Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 106 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 18:45
ThunderNet schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:43:
Ik overweeg de aanschaf van de CSL DD Race Ready P1 bundle, maar het is mij niet volledig duidelijk wat ik dan nog moet doen om het ook op een xbox werkend te krijgen (naast een pc) iemand daar een beetje inzicht in?
Je moet er een ander Xbox compatible stuur bij kopen. Het stuur dat bij de bundel zit is alleen voor PC en Playstation. De base is voor PC en is Xbox Ready, wat betekent dat het werkt met Xbox als je er een Xbox compatible stuur op gebruikt. Je goedkoopste opties daarvoor zijn de CSL Elite Steering Wheel WRC en de CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2, beiden 199,95.

Dus je kunt waarschijnlijk beter de losse componenten kopen ipv de bundel.

[ Voor 5% gewijzigd door Beempje op 07-03-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:59
Hier zie je overigens wat ik bedoel met de jitter / flickering.
Doet zich nu ook voor met de stock Throttle en Brake configuratie van de CSL Pedals.

https://www.icloud.com/photos/#0d9MDWO80YydBFJ_9AqTjKXdQ

Heb Fanatec dus maar een support ticket gestuurd.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 11:09

ThunderNet

Flits!

Beempje schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:57:
[...]

Je moet er een ander Xbox compatible stuur bij kopen. Het stuur dat bij de bundel zit is alleen voor PC en Playstation. De base is voor PC en is Xbox Ready, wat betekent dat het werkt met Xbox als je er een Xbox compatible stuur op gebruikt. Je goedkoopste opties daarvoor zijn de CSL Elite Steering Wheel WRC en de CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2, beiden 199,95.

Dus je kunt waarschijnlijk beter de losse componenten kopen ipv de bundel.
Hmm, dan lijkt het me een goede set om eerst gewoon de bundel te bestellen, en later een stuurtje voor de xbox. Want deze bundel lijkt me een goede deal als ik kijk naar de andere bundels die ze hebben.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 16:39
Rivanov schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:06:
Doet zich nu ook voor met de stock Throttle en Brake configuratie van de CSL Pedals.

Lopen er mogelijk voedingkabels langs de datakabels? Dat wil nog wel eens dergelijke problemen veroorzaken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kroegtijger schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Lopen er mogelijk voedingkabels langs de datakabels? Dat wil nog wel eens dergelijke problemen veroorzaken.
Hmm ja. Dat kan wel eens kloppen. Die lopen er. Straks maar eens alles netjes managen. Want toen ik zojuist alles had aangesloten en ging testen, deed m’n throttle nóg gekker. Dus dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn! Fingers crossed.

Vanmiddag ook m'n triple screen setup gemonteerd.
Foto's volgen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 07-03-2023 17:05 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kroegtijger schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Helaas, dat was niet de oorzaak. Het wordt echter steeds erger met het gaspedaal. Het piept nu ook continue wanneer ik 'm indruk. Dat deed ie tot gisteren ook nog helemaal niet!

Heb nu vrijwel álles geprobeerd.

- Pedalen losgeschroefd van de "plaat" zodat ze helemaal stand-alone staan en ze dus niet met elkaar kunnen conflicteren: geen verschil
- Standaard brake pedal losgekoppeld van de throttle: geen verschil

Wat ik dus merk is dat wanneer ik de RJ-12 kabel loshaal van de wheelbase, en deze er opnieuw in doe. Dan jittered het pedaal níet in Fanatec Control Panel. Dan staat hij gewoon "stil" op 0%. Zodra ik echter het gaspedaal indruk, dan jittered hij richting de 100% en zodra ik 'm loslaat blijft hij dus jitteren / flickeren op 0%.

En daarbij is nu dus ook als extra toegevoegd, continue gepiep!

Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben? Dat hij dus ergens wringt, wat het piepen veroorzaakt en hij dus niet lekker contact maakt.

Lees op internet dat het piepen vaak voorkomt, en je dan de veer met wat lithium grease moet inspuiten.

Het enige vreemde is wel dat al deze issues met het gaspedaal gekomen zijn, vanaf het moment dat ik het Loadcell Pedal had aangesloten als Brake. 8)7

Maar die zit inmiddels alweer in de doos, maar de issues met het gaspedaal blijven.

Heb echter geen zin om 'm terug te moeten sturen, want dan ben ik m'n pedalen 10 dagen kwijt.

Ga dus de lithium grease methode maar proberen, hopelijk helpt dat? Van de andere kant; het zijn gloednieuwe pedalen, die moeten gewoon góed functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:33

OFV

..

[ Voor 99% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
OFV schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:11:
Ik heb recent een loadcell pedaal aangesloten en wat problemen gehad. Veel gewisseld tussen normale rempedaal en de loadcell maar moest daar wel altijd het kastje bij wisselen. Anders werkte het niet goed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Doe je dat wel?
Ik heb geen kastje. Heb ook niet de Elite pedalen, maar de normale CSL Pedals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Rivanov schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:47:
[...]

Ik heb geen kastje. Heb ook niet de Elite pedalen, maar de normale CSL Pedals.
Ik meen dat je daar op je gaspedaal aan de ene kant de verbinding naar de pc of wheelbase maakt, en aan de andere kant naar clutch / brake, klopt dat? In dat geval, kan je eens testen met alleen het gaspedaal en verder niets erop?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kroegtijger schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:13:
[...]

Ik meen dat je daar op je gaspedaal aan de ene kant de verbinding naar de pc of wheelbase maakt, en aan de andere kant naar clutch / brake, klopt dat? In dat geval, kan je eens testen met alleen het gaspedaal en verder niets erop?
Ook al getest. Helaas geen verschil. Zodra ik het pedaal loshaal van de wheelbase en opnieuw aansluit, dan blijft de “meter” in Fanatec Control Panel gewoon stabiel “uit” en op 0%.
Zodra ik het gaspedaal indruk gaat ie jittery omhoog tot 100% en als ik ‘m dan loslaat dan blijft je flickeren op 0%

Straks bij Hornbach een busje WD-40 White Lithium Grease halen en erin spuiten. Dit schijnt het piepen te verhelpen en mogelijk ook het contact in het pedaal. Want hij lijkt dus continue minimaal contact te maken, wanneer je het gaspedaal niet aanraakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 08-03-2023 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:40
Rivanov schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:20:
[...]

Ook al getest. Helaas geen verschil. Zodra ik het pedaal loshaal van de wheelbase en opnieuw aansluit, dan blijft de “meter” in Fanatec Control Panel gewoon stabiel “uit” en op 0%.
Zodra ik het gaspedaal indruk gaat ie jittery omhoog tot 100% en als ik ‘m dan loslaat dan blijft je flickeren op 0%

Straks bij Hornbach een busje WD-40 White Lithium Grease halen en erin spuiten. Dit schijnt het piepen te verhelpen en mogelijk ook het contact in het pedaal. Want hij lijkt dus continue minimaal contact te maken, wanneer je het gaspedaal niet aanraakt.
Zorg dat je je hall sensor schoon houd als je met de WD40 aan de slag gaat.
Mbt de jitter, ik heb precies het zelfde gehad met mn DCsimracing DC2 pedals.....
Ik heb het opgelost door een directe aarde aansluiting naar mn pedals te maken om van emi af te komen.
Tot nu toe geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Ik had bij mijn CSL DD en Loadcell ook last van die jitter.
Ik heb toen de firmware van de loadcell een update gegeven (door het pedaal rechtstreeks aan USB te hangen op een PC) en daarna mijn RJ-12 kabeltjes ver weg van alle andere kabels te laten lopen.
Daarna was het over.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
It was fun as long it lasted..
Nu doet m’n Throttle niks meer.

