Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En neem aan dat je niet onder het racen je handen gaat wassen / afdrogen?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Neemt toch niet weg dat het slim is in elk geval met schone handen te beginnenRivanov schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:26:
Het gaat er niet om dat je vieze handen hebt vóór het racen.. je krijgt tijdens het racen ook zweethanden.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Gewoon een vochtige doek zonder iets qua schoonmaakmiddel? Ik wil ook wel voor de immersive ervaring gaan, maar graag zonder mijn dode huidcellen enz!R2D2 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:58:
[...]
Er mee leren leven zal de beste optie zijn gok ik
Die van mij ziet er ook niet echt heel chique meer uit maar met een vochtige doek en een nagelborsteltje krijg je hem wel weer redelijk netjes.
Aan de andere kant, als je voor een zo'n "immersive" mogelijk gevoel gaat, in een echte racewagen zien ze er over het algemeen ook vrij afgeragd uit
[Afbeelding]

Voorkomen is in dit geval beter dan genezen. Handschoenen dragen bij een Alcantara stuurwiel is een must om het netjes te houden. En racen met handschoenen went echt heel snelDanielson schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:39:
Ik heb sinds kort het Fanatec Porsche stuur van alkantara, bevalt super goed!![]()
Maar ik rij tot nu toe nog zonder handschoenen en dat is het stuur nu wel af te zien, iemand tips hoe ik een alkantara stuur het beste schoon kan maken?
Mocht je interesse is een setje fijne handschoenen hebben kan ik deze aanbevelen
https://www.amazon.nl/Spa...a-459503130393&psc=1&th=1
Uiteraard. Dat is mandatory.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:39:
[...]
Neemt toch niet weg dat het slim is in elk geval met schone handen te beginnenMijn zoontje mag ook niet op de Playstation met grubby mitts.
Maar tijdens een intensieve race worden ze vanzelf weer wat zweterig. Vandaar dat ik nooit meer zonder handschoenen kan en wil rijden.
Heb Sparco Meca handschoentjes. Zitten perfect.
Daar gaat het wél om. Die viezigheid komt alvast niet op je stuur, dat is alvast gewonnen. Uiteraard komt er tijdens het racen ook gewoon weer zweet/olie/huidschilfers vrij, maar om dan maar met 'vieze' handen te beginnen is een kromme redenatie. Het was maar een tip voor degene die geen handschoenen willen dragen.Rivanov schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:26:
Het gaat er niet om dat je vieze handen hebt vóór het racen.. je krijgt tijdens het racen ook zweethanden.
Dat is helemaal niet mijn redenatie. Natuurlijk moet je niet met vieze handen beginne. Ik wilde enkel zeggen dat, wanneer je met schone handen begint, gedurende de race alsnog zweet handen kunt krijgen. Dus vandaar dat ik om die reden altijd handschoenen adviseer als je alcantara stuurtjes gebruikt.Aikon schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:40:
[...]
Daar gaat het wél om. Die viezigheid komt alvast niet op je stuur, dat is alvast gewonnen. Uiteraard komt er tijdens het racen ook gewoon weer zweet/olie/huidschilfers vrij, maar om dan maar met 'vieze' handen te beginnen is een kromme redenatie. Het was maar een tip voor degene die geen handschoenen willen dragen.
:strip_exif()/f/image/HDmlTHEhAF6Tl1MdFETMFh6f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jD4Py1BYFpOQXTBFwqr2aSPX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IYmgGcs4UuSB935JO4E0VC1f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rLF3NHzCt0S9uPSia0po4dRu.jpg?f=fotoalbum_large)
Uplay: Red--Death
Nou toen ik alles eenmaal had, ging het best wel snel eigenlijk. De meeste tijd zat in het lijmen van de onderdelen en de grips gieten. Bijna alle onderdelen zijn buitenshuis geproduceerd. Het assembleren heeft me een aantal avonden gekost.Edwinlzv schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:58:
Dat ziet er erg goed uit. Hoelang ben je daar nou mee bezig?
Na een paar keer bij vrienden f1 met stuurtje gespeeld te hebben en laatst bij Racesquare Zwolle te zijn geweest is het behoorlijk gaan kriebelen om zelf een sim neer te zetten. Na vele dagen lezen en verdiepen in wat er allemaal voor nodig is neig ik voornamelijk naar Moza Racing.
Voor zover ik kan herinneren en op foto's kan zien hebben ze bij RS Zwolle Fanatec CSL DD wheelbases en CSL pedals. Ik vond het een stuk beter dan de Logitech G29 set van een maat van me, maar toch miste ik nog net dat beetje extra realisme. Met name de pedalen vond ik vervelend omdat er 0 weerstand op zat.
Nu twijfel ik tussen de volgende onderdelen en zou graag wat meningen horen van mensen met meer sim ervaring.
Optie 1:
Moza R9
Moza ES Steering wheel met Formula mod
Moza CRP pedals
Optie 2:
Moza R12
Moza KS Steering wheel
Moza CRP pedals
Optie 2 is zo'n 360 euro duurder. Is dat het waard? (Ik wil voorkomen dat ik vrij snel ga upgraden en dan duurder uit ben).
Ten slotte heb ik niet heel veel ruimte thuis dus wordt het misschien wat lastig een hele rig kwijt te kunnen. Nu zag ik de Next Level Racing Wheel Standard DD voor een mooie prijs. Het voordeel hiervan is dat ik dit nu met mijn bureaustoel zou kunnen gebruiken en na een eventuele verhuizing kan ik hier een fatsoenlijke racestoel aan toevoegen. Is dit goede kwaliteit of kan ik echt het beste zorgen dat ik ruimte maak in huis en een alu rig neerzet?
