Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste
Acties:
  • 537.460 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:17
2019.28.1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bbZyFhD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sQ4ERAv.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 02-08-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:02
bottom line schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:29:
Superieur misschien in aflevering.
Maar met die Duitse superieure auto's krijg je vanaf je 3de jaar zoveel kosten mee door fouten met elektronica en meldingen dat het niet normaal is.
Wat is dat nu voor onzin. Duitse auto's staan altijd in de top mbt betrouwbaarheid en weinig problemen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
mtvw schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:58:
[...]

Ik woon er in de buurt. SuC ligt naast een Kinepolis bioscoop met betalende parking. Tijdens de piek-uren van de biscoop zijn redelijk wat plekken bezet door eikels die er gratis hun ICE parkeren...
Maar met 12 stalls zijn er meestal wel nog enkele vrij. Gedurende de rest van de dag is er zo goed als altijd plaats om te laden.
Thx! Wel apart inderdaad dat zo’n SuC compleet bezet wordt gehouden door ICE’s. Zijn ook geen goedkope locaties.

Maar heb uiteindelijk prima tot Lille kunnen redden en je kunt hier gewoon gratis opladen in parkeergarages :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bottom line schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Nu noem je bedrijven die UNIEK zijn in hun soort, en een geheel nieuwe markt hebben gecreerd.
Tesla komt in een markt die al 100 jaar bestaat, en waar er al tientallen giganten in gevestigd zijn.

Net alsof jij bijvoorbeeld ineens een kruidenierszaak / winkelketen opricht met een nieuw volautomatisch proces. Concureer dan maar tegen de Jumbo / Delhaize / Colruyt / Bol.com als groentje. Als jij wat onzeker bent, dan volgt het faillissement binnen dit en een jaar.
Wat heeft dat met gekkies te maken?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:26:
[...]

Wat heeft dat met gekkies te maken?
Dat je geniaal en zeker van je stuk van moet zijn om zoiets te riskeren.

En ivm. je reactie van Duitse auto's.
Bwaa
1.Lexus
2.Toyota
3.Mazda
4.Subaru
5.Kia
6.Infiniti
7.Audi
8.BMW
9.Mini
10.Hyundai
11.Porsche
12.Genesis
13.Acura
14.Nissan
15.Honda
16.Volkswagen
17.Mercedes-Benz
18.Ford
19.Buick
20.Lincoln
21.Dodge
22.Jeep
23.Chevrolet
24.Chrysler
25.GMC
26.Ram
27.Tesla
28.Cadillac
29.Volvo

[ Voor 44% gewijzigd door bottom line op 02-08-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
GrooV schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:14:
[...]

Het verschil is nu dat het kabinet van ICE's af wil, dus of je springt nu op de boot en rijdt er een met subsidie, of je wacht 5 jaar en je wordt gedwongen.

Daarnaast zijn de huidige EV's die nu rond rijden uitermate geschikt voor de 2e hands markt over 4-5jaar
We gaan echt niet van ICE's af. Zeker niet binnen 5 jaar. En dan wordt het waterstof niet stroom dat de ICE gaat vervangen.

Ik zou mijn hand niet in het vuur durven steken voor de inruilwaarde van een m3 over 5 jaar. Gezien de bouwkwaliteit kan het best zijn dat die niet gehaald wordt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05 01:35
Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:30:
[...]

We gaan echt niet van ICE's af. Zeker niet binnen 5 jaar. En dan wordt het waterstof niet stroom dat de ICE gaat vervangen.

Ik zou mijn hand niet in het vuur durven steken voor de inruilwaarde van een m3 over 5 jaar. Gezien de bouwkwaliteit kan het best zijn dat die niet gehaald wordt.
Mee eens. Over 5 jaar een berg gebruikte Model 3s op de markt met dan geen 4% bijtelling meer, achteruitgelopen accu's, geen garantie op de vele elektrische spullen in de auto (zelfs dashboardkast) en flink aangetaste lak omdat Tesla de slechtste kwaliteit lak levert die ik ooit gezien heb.

Ja. Dat zal heel goed zijn voor je inruilwaarde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verkoop je SR+ dan als je er helemaal niet van tevreden bent en ga dan gewoon naar BMW? Of koop een Kia E-Niro.
voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten

[ Voor 20% gewijzigd door bottom line op 02-08-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:24:
[...]

Wat is dat nu voor onzin. Duitse auto's staan altijd in de top mbt betrouwbaarheid en weinig problemen.
https://www.cheatsheet.co...ng-consumer-reports.html/
https://www.businessinsid...o-nieuw-betrouwbaar-merk/

De Japanners hebben het stokje al een tijdje overgenomen. De Koreanen doen het ook goed als je rekening houdt met de kosten van het onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
bottom line schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:35:
Verkoop je SR+ dan als je er helemaal niet van tevreden bent en ga dan gewoon naar BMW? Of koop een Kia E-Niro.
Wat is dit voor onzin. Je koopt iets en eist service en kwaliteit. In wat voor rare wereld leef jij dat dat teveel van het goede is? Moet ik fanboy zijn om deze bak te kunnen rijden?

Moet ik nu even mijn verlies nemen bedoel je? Of eisen dat ik nog krijg waar ik recht op heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Deveon schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

https://www.cheatsheet.co...ng-consumer-reports.html/
https://www.businessinsid...o-nieuw-betrouwbaar-merk/

De Japanners hebben het stokje al een tijdje overgenomen. De Koreanen doen het ook goed als je rekening houdt met de kosten van het onderhoud.
Ik zeg bewust "in de top" en niet, "bovenaan". Lezen is ook een vak ;).

Wel mooi altijd dat mensen echt tijd gaan stoppen in googlen etc om gelijk proberen te krijgen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luuks
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 22:27
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:23:
[...]
En zo een geweldige auto is het nou ook niet. Of je bent weinig gewend of je bent jezelf voor de gek aan het houden. De Duitse auto's van 40k en hoger zijn superieur aan deze rommel.
Waarom heb je in hemelsnaam dat ding gekocht? Alleen maar gemekker over Tesla en je vindt de auto niet eens geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bottom line schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:35:
voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten
Dubbeltje? Volgens mij kost die auto 60k en heeft @Goldme 1000% gelijk in zijn frustatie. Dat veel fanboys alles wat Tesla doet goed proberen te praten doet niets af aan de dagelijkse praktijk.
luuks schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:40:
[...]

Waarom heb je in hemelsnaam dat ding gekocht? Alleen maar gemekker over Tesla en je vindt de auto niet eens geweldig.
Zijn problemen ontstaan na aankoop. Voor dat je zo'n ding koopt kun je ook niet weten dat de lak er zowat af regent.

[ Voor 27% gewijzigd door Artbij op 02-08-2019 14:42 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:38:
[...]

Ik zeg bewust "in de top" en niet, "bovenaan".

Wel mooi altijd dat mensen echt tijd gaan stoppen in googlen etc om gelijk te krijgen.
Nou knap hoor in de top 12 (Audi het hoogste als 7de) van automerken komen en niet eens één in de top 20 van modellen van de afgelopen 10 jaar (VS). De werknemers kunnen vast een flinke bonus verwachten voor deze top prestatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Deveon op 02-08-2019 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:34
mtvw schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:58:
[...]

Ik woon er in de buurt. SuC ligt naast een Kinepolis bioscoop met betalende parking. Tijdens de piek-uren van de biscoop zijn redelijk wat plekken bezet door eikels die er gratis hun ICE parkeren...
Maar met 12 stalls zijn er meestal wel nog enkele vrij. Gedurende de rest van de dag is er zo goed als altijd plaats om te laden.
Die mentaliteit moet er gewoonweg uit.Tesla meet op een vrijdag-avond daar en er allemaal dwars er achter staan voor de late film? :+

Wat ook wel zou helpen is dat ze op die parkeerplekken duidelijk van die groene verf logo's plaatsen dat het een EV plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
luuks schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:40:
[...]

Financiele aspecten. Lage bijtelling, geen wegenbelasting enz. Dat ding was een stuk voordeliger dan de auto die ik had. En de Tesla is ook nog beter dan de auto die ik had (ruimer, meer opties enz.). Dus ik weet niet waarom je het raar vindt dat ik een Tesla heb gekocht.

Ik zei dat de auto niet geweldig was. Niet dat het slecht is. Alleen ben ik de Duitse kwaliteit (C-klasse en hoger) gewend en dan is het verschil wel heel duidelijk he.

Overigens is de Tesla niet mijn enige auto he. Ik heb er een dikkere Duitser naast staan voor het serieuze werk.

[ Voor 7% gewijzigd door Goldme op 02-08-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuks
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:49:
[...]

Financiele aspecten. Lage bijtelling, geen wegenbelasting enz. Dat ding was een stuk voordeliger dan de auto die ik had. En de Tesla is ook nog beter dan de auto die ik had (ruimer, meer opties enz.). Dus ik weet niet waarom je het raar vindt dat ik een Tesla heb gekocht.