Startte toen straks ACC en toen gaf ie in het spel full throttle terwijl ik het pedaal niet aanraakte. Vervolgens haal ik de RJ-12 uit de wheelbase en nadat ik ‘m er opnieuw in stopte niks nada noppes.
Brake pedal (aangesloten op de Throttle) werkt perfect. Throttle doet helemaal niets meer.. behalve piepen als een gek.

Godver…..

What to do.. echt geen zin om ‘m naar Fanatec te moeten sturen en 10 dagen wachten op een replacement.

Toch nog gokken op een busje WD-40 Wit Lithium Inspuitvet in de hoop dat dat het piepen verhelpt en mogelijk daardoor ook het contact van de sensor?! Of zou hij gewoon gefrituurd zijn door die fucking Load Cell Kit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Rivanov schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:34:
It was fun as long it lasted..
Nu doet m’n Throttle niks meer.

Startte toen straks ACC en toen gaf ie in het spel full throttle terwijl ik het pedaal niet aanraakte. Vervolgens haal ik de RJ-12 uit de wheelbase en nadat ik ‘m er opnieuw in stopte niks nada noppes.
Brake pedal (aangesloten op de Throttle) werkt perfect. Throttle doet helemaal niets meer.. behalve piepen als een gek.

Godver…..

What to do.. echt geen zin om ‘m naar Fanatec te moeten sturen en 10 dagen wachten op een replacement.

Toch nog gokken op een busje WD-40 Wit Lithium Inspuitvet in de hoop dat dat het piepen verhelpt en mogelijk daardoor ook het contact van de sensor?! Of zou hij gewoon gefrituurd zijn door die fucking Load Cell Kit.
10 dagen wachten, of vraag of ze vervanging sturen.

Dit gaat niet magisch beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Darkangle schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:37:
[...]

10 dagen wachten, of vraag of ze vervanging sturen.

Dit gaat niet magisch beter worden.
Ze sturen pas iets op zodra ze het defecte product hebben ontvangen en onderzocht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-05 09:04

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: Rsnubje

Rivanov schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Ze sturen pas iets op zodra ze het defecte product hebben ontvangen en onderzocht hebben.
Toch denk ik dat het beter is dan zelf eerst lopen klooien, tot op het punt waarop ze kunnen zeggen: gebruikersschade.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Rivanov schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Er zijn genoeg voorbeelden waar dat niet gebeurde. Maar niet proberen en niet willen opsturen dan heb je garantie dat er niets beter gaat worden. Succes in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Heb ze zojuist maar even een smeekbede gestuurd om morgen alsjeblieft alvast een replacement op te sturen. Misschien wil ze over haar hart strijken.. :+

Heeft iemand niet toevallig een CSL throttle pedal over die ik tijdelijk kan lenen? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OFV

OFV

..

[ Voor 99% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 15:16

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb momenteel de fanatec csl loadcell (2 pedal) en overweeg de overstap naar Heusinkveld Sprint (2 pedal).

Iemand ervaring met deze stap? Op dit moment erger ik me aan de zwakke throttle en de beperkte druk van de de rempedaal.

Alternatief kan zijn fanatec v3, maar begreep dat Heusinkveld een stuk beter is.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Mystikal schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:22:
Ik heb momenteel de fanatec csl loadcell (2 pedal) en overweeg de overstap naar Heusinkveld Sprint (2 pedal).

Iemand ervaring met deze stap? Op dit moment erger ik me aan de zwakke throttle en de beperkte druk van de de rempedaal.

Alternatief kan zijn fanatec v3, maar begreep dat Heusinkveld een stuk beter is.
Heusinkveld is veel beter dan de CSL, maar ook dan de V3. Je zou ook nog de VRS kunnen overwegen. Die heb ik zelf. Redelijk vergelijkbaar met Heusinkveld, maar die werkt op basis van een sterke (verwisselbare) veer ipv elastomeer, op het rempedaal. Qua prijs zit die er niet zo ver vanaf. Maar naar 1 van die 2 is de overstap het sowieso waard. Zou zeggen, zoek eens wat reviews op.

De VRS werd overigens verstuurd vanuit Ierland, dus das geen probleem qua kosten ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door rsnubje op 08-03-2023 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mystikal schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:22:

Hier van de CSL naar de HE Sprint. Enorm verschil, zowel in kwaliteit, uitstraling en bovenal het gevoel wanneer je ze gebruikt.

En ik heb wel een zwak voor dat het een Nederlandse producent is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Lees even het grote rode blok onderaan dit topic door, dan weet je dat deze post niet de bedoeling is...

[ Voor 89% gewijzigd door Bart ® op 09-03-2023 08:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

rsnubje schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:50:
[...]

Heusinkveld is veel beter dan de CSL, maar ook dan de V3. Je zou ook nog de VRS kunnen overwegen. Die heb ik zelf. Redelijk vergelijkbaar met Heusinkveld, maar die werkt op basis van een sterke (verwisselbare) veer ipv elastomeer, op het rempedaal. Qua prijs zit die er niet zo ver vanaf. Maar naar 1 van die 2 is de overstap het sowieso waard. Zou zeggen, zoek eens wat reviews op.

De VRS werd overigens verstuurd vanuit Ierland, dus das geen probleem qua kosten ofzo.
Ik ben vanochtend toch overstag gegaan voor de VRS. De reviews gelezen te hebben, maakt het allemaal niet veel, maar veel mensen hebben toch een lichte voorkeur voor de VRS.

Als het goed is, moet deze rechtstreeks te monteren zijn op de footplate van de Next Level GT Track. Iemand met deze ervaring? Of is een pedal plate nog nodig?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Mystikal schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 07:32:
[...]

Ik ben vanochtend toch overstag gegaan voor de VRS. De reviews gelezen te hebben, maakt het allemaal niet veel, maar veel mensen hebben toch een lichte voorkeur voor de VRS.

Als het goed is, moet deze rechtstreeks te monteren zijn op de footplate van de Next Level GT Track. Iemand met deze ervaring? Of is een pedal plate nog nodig?
Cool :) Denk dat je er veel plezier van gaat hebben. Mijn tip is wel, probeer eerst de blauwe veer voordat je denkt dat je een hele strakke rem nodig hebt, want ook met de blauwe en goede pre-load kom je een heel eind.

Aan de gaten te zien van de standaard plate moet dat prima lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:50:
Heb ze zojuist maar even een smeekbede gestuurd om morgen alsjeblieft alvast een replacement op te sturen. Misschien wil ze over haar hart strijken.. :+

Heeft iemand niet toevallig een CSL throttle pedal over die ik tijdelijk kan lenen? ;)
Via V&A even een set CSL Pedals op de kop getikt zodat ik vooruit kan in de tijd dat mijn pedals opgestuurd zijn.
Heb ik daarna gewoon een mooie back-up set. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-05 15:42
Vraag van een (sim)racing newbie. Zijn de extra aan te schaffen sturen van Thrustmaster meer voor meer immersie/cosmetisch of hebben ze andere functies of gevoel op gameplay gebied?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Jochem Boom schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:51:
Vraag van een (sim)racing newbie. Zijn de extra aan te schaffen sturen van Thrustmaster meer voor meer immersie/cosmetisch of hebben ze andere functies of gevoel op gameplay gebied?
Ik zou nooit extra stuurtjes van TM aanschaffen. Daarvoor vind ik TM net iets teveel “instap” en de kans is zeer groot dat je na een tijdje overstapt naar wat anders met meer punch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-05 20:07
Jochem Boom schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:51:
Groter rond(er) stuur is leuker voor rally of GT racing. Voor de rest vooral cosmetisch.

