This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Klopt allemaal, maar als iemand zomaar een tv kiest vanwegen "groot" voor goedkoop, is de kans wel vele malen groter dat we een 60 a 70ms beest vinden. Met een monitor is die kans iig al een stuk minder (mind you, a fool and his money are easily parted).Señor Sjon schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:17:
[...]
Dat kan net zo goed bij een brakke monitor. Ik heb een 144Hz gaming monitor, maar VA-smear blijft wel een dingetje.
Edit: En ik vergeet inderdaad altijd dat mensen niet eens capabel zijn om de post processing uit te zetten (zoals iemand ook al aangaf hier) op de nieuwere TV's. Afgezien van soap effect, als techie onvoorstelbaar dat mensen vrolijk al die meuk aan laten....
[ Voor 20% gewijzigd door Darkangle op 28-11-2022 11:31 ]
Verreweg superieur aan een monitor in veel opzichten.
- goedkoop (vergeleken met monitor met dezelfde functies)
- geen IPS glow
- geen backlightbleed
- goede kleurweergave
- HDMI 2.1, Gsync en Freesync, VRR, 4K, 120FPS.
- input lag van 13ms
Bij de sim heb ik nu een 42inch oled en dat gaat prima
[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 28-11-2022 11:46 ]
VR krijg je alleen potentieel wel weer met ander leuk 'gezeik' te maken. Zoals nog meer GPU-kracht nodig en soms de tracking verliezen in een minder goed verlichte kamer (alleen van toepassing bij VR-sets zonder externe sensoren / lighthouses).
Feli, en jammer dat je hem besteld heb.. Als vandaag UPS niet slechts alleen de Quick Release leverde maar ook mijn nieuwe stuur, had je hem van me kunnen overnemenDynazap schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:22:
Zo, dat ging snel.
Op Black Friday m'n stuurtje gekocht.. en vandaag stond er een UPS busje voor de deur .
[Afbeelding]
Ga ik nu nog maanden wachten of toch een tussenoplossing zoeken?
Diy doet me wel denken aan mijn jeugd, als je wist dat je iets ging krijgen dan kon je ook niet wachten en wilde je het NU hebben!'
We worden ouder, maar op sommige vlakken absoluut niet volwassener!
heeft weinig met niet volwassen te maken in een hoop gevallen. Ik kan bv alle werkzaamheden zelf verrichten die nodig zijn om een tweede keuken in ons nieuwe huis te bouwen. Maar ook al ben ik met pensioen, sommige weken spendeer ik (sporadisch) toch nog wel 80-120 uur aan de zaak (moet dingen regelen in buitenland, de client vind het noodzakelijk dat ik daar aanwezig ben voor de face to face, niet een persoon waar je nee tegen zegt).pilskes schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:12:
Nu ik eindelijk de keuze heb gemaakt wat ik wil aanschaffen, frustreerd het me toch wel dat een belangrijk onderdeel niet leverbaar is..
Ga ik nu nog maanden wachten of toch een tussenoplossing zoeken?
Diy doet me wel denken aan mijn jeugd, als je wist dat je iets ging krijgen dan kon je ook niet wachten en wilde je het NU hebben!'
We worden ouder, maar op sommige vlakken absoluut niet volwassener!
Ipv wachten of het uit te slepen huur ik dan maar een contractor in, met pijn in mijn hart. Hetzelfde met gaming gear. Als ik iets wil of nodig heb dan buigen we even wat dingen om zodat het asap geregeld is.
Moraal van het verhaal: tijd is je kostbaarste bezit. Hoe ouder je word hoe meer luxe je je kan veroorloven om gewoon geld tegen tijd te wisselen.
Ergens op wachten is zonde van je tijd.
Misschien wat extreem, maar ik heb altijd een grote tijdsnood. Dus heb er gedwongen over na moeten denken (aka, compromises maken, gezien ik normaal altijd alles zelf wil doen).
Wat voor materiaal is dat? Alcantara? Suede?Kalder schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:21:
Damn, en ik dacht dat mijn stuurtje al ver versleten was voordat ik hem naar Fanatec stuurde en een nieuwe kreeg, deze van Kie25 van Youtube is nog 1000× erger
[Afbeelding]
Rubber, maar van enorm slechte kwaliteit, veel te zacht en slijt veel te snel.Flying Hawkic schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:06:
[...]
Wat voor materiaal is dat? Alcantara? Suede?
Dat zwarte wat je onder het rubber ziet is het plastic waar het rubber omheen zit

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 30-11-2022 10:08 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Wow... Ik heb mijn Thrustmaster T300 al 1,5 jaren in gebruik (ook een soort van rubber), meerdere keren enkele uren per week, en daar is letterlijk nog niets aan te zien. Ga hem binnenkort trouwens verkopen (heb een Simucube 2 Pro besteld).Kalder schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:07:
[...]
Rubber, maar van enorm slechte kwaliteit, veel te zacht en slijt veel te snel.
Dat zwarte wat je onder het rubber ziet is het plastic waar het rubber omheen zit
:strip_exif()/f/image/NFH5k4fsrRLDB8p6OcgA0EmN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uroo2Sr9TENW2V6244x6x1ER.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja ik begrijp dan ook totaal niet dat Fanatec voor deze kwaliteit rubber heeft gekozen voor het GT DD Pro stuurtje... Het McLaren GT3 stuur lijkt wel betere kwaliteit rubber te hebben, maar ook dat rubber is voor mij reden genoeg om voor een stuur met leer eromheen te gaan, mijn volgende stuurtje wordt de Formula V2.5 (de niet X variant heeft leer) en de grips van dat stuur zijn te vervangen met 3D geprinte grips met wat niet al te ingewikkeld DIY werk (die grips zijn alleen natuurlijk niet officieel, pineapple grips heette dat uit mijn hoofd)Flying Hawkic schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:11:
[...]
Wow... Ik heb mijn Thrustmaster T300 al 1,5 jaren in gebruik (ook een soort van rubber), meerdere keren enkele uren per week, en daar is letterlijk nog niets aan te zien. Ga hem binnenkort trouwens verkopen (heb een Simucube 2 Pro besteld).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik moet mijn Fanatec DD1 nog installeren maar kon bij bestelling van de bundel de noodstop niet bestellen wegens niet beschikbaar. Is ondertussen wel beschikbaar.
