Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 105 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:09
Pedal-/seat sliders hebben nut vanaf het moment dat 1 ander je rig gaat gebruiken
Al zal veelal 1 van de 2 voldoende zijn om alles af te stellen op een andere rijder.

Ander punt om rekening mee te houden is dat sliders altijd iets van flex toevoegen

[ Voor 21% gewijzigd door Ragnar9999 op 21-02-2023 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:18
Seat slider is wat mij betreft onmisbaar, zeker als je met meerdere sturen rijdt die anders qua positie uitkomen (racen vs truck sim bijvoorbeeld). Dan is het idealiter ook fijn dat je relatief snel de hoek van je stuur / wheelbase kan verstellen.

Pedalen zitten bij mij op een vaste positie (hier heb ik nog geen goede oplossing voor i.v.m. de krachten en dat ik de pedalen hangend heb), maar stoel en stuur kan ik dus verstellen. Stoel snel via slider (autostoel met bijhorende slider) en stuurkolom minder snel met een M8 inbussleutel die ik naast de rig heb liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
Card Nox schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 00:45:
@PHiXioN, hoeveel mensen gaan er in je rig rijden? Pedal slider zie ik persoonlijk voor enkel simracing geen grote meerwaarde...stoel slider ook maar deels. Heb hem zelf maar gebruik hem enkel tijdens endurance races als ik wat verder van mijn schermen af wil zitten. Afhankelijk van je setup kan het wel handig zijn met eventueel in en uitstappen.
Pedal slider is denk ik echt een extraatje - zeker als jij alleen in de sim zit. Stoelsliders zou ik niet meer zonder kunnen. Ik zit niet superdicht op mijn triples, denk iets van 65 cm. Maar om fatsoenlijk in en uit te stappen, schuif ik zo'n 10-15 cm naar achteren. Ook als ik niet aan het racen ben, maar aan het spotten of aan het wachten, hup naar achteren en de oogjes wat rust geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:02
@PHiXioN, hoeveel mensen gaan er in je rig rijden? Pedal slider zie ik persoonlijk voor enkel simracing geen grote meerwaarde...stoel slider ook maar deels. Heb hem zelf maar gebruik hem enkel tijdens endurance races als ik wat verder van mijn schermen af wil zitten. Afhankelijk van je setup kan het wel handig zijn met eventueel in en uitstappen.
Ik verwacht ook mijn vrouw en wat vrienden, op termijn wellicht ook de kids. Nu nog wat vroeg om met 4 jaar oud aan een 8nm stuur te hangen. 😂

Ik denk dat ik met een stoel slider begin. In een echte auto zitten je pedalen ook vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:34
@PHiXioN, in een 'echte' auto zijn echter je stuur en stoel makkelijk verstelbaar. Je hebt altijd 1 ding waar je je aan moet richten de rest moet je daar op af kunnen stellen. Met enkel seatslider heb je dus 2 vaste dingen wat geen ramp is want hoeveel mensen passen hun stuur aan (hoeveel mensen weten überhaupt dat het kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Card Nox schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:13:
@PHiXioN, in een 'echte' auto zijn echter je stuur en stoel makkelijk verstelbaar. Je hebt altijd 1 ding waar je je aan moet richten de rest moet je daar op af kunnen stellen. Met enkel seatslider heb je dus 2 vaste dingen wat geen ramp is want hoeveel mensen passen hun stuur aan (hoeveel mensen weten überhaupt dat het kan).
Volgens Treq en Sim lab zijn hun mounts voor het stuur makkelijk te verstellen. Dan is natuurlijk de vraag wat hun definitie van makkelijk is. Als ik me er aan ga ergeren kan ik later nog de pedal slider aan de setup toevoegen.

Ik neig qua stoel trouwens naar de Sparco R100 recliner omdat ik begrijp dat dit toch wat comfortabeler is dan een Bucket Seat. Iemand ervaringen ermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Hmm...is zou niet graag mijn stuur al te vaak verstellen omdat het altijd lastig is weer precies de goede hoek te krijgen.

Ik zou dezelfde keuze maken; zonder pedal slider starten en later toevoegen indien nodig.

Ik race in een bucket seat dus kan je daar helaas niet verder helpen uit persoonlijke ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Card Nox schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:13:
Het grootste probleem met (met name) kinderen is dat het stuur veel te hoog zit; ze kunnen er amper overheen kijken. Je hebt in dat geval dus meestal wel 3 variabele punten nodig. De stoel dichter bij het stuur, het stuur omlaag, en de pedalen dichter bij het stuur. Natuurlijk kan je ook het hele stuur naar beneden én naar achteren halen, maar vaak dat de seat slider niet ver genoeg gaat daarvoor. Daarbij is het vaak ook wel iets complexer om die te verplaatsen.

1 rig voor alle formaten mensen is dan ook bijna geen doen. In de praktijk kom je dan al snel uit bij een 2e (kinder)-rig. Een Playseat Evo pik je vanaf marktplaats voor onder de 200,- wel op, terwijl je (veel) meer dan dat kwijt bent aan modificatie naar een compleet aanpasbare rig.

Dan plaats je daar een Thrustmaster T128 op die ideaal voor kinderen is (weinig kracht, klein maatje stuur, degelijk en goedkoop) en die kleintjes zijn onderweg. Als ze het nou echt super-leuk vinden kan je altijd nog eens overwegen om de grote-mensen-rig te upgraden zodat ze daar wat makkelijker mee overweg kunnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 19:37
PHiXioN schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:17:
[...]
Ik neig qua stoel trouwens naar de Sparco R100 recliner omdat ik begrijp dat dit toch wat comfortabeler is dan een Bucket Seat. Iemand ervaringen ermee?
Ja ikke :Y Ik vind het een meer dan prima stoel. Bij deze ben je wel verplicht om seat sliders te nemen want de andere set past niet. Ook is de rugleuning verstelbaar, wat voor mij persoonlijk een must was.
Zelfs met mijn rugklachten kan ik er uren inzitten wat met een andere stoel echt niet ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ragnar9999
PHiXioN schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:17:
[...]

Volgens Treq en Sim lab zijn hun mounts voor het stuur makkelijk te verstellen. Dan is natuurlijk de vraag wat hun definitie van makkelijk is. Als ik me er aan ga ergeren kan ik later nog de pedal slider aan de setup toevoegen.

Voor de hoek 4x een inbus, beetje los draaien, vasthouden en weer vast
Voor de hoogte 2 x inbus (zijstaanders)

enkel iets lastiger als het stuur en de base erg zwaar zijn

edit: bij Simlab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik word naar dit topic gestuurd om het volgende te bespreken:

Ik ben op zoek naar een racingset en kwam deze tegen op MP

https://www.marktplaats.n...lete-racing-setup-te-koop

Is dat wat? In een ander topic werd gezegd dat de rig ok is, maar het stuur en pedalen moet ik niet willen. Wil namelijk GT7 VR gamen en in toekomst F1 VR als dat ook op de PS5 uitkomt.

