Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 115 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57
Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:01:
[...]

Er moet toch iemand beta tester zijn. Mijn leven is één grote beta test.
Waar heb je 'm trouwens besteld? Sim-Lab zelf?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Capo schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:33:
[...]

Deze heb ik ook en moet toch iets gaan aanpassen. Staat te ver van stuur af voor mij persoonlijk.
Welke shifter heb jij erop gemonteerd? :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:38
Rivanov schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:34:
[...]

Waar heb je 'm trouwens besteld? Sim-Lab zelf?
Simplace.co
Komt dan gewoon van Sim Lab zelf, alleen nu 5% korting.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:42:
[...]

Simplace.co
Komt dan gewoon van Sim Lab zelf, alleen nu 5% korting.
Hier zijn ze op voorraad.

https://simracewebshop.co...l/?lang=nl&v=7d7a7c48508f

Nederlands webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mja is dan uiteindelijk 30 Euro duurder. Voor 2 weken eerder in huis. Na 6 jaar kunnen die twee weken er ook wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
dhrto schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:03:
Ik wissel de sturen altijd met wheel base aan (CSL DD). Nooit aan gedacht dat dat niet de bedoeling is? Moet toch een 'quick release' zijn. Wat doen de anderen hier?

Al een keer de stroom er helemaal af gehaald?
Nee nog niet. Zal vanavond eens proberen. Zag ook dat je een reset van het tuning menu kan doen, dus dat ga ik ook nog even proberen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:36:
[...]

Welke shifter heb jij erop gemonteerd? :)
Fanatec shifter met eraan vast de handrem. Handrem moet afstand bussen tussen nog maar shifter moet naar links, dichter tegen stuur aan :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik ben van plan om ze "achter elkaar" te zetten.
Dus de shifter op de plate, en de handrem rechtstreeks bovenop het 40/40 profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zucht... ik krijg mijn DD1 niet meer goed. Continu oscillatie die bij het minste of geringste resulteert in een crazy steering wheel. Als ik afrem zie ik het ook, als de wagen uitrolt met 15km/u een continue trilling in het wiel. Alle combinatie van settings geprobeerd, AC en ACC geprobeerd. Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:48
Dr. Strangelove schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:22:
Zucht... ik krijg mijn DD1 niet meer goed. Continu oscillatie die bij het minste of geringste resulteert in een crazy steering wheel. Als ik afrem zie ik het ook, als de wagen uitrolt met 15km/u een continue trilling in het wiel. Alle combinatie van settings geprobeerd, AC en ACC geprobeerd. Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen.
Firmware reinstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Net geprobeerd. Eerst de motor en daarna de wheel base FW opnieuw geinstalleerd. No dice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Volledig van het stroom af voor een minuutje ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, hielp niet.

Ik speel trouwens op een PS4. Nu even de DD1 aan mijn laptop gehangen met AC erop, en daar is geen enkel issue, de wheelbase gedraagt zich netjes. Erg vreemd, ik speel al twee maanden probleemloos op de PS4.

Net wat verschillende spellen geprobeerd op de PS4, het is even erg in AC als ACC maar minder maar nog steeds wel aanwezig in GT7 en GT Sport.

Ik heb mijn zoontje unsupervised een kwartiertje laten spelen... kan me niet voorstellen dat hij iets gedaan heeft maar begin het me nu toch af te vragen of er niet per ongeluk ergens iets is misgegaan. Kan me alleen niet voorstellen wat. Enige wat we veranderd hebben toen hij begon is FFB Force en die staat nu weer gewoon op 35.

Verder heb ik de tuning menu reset gedaan maar die bewaart vreemd genoeg wel de settings. Ook de firmware update heeft ze niet gewist. Jammer dat je dus niet een echte factory reset kan geven.

[ Voor 70% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-10-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:19
Dr. Strangelove schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:18:
Ja, hielp niet.

Ik speel trouwens op een PS4. Nu even de DD1 aan mijn laptop gehangen met AC erop, en daar is geen enkel issue, de wheelbase gedraagt zich netjes. Erg vreemd, ik speel al twee maanden probleemloos op de PS4.

Net wat verschillende spellen geprobeerd op de PS4, het is even erg in AC als ACC maar minder maar nog steeds wel aanwezig in GT7 en GT Sport.

Ik heb mijn zoontje unsupervised een kwartiertje laten spelen... kan me niet voorstellen dat hij iets gedaan heeft maar begin het me nu toch af te vragen of er niet per ongeluk ergens iets is misgegaan. Kan me alleen niet voorstellen wat. Enige wat we veranderd hebben toen hij begon is FFB Force en die staat nu weer gewoon op 35.

Verder heb ik de tuning menu reset gedaan maar die bewaart vreemd genoeg wel de settings. Ook de firmware update heeft ze niet gewist. Jammer dat je dus niet een echte factory reset kan geven.
Hoe lang stond de firmware er op? Anders eens een downgrade uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Firmware stond er een maandje of twee op.

Ik heb - volgens mij - gisteravond de firmware opnieuw geïnstalleerd maar geen downgrade gedaan. Staan daar ergens instructies voor? De firmware kan toch niet zomaar corrupt raken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:55
Dr. Strangelove schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:18:
Ja, hielp niet.

Er was een update van F1 waarbij de settings van het stuur in het spel eruit waren gegaan. Misschien is dat ook wel bij GT7 gebeurd? Ik had toen ook ineens erg last van dat gezwabber op rechte stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het is niet alleen op de rechte stukken, het voelt als een continu heen en weer getik, ook in de bochten. Bij het uitkomen van de bocht en een kleine stuurcorrectie, of gewoon het stuur iets heen en weer bewegen veroorzaakt een escalerende oscillatie.

Alle dampening settings ‘dempen’ het effect maar het gaat niet weg, wordt alleen minder sterk. Vreemde is dus dat het op alle PS4 spellen gebeurt maar dus niet in AC op de PC. Al ga ik dat vanavond nog even dubbel checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:23
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:24:

Ik heb - volgens mij - gisteravond de firmware opnieuw geïnstalleerd maar geen downgrade gedaan. Staan daar ergens instructies voor? De firmware kan toch niet zomaar corrupt raken oid?
Ik heb zelf geen Fanatec, maar in de volgende handleiding staan zo te zien de instructies om een firmware downgrade te doen op blz. 12 (paragraaf 6.2):

https://fanatec.com/media...s-Manual-EN_Web_02_MO.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:51:
Het is niet alleen op de rechte stukken, het voelt als een continu heen en weer getik, ook in de bochten. Bij het uitkomen van de bocht en een kleine stuurcorrectie, of gewoon het stuur iets heen en weer bewegen veroorzaakt een escalerende oscillatie.

Alle dampening settings ‘dempen’ het effect maar het gaat niet weg, wordt alleen minder sterk. Vreemde is dus dat het op alle PS4 spellen gebeurt maar dus niet in AC op de PC. Al ga ik dat vanavond nog even dubbel checken.
Anders de PS5 eens een systeemherstel geven of alle kabels naar de PS5 checken? Raar dat het alleen daar op is.
Kan het niet zo zijn dat je op het stuur een ander profiel hebt geselecteerd? Via je stuur kan je door je verschillende profielen heen skippen dacht ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Rogar op 17-10-2023 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:42:
Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn DD1. Het is na een stuurwissel gekomen maar ik weet niet of het probleem daar mee te maken heeft. Bedenk me nu dat ik de wheelbase hierbij niet uitgezet heb...