Zijn er trouwens ook (goedkopere) DIY opties?
Stekkerdoos met schakelaar / stekkerschakelaar waar de voeding in gaat, bijvoorbeeld:Zijn er trouwens ook (goedkopere) DIY opties?
https://www.kabelshop.nl/...011013-i12493-t49946.html
Ik gebruik de noodknop. Maar eigenlijk alleen voor power button function.Ekfad schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:13:
Wie heeft er hier allemaal een noodstop op zijn DD staan?
Ik moet mijn Fanatec DD1 nog installeren maar kon bij bestelling van de bundel de noodstop niet bestellen wegens niet beschikbaar. Is ondertussen wel beschikbaar.
Nog nooit als nood knop gebruikt
Bij een Simucube is een noodstop nodig, anders doet ie het gewoon niet.Ekfad schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:13:
Wie heeft er hier allemaal een noodstop op zijn DD staan?
Heb ‘m twee keer gebruikt tot nu toe. Door een crash van iRacing sloeg de base op hol en bleef maar rondjes draaien. De eerste keer was ik niet snel genoeg en ging m’n usb verlengkabel aan gort. De tweede keer kon ik het stuur met 1 hand vasthouden en met de andere de knop indrukken.
Laatst was er nog iemand op de discord die 3 schermen beschadigd had door een rondslingerende usb kabel.
Het kan dus wel degelijk mis gaan. De oplossing van een stekkerdoos of stopcontact met schakelaar kan natuurlijk ook prima werken. Als je er maar goed bij kan.
Dat van die kabel is dan enkel voor stuurwielen met draad maar niet voor draadloze?correcto schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:11:
[...]
Bij een Simucube is een noodstop nodig, anders doet ie het gewoon niet.
Heb ‘m twee keer gebruikt tot nu toe. Door een crash van iRacing sloeg de base op hol en bleef maar rondjes draaien. De eerste keer was ik niet snel genoeg en ging m’n usb verlengkabel aan gort. De tweede keer kon ik het stuur met 1 hand vasthouden en met de andere de knop indrukken.
Laatst was er nog iemand op de discord die 3 schermen beschadigd had door een rondslingerende usb kabel.
Het kan dus wel degelijk mis gaan. De oplossing van een stekkerdoos of stopcontact met schakelaar kan natuurlijk ook prima werken. Als je er maar goed bij kan.
Heb een Simucube besteld en vroeg mij inderdaad al af of die noodstop ooit wordt gebruikt en of je er op tijd bij kunt als je hem nodig zou hebben.
Zijn de krachten zo extreem dat je hem moet gebruiken bij een crash tegen de muur bv.? Wanneer kan je je pijn doen aan het stuur?
DD2 hier. Vorige week voor de lol een paar rally combos uitgeprobeerd in pc2 met een vriend.Flying Hawkic schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:33:
[...]
Dat van die kabel is dan enkel voor stuurwielen met draad maar niet voor draadloze?
Heb een Simucube besteld en vroeg mij inderdaad al af of die noodstop ooit wordt gebruikt en of je er op tijd bij kunt als je hem nodig zou hebben.
Zijn de krachten zo extreem dat je hem moet gebruiken bij een crash tegen de muur bv.? Wanneer kan je je pijn doen aan het stuur?
Op een gegeven moment raakte ik de controlle kwijt, en knalde vol in op de muur. Ik heb de ffb staan exact zoals de forums aan raden per spel, alleen geen rally stuur maar een f1 v2.5.
Het stuur draaide zo snel om zijn as dat ik de crash zag aankomen, begon met handen terug te trekken, crash, en stuur volledig om zijn as heen en vrolijk een poging om door de bovenkant van mijn knokkel heen te draaien.
Zo snel ging dat, knokkel geraakt terwijl ik voor de crash al los en terug bewoog.
En ja, vel was gestript en bloeden als een rund 😆.
Pijn doen is dus iig al heel erg snel, vooral als je een idioot achter het stuur parkeerd.
Aw, pijnlijk. Maar dat kwam dus omdat je je handen van het stuur had gehaald? Als je het stuur in je handen had gehouden, dan had het stuur je hand niet kunnen raken? Of hoe kan je dit voorkomen?Darkangle schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:50:
[...]
DD2 hier. Vorige week voor de lol een paar rally combos uitgeprobeerd in pc2 met een vriend.
Op een gegeven moment raakte ik de controlle kwijt, en knalde vol in op de muur. Ik heb de ffb staan exact zoals de forums aan raden per spel, alleen geen rally stuur maar een f1 v2.5.
Het stuur draaide zo snel om zijn as dat ik de crash zag aankomen, begon met handen terug te trekken, crash, en stuur volledig om zijn as heen en vrolijk een poging om door de bovenkant van mijn knokkel heen te draaien.
Zo snel ging dat, knokkel geraakt terwijl ik voor de crash al los en terug bewoog.
En ja, vel was gestript en bloeden als een rund 😆.
Pijn doen is dus iig al heel erg snel, vooral als je een idioot achter het stuur parkeerd.
'Beste' oplossing: handen naar buiten loslaten, i.p.v. terugtrekken. Een rond stuur scheelt ook, dan kan de buitenkant van het stuur je in elk geval geen pijn doen.
Gezien het een f1 stuur was, en er no way in hell is dat je betrouwbaar kracht can matchen met die snelheid en kracht, is loslaten de enige optie.Flying Hawkic schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:55:
[...]
Aw, pijnlijk. Maar dat kwam dus omdat je je handen van het stuur had gehaald? Als je het stuur in je handen had gehouden, dan had het stuur je hand niet kunnen raken? Of hoe kan je dit voorkomen?
Vasthouden met dat stuur geeft meer problemen. Een rond rally stuur had waarschijnlijk beter geweest. Maar de schiep in mij verdomdt het om zo veel neer te leggen voor dat stuurtje (175, moet je de binnenkort vervangen quick release erbij kopen en vervoer, zit je rond de 300... Gekkenwerk).
dat dusdhrto schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:02:
Stuur vast blijven houden was waarschijnlijk geen optie, vanwege de krachten.
