Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 100 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacronic-072
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-09-2024
Darkangle schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:08:
[...]
je hebt gelijk qua wat hij bedoeld. Motion rigs en monitoren beschadiging is een beruchte, maar een buttkicker is alleen trilling.
Ja, bedoel i.d.d. incl. Pc. Heb overigens ook nog sim3d rumble motoren op mijn sprints zitten, trilt ook behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:12
nickname89 schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:24:
Is er hier ervaring met het modificeren van de Fanatec V3 pedalen waarbij de clutch wordt verwijderd en de rem gepositioneerd wordt. Zoeken in dit topic en op het fanatec forum geet mij twee opties.

Eerste optie zijn 2 spacers, lijkt mij echter niet de voorkeur.
De tweede optie zijn 8 spacers en voorziet het geheel van nieuwe spacers, echter komen deze uit de VS waardoor de totale kosten circa 50 dollar bedraagt.

Hoe hebben jullie dit uitgevoerd ?
Pedalen gewoon omwisselen, geen extra materialen nodig. Hebben verschillende hier gedaan (waaronder ik) en bevalt meer dan uitstekend (staan ook foto's in dit topic iirc). Enige waar ik spijt van heb is dat ik het niet eerder heb gedaan.

EDIT: even zoeken op "wisselen", had binnen paar clicks een hit.

MTH-34 in "Racesturen, servo's en pedalen"

[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 07-11-2022 00:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Fanatec heeft een aankondiging gedaan:
> Heel veel component supply chain problemen.
> QR2 vertraagd, maar wel bijna productie klaar.
> Bentley stuur vertraagd, ze mikken nu op " H1 2023". Dus zal wel eind Q2 worden.
> CSL DD base units zijn niet leverbaar tot eind Q1 2023 ivm supply issues.

Als alternatief bieden ze met, een flinke korting, het Racing Wheel F1 weer aan. Dat is hun Formula stuurtje met APM in combinatie met een DD1. Die gaat van 1799 > 1299. Voor 1499 krijg je er ook CSP V3 pedalen bij.

Afbeeldingslocatie: https://forum.fanatec.com/uploads/457/6HGJWXUZM3MS.jpg

Bron: Click

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Luckeh schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:32:
> Bentley stuur vertraagd, ze mikken nu op " H1 2023". Dus zal wel eind Q2 worden.

Als alternatief bieden ze met, een flinke korting, het Racing Wheel F1 weer aan. Dat is hun Formula stuurtje met APM in combinatie met een DD1. Die gaat van 1799 > 1299. Voor 1499 krijg je er ook CSP V3 pedalen bij.

[Afbeelding]

Dat is wel een flinke aanbieding inderdaad, maar weet alleen niet zo goed wat je met zoveel torque moet, in de meeste gevallen is +/- 8nm toch wel meer dan voldoende? In wat voor situatie zou je de volledige 20nm torque gebruiken van zo'n DD1?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:13
Kalder schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:37:
[...]

Dat is wel een flinke aanbieding inderdaad, maar weet alleen niet zo goed wat je met zoveel torque moet, in de meeste gevallen is +/- 8nm toch wel meer dan voldoende? In wat voor situatie zou je de volledige 20nm torque gebruiken van zo'n DD1?
Het gaat om de peak force die een DD kan leveren. Continue 20nm houd je niet lang vol. Het is juist de peak force die realisme/immersie toevoegt.

Ik zou niet zeggen dat 8nm genoeg is. Maar het hangt er ook af in welk stadium van simracing je zit en natuurlijk welk spel je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023

[Afbeelding]

Ik haal uit zijn verhaal niet echt dat ze bijna klaar zijn met de QR2. Vind het ook wel raar dat ze voor de Bentley een datum durven te noemen maar voor de QR2 nog niet. Geen idee wat ze nu nog moeten fine tune maar krijg bijna gevoel dat ze 2023 niet eens gaan redden met die QR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:26

[Afbeelding]

Sinds die aankondiging ligt de site half plat of is dit toeval?
Die korting brengt me bijna aan het twijfelen om mijn fanatec set (8nm) te verkopen en deze aanbieding te pakken. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 12:42

OFV

Mijn timing is weer eens grandioos. Wil ik de overstap maken van tmx pro naar direct drive en spreekt fanatec mij het meest aan qua prijs... Uitverkocht alsof het een ps5 is.

Alternatieven voor Xbox met een GT stuur gaan al snel naar 2x zoveel geld uitgeven. Iemand nog ideeën? (nieuwe logitech g pro vind ik bijvoorbeeld ook teveel geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb een set gekocht met pedals. Ga het stuur en de pedals verkopen en houd de base zelf. Binnenkort dus een nieuwe set pedals, nieuw stuur en een in goede staat CSW2.5 base te koop ;)

Reden: geen. Ben eigenlijk 100% happy met mijn base en heb hem niet eens volop aan staan, beetje een impuls aankoop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:54
Card Nox schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:22:
Ik heb een set gekocht met pedals. Ga het stuur en de pedals verkopen en houd de base zelf. Binnenkort dus een nieuwe set pedals, nieuw stuur en een in goede staat CSW2.5 base te koop ;)

Reden: geen. Ben eigenlijk 100% happy met mijn base en heb hem niet eens volop aan staan, beetje een impuls aankoop :X
Ik snap je volledig. Ik ben hier heel hard aan het twijfelen. Zit hier nog met een elite en wou naar de kleine DD maar dit is echt wel een goeie deal. Of zie ik iets niet en is mijn zicht troebel?

Edit 2: Is de podium ook bruikbaar op de PS5? (Ben op zoek naar redenen om geen geld uit te geven)

[ Voor 7% gewijzigd door Ekfad op 09-11-2022 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Ekfad, same here. Wilde graag naar DD (ooit een keer) maar kon de prijzen voor de duurdere modellen nooit rechtvaardigen en de kleinere zijn vaak niet op voorraad. Had ook geen haast aangezien ik nog happy was.

Zoals ik het bekijk:
+ Base: €1200
+ F1 stuur: €350? (De Formula 2.5 is €390)
+ APM: €180
+ V3 Pedals: €400
= Totaal: ~€2100
= Nu: €1500 >> Korting: €600 (dit is erg veel vooral voor Fanatec begrippen)
- F1 stuur €300 (verkopen)
- V3 Pedals: €300 (verkopen)
- CSW2.5 €250? (verkopen)
= Prijs voor DD1 Base €650

Dan rekening houdend met het feit dat simracing spul weinig afschrijft leek het me wel een okee koop.

