(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Welke LM? Ik heb trouwens ook een auto via LM (Leaseplan) en krijg gewoon gratis SuC km’s van de referrals. Ook al is het mijn auto niet. Dus dit klopt niet.J-P schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:20:
[...]
De LM kon hierin geen goed antwoord geven, wat ze wel aangaven was dat ze afraadde om mijn eigen creditcard aan het account te koppelen en dat ik tot die tijd gewoon kon laden bij superchargers, en ze hadden nog niemand aan de lijn gehad die niet meer kon superchargen.
Ik zit dus een beetje in een niemandsland, geen idee wanneer er een moment komt dat de supercharger het niet meer doet.
Van Tesla heb ik overigens gehoord dat ik zelf geen gratis superchargerkilometers krijg ondanks dat ik 2 referrals heb gedaan (geleverde referrals). Je krijgt die kilometers pas als je een eigen auto hebt, en aangezien de auto niet mijn eigendom is krijg ik ze pas als ik zelf een auto koop.........
[...]
De LM heeft in mijn geval geen creditcard aan het account/ auto gekoppeld.
Ik heb wel mijn eigen CC al eraan gehangen. Maar zit nog in de gratis km’s. Misschien haal ik hem er wel uit om eens te kijken wat hij dan doet. Volgens mij moet je trouwens wel gewoon een CC toevoegen en dan declareren. Dat is volgens mij hoe het zou moeten.
Zit je al aan de EUR 150 SuC? Dat zou de cap zijn wat ik ergens las.
Een LM gaat natuurlijk niet een CC bij honderden accounts erin zetten. Tesla moet met een oplossing komen voor leaseauto’s. Maar dat kan wel even duren omdat dit in de US niet een issue is.lighting_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:27:
[...]
Mijn eerste vraag zou zijn waarom ze niet hun CC hebben gekoppeld.
[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 01-08-2019 16:32 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik heb dan weer een beperkt account en zie geen supercharger credit van mijn referal, echter zit ik ook nog in mijn 9 maanden gratis superchargen, dus geen idee waar die kosten heen gaan.Inspired schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:30:
[...]
Welke LM? Ik heb trouwens ook een auto via LM (Leaseplan) en krijg gewoon gratis SuC km’s van de referrals. Ook al is het mijn auto niet. Dus dit klopt niet.
Ik heb wel mijn eigen CC al eraan gehangen. Maar zit nog in de gratis km’s. Misschien haal ik hem er wel uit om eens te kijken wat hij dan doet. Volgens mij moet je trouwens wel gewoon een CC toevoegen en dan declareren. Dat is volgens mij hoe het zou moeten.
[...]
Een LM gaat natuurlijk niet een CC bij honderden accounts erin zetten. Tesla moet met een oplossing komen voor leaseauto’s. Maar dat kan wel even duren omdat dit in de US niet een issue is.
Zelf zou ik het wel prettig vinden als superchargen gewoon direct op rekening van de eigenaar (lees: de zaak) gaat.
Welke LM is dat?J-P schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:30:
[...]
Doen ze niet, hun policy is dat je moet laden met de bijbestelde laaddruppel. Dat Tesla een ander systeem voert maakt ze niets uit.
Inspired schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:30:
[...]
Welke LM? Ik heb trouwens ook een auto via LM (Leaseplan) en krijg gewoon gratis SuC km’s van de referrals. Ook al is het mijn auto niet. Dus dit klopt niet.
[...]
Een LM gaat natuurlijk niet een CC bij honderden accounts erin zetten. Tesla moet met een oplossing komen voor leaseauto’s. Maar dat kan wel even duren omdat dit in de US niet een issue is.
Leaseplan
Overigens ziet een collega van mij wel zijn referrals in de app.
Ziet er uit dat het per persoon kan verschillen. Ik was overigens wel één van de eerdere (levering begin april).
