "zenuwachtiger" en rijdt ik met lagere FFB settings dan de Podium Porsche 911. Het is ook niet "hinderlijk" maar een Formule auto rijden met een groot rond stuur is wel een merkbaar andere ervaring dan met een wat compacter stuurtje en andersom geld dat net zo.

Nadeel van een groter stuurwiel is dat je eventuele speling in een QR ook wat beter voelt, dat is met de QR2 niet meer van toepassing overigens. Ander "nadeel" is dat een groter stuurwiel vaak ook een hoger gewicht met zich mee brengt, een Podium Porsche op een CSL-DD 8Nm wheelbase is echt "kantje randje" wat mij betreft.

Dus niet zozeer "slechter" of "hinderlijk" maar wel echt voelbaar "anders" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
tlpeter schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:30:
Ik had uiteindelijk bij mijn GT DD pro wel een tracking code. Gisteren de QR2 besteld, maar nog geen tracking code gezien bij die order.
Deze is dus gisteren aangekomen. De avond ervoor smsjes met de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Hmm beetje vervelend issue. Zojuist mijn load cell (csl) binnen gekregen en op men rig gemonteerd. Deze reageert goed maar helaas lijkt het erop alsof mijn gaspedaal is overleden. Deze reageert nergens meer op in game (Forza op Xbox). Ook niet binnen Windows aangezien ik dat ook even wilde testen.

Ik dacht wellicht mijn rem die ik over heb aan te sluiten als gas maar dat lukt volgens mij niet of wel? Want die heeft geen poort extra en ben bang dat als ik het verkeerd aansluit mijn nieuwe rem ook overlijdt…

Iemand tips of tricks?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:44
Mijn god @uchiha tijntje
Ik had exáct hetzelfde issue toen ik destijds de Fanatec Load Cell Brake aansloot. M'n gaspedaal was daarna ook overleden. Is overigens een bekend issue wanneer je op Reddit en andere simrace fora gaat kijken, dat ze klaarblijkelijk nog stééds niet hebben opgelost.

Zit niets anders op dan contact opnemen met Fanatec en om een nieuwe te vragen. Ze willen echter eerst de oude terug hebben, die gaan ze onderzoeken en dan krijg je pas een nieuwe.

Gaat dus nog wel even duren voor je.

Ik heb eventueel nog een set pedalen hier voor je liggen die je van mij mag overnemen om de tijd te overbruggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 11-10-2023 15:25 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Rivanov schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:24:
Mijn god @uchiha tijntje
Ik had exáct hetzelfde issue toen ik destijds de Fanatec Load Cell Brake aansloot. M'n gaspedaal was daarna ook overleden. Is overigens een bekend issue wanneer je op Reddit en andere simrace fora gaat kijken, dat ze klaarblijkelijk nog stééds niet hebben opgelost.

Zit niets anders op dan contact opnemen met Fanatec en om een nieuwe te vragen. Ze willen echter eerst de oude terug hebben, die gaan ze onderzoeken en dan krijg je pas een nieuwe.

Gaat dus nog wel even duren voor je.

Ik heb eventueel nog een set pedalen hier voor je liggen die je van mij mag overnemen om de tijd te overbruggen.
Ja echt klote. Dit is wel een domper op het plezier. Is het mogelijk om de rem te gebruiken als gas of werkt dat niet? Ik ga na morgen op vakantie voor 10 dagen en zie ook geen mogelijkheid om hem daarvoor nog terug te sturen…. Misschien dat ik een nieuw gaspedaal bestel en zie het na mijn vakantie weer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:30:
[...]

Ja echt klote. Dit is wel een domper op het plezier. Is het mogelijk om de rem te gebruiken als gas of werkt dat niet? Ik ga na morgen op vakantie voor 10 dagen en zie ook geen mogelijkheid om hem daarvoor nog terug te sturen…. Misschien dat ik een nieuw gaspedaal bestel en zie het na mijn vakantie weer..
Nee dat werkt niet. Je kunt wel de rem met de koppeling verwisselen.. maar het gaspedaal blijft het gaspedaal helaas.

Het is een known issue met de Load Cell Brake Pedals dat die de throttles kapot maken. Dus grote kans dat je hetzelfde gaat krijgen met je nieuwe gaspedaal.

Je kunt dan beter voor de Fanatec Clubsport Pedals V3 gaan. Die zijn meteen Load Cell.

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 11-10-2023 15:35 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Rivanov schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:34:
[...]