Ik heb ontzettend oscillaties bij zo'n beetje elke stuurbeweging, een beetje heen en weer met het stuur en het ding slaat al op hol. Ik heb met alle settings geknoeid maar daar ligt het niet aan lijkt het, het probleem treedt op zelfs al zet ik de settings die er ook maar enigszins mee te maken hebben uit of extreem hoog.

Ik heb een motor calibratie gedaan, alle firmware is verder up to date.
Stuurwissel kan gewoon met de base aan, is geen enkel probleem (om die reden heb je bijvoorbeeld ook 1 pin die korter is dan de rest als je in de QR kijkt en de spanning er pas op gaat als alle andere connecties zijn gemaakt ;) ).

Kun je eens een screenshot maken van je settings in Fanalab / Fanatec control panel? Klinkt als iets wat "per ongeluk" is veranderd tijdens een wissel. En heb je het alleen in een game of ook wanneer je hem gewoon "aan" hebt staan?

Firmware raakt niet corrupt door een stuurwissel in ieder geval dus die kun je uitsluiten ;)

Edit: lees net de rest pas, je hebt het dus alleen op de PS4? Welke game heb je het precies in?

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 17-10-2023 10:13 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:19
@Dr. Strangelove Heb je ook al een andere usb poort op de ps4 geprobeerd?

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:24:

Dan zal het daar wel niet aan liggen.

Downgrade kan inderdaad, zit in het upgrade menu als ik mij niet vergis (zou wel eens moeten kijken om zeker te zijn dat het daar kan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Rogar schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Anders de PS5 eens een systeemherstel geven of alle kabels naar de PS5 checken? Raar dat het alleen daar op is.
Kan het niet zo zijn dat je op het stuur een ander profiel hebt geselecteerd? Via je stuur kan je door je verschillende profielen heen skippen dacht ik.
Ik denk niet dat dat het is want met alle mogelijk combinaties van settings hou ik problemen, dus het is niet gerelateerd aan een specifiek profiel.

Een systeemherstel kan altijd. Ik ga vanavond ook de kabels vervangen, kijken of het daar aan ligt.

Wel inmiddels vastgesteld dat het echt niet optreedt op de PC. Dus het lijkt in elk geval in de PS4 / DD1 interface te zitten.
R2D2 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:07:
[...]

Kun je eens een screenshot maken van je settings in Fanalab / Fanatec control panel? Klinkt als iets wat "per ongeluk" is veranderd tijdens een wissel. En heb je het alleen in een game of ook wanneer je hem gewoon "aan" hebt staan?
Ik gebruik Fanalab dus in principe niet omdat ik op de PS4 speel. Geen issues onder PC dus dat is wel nuttige info.
Firmware raakt niet corrupt door een stuurwissel in ieder geval dus die kun je uitsluiten ;)
Dat scheelt een hoop software geneuzel dan :P
Edit: lees net de rest pas, je hebt het dus alleen op de PS4? Welke game heb je het precies in?
Het is overal, maar het ergst in AC. In afnemende volgorde GT Sport, ACC en GT7. Maar ze hebben allemaal last.
skreppiedoe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:35:
@Dr. Strangelove Heb je ook al een andere usb poort op de ps4 geprobeerd?
Yup.

Edit: Ik heb mijn andere PS4 eraan gehangen en hetzelfde probleem. Trouwens ook heel raar vibratiegedrag in de pedalen in ACC, die trillen continu tenzij ze helemaal ingetrapt zijn, dan stoppen ze. Frustrerend dat er niet zoiets is als een driver reset voor de PS4.

[ Voor 47% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-10-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:39:
[...]

Ik denk niet dat dat het is want met alle mogelijk combinaties van settings hou ik problemen, dus het is niet gerelateerd aan een specifiek profiel.

Een systeemherstel kan altijd. Ik ga vanavond ook de kabels vervangen, kijken of het daar aan ligt.

Wel inmiddels vastgesteld dat het echt niet optreedt op de PC. Dus het lijkt in elk geval in de PS4 / DD1 interface te zitten.

[...]

Ik gebruik Fanalab dus in principe niet omdat ik op de PS4 speel. Geen issues onder PC dus dat is wel nuttige info.

[...]

Dat scheelt een hoop software geneuzel dan :P

[...]

Het is overal, maar het ergst in AC. In afnemende volgorde GT Sport, ACC en GT7. Maar ze hebben allemaal last.

[...]

Yup.

Edit: Ik heb mijn andere PS4 eraan gehangen en hetzelfde probleem. Trouwens ook heel raar vibratiegedrag in de pedalen in ACC, die trillen continu tenzij ze helemaal ingetrapt zijn, dan stoppen ze. Frustrerend dat er niet zoiets is als een driver reset voor de PS4.
Misschien eens op een ps5 proberen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mja die tover ik niet zo maar eens ergens vandaan :) Ik wil dat het gewoon weer netjes werkt op mijn PS4.

Derde avond onsuccesvol proberen dit op te lossen. Echt zo frustrerend. Begrijp gewoon niet wat er aan de hand kan zijn. Het is dat het gewoon werkt op de PC anders zou ik denken aan een hardware probleem.

[ Voor 75% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-10-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:54
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:25:
Mja die tover ik niet zo maar eens ergens vandaan :) Ik wil dat het gewoon weer netjes werkt op mijn PS4.

Derde avond onsuccesvol proberen dit op te lossen. Echt zo frustrerend. Begrijp gewoon niet wat er aan de hand kan zijn. Het is dat het gewoon werkt op de PC anders zou ik denken aan een hardware probleem.
Is die PS4 aangesloten op een geaard stopcontact?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat weet ik niet zeker, maar ik denk het wel, hoe zou dat uit kunnen maken?

[ Voor 94% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-10-2023 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:06:
Dat weet ik niet zeker, maar ik denk het wel, hoe zou dat uit kunnen maken?
Zijn best wat gevallen waarbij gebrek aan aarde voor problemen heeft gezorgd, vooral met HALL sensoren die hierdoor moeilijk gingen doen.
Via de aarde wordt tot op zekere hoogte ruis weggeleid. Als dat niet lukt, kan het rare problemen veroorzaken.

Dat is overigens belangrijker voor het stuur en je pedalen, zijn die geaard aangesloten?

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 18-10-2023 10:27 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Volgens mij ook. Maar dat lijken me zaken die dan ook op de PC voor problemen zouden moeten zorgen. En dit is wel degelijk afhankelijk van wat er in het spel gebeurd ook, het is niet een random probleem.

Ik zal proberen een filmpje te maken om het wat beter toe te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:36:
Volgens mij ook. Maar dat lijken me zaken die dan ook op de PC voor problemen zouden moeten zorgen. En dit is wel degelijk afhankelijk van wat er in het spel gebeurd ook, het is niet een random probleem.

