Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 110 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:09
Heb sinds gister een eerste set (Thrustmaster TMX) gekocht 2de hands voor een hele leuke prijs.

Nu kan ik hem eerste instantie op de PC aankoppelen en op het bureau monteren.

Maar wil hem ook af en toe beneden gaan gebruiken. ( op de xbox )

Hebben jullie tips voor een standaard of iets dergelijks om of met een eetstoel ( of een lagere stoel ) te kunnen gebruiken? Mag ook een macgyver oplossing zijn met bijvoorbeeld een ikea tafel. Etc. Liefst niet zo duur aangezien het mijn eerste set is.

Online vind je wel redelijk zat met hout en PVC oplossingen. Maar was benieuwd wat jullie ervaringen waren. ( heb ook door het topic gezocht en gelezen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online

OFV

corporalnl schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:21:
Heb sinds gister een eerste set (Thrustmaster TMX) gekocht 2de hands voor een hele leuke prijs.

Nu kan ik hem eerste instantie op de PC aankoppelen en op het bureau monteren.

Maar wil hem ook af en toe beneden gaan gebruiken. ( op de xbox )

Hebben jullie tips voor een standaard of iets dergelijks om of met een eetstoel ( of een lagere stoel ) te kunnen gebruiken? Mag ook een macgyver oplossing zijn met bijvoorbeeld een ikea tafel. Etc. Liefst niet zo duur aangezien het mijn eerste set is.

Online vind je wel redelijk zat met hout en PVC oplossingen. Maar was benieuwd wat jullie ervaringen waren. ( heb ook door het topic gezocht en gelezen )
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74755174

Mocht je die toevallig hebben staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Sinds ik voor het Sim-racen ben gevallen en mijn controller aardig op de grens gebruik ondertussen ben ik aan het kijken naar een stuurset. Posts in dit topic zijn veelal ook weer enige tijd oud over beginnersets en aangezien er nog geen orgaan voor wil verkopen twijfel ik of ik zal beginnen met de Thrustmaster T300 RS GT of zal doorsparen voor de Fanatec Gran Turismo DD Pro. De T300 gaat alweer 8 jaar mee ofzo dus ik vraag me af of die nog wel van deze tijd is..

In dit topic lees ik ook dat het stuur in principe minder verschil maakt dan een goede pedalenset.

Wat zouden jullie tegenwoordig doen voor een beginnerset?

[ Voor 38% gewijzigd door Gekkenhuis op 14-05-2023 10:32 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-05 15:59
@Gekkenhuis
Je geeft al aan dat je voor het simrace virus bent gevallen dan zou ik persoonlijk doorsparen voor een Fanatec of een ander merk. Koop je nu eerst (bijvoorbeeld) de T300 dan ga je denk ik binnen afzienbare tijd toch voor iets anders kijken.

Als je twijfelt of het simracen je wel gaat bevallen is het denk ik een ander verhaal en dan zou een goedkopere oplossing de betere keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:40
Gekkenhuis schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:12:
Sinds ik voor het Sim-racen ben gevallen en mijn controller aardig op de grens gebruik ondertussen ben ik aan het kijken naar een stuurset. Posts in dit topic zijn veelal ook weer enige tijd oud over beginnersets en aangezien er nog geen orgaan voor wil verkopen twijfel ik of ik zal beginnen met de Thrustmaster T300 RS GT of zal doorsparen voor de Fanatec Gran Turismo DD Pro. De T300 gaat alweer 8 jaar mee ofzo dus ik vraag me af of die nog wel van deze tijd is..

In dit topic lees ik ook dat het stuur in principe minder verschil maakt dan een goede pedalenset.

Wat zouden jullie tegenwoordig doen voor een beginnerset?
Ja DD instap ligt tegenwoordig al snel om de hoek qua prijs, mocht je he tniet zeker weten zou ik een 2e hands setje op de kop tikken voor een leuk bedrag. Staan genoeg opties hier in de VA. T300 gaan in principe gewoon nog prima mee, de prijs zal gewoon lager zijn dan het wat nieuwere spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:06
De DD lijkt daarnaast tegenwoordig ook weer beter leverbaar (ook de 5 NM versie), dus als je nog niet bereid bent om gelijk 'all in' te gaan is de goedkoopste 'race ready' set van Fanatec misschien wel wat: https://fanatec.com/eu-en/detail/index/sArticle/1749.

Heb je voor €500 een set waarmee je kunt starten (qua pedalen/stuurwiel op het niveau van de T300 imo, maar qua base stukken beter). Iedere upgrade is daarnaast redelijk betaalbaar als je vervolgstappen wilt maken (Load cell pedaal €140 / 8NM boost kit €150) en qua stuurwielen gelijk een heel ecosysteem om uit te kiezen.

Edit: zie dat je PS compatibiliteit zoekt, dan wordt het al weer een ander kostenplaatje vanaf €700 zo te zien

[ Voor 8% gewijzigd door [MAUS] op 15-05-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:30
Zou graag zien dat het Fanatec Bentley GT3 stuur en het QR2 eens gereleased gaan worden.

Het Bentley stuur is volgende maand 2 jaar geleden aangekondigd. Het zou mij niets verbazen als het door QR2 komt dat het zolang duurt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 13:58
schumi1986 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:53:
Zou graag zien dat het Fanatec Bentley GT3 stuur en het QR2 eens gereleased gaan worden.

Het Bentley stuur is volgende maand 2 jaar geleden aangekondigd. Het zou mij niets verbazen als het door QR2 komt dat het zolang duurt..
Het laatste wat ik van het bentley stuurtje heb gezien / gehoord was begin dit jaar, en toen zou die dicht tegen release aan moeten zitten. Probleem wat er initieel lag was dat het display niet snel genoeg meedraaide met het stuurtje, wat juist een van de belangrijkste features van dit stuur zou moeten zijn. Dat schijnt inmiddels opgelost te zijn, maar daarna werd het de sound of silence....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 07:14
Mede vanwege het aankomende maar niet komende QR2 ben ik ook voor de Logitech G Pro gegaan. Niet dat ik drie maanden later spijt heb dat ik het oude QR systeem heb en dat gevoel blijft knagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:24
Numaga schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:41:
Na veel lezen vandaag de Moza R9 V2 met een Moza GS GT V2 besteld, dit ter vervanging van mijn T300, ik heb al de fanatec loadcell pedalen. Ben benieuwd naar deze nieuwe ervaring.
Ik zit ook te overwegen om die base en dat stuur te kopen. Hoe is je ervaring tot nu toe? Ik heb al een aantal reviews op Youtube bekeken en die waren toch wel positief, niet alleen voor wat betreft de feedback, maar ook over bijvoorbeeld de quick release van Moza. Het ziet er allemaal erg degelijk uit met weinig tot geen speling in het stuur. Wat mij momenteel alleen nog tegenhoudt is het feit dat de table clamp hier in Nederland nergens te krijgen lijkt te zijn. Of hij is uitverkocht of de leverancier lijkt te denken dat we de base allemaal op een cockpit gaan monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:53:

QR2 zit er echt aan te komen, volgens mij de laatste ronde van samples welke onlangs naar "beta testers" is gestuurd en de handleiding e.d. had men ook al helemaal klaar voor zover mij bekend. Het is dat ik net bezig ben met een verhuizing / verbouwing en 0,0 tijd heb anders had ie hier ook op de DD2 gezeten voor een test ;)

QR2 is men inderdaad een poosje mee bezig geweest en hoewel het een simpel stukje techniek lijkt is het schijnbaar toch nog niet zo heel makkelijk en men wil bij Fanatec schijnbaar ook het risico niet meer nemen dat hij achteraf toch net niet goed genoeg is.

De QR1 is overigens (zoals ik al wel vaker heb aangehaald) helemaal niet zo bar slecht als sommigen willen doen geloven, op een DD1/2 is het echter wel van belang dat je hem op de juiste manier monteert (en daar zit echt 95% van de problemen als men klaagt over speling evenals het niet gebruiken van de locking screw), de overige 5% heeft een issue met een te grote tolerantie tussen shaft en wheelside QR.

QR lite overigens buiten beschouwing gelaten... dat is gewoon *insertiets* met peren.
PHiXioN schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:25:
Mede vanwege het aankomende maar niet komende QR2 ben ik ook voor de Logitech G Pro gegaan. Niet dat ik drie maanden later spijt heb dat ik het oude QR systeem heb en dat gevoel blijft knagen.
Je weet dat het QR systeem van de Logitech vergelijkbaar is met de QR1 hé ;)

En welke "problemen" zouden er zijn met de QR1 dan volgens jou?

[ Voor 12% gewijzigd door R2D2 op 19-05-2023 15:06 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 07:14
R2D2 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:02:
[...]

Over de QR1 las ik dat er nog wel eens speling in kan zitten en bij Logitech niet, dat ervaar ik gelukkig ook zo. Ik heb geen ervaring met Fanatec dus vooral van horen zeggen.

Verder is nog een probleem dat ik zie met QR1 is dat zodra de QR2 uitkomt ik het gevoel heb dat ik iets mis. Dat heb ik bij Logitech niet want daar kan je niet eens iets extra’s bij kopen, want dat bestaat niet. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 14:34
R2D2 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:02:
[...]