EDIT: Helaas...deze base is te gebruiken op de PS (byebye geld >:) )

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 09-11-2022 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:16
Card Nox schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:33:
@Ekfad, same here. Wilde graag naar DD (ooit een keer) maar kon de prijzen voor de duurdere modellen nooit rechtvaardigen en de kleinere zijn vaak niet op voorraad. Had ook geen haast aangezien ik nog happy was.

Zoals ik het bekijk:
+ Base: €1200
+ F1 stuur: €350? (De Formula 2.5 is €390)
+ APM: €180
+ V3 Pedals: €400
= Totaal: ~€2100
= Nu: €1500 >> Korting: €600 (dit is erg veel vooral voor Fanatec begrippen)
- F1 stuur €300 (verkopen)
- V3 Pedals: €300 (verkopen)
- CSW2.5 €250? (verkopen)
= Prijs voor DD1 Base €650

Dan rekening houdend met het feit dat simracing spul weinig afschrijft leek het me wel een okee koop.

EDIT: Helaas...deze base is te gebruiken op de PS (byebye geld >:) )
Als je de pedals wil verkopen dan heb ik zeker interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

- nvm -

[ Voor 97% gewijzigd door London op 12-11-2022 20:47 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 08:45
Zat ook te wachten op Fanatec, en 2 weken terug de moza R9 met GS stuur gekocht.

Bevalt prima. Mijn iRating is sindsdien lekker gestegen :)

Ben ik trouwens de enige die denkt dat ze deze DD base in de aanbieding gooien omdat ze binnen kort met een DD3 of zo komen?

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
elknic schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:46:
Ben ik trouwens de enige die denkt dat ze deze DD base in de aanbieding gooien omdat ze binnen kort met een DD3 of zo komen?
Nopes, klinkt me niet onwaarschijnlijk. Of met een nieuw stuur en de oude kregen ze niet kwijt en vandaar de korting. Anders hadden ze wellicht ook de enkel de base in de aanbieding gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
elknic schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:46:
Zat ook te wachten op Fanatec, en 2 weken terug de moza R9 met GS stuur gekocht.

Bevalt prima. Mijn iRating is sindsdien lekker gestegen :)

Card Nox schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:53:
[...]

Nopes, klinkt me niet onwaarschijnlijk. Of met een nieuw stuur en de oude kregen ze niet kwijt en vandaar de korting. Anders hadden ze wellicht ook de enkel de base in de aanbieding gedaan.
Waarschijnlijk, ik vermoed zelf iets in de richting van een iets grotere DD Pro met een groter koppel.
Maar ik heb me toch niet kunnen houden en de set besteld.

[ Voor 28% gewijzigd door Ekfad op 09-11-2022 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 09:03
Ik zat te azen op de Logitech G Pro wiel, als beginner.
Lekker plug and play, voldoende power etc.
Met pedalen kost die 1488 op de website nu en de Fanatec set kost 1530 ofzo incl verzending!

Zag de aanbieding en was een no brainer.
Heb al met een DD2 geraced en de set is vergelijkbaar met een DD1 (?), dus toch wel meer high end dan Logitech. In ieder geval geen plastic behuizingen.
Plus je hebt Fanatecs ecosysteem. Bij Logitech moet het nog blijken.
Ben wel benieuwd naar Trueforce, maar ja ben beginner dus zal niks missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Ik zit er ook over te piekeren om alleen voor de base te gaan en de rest door te verkopen. Vereist wel weer een boel voorfinanciering en marktplaats lijden.

QR2... hoe kan het zijn dat anderen dit wel lukt? De QR1 is verre van perfect, zeker met hobbelige circuits, maar dit duurt wel achterlijk lang.

[ Voor 104% gewijzigd door Señor Sjon op 09-11-2022 11:47 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 15:27
Ik heb ook de knoop doorgehakt. Huidige spullen te koop aangeboden gelijk, dus hopen dat ik er snel vanaf ben!

Ik ben benieuwd naar het verschil tussen de CSW 2.5 en DD1. Las dat er tussen de Clubsport V2 en V3 pedalen weinig verschil zit.

Weet iemand of de Podium Pedal module die bij het pakket zit ook over te zetten is? Ik vind eerlijk gezegd de normale Formula V2 mooier dan die Formula 1 licensed stuurwiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:15
Chris1994 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:10:
Weet iemand of de Podium Pedal module die bij het pakket zit ook over te zetten is? Ik vind eerlijk gezegd de normale Formula V2 mooier dan die Formula 1 licensed stuurwiel
Ja dat kan! Het is een normale APM.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Chris1994 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:10:
Ik heb ook de knoop doorgehakt. Huidige spullen te koop aangeboden gelijk, dus hopen dat ik er snel vanaf ben!

Ik ben benieuwd naar het verschil tussen de CSW 2.5 en DD1. Las dat er tussen de Clubsport V2 en V3 pedalen weinig verschil zit.

Same here.

Mbt APM verkopen van een F1 stuur zonder APM is wellicht moeilijker dan met. Wellicht eenvoudige het met de verkopen en losse APM te kopen. Twijfel zelf ook nog een beetje wat te doen.

• flip_eg4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-03 15:17

flip_eg4

Youtube: PhMotorsports

Ook hier als upgrade tov de CSL elite de podium F1 + clubsport pedalenset besteld :)

https://www.youtube.com/@PhMotorsports

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:22
Ook ik heb de Podium F1 met de V3 pedalen besteld, levering pas eind deze maand omdat de Brake performance kit in preorder staat.

Kom van een DD Pro af, Ben benieuwd hoe groot het verschil is :)

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 17:03
Hm ik zat te denken hier om te upgraden naar de CSL V2 pedalen, maar als zoveel mensen die kit bestellen denk ik dat ik de komende tijd V&A en Marktplaats maar eens in de gaten moet houden

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

schumi1986 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:24:
Ook ik heb de Podium F1 met de V3 pedalen besteld, levering pas eind deze maand omdat de Brake performance kit in preorder staat.

Kom van een DD Pro af, Ben benieuwd hoe groot het verschil is :)
Had je die BPK beter los kunnen bestellen. Als de Podium F1 dan niet meer op voorraad is, kan je wachten tot die weer op voorraad is. ;) Tip: Ga ff met de klantenservice in overleg om die BPK eraf te halen en dan schiet je die los in nadat de rest verstuurd is. Wel iets meer verzendkosten, maar minder risico dat je onnodig lang moet wachten.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• schumi1986
thunder8 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:54:
[...]