Alle hulp is welkom
Edit: Misschien goed om toe te voegen, ik zal voornamelijk ACC / F1 23 en evt automobilista 2 gaan spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Emieloss op 14-07-2023 23:26 ]
Ik hoor je eigenlijk al antwoord op je eigen vragen geven, de duurdere optie is de beste en je wil een rig.Emieloss schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:23:
Hi Tweakers,
Na een paar keer bij vrienden f1 met stuurtje gespeeld te hebben en laatst bij Racesquare Zwolle te zijn geweest is het behoorlijk gaan kriebelen om zelf een sim neer te zetten. Na vele dagen lezen en verdiepen in wat er allemaal voor nodig is neig ik voornamelijk naar Moza Racing.
Voor zover ik kan herinneren en op foto's kan zien hebben ze bij RS Zwolle Fanatec CSL DD wheelbases en CSL pedals. Ik vond het een stuk beter dan de Logitech G29 set van een maat van me, maar toch miste ik nog net dat beetje extra realisme. Met name de pedalen vond ik vervelend omdat er 0 weerstand op zat.
Nu twijfel ik tussen de volgende onderdelen en zou graag wat meningen horen van mensen met meer sim ervaring.
Optie 1:
Moza R9
Moza ES Steering wheel met Formula mod
Moza CRP pedals
Optie 2:
Moza R12
Moza KS Steering wheel
Moza CRP pedals
Optie 2 is zo'n 360 euro duurder. Is dat het waard? (Ik wil voorkomen dat ik vrij snel ga upgraden en dan duurder uit ben).
Ten slotte heb ik niet heel veel ruimte thuis dus wordt het misschien wat lastig een hele rig kwijt te kunnen. Nu zag ik de Next Level Racing Wheel Standard DD voor een mooie prijs. Het voordeel hiervan is dat ik dit nu met mijn bureaustoel zou kunnen gebruiken en na een eventuele verhuizing kan ik hier een fatsoenlijke racestoel aan toevoegen. Is dit goede kwaliteit of kan ik echt het beste zorgen dat ik ruimte maak in huis en een alu rig neerzet?
Alle hulp is welkom
Edit: Misschien goed om toe te voegen, ik zal voornamelijk ACC / F1 23 en evt automobilista 2 gaan spelen.
Als je het gevoel hebt dat het echt goed moet, dan sla je jezelf voor je hoofd als je dat niet gedaan hebt en zijn de kosten om dat te herstellen hoger dan nu.
Loadcell pedalen zijn verreweg het beste in ervaring, maar met een bureaustoel opstelling doe je dat helaas weer teniet. Niet te doen met de krachten die erop komen, alu rig is de enige optie als je voor loadcell gaat.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Koop er dan wel die goot bij waar je de wielen van je stoel in kunt zetten (volgens mij is er zelfs één waar die goot bij zit) anders kun je na elke keer remmen je stoel weer een meter naar voren halen. Maar mocht je de ruimte kunnen maken is een rig uiteraard leuker en beter.[b]Emieloss in "Racesturen, servo's en pedalen"Ten slotte heb ik niet heel veel ruimte thuis dus wordt het misschien wat lastig een hele rig kwijt te kunnen. Nu zag ik de Next Level Racing Wheel Standard DD voor een mooie prijs. Het voordeel hiervan is dat ik dit nu met mijn bureaustoel zou kunnen gebruiken en na een eventuele verhuizing kan ik hier een fatsoenlijke racestoel aan toevoegen. Is dit goede kwaliteit of kan ik echt het beste zorgen dat ik ruimte maak in huis en een alu rig neerzet?
Alle hulp is welkom
Waarom geen Fanatec? De loadcell pedalen van hun zijn ook goed, zeker de V3 pedalen. Zelf heb ik de V2 pedalen omdat ik al die extra instellingen (trillen van de pedalen en zo) van de V3 niet nodig heb en ben er dik tevreden over.
N.a.v. de post van @Emieloss even gekeken en Racesquare Zwolle heeft wat ik op foto's kan zien b.v. CSL DDs maar ook DD1/2s staan. Veel interessantere locatie om eens wat te testen dan Racesquare Utrecht bijvoorbeeld waar ze alleen maar CSL Elites hebben.
Wanneer ik naar instellingen > apparaten > controller > T300 ga zou je via eigenschappen de control panel van de T300 kunnen openen. Maar ik krijg de standaard Windows control panel. En vanuit daar kan ik de firmware niet updaten.
Heb de drivers geïnstalleerd.
Alle apps/Thrustmaster FFB Racing Wheel/Configuratiescherm - Firmware Update.Wulfric92 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:34:
Ik probeer de firmware te updaten van mijn Thrustmaster T300, maar via Windows 11 krijg ik niet de control panel van Thrustmaster.
Wanneer ik naar instellingen > apparaten > controller > T300 ga zou je via eigenschappen de control panel van de T300 kunnen openen. Maar ik krijg de standaard Windows control panel. En vanuit daar kan ik de firmware niet updaten.
Heb de drivers geïnstalleerd.
De driver installeert normaal maar de app/control panel krijg ik niet.
Edit:
Het is gelukt, moest het stuur op PS3 modus zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Wulfric92 op 15-07-2023 17:10 ]
Zijn er andere sets rond de 500 euro die eventueel beter zijn? Ik wil daarbij graag voorkomen dat ik in de software tegen problemen aanloop wanneer ik een ander merk pedalen kies. Het moet wel lekker samen kunnen werken.
Simforge maakt ook leuke pedalen die prijs/ kwaliteit veel lijken te bieden. Die zouden zeker op mijn lijst staan als ik nu nieuwe pedalen zou kopenEmieloss schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:32:
Thanks voor de reply's. Ik denk indd dat ik beter voor de R12 en KS stuurtje kan gaan. Dan zit ik sws goed en blijft de kans dat ik wil upgraden klein. Ik twijfel nog wel over de pedalen. Ik kom nogal wat gemengde reviews tegen over de Moza CRP pedalen.