Ik zei dat de auto niet geweldig was. Niet dat het slecht is. Alleen ben ik de Duitse kwaliteit (C-klasse en hoger) gewend en dan is het verschil wel heel duidelijk he.
Tja om financiele aspecten een gloednieuwe auto kopen, dan snap ik elke auto boven de 5k sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
luuks schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:50:
[...]

Tja om financiele aspecten een gloednieuwe auto kopen, dan snap ik elke auto boven de 5k sowieso niet.
Weet je dan niet hoe bijtelling werkt? Er is veel meer dan alleen waardeverlies he. Denk aan je winstbelasting, afschrijving, MIA, wegenbelasting, onderhoud, inruil enz. En dan is een aanschaf van 50k ineens heel rendabel.

[ Voor 25% gewijzigd door Goldme op 02-08-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 11:00
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:49:
[...]

Oke maar dat wist je dan toch van te voren?

Dat je geen goede service hebt dat hoort natuurlijk niet maar je moet nu niet op de auto gaan zeuren

[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 02-08-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
GrooV schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:53:
[...]

Oke maar dat wist je dan toch van te voren?
Nee. Want hoe zou ik in Godsnaam moeten weten dat service non-existent is bij Tesla? Dat niemand voor reparaties bereikbaar is (wel voor verkoop)? Dat de auto vol schades wordt geleverd?

Waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen met al dat gezever van sommige fanboys.

En ik mag wel degelijk kritiek hebben op de auto. Het is een stuk metaal he, geen persoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Goldme op 02-08-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:55:
[...]

Nee. Want hoe zou ik in Godsnaam moeten weten dat service non-existent is bij Tesla? Dat niemand voor reparaties bereikbaar is (wel voor verkoop)? Dat de auto vol schades wordt geleverd?

Waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen met al dat gezever van sommige fanboys.
Via dit topic :+ Overigens hoor ik klachten over het bedrijf, maar niet over de auto. Waarom is de auto minder dan je verwacht c.q. gewend bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:41:
[...]

Dubbeltje? Volgens mij kost die auto 60k en heeft @Goldme 1000% gelijk in zijn frustatie. Dat veel fanboys alles wat Tesla doet goed proberen te praten doet niets af aan de dagelijkse praktijk.

[...]

Zijn problemen ontstaan na aankoop. Voor dat je zo'n ding koopt kun je ook niet weten dat de lak er zowat af regent.
Een SR+ voor 60k?
Goldme gaat nooit alle opties hebben geselecteerd, want hem was het puur om de bijtelling en andere kortingen te doen. Anders had hij even goed een E-Niro kunnen kopen.
0,0 voor het elektrisch rijden en de vooruitgang. Hij wou hem gewoon nog dit jaar krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 02-08-2019 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:55:
[...]

Ik quote een bericht van jou waar je nergens over service praat maar wel over de kwaliteit van de auto, en die had je wel gewoon van te voren kunnen weten. Maar een testrit de volgende keer

Dus doe de volgende keer beter je huiswerk ipv hier te lopen stoken.

Dat de service bij Tesla beter kan dat zegt iedereen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05 20:33
Toch weer een aantal fijne updates, met name het bestuurdersprofiel gekoppeld aan de sleutel en de automatische aanpassing van het telefoonvolume aan het volume van de auto. Vooral dat laatste heb ik al een aantal keren met de hand moeten rechttrekken, maar fijn dat dat nu automatisch gaat :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuks
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:52:
[...]

Weet je dan niet hoe bijtelling werkt? Er is veel meer dan alleen waardeverlies he. Denk aan je winstbelasting, afschrijving, MIA, wegenbelasting, onderhoud, inruil enz. En dan is een aanschaf van 50k ineens heel rendabel.
Jawel hoor, maar ik had een andere manier gekozen dan te ergeren aan een auto. Betaal overigens graag iets meer voor een situatie waarbij ik blij ben dan dat ik online moet verkondigen in wat voor rommel ik rij. Als je er niet blij mee bent lever je 'm weer in voor wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
GrooV schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:58:
[...]

Ik quote een bericht van jou waar je nergens over service praat maar wel over de kwaliteit van de auto, en die had je wel gewoon van te voren kunnen weten. Maar een testrit de volgende keer

Dus doe de volgende keer beter je huiswerk ipv hier te lopen stoken.

Dat de service bij Tesla beter kan dat zegt iedereen hier
Met alle respect maar het feit dat "kritiek leveren" op het product gezien wordt als stoken vind ik wel erg raar. Hier en daar is het woord "rommel" gevallen maar dat is nu eenmaal de frustratie. Ik heb immers nu een product dat mijns inziens niet goed ondersteund wordt. Dus als ik morgen een niet startend Tesla heb: waar moet ik naar uit kijken wat betreft respons tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:01:
[...]

Met alle respect maar het feit dat "kritiek leveren" op het product gezien wordt als stoken vind ik wel erg raar. Hier en daar is het woord "rommel" gevallen maar dat is nu eenmaal de frustratie. Ik heb immers nu een product dat mijns inziens niet goed ondersteund wordt. Dus als ik morgen een niet startend Tesla heb: waar moet ik naar uit kijken wat betreft respons tijd?
Nee je koopt iets en gaat lopen zeuren over de kwaliteit, wat je van te voren had kunnen weten. Dus wat wil je bereiken hier?

Als je auto niet start dan bel je het nummer, simpel genoeg

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 02-08-2019 15:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
Als mensen wat relaxter reageren en ervanuit gaan dat die lakproblemen / kabels / leverproblemen wel opgelost geraken ipv. elk halfuur gaan bellen naar Tesla, dan heeft het personeel 10x meer tijd voor inderdaad zo'n zaken als niet startende Tesla's sneller te kunnen helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 02-08-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bottom line schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:03:
Als mensen wat relaxter reageren en ervanuit gaan dat die lakproblemen / kabels / leverproblemen wel opgelost geraken ipv. elk halfuur gaan bellen naar Tesla, dan heeft het personeel 10x meer tijd voor inderdaad zo'n zaken als niet startende Tesla's sneller te kunnen helpen.
Haha, ultieme fanboy. Geef de eigenaren van de auto's de schuld dat de service zo slecht is.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuks
Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:11:
[...]

Haha, ultieme fanboy. Geef de eigenaren van de auto's de schuld dat de service zo slecht is.
Werkelijk? Je snapt de ondertoon van zijn bericht echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
luuks schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:13:
[...]

Werkelijk? Je snapt de ondertoon van zijn bericht echt niet?
Leg die ondertoon eens uit. Er zit namelijk geen ondertoon in.

[ Voor 7% gewijzigd door Artbij op 02-08-2019 15:15 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:11:
[...]

En jij bent gewoon selectief blind.
Tof tegenargument dat je geeft. Tesla's service kan verbeteringen aan ja. Is het zo slecht? Nee.
Ga jij dan bij Tesla werken en alles oplossen als jij denkt dat het allemaal zo simpel is?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
De sfeer en toonzetting van het forum is aan het verslechteren. Laten we aardig zijn voor elkaar: hard op de inhoud, zacht op de persoon en zonder cynisme want dat laatste is nooit constructief en aldus ook niet bevorderlijk voor de inhoud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 19:31
Ik vind het echt bizar hoe mensen hier reageren.
Schade (lak) en onvolledige auto bij aflevering (laadkabel) moet je maar gewoon vinden.
Zelfs als ik een auto van 15.000 euro koop verwacht ik dat deze zaken goed zijn.

Fanboy of niet, Dit zijn zaken die Tesla echt met spoed beter moet gaan regelen.
Ook de service na oplevering is niet normaal op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuks
sinovenator schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:17:
Schade (lak) en onvolledige auto bij aflevering (laadkabel) moet je maar gewoon vinden.
Zelfs als ik een auto van 15.000 euro koop verwacht ik dat deze zaken goed zijn.

Fanboy of niet, Dit zijn zaken die Tesla echt met spoed beter moet gaan regelen.
Uiteraard moet de service gewoon goed zijn en het moet beter.
Maar vergeet niet wat voor nieuw (en innoverend) automerk Tesla is met alle bijkomende service problemen.

Overigens, meen ik oprecht, dat de problemen van Goldme snel en goed worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
sinovenator schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:17:

Dat zegt toch ook iedereen dat de service beter moet?

Andere mensen op een forum voor fanboy uitmaken gaan je problemen al helemaal niet oplossen

[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 02-08-2019 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik weet niet hoe de situatie was voor de enorme hausse aan Model 3 bestellingen (dus in Model X en S tijdperk), maar ik kan me heel goed voorstellen dat de organisatie aan alle kanten piept en kraakt en ze niet berekend waren op zoveel (lease-) bestellingen. De andere EV-merken leveren gewoon niet meer en hebben levertijden van een jaar (!) zoals de e-Niro.

Daarmee praat ik niets goed over slechte lak en discutabele 'wat krijg je er nu bij aflevering bij' verhalen, maar als je in een kwartaal honderden auto's aflevert EN je wordt helemaal plat gebeld, gemaild en bezocht met feitelijk dezelfde vraag: Waar blijft mijn auto en waar blijft mijn kabel, dan kan ik me heel goed voorstellen dat er dingen fout gaan in kwaliteit rond aflevering.

