Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 109 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 15:09

OFV

@Dr. Strangelove

Welkom in de wereld van simracen. Stof je spaarrekening af want ik voorspel:

DD base
Mooi stuur
Pedalen met loadcell

Vervolgens:

Rig
Stoel
Monitor(en)

Wat vergeet ik nog? :) Veel plezier met je nieuwe hobby. oOo

[ Voor 4% gewijzigd door OFV op 21-04-2023 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Je vergeet het belangrijkste: Tijd :)

Volgend weekend met vrienden naar de Ardennen, we zitten op een steenworp afstand van Spa. Zoontje maar eens enthousiast maken voor dit speelgoed :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:48
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:38:
Zoontje maar eens enthousiast maken voor dit speelgoed :P
Altijd de beste manier... Kijk vrouwlief, dit is een mooi cadeau voor onze zoon O-).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:11
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:23:
--knip--
...maar het lijkt erop dat het budget gewoon omhoog moet :P
En dit is het punt waarop het heel hard mis ging ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:23:
Materiaal was een base van Immsource,
Koop in ieder geval niet een wheelbase van Immsource, als ik het goed begrepen heb bestaan die namelijk niet meer en heeft men de handdoek in de ring gegooid.

Er wordt links en rechts nog wel wat aangeboden in webshops maar ik zou er met een boogje omheen lopen ivm toekomstige support.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Dat kreeg ik mee ja. Ik heb inmiddels redelijk wat bijgelezen over de pros en cons van allerlei opties. Frontrunner is nu een tweedehands Fanatec rig met GT DD Pro. Dat is echter nog steeds drie keer het oorspronkelijke budget ;)

Edit: Brain dump van waar ik er nu mee sta.

DD vs belt: Ik wil dit vanmiddag afsluiten door nog een keer met T300 RS GT en GTII te rijden in Groningen. Vermoed dat ik de uitkomst daarvan wel weet dus pijlen gericht op Direct Drive als het gaat om kit dit weekend.

Uitgangspunten
  • Ik wil (naast andere spellen) GT Sport en GT7 spelen. Hiermee beperk ik het aantal opties natuurlijk fors; geen PC en dus een hoop hardware die afvalt. Naar ik begrijp blijven in DD land dan alleen Fanatec's GT DD Pro en DD1/2 wheel bases over. Mogelijk Logitech maar dat ecosysteem is me te beperkt en de prijs is te hoog.
  • Budget moet realistisch blijven; tweedehands kom ik met een GT DD Pro, alu rig met seat en de ClubSport pedals rond de 1500-1750 uit denk ik.
  • Ik ben geen competitieve racer. Vermoed dat ik zelden of nooit online zal racen.
Overwegingen
  • Game hardware en scherm heb ik in principe niet begroot in de 1500 euro hierboven maar met wat mazzel kan ik mogelijk wel een tweedehands PS4 in dat budget proppen. En ik heb nog een 40 inch 1080p Bravia staan die zeker in eerste instantie prima dienst kan doen denk ik.
  • Stuurtje is wat lastig; het GT Pro stuur is niet het chiqueste racestuur dat ik ooit heb gezien, het past qua looks en afwerking meer in een lager segment vind ik. Als ik tweedehands ga is het niet relevant omdat vrijwel alle rigs een beter stuur hebben. Als ik voor nieuw ga weet ik het nog niet, het kan dan zinniger zijn om de GT wheel base te kopen met b.v. het Mclaren stuur.
  • Wheel stand vs full rig: Voor de plek in huis die ik op het oog heb kan ik een full rig neerzetten maar een wheel stand zou het mogelijk maken wat dichterbij de rest van de familie te zitten. Ik ben echter bang dat dit echt een sub-optimale beleving geeft. Dus denk niet dat dat hem wordt.
Blockers
  • Even mijn dame overtuigen dat het beter is de MX5 plannen in de koelkast te zetten (niet moeilijk) maar dat de car itch dan gescratched moet worden met een sim rig (lastiger) :P
  • Toch wel twijfel om dure spullen te kopen die ik niet uitgeprobeerd heb. Als er een tweaker is die vergelijkbare hardware heeft staan i.c.m. Gran Turismo en mij wil uitnodigen om eens langs te komen dan beloof ik dat ik tompoucen meeneem ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-04-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Dat is wel een stevige uitgave. Ik ben van belt overgegaan op Fanatec CSL DD 8nm.

Ik heb met een combinatie van nieuwe- en tweedehands spullen ongeveer 1500 euro in totaal uitgegeven. Dat is inclusief treq one simrig, stoel en nieuwe 32 inch game monitor.

De console had ik al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:44:
Ik wil (naast andere spellen) GT Sport en GT7 spelen. Hiermee beperk ik het aantal opties natuurlijk fors; geen PC en dus een hoop hardware die afvalt. Naar ik begrijp blijven in DD land dan alleen Fanatec's GT DD Pro en DD1/2 wheel bases over. Mogelijk Logitech maar dat ecosysteem is me te beperkt en de prijs is te hoog.
Dan wordt het een CSL-DD / GT-DD Pro inderdaad, als je op de PlayStation wil gaan racen valt de CSL-DD ook af.
Budget moet realistisch blijven; tweedehands kom ik met een GT DD Pro, alu rig met seat en de ClubSport pedals rond de 1500-1750 uit denk ik.
Realistisch budget en simracen, geintje zeker :+

Ik zou Marktplaats ook even in de gaten houden, daar wil nog wel eens een rig op staan. Alu profiel rig is natuurlijk mooi met het oog op de toekomst maar je kunt bijvoorbeeld ook nog eens uitwijken naar een Rseat RS1 om maar wat te noemen. Minder flexibel maar zo af en toe komt er nog wel eens een voor een leuk prijsje voorbij en icm een 8Nm wheelbase kan dat echt prima.

Voorbeeldje, https://www.marktplaats.n...ator-simucube-heusinkveld of https://www.marktplaats.n...cd-4439-8f88-add7300716f4

Ik heb niets met de advertenties te maken overigens
Ik ben geen competitieve racer. Vermoed dat ik zelden of nooit online zal racen.
Geef het een week, misschien 2 en dan kan die bewering ook bij het grofvuil ;)
Game hardware en scherm heb ik in principe niet begroot in de 1500 euro hierboven maar met wat mazzel kan ik mogelijk wel een tweedehands PS4 in dat budget proppen. En ik heb nog een 40 inch 1080p Bravia staan die zeker in eerste instantie prima dienst kan doen denk ik.
Xbox geen optie? Scheelt je misschien wat in de aanschaf, dan zou je naar een CSL-DD kunnen uitwijken immers omdat een Xbox compatible stuurwiel volstaat. Op een CSL-DD / GT-DD Pro waar je het met 8Nm moet doen geeft een iets kleiner stuur je weer net even wat meer "beleving", hoe groter de diameter (en natuurlijk ook het gewicht van het stuur) hoe meer het geheel "gedempt" wordt.

Ik zou er mijn keuze absoluut niet van af laten hangen maar het is misschien iets om mee te nemen in de overweging.

Racen op een TV kan prima, heb ik ook een klein jaar gedaan voor ik alsnog in de money pit viel en ik heb me er niet minder kostelijk om vermaakt destijds.