Er is geen overkoepelende Leasemaatschappij account mogelijk waarbij de LM honderden auto's op 1 credit card kan laten laden. Daarnaast (als het zou kunnen) krijg je dan ook de facturatie vanuit Tesla niet op een juiste manier aangeleverd waardoor het weer niet te splitsen is. Een LM gaat geen honderden transacties handmatig uitpluizen en doorbelasten.lighting_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:27:
[...]
Mijn eerste vraag zou zijn waarom ze niet hun CC hebben gekoppeld.
Ook zijn er genoeg klanten van LM die zelf het brandstof gedeelte willen regelen.
[ Voor 6% gewijzigd door T7D_Sneezy op 01-08-2019 17:56 ]
Blijkbaar gaat het bij sommige LM wel. En blijkt dat er binnen leaseplan bij de ene wel en de ander niet gedaan is. Als er bij de afrekening de VIN staat is uitpluizen binnen paar minuten gebeurd.T7D_Sneezy schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:56:
[...]
Er is geen overkoepelende Leasemaatschappij account mogelijk waarbij de LM honderden auto's op 1 credit card kan laten laden. Daarnaast (als het zou kunnen) krijg je dan ook de facturatie vanuit Tesla niet op een juiste manier aangeleverd waardoor het weer niet te splitsen is. Een LM gaat geen honderden transacties handmatig uitpluizen en doorbelasten.
Ook zijn er genoeg klanten van LM die zelf het brandstof gedeelte willen regelen.
Nee, ik wacht helaas nog steeds op die kabel/reactie.flo_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:04:
Zijn er inmiddels weer voldoende laadkabels beschikbaar? Las een tijdje terug dat die steeds nageleverd werden...
Great, net contract afgesloten bij Leaseplan. Lekker als je op vakantie gaat en geen SC kunnen gebruiken. Of even snel wil laden onderweg.J-P schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:30:
[...]
Doen ze niet, hun policy is dat je moet laden met de bijbestelde laaddruppel. Dat Tesla een ander systeem voert maakt ze niets uit.
Kan me niet voorstellen dat het op geen enkele manier mogelijk is.
Bij ons ook niet via de pas, maar wel via je eigen CC die gekoppeld is aan je Tesla account. Elke maand even de declaraties indienen.Rambo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:51:
[...]
Great, net contract afgesloten bij Leaseplan. Lekker als je op vakantie gaat en geen SC kunnen gebruiken. Of even snel wil laden onderweg.
Ok, ter verduidelijking:Rambo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:51:
[...]
Great, net contract afgesloten bij Leaseplan. Lekker als je op vakantie gaat en geen SC kunnen gebruiken. Of even snel wil laden onderweg.
Ik zie mijn auto niet op de website
Ik zie geen overzicht van gratis supercharger kilometers in de app
Ik kan wel laden bij Superchargers
Ik (en de LM) weet niet wanneer het laden niet meer werkt
Ik kan wel mijn eigen creditcard op de website invoeren in mijn account (de LM raad dit af)
In het slechtste geval kan je dus je eigen creditcard toevoegen en die via de leaseplan website als brandstof declareren.
Zit je al boven de 100 of 150 EUR? Als het goed is stopt het wel een keer. Totdat je betaald.J-P schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:55:
[...]
Ok, ter verduidelijking:
Ik zie mijn auto niet op de website
Ik zie geen overzicht van gratis supercharger kilometers in de app
Ik kan wel laden bij Superchargers
Ik (en de LM) weet niet wanneer het laden niet meer werkt
Ik kan wel mijn eigen creditcard op de website invoeren in mijn account (de LM raad dit af)
In het slechtste geval kan je dus je eigen creditcard toevoegen en die via de leaseplan website als brandstof declareren.
Kan wel. Eigen CC koppelen en klaar.Rambo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:51:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 01-08-2019 18:58 ]
Ik denk eronder, maar ik kan nergens een overzicht zien wat mijn totale supercharger kosten zijn. Alleen de kosten van de laatste keer.Inspired schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:57:
[...]
Zit je al boven de 100 of 150 EUR? Als het goed is stopt het wel een keer. Totdat je betaald.
Als ik dit geweten had had ik wel eerst de LM gebeld alvorens te bestellen.