Nee dat werkt niet. Je kunt wel de rem met de koppeling verwisselen.. maar het gaspedaal blijft het gaspedaal helaas.
Ik zie ook geen los gaspedaal te koop. Wel een losse rem en een losse clutch... maar geen gas. Of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:35:
[...]

Ik zie ook geen los gaspedaal te koop. Wel een losse rem en een losse clutch... maar geen gas. Of kijk ik verkeerd?
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Rivanov schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:34:
[...]

Het is een known issue met de Load Cell Brake Pedals dat die de throttles kapot maken. Dus grote kans dat je hetzelfde gaat krijgen met je nieuwe gaspedaal.

Je kunt dan beter voor de Fanatec Clubsport Pedals V3 gaan. Die zijn meteen Load Cell.
Dat is me te gortig. Ik dacht een leuke setup te hebben voor Forza, maar met dit soort geneuzel vergaat het plezier me vrij snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:51:
[...]

Dat is me te gortig. Ik dacht een leuke setup te hebben voor Forza, maar met dit soort geneuzel vergaat het plezier me vrij snel.
Je hebt ook een leuke setup. Enkel die Load Cell Brake is 50/50 dat hij goed werkt i.c.m. je Throttle. Helaas heeft Fanatec dit dus nog steeds niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Rivanov schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:58:
[...]

Je hebt ook een leuke setup. Enkel die Load Cell Brake is 50/50 dat hij goed werkt i.c.m. je Throttle. Helaas heeft Fanatec dit dus nog steeds niet op orde.
Nu maar melding gemaakt en gevraagd of ik heel mijn zwikkie aan pedalen kan ruilen voor de Elite pedals v2 met wat bijbetaling. Ik ben bang dat als dit een maand duurt met allerlei geneuzel zonder dat ik kan spelen ik de zin kwijt ben terwijl ik echt enorm veel plezier heb gehad de laatste week. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:51:
[...]

Nu maar melding gemaakt en gevraagd of ik heel mijn zwikkie aan pedalen kan ruilen voor de Elite pedals v2 met wat bijbetaling. Ik ben bang dat als dit een maand duurt met allerlei geneuzel zonder dat ik kan spelen ik de zin kwijt ben terwijl ik echt enorm veel plezier heb gehad de laatste week. :)
Om die reden heb ik toen via Marktplaats een tweedehands pedalen setje gekocht, om in ieder geval vooruit te kunnen in de tijd dat m'n pedalen bij Fanatec lagen. Beetje overkill misschien, maar ik moest toen iets. :+

Die set ligt nu dus ook hier weer te verstoffen inmiddels haha.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 11-10-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StNd
Hier is alles uiteindelijk binnen gekomen op dinsdag. Enkel een t&t te zien via de website van Fanatec. Nul mails ontvangen van hun of ups. Had ik zelf niet gekeken, ik had niet geweten dat ze dinsdag kwamen. Dat kan beter.

Soit, apparatuur is binnen (GT DD Pro 8nM; Load Cell Brake) en staat op de rig. Werkt als een tiet.
Volgend jaar komen de V2 of V3 pedalen er en een nieuw stuur (om ook op xbox te kunnen gamen).

Wel diep he, die rabbithole? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:26
Hier willenn we ook de overstap naar DD gaan maken en ik twijfel nog tussen het standaard stuur bij de Ready2Race bundle van Fanatec en het McLaren GT3 stuur.

csl-steering-wheel-p1-v2
mclaren-gt3-v2

Zijn er hier mensen met ervaring met beide die mij wellicht de een of andere kant op kunnen helpen qua keuze?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
BSTNjitRam schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:14:
Hier willenn we ook de overstap naar DD gaan maken en ik twijfel nog tussen het standaard stuur bij de Ready2Race bundle van Fanatec en het McLaren GT3 stuur.

csl-steering-wheel-p1-v2
mclaren-gt3-v2

Zijn er hier mensen met ervaring met beide die mij wellicht de een of andere kant op kunnen helpen qua keuze?
Beide nemen. ;)
Formula wagens met een rond stuur rijden is gewoon erg vreemd. En auto’s met een rond stuur met een Formula wheel rijden idem.

Om die reden heb ik ook twee verschillende wheels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-06 12:08

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Rivanov schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:31:
[...]

Beide nemen. ;)
Formula wagens met een rond stuur rijden is gewoon erg vreemd. En auto’s met een rond stuur met een Formula wheel rijden idem.