Vergeet alleen niet dat je het scherm zo dicht bij mogelijk wil hebben, rig aan de ene kant van de kamer en tv aan de andere kant is k met peren. Als je hem OP de rig wil monteren kan dat op zich wel (beetje knutselen met een vesa mount) maar echt helemaal ideaal wordt het nooit.
Stuurtje is wat lastig; het GT Pro stuur is niet het chiqueste racestuur dat ik ooit heb gezien, het past qua looks en afwerking meer in een lager segment vind ik. Als ik tweedehands ga is het niet relevant omdat vrijwel alle rigs een beter stuur hebben. Als ik voor nieuw ga weet ik het nog niet, het kan dan zinniger zijn om de GT wheel base te kopen met b.v. het Mclaren stuur.
McLaren stuurtje is simpelweg een stuurtje met veel bang for buck als je met een budget zit, ik heb vaak genoeg zitten bitchen dat het een plastic fantastic ding is maar feit is en blijft dat je voor het geld weinig beters koopt en dat het stuur multi inzetbaar is, GT's kun je er prima mee rijden maar even uitwijken naar F1 20xx of een open wheeler in iRacing gaat ook echt prima
Wheel stand vs full rig: Voor de plek in huis die ik op het oog heb kan ik een full rig neerzetten maar een wheel stand zou het mogelijk maken wat dichterbij de rest van de familie te zitten. Ik ben echter bang dat dit echt een sub-optimale beleving geeft. Dus denk niet dat dat hem wordt.[/li]
Vraag is of de rest van de familie daar ook op zit te wachten. Mijn vrouw vond het destijds niet perse nodig dat ik in haar bijzijn een avondje ging racen... het is nu inmiddels mijn ex vrouw maar dat terzijde :+
Even mijn dame overtuigen dat het beter is de MX5 plannen in de koelkast te zetten (niet moeilijk) maar dat de car itch dan gescratched moet worden met een sim rig (lastiger) :P
Bosje bloemen en "dit was zo'n goede deal, ik kon hem niet laten liggen" doet vaak wonderen, je hoeft niet alle details op tafel te gooien ;)

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 24-04-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Ik kwam afgelopen weekend nog iemand tegen waarbij de QR Lite plots in 3 stukken brak. Met de CSL DD 5nm. Zou vooral een Mclaren stuurtje kopen met de QR1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgBpMRz-1q3dawrOoNNkE_73xf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V3x2StzYnRw9uGE0iNzpJb18.png?f=fotoalbum_large

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rsnubje schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:01:
Ik kwam afgelopen weekend nog iemand tegen waarbij de QR Lite plots in 3 stukken brak. Met de CSL DD 5nm. Zou vooral een Mclaren stuurtje kopen met de QR1.
[Afbeelding]
Heb ze ook wel eens voorbij zien komen maar als je ziet hoe sommigen uit hun rig stappen (hangend aan het stuur) dan wordt al snel duidelijk waarom zo'n QR aan gort gaat.

QR1 is overigens zonder twijfel altijd beter maar als het budget een factor is kun je hem natuurlijk ook altijd achteraf op de McLaren schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Thrustmaster en/of Fanatec shifter?

Ik zit te denken om een shifter aan te schaffen en twijfel tussen deze twee:

- Momenteel Fanatec base, dus de fanatec shifter kan daarop aangesloten worden. Tevens over base + stuur gewoon tevreden
- Thrustmaster is goedkoper, maar plastic ipv full alu, wel kabel met USB meegeleverd (voor zover ik kan vinden).
- Vraag me af of die 50-60 euro meerprijs te waarborgen is (door meer kwaliteit/betere werking)

Graag jullie reactie hierin

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Riqy schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:17:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Thrustmaster en/of Fanatec shifter?

- Momenteel Fanatec base, dus de fanatec shifter kan daarop aangesloten worden. Tevens over base + stuur gewoon tevreden
- Thrustmaster is goedkoper, maar plastic ipv full alu, wel kabel met USB meegeleverd (voor zover ik kan vinden).
- Vraag me af of die 50-60 euro meerprijs te waarborgen is (door meer kwaliteit/betere werking)

Ik heb de Fanatec shifter. Erg blij mee. Ding voelt heel degelijk, idd alles metaal. Maar de killer feature imo is de mogelijkheid te switchen tussen H pattern en sequential door het omzetten van een schakelaar. Vooral als je wel eens rally games speelt is dat erg fijn. Zelf met de Trustmaster geen ervaring, dus kan verder geen vergelijking maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Dat kreeg ik mee ja. Ik heb inmiddels redelijk wat bijgelezen over de pros en cons van allerlei opties. Frontrunner is nu een tweedehands Fanatec rig met GT DD Pro. Dat is echter nog steeds drie keer het oorspronkelijke budget ;)

Edit: Brain dump van waar ik er nu mee sta.

DD vs belt: Ik wil dit vanmiddag afsluiten door nog een keer met T300 RS GT en GTII te rijden in Groningen. Vermoed dat ik de uitkomst daarvan wel weet dus pijlen gericht op Direct Drive als het gaat om kit dit weekend.

Uitgangspunten
  • Ik wil (naast andere spellen) GT Sport en GT7 spelen. Hiermee beperk ik het aantal opties natuurlijk fors; geen PC en dus een hoop hardware die afvalt. Naar ik begrijp blijven in DD land dan alleen Fanatec's GT DD Pro en DD1/2 wheel bases over. Mogelijk Logitech maar dat ecosysteem is me te beperkt en de prijs is te hoog.
  • Budget moet realistisch blijven; tweedehands kom ik met een GT DD Pro, alu rig met seat en de ClubSport pedals rond de 1500-1750 uit denk ik.
  • Ik ben geen competitieve racer. Vermoed dat ik zelden of nooit online zal racen.
Overwegingen
  • Game hardware en scherm heb ik in principe niet begroot in de 1500 euro hierboven maar met wat mazzel kan ik mogelijk wel een tweedehands PS4 in dat budget proppen. En ik heb nog een 40 inch 1080p Bravia staan die zeker in eerste instantie prima dienst kan doen denk ik.
  • Stuurtje is wat lastig; het GT Pro stuur is niet het chiqueste racestuur dat ik ooit heb gezien, het past qua looks en afwerking meer in een lager segment vind ik. Als ik tweedehands ga is het niet relevant omdat vrijwel alle rigs een beter stuur hebben. Als ik voor nieuw ga weet ik het nog niet, het kan dan zinniger zijn om de GT wheel base te kopen met b.v. het Mclaren stuur.
  • Wheel stand vs full rig: Voor de plek in huis die ik op het oog heb kan ik een full rig neerzetten maar een wheel stand zou het mogelijk maken wat dichterbij de rest van de familie te zitten. Ik ben echter bang dat dit echt een sub-optimale beleving geeft. Dus denk niet dat dat hem wordt.
Blockers
  • Even mijn dame overtuigen dat het beter is de MX5 plannen in de koelkast te zetten (niet moeilijk) maar dat de car itch dan gescratched moet worden met een sim rig (lastiger) :P
  • Toch wel twijfel om dure spullen te kopen die ik niet uitgeprobeerd heb. Als er een tweaker is die vergelijkbare hardware heeft staan i.c.m. Gran Turismo en mij wil uitnodigen om eens langs te komen dan beloof ik dat ik tompoucen meeneem ;)
T300 RS GT is een prima stuurtje voor het geld! Ik heb er zelf lang mee gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
R2D2 schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:55:
[...]

Geef het een week, misschien 2 en dan kan die bewering ook bij het grofvuil ;)
Mwoah. Vermaak mij prima, heb me aangesloten bij een groepje hele vriendelijke racers, maar ik wil niemand zijn race verpesten door onwetendheid of onkunde dus rij ik helaas niet met ze mee.

Maw, vermaak me prima zonder online (en, online kunnen er ook zeer vervelende mensen tussen zitten. Jammer genoeg zijn dat meestal de vocale minderheid, en de stille zijn aardig. Gevolg; de mensen die wel praten zijn aggresief en vervelend en zorgen er voor dat de instap ruk is voor velen).

Rondjes rijden of time trial gaat prima zonder schuimbekkende fanetiekelingen die als een brandend schaap 2 octaven te hoog in hun clippende mic gillen (overdrijven is ooo een vak, but you catch my drift).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Darkangle schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:29:
[...]

