Dat ben ik met je eens, maar het gaat om vertrouwen en sentiment. En daarin kan het snel veranderen. Ik blijf dubben of ik er een ga kopen.styno schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:56:
[...]
In de recente geld-ophaal rond heeft Tesla bij Amerikaanse banken meer opgehaald dan ze initieel wilden omdat de financieringsvoorwaarden zo gunstig waren:
[...]
Bron
De voorwaarden waren zelfs nog gunstiger dan de vorige ronde:
[...]
Bron
Ook voor de financiering van de Shanghai Gigafactory stonden de Chinese banken te dringen om te mogen investeren, wederom met gunstige voorwaarden.
Dit geeft wel aan dat Tesla nog steeds geen enkele moeite heeft om geld op te halen om het aantal modellen en productiecapaciteit uit te bouwen.
Maar waarom vergelijk je met de Leaf? De e-Golf laadt alleen sneller na meedere snellaadsessies van de Leaf (rapidgate). De koeling van de Golf was beter, verder was de Leaf imho beter: meer bereik, zuiniger, betere acceleratie, hoger snellaad vermogen (indien batterij niet te warm) en goedkoper.kdeboois schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:55:
@styno Met de e-Golf hebben ze toch al laten zien dat ze verder zijn dan Nissan met een Leaf 2.0 kwa snelladen en efficiency. Kijk met goede hoop naar snel meer keuze op de markt. Tesla is nummer 1, so much is clear.
https://ev-database.nl/auto/1087/Volkswagen-e-Golf
https://ev-database.nl/auto/1106/Nissan-Leaf
De Leaf lijkt ook beter beschikbaar te zijn geweest, want hoe komt het anders dat deze veel beter verkocht dan de e-Golf van het veel grotere Volkswagen?
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Omdat die vergelijkbaar zijn. Komen zeer dicht bij elkaar mijn inziens. Voor een in Tesla fans terminologie ‘compliance car’ niet gek.styno schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:18:
[...]
Maar waarom vergelijk je met de Leaf? De e-Golf laadt alleen sneller na meedere snellaadsessies van de Leaf (rapidgate). De koeling van de Golf was beter, verder was de Leaf imho beter: meer bereik, zuiniger, betere acceleratie, hoger snellaad vermogen (indien batterij niet te warm) en goedkoper.
https://ev-database.nl/auto/1087/Volkswagen-e-Golf
https://ev-database.nl/auto/1106/Nissan-Leaf
De Leaf lijkt ook beter beschikbaar te zijn geweest, want hoe komt het anders dat deze veel beter verkocht dan de e-Golf van het veel grotere Volkswagen?
Dan mag je inderdaad hopen dat Nissan het met een 100% voor EV ontworpen platform toch beter doet. En dat doen ze inderdaad, iets... toch knap van VW en voor een 2.0 een beetje teleurstellend van Nissan. Dan heeft Tesla toch veel grotere stappen voorwaarde gemaakt met de Model 3 om weer on-topic te komen.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
@eckru @MeZZiN Ja, maxem is veel te duur voor wat het bied. Pas als je naast je EV een zwembad met warmtepomp en sauna hebt en dus met de maxem een verzwaring van je aansluiting kan voorkomen is het rendabel. In alle andere gevallen is een laadpaal met load balancer (zonder maandelijkse kosten!) veel slimmer.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Op die fiets, ja, dat doet de e-Golf niet gek, hoewel ik serieus betwijfel dat VW winst maakt op de e-Golf. Het is niet voor niets dat ze deze slechts alleen in compliance staten en Europa/China beschikbaar maken. Deze twijfel is gebaseerd op de opmerking van Sandy Munro die in een interview met Autoline stelde dat eigenlijk elke fabrikant verlies leed op hun EV's, behalve Tesla.kdeboois schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:02:
[...]
Omdat die vergelijkbaar zijn. Komen zeer dicht bij elkaar mijn inziens. Voor een in Tesla fans terminologie ‘compliance car’ niet gek.
Dan mag je inderdaad hopen dat Nissan het met een 100% voor EV ontworpen platform toch beter doet. En dat doen ze inderdaad, iets... toch knap van VW en voor een 2.0 een beetje teleurstellend van Nissan.
(en ik ben daarmee ook weer terug bij Tesla idd
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
Verwijderd
Weer een lekkere one-liner nadat @styno de moeite voor je heeft gedaan om zo'n uitgebreide reactie te plaatsen. Het gaat niet om vertrouwen en sentiment voor 99% van de bevolking. Het gaat om de beste auto.jerh schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:59:
[...]
Dat ben ik met je eens, maar het gaat om vertrouwen en sentiment. En daarin kan het snel veranderen. Ik blijf dubben of ik er een ga kopen.
Het lijkt erop dat met de lean culture Tesla een stuk betere papieren heeft voor de toekomst dan VAG. Een Ford die 7000 white-collar medewerkers ontslaat is natuurlijk een stuk zorgwekkender dan een mailtje van Musk met: "we moeten op het geld letten."
De enige reden dat de koers nu zo laag staat is FUD uit de main stream media en de trade war.
Als je nog geen proefrit hebt gemaakt dan raad ik je aan om dat te doen, hoe meer Tesla autobezitters hoe beter.
Alleen heb ik al eerder gezegd dat je one-liners met alleen maar negativiteit m.i. niks toevoegen aan dit topic. Op de rest van het internet lees ik al meer dan genoeg FUD. Als auto-enthousiast lees ik genoeg FUD op Autobahn en Autoweek. Ik kom hier om informatie uit te wisselen over Tesla en mensen te helpen met hun keuze, niet om continue roddels te ontkrachten.
//edit;
Er is gelijk een artikel gekomen om mijn stelling te bewijzen.
Als ik dan verder lees op andere websites als CNBC zie ik dat dit artikel op de Televaag helemaal niet realistisch is en dat ze de positieve punten uit het rapport niet eens opschrijven. Ze noemen het ook een onderzoek terwijl het een 'note' is van een analist bij Morgan Stanley. Gelukkig weet ik, en velen met mij in dit topic dat de Tesla's superieure auto's zijn en dat ze zonder advertenties al zo gigantisch veel auto's hebben verkocht.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2019 16:11 ]
Dan is het het zeker waard alleen kan hij maar 1 tesla laadpaal aansturen. Niet meerdere.Tassadar32 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:03:
@eckru @MeZZiN Ja, maxem is veel te duur voor wat het bied. Pas als je naast je EV een zwembad met warmtepomp en sauna hebt en dus met de maxem een verzwaring van je aansluiting kan voorkomen is het rendabel. In alle andere gevallen is een laadpaal met load balancer (zonder maandelijkse kosten!) veel slimmer.
Je kan weer wel andere merken aansturen met maxem.
Ik ga voorlopig even aan de slag met een pi en aansturen van mijn 2 laadpalen via rs485. In combinatie met meten van het verbruik in de rest van het huis.
@MeZZiN Kan je TWC's niet daisy chainen? Dan is aansturing voor alleen de eerste paal voldoende toch?
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Met de maxem nog niet maar met de pi oplossing gewoon wel omdat die zich als master opstelt naar de andere palen. je kan alleen dan maar maximaal 3 palen aansluiten maar goed met 2 autos hebben we meer ook niet nodig en als we dat wel hebben hebben we andere issues
Jij wilt kennelijk alleen dat lezen wat jou bevalt, zo werkt dat natuurlijk niet. Ik kijk kritisch, omdat ik zit te dubben of ik het geld voor overheb. Dat is mi een goed uitgangspunt. In de wereld van wat er over Tesla geschreven wordt zijn er kennelijk alleen maar believers en haters, je moet kennelijk bij een van deze kampen behoren. En die bestoken elkaar dan ook. Ik behoor in ieder geval bij geen van beide.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:14:
[...]
Weer een lekkere one-liner nadat @styno de moeite voor je heeft gedaan om zo'n uitgebreide reactie te plaatsen. Het gaat niet om vertrouwen en sentiment voor 99% van de bevolking. Het gaat om de beste auto.
Het lijkt erop dat met de lean culture Tesla een stuk betere papieren heeft voor de toekomst dan VAG. Een Ford die 7000 white-collar medewerkers ontslaat is natuurlijk een stuk zorgwekkender dan een mailtje van Musk met: "we moeten op het geld letten."
De enige reden dat de koers nu zo laag staat is FUD uit de main stream media en de trade war.
Als je nog geen proefrit hebt gemaakt dan raad ik je aan om dat te doen, hoe meer Tesla autobezitters hoe beter.
Alleen heb ik al eerder gezegd dat je one-liners met alleen maar negativiteit m.i. niks toevoegen aan dit topic. Op de rest van het internet lees ik al meer dan genoeg FUD. Als auto-enthousiast lees ik genoeg FUD op Autobahn en Autoweek. Ik kom hier om informatie uit te wisselen over Tesla en mensen te helpen met hun keuze, niet om continue roddels te ontkrachten.
//edit;
Er is gelijk een artikel gekomen om mijn stelling te bewijzen.
Als ik dan verder lees op andere websites als CNBC zie ik dat dit artikel op de Televaag helemaal niet realistisch is en dat ze de positieve punten uit het rapport niet eens opschrijven. Ze noemen het ook een onderzoek terwijl het een 'note' is van een analist bij Morgan Stanley. Gelukkig weet ik, en velen met mij in dit topic dat de Tesla's superieure auto's zijn en dat ze zonder advertenties al zo gigantisch veel auto's hebben verkocht.
En uiteraard gaat het wel om vertrouwen en sentiment, als er alleen maar slecht nieuws is, wordt het vertrouwen ondermijnd en neemt de koopbereidheid af. En aangezien jij het steeds over FUD hebt, kan je natuurlijk afvragen of je dan zo over VW en Ford moet schrijven, daarmee doe jezelf er in ieder geval aan mee.