QR2 zit er echt aan te komen, volgens mij de laatste ronde van samples welke onlangs naar "beta testers" is gestuurd en de handleiding e.d. had men ook al helemaal klaar voor zover mij bekend. Het is dat ik net bezig ben met een verhuizing / verbouwing en 0,0 tijd heb anders had ie hier ook op de DD2 gezeten voor een test ;)

QR2 is men inderdaad een poosje mee bezig geweest en hoewel het een simpel stukje techniek lijkt is het schijnbaar toch nog niet zo heel makkelijk en men wil bij Fanatec schijnbaar ook het risico niet meer nemen dat hij achteraf toch net niet goed genoeg is.

De QR1 is overigens (zoals ik al wel vaker heb aangehaald) helemaal niet zo bar slecht als sommigen willen doen geloven, op een DD1/2 is het echter wel van belang dat je hem op de juiste manier monteert (en daar zit echt 95% van de problemen als men klaagt over speling evenals het niet gebruiken van de locking screw), de overige 5% heeft een issue met een te grote tolerantie tussen shaft en wheelside QR.

QR lite overigens buiten beschouwing gelaten... dat is gewoon *insertiets* met peren.

[...]

Zo ervaar ik het ook. Heb de DD2 met PS chip gekocht in de uitverkoop en ervaar geen enkele speling. Maar je moet inderdaad erg opletten hoe je hem vast zet.

En dat is, toegegeven, best verwarrend uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PHiXioN schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:08:
[...]

Over de QR1 las ik dat er nog wel eens speling in kan zitten en bij Logitech niet, dat ervaar ik gelukkig ook zo. Ik heb geen ervaring met Fanatec dus vooral van horen zeggen.

Verder is nog een probleem dat ik zie met QR1 is dat zodra de QR2 uitkomt ik het gevoel heb dat ik iets mis. Dat heb ik bij Logitech niet want daar kan je niet eens iets extra’s bij kopen, want dat bestaat niet. 🙈
De vraag is hoeveel je kunt missen aan een QR2, zeker wanneer je met een CSL-DD of iets als een CSW rond rijdt is de QR1 in het gros van de gevallen echt helemaal prima, tenzij je heel veel van stuur wisselt en de locking screw verwijderen een dingetje vind... want dat maakt hem niet echt "quick". Aan de andere kant, de QR op mijn SC2 sport zit soms zo vast dat ik ook even aan het martelen ben om hem los te krijgen, onder aan de streep ben ik vaak net zoveel tijd kwijt als wisselen op de DD2 ;)
Ekfad schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:22:
[...]

Zo ervaar ik het ook. Heb de DD2 met PS chip gekocht in de uitverkoop en ervaar geen enkele speling. Maar je moet inderdaad erg opletten hoe je hem vast zet.

En dat is, toegegeven, best verwarrend uitgelegd.
Dan heb jij een one off DD2, de DD2 is namelijk nooit met PS chip uitgebracht, gok dus dat je de DD1 F1 bundle bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:56
Ik ben een tijdje uit het simracen verdwenen maar het kriebelt weer om een rig te gaan bouwen :)
Nu heb ik op de tweedehands markt m'n zinnen gezet op een Simucube Pro. Ik zie dat er een R1 en een R2 versie van zijn. Wat zijn de voornaamste verschillen? Is een R1 ook nog altijd een goed systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

tim.w schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:42:
Ik ben een tijdje uit het simracen verdwenen maar het kriebelt weer om een rig te gaan bouwen :)
Nu heb ik op de tweedehands markt m'n zinnen gezet op een Simucube Pro. Ik zie dat er een R1 en een R2 versie van zijn. Wat zijn de voornaamste verschillen? Is een R1 ook nog altijd een goed systeem?
Volgens mij zijn vrijwel identiek. Het enige verschil is de voeding. Bij de R1 krijg je twee grote blokken, bij de R2 is het 1 groot blok.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
PHiXioN schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:08:
[...]

De speling waar je nog wel eens over leest is met name bij de CSL DD en GT DD Pro. Bij de DD1 / DD2 speelt dit nagenoeg niet. Dat komt omdat je op de DD1 / DD2 een extra sluitring hebt die, als je die aandraait, een rubber ring in de as uitzet en daarmee het laatste beetje speling eruit trekt. Die sluitring heb je op de CSL DD en vergelijkbare modellen niet, en dus kan het een klein beetje rammelen. Simpele fix is door even het boutje dat erbij zit aan te draaien, maar het haalt wel het concept van Quick release er een beetje uit dan. Dit is een van de issues die met de QR2 verholpen zou moeten zijn. Nadeel is wel dat je dus én een andere as is je base moet duwen, én voor elk stuur een nieuwe wheelsided QR nodig hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 14:34
R2D2 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:10:
[...]

[...]

Dan heb jij een one off DD2, de DD2 is namelijk nooit met PS chip uitgebracht, gok dus dat je de DD1 F1 bundle bedoeld ;)
Dat zal hem zijn ja! >:) En anders, kassa kassa :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kroegtijger schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:02:
[...]

De speling waar je nog wel eens over leest is met name bij de CSL DD en GT DD Pro. Bij de DD1 / DD2 speelt dit nagenoeg niet. Dat komt omdat je op de DD1 / DD2 een extra sluitring hebt die, als je die aandraait, een rubber ring in de as uitzet en daarmee het laatste beetje speling eruit trekt. Die sluitring heb je op de CSL DD en vergelijkbare modellen niet, en dus kan het een klein beetje rammelen. Simpele fix is door even het boutje dat erbij zit aan te draaien, maar het haalt wel het concept van Quick release er een beetje uit dan. Dit is een van de issues die met de QR2 verholpen zou moeten zijn. Nadeel is wel dat je dus én een andere as is je base moet duwen, én voor elk stuur een nieuwe wheelsided QR nodig hebt.
Bij de DD1/2 is het echter vaak het geval dat je EN de rubber ring goed aan moet draaien (wat nog wel eens fout wil gaan bij gebruikers) EN de locking screw moet gebruiken om hem helemaal spelingsvrij te krijgen, bij de CSL-DD / CSW heb je die extra "handeling" weer niet mbt de rubber ring waardoor er daar ook wat minder mis kan gaan.

QR2 is inderdaad alles of niets, wheelbase + sturen zullen allemaal om moeten en dat kan nog best eens een kostbare zaak zijn als je al wat sturen hebt en de vraag is of je er veel mee wint wanneer je een CSL-DD of iets vergelijkbaars hebt, ik vind het persoonlijk een beetje kapitaalvernietiging in dat geval. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
R2D2 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:07:
[...]
QR2 is inderdaad alles of niets, wheelbase + sturen zullen allemaal om moeten en dat kan nog best eens een kostbare zaak zijn als je al wat sturen hebt en de vraag is of je er veel mee wint wanneer je een CSL-DD of iets vergelijkbaars hebt, ik vind het persoonlijk een beetje kapitaalvernietiging in dat geval. :P
Zeker... je bent dan al gauw meer kwijt aan de QR's dan aan je base. De verhouding raakt dan wel een beetje zoek

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-05 07:44
kroegtijger schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:02:
[...]

Zelfs met de DD1 ervaar ik enige speling nadat de rubber ring en de locking screw op de juiste wijze zijn aangedraaid. Niet dat ik dat echt heel storend vind, en ach, die halve minuut die je iets langer bezig bent om van stuur te wisselen neem ik voor lief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-05 22:45
Huugje schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:51:
[...]

Ik zit ook te overwegen om die base en dat stuur te kopen. Hoe is je ervaring tot nu toe? Ik heb al een aantal reviews op Youtube bekeken en die waren toch wel positief, niet alleen voor wat betreft de feedback, maar ook over bijvoorbeeld de quick release van Moza. Het ziet er allemaal erg degelijk uit met weinig tot geen speling in het stuur. Wat mij momenteel alleen nog tegenhoudt is het feit dat de table clamp hier in Nederland nergens te krijgen lijkt te zijn. Of hij is uitverkocht of de leverancier lijkt te denken dat we de base allemaal op een cockpit gaan monteren.
Gisteren pas de tijd gehad om het op bouwen en even getest, super degelijke combi en absoluut geen flex en ziet er prachtig uit.
Iracing opgestart en mijn eerste reactie was dat ik hoognodig naar de sportsschool moet :X
9nm is best veel als je van een T300 komt, na wat aanpassingen kan ik nu al zeggen dat ik veel meer details voel en de auto makkelijker onder controle houd, het isbest gaaf om elk hobbeltje te ervaren en alles nu lekker smooth aanvoelt.
Dus mijn eerste indruk als casual beginnende simracer is dat ondanks het prijskaartje (voor een beginner) ik er erg blij mee ben en het geld dubbel en dwars waard is.
Het finetunen zal wel even wat tijd in beslag nemen dus het wordt waarschijnlijk alleen maar beter.
Kortom hier zit nu een happy beginnende simracer die het nu nog leuker vind worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 29-05 17:47
Huugje schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:51:
[...]

ik heb vandaag ook een R9 met ES stuur en ES formula mod besteld, ik heb hem via https://simracer.at/en/collections/moza-racing besteld, nette prijzen, geen verzendkosten en heb de track and trace al binnen. Kom van een T300 af, dus ben benieuwd hoe dat gaat voelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Pelota71 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:22:
[...]