Mwoah. Vermaak mij prima, heb me aangesloten bij een groepje hele vriendelijke racers, maar ik wil niemand zijn race verpesten door onwetendheid of onkunde dus rij ik helaas niet met ze mee.

Maw, vermaak me prima zonder online (en, online kunnen er ook zeer vervelende mensen tussen zitten. Jammer genoeg zijn dat meestal de vocale minderheid, en de stille zijn aardig. Gevolg; de mensen die wel praten zijn aggresief en vervelend en zorgen er voor dat de instap ruk is voor velen).

Rondjes rijden of time trial gaat prima zonder schuimbekkende fanetiekelingen die als een brandend schaap 2 octaven te hoog in hun clippende mic gillen (overdrijven is ooo een vak, but you catch my drift).
Daarom stond de ;) er ook achter.

Ik heb soms ook wel eens een poosje dat ik weinig online race hoor, zeker wanneer je de door jou omschreven "fanatiekelingen" weer eens treft in een online race. Maar onder aan de streep kan ik het dan toch niet laten om weer online te gaan racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Nooit met tweakers meegereden dus? Dat is iedere keer ontzettend gezellig en zitten er allerlei niveaus in dezelfde race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
ZFLaSH schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:46:
Nooit met tweakers meegereden dus? Dat is iedere keer ontzettend gezellig en zitten er allerlei niveaus in dezelfde race.
Wie, ik?

Als je mij bedoelt, geen idee wat tweakers rijd? Rf2, ams, ams2, ac, acc, iracing, etc.

Ik heb mij momenteel aangesloten bij rpm league, welk ams2 rijd @Flying Hawkic enzo rijden daar zeer actief. Hele vriendelijke club, zeer aan te raden. Een quali was genoeg om te zien voor mij helaas dat ik een iets te groot gevaar op de weg ben voor de anderen, maar ik lurk netjes in hun race streams en chat om zo dingen op te pakken, wanneer tijd mij permit (forens momenteel een beetje veel met lange vluchten).

Zodra ik het gevoel heb dat ik waarschijnlijk niet een andermans lol bederf door als een bezeten kettingzaag over de baan te zigzaggen zingende "I came in like a wrecking balllllllllll", ga ik zeker iig een paar vd fun races mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:53
Riqy schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:17:

Heb zelf een dikke maand geleden de SHH shifter gekocht. Dit omdat de TM shifter minder stevig/'durable' lijkt(overkomt) in de reviews, en ook nog eens duurder is.

Zeker geen spijt van! Switchen tussen seq en H doe ik al blindelings (met VR bril op) in enkele seconden :Y)

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
R2D2 schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:55:
[...]

Xbox geen optie? Scheelt je misschien wat in de aanschaf, dan zou je naar een CSL-DD kunnen uitwijken immers omdat een Xbox compatible stuurwiel volstaat. Op een CSL-DD / GT-DD Pro waar je het met 8Nm moet doen geeft een iets kleiner stuur je weer net even wat meer "beleving", hoe groter de diameter (en natuurlijk ook het gewicht van het stuur) hoe meer het geheel "gedempt" wordt.

Ik zou er mijn keuze absoluut niet van af laten hangen maar het is misschien iets om mee te nemen in de overweging.
Ik heb al een PS4 staan dus dat is een additionele uitgave dan. CSL-DD scheelt volgens mij 100 euro dus dat trekt het wel iets gelijk.
Vergeet alleen niet dat je het scherm zo dicht bij mogelijk wil hebben, rig aan de ene kant van de kamer en tv aan de andere kant is k met peren. Als je hem OP de rig wil monteren kan dat op zich wel (beetje knutselen met een vesa mount) maar echt helemaal ideaal wordt het nooit.
In beide locaties zou de rig pal voor het scherm komen te staan. In het ene geval een 55 inch OLED, in het andere de 40inch LCD.
Bosje bloemen en "dit was zo'n goede deal, ik kon hem niet laten liggen" doet vaak wonderen, je hoeft niet alle details op tafel te gooien ;)
+1 :)

Vandaag nog even met de Thrustmaster T-GTII gereden. Eerst in F1 2022, dat is natuurlijk sowieso enigszins appels met peren vergelijken als met AC van het weekend maar ik had veel meer moeite om smooth door de snelle curves van Spa te gaan dan met de Immersion DD set. De vibraties van de FFB voelen ook onnatuurlijk aan. Gezien de prijs van de T-GTII is dat ding eigenlijk overbodig geworden. Voor 700 euro heb je ook bijna een CSL-DD set.

In Gran Turismo blijf ik moeite houden. Had de settings aangepast naar wat ik online had gevonden maar zelfs met een GT-R met RS banden (ligt normaal als een blok op de weg als ik met controller rij) heb ik moeite om de kar op de weg te houden, breekt heel snel uit in de bochten. Ik doe daar iets verkeerd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:58:
[...]
Ik heb al een PS4 staan dus dat is een additionele uitgave dan. CSL-DD scheelt volgens mij 100 euro dus dat trekt het wel iets gelijk.
Ik heb altijd geleerd dat als je al iets hebt staan wat je gaat vervangen voor iets gelijkwaardigs je het vooral niet moet doen als je geld in de zak wil houden, lekker die PS4 laten staan dus en voor de GT-DD Pro gaan in dat geval. Die heeft ook een iets hogere restwaarde dan de gewone CSL-DD bij tweedehandsverkoop mocht je er om wat voor reden dan ook ooit de brui aan geven.
In beide locaties zou de rig pal voor het scherm komen te staan. In het ene geval een 55 inch OLED, in het andere de 40inch LCD.
Ja het gaat bij sim racen meer tussen de afstand van puntje van je neus (tenzij je een hele grote neus hebt ;) ) tot aan je scherm, die wil je relatief klein houden en ook ideaal gepositioneerd hebben. Maar als ik het zo lees ben je een "casual gamer" en heb je (nog) niet de ambitie om Verstappen te gaan vervangen bij Team Redline in de weekenden dat hij moet gaan racen dus negeer het scherm verhaal gewoon, zorg dat je er recht voor zit en ga racen... uiteindelijk pas je je ook echt wel aan aan de minder ideale situatie.
Vandaag nog even met de Thrustmaster T-GTII gereden. Eerst in F1 2022, dat is natuurlijk sowieso enigszins appels met peren vergelijken als met AC van het weekend maar ik had veel meer moeite om smooth door de snelle curves van Spa te gaan dan met de Immersion DD set. De vibraties van de FFB voelen ook onnatuurlijk aan. Gezien de prijs van de T-GTII is dat ding eigenlijk overbodig geworden. Voor 700 euro heb je ook bijna een CSL-DD set.

In Gran Turismo blijf ik moeite houden. Had de settings aangepast naar wat ik online had gevonden maar zelfs met een GT-R met RS banden (ligt normaal als een blok op de weg als ik met controller rij) heb ik moeite om de kar op de weg te houden, breekt heel snel uit in de bochten. Ik doe daar iets verkeerd ofzo.
Vergeet ook niet dat de grijze massa tussen je oren ook een factor is en dat je eigenlijk niet echt kunt vergelijken als je niet van de ene in de andere setup stapt. Een dag of wat er tussen vertroebeld je vermogen om een objectief oordeel te vellen enorm.

Erg? Natuurlijk niet, je moet gewoon de keuze maken waar jij je het comfortabelst bij voelt en wat je budget toelaat. Echt slecht spul wordt praktisch niet meer gemaakt en met een GT-DD Pro met bijbehorend stuur ga je echt wel de nodige lol aan beleven, het kan altijd beter, mooier, duurder e.d. maar als je budget toereikend is voor een degelijk setje vooral instappen en lekker gaan racen... doorsparen voor iets beters kan altijd nog maar dan heb je nu al wel de fun van het racen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Dr. Strangelove schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:58:
In mijn ervaring wordt er in GT7 met de controller heel veel geholpen door de game zelf, zelfs als je assists uit hebt staan. Dingen als min/max stuurhoek wordt heel veel dynamisch in gedaan met de controller bijv, terwijl je met een stuur 100% zelf verantwoordelijk bent.