En ja, de lak is niet wat we hier gewend zijn, dit komt door dat het watergedragen lak is, die is een stuk zachter dan de lakken in Europa.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bottom line schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:15:
[...]

En jij bent gewoon selectief blind.
Tof tegenargument dat je geeft. Tesla's service kan verbeteringen aan ja. Is het zo slecht? Nee.
Ga jij dan bij Tesla werken en alles oplossen als jij denkt dat het allemaal zo simpel is?
Ik selectief blind? Waar staat dat ik het kan oplossen en dat het zo simpel is?

Dat is het wel, maar ik ga het niet doen :).

En zo slecht is het wel, lees dit forum maar eens.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 14:31
@Goldme Je bent nu gewoon echt aan het trollen. Vast een medewerker van ICE die ff geen leasebakken meer verkopen i.v.m. De Tesla populariteit waardoor er tijd zat over is om te trollen.
Suc6 met je Duitse superbak. Daar is een ander draadje voor.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
GrooV schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:24:
[...]

Dat zegt toch ook iedereen dat de service beter moet?

Andere mensen op een forum voor fanboy uitmaken gaan je problemen al helemaal niet oplossen
Wie maak ik uit voor fanboy ? Als jij je aangesproken voelt hierin vind ik dat overigens prima.
Je geeft wel aan dat een ieder had kunnen weten dat deze problemen er zijn en dat je daarover dus eigenlijk hier niks mag zeggen.... Dat vind ik nou eigenlijk bekrompen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:26:
Ik weet niet hoe de situatie was voor de enorme hausse aan Model 3 bestellingen (dus in Model X en S tijdperk), maar ik kan me heel goed voorstellen dat de organisatie aan alle kanten piept en kraakt en ze niet berekend waren op zoveel (lease-) bestellingen. De andere EV-merken leveren gewoon niet meer en hebben levertijden van een jaar (!) zoals de e-Niro.

Daarmee praat ik niets goed over slechte lak en discutabele 'wat krijg je er nu bij aflevering bij' verhalen, maar als je in een kwartaal honderden auto's aflevert EN je wordt helemaal plat gebeld, gemaild en bezocht met feitelijk dezelfde vraag: Waar blijft mijn auto en waar blijft mijn kabel, dan kan ik me heel goed voorstellen dat er dingen fout gaan in kwaliteit rond aflevering.

En ja, de lak is niet wat we hier gewend zijn, dit komt door dat het watergedragen lak is, die is een stuk zachter dan de lakken in Europa.
Ze hebben die auto's toch ook gemaakt? Hadden ze dan gedacht om die nog een jaartje in voorraad te houden? Ze wisten exact wat ze wilden produceren en dus gingen verkopen. Sterker nog volgens mij is er minder verkocht/gemaakt dat ze gewild/verwacht hadden.Ze hebben dus in de voorbereiding grote steken laten vallen.

En ook een auto met watergedragen lak kun je afleveren zonder krassen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
sinovenator schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:31:
[...]

Wie maak ik uit voor fanboy ? Als jij je aangesproken voelt hierin vind ik dat overigens prima.
Je geeft wel aan dat een ieder had kunnen weten dat deze problemen er zijn en dat je daarover dus eigenlijk hier niks mag zeggen.... Dat vind ik nou eigenlijk bekrompen.
Zucht ik had het niet specifiek over jou maar over meerdere mensen in dit topic die hun problemen hier ventileren.

Maar goed, horen aflever problemen niet gewoon in het (af)levering topic?

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 02-08-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
GrooV schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:35:
[...]

Zucht ik had het niet specifiek over jou maar over meerdere mensen in dit topic die hun problemen hier ventileren.

Maar goed, horen aflever problemen niet gewoon in het (af)levering topic?
Zucht....
Je quote mij dus dat kan ik niet raden ....
En ja dat hoort daar idd thuis, dat ben ik zeker met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:32:
[...]

Ze hebben die auto's toch ook gemaakt? Hadden ze dan gedacht om die nog een jaartje in voorraad te houden? Ze wisten exact wat ze wilden produceren en dus gingen verkopen. Sterker nog volgens mij is er minder verkocht/gemaakt dat ze gewild/verwacht hadden.Ze hebben dus in de voorbereiding grote steken laten vallen.

En ook een auto met watergedragen lak kun je afleveren zonder krassen.
Zeker. Maar ik probeer alleen maar aan te geven dat het Nederlandse afleverapparaat de enrome load aan leveringen niet aan kan. Met in feite alleen Tilburg en een beetje Groningen als uitlever punten, staat daar enorme druk opp, met verhalen over x tijd krijgen om auto's klaar voor aflevering te krijgen en anders op een ander moment oplossen.

Ik heb zelf jarenlang auto's voor aflevering klaar gemaakt (BMW) en daar kwamen ook weleens auto's van de auto transporter die heel veel TLC nodig hadden. Voordeel toen was dat je daar ook gewoon de tijd voor kreeg.

Ik weet nu al bijna zeker dat de mijne ook wel het één en ander zal mankeren (zo 'lucky' ben ik wel), maar ik lease en bij mijn huidige had ik ook al vanaf dag 1 een flinke kras (niet door mijn toedoen). Zit er 4 jaar later overigens nog op, want ik moest 150 eur zelf betalen.... 8)7

=>Verder in aflevering topic, idd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
MrScratch schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:25:
[...]

Ziet er uit dat aan de andere kant wel plek is? De borden staan ook die kant op, dus kan me voorstellen dat mensen denken dat ze daar gewoon hun auto mogen plaatsen.
Uhuh... :+

Andere kant

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:42:
[...]

Zeker. Maar ik probeer alleen maar aan te geven dat het Nederlandse afleverapparaat de enrome load aan leveringen niet aan kan. Met in feite alleen Tilburg en een beetje Groningen als uitlever punten, staat daar enorme druk opp, met verhalen over x tijd krijgen om auto's klaar voor aflevering te krijgen en anders op een ander moment oplossen.

Ik heb zelf jarenlang auto's voor aflevering klaar gemaakt (BMW) en daar kwamen ook weleens auto's van de auto transporter die heel veel TLC nodig hadden. Voordeel toen was dat je daar ook gewoon de tijd voor kreeg.

Ik weet nu al bijna zeker dat de mijne ook wel het één en ander zal mankeren (zo 'lucky' ben ik wel), maar ik lease en bij mijn huidige had ik ook al vanaf dag 1 een flinke kras (niet door mijn toedoen). Zit er 4 jaar later overigens nog op, want ik moest 150 eur zelf betalen.... 8)7
Klopt, wat denk ik 1 van de grootste problemen is bij Tesla, is dat ze aan het einde van het kwartaal zo veel mogelijk auto's wilde afgeleverd hebben.
Als ze als relatief nieuwe autofabrikant zichzelf hierin iets minder druk op zouden leggen en de aflevering iets meer zouden verdelen in de weken erna. Dan kan men iets meer tijd nemen voor een goede aflevering.
Ontlast de aftersales ook een boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuks
Grappen over Belgen mogen niet he? :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bottom line
Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:29:
[...]

Ik selectief blind? Waar staat dat ik het kan oplossen en dat het zo simpel is?

Dat is het wel, maar ik ga het niet doen :).

En zo slecht is het wel, lees dit forum maar eens.
Je doet alsof Tesla dit al lang in orde had moeten krijgen. Wat gewoon weg niet realistisch is!
Effe wat data (ook in de hoop dat we in dit topic eindelijk over nog eens wat anders kunnen praten).
Verkoop elektrisch Januari - Juni 2019 NEDERLAND
Tesla Model 3 6063
Hyundai Kona 2363
KIA e-Niro 1789
Volkswagen e-Golf 1670
Nissan Leaf 1538
Aantal garages Nederland
Tesla 9
Hyundai 88
KIA 91
Volkswagen 145
Nissan 87
Algemene verkoop, cijfers eerste halfjaar
Tesla 6.240
Hyundai 7.844
KIA 13.501
Volkswagen 24.574
Nissan 6.686
Wat geeft dat als resultaat per garage:
Tesla 693
Hyundai 89
KIA 148
Volkswagen 169
Nissan 76
Denk volgende keer nog eens na hoeveel mensen beroep moeten doen op een garage, en waarom je bij je vorig automerk minder problemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
bottom line schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

Je doet alsof Tesla dit al lang in orde had moeten krijgen. Wat gewoon weg niet realistisch is!
Effe wat data (ook in de hoop dat we in dit topic eindelijk over nog eens wat anders kunnen praten).

[...]

[...]

[...]

Wat geeft dat als resultaat per garage:

[...]

Denk volgende keer nog eens na hoeveel mensen beroep moeten doen op een garage, en waarom je bij je vorig automerk minder problemen had.
Tesla had het op orde moeten hebben voordat ze auto's gingen leveren. Ze hebben ze zelf gemaakt en verkocht, dus was het geen verrassing. Dat er per garage veel auto's zijn is totaal niet relevant. Tesla had maatregelen moeten treffen.