Ik zal proberen een filmpje te maken om het wat beter toe te lichten.
Ik weet het niet meer, maar had je nou ook de in-game instellingen gecontroleerd?
Dus die settings van het fanatec-forum voor elke game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, die heb ik echt allemaal al 100 keer in alle mogelijke configuraties geprobeerd. Er is iets onderliggends aan de hand dat, onafhankelijk van de instellingen, voor het probleem zorgt.

Tenzij ik een of andere instelling gemist heb. Daarom was ik op zoek naar een soort factory reset zodat je gewoon met een clean slate begint maar dat schijnt niet te lukken. Het viel me op dat zelfs bij het herinstalleren van de firmware al mijn custom settings in de profielen bewaard blijven. Dus als daar iets in zit wat ik over het hoofd zie wordt het ook niet gereset.

Videootje gemaakt. Je ziet dat er continu een vrij heftige oscillatie is, alsof je over een ongelijke weg rijdt, en bij het uitkomen van de bochten reageert de wheelbase heel heftig.

YouTube: 18 October 2023

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-10-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 12:05
Als ik je video kijk is het eerste waar ik aan denk interferentie vanuit je direct drive.
De oscillaties heb ik niet in mijn stuur gehad maar in mijn pedalenset (DCsimpracing DC2), en ja dat is echt om gek van te worden, zo heb je er geen last van en ineens hang je in de vangrail en is je race over.....
Ik heb dit opgelost door de USB kabels te vervangen door iets beter afgeschermde modellen met ferriet kernen, en bij gebrek aan een geaard stopcontact op zolder het ik mijn rig met een aardklem aangesloten op een leiding van de centrale verwarming om zo nog iets van een aarde te hebben.
Heb je een geaard stopcontact is dit makkelijken, dan verbind je alleen de aarde van de stekker met je rig.
Probeer gericht oorzaken te elimineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kosz schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:17:
op zolder het ik mijn rig met een aardklem aangesloten op een leiding van de centrale verwarming
Iets wat niet heel slim is vanuit veiligheidsoogpunt. Geen idee hoe je het precies hebt zitten allemaal maar mogelijk een CV installatie onder stroom zetten is vaak niet handig ;)
Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:52:
Daarom was ik op zoek naar een soort factory reset zodat je gewoon met een clean slate begint maar dat schijnt niet te lukken.
Die optie moet er wel zijn... vanavond weer een beta te testen dus zal hem eens screenshotten als ik hem tegen kom.

Ik verwacht overigens geen interferentie issue want dan zou je er ook wel last van moeten hebben op de PC en zou je ook niet verwachten dat het per game verschild. Zal hem wel eens in de "beta tester Discord" van Fanatec gooien, ben zelf geen console gamer maar daar zitten er wel een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Top, ik stel het echt super op prijs dat iedereen hier mee denkt :)

Heb zo'n zin om weer lekker rondjes te rijden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:52:
Ja, die heb ik echt allemaal al 100 keer in alle mogelijke configuraties geprobeerd. Er is iets onderliggends aan de hand dat, onafhankelijk van de instellingen, voor het probleem zorgt.

Tenzij ik een of andere instelling gemist heb. Daarom was ik op zoek naar een soort factory reset zodat je gewoon met een clean slate begint maar dat schijnt niet te lukken. Het viel me op dat zelfs bij het herinstalleren van de firmware al mijn custom settings in de profielen bewaard blijven. Dus als daar iets in zit wat ik over het hoofd zie wordt het ook niet gereset.

Videootje gemaakt. Je ziet dat er continu een vrij heftige oscillatie is, alsof je over een ongelijke weg rijdt, en bij het uitkomen van de bochten reageert de wheelbase heel heftig.

YouTube: 18 October 2023
Wellicht een keer een oudere versie van de firmware erop zetten en dan testen. Daarna wederom naar de laatste firmware versie updaten. Misschien helpt dat, dan weet je zeker dat je huidige firmware overschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Naar gekeken maar ik kan niet echt een duidelijk instructie vinden hiervoor.

- Drivers en Fanalab verwijderen op PC
- Oude drivers installeren
- Met deze oude drivers de firmware overschrijven

Is dat de sequence?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Dr. Strangelove dat durf ik niet te zeggen, heb zelf een SC2 en geen Fanatec. Kan iemand hier je vast wel mee helpen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
R2D2 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:32:
[...]

Iets wat niet heel slim is vanuit veiligheidsoogpunt. Geen idee hoe je het precies hebt zitten allemaal maar mogelijk een CV installatie onder stroom zetten is vaak niet handig ;)

[...]

Die optie moet er wel zijn... vanavond weer een beta te testen dus zal hem eens screenshotten als ik hem tegen kom.

Ik verwacht overigens geen interferentie issue want dan zou je er ook wel last van moeten hebben op de PC en zou je ook niet verwachten dat het per game verschild. Zal hem wel eens in de "beta tester Discord" van Fanatec gooien, ben zelf geen console gamer maar daar zitten er wel een aantal.
Hoeft niet per se zo te zijn dat je er op de PC ook last van zou moeten hebben. Veel ligt aan hoe een voeding omgaat met de power delivery en het is mij hier nog niet duidelijk of de PC wel geaard is en de PS4 misschien niet.

Veel meegemaakt dat aarde de oplossing was met dergelijke vage klachten. Misschien is dat nu niet het geval, maar zou vrij simpel te testen moeten zijn door even de boel bij een geaard stopcontact te testen om het in ieder geval uit te sluiten.

Ik weet niet waarom (technisch niet de juiste kennis voor), maar het gebeurt bij sim gear best vaak dat gebrek aan aarde een probleem oplevert.

Die opmerking van betere USB kabels kan ook zeker (een onderdeel van) het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zo, nu ben ik verder van huis. Geprobeerd een oudere FW erop te zetten. Dat ging dus fout.

Wat heb ik gedaan:
- 4.51 uninstalled
- 4.39 (weet niet waarom die eigenlijk) erop gezet
- firmware updater aangezet, de motor FW was rood dus die heb ik erop gezet, versie 42.
- firmware update verliep goed.

Maar de DD1 was niet happy. Bij de calibratie die volgde bewoog de stem niet en de fan ging blazen. Base werd ook niet meer recognized op de PC. Wel kon ik het menu nog in en zag dat 42.0.0 eropt stond.

Deze PDF gevonden op de Fanatec website en instructie gevolgd.

https://admin.forum.fanatec.com/uploads/187/VZWXOL7O4SEJ.pdf
If Motor firmware is 42 or older
(Likely happened while upgrading to the new driver 442)
1. Install the older driver you came from or wanted to go to again
2. Base is turned off
3. Press and hold the power button of the base to turn it on and force a base firmware update.
4. Firmware updater will open, follow the process of flashing the firmware
5. Base should now be working normally again
Dus met 4.39 erop dit proces doorlopen. Stappen 1-4 gingen goed. Base ging automatisch calibreren en draaide even maar bleef toen hangen. Geen geblaas meer, maar ook nog steeds niet herkend in Windows.

Opnieuw proces doorloped, nu met 4.51 erop. En weer blazen maar niet herkend in Windows. Huidige stand van zaken in het tuning menu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHdvdtKdKczN7jZmbCPUtAqKNMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bSGS55AkmhW72aKzUa601nh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik sta open voor goede ideeën ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-10-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Dr. Strangelove
Dan zou ik nu toch maar even contact zoeken met Fanatec zelf. Lijkt mij hier iets meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Fanatec tech support schijnt niet echt snel te zijn en het ding is sowieso out of warranty (en tweedehands) dus ik denk dat ik toch echt nog even op mezelf en the kindness of strangers moet vertrouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:26:
Zo, nu ben ik verder van huis. Geprobeerd een oudere FW erop te zetten. Dat ging dus fout.