De cijfers over q2 en 3, zullen gaan uitwijzen wat er daadwerkelijk aan de hand is en tot die tijd is alles speculatie.
En ik begon met dat ik verbaasd was hoe hard de koers naar beneden ging en dat ben ik nog steeds. Ik had na het ophalen van het geld een stabilisatie verwacht en zeker niet deze daling.
Als je nog niks heb gekocht, kun je wellicht beter met een orange-pi oid aan de slag gaan. Die boot van emmc geheugen en dan heb je minder kans op problemen ivm sd kaartjes.MeZZiN schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:27:
[...]
Dan is het het zeker waard alleen kan hij maar 1 tesla laadpaal aansturen. Niet meerdere.
Je kan weer wel andere merken aansturen met maxem.
Ik ga voorlopig even aan de slag met een pi en aansturen van mijn 2 laadpalen via rs485. In combinatie met meten van het verbruik in de rest van het huis.
@jerh beter om hier de koers bespreken: Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8
De koers zelf staat simpelweg los van de auto's die Tesla maakt. Ik vind het raar dat je je beslissing om een auto te kopen af laat hangen van hoe beurshandelaren het aandeel behandelen. Doe je dat met andere merken ook?
Wat is concreet je angst dan waarom je zo naar de koers kijkt in je beslissing om een auto te bestellen? Failliet gaan ze voorlopig echt niet.
De koers zelf staat simpelweg los van de auto's die Tesla maakt. Ik vind het raar dat je je beslissing om een auto te kopen af laat hangen van hoe beurshandelaren het aandeel behandelen. Doe je dat met andere merken ook?
Wat is concreet je angst dan waarom je zo naar de koers kijkt in je beslissing om een auto te bestellen? Failliet gaan ze voorlopig echt niet.
Ik twijfel, het is een boel geld. Er wordt veel gesproken over allerlei kwaliteitsissues, problemen met afleveringen, onderdelen etc. En ook de hele stammenstrijd er omheen geeft een slecht gevoel, het is ofwel geweldig of een flop aldus de "experts".CyBeRSPiN schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:33:
@jerh beter om hier de koers bespreken: Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8
Als ik hem koop wil ik er wel 5 jaar mee kunnen rijden. In dat opzicht beinvloed de beweging op beurs mij. De beurskoers is mi een weergave van de levensvatbaarheid van een bedrijf. En van een positieve vibe is dat nu veranderd naar een negatief segment en dat baart mij zorgen.
Als ik hem zou leasen, omdat een werkgever hem ter beschikking stelt hoef ik niet lang na te denken, maar nu komt het uit eigen zak, maar dan loop je geen enkel risico.
Zelfs al gaan ze failliet dan staan er genoeg fabrikanten te springen om de technologie, IP, supercharger netwerk en productiefaciliteiten over te nemen. Zo is bijvoorbeeld Toyota van achterstand opeens koploper. Infiniti/Lexus carrosserie op een Tesla skateboard en ze hebben direct een succes te pakken.
Daarnaast zal Fiat, GM, Ford, VAG, Geely en BMW ook wel interesse hebben in de faillissement boedel. Het grootste nadeel van Tesla is dat de cijfers 100% over elektrische voertuigen gaan waar andere merken de cijfers kunnen wegstoppen over volledige bedrijfsresultaten. En zelfs buiten de autosector zullen bedrijven als LG (chem), Alphabet, Samsung, Apple en Amazon vast wel interesse hebben om deze nieuwe hippe marktleider tot zich te nemen.
Daarnaast zal Fiat, GM, Ford, VAG, Geely en BMW ook wel interesse hebben in de faillissement boedel. Het grootste nadeel van Tesla is dat de cijfers 100% over elektrische voertuigen gaan waar andere merken de cijfers kunnen wegstoppen over volledige bedrijfsresultaten. En zelfs buiten de autosector zullen bedrijven als LG (chem), Alphabet, Samsung, Apple en Amazon vast wel interesse hebben om deze nieuwe hippe marktleider tot zich te nemen.
Maar is dat significant anders dan bij een willekeurig ander merk, procentueel gezien? Tesla ligt als nieuwkomer en 'disruptive innovator' in de autobranche onder een enorm vergrootglas, dus iedere misstap wordt breed uitgemeten, maar voor iedere klaagpost in topics als dit zijn er misschien wel 100 rijders die hartstikke tevreden zijn met hun aankoop. En tuurlijk, bij de massa aflevering van de Model 3 in maart zullen er vast meer fouten zijn gemaakt dan je zou willen, maar volgens heb ik de afgelopen maand weinig nieuwe probleemgevallen langs zien komen.jerh schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:45:
[...]
Ik twijfel, het is een boel geld. Er wordt veel gesproken over allerlei kwaliteitsissues, problemen met afleveringen, onderdelen etc.
Ik heb m'n keus in ieder geval al gemaakt. Zogauw het geld uit de verkoop van m'n huis beschikbaar is (eind augustus, als alles goed verloopt), gaat m'n bestelling de deur uit. Ik durf die gok wel aan.
Tot begin dit jaar had ik niet per se heel veel met elektrisch rijden. Ik ben redelijk die-hard autosport fan en liefhebber van benzine motoren.
Toen ik een nieuwe lease auto mocht bestellen, was de eerste prio om de kosten laag te houden, maar ook een gave auto te kiezen. Een beetje aangeklede BMW/Audi/Merc liep al aardig in de bijtellingskosten.
Met het hoofd, en niet met het hart, gekozen voor een M3.
Nu ik de M3 heb denk ik oprecht dat ik blijer ben dan wanneer ik een Duitse auto had gehad. Ik heb nog nooit gehad dat ik elke dag echt zin heb om te rijden, lol heb in het rijden, en hoe ook heel relaxed op m'n bestemming aankom, maar toch zo nu en dan beetje kan spelen met vooral het vermogen.
Van alle grote 'aankopen' is dit er toch wel een die me meer verrast dan teleurstelt. Ook mensen die meerijden zijn best wel flabbergasted over het vermogen en interieur etc.
In dit topic lees ik veel mensen die heel rationeel een keuze proberen te maken (deed ik zelf ook
). Mijn ervaring is dat Tesla ook prima je hart tevreden kan stellen in ieder geval
Toen ik een nieuwe lease auto mocht bestellen, was de eerste prio om de kosten laag te houden, maar ook een gave auto te kiezen. Een beetje aangeklede BMW/Audi/Merc liep al aardig in de bijtellingskosten.
Met het hoofd, en niet met het hart, gekozen voor een M3.
Nu ik de M3 heb denk ik oprecht dat ik blijer ben dan wanneer ik een Duitse auto had gehad. Ik heb nog nooit gehad dat ik elke dag echt zin heb om te rijden, lol heb in het rijden, en hoe ook heel relaxed op m'n bestemming aankom, maar toch zo nu en dan beetje kan spelen met vooral het vermogen.
Van alle grote 'aankopen' is dit er toch wel een die me meer verrast dan teleurstelt. Ook mensen die meerijden zijn best wel flabbergasted over het vermogen en interieur etc.
In dit topic lees ik veel mensen die heel rationeel een keuze proberen te maken (deed ik zelf ook
Kan niet echt concreet boeiende uitleg/info vinden over het gebruik van de roofrack tov kleine aanhanger.
Iemand daar een mooi stukje ervaring of data over wat betreft mileage?
Iemand daar een mooi stukje ervaring of data over wat betreft mileage?
Direct na het ophalen van het geld (de eerste paar dagen) ging de koers juist omhoog wat verbazingwekkend is want het aandeel verdund waardoor normaal gesproken de koers daalt. Wederom een teken dat beleggers het ophalen van geld door Tesla als een goed teken beschouwen.jerh schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:25:
En ik begon met dat ik verbaasd was hoe hard de koers naar beneden ging en dat ben ik nog steeds. Ik had na het ophalen van het geld een stabilisatie verwacht en zeker niet deze daling.
Staar je niet blind op het aandeel Tesla.
De hele Amerikaanse beurs daalt door de handelsoorlog met China. Daarnaast zijn er de laatste dagen een paar analisten in het nieuws die negatieve uitlatingen over Tesla's korte termijn deden. De ene keer zijn de korte termijn vooruitzichten positief de andere keer negatief, ze zijn het onderling niet eens eens.
Ik let daar niet zo op want ik verwacht niet dat een willekeurige beursanalist snapt wat Tesla precies doet en welke impact dat op langere termijn gaat hebben. Liever kijk ik wat er in de pijplijn zit en hoe zich dat verhoudt ten opzichte van de concurrentie. Ik denk dat met de huidige ~5 miljard banksaldo Tesla het wel uitzingt tot GF3 online komt, de TMY gaat uitrollen waarmee het weer een compleet nieuwe markt aanboort. Over die horizon gaan de recente analyses niet.
Mijn ervaring is dat je eerst FUD roept.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:14:
[...]
Ik kom hier om informatie uit te wisselen over Tesla en mensen te helpen met hun keuze, niet om continue roddels te ontkrachten.
Verwijderd
Wat een FUD weer...
/edit: dat was niet serieus.