Ik heb namelijk totaal geen verstand van deze dingen nog en kan even wat hulp gebruiken voordat ik een kat in de zak koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Yzord schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:38:

Is dat wat? In een ander topic werd gezegd dat de rig ok is, maar het stuur en pedalen moet ik niet willen. Wil namelijk GT7 VR gamen en in toekomst F1 VR als dat ook op de PS5 uitkomt.

Ik heb namelijk totaal geen verstand van deze dingen nog en kan even wat hulp gebruiken voordat ik een kat in de zak koop.
Met een half blik kan je dit setje goedkoper krijgen nieuw 🥲.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Darkangle schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:43:
[...]

Met een half blik kan je dit setje goedkoper krijgen nieuw 🥲.
Ja daarmee heb ik de verkoper ook geconfronteerd. Nieuw is alles rond de 720 euro te krijgen. Dus heb 550 geboden, want als ik iets wil hebben dan moet het nu lol. En niet in onderdelen via via welke winkel afwachtend op de pakketbezorger wel niet zin heeft om te bezorgen etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Yzord schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:38:

Niet moet willen is ook een grote uitspraak. ;) Denk dat je op zich prima uit de voeten kan met deze set, maar het is wel een instapper klasse. Het ligt ook aan je budget voor een set. Als je een stap hoger wil, zit je snel aan de wat duurdere sets van Thrustmaster te denken en anders komt Fanatec om de hoek kijken. Maar dan zit je al in een heel andere prijsklasse.

Voordeel van een Playseat is dat je een rig met stoel koopt in 1 geheel. Nadeel is dat ze een stang tussen de benen gebruiken voor de wheelbase montage en dat wil bij sommige mensen nog wel eens oncomfortabel zijn, omdat je er met je knieën tegenaan kan drukken. Dat maakt ook dat de wheelbase makkelijk kan bewegen door knie-actie. Uiteindelijk zie ik vaak betere berichten over de Playseat Challenge als alternatief als het niet al te veel mag kosten. Doorboven zie je dat de meesten toch overschakelen naar een alu-rig vanwege de stevigheid, aanpasbaarheid en de prijs. Nadeel daar is dat je altijd zelf een stoel moet toevoegen, hoewel je hier dan ook voor een autostoel van de sloop kan kiezen. ;) Er is heel veel keuze en heel veel verschil tussen instap en haast professioneel. Enige waar je rekening mee moet houden is PS-compatibiliteit van de electronica en je budget. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Yzord schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:46:
[...]

Ja daarmee heb ik de verkoper ook geconfronteerd. Nieuw is alles rond de 720 euro te krijgen. Dus heb 550 geboden, want als ik iets wil hebben dan moet het nu lol. En niet in onderdelen via via welke winkel afwachtend op de pakketbezorger wel niet zin heeft om te bezorgen etc. etc.
tsja, dan ben je duur uit met die houding.

Laatste keer dat ik keek was er genoeg beschikbaar op V&A hier op tweakers om iets veel leukers bij elkaar te klikken dan wat een random marktplaats (oplichter kan je het niet echt noemen, maar duurder dan nieuw terwijl alles vooradig is... Dan krijg je wat de gek er voor geeft verschijnselen) dure advertentie aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Darkangle schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:51:
[...]
tsja, dan ben je duur uit met die houding.

Laatste keer dat ik keek was er genoeg beschikbaar op V&A hier op tweakers om iets veel leukers bij elkaar te klikken dan wat een random marktplaats (oplichter kan je het niet echt noemen, maar duurder dan nieuw terwijl alles vooradig is... Dan krijg je wat de gek er voor geeft verschijnselen) dure advertentie aanbied.
Zijn er ook fysieke winkels in het oosten van het land die goede sets aanbieden? Kijk niet om naar een euro min of meer, maar wil gewoon kunnen racen dit weekend. Want altijd als ik weer iets verzin dan is het weer voor het weekend haha. Als je dan iets besteld kan het zo maar zijn dat het dan weer dinsdag wordt dat alles binnen is. Vink nie leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Yzord schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:02:
[...]

Zijn er ook fysieke winkels in het oosten van het land die goede sets aanbieden? Kijk niet om naar een euro min of meer, maar wil gewoon kunnen racen dit weekend. Want altijd als ik weer iets verzin dan is het weer voor het weekend haha. Als je dan iets besteld kan het zo maar zijn dat het dan weer dinsdag wordt dat alles binnen is. Vink nie leuk :)
Kijk eens op Bol.com, dan kan je het vanavond of morgen nog in huis hebben en is het nieuw....

https://www.bol.com/nl/nl...VMag.2_15.16.ProductTitle
https://www.bol.com/nl/nl...ThD4g.2_6.10.ProductTitle

Zit je op zo'n 550 en heb je nog een half uurtje om te bestellen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Yzord schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:02:
[...]

Mediamarkt Duiven heeft zoiets staan en ook andere setups, kom er net vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Simbob schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:43:
[...]

Mediamarkt Duiven heeft zoiets staan en ook andere setups, kom er net vandaan.
Hmm das dichtbij. En past zoiets ook in redelijke grote auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Yzord schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:47:
[...]

Hmm das dichtbij. En past zoiets ook in redelijke grote auto?
Ongetwijfeld, zal niet in het geheel te leveren zijn. Vast alles in dozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQ_tnIqb3GWCoFkUQUwDeB56TZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HiNRzTKXE210uZqltuQdee0.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit een leuk instapsetje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Mijn inziens is dit geld verspilling.
Als je zeker weet dat je racen leuk vind. Misschien kijkend naar andere hobbies hoe die zich verhouden na een aantal maanden/jaar?

Zelf ben ik gelijk begonnen met een Simlab GT1 Evo, waardevast en gelijk een basis waarmee je verder kunt uitbouwen. Hier past een Logitech, Trustmaster of gelijk een Simucube op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Ik sluit me aan bij @Simbob .

Ja, om mee te beginnen kan, maar het is niet echt je van het.

Persoonlijk had ik ongeveer die opstelling liggen vannuit werk. Ik weet niet hoe je er fysiek aan toe bent, maar mijn grootste probleem was dat alles bewoog en kraakte. Ik ben wat sterk, en elke keer als ik in vr erg schrok of snel probeerde te reageren trok ik de gehele middenstang alle kanten op totdat het kapot trok.

Het is leuk als een speeltje, maar het kan niet veel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:57
Ik zal weg blijven bij Logitech niet de kwaliteit wat je wilt. Kan je beter kijken naar Thrustmaster T300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:15
Ja het is een leuk instap setje, maar niet meer dan dat. Met war ik nu weet zou ik kiezen voor een TREQ One of Sim-Lab GT1 Evo. Bij Lynx Motorsport koop je voor een leuke prijs een LCD stoel en anders kun je op marktplaats een goedkope autostoel proberen te scoren. Dan heb je echt een hele goede basis. Wil je er nog een mat onder dan vind ik Speedy Rugs hele goede kwaliteit matten hebben. Tevens heb je dan een ruime keuze aan designs.

Op deze combi past zo’n beetje elke gangbare wheelbase en pedalen. Deze zijn ook weer makkelijker te upgraden mocht je het racen echt heel leuk gaan vinden.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:42
Madhouse1979 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:34:
[...]