Om die reden heb ik ook twee verschillende wheels. :)
De McLaren GT3 is ook geen formule wagen, maar een "gewone" wagen 😉

Ik heb zelf alleen het GT3 stuur en die bevalt super. Geen probleem mee om daar met gewone auto's mee te rijden.

[ Voor 15% gewijzigd door d.bakker84 op 11-10-2023 17:55 ]

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:26
Twee sturen gaat hem sowieso niet worden, ik rij al jaren F1 games etc met een rond stuur en daar is voor mij niets vreemds aan.
De set met het McLaren stuur is 80 euro duurder dus ik was voornamelijk benieuwd of dat het verschil in prijs waard is. De extra knoppen en clutch pedals heb ik niet nodig dus als beide sturen gewoon voldoen als stuur dan zullen ze beide prima voldoen.

Denk eerlijk gezegd dat ik persoonlijk de upgrade naar een load cell rempedaal het meer waard ga vinden dan een ander stuur, als is de load cell met 140 euro wel bijna 2x zo duur (en ik las hier dat de load cell upgrade blijkbaar een 50% kans heeft om je gaspedaal te bricken, wat natuurlijk ook niet helpt bij het overhalen om de load cell te halen ;P)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
BSTNjitRam schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:05:
Twee sturen gaat hem sowieso niet worden, ik rij al jaren F1 games etc met een rond stuur en daar is voor mij niets vreemds aan.
De set met het McLaren stuur is 80 euro duurder dus ik was voornamelijk benieuwd of dat het verschil in prijs waard is. De extra knoppen en clutch pedals heb ik niet nodig dus als beide sturen gewoon voldoen als stuur dan zullen ze beide prima voldoen.

Denk eerlijk gezegd dat ik persoonlijk de upgrade naar een load cell rempedaal het meer waard ga vinden dan een ander stuur, als is de load cell met 140 euro wel bijna 2x zo duur (en ik las hier dat de load cell upgrade blijkbaar een 50% kans heeft om je gaspedaal te bricken, wat natuurlijk ook niet helpt bij het overhalen om de load cell te halen ;P)
Load Cell Pedalen zijn sowieso de beste upgrade die je kunt doen voor een simrig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Heeft er iemand de Club Sport pedals v3 en een Xbox en Forza? :P

Zo ja, werkt de vibration motor voor de rem en het gas in Forza? En zo ja, wat is je ervaring ermee.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-10-2023 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Speciaal voor @uchiha tijntje heeft Dan een video gemaakt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
Leuke tips. Maar de apparatuur die laat zien tijdens z'n aanbevelingen gaan in totaal al rap richting de 25-30K :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
alexbl69 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:15:
[...]

Leuke tips. Maar de apparatuur die laat zien tijdens z'n aanbevelingen gaan in totaal al rap richting de 25-30K :).
Ja maar hij is ook een Professional GT Race Car Driver 11!!!111!!

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 14:21
uchiha tijntje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:33:
Heeft er iemand de Club Sport pedals v3 en een Xbox en Forza? :P

Zo ja, werkt de vibration motor voor de rem en het gas in Forza? En zo ja, wat is je ervaring ermee.
Geen idee of het werkt onder Forza, maar wel ervaring met de standaard trilmotoren in andere games. Kort samengevat: verwacht er niet teveel van. De trillingen zijn veel te licht om echt iets door te kunnen geven naar mijn mening. Bij het gaspedaal gaat het nog enigszins, als je zonder schoenen rijdt. Bij de rem komt nagenoeg niks meer door als je de rem goed ingedrukt hebt. De motoren zijn gewoon te licht.

Ik heb zelf een aftermarkter setje gekocht bij https://www.sim-3d.co.uk/...sa=true&sbp=false&q=false. Dat is een wereld van verschil. Echter dit zal niet werken met de Xbox, omdat het extra software nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

dhrto schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

Geen idee of het werkt onder Forza, maar wel ervaring met de standaard trilmotoren in andere games. Kort samengevat: verwacht er niet teveel van. De trillingen zijn veel te licht om echt iets door te kunnen geven naar mijn mening. Bij het gaspedaal gaat het nog enigszins, als je zonder schoenen rijdt. Bij de rem komt nagenoeg niks meer door als je de rem goed ingedrukt hebt. De motoren zijn gewoon te licht.