Maar net als andere automerken heeft Tesla dingen te verbeteen:
1. De verf op de auto's is niet op het niveau van b.v. de meeste Toyota's. Dit kan te maken hebben met de milieueisen in Californië. Dit kan beter
2. De logistiek, al is dit heel verschillend per delivery agent
3. De quality control
4. Musk zijn getweet was afgelopen jaar niet zonder fouten. Dit gaat al veel beter afgelopen weken.
5. De desinformatie over de prijzen met EAP en AP.
Maar zelfs met deze verbeterpunten zijn er bijna geen goede argumenten om geen Tesla te nemen, tegenover de anderen. Dit zijn ook allemaal dingen die goed op te lossen zijn.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2019 18:58 ]
Als er iets is wat Tesla anders/beter kan, is het wel hun prijsstrategie aanpassen: voor de 3 maal op rij dalen de S en X prijzen: https://electrek.co/2019/...-price-model-s-x-changes/
In het licht van alle FUD hierboven doet een stabiel prijsgebouw wonderen voor de perceptie van een merk. Omgekeerd ( zoals nu ) voed het de FUD en komt het sales niet altijd ten goede...
In het licht van alle FUD hierboven doet een stabiel prijsgebouw wonderen voor de perceptie van een merk. Omgekeerd ( zoals nu ) voed het de FUD en komt het sales niet altijd ten goede...
[ Voor 41% gewijzigd door E46RC51 op 21-05-2019 19:22 ]
En bij BMW gebeurt dit nooit? Het verschil is dat iedereen dit kan zien omdat je online kan bestellen. Bij elke andere autofabrikant moet je naar de garage waar ze met kortingen smijten. Wat bij wijze praktisch hetzelfde is, maar waar niet over gepraat kan worden want dit verschilt voor iedereenE46RC51 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:05:
Als er iets is wat Tesla anders/beter kan doen is het wel hun prijsstrategie: opnieuw dalen de S en X prijzen: https://electrek.co/2019/...-price-model-s-x-changes/
In het licht van alle FUD hierboven doet een stabiel prijsgebouw wonderen met de perceptie van een merk. Omgekeerd ( zoals nu ) voed het de FUD en komt het sales niet ten goede...
Als leaserijder krijg je die korting niet - de RDW heeft de fiscale waarde immers al vastgelegd - en word je hier echt niet gelukkig van. Daarnaast waar jij over spreekt is de achterkant van de onderhandeling, de prijs toen je de showroom binnenliep was een andere. En dat is wat Tesla nu steeds aanpast.bottom line schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:21:
[...]
En bij BMW gebeurt dit nooit? Het verschil is dat iedereen dit kan zien omdat je online kan bestellen. Bij elke andere autofabrikant moet je naar de garage waar ze met kortingen smijten. Wat bij wijze praktisch hetzelfde is, maar waar niet over gepraat kan worden want dit verschilt voor iedereen
[ Voor 13% gewijzigd door E46RC51 op 21-05-2019 19:27 ]
Verwijderd
Zoals Tesla zelf al aangeeft:E46RC51 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:24:
[...]
Als leaserijder krijg je die korting niet - de RDW heeft de fiscale waarde immers al vastgelegd - en word je hier echt niet gelukkig van.
“Like other car companies, we periodically adjust pricing and available options. These pricing changes represent a reduction of about 2% to 3% in Model X and S prices. Last week, we raised US Model 3 prices by 1%. By any reasonable standard, these small changes are not newsworthy.”
Nee want Tesla doet niet aan kortingen. De prijs dat jij betaalt in de showroom covert ook de gehele keten van fabricatie tot verkoop. Elke autofabrikant publiceert standaard een prijs die (minstens) €5000 hoger ligt als wat ze normaal ervoor vragen zodat ze kunnen goochelen met kortingen. Dus ik zie niet in waarom je dan de kostprijs van een TeslaE46RC51 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:24:
[...]
Als leaserijder krijg je die korting niet - de RDW heeft de fiscale waarde immers al vastgelegd - en word je hier echt niet gelukkig van. Daarnaast waar jij over spreekt is de achterkant van de onderhandeling, de prijs toen je de showroom binnenliep was een andere. En dat is wat Tesla nu steeds aanpast.
op de site, die ook de gehele fabricatie/ontwikkeling/verkoopkost covert, moet vergelijken met de basisprijs (die geen basis is).
En we hebben antwoord.MrScratch schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:53:
[...]
Zit zelf met smart te wachten op feedback van de leasemaatschappij. Heb ongeveer 1 mei de offerte van de leasemaatschappij bevestigt en dit was een RWD met AP en FSD en witte lak voor 59.900. Nog geen bevestiging gehad dat ze nu ook daadwerkelijk besteld hebben.
Sindsdien is:Ben dus heel benieuwd wat er nu voor prijs uit komt rollen.
- FSD met 1100 EUR omhoog gegaan
- AP uit de standaardprijs gegooid, dus meerprijs van 3400 EUR
- AP weer terug in de standaardprijs gegaan, maar die omhoog met 1000 EUR
Look behind you! A three headed monkey!
Verwijderd
Jerh, heel goed dat je twijfelt, uiteindelijk moet je zelf een keuze maken. Je hebt gelijk dat het sentiment is veranderd de laatste tijd. Het fundament is dat niet.jerh schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:45:
[...]
Ik twijfel, het is een boel geld. Er wordt veel gesproken over allerlei kwaliteitsissues, problemen met afleveringen, onderdelen etc. En ook de hele stammenstrijd er omheen geeft een slecht gevoel, het is ofwel geweldig of een flop aldus de "experts".
Als ik hem koop wil ik er wel 5 jaar mee kunnen rijden. In dat opzicht beinvloed de beweging op beurs mij. De beurskoers is mi een weergave van de levensvatbaarheid van een bedrijf. En van een positieve vibe is dat nu veranderd naar een negatief segment en dat baart mij zorgen.
Als ik hem zou leasen, omdat een werkgever hem ter beschikking stelt hoef ik niet lang na te denken, maar nu komt het uit eigen zak, maar dan loop je geen enkel risico.
Ik ben hier bekend om mijn 'negatieve' reacties op Tweakers over Tesla en wil dit forum daar niet mee vervuilen, omdat dit meer gericht is op bezitters en fans van Tesla.
Om toch in te gaan op je volgens mij terechte zorgen. Mijns inziens volgt het aandeel nu exact wat ik eerder op Tweakers eind 2018 al heb voorspeld, namelijk dat na Q3 en Q4 van 2018 het weer verlies lijden zal worden en dat investeerders minder happig zijn om geld te geven. Laat je niet misleiden door de laatste financieringsronde. De banken die de lening hebben verstrekt hebben tegelijkertijd voor $400 miljoen call opties verkocht aan Tesla om short het aandeel te gaan. Je leest het goed. Dit was de enige mogelijkheid voor Tesla om geld op te halen en ze hadden het nodig de lichten te laten branden.
Nogmaals, ik dit forum gaat wat mij betreft meer om de auto's, dan de financiën van het bedrijf of het aandeel.
Mocht je meer info willen, om voor jezelf een goede keuze te maken, mag je me een PB sturen.
Disclaimer: ik heb geen enkel financiëel of ander belang bij Tesla, zoals sommigen hier wel aandelen bezitten, zoals Discipline afaik.
Ik heb afgelopen donderdag akkoord gegeven op de offerte van de leasemaatschappij en de tesla besteld.
Echter is de auto nog altijd niet definitief besteld door de dealer, is het gebruikelijk dat dit even duurt?
Krijg ik via hun een registratie met mijn tesla account of hoe gaat dit in zijn werk?
Echter is de auto nog altijd niet definitief besteld door de dealer, is het gebruikelijk dat dit even duurt?
Krijg ik via hun een registratie met mijn tesla account of hoe gaat dit in zijn werk?
Ja, toch wel. Van de meeste fabrikanten zijn er ruim andere oem onderdelen etc voorhanden. En misschien twijfel ik ook wel teveel. Op dit moment gaat het in de hele automarkt minder, dus er zullen nog wel meer problemen volgen.anboni schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:03:
[...]
Maar is dat significant anders dan bij een willekeurig ander merk, procentueel gezien? Tesla ligt als nieuwkomer en 'disruptive innovator' in de autobranche onder een enorm vergrootglas, dus iedere misstap wordt breed uitgemeten, maar voor iedere klaagpost in topics als dit zijn er misschien wel 100 rijders die hartstikke tevreden zijn met hun aankoop. En tuurlijk, bij de massa aflevering van de Model 3 in maart zullen er vast meer fouten zijn gemaakt dan je zou willen, maar volgens heb ik de afgelopen maand weinig nieuwe probleemgevallen langs zien komen.
Ik heb m'n keus in ieder geval al gemaakt. Zogauw het geld uit de verkoop van m'n huis beschikbaar is (eind augustus, als alles goed verloopt), gaat m'n bestelling de deur uit. Ik durf die gok wel aan.
Tesla pretendeert een start-up te zijn of wordt door iedereen als zodanig neergezet (ik weet ze bestaan al teen tijdje), daar hoort wel een navenant risico bij. En afgelopen maand zijn er waarschijnlijk weinig auto's afgeleverd.
En een van de argumenten die ik veel voorbij zie komen is, dat er zoveel vermogen inzet. Dat is iets wat mij eigenlijk niet interesseerd, ik hecht daar geen waarde aan. Ik hecht wel waarde aan een auto die niet op fossiele brandstof rijdt, ik heb liever een langzame, zuinige auto, dan een formule1 achtige auto.
Daar heb je een punt, in het algemeen was men blij dat Musk kennelijk toch voor rede vatbaar is. En een grotere bankpositie is ook nodig als het tij economisch minder wordt. De handelsoorlog is een voorbeeld van een serieuze bedreiging.styno schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:36:
[...]
Direct na het ophalen van het geld (de eerste paar dagen) ging de koers juist omhoog wat verbazingwekkend is want het aandeel verdund waardoor normaal gesproken de koers daalt. Wederom een teken dat beleggers het ophalen van geld door Tesla als een goed teken beschouwen.