Zelfs met de DD1 ervaar ik enige speling nadat de rubber ring en de locking screw op de juiste wijze zijn aangedraaid. Niet dat ik dat echt heel storend vind, en ach, die halve minuut die je iets langer bezig bent om van stuur te wisselen neem ik voor lief.
Met de QR light heb je er dan weer geen last van. Als je niet te veel van stuur wisselt en geen dd1 / dd2 gebruikt is dat imho dan ook voor alsnog de meest logische oplossing. Als je goed kijkt zie je er wel iets aan speling in zitten, maar heb dat totaal niet als hinderlijk ervaren of uberhaupt het verschil kunnen voelen op 8Nm

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
Numaga schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:24:
[...]

Gisteren pas de tijd gehad om het op bouwen en even getest, super degelijke combi en absoluut geen flex en ziet er prachtig uit.
Iracing opgestart en mijn eerste reactie was dat ik hoognodig naar de sportsschool moet :X
9nm is best veel als je van een T300 komt, na wat aanpassingen kan ik nu al zeggen dat ik veel meer details voel en de auto makkelijker onder controle houd, het isbest gaaf om elk hobbeltje te ervaren en alles nu lekker smooth aanvoelt.
Dus mijn eerste indruk als casual beginnende simracer is dat ondanks het prijskaartje (voor een beginner) ik er erg blij mee ben en het geld dubbel en dwars waard is.
Het finetunen zal wel even wat tijd in beslag nemen dus het wordt waarschijnlijk alleen maar beter.
Kortom hier zit nu een happy beginnende simracer die het nu nog leuker vind worden.
Dank je wel voor je feedback. Klinkt allemaal goed. Zelf gebruik ik momenteel nog een T500RS, dus de overgang zal voor mij ongeveer hetzelfde zijn, vermoed ik zo. Nu alleen nog even wachten tot mijn vakantiegeld gestort is ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:48:
[...]

ik heb vandaag ook een R9 met ES stuur en ES formula mod besteld, ik heb hem via https://simracer.at/en/collections/moza-racing besteld, nette prijzen, geen verzendkosten en heb de track and trace al binnen. Kom van een T300 af, dus ben benieuwd hoe dat gaat voelen
Dank je wel voor je link. Ik weet nog niet of ik de base en wheel daar ga bestellen, maar voor de table clamp is het zeker een optie. Zat er al aan te denken om die bij Moza zelf te bestellen, maar dit lijkt mij een snellere en goedkopere optie, dus nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:26
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:48:
[...]

Weet je al wanneer hij binnen komt? Sta ook op het punt hem te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Ik verwacht hem morgen binnen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Luckeh schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:49:
[...]

Volgens mij zijn vrijwel identiek. Het enige verschil is de voeding. Bij de R1 krijg je twee grote blokken, bij de R2 is het 1 groot blok.
Dus geen verschil in kwaliteit of betrouwbaarheid?

Wellicht dat hier Simucube Pro 2 R1 eigenaren zijn die hun ervaringen kunnen delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

tim.w schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:29:
[...]

Dus geen verschil in kwaliteit of betrouwbaarheid?

Wellicht dat hier Simucube Pro 2 R1 eigenaren zijn die hun ervaringen kunnen delen? :)
Nee, er zijn verder geen verschillen. Die dingen zijn verder ontzettend betrouwbaar.
Ik heb een Simucube Pro met 2 voedingen en geen issues mee gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
TheJVH schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:14:
[...]

Weet je al wanneer hij binnen komt? Sta ook op het punt hem te bestellen.
En zoals verwacht vandaag binnen gekomen, moet hem nog uit gaan proberen, maar dat komt vanavond wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7JEXaf8RNQAZevhSWNzABQBbNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1mEIlyOmmwCrW8ykTfaeQTt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
En gisteravond even uitgeprobeerd, wat een wereld van verschil met de t300, de Moza r9 heeft zoveel meer kracht en dat voel je met alles tijdens het rijden, elk hobbeltje, elke fout die je maakt voel je direct in het stuur.

had wel de fout gemaakt om initieel damping vrij laag te hebben staan, wat resulteerde in een stuur wat op hol sloeg op het rechte stuk toen ik even mijn handen van het stuur haalde... Het stuurtje heeft nu dus een echte indruk op mij achter gelaten met een dikke duim.
Oplossing was dus de damping iets hoger te zetten wat er voor zorgt dat de stabiliteit van het stuur op rechte stukken high speed, stukken hoger is.

Heb ook direct een beugeltje gemaakt met een magneet houder voor mijn oude telefoon die op SIM Dashboard draait. Heerlijk rijden zo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cF84YD6o-zRU8P7iW9rVDz0N5SE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6kQtKCGGdXMRdP5mAWN6bXr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Momenteel bezig met het maken van een keuze voor op de Simucube Pro 2. Mijn voorkeur gaat uit naar een Formule stuur omdat ik veel GT, Prototype en Formule wagens rij. Ik zal met name iRacing gebruiken.

Musts:
-Formule design
-Dual clutch
-Voldoende rotary buttons
-Makkelijk te configureren en compatible te maken met Simucube QR

Geen must:
-Display

Budget is in deze oriënterende fase nog geen ding aangezien ik ook tweedehands aanschaf overweeg.

Na een aantal reviews ben ik op de volgende shortlist uitgekomen:

-GSI GXL Pro
-Cube Controls F-Core
-Cube Controls F-Pro
-Moza FSR

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en suggesties zijn welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:56

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: Rsnubje

tim.w schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:34:
Momenteel bezig met het maken van een keuze voor op de Simucube Pro 2. Mijn voorkeur gaat uit naar een Formule stuur omdat ik veel GT, Prototype en Formule wagens rij. Ik zal met name iRacing gebruiken.

Musts:
-Formule design
-Dual clutch

Geen must:
-Display

Budget is in deze oriënterende fase nog geen ding aangezien ik ook tweedehands aanschaf overweeg.

-GSI GXL Pro
-Cube Controls F-Core
-Cube Controls F-Pro
-Moza FSR

Op V&A staat er opzich nog wel een leuk stuurtje denk ik.

Verder denk ik dat de Leoxz XF1 Pro ook wel leuk is voor de prijs.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online

Musts:
-Formule design
-Dual clutch

Geen must:
-Display

-GSI GXL Pro
-Cube Controls F-Core
-Cube Controls F-Pro
-Moza FSR

https://www.facebook.com/...mini_shop_product_details

Heb zelf de 919 van hem gekocht. Meer dan prima stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Musts:
-Formule design
-Dual clutch

Geen must:
-Display

-GSI GXL Pro
-Cube Controls F-Core
-Cube Controls F-Pro
-Moza FSR

https://ascher-racing.com/int/steering-wheels/f64-usb-v3 :)
Afbeeldingslocatie: https://www.simracingbay.com/wp-content/uploads/2022/03/F64-front-side.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zoiets lijkt me ook wel nice: https://www.cubecontrols.com/product/fcore/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheJVH
Thanks voor de webshop tip, woensdag besteld en vanavond m'n eerste races mee kunnen rijden! _/-\o_

Wat een enorm verschil met m'n G25, in m'n eerste races rij ik al direct wat sneller omdat ik veel beter kan voelen wat de auto wil en ik dus veel zelfverzekerder ben. Morgen maar eens een ander veertje proberen in het rempedaal want die zit nog niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:30
Nu ik mijn PS5 verkocht heb en een mooie PC gebouwd heb zou ik best mijn Fanatec Podium F1 DD willen verkopen en nog wat meer high end willen kopen maar ik kom er nu pas achter hoe goed Fanatec het eco systeem op orde heeft.

Vooral het brede assortiment aan eigen sturen en dus geen usb kabel van het stuur naar de pc en Fanalab voor het laden van gameprofiles zijn erg grote pluspunten.

Ik twijfelde over Asetek invicta of een Simucube 2 pro. Met als voordeel dat Simucube draadloos de stuurtjes van Cube kan verbinden.

Is een Simucube 2 Pro of een Asetek Invicta ook echt een grote upgrade vanaf een DD1?

Of toch beter mijn DD1 houden en hopen dat Fanatec binnenkort eindelijk weer eens met nieuw spul komt..(qr2, Bentley stuur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

schumi1986 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 02:31:
Nu ik mijn PS5 verkocht heb en een mooie PC gebouwd heb zou ik best mijn Fanatec Podium F1 DD willen verkopen en nog wat meer high end willen kopen maar ik kom er nu pas achter hoe goed Fanatec het eco systeem op orde heeft.

Vooral het brede assortiment aan eigen sturen en dus geen usb kabel van het stuur naar de pc en Fanalab voor het laden van gameprofiles zijn erg grote pluspunten.

Ik twijfelde over Asetek invicta of een Simucube 2 pro. Met als voordeel dat Simucube draadloos de stuurtjes van Cube kan verbinden.