Ja het is een leuk instap setje, maar niet meer dan dat. Met war ik nu weet zou ik kiezen voor een TREQ One of Sim-Lab GT1 Evo. Bij Lynx Motorsport koop je voor een leuke prijs een LCD stoel en anders kun je op marktplaats een goedkope autostoel proberen te scoren. Dan heb je echt een hele goede basis. Wil je er nog een mat onder dan vind ik Speedy Rugs hele goede kwaliteit matten hebben. Tevens heb je dan een ruime keuze aan designs.

Op deze combi past zo’n beetje elke gangbare wheelbase en pedalen. Deze zijn ook weer makkelijker te upgraden mocht je het racen echt heel leuk gaan vinden.
Mee eens, al is de kwaliteit van de zwarte coating van de treq one niet al te best. Dit merk je vooral bij de installatie, het is erg krasgevoelig. De bouwkwaliteit is wel echt top! Je hebt nul flex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 19:37
Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande reacties. Ik ben ook begonnen met een instappertje qua stoel. Is leuk als je zo af en toe eens een keer wilt racen maar als je er echt elke week wel een paar keer gebruik van maakt is het zonde van het geld en kun je beter gelijk een goede kopen want na een tijd is dat dan toch wat je wil. Die stang in het midden is echt vervelend, zeker als je een drie pedalen setup wil gaan gebruiken.

Logitech slecht? ik denk dat dat ieder zijn mening eigen mening is. Trueforce is een leuke gimmick maar voegt niet heel erg veel toe, zeker niet op de G920/G923 en maakt best wel wat lawaai (hoewel dat voor een ieder ook weer anders is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:40
Als je echt een instap iets wil kopen, waarom dat niet op een bureau knutselen?
Gelijk een rig/stoel is meteen weer zowat, waar je misschien (nog) niet weet of je hier meer tijd & geld in wil gaan steken?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik kon die stang in het midden niet heel hinderlijk vinden eerlijk gezegd, maar rij dan ook vrijwel nooit met 3 pedalen.. Voor mij was met name de reden om naar een alu rig over te gaan de hoeveelheid flex en mounting-opties. Toch heb ik jaren lang plezier aan de playseat evo gehad, dus in dat opzicht was het z'n geld wel waard. Voor grofweg 500 a 600 kan je van start gaan, terwijl je voor dat geld anders net aan een alu rig kan kopen, maar stuur, pedalen etc komt er allemaal nog bij en ga je rustig naar het dubbele bedrag toe.

Heb je het budget, dan zou ik zeker ook naar een alu rig gaan kijken omdat je daar veel langer plezier van hebt, en waardevast is. Ben je echter gebonden aan budget dan is het zeker een optie

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
MTFDarkEagle schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:08:
Als je echt een instap iets wil kopen, waarom dat niet op een bureau knutselen?
Gelijk een rig/stoel is meteen weer zowat, waar je misschien (nog) niet weet of je hier meer tijd & geld in wil gaan steken?
Ik had (en heb) datzelfde probleem, namelijk geen bureau aanwezig.... dan wordt het dus een wheelstand op de bank, of een volledige rig met stoel. En dan komt die playseat plots toch als interessante optie uit de bus voor die prijs.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
robb. schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:52:
[...]

Mee eens, al is de kwaliteit van de zwarte coating van de treq one niet al te best. Dit merk je vooral bij de installatie, het is erg krasgevoelig.
Ik plak altijd schilderstape op de zaagkant, scheelt enorm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Men raadt je nu wel een rig aan, maar wat is je budget? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:33
Ik zou die playseat skippen, ik vind mijn eigen stang in het midden voldoende :+.

Bespaar je liever dat geld maak anders van een paar houten balken en een zwarte pot verf je eigen budget rig mocht je het budget niet hebben voor een alu rig.

Genoeg tutorials te vinden op youtube ;)

Bijv. YouTube: DIY Sim Racing Rig for under $100 by Inside Sim Racing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:47
Of ga voor de playseat challenge. In mijn ogen een betere optie dan de evolution, dat ding is echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Graag zou ik een advies willen.

Heb nu een Thrustmaster T300 RS icm T-LCM pedalen en add-on 2 stuurtjes erbij.
Ik wil upgraden naar iets beters en mijn budget is tot €1500
Wil ieder geval loadcels pedalen en een F1 stuurwiel zonder display ivm racen in VR. Ik race via de PC

Wat is wijsheid? Nu iets 2e hands aanschaffen of toch nieuw kopen.
Een Rig heb ik al van simlab evo met basshakers

Ik zoek niet top level materiaal maar wel beter dan Thrustmaster qua besturing en instelmogelijkheden en functies op het stuur. Merk nu dat ik knoppen dubbel moet mappen of moet wisselen als ik van auto wissel

De grote vraag? Wat ga ik er van merken als ik upgrade van de T300 + LCM naar bv DD en andere pedalen?

[ Voor 20% gewijzigd door Joe Dancen op 26-02-2023 00:55 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Kalder schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:07:
[...]

Ik denk dat het vooral is wat je gewend bent, als je gewend bent om met controller te racen zal het in VR ook wel lukken mits je er niet te misselijk van wordt, maar die motion sickness is per persoon verschillend, de een is er gevoelig voor de ander niet, maar denk dat als je er last van hebt, je met stuur er ook last van zult hebben, en staand racen heb ik nog nooit gedaan XD je kunt in VR prima met controller zitten spelen, er is geen reden om ervoor te moeten staan. Kan me wel voorstellen dat het in VR dan wel heel raar wordt, aangezien je normaal in de auto zit.
Het is persoonlijk. ik kan uren achter elkaar in VR racen, terwijl een kennis van me na 1 rondje al kots misselijk was. Ik rij altijd op 90hz steady met 90fps en nooit last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Eens , heb pedal sliders en seat sliders onder mijn simlab evo. Eigelijk nooit echt nodig gehad behalve voor die ene keer dat iemand een keer wil proberen. Aftsellen is wel makkelijker geworden initieel maar of het het geld waard was? Eigenlijk niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Joe Dancen schreef op zondag 26 februari 2023 @ 00:59:
[...]

Het is persoonlijk. ik kan uren achter elkaar in VR racen, terwijl een kennis van me na 1 rondje al kots misselijk was. Ik rij altijd op 90hz steady met 90fps en nooit last gehad.
Beetje een oud bericht wat je aanhaalt, maar ik heb het er letterlijk bij geschreven dat het per persoon verschillend is, dat is dan toch persoonlijk? ;)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Joe Dancen schreef op zondag 26 februari 2023 @ 00:40:
Graag zou ik een advies willen.