Staar je niet blind op het aandeel Tesla.
De hele Amerikaanse beurs daalt door de handelsoorlog met China. Daarnaast zijn er de laatste dagen een paar analisten in het nieuws die negatieve uitlatingen over Tesla's korte termijn deden. De ene keer zijn de korte termijn vooruitzichten positief de andere keer negatief, ze zijn het onderling niet eens eens.
Ik let daar niet zo op want ik verwacht niet dat een willekeurige beursanalist snapt wat Tesla precies doet en welke impact dat op langere termijn gaat hebben. Liever kijk ik wat er in de pijplijn zit en hoe zich dat verhoudt ten opzichte van de concurrentie. Ik denk dat met de huidige ~5 miljard banksaldo Tesla het wel uitzingt tot GF3 online komt, de TMY gaat uitrollen waarmee het weer een compleet nieuwe markt aanboort. Over die horizon gaan de recente analyses niet.
Ik ga het denk ik nog even aankijken.
O
Deze FUD verspreidende Tweaker heeft ook aandelen. Ik probeer in het Tesla topic ook de technische tekortkomingen aan te kaarten. Lofzang is er genoeg. Verder probeer ik van alle andere EV’s de technische details te kennen en dit is een mooie bron. De aandelen zelf zijn een stuk minder interessant dan de typische technische zaken maar dat is persoonlijk natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:22:
[...]
Disclaimer: ik heb geen enkel financiëel of ander belang bij Tesla, zoals sommigen hier wel aandelen bezitten, zoals Discipline afaik.
FUD is echt niet hetzelfde als gewoon kritisch. Ik zie jou als kritisch. Prima. Dat gezever over aandelen kan wat mij betreft in een ander forum.
Verwijderd
Ik weet niet hoor, maar ik heb geen ervaring mee dat je hier FUD aan het zaaien bent. Ik hoef zelf het ook niet te hebben over de aandelenkoers, maar zorgwekkend voor investeerders is het wel een beetje. De constante aanvallen door de media hebben wel effect.kdeboois schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:51:
O
[...]
Deze FUD verspreidende Tweaker heeft ook aandelen. Ik probeer in het Tesla topic ook de technische tekortkomingen aan te kaarten. Lofzang is er genoeg. Verder probeer ik van alle andere EV’s de technische details te kennen en dit is een mooie bron. De aandelen zelf zijn een stuk minder interessant dan de typische technische zaken maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Hoe dan ook, als je (toekomstig) eigenaar bent dan hoef je jou nergens zorgen over te maken. Er zal sowieso een koper zijn.
De 'volledig zelfrijdende besturing' optie is nu niet meer duurder wanneer je deze na je bestelling activeert.
Je betaald nu altijd 6400,-
Okay, dank voor de input. Kun je een tip geven welke laadpaal zo'n load balancing functie heeft. Ik heb nog nks aangeschaft, mijn model 3 hang nu gewoon aan een 16A krachtstroom stopcontact met de Tesla thuislader, dus ik kan nog alle kanten op!Tassadar32 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:03: In alle andere gevallen is een laadpaal met load balancer (zonder maandelijkse kosten!) veel slimmer.
Die penalty vond ik ook al vrij onlogisch, als ze dit goed inregelen is er ook helemaal geen arbeid te verrichten wanneer je dit aanschaft. Goed nieuws dus!FrankSpin schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:56:
De 'volledig zelfrijdende besturing' optie is nu niet meer duurder wanneer je deze na je bestelling activeert.
Gedachte zal zijn geweest dat kopers het dan meteen kopen, omdat het anders duurder is. Nu kan het zijn dat van uitstel, afstel komt.acidfever schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:00:
[...]
Die penalty vond ik ook al vrij onlogisch, als ze dit goed inregelen is er ook helemaal geen arbeid te verrichten wanneer je dit aanschaft. Goed nieuws dus!
Zappi is dacht ik de enige dan? Maar die hebben nog geen 3 fase model volgens mij. Al weet ik ook niet of je echt snel een probleem gaat hebben met 3x25A. Je kunt anders toch ook scheduled charge gebruiken toch? Als je het laden laat starten om 1 uur 's nachts dan is hij gewoon vol om 6 uur. (Ik rij nooit meer dan 50% op een dag.) Anders kun je het laden laten starten om iets van 22 uur. Koken/wassen is dan wel klaar neem ik aan.eckru schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:51:
[...]
Okay, dank voor de input. Kun je een tip geven welke laadpaal zo'n load balancing functie heeft. Ik heb nog nks aangeschaft, mijn model 3 hang nu gewoon aan een 16A krachtstroom stopcontact met de Tesla thuislader, dus ik kan nog alle kanten op!
[ Voor 50% gewijzigd door Inspired op 22-05-2019 09:10 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dat denk ik persoonlijk zeker. Wanneer je bij aanschaf auto al twijfelt (onder andere door de prijs) zal het zeker niet helpen wanneer je achteraf meer moet betalen. Dit zal potentieel meer mensen over de streep trekken wanneer de FSD functionaliteit volwassener is geworden.Inspired schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:04:
[...]
Gedachte zal zijn geweest dat kopers het dan meteen kopen, omdat het anders duurder is. Nu kan het zijn dat van uitstel, afstel komt.
Dat zijn vragen die je het best aan je leasemaatschappij kunt stellen want elke leasemaatschappij werkt anders en heeft een andere relatie en andere afspraken met Tesla. Daar kan niemand hier een generiek antwoord op geven.negahrev schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:05:
Ik heb afgelopen donderdag akkoord gegeven op de offerte van de leasemaatschappij en de tesla besteld.
Heeft de leasemaatschappij de bestelling al op correctie wijze doorgegeven aan Tesla en heb je een bevestiging van aanbetaling? (voor de aanbetaling is voldaan en ontvangen is er wat Tesla betreft namelijk nog geen auto besteld!).
Zappi is al genoemd (voor 1-fase), Alfen ICU EVE doet het ook met 3-fasen. Als je facturering niet nodig hebt zou ik gewoon de 16A krachtstroom blijven gebruiken, zonde om geld uit te geven aan een laadpaal als het weinig toevoegt.eckru schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:51:
[...]
Okay, dank voor de input. Kun je een tip geven welke laadpaal zo'n load balancing functie heeft. Ik heb nog nks aangeschaft, mijn model 3 hang nu gewoon aan een 16A krachtstroom stopcontact met de Tesla thuislader, dus ik kan nog alle kanten op!
Inderdaad, ik heb zelf een Alfen omwille van de load balancing en de vergoeding van de stroomkosten die ik maak via de leasemaatschappij maar als je dat niet nodig hebt is het echt een compleet overbodige kostenpost.Tassadar32 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:19:
[...]
Als je facturering niet nodig hebt zou ik gewoon de 16A krachtstroom blijven gebruiken, zonde om geld uit te geven aan een laadpaal als het weinig toevoegt.
Een reden zou nog kunnen zijn dat je buiten laad of je wilt voorkomen dan een ander op de bewuste plek gaat laden maar ook daar zijn wel weer andere (goedkopere) oplossingen voor te bedenken.
Straks bellen voor een proefrit voor de M3 in Duiven. Hopelijk is er maandagmiddag nog een ruimte.
Zou eerst voor de standaard versie gaan maar ga toch voor de Long Range RWD vanwege de premium opties. Range is natuurlijk mooi mee genomen maar voor mij niet heel belangrijk. Woon in het midden van Nederland en rij maximaal een keer 250km op een dag, wat zelden gebeurt. Nu duimen dat ik mijn Kia reservering, waar ik nog 10 maanden op moet wachten kan annuleren.
Zou eerst voor de standaard versie gaan maar ga toch voor de Long Range RWD vanwege de premium opties. Range is natuurlijk mooi mee genomen maar voor mij niet heel belangrijk. Woon in het midden van Nederland en rij maximaal een keer 250km op een dag, wat zelden gebeurt. Nu duimen dat ik mijn Kia reservering, waar ik nog 10 maanden op moet wachten kan annuleren.
Voor het "krachtstroom" stopcontact zou ik gerust een kWh meter (MiD) plaatsen. Een collega van mij doet het zelfs achter een regulier stopcontact én gebruikt deze ook daadwerkelijk ook voor andere dingen. Dat mag uiteraard niet, maar de kans dat je ermee gepakt wordt is nihil. Als het dan een industrieel (blauw of rood) stopcontact is dan denk ik dat ze snel de conclusie nemen dat je het ook voor andere zaken gebruikt. Uiteindelijk is de kans op fraude net zo groot bij een vaste laadpaal, niemand gaat controleren of de ondergrondse kabel niet stiekem ook naar je Jacuzzi loopt.Tassadar32 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:19:
[...]
Zappi is al genoemd (voor 1-fase), Alfen ICU EVE doet het ook met 3-fasen. Als je facturering niet nodig hebt zou ik gewoon de 16A krachtstroom blijven gebruiken, zonde om geld uit te geven aan een laadpaal als het weinig toevoegt.
Mocht je permanent de Mobile Charger willen gebruiken zorg dan wel dat die droog ligt én niet elke keer de oplader opruimt zodat de stekker en socket slijt en er viezigheid tussen kan komen (net zoals bij andere grootgebruikers zoals je wasmachine).
Maar heb je nu issues trouwens met je zekering dan? Het laden gaat nu ook al met 3x16A op een 3x25 aansluiting. Als je geen issues hebt zou ik het lekker zo laten.eckru schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:51:
[...]
Zappi heeft inmiddels ook een 3 fase lader in het assortiment (zou deze of volgende maand leverbaar moeten worden)
Vannacht pas de eerste keer geladen thuis, heb in de auto de laadstroom op 5A gezet. Dat ging goed.Inspired schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:50:
[...]