Wat heb ik gedaan:
- 4.51 uninstalled
- firmware updater aangezet, de motor FW was rood dus die heb ik erop gezet, versie 42.

Maar de DD1 was niet happy. Bij de calibratie die volgde bewoog de stem niet en de fan ging blazen. Base werd ook niet meer recognized op de PC. Wel kon ik het menu nog in en zag dat 42.0.0 eropt stond.

[...]

Dus met 4.39 erop dit proces doorlopen. Stappen 1-4 gingen goed. Base ging automatisch calibreren en draaide even maar bleef toen hangen. Geen geblaas meer, maar ook nog steeds niet herkend in Windows.

Opnieuw proces doorloped, nu met 4.51 erop. En weer blazen maar niet herkend in Windows. Huidige stand van zaken in het tuning menu.

[Afbeelding]

Het is al enige tijd geleden maar heb je de nieuwe driver eerst gedeïnstalleerd op je pc en dan de oude driver gekoppeld aan die oude firmware geïnstalleerd?
Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:31:
Fanatec tech support schijnt niet echt snel te zijn en het ding is sowieso out of warranty (en tweedehands) dus ik denk dat ik toch echt nog even op mezelf en the kindness of strangers moet vertrouwen ;)
De problematiek ook even op hun forum posten kan ook nog wel eens helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ekfad op 19-10-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, ik heb 4.51 gedeinstalleerd, reboot, install 4.39, reboot, toen de FW42 erop. Maar nu is er dus blijkbaar een mismatch tussen motor en wheelbase firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 11:29

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:31:
Ze helpen je ook heus wel zonder garantie en de support in EU is afaik dikke prima. Mijn broertje had er iig weinig issues mee.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Goed om te horen. Heb op het forum daar ook al een topic geopend.

Firmware gedowngrade naar V691, die zou met V42 van de motor moeten kunnen babbelen maar hij blijft hangen op calibratie en wordt niet herkend door Windows. Wat een gedoe zeg. Lang geleden dat ik zoveel heb zitten knoeien met computer hardware.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Let niet op de kabelbrei op de grond. Moest even het een en ander loshalen om m’n rit te verrijden. Wordt weer netjes gemaakt uiteraard. Enfin; m’n shifter en clutch en handbrake zijn deze week allemaal binnengekomen en nu gemonteerd. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VzXa79m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sapQ080.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vgX6kU1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-06 12:08

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Rivanov schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:10:
Let niet op de kabelbrei op de grond. Moest even het een en ander loshalen om m’n rit te verrijden. Wordt weer netjes gemaakt uiteraard. Enfin; m’n shifter en clutch en handbrake zijn deze week allemaal binnengekomen en nu gemonteerd. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Eindelijk klaar voor de Tweakers Forza League? 😜

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
d.bakker84 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:13:
[...]

Nice! Eindelijk klaar voor de Tweakers Forza League? 😜
[snobmode]Pff die arcade game?[/snobmode]

:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:26:

Wat heb ik gedaan:
- 4.51 uninstalled

[...]

[Afbeelding]

Ok... misschien is het handig om te stoppen met "willekeurige firmware" op je DD1 te gaan zetten want in het meest ongunstige geval brick je de boel en kun je hem opsturen naar Fanatec en dat wil je niet ;)

Motor firmware V42 is niet compatible met wheelbase firmware 3 of hoger. Oftewel driver 439 installeren, de wheelbase uitschakelen, in bootloader mode zetten (base uit, dan aan zetten en de knop aan de achterzijde 10s ingedrukt houden, dan forceer je de DD1 in bootloader mode). Als het goed is gaat de wheelbase firmware dan weer terug naar v691 welke weer kan communiceren met de oude motor firmware.

Daarna de laatste driver pakken, motor firmware updaten en dan de wheelbase firmware updaten.

Echt oppassen met al teveel versies terug gaan qua firmware!

Wat betreft de oscillaties, kreeg dit terug van iemand uit het beta forum,
Can be because of the limited 250 Hz USB update rate on PS compared to 1000 Hz on PC.
Also the settings are playing a big role on oscillations (for example lowering FEI introduces big latency which then increases oscillations). Also NDP and other Damper settings are good to know what he has them set to.

In general, the Podium DDs are very prone to oscillations - one of the big benefits the CS DD will bring as that one is pretty much immune to oscillations
Eerst nog eens de de settings door lopen dus, grote kans dat het toch echt daar in zit.

[ Voor 13% gewijzigd door R2D2 op 19-10-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zit nu weer op 691:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHB8wrKlSS3ayzsmYboHzL4dCeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZlqKFlercAiSh0qyTB4aaxI.jpg?f=fotoalbum_large

Maar hij blijft hangen in de calibratie. Ook niet zichtbaar in Windows nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_vXAEmaCqGkb_1cpsNcEzDwk38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtIq2oqtVtP26tZ60C5YemG8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-10-2023 21:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je zit wel in pc mode? Ik was net de laatste beta firmware aan het installeren en mijn wheelbase was ineens geswitched naar xbox mode en bleef hangen in calibratie modus... en dan wil hij dus niets in het driver panel en herkend windows hem ook niet ;)

Onderste 3 knoppen op het stuur de linker en bovenin rechts de middelste (zo even uit het blote hoofd) op de Formula V.X stuurwielen.

Wat je ook even kunt proberen (trucje wat ik nog wel eens nodig heb met beta testen), het stuurwiel verwijderen (dan gaat ie uit console mode, althans wel op de DD2) de motor calibratie wissen en opnieuw uitvoeren vanuit het driver panel, dan het stuur er weer op en die opnieuw calibreren. Don't ask me why maar het heeft hier tot op heden altijd gewerkt.

Oh en, https://share.cleanshot.com/3QF5d9kLK0rZfd8zsF1F en als je hier het vinkje UIT zet zou ie de settings allemaal moeten wissen, https://share.cleanshot.com/2Zzw4kWMcHsV5V7vcDVz

[ Voor 45% gewijzigd door R2D2 op 19-10-2023 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
R2D2 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:29:
Je zit wel in pc mode? Ik was net de laatste beta firmware aan het installeren en mijn wheelbase was ineens geswitched naar xbox mode en bleef hangen in calibratie modus... en dan wil hij dus niets in het driver panel en herkend windows hem ook niet ;)
Hij staat wel op PC mode.
Wat je ook even kunt proberen (trucje wat ik nog wel eens nodig heb met beta testen), het stuurwiel verwijderen (dan gaat ie uit console mode, althans wel op de DD2) de motor calibratie wissen en opnieuw uitvoeren vanuit het driver panel, dan het stuur er weer op en die opnieuw calibreren. Don't ask me why maar het heeft hier tot op heden altijd gewerkt.