Gewoon zorgen dat je een Tesla account krijgt. Dan is er niks aan de hand. CC koppelen en af en toe declareren.lighting_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:00:
Wat slecht geregeld allemaal.
Als ik dit geweten had had ik wel eerst de LM gebeld alvorens te bestellen.
[ Voor 5% gewijzigd door T7D_Sneezy op 01-08-2019 19:12 ]
SC gebruik je verrassend weinig in praktijk. Na koppelen CC gaat het super soepel. Declareren van klein bedrag eens in de 2 maanden -> echt geen probleem.
Verwijderd
Ik wens je veel sterkte!Goldme schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:35:
Wat een zooitje is het toch bij dit bedrijf. Na een walgelijke aflevering (bij mij thuis) 4 weken geleden en de constatering dat de auto vol zat met schade een afspraak gemaakt bij Tesla Amsterdam om er naar te laten kijken. Krijg ik net een email dat mijn afspraak voor morgen geannuleerd is op mijn verzoek. Ik heb helemaal niets gedaan. De afspraak is ook ineens weg uit de app.
En je krijgt niemand telefonisch te pakken bij dit rotbedrijf dus dan maar emailen. Ik ga morgen gewoon op de afgesproken tijd langs.
Overigens hebben ze bij aflevering beloofd contact op te nemen over de schade. Is ook nooit gebeurd. Ik moest uiteindelijk zelf de afspraak inplannen.
Ik houd mijn hart vast als dit het service niveau is voor de komende jaren.
Ik heb ook de volledige menuboom doorlopen van hun telefoonnummer. Als je kiest voor de meest nijpende optie (ik ben buitengesloten van de auto bijv.) dan krijg je te horen dat je naar de website moet gaan via de link onderaan "deze pagina" en 1 of ander formulier moet invullen. Let op: dit krijg je telefonisch te horen! Welke menu optie zou er in resulteren dat ik iemand kan spreken bij deze vestiging?
Het zal vast verbeteren, Tesla NL moet wel, ik hoop dat de ceo In NL hier eindelijk eens schoon schip gaat maken. Het verschil met de service in de USA is zo groot. Het is niks voor niks dat de CEO in Europa nu een maand weg is.
Gaat om het principe. Is je auto niet. Dus ook niet je cc gebruiken. Dat ze daar onderling een zooitje van maken en jij als berijder het maar zelf moet oplossen. En als ze nog eens geen laadkabels meeleveren. Laden is nu juist het punt tov ICE. Je maakt het niet makkelijker op voor aankomende klanten.Requiem19 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:19:
Ik heb de M3 nu paar maanden en SC alleen op 2 langere trips gebruikt (Ams-Belgie en Ams-Frankrijk).
SC gebruik je verrassend weinig in praktijk. Na koppelen CC gaat het super soepel. Declareren van klein bedrag eens in de 2 maanden -> echt geen probleem.
[ Voor 11% gewijzigd door lighting_ op 01-08-2019 19:39 ]
Nope, is nog steeds een probleem.flo_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:04:
Zijn er inmiddels weer voldoende laadkabels beschikbaar? Las een tijdje terug dat die steeds nageleverd werden...
Ik heb er eentje via marktplaats gekocht en toen de mijne na 5 (!) weken werd nageleverd, deze ook weer via marktplaats verkocht. Het zou niet zo moeten gaan. Maar het gaat wel zo.
Annuleren die order en lekker terug in je brandstof bak met tankkaart, want dit is inderdaad abominabel en infaam.lighting_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:36:
[...]
Gaat om het principe. Is je auto niet. Dus ook niet je cc gebruiken. Dat ze daar onderling een zooitje van maken en jij als berijder het maar zelf moet oplossen.
Duidelijk een fan boy die niet tegen terecht kritiek kan. Ooo Tesla u bent de beste. Ook als is de service ruk. Geen laadkabels leveren. Slecht communicatie. Zelfs voor 60k. Ik vind alles best want de auto is zo goed 😂.Requiem19 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:40:
[...]
Annuleren die order en lekker terug in je brandstof bak met tankkaart, want dit is inderdaad abominabel en infaam.
