Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 101 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:28
pilskes schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:51:
Ik ben ook aan het kijken om een leuk setje aan te schaffen, alleen het bomen en het bos verhaal is hier wel erg van toepassing!

Een maat had een trak racer rig met T300 base en een FErrari F1 add-on. Na 4 weken heeft hij de Fanatec pudium F1 bundle gekocht en dit is heel anders!!

Nu is de vraag, wat wil ik uitgeven en wat wil ik hebben? Probleem is ook dat ik een PS4 + tv moet aanschaffen aangezien de sim boven komt te staan en niet in de huiskamer waar al een PS4 voor dochter staat. Ik ga niet elke keer de PS afkoppelen en weer elders aansluiten.

Mijn eisen:
- GEEN playseat (vanwege flex en kwaliteit)
- Liefst alu frame of zoiets als de F-GTracing formula ( https://www.alternate.nl/...QpDU5kI0h-u4aAgVNEALw_wcB
- DD zou mooi zijn, maar 8nm is denk ik wel prima ivm schouder klachten
- Pedalen met load cel lijkt me ook wel fijn

Iemand die iets kan adviseren?
Gezien je op een console wilt gamen en deze nog moet kopen zou ik al beginnen met het aanraden van een PS5. Nu geld uitgeven aan een ps4 is echt zonde en dan is het maar afwachten hoe lang er nog race games voor de ps4 gaan uitkomen.

Je hebt echt net een geweldige aanbieding gemist bij Fanatec voor een Podium F1. Op dit moment is alles uitverkocht bij Fanatec, de DD Pro komt vermoedelijk pas eind Q1 weer beschikbaar en de kans dat je dan meteen mis grijpt is groot. Ook de Podium F1 is op dit moment uitverkocht en het is niet bekend wanneer deze weer beschikbaar komt.

Ik zou zeker wachten op voorraad bij Fanatec, terwijl je aan het wachten bent kun je dientijd gebruiken om op zoek te gaan naar een PS5 :)

Je zou nog kunnen kijken op de website van thrustmaster, die hebben net een DD aangekondigd maar daar zijn nog geen reviews van beschikbaar. Al denk ik dat een Fanatec DD de betere keuze gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook aan het kijken om een leuk setje aan te schaffen, alleen het bomen en het bos verhaal is hier wel erg van toepassing!

Een maat had een trak racer rig met T300 base en een FErrari F1 add-on. Na 4 weken heeft hij de Fanatec pudium F1 bundle gekocht en dit is heel anders!!

Nu is de vraag, wat wil ik uitgeven en wat wil ik hebben? Probleem is ook dat ik een PS4 + tv moet aanschaffen aangezien de sim boven komt te staan en niet in de huiskamer waar al een PS4 voor dochter staat. Ik ga niet elke keer de PS afkoppelen en weer elders aansluiten.

Mijn eisen:
- Liefst alu frame of zoiets als de F-GTracing formula ( https://www.alternate.nl/...QpDU5kI0h-u4aAgVNEALw_wcB

Fanatec CSL-DD en een setje Fanatec CSL Elite V2 pedalen, heb je een prachtig mooi "betaalbaar" setje. CSL-DD heeft inmiddels wel bewezen goed in elkaar te zitten en de fouten die er in de CSL Elite pedalen zaten zijn er wel uitgehaald in de V2 terwijl de "sterke" punten ongewijzigd zijn gebleven.

Moza R9 zou ook nog een optie zijn maar onder aan de streep ben je amper voordeliger uit, zit je met garantie (voor zover mij bekend is er niemand die ze herstelt in Europa dus mag het spul terug naar China) en de verkrijgbaarheid is ook vrij slecht momenteel.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

schumi1986 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:07:
Logitech Pro Racing Wheel DD van 1099,- voor 769,30
Logiitech Pro Racing Pedals van 389,- voor 272,30

https://www.logitechg.com/nl-nl/products/driving.html

Edit: al gepost in een reactie boven mij :+
Dat ging snel, is nu alweer de normale prijs |:(

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

R2D2 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:32:
[...]

Fanatec is ook niet vies van een loze marketing term maar Logitech spant met deze wel de kroon hoor, hij werd ook al gebruikt op de G29 en misschien al wel op de modellen er voor... dan weet je wel wat de term waard is ;-)

Ik zou Fanatec eigenlijk altijd boven de Logitech verkiezen, voor Logitech is het hele sim racen een radertje in het grote geheel terwijl het voor Endor / Fanatec bestaansrecht van het bedrijf is.

En het gros van de reviewers op Youtube... ja ach het zijn net een stel cheaarleaders *O*
Dat eerste wat je zegt klopt sowieso niet, de G29 had helemaal geen trueforce, alleen de G923 had dat en die is nog niet zo heel lang uit (paar jaar hooguit), de G923 is volgens mij technisch hetzelfde als de G29 behalve de additie van trueforce, heb zelf trueforce nooit ervaren dus kan er niets nuttigs over zeggen.
Heb ooit eens iemand gevraagd of het lijkt op de rumble motors in sommige fanatec formula stuurtjes, maar dat schijnt niet echt te vergelijken te zijn.

Overigens heeft logitech net zo'n bestaansrecht, zij hebben hun eerste stuurtje in 1998 uitgebracht waar fanatec in 1997 opgericht is (geen idee of ze toen al hetzelfde deden en wheelbases met stuurtjes e.d. verkochten).

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 22-11-2022 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
R2D2 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:58:
[...]

Fanatec CSL-DD en een setje Fanatec CSL Elite V2 pedalen, heb je een prachtig mooi "betaalbaar" setje. CSL-DD heeft inmiddels wel bewezen goed in elkaar te zitten en de fouten die er in de CSL Elite pedalen zaten zijn er wel uitgehaald in de V2 terwijl de "sterke" punten ongewijzigd zijn gebleven.

Moza R9 zou ook nog een optie zijn maar onder aan de streep ben je amper voordeliger uit, zit je met garantie (voor zover mij bekend is er niemand die ze herstelt in Europa dus mag het spul terug naar China) en de verkrijgbaarheid is ook vrij slecht momenteel.
Moza R9 ondersteund geen ps4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:34

Mijn eisen:

Een pc als je het nog moet kopen :Y)

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Mijn eisen:

Op moment dat ik mijn rig besteld heb, was dat de goedkoopste 4080 alu frame rig die ik kon vinden, en ben uitermate tevreden met de kwaliteit! Die toen besteld bij aluxprofiel.nl, je kunt aangeven welke wheelbase je hebt, zij zullen dan de geschikte plate meegeven of er desnoods een maken. Wel aangeven dat je de bevestigingsmaterialen erbij wil (koste toen iets van een 10tje meer), maar dan heb je alles compleet, moet je alleen nog een stoel ergens vandaan toveren, maar aangezien het een alu profiel frame is kun je je uitleven met wat voor stoel je erop wil zetten.

(Zie dat de prijs wel is gestegen bij aluxprofiel, maar vraag me af of ze ergens anders geen prijsstijging voor alu profiel sim-rigs hebben doorgevoerd) alles wordt duurder, inclusief aluminum

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 23-11-2022 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
Kalder schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:59:
[...]

Op moment dat ik mijn rig besteld heb, was dat de goedkoopste 4080 alu frame rig die ik kon vinden, en ben uitermate tevreden met de kwaliteit! Die toen besteld bij aluxprofiel.nl, je kunt aangeven welke wheelbase je hebt, zij zullen dan de geschikte plate meegeven of er desnoods een maken. Wel aangeven dat je de bevestigingsmaterialen erbij wil (koste toen iets van een 10tje meer), maar dan heb je alles compleet, moet je alleen nog een stoel ergens vandaan toveren, maar aangezien het een alu profiel frame is kun je je uitleven met wat voor stoel je erop wil zetten.

(Zie dat de prijs wel is gestegen bij aluxprofiel, maar vraag me af of ze ergens anders geen prijsstijging voor alu profiel sim-rigs hebben doorgevoerd) alles wordt duurder, inclusief aluminum
Ik denk dat je met de BF deals momenteel beter af bent bij Simlab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalder schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:52:
[...]