En ik vraag me serieus af waarom jij elke keer probeert om alle shit die er speelt bij Tesla goed te praten of af te schuiven op een ander.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:02:
[...]

Tesla had het op orde moeten hebben voordat ze auto's gingen leveren. Ze hebben ze zelf gemaakt en verkocht, dus was het geen verrassing. Dat er per garage veel auto's zijn is totaal niet relevant. Tesla had maatregelen moeten treffen.

En ik vraag me serieus af waarom jij elke keer probeert om alle shit die er speelt bij Tesla goed te praten of af te schuiven op een ander.
Met jou valt niet te praten. Ik heb niets dat jou triggert om eens verder na te denken.
Ik geef het op. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Je doet je ondertitel in ieder geval eer aan..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
@Artbij Kunnen jullie niet een ander draadje opstarten over de aftersales? Zo is het gespitst. Ik lees graag de leuke verhalen.
En wellicht kan Tesla er zelf dan wat mee.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
wouter1971 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:08:
@Artbij Kunnen jullie niet een ander draadje opstarten over de aftersales? Zo is het gespitst. Ik lees graag de leuke verhalen.
Oh. Ik wist niet dat het een mooi weer verhaal topic is. Excuses dan. Zodra ik een leuk verhaaltje heb zal ik er aan denken om het in deze topic te plaatsen. Ik zal je beschermen tegen de niet leuke verhaaltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:16:
[...]

Oh. Ik wist niet dat het een mooi weer verhaal topic is. Excuses dan. Zodra ik een leuk verhaaltje heb zal ik er aan denken om het in deze topic te plaatsen. Ik zal je beschermen tegen de niet leuke verhaaltjes.
Goed idee. Doe ik dat ook :).

Mooi ook dat mensen in dit topic echt denken dat de kwaliteit van een Tesla beter is dan die van de premium duitse merken.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrooV
Mooi dan zien we jullie hier niet meer terug

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
wouter1971 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:08:
Beter nog, start jij het "Vrolijke Tesla Fanboy Topic", kun je daar alleen vrolijke fanboy verhaaltjes kwijt :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldme
GrooV schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:18:
Mooi dan zien we jullie hier niet meer terug

*O*
Kan jij er ook niet tegen om te horen dat een product van een bedrijf met winstoogmerkt hier en daar wat gebreken heeft? Ben je zo ongelooflijk gevoelig voor kritiek op een marktproduct dat je dat niet besproken wil zien?

Ik heb dit nu al een paar keer gezien bij mijn mede-Tesla eigenaren op het werk. Zodra ik wat nadelen benoem schieten ze in de verdedigingsstand alsof ik hun moeder beledig. Relax mensen. Het is een product. Je mag er kritiek op hebben! Als ik zit te zeiken over mijn Audi wordt het ook niet persoonlijk hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter1971
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:16:
[...]

Jullie kunnen of willen de positieve dingen niet meer zien of willen gewoon alleen maar trollen. Wellicht hebben jullie zelf helemaal geen Tesla.
Alles is negatief. Maar jullie verhalen zijn een minderheid, zoals zo vaak op internet lees je vaak alleen de negativiteit.

Start een extra draadje op zodat de impact groter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Deveon schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:26:
[...]

Edit:
In de releasenotes zag ik dat 3th party nu tot 200 KW zou gaan, dus ik vanmiddag maar eens langs Fastned. Navigatie ingesteld op de Supercharger zodat hij de batterij ging conditioneren. De melding hiervan kan je overigens niet wegklikken, binnen 5 minuten was die weer weg. 10 minuten later stond ik de batterij van 25% bij Fastned te laden met 140 KW... Beetje teleurstellend.. Kan het zijn dat de batterij te warm was?
Ik heb Fastned gebeld hierover tijdens het laden van de week. Er werd verteld dat het met de software van de laadpaal te maken heeft. Deze is nog beperkt op 140 kW, maar wordt in de loop van augustus verhoogd voor de Tesla Model 3.

Metal up your ass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldme
wouter1971 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:35:
[...]

Jullie kunnen of willen de positieve dingen niet meer zien of willen gewoon alleen maar trollen. Wellicht hebben jullie zelf helemaal geen Tesla.
Alles is negatief. Maar jullie verhalen zijn een minderheid, zoals zo vaak op internet lees je vaak alleen de negativiteit.

Dude. Relax. Het is maar een auto. Je complot theorieen zijn ook een beetje te vind je niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:37:
[...]

Dude. Relax. Het is maar een auto.
Kunnen we toch ook tegen jou zeggen?

Iemand trouwens een filmpje nodig over Gigafactory 3? :P
[YouTube: Substation cap\Tesla gigafactory 3 in shanghai特斯拉上海超级工厂(July 31)]
Vanaf minuut 3:35 hoe dat het nu erbij ligt.

[ Voor 48% gewijzigd door bottom line op 02-08-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:24:
[...]

Kan jij er ook niet tegen om te horen dat een product van een bedrijf met winstoogmerkt hier en daar wat gebreken heeft? Ben je zo ongelooflijk gevoelig voor kritiek op een marktproduct dat je dat niet besproken wil zien?

Ik heb dit nu al een paar keer gezien bij mijn mede-Tesla eigenaren op het werk. Zodra ik wat nadelen benoem schieten ze in de verdedigingsstand alsof ik hun moeder beledig. Relax mensen. Het is een product. Je mag er kritiek op hebben! Als ik zit te zeiken over mijn Audi wordt het ook niet persoonlijk hoor.
Heb ik ergens in dit topic gezegd dat ik Tesla geweldig vindt? Ik heb de auto nu zelf getest en hij bevalt inderdaad super maar het met is echt niet geweldig en er is nog zat te verbeteren.

Waar ik wel moe van wordt is jouw en nog wat mensen hier gedrag tegenover mensen die wel positief over hun auto zijn. En het mooiste is als jij je gewoon had ingelezen en verdiept en niet had laten verblinden door je maandelijkse besparingen je hier nooit geweest was.

Dus lever je Tesla gewoon weer in (wat mag binnen zoveel km/dagen) en ga aub een Audi bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinovenator
wouter1971 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:35:
[...]

Als ik de problemen lees die sommige hebben, lijkt mij het iets dat ook verteld mag worden....
Ik zie zeker de positieve zaken ook, vooral van electrisch rijden in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
sinovenator schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:41:
[...]

Als ik de problemen lees die sommige hebben, lijkt mij het iets dat ook verteld mag worden....
Ik zie zeker de positieve zaken ook, vooral van electrisch rijden in het algemeen.
Zeker, maar wel gewoon constructief. En ik blijf er bij dat afleveringsproblemen in het Leverings topic horen

[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 02-08-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
GrooV schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:43:
[...]

Zeker, maar wel gewoon constructief. En ik blijf er bij dat afleveringsproblemen in het Leverings topic horen
Absoluut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Laat ik dan maar een constructieve vraag stellen:

Weet iemand een manier om iemand van Tesla voor het afhandelen van afleverschade te spreken te krijgen? Ik heb voor zowel Amsterdam als Tilburg de menu opties telefonisch doorlopen en ze eindigen allemaal in een verwijzing naar de website en vervolgens wordt de verbinding verbroken.

De enige is de verkoop informatie. Daar word je wel in de wacht gezet voor ik denk rond de 40 minuten. Maar dat lijkt me niet de plek om dit soort vragen te stellen.

Heeft iemand een levende werkende communicatie lijn naar Tesla nadat je je auto hebt gekocht?

Via email hebben ze sinds gisteren niet meer gereageerd toen ze mijn afspraak eenzijdig hebben afgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:47:
Laat ik dan maar een constructieve vraag stellen:
Heb je al eens gekeken of je een afspraak kan inplannen via de app?
Meestal zodra je afspraak vast ligt, bellen ze je nog eens op om te horen naar welke problemen je hebt en hoe ze dat best oplossen (en schuiven ze het naar voor of naar achter)

[ Voor 44% gewijzigd door bottom line op 02-08-2019 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldme
bottom line schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:49:
[...]

Meestal zodra je afspraak vast ligt, bellen ze je nog eens op om te horen naar welke problemen je hebt en hoe ze dat best oplossen (en schuiven ze het naar voor of naar achter)
Ik ga het proberen maar de datum die ik krijg is over 3 weken. En zoals je al weet: ik zit al een maand te wachten op de afspraak die ze afgezegd hebben. Dus vandaar dat ik iemand daar wil spreken. Anders zien ze de schade pas 2 maanden na levering en zijn ze misschien ook de foto's kwijt enz. en kunnen ze zeggen dat het gebruiksporen zijn.

Dus die lijn kende ik al en ik ben op zoek naar een betere.

Edit: er zijn blijkbaar wat plekken vrijgekomen. Ik heb op 9 augustus in kunnen plannen. Dank voor de tip. Wat een lange weg om tot een zinnige discussie te krijgen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Goldme op 02-08-2019 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:52:
[...]