De eerste keer dat ik GT7 met stuur speelde na met een controller te hebben gespeeld, dacht ik ook dat ik wel even al mn records aan stront zou rijden. Dat de licenses opeens veel makkelijker zouden zijn. Etc. Maar dat viel enorm tegen. Stuur is veel toffer natuurlijk, meer immersie, meer controle en potentieel betere performance. Maar controller vond ik een stuk makkelijker (ondanks dat ik al best lang andere games met stuur speel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Darkangle schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:28:
[...]

Wie, ik?

Als je mij bedoelt, geen idee wat tweakers rijd? Rf2, ams, ams2, ac, acc, iracing, etc.

Ik heb mij momenteel aangesloten bij rpm league, welk ams2 rijd @Flying Hawkic enzo rijden daar zeer actief. Hele vriendelijke club, zeer aan te raden. Een quali was genoeg om te zien voor mij helaas dat ik een iets te groot gevaar op de weg ben voor de anderen, maar ik lurk netjes in hun race streams en chat om zo dingen op te pakken, wanneer tijd mij permit (forens momenteel een beetje veel met lange vluchten).

Zodra ik het gevoel heb dat ik waarschijnlijk niet een andermans lol bederf door als een bezeten kettingzaag over de baan te zigzaggen zingende "I came in like a wrecking balllllllllll", ga ik zeker iig een paar vd fun races mee doen.
Nee, ik bedoelde jou niet specifiek. Wij rijden vnl. iRacing en dat is het leuke van de Tweakers league. We hebben beginners en we hebben mensen die op erg hoog niveau rijden (met alles er tussen in). Worden ook vaak tips en tricks gegeven, setups gedeeld, rempunten e.d. besproken. Allemaal super gemoedelijk en vooral veel gelachen. Als ik leuk kan racen met mijn niveau, kan iedereen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 22:12

[/list]
Misschien is https://sim-lab.eu/shop/p...18?category=138#attr=1075 iets voor je? Wheel stand met mogelijkheid tot uitbreiding met seat support + bevestiging voor shifter/handrem.

Zelf zeer blij mee :D enige nadeel is dat de totale rig minder makkelijk is te verplaatsen dan een full frame(met wieltjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ZFLaSH schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:08:
[...]

Nee, ik bedoelde jou niet specifiek. Wij rijden vnl. iRacing en dat is het leuke van de Tweakers league. We hebben beginners en we hebben mensen die op erg hoog niveau rijden (met alles er tussen in). Worden ook vaak tips en tricks gegeven, setups gedeeld, rempunten e.d. besproken. Allemaal super gemoedelijk en vooral veel gelachen. Als ik leuk kan racen met mijn niveau, kan iedereen dat.
iracing laat ik even voorbij gaan. Geen tijd genoeg om consequent gebruik te kunnen maken van een abbo en de vocale vervelende minderheid is zeer vocaal om de een of andere rede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Beempje schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:07:
[...]

In mijn ervaring wordt er in GT7 met de controller heel veel geholpen door de game zelf, zelfs als je assists uit hebt staan. Dingen als min/max stuurhoek wordt heel veel dynamisch in gedaan met de controller bijv, terwijl je met een stuur 100% zelf verantwoordelijk bent.

De eerste keer dat ik GT7 met stuur speelde na met een controller te hebben gespeeld, dacht ik ook dat ik wel even al mn records aan stront zou rijden. Dat de licenses opeens veel makkelijker zouden zijn. Etc. Maar dat viel enorm tegen. Stuur is veel toffer natuurlijk, meer immersie, meer controle en potentieel betere performance. Maar controller vond ik een stuk makkelijker (ondanks dat ik al best lang andere games met stuur speel).
Dat geloof ik ook wel maar het voelde wel als een klus om te rijden, zelfs bij lage snelheden. Dat terwijl ik in F1 2022 meteen mijn rondetijden aan gort reed met stuur. Dus daar is het precies andersom.
Racing-Paradise schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:37:
[...]

Misschien is https://sim-lab.eu/shop/p...18?category=138#attr=1075 iets voor je? Wheel stand met mogelijkheid tot uitbreiding met seat support + bevestiging voor shifter/handrem.

Zelf zeer blij mee :D enige nadeel is dat de totale rig minder makkelijk is te verplaatsen dan een full frame(met wieltjes)
Die oplossing had ik ook gezien ja. Ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:43:
[...]
Dat geloof ik ook wel maar het voelde wel als een klus om te rijden, zelfs bij lage snelheden. Dat terwijl ik in F1 2022 meteen mijn rondetijden aan gort reed met stuur. Dus daar is het precies andersom.
Weet niet met wat voor instellingen je gereden hebt, maar iets als de sensitivity van je stuur of de max throttle/brake setting van je pedalen kunnen eea een stuk lastiger maken als die niet correct staan ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Darkangle schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:38:
[...]
iracing laat ik even voorbij gaan. Geen tijd genoeg om consequent gebruik te kunnen maken van een abbo en de vocale vervelende minderheid is zeer vocaal om de een of andere rede.
Bedoel je dan de officials?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ZFLaSH schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:59:
[...]

Bedoel je dan de officials?
Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Dan begrijp ik niet wat je bedoelt.. In de league is dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ZFLaSH schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:24:
[...]

Dan begrijp ik niet wat je bedoelt.. In de league is dit niet het geval.
Vocale minderheid zijn schreeuwende vervelende mannetjes die nogal idefix vastbijten en vervelend blijven doen alsof ze niets beters te doen hebben meestal gepaart met tunnel visie. Leek me duidelijk. Zeker niet in leagues te vinden die gemaakt voor plezier zijn, maar wel als je nieuw en zoekend bent. Zeg maar het visite kaartje voor een nieuwe racer in online race sims. Onaangenaam, en op een indringende manier ook best wel triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Darkangle schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:59:
[...]

Vocale minderheid zijn schreeuwende vervelende mannetjes die nogal idefix vastbijten en vervelend blijven doen alsof ze niets beters te doen hebben meestal gepaart met tunnel visie. Leek me duidelijk. Zeker niet in leagues te vinden die gemaakt voor plezier zijn, maar wel als je nieuw en zoekend bent. Zeg maar het visite kaartje voor een nieuwe racer in online race sims. Onaangenaam, en op een indringende manier ook best wel triest.
Ik weet niet zo goed wat ik met deze rant moet. Totaal niet mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ZFLaSH schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:00:
[...]

Ik weet niet zo goed wat ik met deze rant moet. Totaal niet mijn ervaring.
Je vroeg wat een vocale minderheid was, welk in nagenoeg elke online game community voor komt (altijd in andere variaties, maar met meer overeenkomsten dan niet). Als je het nog nooit gezien hebt, meer power to you, maar het is maar een uitleg. De rest van de mensheid die online gamed komt deze zure pruimen overal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 19:37
Zijn er meer die problemen hebben met updaten van stuur/base? Ik heb de nieuwe software van Fanatec (450) op de pc staan maar als ik mijn base en stuur wil updaten doet hij niets. Het zandlopertje blijft staan, net als de puntjes rechts ervan, er komt een klein scherm in beeld waarop komt te staan power off steering wheel, op de base gaat hij "knipperen" tussen de verschillende kleuren en dat was het dan wel. Na een half uur nog steeds hetzelfde.
Het is een GT DD pro met een clubsport formule 2.5 stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25
Hier ging de update naar v450 probleemloos met een CSL DD icm McLaren GT3 v2 stuurtje. Kwam van v447 af.