Had je die BPK beter los kunnen bestellen. Als de Podium F1 dan niet meer op voorraad is, kan je wachten tot die weer op voorraad is. ;) Tip: Ga ff met de klantenservice in overleg om die BPK eraf te halen en dan schiet je die los in nadat de rest verstuurd is. Wel iets meer verzendkosten, maar minder risico dat je onnodig lang moet wachten.
Met andere woorden, ze houden de podium F1 en pedalen niet apart totdat de gehele bestelling compleet is?

Het zou dus kunnen dat als de set helemaal is uitverkocht voordat de BPK voorradig is ik helemaal niets geleverd ga krijgen?

Het maakt mij namelijk helemaal niets uit dat ik wat langer moet wachten, maar als ik daarmee het risico loop dat de set nooit geleverd gaat worden dan ga ik toch maar contact opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
schumi1986 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:02:
[...]

Met andere woorden, ze houden de podium F1 en pedalen niet apart totdat de gehele bestelling compleet is?

Het zou dus kunnen dat als de set helemaal is uitverkocht voordat de BPK voorradig is ik helemaal niets geleverd ga krijgen?

Het maakt mij namelijk helemaal niets uit dat ik wat langer moet wachten, maar als ik daarmee het risico loop dat de set nooit geleverd gaat worden dan ga ik contact toch maar contact opnemen.
Naar mijn weten reserveren ze de bestelde artikelen gewoon voor je. Zodra de BPK binnen is versturen ze je order.

Maar artikelen niet op voorraad kun je beter los bestellen. Zo hoef je niet te wachten op de rest. Qua verzendkosten valt dat ook wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

schumi1986 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:02:
[...]

Het maakt mij namelijk helemaal niets uit dat ik wat langer moet wachten, maar als ik daarmee het risico loop dat de set nooit geleverd gaat worden dan ga ik toch maar contact opnemen.
Dat is in het verleden wel eens vaker gebeurd. Mensen bestelden dan 4-5 artikelen en zaten maanden te wachten omdat 1 van de 5 niet voorradig was en als die binnen was, was wat anders niet voorradig. Anderen bestelden de aanwezige artikelen en die waren binnen 3 dagen in huis.

Het zou niet zo mogen zijn en dan reserveer je de spullen en vul je aan met je backorder en verstuur je. Maar ervaring is dat je bij Fanatec beter de dingen die beschikbaar zijn besteld en dan apart de pre-orders. Dan heb je over het algemeen alles het snelst in huis.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kalder schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:37:
In wat voor situatie zou je de volledige 20nm torque gebruiken van zo'n DD1?
Waarom zou je de volledige torque moeten gebruiken?
Koop je ook alleen auto's waar je maar met drie personen in kan omdat het gezien maar drie leden telt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Olaf van der Spek schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:16:
[...]

Koop je ook alleen auto's waar je maar met drie personen in kan omdat het gezien maar drie leden telt?
Ik snap je punt, maar ben bang dat je vergelijking een beetje mank gaat. Je koopt immers ook geen auto voor 8 personen als je alleen bent, want stel dat je extra mensen mee moet nemen. Ik zou dat dan eerder vertalen naar dat je een auto met 400Pk koopt, maar dat je lang niet altijd die volle 400pk ook gebruikt. Sterker nog, dat gebruik je bijna nooit, maar die incidentele keer dat je het eens nodig hebt om snel iemand voorbij te kunnen is het prettig dat het er is. Daar valt torque imho in dit verband beter mee te vergelijken

iRacing Profiel

• Kalder

Kalder

Olaf van der Spek schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:16:
[...]

Omdat als je toch altijd niet meer dan zeg 40% van de ffb gebruikt omdat het anders nogal een workout wordt, je net zo goed een 8nm DD base had kunnen kopen.
Een auto is anders, dat heeft nog iets van status, patserigheid, ook al zul je die benamingen waarschijnlijk niet leuk vinden.

En dat van hogere pieken snap ik wel, maar dan moet je de settings daar ook naar instellen, want als je de overal ffb omlaag zet haal je ook die pieken omlaag.

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 10-11-2022 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

kroegtijger schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:44:
[...]

Ik snap je punt, maar ben bang dat je vergelijking een beetje mank gaat. Je koopt immers ook geen auto voor 8 personen als je alleen bent, want stel dat je extra mensen mee moet nemen. Ik zou dat dan eerder vertalen naar dat je een auto met 400Pk koopt, maar dat je lang niet altijd die volle 400pk ook gebruikt. Sterker nog, dat gebruik je bijna nooit, maar die incidentele keer dat je het eens nodig hebt om snel iemand voorbij te kunnen is het prettig dat het er is. Daar valt torque imho in dit verband beter mee te vergelijken
Misschien is daar het punt waar je nog wat rondetijd kan vinden! Ik gebruik die 400pk elk stukje waar ik dat maar kan :D

iRacing Profiel

• kroegtijger
Luckeh schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:29:
[...]

Misschien is daar het punt waar je nog wat rondetijd kan vinden! Ik gebruik die 400pk elk stukje waar ik dat maar kan :D
_O-

iRacing Profiel

• Omoe
Iemand toevallig nog 2 of 4 caster wieltjes van NLR over? 😇
Of samen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:26
robb. schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:33:
[...]

Sinds die aankondiging ligt de site half plat of is dit toeval?
Die korting brengt me bijna aan het twijfelen om mijn fanatec set (8nm) te verkopen en deze aanbieding te pakken. oOo
Nou ik hoef niet meer te twijfelen, de aanbieding is al uitverkocht. Ik had mijn huidige set (8 mnd oud) al op marktplaats gezet, veel reacties gehad maar het valt wel erg tegen wat men ervoor wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 18:32
robb. schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 06:24:
[...]

Nou ik hoef niet meer te twijfelen, de aanbieding is al uitverkocht. Ik had mijn huidige set (8 mnd oud) al op marktplaats gezet, veel reacties gehad maar het valt wel erg tegen wat men ervoor wilt betalen.
Zowel de set met als de set zonder pedalen zijn nog leverbaar als ik op de site kijk.