Ik heb zelf een aftermarkter setje gekocht bij https://www.sim-3d.co.uk/...sa=true&sbp=false&q=false. Dat is een wereld van verschil. Echter dit zal niet werken met de Xbox, omdat het extra software nodig heeft.
Thanks :) Is het voor mij duidelijk dat het de meerprijs voor de motors niet waard is, zeker met het risico dat het mogelijk niet goed ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:23

Melkaz

Melkazar

Interessant, ik had op 9 oktober de Type-M bundel en 2 losse QR2s besteld op Fanatec, bij de artikelen stond (en staat nog steeds) "Open for Pre-OrdersAvailability date: Oct 27, 2023" echter heb ik zojuist een update gekregen dat de bestelling is ingepakt en wordt voorbereid voor verzending.

Nou weet ik dat ze shipment delays hebben dus ik hou er rekening mee dat UPS morgen of overmorgen niet al voor de deur staat maar toch frapant dat ze dus wel voorraad blijken te hebben. Aan de andere kant als je nou een DD1/2 koopt krijg je er ook al gelijk een QR2 Type M bij en ze zijn beide op voorraad..

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik heb een Fanatec CSL DD met de Podium Hub en de Endurance Module, gister tijdens een race kon ik ineens niet meer schakelen, vervolgens vielen er steeds meer knoppen uit.

Toen ik vervolgens het stuur uit/aan zetten kreeg ik de melding: "Steering wheel not supported! Please update the Firmware!" vervolgens kom ik in een firmware update loop terecht voor de Podium Hub, mijn complete stuur wordt nu ook niet meer herkend.

Ik heb al een RMA aangemaakt bij Fanatec, maar daar nog niets van gehoord, iemand misschien nog tips voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Danielson schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:14:
Ik heb een Fanatec CSL DD met de Podium Hub en de Endurance Module, gister tijdens een race kon ik ineens niet meer schakelen, vervolgens vielen er steeds meer knoppen uit.

Toen ik vervolgens het stuur uit/aan zetten kreeg ik de melding: "Steering wheel not supported! Please update the Firmware!" vervolgens kom ik in een firmware update loop terecht voor de Podium Hub, mijn complete stuur wordt nu ook niet meer herkend.

Ik heb al een RMA aangemaakt bij Fanatec, maar daar nog niets van gehoord, iemand misschien nog tips voor me?
Bij de CSL DDs wil nog wel eens de stem los schuiven van je base. Dan maakt de USB-C aansluiting op die stem geen goed contact meer. Je zou kunnen kijken of dat bij jou ook het geval is. De klem op de stem los dan stem goed aanduwen. Dan klem weer vast. De QR2 stem gebruikt een andere klem net als de DD1 en DD2 wat voorkomt dat hij los schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

uchiha tijntje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:36:
[...]

Thanks :) Is het voor mij duidelijk dat het de meerprijs voor de motors niet waard is, zeker met het risico dat het mogelijk niet goed ondersteund wordt.
Je kunt wel zogenoemde “tactile feedback” gebruiken, met bass shakers. Ik weet echter niet of dat werkt met een console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Danielson schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:14:

Dan is de klem rondom je stem inderdaad los zoals hierboven al gemeld wordt. Dat heb ik ook een keer gehad. Dan moet je die even goed aandraaien met een sleutel. De USB-C connectie is dan los.

https://forum.fanatec.com.../26861/loose-shaft-dd-pro

Afbeeldingslocatie: https://forum.fanatec.com/uploads/432/QMDMA42YEF1K.png

Afbeeldingslocatie: https://forum.fanatec.com/uploads/249/AU3MBEEOIIB1.png

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 12-10-2023 17:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danielson
@BarryS en @Rivanov komen jullie eens even heel snel hier voor een virtuele groepsknuffel! Dit was precies het probleem wat ik had! Net weer een rondje of 10 kunnen rijden zonder problemen!

Echt enorm bedankt! Super blij mee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 23:04
Het zat er natuurlijk aan te komen na de uiteindelijke release van QR2, maar het is nu ook officieel: er komt een Fanatec ClubSport DD https://fanatec.com/eu-en/detail/index/sArticle/1891

Denk dat deze al een poosje klaar stond, maar moest wachten op de definitieve QR2. Er is natuurlijk al een hele poos geen ClubSport wheelbase meer te koop geweest.