[ Voor 5% gewijzigd door dhrto op 29-04-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Geen issues hier.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Dd2, pijnloos. Zat ook een motor firmware update bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Hmm, straks nog maar eens proberen.

En gelukt. Nadat ik het originele stuur erop had gezet deed hij het wel, daarna kon ik ook mijn andere stuur updaten. Beetje raar want volgens mij moet dat niets uit mogen maken.

[ Voor 72% gewijzigd door Edwinlzv op 29-04-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Meer mensen die na een tijdje racen last hebben van hun hamstring? Vooral gaspedaal been. Doen jullie aan warming up of stretchen? Krijg enorm de nijging om met mijn vingers mijn tenen naar me toe te trekken met gestrekt plat been om de spieren te rekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

OFV schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 23:03:
Meer mensen die na een tijdje racen last hebben van hun hamstring? Vooral gaspedaal been. Doen jullie aan warming up of stretchen? Krijg enorm de nijging om met mijn vingers mijn tenen naar me toe te trekken met gestrekt plat been om de spieren te rekken.
Dat klinkt meer als dat je pedalen net niet optimaal staan en je voeten dus niet in relaxte stand er tegenaan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV

OFV

rsnubje schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 23:10:
[...]

Dat klinkt meer als dat je pedalen net niet optimaal staan en je voeten dus niet in relaxte stand er tegenaan staan.
Ik ga het aanpassen. Ik vermoed dat ze te rechtop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Edwinlzv schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:13:
Zijn er meer die problemen hebben met updaten van stuur/base? Ik heb de nieuwe software van Fanatec (450) op de pc staan maar als ik mijn base en stuur wil updaten doet hij niets. Het zandlopertje blijft staan, net als de puntjes rechts ervan, er komt een klein scherm in beeld waarop komt te staan power off steering wheel, op de base gaat hij "knipperen" tussen de verschillende kleuren en dat was het dan wel. Na een half uur nog steeds hetzelfde.
Het is een GT DD pro met een clubsport formule 2.5 stuur.
Misschien iets te hard aan je stuur heb getrokken...?

Stuur is losgekomen vd weelbase waarschijnlijk, hij maakt dus geen contact.
(bij mij al diverse keren gebeurd, heb dezelfde combi)

[ Voor 3% gewijzigd door Windkracht13 op 01-05-2023 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
OFV schreef op zondag 30 april 2023 @ 07:37:
[...]

Ik ga het aanpassen. Ik vermoed dat ze te rechtop staan.
Ze kunnen misschien ook te ver weg staan, en je hoeft ook niet door het gaspedaal heen te drukken. Die neiging heb ik soms ook wel en dan wordt het verkrampt. Maakt het meestal niet beter ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

kroegtijger schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:37:
[...]

Ze kunnen misschien ook te ver weg staan, en je hoeft ook niet door het gaspedaal heen te drukken. Die neiging heb ik soms ook wel en dan wordt het verkrampt. Maakt het meestal niet beter ;)
Dat door het gaspedaal heen drukken herken ik wel. Ga er op letten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 15:07
Zo, de Simforge MK1 pedalen zitten er eindelijk op, ziet er wel mooi uit zo. Duurde nog langer dan ik dacht om alles in elkaar te zetten en bevestigen. Dat geldt eigenlijk wel voor de hele simrig. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Hyrl8GeKwhOVYykxKwe89TUMLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLE74SBGMPsqmhYmHa5KLZvB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFU1GwWk765RzC6cuebyMMi9l3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3mmfMNL3o1va4rC3a4q7pLO.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog het scherm erop (Acer Nitro XR343CKP) en er kan weer gereden worden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 02-05-2023 23:08 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:15
Fijne pedalen ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvgWOgxpyr2Q9FqMgg1Y_dRyjfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTkxSKF6ENSxMk4LdXVLlTCG.jpg?f=fotoalbum_large

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 15:07
Leuk om te zien dat meer mensen hier op Tweakers voor deze pedalen zijn gegaan. Ondanks alle reviews die ik gezien heb vond ik het toch nog een gok, dus ben benieuwd hoe het uitpakt. Zal wel even wennen worden t.o.v. de G29 pedalen die ik hiervoor had.

De bouwkwaliteit ziet er goed uit voor zover ik dit kan beoordelen. Nu nog een goede plek vinden om de electronics board vast te maken, waar en hoe heb jij deze bevestigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Panini schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:50:
[...]

Leuk om te zien dat meer mensen hier op Tweakers voor deze pedalen zijn gegaan. Ondanks alle reviews die ik gezien heb vond ik het toch nog een gok, dus ben benieuwd hoe het uitpakt. Zal wel even wennen worden t.o.v. de G29 pedalen die ik hiervoor had.

De bouwkwaliteit ziet er goed uit voor zover ik dit kan beoordelen. Nu nog een goede plek vinden om de electronics board vast te maken, waar en hoe heb jij deze bevestigd?
Wij hebben ze ook gekregen voor review ;)

Het board hebben we gewoon op het profiel van onze rig bevestigd.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Gisteren even zitten knutselen, had deze handrem gekocht op AliExpress:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EPbglQUfIXPvgZa7n_sM2ug_Ss=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yg3WncA6GBDH40RjzZLFkdhv.jpg?f=fotoalbum_medium

Maar die werkte dus op USB, dus die kon ik niet gebruiken i.c.m. mijn GT DD Pro en console games.
Die handrem opgemaakt en er zat een printje in met een Hall-sensor, dus dat bood hoop :D
Eerst even zitten experimenteren met een potmeter op de handbrake input van de Fanatec.
Dat werkte prima dus even een schema'tje bedacht om het signaal van de hall sensor geschikt te maken voor de Fanatec:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72UdXOun-GOyQnr1tUCCtOW6z6A=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/RgViAiO8nlAOLXs8PealE8w9.png?f=fotoalbum_small

En vervolgens een printje gemaakt (links het origineel):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTaLPU_svCABX1XyCiU81vZOm8A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3s36dP2LJYAmFAgq1Cg6Eju.jpg?f=fotoalbum_medium

En nu werkt de handrem direct op de base :)
De opamp die ik gebruikt heb is de Microchip MCP6002 en de hall sensor is een OH49E (kloon van de SS49E).

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Het betere tweakwerk, mooi gedaan zeg :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Zondag mijn Dd2 ophalen als vervanging voor mijn csl dd. Daar kijk ik erg naar uit!

Vanavond nog een AMS2 Mini race op Imola!

[ Voor 23% gewijzigd door Mystikal op 05-05-2023 11:56 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben helemaal verknocht aan GT7, maar zit voor mijn gevoel aan de max van wat ik kan doen met een controller. Ik zou graag een stuur met pedalen willen proberen, zonder gelijk duizenden euro’s uit te geven. Eerst eens kijken of het bevalt. Als ik op YouTube een aantal video’s voor beginner setups kijk kom ik uit op de Thrustmaster T300RS GT en de Logitech G923. Zijn dit solide keuzes?

Ik speel racegames alleen op mijn PS5, voornamelijk GT7 en na het F1 seizoen pik ik het meest recente F1 spel uit de budget bak. Speel geen andere racegames.

Misschien goed om te weten: na een uur gamen met een controller krijg ik pijn in mijn polsen. Ik hoop dat een stuurtje gaat helpen, maar ik kijk op tegen hele sterke force feedback.

Qua stoel kwam ik uit op de PlaySeat Challenge. Maar ook daar twijfel ik over i.v.m. het gebrek aan aanpasbaarheid. Ooit zo’n F1 spel bij Racesquare gespeeld, maar dat zat me een partij oncomfortabel. Ik heb een aparte kamer om in te gamen, dus het is geen probleem als de boel niet ingeklapt kan worden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Mog schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:24:
Ik ben helemaal verknocht aan GT7, maar zit voor mijn gevoel aan de max van wat ik kan doen met een controller. Ik zou graag een stuur met pedalen willen proberen, zonder gelijk duizenden euro’s uit te geven. Eerst eens kijken of het bevalt. Als ik op YouTube een aantal video’s voor beginner setups kijk kom ik uit op de Thrustmaster T300RS GT en de Logitech G923. Zijn dit solide keuzes?