EDIT: vanochtend waren ze nog beschikbaar op de site, maar nu niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door The Jackel op 11-11-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

flip_eg4 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:56:
Ook hier als upgrade tov de CSL elite de podium F1 + clubsport pedalenset besteld :)
En gisteren binnen gehad. Incl de pedalen accesoires :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Omoe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:57:
Of samen kopen?
Nederlands Lucht- en Ruimtevaartcentrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
Omoe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:57:
Of samen kopen?
Ik heb andere wieltjes gekocht (niet van NLR) en dit werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dus als je hun blog moet geloven alleen de DD2 nog over tot ~april? Met allerhande concurrentie die DD's lanceren zou ik niet zo met je klantenkring omspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Señor Sjon schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:55:
Dus als je hun blog moet geloven alleen de DD2 nog over tot ~april? Met allerhande concurrentie die DD's lanceren zou ik niet zo met je klantenkring omspringen.
Yes, dit vroeg ik mij ook al af vandaag. Het lijkt erop dat ze t/m Q1 alleen de DD2 in stock gaan hebben. Waarom hebben ze dan zo'n grote promo gedaan met de DD1 Combi? Hebben ze zichzelf in de voet geschoten of speelt er misschien een liquiditeit probleem?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Even opgezocht:

Hier is het H1 2022 verslag van Endor AG. Op 1 Juni dit jaar hadden ze 5.7M Eur op de bank (tov 14.5 een 6 maanden eerder). Een whopping 50+M aan inventory en over het eerste half jaar een fraaie +17M EBITA. Dus de liquiditeit zal wel niet zo'n probleem zijn, beetje van uitgaande dat die 50M stock wel te verkopen is.

Ik ben geen boekhouder; maar ik denk dat ze er financieel wel goed voorstaan en dat ze zelfs voor een langere periode van supply chain issues weerbaar moeten zijn.

De beurswaarde van Endor AG is de afgelopen wel met de helft gekeldert (van eur 22/aandeel naar eur 9/aandeel).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Komt dat niet omdat ze het dure BMW-stuur hebben zitten harvesten en die pas laat uitleverden? Pre-orders incasseren ze gelijk terwijl je nog maanden op je spullen kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Inmiddels een fanatec csl dd 8nm overgekocht op marktplaats. Boven retail voor tweedehands. Fijn die krappe markt. Maar goed, blij dat ik er überhaupt 1 heb kunnen kopen. Nu nog pedalen en een stuur. Mocht je de McLaren v2 voor xbox willen verkopen om zelf te upgraden...ik heb interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Goedemorgen
Ik heb na een tijdjes met een next level gt-f1 vouwstoel te hebben gereden een sim-lab evo Gt1 besteld.
Nu is het mijn niet duidelijk of de baseplate voor de pedalen met sliders hier op kunnen? Site zegt wel en niet. Ook schijnen mijn TM LCM pedalen niet te passen. Mij niet bekend omdat het komt dat er geen gaten zijn geboord of dat het gewoon niet past.

Wie heeft een antwoord of ervaring? Iemand die op de Evo GT1 de basplate met sliders en LCM heeft geplaatst?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOfEUDoEUQX_DKgOBRP4fHTZsAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGlSxyQbSy6EdIRId6QajVIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 21:32

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Als je de 2 sterretjes leest zie je dat de LCM pedalen alleen de top slot mount gebruikt, dus ze kunnen er wel op, maar niet alle montage punten kunnen vast.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
rsnubje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:47:
Als je de 2 sterretjes leest zie je dat de LCM pedalen alleen de top slot mount gebruikt, dus ze kunnen er wel op, maar niet alle montage punten kunnen vast.
Maar 2 extra gaten boren in de baseplate een optie? Vreemd dat ze het gatenpatroon niet kunnen aanpassen op sommige pedalen? Als die wel past is boren gaten geen probleem.

Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:30:
Komt dat niet omdat ze het dure BMW-stuur hebben zitten harvesten en die pas laat uitleverden? Pre-orders incasseren ze gelijk terwijl je nog maanden op je spullen kan wachten.
De eerste batch van het BMW stuurwiel is destijds al wel uitgeleverd, daarna was het wachten maar de vraag is natuurlijk hoeveel pre-orders er daadwerkelijk geplaatst zijn.

Dat het BMW stuurwiel nog steeds niet van de lopende band af rolt is omdat het ding weliswaar prima lijkt te functioneren in een racewagen maar er voor sim gebruik / massaproductie toch nog wel tegen de nodige problemen aan werd gelopen op zowel hardware maar vooral op software vlak.

Daarnaast zat men met de complete rewrite voor de DD1 / DD2 motor firmware die (veel te lang op zich heeft laten wachten maar dat terzijde) die de prioriteiten wat deed verschuiven en de QR2 welke (ik mag helaas de foto's niet delen) nog meer issues had als het ging om connectie issues dan de QR1 ooit gehad heeft. En Fanatec zal waarschijnlijk zo min mogelijk M4 GT3 stuurwielen willen verschepen met de QR1 want dat betekent meer kosten en dus minder winst per stuurwiel... en als ze ergens niet van houden bij Fanatec ;)

Fanatec heeft zichzelf gewoon keihard vergaloppeerd afgelopen 2 jaar als het ging om aankondigingen en het vervolgens daadwerkelijk releasen van producten en de veel aangehaalde chiptekorten zijn daarin maar een klein aandeel.

Maar de concurrentie wordt ook steeds sterker... de Asetek Forte lijkt toch ook wel een directe contender te zijn voor de DD1,

Afbeeldingslocatie: https://cms.sim-racer.nl/assets/33c051c3-b3dc-4f57-afce-63057852f5d8?width=800&format=webp

Competitief geprijsd en een beetje vergelijkbare form factor als de DD1/2, SC2 e.d. (geen losse controller zoals bijvoorbeeld de VRS DFP)

[ Voor 21% gewijzigd door R2D2 op 15-11-2022 14:14 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Joe Dancen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:49:
[...]

Maar 2 extra gaten boren in de baseplate een optie? Vreemd dat ze het gatenpatroon niet kunnen aanpassen op sommige pedalen? Als die wel past is boren gaten geen probleem.

Dank
Ja, wellicht. Het is aluminium, dus dat moet opzich lukken. Wel dik tho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
@R2D2 Voor mijn gevoel staat Fanatec ook stil na de ontwikkeling van de CSL DD. Ze hadden denk ik wel het 10-voudige kunnen verkopen met een betere supply-chain.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schumi1986
Eerder binnen dan verwacht :) helaas is de bezorger de V3 pedalen vergeten mee te nemen, dus moet nog even wachten..