Oh en, https://share.cleanshot.com/3QF5d9kLK0rZfd8zsF1F en als je hier het vinkje UIT zet zou ie de settings allemaal moeten wissen, https://share.cleanshot.com/2Zzw4kWMcHsV5V7vcDVz
Dit werkt echter allemaal alleen als hij in Windows herkend wordt toch? De enige manier om connectie te maken met de PC is via de bootloader optie dmv de power knop.

Van het weekend maar verder puzzelen. Vooralsnog heb ik hoop dat het allemaal met de juiste combinatie van bits en bytes op te lossen is en er geen RMA nodig is (fingers crossed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:47:
[...]

Hij staat wel op PC mode.

[...]

Dit werkt echter allemaal alleen als hij in Windows herkend wordt toch? De enige manier om connectie te maken met de PC is via de bootloader optie dmv de power knop.

Van het weekend maar verder puzzelen. Vooralsnog heb ik hoop dat het allemaal met de juiste combinatie van bits en bytes op te lossen is en er geen RMA nodig is (fingers crossed).
Eens je in de bootloader sequentie zit wordt hij toch herkend door windows? Want je kan de firmware er op plaatsen. In principe zou je ook geen mismatch meer mogen hebben nu.

Ik blijf de indruk hebben dat er nog 'oude nieuwe' drivers op je pc staan.
Misschien alles van fanatec er af gooien (ook fanalab enz) en helemaal opnieuw beginnen met de driver die nu op je base staat en kijken of hij dan herkend wordt en idd zoals @R2D2 zegt er zeker van zijn dat je in PC mode staat en niet in een hybrid mode (dat is ten minste wat ik mij kan herinneren van mijn DD1), ik moest hem telkens na een update terug in pc mode plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 22:47
Dat 'na elke update terug naar PC mode' herken ik ook met de CSL DD. Maar dan krijg ik ook netjes op het scherm (in Windows) de melding te zien dat ik dat moet doen, voordat ik de calibratie kan doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ok, ik heb weer een wheelbase die herkend wordt in Windows :) De oplossing lag in de device manager, de wheelbase was disabled als input device. Geen idee waarom, maar enabling loste dit probleem op.

Helaas heeft deze hele dans met de firmware geen oplossing opgeleverd voor het originele probleem, nog steeds gezwabber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:17:
Ok, ik heb weer een wheelbase die herkend wordt in Windows :) De oplossing lag in de device manager, de wheelbase was disabled als input device. Geen idee waarom, maar enabling loste dit probleem op.

Helaas heeft deze hele dans met de firmware geen oplossing opgeleverd voor het originele probleem, nog steeds gezwabber.
Fijn dat het weer terug is bij een werkend stuur.

Ik zou je willen aanraden wel even de boel geaard te testen. Misschien is het niet de oplossing, maar heb het zo vaak wel de oplossing zien zijn. Desnoods even ergens anders plaatsen, misschien een gedoe, maar dan weet je zeker of het wel of niet de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik weet vrijwel zeker dat hij geaard is maar zal het checken :)
R2D2 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:06:
[...]

Wat betreft de oscillaties, kreeg dit terug van iemand uit het beta forum,

[...]

Eerst nog eens de de settings door lopen dus, grote kans dat het toch echt daar in zit.
Dit waren (ongeveer) mijn settings voor het probleem optrad, prima smooth FFB:

SEN: AUTO
FF: 35
LIN: PEAK
NDP: 20
NFR: Off
NIN: OFF
INT :02
FEI: 100
FOR: 100
SPR: OFF
DPR: 100
BLI: 90
SHO : 70
MPS : AUTO

Nadat het ontstaan is heb ik NDP omhoog moeten zetten naar 50 omdat de boel dan onhandelbaar is. INT heb ik naar 6 gedaan om dezelfde reden. Hogere settings doen niks om het beter te maken.

NIN en NFR aanpassen doet ook niks.

Enige wat de boel mitigeert is om FEI fors naar beneden te schroeven maar de zwabber is dan, net als alle effecten, minder uitgesproken. Niet echt een oplossing.

Linearity ipv Peak maakt iets uit maar niet veel.

[ Voor 89% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-10-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:16:
Ik weet vrijwel zeker dat hij geaard is maar zal het checken :)

[...]

Dit waren (ongeveer) mijn settings voor het probleem optrad, prima smooth FFB:

FF: 35
LIN: PEAK
NDP: 20
NFR: Off
INT :02
FEI: 100
FOR: 100
DPR: 100
BLI: 90
SHO : 70
MPS : AUTO

Nadat het ontstaan is heb ik NDP omhoog moeten zetten naar 50 omdat de boel dan onhandelbaar is. INT heb ik naar 6 gedaan om dezelfde reden. Hogere settings doen niks om het beter te maken.

NIN en NFR aanpassen doet ook niks.

Enige wat de boel mitigeert is om FEI fors naar beneden te schroeven maar de zwabber is dan, net als alle effecten, minder uitgesproken. Niet echt een oplossing.

Linearity ipv Peak maakt iets uit maar niet veel.
Deze komen van het Fanatec Forum voor GT7:

FFB: 42
FFS: PEAK
NDP: 53
NFR: 28
INT: 2
FEI: 90
FOR: 120
DPR: OFF

In-Game Settings:
Force Feedback Max. Torque: 10
Force Feedback Sensitivity: 1

Deze voor GT Sport:

Tuning Menu Settings:
SEN AUT
FF 40
FFS Peak
NDP 25
NFR 3
NIN Off
INT 3
FEI 100
FOR 100
SPR 100
DPR 100
BLI User Preference
SHO 100
BRF User Preference

In-Game Settings:
Force Feedback Max Torque: 5
Force Feedback Sensitivity: 1

[ Voor 24% gewijzigd door Rogar op 20-10-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Dr. Strangelove Niet alleen het stuur, ook de PS4 moet geaard zijn, eigenlijk alles in de ketting dat met elkaar in verbinding komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Koldur schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:04:
@Dr. Strangelove Niet alleen het stuur, ook de PS4 moet geaard zijn, eigenlijk alles in de ketting dat met elkaar in verbinding komt te staan.
De PS4 heeft geen randaarde op de voeding zitten voor zover ik weet :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
PS4 Pro wel ;) maar ik heb beiden en ook allebei geven ze hetzelfde probleem.

[ Voor 69% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-10-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
kroegtijger schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:19:
[...]

De PS4 heeft geen randaarde op de voeding zitten voor zover ik weet :X
Ahhh, had ik geen idee van, wel lastig in dit soort gevallen en niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Het klinkt misschien vreemd maar zet uw FEI eens net onder 100 en kijk eens of je dan iets ziet veranderen.
En verhoog uw NFR en zet uw DPR eens uit. Die eerste zorgt voor weerstand, die staat bij jou uit zie ik en die laatste wordt denk ik niet ondersteund op PS games.

PS: aan diegenen met meer kennis, verbeter mij vooral :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ekfad op 20-10-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:40:
[...]

Ahhh, had ik geen idee van, wel lastig in dit soort gevallen en niet zo netjes.
Niet zo netjes? Een PS4 (pro dus schijnbaar wel) is gewoon een dubbel geïsoleerd apparaat en dan is randaarde overbodig.

Pak eens een boormachine maar vaak ook apparatuur als een tv of iets dergelijks, die zijn vaak voorzien van een C7 kabel en aanduiding op het apparaat (dubbel vierkantje) dat het om een dubbel geïsoleerd apparaat gaat, dan heeft een randaarde 0 zin.