En laadkabels zijn via webshops gewoon te verkrijgen. Dus stof tot nadenken.
[ Voor 27% gewijzigd door lighting_ op 01-08-2019 20:05 ]
De hebben de performance specificaties maar niet het onderstel, de remmen en de velgen.
Helaas geen enkele op voorraad met trekhaak anders had ik mijn LR AWD bestelling direct omgezet.
Het gaat om de P3D-, deze zijn beperkt leverbaar!
Oh, ik vind het ook de SC facturatie ook irritant, maar lang niet zo irritant als mn achterboxen die stuk zijn, het gekraak en gerammel als de weg slecht is en de autopilot op drukke momenten.lighting_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:52:
[...]
Duidelijk een fan boy die niet tegen terecht kritiek kan. Ooo Tesla u bent de beste. Ook als is de service ruk. Geen laadkabels leveren. Slecht communicatie. Zelfs voor 60k. Ik vind alles best want de auto is zo goed 😂.
En laadkabels zijn via webshops gewoon te verkrijgen. Dus stof tot nadenken.
Maar mensen die bij voorbaat klagen over een nadeel waar je weinig last van hebt... dan denk ik dat je gek gaat worden van de nadelen waar je écht last van gaat krijgen.
+1 voor je fanboy comment trouwens
Komt die uberhaupt met trekhaak optie? Lijkt me niet aangezien de performance (+) ook geen optie tot trekhaak heeft.ismael86 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:15:
Er staan inmiddels een aantal model 3 LR awd performance direct bij de direct beschikbaar pagina.
De hebben de performance specificaties maar niet het onderstel, de remmen en de velgen.
Helaas geen enkele op voorraad met trekhaak anders had ik mijn LR AWD bestelling direct omgezet.
Het gaat om de P3D-, deze zijn beperkt leverbaar!
Nee, maar de 18 inch velgen zijn normaal ook niet mogelijk.Inspired schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:44:
[...]
Komt die uberhaupt met trekhaak optie? Lijkt me niet aangezien de performance (+) ook geen optie tot trekhaak heeft.
Daarom heb ik stiekem de hoop dat de performance zonder performance package met trekhaak leverbaar gaat worden.
Op reddit gaan er ook verhalen rond dat de motor voor en achter van de LR AWD en performance technisch hetzelfde zijn. En dat het alleen software is.
Ook al zou je voor 3k AP kunnen kopen, slechte deal toch? Een nieuwe "echte" Performance heb je voor 65k thuis. De goedkoopste P- kost 63k. Voor 2k minder heb je geen autopilot, 18" ipv 20" en niet het performance pack.ErikonFire schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:02:
Het jammere is ook dat deze modellen allemaal zonder autopilot worden geleverd. En ik heb me laten vertellen dat je deze achteraf enkel bij kan bestellen in de vorm van FSD, oftewel voor €6400,-.
Er is vast een "gek" die ze koopt maar een goede deal zou ik het niet noemen.
Is blijkbaar niet zo! Foutje op de verkoop lijst. Bevestigd door iemand van tmc forum.ErikonFire schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:02:
Het jammere is ook dat deze modellen allemaal zonder autopilot worden geleverd. En ik heb me laten vertellen dat je deze achteraf enkel bij kan bestellen in de vorm van FSD, oftewel voor €6400,-.
Bij mij lag de 4 meter Mennekes laadkabel vanmiddag netjes in de kofferbak bij aflevering thuis..Katseviool schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:24:
[...]
Nee, ik wacht helaas nog steeds op die kabel/reactie.
Lijkt mij niet, anders kregen we wel de optie om achter bij te kopen. Pure winst laten ze denk ik niet liggen en zo deden ze het dacht ik ook een tijdje bij de S en X.ismael86 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:52:
[...]
Op reddit gaan er ook verhalen rond dat de motor voor en achter van de LR AWD en performance technisch hetzelfde zijn. En dat het alleen software is.