Ik ga het proberen maar de datum die ik krijg is over 3 weken. En zoals je al weet: ik zit al een maand te wachten op de afspraak die ze afgezegd hebben. Dus vandaar dat ik iemand daar wil spreken. Anders zien ze de schade pas 2 maanden na levering en zijn ze misschien ook de foto's kwijt enz. en kunnen ze zeggen dat het gebruiksporen zijn.

Dus die lijn kende ik al en ik ben op zoek naar een betere.

Edit: er zijn blijkbaar wat plekken vrijgekomen. Ik heb op 9 augustus in kunnen plannen. Dank voor de tip. Wat een lange weg om tot een zinnige discussie te krijgen :P
Krijg je trouwens email bevestiging of sms oid wanneer je een afspraak maakt? If so zou ik dit meenemen naar je afspraak, dan kun je ze even duidelijk maken wat er gebeurt is. En heb je in ieder geval bewijs dat je snel reageerde over de afleverproblemen. ;)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Cyw00d schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:45:
[...]

Krijg je trouwens email bevestiging of sms oid wanneer je een afspraak maakt? If so zou ik dit meenemen naar je afspraak, dan kun je ze even duidelijk maken wat er gebeurt is. En heb je in ieder geval bewijs dat je snel reageerde over de afleverproblemen. ;)
Ja. Je krijgt een email. Maar er is letterlijk niemand om tegenaan te praten als je daar bent. Het zijn monteurs en een ongeinteresseerde gast aan een laptop die verwijst naar Tilburg voor elke vraag. Tenminste, dat was het vanochtend.

Ik moet nog een iemand van betekenis tegenkomen bij Tesla. Ook toen ik de showroom binnenliep toen we aan de auto dachten kwam er een gast aanlopen die ons de hele tijd verwees naar de website en nauwelijks informatie had. Een beetje zoals het telefoonnummer van Tesla. Die doet precies hetzelfde: bij elke menu optie verwijzen naar de website (behalve als je een auto wil kopen).

Een heel raar bedrijf zonder gezicht naar de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:15
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:54:
[...]

Ja. Je krijgt een email. Maar er is letterlijk niemand om tegenaan te praten als je daar bent. Het zijn monteurs en een ongeinteresseerde gast aan een laptop die verwijst naar Tilburg voor elke vraag. Tenminste, dat was het vanochtend.

Ik moet nog een iemand van betekenis tegenkomen bij Tesla. Ook toen ik de showroom binnenliep toen we aan de auto dachten kwam er een gast aanlopen die ons de hele tijd verwees naar de website en nauwelijks informatie had. Een beetje zoals het telefoonnummer van Tesla. Die doet precies hetzelfde: bij elke menu optie verwijzen naar de website (behalve als je een auto wil kopen).

Een heel raar bedrijf zonder gezicht naar de klant.
Heel vervelend jouw ervaring, en dat zou niet moeten mogen nee! Dit was in Amsterdam toch? Dat zijn al meer slechte verhalen van. Wordt tijd dat ze daar eens iemand op zetten die van aanpakken weet.

Zelf heb ik een andere ervaring in Arnhem gehad, daar stonden ze gerust een uurtje met je te praten over van alles en nog wat. Niet gehaast of pushen oid. En nog een tweede proefrit voor de zekerheid was geen enkel probleem.

Alleen reageren op vragen per email (of beloofde informatie achteraf toesturen) waren ze niet zo goed in, daar hoorde ik meestal niets meer van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
Update 28 (2019.28.1) is binnen! Sleutels koppelen aan profielen zodat je stoel direct goed staat, mediavolume verbeteringen en een nieuwe game (chess).

Release notes (NL)

[ Voor 4% gewijzigd door Tassadar32 op 02-08-2019 18:24 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:23:
[...]

Dus neem je op de koop toe dat je vrijwel geen service krijgt bij deze auto? ik verwacht tegen iemand aan te kunnen lullen met mijn problemen met dat product.

Ik verbaas me over de mensen die dit acceptabel vinden. .
Dat komt omdat het meerendeel van de mensen een uitstekend product afgeleverd hebben gekregen en jij dit forum gebruikt om te zielepieten. Je had em gewoon kunnen weigeren. Blijkbaar had je daar de guts niet voor en ga je hier lopen zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
bottom line schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:49:
[...]

Dat is bij mij helaas niet gebeurt waardoor ik nu al 4 keer in Eindhoven ben geweest en mijn problemen (aflevering in Maart) nog niet zijn opgelost.

@E46RC51 Ik heb het beide: Uitstekend product (transportschade is geen producteigenschap imho) maar toch problemen met service :9.

In Eindhoven is de communicatie in het SeC met de klanten wel prima (Bianca doet het goed!) alleen de organisatie en dossiervorming is brak waardoor veel fouten gemaakt worden en veel mensen opnieuw zaken moeten vaststellen. Communicatie tussen Tesla en LM is ook dramatisch wat niet helpt.

De sales bij Tesla Eindhoven zijn niet echt mijn types, eentje kwam er net voor me al bellend (telefoon in de hand!) het SeC ingereden. Heb hem er op aangesproken en zijn reactie was "kan geen telefoon aan een demo
auto koppelen". Dan bel je toch niet gewoon niet tijdens het rijden? :( 8)7

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldme
E46RC51 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:25:
[...]

Dat komt omdat het meerendeel van de mensen een uitstekend product afgeleverd hebben gekregen en jij dit forum gebruikt om te zielepieten. Je had em gewoon kunnen weigeren. Blijkbaar had je daar de guts niet voor en ga je hier lopen zeuren.
Oh God. Weer zo eentje.

Jij snapt uiteraard ook niet dat er allerlei afspraken zijn gemaakt rondom mijn oude auto die verkocht wordt rond de datum dat de Tesla binnen kwam? Of denk je dat ik zo kan weigeren waarbij ik 1 auto van het bedrijf kwijt ben? En bovendien hoor ik van degene die aflevert dat de schade hersteld zal worden. Waarom zou ik het dan nog weigeren volgens jou?

De bochten waarin je je wringt zijn echt niet normaal om maar de schuld te leggen bij de klant. Als jouw positieve ervaring met je heilige product maar niet aangetast wordt door wat negatieve ervaringen. Die bestaan niet in jouw mooie wereld.

Ik hoop oprecht dat je geen problemen krijgt met de auto. Ik wens dit soort klantcontact niemand toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Goldme op 02-08-2019 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Als je tegen die medewerkers praat zoals je hier doet dan snap ik ze wel. Ik voel me ondertussen bezwaard om te vertellen dat mijn ervaring in Amsterdam uitstekend was, want dan ben ik gelijk een fanboy met een poster van Elon Musk boven mijn bed. Blijkbaar telt jou ervaring wel en die van andere niet. Dat terwijl het 9 van de 10 keer wel goed gaat. Daarmee wil ik niet ontkennen dat de service slecht is en veel beter kan, maar met een beetje vriendelijkheid en geduld heb ik tot nog toe alles voor elkaar gekregen.

PS: 9 van de 10 is schandalig laag, maar ja Scale Up he. Uiteindelijk betaal je daar dus ook niet voor, want ondanks de “subsidies” kan niemand zo een auto maken voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Deveon schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:53:
Als je tegen die medewerkers praat zoals je hier doet dan snap ik ze wel. Ik voel me ondertussen bezwaard om te vertellen dat mijn ervaring in Amsterdam uitstekend was, want dan ben ik gelijk een fanboy met een poster van Elon Musk boven mijn bed. Blijkbaar telt jou ervaring wel en die van andere niet. Dat terwijl het 9 van de 10 keer wel goed gaat. Daarmee wil ik niet ontkennen dat de service slecht is en veel beter kan, maar met een beetje vriendelijkheid en geduld heb ik tot nog toe alles voor elkaar gekregen.

PS: 9 van de 10 is schandalig laag, maar ja Scale Up he. Uiteindelijk betaal je daar dus ook niet voor, want ondanks de “subsidies” kan niemand zo een auto maken voor die prijs.
WTF. Trek je nu de conclusie dat ik onbeschoft doe tegen mensen en dat ik daarom geen goede service krijg van Tesla? De klant zal wel beschoft zijn. Kan niet anders. Tesla heeft gelijk dat ze zo'n service verlenen! Is dat hoe jij dit recht praat in je hoofd?

Heb je wel gelezen hiervoor dat ik niemand heb om tegen onbeschoft te zijn?

Ik moet zeggen dat ik dit enorm vermakelijk vind. De gedachtenkronkels van sommigen zijn wonderbaarlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 15:59
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:24:
[...]

Eens! Het zijn toch gewoon de feiten dus onderken het gewoon. Ga straks een geweldige auto rijden maar de service is af en toe bizar slecht, hoe kan je dat verdedigen. Afleveringen worden tig keer uitgesteld of mensen komen voor niks naar een locatie. Zo lang er maar geleerd wordt van de situatie, dan komt het vast goed. Ze maken nu te maken met extreme aantallen qua uitleverigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18

knakworst

Get more sats!