Ik heb er nog 2 extra via tweakers V&A aangeschaft in de loop vd tijd... En had die van mijn oude T500 nog

In praktijk wissel ik niet zoveel ovw het systeem met de schroef, alhoewel ik toch wel ooit naar 't formule-stijl stuur wissel als ik lang met een openwheeler of bepaalde auto's race

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 07:26
Uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb de Logitech G Pro met Treq One besteld. Wat mee heeft geholpen is dat ik via de Logitech store de bundel met pedalen in het karretje gooide en tot mijn verbazing zag dat er 100 euro van het totaal af ging wat ik niet verwachtte. Toen via Google nog een code gevonden (BOOSTED) waarmee er nog eens 50 vanaf ging. 1331 euro ipv 1488 vond ik toch een aardig verschil en maar de knoop doorgehakt.

Belangrijkste redenen om voor Logitech te gaan:
- In veel reviews hoor / lees je dat de FFB echt heel goed is. Dat Trueforce wisselende reacties oplevert neem ik voor lief, gelukkig kan het ook uit.
- Bij Fanatec lees je dat er toch nog wat speling in het stuur zit en bij Logitech schijnt dat minder te zijn.
- Het 300mm stuur is volgens mij wel echt de sweet spot. Bij Fanatec is het of groter of kleiner of niet in een uitvoering die me bevalt, dus zou ik denk ik toch meer sturen kopen. Verder gaat het ook alleen maar meer geld kosten als je QR1 met QR2 moet gaan vervangen om de speling eruit te krijgen.
- slechte PR rondom Fanatec after sales

Verder heb ik lang getwijfeld en Fanatec heeft zeker voordelen maar moest toch eens de knoop doorhakken.

Ik heb ook lang getwijfeld tussen Sim-lab en Treq. Bij de eerstgenoemde is vind ik het net wat mooier eruit zien en is de shifter zij profiel een plus, maar de pedal plate van de treq lijkt steviger en ze geven expliciet aan dat de wheelbase compatibel is dus geeft net het voordeel. Bij navraag bij Simlab was het antwoord we weten het niet dus met zo een gangbaar merk vind ik dat wel tegenvallen in de informatievoorziening.

[ Voor 5% gewijzigd door PHiXioN op 09-03-2023 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Goede keuze met Treq One. :)
Service is top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OFV

OFV

PHiXioN schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:07:
Uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb de Logitech G Pro met Treq One besteld. Wat mee heeft geholpen is dat ik via de Logitech store de bundel met pedalen in het karretje gooide en tot mijn verbazing zag dat er 100 euro van het totaal af ging wat ik niet verwachtte. Toen via Google nog een code gevonden (BOOSTED) waarmee er nog eens 50 vanaf ging. 1331 euro ipv 1488 vond ik toch een aardig verschil en maar de knoop doorgehakt.

Belangrijkste redenen om voor Logitech te gaan:
- In veel reviews hoor / lees je dat de FFB echt heel goed is. Dat Trueforce wisselende reacties oplevert neem ik voor lief, gelukkig kan het ook uit.
- Bij Fanatec lees je dat er toch nog wat speling in het stuur zit en bij Logitech schijnt dat minder te zijn.
- Het 300mm stuur is volgens mij wel echt de sweet spot. Bij Fanatec is het of groter of kleiner of niet in een uitvoering die me bevalt, dus zou ik denk ik toch meer sturen kopen. Verder gaat het ook alleen maar meer geld kosten als je QR1 met QR2 moet gaan vervangen om de speling eruit te krijgen.
- slechte PR rondom Fanatec after sales

Verder heb ik lang getwijfeld en Fanatec heeft zeker voordelen maar moest toch eens de knoop doorhakken.

Ik heb ook lang getwijfeld tussen Sim-lab en Treq. Bij de eerstgenoemde is vind ik het net wat mooier eruit zien en is de shifter zij profiel een plus, maar de pedal plate van de treq lijkt steviger en ze geven expliciet aan dat de wheelbase compatibel is dus geeft net het voordeel. Bij navraag bij Simlab was het antwoord we weten het niet dus met zo een gangbaar merk vind ik dat wel tegenvallen in de informatievoorziening.
Mooie deal. Heb zelf de treq one en super tevreden. Daarnaast bij een collega op de Logitech gespeeld en dat is zeker een hele mooie en goede set. Thuis gebruik ik fanatec. Voor het amateur niveau waar ik op zit zijn beiden meer dan prima. Dat wordt genieten. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik stond op het punt om een smak geld naar fanatec over te maken maar hoe meer ik lees over de logitech pro, en realiseer hoe goed de g25/27/29 het vol hielden hier, en hoe veel gezeik er is met fanatec, service en levertijden.

Ik ga dit weekend nog eens erover nadenken.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Capo schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:58:
Ik stond op het punt om een smak geld naar fanatec over te maken maar hoe meer ik lees over de logitech pro, en realiseer hoe goed de g25/27/29 het vol hielden hier, en hoe veel gezeik er is met fanatec, service en levertijden.

Welk gezeik met Fanatec? Service is hier in Europa geen enkel probleem. De problemen die je online leest, zijn grotendeels op conto van de VS tak. Die gaan via een apart traject en daar zijn redelijk wat problemen. Fanatec in de EU is qua support en service prima. Levertijden zijn wel een issue, maar als je spullen op voorraad zijn, dan heb je ze met een paar dagen in huis. Enige wat je moet doen is alles wat je wil en op voorraad is los bestellen en los een order inschieten met spullen die niet op voorraad zijn. Dan heb je het snelst alles in huis.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Support van Fanatec is in Europa gewoon top. Deze week nog mee te maken gehad en ze reageren binnen no-time en heel adequaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-05 21:03

Gezeik met Fanatec valt reuze mee en de service is in Europa gewoon goed.
De Logitech is een zeer goed alternatief. Ik heb hem ook (net als de Fanatec DD pro) en qua rijden eigenlijk weinig tot geen verschil. De trueforce geeft net een ietsie pietsie meer maar is eigenlijk verwaarloosbaar en de pedalen zijn ook gewoon goed.
Het enigste wat ik mis is een F1 add on stuur en dat is voor mij de reden dat ik momenteel de Fanatec weer even gebruik.
Ik had de logitech trouwens gekocht omdat snowrunner niet echt lekker werkt met de DD pro. Komt Logitech met een F1 stuur dan wordt het voor mij een hele lastige keuze welk stuur ik zal gaan gebruiken.

Ik heb hier al eerder aangegeven dat velen Logitech als "speelgoed" zien en dat is echt onterecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
Ook in Europa kan de service wel wat meer aandacht voor de klant gebruiken als je het mij vraagt. Antwoorden op support in de US loopt volgens mij ook gewoon via DE. Alleen RMA's worden behandeld in de US volgens mij.