Zelf denk ik dat het vergelijkbaar is met de oude tripple cores van AMD waarbij Tesla dus voor de DM motoren kan gebruiken die niet geschikt zijn voor de Performance óf RWD versie. Alleen bij AMD bleek ook de vierde core soms te werken, de vraag alleen was voor hoe lang. Dat je processor ermee stopt is alleen wat minder erg als je auto, al zeggen ze dat je met één motor verder kan rijden.
Neen, er zijn al genoeg long range modellen die zijn omgezet door Tesla naar performance stand zodat er een "stealth" p3d is. Je kunt dus een performance versie bestellen zonder het performance pack.. dat is gewoon een software update op een awd long range.Deveon schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:08:
[...]
Lijkt mij niet, anders kregen we wel de optie om achter bij te kopen. Pure winst laten ze denk ik niet liggen en zo deden ze het dacht ik ook een tijdje bij de S en X.
Zelf denk ik dat het vergelijkbaar is met de oude tripple cores van AMD waarbij Tesla dus voor de DM motoren kan gebruiken die niet geschikt zijn voor de Performance óf RWD versie. Alleen bij AMD bleek ook de vierde core soms te werken, de vraag alleen was voor hoe lang. Dat je processor ermee stopt is alleen wat minder erg als je auto, al zeggen ze dat je met één motor verder kan rijden.
Wat kost een aflevering bij je thuis en hoe regel je zoiets?RogerSch schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:00:
[...]
Bij mij lag de 4 meter Mennekes laadkabel vanmiddag netjes in de kofferbak bij aflevering thuis..
Wel jammer dat er op de performance geen trekhaak mogelijk is als het technisch allemaal gelijk is. Lijkt mij de perfecte bak.Wimo. schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:30:
[...]
Neen, er zijn al genoeg long range modellen die zijn omgezet door Tesla naar performance stand zodat er een "stealth" p3d is. Je kunt dus een performance versie bestellen zonder het performance pack.. dat is gewoon een software update op een awd long range.
[ Voor 47% gewijzigd door Wolly op 01-08-2019 22:33 ]
Iemand ervaring of een mening hierover? Vandaag de Tesla Model3 besteld.
Zou persoonlijk eerder voor Remote Tesla gaan. Apple Watch support.
[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 01-08-2019 23:16 ]
VandeBron durfde ik wel aan met slimladen, maar dat is een gerenomeerd bedrijf wat bekend staat om transparantie.
Dat geloof ik wel. Ik hoop niet dat ze in de Gigafactory streven naar het maken van kwalitatief mindere motoren, maar dat het met een paar kan betekent niet dat het met allemaal of de meeste kan.Wimo. schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:30:
[...]
Neen, er zijn al genoeg long range modellen die zijn omgezet door Tesla naar performance stand zodat er een "stealth" p3d is. Je kunt dus een performance versie bestellen zonder het performance pack.. dat is gewoon een software update op een awd long range.
[ Voor 52% gewijzigd door Deveon op 01-08-2019 23:28 ]
Niets extra. Werd voorgesteld door de contactpersoon van de aflevering.Wolly schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:31:
Wat kost een aflevering bij je thuis en hoe regel je zoiets?
Ze hadden het deze week erg rustig en dus tijd daarvoor. Einde eerste maand van een kwartaal is rustig. Als vandaag weer een schip aankomt dan schieten de aantallen afleveringen weer omhoog met als hoogtepunt einde kwartaal....
Als ze het rustig hebben zouden ze beter de telefoonlijnen voor de service een weekje open kunnen gooien aan het aantal klachten te lezen.RogerSch schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 05:59:
[...]
Niets extra. Werd voorgesteld door de contactpersoon van de aflevering.
Ze hadden het deze week erg rustig en dus tijd daarvoor. Einde eerste maand van een kwartaal is rustig. Als vandaag weer een schip aankomt dan schieten de aantallen afleveringen weer omhoog met als hoogtepunt einde kwartaal....
Ik heb hem nu tot 100% opgeladen, ter voorbereiding op de vakantiereis en hij geeft nu 378 aan, terwijl hij dus eerder 386 aangegeven heeft.wickedsight schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:16:
[...]