Is een Simucube 2 Pro of een Asetek Invicta ook echt een grote upgrade vanaf een DD1?

Of toch beter mijn DD1 houden en hopen dat Fanatec binnenkort eindelijk weer eens met nieuw spul komt..(qr2, Bentley stuur)
Ik ben zelf niet zo'n fan van draadloze verbindingen ala BT of 2.4GHz, maar het kan. Ik kom zelf van een DD2 af, naar een Asetek Invicta. En zelfs daarin is duidelijk verschil te merken. Vooral de smoothness en responsiveness is beter.

Waarom ik die keuze gemaakt heb, is omdat er eind juni/begin juli een QR op de markt komt voor Asetek waarmee je dus de meeste aftermarket stuurtjes erop kunt zetten zonder USB kabel, met geïntegreerde verbinding in de QR. Veel bekende merken hebben hun compatibiliteit al bevestigd. Desondanks is het Forte stuurtje dat ik voor nu moet gebruiken ook dikke prima en heel solide. Als je dus nu de keus maakt voor Asetek, zul je het met hun stuurtje moeten doen.

Simucube is aan de andere kant al wat een meer gevestigd merk en heeft zich al bewezen, maar dan zul je dus zoals gezegd gebruik moeten maken van draadloze verbindingen of een USB kabel.

Overigens als je USB kabels niet erg vindt, is Fanatec ook prima, kijk bijv naar een stuurtje zoals Leoxz XF1. Voor de rest ben je dan afhankelijk van een Podium hub voor aftermarket stuurtjes. Ik heb de hoop opgegeven dat Fanatec zelf een keer met een leuk stuurtje uitkomt die competitief is met andere stuurtjes, met bijvoorbeeld een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Van de week een aantal dingen besteld bij Fanatec, waaronder het loadcell pedaal voor de CSL pedalen.
Helaas krijg ik hem niet aan de praat, vermoedelijk heb ik de sensor beschadigd bij het monteren van het pedaal aan de rig, het montage gat zit namelijk recht onder de sensor waardoor je er met geen mogelijkheid een normale inbussleutel kunt ronddraaien, ik heb een sleutel setje met ook inbus en daar zit zo'n dingetje bij waarmee je iets onder een hoek vast kunt zetten, die heb ik gebruikt maar waarschijnlijk is dat dingetje tegen de sensor aangekomen en is die daardoor nu defect.
Ik vind het wel flauw dat ze voor deze versie van de loadcell niet de sensor los verkopen, dat doen ze voor hun duurdere pedalen wel...
Ook hebben die duurdere pedalen een metalen kapje om de sensor waardoor je hem niet makkelijk beschadigd, raar dat ze dat voor dit pedaal niet doen, zeker aangezien dat montage gat dus recht onder de sensor zit en dat rubber/kit wat om de sensor heen zit bied geen bescherming en is makkelijk beschadigd.

Nou ja, straks maar weer een support ticket openen en hopen dat ze hem kostenloos vervangen/repareren.

Hebben meer mensen dit probleem weleens gehad of erover gehoord? Ook, hoe monteren jullie de pedalen aan jullie rig? De enige mogelijkheid voor mij zijn die gaten achteraan de pedalen, maar in het geval van die loadcell is dat een hele lastige om vast te krijgen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kalder schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:15:
Van de week een aantal dingen besteld bij Fanatec, waaronder het loadcell pedaal voor de CSL pedalen.
Helaas krijg ik hem niet aan de praat, vermoedelijk heb ik de sensor beschadigd bij het monteren van het pedaal aan de rig, het montage gat zit namelijk recht onder de sensor waardoor je er met geen mogelijkheid een normale inbussleutel kunt ronddraaien, ik heb een sleutel setje met ook inbus en daar zit zo'n dingetje bij waarmee je iets onder een hoek vast kunt zetten, die heb ik gebruikt maar waarschijnlijk is dat dingetje tegen de sensor aangekomen en is die daardoor nu defect.
Die sensor gaat niet zo maar stuk, maar wellicht handig voor een volgende keer om de stang met elastomeren en load cell even te demonteren dan zou je wel genoeg ruimte moeten hebben.
Ook hebben die duurdere pedalen een metalen kapje om de sensor waardoor je hem niet makkelijk beschadigd, raar dat ze dat voor dit pedaal niet doen, zeker aangezien dat montage gat dus recht onder de sensor zit en dat rubber/kit wat om de sensor heen zit bied geen bescherming en is makkelijk beschadigd.
De CSL LC zijn absolute budget pedalen, die prijs moet ergens vandaan komen. Maar mijn Heusinkveld sprints die het veelvoudige kosten hebben ook 0 bescherming voor de print dus Fanatec is niet de enige ;)

Maar is dit niet dezelfde load cell? https://fanatec.com/eu-en.../sp-csr-e-pedal-load-cell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

R2D2 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:40:
[...]

Die sensor gaat niet zo maar stuk, maar wellicht handig voor een volgende keer om de stang met elastomeren en load cell even te demonteren dan zou je wel genoeg ruimte moeten hebben.

[...]

De CSL LC zijn absolute budget pedalen, die prijs moet ergens vandaan komen. Maar mijn Heusinkveld sprints die het veelvoudige kosten hebben ook 0 bescherming voor de print dus Fanatec is niet de enige ;)

Maar is dit niet dezelfde load cell? https://fanatec.com/eu-en.../sp-csr-e-pedal-load-cell
Zal de volgende keer inderdaad de sensor even demonteren, en dat is niet dezelfde sensor helaas nee, deze heeft bijvoorbeeld wel een metalen plaatje eroverheen, ook heeft deze een iets andere vorm.

Zag alleen dat de sensor zelf gemonteerd is met minuscule torx boutjes, kleiner dan de andere torx schroefjes, zulke kleine torx sleutels heb ik niet, dus moet ik die ook nog ergens zien te vinden... }:| :F
Die sensor gaat niet zo maar stuk
Aan de achterkant zit een stukje rubber of kit, daar is waarschijnlijk dat opzet stukje om onder een hoek te schroeven tegenaan gekomen waardoor dat is gaan scheuren, je ziet ook de ingewanden van de sensor daar bloot liggen. Dus ik neem aan dat dat de reden is dat hij het niet doet, ik heb niet echt kracht gebruikt ofzo dus als het niet zo uit de doos is gekomen en ik het zelf veroorzaakt heb tijdens het monteren heb ik het in ieder geval niet door gehad dat ik iets stuk gemaakt heb, dus in dat geval was het best makkelijk beschadigd 😔

[ Voor 22% gewijzigd door Kalder op 01-06-2023 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:16
Action, even zo'n telefoonreparatiesetje kopen :)

of op bol.com

[ Voor 67% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-06-2023 16:51 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Dr. Strangelove schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:50:
Action, even zo'n telefoonreparatiesetje kopen :)

of op bol.com
Ik ga niet de bezorger op pad sturen voor een klein dingetje van een paar euro dat ik met 10 minuten fietsen ook kan kopen ;)

Zal tzt wel even kijken bij de lokale Hubo, die zullen dat vast ook wel hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 01-06-2023 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Daarom zei ik Action ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Heb niet al te beste ervaringen met gereedschap van de Action, prima winkel voor allerlei dingen, maar gereedschap laat ik hier links liggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kalder schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:48:
[...]

Heb niet al te beste ervaringen met gereedschap van de Action, prima winkel voor allerlei dingen, maar gereedschap laat ik hier links liggen ;)
Ik ook niet maar op van die horloge schroevendraaiers zet je over het algemeen niet heel veel kracht dus daar zou ik de gok nog wel mee durven nemen.

Maar setje van iFixit is wat dat betreft een aanrader, daar krijg je zo’n beetje alles wel mee open qua priegelige electronica.

https://www.ifixit.com/pr...ver-kit-64-precision-bits

Kost een paar knaken maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Voor dat geld koop je er tien bij de Action, en die van mij gaat al tien jaar mee.

Argument voor die iFixit set is dat er tri-points bij zitten, die zijn handig als je Apple-producten hebt waar je zelf aan wil sleutelen. Veel van die cheapo setjes hebben die dingen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online

OFV

...

[ Voor 97% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

OFV schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:58:
Haha sommige mensen zijn heel blij met de tips en het meedenken zie ik wel. :/ Dan ook nog even gratis vervanging van zelf stuk gemaakt materiaal vragen bij een leverancier. Bijzonder. Sta je toch iets anders in het leven dan ik. Maar goed, hoop het beste voor je en dat het goed komt.
Snap niet waar dit op slaat... Het is niet bewust zelf stuk gemaakt en al helemaal niet met opzet.
Overigens zijn het dure producten dus dat jij alles wat je kapot maakt gewoon opnieuw koopt heb ik niets mee te maken. Als je het niet probeert ben je een dief van je portemonnee.... Overigens vraag ik niet voor gratis vervanging (ergens op hopen is niet hetzelfde als er om vragen), ook als ze kosten voor het repareren / vervangen in rekening brengen zou ik dat gewoon betalen en begrijpen... Dus wat je zegt slaat echt absoluut nergens op...

Ik heb bij Fanatec al 2 keer een support ticket gemaakt en in beide gevallen was het in principe schade door mij, al kon ik er niets aan doen dat ze voor het standaard stuur van de GT DD Pro zulk snel slijtend rubber gebruikt hebben, de wheelbase is ook al een keer stuk gegaan, in beide gevallen exact uitgelegd wat de oorzaak ervan kon zijn en dat het mijn schuld was, ze hebben het gewoon onder garantie vervangen zonder kosten in rekening te brengen, coulance heet dat. Niet ieder bedrijf laat hun klanten barsten.

En hoe kom je erbij dat ik tips niet waardeer??? Je ziet ze echt vliegen maat.

Maar goed, hoop het beste voor je en dat je snel van je hallucinaties af bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 01-06-2023 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

-knip-

Ik heb Fanatec de uitleg gegeven, 2 Fotos van de aansluitingen en de schade achterop de sensor meegestuurd, en tada...
Fanatec heeft een retour label gestuurd en ze zullen er naar kijken.

Als mijn vorige ervaringen met Fanatec support iets mogen zeggen, HOOP ik inderdaad dat ze het wederom kostenloos vervangen of repareren. Zo niet, sturen ze maar een rekening, absoluut geen problemen mee!

Fantastisch bedrijf dat Fanatec! Enorm tevreden over hun producten en al helemaal over hun klantenservice!
Met stip op nummer 1 voor meest coulante bedrijf dat ik ken.

En mochten meer mensen het idee van @OFV hebben, alsnog bedankt voor alle tips en het meedenken iedereen! 🙂👍 Extra dank aan @R2D2, zijn tip zal ik zeker gebruiken! - je hoeft er niet op te blijven doorgaan-

[ Voor 49% gewijzigd door Geronimous op 09-06-2023 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w

Musts:
-Formule design
-Dual clutch

Geen must:
-Display

-GSI GXL Pro
-Cube Controls F-Core
-Cube Controls F-Pro
-Moza FSR

Ik heb inmiddels een GSI GXL Pro tweedehands op de kop kunnen tikken. Schitterend stuur maar toen ik hem gisteren probeerde liep ik tegen twee problemen aan:

-De shifters maken heel veel geluid :p Zo luid dat ik s'avonds er echt niet mee kan gaan rijden als de kleine in bed ligt
-EMI, waardoor de shifters en buttons niet altijd goed reageerde.

Laatste viel op te lossen door de stekkerdoos van de PC, Simucube etc. in een geaard stopcontact te duwen. Echter, dan ligt er wel een stekkerdoos dwars door de gang, wat storend is voor de andere bewoners.
Daarom ga ik de GSI verkopen en wil ik graag een bluetooth stuurtje kopen met stille shifters. Heeft iemand hier een aanbeveling als het gaat om:

-Formule stuur
-Diameter tussen de 27 en 30 centimeter
-Bluetooth ondersteuning
-Stille shifters (of in ieder geval geen overdreven lawaai)
-Dual clutch
-Makkelijk te configureren en compatible te maken met Simucube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koening
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 10:11
tim.w schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:59:
[...]

Ik heb inmiddels een GSI GXL Pro tweedehands op de kop kunnen tikken. Schitterend stuur maar toen ik hem gisteren probeerde liep ik tegen twee problemen aan:

-De shifters maken heel veel geluid :p Zo luid dat ik s'avonds er echt niet mee kan gaan rijden als de kleine in bed ligt
-EMI, waardoor de shifters en buttons niet altijd goed reageerde.

Laatste viel op te lossen door de stekkerdoos van de PC, Simucube etc. in een geaard stopcontact te duwen. Echter, dan ligt er wel een stekkerdoos dwars door de gang, wat storend is voor de andere bewoners.
Daarom ga ik de GSI verkopen en wil ik graag een bluetooth stuurtje kopen met stille shifters. Heeft iemand hier een aanbeveling als het gaat om:

-Formule stuur
-Diameter tussen de 27 en 30 centimeter
-Bluetooth ondersteuning
-Stille shifters (of in ieder geval geen overdreven lawaai)
-Dual clutch
-Makkelijk te configureren en compatible te maken met Simucube.
Ikzelf heb de Cube Controls F-Pro sinds kort. 28cm diameter, voldoende knoppen en in verhouding met mijn oude Simagic GT4 een stuk stiller met shiften.
De F-Pro past via de QR netjes op de simucube en het stuurtje kan je laten werken met Simhub waardoor je bepaalde led profielen kan aanmaken bij een gele/blauwe vlag zoals hier te zien:

YouTube: New Cube F-PRO Simhub integration

De Ascher f64 usb v3 is ook een goede/mooie optie. Ik miste daar zelf de backlit knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tim.w schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:59:
[...]
stuurtje kopen met stille shifters.
Probeer eens een stukje postbandelastiek tussen shifter en "frame" van het stuur, soms kunnen hele simpele oplossingen heel effectief zijn (ik heb het ook op 1 van mijn sturen ;) ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 11:31
@tim.w Ik snap het probleem dat je niet een kabel ergens over de vloer wil hebben lopen. Dan nog, moet je dergelijke apparatuur wel echt geaard aansluiten om problemen te voorkomen.
De kans dat je EMI problemen krijgt bij andere merken is vrij groot en wat dat betreft gaat de keuze voor een ander stuur e.d. dit probleem met een grote kans niet oplossen.

Kan je niet het huidige stopcontact via de normale weg zelf voorzien van aarde of als dat niet lukt, laten aarden door een elektricien? Sowieso beter en veiliger om het hele huis geaard te hebben, maar in jouw geval is de voornaamste reden om problemen te voorkomen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Heeft er iemand toevallig ervaring met DC Simracing pedalen en Drive Hub op PS4?

Ik vind gemengde informatie op het internet en twijfel dus om een DriveHub aan te kopen zodat ik Gran Turismo weer kan spelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 14:58

Arfman

Drome!

Wat denken we van de Fanatec CSL DD aanbieding?

https://fanatec.com/eu-en/detail/index/sArticle/1749

5Nm wheelbase, stuur en CSL pedalen voor 399. Wil je de boost kit wordt het 499 en met Loadcell rem op de pedalen 619. Niet verkeerd imo.

Ik heb nu een SimXperience accuforce 2 die ik nooit op volle kracht gebruik en een setje Heusinkveld Sprint pedalen waar ik eerlijk gezegd nooit een goeie fit voor heb gevonden, ik blijf altijd kramp houden in mijn been na een uurtje racen, iets wat ik met de CSL pedalen niet had. Zit nu te twijfelen om de AFv2 en de HE sprints te verkopen en de CSL DD bundle er voor in de plaats te zetten, dat kost me dan vrijwel niets. Ik vraag me af wat jullie zouden doen? Of zijn er andere opties qua wheelbases die ik zou moeten bekijken? Ben een aantal jaar eigenlijk uit de Simrace scène geweest dus heb alle ontwikkelingen niet echt bijgehouden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43
Arfman schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 04:20:

5Nm wheelbase, stuur en CSL pedalen voor 399. Wil je de boost kit wordt het 499 en met Loadcell rem op de pedalen 619. Niet verkeerd imo.

Ik heb nu een SimXperience accuforce 2 die ik nooit op volle kracht gebruik en een setje Heusinkveld Sprint pedalen waar ik eerlijk gezegd nooit een goeie fit voor heb gevonden, ik blijf altijd kramp houden in mijn been na een uurtje racen, iets wat ik met de CSL pedalen niet had. Zit nu te twijfelen om de AFv2 en de HE sprints te verkopen en de CSL DD bundle er voor in de plaats te zetten, dat kost me dan vrijwel niets. Ik vraag me af wat jullie zouden doen? Of zijn er andere opties qua wheelbases die ik zou moeten bekijken? Ben een aantal jaar eigenlijk uit de Simrace scène geweest dus heb alle ontwikkelingen niet echt bijgehouden.
Ruilen?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Arfman schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 04:20:

https://forum.fanatec.com/categories/blog

Als ik dat lees lijkt het een prijsverlaging te zijn en geen tijdelijke aanbieding. Ik gebruik nu een G25, dus zou wel een fikse upgrade zijn denk ik.

Heb nog een 24v voeding liggen dus die boost kit is denk niet nodig voor 8Nm.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

haarbal schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:55:
[...]

https://forum.fanatec.com/categories/blog

Als ik dat lees lijkt het een prijsverlaging te zijn en geen tijdelijke aanbieding. Ik gebruik nu een G25, dus zou wel een fikse upgrade zijn denk ik.

Heb nog een 24v voeding liggen dus die boost kit is denk niet nodig voor 8Nm.
Zolang die 180W is en jij een beetje handig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Nu online
400W.

Op zich is 500 geen verkeerde prijs voor een 8Nm wiel met 2 pedalen, maar het blijft een dure powerbrick, zelfs met 50 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

haarbal schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:11:
400W.

Op zich is 500 geen verkeerde prijs voor een 8Nm wiel met 2 pedalen, maar het blijft een dure powerbrick, zelfs met 50 euro korting.
Zeker, maar ik ben niet zo van het zelf knutselen met dit soort dingen (als in: stroom). Ik twijfel nog even verder :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:28

Piggen

Lekker bakkie

Ik weet niet of meer mensen een pre-order hebben voor de SimLab handrem. Het duurt allemaal wat langer dan ze in eerste instantie zeiden en de communicatie vind ik ook niet super. Net via FB nog maar eens gevraagd of ze iets meer kunnen zeggen.
Jazeker de zending is onderweg naar ons en die verwachten we hopelijk deze week. Dan doen we een QC check en kunnen de orders eruit
Hopelijk snel in bezit :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwinlzv
haarbal schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:11:
400W.

Het is alleen zo jammer dat je binnen afzienbare tijd de pedalen vaarwel zegt en dan minimaal de V2 pedalen wil hebben ivm de loadcell. Dus tel er maar vast minimaal 300 euro bij op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Nu online
Edwinlzv schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:03:
[...]

Het is alleen zo jammer dat je binnen afzienbare tijd de pedalen vaarwel zegt en dan minimaal de V2 pedalen wil hebben ivm de loadcell. Dus tel er maar vast minimaal 300 euro bij op.
Kan er geen load cell pedaal naast? al dan niet van een ander merk. De fanatec is 140 zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zit er zoveel verschil tussen de CSL pedalen met LC en de V2 Elite? Viel wel mee had ik begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
haarbal schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:21:
[...]

Kan er geen load cell pedaal naast? al dan niet van een ander merk. De fanatec is 140 zo te zien.
Je kunt het losse loadcell pedaal kopen en die ertussen zetten. De standaard brake wordt dan de clutch.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Rivanov schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 06:14:
[...]

Je kunt het losse loadcell pedaal kopen en die ertussen zetten. De standaard brake wordt dan de clutch.
Dat was ook exact de setup die ik had voordat ik de HE Sprints kocht. Eerlijk gezegd vond ik die upgrade nogal tegenvallen, ik heb me destijds een beetje mee laten slepen in de hype denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:09:
Zit er zoveel verschil tussen de CSL pedalen met LC en de V2 Elite? Viel wel mee had ik begrepen.
Fanatec heeft een beetje de fout gemaakt de naam CSL in ere te houden toen men de V1 verving voor de huidige CSL pedalen. Huidige CSL pedalen is wel echt "low budget", gebogen plaatstaal waarbij prijs echt een grote factor is geweest en dan met name die zo laag mogelijk houden. Ze hebben ook niets gemeen met de originele CSL pedalen in dat opzicht.

De V2's daarentegen zijn een doorontwikkeling van de V1's waar alle "fouten" qua ontwerp en materiaalkeuze wel uitgehaald zijn voor zo ver mogelijk met in het achterhoofd houdende dat het nog steeds om een "instap" set pedalen gaat. De V2's vind ik in tegenstelling tot de huidige CSL pedalen een stuk meer geslaagd, potmeters van koppeling- / gaspedaal vervangen voor een hall sensor, iets betere constructie en dat voor een vrij schappelijke prijs (naar mijn mening dan).
Edwinlzv schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:03:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon voor het losse loadcell pedaal gaan, kost je 139 euro. Dit is echter een instap set en veel mensen (ok... hier in dit topic vind je er weinig :+ ) blijven daar ook gewoon hangen omdat het casual racers zijn die niet perse de behoefte hebben aan iedere maand een volgende upgrade.

Ik vind het helemaal geen gekke deal, zeker niet wanneer je je bedenkt dat je de keuze in ieder geval nog hebt om wat te upgraden aan deze set en je daarin ook alle kanten op kunt, andere pedalen, toch de boostkit, ander stuurtje... het kan allemaal in etappes en die mogelijkheid heb je bij geen enkele andere fabrikant voor dit geld.

Het is dit of iets als een Logitech G29 / Thrustmaster setje waar je weliswaar iets goedkoper mee uit kunt zijn maar over het algemeen ook meer op afschrijft en die technisch ook niet in de buurt komen van dit instap setje.

[ Voor 36% gewijzigd door R2D2 op 14-06-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
R2D2 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:44:
[...]

Fanatec heeft een beetje de fout gemaakt de naam CSL in ere te houden toen men de V1 verving voor de huidige CSL pedalen. Huidige CSL pedalen is wel echt "low budget", gebogen plaatstaal waarbij prijs echt een grote factor is geweest en dan met name die zo laag mogelijk houden. Ze hebben ook niets gemeen met de originele CSL pedalen in dat opzicht.

De V2's daarentegen zijn een doorontwikkeling van de V1's waar alle "fouten" qua ontwerp en materiaalkeuze wel uitgehaald zijn voor zo ver mogelijk met in het achterhoofd houdende dat het nog steeds om een "instap" set pedalen gaat. De V2's vind ik in tegenstelling tot de huidige CSL pedalen een stuk meer geslaagd, potmeters van koppeling- / gaspedaal vervangen voor een hall sensor, iets betere constructie en dat voor een vrij schappelijke prijs (naar mijn mening dan).
Ze zien er zonder meer low budget uit inderdaad en het oog wil ook wat. Maar voor 70 euro is het wel een bargain lijkt me. Met de LC erbij zit je echter al op 210 en dan is die 300 van de Elite V2s inderdaad relatief dichtbij.

Ben zelf tweedehands aan het kijken en de Elites hebben mijn voorkeur maar als ik een leuke set zie dan is dit niet het doorslaggevende aspect voor de keuze.

Jammer trouwens dat alleen de CSL DD en niet de GT DD Pro in de aanbieding is. Ik wil graag PS compatibility dus zit daaraan vast.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-06-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Ik ben bezig om de buttons op mijn V2.5 stuur wat logischer in te delen. Maar heb een vraag over de draaiknoppen op het stuur.
Ik weet dat ik de middelste niet kan mappen want die staan vast. Maar op de draaiknoppen daar links en rechts van zou ik graag willen gebruiken voor onder andere motorstanden. Kan ik knop 37 (zit links) op elke stand een andere motorstand ingeven of werkt dat niet? Ik weet niet of daar de juiste schakelaar op zit (pulse, encoder, constant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:22:
[...]

Ze zien er zonder meer low budget uit inderdaad en het oog wil ook wat. Maar voor 70 euro is het wel een bargain lijkt me. Met de LC erbij zit je echter al op 210 en dan is die 300 van de Elite V2s inderdaad relatief dichtbij.

Ben zelf tweedehands aan het kijken en de Elites hebben mijn voorkeur maar als ik een leuke set zie dan is dit niet het doorslaggevende aspect voor de keuze.

Jammer trouwens dat alleen de CSL DD en niet de GT DD Pro in de aanbieding is. Ik wil graag PS compatibility dus zit daaraan vast.
GT-DD Pro verkopen ze er zat van waarschijnlijk dus ik ben bang dat het ijdele hoop is mocht iemand daar hopen op eenzelfde korting.

En ze zien er niet alleen meer low budget uit ten opzichte van de CSL V2 pedalen, ze zijn het ook echt. Wat betreft het prijsverschil echt een no brainer als je het mij vraagt, absoluut de V2's. Het is jammer dat Fanatec niet gewoon een set aanbiedt zoals bijvoorbeeld Heusinkveld dat ook doet, een gas en rempedaal... het gros van de mensen rijdt toch zonder koppelingspedaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Edwinlzv schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:46:
Ik ben bezig om de buttons op mijn V2.5 stuur wat logischer in te delen. Maar heb een vraag over de draaiknoppen op het stuur.
Ik weet dat ik de middelste niet kan mappen want die staan vast. Maar op de draaiknoppen daar links en rechts van zou ik graag willen gebruiken voor onder andere motorstanden. Kan ik knop 37 (zit links) op elke stand een andere motorstand ingeven of werkt dat niet? Ik weet niet of daar de juiste schakelaar op zit (pulse, encoder, constant)
Ja, dat kan. Even uit m'n hoofd is dat PULSE.
Maar als je in Fanalab met je muis op ENCODER, PULSE etc gaat staan, dan wordt dat precies uitgelegd.

Ikzelf heb de linker ingesteld voor TC2 (1 t/m 12) en de rechter voor ABS (1 t/m 12)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
Rivanov schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:42:
[...]

Ja, dat kan. Even uit m'n hoofd is dat PULSE.
Maar als je in Fanalab met je muis op ENCODER, PULSE etc gaat staan, dan wordt dat precies uitgelegd.

Ikzelf heb de linker ingesteld voor TC2 (1 t/m 12) en de rechter voor ABS (1 t/m 12)
Je bent geweldig. Hij moet inderdaad op pulse staan dan kun je ze instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Laatst online: 22-05 11:56
Iemand die zijn ervaring wil delen met de Moza R9? En met name over de berichten die ik lees over oververhitting. Is dat een V1 probleem geweest of heeft de V2 daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:33
Saybia schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 14:15:
Iemand die zijn ervaring wil delen met de Moza R9? En met name over de berichten die ik lees over oververhitting. Is dat een V1 probleem geweest of heeft de V2 daar ook last van?
Heb zelf uiteindelijk voor simagic ipv moza gekozen.

Maar niet owv mogelijk oververhitting vd moza R9. Dat is het allereerste wat ik er over hoor. Dus zijn hier bronnen van te vinden??

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
TiezZ_BE schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 14:47:
[...]

Heb zelf uiteindelijk voor simagic ipv moza gekozen.

Maar niet owv mogelijk oververhitting vd moza R9. Dat is het allereerste wat ik er over hoor. Dus zijn hier bronnen van te vinden??
Ja op Reddit en andere fora maar ik hoor hier ook graag wat gebruikers van de Moza R9 ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Saybia schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:37:
[...]

Ja op Reddit en andere fora maar ik hoor hier ook graag wat gebruikers van de Moza R9 ervaren.
Ik heb sinds een maand een R9 en 0 problemen mee. Heb hem wel op 80% staan want dat is voor mij meer dan genoeg. Hij wordt warm, maar gezien de aluminium behuizing ook de heatsink is, lijkt mij dat juist de bedoeling.

Overigens ben ik er erg blij mee, erg fijn met het ES stuur met Formula mod. Maar ik kwam van een g25 dus dan is het verschil sowieso gigantisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saybia
TheJVH schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:32:
[...]

Ik heb sinds een maand een R9 en 0 problemen mee. Heb hem wel op 80% staan want dat is voor mij meer dan genoeg. Hij wordt warm, maar gezien de aluminium behuizing ook de heatsink is, lijkt mij dat juist de bedoeling.

Overigens ben ik er erg blij mee, erg fijn met het ES stuur met Formula mod. Maar ik kwam van een g25 dus dan is het verschil sowieso gigantisch.
Thanks voor het delen. Ik zit zo te twijfelen over de Moza R9 en de Simagic Alpha mini.

Heb vandaag wel een andere knoop eindelijk doorgehakt en LC pedalen aangeschaft namelijk Simjack Pro's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0o7t4c7BOWOkWTqyq-CBgaxnyvg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SXNo8YyFtqfOxyKls0LmfTyU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:33
Saybia schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:23:
[...]

Thanks voor het delen. Ik zit zo te twijfelen over de Moza R9 en de Simagic Alpha mini.

Heb vandaag wel een andere knoop eindelijk doorgehakt en LC pedalen aangeschaft namelijk Simjack Pro's

[Afbeelding]
Ik zat tussen dezelfde 2 te twijfelen. Maar juist over de mini zijn veel meldingen / bezorgdheden te vinden over de temperatuur van de base. Deze wordt zeer warm, maar zou dit aan moeten kunnen.

Ik heb dus voor de mini gekozen, maar had net zo goed voor de R9 kunnen kiezen want afgezien van het verschil in NM en de stuurtjes kon ik weinig redenen 'verzinnen' om niet voor Moza te gaan.

Ik ben zeer tevreden met mijn alpha mini, maar welke je ook kiest met 1 van die 2 ga je zeker tevreden zijn!

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saybia
Moza schijnt 26 Juni een nieuwe product launch te hebben. Ik had ergens een foto voorbij zien komen van een nieuw stuurtje maar ik zag vandaag dit op Reddit. Fake of niet? Ik zou als R9 eigenaar niet heel happy zijn als ik net een base zou hebben gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpjxnxjO-qi86f4AL8DwUmua630=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cPC2x4Sf3P25Uj6HFAYsYOn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Saybia schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:08:
Moza schijnt 26 Juni een nieuwe product launch te hebben. Ik had ergens een foto voorbij zien komen van een nieuw stuurtje maar ik zag vandaag dit op Reddit. Fake of niet? Ik zou als R9 eigenaar niet heel happy zijn als ik net een base zou hebben gekocht.

[Afbeelding]
waarom zou je niet blij zijn dan? omdat er een 12Nm variant komt? wel een beetje afhankelijk van de prijs denk ik. Verwacht niet dat het verschil in immersie tussen 9 en 12 heel goed merkbaar is....tis niet zo dat 9Nm te weinig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
WeeDzi schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:19:
[...]

waarom zou je niet blij zijn dan? omdat er een 12Nm variant komt? wel een beetje afhankelijk van de prijs denk ik. Verwacht niet dat het verschil in immersie tussen 9 en 12 heel goed merkbaar is....tis niet zo dat 9Nm te weinig is
Omdat het toch niet een goedkope investering is en je misschien liever de 12nm had gehad. Zelf keek ik naar de Simagic en die heeft 10nm (wordt gezegd 13nm) en als de geruchten waar zijn en de prijs is goed dat ik dan een R12 aanschaf. Maar mocht de R9 goedkoper worden dan haal ik wel de R9. Het hangt inderdaad af van de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WeeDzi
Saybia schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:28:
[...]

Omdat het toch niet een goedkope investering is en je misschien liever de 12nm had gehad. Zelf keek ik naar de Simagic en die heeft 10nm (wordt gezegd 13nm) en als de geruchten waar zijn en de prijs is goed dat ik dan een R12 aanschaf. Maar mocht de R9 goedkoper worden dan haal ik wel de R9. Het hangt inderdaad af van de prijs.
tja als je daar bang voor bent moet je gewoon nooit iets nieuws kopen toch :), want er kan altijd net weer wat beters op de markt komen.

ik verwacht dat ze de R12 tussen de 9 en 16 positioneren als extra optie. Niet zozeer om de prijs van de R9 te verlagen. Als moza de prijs had willen verlagen verwacht ik dat ze dat zouden doen om beter met Fanatec te kunnen concureren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwinlzv
Concureren kun je ook doen door kwalitatief betere goederen te leveren of datgene te kunnen leveren wat de consument wil. Fanatec heeft qua sturen een hoop keuze maar ik mis in hun assortiment een Formule/GT stuur met display. Natuurlijk heeft iemand die in VR speelt daar niks aan maar voor degenen die met tripples/single screen racen is zoiets een prachtig stuur. Natuurlijk kost zoiets geld om te ontwikkelen maar tig verschillende sturen die eigenlijk allemaal (op de formule stuur na) op hetzelfde neerkomen is ook geldverspilling. Het grote voordeel wat Fanatec heeft is de compabiliteit met de Xbox en Playstation. Zouden ze dat niet hebben gedaan dan zou Fanatec niet zoveel verkopen als dat ze nu doen denk ik. Was bij mij net zo. Ik kom van een Logitech G923 af en wou iets beters voor de pc/playstation, dan kom je al vlug bij Fanatec uit.

Ik heb vorige week bij een collega met zijn Moza R9 en FSR formule wheel gespeeld. Dat display geeft toch wel een andere dimensie aan simracen vind ik. Alleen Fanatec mist nog zo'n stuur en van Logitech is het uberhaupt al afwachten of ze met een add-on stuur komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Edwinlzv op 23-06-2023 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001

Edd

Saybia schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:23:

[Afbeelding]
Een kleine tip voor deze pedalen. Download de FreeJoyConfigurator v1.7.0b3. Dan kun je pedalen goed kalibreren en meer. Er is wel een nieuwere versie, maar die zal aangeven dat de pedalen niet compatible zijn en een firmware update heb ik nog niet geprobeerd (althans dat werkt niet via usb).

Ik heb deze pedalen sinds kort ook en zat eerst te klooien met DiView, maar de settings die je daarin doet worden niet door iRacing bijvoorbeeld opgepakt.
Wel eerst even een export maken van je settings, voordat je iets gaat veranderen. Anders bestaat de kans dat je die verliest.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Edd schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:57:
[...]

Een kleine tip voor deze pedalen. Download de FreeJoyConfigurator v1.7.0b3. Dan kun je pedalen goed kalibreren en meer. Er is wel een nieuwere versie, maar die zal aangeven dat de pedalen niet compatible zijn en een firmware update heb ik nog niet geprobeerd (althans dat werkt niet via usb).

Ik heb deze pedalen sinds kort ook en zat eerst te klooien met DiView, maar de settings die je daarin doet worden niet door iRacing bijvoorbeeld opgepakt.
Wel eerst even een export maken van je settings, voordat je iets gaat veranderen. Anders bestaat de kans dat je die verliest.
Super, bedankt voor de goede tip. Ga ermee aan de slag als de pedalen binnen zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeDzi schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:46:
[...]

tja als je daar bang voor bent moet je gewoon nooit iets nieuws kopen toch :), want er kan altijd net weer wat beters op de markt komen.
Dat inderdaad ;)
ik verwacht dat ze de R12 tussen de 9 en 16 positioneren als extra optie. Niet zozeer om de prijs van de R9 te verlagen. Als moza de prijs had willen verlagen verwacht ik dat ze dat zouden doen om beter met Fanatec te kunnen concureren.
De R9 is het afgelopen half jaar al 2x in prijs gezakt, vorige week voor de 2e keer nadat Fanatec de prijzen van de CSL-DD bundel naar beneden drukte met 100 euro. Moza zal ook wel moeten om met de prijs mee te gaan want het is immers nog geen merk met een mega userbase die al vast zitten in het eco systeem van het merk.

Ik vraag me echter af of het veel zin heeft, ik lees namelijk nog steeds dat er veel mensen zijn die nog steeds op een wheelbase zitten te wachten terwijl er ook genoeg mensen zijn die hem binnen no-time binnen hadden... begint bijna op de Fanatec perikelen te lijken qua warehousing issues aan het begin van de pandemie :+

Of er een R12 komt (denk het wel overigens) valt nog te bezien, er gaan ook geluiden dat het een R9 zou zijn met console support. Dat laatste zou wel een dingetje zijn voor Fanatec, volgens mij de enige fabrikant momenteel die een DD met console support heeft.
Edwinlzv schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:35:
Concureren kun je ook doen door kwalitatief betere goederen te leveren of datgene te kunnen leveren wat de consument wil. Fanatec heeft qua sturen een hoop keuze maar ik mis in hun assortiment een Formule/GT stuur met display.
De Bentley GT zit er aan te komen (ooit) maar ik zit persoonlijk helemaal niet te wachten op een stuur met display, ik heb veel liever een display achter het stuur welke niet mee draait (al roteert die van de Bentley mee dus die blijft altijd leesbaar) omdat ik die altijd goed af kan lezen.

Het display op mijn Podium Endurance module gebruik ik amper, ding staat nog steeds op de standaard settings al waarmee ik hem op dag 1 in gebruik nam. Vind dit dan toch een veel fijnere oplossing, altijd hetzelfde scherm met dezelfde layout ongeacht welk stuur ik op de DD2 heb geklikt.
Het grote voordeel wat Fanatec heeft is de compabiliteit met de Xbox en Playstation. Zouden ze dat niet hebben gedaan dan zou Fanatec niet zoveel verkopen als dat ze nu doen denk ik. Was bij mij net zo. Ik kom van een Logitech G923 af en wou iets beters voor de pc/playstation, dan kom je al vlug bij Fanatec uit.

Ik heb vorige week bij een collega met zijn Moza R9 en FSR formule wheel gespeeld. Dat display geeft toch wel een andere dimensie aan simracen vind ik. Alleen Fanatec mist nog zo'n stuur en van Logitech is het uberhaupt al afwachten of ze met een add-on stuur komen.
Ik denk dat je je daar in vergist, Moza bestaat pas net en heeft het gros van die tijd behoorlijke leverings problemen gehad waardoor het vooral een papieren tijger was met wat marketing er omheen, Fanatec bestaat al een jaar of 25 en heeft dus al wat legacy en ook een eco systeem waardoor mensen als ze er eenmaal in zitten ook niet zo heel snel meer uit stappen. En het is ook maar afwachten hoe het met Moza e.d. over een poosje gaat als het stof weer een beetje is neergedaald, waar simracing bedrijven tijdens de pandemie als paddestoelen uit de grond schoten zijn er ook al weer aardig wat gesneuveld in het afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naccer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
Hi,

Ik heb vamdaag fanatec CSL DD kit en toebehoren binnen. Daarbij heb ik ook een Clubsport Table clamp v2 bij gekocht. Nu probeer ik hem te monteren, maar het valt mij op dat deze table clamp niet omhoog kan? Voor een 80 euro tafelklem vind ik dat wel enorm slecht. Want ik zoek een tafelklem die een aantal graden omhoog kan gaan zodat het comfortabeler is met mijn setup. De enige andere optie zie ik dan is de CSL DD tableclamp.

Iemand evaring met de Clubsport table clamp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:27
Naccer schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:02:
Hi,

Ik heb vamdaag fanatec CSL DD kit en toebehoren binnen. Daarbij heb ik ook een Clubsport Table clamp v2 bij gekocht. Nu probeer ik hem te monteren, maar het valt mij op dat deze table clamp niet omhoog kan? Voor een 80 euro tafelklem vind ik dat wel enorm slecht. Want ik zoek een tafelklem die een aantal graden omhoog kan gaan zodat het comfortabeler is met mijn setup. De enige andere optie zie ik dan is de CSL DD tableclamp.

Iemand evaring met de Clubsport table clamp?
De Clubsport Table clamp kan alleen naar beneden omdat er standaard een hoek profiel bij de Clubsport v2.5 zit

Zie video

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPuVa5nREpAIkOei41-JPR42V68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1BGhdpaJI21nbCz3sXgMi0I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Disarmed070 op 26-06-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naccer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
Disarmed070 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:10:
[...]

De Clubsport Table clamp kan alleen naar beneden omdat er standaard een hoek profiel bij de Clubsport v2.5 zit

Zie video [YouTube: Fanatec Clubsport Table clamp V2 review]

[Afbeelding]
Ja hier was ik al bang voor, snel retourneren dan maar en een andere clamp kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die zaten te wachten op de nieuwe wheelbase van Moza, https://mozaracing.com/r12-wheel-base ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
R2D2 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:26:
Voor de mensen die zaten te wachten op de nieuwe wheelbase van Moza, https://mozaracing.com/r12-wheel-base ;)
Vergeet het stuurtje niet https://mozaracing.com/ks-steering-wheel

Had bijna de combo besteld gisteren maar toen deed Simplace een prijs-btw correctie :+ Wacht er maar mee tot een leuke afgeprijsde deal met black friday of sinterkerst. Of als ik een R9 tegenkom op marktplaats voor weinig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Zijn die Bluetooth issues bij Moza al gefixed? Ik lees veel verhalen over haperende Bluetooth verbinden tussen het stuur en de base?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Danielson schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:22:
Zijn die Bluetooth issues bij Moza al gefixed? Ik lees veel verhalen over haperende Bluetooth verbinden tussen het stuur en de base?
Geen idee eerlijk gezegd Ben wat meer te weten gekomen, zie onder. Daarnaast ken ik de verhalen ook maar veel daarvan zijn van de V1's. Vind het zelf niet zo belangrijk aangezien ik dat wel een beetje verwacht had dus ik vind het niet zo erg als het bedraad moet. Wat ik wel jammer vind is dat je een Moza hub moet kopen om de stuurtjes met een poort los aan te sluiten. Dus mocht het niet werken dan moet je weer iets extra's kopen.

Edit: Iets was ik over het hoofd heb gezien en wat zeer belangrijk is, de R12 gebruikt geen bluetooth meer. De CS V1, GS V1 en RS V1 stuurtjes zijn niet compatible met de R12.

[ Voor 14% gewijzigd door Saybia op 27-06-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saybia schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:37:
[...]
Edit: Iets was ik over het hoofd heb gezien en wat zeer belangrijk is, de R12 gebruikt geen bluetooth meer. De CS V1, GS V1 en RS V1 stuurtjes zijn niet compatible met de R12.
Er zitten links en rechts wat haken en ogen aan de Moza lineup en de compatibiliteit onderling, dat is iets waar je als eindgebruiker wel echt even goed op moet letten inderdaad.

Ik vond het overigens wel opvallend dat er een bak poorten aan de achterzijde bij is gekomen, dan zou je haast gaan denken aan console compatibiliteit in de toekomst maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat uit kan voor een merk als Moza qua licentiekosten e.d.

Nu is het wachten op Fanatec, price drop van de CSL-DD, de Podium DD1 waarvan men de console variant heeft laten vallen... je zou haast denken dat er wel een clubsport variant aan zit te komen ;) (al zal men bij Fanatec wel een klein beetje hebben geleerd van de afgelopen 2 jaar als het gaat om aankondigen en daadwerkelijk uitbrengen).
Danielson schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:22:
Nope, schijnt ook deels met de hardware te maken te hebben dus is maar de vraag of dat ooit 100% gefixt gaat worden.

[ Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 27-06-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik heb sinds kort het Fanatec Porsche stuur van alkantara, bevalt super goed! :)

Maar ik rij tot nu toe nog zonder handschoenen en dat is het stuur nu wel af te zien, iemand tips hoe ik een alkantara stuur het beste schoon kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 13:57
ik gebruik altijd een licht vochtig doekje met een klein beetje zeepsop. Niet te veel, niet te nat, en dan poetsen, poetsen, poetsen. Het is best wel ff boenen

Ik heb het idee dat je het niet iedere week moet gaan schoonmaken, daar zal het niet beter van worden, dus ik draag standaard handschoenen om het stuur netjes te houden (gewoon van die halve handschoenen zonder vingers van de Lidl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danielson schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:39:
Ik heb sinds kort het Fanatec Porsche stuur van alkantara, bevalt super goed! :)

Maar ik rij tot nu toe nog zonder handschoenen en dat is het stuur nu wel af te zien, iemand tips hoe ik een alkantara stuur het beste schoon kan maken?
Er mee leren leven zal de beste optie zijn gok ik ;)

Die van mij ziet er ook niet echt heel chique meer uit maar met een vochtige doek en een nagelborsteltje krijg je hem wel weer redelijk netjes.

Aan de andere kant, als je voor een zo'n "immersive" mogelijk gevoel gaat, in een echte racewagen zien ze er over het algemeen ook vrij afgeragd uit ;)

Afbeeldingslocatie: https://media.gettyimages.com/id/127517294/photo/modspace-american-le-mans-monterey-race.jpg?s=2048x2048&w=gi&k=20&c=JQcNJ_SyXA2YlyBaaC2qILL-bDOABhv8eezvBamEwDs=

Pagina: 1 ... 110 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.