Het ziet er wel echt fantastisch uit, zelfs vergeleken met mijn oude DD Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqIo1VXsuqW4LL7d-RDP6Twr3JI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltMnoH4JMb3U18XK5lHXa3PR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
schumi1986 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:30:
Eerder binnen dan verwacht :) helaas is de bezorger de V3 pedalen vergeten mee te nemen, dus moet nog even wachten..

[Afbeelding]
Dit straalt wel kwaliteit uit ja. Kost ook wat natuurlijk, maar zeker mooi spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:13

ikt

Heb nu de CSL Elite WRC en voelt toch een beetje teveel als speelgoed aan, dus wil upgraden...

Zit met 'n dilemma:

ClubSport Steering Wheel RS
+ Vind 'm een flink stuk mooier
+ LEDs zijn leuk en handig!
+ Joystick!
- Geen verwisselbaar wiel

of

ClubSport Steering Wheel 320:
+ Hub met meer knoppen!
+ Verwisselbaar wiel!
- Minder mooi, geen fancy LEDs
- 300 gram zwaarder

Wordt gebruikt op een CSL DD (8Nm) op de PC, en ik doe graag rally/drift, bijna geen open-wheel, als dat wat uit maakt. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Denk de 320. Leds op het wiel kan je ook via SimHub en een los dash doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik zou ook voor de ClubSport Steering Wheel 320 kiezen, veel gangbaarder door de Universal Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Thanks, dat is dan 4-0 voor de hub + 320 rim :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
300Gram op een CSL DD met 8Nm is best wel een hoop. Ik zou dus niet blindelings voor de 320 kiezen, tenzij er meer info te vinden is dat die 320 icm de CSL DD goed gaat en niet steeds op clipping loopt. Da's dan ook zonde

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt

ikt

kroegtijger schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:59:
300Gram op een CSL DD met 8Nm is best wel een hoop. Ik zou dus niet blindelings voor de 320 kiezen, tenzij er meer info te vinden is dat die 320 icm de CSL DD goed gaat en niet steeds op clipping loopt. Da's dan ook zonde
https://forum.fanatec.com...m-and-320-wheel-too-heavy

Volgens deze thread zou het net te doen zijn met een 2.25kg wiel, en prima met de hub+320 alcantara (~60 grab lichter dan leer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
ikt schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:23:
[...]

Volgens deze thread zou het net te doen zijn met een 2.25kg wiel, en prima met de hub+320 alcantara (~60 grab lichter dan leer).
Lees ook eens het einde van dat draadje:
I left a long comment further up this post saying that the wheel was a little weaker then I expected. Well I take it all back, lol... I have been tweaking around with the settings and trying out different stuff. And now the GT DD Pro 8Nm, universal hub V2 and with the ClubSport Wheel Rim 320 Alcantara feels absolutely AMAZING. I mean, this is ridiculously good stuff! :D In other words, if you feel that there is to "weak" FFB or the lack of any other detail. Then it is most likely just the settings that needs to be tweaked around a bit
Die 60 gram gaat het verschil niet maken. Ik zou echter wel leer adviseren ipv alcantara. Dat spul slijt al als je ernaar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Señor Sjon schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:27:
[...]

Lees ook eens het einde van dat draadje:

[...]

Die 60 gram gaat het verschil niet maken. Ik zou echter wel leer adviseren ipv alcantara. Dat spul slijt al als je ernaar kijkt.
Ja, ik denk ook zo over die 60 gram, maakt waarschijnlijk niks uit.

En een andere reden voor de keuze voor een van de twee wielen is inderdaad ook leer, voelt gewoon fijner met blote handen en ik zoek het niet handschoenen te gebruiken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17:37
Gisteren na een beetje wikken en wegen de csl elite v2 pedalen besteld als vervanging van de gewone simpele uitvoering met het schuimblokje onder het rempedaal. Mijn vrouw zei ga voor de v3 maar dat vind ikzelf een beetje te veel van het goede. Ik ben geen Verstappen en ook zeker geen fanatieke racer, meer een casual genieter en volgens diverse reviews op youtube zijn de v2 pedalen een uitstekende keus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
ikt schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:23:
[...]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het allemaal prima werkt.
Edwinlzv schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:23:
Gisteren na een beetje wikken en wegen de csl elite v2 pedalen besteld als vervanging van de gewone simpele uitvoering met het schuimblokje onder het rempedaal. Mijn vrouw zei ga voor de v3 maar dat vind ikzelf een beetje te veel van het goede. Ik ben geen Verstappen en ook zeker geen fanatieke racer, meer een casual genieter en volgens diverse reviews op youtube zijn de v2 pedalen een uitstekende keus.
Absoluut veel bang for buck de v2’s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Edwinlzv schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:23:
Benieuwd wat de beweegreden van jouw vrouw was om je tot de V3s aan te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip_eg4

flip_eg4

Hebben ze eigenlijk met de CSL v2 pedalen dat brake set-point probleem opgelost? iedere keer als je je voet net iets anders neerzet tov het pedaal was je input net iets anders. Heel marginaal, maar voor mij reden genoeg voor een overstap naar de clubsport v3.

Paar uurtjes gereden met de DD1 F1 set nu, wat een wereld van verschil. Al een stuk sneller geworden. Latency op ps5 vond ik icm met de CSL elite soms niet acceptabel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 17:55

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Flying Hawkic schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:13:
[...]

Benieuwd wat de beweegreden van jouw vrouw was om je tot de V3s aan te zetten :)
Waarschijnlijk dat ze zelf nog wat op haar verlanglijstje heeft staan om aan te schaffen en dan kan zeggen:

´Maar schat jij hebt net nieuwe dure pedalen gekocht.´ :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Doubleoz, dat is een gevaarlijk spelletje wat gespeeld wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omoe
Zie helaas op marktplaats alweer dat mensen de podium bundle verkopen met winst, ongeopend 🙁.

Ben erg blij met de bundle en heb nu 4 wieltjes onder de NLR Wheelstand 2.0. Qua mobiliteit 10! De stoeltray voor je bureaustoel werkt iets minder goed, maar nogsteeds voldoende voor de v3 pedalen met default loadcell op de rem.