Dat eerste wat je zegt klopt sowieso niet, de G29 had helemaal geen trueforce, alleen de G923 had dat en die is nog niet zo heel lang uit (paar jaar hooguit), de G923 is volgens mij technisch hetzelfde als de G29 behalve de additie van trueforce, heb zelf trueforce nooit ervaren dus kan er niets nuttigs over zeggen.
Heb ooit eens iemand gevraagd of het lijkt op de rumble motors in sommige fanatec formula stuurtjes, maar dat schijnt niet echt te vergelijken te zijn.
Trueforce is gewoon een holle marketingterm voor een vibratiemotor in het stuur welke los gekoppeld is van de FFB. Maar "Trueforce" klinkt natuurlijk een stukje exclusiever ;)
Overigens heeft logitech net zo'n bestaansrecht, zij hebben hun eerste stuurtje in 1998 uitgebracht waar fanatec in 1997 opgericht is (geen idee of ze toen al hetzelfde deden en wheelbases met stuurtjes e.d. verkochten).
Je mist het punt, voor Logitech is dit maar een klein onderdeel van het grotere geheel. Daarnaast heeft Logitech altijd een heeeeeel beperkt assortiment gehad waar heel beperkt aan doorontwikkeld is en men vooral 1 product zoveel mogelijk heeft uit proberen te melken. Waar overigens niets mis mee is want voor het geld was het altijd een mooie instapper in het sim racen. Maar Logitech is zeker de laatste jaren toch vooral een merk wat achter de feiten aan loopt als het gaat om product development en dat nog enigszins weet te compenseren met wat marketing om niet helemaal irrelevant te worden.

Fanatec had z'n eerste wheelbase in 98 (voor wat het waard is) maar waar het vooral om gaat is dat het een merk is wat voortdurend doorontwikkeld en waar de focus ook voornamelijk op simracing ligt.
schumi1986 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:54:
[...]

Moza R9 ondersteund geen ps4
Klopt... die vereiste was ik even vergeten. Maakt de keuze in ieder geval een stuk makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
R2D2 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:39:
[...]

Trueforce is gewoon een holle marketingterm voor een vibratiemotor in het stuur welke los gekoppeld is van de FFB. Maar "Trueforce" klinkt natuurlijk een stukje exclusiever ;)

[...]

Je mist het punt, voor Logitech is dit maar een klein onderdeel van het grotere geheel. Daarnaast heeft Logitech altijd een heeeeeel beperkt assortiment gehad waar heel beperkt aan doorontwikkeld is en men vooral 1 product zoveel mogelijk heeft uit proberen te melken. Waar overigens niets mis mee is want voor het geld was het altijd een mooie instapper in het sim racen. Maar Logitech is zeker de laatste jaren toch vooral een merk wat achter de feiten aan loopt als het gaat om product development en dat nog enigszins weet te compenseren met wat marketing om niet helemaal irrelevant te worden.

Fanatec had z'n eerste wheelbase in 98 (voor wat het waard is) maar waar het vooral om gaat is dat het een merk is wat voortdurend doorontwikkeld en waar de focus ook voornamelijk op simracing ligt.

[...]

Klopt... die vereiste was ik even vergeten. Maakt de keuze in ieder geval een stuk makkelijker ;)
Je geeft aan dat fanatec wel voortdurend doorontwikkeld maar om eerlijk te zijn vind ik dat het quickrelease verhaal van Fanatec toch ook echt ontzettend lang duurt. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat de podium hub nu al jaren verkocht wordt met de problemen van de quickrelease... Het klopt wel dat stuurtjes ed. wel ontwikkeld worden. Deze ergernis werd bij mij zo groot dat ik een jaar geleden overgestapt ben naar Simucube. Ik zie dat fanatec nog altijd de zelfde hub verkoopt ;(

Ik ben wel heel benieuwd wat 2023 ons gaat brengen. Fanatec was er vroeg bij, heeft een groot ecosysteem maar, de concurrentie is serieus stappen aan het maken.. Als moza en simagic aan de weg blijven timmeren zoals ze nu doen, verwacht ik dat ze het toch echt moeten gaan versnellen bij Fanatec.

Verder hebben ze leuke entry pedalen maar, ook de prijs van high end pedalen zakken naarmate er meer concurrentie komt. Met de komst van goedkopere high end pedalen en concurrentie op dit gebied zal dat alleen maar verder gaan zakken denk ik. Als je dan kijkt wat een v3 set met damper en brake performance kit kost dan moet je bijna fan boy zijn om alles van fanatec neer te zetten. De csl bied overigens wel veel bang voor buck naar mijn mening.

[ Voor 22% gewijzigd door Xenophoben op 23-11-2022 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xenophoben schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:16:
[...]

Je geeft aan dat fanatec wel voortdurend doorontwikkeld maar om eerlijk te zijn vind ik dat het quickrelease verhaal van Fanatec toch ook echt ontzettend lang duurt. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat de podium hub nu al jaren verkocht wordt met de problemen van de quickrelease... Het klopt wel dat stuurtjes ed. wel ontwikkeld worden. Deze ergernis werd bij mij zo groot dat ik een jaar geleden overgestapt ben naar Simucube. Ik zie dat fanatec nog altijd de zelfde hub verkoopt ;(
Je kijkt nu alleen naar de QR en die is echt niet zooooo verschrikkelijk problematisch, ja de QR heeft zijn minpunten maar er zijn hele volksstammen die er al jaren probleemloos mee rond rijden, we kunnen dingen ook groter maken dan ze zijn ;)

Is de QR wanneer je hem helemaal spelingsvrij wil maken nog steeds een "quick" release? Nope maar bij de QR van de SC2 sport moet ik soms ook best martelen om de boel los te krijgen en heb ik een wired connectie die tussen de benen bungelt. Is de QR1 volledig vrij van speling? In het gros van de gevallen is dat prima te doen, in sommige gevallen als je last hebt van een te grote tolerantie tussen wheelbase en stuur niet maar ook dat is weer zoeken in de marge.

Focussen op 1 "matig" product is natuurlijk erg makkelijk, maar Fanatec was wel degene met een fatsoenlijk belt drive systeem waarvan men een betaalbare variant had in de vorm van de CSL Elite en een nog wat betere variant in de vorm van de CSW om maar een voorbeeld te noemen. Hetzelfde geld voor de DD wheelbases waar het eigenlijk samen met Simucube de enige serieuze optie was voor er op entry level gebied het één en ander beschikbaar kwam. Fanatec is ook degene met een fatsoenlijk eco systeem en voldoende aanbod binnen de product range van zowel entry level als high end spul en in de basis werkt het allemaal met elkaar samen.

Het is dus makkelijk schoppen tegen een grote speler maar vooralsnog is het één van de grootste merken binnen de sim racing wereld met een hele grote groep gebruikers waar volgens mij geen andere fabrikant bij in de buurt komt qua aantallen.
Ik ben wel heel benieuwd wat 2023 ons gaat brengen. Fanatec was er vroeg bij, heeft een groot ecosysteem maar, de concurrentie is serieus stappen aan het maken.. Als moza en simagic aan de weg blijven timmeren zoals ze nu doen, verwacht ik dat ze het toch echt moeten gaan versnellen bij Fanatec.

Verder hebben ze leuke entry pedalen maar, ook de prijs van high end pedalen zakken naarmate er meer concurrentie komt. Met de komst van goedkopere high end pedalen en concurrentie op dit gebied zal dat alleen maar verder gaan zakken denk ik. Als je dan kijkt wat een v3 set met damper en brake performance kit kost dan moet je bijna fan boy zijn om alles van fanatec neer te zetten. De csl bied overigens wel veel bang voor buck naar mijn mening.
Moza, leuk bezig maar verkrijgbaarheid is ronduit slecht. Heel mondjesmaat op voorraad en voor zover mij bekend geen europees punt voor garantie afhandeling, dus dan moet het hele zwikkie terug naar China als je een keer wat hebt. Daarnaast qua prijs helemaal niet zo heel veel goedkoper of zelfs helemaal niet goedkoper dan een Fanatec.

Simagic is al jaren de "belofte" en hoewel ze hele leuke spullen maken blijft het een marginale speler binnen de sim wereld.

Ik ben een groot voorstander van zoveel mogelijk fabrikanten hoor maar ik zie het zo 1-2-3 niet gebeuren dat Fanatec een enorm marktaandeel gaat inleveren aan 1 van de andere fabrikanten zolang die kampen met dezelfde problemen in de supply chain.