Laatst zelf nog problemen met twee Podium Endurance Modules waar de meeste caps gescheurd waren. 1 module nog in de garantie andere net 1 maand uit de garantie. Hoeveel mails het me wel niet gekost heeft om zelfs voor de module met garantie 1 setje te ontvangen, dat ging veel te moeilijk. Ze lezen ook echt niet, zelfs als je beide producten toekent aan je request. De module met garantie werd compleet genegeerd. Dat zelfs voor iets wat ze mogelijk maar 1€ per setje kost. Was echt 2 weken bezig met ze. Terwijl mijn request aardig duidelijk was met gelijk duidelijke foto's. Je zou als ze echt een beetje klant gericht zijn, verwachten dat zelfs na het eerste mailtje al een antwoord krijgt, ohw dat is niet de bedoeling ik stuur je gelijk 2 nieuwe setjes toe. Ze hebben met al die mailtje meer aan uren uitgegeven dan om gelijk bij eerste melding op te lossen. Nu hou ik er ook nog eens een meh gevoel aan over voor zoiets simpels.

Bij een totaal ander bedrijf iets van veel minder waarde gekocht en stuurde mailtje over iets wat ik zelfs nog zelf kapot had gemaakt en kreeg na eerste mail al dat ze nieuwe onderdeeltje hadden verstuurd en binnen paar dagen binnen en had er gelijk een aantal gekregen. Hou je een zoveel beter gevoel bij over.

Aan de andere kant wel een keer een geblokkeerde ring van de QR op mijn DD1 gehad en die hebben ze redelijk vlot opgelost via RMA. Maar ook een keer een kapotte potmeter in CSL elite pedals en dat was weer een drama. Het is gewoon een beetje hit en mis als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHiXioN

Dat was voor mij een punt waarom ik voor de Logitech ben gegaan, maar heb geen ervaring om te weten of het terecht is.

Als je ook voor de Logitech gaat voeg dan de bundel onderaan de pagina van het wiel toe. Ik kreeg zo korting die niet heel duidelijk is aangegeven. Verder werkte tot mijn verbazing de code BOOSTED voor nog meer korting. Er zal vast een influencer aan verdienen maar als het mij 50 euro korting oplevert vind ik dat dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
PHiXioN schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:55:
[...]

Dat was voor mij een punt waarom ik voor de Logitech ben gegaan, maar heb geen ervaring om te weten of het terecht is.

Als je ook voor de Logitech gaat voeg dan de bundel onderaan de pagina van het wiel toe. Ik kreeg zo korting die niet heel duidelijk is aangegeven. Verder werkte tot mijn verbazing de code BOOSTED voor nog meer korting. Er zal vast een influencer aan verdienen maar als het mij 50 euro korting oplevert vind ik dat dikke prima.
Thanks! Ik had die boosted al van je gekopieerd haha. Kreeg korting en boosted gaf nog wat extra.

Staat in het mandje, met die adapter om oa de oude shifter te kunnen gebruiken

Ik denk er nog even over na. Vandaag de g29 met gteye mod ff uit de opslag getrokken zodat ik nog wat geduld kan bewaren.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Vandaag de Treq One en Logitech G Pro geïnstalleerd.

Het in elkaar zetten van de Treq kostte me circa 8 uur, ook omdat ik een paar keer een foutje had gemaakt en weer terug moest. Best leuk om te doen maar op het laatst wel pielen om de zithouding goed te krijgen.

De review van simraceblog is wel spot on. Als hij in elkaar zit is het een stevige constructie. De afdekkapjes zitten helaas wel los dus slingeren continue rond. Ik twijfel of ik die bij de instap niet gewoon weg laat. Verder is een afdek plaatje van het 4040 frame afgebroken bij het instappen. Ik kan me er niet heel erg aan storen maar wel jammer binnen een dag.

Logitech G Pro wiel en pedalen voelt tot dusver top. Ik weet nog niet wat ik van TrueForce vind. Het is wel leuk dat de hele rig er van trilt zonder buttkicker maar het komt uit het stuur en dat doet mijn eigen auto ook niet.

Het voornaamste nadeel vind ik wel het stuurwiel. Voelt goed in de hand maar het ziet er wel een beetje goedkoop afgewerkt uit voor dit geld. Stiksel is lelijk en bij de duim lijkt het los te zitten.

Pedalen waren wel een beetje behelpen met de pedal tray. Met vier corner brackets vastgezet met bouten die volgens mij wat kort zijn omdat de lange die erbij zaten op waren. Er zitten sowieso korte en lange bouten bij waar niks over in de handleiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 18:45
PHiXioN schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:46:
Vandaag de Treq One en Logitech G Pro geïnstalleerd.

Het in elkaar zetten van de Treq kostte me circa 8 uur, ook omdat ik een paar keer een foutje had gemaakt en weer terug moest. Best leuk om te doen maar op het laatst wel pielen om de zithouding goed te krijgen.

De review van simraceblog is wel spot on. Als hij in elkaar zit is het een stevige constructie. De afdekkapjes zitten helaas wel los dus slingeren continue rond. Ik twijfel of ik die bij de instap niet gewoon weg laat. Verder is een afdek plaatje van het 4040 frame afgebroken bij het instappen. Ik kan me er niet heel erg aan storen maar wel jammer binnen een dag.

Logitech G Pro wiel en pedalen voelt tot dusver top. Ik weet nog niet wat ik van TrueForce vind. Het is wel leuk dat de hele rig er van trilt zonder buttkicker maar het komt uit het stuur en dat doet mijn eigen auto ook niet.

Het voornaamste nadeel vind ik wel het stuurwiel. Voelt goed in de hand maar het ziet er wel een beetje goedkoop afgewerkt uit voor dit geld. Stiksel is lelijk en bij de duim lijkt het los te zitten.

Pedalen waren wel een beetje behelpen met de pedal tray. Met vier corner brackets vastgezet met bouten die volgens mij wat kort zijn omdat de lange die erbij zaten op waren. Er zitten sowieso korte en lange bouten bij waar niks over in de handleiding staat.
Als je bouten mist oid, of er iets kapot gegaan is, zou ik die gasten van Treq gewoon even mailen. Best kans dat ze je gewoon iets nazenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Iemand ervaring met het schoonmaken van het alcantara op bijvoorbeeld het BMW GT2 v2 wheel?
Tandenborstel werkt goed las ik, maar met welk spul kan ik het het best reinigen? Speciale alcantara reiniger? Of is er een "hack" met een goedkoper / handiger spul? :)

En heeft iemand hier eigen ervaring met het Formula v2.5X wheel?

Zit te twijfelen om deze te nemen of het McLaren GT3 stuur. Heb nu het standaard GT DD Pro stuur en het BMW GT2 wheel, maar die zijn beide natuurlijk rond. Zoek er nog een Formula / GT stuur bij.

Die Formula V2.5X ziet er namelijk zéér gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Rivanov schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:36:
Iemand ervaring met het schoonmaken van het alcantara op bijvoorbeeld het BMW GT2 v2 wheel?
Tandenborstel werkt goed las ik, maar met welk spul kan ik het het best reinigen? Speciale alcantara reiniger? Of is er een "hack" met een goedkoper / handiger spul? :)

Zit te twijfelen om deze te nemen of het McLaren GT3 stuur. Heb nu het standaard GT DD Pro stuur en het BMW GT2 wheel, maar die zijn beide natuurlijk rond. Zoek er nog een Formula / GT stuur bij.