Met de default poten staat het wel veel stabieler.
Er is dan toch een verschil met de Wheelstand DD, die heeft 2 poten achter en 2 wieltjes voor. De pootjes bij de Wheelstand 2.0 zijn erg kort waardoor het geheel een beetje helt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 18:10
Omoe schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:14:
Zie helaas op marktplaats alweer dat mensen de podium bundle verkopen met winst, ongeopend 🙁.

Ben erg blij met de bundle en heb nu 4 wieltjes onder de NLR Wheelstand 2.0. Qua mobiliteit 10! De stoeltray voor je bureaustoel werkt iets minder goed, maar nogsteeds voldoende voor de v3 pedalen met default loadcell op de rem.

Met de default poten staat het wel veel stabieler.
Er is dan toch een verschil met de Wheelstand DD, die heeft 2 poten achter en 2 wieltjes voor. De pootjes bij de Wheelstand 2.0 zijn erg kort waardoor het geheel een beetje helt.
Ik zie het. Voor minimaal 1800 EUR. Handeltje, snel geld verdienen dit. Hebben ze vast op de creditcard gekocht en hopen voordat de rekening betaald moet worden met winst te verkopen. Moet je wel goed gokken.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17:37
Doubleoz schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:50:
[...]

Waarschijnlijk dat ze zelf nog wat op haar verlanglijstje heeft staan om aan te schaffen en dan kan zeggen:

´Maar schat jij hebt net nieuwe dure pedalen gekocht.´ :)
Hahahaha nee hoor. Ze dacht waarom niet gelijk goed doen. Maar als ik naar mezelf kijk heb ik die V3 pedalen helemaal niet nodig. Die talloze pedaal instellingen, de trilmotoren is voor mij te veel van het goede en ik word er echt niet sneller van als van de V2 pedalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08

RKD

Thrustmaster komt met een DD wheel de T818 van 10nm voor 649,- wat ik zo snel lees is hij compatibel met bestaande sturen zoals die voor de t300 en t500. Nu bestellen is voor kerst in huis :)

https://www.thrustmaster.com/nl-nl/products/t818/

Stream voor de liefhebber: https://www.twitch.tv/videos/1655264896

[ Voor 12% gewijzigd door RKD op 17-11-2022 17:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
RKD schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:53:
Thrustmaster komt met een DD wheel de T818 van 10nm voor 649,- wat ik zo snel lees is hij compatibel met bestaande sturen zoals die voor de t300 en t500. Nu bestellen is voor kerst in huis :)

https://www.thrustmaster.com/nl-nl/products/t818/

Stream voor de liefhebber: https://www.twitch.tv/videos/1655264896
plastic fantastic tho... En compatible als je er een conversie stukje bij koopt voor de "quick release".

Zelfs als je stuurtjes van ze hebt is misschien zoiets als moza een betere overweging als je over wilt naar DD.

Plastic connector op 10Nm..... Sheesj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik word nu doodgegooid met Asetek spulletjes. Ze claimen productie in Denemarken te hebben, maar in hoeverre dat alleen inpakken is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Señor Sjon schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:41:
Ik word nu doodgegooid met Asetek spulletjes. Ze claimen productie in Denemarken te hebben, maar in hoeverre dat alleen inpakken is... ;)
Hun assemblage is in Denemarken. Maar onderdelen komen natuurlijk grotendeels uit Azie, dat zegt Andre ook steeds in hun launch videos. "More colors knobs are still on the boat".

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:01
Darkangle schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 00:48:
Plastic connector op 10Nm..... Sheesj.
Dat viel me ook al op. Hopelijk is deze beter dan de plastic QR lite van Fanatec op mij GT DD Pro met boost kit, want dat werkte niet zo best en dat is maar 8Nm.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 18-11-2022 11:17 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
PatrickC schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:16:
[...]

Dat viel me ook al op. Hopelijk is deze beter dan de plastic QR lite van Fanatec op mij GT DD Pro met boost kot, want dat werkte niet zo best en dat is maar 8Nm.
Die gingen ook al stuk op 5 Nm, meestal doordat mensen meer aan het stuur hangen dan ze denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:15:
@R2D2 Voor mijn gevoel staat Fanatec ook stil na de ontwikkeling van de CSL DD. Ze hadden denk ik wel het 10-voudige kunnen verkopen met een betere supply-chain.
Tuurlijk hadden ze meer kunnen verkopen als ze voorraad hadden gehad maar die hebben ze niet en hoewel vervelend voor de mensen die graag een CSL-DD hadden gehad heeft het ook de mogelijkheid geopend voor een Moza om een stukje marktaandeel te verwerven maar daar zag je ook al heel rap de tekorten oplopen want alles wat ze aangekondigd hebben is amper verkrijgbaar geweest.

En er zit nog genoeg in de pijplijn daar hoor, ze zijn echter iets voorzichtiger geworden met et aankondigen van dingen heb ik het idee, ze stonden er namelijk niet al te best op in 2021 met diverse aankondigingen van producten die al lang en breed beschikbaar hadden moeten zijn.

Daarnaast hebben ze ook een behoorlijke poos te maken gehad met een fors tekort aan mensen op de development afdeling met alle gevolgen van dien.

Fanatec is gewoon TE hard gegroeid tijdens de pandemie en ze hebben hun hand op diverse vlakken wat overspeeld maar inmiddels lijken ze de boel weer aardig op de rit te hebben al blijven de tekorten aan voorraad waarschijnlijk nog wel even aanhouden.
ikt schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:33:
Heb nu de CSL Elite WRC en voelt toch een beetje teveel als speelgoed aan, dus wil upgraden...

Zit met 'n dilemma:

ClubSport Steering Wheel RS
+ Vind 'm een flink stuk mooier
+ LEDs zijn leuk en handig!
+ Joystick!
- Geen verwisselbaar wiel

of

ClubSport Steering Wheel 320:
+ Hub met meer knoppen!
+ Verwisselbaar wiel!
- Minder mooi, geen fancy LEDs
- 300 gram zwaarder

Wordt gebruikt op een CSL DD (8Nm) op de PC, en ik doe graag rally/drift, bijna geen open-wheel, als dat wat uit maakt. Wat zouden jullie doen?
Ik zou de RS nemen, lichter van gewicht en hoe vaak denk je een stuur te gaan wisselen op die hub? Waarschijnlijk schroef je hem 1 keer vast en haal je hem daarna nooit meer los. Daarnaast is de RS ook nog wat goedkoper...