Heb nu een Thrustmaster T300 RS icm T-LCM pedalen en add-on 2 stuurtjes erbij.
Ik wil upgraden naar iets beters en mijn budget is tot €1500
Wil ieder geval loadcels pedalen en een F1 stuurwiel zonder display ivm racen in VR. Ik race via de PC

Wat is wijsheid? Nu iets 2e hands aanschaffen of toch nieuw kopen.
Een Rig heb ik al van simlab evo met basshakers

Ik zoek niet top level materiaal maar wel beter dan Thrustmaster qua besturing en instelmogelijkheden en functies op het stuur. Merk nu dat ik knoppen dubbel moet mappen of moet wisselen als ik van auto wissel

De grote vraag? Wat ga ik er van merken als ik upgrade van de T300 + LCM naar bv DD en andere pedalen?
Fanatec CSL DD 8nm (500), met F1 esports v2 (270) of Mclaren GT3 v2 + QR (300). Hou je nog zo'n zo'n 700 over voor een setje Heusinkveld sprints, maar je kan vermoedelijk ook prima al de csl elite v2 pedals nemen gezien waar je vandaan komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:27
Malle-piet schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:46:
Ik kwam voor de TLC m pedalen een goedkope mod tegen https://www.youtube.com/watch?v=OmA11LLa9Yo Ik heb nu grotendeels de veren door silicone rubber ringen vervangen en dat voelt een stuk realistischer en vooral met trail braking
Ik heb de mod verwijderd, het bleek langzaam de pedalen te ontzetten waardoor ik minder remdruk kreeg, ik ben nu van plan grotere pad op de pedalen te gaan schroeven ivm met mijn grote voet, de huidige originele is te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb een vraag over de Thrustmaster Shifter TH8A. Ik heb sinds gisteren de Thrustmaster T300 GT stuur in mijn bezit en wil graag deze shifter erbij kopen voor rally races. Maar het stuur heeft een din aansluiting en zover ik kan zien worden deze shifters geleverd met een usb stekker. Of zit er een din 2 mini din kabel bijgeleverd?

Zou wel een domper zijn als ik deze koop en ik kan hem niet eens aan mijn T300 GT stuur koppelen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Yzord schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:12:
Ik heb een vraag over de Thrustmaster Shifter TH8A. Ik heb sinds gisteren de Thrustmaster T300 GT stuur in mijn bezit en wil graag deze shifter erbij kopen voor rally races. Maar het stuur heeft een din aansluiting en zover ik kan zien worden deze shifters geleverd met een usb stekker. Of zit er een din 2 mini din kabel bijgeleverd?

Zou wel een domper zijn als ik deze koop en ik kan hem niet eens aan mijn T300 GT stuur koppelen :(
Nog bedankt voor het reageren op de adviezen die hier bijna 2 pagina's lang werden gegeven.

Op de site van Trustmaster vind je het antwoord

https://www.thrustmaster....ucts/th8a-shifter-add-on/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgOle6SGerSoUOum3U8JkfbX1P0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nk8OgtJHXutyxZSU34N8sOli.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Simbob op 26-02-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 18:40

OFV

Vandaag een fanatec csl elite rempedaal met loadcell geïnstalleerd. Zit na iets indrukken wat speling in(links rechts). Zag op Reddit dat ik niet de enige ben die dat ervaart. Meer mensen daar last van? Voelt even vreemd want het standaard rempedaal had daar geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 11:28
Ik heb nu een wheeldeck die ik niet kan verstellen in een andere hoek. Iemand ervaring met dit ding van aluprofiel? Twijfel vanwege de bevestiging aan de staanders of die stevig genoeg is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GiBbXMIfbOFn1Pa-k44Lkw3szk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGlgaEGd77SBbrU7mKFsb8Au.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Genestealer, lijkt me stevig genoeg. Beetje gelijk aan de Sim-Lab versie en daar nog nooit over issues gelezen of gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Simbob schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:06:
[...]

Nog bedankt voor het reageren op de adviezen die hier bijna 2 pagina's lang werden gegeven.

Op de site van Trustmaster vind je het antwoord

https://www.thrustmaster....ucts/th8a-shifter-add-on/

[Afbeelding]
Mijn excuses voor het amper reageren op de adviezen. De laatste dagen waren voor mij een ware rollercoaster en dat kwam met name door het samenstellen van de juiste racesim. Want na, een naar ik dacht zorgvuldige beslissende, aankoop ervan, kwamen ineens de ervaringsdeskundigen omhoog poppen die er toch wel kritiek op hadden. En toen ging het balletje lopen. Had bij Coolblue besteld en dacht wel even de order om te kunnen zetten naar gelang de adviezen van de ervaringsdeskundigen. Dat ging dus mooi niet door. En toch heb ik een goed setje in gebruik mogen nemen dankzij jullie, dus mijn dank. Maar dat nam wel mijn tijd en aandacht in beslag (dmv omruilingen in fysieke winkels etc.).

En bedankt voor deze reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Genestealer schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:48:
Ik heb nu een wheeldeck die ik niet kan verstellen in een andere hoek. Iemand ervaring met dit ding van aluprofiel? Twijfel vanwege de bevestiging aan de staanders of die stevig genoeg is.

[Afbeelding]
Die kun je wel verstellen/kantelen, door middel van het geheel te draaien. Aan de buitenkanten waar hij aan het alu profiel vast zit zitten sleuven ipv gaten, geen vaste hoek dus, wel best een gedoe om te verstellen aangezien je hem met minstens 6 maar liever 8 bouten (voor beide kanten) moet vastmaken en je moet hem met de bouten los op de goede positie houden en vervolgs zonder het geheel te bewegen aan 2 kanten vast maken.

Mijn wheelplate ook van aluxprofiel heeft dezelfde manier van montage met dezelfde sleuven alleen is dat gewoon een metalen plaat van 5mm dik met de zijkanten strak 90 graden omgebogen en wat gaten voor bouten om allerlei verschillende wheelbases vast te zetten.

En wat betreft stevigheid, er zit 0,0 beweging in mijn wheelplate, behalve dat mijn wheelplate wel een klein beetje kan doorzakken als je er van boven hard op gaat leunen (max ongeveer 1-2mm met vol gewicht), maar dat hoor je sowieso niet te doen en tijdens het racen heb ik 0,0 flex. Geloof me, die van mij is behoorlijk stevig en weegt ook aardig wat, die side mount die jij toont lijkt me zelfs nog een heel stuk steviger dus daar zou ik me het minst zorgen over maken ;) aluxprofiel heeft naar mijn mening echt uitstekende kwaliteit.

[ Voor 33% gewijzigd door Kalder op 27-02-2023 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Ik heb deze van SimXPro, https://www.simxpro.shop/...unt-580-600-mm-p213851678

Daar hangt een DD2 in en het geheel zit vast op een XT160 rig van SimXPro en geeft geen krimp. Voordeel is dat het geheel goed naar wens in te stellen is, nadeel is dat zodra de DD2 er eenmaal in hangt het een loeizwaar geheel is waardoor je eigenlijk een extra paar handen nodig hebt bij het afstellen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 11:28
Kalder schreef op maandag 27 februari 2023 @ 01:54:
[...]

Die kun je wel verstellen/kantelen, door middel van het geheel te draaien. Aan de buitenkanten waar hij aan het alu profiel vast zit zitten sleuven ipv gaten, geen vaste hoek dus, wel best een gedoe om te verstellen aangezien je hem met minstens 6 maar liever 8 bouten (voor beide kanten) moet vastmaken en je moet hem met de bouten los op de goede positie houden en vervolgs zonder het geheel te bewegen aan 2 kanten vast maken.