'Beste' oplossing: handen naar buiten loslaten, i.p.v. terugtrekken. Een rond stuur scheelt ook, dan kan de buitenkant van het stuur je in elk geval geen pijn doen.
Correct. Da’s weer een voordeel van een draadloos stuurtje.Flying Hawkic schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:33:
[...]
Dat van die kabel is dan enkel voor stuurwielen met draad maar niet voor draadloze?
Het gaat meestal zo snel dat je geen tijd hebt om die knop in te drukken. Het is meer om het draaien van de base te kunnen stoppen nadat je het stuur hebt losgelaten.Heb een Simucube besteld en vroeg mij inderdaad al af of die noodstop ooit wordt gebruikt en of je er op tijd bij kunt als je hem nodig zou hebben.
In iRacing heb ik de laatste tijd niet meer gehad dat het stuur bij normaal rijden extreme bewegingen maakte. Daar hebben ze in deze game het een en ander voor aangepast, met name bij crashes. Die extreme pieken qua kracht en draaisnelheid filteren ze er uit. Maar het is nog steeds mogelijk. Las laatst nog over iemand die z’n hand had gebroken…
Bij GT7 is dat ook een groot probleem, bij ACC heb ik er minder last van.Señor Sjon schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:00:
Ik heb een paar keer in rFactor en AC dat het stuur op het rechte stuk gaat pendelen. Laat je hem dan los... succes met vangen.
Ik heb nog nooit een DD ervaren (zit nu op de T300RS) dus wellicht kan ik mij geen beeld vormen van de mogelijke krachtendhrto schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:02:
Stuur vast blijven houden was waarschijnlijk geen optie, vanwege de krachten.
En dat loslaten is enkel als je een onvermijdelijke crash met de muur ziet aankomen?
Ik heb zelf een Fanatec Podium Racing Wheel F1 die met de "high torque" key tot 20 nm gaat. Die key zit wel achteraan in de stuurmotor maar toch race ik "maar" op 40%. Op 100% force feedback is gewoon onaangenaam. Dat is té krachtig. Ik ken ook niemand die met een 20 nm stuur op 100% feedback racet. Ik hoor je je al afvragen, waarom koop je dat dan? Omdat een krachtig stuur wel veel betere feedback geeft waardoor je 't minste voelt. Het internet staat vol verhalen van mensen die hun duimen breken bij een crash in game als ze racen op 20 nm. Op 40% voel je uiteraard een aardige schok, maar niks waarbij je jezelf kwetst.Flying Hawkic schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:50:
[...]
Ik heb nog nooit een DD ervaren (zit nu op de T300RS) dus wellicht kan ik mij geen beeld vormen van de mogelijke krachten.
En dat loslaten is enkel als je een onvermijdelijke crash met de muur ziet aankomen?
Der is ook geen race auto tegenwoordig die krachten hoger dan 10-12 Nm genereren aangezien de meeste autos allemaal powersteering hebben. Dus 20 Nm is ook helemaal niet realistisch tenzij je wat klassieke autos gaat proberen. 10-12 Nm is btw nog best een hoge krachtH1MSELF1SH schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:39:
[...]
Ik heb zelf een Fanatec Podium Racing Wheel F1 die met de "high torque" key tot 20 nm gaat. Die key zit wel achteraan in de stuurmotor maar toch race ik "maar" op 40%. Op 100% force feedback is gewoon onaangenaam. Dat is té krachtig. Ik ken ook niemand die met een 20 nm stuur op 100% feedback racet. Ik hoor je je al afvragen, waarom koop je dat dan? Omdat een krachtig stuur wel veel betere feedback geeft waardoor je 't minste voelt. Het internet staat vol verhalen van mensen die hun duimen breken bij een crash in game als ze racen op 20 nm. Op 40% voel je uiteraard een aardige schok, maar niks waarbij je jezelf kwetst.
Wat jij aangeeft is volgens mij wat ik bij de meeste simracers met veel ervaring lees en dat is dat je de restand van de kracht gebruikt om details te genereren zodat je geen last krijgt van clipping

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Bij de meeste webschops doen ze het allemaal in 1 doos, tenzij een deel nagestuurd moet worden.
Wel, ik had begrepen dat je met een hoge piek ook meer subtiele details voelt op lage sterkte door dynamic range?H1MSELF1SH schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:39:
[...]
Ik heb zelf een Fanatec Podium Racing Wheel F1 die met de "high torque" key tot 20 nm gaat. Die key zit wel achteraan in de stuurmotor maar toch race ik "maar" op 40%. Op 100% force feedback is gewoon onaangenaam. Dat is té krachtig. Ik ken ook niemand die met een 20 nm stuur op 100% feedback racet. Ik hoor je je al afvragen, waarom koop je dat dan? Omdat een krachtig stuur wel veel betere feedback geeft waardoor je 't minste voelt. Het internet staat vol verhalen van mensen die hun duimen breken bij een crash in game als ze racen op 20 nm. Op 40% voel je uiteraard een aardige schok, maar niks waarbij je jezelf kwetst.
Dat klopt ja. Ik had 10 jaar geleden een Logitech G29 die godvruchtig overleden is enkele jaren geleden. Het simracen kriebelde al langer dus enkele weken terug een DD stuurtje gekocht, pedalensetje, rig, monitor stand, nieuwe gamepc en 3 monitors. Het verschil met die G29 is dag en nacht! Zelfs op 40% voel je subtiele details. En dan bedoel ik niet de curb maar echt details zoals oneffenheden in het circuit.Flying Hawkic schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:25:
[...]
Wel, ik had begrepen dat je met een hoge piek ook meer subtiele details voelt op lage sterkte door dynamic range?
[ Voor 5% gewijzigd door H1MSELF1SH op 30-11-2022 21:24 ]
Welke DD heb je gekocht?H1MSELF1SH schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:59:
[...]
