E46RC51 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:25:
Dat komt omdat het meerendeel van de mensen een uitstekend product afgeleverd hebben gekregen en jij dit forum gebruikt om te zielepieten. Je had em gewoon kunnen weigeren. Blijkbaar had je daar de guts niet voor en ga je hier lopen zeuren.
Heel stoer om te roepen dat je de auto moet weigeren, maar dan sta je meestal weer achteraan in de rij. Je komt er met veel enthousiasme en dan weiger je niet zo snel een auto. Tesla moet gewoon zorgen dat ze hun zaakjes voor elkaar hebben. Het komt te vaak voor dat dit niet zo is. Doordat Tesla als enige EV's kan leveren gooien ze er met de pet na en ik hoop dat het snel veranderd. Anders is dit mijn laatste Tesla.
De service bij Tesla is dramatisch en het is waanzin dat je niet gewoon iemand te spreken kunt krijgen. Ik mag voor jou hopen dat je zelf geen schade of mankementen krijgt, want het is erg vervelend om online iets in te plannen en vervolgens 3-4 weken niets te horen en dan eindelijk op de afspraak te komen om daar te horen dat er niets aan gedaan wordt (rammelende assen, krakende vering, gele randen op het scherm).
Mijn buurman had vorig jaar wel de "guts" om zijn auto bij aflevering te weigeren. Daar zaten de verkeerde velgen onder. Hij zou de auto maar meenemen en dan werden er later wel de juiste velgen onder gezet. De vraag hoe lang dat ging duren kon niet beantwoord worden (die 21" velgen waren toen slecht leverbaar). Dat zou dus heel lang gaan duren, want als de auto eenmaal is afgeleverd, dan doet Tesla niet meer zoveel moeite. De auto was geleased (via Mr. Green), dus die hadden een probleem. Toen kon er ineens heel veel... Drie dagen later werd de auto toch thuis afgeleverd met de juiste velgen.
Mijn auto werd tegelijk afgeleverd en leek wel in orde (later kwam ik nog achter een behoorlijk aantal issues), dus daarmee zijn we naar huis gereden. Maar we hebben allebei ongeveer dezelfde wagen en ook allebei een shitload aan klachten. Rammelende assen, krakende vering, windgeruis, versleten matten (25.000km), geel scherm, slecht lakwerk, loshangend deurpaneel, ... De Model S wordt al meer dan 5 jaar gebouwd en nog zitten die kinderziektes er in.
Tesla neemt denk ik teveel hooi op de vork. Volledig autonoom rijden, model Y, pick-up, roadster, semi, ... Laat ze nu eerst even zorgen dat de Model S, X en 3 gewoon netjes gebouwd worden, de service op orde is, reserveonderdelen leverbaar zijn en dan verder kijken...
Speedener schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:36:
Ik heb een USB stick van 32GB in m'n model 3 zitten. En Sentry mode aan, nu klaagt 'ie om de haverklap (en met de nieuwe update daadwerkelijk met een melding) dat de stick vol zit. Het lijkt erop dat de oudste opnames niet weggegooid worden. Ik woon in Amsterdam, dus er komen nogal wat "voorvallen" voor, die eigenlijk niets betekenen, maar wel opgenomen worden. Hebben hier meer mensen last van? Ik kan wel grotere USB stick erin doen, maar dat is gewoon het probleem uitstellen.
Het is inderdaad jammer dat sentry geen oude beelden weg kan gooien. Dat zal vast nog wel een keer komen. Ik heb sentry ook altijd aan staan, zodat als er een keer schade is dat ik kan kijken. Meestal haal ik in het weekend het kaartje er altijd even uit, wis ik alle bestanden en zet het weer terug. Voorlopig de enige optie. Als je niet zonder wilt, dan twee kaartjes kopen en om de paar dagen wisselen...
Niet dus... Het duurt alleen veel langer voordat die vol zit. Als je WIFI bereik hebt, dan kun je ook oplossingen maken met een Raspberry Pi die de data automatisch naar je NAS synchroniseert. Zie
https://github.com/cimryan/teslausb.
[
Voor 22% gewijzigd door
BugBoy op 02-08-2019 22:11
]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.