Mijn wheelplate ook van aluxprofiel heeft dezelfde manier van montage met dezelfde sleuven alleen is dat gewoon een metalen plaat van 5mm dik met de zijkanten strak 90 graden omgebogen en wat gaten voor bouten om allerlei verschillende wheelbases vast te zetten.

En wat betreft stevigheid, er zit 0,0 beweging in mijn wheelplate, behalve dat mijn wheelplate wel een klein beetje kan doorzakken als je er van boven hard op gaat leunen (max ongeveer 1-2mm met vol gewicht), maar dat hoor je sowieso niet te doen en tijdens het racen heb ik 0,0 flex. Geloof me, die van mij is behoorlijk stevig en weegt ook aardig wat, die side mount die jij toont lijkt me zelfs nog een heel stuk steviger dus daar zou ik me het minst zorgen over maken ;) aluxprofiel heeft naar mijn mening echt uitstekende kwaliteit.
R2D2 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:37:
[...]

Ik heb deze van SimXPro, https://www.simxpro.shop/...unt-580-600-mm-p213851678

Daar hangt een DD2 in en het geheel zit vast op een XT160 rig van SimXPro en geeft geen krimp. Voordeel is dat het geheel goed naar wens in te stellen is, nadeel is dat zodra de DD2 er eenmaal in hangt het een loeizwaar geheel is waardoor je eigenlijk een extra paar handen nodig hebt bij het afstellen.
Ik heb een zelf gemaakt rig van 4080 profielen. Wheeldeck is nu een universele van SimXPro

https://www.simxpro.shop/...sal-wheel-deck-p212852214

Die zit gewoon recht en door manier van bevestiging (tussen 2 4080 profielen) zit er geen afstelmogelijkheid. Maar het is mij gelukt om de versie van Simlab 2e hands te scoren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Genestealer schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:09:
[...]

[...]

Ik heb een zelf gemaakt rig van 4080 profielen. Wheeldeck is nu een universele van SimXPro

https://www.simxpro.shop/...sal-wheel-deck-p212852214

Die zit gewoon recht en door manier van bevestiging (tussen 2 4080 profielen) zit er geen afstelmogelijkheid. Maar het is mij gelukt om de versie van Simlab 2e hands te scoren!
Ah ja, had je even verkeerd begrepen, hoop dat in ieder geval dat laatste je gerust stelt over de stevigheid (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

[Afbeelding]
Ja, ik heb deze icm een DD2. Geen enkele klacht over. Voelt heel solide.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Hallo allemaal. Nu mijn high end PC afgebouwd is, ga ik me verdiepen op PC simracen, een lang gekoesterde droom! Ik zit te denken om een T300RS met voorlopig de bijgeleverde T3PA set. Mss via Marktplaats. Later upgraden naar eventueel T-LCM of andere loadcell pedals. Alternatief is een T248 set die ook goede pedals schijnt te hebben. Kost ook wat minder. En dan mijn 4k TV op het bureau, hopelijk is dat niet te ver weg als ik een NLR F-GT ervoor zet.
Anyways, ik heb een vraag over die F-GT set. Ik wil hem onder mijn bureau kunnen schuiven om een stuk op te bergen. Hoe hoog is die set als het stuur erop zit? En hoe diep vanaf stuur tot de voorkant? Mijn bureau is 70cm hoog en 84cm diep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Iksie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:40:
Hallo allemaal. Nu mijn high end PC afgebouwd is, ga ik me verdiepen op PC simracen, een lang gekoesterde droom! Ik zit te denken om een T300RS met voorlopig de bijgeleverde T3PA set. Mss via Marktplaats. Later upgraden naar eventueel T-LCM of andere loadcell pedals. Alternatief is een T248 set die ook goede pedals schijnt te hebben. Kost ook wat minder. En dan mijn 4k TV op het bureau, hopelijk is dat niet te ver weg als ik een NLR F-GT ervoor zet.
Anyways, ik heb een vraag over die F-GT set. Ik wil hem onder mijn bureau kunnen schuiven om een stuk op te bergen. Hoe hoog is die set als het stuur erop zit? En hoe diep vanaf stuur tot de voorkant? Mijn bureau is 70cm hoog en 84cm diep.
Dat ligt er maar helemaal aan hoe jij je rig hebt afgesteld en wat voor wheelbase je erop hebt zitten. Als je redelijk lang bent, zal je je pedalen verder weg hebben, je stuur hoger hebben staan, waardoor de afmetingen anders zullen zijn, dan bij iemand die 1,55 is met korte beentjes en kort lichaam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
thunder8 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:21:
[...]

Dat ligt er maar helemaal aan hoe jij je rig hebt afgesteld en wat voor wheelbase je erop hebt zitten. Als je redelijk lang bent, zal je je pedalen verder weg hebben, je stuur hoger hebben staan, waardoor de afmetingen anders zullen zijn, dan bij iemand die 1,55 is met korte beentjes en kort lichaam. ;)
Dat klinkt logisch ja, dankje. Ik zal eens kijken of ik iets van afmetingen kan googelen die bij mij passen (1.83m lang).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Iksie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:25:
[...]

Dat klinkt logisch ja, dankje. Ik zal eens kijken of ik iets van afmetingen kan googelen die bij mij passen (1.83m lang).
Sla de NLR over en ga voor een alu rig. Die NLR is behoorlijk prijzig voor iets wat niet flexibel is.

Verder aangaande rigs: Rigs, cockpits en wheelstands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
dawg schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Die NLR is behoorlijk prijzig voor iets wat niet flexibel is.

Verder aangaande rigs: Rigs, cockpits en wheelstands :)
Die NLR is behoorlijk prijzig en aan flex geen gebrek :+

Inderdaad, beter een goede alu rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
Ik wil de Fanatec DD Pro gaan bestellen om te kunnen gebruiken op zowel m'n Xbox Series X, PlayStation 5 en PC. Wil voor de 8nm Base gaan met hierbij een los wheel en pedals.

V.w.b. pedals. Wat is aan te raden?

- Clubsport Pedals v3
- CSL Pedals LC

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:47:
Ik wil de Fanatec DD Pro gaan bestellen om te kunnen gebruiken op zowel m'n Xbox Series X, PlayStation 5 en PC. Wil voor de 8nm Base gaan met hierbij een los wheel en pedals.

- Clubsport Pedals v3
- CSL Pedals LC
Ik zou lekker deze nemen.
https://fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zijn die meer aan te raden dan de CSL Pedals LC?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:00:
[...]

Zijn die meer aan te raden dan de CSL Pedals LC?
Ja, deze zijn veel beter. Komen meer in de buurt van de V3 pedalen, maar dan goedkoper. Zou zeggen, zoek eens wat reveiws op ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rsnubje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:29:
[...]

Ja, deze zijn veel beter. Komen meer in de buurt van de V3 pedalen, maar dan goedkoper. Zou zeggen, zoek eens wat reveiws op ervan.
Ik vind ze zelfs beter dan de V3's als je naar bang for buck kijkt. Je hebt meer afstelmogelijkheden qua positie en qua aansturing zijn ze ook wat meer up to date (hogere resolutie wanneer je de boel aan sluit via USB).