Ik speel racegames alleen op mijn PS5, voornamelijk GT7 en na het F1 seizoen pik ik het meest recente F1 spel uit de budget bak. Speel geen andere racegames.

Misschien goed om te weten: na een uur gamen met een controller krijg ik pijn in mijn polsen. Ik hoop dat een stuurtje gaat helpen, maar ik kijk op tegen hele sterke force feedback.

Qua stoel kwam ik uit op de PlaySeat Challenge. Maar ook daar twijfel ik over i.v.m. het gebrek aan aanpasbaarheid. Ooit zo’n F1 spel bij Racesquare gespeeld, maar dat zat me een partij oncomfortabel. Ik heb een aparte kamer om in te gamen, dus het is geen probleem als de boel niet ingeklapt kan worden.
Om te beginnen prima keuzes. Ipv de playseat challenge zou je eventueel ook zelf wat kunnen bouwen in hout en met bijvoorbeeld een 2de hands autostoel van de sloop. Als je handig bent tenminste. ;) Dan kan je alles naar eigen hand zetten qua zitpositie en comfort. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Toen ik begon had ik ook een T300RS GT met een PlaySeat Challenge. Leuke en betaalbare combo (rond 500 EUR denk ik) om mee te beginnen. Weet wel dat als je het leuk vindt, dat je toch binnenkort weer gaat upgraden. Maar het zou geen probleem mogen zijn om deze twee spullen tweedehands te verkopen. Ik klapte zelf de Challenge nooit in. Oorspronkelijk had ik wel die bedoeling, maar uiteindelijk kost het toch altijd wat tijd dus als het niet in jouw woonkamer staat, doe je meestal toch niet meer de moeite. Het is ook een leuke stoel om niet in te klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:03
Ik heb een Thrustmaster T300, met een next level wheelstand en de T-LCM loadcel pedalen en speel op de PS5 GT7.
Mocht je in de buurt van Den Haag wonen, kan ik je het laten zien, en kun je het ook uitproberen.

Zo'n PlaySeat heeft vaak de stang tussen je benen. Ik vind dat niet fijn rijden.
Vooral als je drie pedalen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 08-09 05:46

Ik zou even goed kijken wat je budget is. Voor 2000 euro heb je echt een hele vette rig met direct drive stuur. Als je dit nu wil en in besteden zou ik meteen daarvoor gaat ipv te settelen voor het meer voor de massa consumentenspul.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Vanochtend heeft @Mystikal mijn DD2 opgehaald en ik heb zaterdag mn nieuwe base binnen gekregen, een Asetek Invicta. Uiteindelijk gelukt om hem netjes te monteren :) Wat een mooi ding! Ik moet hem nog in gebruik nemen, maar het was eerst tijd voor lunch. Nu ish et wachten op de 3th party QR zodat ik mn andere stuur ook kan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61IlPOn6hAN03AEbvklnzY1qAXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rGwNrlafrjX1fWEtIPsyVkTl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTxxlibL33suxv03A_AAl2ZFaic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1aViwCHKb96bYD5asU5EisR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxAZ_WQed_BMmyKF85CtZRkB-o0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgPHy786seBM3TAEgnA0Ux6b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGOCjKGV2nw334J2aQ5b0X_N2Dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hb7BIyDoWUm5mVTocF5xxAl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@rsnubje vanwaar de overstap? Een dd2 is nu niet bepaald een instappertje

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

kroegtijger schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:11:
@rsnubje vanwaar de overstap? Een dd2 is nu niet bepaald een instappertje
Vanwege de overstap op custom stuurtjes, zoals de BavarianSimtec die ik laatst gekocht had en het uitblijven van serieuze opties vanuit Fanatec, voornamelijk. Beetje zonde ook om voor elk custom wheel een Podium hub te moeten kopen. En van wat ik heb gezien in reviews, is de Asetek een prima optie en lijkt me het wel fijn met de nieuwe QR die ze binnenkort uitbrengen.

[ Voor 7% gewijzigd door rsnubje op 07-05-2023 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

rsnubje schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:01:
Vanochtend heeft @Mystikal mijn DD2 opgehaald en ik heb zaterdag mn nieuwe base binnen gekregen, een Asetek Invicta. Uiteindelijk gelukt om hem netjes te monteren :) Wat een mooi ding! Ik moet hem nog in gebruik nemen, maar het was eerst tijd voor lunch. Nu ish et wachten op de 3th party QR zodat ik mn andere stuur ook kan gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er top uit! Helaas heb ik wat problemen met de DD2 base.

Iemand suggesties wellicht?
Ik krijg het niet voor elkaar om de firmware te updaten van de motor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OD3TJynAVAbpWH1NfgxNu7l1ZX4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UncZU1IPaDknEwZm9dds8Tjy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vl7u_d02xzjTxuCe95ApKTwItI0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EHEXiSdKYgPcW6pW9pPwCjuY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ey_HORAh6nDNsVy9RiwQaRuVvhs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s65Gq8p6BYBcUnqdYt5va9iN.jpg?f=user_large

Ik krijg ook geen duidelijke antwoorden van het internet.
Inmiddels al meerdere keren software verwijderd, regcleaner en opnieuw opgestart.

Led gaat ook niet knipperen bij het installeren van de firmware.

Firmware handmatig reset door achterkant Power button 10sec in te drukken.
Ook reeds andere usb port geprobeerd.

-PC Driver 450
-Wheel Base : 3.0.1.4
-Wheel Base motor: 40
-Wireless QR: 6

Iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Mystikal op 07-05-2023 14:29 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leontjuh1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-08 17:58
Mystikal schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Ziet er top uit! Helaas heb ik wat problemen met de DD2 base.

Iemand suggesties wellicht?
Ik krijg het niet voor elkaar om de firmware te updaten van de motor.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik krijg ook geen duidelijke antwoorden van het internet.
Inmiddels al meerdere keren software verwijderd, regcleaner en opnieuw opgestart.

Led gaat ook niet knipperen bij het installeren van de firmware.

Firmware handmatig reset door achterkant Power button 10sec in te drukken.
Ook reeds andere usb port geprobeerd.

-PC Driver 450
-Wheel Base : 3.0.1.4
-Wheel Base motor: 40
-Wireless QR: 6

Iemand suggesties?
Heb je al een downgrade van de drivers geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Leontjuh1 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:52:
[...]

Heb je al een downgrade van de drivers geprobeerd?
Ik heb een downgrade van de driver naar 2022.06.01-Fanatec_driver_442 gedaan.
Maar dat lijkt allemaal niets uit te maken?

Ik kan de oude drivers ook niet vinden? Of ligt dat aan mij?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leontjuh1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-08 17:58
Mystikal schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:06:
[...]

Ik heb een downgrade van de driver naar 2022.06.01-Fanatec_driver_442 gedaan.
Maar dat lijkt allemaal niets uit te maken?

Ik kan de oude drivers ook niet vinden? Of ligt dat aan mij?
Oude drivers kun je op hun forum vinden:
https://forum.fanatec.com/categories/drivers

In het zip-bestand zit ook een PDF'je met uitleg hoe je een driver kan downgraden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Leontjuh1 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:10:
[...]

Oude drivers kun je op hun forum vinden:
https://forum.fanatec.com/categories/drivers

In het zip-bestand zit ook een PDF'je met uitleg hoe je een driver kan downgraden
Het lijkt er op dat ik progressie maak. Ik moest blijkbaar een nog oudere driver installeren, alvorens hij het in de goede volgorde de firmware ging installeren.
Heb nu versie: 2022.02.18-Fanatec_driver_439 geinstalleerd.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mihku
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
rsnubje schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:14:
[...]