Als je de compatibiliteit van de Xbox niet nodig hebt, ga dan voor de V2.5 met leer ipv alcantara. Alcantara heeft echt heel veel onderhoud nodig om het netjes te houden of je moet met handschoenen gaan werken en dan heb je weer kans op hoge slijtage. Leer is veel duurzamer en veel makkelijker te reinigen en onderhouden.

Wat ik gelezen heb, is dat je alcantara met een milde Multi Purpose Cleaner kan reinigen. Daarna goed met natte microvezel doeken afnemen, totdat er geen smeer meer afkomt en dan drogen met droge MF doeken. Denk dat er genoeg youtube videos te vinden zijn over alcantara onderhoud, omdat het ook in veel echte auto's wordt gebruikt.

Ik heb eerst een Formula stuur met alcantara gehad en kort erna mijn LE 2020 gekocht die met leer is. Alcantara levert meer grip op als het goed onderhouden is en leer kan je gewoon gebruiken zonder handschoenen. In mijn AMG is het stuur deels leer en deels alcantara. Als ik de auto niet elke dag nodig had, had ik intussen het alcantara laten vervangen door leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 19:06

Ik heb de Formula V2.5, wat wil je weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik heb binnenkort wellicht een geupgrade mclaren GT3 v2 over, maar dat mag ik hier naturlijk niet zeggen. De BMW GT2 lijkt me wel aan de zware kant voor de CSL DD.

Wat betreft de formula, vind je het fijn als die wat kleiner is? 27cm is iets kleiner dan de mclaren en daar moet je net van houden. Voor de rest is het wel een uitstekend stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 07:54
Heb de McLaren juist vanwege dat deze iets groter is dan Formula (30 vs 27 cm). Wel meteen de QR1 erbij gedaan. Enige jammere vind ik de rubberen handgrepen. Ik had graag €50 of zo meer betaald voor een optie met leer.

Suffe is, met McLaren met QR1 zit je op €300, dan is het prijsverschil met de Formula niet zo groot meer. De Formula heeft de rotaries wel op een handigere plek zitten, schat ik zo in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ragnar9999 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:53:
[...]

Ik heb de Formula V2.5, wat wil je weten ?
Hoe hij aanvoelt. Had een review op YouTube gezien waarbij de Formula V2.5X vergeleken werd met de McLaren GT3 en daarbij gaf hij aan dat het Formula wheel wat klein aanvoelt en hij daardoor snel last had van z'n handen / armen.
rsnubje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:57:
[...]

Ik heb binnenkort wellicht een geupgrade mclaren GT3 v2 over, maar dat mag ik hier naturlijk niet zeggen. De BMW GT2 lijkt me wel aan de zware kant voor de CSL DD.

Wat betreft de formula, vind je het fijn als die wat kleiner is? 27cm is iets kleiner dan de mclaren en daar moet je net van houden. Voor de rest is het wel een uitstekend stuurtje.
Haha dus precies dit. Weet dus niet of het formaat ook voor mij 'te klein is'.

En v.w.b. de BMW GT2 en CSL DD / GT DD Pro. Gaat perfect hoor. Niks te zwaar. :)

Zie je PM graag tegemoet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Rivanov schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Hoe hij aanvoelt. Had een review op YouTube gezien waarbij de Formula V2.5X vergeleken werd met de McLaren GT3 en daarbij gaf hij aan dat het Formula wheel wat klein aanvoelt en hij daardoor snel last had van z'n handen / armen.

[...]

En v.w.b. de BMW GT2 en CSL DD / GT DD Pro. Gaat perfect hoor. Niks te zwaar. :)

Ah, ik had die namelijk ook geleend van mn broertje, maar met wat zwaardere FFB zit je wel snel over de limiet van de base vond ik, maar over het algemeen valt het wel mee ja. Hij had ook de Formula een keer mee genomen en de kleine maat is opzich wel handig voor circuits waarop je veel moet sturen(en vooral scherp) en met minder FFB voel je het vaak al wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
[...]

Hoe hij aanvoelt. Had een review op YouTube gezien waarbij de Formula V2.5X vergeleken werd met de Den daarbij gaf hij aan dat het Formula wheel wat klein aanvoelt en hij daardoor snel last had van z'n handen / armen.

[...]

had eerst de GT3 en vond deze te plastic, te dik en de shifters voelen erg goedkoop aan en maken bovendien een irritant klik geluid.
Geretourneerd en de V2.5 aangeschaft. Wat een verschil
Veel meer premium gevoel, shifters 100x beter
Knoppen zijn soepeler te bedienen

Ik ben niet smal of breed gebouwd en heb geen last van die 27cm. Sterker nog voelt natuurlijk aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

[...]

[...]

Dit kan ik beamen. Heb hem ook. Ben op zich zeer tevreden met het stuurtje, maar de grip is te klein (voor de gemiddelde hand (nu ben ik overigens vrij lang 1.98), er is wel een hele mooie oplossing daarvoor.

Pineapplegrips. Ik hoor daar hele goede ervaringen over. Ik had ze verwacht voor mijn verjaardag, maar niet gekregen :P. Dus ik zal ze ongetwijfeld zelf binnenkort aan gaan schaffen. :+

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ragnar9999 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:40:
[...]

had eerst de GT3 en vond deze te plastic, te dik en de shifters voelen erg goedkoop aan en maken bovendien een irritant klik geluid.
Geretourneerd en de V2.5 aangeschaft. Wat een verschil
Veel meer premium gevoel, shifters 100x beter
Knoppen zijn soepeler te bedienen

Ik ben niet smal of breed gebouwd en heb geen last van die 27cm. Sterker nog voelt natuurlijk aan
Voor op de CSL DD prima stuurtje. De shifters vond ik vooral erg klunky en stug. Die heb ik vervangen door 2 losse van SimMakerz. Wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hoe voelt de Formula V2.5 aan qua dikte? Het BMW GT2 wheel is namelijk vrij dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Rivanov schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:05:
Hoe voelt de Formula V2.5 aan qua dikte? Het BMW GT2 wheel is namelijk vrij dun.
Dun, zie mijn post hierboven.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mystikal schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:19:
[...]

Dun, zie mijn post hierboven.
Hmm.. die stuurtjes horen natuurlijk met handschoenen bediend te worden. :+
Dan valt dat minder op.

Jammer dat je ze nergens even kunt "testen".

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 13-03-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ligt aan de grootte van je handen. Ik vind de Formula V2 die ik heb ook aan de dunne kant qua grips, als ik deze weer meer ga gebruiken, koop ik wel een set chunky pineapple grips in leer. Die schijnen voor grotere klauwen wel een uitkomst te zijn. :P De grootte van het stuur zelf vind ik niet zo'n probleem. Des te kleiner het stuur, des te beter de FFB overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
en ik heb geen grote handen en geen probleem met de dikte
Dussss....heb je grote handen of niet?
En zo ja, er is een oplossing voor
is wel allemaal extra geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De lengte van mijn hand is +/- 18 á 19cm. Dus niet heel klein, maar ook niet heel groot volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Rivanov schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:45:
De lengte van mijn hand is +/- 18 á 19cm. Dus niet heel klein, maar ook niet heel groot volgens mij.
Mijn handen zijn net zo groot. Ik krijg bij langere sessies last van lichte kramp in mijn handen. Kan ook zijn dat het komt door te hard knijpen in het stuur. Als ik max 1 uur race, heb ik er geen last van. Langer wel.