De "goedkope" CSL LC pedalen zou ik persoonlijk links laten liggen, ik heb daar toch een beetje een "pisbakkenstaal" gevoel bij. Heb er 1 keer mee gereden en het voelde aan zoals je mag verwachten bij een dergelijke prijs ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
R2D2 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:22:
[...]

Ik vind ze zelfs beter dan de V3's als je naar bang for buck kijkt. Je hebt meer afstelmogelijkheden qua positie en qua aansturing zijn ze ook wat meer up to date (hogere resolutie wanneer je de boel aan sluit via USB).

De "goedkope" CSL LC pedalen zou ik persoonlijk links laten liggen, ik heb daar toch een beetje een "pisbakkenstaal" gevoel bij. Heb er 1 keer mee gereden en het voelde aan zoals je mag verwachten bij een dergelijke prijs ;)
De v3's beginnen inderdaad een beetje hun doel te missen ondertussen. De v2's zijn een prima alternatief, en als je beter wil, kom je al gauw uit bij de categorie van Heusinkveld Sprints. Zijn weliswaar (vanaf) 200,- duurder dan de v3's maar is wel een echte upgrade t.o.v. de v2's terwijl de v3's maar heel weinig meerwaarde bieden. De rumble motors voegen verder niet heel veel toe. Alleen op sokken voel je daar echt iets van, maar is imho te weinig om daar 100,- voor neer te tellen.

Ik heb zelf de v3's, maar als de v2's destijds beschikbaar waren geweest had ik zeer waarschijnlijk die gekozen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:39
Hier de V3's op mn playseat challenge zitten.
Ik rijd zelf met kartschoenen aan en moet zeggen dat ik de rumble wel kan voelen. Vaak alleen te laat.

Verder vind ik het wel prima pedalen maar ik heb ze toen met de black friday korting gekocht en dat vond ik dan nog te verantwoorden.
Reden dat ik niet heb gekeken naar de V2's weet ik alleen niet meer.

Als ik nu kijk naar de V2's denk ik ook dat het verschil te klein is om het verschil in prijs te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Hier de V3's op een stalen/alu rig. Rij met Puma drift cat schoenen. De rumble op gas en rem voel je amper, vooral bij rem nauwelijks en zeker wanneer de pedalen volledig zijn ingedrukt. Was op papier een leuke extra, maar in de praktijk viel het mij erg tegen. Op je V3's heb je ook geen stelmogelijkheid van de pedalen in horizontale richting (je kan wel het frontplaatje asymmetrisch bevestigen om een beetje te 'nudgen', maar dat is alles). Bij de V2's is dat volgens mij standaard makkelijk te doen. Als ik nu zou moeten kiezen, dan neig ik ook naar de V2's (waren toen nog niet beschikbaar).

[ Voor 8% gewijzigd door dhrto op 01-03-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:19
Ik ben van plan om een nieuw stuur en base bij Fanatec te bestellen, maar ik krijg deze melding: "You may be charged additional customs fees by UPS if your order is shipped outside the EU customs area."

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht dat het uit Duitsland kwam? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Danielson schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:03:
Ik ben van plan om een nieuw stuur en base bij Fanatec te bestellen, maar ik krijg deze melding: "You may be charged additional customs fees by UPS if your order is shipped outside the EU customs area."

is shipped outside = als het product verzonden wordt naar een gebied buiten de EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Danielson schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:03:

Dat is voornamelijk voor klanten in Groot-Brittannië. Zij krijgen de goederen gekocht zonder BTW en dan moeten ze inklaringskosten en BTW in de UK betalen. Voor NL-klanten hoef je je niet druk te maken over extra kosten. Jij zit binnen de EU customs area, dus niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Helder! Stom! Ik las het niet goed! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:47
Kalder schreef op maandag 27 februari 2023 @ 01:54:
[...]

Is niet helemaal juist, je kan hem ook doormiddel van de bovenste bouten aan de kant van de base kantelen. Dus maar 4 bouten wat losmaken en de zijkanten kunnen gewoon vast blijven zitten.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

BarryS schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Is niet helemaal juist, je kan hem ook doormiddel van de bovenste bouten aan de kant van de base kantelen. Dus maar 4 bouten wat losmaken en de zijkanten kunnen gewoon vast blijven zitten.
Ja ok, je kunt het ook met 4 doen, maar het lijkt me het stevigste als je hem gewoon maximaal vast zet met 8 bouten. Ik zei 6 omdat ik 4 eigenlijk wat te weinig vond maar het kan natuurlijk wel mocht je dat wensen ;)
Ik heb mijn wheelplate van aluxprofiel ook met 8 bouten vast zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:47
Kalder schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:06:
[...]

Ja ok, je kunt het ook met 4 doen, maar het lijkt me het stevigste als je hem gewoon maximaal vast zet met 8 bouten. Ik zei 6 omdat ik 4 eigenlijk wat te weinig vond maar het kan natuurlijk wel mocht je dat wensen ;)
De buitenkanten die aan de opstaande armen vast komen te zitten die zitten idd met 8 bouten in totaal. Maar aab de kant van de base zitten er maar 4. De DD1 heeft maar 2 schroefgaten per zijkand. Op dat deel van de mount zit één van de bouten per kant ook in een boog... waardoor je dus de tilt van het stuur mee kunt bepalen.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Kalder schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:06:
[...]

Zoveel krachten zijn het ook weer niet hoor...4 boutjes is prima. Daar zit het ding echt wel goed vast mee. Meer boutjes mag, maar voegt niets meer toe qua degelijkheid.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

BarryS schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:33:
[...]

De buitenkanten die aan de opstaande armen vast komen te zitten die zitten idd met 8 bouten in totaal. Maar aab de kant van de base zitten er maar 4. De DD1 heeft maar 2 schroefgaten per zijkand. Op dat deel van de mount zit één van de bouten per kant ook in een boog... waardoor je dus de tilt van het stuur mee kunt bepalen.
(y)
Ah ok, dat is wel handig, dat wist ik niet, dan hoef je hem dus alleen voor een verandering in hoogte helemaal los te maken begrijp ik hieruit.
Ja, bij die plaat van mij kan je alleen de hoek aanpassen door hem helemaal los te maken. Maar er zit best veel beweging in en je kunt hem echt behoorlijk ver kantelen met die sleuven waarmee hij aan de staanders vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:47:

- Clubsport Pedals v3
- CSL Pedals LC
Ik heb de V3s. Leuk setje. Verwacht wel niets van de trilmotoren (en ik rij op sokken). Zou ook de BPK erbij bestellen. Eerst had ik die niet nodig, maar na bijna een jaar gebruik wordt de rem toch wel heel zacht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Flying Hawkic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:31:
[...]