Nu nog een ClubSport GT3 stuur en V4 pedalen 😜

[ Voor 36% gewijzigd door [MAUS] op 13-10-2023 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
[MAUS] schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:38:
Het zat er natuurlijk aan te komen na de uiteindelijke release van QR2, maar het is nu ook officieel: er komt een Fanatec ClubSport DD https://fanatec.com/eu-en/detail/index/sArticle/1891

Denk dat deze al een poosje klaar stond, maar moest wachten op de definitieve QR2. Er is natuurlijk al een hele poos geen ClubSport wheelbase meer te koop geweest.

Nu nog een ClubSport GT3 stuur en V4 pedalen 😜
-O- tot ongeveer 2 minuten geleden was ik superblij met m'n CSL DD op 8Nm.... bedankt weer :/

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
Het is niet alsof de CSL DD 8 Nm nu opeens slechter presteert na deze aankondiging toch?
Er is altijd wel wat beters te krijgen in sim/pc land...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
dhrto schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:43:
Het is niet alsof de CSL DD 8 Nm nu opeens slechter presteert na deze aankodiging toch?
Er is altijd wel wat beters te krijgen in sim/pc land...
Dat niet nee, maar voor de prijs van de CSL DD + QR2 op 8Nm had ik dus ook een DD op 12Nm met QR2 kunnen hebben...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Geen PS compatibility. Opvallend. Zal wel weer een dure variant van komen dan daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Ach ja, maar waarschijnlijk heb je wel al 2 jaar kunnen genieten van de CSL DD 8 Nm (ik wel in elk geval).

Zat ook naar de QR2 te kijken omdat ik vaak wissel tussen de McLaren GT3 v2 en de Xbox Universal Hub v1, maar helaas is die laatste net niet compatible met de QR2, dus gaat dat voorlopig even over voor mij. De V2 van de hub biedt eigenlijk geen toegevoegde waarde voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ben nog tevreden met m’n GT DD Pro.
M’n volgende wheelbase wordt sowieso geen Fanatec meer. Niet dat ik ontevreden ben over Fanatec, in tegendeel. Maar ik ga dan de stap zetten richting Simucube, VRS etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 13-10-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@dhrto Waren het maar 2 jaar, dan was het niet zo pijnlijk ;) heb eerst een half jaar moeten wachten voordat ze weer beschikbaar waren en april dit jaar m ontvangen

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:59
BSTNjitRam schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:14:

csl-steering-wheel-p1-v2
mclaren-gt3-v2

Heel erg afhankelijk van wat je rijd. Rij je in GT3's/Formule wagens dan zou ik altijd voor de McLaren GT3 gaan. Dirt rally daarentegen vind ik met het McLaren stuur bijvoorbeeld totaal niet werken.

Heb hem zelf ook 8) naar volle tevredenheid overigens, zeer goede prijs/kwaliteits verhouding.

P1 ben ik minder van gecharmeerd/wel eens vastgehad maar werd er niet hebberig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nascar28
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:31
De aanbevolen tafel klem van de Clubsport DD ziet er iedergeval een stuk beter uit dan die rommel klem van de CSL DD die al brak bij het aandraaien van de schroefdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Hoi iedereen,

Weet niet of dit hier mag of dat ik beter een aparate thread had geopend hiervoor maar ben op zoek voor de zoon (16 jaar) naar een decent stuur/pedaal set voor op de xbox.

Fanatec / Monza is natuurlijk een pak beter maar ook slechter voor de wallet van mijzelf en van de zoon :)

Dus ik had gedacht aan infeite een Trustmaster TX (de 300GT tegenhanger van PS) voor op xbox.

Nu probleem is dat de xbox infeite in de living staat, dus ik moet een standaard voorzien voor aan de zetel.

Dacht aan iets van GT Omega of Next Level Racing maar weet niet echt of die allemaal geschikt zijn voor in gamen in de zetel (dus niet via een (race)gamingchair).

Ook ben ik beperkt van ruimte tussen zetel en salontafel, amper 40 cm (oftewel moet ik iedere maal de salontafel verschuiven ... niet zo praktisch daar die wel wat zwaar is).

Er zijn ook sets met een buis in t midden, wat compacter maar ik denk dat een buis tussen je benen ook niet zo praktisch is met een 3-pedalen set.

Zoek infeite een compacte set die niet zo diep is voor de pedalenset en handig in de zetel. Iemand suggesties hiervoor?