Kunnen we het hier weer hebben over die fantastische auto en die dramatische afleveringen bespreken in Het grote Tesla Levering topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
De phone key werkt ook niet meer bij mij sinds een paar dagen. Hiervoor ging de auto open als ik aan de hendel trok terwijl de telefoon in mijn zak zat. Nu gebeurt er niets. Dus ik pak de telefoon en unlock de auto en stap in. Maar wat er dan gebeurt is dat de phone key nog steeds zegt dat ie disconnected is. Terwijl bluetooth connected is met de auto (bijv. telefoon doet het, bluetooth muziek doet het).

Vervolgens doe ik bluetooth uit en weer aan en dan herkent de auto de sleutel en kan ik rijden. Dit riedeltje moet ik elke keer herhalen nu met de phone key. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:58:
[...]

WTF. Trek je nu de conclusie dat ik onbeschoft doe tegen mensen en dat ik daarom geen goede service krijg van Tesla? De klant zal wel beschoft zijn. Kan niet anders. Tesla heeft gelijk dat ze zo'n service verlenen! Is dat hoe jij dit recht praat in je hoofd?
Ik verklaar op basis van wat ik voorbij zie komen. Je snapt dat jij er zelf bij was en ik niet toch? Als het niet zo is trek het niet zo aan.
Heb je wel gelezen hiervoor dat ik niemand heb om tegen onbeschoft te zijn?
Wat is het nu, krijg je geen goede service of heb je niemand om tegen te praten? Hoe moet ik jou volgen als je in één post niet eens consequent bent?
Ik moet zeggen dat ik dit enorm vermakelijk vind. De gedachtenkronkels van sommigen zijn wonderbaarlijk!
Ah nu snap ik hem.. Nou ik hou op met jou vermaak over wat er in mijn hoofd om gaat. Succes met je probleem (dat meen ik), meestal komt het uiteindelijk wel goed. Zelfs toen ik hem 2,5 maand kwijt was.

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 02-08-2019 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Tja, ze willen grote aantallen op de markt zetten, maar de service-organisatie loopt daar nog ver op achter. Doordat ze in de tussentijd een redelijk product leveren gaat dat vaak goed, maar als je dus service nodig hebt moet je lang wachten.

Naar mijn idee is dit momenteel het grootste risico voor Tesla, ik ken al verschillende mensen die hierom van de koop afgezien hebben (al dan niet de bestelling afgezegd of toch voor een ander merk gekozen). Een Tesla wordt voorlopig ten slotte toch als duurder segment verkocht en daar hoort ook service bij.

Hopelijk krijgen ze dit snel op orde, anders gaat de gevestigde orde Tesla heel snel inhalen en dat zou toch jammer zijn.
Deveon schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:12:
[...]
Wat is het nu, krijg je geen goede service of heb je niemand om tegen te praten? Hoe moet ik jou volgen als je in één post niet eens consequent bent?
Hmm, als ik niemand te spreken krijg zie ik dat als de slechtste service die ik kan krijgen. Lijkt me niet echt tegenstrijdig.
[...]
Succes met je probleem (dat meen ik), meestal komt het uiteindelijk wel goed. Zelfs toen ik hem 2,5 maand kwijt was.
Dit hoor ik dus van veel mensen. 2.5 maanden kwijt kun je toch geen service meer noemen?

Zoals ik al zei is dit iets dat ze toch snel moeten oplossen, anders gaan ze veel klanten weer kwijtraken. Je ziet ten slotte alle grote merken binnen een paar jaar met echte concurrenten komen en dan zal Tesla toch zijn zaakjes op orde moeten hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door redwing op 02-08-2019 19:19 ]

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Precies dat dacht ik ook. Weer zo eentje. Zullen we voor jou en je medeshitgenoten het Ach en Wee topic oprichten? Kun je daar je gang gaan. Want het enige wat jij wilt is medestanders verzamelen. Kunnen we ons hier beperken tot het delen (rij)ervaringen, ideeen uitwisselen en liefst van mensen die in oplossingen denken ipv in problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:29
Hoe denken jullie over smart-charge oplossingen zoals Jedlix of Van de Bron? Het concept spreekt me erg aan en als we in de toekomst meer en meer electrisch gaan rijden, zullen we dit soort oplossingen op grote schaal nodig hebben om het grid niet te overbelasten. Waar ik alleen wat minder gecharmeerd van ben, is dat ik via de API in feite 'n vreemde partij totale controle over m'n auto moet geven. 't Zou leuk zijn als je zelf binnen de Telsa app of site een API key kon aanmaken, waarbij je dan alleen toegang tot batterij status en charging aan/uit kunt geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:14:
[...]

Dit hoor ik dus van veel mensen. 2.5 maanden kwijt kun je toch geen service meer noemen?

Zoals ik al zei is dit iets dat ze toch snel moeten oplossen, anders gaan ze veel klanten weer kwijtraken. Je ziet ten slotte alle grote merken binnen een paar jaar met echte concurrenten komen en dan zal Tesla toch zijn zaakjes op orde moeten hebben.
Ach ja, ik bekijk het positief en heb in die tijd in een BMW 330e gereden (ook zeker geen straf) en daar door weet ik nu zeker dat de Model 3 de komende 4 jaar voor mij de beste auto is. Daarna zal de service vast beter zijn, het is echt geen rocketscience (ow wacht SpaceX) en Amerikanen zijn experts in (over de top) service, zoals ook de vroegere Model S en X klanten vast kunnen beamen. Zij hadden alleen weer last van kinderziektes, maar daar hoor je bij de Model 3 weer niets van. Als je het mij vraagt is dat vooruitgang.

Naar alle waarschijnlijkheid heb ik zelf alleen met Tesla te maken voor de banden wissel en één APK. Dat komt vast wel goed.

@anboni Enkele pagina’s terug is dat nog voorbij gekomen. Je kan de rechten binnen de API helaas niet beperken, zou wel een goed idee zijn.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zullen er afspreken dat we het niet met elkaar eens hoeven te zijn? Iemand die iets verdedigd is geen blinde Tesla fan en iemand met kritiek is niet meteen een troll. Wat de 1 acceptabel acht hoeft de ander niet te accepteren en vice versa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
PWM schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:18:
[mbr]Zullen er afspreken dat we het niet met elkaar eens hoeven te zijn? Iemand die iets verdedigd is geen blinde Tesla fan en iemand met kritiek is niet meteen een troll. Wat de 1 acceptabel acht hoeft de ander niet te accepteren en vice versa[/]
Heel graag. Ik heb het vanmiddag al genoemd en doe het graag nogmaals: hard op de inhoud, zacht op de persoon. En geen cynisme. Ik erger me aan de quasi vijandige reacties van sommigen. Het forum is niet bedoeld als slagveld maar om ervaringen, ideeën, vragen en opvattingen uit te wisselen.
Met veel plezier lees ik de reacties van anderen en post ik zelf ook ervaringen en vragen. Laten we het gezellig houden (zoals het was 😍)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Prima plan en we zijn het volgens mij allemaal eens dat Amsterdam echt een ondermaatse service levert. Daar moeten ze echt een keer goed ingrijpen omdat zij ook deels een oorzaak van de problemen die gemeld worden zijn.

Ik irriteer me zelf ook steeds aan verveelde en verwaande internationale lui achter die balie en delivery team. Neem gewoon even wat lokale service gerichte lui aan die voor de lange termijn daar werken i.p.v. een of ander secondment.

[ Voor 3% gewijzigd door Katseviool op 02-08-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 10:32
Ik heb een USB stick van 32GB in m'n model 3 zitten. En Sentry mode aan, nu klaagt 'ie om de haverklap (en met de nieuwe update daadwerkelijk met een melding) dat de stick vol zit. Het lijkt erop dat de oudste opnames niet weggegooid worden. Ik woon in Amsterdam, dus er komen nogal wat "voorvallen" voor, die eigenlijk niets betekenen, maar wel opgenomen worden. Hebben hier meer mensen last van? Ik kan wel grotere USB stick erin doen, maar dat is gewoon het probleem uitstellen.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Speedener schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:36:
Ik heb een USB stick van 32GB in m'n model 3 zitten. En Sentry mode aan, nu klaagt 'ie om de haverklap (en met de nieuwe update daadwerkelijk met een melding) dat de stick vol zit. Het lijkt erop dat de oudste opnames niet weggegooid worden. Ik woon in Amsterdam, dus er komen nogal wat "voorvallen" voor, die eigenlijk niets betekenen, maar wel opgenomen worden. Hebben hier meer mensen last van? Ik kan wel grotere USB stick erin doen, maar dat is gewoon het probleem uitstellen.
Ik heb er een SSD van 512gb aan hangen, dat gaat prima. Uiteindelijk wist hij ook weer data dus ik verwacht dat dit afdoende moet zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Gewoon uitzetten en de energie uitsparen. Rustig gaan slapen, de auto is verzekerd.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 00:09
E46RC51 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:25:
Heel stoer om te roepen dat je de auto moet weigeren, maar dan sta je meestal weer achteraan in de rij. Je komt er met veel enthousiasme en dan weiger je niet zo snel een auto. Tesla moet gewoon zorgen dat ze hun zaakjes voor elkaar hebben. Het komt te vaak voor dat dit niet zo is. Doordat Tesla als enige EV's kan leveren gooien ze er met de pet na en ik hoop dat het snel veranderd. Anders is dit mijn laatste Tesla.