Ik heb de V3s. Leuk setje. Verwacht wel niets van de trilmotoren (en ik rij op sokken). Zou ook de BPK erbij bestellen. Eerst had ik die niet nodig, maar na bijna een jaar gebruik wordt de rem toch wel heel zacht.
Inmiddels dit al besteld.. ;)
  • Gran Turismo DD Pro Wheel Base (8 Nm)
  • CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2
  • QR1 Wheel-Side (ClubSport Quick Release Adapter)
  • CSL Elite Pedals V2
  • CSL DD Table Clamp (voor wanneer ik het tijdelijk aan m'n bureau wil plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik krijg zowat het gevoel dat ik wat fout doe met de v3's. Heb bpk erop, demper op gaspedaal en onlangs nieuwe firmware op de pedalen geduwd (en de laatste beta drivers). Ik heb wat dingen aangepast in de profiles voor de tril functie en...

Als ik overrev of wat dan ook trillen de pedalen als een bezetene. Als ik traction loss heb, zelfde laken een pak... Zit nog aardig wat puf in de kleinen trilmotoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Darkangle schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:36:
Ik krijg zowat het gevoel dat ik wat fout doe met de v3's. Heb bpk erop, demper op gaspedaal en onlangs nieuwe firmware op de pedalen geduwd (en de laatste beta drivers). Ik heb wat dingen aangepast in de profiles voor de tril functie en...

Als ik overrev of wat dan ook trillen de pedalen als een bezetene. Als ik traction loss heb, zelfde laken een pak... Zit nog aardig wat puf in de kleinen trilmotoren
Het probleem met de trilfunctie in mijn ogen is dat het effect de trilmotor de rem wordt verminderd van zodra je de rem indrukt. En dat is net het moment waarop je trillingen wilt voelen (bv. bij activeren van ABS, blokkeren van wielen). Op de throttle werkt het inderdaad iets beter omdat dit anders functioneert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:33:
[...]

Inmiddels dit al besteld.. ;)
  • Gran Turismo DD Pro Wheel Base (8 Nm)
  • CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2
  • QR1 Wheel-Side (ClubSport Quick Release Adapter)
  • CSL Elite Pedals V2
  • CSL DD Table Clamp (voor wanneer ik het tijdelijk aan m'n bureau wil plaatsen)
Vanwege de onzekere levertijd bij Fanatec, omtrent de Wheelbase 8 Nm, heb ik bovenstaande order geannuleerd. Via Marktplaats een hagelnieuwe, ongeopende, GT DD Pro 8Nm Bundle gevonden, die ik morgenochtend ga oppikken. Verder nog een BMW GT2 V2 wheel erbij en heb zojuist bij Fanatec nog wel de CSL Loadcell Kit besteld.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rivanov
Zo, deel 1 is binnen! :)
Lang leve Marktplaats.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8c63On7sqwYettkj0xc97VViKEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaclXVgMDKIoG6rqtrssi1dX.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen komt BMW GT2 Wheel binnen en Fanatec heeft m'n Loadcell Pedal verzonden.

Tevens komt vandaag m'n TREQ One binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 18:40

OFV

Rivanov schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:13:
Lang leve Marktplaats.

[Afbeelding]

Dat wordt genieten. Heb redelijk dezelfde setup sinds een aantal maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Ik blijf in dubio of ik voor de Logitech G Pro of Fanatec GT DD Pro 8nm ga. Fanatec spreekt mij qua design het meest aan en ziet er ook wat robuuster uit met de Elite V2 pedals en een R330 stuur. Echter lees/zie ik op meerdere plaatsen dat de FFB van de Logitech veel beter is, helaas kan je dit nergens zelf ervaren.

Vandaar de hoop dat hier ervaringsdeskundigen zijn die meer real life experiences kunnen delen en de overweging om voor het een of het ander te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Rivanov schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:13:
Lang leve Marktplaats.

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Hoeveel heb je voor shipping betaalt bij Fanatec? Ik zie een hele tabel met data in de FAQ maar begrijp niet helemaal waar ik moet kijken voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:30
PHiXioN schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:16:
[...]

Hoeveel heb je voor shipping betaalt bij Fanatec? Ik zie een hele tabel met data in de FAQ maar begrijp niet helemaal waar ik moet kijken voor Nederland.
Ik heb in december een vergelijkbare set gekocht bij Fanatec en was €33,60 kwijt aan shippingkosten. Ups standaard delivery.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
PHiXioN schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:06:
Vandaar de hoop dat hier ervaringsdeskundigen zijn die meer real life experiences kunnen delen en de overweging om voor het een of het ander te gaan.
Ik vind de Fanatec CSL DD met 8Nm upgrade een geweldige combi. De logitech heb ik een keer op een beurs geprobeerd maar dat voelde voor mij meer als speelgoed.
[...]

Als je de Fanatec spullen in je winkelwagentje gooit dan krijg je de verzendkosten voorgeschoteld. Je moet wel een account aanmaken en ingelogd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Niks. Want heb de GT DD Pro niet bij Fanatec gehaald. Volledig nieuw, ongeopend, overgenomen via Marktplaats. ;)
BMW GT2 wheel idem.

Heb wel de Loadcell Pedal besteld bij Fanatec, die komt morgen binnen. Daar kwam € 12,08 Shipping Costs bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Overigens wel direct even een vraag m.b.t. de GT DD Pro 8Nm i.c.m. BMW GT2 wheel.
Met name in Assetto Corsa Competizione (PC versie met stuur in Compatibility Mode) is het stuur erg zwaar. Ik wil even checken of dit "normaal" is of dat mijn settings niet goed staan. Heb de settings van het officiële Fanatec forum.

De FFB indicator rechtsonderin schiet ook regelmatig in het rood, met name in de bochten.

Tuning Menu via Fanalab:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tA7RMS9uxCEQi2IZXHPzvE4z_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTr4cNPKpzT7ZEzRil4HmUHH.jpg?f=fotoalbum_large

In-game settings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGIPedNHGTB1v4tcRXdLILboa2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfkPfmnwIaoDdsOeHL704PmF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Rivanov schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:08:
Overigens wel direct even een vraag m.b.t. de GT DD Pro 8Nm i.c.m. BMW GT2 wheel.
Met name in Assetto Corsa Competizione (PC versie met stuur in Compatibility Mode) is het stuur erg zwaar. Ik wil even checken of dit "normaal" is of dat mijn settings niet goed staan. Heb de settings van het officiële Fanatec forum.

De FFB indicator rechtsonderin schiet ook regelmatig in het rood, met name in de bochten.

Tuning Menu via Fanalab:

[Afbeelding]

In-game settings:

[Afbeelding]
Met die instellingen zit je op 100% van de FFB ofzo. Mag in de game best wat minder denk ik. Al was recommended voor een sterkere base om in de fanatec software omlaag te zetten. Zou ik dus even mee spelen totdat je het lekker vindt voelen. Wellicht kun je eens proberen of je verschil voelt tussen lager ingame vs software. Mijn idee was namelijk dat je in de software zo hoog mogelijk wilde en in de game minder om de volledige range te behouden, maar wellicht is ACC daar anders in dan iRacing, waar dat normaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
Heb je instellingen hier vandaan?
https://forum.fanatec.com...atec-recommended-settings

Check dan even je ingame settings, want daar wordt 70% gain geadviseerd en in jouw screenshot zie ik 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Na 7 jaar trouwe dienst was mijn Thrustmaster TX aan vervanging toe, ik heb de knoop doorgehakt en het volgende besteld:
  • CSL DD (8 Nm)
  • PODIUM STEERING WHEEL PORSCHE 911 GT3 R SUEDE
De levering staat voor begin april gepland, ik moet nog even geduld hebben dus!