Zijn er andere sets rond de 500 euro die eventueel beter zijn? Ik wil daarbij graag voorkomen dat ik in de software tegen problemen aanloop wanneer ik een ander merk pedalen kies. Het moet wel lekker samen kunnen werken.
Mensen ervaring met de Fanatec club sport v3 pedalen?
De import kosten vanuit India waren € 33.50, dus dat valt ook wel mee. Binnen 5 dagen in huis. Ze zijn eventueel ook te krijgen bij Abruzzi.Emieloss schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:54:
Die zijn inderdaad vet. Wel een nadeel dat ze in India zitten, komt toch een bak verzendkosten en importkosten bij op. En met garantie lijkt me dat ook lastig.
Support van Simforge is ook prima. Op afstand kunnen ze een hoop doen.
Check: https://www.simrace-blog....k-1-dark-edition-pedalen/
Edit: er zijn overigens nog genoeg andere pedalen op de markt die, naar mijn mening, fijner zijn dan de Fanatec V3's. Kijk naar Asetek Forte, DC Simracing en Conspit (echt indrukwekkend).
[ Voor 17% gewijzigd door Madhouse1979 op 18-07-2023 08:43 ]
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Ik heb de ClubSport V3 met de brake performance kit en damper kit. Ik vind het een erg fijne set pedalen. Als je de V3 kit koopt, is het ook wel een must om de brake performance kit te kopen zodat je die stevigere rubbers hebt.Emieloss schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:54:
Die zijn inderdaad vet. Wel een nadeel dat ze in India zitten, komt toch een bak verzendkosten en importkosten bij op. En met garantie lijkt me dat ook lastig.
De damperkit is niet echt nodig, ik heb hem op het gaspedaal staan, het helpt mij iets beter mijn rechtervoet in bedwang te houden
- DD1 wheelbase
- Podium F1 Wheel
- CS V3 pedals
Een tijdje terug ben ik met werk naar zo'n race-simulator in Rotterdam geweest, dat vond ik echt super tof en zit er aan te denken om thuis ook te gaan racen (F1), maar de investering is best pittig.
Kunnen jullie een stuur/pedalen combo adviseren om mee te beginnen? (Liefst heb ik een F1-stijl stuurtje, maar dat is gelijk een stuk duurder volgens mij)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
- Minimaal om enigszins het gevoel te hebben dat je aan het rijden bent en niet met een input controller aan het knoeien bent is een T300 RS of Logitech G29 serie stuur met pedalen het minimum. Kost rond de 200-300 euro.
- Voor 300-400 euro kan je echter een tweedehands Fanatec ClubSport of CSL Elite wheelbase en CSL Elite pedals krijgen; dat is hetzelfde spul dat bij Racesquare in Rotterdam en Utrecht wordt gebruikt en m.i. voor het geld een enorme stap omhoog. Daar kan je dan een eSports F1 stuurtje bij zoeken voor nog eens 100 euro. Met wat mazzel kan je misschien zelfs een CSL DD voor dit budget vinden.
Als je persé nieuw wil kopen moet je deze prijzen met grofweg 30% verhogen en kijken hoe het dan met je budget zit. Dit alles op basis van 3 maanden lang dagelijks MP checken
En natuurlijk ben je er met een stuur en pedalen niet; een rig is ook wel essentieel om echt te kunnen racen. Daar moet je echt minimaal 200 euro voor apart zetten als je überhaupt iets bruikbaars wil hebben; eigenlijk 300-400 euro, zeker als je met DD wheel bases aan de slag gaat.
Ik had exact hetzelfde. Na 1x Racesquare meteen verslaafd... Na een paar keer ben ik begonnen met marktplaats afstruinen. Al vrij snel een Playseat Formula met Logitech G29 gescoord.Mad-Matt schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:46:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet het hele topic heb doorgenomen, dus mogelijk stel ik wel een domme vraag.
Een tijdje terug ben ik met werk naar zo'n race-simulator in Rotterdam geweest, dat vond ik echt super tof en zit er aan te denken om thuis ook te gaan racen (F1), maar de investering is best pittig.
Kunnen jullie een stuur/pedalen combo adviseren om mee te beginnen? (Liefst heb ik een F1-stijl stuurtje, maar dat is gelijk een stuk duurder volgens mij)
Die Logitech was vergeleken met de Fanatec's die ze bij Racesquare hebben echt een plastic spele-dingetje.
Ondertussen wel lekker geraced op de PS5 (want die stond er gelukkig al) en rustig verder gegaan met jagen op marktplaats. Daar heb ik uiteindelijk de Fanatec DD GT Pro (incl. boostkit) met CSL loadcellpedalen en het Clubsport F1 e-sports V2-stuur met advanced paddle module weten te scoren.
Qua kosten zat ik op € 650 voor de Playseat + Logitech (die is weer verkocht voor € 150 inmiddels). En de Fanatec-set heb ik voor € 950 gehaald. Daar is nog € 10 bijgekomen trouwens voor het Tuningskitje op de pedalen (de plastic pedalen verwisseld voor metaal).
Ow en er zijn nog wat rubbers (€ 50) van 3drap onderweg voor het rempedaal, dan wordt de travel iets langer. Dat vind ik iets fijner met trailbreaken.
De stoel is niet superstevig, maar meer dan stevig genoeg voor de DD (de Fanatec Podium's die ze bij Racesquare gebruiken zou ik er niet op schroeven).
Al met al een leuke combi om mee te beginnen volgens mij! En een plaatje:
:strip_exif()/f/image/WxIbXkV72BYKChFjac7IlPIu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Rogar op 20-07-2023 15:21 ]
Misschien de Fanatec CSL DD Ready to Race bundle, die is 400 euro en dan krijg je pedalen en een soortgelijk stuur als in Racesquare. Heb je wel een rond stuur bij.Mad-Matt schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:46:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet het hele topic heb doorgenomen, dus mogelijk stel ik wel een domme vraag.