Dat klopt ja. Ik had 10 jaar geleden een Logitech G29 die godvruchtig overleden is enkele jaren geleden. Het simracen kriebelde al langer dus enkele weken terug een DD stuurtje gekocht, pedalensetje, rig, monitor stand, nieuwe gamepc en 3 monitors. Het verschil met die G29 is dag en nacht! Zelfs op 40% voel je subtiele details. En dan bedoel ik niet de curb maar echt details zoals oneffenheden in het circuit.
Ik heb 2x de trippel wheel bundel besteld tijdens black friday en dat kwam in 22 pakketjes
Doordat er veel verzendkosten worden gerekend was die 2x trippel wheel bundel wel een erg goede deal, uiteindelijk heb ik zelf het 911 GT3 stuur en het McLaren stuur gehouden en de rest doorverkocht. Ik heb alles ruim onder de black friday prijs aangeboden en het was allemaal zo verkocht.
Uiteindelijk heb ik voor het 911 GT3 en het McLaren stuur met QR1 maar 422 euro betaald. Zou ik beide stuurtjes tijdens black friday los gekocht hebben zou dat 890 euro zijn.
Gewoon uit interesse, waarom koop je het om daarna met verlies door te verkopenschumi1986 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:28:
Waarom ze bij Fanatec altijd elk onderdeel apart verzenden is bij mij ook een raadsel, misschien makkelijk met order verzamelen en verzenden voor hun maar daardoor betalen klanten wel forse verzendkosten.
Ik heb 2x de trippel wheel bundel besteld tijdens black friday en dat kwam in 22 pakketjes
Doordat er veel verzendkosten worden gerekend was die 2x trippel wheel bundel wel een erg goede deal, uiteindelijk heb ik zelf het 911 GT3 stuur en het McLaren stuur gehouden en de rest doorverkocht. Ik heb alles ruim onder de black friday prijs aangeboden en het was allemaal zo verkocht.
Uiteindelijk heb ik voor het 911 GT3 en het McLaren stuur met QR1 maar 422 euro betaald. Zou ik beide stuurtjes tijdens black friday los gekocht hebben zou dat 890 euro zijn.
Hangt ervan af hoe je verlies beschrijft natuurlijk. Door de bundel deal had hij een goedkopere prijs (30% korting). Als je dan snel je centen terug wil kan je beter een beetje onder de normale prijs verkopen.Flying Hawkic schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:04:
[...]
Gewoon uit interesse, waarom koop je het om daarna met verlies door te verkopen?
Ik heb nog getwijfeld om het te doen en uiteindelijk na een boze blik van de vrouw toch maar niet gedaan. Nu een beetje spijt van
PU flex werkplaatshandschoenen. Die gebruikte ik in mijn alcantara tijd. Dirt cheap (euro per paar in een bundel ofzo) en lieten de boel hier netjes heel. Ook ademen die nog normaal, zodat je geen warme klauwen krijgt.Flying Hawkic schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:05:
Heeft iemand hier trouwens suggesties voor sim racing handschoenen te kopen? Ik heb een alcantara stuur gekocht, dus zoals ik het heb begrepen, is het dan verstandig om handschoenen te gebruiken.
Ik reed zelf altijd met een wat ademende variant van Mechanix. In Amersfoort zit een winkel waar je ze kan bekijken.Flying Hawkic schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:05:
Heeft iemand hier trouwens suggesties voor sim racing handschoenen te kopen? Ik heb een alcantara stuur gekocht, dus zoals ik het heb begrepen, is het dan verstandig om handschoenen te gebruiken.
https://www.gearpoint.nl/nl/brands/mechanix-wear/
[ Voor 30% gewijzigd door RKD op 01-12-2022 09:28 ]
Ik heb goedkope mountain bike (mtb) handschoenen gekocht met zo min mogelijk rubber, aangezien rubber op rubber ook aardig gaat schuren. Maar als ik naar Kie25's stuurtje kijk denk ik niet dat handschoenen de slijtage van een GT DD Pro stuur tegen kunnen gaan, hoe lang alcantara het volhoud durf ik je niet te zeggen, weet wel dat mijn volgende stuurtje er één met leer wordt.Flying Hawkic schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:05:
Ik gebruik de Superlight Gloves van Abruzzi Racewear. Ze zitten super comfortabel, het alcantara op mijn Rexing Timun blijft mooie en ik heb nog geen slijtage plekken gezien.Flying Hawkic schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:05:
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Omdat leer een dierlijk product is? Of is het vooral voor looks en feel? (Waarbij veel mensen dan weer handschoenen dragen)
Ik wil geen discussie starten wat beter is maar ben benieuwd waarom mensen kiezen voor alcantara
[ Voor 22% gewijzigd door Nederlandhc op 01-12-2022 09:56 ]
In mijn geval: heel eenvoudig, omdat het stuur dat ik heb gekocht enkel beschikbaar is in alcantaraNederlandhc schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:56:
Waarom eigenlijk de keuze voor alcantara tov leer?
Omdat leer een dierlijk product is? Of is het vooral voor looks en feel? (Waarbij veel mensen dan weer handschoenen dragen)
Ik wil geen discussie starten wat beter is maar ben benieuwd waarom mensen kiezen voor alcantara
https://simucube.com/simucube-tahko-gt-21-black-edition/
Er zijn bij mijn weten niet bijzonder veel sturen in leer. Veelal rubber of alcantare/suede, vind ik.
Fox Flexair:Flying Hawkic schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:05:
https://www.foxracing.com...r=001&dwvar_27180_size=XL
Goeie grip, dun en luchtdoorlatend.