Echter is het vooral een voorkeurskwestie. Waar de een er niet mee overweg kan, heeft de ander nergens last van. Bij een Formula stuur kan je in principe gewoon het stuur kopen en vind je de handgrepen te klein, dan zijn er opties om dikkere handgrepen te monteren, zoals bijvoorbeeld van Pineapple grips, de chunky versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Zojuist de Formula V2.5X gekocht. Mooie deal via Marktplaats. Volledig nieuw, ongeopend in doos. :)

Daarnaast op Amazon de Sparco Meca 3 handschoenen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Rivanov schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:40:
Zojuist de Formula V2.5X gekocht. Mooie deal via Marktplaats. Volledig nieuw, ongeopend in doos. :)

Daarnaast op Amazon de Sparco Meca 3 handschoenen besteld.
Ben je nou eens een keer klaar?? Ik lees alleen maar "zojuist .... gekocht" van je :') d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
kroegtijger schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:43:
[...]

Ben je nou eens een keer klaar?? Ik lees alleen maar "zojuist .... gekocht" van je :') d:)b
Nu hou ik wel op ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Vandaag Assetto Corsa geprobeerd met de Logitech G Pro. Dat is nog eens andere koek. Vergeleken met dit is de FFB van GT7 echt slappe hap. Erg toffe ervaring, en dat zelfs op 8nm.

Mijn Alienware laptop met GTX 1060 is echter wat licht om de game te runnen en op PS4 (ACC) krijg ik het wiel echter niet goed aan de praat. Morgen nog maar eens proberen met mijn video editing beest met RTX 3080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PHiXioN schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:20:
Vandaag Assetto Corsa geprobeerd met de Logitech G Pro. Dat is nog eens andere koek. Vergeleken met dit is de FFB van GT7 echt slappe hap. Erg toffe ervaring, en dat zelfs op 8nm.

Mijn Alienware laptop met GTX 1060 is echter wat licht om de game te runnen en op PS4 (ACC) krijg ik het wiel echter niet goed aan de praat. Morgen nog maar eens proberen met mijn video editing beest met RTX 3080.
Dat zal in ieder geval véél beter gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heeft iemand hier tips voor bedrijven/sites voor 3D te laten printen? Met een goede prijs/kwaliteit verhouding? :)

Of mogelijk Tweakers die dit zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

PHiXioN schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:20:

ACC is inderdaad een stuk heftiger qua FFB dan GT7. Als ik met mijn DD GT Pro beide speel, kan ik bij GT7 urenlang spelen, waar ik bij ACC het na een kwartier al behoorlijk warm begin te krijgen en na een uur toch wel klaar ben. Beide op de PS5. ACC op PS4 is niet een goede benchmark, omdat dat een hele andere versie van ACC is. PS5 heeft de update naar de 1.8 versie gehad, PS4 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:49
@thunder8, gewoon FFB naar onder draaien in ACC, anders is het niet plezier spelen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Card Nox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:45:
@thunder8, gewoon FFB naar onder draaien in ACC, anders is het niet plezier spelen lijkt me.
Dat is een optie. Speelde al weinig ACC op de PS5, maar nu ik de VR2 heb en GT7 die wel ondersteunt, slaat de balans voorlopig helemaal naar GT7 door. Dat is zo'n enorm verschil qua racen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
ACC en GT7 zijn compleet verschillende spellen, daar moet je voor jezelf kijken wat je het leukst vind.

Ondersteund ACC ook VR2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Card Nox schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:52:
ACC en GT7 zijn compleet verschillende spellen, daar moet je voor jezelf kijken wat je het leukst vind.

Ondersteund ACC ook VR2?
Nope. Op dit moment enkel GT 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
thunder8 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:49:
[...]

Dat is een optie. Speelde al weinig ACC op de PS5, maar nu ik de VR2 heb en GT7 die wel ondersteunt, slaat de balans voorlopig helemaal naar GT7 door. Dat is zo'n enorm verschil qua racen. :D
Hoe hoog staat je GAIN in ACC? Als je die op 100% hebt staan, dan ben je continue aan het clippen en heb je binnen no-time last van je armen. Ik adviseer je om deze eens op 60-70% te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 21:54
Rivanov schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:00:
Heeft iemand hier tips voor bedrijven/sites voor 3D te laten printen? Met een goede prijs/kwaliteit verhouding? :)

hangt er vanaf wat je wilt printen, ik heb een DLP printer staan.

goedkope manier zoals je vorger had om printers in de buurt te sourcen bestaan niet meer zoals 3dhubs en MakeXYZ. anders misschien vraag en aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05 16:10
Rivanov schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:00:

Ik denk dat er een hoop tweakers zijn waar een 3D printer staat.
Zelf heb ik ook een printer staan en hiermee wat dingen voor mn Playseat challenge geprint.
O.a. andere bevestiging voor mijn pedalen e.d. toch wat steviger/minder achterover klappen als ik rem :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-05 19:06
Ondanks te weinig gebruik toch maar even posten.

Opzetje
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/8c821a3a-b7dd-4bfa-984a-04a4be6a30a1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/4be0569c-a84d-49b6-b9b5-411b109cf39f.jpg

Profielen op maat zagen en gaten boren

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/52afb0de-dfd4-4aeb-a7ed-c5defd3cdad5.jpg

Zijplaten frezen

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/308c0348-7e51-4e9d-9dbb-d10ffce10c6c.jpg

Schetsplaten voor de profielen gefreesd

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/4e1785a6-0405-4ab8-87e6-c5f4eec09975.jpg

Tussenstand en even proefzitten met een T300 stuurtje

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/15b5ed4b-cd8e-4ab2-90ee-ed5cc97b8df4.jpg

Vernieuwde stuurdraagplaat :? Geschikt voor Fanatec en Thrustmaster met diverse posities.

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/d6f976b1-76e1-4eb9-8eed-d52cbf8fe3be.jpg

In elkaar gebout

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/504a7270-6452-4a43-96e6-b78d227a1b96.jpg

Spul gedeeltelijk gedemonteerd voor vervoer

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/8279a2e5-0d14-4356-abfe-38c995d6e082.jpg

Spul weer gemonteerd, wat doppen ter afwerking ge3Dprint en klaar voor gebruik. 8) 8) 8) Wel met een Fanatec setje overigens.

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/37ddba24-1ca9-48fd-beac-7205cb0f855e.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/85d8fadc-41bb-4b0c-89e7-3b217c6ef765.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door FSSF op 14-03-2023 20:53 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FSSF schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:19:

[Afbeelding]
Ik vind hem er wel stoer uit zien eigenlijk, weer eens wat anders dan de rechttoe rechtaan rigs! Beetje afwerken nog met wat endcaps want je wil nu niet even per ongeluk tegen een hoekje van de rig aan stoten (weet ik uit eigen ervaring :+ ).

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
R2D2 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:36:
[...]

Ik vind hem er wel stoer uit zien eigenlijk, weer eens wat anders dan de rechttoe rechtaan rigs! Beetje afwerken nog met wat endcaps want je wil nu niet even per ongeluk tegen een hoekje van de rig aan stoten (weet ik uit eigen ervaring :+ ).
Maar wil je straks voor een triple setup gaan of een super ultrawidescreen moet je toch aan de rechte delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simbob schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:54:
[...]