Qua raceseat wat adviseren jullie? Ik zie prachtige sets van 1500 euro, maar dat gaat mij een beetje te ver.
Ik zag de Next Level Racing F-GT Lite. Maar geen idee of die een leuke starter is. Het opvouwen en opbergen is wel fijn
De F-GT Lite is met een 8nm DD net stevig genoeg lees ik. Welke base wil je gaan kopen?Mad-Matt schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:11:
Bedankt mannen, Ik hou m'n ogen open voor een leuke Fanatec bundel en dan het F1 stuurtje er later bij.
Qua raceseat wat adviseren jullie? Ik zie prachtige sets van 1500 euro, maar dat gaat mij een beetje te ver.
Ik zag de Next Level Racing F-GT Lite. Maar geen idee of die een leuke starter is. Het opvouwen en opbergen is wel fijn
https://fanatec.com/eu-en...n-starter-kit-for-xbox-pc
https://fanatec.com/eu-en...sports-starter-kit-for-pc
[ Voor 37% gewijzigd door rsnubje op 20-07-2023 18:54 ]
In mijn vorige woning had ik geen ruimte en daar kon ik alleen een opvouwbare wheelstand kwijt. Kon ik met para cord koppelen aan mijn bureaustoel. Dat voldeed goed.Mad-Matt schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:11:
Bedankt mannen, Ik hou m'n ogen open voor een leuke Fanatec bundel en dan het F1 stuurtje er later bij.
Nu ik de ruimte heb, staat er een aluminium sim cockpit.
Als je de ruimte hebt, altijd een vast sim rig. Anders kijken of het alleen een losse wheelstand moet zijn, zo nodig ook opvouwbaar. Maar die GT Lite zou ik persoonlijk niet kiezen.
https://trakracer.eu/coll...r80-lite-racing-simulator
Met deze stoel:
https://trakracer.eu/coll.../products/recliner-seat-2
Zit prima, zeker omdat de stoel ook verstelbaar is en ik er de seat sliders bij heb besteld.
De rig is super stevig, als je een dd base aanschaft is een alu rig echt een must!
Even een aanvulling:
Een maat van mij startte met een playseat evolution en een Trustmaster stuur, is binnen een week overgestapt naar een alu rig met Fanatec DD1..
Hij gebruikt alleen nog de stoel van de playseat en die is eigenlijk ook ruk.
[ Voor 22% gewijzigd door pilskes op 20-07-2023 21:18 ]
Next Level Racing F-GT is 550, zelf bouwen moet ook makkelijk lukken, genoeg bouwtekeningen te vinden op internet.Mad-Matt schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 19:14:
Base wordt zeer waarschijnlijk die Fanatec CSL DD. Ik zit eraan te denken om er eventueel 1 van hout te maken. Ik wil echt een F1 positie van het stoeltjes (gewoon omdat het kan), maar die zijn wel echt prijzig (999+)
Ik heb zelf alleen de V3 pedalen uit het lijstje hierboven.Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:41:
Ik ga morgen een tweedehands rig ophalen bij een collega simracer. Uiteraard ga ik nog even testdriven voor de koop definitief is dus zijn er nog specifieke zaken om op te letten? Het gaat om de volgende items van Fanatec:
- DD1 wheelbase
- Podium F1 Wheel
- CS V3 pedals
Niet speciaal iets waar je op moet letten. Vraag misschien of hij (of zij) ook de Brake Performance Kit heeft en of die erbij zit.
Het gevoel van de rem is heel persoonlijk en die kan je aanpassen.
shit, even m'n vrouw zien te overtuigen en als dat gelukt is de set maar bestellen.
De DD1 voelt erg smooth maar wat een power zit daar in... ik heb de FFB op 35% staan en dat is voor nu genoeg. Ik was in de markt voor een DD Pro maar zo'n goede deal op een DD1, dan laat je die extra power niet liggen, ook al twijfel ik of ik hem nodig heb.
Ik weet niet of dit specifiek AC is maar ik vind de FFB van de weg hier en daar nogal vaag, rumblestrips voel je bijvoorbeeld niet heel consistent. Voor de PS4 ACC gekocht, maar dat moet tot na de vacantie wachten. Ook GT7 zit in de planning.
Maar goed, de eerste stappen in een nieuwe wereld. Tips welkom om wat te groeien op een prettige manier
Oh, vorige eigenaar had denk ik niet veel aandacht voor firmware updates, dit trof ik aan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/0rrGDD7SP7dfc7WyjZIg3uRT.png?f=user_large)
Hou er wel rekening mee dat ACC op de PS4 zwaar achterloopt met ACC op de PS5 en die weer minder uitgebreid is als de PC versie. (Daar is de community en de mods veel groter)Dr. Strangelove schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:39:
...
Ik weet niet of dit specifiek AC is maar ik vind de FFB van de weg hier en daar nogal vaag, rumblestrips voel je bijvoorbeeld niet heel consistent. Voor de PS4 ACC gekocht, maar dat moet tot na de vacantie wachten. Ook GT7 zit in de planning.
...
ACC op de PS5 heeft wel de 5-point tyre model, wat de PS4 niet heeft. En dat maakt een behoorlijk verschil in de handling van de auto's. Weet dus niet of je een PS5 hebt, anders zou dat wel een welkome upgrade zijn.
GT7 is prima, hoewel ik nog steeds van mening ben, dat er te weinig races zijn (met flinke beloningen). Maar als je helemaal nieuw moet beginnen, heb je nog meer dan genoeg te doen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
ACC ondersteunt geen mods, dat is ACthunder8 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:17:
[...]