Omdat ie bij mijn F1 stuur zat? (F1 2021 LE). Heb de ielige grips van dat stuur vervangen voor Pineapple chunky leather grips and dat voelt een heel stuk beter aan met leer.Nederlandhc schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:56:
https://simucube.com/simucube-activepedal-set-of-3/
[ Voor 9% gewijzigd door Xenophoben op 01-12-2022 14:20 ]
Alcantara geeft over het algemeen wat meer grip dan leer. Ik had de Podium Porsche GT3 eerder ook in het leer maar leer slijt ook en dat gaat er nog beroerder uit zien dan de slijtage bij alcantaraNederlandhc schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:56:
Het is een "prestige" projectje wat waarschijnlijk voornamelijk als doel heeft "kijk eens hoe ver wij kunnen piesen". Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit de illusie heb gehad dat dit goedkoop ging worden.Xenophoben schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:15:
De prijs van de simucube active pedalen is bekend.. wat een geld voor kleine actuators bevestigd aan pedalen.. jeez... als je bedenkt dat ik mijn SFX100 voor nog geen 2000 euro kon bouwen zie ik echt niet in hoe men hier meer dan 6000 euro voor durft te vragen...
https://simucube.com/simucube-activepedal-set-of-3/
Wel opvallend, toen Fanatec met het BMW stuur kwam was men er op de socials van overtuigd dat het stuur 4 a 5K moest gaan kosten en viel men over elkaar heen om dat als belachelijk te bestempelen maar bij een Simucube zie je dat dan weer niet gebeuren terwijl dit natuurlijk gewoon "absurde" prijzen zijn... aan de andere kant, ze zullen er ongetwijfeld wel weer genoeg van verkopen
En natuurlijk ook gewoon mooi dat er merken als een Simucube zijn die de luxe hebben om dit soort dingen te kunnen doen.
[ Voor 49% gewijzigd door R2D2 op 01-12-2022 14:55 ]
Dit kan ik wel tegenspreken.R2D2 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:44:
Wel opvallend, toen Fanatec met het BMW stuur kwam was men er op de socials van overtuigd dat het stuur 4 a 5K moest gaan kosten en viel men over elkaar heen om dat als belachelijk te bestempelen maar bij een Simucube zie je dat dan weer niet gebeuren terwijl dit natuurlijk gewoon "absurde" prijzen zijn... aan de andere kant, ze zullen er ongetwijfeld wel weer genoeg van verkopen
Zit je in de Simucube Discord? Ik heb letterlijk nog niemand gelezen die ze gaat kopen en iedereen is zeker teleurgesteld en bestempelt de prijs zeker als veel te hoog.
Langs de andere kant, de prijs is wellicht zo hoog omdat ze onvoldoende stock hebben om aan een grote vraag te voldoen, en ook omdat ze weten dat er steeds een niche is die dit zal betalen. Ze kunnen en willen er op dit moment geen mainstream product van maken wellicht. En dat zal het wellicht nooit worden.
Net als dat elke fatsoenlijke sturenboer tegenwoorden een DD base heeft voor een redelijke prijs. Dat heeft ook even geduurd.
Ik heb stuurtjes zowel leer, alcantara en gegoten (rubber) grips. Maar Ik rij zelf alleen met de Rexing Timun en die heeft enkel alcantara.Nederlandhc schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:56:
Dat gevoel deel ik met je.R2D2 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:44:
Het is een "prestige" projectje wat waarschijnlijk voornamelijk als doel heeft "kijk eens hoe ver wij kunnen piesen". Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit de illusie heb gehad dat dit goedkoop ging worden.
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
- Fanatec Podium Racing Wheel F1
- Fanatec ClubSport V3 pedalenset
- Sim-Lab GT1 Evo rig
- Sparco Sprint stoel van Sim-Lab
- Sim-Lab triple monitor stand
- 3 32" monitors
- Nieuwe gamepc met onder andere een AMD 5800X, 64 GB RAM, RTX 4080
*Kuch*Flying Hawkic schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:25:
[...]
Dit kan ik wel tegenspreken.
Zit je in de Simucube Discord? Ik heb letterlijk nog niemand gelezen die ze gaat kopen en iedereen is zeker teleurgesteld en bestempelt de prijs zeker als veel te hoog.
Langs de andere kant, de prijs is wellicht zo hoog omdat ze onvoldoende stock hebben om aan een grote vraag te voldoen, en ook omdat ze weten dat er steeds een niche is die dit zal betalen. Ze kunnen en willen er op dit moment geen mainstream product van maken wellicht. En dat zal het wellicht nooit worden.
geen DD?H1MSELF1SH schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:28:
[...]November was een dure maand.
- Fanatec Podium Racing Wheel F1
- Fanatec ClubSport V3 pedalenset
- Sim-Lab GT1 Evo rig
- Sparco Sprint stoel van Sim-Lab
- Sim-Lab triple monitor stand
- 3 32" monitors
- Nieuwe gamepc met onder andere een AMD 5800X, 64 GB RAM, RTX 4080
@H1MSELF1SH, dat was inderdaad een dure maand (voor mijn doen).
Toch wel. De Podium Racing Wheel F1 gebruikt de DD1 (20 nm) van Fanatec zoals @Card Nox al aan gaf.
Zie ook https://simracereviews.co...c-podium-racing-wheel-f1/
[ Voor 14% gewijzigd door H1MSELF1SH op 01-12-2022 18:02 ]
xe kuch was dat hij aangaf niemand te kennen die de pedalen koopt 😉H1MSELF1SH schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:00:
[...]
Toch wel. De Podium Racing Wheel F1 gebruikt de DD1 (20 nm) van Fanatec zoals @Card Nox al aan gaf.
Zie ook https://simracereviews.co...c-podium-racing-wheel-f1/
Altijd irritant die pakjes die "verdwijnen". Het moet toch ergens naar toe zijn, vraag ik mij dan af. Het kan toch niet in lucht opgegaan zijn. Het moet ergens liggen of iemand moet het hebben. Maar misschien heb ik te weinig verstand van hoe die logistieke keten loopt.superduper schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:05:
getver, het lijkt erop dat UPS mijn stuurtje is kwijtgeraaktKreeg dinsdag de QR binnen en het stuurtje had het depot in utrecht niet verlaten. Nu 3 leveringsafspraken later vertrekt hij nog steeds niet uit het depot..
Het is net als sokken in de wasmachine.... je gooit er 2 in, er komt er 1 uit en die andere zie je nooit meer terugFlying Hawkic schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:31:
[...]