De service bij Tesla is dramatisch en het is waanzin dat je niet gewoon iemand te spreken kunt krijgen. Ik mag voor jou hopen dat je zelf geen schade of mankementen krijgt, want het is erg vervelend om online iets in te plannen en vervolgens 3-4 weken niets te horen en dan eindelijk op de afspraak te komen om daar te horen dat er niets aan gedaan wordt (rammelende assen, krakende vering, gele randen op het scherm).

Mijn buurman had vorig jaar wel de "guts" om zijn auto bij aflevering te weigeren. Daar zaten de verkeerde velgen onder. Hij zou de auto maar meenemen en dan werden er later wel de juiste velgen onder gezet. De vraag hoe lang dat ging duren kon niet beantwoord worden (die 21" velgen waren toen slecht leverbaar). Dat zou dus heel lang gaan duren, want als de auto eenmaal is afgeleverd, dan doet Tesla niet meer zoveel moeite. De auto was geleased (via Mr. Green), dus die hadden een probleem. Toen kon er ineens heel veel... Drie dagen later werd de auto toch thuis afgeleverd met de juiste velgen.

Mijn auto werd tegelijk afgeleverd en leek wel in orde (later kwam ik nog achter een behoorlijk aantal issues), dus daarmee zijn we naar huis gereden. Maar we hebben allebei ongeveer dezelfde wagen en ook allebei een shitload aan klachten. Rammelende assen, krakende vering, windgeruis, versleten matten (25.000km), geel scherm, slecht lakwerk, loshangend deurpaneel, ... De Model S wordt al meer dan 5 jaar gebouwd en nog zitten die kinderziektes er in.

Tesla neemt denk ik teveel hooi op de vork. Volledig autonoom rijden, model Y, pick-up, roadster, semi, ... Laat ze nu eerst even zorgen dat de Model S, X en 3 gewoon netjes gebouwd worden, de service op orde is, reserveonderdelen leverbaar zijn en dan verder kijken...
Het is inderdaad jammer dat sentry geen oude beelden weg kan gooien. Dat zal vast nog wel een keer komen. Ik heb sentry ook altijd aan staan, zodat als er een keer schade is dat ik kan kijken. Meestal haal ik in het weekend het kaartje er altijd even uit, wis ik alle bestanden en zet het weer terug. Voorlopig de enige optie. Als je niet zonder wilt, dan twee kaartjes kopen en om de paar dagen wisselen...
Volodos schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:49:
Ik heb er een SSD van 512gb aan hangen, dat gaat prima. Uiteindelijk wist hij ook weer data dus ik verwacht dat dit afdoende moet zijn
Niet dus... Het duurt alleen veel langer voordat die vol zit. Als je WIFI bereik hebt, dan kun je ook oplossingen maken met een Raspberry Pi die de data automatisch naar je NAS synchroniseert. Zie https://github.com/cimryan/teslausb.

[ Voor 22% gewijzigd door BugBoy op 02-08-2019 22:11 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 455473

wouter1971 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:31:
@Goldme Je bent nu gewoon echt aan het trollen. Vast een medewerker van ICE die ff geen leasebakken meer verkopen i.v.m. De Tesla populariteit waardoor er tijd zat over is om te trollen.
Suc6 met je Duitse superbak. Daar is een ander draadje voor.
https://insideevs.com/new...om&amp_tf=From%20%251%24s

Een interessant artikel over een medewerker die vermoed dat er ook medewerkers expres zitten te saboteren. Een forum troll is dan zeker niet ver gezocht. Jammer dat er mensen in de wereld zijn die niet het beste met de wereld voor hebben.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you (nu) then you win.

Van mij mag VAG ook gewoon failliet gaan en Porsche zelfstandig verder gaan. Hun Taycan is op papier zeker een auto die de Model S kan verslaan. Mag ook wel na 8! Jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb op dit moment 2 openstaande offertes:

- Model 3 Long Range 18" met trekhaak en upgrade naar 3rd party 19" grijze/zwarte velgen en chrome delete (Zwart)
- Model 3 Performance zonder trekhaak met de standaard 20" Performance velgen en zonder chrome delete (Wit)

Ik weet dat dit appels met peren vergelijken is, maar vergeef het me :)

Mijn voorkeur gaat uit naar de Performance, want de trekhaak regelen we wel via de ICE die hier ook nog op de oprit staat (Ford Mondeo Titanium Wagon). Daarnaast vind ik de standaard 20" Performance velgen prima itt de standaard 18" velgen (voor de bijtelling beter om 3rd party 19" er op te zetten, bij de Performance is dat zonde omdat je standaard al grotere/duurdere velgen krijgt). Omdat ik ook nog een ICE op de oprit heb staan kan ik leven met de iets kleinere range van de Performance, per vakantie bepalen we wel welke auto we gebruiken. En mocht ik bijv. in de winter heel vroeg ergens ver weg moeten zijn en de accu niet helemaal vol zijn, dan pak ik de ICE wel. Bij een afspraak later op de dag kan ik altijd eerst onderweg bijladen.

Door de 3rd party velgen en trekhaak is het maandbedrag van beide auto's op 6 Euro na gelijk, voor de werkgever dus niet relevant en beide prima. De bijtelling van de Performance is echter wel 34 Euro hoger omdat bij de LR de velgen buiten de bijtelling vallen.

De vrouw des huizes is voor LR met trekhaak en ik ben voor de Performance (deze ICE heeft al een trekhaak, bij de ICE vervanger kost het op termijn weer iets extra maar zien we dan wel).

Nou is voor mij op zich de keuze helder, de Performance dus, maar, ik heb niet in beide kunnen proefrijden. Door de grotere velgen, andere banden en verlaagde Performance, kan deze ook minder comfortabel rijden dan de LR. Ik vind de Performance wel mooier qua remmen, stukje lager, spoiler, etc. Daarnaast is het extra snel optrekken ook een pre, we blijven immers toch mannen he...

Zijn er los van de extra range en die 34 Euro per maand minder bijtelling hele goede redenen om alsnog voor de LR te gaan? Is de Performance bijvoorbeeld echt minder comfortabel door de grotere velgen en minder lucht in de banden? Of zou iedereen direct voor de Performance gaan? :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
BugBoy schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:07:
[...]

Heel stoer om te roepen dat je de auto moet weigeren, maar dan sta je meestal weer achteraan in de rij. Je komt er met veel enthousiasme en dan weiger je niet zo snel een auto. Tesla moet gewoon zorgen dat ze hun zaakjes voor elkaar hebben. Het komt te vaak voor dat dit niet zo is. Doordat Tesla als enige EV's kan leveren gooien ze er met de pet na en ik hoop dat het snel veranderd. Anders is dit mijn laatste Tesla.

De service bij Tesla is dramatisch en het is waanzin dat je niet gewoon iemand te spreken kunt krijgen. Ik mag voor jou hopen dat je zelf geen schade of mankementen krijgt, want het is erg vervelend om online iets in te plannen en vervolgens 3-4 weken niets te horen en dan eindelijk op de afspraak te komen om daar te horen dat er niets aan gedaan wordt (rammelende assen, krakende vering, gele randen op het scherm).

Mijn buurman had vorig jaar wel de "guts" om zijn auto bij aflevering te weigeren. Daar zaten de verkeerde velgen onder. Hij zou de auto maar meenemen en dan werden er later wel de juiste velgen onder gezet. De vraag hoe lang dat ging duren kon niet beantwoord worden (die 21" velgen waren toen slecht leverbaar). Dat zou dus heel lang gaan duren, want als de auto eenmaal is afgeleverd, dan doet Tesla niet meer zoveel moeite. De auto was geleased (via Mr. Green), dus die hadden een probleem. Toen kon er ineens heel veel... Drie dagen later werd de auto toch thuis afgeleverd met de juiste velgen.

Mijn auto werd tegelijk afgeleverd en leek wel in orde (later kwam ik nog achter een behoorlijk aantal issues), dus daarmee zijn we naar huis gereden. Maar we hebben allebei ongeveer dezelfde wagen en ook allebei een shitload aan klachten. Rammelende assen, krakende vering, windgeruis, versleten matten (25.000km), geel scherm, slecht lakwerk, loshangend deurpaneel, ... De Model S wordt al meer dan 5 jaar gebouwd en nog zitten die kinderziektes er in.

Tesla neemt denk ik teveel hooi op de vork. Volledig autonoom rijden, model Y, pick-up, roadster, semi, ... Laat ze nu eerst even zorgen dat de Model S, X en 3 gewoon netjes gebouwd worden, de service op orde is, reserveonderdelen leverbaar zijn en dan verder kijken...

[...]

Het is inderdaad jammer dat sentry geen oude beelden weg kan gooien. Dat zal vast nog wel een keer komen. Ik heb sentry ook altijd aan staan, zodat als er een keer schade is dat ik kan kijken. Meestal haal ik in het weekend het kaartje er altijd even uit, wis ik alle bestanden en zet het weer terug. Voorlopig de enige optie. Als je niet zonder wilt, dan twee kaartjes kopen en om de paar dagen wisselen...