Vanwege de overstap op custom stuurtjes, zoals de BavarianSimtec die ik laatst gekocht had en het uitblijven van serieuze opties vanuit Fanatec, voornamelijk. Beetje zonde ook om voor elk custom wheel een Podium hub te moeten kopen. En van wat ik heb gezien in reviews, is de Asetek een prima optie en lijkt me het wel fijn met de nieuwe QR die ze binnenkort uitbrengen.
Ik heb onlangs voor een alternatieve oplossing gekozen: shaft adapter van SRM met emulator die het QR1 systeem vervangt. We wachten al meer dan 2 jaar op de QR2, als je meer richting high-end apparatuur zoekt blijf je de laatste jaren inderdaad toch wel flink op je honger zitten bij Fanatec. De DD2 op zich is momenteel geweldig (al heeft dat ook lang geduurd eer ze alle issues hebben opgelost), maar de play in de standaard QR1 is echt beneden alle peil. Met de 3d printed Z-mount en de bout vastgevezen viel het nog enigszins mee, maar nu ik er een Xero-Play QR op heb is dat toch dag en nacht verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcF1k4u4HGbU6NcmZU4XPSDKDLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06y9NiWZz0r31bLEoa2pWS47.jpg?f=fotoalbum_large

Door de emulator denkt de base dat er een Fanatec stuurtje opzit, en kan je gewoon high torque mode gebruiken.

Heb nu enkele weken (na lang wachten) de Grid MPX erop, geweldig om na al die jaren niks play te hebben in de connectie met de base, en de mogelijkheid te hebben om zowat ieder stuur op de markt erop te kunnen monteren. De shaft adapter is alleszins een interessante oplossing voor DD1/2 gebruikers die willen afstappen van Fanatec stuurtjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeEknTirxY-ffn8paetne1UjOAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKhEZnKWKY5i7jQvDZcRjzSU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Mihku schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:18:
[...]

Ik heb onlangs voor een alternatieve oplossing gekozen: shaft adapter van SRM met emulator die het QR1 systeem vervangt. We wachten al meer dan 2 jaar op de QR2, als je meer richting high-end apparatuur zoekt blijf je de laatste jaren inderdaad toch wel flink op je honger zitten bij Fanatec. De DD2 op zich is momenteel geweldig (al heeft dat ook lang geduurd eer ze alle issues hebben opgelost), maar de play in de standaard QR1 is echt beneden alle peil. Met de 3d printed Z-mount en de bout vastgevezen viel het nog enigszins mee, maar nu ik er een Xero-Play QR op heb is dat toch dag en nacht verschil.

[Afbeelding]

Door de emulator denkt de base dat er een Fanatec stuurtje opzit, en kan je gewoon high torque mode gebruiken.

Heb nu enkele weken (na lang wachten) de Grid MPX erop, geweldig om na al die jaren niks play te hebben in de connectie met de base, en de mogelijkheid te hebben om zowat ieder stuur op de markt erop te kunnen monteren. De shaft adapter is alleszins een interessante oplossing voor DD1/2 gebruikers die willen afstappen van Fanatec stuurtjes.

[Afbeelding]
Ohja, das wel netjes. Ik had die opzich ook wel gezien, maar had toen niet helemaal door wat je er allemaal mee kunt doen. Shaft wordt zo wel vrij lang opzich. En het idee is dat ik straks geen USB kabel meer nodig heb met die nieuwe QR van Asetek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

PHiXioN schreef op zondag 7 mei 2023 @ 00:49:
[...]

Ik zou even goed kijken wat je budget is. Voor 2000 euro heb je echt een hele vette rig met direct drive stuur. Als je dit nu wil en in besteden zou ik meteen daarvoor gaat ipv te settelen voor het meer voor de massa consumentenspul.
Heb je een voorbeeld van een rig van ongeveer €2000 zodat ik wat kan vergelijken? Budget is er op zich. Alleen weet ik niet of ik het veel zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Mog schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:39:
[...]

Heb je een voorbeeld van een rig van ongeveer €2000 zodat ik wat kan vergelijken? Budget is er op zich. Alleen weet ik niet of ik het veel zal gebruiken.
Treq one met Sparco R100 stoel.
Dan een Logitech G Pro stuur of Fanatec DD Pro met boost kit.

Ik keek zelf ook naar een goedkopere combo zoals jij noemde en na wat onderzoek meteen all the way gegaan en geen spijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

PHiXioN schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:49:
[...]

Treq one met Sparco R100 stoel.
Dan een Logitech G Pro stuur of Fanatec DD Pro met boost kit.

Ik keek zelf ook naar een goedkopere combo zoals jij noemde en na wat onderzoek meteen all the way gegaan en geen spijt van.
Ik ben nu een half uurtje aan het kijken op YouTube en mijn hemel, een rabbit hole. Dit kost geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Jup.. het kost geld. Maar het is het dubbel en dwars waard.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Mog schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:28:
[...]

Ik ben nu een half uurtje aan het kijken op YouTube en mijn hemel, een rabbit hole. Dit kost geld!
Mede een van de redenen waarom ik voor het Logitech stuur ben gegaan. Geen alternatieve sturen te krijgen dus ook geen risico dat het geld blijft kosten.

Verder is 8nm kracht wel meer dan genoeg. Die van mij trekt 11nm maar tenzij je popeye armen wil kweken is dat niet nodig. Bij dirt rally ging ik op 9nm al helemaal stuk, helemaal verzuurde armen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Fanatec GT DD Pro 8Nm (Als je alleen PC speelt, kan je voor de CSL DD gaan met 8Nm Voeding)
Fanatec Formula V2.5 stuur (De X als je ook wil spelen op Xbox)
CSL pedalen V2
Aluxprofiel Simrig zilver
LCD kuipstoel zonder FIA keur met sidemounts of 2de hands autostoel van de sloop.

Dit samen kom je rond de 2000€ uit. Eventueel kan je ipv het Formula stuur kiezen voor de McLaren V2, maar dan wel de metalen QR1 toevoegen. Dan ben je nog iets goedkoper uit. Echter het Formula stuur is wel van betere materialen gemaakt, maar het formaat is wel iets kleiner dan de McLaren.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

thunder8 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:09:
[...]

Fanatec GT DD Pro 8Nm (Als je alleen PC speelt, kan je voor de CSL DD gaan met 8Nm Voeding)
CSL pedalen V2
LCD kuipstoel zonder FIA keur met sidemounts of 2de hands autostoel van de sloop.

Dit samen kom je rond de 2000€ uit. Eventueel kan je ipv het Formula stuur kiezen voor de McLaren V2, maar dan wel de metalen QR1 toevoegen. Dan ben je nog iets goedkoper uit. Echter het Formula stuur is wel van betere materialen gemaakt, maar het formaat is wel iets kleiner dan de McLaren.
Veel beter kan je niet krijgen denk ik voor die prijs. Dat is een nette samenstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

thunder8 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:09:
[...]

CSL pedalen V2

Bedankt voor je uitgebreide antwoord en advies. Ik ga dit onderzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
[...]

Ik heb zojuist een Asetek la prima bundle + simxpro rig + seat besteld. Kwam uit op 2200.

Voor het geld denk ik dat je niet beter kunt vinden momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Is er wel eens iemand naar Sim Racing Expo in Dortmund geweest? Lijkt me een goede plek om alles eens hands-on met elkaar te vergelijken. Helaas pas medio October.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Dr. Strangelove schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:48:
Is er wel eens iemand naar Sim Racing Expo in Dortmund geweest? Lijkt me een goede plek om alles eens hands-on met elkaar te vergelijken. Helaas pas medio October.
Nee, maar ik zou wel een keer willen. Al zei iemand dat t vorig jaar wel meh was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flying Hawkic
PHiXioN schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:34:
[...]