Bedankt.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 14:34
Heeft er eigenlijk een QR2 type m bundel met 2 standaard wheel bases online gestaan? Want ben daar op aan het wachten in functie van de verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

spietie schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:48:
Hoi iedereen,

Weet niet of dit hier mag of dat ik beter een aparate thread had geopend hiervoor maar ben op zoek voor de zoon (16 jaar) naar een decent stuur/pedaal set voor op de xbox.

Fanatec / Monza is natuurlijk een pak beter maar ook slechter voor de wallet van mijzelf en van de zoon :)

Dus ik had gedacht aan infeite een Trustmaster TX (de 300GT tegenhanger van PS) voor op xbox.

Nu probleem is dat de xbox infeite in de living staat, dus ik moet een standaard voorzien voor aan de zetel.

Dacht aan iets van GT Omega of Next Level Racing maar weet niet echt of die allemaal geschikt zijn voor in gamen in de zetel (dus niet via een (race)gamingchair).

Ook ben ik beperkt van ruimte tussen zetel en salontafel, amper 40 cm (oftewel moet ik iedere maal de salontafel verschuiven ... niet zo praktisch daar die wel wat zwaar is).

Er zijn ook sets met een buis in t midden, wat compacter maar ik denk dat een buis tussen je benen ook niet zo praktisch is met een 3-pedalen set.

Zoek infeite een compacte set die niet zo diep is voor de pedalenset en handig in de zetel. Iemand suggesties hiervoor?

Bedankt.
Kijk hier eens: Rigs, cockpits en wheelstands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-06 13:41
spietie schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:48:
Hoi iedereen,

Bedankt.
Is een playseat challenge een optie? Is goed op te vouwen en is imho een fijne oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
En daar is ook de ClubSport DD+ met PlayStation ondersteuning. Tevens 15Nm i.p.v. 12Nm.

ClubSport DD (12 Nm):

EU: 699.95€

ClubSport DD+ (15 Nm):

EU: 999.95€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:10
Nu is het wachten op nieuwe Podium varianten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 09:40
Ik heb net mijn csl dd pro 8Nm verkocht omdat ik een podium dd1 ging kopen, maar nu weet ik het niet meer…

Wacht ik op nieuwe podium dd’s (maar niemand weer wanneer). Of koop ik voorlopig de clubsport (kan die ook unlocked worden naar 15Nm) en upgrade ik eventueel later nog eens.

De oude DD1 nu kopen lijkt een grote kans op een grote devaluatie te hebben.
Ik kan later nog altijd een upgrade doen als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engineer Stewie schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:57:
Ik heb net mijn csl dd pro 8Nm verkocht omdat ik een podium dd1 ging kopen, maar nu weet ik het niet meer…

Wacht ik op nieuwe podium dd’s (maar niemand weer wanneer). Of koop ik voorlopig de clubsport (kan die ook unlocked worden naar 15Nm) en upgrade ik eventueel later nog eens.

De oude DD1 nu kopen lijkt een grote kans op een grote devaluatie te hebben.
Ik kan later nog altijd een upgrade doen als het nodig is.
Podium update zal nog wel even op zich laten wachten ;)

Clubsport DD is een mooi alternatief voor de DD1 en de Simucube SC2 sport e.d. Clubsport DD is een CSL-DD on steroids en voorzien van een in-runner servo en heeft de QR2 base side standaard al gemonteerd... als ik nu een keuze moest maken werd het de Clubsport DD met de upgrade naar 15Nm. Net iets boven de sweetspot qua Nm's dus wat marge over en de hardware is weer lekker up to date.

DD1 blijft overigens ook een prima wheelbase, als je die voor een gunstige prijs op de kop kan tikken zou ik hem ook zeker in overweging nemen maar als je nieuw gaat kopen, Clubsport DD met de upgrade maar dat zijn my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:10
R2D2 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:12:
[...]

Podium update zal nog wel even op zich laten wachten ;)

Clubsport DD is een mooi alternatief voor de DD1 en de Simucube SC2 sport e.d. Clubsport DD is een CSL-DD on steroids en voorzien van een in-runner servo en heeft de QR2 base side standaard al gemonteerd... als ik nu een keuze moest maken werd het de Clubsport DD met de upgrade naar 15Nm.Net iets boven de sweetspot qua Nm's dus wat marge over en de hardware is weer lekker up to date.

DD1 blijft overigens ook een prima wheelbase, als je die voor een gunstige prijs op de kop kan tikken zou ik hem ook zeker in overweging nemen maar als je nieuw gaat kopen, Clubsport DD met de upgrade maar dat zijn my 2 cents ;)
De Clubsport DD+ is mede dankzij zijn PlayStation support 999,99. Dat is dus 300 euro meer voor 3NM extra. Dat lijkt mij niet zo’n goede deal als je de base niet op een PlayStation gaat gebruiken.