Hou er wel rekening mee dat ACC op de PS4 zwaar achterloopt met ACC op de PS5 en die weer minder uitgebreid is als de PC versie. (Daar is de community en de mods veel groter)
ACC op de PS5 heeft wel de 5-point tyre model, wat de PS4 niet heeft. En dat maakt een behoorlijk verschil in de handling van de auto's. Weet dus niet of je een PS5 hebt, anders zou dat wel een welkome upgrade zijn.![]()
GT7 is prima, hoewel ik nog steeds van mening ben, dat er te weinig races zijn (met flinke beloningen). Maar als je helemaal nieuw moet beginnen, heb je nog meer dan genoeg te doen.
Ook op de PC niet? Dan heb ik dat verkeerd in gedachte. Maar qua PS4 en PS5 zit ik wel goed, dat weet ik zeker.
Nee, op PC ook niet. ACC is de officiele SRO race game, dus geen mods. Hence ook de naam Competizione.thunder8 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:02:
[...]
Ook op de PC niet? Dan heb ik dat verkeerd in gedachte. Maar qua PS4 en PS5 zit ik wel goed, dat weet ik zeker.
Goed verhaal, ik wil zojuist de set bestellen, alleen ik krijg met geen mogelijkheid de CSL DD in m'n mandje toegevoegd
Edit:
Nou na meer dan een half uur kloten (wat een trage ruk website) is het gelukt.

[ Voor 85% gewijzigd door Mad-Matt op 24-07-2023 16:08 ]
Als de spullen op voorraad zijn dan meestal een paar dagen.Mad-Matt schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:23:
Weet iemand hoe lang de actie bij Fanatec duurt?
Goed verhaal, ik wil zojuist de set bestellen, alleen ik krijg met geen mogelijkheid de CSL DD in m'n mandje toegevoegd
Edit:
Nou na meer dan een half uur kloten (wat een trage ruk website) is het gelukt.
[Afbeelding]
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Ging me on de duur van de actie. Maar toch maar gewoon direct besteld. Net een bevestiging dat het snel verzonden wordt 👌🏻Madhouse1979 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:46:
[...]
Als de spullen op voorraad zijn dan meestal een paar dagen.
Leuk! Ga je nog een loadcell pedaal kopen op termijn?Mad-Matt schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:26:
[...]
Ging me on de duur van de actie. Maar toch maar gewoon direct besteld. Net een bevestiging dat het snel verzonden wordt 👌🏻
Geen idee, eerst eens kijken hoe dit bevalt.Rogar schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:50:
[...]
Leuk! Ga je nog een loadcell pedaal kopen op termijn?
Moet ook nog een zitje uitzoeken 😅
Geen tijd meer om verder te experimenteren omdat we op vacantie gaan helaas maar in de auto toch maar eens RTFM gedaan. Hielp ook niet.
Maar begrijp nu dat je, net als met een DS controller, ‘gewoon’ de PS knop moet indrukken. Dat was me niet duidelijk en het hielp niet dat de vorige eigenaar alleen maar ongemarkeerde knoppen op het stuur heeft. En de manual maakt dit dus ook niet duidelijk.
Vervelende is dat ik nu drie weken moet wachten voor we weer thuis zijn om te checken of het werkt
Mocht je willen weten welke PS knoppen waar zitten op het Formula stuur, dan kan ik je eventueel een foto sturen met de caps op de juiste plaats.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:54:
Lekker suf. Kreeg de DD1 niet aan de gang op mijn PS4, werd niet herkend ondanks dat hij in PS4/PS5 mode staat.
Geen tijd meer om verder te experimenteren omdat we op vacantie gaan helaas maar in de auto toch maar eens RTFM gedaan. Hielp ook niet.
Maar begrijp nu dat je, net als met een DS controller, ‘gewoon’ de PS knop moet indrukken. Dat was me niet duidelijk en het hielp niet dat de vorige eigenaar alleen maar ongemarkeerde knoppen op het stuur heeft. En de manual maakt dit dus ook niet duidelijk.
Vervelende is dat ik nu drie weken moet wachten voor we weer thuis zijn om te checken of het werkt
Je kan ze los kopen bij Fanatec (niet goedkoop), of hier aan een collega tweaker vragen die geen Playstation gebruikt.Dr. Strangelove schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:25:
Thanks, inmiddels al gevonden. Wel jammer dat ik de originele button caps niet heb meegekregen in de koop. Maar eens kijken wat er los te koop is.
Nog wel een discussie met de UPS bezorger, die gaf aan dat er 3 pakketjes voor mij waren, ik zei 4. Na wat gerommel in de bus vond hij toch de 4e nog. Wel bijzonder dat Fanatec niet gewoon de kleinere doosjes in een grotere doos doet om kosten te drukken en vermissing te verminderen
Leuk, heb je al een idee wat voor stoel je wil halen?Mad-Matt schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:17:
Zojuist alles geleverd gekregen, super tof!
Nog wel een discussie met de UPS bezorger, die gaf aan dat er 3 pakketjes voor mij waren, ik zei 4. Na wat gerommel in de bus vond hij toch de 4e nog. Wel bijzonder dat Fanatec niet gewoon de kleinere doosjes in een grotere doos doet om kosten te drukken en vermissing te verminderen
Nee, totaal niet dus. Aan de ene kant denk ik zelf maken, maar aan de andere kant is de Playseat Trophy ook erg nice. Jammer dat er op de meeste geen tv steun zit. En ik wil ook weer niet de wereld uit willen geven.Harry Nak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:45:
[...]
Leuk, heb je al een idee wat voor stoel je wil halen?
Dus alle tips zijn welkom!
Een rig is minstens zo belangrijk als het stuur e.d. en koop je voor langere tijd dan het stuur in principe.Mad-Matt schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:56:
[...]
Nee, totaal niet dus. Aan de ene kant denk ik zelf maken, maar aan de andere kant is de Playseat Trophy ook erg nice. Jammer dat er op de meeste geen tv steun zit. En ik wil ook weer niet de wereld uit willen geven.