Maar heb je nu issues trouwens met je zekering dan? Het laden gaat nu ook al met 3x16A op een 3x25 aansluiting. Als je geen issues hebt zou ik het lekker zo laten.
Het krachtstroom stopcontact heeft een dedicated 5x42 kabel met eigen zekering in de meterkast, dus dat zou allemaal okay moeten zijn.
Gisteren nog gemailed met de man van Zappi Benelux, de tweede versie, met driefasen is nu doorgeschoven naar "juni/juli". De Maxem oplossing spreekt me aan omdat ie qua techniek heel mooi is, eenmalige kosten zit ik ook niet zo mee, maandelijks abo van 6 EUR spreekt me dan weer tegen.
Op 5A zal je niet snel issues hebben nee. Ik zou gewoon op 3x16A laden nu en kijken hoe vaak de hoofdzekering eruit klapt. Of heb je geen automaat? Dan is het minder fijn.eckru schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:58:
[...]
Vannacht pas de eerste keer geladen thuis, heb in de auto de laadstroom op 5A gezet. Dat ging goed.
Het krachtstroom stopcontact heeft een dedicated 5x42 kabel met eigen zekering in de meterkast, dus dat zou allemaal okay moeten zijn.
Gisteren nog gemailed met de man van Zappi Benelux, de tweede versie, met driefasen is nu doorgeschoven naar "juni/juli". De Maxem oplossing spreekt me aan omdat ie qua techniek heel mooi is, eenmalige kosten zit ik ook niet zo mee, maandelijks abo van 6 EUR spreekt me dan weer tegen.
De huidige Mobile Charger is maar één fase en komt ook niet meer met de rode stekker. De blauwe stekker wordt ook wel eens "krachtstroom" genoemd en ik ga er zelf even vanuit dat de "thuislader" de Mobile Charger is en niet de Tesla Wall Connector.Inspired schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:08:
[...]
Op 5A zal je niet snel issues hebben nee. Ik zou gewoon op 3x16A laden nu en kijken hoe vaak de hoofdzekering eruit klapt. Of heb je geen automaat? Dan is het minder fijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Deveon op 22-05-2019 10:15 ]
Er zit gewoon een automaat op, dus dat is allemaal netjes geregeld.Inspired schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:08:
[...]Of heb je geen automaat? Dan is het minder fijn.
Klopt, ik heb zolang een mobile charger geleend die een vriend bij zijn oude Model S 2014 had, met rode stekker. Hij heeft nu de laadkit van mijn Model 3 zolang.Deveon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:11:
[...]De huidige Mobile Charger is maar één fase en komt ook niet meer met de rode stekker.
Ah, OK. Dan snap ik even de vermelding naar een krachtstroomaansluiting niet.Deveon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:11:
[...]
De huidige Mobile Charger is maar één fase en komt ook niet meer met de rode stekker. De blauwe stekker wordt ook wel eens "krachtstroom" genoemd en ik ga er zelf even vanuit dat de "thuislader" de Mobile Charger is en niet de Tesla Wall Connector.
@eckru reageert net voor je dat hij inderdaad een 3 fase Mobile Charger heeft weten te bemachtigen, maar de blauwe CEE stekker (zie je veel op campings) wordt ook vaak krachtstroom genoemd omdat die tot 32A kan. Officieel is volgens mij krachtstroom altijd 400V en hebben keukenboeren deze term misplaatst voor kookplaten.Inspired schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:17:
[...]
Ah, OK. Dan snap ik even de vermelding naar een krachtstroomaansluiting niet.
Edit: Blijkbaar is alles wat meer dan 1x16A is tegenwoordig krachtstroom..
[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 22-05-2019 10:22 ]
Zit even te zoeken naar video's over de M3 icm kinderen. De auto is echt ruimer dan ik dacht, zie: YouTube: Tesla Model 3 | Will 3 car seats fit?
Krachtstroom hebben volgens mij maar weinig huishoudends (nodig). De meeste gaan upgraden naar 3x25a. Dat is volgens mij geen krachtstroom. Het laden van de Model 3 op drie fase gaat ook op 230V volgens mij. Want 3 x 16 x 230 == 11kWh.Deveon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:20:
[...]
@eckru reageert net voor je dat hij inderdaad een 3 fase Mobile Charger heeft weten te bemachtigen, maar de blauwe CEE stekker (zie je veel op campings) wordt ook vaak krachtstroom genoemd omdat die tot 32A kan. Officieel is volgens mij krachtstroom altijd 400V en hebben keukenboeren deze term misplaatst voor kookplaten.
Edit: Blijkbaar is alles wat meer dan 1x16A is tegenwoordig krachtstroom..
https://www.enexis.nl/con.../aansluiting/krachtstroom
Nu zijn dat niet de meeste brede stoeltjes volgens mij. Onze Maxi-Cosi Rodifix slokten toch echt flink wat ruimte op. Ik ga echt niet nog een stoeltje tussen de twee Maxi-Cosi's krijgen. Maar dat lukt overigens in bijna geen enkele auto. Ook niet in de Superb die ik tijdelijk heb. Maar qua beenruimte viel de M3 me niet tegen. Zou bijna zeggen dat ze meer ruimte hadden dan in mijn A4 Avant. Koffer is natuurlijk wel flink kleiner maar ook nog wel redelijk prima.Wackmack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:40:
Zit even te zoeken naar video's over de M3 icm kinderen. De auto is echt ruimer dan ik dacht, zie: YouTube: Tesla Model 3 | Will 3 car seats fit?
[ Voor 31% gewijzigd door Inspired op 22-05-2019 10:48 ]
3 fase is krachtstroom, je krijgt 3 fasen, met onderlinge verschuiving van 230/240V met 120 graden.Inspired schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:46:
[...]
Krachtstroom hebben volgens mij maar weinig huishoudends (nodig). De meeste gaan upgraden naar 3x25a. Dat is volgens mij geen krachtstroom. Het laden van de Model 3 op drie fase gaat ook op 230V volgens mij. Want 3 x 16 x 230 == 11kWh.
Daarom kun je ook niet zo maar de vermogens 3x16x230 doen
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Vreemd verhaaltje. Alsof Enexis zelf niet begrijpt wat het is.Inspired schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:46:
[...]
Krachtstroom hebben volgens mij maar weinig huishoudends (nodig). De meeste gaan upgraden naar 3x25a. Dat is volgens mij geen krachtstroom. Het laden van de Model 3 op drie fase gaat ook op 230V volgens mij. Want 3 x 16 x 230 == 11kWh.
Bij 3-fasespanning heb je automatisch 400V tussen de fasen (maar nog altijd 230V tussen fase en nul). Of zit Enexis situaties te bouwen waar 3 gelijke fasen binnenkomen en noemen ze dat een 3-fasenaansluiting?
Signatures zijn voor boomers.
Ja, daardoor snapte ik het ook ff niet meer..Maasluip schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:52:
[...]
Vreemd verhaaltje. Alsof Enexis zelf niet begrijpt wat het is.
Bij 3-fasespanning heb je automatisch 400V tussen de fasen (maar nog altijd 230V tussen fase en nul). Of zit Enexis situaties te bouwen waar 3 gelijke fasen binnenkomen en noemen ze dat een 3-fasenaansluiting?
Weet ook niet hoe de meeste laadpalen aangesloten worden bij 3 fase. Met 230 of 400? Het laatste heeft als voordeel dat je minder ampere's gebruikt? Of zie ik dat verkeerd?
Kunnen jullie die laadpalen discussie niet beter voortzetten in [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen ? Het is niet per se een Tesla gerelateerd onderwerp, en in dat topic zitten meer mensen met specifieke kennis
Ja. 3-fase of krachtstroom in huishoudelijk gebruik is gewoon 3x230Vx16A. Er wordt geen 400V gebruikt. 400V krijg je als je een motor in driehoekschakeling gebruikt. Dan heb je geen nul en moet je wel spanning tussen fases gebruiken. Dat zie je dan wel in fabrieken waar dergelijke machines zijn, dan heb je een krachtstroomaansluiting met 3 fases, 1 aarde maar zonder nul. Een 3-fasen laadpaal zul je met 3 fases en nul moeten aansluiten.Inspired schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:55:
[...]
Weet ook niet hoe de meeste laadpalen aangesloten worden bij 3 fase. Met 230 of 400? Het laatste heeft als voordeel dat je minder ampere's gebruikt? Of zie ik dat verkeerd?
Signatures zijn voor boomers.
Het past wel zolang je isofix niet gebruikt, maar dan wil je eigenlijk dat het middelste stoeltje eigen gordels heeft omdat de originele gordel erg lastig te bereiken is. De stoeltjes met eigen gordels zijn alleen vaak voor kleinere kinderen die je er dan in moet tillen of in ieder geval zelf moet vast maken.Wackmack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:40:
Bij ons zit de oudste (5) zonder verhoging in het midden zodat hij zichzelf makkelijk kan vast maken en met een kussen aan de riem zodat het die niet in zijn nek snijdt. Voor ritten langer dan een uur gebruiken we wel een verhoging. De wet geeft ruimte om het grootste kind in het midden tussen twee autostoeltjes te vervoeren zonder autostoel. Voor de veiligheid vertrouw ik op de auto zelf. Op deze manier kan ik voor de koukleum ook de achterbankverwarming aanzetten.
De stoeltjes in de video zijn vergelijkbaar met wat wij gebruiken (40-42 cm breed).
Aha, dat is duidelijk. Wij hebben nu 1 isofix en een verhoogde kinderstoel. Kinderen zijn 3 en 1 jaar. Er komt misschien nog een baby maar dat zal nog even duren. Dan kan mijn zoontje wel in het midden zitten.Deveon schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:18:
[...]