Ik ben overigens geen console gamer dus het is een beetje met hagel schieten qua opties. @Dr. Strangelove de base inmiddels al weer aan de praat in Windows? En zo niet, ook al eens een andere usb poort geprobeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door R2D2 op 20-10-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, alles werkt onder Windows weer normaal.

Op de PS4 beide poorten geprobeerd.

Volgens mij doen de DPR en SPR settings niks maar ook die heb ik omhoog en omlaag geprobeerd. FEI iets omlaag doet wel wat maar dempt het probleem alleen, het verdwijnt niet. Zelfs met FEI heel laag (wat je sowieso niet wil) blijft het voelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
R2D2 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:23:
[...]

Niet zo netjes? Een PS4 (pro dus schijnbaar wel) is gewoon een dubbel geïsoleerd apparaat en dan is randaarde overbodig.

Pak eens een boormachine maar vaak ook apparatuur als een tv of iets dergelijks, die zijn vaak voorzien van een C7 kabel en aanduiding op het apparaat (dubbel vierkantje) dat het om een dubbel geïsoleerd apparaat gaat, dan heeft een randaarde 0 zin.

Ik ben overigens geen console gamer dus het is een beetje met hagel schieten qua opties. @Dr. Strangelove de base inmiddels al weer aan de praat in Windows? En zo niet, ook al eens een andere usb poort geprobeerd?
Aarde is niet alleen ter bescherming, het dient ook om de storingen weg te leiden. Vooral bij pedalen blijkt aarden vaak de oplossing, HALL sensoren die tegenwoordig gebruikt worden zijn echt een verademing, maar heel erg gevoelig voor enige afwijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:35:

Volgens mij doen de DPR en SPR settings niks maar ook die heb ik omhoog en omlaag geprobeerd. FEI iets omlaag doet wel wat maar dempt het probleem alleen, het verdwijnt niet. Zelfs met FEI heel laag (wat je sowieso niet wil) blijft het voelbaar.
Heb je de in-game settings al aangepast? Dus echt GT Sport en GT7 zelf ingedoken? En dan de settings zoals ik een paar posts terug heb gezet?

Misschien is de sensitivity wel heel hoog na een update van GT.

[ Voor 5% gewijzigd door Rogar op 20-10-2023 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Probleem doet zich ook voor in AC en die settings ben ik al tien keer nagelopen (zijn er niet veel in de PS versie). En ja, ook met torque settings en sensitivity in GT7 en Sport gespeeld. Het is spelonafhankelijk.

Ook door het settings menu van de PS4 gegaan om te zien of daar iets in stond wat obviously voor interference kan zorgen. Niks gevonden.

Ik heb echt het idee dat het iets heel kleins is moet zijn, maar kan me niet voorstellen wat. Tenzij het toch een hardware defect is. Maar dan zou het onder Windows ook moeten optreden.

[ Voor 52% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-10-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:35:

En de NFR, heb je die aangepast? Want dat zou je toch moeten merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, dat doet eigenlijk niks voor de zwabber. Uiteraard wel de frictie omhoog maar dat dempt het alleen een beetje. Tenzij je het heel hoog zet maar dan kan je je wiel niet meer draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:16:
Ja, dat doet eigenlijk niks voor de zwabber. Uiteraard wel de frictie omhoog maar dat dempt het alleen een beetje. Tenzij je het heel hoog zet maar dan kan je je wiel niet meer draaien.
Ok, dan moet ik zelf mijn dd eens aanzetten en kijken wat hij doet en hoe de instellingen zijn maar ik speel wel op de PS5, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:58:
Probleem doet zich ook voor in AC en die settings ben ik al tien keer nagelopen (zijn er niet veel in de PS versie). En ja, ook met torque settings en sensitivity in GT7 en Sport gespeeld. Het is spelonafhankelijk.

Ook door het settings menu van de PS4 gegaan om te zien of daar iets in stond wat obviously voor interference kan zorgen. Niks gevonden.

Ik heb echt het idee dat het iets heel kleins is moet zijn, maar kan me niet voorstellen wat. Tenzij het toch een hardware defect is. Maar dan zou het onder Windows ook moeten optreden.
Ja lastig inderdaad. Hoop echt dat je ‘t snel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:37:
[...]

Aarde is niet alleen ter bescherming, het dient ook om de storingen weg te leiden. Vooral bij pedalen blijkt aarden vaak de oplossing, HALL sensoren die tegenwoordig gebruikt worden zijn echt een verademing, maar heel erg gevoelig voor enige afwijkingen.
Volgens mij hebben we die discussie al eens gehad maar dubbel geïsoleerde apparaten aansluiten op een geaard stopcontact heeft echt 0,0 nut ;).

Randaarde heeft 1 doel en dat is veiligheid, niet om “storingen” weg te leiden. En de gevoeligheid van hall sensoren valt echt wel mee hoor. Je hebt natuurlijk altijd edge cases en vreemde situaties maar over het algemeen valt het wel mee met die storingsgevoeligheid. ;)
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:58:Maar dan zou het onder Windows ook moeten optreden.
Dat is het rare inderdaad en volgens mij is de zogenaamde “license chip” ook echt en alleen om hem als stukje bruikbare hardware te kwalificeren op de PS.

Dat Windows hem echter ook niet meer wil herkennen (of heb ik wat gemist?) is echter ook wel een dingetje want je kunt nu ook geen diagnose op de pc uit voeren.

Mocht ie alsnog naar Fanatec moeten, gewoon vragen of ze hem tegen geringe bijbetaling van een paar tientjes om willen ruilen voor een CS-DD+, naar het schijnt een hele mooie sidegrade ;)

[ Voor 29% gewijzigd door R2D2 op 20-10-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
R2D2 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:24:
[...]

Dat is het rare inderdaad en volgens mij is de zogenaamde “license chip” ook echt en alleen om hem als stukje bruikbare hardware te kwalificeren op de PS.

Dat Windows hem echter ook niet meer wil herkennen (of heb ik wat gemist?) is echter ook wel een dingetje want je kunt nu ook geen diagnose op de pc uit voeren.
Nee dat is opgelost. Na de firmware downgrade naar 691 deed hij het inderdaad niet maar het bleek dat hij om onduidelijke reden als disabled in de lijst met usb input devices stond in Device Manager. Een muisklik later en hij deed het weer. Er staat nu ook weer 4.51 met de laatste FW op. Dus dat is allemaal opgelost.
Mocht ie alsnog naar Fanatec moeten, gewoon vragen of ze hem tegen geringe bijbetaling van een paar tientjes om willen ruilen voor een CS-DD+, naar het schijnt een hele mooie sidegrade ;)
Zou een mooie optie zijn maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 08-06 10:42
Ondertussen de CS DD+ besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:23
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:42:
[...]

Nee dat is opgelost. Na de firmware downgrade naar 691 deed hij het inderdaad niet maar het bleek dat hij om onduidelijke reden als disabled in de lijst met usb input devices stond in Device Manager. Een muisklik later en hij deed het weer. Er staat nu ook weer 4.51 met de laatste FW op. Dus dat is allemaal opgelost.