[...]

Niet dus... Het duurt alleen veel langer voordat die vol zit. Als je WIFI bereik hebt, dan kun je ook oplossingen maken met een Raspberry Pi die de data automatisch naar je NAS synchroniseert. Zie https://github.com/cimryan/teslausb.
Met excuses, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. De beelden van de dashcam worden wel gewist, van sentry mode niet. Excuses! Inderdaad, dan is 512gb gewoon uitstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:34
Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:33:
[...]

Na een 60k investering? De auto is niet geleased.
Dat is wat mij tegenhoudt. Als je geld hebt geinvesteerd zit je er aan vast. En als het dan niet goed gaat, heb je veel ellende. En je ziet de leaseprijzen langzaam oplopen in een concurrende markt, dat is niet alleen prijselastiteit vertelde de accountmanager mij.
Bazi schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:37:
[...]

Als je alleen daarom een Tesla neemt, heb je gewoon een verkeerde keus gemaakt. Een Tesla kies je niet "omdat je dan lekker veel subsidie krijgt", maar omdat je het belangrijk vind om elektrisch te rijden, hetzij vanwege het millieu, hetzij vanwege de technologie, hetzij vanwege de rij-ervaring.

Als je het alleen voor het geld doet, ja dan kan het tegenvallen. Want er zitten gewoon nadelen aan. En als je eigenlijk geen andere motivatie hebt om de auto te rijden, bepaalt dat je hele ervaring.

Tegelijkertijd had je dat van tevoren kunnen weten. Iets alleen om het geld doen, is vaak niet de beste keus.
Ik denk dat het meerendeel hem neemt omdat hij goedkoop is in de bijtelling en er veel wordt geschreven over hoe snel de auto is. Ook het sexy karakter van het merk speelt daarin een rol. Ik las een interessant artikel dat een van de Tesla bear's omgeswitcht was, omdat op de univeriteit van zijn zoon alle studenten geinteresseerd waren in het recruitment team van Tesla en niet in anderen. Ze hebben dan kennelijk geen moeite om talenten uit de markt te vissen en dat zou op lange termijn goed zijn.

Op korte termijn denk ik dat er nu veel kritischer publiek is gekomen en zeker de kopers met eigen geld. Als het een leaseauto is, lever je hem straks weer in en zal het je toch minder interesseren. Maar als je nu veel geld neerlegt, verwacht je gewoon een goed product en de daarbij horende service. En als een organisatie dat niet aankan, heeft dat opeen gegeven moment zijn weerslag op de verkoop.
Anoniem: 455473 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:14:
[...]

Een interessant artikel over een medewerker die vermoed dat er ook medewerkers expres zitten te saboteren. Een forum troll is dan zeker niet ver gezocht. Jammer dat er mensen in de wereld zijn die niet het beste met de wereld voor hebben.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you (nu) then you win.

Van mij mag VAG ook gewoon failliet gaan en Porsche zelfstandig verder gaan. Hun Taycan is op papier zeker een auto die de Model S kan verslaan. Mag ook wel na 8! Jaar.
Ja, tuurlijk. Het is hoogst interessant voor psychologen om een studie te maken wat hier allemaal gebeurd. Ik heb wel het gevoel dat Musk wat dat betreft een boel te weeg weet te brengen. En daar heb ik dan wel bewondering voor. Natuurlijk zijn er veel shorts op Tesla, het is een instabiel bedrijf met een leider waar wel wat over te zeggen valt, in een moeilijke markt. Dus een grote kans dat er iets mis gaat.

Maar dit klinkt alsof Shell in het geheim mensen bij Total neerzet om de olieplatformen te saboteren. Je geloof het zelf toch niet. Zoiets komt altijd uit en dan is de schade veel groter, transparantie is en wordt steeds belangrijker. Die grote oliebedrijven waar iedereen het over heeft als tegenstanders van ev rijden, hebben nog voor jaren omzet liggen. Electriciteit vergroent, maar nog niet in een tempo dat ze zich daar nu al grote zorgen over hoeven maken. En olie zit in zoveel producten, daar blijft nog lang een markt voor.

En Tesla heeft helemaal niet meer het beste meer voor met de wereld, ze willen robotaxi's maken en niet een millieuvriendelijk oplossing zijn. Is natuurlijk mijn interpretatie van de uitspraken vanuit Tesla.

Toch vind ik het heel knap dat Tesla zo'n share aan fans heeft weten op te bouwen, maar als de service niet op een beter niveau komt, dan gaat dat op een gegeven moment denk ik wel haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Anoniem: 455473 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:14:
[...]

Ik ben een normale klant met een echte auto met echte problemen. Die auto staat toch echt voor mijn deur, bekrast en al. Ja, ik weet het. Vergezocht in je wereld maar dat soort mensen schijnen te bestaan. Was ik maar zo slim om te passen in je vergezochte complot theorieen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
BugBoy schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:07:
[...]
Klinkt verstandig en senior, maar is het vanuit perspectief van Tesla zelf niet. Het bedrijf moet vernieuwen, blijven investeren en nieuwe producten neerzetten. Ja, het loopt geregeld anders dan gepland en beloofd, de after sales problemen zijn te groot en zeker de eerste batches van een nieuw product vereisen te veel nazorg en improvisaties om ze in de praktijke aan de basisspecs te laten voldoen.

Toch moet het zo, zouden ze een braaf en fatsoenlijk klassiek autobedrijf proberen te zijn dan waren ze allang verdwenen, sterker nog, de Model 3 had dan nooit bestaan en wat nu in de planning staat helemaal niet.

Dat wil niet zeggen dat we als klant-waar-ze-het-geld-al-van-binnen-hebben de matige after sales service moeten accepteren. We moeten ze - denk ik - pushen om ook daar innovatief te zijn en een hoger kwaliteitsniveau te halen.

Tesla zet in om de after sales zoveel mogelijk via de app en andere online middelen te doen en niet via bellen en "zo maar " langs wippen. Dat laatste voelt mooi vanuit de klant maar is erg duur, te duur.
Tesla levert zijn producten als een IT-producten producent en leverancier - daar is een dergelijke cultuur van service de facto geaccepteerd, tot op zekere hoogte.

Dit botst met de klassieke manier van verkopen en ondersteunen van auto's. Tesla moet zijn service verbeteren, maar moet dit wel op een heel andere manier doen dan de bekende autogiganten doen - Tesla kan dat namelijk niet veroorloven en zal het dan verliezen en ten onder gaan. Het lastige is dat Tesla eigenlijk (nog) te klein is voor de massa automarkt en (al) te groot voor de specialistische semi-maatwerk autofabrikanten zoals van sportwagens en super cars.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:28
@Smobbo

Over mijn 4k recente vakantiekilometers (Minimaal 95% snelweg) haalde ik 19,5 kwh/100. Dan rij ik vmax+10 als het kan. Maar natuurlijk ook wel stukken minder dan vmax door wegwerkzaamheden/druke/file. Met een vol gepakte LR AWD met 2 volwassenen en 2 kids van 6/8.

Met de LR pak je stukken van 2/2,5 uur zo’n beetje. Dit omdat je toch met 10% aan wilt komen bij de SuC en bij 70 weer weg wilt zijn. Dus, eigenlijk maar 60% range in de praktijk.

Verder een paar ervaringen;

- Goed bevallen, verplichte stops om de 2/2,5 uur even stoppen voor 20/25m is relaxed. Al kost het je wel extra tijd. Met de SR+ nog wel wat meer stops. Maar dus wel even wat aanpassen tov idee dat je 400 range op de snelweg hebt.
- TACC/AP kan ik nog niet echt veel mee. TACC remt continue abrupt af als er een auto voor komt. Niet heel smooth. Ook is de afstand tov andere auto’s met ACC (te) groot. En ja, de afstand staat op minimaal. AP op zich wel aardig maar veel errors en bij inhalen is het natuurlijk ruk. Ook moet je continue de snelheid opnieuw instellen bij TACC. En AP pakt de max snelheid wat soms ook niet handig is/soms niet klopt.
- Er mogen toch wel wat stalls bijkomen bij de SuCs. Ook omdat eigenlijk voor snel laden maar de helft van de stalls beschikbaar hebt. Op rustige reisdagen in de vakantie toch vaak 50% of iets meer in gebruik. Met de verkopen kun je volgend jaar nog meer drukte verwachten. Ook vraag ik me af hoe snel ze in de EU gaan upgraden naar v3.
- Waarom maar TACC tot 150? Wilde het laatste stuk even lekker naar huis rijden (range genoeg en door Duitsland.) De meeste auto’s gaan tot 210 tegenwoordig.
- Navigatie met integratie van SuCs mag nog een stuk beter. Nu moet je zelf van SuC naar SuC rijden aan de hand van ABRP. (Ik heb het dan over 1000+ per dag.)

@Taro

Ik vind de Model 3 op 18” eigenlijk wel randje qua comfort. Met nog een verlaging en 20” met amper wang gaat het toch wel flink strak worden. Als je dat prima vindt, moet je het vooral doen. Ziet er nog mooier uit en 20 inch staan top.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic