Dat inderdaad

ik verwacht dat ze de R12 tussen de 9 en 16 positioneren als extra optie. Niet zozeer om de prijs van de R9 te verlagen. Als moza de prijs had willen verlagen verwacht ik dat ze dat zouden doen om beter met Fanatec te kunnen concureren.
De R9 is het afgelopen half jaar al 2x in prijs gezakt, vorige week voor de 2e keer nadat Fanatec de prijzen van de CSL-DD bundel naar beneden drukte met 100 euro. Moza zal ook wel moeten om met de prijs mee te gaan want het is immers nog geen merk met een mega userbase die al vast zitten in het eco systeem van het merk.
Ik vraag me echter af of het veel zin heeft, ik lees namelijk nog steeds dat er veel mensen zijn die nog steeds op een wheelbase zitten te wachten terwijl er ook genoeg mensen zijn die hem binnen no-time binnen hadden... begint bijna op de Fanatec perikelen te lijken qua warehousing issues aan het begin van de pandemie
Of er een R12 komt (denk het wel overigens) valt nog te bezien, er gaan ook geluiden dat het een R9 zou zijn met console support. Dat laatste zou wel een dingetje zijn voor Fanatec, volgens mij de enige fabrikant momenteel die een DD met console support heeft.
Edwinlzv schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:35:
Concureren kun je ook doen door kwalitatief betere goederen te leveren of datgene te kunnen leveren wat de consument wil. Fanatec heeft qua sturen een hoop keuze maar ik mis in hun assortiment een Formule/GT stuur met display.
De Bentley GT zit er aan te komen (ooit) maar ik zit persoonlijk helemaal niet te wachten op een stuur met display, ik heb veel liever een display achter het stuur welke niet mee draait (al roteert die van de Bentley mee dus die blijft altijd leesbaar) omdat ik die altijd goed af kan lezen.
Het display op mijn Podium Endurance module gebruik ik amper, ding staat nog steeds op de standaard settings al waarmee ik hem op dag 1 in gebruik nam. Vind
dit dan toch een veel fijnere oplossing, altijd hetzelfde scherm met dezelfde layout ongeacht welk stuur ik op de DD2 heb geklikt.
Het grote voordeel wat Fanatec heeft is de compabiliteit met de Xbox en Playstation. Zouden ze dat niet hebben gedaan dan zou Fanatec niet zoveel verkopen als dat ze nu doen denk ik. Was bij mij net zo. Ik kom van een Logitech G923 af en wou iets beters voor de pc/playstation, dan kom je al vlug bij Fanatec uit.
Ik heb vorige week bij een collega met zijn Moza R9 en FSR formule wheel gespeeld. Dat display geeft toch wel een andere dimensie aan simracen vind ik. Alleen Fanatec mist nog zo'n stuur en van Logitech is het uberhaupt al afwachten of ze met een add-on stuur komen.
Ik denk dat je je daar in vergist, Moza bestaat pas net en heeft het gros van die tijd behoorlijke leverings problemen gehad waardoor het vooral een papieren tijger was met wat marketing er omheen, Fanatec bestaat al een jaar of 25 en heeft dus al wat legacy en ook een eco systeem waardoor mensen als ze er eenmaal in zitten ook niet zo heel snel meer uit stappen. En het is ook maar afwachten hoe het met Moza e.d. over een poosje gaat als het stof weer een beetje is neergedaald, waar simracing bedrijven tijdens de pandemie als paddestoelen uit de grond schoten zijn er ook al weer aardig wat gesneuveld in het afgelopen jaar.