Dus alle tips zijn welkom!
Ik heb geprobeerd mijn Logitech Pro Racing Wheel op een Playseat te gebruiken, maar kan je vertellen dat dat gewoon niet kon. De hele rig trilde als een gek, niet te doen. Nu een goede rig gekocht en is perfect.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
En welke had je en heb je nu?Koldur schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:15:
[...]
Een rig is minstens zo belangrijk als het stuur e.d. en koop je voor langere tijd dan het stuur in principe.
Ik heb geprobeerd mijn Logitech Pro Racing Wheel op een Playseat te gebruiken, maar kan je vertellen dat dat gewoon niet kon. De hele rig trilde als en gek, niet te doen. Nu een goede rig gekocht en is perfect.
Weet even niet welke Playseat het was, maar heb nu de Treq One
[ Voor 15% gewijzigd door Koldur op 26-07-2023 18:15 ]
uitvoering: Next Level Racing F-GT Cockpit
uitvoering: Next Level Racing F-GT Monitor Stand
Iets duurder:
uitvoering: Playseat F1 Rood
En anders:
https://www.treq-sim.com/product/treq-formula-rig/
https://www.treq-sim.com/product/treq-formula-seat/
https://www.treq-sim.com/product/television-stand/
Echte F1 positie heb ik een beetje opgegeven met mijn budget.Harry Nak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:12:
Als je echt F1 positie wil:
uitvoering: Next Level Racing F-GT Cockpit
uitvoering: Next Level Racing F-GT Monitor Stand
Iets duurder:
uitvoering: Playseat F1 Rood
En anders:
https://www.treq-sim.com/product/treq-formula-rig/
https://www.treq-sim.com/product/treq-formula-seat/
https://www.treq-sim.com/product/television-stand/
Zit nu te kijken naar de F-GT of de playseat evolution pro of trophy
Heb je een pm gestuurd mbt v&a. Is niet mijn rig maar verwijzen word hier niet op prijs gesteld.Mad-Matt schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:42:
[...]
Echte F1 positie heb ik een beetje opgegeven met mijn budget.
Ik zou in ieder geval weg blijven van de playseat evo, en eigenlijk wel helemaal van de playseats. De F-GT is al een stuk stabieler als platform, maar eigenlijk zou ik dan nog eerder naar een volledige alu rig gaan. Ietsjes duurder, maar kan je zoveel langer mee door dat het naar mijn mening de meerprijs zeker waard is geweest.Mad-Matt schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:42:
[...]
Ik snap wat je zegt, maar het moet nog wel leuk blijven. Na de F-GT en de Trophy is de volgende stap een stoel van 1000 euro, daar heb ik op het moment geen trek in. Ik heb ook "maar" een 5nm CSLkroegtijger schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:14:
[...]
Ik zou in ieder geval weg blijven van de playseat evo, en eigenlijk wel helemaal van de playseats. De F-GT is al een stuk stabieler als platform, maar eigenlijk zou ik dan nog eerder naar een volledige alu rig gaan. Ietsjes duurder, maar kan je zoveel langer mee door dat het naar mijn mening de meerprijs zeker waard is geweest.
Ik zit met mijn 8nm CSL ook gwoon op een Playseat Formula. Dat kan prima, zelfs met de loadcell pedalen.Mad-Matt schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:21:
[...]
Ik snap wat je zegt, maar het moet nog wel leuk blijven. Na de F-GT en de Trophy is de volgende stap een stoel van 1000 euro, daar heb ik op het moment geen trek in. Ik heb ook "maar" een 5nm CSL
Er zit wel een beetje flex in als je 100% de rem intrapt, dat moet ik eerlijk toegeven. Maar dat doet echt niks af aan de ervaring.
Als je in de buurt van Rotterdam woont, mag je wel een keer komen proberen eventueel.
Of je gaat zelf wat knutselenMad-Matt schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:42:
[...]
https://opensimracing.com...es?variant=13136229400653
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Een alu rig pik je (nieuwprijs) op vanaf grofweg 450 / 500 euro. Komt nog wel een stoel bij, maar je kan natuurlijk van start met een oude auto-stoel van de sloop en tzt dan alsnog naar een stoel gaan die aan je eisen voldoet, zoals een SF1 of iets vergelijkbaars. Dat is juist het grote voordeel van die alu rigs, dat je rustig aan kan upgraden, uitbreiden, aanpassen naar je eigen wensen en smaken en alles past gewoon netjes op elkaar en is stevig. Ik heb een jaar of 8 lopen aanrommelen met playseats, constructies ervoor gemaakt etc. En ja, het gaat wel en het werkt wel, maar als je eenmaal daarna overstapt naar een alu rig, dan merk je pas wat een geklooi het al die jaren onnodig was en hoeveel geld daarin is weg gegooid.Mad-Matt schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:21:
[...]
Ik snap wat je zegt, maar het moet nog wel leuk blijven. Na de F-GT en de Trophy is de volgende stap een stoel van 1000 euro, daar heb ik op het moment geen trek in. Ik heb ook "maar" een 5nm CSL
Wellicht is dit iets? Dat is rig inclusief stoel voor f1 houding
https://www.formulasimrigs.com/product/inizio2/
[ Voor 10% gewijzigd door Xenophoben op 27-07-2023 11:54 ]
Thanks, Ik ken niet veel merken, dus ik ga eens naar die kijken (edit: Die valt buiten budget)Xenophoben schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:53:
Heb je wellicht al naar formulasimrigs.com gekeken? Ik heb zelf de avanzata die heel goed bevalt maar formulasimrigs heeft ook een budget vriendelijker model.
Ik hoop toch wel rond de 500 euro uit te kunnen geven voor een rig, later een duurdere kopen kan altijd nog, maar nu moet ik even op de kosten letten
Voor in het begin is er niks mis met een playseat. Al naar gelang je budget zullen de upgrades vanzelf wel komen. Zou ook altijd eerst voor 2e hands kijken.Mad-Matt schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:21:
[...]