Maar kan iemand vertellen wat de afstand tussen de achterkant van de base en de voorkant van het stuur is? Ik kan op de site van Fanatec wel de afmetingen van de base vinden, maar niet van het stuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
dhrto schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:16:
Heb je instellingen hier vandaan?
https://forum.fanatec.com...atec-recommended-settings

Check dan even je ingame settings, want daar wordt 70% gain geadviseerd en in jouw screenshot zie ik 100%
Hmm je hebt gelijk. Had die daar wel vandaan. Maar mogelijk is er toch iets "gereset". Zal de Gain op 70% zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Vandaag m’n CSL Loadcell Pedal ontvangen en aangesloten. Doet het goed. Echter heb ik nu een “issue” met m’n throttle. Deze jittered. Hij doet het wel gewoon, maar met auto-calibratie ging hij maar tot 60% wanneer ik ‘m volledig indruk. Als ik manual calibratie doe kan ik wel de Max instellen. Maar hij “jittered” dan op de 0% en 100%.

Iemand iets soortgelijks gehad en op kunnen lossen? M’n brake pedal heb ik nu omgezet naar clutch. M’n Loadcell zit via de RJ kabel op de throttle aangesloten, en vanuit de Loadcell gaat de RJ naar de wheelbase. Vanuit wheelbase via USB naar PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Rivanov schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:41:
Vandaag m’n CSL Loadcell Pedal ontvangen en aangesloten. Doet het goed. Echter heb ik nu een “issue” met m’n throttle. Deze jittered. Hij doet het wel gewoon, maar met auto-calibratie ging hij maar tot 60% wanneer ik ‘m volledig indruk. Als ik manual calibratie doe kan ik wel de Max instellen. Maar hij “jittered” dan op de 0% en 100%.

Iemand iets soortgelijks gehad en op kunnen lossen? M’n brake pedal heb ik nu omgezet naar clutch. M’n Loadcell zit via de RJ kabel op de throttle aangesloten, en vanuit de Loadcell gaat de RJ naar de wheelbase. Vanuit wheelbase via USB naar PC.
van de v3 weet ik dat je er ook een usb kabel in kan proppen. Doe ik af en toe om de firmware te updaten.

Als dat kan, en er kan nieuwe firmware op (geen idee of dat ook met deze kan) is dat een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Darkangle schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:13:
[...]
van de v3 weet ik dat je er ook een usb kabel in kan proppen. Doe ik af en toe om de firmware te updaten.

Als dat kan, en er kan nieuwe firmware op (geen idee of dat ook met deze kan) is dat een idee?
Firmware had ik al meteen bijgewerkt. Dus daar zit het ‘m niet in.

In-game in ACC en iRacing zie je de throttle bar dus op 100% ook af en toe wat jitteren. Lijkt dat ie dan op 99% - 100% flickered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
De jitter is waarschijnlijk EMI. Dit heb ik ook gehad met mijn V3 pedalen, toen ik van een CSL Elite+ base was geupgrade naar de CSL DD. Uiteindelijk heb ik het op kunnen lossen door een aantal ferriet kernen om de usb-kabel naar de pedalen te doen. Zie post: dhrto in "Racesturen, servo's en pedalen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Rivanov schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Firmware had ik al meteen bijgewerkt. Dus daar zit het ‘m niet in.

In-game in ACC en iRacing zie je de throttle bar dus op 100% ook af en toe wat jitteren. Lijkt dat ie dan op 99% - 100% flickered.
V3's hebben toch zo'n blokje waar dat ijzeren stangetje ingaat?
Zit die vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Rivanov schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:41:

Niet zeker wat je bedoelt, maar ik heb V3s en soms moet ik inderdaad het minimum terug instellen omdat hij 0-1% input registreert terwijl ik niet rem. Ik duw de rem dan een heel klein beetje in (tot 2%) en klik dan op "min". Dan heb je een beetje dead zone en heb je dat probleem niet meer. Neem aan dat het te maken heeft met het slijten van de rubbertjes in de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Flying Hawkic schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 01:41:
[...]

Niet zeker wat je bedoelt, maar ik heb V3s en soms moet ik inderdaad het minimum terug instellen omdat hij 0-1% input registreert terwijl ik niet rem. Ik duw de rem dan een heel klein beetje in (tot 2%) en klik dan op "min". Dan heb je een beetje dead zone en heb je dat probleem niet meer. Neem aan dat het te maken heeft met het slijten van de rubbertjes in de rem.
Maar het probleem doet zich voor op het gaspedaal, nadat ik de Loadcell pedal had aangesloten die als rempedaal functioneert. En het zijn hagelnieuwe pedalen. Dus slijtage lijkt me niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Rivanov schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 05:36:
[...]

Maar het probleem doet zich voor op het gaspedaal, nadat ik de Loadcell pedal had aangesloten die als rempedaal functioneert. En het zijn hagelnieuwe pedalen. Dus slijtage lijkt me niet mogelijk.
Sorry, dat had ik helemaal fout begrepen. Dat lijkt mij niet normaal. Best Fanatec contacteren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Flying Hawkic schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:19:
[...]

Sorry, dat had ik helemaal fout begrepen. Dat lijkt mij niet normaal. Best Fanatec contacteren denk ik.
Ja dat ga ik nu doen. Zojuist nog wat zaken getroubleshoot. Wanneer ik mijn pedals via USB aansluit op de PC i.p.v. via RJ-12 op de wheelbase, dan gaat m'n throttle zelfs maar tot 15%.

Haal ik de Loadcell er tussenuit en sluit ik het weer als default aan (enkel standaard brake pedal en throttle) dan werkt het gewoon perfect.

Ik heb sowieso het idee dat mijn Loadcell niet helemaal goed is. Ik krijg er zelfs met maximale drukkracht, nauwelijks beweging in. Hij detecteert wel gewoon 100% braking, en in-game werkt het pedaal ook.. maar op YouTube zie ik verschillende filmpjes waarin ze het pedaal enkele centimeters in kunnen drukken. Nou, bij mij is het misschien één milimeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 08:58

ThunderNet

Flits!

Ik overweeg de aanschaf van de CSL DD Race Ready P1 bundle, maar het is mij niet volledig duidelijk wat ik dan nog moet doen om het ook op een xbox werkend te krijgen (naast een pc) iemand daar een beetje inzicht in?

Ik heb nog ergens een setje clubsport v1 pedalen liggen bij m'n ouders in Nederland, tezamen met de originele wheelstand en een 911 Turbo S wheel, ik ga ervanuit dat ik de pedalen en wheelstand nog steeds kan gebruiken met de nieuwe setup?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1 ... 105 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.