[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 23-11-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

nvm

[ Voor 116% gewijzigd door Kalder op 23-11-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Ekfad schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:29:
[...]

Ik denk dat je met de BF deals momenteel beter af bent bij Simlab.
De gene die ik heb, was de lichtste variant, en is vergelijkbaar met de GT1 Evo (kwa profiel dikte) maar heeft wel een solidere montage met het frame voor het stuur aan de zijkant van het frame met een plaat ipv recht op het andere profiel met 2 hoekverbindertjes.
Prijs is momenteel min of meer hetzelfde. Ik zou alsnog voor aluxprofiel gaan, als ik naar de manier van bouwen kijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 23-11-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46
Meer concurrentie = meer keuze voor de consument = over het algemeen lagere prijzen. Dus daar ben ik zeker voorstander van. Fanatec gaat natuurlijk al even mee in de markt. De V3's van hun zijn dus ook al best wel 'oud'. Je ziet pas in de laatste jaren dat er allerlei alternatieven komen. De V3's gaan daarom wellicht ook in de 'uitverkoop' voor Black Friday.

Overigens ben ik wel benieuwd of ze in de toekomst aan higher end pedalen gaan werken. Ik denk dan aan het segment van de net aangekondigde Simucube active pedals. Zelf ben ik daar echt benieuwd naar, dit is wel weer 'the next level'. Stond op het punt om van de V3's naar de Heusinkveld Ultimate's te upgraden, maar ik wacht de active pedals even af (reviews en prijzen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
R2D2 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:32:
[...]

Fanatec is ook niet vies van een loze marketing term maar Logitech spant met deze wel de kroon hoor, hij werd ook al gebruikt op de G29 en misschien al wel op de modellen er voor... dan weet je wel wat de term waard is ;-)

Ik zou Fanatec eigenlijk altijd boven de Logitech verkiezen, voor Logitech is het hele sim racen een radertje in het grote geheel terwijl het voor Endor / Fanatec bestaansrecht van het bedrijf is.

En het gros van de reviewers op Youtube... ja ach het zijn net een stel cheaarleaders *O*
Heb je de Trueforce gebruikt? Ik vond het op de G923 geen toegevoegde waarde maar op de Pro heb ik het wel nog altijd ingeschakeld en vind ik het zeker een toevoeging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

R2D2 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:39:
[...]

Weet niet of trueforce niets meer is dan een marketingterm, het voegt schijnbaar iets toe aan de beleving dus zou ik het gewoon een feature noemen. Dat het (naar mijn verwachting) niet veel voorstelt en absoluut niet nodig is ben ik het wel mee eens. Noem jij de haptic feedback en de adaptive triggers van de PS5 controller dan ook holle marketingtermen?
[...]

Ik weet dat logitech altijd maar 1 race stuur per keer heeft aangeboden, en dat het een instap merk is voor simracing (m.u.v. de nieuwe pro wheelbase) maar zonder het op te zoeken kan ik denk ik wel met zekerheid zeggen dat Logitech meer stuurtjes verkocht heeft dan fanatec, fanatec is ook gewoon een merk voor fanatiekelingen en is het niet waard voor iemand die 1 uurtje in de week even een raceje doet tegen de AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BrightSun schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:27:
[...]

Heb je de Trueforce gebruikt? Ik vond het op de G923 geen toegevoegde waarde maar op de Pro heb ik het wel nog altijd ingeschakeld en vind ik het zeker een toevoeging.
Yep, heb zelfs heel eventjes een G923 gehad voor een paar maandjes toen ik aan het wachten was op mijn CSW V2.5 destijds. Ik vond het een gimmick net als de rumble motors in de Fanatec stuurtjes en zeker niet iets waar ik een keuze op zou baseren bij het kiezen van een stuurtje (wheelbase / stuur combo in het geval van Logitech).
Kalder schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:31:
[...]

Weet niet of trueforce niets meer is dan een marketingterm, het voegt schijnbaar iets toe aan de beleving dus zou ik het gewoon een feature noemen. Dat het (naar mijn verwachting) niet veel voorstelt en absoluut niet nodig is ben ik het wel mee eens. Noem jij de haptic feedback en de adaptive triggers van de PS5 controller dan ook holle marketingtermen?
Een PS5 controller die verder geheel statisch is is echt heel iets anders dan een wheelbase met FFB.
Ik weet dat logitech altijd maar 1 race stuur per keer heeft aangeboden, en dat het een instap merk is voor simracing (m.u.v. de nieuwe pro wheelbase) maar zonder het op te zoeken kan ik denk ik wel met zekerheid zeggen dat Logitech meer stuurtjes verkocht heeft dan fanatec, fanatec is ook gewoon een merk voor fanatiekelingen en is het niet waard voor iemand die 1 uurtje in de week even een raceje doet tegen de AI.
Ik betwijfel het maar ik denk niet dat één van ons de absolute verkoopaantallen ooit boven tafel zal krijgen van 1 van de 2 bedrijven laat staan van beiden.

Dat Fanatec een merk is voor alleen de fanatiekelingen ben ik overigens niet met je eens, genoeg mensen met een CSL Elite / GT DD-Pro die hem aan een console hebben geknoopt en daar af en toe eens een potje F1 20xx of Gran Turismo mee spelen.
dhrto schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:26:
Meer concurrentie = meer keuze voor de consument = over het algemeen lagere prijzen. Dus daar ben ik zeker voorstander van. Fanatec gaat natuurlijk al even mee in de markt. De V3's van hun zijn dus ook al best wel 'oud'. Je ziet pas in de laatste jaren dat er allerlei alternatieven komen. De V3's gaan daarom wellicht ook in de 'uitverkoop' voor Black Friday.

Overigens ben ik wel benieuwd of ze in de toekomst aan higher end pedalen gaan werken. Ik denk dan aan het segment van de net aangekondigde Simucube active pedals. Zelf ben ik daar echt benieuwd naar, dit is wel weer 'the next level'. Stond op het punt om van de V3's naar de Heusinkveld Ultimate's te upgraden, maar ik wacht de active pedals even af (reviews en prijzen).
High end pedalen zullen ze zeker mee bezig zijn maar iets als de active pedals zoals die van Simucube zie ik Fanatec zo 1-2-3 niet doen. Fanatec is een mainstream merk en denkt in de grote getalen waar Simucube wat meer in de hoek zit van het "het beste wat mogelijk is en waar prijs van een minder groot belang is" hoek zit.

Overigens denk ik dat de active pedals geen goedkope optie gaat zijn... zeker niet als je er meerdere aan gaat schaffen om er een complete set mee op te bouwen. De Ultimates wat dat betreft best een "veilige" keuze qua upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
Ja, ik verwacht dat de simucube pedalen zeker duurder zullen zijn dan de Ultimates. Maar ik hoop toch wel dat ze onder de 1k per pedaal blijven. In mijn use case zou ik dan 1 voor de rem en 1 voor de koppeling gebruiken. Gaspedaal haal ik dan wel van een 'goedkoop setje', misschien de CSL Pedals.

De huidige rumble motoren in de V3's hebben niet echt een toegevoegde waarde, vind ik persoonlijk. En helaas kan ik de pedalen niet los van het frame gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

R2D2 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:07:
[...]Dat Fanatec een merk is voor alleen de fanatiekelingen ben ik overigens niet met je eens, genoeg mensen met een CSL Elite / GT DD-Pro die hem aan een console hebben geknoopt en daar af en toe eens een potje F1 20xx of Gran Turismo mee spelen.
Met fanatiekelingen bedoel ik ook niet alleen de pro's enzo, maar meer de mensen die er hun hobby van maken, ik heb zelf ook fanatec spul en noem mezelf echt geen pro ofzo, maar ik gebruik het stuur wel regelmatig. Als ik maar weinig zou racen had ik echt geen fanatec spul gekocht.
Ik speel hoofdzakelijk GT7, maar de laatste tijd ook steeds meer ACC op de PC, en soms voor de lol wat Forza Horizon 5 (wat eindelijk niet meer crasht na een paar minuten bij aansluiten van m'n stuur) al kan ik voor dat spel niet echt een lekkere setup vinden waarmee ik sneller ben dan de controller (wat ik bij GT7 en ACC wel ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
R2D2 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:58:
[...]