Het past wel als je de isofix niet gebruikt, maar dan wil je eigenlijk dat het middelste stoeltje eigen gordels heeft omdat de originele gordel erg lastig te bereiken is. De stoeltjes met eigen gordels zijn alleen vaak voor kleinere kinderen die je er dan in moet tillen of in ieder geval zelf moet vast maken.
Bij ons zit de oudste (5) zonder verhoging in het midden zodat hij zichzelf makkelijk kan vast maken en met een kussen aan de riem zodat het die niet in zijn nek snijdt. Voor ritten langer dan een uur gebruiken we wel een verhoging. De wet geeft ruimte om het grootste kind in het midden tussen twee autostoeltjes te vervoeren zonder autostoel. Voor de veiligheid vertrouw ik op de auto zelf. Op deze manier kan ik voor de koukleum ook de achterbankverwarming aanzetten.
De stoeltjes in de video zijn vergelijkbaar met wat wij gebruiken (40-42 cm breed).
@Wackmack Als je niet te ver weg woont gewoon een keer een 3 proberen met kinderstoeltjes. Vast wel iemand hier die je wil helpen of even langs kan wippen (anders langs de Tesla showroom).
Goed idee, maandagproefrit gepland, ben heel benieuwd. Verder staan er hier op mijn werk meerdere tesla's dus goed moet komen. Helaas nog even afwachten of ik de Kia mag annuleren.Tassadar32 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:33:
@Wackmack Als je niet te ver weg woont gewoon een keer een 3 proberen met kinderstoeltjes. Vast wel iemand hier die je wil helpen of even langs kan wippen (anders langs de Tesla showroom).
Verwijderd
De e-Niro is ook heel leuk, maar de fun-factor van de Tesla zal je elke dag een lach op je gezicht geven :-)Wackmack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:38:
[...]
Goed idee, maandagproefrit gepland, ben heel benieuwd. Verder staan er hier op mijn werk meerdere tesla's dus goed moet komen. Helaas nog even afwachten of ik de Kia mag annuleren.
Heel leuk ja, maar die 12 maanden wachten, doet het plezier niet goed, nu nog 10 maanden wachten. Mag vanaf oktober al een nieuwe auto rijden, hopelijk is dat de Tesla.Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:39:
[...]
De e-Niro is ook heel leuk, maar de fun-factor van de Tesla zal je elke dag een lach op je gezicht geven :-)
Vandaag proefrit met M3 4wl long range gereden. Prima auto alleen autopilot viel zwaar tegen. Volgens die vrouw die mee ging kon hij nu alleen op 1 lane rijden en hooguit bochten pakken en snelheid. Ik las op internet overal dat die autopilot van afrit naar afrit volledig kon rijden, maar dat kon allemaal niet zei ze. Mss met de duurdere autopilot maar wist ze niet echt.
Klopt dit verhaal? Ik wil de plus range bestellen zonder die duurdere autopilot. Het ziet er nu naar uit dat ik alleen op de middelste baan continu kan rijden oid?
Klopt dit verhaal? Ik wil de plus range bestellen zonder die duurdere autopilot. Het ziet er nu naar uit dat ik alleen op de middelste baan continu kan rijden oid?
Verwijderd
Met Tesla is het op dit moment DYOR. Ik snap echt niet dat er zulke slechte agents bestaan. Navigate on Autopilot is nog steeds in beta, dus het is altijd opletten. Echter zal hij je van afrit naar afrit brengen en vooral lange stukken en file rijden zal goed zijn. Bij knooppunten is het altijd even opletten.TweakerVincent schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:47:
Vandaag proefrit met M3 4wl long range gereden. Prima auto alleen autopilot viel zwaar tegen. Volgens die vrouw die mee ging kon hij nu alleen op 1 lane rijden en hooguit bochten pakken en snelheid. Ik las op internet overal dat die autopilot van afrit naar afrit volledig kon rijden, maar dat kon allemaal niet zei ze. Mss met de duurdere autopilot maar wist ze niet echt.
Hierboven is vorig plaatje gepost: https://ibb.co/H7q9716
Is het zo wat duidelijker?
Autopilot is een stuk beter dan jij het ervaren hebt, maar absoluut nog niet perfect.TweakerVincent schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:47:
Met AP kun je op elke baan rijden op de snelweg. Hij zal de lijnen volgen en afstand houden tot het verkeer voor je (doet de cruise control ook al). Je kunt met richting aanwijzer de auto ook van baan laten veranderen. AP werkt, vind ik, goed in file of op rustige wegen.
Met de 'duurdere' AP (Full Self Driving, FSD?), is er nu een beta optie om 'Navigate on Autopilot' te gebruiken. De AP geeft dan aan welke baan je moet hebben. Dit bevestig je met richtingaanwijzer. Afslagen neemt hij dan automatisch.
Dat laatste is nog wel echt beta...
Als je gaat voor de functionaliteit NU, dan is denk ik voor 99% van de mensen de basic AP meer dan voldoende.
Wat grappig om te lezen zeg, ik had eerst ook een Kia besteld maar die order werd door de dealer geannuleerd. Toen ging ik kijken naar de M3 en qua range had ik aan de SR+ voldoende, ik woon ook in het midden van het land en kan thuis gaan laden. Ik heb ook de Long range besteld vanwege de extra uitrusting, levering zsm terwijl mijn huidige leasecontract in oktober afloopt (maar de boete voor vervroegd inleveren is lager dan wat ik bespaar met een M3)Wackmack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:28:
Straks bellen voor een proefrit voor de M3 in Duiven. Hopelijk is er maandagmiddag nog een ruimte.
Ik heb een 3x25A aansluiting een laad normaal 's nachts met 3x10A. Gisteren moesten we na het woon-werk-woon verkeer nog een keer ver met de Tesla weg (gebeurt 1 a 2 keer per jaar) en heb ik hem bij thuiskomst met 3x16A aangezet. De inductiekookplaat (aangesloten op 1 fase) trok 10 minuten lang 15A zodat het totaal van die fase toen 31A was. De 25A hoofdzekering heeft een C karakteristiek en is er niet uitgeklapt. Als ik het me had herinnerd had ik de Tesla uitgezet tijdens het koken, maar er zit best veel rek in..Inspired schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:08:
[...]
Op 5A zal je niet snel issues hebben nee. Ik zou gewoon op 3x16A laden nu en kijken hoe vaak de hoofdzekering eruit klapt.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Is dat nieuw? Mijne blijft knipperen tot dat de strepen van doorlopend overgaan in een kleinere strepen (zoals op de weg als je daar mag inhalen) en geeft dan de melding “Lanechange unavailable”. Geen FSD, enkel gratis AP.Requiem19 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:00:
[...]
Met AP kun je op elke baan rijden op de snelweg. Hij zal de lijnen volgen en afstand houden tot het verkeer voor je (doet de cruise control ook al). Je kunt met richting aanwijzer de auto ook van baan laten veranderen. AP werkt, vind ik, goed in file of op rustige wegen.
Slim gedaan, scheelt véél inderdaad. Geldt ook voor de Kia. Die een stuk eerder rijden dan de Golf scheelt veel.pinominie schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:30:
[...]
Wat grappig om te lezen zeg, ik had eerst ook een Kia besteld maar die order werd door de dealer geannuleerd. Toen ging ik kijken naar de M3 en qua range had ik aan de SR+ voldoende, ik woon ook in het midden van het land en kan thuis gaan laden. Ik heb ook de Long range besteld vanwege de extra uitrusting, levering zsm terwijl mijn huidige leasecontract in oktober afloopt (maar de boete voor vervroegd inleveren is lager dan wat ik bespaar met een M3)
Ben erg benieuwd naar de auto. Gelijk kiezen welke kleur en opties. Geluid schijnt ook super mooi te zijn.
Stond Navigate on autopilot aan? Dat moet een knop bovenaan de routeplanner zijn. En verder: het duurde een paar keer voordat ik geen user error meer had met automatische baanwissels. Je moet nml. bijna bij iedere baanwissel nog een aanwezigheidscontrole doen (druk op stuur) en dat ging in het begin mis, omdat ik teveel druk gaf en de autopilot uitschakelde.TweakerVincent schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:47:
[ Voor 11% gewijzigd door DaCoTa op 22-05-2019 19:28 ]
Weet niet meer, maar die vrouw die mee ging was niet echt positief erover. Ik had gedacht dat de plus range zonder extra optie gewoon auto pilot van afslag tot afslag had. Viel me dus eigenlijk erg tegen. Lijkt nu net alsof ik de hele tijd op 1 baan kan rijden en dat hij een beetje mee stuurt met bochten maar niet automatisch een afslag pakt. Maar hierboven lees ik weer andere berichten. Geen idee wat nu waar is? In het overzicht lijkt het zelfs alsof autopilot 3k extra kost (terwijl ik een nieuwsbericht las in maart dat autopilot gratis was)DaCoTa schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:26:
[...]
Stond Navigate on autopilot aan? Dat moet een knop bovenaan de routeplanner zijn. En verder: het duurde een paar keer voordat ik geen user error meer had met automatische baanwissels. Je moet nml. bijna bij iedere baanwissel nog een aanwezigheidscontrole doen (druk op stuur) en dat ging in het begin mis, omdat ik teveel druk gaf en de autopilot uitschakelde.
Waardeloze marketing imo. Verkopers weten het niet eens?
Verwijderd
Je hebt goede verkopers in bedrijven en slechte. Je hebt het waarschijnlijk net niet goed getroffen.TweakerVincent schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:25:
[...]