Mede een van de redenen waarom ik voor het Logitech stuur ben gegaan. Geen alternatieve sturen te krijgen dus ook geen risico dat het geld blijft kosten.

Verder is 8nm kracht wel meer dan genoeg. Die van mij trekt 11nm maar tenzij je popeye armen wil kweken is dat niet nodig. Bij dirt rally ging ik op 9nm al helemaal stuk, helemaal verzuurde armen.
Nog geen alternatieve sturen te verkrijgen bedoel je :).

Neem aan dat er die wel aan zullen komen.

En in simracing stappen met het gedachte dat je één keer geld uitgeeft en klaar bent, dat is relatief naïef of is maar voor een klein deel van de mensen waar :) . Je hebt altijd wel wat toe te voegen of te upgraden aan jouw rig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Flying Hawkic schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:44:
[...]

Nog geen alternatieve sturen te verkrijgen bedoel je :).

Neem aan dat er die wel aan zullen komen.

En in simracing stappen met het gedachte dat je één keer geld uitgeeft en klaar bent, dat is relatief naïef of is maar voor een klein deel van de mensen waar :) . Je hebt altijd wel wat toe te voegen of te upgraden aan jouw rig.
Idd. Ik dacht dat ik wel klaar was totdat mijn SFX100 afgerond is en erop zit.

Toen kwam er een advertentie langs op V&A met 4x buttkickers + amps. Tsja, daar ga je dan maar weer,....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwinlzv
Mog schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:28:
[...]

\
Ik weet niet waar je huis staat maar is dit een goed begin? Scheelt wel in prijs met een nieuwe rig.

v&a aangeboden: Sim-Lab GT1 Evo Sim Racing Cockpit Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:48
Edwinlzv schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:56:
[...]

\
Ik weet niet waar je huis staat maar is dit een goed begin? Scheelt wel in prijs met een nieuwe rig.

v&a aangeboden: Sim-Lab GT1 Evo Sim Racing Cockpit Zwart
Dit cockpit wordt aangeboden omdat de eigenaar moet upgraden naar een P1-X omdat hij overstapt op de Simucube Active Pedals. Over een rabbit hole gesproken :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Als je de stuurkolom los maakt past hij denk ik zo in de meeste auto’s met de achterbank plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
alexbl69 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:05:
[...]

Dit cockpit wordt aangeboden omdat de eigenaar moet upgraden naar een P1-X omdat hij overstapt op de Simucube Active Pedals. Over een rabbit hole gesproken :).
Ik moest toch even kijken na je opmerking en ik heb het maar vlug weg geklikt. Bijna 4500 euro voor 2 pedalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

alexbl69 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:05:
[...]

Een hele rig upgraden om pedalen te monteren? Die rigs zijn zo aanpasbaar, dan verander je toch gewoon de pedal mount/plate opties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
rsnubje schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:45:
[...]

Een hele rig upgraden om pedalen te monteren? Die rigs zijn zo aanpasbaar, dan verander je toch gewoon de pedal mount/plate opties :P
Met dergelijke bedragen voor pedalen is de rig nog maar een relatief goedkope aanpassing :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

kroegtijger schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:57:
[...]

Met dergelijke bedragen voor pedalen is de rig nog maar een relatief goedkope aanpassing :X
Sad but true ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Als er nog mensen op zoek zijn naar een F1 stuur MET display voor onder andere Fanatec.

YouTube: THE F1 WHEEL FANATEC NEED - Leoxz XF1 Sport Sim Racing Wheel Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Edwinlzv schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:22:
Als er nog mensen op zoek zijn naar een F1 stuur MET display voor onder andere Fanatec.

YouTube: THE F1 WHEEL FANATEC NEED - Leoxz XF1 Sport Sim Racing Wheel Review
Boosted media warning 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ondanks dat ik de Formula V2.5X heb met een 5” DDU, ziet dat stuur er wel erg verleidelijk uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Rivanov schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:29:
Ondanks dat ik de Formula V2.5X heb met een 5” DDU, ziet dat stuur er wel erg verleidelijk uit!
Ik heb hetzelfde stuur alleen zonder de X en had ook die gedachte. Maar aangezien ik nogal grote handen heb en er vermeld wordt dat de ruimte bij de duim eigenlijk te klein is en de paddles te dicht op het stuur zitten blijf ik lekker bij mijn Formula stuurtje.
Is wel jammer want zo'n scherm in het stuur is natuurlijk wel erg tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Edwinlzv schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:20:
[...]

Ik heb hetzelfde stuur alleen zonder de X en had ook die gedachte. Maar aangezien ik nogal grote handen heb en er vermeld wordt dat de ruimte bij de duim eigenlijk te klein is en de paddles te dicht op het stuur zitten blijf ik lekker bij mijn Formula stuurtje.
Is wel jammer want zo'n scherm in het stuur is natuurlijk wel erg tof.
Zie je niets van in vr, joh 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:42
Na veel lezen vandaag de Moza R9 V2 met een Moza GS GT V2 besteld, dit ter vervanging van mijn T300, ik heb al de fanatec loadcell pedalen. Ben benieuwd naar deze nieuwe ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Numaga schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:41:
Na veel lezen vandaag de Moza R9 V2 met een Moza GS GT V2 besteld, dit ter vervanging van mijn T300, ik heb al de fanatec loadcell pedalen. Ben benieuwd naar deze nieuwe ervaring.
Heb ik ook een tijdje over getwijfeld, maar uiteindelijk toch voor de Fanatec CSL DD met Mclaren GT3 gekozen. Toch altijd wel de twijfel gehouden of het de juiste keuze was, dus ben erg benieuwd naar je ervaringen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-08 17:55
Heeft er iemand hier evaring met de goedkopere DC1 pedalen?

Imo ziet het er allemaal goed uit maar, ik ben een beetje bang voor de levensduur van die 3d geprinte "elastomer" op de rem. Ook een beetje te zacht volgens mij (voor mijn smaak).

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:53
junneh schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:24:

Imo ziet het er allemaal goed uit maar, ik ben een beetje bang voor de levensduur van die 3d geprinte "elastomer" op de rem. Ook een beetje te zacht volgens mij (voor mijn smaak).

Ik hoor het graag.
Geen ervaring mee maar zag dat 3drap, waar ik een elastomeer voor mijn pedalen kocht, ook mods voor die set aanbied: https://www.3drap.it/prod...astomer-brake-mod-pedals/

Dan heb je nog extra opties achteraf...

[ Voor 3% gewijzigd door TiezZ_BE op 10-05-2023 19:37 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
Mooie tip voor die elastomeeren. Ik heb de DC2 pedals met de harde elastomeer. Bevalt mij uitstekend nu ik de interferentie problemen heb verholpen met de csl dd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
junneh schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:24:

Ik hoor het graag.
Het voordeel van elastomeren is dat ze vrij eenvoudig te vervangen zijn en je ze naar wens aan kunt passen, je zou dus kunnen overwegen om eerst eens te kijken hoe de standaard meegeleverde optie bevalt en zo niet kun je altijd uitwijken naar een alternatief.

Voor het geld heb je in ieder geval een mooi setje pedalen wat qua afwerking ook prima is voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:53
Numaga schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:41:
ik zit hier ook al een tijdje naar te kijken, heb je hem direct bij Moza besteld of via een retailer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:42
WeeDzi schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:54:
[...]

ik zit hier ook al een tijdje naar te kijken, heb je hem direct bij Moza besteld of via een retailer?
Via een retailer hier in nederland https://simplace.co/products/moza-r9-direct-drive-system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
En via ons nog een leuke kortingscode beschikbaar ;)

Pagina: 1 ... 109 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.