Zijn mooie rigs, maar wel erg gelimiteerd in de setup. Mocht je ooit bedenken dat je iets anders wil dan een Formule-style rig, dan houdt het al snel op. Ben je 100% zeker dat je dat wil, dan heb je er wel echt iets moois aanXenophoben schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:53:
Heb je wellicht al naar formulasimrigs.com gekeken? Ik heb zelf de avanzata die heel goed bevalt maar formulasimrigs heeft ook een budget vriendelijker model.
simlab? Ik heb hier de p1x, zeer over te spreken (afgezien van de corner kapjes, die zijn ruk. ..).Mad-Matt schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:59:
[...]
Thanks, Ik ken niet veel merken, dus ik ga eens naar die kijken (edit: Die valt buiten budget)
Ik hoop toch wel rond de 500 euro uit te kunnen geven voor een rig, later een duurdere kopen kan altijd nog, maar nu moet ik even op de kosten letten
De GT1 Evo is momenteel even niet leverbaar zo te zien. Dan kom je bij de GT1 Pro (ietsjes duurder) maar die heeft wel een iets andere layout. Daar heb je schuine delen in zitten, wat naar mijn mening niet heel praktisch is omdat je altijd met die hoeken moet rommelen. Dan is alles met 90 graden hoeken een stuk eenvoudiger mocht je nog wat ermee willen spelen.Darkangle schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:02:
[...]
simlab? Ik heb hier de p1x, zeer over te spreken (afgezien van de corner kapjes, die zijn ruk. ..).
Diverse YT filmpjes bekeken en deze rig zou voor mij meer dan voldoende moeten zijn.
De andere reden dat ik deze heb gekozen is omdat hij opgebouwd is uit vierkante profielen waardoor een los tv-scherm er zelf op maken goed te doen is.
Verder kon ik mij inschrijven voor de nieuwsbrief bij Paddockstore voor 10% korting. Komt de rig op 470. Vond ik een mooie prijs
Veel plezier met je aankoop in ieder geval. Gaat ongetwijfeld goed komen hiermeeMad-Matt schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:21:
Ik ben tegen sommige adviezen in gegaan voor de Next Level F-GT.
Diverse YT filmpjes bekeken en deze rig zou voor mij meer dan voldoende moeten zijn.
De andere reden dat ik deze heb gekozen is omdat hij opgebouwd is uit vierkante profielen waardoor een los tv-scherm er zelf op maken goed te doen is.
Verder kon ik mij inschrijven voor de nieuwsbrief bij Paddockstore voor 10% korting. Komt de rig op 470. Vond ik een mooie prijs
Altijd lekker jouw eigen keuzes maken!Mad-Matt schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:21:
Ik ben tegen sommige adviezen in gegaan voor de Next Level F-GT.
Wel even een tip, meestal is het beter een losse monitor stand te kopen heb ik begrepen (ik race in VR dus heb daar geen ervaring mee). Dan kunnen de trillingen van de rig niet doorwerken naar de monitor.
goeie tip, thanks!Koldur schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:36:
[...]
Altijd lekker jouw eigen keuzes maken!
Wel even een tip, meestal is het beter een losse monitor stand te kopen heb ik begrepen (ik race in VR dus heb daar geen ervaring mee). Dan kunnen de trillingen van de rig niet doorwerken naar de monitor.
Dat ligt een klein beetje aan de setup die je wil maken. In de meeste gevallen klopt het inderdaad, en is een losse stand stabieler, maar als je met een motion rig werkt is een monitor stand die mee beweegt wel weer prettiger.Koldur schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:36:
[...]
Altijd lekker jouw eigen keuzes maken!
Zit je echter met een dergelijke rig, dan heb je vermoedelijk niet heel veel meer van dergelijke adviezen nodig en weet je al prima waar je mee bezig bent
- fanatec dd gt pro 8Nm (de versie die ook op ps5 kan)
- fanatec clubsport V3 pedalen
- fanatec clubsport steering wheel V2.5X
- fanatec clubsport shifter SQ V1.5
- Rseat B1 rig
- Rseat seat (met eco-leder)
- Rseat shifter holder
De beste man wil we 1500€ voor, denk dat de spullen wel goed zijn, maar hoe is de seat? In (Franse) reviews lijkt hij wel stevig.
Is de prijs in lijn? Volgens mij kost de set nieuw vandaag zo een 2800€…
Het alternatief is een nieuwe fanatec dd (5Nm) met een eigen voeding naar 8Nm, csl wlite V2 pedalen en het clubsport V2.5X stuur. Zou dan wel ineens een alu profile rog (goedkoopste SIMlab) kopen, maar dan ben ik al meer kwijt.
[ Voor 95% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 08:05 ]

Ik zoek een leuk rally stuur om rally mee te gaan spelen, maar het wrc stuur van Fanatec spreekt mij totaal niet aan.
Ik maak gebruik van een DD2, heeft iemand een goede suggestie welk stuur fijn is voor rallyen daar op (als de wrc wel wat is hoor ik het ook graag, ik heb dat ding niet zelf in mijn handen gehad. Het is meer de keuze voor alcantara + prijs voor wat eigenlijk een p1 is met een plastic release)...?
De vraag is misschien hoeveel je er aan uit wilt geven. Als je iets anders wilt dan Fanatec zit je ook aan een podium hub vast om een stuur te kunnen monteren. Dan is een P1 met een clubsport QR misschien interessanter. Staat er ook 1 op v&a.Darkangle schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:56:
Een rare vraag misschien:
Ik zoek een leuk rally stuur om rally mee te gaan spelen, maar het wrc stuur van Fanatec spreekt mij totaal niet aan.