Weet niet meer, maar die vrouw die mee ging was niet echt positief erover. Ik had gedacht dat de plus range zonder extra optie gewoon auto pilot van afslag tot afslag had. Viel me dus eigenlijk erg tegen. Lijkt nu net alsof ik de hele tijd op 1 baan kan rijden en dat hij een beetje mee stuurt met bochten maar niet automatisch een afslag pakt. Maar hierboven lees ik weer andere berichten. Geen idee wat nu waar is? In het overzicht lijkt het zelfs alsof autopilot 3k extra kost (terwijl ik een nieuwsbericht las in maart dat autopilot gratis was)
Waardeloze marketing imo. Verkopers weten het niet eens?
Voor NoA (navigeren op autopilot) heb je dus FSD nodig. Als je ook kijkt op de website van Tesla zelf zie je dat alleen AP is inbegrepen.
EAP bestaat niet meer, vandaar alle verwarring.
Dit is de standaard Autopilot die op elke Model 3 aanwezig is. Die bevat Traffic Aware Cruise Control en Autosteer.TweakerVincent schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:25:
[...]
Lijkt nu net alsof ik de hele tijd op 1 baan kan rijden en dat hij een beetje mee stuurt met bochten maar niet automatisch een afslag pakt.
Het navigeren op Autopilot is onderdeel van het Full Self Driving pakket. Staat ook allemaal op de site van Tesla.
[ Voor 5% gewijzigd door Phontana op 22-05-2019 20:44 ]
Heeft iedereen al zijn type2 kabel bij de model3 gekregen? Ik wacht er nu al bijna twee maanden op.
[ Voor 6% gewijzigd door Bas_zip op 22-05-2019 20:46 ]
De verkoopster zei ook nog dat sommige opties wellicht in de toekomst gratis toegevoegd zouden kunnen worden.Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:35:
[...]
Je hebt goede verkopers in bedrijven en slechte. Je hebt het waarschijnlijk net niet goed getroffen.
Voor NoA (navigeren op autopilot) heb je dus FSD nodig. Als je ook kijkt op de website van Tesla zelf zie je dat alleen AP is inbegrepen.
EAP bestaat niet meer, vandaar alle verwarring.
Net als AP, ik neem aan dat die volledige AP nooit gratis wordt of zou dat mss deels toch komen? Natuurlijk voorspellen maar toch?
Verwijderd
Die kans is klein. Wellicht dat er opties komen dat bij groen je een seintje krijgt, dat soort dingen. Maar Navigate on autopilot waarschijnlijk niet.TweakerVincent schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:46:
[...]
De verkoopster zei ook nog dat sommige opties wellicht in de toekomst gratis toegevoegd zouden kunnen worden.
Net als AP, ik neem aan dat die volledige AP nooit gratis wordt of zou dat mss deels toch komen? Natuurlijk voorspellen maar toch?
Je weet het nooit met Tesla. Als ze iets nieuws verzinnen dan willen ze dat de bestaande vloot daar zoveel mogelijk mee gaat beta-testen. Net als nu iedereen die AP rijdt nog steeds een tester in dienst van Tesla is. Elke ingreep die je doet kan met video-beelden en al weer naar Tesla in de USA verstuurd worden voor nadere analyse.
Verwijderd
Inderdaad, je weet het nooit.
Ondertussen is weer een petrol-magazine lyrisch over de Tesla M3.
https://www.motortrend.co...esis-g70-comparison-test/
Ondertussen is weer een petrol-magazine lyrisch over de Tesla M3.
https://www.motortrend.co...esis-g70-comparison-test/
Helaas, nog geen enkel probleem van de lange lijst is opgelost. Sterker nog, zelfs geen reactie meer van het Tesla Service Center in Amsterdam, na ruim een maand geleden gereageerd te hebben op een datumvoorstel voor een reparatie. Ondertussen blijven de SMSjes van Tesla met de naam van een ander persoon maar binnen komen... De auto is fantastisch, de service is niet bestaand. Hopelijk dat de lease maatschappij in deze wat kan betekenen, maar ik ben er bang voor. Doet mij ook ernstig twijfelen om privé ook een Tesla aan te schaffen, dan sta je er helemaal alleen voor.Bas_zip schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:45:
Heeft iedereen al zijn type2 kabel bij de model3 gekregen? Ik wacht er nu al bijna twee maanden op.
Lees het volgende artikel, https://www.autoweek.nl/a...-3-standard-range-bekend/
Dit klopt toch niet. Op de Tesla site wordt aangegeven dat premium pas bij LM range is. Ben vooral erg geïnteresseerd in het audio systeem.In tegenstelling tot die twee varianten heeft de Standard Range Plus géén volledig 'premium interieur', maar een 'gedeeltelijk premium interieur'. De standaarduitrusting omvat in dit geval twaalfvoudig elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen, een premium audiosysteem, navigatie en led-mistlampen. Auto Pilot is in dit geval standaard. Op termijn verwachten we nog een 'Standard Range' zonder de toevoeging 'Plus'.
[ Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 22-05-2019 22:23 ]
Ik zag net ergens voorbij komen dat de heer Musk bijzonder stil is op Twitter en dat Apple Tesla in 2013 had willen kopen voor meer dollars per aandeel dat dan die nu waard zijn... Zal Apple Tesla overnemen?
Bron:
https://www.autoweek.nl/a...ilde-tesla-kopen-in-2013/
Bron:
Power to the beat.
Elon heeft in de afgelopen 3 uur elk uur getweet, hoezo is dat bijzonder stil? Daarnaast moet vanuit een settlement met SEC iemand nu zijn tweets allemaal controleren, dus verbaast me niets dat er minder over Tesla uit komt. Om dit meteen aan een overname door Apple te linken is wel heel kort door de bocht.ronaldm3 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:27:dat de heer Musk bijzonder stil is op Twitter [...] Zal Apple Tesla overnemen?
Daarnaast, waarom zouden ze in hemelsnaam ruim 2 miljard ophalen als de verwachting is dat ze overgenomen worden? Beide zijn langdurige trajecten waar veel effort in gaat zitten en je gaat niet 2 van die trajecten tegelijk in, over het algemeen.
Wat Elon ook doet, er wordt iets in gelezen, of hij wel of niet tweet, cryptisch of direct is, alles wordt tot in het onnodige geanalyseerd en meestal blijkt er weinig boeiends achter te zitten.
Verwijderd
Dan heb je een van zijn laatste tweets nog niet gezien: https://twitter.com/elonmusk/status/1131281132836671488ronaldm3 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:27:
Ik zag net ergens voorbij komen dat de heer Musk bijzonder stil is op Twitter en dat Apple Tesla in 2013 had willen kopen voor meer dollars per aandeel dat dan die nu waard zijn... Zal Apple Tesla overnemen?
Bron:
Verwijderd
Ik snap je helemaal.Mvd1981 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:10:
[...]
Helaas, nog geen enkel probleem van de lange lijst is opgelost. Sterker nog, zelfs geen reactie meer van het Tesla Service Center in Amsterdam, na ruim een maand geleden gereageerd te hebben op een datumvoorstel voor een reparatie. Ondertussen blijven de SMSjes van Tesla met de naam van een ander persoon maar binnen komen... De auto is fantastisch, de service is niet bestaand. Hopelijk dat de lease maatschappij in deze wat kan betekenen, maar ik ben er bang voor. Doet mij ook ernstig twijfelen om privé ook een Tesla aan te schaffen, dan sta je er helemaal alleen voor.
Echter dit zijn groeistuipen die opgelost zullen worden. In NL zitten we nu op hetzelfde niveau als een jaar geleden in de USA. Je ziet nu, dat het daar al stukken beter is. Medewerkers zijn ingewerkt, de teams zijn op elkaar ingespeeld en alles loopt gestroomlijnder. Vergeet niet dat eigenlijk vorige batch de eerste was voor Europa.
Dit is een verbeterpunt wat steeds beter zal gaan.
(sorry dubbelpost)
Ik heb veel meegelezen (en -geleefd) met alle ervaringen en prijsschommelingen. Ik neig zelf naar het aanschaffen van de M3 RWD voor 28/5 (ivm 7500 km gratis supercharge). Het enige dat me een beetje tegenhoudt is dat ik af en toe lees/zie dat je met de RWD het EV-gevoel van een auto die snel reageert op wat je rechtervoet doet mist. Zijn er hier mensen die hun ervaring kunnen delen, is RWD met praktisch alleen gebruik in NL om een bepaalde (andere?) reden een slechte keuze? Volgens Tesla zit er (inderdaad) gewoon autopilot in en is hij alleen verschillend van de AWD door het feit dat hij 1 motor mist (en 4k scheelt in prijs).
Dank!
Dank!
Tesla zit in NL met HQ en verkocht bijna 10k auto’s in 2018 in NL. Hier aanwezig sinds 2012 oid.Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:53:
[...]
Ik snap je helemaal.
Echter dit zijn groeistuipen die opgelost zullen worden. In NL zitten we nu op hetzelfde niveau als een jaar geleden in de USA. Je ziet nu, dat het daar al stukken beter is. Medewerkers zijn ingewerkt, de teams zijn op elkaar ingespeeld en alles loopt gestroomlijnder. Vergeet niet dat eigenlijk vorige batch de eerste was voor Europa.
Dit is een verbeterpunt wat steeds beter zal gaan.![]()
(sorry dubbelpost)
Hoe is dat de eerste batch in Europa ? De auto wordt al 1 jaar in US verkocht ?!
Verwijderd
Het verschil is dat de X en S in de Tilburgse fabriek werd geassembleerd. De Model 3's rollen van de boot af. Dit is een groot verschil! Ook was natuurlijk 2 per dag heel wat anders dan in 1 keer een hele boot met gigantisch veel auto's. :-)kdeboois schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:06:
[...]