Maar wil je straks voor een triple setup gaan of een super ultrawidescreen moet je toch aan de rechte delen.
Of gewoon op een losse stand er achter, https://www.simxpro.shop/...up-VESA-75-100-p212825291 ;)

Rechttoe rechtaan is misschien praktischer maar praktisch hoeft niet altijd leuker te betekenen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door R2D2 op 15-03-2023 07:57 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
R2D2 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:56:
[...]

Of gewoon op een losse stand er achter, https://www.simxpro.shop/...up-VESA-75-100-p212825291 ;)

Rechttoe rechtaan is misschien praktischer maar praktisch hoeft niet altijd leuker te betekenen ;)
Dat kan idd, maar daar hangt wel weer een extra prijskaartje aan vast.
Maar ieder zijn ding natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:14
Ik zie daar nog wel een creatieve oplossing voor komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
FSSF schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:19:

Opzetje
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Profielen op maat zagen en gaten boren

[Afbeelding]

Zijplaten frezen

[Afbeelding]

Schetsplaten voor de profielen gefreesd

[Afbeelding]

Tussenstand en even proefzitten met een T300 stuurtje

[Afbeelding]

Vernieuwde stuurdraagplaat :? Geschikt voor Fanatec en Thrustmaster met diverse posities.

[Afbeelding]

In elkaar gebout

[Afbeelding]

Spul gedeeltelijk gedemonteerd voor vervoer

[Afbeelding]

Spul weer gemonteerd, wat doppen ter afwerking ge3Dprint en klaar voor gebruik. 8) 8) 8) Wel met een Fanatec setje overigens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top!! Heb je post gebookmarked. Als ik er ook ooit eens aan toe kom, ga ik me hierop 100% inspireren, vind het een geweldig ontwerp. Goed bedacht. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-05 19:06
Simbob schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:54:
[...]

Zit al weer een tijdje een computerscherm op de rig gemonteerd, op het moment enkel een andere dan eerst....
Was een impulsief idee dus het scherm en profiel zat met een half uurtje gemonteerd. Iets fraais bedenken om één of drie schermen te monteren is ook geen probleem. Nu alleen geen behoefte aan en drie schermen met een PS5 zit er toch ook niet in helaas.

32`` curved 4K scherm gescoord:
Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/5e95286d-73e2-42b2-ad82-1699deb120d4.jpg

Omdat het scherm geen geluid had ook maar een Bose mini soundbar gehaald en die (tegen beter weten in...) tijdelijk los boven op het scherm gezet. Was wachten op, en ja hoor na twee dagen glijd die er af en tikt zo met de metalen hoek tegen het beeldscherm aan.

Met onderstaande als resultaat. Waren twee mooie dagen. ;w _O-

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/71131414-a7fe-4e37-9fbe-9ea0e55673b7.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door FSSF op 15-03-2023 20:35 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
Vanavond m’n Formula V2.5X getest in zowel ACC als F1 22. Wat een geweldig stuur. :)
Gelukkig niet “te” klein voor mij.
Is weer een hele andere ervaring dan met het BMW GT2 stuur.

Tevens m’n nieuwe Dash gebruikt. Ook een geweldige aanvulling op m’n rig. Super gedetailleerd scherm met prachtige Dashboards via Simhub.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPMkdighknEG9CrhBFzCnxHbIfA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VdZyKKet7h2veunMlMOlSIo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QBCcX7xTENH9z9zUfG1_lcUUm8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnYvjakEpErKWbRK3SGpT3RI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2RVqghoggUzrhkdBlAQXJqflrs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6IcXZcsnXyUrmhebjmmBDoJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Gisteren mijn VRS binnen gekregen, helaas een tegenvaller qua montage op mijn Next Level GT Track. Het gaspedaal past mooi en kan direct op de plaat bevestigd worden met 4 m6 boutjes.

Het rempedaal is een voor mijn onduidelijke reden ietsje breder (1 cm) waardoor de gaten niet uitlijnen op de voetplaat. Ik kan dus maar 2 boutjes vastzetten aan 1 kant van het pedaal.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 07:54
Metaalboortje 2 gaten in de voetplaat maken en het is opgelost ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dhrto op 16-03-2023 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Mystikal schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:02:
Gisteren mijn VRS binnen gekregen, helaas een tegenvaller qua montage op mijn Next Level GT Track. Het gaspedaal past mooi en kan direct op de plaat bevestigd worden met 4 m6 boutjes.

Het rempedaal is een voor mijn onduidelijke reden ietsje breder (1 cm) waardoor de gaten niet uitlijnen op de voetplaat. Ik kan dus maar 2 boutjes vastzetten aan 1 kant van het pedaal.
Arrgh, das wel een domper. Maar inderdaad even boren moet niet zo'n probleem zijn toch? Klein beginnen en daarna een grotere boor pakken. Door aluminium moet je redelijk snel heen gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

dhrto schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:34:
Metaalboortje 2 gaten in de voetplaat maken en het is opgelost ;)
rsnubje schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:01:
[...]

Arrgh, das wel een domper. Maar inderdaad even boren moet niet zo'n probleem zijn toch? Klein beginnen en daarna een grotere boor pakken. Door aluminium moet je redelijk snel heen gaan lijkt me.
Ja, dat zal het gaan worden. Nadeel is dat de onderkant van mijn voetpedaal vol zit met apparatuur zoals 2 amplifiers, 2 usb hubs en een stekkerblok.

Maar komt goed.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 12:30

seninha

god's right foot

Rivanov schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:06:

Lijtkt wel of het gewoon een hall sensor probleem is.
Heb je al geprobeerd om de sensor en magneet schoon te maken?

Pen waar magneet in zit wilt namelijk nog wel eens los zitten

heb het zelf ook ook gehad maar toen met de rem, en toen was het een loadcell wat niet lekker meer werkte.
En laatste keer dat ik deze issue had was het uiteindelijk moederbordje wat overleden was

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Mystikal schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:19:
[...]

[...]

Ja, dat zal het gaan worden. Nadeel is dat de onderkant van mijn voetpedaal vol zit met apparatuur zoals 2 amplifiers, 2 usb hubs en een stekkerblok.

Maar komt goed.
Alternatief is een adapter-plaat (laten) maken. Kostje wel al gauw weer 50,- maar hoef je niet te boren. Zijn genoeg bedrijven die dat zo kunnen fabriceren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

kroegtijger schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:29:
[...]

Alternatief is een adapter-plaat (laten) maken. Kostje wel al gauw weer 50,- maar hoef je niet te boren. Zijn genoeg bedrijven die dat zo kunnen fabriceren.
Het zit er inmiddels allemaal op. Heb nog niet kunnen rijden, zal van het weekend worden! Ga ook nog een rubberen heelplate maken, voor een iets betere houding en zachtere ondergrond van de hiel.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-05 17:33
Geachte ervaren racers,
Mijn stuurtje is zeker niet van jullie kaliber en hoort niet thuis in dit topic, jullie zullen dit probleem wellicht nog niet ondervonden hebben, maar sommigen zijn ook eens begonnen met het basispakket neem ik aan en hebben wellicht een oplossing of tips.