De DD1 is nu tijdelijk afgeprijst naar 999,99. Die zou ik dan eerder nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Simlab XB1 Loadcell Handbrake

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5DySSncAfWXS1sUGZX_kYRTEfc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/thUMqcgekxE0PVTHfUYAl2KK.png?f=user_large

Zojuist besteld ter uitbreiding op m'n simrig. :)
Klaar voor EA Sports WRC. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 14-10-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:59
Rivanov schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 05:26:
En daar is ook de ClubSport DD+ met PlayStation ondersteuning. Tevens 15Nm i.p.v. 12Nm.

ClubSport DD (12 Nm):

EU: 699.95€

ClubSport DD+ (15 Nm):

EU: 999.95€
Extra info hier te vinden

https://forum.fanatec.com...bsport-dd-for-playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

De Clubsport DD+ is mede dankzij zijn PlayStation support 999,99. Dat is dus 300 euro meer voor 3NM extra. Dat lijkt mij niet zo’n goede deal als je de base niet op een PlayStation gaat gebruiken.

De DD1 is nu tijdelijk afgeprijst naar 999,99. Die zou ik dan eerder nemen.
DD1 heeft geen Playstation support en dat scheelt toch altijd wanneer je hem wil verkopen (ok... eerlijk is eerlijk, daar koop je geen h*l voor bij aanschaf :+ ) maar Clubsport DD heeft intern ook een wat krachtigere processing qua aansturing van de motor waardoor men daar de nodige headroom heeft en aansturing / filtering van de motor dus weer een stukje beter / smoother kan. Het is allemaal niet wereldschokkend ten opzichte van een DD1 maar de hardware is gewoon weer wat meer hedendaags.

Ik zou er mijn DD1/2 absoluut niet voor in gaan ruilen maar als iemand toch nieuw gaat kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:18
Ekfad schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:56:
Heeft er eigenlijk een QR2 type m bundel met 2 standaard wheel bases online gestaan? Want ben daar op aan het wachten in functie van de verzendkosten.
De 2x Qr2 pro bundle met type-M is geen klap goedkoper dan de bundel met 1x Qr2 pro los en de set van 1x Qr2 pro + type-M...

Alleen de type-c met 2x Qr2 scheelt 10,- euro. typische non bundels :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik wil de Sim-Lab pedalen bestellen, maar heb ik dan ook een pedal plate nodig? Heb een TR1 chassis, en mijn huidige Fanatec CSL pedalen zitten gewoon op de standaard plaat bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Kan niet wachten op de dd+ met trueforce direct drive. Heel benieuwd. Pre order en dan over naar qr2 en mijn dd pro en 3 qr1’s verkopen.

Deze week overigens, naast McLaren en Porsche stuurwiel die ik al heb, het wrc stuur binnen gekregen. Wat een fantastisch stuur. Net iets kleiner dan Porsche, en iets prettiger voor de duimen, wat het geweldig maakt voor rally en gr3 wagens in gt7 en acc.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:16:
Ik wil de Sim-Lab pedalen bestellen, maar heb ik dan ook een pedal plate nodig? Heb een TR1 chassis, en mijn huidige Fanatec CSL pedalen zitten gewoon op de standaard plaat bevestigd.
Heeft die plaat de juiste bevestigingspunten? Dan moet dat geen probleem zijn.
Ik heb mijn pedalen nogeens niet op een plaat. Zijn direct op de profielen gemonteerd.
Vervolgens een heelplate er bovenop geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ndGtBBf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 26-05 14:34
Razkin schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 00:19:
[...]

De 2x Qr2 pro bundle met type-M is geen klap goedkoper dan de bundel met 1x Qr2 pro los en de set van 1x Qr2 pro + type-M...

Alleen de type-c met 2x Qr2 scheelt 10,- euro. typische non bundels :/
Klopt, maar zou het niet schelen in verzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn DD1. Het is na een stuurwissel gekomen maar ik weet niet of het probleem daar mee te maken heeft. Bedenk me nu dat ik de wheelbase hierbij niet uitgezet heb...