[...]

Zou een mooie optie zijn maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat doen :)
Ik blijf het apart vinden dat dit zo opeens optreedt enkel na een stuurwissel. Je hebt ook verder niets verteld over beide stuurtjes. Kan het zijn dat het oude stuurtje zoveel groter en daarmee zwaarder was dan je nieuwe stuurtje dat het gewicht ervan een dusdanige dempende werking had dat die zwabber je toen niet is opgevallen? Heb je het oude stuurtje nog eens geprobeerd of heb je daar geen gelegenheid meer toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Levertijd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 14:15
DD+ 12 december release.
DD 7 november.

Heb zelf de DD besteld.

[ Voor 7% gewijzigd door FastForwardNL op 21-10-2023 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
FastForwardNL schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 07:12:
[...]

DD+ 12 december release.
DD 7 november.

Heb zelf de DD besteld.
Komende van ee 8Nm vond ik 12 wat te weinig. Ik heb vorige week donderdag de csl dd verkocht, omdat ik naar de DD1 ging upgraden. En toen kwamen de clubsports uit.
Ik zit dus helaas tot minstens half december zonder wheelbase.

[ Voor 4% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-10-2023 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ga je geen spijt van krijgen, gaat een beetje hetzelfde “knuppel in het hoenderhok” verhaal worden als toen men met de CSL-DD kwam, slew rate e.d. van de ClubSport DD+. CS DD is ook de moeite waard maar ondanks dat ie dezelfde motor heeft niet zo goed als de DD+, het is deze keer dus niet een kwestie van even de power supply een upgrade geven want intern zijn er wel de nodige verschillen qua elektronica.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 14:46
In 2020 ben ik begonnen met simracen toen ik op Black Friday de CSL Elite F1 editie kon scoren.
Jarenlang veel plezier aan beleefd. Eerst begonnen met PC en ACC op de PlayStation4, sinds een jaar of twee ACC op pc.
Pedalen had ik al een tijdje geüpdatet, en een week of twee geleden de deep dive info Direct Drives genomen.
Vorige week kwam mijn SimuCube 2 Pro....wow, wat heb ik die jaren toch het één en ander qua sensatie gemist zeg, al is het alleen al maar de fitness voor mijn armen 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
R2D2 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:17:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen, gaat een beetje hetzelfde “knuppel in het hoenderhok” verhaal worden als toen men met de CSL-DD kwam, slew rate e.d. van de ClubSport DD+. CS DD is ook de moeite waard maar ondanks dat ie dezelfde motor heeft niet zo goed als de DD+, het is deze keer dus niet een kwestie van even de power supply een upgrade geven want intern zijn er wel de nodige verschillen qua elektronica.
Lang getwijfeld tussen de CS DD+ en de DD1, geprobeerd een DD1 te scoren, maar iedereen wilt daar de huidige nieuwprijs voor.
Dan maar beslist om ondanks de mindere peak torque toch maar voor de nieuwe tech te gaan. Al de rest zou stukken beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gisteren de Sim-Lab XP1 pedalen geplaatst. Was nog even puzzelen, op mijn pedal deck passen ze eigenlijk niet lekker, althans weinig mogelijkheden om te schuiven.

Qua positie zijn ze nu redelijk ok.

Paar uurtjes uitgeprobeerd vandaag en nog niet helemaal tevreden. De rem is redelijk in orde voor nu (standaard setting alleen de hoek veranderd naar kleinste hoek met bodemplaat).

Gaspedaal is erg licht vind ik en heel weinig travel. Daar moet ik nog eens induiken maar helaas krijg je weinig info bij de pedalen over hoe het werkt en wat je kunt aanpassen.

En dan de break out box... micro USB. Really?

Verder voelt alles wel hoogwaardig aan en hopelijk gaat het weer een paar jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Engineer Stewie schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:54:
[...]

Komende van ee 8Nm vond ik 12 wat te weinig. Ik heb vorige week donderdag de csl dd verkocht, omdat ik naar de DD1 ging upgraden. En toen kwamen de clubsports uit.
Ik zit dus helaas tot minstens half december zonder wheelbase.
Ik twijfel ook maar 999 euro vind ik echt te duur. Met de 12 Nm ben ik ook bang dat ik het een te kleine stap ga vinden komende van de CSL DD met 8 Nm.

Maar ja, 699 vind ik alweer geld zat, moet ook nog een QR2 erbij kopen en met shipping zit je dan al op 830 euro.

En mijn CSL DD levert ook nog maar 250 euro op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:28:
Gisteren de Sim-Lab XP1 pedalen geplaatst. Was nog even puzzelen, op mijn pedal deck passen ze eigenlijk niet lekker, althans weinig mogelijkheden om te schuiven.

Qua positie zijn ze nu redelijk ok.

Paar uurtjes uitgeprobeerd vandaag en nog niet helemaal tevreden. De rem is redelijk in orde voor nu (standaard setting alleen de hoek veranderd naar kleinste hoek met bodemplaat).

Gaspedaal is erg licht vind ik en heel weinig travel. Daar moet ik nog eens induiken maar helaas krijg je weinig info bij de pedalen over hoe het werkt en wat je kunt aanpassen.

En dan de break out box... micro USB. Really?

Verder voelt alles wel hoogwaardig aan en hopelijk gaat het weer een paar jaar mee.
Met de Racecontrol software kun je alles aanpassen. Gebruik ik ook voor de Sim-Lab XB1 Handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 14:15
Phusebox schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:32:
[...]

Ik twijfel ook maar 999 euro vind ik echt te duur. Met de 12 Nm ben ik ook bang dat ik het een te kleine stap ga vinden komende van de CSL DD met 8 Nm.

Maar ja, 699 vind ik alweer geld zat, moet ook nog een QR2 erbij kopen en met shipping zit je dan al op 830 euro.

En mijn CSL DD levert ook nog maar 250 euro op.
Ik heb mijn DD Pro voor 500 verkocht. De stap is niet groot, maar vond zelf 8Nm ook ok. Denk dat de nieuwe DD meer toekomst heeft. Was eerst van plan de QR2 upgrade te doen. Nu heb ik voor 100 extra meer Nm en weer 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:44:
[...]

Met de Racecontrol software kun je alles aanpassen. Gebruik ik ook voor de Sim-Lab XB1 Handbrake.
Ik bedoel meer de weerstand aanpassen of de hoek veranderen van het pedaal.

Ik wilde bijna de veer gewoon losschroeven maar toen dacht ik doe maar niet voor ik iets sloop. Dus moet nog eens een tutorial opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
FastForwardNL schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:45:
[...]

Ik heb mijn DD Pro voor 500 verkocht. De stap is niet groot, maar vond zelf 8Nm ook ok. Denk dat de nieuwe DD meer toekomst heeft. Was eerst van plan de QR2 upgrade te doen. Nu heb ik voor 100 extra meer Nm en weer 2 jaar garantie.
Heb ook 500€ gehad voor de DD pro, maar een gewone CSL DD brengt pakken minder op.

Ik ging een DD1 kopen. De CS DD+ met Qar2 wheelside is 50€ duurder dan een DD1 + QR2 wheelside. Bij de DD1 krijg je namelijk 50€ korting op de QR2.