Mijn stuurtje thrustmaster F430 werkt niet met F1 2022 (staat ook niet op de compatibel lijst) op de PC ,deed het overigens prima in f1 2020.
Betekent dit einde verhaal van F430 of zijn er mogelijkheden om, desnoods beperkt tot; remmen, gas en sturen, het aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@roycerolls, ik heb helaas geen oplossing voor je maar ALLES is welkom hier, dus zeker ook jou TM F430 (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
roycerolls schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:20:
Geachte ervaren racers,
Mijn stuurtje is zeker niet van jullie kaliber en hoort niet thuis in dit topic, jullie zullen dit probleem wellicht nog niet ondervonden hebben, maar sommigen zijn ook eens begonnen met het basispakket neem ik aan en hebben wellicht een oplossing of tips.

Mijn stuurtje thrustmaster F430 werkt niet met F1 2022 (staat ook niet op de compatibel lijst) op de PC ,deed het overigens prima in f1 2020.
Betekent dit einde verhaal van F430 of zijn er mogelijkheden om, desnoods beperkt tot; remmen, gas en sturen, het aan de praat te krijgen?
Ik denk dat je dermate veel uit de kast moet halen om het toch soort van werkend te krijgen dat je beter af bent om even in de 2e hands hoek te snuffelen naar iets vervangends... Een T150 (redelijk vergelijkbaar) of T300 (scheutje beter) pik je voor niet al te gek veel op, en kan je wel weer even mee vooruit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

roycerolls schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:20:
Geachte ervaren racers,

Elk sim-stuur hoort hier thuis, ook de jouwe. Maar ben het wel met @kroegtijger eens dat je waarschijnlijk heel veel kunst en vliegwerk moet toepassen om het werkende te krijgen, zeker als de set niet meer op de compatibiliteitslijst staat. Op PC zal je de langste ondersteuning bieden, maar ook daar houdt het een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Is er iemand die de CSL Elite load cell brake (v1) een upgrade gegeven heeft? Foam is erg zacht en ik zie online een interessante video van BBJ Simracing:

Te koop via Ebay:
https://www.ebay.nl/itm/B...-CSL-Pedals-/193316304353

Dankzij shipping en import lopen de kosten nog best stevig op. Zijn er altenatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

OFV schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:10:
Is er iemand die de CSL Elite load cell brake (v1) een upgrade gegeven heeft? Foam is erg zacht en ik zie online een interessante video van BBJ Simracing:

[YouTube: 'Fixing' the Fanatec CSL Elite Load Cell Brake.]
Te koop via Ebay:
https://www.ebay.nl/itm/B...-CSL-Pedals-/193316304353

Dankzij shipping en import lopen de kosten nog best stevig op. Zijn er altenatieven?
Wel soort van, zoals deze van 3drip.it en deze van Aliexpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04-2024
Kun je ook vervangen door bushings van skateboeards https://www.onlineskatesh...board-onderdelen/bushings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Begrijp ik het goed dat je het stukje foam voor een bushing kunt vervangen? Dat is namelijk de boosdoener die de eerste cms veel te makkelijk plat gedrukt wordt. Totaal geen weerstand.

Edit: het oranje deel in deze foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwlFd-Ojlcj0LDRdI_iYAMaab-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSIb0VUtHwGoJKHtcCUa6zsx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door OFV op 22-03-2023 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik zou het proberen, ze worden toegepast bij de TLC M pedalen met succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
Dank jullie wel voor een warm welkom :) en duidelijke antwoorden.
Ik ben met mijn linkeroog al wezen kijken voor een 2e hands T150, de T300 is nog iets wat aan de hogere kant budget wise, maar T150 is toch weer leuke upgrade excuus.

Heb daar wel het 1 en ander over gelezen wb de bouwkwaliteit en de FFB van T150 vs T300, ik ga vanwege budget voor de T150.
Alleen ben ik wel van mening (dat is anders perce bij de T300>) dat de FFB afneemt gedurende het 'regelmatig' (en ik denk heftig) gebruik van 2-3 jaar vd T150 (al flink wat over gelezen), tis natuurlijk ook het soort van semi-pro instapmodel van TM.

Dus wil ik proberen een goede aankoop te doen, en hetgeen ik mij afvroeg of ik de FFB en wellicht de reactietijd of andere metingen met bepaalde software kan testen? ..ik heb geen ervaringen van fysiek gebruik van een flink beter kwalitatief stuurtje namelijk.

Ik zoek nu naar goede scherpe foto's vh stuurtje en kijk ik naar de (10 voor 2) slijtage van de 'gaatjes' profiel van het stuurtje. Want het is zgn allemaal zo goed als nieuw, weinig gebruikt, na 3 keer gebruiken geen zin meer in racen, cadeautje geweest of elke andere reden/omschrijving van de nieuw staat van het stuurtje

MIjn 2e vraag, kan ik de pedalen van de F430 gebruiken voor de T150 (sommigen sets zijn wel uitwisselbaar) alleen ik vind weinig/niets concreets over de F430 pendalenset tov T150. Er zijn een aantal interessante advertenties met een goede prijs en minimale slijtage, maar zonder de pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
roycerolls schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:58:
Dank jullie wel voor een warm welkom :) en duidelijke antwoorden.
Ik ben met mijn linkeroog al wezen kijken voor een 2e hands T150, de T300 is nog iets wat aan de hogere kant budget wise, maar T150 is toch weer leuke upgrade excuus.

Heb daar wel het 1 en ander over gelezen wb de bouwkwaliteit en de FFB van T150 vs T300, ik ga vanwege budget voor de T150.
Alleen ben ik wel van mening (dat is anders perce bij de T300>) dat de FFB afneemt gedurende het 'regelmatig' (en ik denk heftig) gebruik van 2-3 jaar vd T150 (al flink wat over gelezen), tis natuurlijk ook het soort van semi-pro instapmodel van TM.

Dus wil ik proberen een goede aankoop te doen, en hetgeen ik mij afvroeg of ik de FFB en wellicht de reactietijd of andere metingen met bepaalde software kan testen? ..ik heb geen ervaringen van fysiek gebruik van een flink beter kwalitatief stuurtje namelijk.

Ik zoek nu naar goede scherpe foto's vh stuurtje en kijk ik naar de (10 voor 2) slijtage van de 'gaatjes' profiel van het stuurtje. Want het is zgn allemaal zo goed als nieuw, weinig gebruikt, na 3 keer gebruiken geen zin meer in racen, cadeautje geweest of elke andere reden/omschrijving van de nieuw staat van het stuurtje

MIjn 2e vraag, kan ik de pedalen van de F430 gebruiken voor de T150 (sommigen sets zijn wel uitwisselbaar) alleen ik vind weinig/niets concreets over de F430 pendalenset tov T150. Er zijn een aantal interessante advertenties met een goede prijs en minimale slijtage, maar zonder de pedalen.
Is een logitec g29 of de 923 oid niets voor jou? Is pedaal en stuur (en vaak shifter) als compleet pakketje en V&A staat er bom vol mee atm? Of is er een rede waarom je thrustmaster wilt blijven houden.

Goede bang for buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
Goede vraag inderdaad. Heb alleen ervaring tot nu toe met hele een oude Microsoft ...(?) en nu de TM F430. TM zijn belt driven was mijn voorkeur toen dertijds dat ik dit suurtje 23hands kocht, tov allerei vergelijkbare Logitech modellen in dat segment.
En denk ook dat TM meer kennis heeft aangezien ze ook nog duurdere modellen verkopen en uitgebreide accessoires bieden/ontwikkelen, beetje zo van schoen maker blijf bij je leest :) qua merk voorkeur. Logitech maakt wel heel veel.
Pagina: 1 ... 106 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.