Dat klopt, de teller naast het batterijtje laat rated range zien, volgens de WLTP dus. Die range is niet realistisch. De range bij de verbruiksgrafiek wordt wel berekend o.b.v. je rijgedrag, die is dus realistischer.
De teller is dus toch gekoppeld aan rijgedrag i.p.v. wltp.
@RomeoJ had het over typical of rated. Bij de Model 3 kan je daar niet meer tussen kiezen. Zal hij dan standaard typical gebruiken?
Ik ben benieuwd hoe ver ik nu echt kom, zeker aangezien ik met mijn gezin erbij toch iets netter rij dan gemiddeld
Niet gerelateerd aan rijgedrag maar aan de batterij. In de beginperiode kun je relatief grote terugloop verwachten.Smobbo schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:25:
[...]
Ik heb hem nu tot 100% opgeladen, ter voorbereiding op de vakantiereis en hij geeft nu 378 aan, terwijl hij dus eerder 386 aangegeven heeft.
Maar je krijgt er zoveel voor terug!!11!!Goldme schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:35:
Wat een zooitje is het toch bij dit bedrijf. Na een walgelijke aflevering (bij mij thuis) 4 weken geleden en de constatering dat de auto vol zat met schade een afspraak gemaakt bij Tesla Amsterdam om er naar te laten kijken. Krijg ik net een email dat mijn afspraak voor morgen geannuleerd is op mijn verzoek. Ik heb helemaal niets gedaan. De afspraak is ook ineens weg uit de app.
En je krijgt niemand telefonisch te pakken bij dit rotbedrijf dus dan maar emailen. Ik ga morgen gewoon op de afgesproken tijd langs.
Overigens hebben ze bij aflevering beloofd contact op te nemen over de schade. Is ook nooit gebeurd. Ik moest uiteindelijk zelf de afspraak inplannen.
Ik houd mijn hart vast als dit het service niveau is voor de komende jaren.
Ik heb ook de volledige menuboom doorlopen van hun telefoonnummer. Als je kiest voor de meest nijpende optie (ik ben buitengesloten van de auto bijv.) dan krijg je te horen dat je naar de website moet gaan via de link onderaan "deze pagina" en 1 of ander formulier moet invullen. Let op: dit krijg je telefonisch te horen! Welke menu optie zou er in resulteren dat ik iemand kan spreken bij deze vestiging?
Met gestrekt been.
Gisteren terwijl ik niet thuis was een update uitgevoerd. Toen ik met de kids naar huis wilde bleek de update niet geslaagd en kon ik de auto niet starten... Ik moest contact opnemen met tesla.
Twee huilende kinderen en een uur en een kwartier verder had ik iemand aan de lijn. Diegene heeft opinieuw de update gepushed en kon ik een half uur later eindelijk naar huis.
Ik heb alleen nog wel probleem van continue meldingen dat mijn ruitenvloeistof moet worden bijgevuld dus ik moet (helaas) nog wel een keer teug.
[ Voor 23% gewijzigd door Katseviool op 02-08-2019 09:06 ]
Inderdaad. Een auto met een stuur en 4 wielen en meer kopzorgen dan alle ICE auto's die ik heb gehad samen! Het is dat het een gesubsidieerde bak is, anders was ik nooit aan deze rotzooi begonnen. En als ik dan die fanboys zie praten over deze rommel...
Ik ben vanochtend toch naar de afspraak geweest die Tesla eenzijdig had afgezegd om naar de afleverschade te kijken. De meneer aan de balie zegt doodleuk dat mijn afspraak niet ingepland staat en dat hij geen bevestiging heeft van Tilburg en dus niets voor mij kan doen. Loopt ongeinteresseerd een rondje rond de auto om mij te paaien en gaat naar zijn laptopscherm staren in de hoop dat ik weg loop.
Hij gaf ook aan dat er niemand is om over de schade te spreken. Niemand om over de afspraak en de afzegging te spreken.