Altijd irritant die pakjes die "verdwijnen". Het moet toch ergens naar toe zijn, vraag ik mij dan af. Het kan toch niet in lucht opgegaan zijn. Het moet ergens liggen of iemand moet het hebben. Maar misschien heb ik te weinig verstand van hoe die logistieke keten loopt.
Wat een geluk dat ik nooit de was doe dankroegtijger schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:00:
[...]
Het is net als sokken in de wasmachine.... je gooit er 2 in, er komt er 1 uit en die andere zie je nooit meer terug
Alcantara zou meer grip moeten geven dan glad leer. Ik vind het helemaal niets op een stuur. Mijn eerste Fanatec stuur had het ook en ik was zeer blij dat ik kort erna de F1 2020 LE kon kopen die leer had. In mijn echte auto heb ik deels leer en deels Alcantara en het liefst stuur ik hem vandaag nog weg om het alcantara te vervangen door leer. Maar aangezien het een daily is, is dat voorlopig geen optie.Nederlandhc schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:56:
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Hij vind de Thrustmaster t300 rs gt een mooi stuur om mee te beginnen maar ik las her en der over koelingsproblemen. Is dat echt zo erg als sommigen aangeven? Ik lees ook dat anderen er zonder problemen erg veel plezier mee hebben.
Ja dat verschilt inderdaad heel erg. Ik heb er 2 gehad, beide terug gestuurd omdat ze midden in een race uitvielen na ruim uur gebruik. Dus als je mij vraagt, troep. Maarja, wat ik al zei: n=1 hier.Edwinlzv schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:27:
Ik heb een vraagje voor mijn buurjongen die ook met racen wil beginnen.
Hij vind de Thrustmaster t300 rs gt een mooi stuur om mee te beginnen maar ik las her en der over koelingsproblemen. Is dat echt zo erg als sommigen aangeven? Ik lees ook dat anderen er zonder problemen erg veel plezier mee hebben.
Als je een beetje handig bent zou je wellicht een andere fan erin kunnen zetten. Denk dat je niet de eerste zou zijn.Edwinlzv schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:27:
Hoor alleen maar slechte verhalen over de T300. Helaas ook over de TS PC-Racer die ik heb.Edwinlzv schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:27:
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zou zoals eerder gezegd gewoon de fan vervangen. Bijv door een noctua 60mm. Of de stock fan op forced on zetten. Dat helpt ook al een hoop. Hoor daar dan bijna geen klachten meer van bij mensen die dat gedaan hebben.Edwinlzv schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:27:
Uplay: Red--Death
Toen ik problemen kreeg heb ik er inderdaad een Noctua in gezet. Daarna nooit meer issues gehad. Erg simpel te doen.rsnubje schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:12:
[...]
Zou zoals eerder gezegd gewoon de fan vervangen. Bijv door een noctua 60mm. Of de stock fan op forced on zetten. Dat helpt ook al een hoop. Hoor daar dan bijna geen klachten meer van bij mensen die dat gedaan hebben.
Ben ik niet mee akkoord. Ik gebruik de T300 RS al anderhalf jaar zonder problemen omdat ik geen boost functies gebruik en ik laat hem ook koelen als hij beslist om te koelen. Ik verkoop hem nu wel wegens een upgrade maar het is zeker een goede instapper. Beter dan Logitech en wel nog onder de prijs en markt van de DD. In zijn soort is het een zeer goed stuur. Ik ken veel anderen met hetzelfde stuur, niemand heeft problemen. De problemen die je online leest hebben vaak eerder met het gebruik ervan te maken zoals boost functies aanzetten enzo.Edwinlzv schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:41:
Deze minder positieve reacties had ik eigenlijk al wel verwacht. Helaas voor hem zal ik hem dat zo maar even vertellen.
BOOST moet je kunnen aanzetten hoor, beetje de-schuld-aan-de-gebruiker-geven-verhaal dit. Snijdt geen hout.Flying Hawkic schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:42:
[...]
Ben ik niet mee akkoord. Ik gebruik de T300 RS al anderhalf jaar zonder problemen omdat ik geen boost functies gebruik en ik laat hem ook koelen als hij beslist om te koelen. Ik verkoop hem nu wel wegens een upgrade maar het is zeker een goede instapper. Beter dan Logitech en wel nog onder de prijs en markt van de DD. In zijn soort is het een zeer goed stuur. Ik ken veel anderen met hetzelfde stuur, niemand heeft problemen. De problemen die je online leest hebben vaak eerder met het gebruik ervan te maken zoals boost functies aanzetten enzo.
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Oh wauw, is dus niet alleen de QR, maar ook de as van het stuur?schumi1986 schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:44:
Filmpje van de QR2 icm het nieuwe Bentley GT3 stuur
Dus de oude en nieuwe QR's zijn niet compatible met elkaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 04-12-2022 13:52 ]
Ik vind een vierkante as er steviger uitzien als een ronde as, en dacht dat de reden dat ze de QR2 maken is omdat zoveel mensen zeuren over de stabiliteit van de QR-lite en QR1.Darkangle schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:49:
Ik hoop dat het stabieler is dan dat dit er uit ziet (kan gewoon raar uitpakken op film)
Waar je de QR1 met een schroefje moest vastklemmen, zal dat hier niet nodig zijn denk ik.
kijk even naar het filmpje. Gaat mij niet om de vorm, meer hoe alles lijkt te wiebelen. Ik hoop op optisch bedrog (meestal) maar at face value ziet het er wibbely wobbelly timey wimey uitKalder schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:55:
[...]
Ik vind een vierkante as er steviger uitzien als een ronde as, en dacht dat de reden dat ze de QR2 maken is omdat zoveel mensen zeuren over de stabiliteit van de QR-lite en QR1.
Waar je de QR1 met een schroefje moest vastklemmen, zal dat hier niet nodig zijn denk ik.