Is de CLS-DD wel compatible met een PS4/5?
Ik heb er ook al naar zitten kijken, maar volgens mij is die niet geschikt voor wat ik zoek..
Kalder schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:59:
[...]

Die 4080 ziet er ook wel prima uit, maar is elke stoel hierop te monteren? Als je een andere wheelbase aanschaft, moet je dan zelf gaan boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

pilskes schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:30:
[...]

Ik heb er ook al naar zitten kijken, maar volgens mij is die niet geschikt voor wat ik zoek..

[...]

Die 4080 ziet er ook wel prima uit, maar is elke stoel hierop te monteren? Als je een andere wheelbase aanschaft, moet je dan zelf gaan boren?
Ja je kunt recliner seats (met verstalbare leuning) of bucketseats installeren, ik zou wel adviseren voor recliner seat een recliner seat bracket te gebruiken zoals die van trak-racer, maakt het monteren van een stoel een stuk eenvoudiger, ik heb het niet en had erg veel moeite mijn GT Omega XL RS stoel te monteren, maar het kan wel. Voor een bucketseat heb je volgens mij sowieso een bracket nodig.
Theoretisch is het mogelijk er elke auto stoel op te zetten, zelfs een tweede hands uit een echte auto zal monteren te zijn, maar dat vereist misschien wat extra DIY klussen.

Ook aftermarket wheelbase plates zijn wel te verkrijgen, zolang ze 60cm breed zijn (redelijke standaard maat volgens mij) moet het lukken. Als aluxprofiel niet de juiste plaat heeft, kun je ze vast wel vragen om er een aan te passen door gaten te boren op de juiste plekken, maar de standaard plaat is al redelijk universeel :)
Ik heb mijn rig afgehaald over de grens in duitsland waar aluxprofiel een depot had, (was vanuit hier niet ver over de grens) en de medewerkers waren zeer vriendelijk en dachten heel goed mee en zorgde dat alles in één keer compleet was (werd ter plekke nog 3 keer gecontroleerd ofzo haha)+ heb zelfs nog wat reserve dingen erbij gekregen.

Overigens de CSL DD is geloof ik niet met PS compatible, de GT DD Pro wel, en van wat ik begreep, is met een xbox stuur de GT DD Pro ook nog op de Xbox te gebruiken (maar dus niet met het stuur uit de GT DD Pro bundel).

[ Voor 23% gewijzigd door Kalder op 23-11-2022 19:58 ]

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Kalder schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:40:
[...]
Overigens de CSL DD is geloof ik niet met PS compatible, de GT DD Pro wel, en van wat ik begreep, is met een xbox stuur de GT DD Pro ook nog op de Xbox te gebruiken (maar dus niet met het stuur uit de GT DD Pro bundel).
Klopt. DD Pro is compatible met Playstation (en PC). Als je daar een Xbox compatible stuur op zet kun je hem gebruiken op PS, Xbox en PC (disclaimer: ik heb deze setup thuis).
pilskes schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:30:
[...]

Nope, my bad. Ik was de vereiste van een PS4/5 even vergeten. Dan kom je eigenlijk uit als GT DD-Pro als enige "betaalbare" optie binnen het direct drive segment.

Andere optie is de Logitech Pro Racing wheel, inclusief set pedalen zit je dan op een kleine 1500 euro.

Blijft de GT DD-Pro met een setje CSL Elite V2 pedalen wat mij betreft toch een leukere optie,Kom je uit op pak hem beet €1275,- incl verzendkosten. Wil je de kosten nog iets verder drukken kun je altijd nog kiezen voor het McLaren GT3 V2 stuurwiel, zakt de prijs met 150 euro, of als je een paar tientjes meer uit wil geven en een formule stuurtje wel ziet zitten kiezen voor de Formula V2.5 (nog altijd het beste bang for buck stuurtje naar mijn mening).

Enige is... het is niet op voorraad maar met bovenstaand Fanatec setje ben je in mijn ogen beter af dan met de Logitech. Logitech zegt dat men met meer stuurtjes komt e.d. maar dat is nog maar afwachten hoe dat uitpakt. Daarnaast weet ik niet of je kunt schuiven met de Logitech pedalen, mijn ervaring is dat dit toch wel heel fijn is als je hier wat speelruimte hebt en niet vast zit aan een fixed positie die de fabrikant heeft bepaald wanneer je de boel monteert op een rig (bij bureau racers kan ik me voorstellen dat dit net even anders is).

Andere optie is misschien wachten of Thrustmaster niet nog met een versie op de proppen komt van de T-818 die wel console support biedt. Aan de andere kant denk ik dat daar een beetje hetzelfde voor geld als de Logitech.

• schumi1986
Moeilijke keuze aankomende nacht

Optie 1:

Podium Porsche 911 GT3 R normaal €650 -10% = €585

Optie 2:

Podium Porsche 911 GT3 R €650
CSL McLaren GT3 €200
Clubsport BMW GT2. €350
QR1. €100
Advanced Paddle Module. €180
2x sticker en button caps €60

Normaal 1540 -30% = €1078

Jammer dat er 2x een sticker en button cap setje bij zit maar toch betaal ik maar €493 meer voor de complete set t.o.v. enkel het 911 GT3 stuur.

Erg verleidelijk

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 17:03
Voor mij is het kiezen tussen de V3 pedalen en de Inverted.
Aangezien ik een Playseat Challenge heb zal ik denk ik voor de "normale" v3 incl bpk en damper gaan (deze wil ik op throttle).

Heb er wel lang over na zitten denken maar volgens mij levert de inverted niet heel veel extra op...

• Kalder

Kalder

Nederlandhc schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:44:
Aangezien ik een Playseat Challenge heb zal ik denk ik voor de "normale" v3 incl bpk en damper gaan (deze wil ik op throttle).

Heb er wel lang over na zitten denken maar volgens mij levert de inverted niet heel veel extra op...
De inverted zien er leuk uit, en in de meeste auto's hangen de pedalen ook van boven, maar ik weiger te geloven dat de één beter is dan de ander betreffende je rondetijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
Kalder schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:46:
[...]

De inverted zien er leuk uit, en in de meeste auto's hangen de pedalen ook van boven, maar ik weiger te geloven dat de één beter is dan de ander betreffende je rondetijden.
Ik geloof ik niet dat het beter is qua ronde tijden. Ze zeggen Ik meen gelezen te hebben dat de inverted iets meer throw hebben.
De reden dat ik hier tussen zat te twijfelen is omdat het verschil incl damper en bpk mod nog maar 30 euro is met de BF acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Kalder schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:46:
[...]

Je moet sowieso geen high-end materiaal kopen om sneller te worden. Dat is inderdaad geen garantie.

Er zijn mensen met high-end gear die traag zijn en omgekeerd.

Maar high-end gear maakt je ervaring meestal wel leuker en realistischer :). Ik heb zelf nooit inverted pedalen gebruikt (buiten in mijn eigen auto dan), maar ik denk ook niet dat het zo'n verschil maakt. Het is maar wat je gewoon bent, denk ik.

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22

Vraag mij wel af of een Challenge die V3's gaat houden. Ik ben om die reden van een Challenge naar een stevigere rig gegaan. Je zet best wat druk op die V3's en ik denk dat die twee rode schroefjes van de pedalen tray van de Challenge dat op termijn niet zullen houden. Tenzij je de tray tegen een muur zet.

• Nederlandhc
High end materiaal om sneller te worden is het ook zeker niet.

Je zegt dat die rode schroefjes het misschien niet houden, dat zou best kunnen dat ga ik meemaken, als dat zo is ben ik van plan om zelf eventueel met 80/20 de voet tray opnieuw te bouwen of aan te passen om het "vast" te maken.

• wzzly
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:07

Ik twijfel over hetzelfde. Speel vooral ACC en met de black friday deal is het prijsverschil tussen de gewone v3 en inverted maar €20 aangezien de inverted al de brake damper standaard heeft.

• pilskes
  • Niet online
R2D2 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:19:
[...]

Nope, my bad. Ik was de vereiste van een PS4/5 even vergeten. Dan kom je eigenlijk uit als GT DD-Pro als enige "betaalbare" optie binnen het direct drive segment.