Ik ben zelf nooit kapot geweest van de hub overigens, in het verleden wilde er nog wel eens ergens een bevestigingspunt van een button cluster stuk gaan. Geen idee hoe dat vandaag de dag is. Maar ik zie persoonlijk het nut van zo'n hub niet helemaal in omdat het vaak de boel wat lomper en zwaarder maakt dan nodig is.

[ Voor 35% gewijzigd door R2D2 op 18-11-2022 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 08:45
En de fanatec black friday deals zijn er.

https://blackfriday.fanatec.com/

Volgens mij willen ze alles met een QR1 kwijt :)

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
Nice! Ik was al aan het kijken naar CSL Elite V2 of de Clubsport V3 met Brake performance kit en de damper.
Nu met deze prijs zou ik graag de inverted pakken, alleen gezien ik op een playseat challenge zit (iets met Wife acceptance factor) gaan die niet werken ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt

ikt

Formula wheel lijkt aantrekkelijk, met de 20% korting met de RS bundle, die ik al wilde... Maar wil ik wel de Formula wheel? Speel nauwelijks open-wheel :+ En sowieso 10% op de RS wiel...

CSL Pedals tuning kit gaat er zeker bij...

Leuke Black Friday actie sowieso, veel meer keuze dan vorig jaar!

Vraag me af wanneer de bundles/acties te gebruiken zijn, in de store wordt de korting blijkbaar nog niet toegepast en zie ik nog geen bundles.

Vanaf 25 november dus :+

[ Voor 4% gewijzigd door ikt op 18-11-2022 16:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:52
ikt schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:51:
Vraag me af wanneer de bundles/acties te gebruiken zijn, in de store wordt de korting blijkbaar nog niet toegepast en zie ik nog geen bundles.
Iemand zou een grote countdown bovenaan die pagina moeten plaatsen, net onder het logo :+

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 18-11-2022 16:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
schumi1986 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:30:

[Afbeelding]
Pedalen waren een dagje later binnen :)

Alles geïnstalleerd en nu wat afstellen was ik al snel 0,260 sneller dan mijn vorige snelste rondetijd met de DD Pro. Ook ben ik een stuk constanter :)

Kreeg al snel wat last van mijn voeten van de metalen pedalen van de v3, dus maar snel schoenen besteld voor de sim

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5A1_8LWI1ap2UtQgmlqbL2njjhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3Go1LgR2vpST1rDK01ciXnA.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al ben ik echt heel blij met de nieuwe setup, de aanbieding was echt scherp! De Podium F1 samen met de v3 pedalen hebben mij uiteindelijk 142,- euro gekost na verkoop van de DD Pro en Formula V2.5 stuur met APM.

Denk dat ik de blackfriday actie ga gebruiken om het Porsche 911 GT3 stuur te kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

schumi1986 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:08:
[...]

Pedalen waren een dagje later binnen :)

Alles geïnstalleerd en nu wat afstellen was ik al snel 0,260 sneller dan mijn vorige snelste rondetijd met de DD Pro. Ook ben ik een stuk constanter :)

Kreeg al snel wat last van mijn voeten van de metalen pedalen van de v3, dus maar snel schoenen besteld voor de sim

[Afbeelding]

Al met al ben ik echt heel blij met de nieuwe setup, de aanbieding was echt scherp! De Podium F1 samen met de v3 pedalen hebben mij uiteindelijk 142,- euro gekost na verkoop van de DD Pro en Formula V2.5 stuur met APM.

Denk dat ik de blackfriday actie ga gebruiken om het Porsche 911 GT3 stuur te kopen :P
Mooie schoenen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
schumi1986 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:08:
[...]

Ben ik dus ook aan het overwegen. Met podium hub of zonder podium hub?
Zou dan bovenop mijn McLaren en het bijgeleverde F1 stuur komen.
En volgens mij staat de BF10% korting er wel al op. Is blijkbaar de gewone bundel korting.

Mijn CSL elite was trouwens ook opvallend snel weg. Had ook niet verwacht dat ik voor een 4j oude set nog zo’n mooi bedrag zou krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ekfad op 20-11-2022 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV

OFV

Heb inmiddels enkele uurtjes gereden met mijn nieuwe setje. Wat een verschil. Van Thrustmaster tmx pro naar csl dd 8nm met csl pedalen en McLaren GT3 V2 stuur. Next : nieuwe rig.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie tot de ultieme zitpositie zijn gekomen. Ergens advies gekregen? Zijn er bepaalde standaard adviezen? Afstand stuur etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:36
OFV schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:56:
Heb inmiddels enkele uurtjes gereden met mijn nieuwe setje. Wat een verschil. Van Thrustmaster tmx pro naar csl dd 8nm met csl pedalen en McLaren GT3 V2 stuur. Next : nieuwe rig.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie tot de ultieme zitpositie zijn gekomen. Ergens advies gekregen? Zijn er bepaalde standaard adviezen? Afstand stuur etc.
Afstand stuur mag niet te ver zijn: zodat je stuurt met je armen, en niet met je schouders (wanneer je armen te gestrekt )

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:22
OFV schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:56:

Probeer dit maar eens: https://ricmotech.com/ass...ition/Driver-Position.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Ekfad schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:50:
[...]

Ben ik dus ook aan het overwegen. Met podium hub of zonder podium hub?
Zou dan bovenop mijn McLaren en het bijgeleverde F1 stuur komen.
En volgens mij staat de BF10% korting er wel al op. Is blijkbaar de gewone bundel korting.

Mijn CSL elite was trouwens ook opvallend snel weg. Had ook niet verwacht dat ik voor een 4j oude set nog zo’n mooi bedrag zou krijgen.
Met Podium hub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
Even een vraagje, mijn zoon wil graag ook aan de slag met driften dus ben ik aan het kijken voor een rond stuurwiel, daar komen we wel uit gaat de CSL WRC editie worden. Echter nu ben ik ook aan het kijken naar de shifter en zie dat de thrustmaster een mooie BF deal heeft. Iemand ervaring met deze shifter of zou je dan toch liever voor de Fanatec editie gaan?

Ik heb wat reviews bekeken en volgens mij zit er niet heel veel verschil in maar misschien zijn er hier wat mensen met wat meer ervaring....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gekke henk schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:29:
Even een vraagje, mijn zoon wil graag ook aan de slag met driften dus ben ik aan het kijken voor een rond stuurwiel, daar komen we wel uit gaat de CSL WRC editie worden. Echter nu ben ik ook aan het kijken naar de shifter en zie dat de thrustmaster een mooie BF deal heeft. Iemand ervaring met deze shifter of zou je dan toch liever voor de Fanatec editie gaan?