Ik maak gebruik van een DD2, heeft iemand een goede suggestie welk stuur fijn is voor rallyen daar op (als de wrc wel wat is hoor ik het ook graag, ik heb dat ding niet zelf in mijn handen gehad. Het is meer de keuze voor alcantara + prijs voor wat eigenlijk een p1 is met een plastic release)...?
Ik had hem gezien ja, thanks. Vandaar dat het ook weer in me op kwam.rsnubje schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:27:
[...]
De vraag is misschien hoeveel je er aan uit wilt geven. Als je iets anders wilt dan Fanatec zit je ook aan een podium hub vast om een stuur te kunnen monteren. Dan is een P1 met een clubsport QR misschien interessanter. Staat er ook 1 op v&a.
Budget heb ik niet, maar ik ben van nature een dealltjes jager op de meeste dingen.
Gezien een stuur lang meegaat weet ik niet wat wijsheid is; schiepen en ergeren of gewoon gelijk goed doen en maar even niet kijken naar de kosten.
Simpelweg geen ervaring mee. Er staat bv daar ook een leuk stuur van Porsche, en die is ook rond 😂
Edit: budget heb ik niet bedoel ik mee dat ik daar niet echt naar kijk, niet dat er geen geld voor is.
[ Voor 6% gewijzigd door Darkangle op 29-07-2023 18:59 ]
Geen idee. Dat dacht ik ook, maar beter om even te vragen dan aan te nemen en achteraf toch een beetje spijt te hebben.Mad-Matt schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:05:
Misschien een domme opmerking, maar voor rally kan je toch elk rond stuur pakken?
Zal toch wel?Darkangle schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:09:
[...]
Geen idee. Dat dacht ik ook, maar beter om even te vragen dan aan te nemen en achteraf toch een beetje spijt te hebben.
Clubsport RS is erg nice
Ik had geen haast ivm overbruggings verhuizing en verhuizing naar definitieve huis en nog vader worden tussen door.
Het is Fanatec geworden. Complete simrig gekocht, gebruikt. Stevig alu rig , clone van treq ace, met fanatec dd pro, mclaren stuur en standaard v1 pedalen met bpk. Maandag alles eens in elkaar zetten en rond stuur en shifter/handrem bestellen.
Komende maanden maar eens kijken naar een complete V3 set na de huidige pedalen een kans te hebben gegeven.
[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 30-07-2023 07:55 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Bedankt, Gaat weer geld kostenEdwinlzv schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:57:
@Capo Als casual racer was ik die pedalen na twee maanden al zat. Laat staan iemand die meer prestatiegericht wil gaan racen.
Voor mij is het ook casual allemaal hoor. Soms wel eens snelle ronde focus maar liefste gewoon speelse auto met balans in onder/overstuur en lol hebben.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ik reed alleen voor de lol, maar toen ik laatst inventaris deedt van mijn rig kwam ik tot de conclusie het maar nooit aan mijn vrouw te vertellen (zit momenteel in de buurt van haar auto 😭).Capo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:27:
[...]
Bedankt, Gaat weer geld kosten
Voor mij is het ook casual allemaal hoor. Soms wel eens snelle ronde focus maar liefste gewoon speelse auto met balans in onder/overstuur en lol hebben.
Gelukkig mocht je over willen stappen, V3's komen met grote regelmaat voorbij in V&A voor een nette prijs (en vaak met de perf en brake kit).
Herkenbaar! Alleen simrig vraagt ze niet naar. Daily driver ook niet, maar de circuit auto (met kenteken) daar in tegen.. “die is toch klaar?”Darkangle schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:37:
[...]
Ik reed alleen voor de lol, maar toen ik laatst inventaris deedt van mijn rig kwam ik tot de conclusie het maar nooit aan mijn vrouw te vertellen (zit momenteel in de buurt van haar auto 😭).
Gelukkig mocht je over willen stappen, V3's komen met grote regelmaat voorbij in V&A voor een nette prijs (en vaak met de perf en brake kit).
Hobby mag geld kosten. Leven is te kort.
Al paar V3’s gezien, even aankijken nog. Wil ook rond stuur, handrem en shifter. Vind ik nu belangrijker.
[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 30-07-2023 21:59 ]
Inmiddels zit er bij de stoel extra steunen voor het stuurplatform en het pedalenplatform, hierdoor is alles muurvast en super stevig.
Het enige wat ik nog moet doen is een platform voor het scherm maken zodat ik de stoel los in de hoek kan zetten ipv achter m'n bureau. (Waar ik straks weer moet werken)
Enige minpunt was dat ik 2 gaten moest boren in het pedalenplatform voor de CSL pedals. Ik gebruik geen koppeling en het platform heeft sleuven voor 3 pedalen, als je er 2 gebruikt en deze centreert komen ze tussen de sleuven uit. Maar goed, 2 gaatjes en een paar meegeleverde boutjes en ze zitten goed vast.
Anoniem: 637597
[ Voor 87% gewijzigd door Bart ® op 04-08-2023 09:35 ]
Nou, dat duurde nog geen week.Darkangle schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:37:
[...]
Ik reed alleen voor de lol, maar toen ik laatst inventaris deedt van mijn rig kwam ik tot de conclusie het maar nooit aan mijn vrouw te vertellen (zit momenteel in de buurt van haar auto 😭).
V3 pedalen gisteren gemonteerd, aparte demper besteld met shifter en handrem en van mede tweaker een clubsport porsche stuur overgenomen (320mm)
Wennen het grotere stuur maar het stuur met de v3 pedalen maakt het zoveel makkelijker de auto op de lijn van de apex te zetten en te corrigeren en consistentie te hebben ronde na ronde.
Kost veel geld maar wat is het een upgrade van een g29.
Wel onhandig dat ik met porsche stuur en mclaren stuur in gt7 de mfd niet kan besturen. Lastiger nog in VR. (Controller erbij houden in houder.. )
Yup
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.