Ik heb ontzettend oscillaties bij zo'n beetje elke stuurbeweging, een beetje heen en weer met het stuur en het ding slaat al op hol. Ik heb met alle settings geknoeid maar daar ligt het niet aan lijkt het, het probleem treedt op zelfs al zet ik de settings die er ook maar enigszins mee te maken hebben uit of extreem hoog.

Ik heb een motor calibratie gedaan, alle firmware is verder up to date.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-10-2023 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Ik wissel de sturen altijd met wheel base aan (CSL DD). Nooit aan gedacht dat dat niet de bedoeling is? Moet toch een 'quick release' zijn. Wat doen de anderen hier?

Al een keer de stroom er helemaal af gehaald?

[ Voor 12% gewijzigd door dhrto op 15-10-2023 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:14:
[...]

Heeft die plaat de juiste bevestigingspunten? Dan moet dat geen probleem zijn.
Ik heb mijn pedalen nogeens niet op een plaat. Zijn direct op de profielen gemonteerd.
Vervolgens een heelplate er bovenop geplaatst.

[Afbeelding]
Heb de Sim-Lab XP1 pedalen besteld. Ben benieuwd.

Komende van 6 jaar oude CSL Elite pedals (met load cell) verwacht ik wel een stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
dhrto schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:03:
Ik wissel de sturen altijd met wheel base aan (CSL DD). Nooit aan gedacht dat dat niet de bedoeling is? Moet toch een 'quick release' zijn. Wat doen de anderen hier?

Ik wissel ook altijd met de wheelbase aan. Die wheelbase zet ik nooit uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 06:52:
[...]

Heb de Sim-Lab XP1 pedalen besteld. Ben benieuwd.

Komende van 6 jaar oude CSL Elite pedals (met load cell) verwacht ik wel een stap vooruit.
Is het in jouw geval wel verstandig om een gloednieuw product te kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 07:50:
[...]

Is het in jouw geval wel verstandig om een gloednieuw product te kopen? :+
Er moet toch iemand beta tester zijn. Mijn leven is één grote beta test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 07:49:
[...]

Ik wissel ook altijd met de wheelbase aan. Die wheelbase zet ik nooit uit.
Ik wissel nooit. Heb alle andere sturen verkocht, alleen nog een McLaren V1 die ik na defecte flippers heb laten ombouwen naar flippers met neodymium magneten.

Enige die me interessant lijkt van Fanatec is de Porsche 911 GT3. Maar ja dat is al flink aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:05:
[...]

Ik wissel nooit. Heb alle andere sturen verkocht, alleen nog een McLaren V1 die ik na defecte flippers heb laten ombouwen naar flippers met neodymium magneten.

Enige die me interessant lijkt van Fanatec is de Porsche 911 GT3. Maar ja dat is al flink aan de prijs.
Ik wissel tussen de Formula V2.5X en BMW GT2 wheel, afhankelijk van de auto waarmee ik rijdt.
Een Formula of GT wagen rijden met een rond wheel is nogal awkward. En een rally rijden met Formula wheel idem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 09:40
dhrto schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:03:

Mag geen probleem zijn, het is tenslotte slechts een USB connectie.
Verder is de powerpin op het stuur wat korter om ervoor te zorgen dat deze als laatste connectie maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:33:
Simlab XB1 Loadcell Handbrake

[Afbeelding]

Zojuist besteld ter uitbreiding op m'n simrig. :)
Klaar voor EA Sports WRC. ;)
Zo, weer geïnvesteerd om het compleet te maken. ;)

BJ Steel Clutch Pedal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGnlKjb9ln07KLhjU2MnlgagcLM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5ETLqcqDSMisfzRryKpJmoMJ.png?f=user_large

Moza HGP Shifter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTn6XBuKgOCxqv3d-ApDhezbDQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ItnFXkvPxf7Bgkyatg4BvY3e.png?f=fotoalbum_large

TREQ Shifter Frame

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ib8srrXGngY6bJE8wR4IX19OHVs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TE73Wcp1Ihi7BiRr59TvRBS7.png?f=user_large

Sim-Lab Shifter & Handbrake Plate

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDfQKPcMfCV1ilWRi7SIZ7xyCo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CV4sxTtc6TGY7Oghd6JQTPwp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 16-10-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

Zo, weer geïnvesteerd om het compleet te maken. ;)

Sim-Lab Shifter & Handbrake Plate

[Afbeelding]
Deze heb ik ook en moet toch iets gaan aanpassen. Staat te ver van stuur af voor mij persoonlijk.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Pagina: 1 ... 114 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.