Dr. Strangelove schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:44:
Ik wil (naast andere spellen) GT Sport en GT7 spelen. Hiermee beperk ik het aantal opties natuurlijk fors; geen PC en dus een hoop hardware die afvalt. Naar ik begrijp blijven in DD land dan alleen Fanatec's GT DD Pro en DD1/2 wheel bases over. Mogelijk Logitech maar dat ecosysteem is me te beperkt en de prijs is te hoog.
Dan wordt het een CSL-DD / GT-DD Pro inderdaad, als je op de PlayStation wil gaan racen valt de CSL-DD ook af.
Budget moet realistisch blijven; tweedehands kom ik met een GT DD Pro, alu rig met seat en de ClubSport pedals rond de 1500-1750 uit denk ik.
Realistisch budget en simracen, geintje zeker
Ik zou Marktplaats ook even in de gaten houden, daar wil nog wel eens een rig op staan. Alu profiel rig is natuurlijk mooi met het oog op de toekomst maar je kunt bijvoorbeeld ook nog eens uitwijken naar een Rseat RS1 om maar wat te noemen. Minder flexibel maar zo af en toe komt er nog wel eens een voor een leuk prijsje voorbij en icm een 8Nm wheelbase kan dat echt prima.
Voorbeeldje,
https://www.marktplaats.n...ator-simucube-heusinkveld of
https://www.marktplaats.n...cd-4439-8f88-add7300716f4
Ik heb niets met de advertenties te maken overigens
Ik ben geen competitieve racer. Vermoed dat ik zelden of nooit online zal racen.
Geef het een week, misschien 2 en dan kan die bewering ook bij het grofvuil

Game hardware en scherm heb ik in principe niet begroot in de 1500 euro hierboven maar met wat mazzel kan ik mogelijk wel een tweedehands PS4 in dat budget proppen. En ik heb nog een 40 inch 1080p Bravia staan die zeker in eerste instantie prima dienst kan doen denk ik.
Xbox geen optie? Scheelt je misschien wat in de aanschaf, dan zou je naar een CSL-DD kunnen uitwijken immers omdat een Xbox compatible stuurwiel volstaat. Op een CSL-DD / GT-DD Pro waar je het met 8Nm moet doen geeft een iets kleiner stuur je weer net even wat meer "beleving", hoe groter de diameter (en natuurlijk ook het gewicht van het stuur) hoe meer het geheel "gedempt" wordt.
Ik zou er mijn keuze absoluut niet van af laten hangen maar het is misschien iets om mee te nemen in de overweging.
Racen op een TV kan prima, heb ik ook een klein jaar gedaan voor ik alsnog in de money pit viel en ik heb me er niet minder kostelijk om vermaakt destijds.
Vergeet alleen niet dat je het scherm zo dicht bij mogelijk wil hebben, rig aan de ene kant van de kamer en tv aan de andere kant is k met peren. Als je hem OP de rig wil monteren kan dat op zich wel (beetje knutselen met een vesa mount) maar echt helemaal ideaal wordt het nooit.
Stuurtje is wat lastig; het GT Pro stuur is niet het chiqueste racestuur dat ik ooit heb gezien, het past qua looks en afwerking meer in een lager segment vind ik. Als ik tweedehands ga is het niet relevant omdat vrijwel alle rigs een beter stuur hebben. Als ik voor nieuw ga weet ik het nog niet, het kan dan zinniger zijn om de GT wheel base te kopen met b.v. het Mclaren stuur.
McLaren stuurtje is simpelweg een stuurtje met veel bang for buck als je met een budget zit, ik heb vaak genoeg zitten bitchen dat het een plastic fantastic ding is maar feit is en blijft dat je voor het geld weinig beters koopt en dat het stuur multi inzetbaar is, GT's kun je er prima mee rijden maar even uitwijken naar F1 20xx of een open wheeler in iRacing gaat ook echt prima
Wheel stand vs full rig: Voor de plek in huis die ik op het oog heb kan ik een full rig neerzetten maar een wheel stand zou het mogelijk maken wat dichterbij de rest van de familie te zitten. Ik ben echter bang dat dit echt een sub-optimale beleving geeft. Dus denk niet dat dat hem wordt.[/li]
Vraag is of de rest van de familie daar ook op zit te wachten. Mijn vrouw vond het destijds niet perse nodig dat ik in haar bijzijn een avondje ging racen... het is nu inmiddels mijn ex vrouw maar dat terzijde

Even mijn dame overtuigen dat het beter is de MX5 plannen in de koelkast te zetten (niet moeilijk) maar dat de car itch dan gescratched moet worden met een sim rig (lastiger)

Bosje bloemen en "dit was zo'n goede deal, ik kon hem niet laten liggen" doet vaak wonderen, je hoeft niet alle details op tafel te gooien
[
Voor 7% gewijzigd door
R2D2 op 24-04-2023 14:09
]