Ik heb wat reviews bekeken en volgens mij zit er niet heel veel verschil in maar misschien zijn er hier wat mensen met wat meer ervaring....
Geen ervaring met beiden maar het voordeel van een Fanatec shifter zou zijn (ga er even vanuit dat je ook een Fanatec base hebt gezien de keuze voor de CSL WRC) is dat je 1 driver / software package hebt om de boel vanuit te beheren en dat je de Fanatec shifter rechtstreeks op de wheelbase in kunt pluggen. Nu valt er volgens mij niet heel veel te beheren aan een shifter maar dat terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
R2D2 schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:38:
[...]

Geen ervaring met beiden maar het voordeel van een Fanatec shifter zou zijn (ga er even vanuit dat je ook een Fanatec base hebt gezien de keuze voor de CSL WRC) is dat je 1 driver / software package hebt om de boel vanuit te beheren en dat je de Fanatec shifter rechtstreeks op de wheelbase in kunt pluggen. Nu valt er volgens mij niet heel veel te beheren aan een shifter maar dat terzijde ;)
Hahha ja sorry inderdaad voorzien van een Fanatec DD 8nm
Maar inderdaad aangezien er weinig in te stellen en het prijsverschil nu wel erg groot is 259 vs 139 is het misschien toch interessant om hiervoor een uitstapje te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
Wel even opletten dat Thrustmaster volgens mij standaard geen USB adapter meelevert, deze zal je dus nog los erbij moeten pakken anders kan je hem nog niet gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12

Wat ik een enorm fijne feature aan de Fanatec shifter vind is dat je hem heel eenvoudig kunt switchen tussen H pattern en sequentieel. Dat is letterlijk een knopje omzetten. Dus als ik Dirt 2.0 speel en ik rij in een klassieke bak, dan kan ik met een H pattern versnellingsbak rijden, maar het rondje erna wil ik misschien met een modernere auto rijden, dan zet ik het knopje om en is de versnellingsbak sequentieel.

Bij de Thrustmaster moet je dan eerst met een inbus aan de gang geloof ik om er een sequential plate op te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:52
Ik heb die van TM 1x vastgehad en heb zelf die van Fanatec. En de fanatec shifter voelt een stuk meer solide dan die van Thrustmaster. Maar voor bijna de dubbele prijs (als je die aanbieding pakt) zou ik iig ook flink twijfelen. Zal er ook aan liggen hoe vaak je hem denkt te gaan gebruiken, als je 95% van de tijd aan het flipperen bent dan is het wellicht wel zonde om er extra geld aan uit te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:36

Kijk ook even naar de shh shifter uit spanje

Deze kan ook als sequentiele shifter worden gebruikt

[ Voor 4% gewijzigd door TiezZ_BE op 21-11-2022 11:39 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als ik het Logitech PRO RACING WHEEL en de bijbehorende pedalen in Edge in de winkelwagen gooi krijg ik automatisch 30% procent korting.

Voor wie dat interessant vindt.

Als anderen hetzelfde hebben dan kan hij denk ik bij de Black Friday deals gezet worden.

[ Voor 21% gewijzigd door enchion op 22-11-2022 07:39 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

enchion schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:38:
Als ik het Logitech PRO RACING WHEEL en de bijbehorende pedalen in Edge in de winkelwagen gooi krijg ik automatisch 30% procent korting.

Voor wie dat interessant vindt.

Als anderen hetzelfde hebben dan kan hij denk ik bij de Black Friday deals gezet worden.
Bij mij werkt de winkelmand niet momenteel. Ook in edge.

In Chrome werkt het overigens prima. Pro series idd dikke korting

[ Voor 7% gewijzigd door rsnubje op 22-11-2022 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Logitech Pro Racing Wheel DD van 1099,- voor 769,30
Logiitech Pro Racing Pedals van 389,- voor 272,30

https://www.logitechg.com/nl-nl/products/driving.html

Edit: al gepost in een reactie boven mij :+

[ Voor 13% gewijzigd door schumi1986 op 22-11-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omoe
Goede deal van Logitech.
Ik vind het lastig om de logitech te oordelen.
Is nergens te testen, verkoop alleen via de website.
Reviewers vinden het goed, maar veelal hebben het product gratis ontvangen.
Conclusie is vooral: net tussen de Fanatec 8nm en DD1.

Maar:
Is een DD1 beter (prijs/kwaliteit buiten beschouwing )?
DD1 is al langer op de markt/ oudere tech(?), heeft geen truforce.
Daarentegen:
Logitech nieuw product, kinderziektes/ minder ondersteuning, nog geen ecosysteem.

[ Voor 5% gewijzigd door Omoe op 22-11-2022 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fanatec is ook niet vies van een loze marketing term maar Logitech spant met deze wel de kroon hoor, hij werd ook al gebruikt op de G29 en misschien al wel op de modellen er voor... dan weet je wel wat de term waard is ;-)

Ik zou Fanatec eigenlijk altijd boven de Logitech verkiezen, voor Logitech is het hele sim racen een radertje in het grote geheel terwijl het voor Endor / Fanatec bestaansrecht van het bedrijf is.

En het gros van de reviewers op Youtube... ja ach het zijn net een stel cheaarleaders *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik ben ook aan het kijken om een leuk setje aan te schaffen, alleen het bomen en het bos verhaal is hier wel erg van toepassing!

Een maat had een trak racer rig met T300 base en een FErrari F1 add-on. Na 4 weken heeft hij de Fanatec pudium F1 bundle gekocht en dit is heel anders!!

Nu is de vraag, wat wil ik uitgeven en wat wil ik hebben? Probleem is ook dat ik een PS4 + tv moet aanschaffen aangezien de sim boven komt te staan en niet in de huiskamer waar al een PS4 voor dochter staat. Ik ga niet elke keer de PS afkoppelen en weer elders aansluiten.

Mijn eisen:
- GEEN playseat (vanwege flex en kwaliteit)
- Liefst alu frame of zoiets als de F-GTracing formula ( https://www.alternate.nl/...QpDU5kI0h-u4aAgVNEALw_wcB
- DD zou mooi zijn, maar 8nm is denk ik wel prima ivm schouder klachten
- Pedalen met load cel lijkt me ook wel fijn

Iemand die iets kan adviseren?
Pagina: 1 ... 100 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.