[ Voor 14% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-10-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb de DD+ in mandje staan.
Met 3 nieuwe QR2’s hoop ik dat de QR1’s nog wat gaan opleveren :)

Verwacht dat er wel wat dd pro’s te koop gaan komen. Gezien ik vanaf half/eind november 6 weken moet gaan revalideren denk ik dat ik de DD pro maar op tijd te koop zet.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben toch maar voor de gewone DD gegaan. Die 300 euro meer was me echt te duur.

Ga ik misschien spijt van krijgen maar ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
Phusebox schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:48:
[...]

Ik bedoel meer de weerstand aanpassen of de hoek veranderen van het pedaal.

Ik wilde bijna de veer gewoon losschroeven maar toen dacht ik doe maar niet voor ik iets sloop. Dus moet nog eens een tutorial opzoeken.
Heb je de manual gelezen?

Indien niet, hij staat hier: https://cdn.shopify.com/s...-_A5_Web.pdf?v=1695047827

De pedalen zijn echt simpel af te stellen. Ik had ze in 15 min helemaal naar mijn zin.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Madhouse1979 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Heb je de manual gelezen?

Indien niet, hij staat hier: https://cdn.shopify.com/s...-_A5_Web.pdf?v=1695047827

De pedalen zijn echt simpel af te stellen. Ik had ze in 15 min helemaal naar mijn zin.
Nee die zat er niet bij, thanks.

Ik vind het niet echt heel duidelijk geschreven, en ik ben al twee uur bezig geweest met monteren dus afstellen in 15 min gaat hem niet worden denk ik.

Wat ik wel ervaren heb nu is die blauwe knop aan de voorkant is voor mij persoonlijk heel irritant, hak van mijn voet zit daar tegenaan. Heel plate monteren gata niet want niet op voorraad en ik heb geen mounting holes meer daar in mijn TR1 pedal deck van Sim-Lab...

De gaten in de pedalen vind ik ook minder plezier na lange tijd. Ik rij zonder schoenen en volgens mij is daar niet echt rekening mee gehouden met testen.

Het is allemaal nog even wennen denk ik. Nog niet volledig overtuigd dat het de meerprijs waard is ten opzichte van de simpele CSL pedalen die ik hiervoor had.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 22-10-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Phusebox schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Ik vind het niet echt heel duidelijk geschreven, en ik ben al twee uur bezig geweest met monteren dus afstellen in 15 min gaat hem niet worden denk ik.

Wat ik wel ervaren heb nu is die blauwe knop aan de voorkant is voor mij persoonlijk heel irritant, hak van mijn voet zit daar tegenaan. Heel plate monteren gata niet want niet op voorraad en ik heb geen mounting holes meer daar in mijn TR1 pedal deck van Sim-Lab...

De gaten in de pedalen vind ik ook minder plezier na lange tijd. Ik rij zonder schoenen en volgens mij is daar niet echt rekening mee gehouden met testen.

Het is allemaal nog even wennen denk ik. Nog niet volledig overtuigd dat het de meerprijs waard is ten opzichte van de simpele CSL pedalen die ik hiervoor had.
Je kan ze altijd weer doorverkopen en dat upgradesetje uit de UK laten komen. Dat is echt een leuke investering geweest hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rogar schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:07:
[...]

Je kan ze altijd weer doorverkopen en dat upgradesetje uit de UK laten komen. Dat is echt een leuke investering geweest hier.
Welk upgradesetje? Heb de CSL pedalen al verkocht voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
Phusebox schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Er zit een briefje in de doos met een QR code erop welke naar de handleiding verwijst.

Ik herken je "problemen" wel hoor. Ik had er zelf wel een heel plaat voor zitten. De pedalen rechtstreeks op de profielen van mijn TREQ Ace (binnenkort Sim-Lab P1X Pro) gemonteerd en de heel plaat ervoor (ook op de profielen).

Ik zeg er even 'had' bij want ik heb nu weer Asetek gemonteerd. De Sim-Lab pedalen komen straks op de P1X Pro simrig (komt als het goed is aankomende week).

De gaten wen je wel aan. Ik rij ook altijd op sokken en merk er niets meer van.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Madhouse1979 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Er zit een briefje in de doos met een QR code erop welke naar de handleiding verwijst.

Ik herken je "problemen" wel hoor. Ik had er zelf wel een heel plaat voor zitten. De pedalen rechtstreeks op de profielen van mijn TREQ Ace (binnenkort Sim-Lab P1X Pro) gemonteerd en de heel plaat ervoor (ook op de profielen).

Ik zeg er even 'had' bij want ik heb nu weer Asetek gemonteerd. De Sim-Lab pedalen komen straks op de P1X Pro simrig (komt als het goed is aankomende week).

De gaten wen je wel aan. Ik rij ook altijd op sokken en merk er niets meer van.
Ik heb daar geen profielen waar ik ze op kan monteren. Pedal plates zijn niet leverbaar dus moet het doen met wat ik heb. Waardoor ik 4 schroeven allemaal ver naar achter heb moeten monteren. Dit zorgt er dus voor dat bij hard remmen het hele "blok" aan de voorkant los komt van de pedal plate.

Misschien ergens maar wat gaten laten boren in die plaat zodat ik ze anders/beter kan monteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 22-10-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@Madhouse1979
Blijkbaar snap ik het niet. Wat ik ook draai aan die afstelknoppen. Ik voel geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phusebox schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:23:
[...]

Ik heb daar geen profielen waar ik ze op kan monteren. Pedal plates zijn niet leverbaar dus moet het doen met wat ik heb. Waardoor ik 4 schroeven allemaal ver naar achter heb moeten monteren. Dit zorgt er dus voor dat bij hard remmen het hele "blok" aan de voorkant los komt van de pedal plate.

Misschien ergens maar wat gaten laten boren in die plaat zodat ik ze anders/beter kan monteren.
Past de heelplate van TREQ ook niet gewoon op jouw profielen?
Wat voor rig heb je eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Past de heelplate van TREQ ook niet gewoon op jouw profielen?
Wat voor rig heb je eigenlijk.
Sim-Lab TR1. Heb geen dwarsprofielen voor pedalen, maar een soort plaat. Maar daar zitten nauwelijks bevestigingspunten op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5nEyto68-dAXohTi4N1Z2piZfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k0tUjB7xyuzWfeUyujGiruCz.png?f=fotoalbum_large

Heb nu met het gaspedaal van Sim-Lab pedalen dat ik voorbij het aanslag punt nog een knikje heb. Dus je voelt een stop, maar daarna gaat ie nog ietsje verder. En bij loslaten plakt dat even, een honderste van een seconde ofzo, maar toch. Lijkt ook alsof dat voor problemen gaat zorgen.

Er zit ook zijwaartse beweging op het gaspedaal. Kan hem zo een halve centimerer naar links en rechts bewegen (het pedaal ten opzichte van de omkasting).

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 22-10-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Phusebox schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:09:
[...]

Welk upgradesetje? Heb de CSL pedalen al verkocht voor 50 euro.
Ow jammer. Ik had een post geschreven met linkjes hoe ik mijn CSL’s om had gebouwd. Misschien dat je die gemist had dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Rogar op 22-10-2023 15:35 ]

Pagina: 1 ... 115 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.