Ben ik niet met je eens, misschien dat je dat denkt omdat het met een mobieltje is gefilmd? Als ik die 2 pinnen zie waar die aan vast lijkt te klemmen denk ik dat dit een veel betere QR zal zijn dan de QR1, maar deze schijnt wel te vereisen dat je ook de as van de wheelbase vervangt.Darkangle schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:00:
[...]
kijk even naar het filmpje. Gaat mij niet om de vorm, meer hoe alles lijkt te wiebelen. Ik hoop op optisch bedrog (meestal) maar at face value ziet het er wibbely wobbelly timey wimey uit
Nogmaals, meestal optisch bedrog, kan dat niet nog meer benadrukken of toelichten.Kalder schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:02:
[...]
Ben ik niet met je eens, misschien dat je dat denkt omdat het met een mobieltje is gefilmd? Als ik die 2 pinnen zie waar die aan vast lijkt te klemmen denk ik dat dit een veel betere QR zal zijn dan de QR1, maar deze schijnt wel te vereisen dat je ook de as van de wheelbase vervangt.
Echter, als je kijkt naar de speling tussen stuur en wheelbase in dat specifieke filmpje uit de link van hier boven naar dat reddit topic, dan zie je direct na bevestiging dat er enorm veel speling zit omdat diegene het stuur beweegt met een beweging van hem naar zich toe trekken van links naar rechts en van rechts naar links.
Speel anders dat filmpje een paar keer af, dan zie je misschien wat ik bedoel (en slecht uitleg, mijn nederlands is niet toereikend...).
Ik snap wel wat je bedoeld, maar denk dat dat inderdaad optisch bedrog is omdat het met een mobieltje gefilmd is (kan ook iets anders zijn). Hij beweegt het stuur inderdaad lichtjes naar links/rechts tijdens het monteren/demonteren maar ik denk dat de as daarbij gewoon mee draait en het dus inderdaad alleen maar zo lijkt, aan het eind van het filmpje lijkt hij volle kracht te zetten op manieren en richtingen die je nooit zou gebruiken tijdens een race, denk dat dat gewoon wat lichte flex is vanuit de wheelbase die er erger uit ziet in het filmpje dan het zal zijn in het echt (verwacht ik).Darkangle schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:09:
[...]
Nogmaals, meestal optisch bedrog, kan dat niet nog meer benadrukken of toelichten.
Echter, als je kijkt naar de speling tussen stuur en wheelbase in dat specifieke filmpje uit de link van hier boven naar dat reddit topic, dan zie je direct na bevestiging dat er enorm veel speling zit omdat diegene het stuur beweegt met een beweging van hem naar zich toe trekken van links naar rechts en van rechts naar links.
Speel anders dat filmpje een paar keer af, dan zie je misschien wat ik bedoel (en slecht uitleg, mijn nederlands is niet toereikend...).
Ze zouden denk ik een hoop klanten verliezen als ze deze QR2 zouden laten floppen doordat er flex in zit of wat dan ook.
[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 04-12-2022 14:44 ]
Niet de hele as. Het is een opzetstuk dat om de pinnen heen zit die vervangbaar is.Kalder schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:02:
[...]
Ben ik niet met je eens, misschien dat je dat denkt omdat het met een mobieltje is gefilmd? Als ik die 2 pinnen zie waar die aan vast lijkt te klemmen denk ik dat dit een veel betere QR zal zijn dan de QR1, maar deze schijnt wel te vereisen dat je ook de as van de wheelbase vervangt.
Klopt anders moet je de hele base uitelkaar halen, dat is ook geen doen natuurlijkrsnubje schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:27:
[...]
Niet de hele as. Het is een opzetstuk dat om de pinnen heen zit die vervangbaar is.
Haha, nee dat lijkt me ookKalder schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:56:
[...]
Klopt anders moet je de hele base uitelkaar halen, dat is ook geen doen natuurlijk
Met "genoeg van verkopen" doelde ik meer op, ze zullen de aantallen wel halen die ze in gedachten hebben. Zoals ik ook al aanhaalde, ik heb echt het idee dat dit een prestige projectje is van Simucube. Het is geen fabrikant die de massa bediend (ook niet met hun wheelbases ondanks dat ze in het hogere segment bekend staan als 1 van de beste opties die je kunt krijgen, het hogere segment is immers niet de massa).Flying Hawkic schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:25:
[...]
Dit kan ik wel tegenspreken.
Simucube is een merk wat de gebruiker bediend met diepe zakken en de mensen die geen compromis willen doen, Het gros valt in beide categorieên, de rest in ieder geval in 1 van de 2.
Je kunt jezelf afvragen of men de realiteit soms een beetje uit het oog verloren is met zo'n product en een dergelijk prijskaartje, je kunt het echter ook van de andere kant bekijken, het is weer iets nieuws waarbij men toch weer iets weet te vinden om uniek te zijn in de massa. Ik vind het (ondanks dat ik het ook belachelijk veel geld vind) ook wel weer gaaf dat ze het dan toch gewoon doen.
En het zou mij echt niet verbazen als men de duizend pre-orders al wel gepasseerd is inmiddels, er zijn immers hele volkstammen die het zich niet kunnen veroorloven maar ook heel veel mensen die geen nacht minder slapen om een pedaalsetje van pak hem beet 6K
En nee, ook niet actief op de discord van Simucube, ik probeer juist wat te minderen met zulke dingen zodat ik ook nog eens aan daadwerkelijk racen toe kom
[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 05-12-2022 08:00 ]
Euh, op het moment dat hij zegt "no flex" en hij beweegt met het stuurtje, zie ik toch duidelijk net iets meer flex dan volgens mij het resultaat van optisch bedrog zou kunnen zijn? Ik zie precies toch meer beweging in het stuurtje dan aan de base zelf. Moeilijk te zien op het filmpje, maar ik ben niet helemaal overtuigd. Ook in de reacties op Reddit moet je eens zoeken op "flex".schumi1986 schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:44:
Filmpje van de QR2 icm het nieuwe Bentley GT3 stuur
Ik geef de schuld zeker niet aan de gebruiker. Ik zeg alleen dat je meer kans hebt op problemen als je boost wel gebruikt. Ik zeg het, ik ken niemand die problemen heeft met zijn T300. Maar online kan je natuurlijk vanalles vinden maar dat is ook omdat de T300 populair is.stormbreaker schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:18:
[...]