Andere optie is de Logitech Pro Racing wheel, inclusief set pedalen zit je dan op een kleine 1500 euro.

Blijft de GT DD-Pro met een setje CSL Elite V2 pedalen wat mij betreft toch een leukere optie,Kom je uit op pak hem beet €1275,- incl verzendkosten. Wil je de kosten nog iets verder drukken kun je altijd nog kiezen voor het McLaren GT3 V2 stuurwiel, zakt de prijs met 150 euro, of als je een paar tientjes meer uit wil geven en een formule stuurtje wel ziet zitten kiezen voor de Formula V2.5 (nog altijd het beste bang for buck stuurtje naar mijn mening).

Enige is... het is niet op voorraad maar met bovenstaand Fanatec setje ben je in mijn ogen beter af dan met de Logitech. Logitech zegt dat men met meer stuurtjes komt e.d. maar dat is nog maar afwachten hoe dat uitpakt. Daarnaast weet ik niet of je kunt schuiven met de Logitech pedalen, mijn ervaring is dat dit toch wel heel fijn is als je hier wat speelruimte hebt en niet vast zit aan een fixed positie die de fabrikant heeft bepaald wanneer je de boel monteert op een rig (bij bureau racers kan ik me voorstellen dat dit net even anders is).
Mooi lijstje wat je aangeeft,Voor de pedalen denk ik dat ik toch wel voor de Clubsport V3 ga, of is hier niet al teveel verschil tussen?

Erg jammer dat de GT DD Pro 599 nergens te krijgen is op dit moment, anders had ik een leuke bestelling kunnen maken..

Vergeet niet dat ik ook nog een rig moet hebben en een tv...DUs ik ben bang dat ik al snel aan de €2500 ga komen.

Ik vind het ook lastig om een keus te maken tussen alle rigs, geen idee waar ik op moet letten en wat fijn/goed is

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 12:42

OFV

pilskes schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:57:
[...]

Mooi lijstje wat je aangeeft,Voor de pedalen denk ik dat ik toch wel voor de Clubsport V3 ga, of is hier niet al teveel verschil tussen?

Erg jammer dat de GT DD Pro 599 nergens te krijgen is op dit moment, anders had ik een leuke bestelling kunnen maken..

Vergeet niet dat ik ook nog een rig moet hebben en een tv...DUs ik ben bang dat ik al snel aan de €2500 ga komen.

Ik vind het ook lastig om een keus te maken tussen alle rigs, geen idee waar ik op moet letten en wat fijn/goed is
Rigs, cockpits en wheelstands

Hier heb ik afgelopen twee weken goede info uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:23
Gaat goed bij Fanatec :) site is de hele morgen al niet te bereiken ....Ga de hele dag maar op F5 zitten drukken denk ik hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Gekke henk schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:00:
Gaat goed bij Fanatec :) site is de hele morgen al niet te bereiken ....Ga de hele dag maar op F5 zitten drukken denk ik hahah
Hoe voorkom je black friday? Beloof alle korting op dezelfde dag zodat de site de aantallen bezoekers niet kwijt kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Kalder schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:45:
[...]

Hoe voorkom je black friday? Beloof alle korting op dezelfde dag zodat de site de aantallen bezoekers niet kwijt kan :+
Volgens Facebook hebben ze wat problemen om de artikelen op de site te krijgen, niet zozeer dat de trafic te hoog is. ;)
Quick Black Friday update:
The website is currently in maintenance mode while we prepare to activate the Black Friday offers. This is taking a little longer than anticipated - we have a lot of products on offer and the returning products in the Anniversary Sale adds some complexity.
Please be patient, the site will be back soon.

[ Voor 32% gewijzigd door thunder8 op 25-11-2022 09:32 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:15
Hopelijk komen de Fanatec Black Friday deals snel online. Op onze website is de traffic op de Fanatec links enorm op onze BF post. Er zitten een hoop mensen op te wachten zo te zien :D

Edit: De deals staan live nu ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Madhouse1979 op 25-11-2022 09:54 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Je komt alleen amper op de site omdat die overbelast is 8)7 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
Dynazap schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:58:
[...]

Elk jaar (release) hetzelfde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 15:09

ikt

Dynazap schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:58:
[...]

De boel staat hier weer (nog steeds?) op Maintenance, zelfs met een cache delete.

Ze leren het nooit, elk jaar weer hetzelfde |:(

Nog de hoop gehad dat ze van de CSL DD sales genoeg hadden gedaan om de Raspberry Pi waar de boel klaarblijkelijk op draait te upgraden naar een NUC ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
ikt schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:27:
[...]
Raspberry Pi waar de boel klaarblijkelijk op draait te upgraden naar een NUC ofzo...
Ze hadden misschien nog een Pi 2 liggen ofzo en die hebben ze er naast gezet..

Edit: Er stonden wat prijzen door de war en hier en daar verkeerde prijzen begreep ik. Ze hebben daarom de EU website weer offline gehaald. Ik kreeg net een screenshot van iemand in Japan en daar konden ze inmiddels BF deals bestellen.

[ Voor 29% gewijzigd door Madhouse1979 op 25-11-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
Nou ik denk dat ze de Pi hebben overgeclocked want ik heb een website voor mn neus. Kan alleen niet zeggen dat ie euh snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Nederlandhc schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:02:
Nou ik denk dat ze de Pi hebben overgeclocked want ik heb een website voor mn neus. Kan alleen niet zeggen dat ie euh snel is.
ik ook even, maar rete traag en loopt vast als je iets in je winkelmandje wil doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:04
Inloggen op mijn Fanatec account (met als doel om iets te kunnen bestellen) lukt al niet eens...

Bad gateway error...

[ Voor 11% gewijzigd door Leader98 op 25-11-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 15:37
Iemand nog een leuke deal gezien voor de hsv sprints?
Of zal ik toch de fanatec v3 halen in de aanbieding... Heb nu thrustmaster t LCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
Ik weet niet of je echt een upgrade gaat behalen met de V3 tov de T-LCM
Waarvoor wil je upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Lol, Fanatec mag dan miljoenen op de rekening hebben staan. Het lukt ze nog steeds niet hun boel op orde te brengen. Hoe lan liggen ze er al uit? Sinds deze ochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
Vannacht om 1:15 was de site nog online maar waren de kortingen nog niet online gezet.
Vanochtend om half 7 was de site in maintenance mode gegaan en later kwam die online.
Sindsdien is het super traag en net was die weer in maintenance mode.

Nu blijft ie gewoon wit.
Black(out) Friday?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Dit is de hele website van fanatec op dit moment
{}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Nederlandhc schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:56:
Vannacht om 1:15 was de site nog online maar waren de kortingen nog niet online gezet.
Vanochtend om half 7 was de site in maintenance mode gegaan en later kwam die online.
Sindsdien is het super traag en net was die weer in maintenance mode.

Nu blijft ie gewoon wit.
Black(out) Friday?
Eigenlijk gewoon slecht. Er liep een teller tot Black Friday op hun aankondigings pagina. Die teller liep om 0:00u af en dan zou je toch de deals online moeten hebben lijkt mij. Rond 10:00u waren de deals pas online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
Nederlandhc schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:37:
Ik weet niet of je echt een upgrade gaat behalen met de V3 tov de T-LCM
Waarvoor wil je upgraden?
ik vind het gaspedaal van de t lcm niks en de rem kan niet stijf genoeg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Kalder schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:01:
Dit is de hele website van fanatec op dit moment

[...]
waarcshijnlijk door hun databundel heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
pietz0r schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:32:
Iemand nog een leuke deal gezien voor de hsv sprints?
Of zal ik toch de fanatec v3 halen in de aanbieding... Heb nu thrustmaster t LCM
Heusinkveld doet niet mee met BF (aldus hun Twitter, heb het ze gevraagd).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
Nou het is me zojuist gelukt om een setje V3's te bestellen incl bpk en damper kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
pietz0r schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:12:
[...]

ik vind het gaspedaal van de t lcm niks en de rem kan niet stijf genoeg :'(
Ja dat is dan bij de V3 wel weer te doen denk ik dmv de Brake Performance kit.
Ik heb zelf geen ervaring met de T-LCM, zojuist net de V3 besteld als vervanging voor mn T3pa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik kwam er ook net doorheen en heb een Formula V2.5 wheel besteld. 10% korting is toch weer mooi meegenomen, al zijn de shipping kosten nog steeds hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
De site lijkt nu aardig goed te lopen. Ik krijg ook heel veel feedback van mensen dat het gelukt is met bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Probeer te bestellen. Maar bij het toevoegen aan winkelmandje blijf ik laden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Hier werkt alles ok. Maar nog aan het twijfelen of ik zou bestellen of niet. Die triple Wheel bundle is wel mooi maar dan moet ik opnieuw gerief verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 11:46
Mijn accuforce V2 doet het opeens niet meer. Wordt niet gedetecteerd in de games en voert ook geen calibratie meer uit wanneer je hem aanzet :(.