Tesla zit in NL met HQ en verkocht bijna 10k auto’s in 2018 in NL. Hier aanwezig sinds 2012 oid.
Hoe is dat de eerste batch in Europa ? De auto wordt al 1 jaar in US verkocht ?!
@Staatslot Misschien heb je wel wat aan deze link: https://www.reddit.com/r/...mments/9k8ayw/rwd_vs_awd/
In NL zijn voor zover ik weet nog geen Model 3 RWD's geleverd.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2019 00:13 ]
In december waren het er volgens mij niet 2 per dag. Eerder honderden.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:09:
[...]
Het verschil is dat de X en S in de Tilburgse fabriek werd geassembleerd. De Model 3's rollen van de boot af. Dit is een groot verschil! Ook was natuurlijk 2 per dag heel wat anders dan in 1 keer een hele boot met gigantisch veel auto's. :-)
@Staatslot Misschien heb je wel wat aan deze link: https://www.reddit.com/r/...mments/9k8ayw/rwd_vs_awd/
Punt lijkt me ook dat er ff 60k afgetikt wordt en je daar toch een bepaalde beleving bij verwacht. En terecht.
PS: Gaat lekker met Björn bij de SuC in de livestream...
Hij komt bij de SuC ergens in het hoge noorden van Noorwegen aan en pas bij de derde stall gaat het laden zoals verwacht. Geen andere auto’s te bekennen. De lader kroop langzaam van 0 kW richting de 70-80-90 kW en stopt na een paar procent SoC met laden. Twee keer hetzelfde gedrag na het wisselen van stall en pas bij de derde leek het probleemloos te werken. Wierd shieeeet
[ Voor 19% gewijzigd door kdeboois op 23-05-2019 07:52 ]
Zeker wel, zie het RWD draadje op TMC:Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:09:
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3659574/
@Bas_zip @Mvd1981 M'n type 2 kabel heb ik de dag na aflevering in het SeC Eindhoven opgehaald, zonder kan ik niet thuis laden en dat was echt onacceptabel (had dan gewoon een type 2 kabel gekocht en de factuur naar de leasemij gestuurd, ga daar niet mijn probleem van maken). Verder nog steeds radiostilte over het oplossen van de andere aflevergebreken van mijn 3, ondanks dat de leasmij ook poogt om informatie los te peuteren bij Tesla.
Overigens is door mijn 3 een collega ook overstag gegaan. Hij heeft een 4% eind 2018 X gekocht (zakelijk).
Overigens is door mijn 3 een collega ook overstag gegaan. Hij heeft een 4% eind 2018 X gekocht (zakelijk).
[ Voor 15% gewijzigd door Tassadar32 op 23-05-2019 08:26 ]
100 op 1 maand versus 2195 op 1 maand.kdeboois schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:54:
[...]
In december waren het er volgens mij niet 2 per dag. Eerder honderden.
Ja hoor, de medewerkers hebben echt wel al kunnen ondervinden in December wat een drukte het kan zijn bij Tesla...
Edit ah, 100 per dag S en X? Echt niet
[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 23-05-2019 08:37 ]
Ik heb zelfs de geprobeerd de kabel van de loaner mee te nemen begin april toen een eerste (en enige) poging is ondernomen door het SC in Amsterdam om de problemen van de auto op te lossen. Niets gebeurd qua service (ja, wat extra krassen) en als ik de kabel mee zou nemen, dan had dat consequenties, want de kabel hoorde bij de loaner, dan konden mensen de loaner niet opladen en dat was niet acceptabel. Op mijn vraag waarom het dan wel acceptabel was om mij (en vele anderen met mij) zonder kabel te laten zitten, had men geen antwoord...Tassadar32 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:18:
@Bas_zip @Mvd1981 M'n type 2 kabel heb ik de dag na aflevering in het SeC Eindhoven opgehaald, zonder kan ik niet thuis laden en dat was echt onacceptabel (had dan gewoon een type 2 kabel gekocht en de factuur naar de leasemij gestuurd, ga daar niet mijn probleem van maken). Verder nog steeds radiostilte over het oplossen van de andere aflevergebreken van mijn 3, ondanks dat de leasmij ook poogt om informatie los te peuteren bij Tesla.
[Afbeelding]
Oplossing voor de kabel hadden ze niet, aanbeveling was zelf iedere dag met het SC bellen (liefst met iedere in NL, inclusief lange wachttijden voordat je uberhaupt te woord wordt gestaan) om te checken of de kabels binnen waren en dan direct in de auto springen om 'm op te halen...
Daarom was mijn Loaner zonder kabelMvd1981 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:48:
[...]
Ik heb zelfs de geprobeerd de kabel van de loaner mee te nemen begin april toen een eerste (en enige) poging is ondernomen door het SC in Amsterdam om de problemen van de auto op te lossen. Niets gebeurd qua service (ja, wat extra krassen) en als ik de kabel mee zou nemen, dan had dat consequenties, want de kabel hoorde bij de loaner, dan konden mensen de loaner niet opladen en dat was niet acceptabel. Op mijn vraag waarom het dan wel acceptabel was om mij (en vele anderen met mij) zonder kabel te laten zitten, had men geen antwoord...
Oplossing voor de kabel hadden ze niet, aanbeveling was zelf iedere dag met het SC bellen (liefst met iedere in NL, inclusief lange wachttijden voordat je uberhaupt te woord wordt gestaan) om te checken of de kabels binnen waren en dan direct in de auto springen om 'm op te halen...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar waarom sturen ze gewoon de kabel niet naar je huis is toch makkelijker. Af en toe snap ik tesla niet en het maakt ook extreem verschil wie jij spreek bij tesla de ene maakt er echt een potje van de anders lost het gewoon op.
Maar ik heb nu ervaring met tesla amsterdam en den haag den haag is stukken beter dan amsterdam. Meer persoonlijk. Den haag is gewoon een stuk kleiner.
Maar goed heeft iemand met EAP al de nieuwe update geinstalleerd? en wat is veranderd aan de autopilot?
@MeZZiN Mij boden ze aan om een mobile ranger de kabel te laten langsbrengen, lijkt me ook onnodig duur. Tesla NL is momenteel in crisis modus en qua communicatie lijkt het helemaal vast te lopen. Ik kreeg net een mailtje van Tesla dat mijn Aero cap kit verzonden is terwijl die op 17 Mei al afgeleverd was door de postbode
.
Ah zo maar een ding wat ik geleerd heb is niet af te wijken van processen binnen tesla omdat dat de procedure is bij missende onderdelen dan sturen een service auto langs.
Bellen heeft nooit echt goed gewerkt. Ik heb zo een hekel gekregen aan de wacht muziek van tesla... zo vaak gehoord en te lang. Maar vaak in de auto gebeld toen ik niet veel anders te doen had dan wachten tot ik thuis kom.
Bellen heeft nooit echt goed gewerkt. Ik heb zo een hekel gekregen aan de wacht muziek van tesla... zo vaak gehoord en te lang. Maar vaak in de auto gebeld toen ik niet veel anders te doen had dan wachten tot ik thuis kom.
Beide opties (opsturen via post of via mobile ranger) voorgesteld - helaas superbot een 'nee' op gekregen, 't kwam er min of meer dat het mijn probleem is dat ik geen kabel had, dus waarom zouden zij moeite moeten doen voor mij als klant...MeZZiN schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:01:
[...]
Daarom was mijn Loaner zonder kabel![]()
![]()
Maar waarom sturen ze gewoon de kabel niet naar je huis is toch makkelijker. Af en toe snap ik tesla niet en het maakt ook extreem verschiel wie jij spreek bij tesla de ene maakt er echt een potje van de anders lost het gewoon op.
Maar ik heb nu ervaring met tesla amsterdam en den haag den haag is stukken beter dan amsterdam. Meer persoonlijk. Den haag is gewoon een stuk kleiner.
Maar goed heeft iemand met EAP al de nieuwe update geinstalleerd? en wat is veranderd aan de autopilot?
Anyway - afgelopen zaterdag ben ik inderdaad uit arren moede maar naar Den Haag gereden om te kijken wat ze daar konden doen. Inmiddels staat mijn auto in de app, nog niet op de website. Alle andere problemen, nog geen idee wanneer iemand vanuit Tesla gaat reageren.
Wat vreemd hoe kan het jouw probleem zijn dat je geen kabel heb ...
Wat me wel opvalt is dat medewerkers steeds minder service gericht zijn. Wat ze nu net doen is tegen klant die 60000 euro uitgegeven heeft dat het zijn probleem is dat zijn 60000 euro auto een 1500 kilo
presse-papier is geworden op jouw oprit.
Maar gingen ze wel een kabel regelen of dat ook niet....
Wat me wel opvalt is dat medewerkers steeds minder service gericht zijn. Wat ze nu net doen is tegen klant die 60000 euro uitgegeven heeft dat het zijn probleem is dat zijn 60000 euro auto een 1500 kilo
Overigens gisteravond de update naar 2019.16.2 gehad: foto's van de release notes
Dat is inderdaad precies wat mij ook opvalt - totaal geen service gerichtheid, zelfs beperkt tot geen begrip voor de situatie. Tot op heden regelt niemand een kabel, de lease maatschappij zet er nu druk op, maar of dat een garantie is dat alle problemen (deurrubbers, krassen en swirls in de lak bij aflevering, rechter achterraam dat naar beneden blijft zakken, geen laadkabel, piepend stuur, ownership niet goed, naw gegevens niet goed, et cetera) opgelost worden op korte termijn...MeZZiN schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:43:
Wat vreemd hoe kan het jouw probleem zijn dat je geen kabel heb ...
Dit topic is gesloten.
![]()