BOOST moet je kunnen aanzetten hoor, beetje de-schuld-aan-de-gebruiker-geven-verhaal dit. Snijdt geen hout.
Uit mn hoofd heb ik ook BOOST aanstaan en de fan continue.
Hierbij is het de originele fan en heb ik nergens last van zover als ik weet.
Ik heb hem nu ruim een jaar in gebruik, in het begin met het standaard stuurwiel en nu ruim een half jaar met de SF1000.
De ondermaatse koeling is helaas toch de achilles hiel van de T300 & T500. Als je naar de vele foto's kijkt online zie je duidelijk dat er maar een miserabel ventilatortje in is gezet. Mijn T500 is er door die reden ook mee op gehouden (verloor bijna alle FFB na 10-15 minuten op den duur) om die reden.Flying Hawkic schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:02:
[...]
Ik geef de schuld zeker niet aan de gebruiker. Ik zeg alleen dat je meer kans hebt op problemen als je boost wel gebruikt. Ik zeg het, ik ken niemand die problemen heeft met zijn T300. Maar online kan je natuurlijk vanalles vinden maar dat is ook omdat de T300 populair is.
(Het aantal koeling mods /foto's die je online terug kan vinden is behoorlijk hoog)
Het is niet voor niets dat TM bij de TS-PC ineens met de koeling als 'selling-point' (marketing o.a. op de website en op de doos) begon te goochelen. Adequate koeling is basis imo, en niet iets om over te doen alsof het speciaal is...
[ Voor 4% gewijzigd door TiezZ_BE op 05-12-2022 10:24 ]
Nurburgring S1 kerbs en runoff zijn een hel met de QR1 in AC. Ik heb het schroefje op het gladde deel ingetaped met elektratape om van het gerammel af te zijn. Zonder schroefje is het geklapper nog erger.PatrickC schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:19:
Wat is er eigenlijk mis met de QR1? Het enige wat ik ervaar is het rammelen van de veer wanneer een keertje de curbstones te heftig neem. Voor de rest lijkt alles rock solid. Ik gebruik zelfs de schroef niet om het stuur extra vast te zetten.
Bij de CSL DD moet je de zwarte kraag losdraaien en dan kan je de as eruit trekken. Aan de andere kant zie je dan een USB-C aansluiting. Dus die zal vermoedelijk een nieuwe as krijgen bij QR2.Kalder schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:56:
[...]
Klopt anders moet je de hele base uitelkaar halen, dat is ook geen doen natuurlijk
Ja dat probeerde ik al aan te geven door te zeggen dat je de as moest vervangen (maar natuurlijk niet de complete as)Señor Sjon schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:52:
[...]
Bij de CSL DD moet je de zwarte kraag losdraaien en dan kan je de as eruit trekken. Aan de andere kant zie je dan een USB-C aansluiting. Dus die zal vermoedelijk een nieuwe as krijgen bij QR2.
Ben benieuwd wat het gaat kosten, neem aan dat ze de as en QR2 los gaan verkopen.
Niet dat het voor mij veel uit maakt, denk dat de QR1 wel voldoende is voor 8nm, zelfs met de QR-lite moet je het volgens mij wel heel bont maken om hem te slopen, al weet ik niet wat de impact is over langere tijd, heb toch al wel wat kapotte QR-lite's gezien op internet maar vraag me daarbij wel af wat voor krachten ze op het stuur gezet hebben, je moet er natuurlijk niet met je volle gewicht op gaan leunen...
Simracing op zich is toch al een niche en dan de mensen die dat kunnen én willen betalen zijn dan nog eens een kleine niche van de nicheR2D2 schreef op maandag 5 december 2022 @ 07:59:
[...]
Met "genoeg van verkopen" doelde ik meer op, ze zullen de aantallen wel halen die ze in gedachten hebben. Zoals ik ook al aanhaalde, ik heb echt het idee dat dit een prestige projectje is van Simucube. Het is geen fabrikant die de massa bediend (ook niet met hun wheelbases ondanks dat ze in het hogere segment bekend staan als 1 van de beste opties die je kunt krijgen, het hogere segment is immers niet de massa).
Simucube is een merk wat de gebruiker bediend met diepe zakken en de mensen die geen compromis willen doen, Het gros valt in beide categorieên, de rest in ieder geval in 1 van de 2.
Je kunt jezelf afvragen of men de realiteit soms een beetje uit het oog verloren is met zo'n product en een dergelijk prijskaartje, je kunt het echter ook van de andere kant bekijken, het is weer iets nieuws waarbij men toch weer iets weet te vinden om uniek te zijn in de massa. Ik vind het (ondanks dat ik het ook belachelijk veel geld vind) ook wel weer gaaf dat ze het dan toch gewoon doen.
En het zou mij echt niet verbazen als men de duizend pre-orders al wel gepasseerd is inmiddels, er zijn immers hele volkstammen die het zich niet kunnen veroorloven maar ook heel veel mensen die geen nacht minder slapen om een pedaalsetje van pak hem beet 6K
En nee, ook niet actief op de discord van Simucube, ik probeer juist wat te minderen met zulke dingen zodat ik ook nog eens aan daadwerkelijk racen toe kom
[ Voor 11% gewijzigd door Flying Hawkic op 05-12-2022 11:49 ]
Voor sommigen is het gewoon geen issue qua geld. Asetek heeft ook een set Pagani Huayra R pedalen van 2000 Euro. Als jij een sim van 40-50k hebt dan zal een setje pedalen van 2-6k niet het grootste issue zijn. Maar zoals je al aangaf, dat is de niche van de niche.Flying Hawkic schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:48:
[...]
Simracing op zich is toch al een niche en dan de mensen die dat kunnen én willen betalen zijn dan nog eens een kleine niche van de niche. Het gaat er natuurlijk niet om of je het kunt betalen, maar ook of je het wilt betalen. Het wordt een dure hobby dan (en dat is het op zich al). Maar langs de andere kant is het ook afhankelijk van je perspectief. Als je het vergelijkt met racen op een circuit, dan valt het allemaal nog wel mee, maar dat is natuurlijk niet de vergelijking die de meeste mensen (moeten) maken.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.