Simcommander detecteert het stuurtje nog wel..

Iemand met een AF2 en tips?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Mij is het net eindelijk gelukt om een bestelling te plaatsen! Afgelopen nacht tot 2 uur gewacht en de ochtend en middag steeds geprobeerd. Pffff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
schumi1986 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:32:
Mij is het net eindelijk gelukt om een bestelling te plaatsen! Afgelopen nacht tot 2 uur gewacht en de ochtend en middag steeds geprobeerd. Pffff..
Wat een doorzettingsvermogen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Echte Hollander hè :p

Trippel wheel bundel heeft mij nu 550 euro bespaard.

Vorige week de podium F1 met V3 pedalen gekocht in de aanbieding dus ik ben tevreden haha

[ Voor 16% gewijzigd door schumi1986 op 25-11-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
schumi1986 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:39:
[...]

Echte Hollander hè :p

Trippel wheel bundel heeft mij nu 550 euro bespaard.

Vorige week de podium F1 met V3 pedalen gekocht in de aanbieding dus ik ben tevreden haha
Ik ga het niet doen denk ik. Heb hier ook nog een McLaren V2 stuurtje liggen en mijn vrouw kijkt erg bedenkelijk als ik het even opwerp :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Yay, gelukt. ClubSport Steering Wheel F1® Esports V2 met gratis QR1 erbij :-).
Jammer dat er nog 26 euro verzendkosten bijkomt. Anno 2022 wel erg prijzig.

Nu de vrouw nog vertellen dat ik weer geld aan simracing heb uitgegeven :P

[ Voor 20% gewijzigd door Dynazap op 25-11-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Nonde, is de Gran Turismo DD Pro Wheel Base nog steeds niet leverbaar...

Wat is slim, wel alvast de ClubSport Steering Wheel F1® Esports V2 en de ClubSport Pedals V3 bestellen voor €542,90 of wachten totdat de Wheel base ook leverbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
pilskes schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:43:

Wat is slim, wel alvast de ClubSport Steering Wheel F1® Esports V2 en de ClubSport Pedals V3 bestellen voor €542,90 of wachten totdat de Wheel base ook leverbaar is..
Fanatec heeft aangegeven dat de wheelbases in Q1 weer verwacht worden. Als je naar het Fanatec ecosysteem wilt dan zou je vast het eea kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
pilskes schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:43:

Bestellen en proberen 2e hands een wheelbase te scoren. Anders wachten tot q1 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Geen BF-aanbieding, maar ik zag dat Megekko tegenwoordig ook Moza verkoopt. Ze staan er niet mee in de Pricewatch, maar een hoop staat op voorraad.

Zit te overwegen om ook maar eens de stap naar DD te maken. M'n TS-PC bevalt eigenlijk prima, maar ik ben gewoon benieuwd. Overweeg een R9 of Alpha Mini, maar ik wacht ook nog even tot de eerste reviews van de Thrustmaster - voor het geval die nog een enorme verrassing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 18:10
Ik heb nu Fanatec CSL Elite LC pedalen en zit te twijfelen over de Fanatec Clubsport V3. Voordeel is dat die op ieder pedaal een LC hebben. Is het de upgrade waard?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
De Fanatec Clubsport V3 heeft alleen op de rem een loadcell, niet op elk pedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
dhrto schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:05:
De Fanatec Clubsport V3 heeft alleen op de rem een loadcell, niet op elk pedaal.
Oh oke het zag er naar uit van wel. Nee, dan ga ik het niet doen, goed dat je dit zegt.
[edit] of bestaan er geen pedalen met een load cell op ieder pedaal? Is de clubsport V3 met brake damper beter dan wat ik nu heb?

[ Voor 19% gewijzigd door stormbreaker op 26-11-2022 09:13 ]

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
stormbreaker schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:08:
[...]

Oh oke het zag er naar uit van wel. Nee, dan ga ik het niet doen, goed dat je dit zegt.
[edit] of bestaan er geen pedalen met een load cell op ieder pedaal? Is de clubsport V3 met brake damper beter dan wat ik nu heb?
Ze bestaan wel, bijvoorbeeld Heusinkveld gebruikt wel loadcells op alle pedalen en op de Ultimate+ zelfs nog aangevuld met hydraulische dempers. Maar dan zit je uiteraard wel in een heel andere prijsklasse.

Upgraden van De CSL Elite Pedals met LC naar Clubsport V3 is uiteraard wel een upgrade maar het verschil zal niet echt groot zijn, dus ik zou dat zelf niet snel doen. Dan kun je beter doorsparen voor een setje Heusinkveld Sprint pedals, dat is wel een echt grote upgrade.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 26-11-2022 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
Dank voor je reactie! Dat ga ik doen, doorsparen voor Heusinkveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik heb mijn wensenlijst klaar:

- Trakracer TR80 Lite + stoel (https://trakracer.eu/coll...or?variant=41639321501890)
- Gran Turismo DD Pro Wheel Base
- ClubSport Steering Wheel F1® Esports V2
- ClubSport Pedals V3

Beste een leuke startset lijkt me, bedrag valt ook nog mee +/- €1800

Nu nog plaats maken en een tv zoeken, en wachten totdat alles leverbaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
pilskes schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:29:

- Trakracer TR80 Lite + stoel (https://trakracer.eu/coll...or?variant=41639321501890)
- ClubSport Pedals V3

Zeker een mooie set, ik zou voor de stoel alleen wel eerst ergens gaan passen. Daar zit zoveel verschil in dat het bijna onmogelijk is een stoel blind op internet te bestellen.

En een stoel is misschien niet het duurste of leukste stuk om uit te zoeken aan een racesim maar wel een van de belangrijkste. Als je een stoel hebt die voor jou niet fijn is dan verpest dat zomaar het hele plezier in de hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
Ik overweeg ook een extra stuurtje bij mijn GT DD Pro te gaan aanschaffen in de Fanatec BF sale. De McLaren GT3 v2 stond al een tijdje op mijn lijstje, maar ik neig nu toch iets meer naar de ClubSport Steering Wheel F1® Esports V2. Het materiaal (alcantara ipv rubber), rev lights en ook de standaard QR1 bij de ClubSport Steering Wheel F1® Esports V2 spreken me wel aan. Ik rijd echter wel meer in GT en Prototype auto’s dan in (F1) open wheelers, dus dat zou weer pleiten voor de McLaren. Zijn er nog andere zaken die ik zou moeten overwegen?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
PatrickC schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:04:
Ik overweeg ook een extra stuurtje bij mijn GT DD Pro te gaan aanschaffen in de Fanatec BF sale. De McLaren GT3 v2 stond al een tijdje op mijn lijstje, maar ik neig nu toch iets meer naar de ClubSport Steering Wheel F1® Esports V2. Het materiaal (alcantara ipv rubber), rev lights en ook de standaard QR1 bij de ClubSport Steering Wheel F1® Esports V2 spreken me wel aan. Ik rijd echter wel meer in GT en Prototype auto’s dan in (F1) open wheelers, dus dat zou weer pleiten voor de McLaren. Zijn er nog andere zaken die ik zou moeten overwegen?
Met de McLaren V2 kan je alle kanten op. Het F1 wiel heeft wat meer opties maar is eigenlijk niet geschikt voor GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik heb een irritant probleem, misschien dat jullie kunnen helpen. Ik heb fanatec cls-pedalen icm een GT DD Pro (8nm) en PS5. Omdat ik deze week een nieuwe simrig heb gekregen heb ik alle onderdelen afgekoppeld van de DD Pro en PS5 (stekkertje eruit) en opnieuw aangesloten (stekkertje erin). Niks bijzonders dus, maar vervolgens werken de pedalen niet meer. Ik heb de wheelbase en ps5 opnieuw opgestart e.d. dat werkte niet. Vervolgens de pedalen aangesloten op de pc en via het fanatec control panel werkte ze weer.
Vandaag startte ik de ps5 e.d. op en de pedalen werkte weer niet....
Ik speel f1 22, de wheelbase+stuur worden wel herkend, alle knoppen op het stuur werken. Dus het zit echt in de pedalen. Alle stekkers van de pedalen zitten er goed in, dus eerlijk gezegd weet ik niet wat ik nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
robb. schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:33:
Ik heb een irritant probleem, misschien dat jullie kunnen helpen. Ik heb fanatec cls-pedalen icm een GT DD Pro (8nm) en PS5. Omdat ik deze week een nieuwe simrig heb gekregen heb ik alle onderdelen afgekoppeld van de DD Pro en PS5 (stekkertje eruit) en opnieuw aangesloten (stekkertje erin). Niks bijzonders dus, maar vervolgens werken de pedalen niet meer. Ik heb de wheelbase en ps5 opnieuw opgestart e.d. dat werkte niet. Vervolgens de pedalen aangesloten op de pc en via het fanatec control panel werkte ze weer.
Vandaag startte ik de ps5 e.d. op en de pedalen werkte weer niet....
Ik speel f1 22, de wheelbase+stuur worden wel herkend, alle knoppen op het stuur werken. Dus het zit echt in de pedalen. Alle stekkers van de pedalen zitten er goed in, dus eerlijk gezegd weet ik niet wat ik nog kan doen.
T'is al opgelost d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:36
pilskes schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:29:

- ClubSport Pedals V3

Zonde zo'n rig en gear en dan een TV nemen. Zou altijd een monitor acher het stuur monteren en je POV realitisch zetten, de beleving is zoveel beter en je ruimte gevoel zoveel 'natuurlijker' dat wheel to wheel veel makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Card Nox schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:13:
[...]

Zonde zo'n righ en gear en dan een TV nemen. Zou altijd een monitor acher het stuur monteren en je POV realitisch zetten, de beleving is zoveel beter en je ruimte gevoel zoveel 'natuurlijker' dat wheel to wheel veel makkelijker is.
Hier spring ik graag even op in. Sinds ik een fanatec dd heb en een treq one rig wil ik ook een monitor achter het stuur monteren. Ik twijfel tussen 27 en 32 inch. Daarnaast was ik voorheen niet van curved maar bij simrace (f1, acc) zou het de beleving goed doen. Wat is jullie mening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:17
stormbreaker schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:34:
Dank voor je reactie! Dat ga ik doen, doorsparen voor Heusinkveld
Ik zou ook even kijken naar de VRS pedalen. Qua prijs gelijk met Heusinkveld sprints maar je krijgt meer voor je geld.
OFV schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:20:
[...]

Hier spring ik graag even op in. Sinds ik een fanatec dd heb en een treq one rig wil ik ook een monitor achter het stuur monteren. Ik twijfel tussen 27 en 32 inch. Daarnaast was ik voorheen niet van curved maar bij simrace (f1, acc) zou het de beleving goed doen. Wat is jullie mening?
Verschil tussen curved en normaal is nihil. Qua schermgrootte, eigenlijk geldt altijd; groter is beter. Voor single screen zou ik zeker niet kleiner dan 32" nemen.

[ Voor 48% gewijzigd door Beltoni op 26-11-2022 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb vorig jaar de CSL DD gekocht (met de "8Nm voeding" erbij) en heb er toen een WRC-stuurtje bij gedaan. Ik heb toen het limited edition F1-stuur gemist helaas, want die bood alles wat ik in een stuurtje zoek. Dit jaar vergeefs gewacht op een F1 2022-stuur, maar die is er niet gekomen. Daarom net maar in de BF-sale een Formula V2.5 gekocht met een button cap set en de (gratis) quick release.

Ik zat nog even over de advanced paddle module na te denken, maar ga eerst eens kijken hoe dit bevalt. Hij zal er vast nog wel een keer achter komen, maar ik kan het naar mijn vriendin ook niet maken om zoiets ook nog even mee te kopen bij wat in feite toch een beetje een impulsaankoop is (waar ik altijd van zeg er niet zo gevoelig voor te zijn). Het is dat zij zei "joh, doe nou maar, je wacht er al anderhalf jaar mee" en dat is ergens ook wel weer zo :P

Er stond ook nog een Limited Edition F1 2019 stuurtje te koop, maar die is gewoon minder qua features (geen magnetic shifters) en ik vond hem minder mooi. Jammer dat de 2021-editie al uitverkocht was toen ik de melding kreeg van hun aanbiedingen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Ik zie Moza nu ook bij caseking staan. Dus als het al beschikbaar is, zit je dan wel goed met garantie e.d.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

[...]

Zonde zo'n rig en gear en dan een TV nemen. Zou altijd een monitor acher het stuur monteren en je POV realitisch zetten, de beleving is zoveel beter en je ruimte gevoel zoveel 'natuurlijker' dat wheel to wheel veel makkelijker is.
Hoezo is een monitor beter dan een TV voor simracing? Ik heb een 43" TV vlak achter m'n GT DD Pro hangen en kan me echt niet voorstellen dat een kleiner beeld beter is.
Het is jammer dat je in GT7 niet de FOV kunt instellen want dat speel ik het meest, maar in ACC heb ik de FOV op de juiste instelling gezet, en dan krijg je gewoon meer zicht bij een groter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
Deze keer maar niks gekocht tijdens de BF van Fanatec.. Maar andere wel en daardoor weer wat geluk met aankopen op MP voelt het toch een beetje als BF.

Nu even een ander vraagje... Nu wil ik nog een monitor / TV mount kopen voor de treq ace maar wat is nu de beste ervaring. Een mount kopen die je op de simrig vast maakt of een die je er los van afzet?
Als ik zo kijk maakt het in afstand niks uit en het lijkt me dat een losse versie net wat beter is omdat je dan niet de trillingen hebt van de SIM

Iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zou inderdaad altijd een losse stand kiezen omdat je dan 100% zeker geen last krijg van vibraties en ook omdat je dan volledig vrij de afstand van de monitoren kan instellen. Je hebt gewoon veel meer vrijheid.

Zelf heb ik mijn 3 x 32” (1000R) schermen bijvoorbeeld bewust 15 a 20cm achter het stuur staan, vooral omdat anders een te groot deel van het linker en rechter scherm echt achter me uit komt. Wijder zetten kan natuurlijk ook maar zoals ze nu staan is het achterste deel van het scherm precies haaks op mijn zitpositie waardoor het beeld rondom heel realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 23:02
Gekke henk schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:57:
Deze keer maar niks gekocht tijdens de BF van Fanatec.. Maar andere wel en daardoor weer wat geluk met aankopen op MP voelt het toch een beetje als BF.

Nu even een ander vraagje... Nu wil ik nog een monitor / TV mount kopen voor de treq ace maar wat is nu de beste ervaring. Een mount kopen die je op de simrig vast maakt of een die je er los van afzet?
Als ik zo kijk maakt het in afstand niks uit en het lijkt me dat een losse versie net wat beter is omdat je dan niet de trillingen hebt van de SIM

Iemand ervaring ?
Op dit moment heb ik de unified single monitor mount met een 34" ultrawide zonder trillingen.
Verder is het een beetje wat je aan monitoren gaat gebruiken, mijn losse stand is onderweg aangezien ik naar triples ga en dat een beetje te veel vindt om aan mijn Treq One te hangen.
Als je je rig ook verplaatsbaar wilt hebben op castorwheels dan is de integrated mount ook wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
kosz schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:48:
[...]

Op dit moment heb ik de unified single monitor mount met een 34" ultrawide zonder trillingen.
Verder is het een beetje wat je aan monitoren gaat gebruiken, mijn losse stand is onderweg aangezien ik naar triples ga en dat een beetje te veel vindt om aan mijn Treq One te hangen.
Als je je rig ook verplaatsbaar wilt hebben op castorwheels dan is de integrated mount ook wel makkelijk.
Ok bedankt, ik heb momenteel een 55 inch OLED die later misschien nog wel een keer vervangen word. Opdit moment ben ik er wel tevreden voor.
Misschien een beetje to much voor montage direct op de sim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Kalder schreef op zondag 27 november 2022 @ 07:00:
[...]

Hoezo is een monitor beter dan een TV voor simracing? Ik heb een 43" TV vlak achter m'n GT DD Pro hangen en kan me echt niet voorstellen dat een kleiner beeld beter is.
Het is jammer dat je in GT7 niet de FOV kunt instellen want dat speel ik het meest, maar in ACC heb ik de FOV op de juiste instelling gezet, en dan krijg je gewoon meer zicht bij een groter beeld.
Dit lijkt me enorm. Moet je daar aan wennen? Ik speelde ooit Warzone op een 32 inch die te dichtbij stond, daar werd ik misselijk van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

OFV schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:28:
[...]

Dit lijkt me enorm. Moet je daar aan wennen? Ik speelde ooit Warzone op een 32 inch die te dichtbij stond, daar werd ik misselijk van.
Nee ik hoefde er niet aan te wennen, had voordat ik een rig had een 27" monitor op een bureau staan, dat vond ik altijd te klein, heb nu de 43" aan een arm aan de muur die 5 scharnieren heeft en een drukveer voor vasthouden hoogte, kan het beeld dus precies zetten waar ik wil (afstand/hoogte etc), dus ook recht achter de wheelbase, zit er zo'n 75cm vanaf met m'n hoofd. Maar ik ben dan ook niet echt gevoelig voor motion sickness, ook niet in VR.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 27-11-2022 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
Ekfad schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:07:
[...]

Met de McLaren V2 kan je alle kanten op. Het F1 wiel heeft wat meer opties maar is eigenlijk niet geschikt voor GT.
Knoop doorgehakt en de McLaren GT3 v2 aangeschaft. Ik heb al een metalen QR1 die ik nu nog op het GT DD Pro stuur gebruik en die ga ik dan op de McLaren zetten, want dat wordt het stuur wat ik dan met name ga gebruiken. De QR1 lite gaat dan weer terug op de GT DD Pro. Omdat de QR1 Lite voor €0 bij het nieuwe stuur zit, heb ik dan nog een reserve QR1 Lite, want die vind ik er toch wel breekbaar uitzien en aanvoelen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Card Nox
@OFV, als je voor single screen gaat minimaal 32" ultrawide. Curved heeft theoretisch een klein voordeel maar is verwaarloosbaar imho.

@Kalder, dat was wellicht wat kort door de bocht van me. Een monitor is niet per definitie beter dan een TV. Als ik "nu nog plaats maken en een tv zoeken" lees denk ik dan al snel aan een 43 a 50" TV die op enige afstand van de bestuurder geplaatst gaat worden. Als je dan een realistische FOV instelt wordt het een lastig verhaal.

Mbt jou situatie een 43" achter de wheelbase...lastig te beoordelen. Zit de wheelbase voor het scherm kan ik me er iets bij voorstellen (alla Boosted Media) maar als je het complete scherm kunt zien denk ik dat je POV wellicht 'onrealitisch' staat of dat je wellicht veel van je dak/de lucht zult zien.

Zaken die een 'goede ervaring' (is persoonlijk) maken zijn voor mij:
  • correcte FOV
  • correcte POV
  • Hz/input lags
  • kwaliteit van het scherm zoals resolutie,kleuren,hdr blabla
@Gekke henk, mbt scherm aan rig of losstaand. Ik had het eerst aan mijn rig met een 32" uwd, maar merkte bij goede curb actie wel wat trillingen in mijn monitor. Toen ik naar triples ging besloten een losse stand te kopen. Niet enkel geen trillingen meer, maar heb nu ook de PC aan de Monitor stand gemaakt dus ook daar 0 trillingen en aanpassingen zijn eenvoudiger te maken. Al is dat laatste een non argument voor mij omdat ik het 1x instel en er dan vanaf blijf.

@ik222, Ik heb 3x 27" en wel vrij strak achter mijn stuur, maar met hetzelfde uitgangspunt als jij; de uiteindes van de beelden moeten op ~90c vanaf mij zitten zodat ik een 180c beeld voor me heb.

Leuk filmpje mbt FOV die wel een paar goede punten maakt en het niet te moeilijk uitlegd.
YouTube: Sim Racing Field of View (FOV) - Sim Racing Explained Quick!
Meer details in de gelinkte Empty Box film.
YouTube: Fix Your Field of View & the Sense of Speed "Lie" (Sim Racing Tips)

ps. mijn setups door de tijd heen, ik race pas 1.5 vd 5 jaar met correct FOV :X. Pijnlijk om zo door de foto's te gaan en te zien met welke FOVs ik heb gereden, achja, het is een leerproces :+

2017-Aug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zzcFdkxIYDqnCldS2Sgok0zyHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYVqYSckSzIJWKsLf8QG83Zr.jpg?f=fotoalbum_large

2017-Sep
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_B6MyoSzBdiN1T2d_DVlqLs1Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcUzZlGRl3F9Y5hEi8ezwsVt.jpg?f=fotoalbum_large

2018-Aug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JorwSWNMaZwe4L2WVE1yl9hk6XE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5joaZZIZjQEQY80hSU0ACaW3.jpg?f=user_large

2021-Mar, hier begon ik met juiste POV te racen. Was erg wennen maar is zoveeeeel beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-deYE46Q6R-n0iaJ8yEeSGBYOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y24mlTz5r1IbPGCec3uIkyHy.jpg?f=fotoalbum_large

2022-Feb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FECQyuqhKpG8YYJiQ8b9IOaM98A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ckDJdsqeFUE1zVwVcQFAyt4E.jpg?f=user_large

ps. voor de oplettende lezer, dit is niet de laatste stand. Heb nu DD1 ipv CSW2.5 en heb de PC inmiddels aan de monitorstand vastgemaakt ipv aan de simrig zelf zoals op bovenstaande foto.

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 27-11-2022 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietz0r
Lang getwijfeld of de fanatec v3 een upgrade zou zijn vanaf mn thrustmaster t LCM. Uiteindelijk bedacht van niet. Heb nu de Vrs pedals besteld. Ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
[...]

Ik neig ook naar een TV anders. Een 4k met VRR (vaak OLED of betere LCD) is vele malen voordeliger dan dezelfde screen estate als monitor. BV een 32:9 kost je zomaar 1.500 euro. Rond de 700 euro heb je al een fatsoenlijke LCD waarmee je meer immersie zou kunnen bereiken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mL7nxVfYXwGQJpLBeggnHtz5RzY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7qqr15yCcPj55ZRBHnyEY3Cp.png?f=fotoalbum_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Altijd leuk, gamen met een tv met >50ms delay 😉 (ik weet het, lang niet allemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Darkangle schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:24:
Altijd leuk, gamen met een tv met >50ms delay 😉 (ik weet het, lang niet allemaal).
Ook niet alle monitoren zijn geschikt voor gaming hoor, je hebt ook slechte monitoren met veel delay.
Het is in ieder geval ten zeerste aan te raden om een game TV óf game monitor te nemen voor sim racing.
En bij TV's niet vergeten om alle beeldverbeteraars uit te zetten voor minder delay of gewoon gamemode gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 28-11-2022 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

pietz0r schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:40:
Lang getwijfeld of de fanatec v3 een upgrade zou zijn vanaf mn thrustmaster t LCM. Uiteindelijk bedacht van niet. Heb nu de Vrs pedals besteld. Ben erg benieuwd
Ik heb ze ook. Was eerst met de rode veer begonnen omdat ik weinig travel wel een goed idee vond en dat je wat kracht kon zetten. Uiteindelijk terug gegaan naar de blauwe veer maar met een wat hoge preload en dat voelt echt veel beter en kan alsnog flink wat kracht zetten als ik dat wil.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Señor Sjon, zie mijn reactie van gisteren voor verdere uitleg ;)
Card Nox in "Racesturen, servo's en pedalen"

Het kan zeker wel, heb zelf ook 3,5j op een 43" FHD, 60Hz TV gegamed :)
Pagina: 1 ... 101 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.