Daar sta je dan bij een grote vestiging en er is niemand aanspreekbaar, geen luisterend oor, een intake meneer die er geen zin in heeft om je problemen te PROBEREN op te lossen...
Ik liep hoofdschuddend weg. Wat is dit voor bedrijf joh. Dit kan toch niet. Ik houd mijn hart vast dat er niets gebeurt met de auto want als ik op dit service niveau aangewezen ben...
Gelukkig is mijn andere auto een ICE en kan ik van het service niveau van echte professionals genieten in plaats van deze bij elkaar geraapte stel stagaires.
Maar je rijdt wel goedkoopGoldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:19:
[...]
Inderdaad. Een auto met een stuur en 4 wielen en meer kopzorgen dan alle ICE auto's die ik heb gehad samen! Het is dat het een gesubsidieerde bak is, anders was ik nooit aan deze rotzooi begonnen. En als ik dan die fanboys zie praten over deze rommel...
Ik ben vanochtend toch naar de afspraak geweest die Tesla eenzijdig had afgezegd om naar de afleverschade te kijken. De meneer aan de balie zegt doodleuk dat mijn afspraak niet ingepland staat en dat hij geen bevestiging heeft van Tilburg en dus niets voor mij kan doen. Loopt ongeinteresseerd een rondje rond de auto om mij te paaien en gaat naar zijn laptopscherm staren in de hoop dat ik weg loop.
Hij gaf ook aan dat er niemand is om over de schade te spreken. Niemand om over de afspraak en de afzegging te spreken.
Daar sta je dan bij een grote vestiging en er is niemand aanspreekbaar, geen luisterend oor, een intake meneer die er geen zin in heeft om je problemen te PROBEREN op te lossen...
Ik liep hoofdschuddend weg. Wat is dit voor bedrijf joh. Dit kan toch niet. Ik houd mijn hart vast dat er niets gebeurt met de auto want als ik op dit service niveau aangewezen ben...
Gelukkig is mijn andere auto een ICE en kan ik van het service niveau van echte professionals genieten in plaats van deze bij elkaar geraapte stel stagaires.
Met gestrekt been.
Na een 60k investering? De auto is niet geleased.
Wow, dit is wel heel slecht. Dat zoiets uberhaupt kan gebeuren. Gelukkig pas de eerste keer dat ik dit lees.gebruikershaes schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:03:
Ja veel frustratie krijg je ervoor terug.
Gisteren terwijl ik niet thuis was een update uitgevoerd. Toen ik met de kids naar huis wilde bleek de update niet geslaagd en kon ik de auto niet starten... Ik moest contact opnemen met tesla.
Twee huilende kinderen en een uur en een kwartier verder had ik iemand aan de lijn. Diegene heeft opinieuw de update gepushed en kon ik een half uur later eindelijk naar huis.
Zou ook een trol van de samenwerkende ICE bedrijven kunnen zijn

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Investering? Dan rijdt je sowieso goedkoop.Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:33:
[...]
Na een 60k investering? De auto is niet geleased.
Als je hem particulier aangeschaft hebt dan heb je niet goed nagedacht.
Met gestrekt been.
Tesla heeft geen groeipijnen, ze hebben een baasje die niet helemaal spoort. En ze maken keuzes om investeringen binnen te kunnen halen.wouter1971 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:50:
Tesla is een bedrijf wat groeipijnen heeft.
Met gestrekt been.
Noem mij een baas van de grote technologie bedrijven die wel spoort?Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:00:
[...]
Tesla heeft geen groeipijnen, ze hebben een baasje die niet helemaal spoort. En ze maken keuzes om investeringen binnen te kunnen halen.
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Het probleem zijn de eigenaren, niet de grote baas. De grote baas probeert gewoon de boel overeind te houden en de eigenaren kijken niet naar bestaande klanten, maar alleen naar nieuwe klanten. Op bestaande klanten kan Tesla amper geld verdienen. Sterker nog ze hebben hun bijzonder winstgevend servicebeurten afgeschaft om de Service Center meer ruimte te geven voor nieuwe klanten.Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:00:
[...]
Tesla heeft geen groeipijnen, ze hebben een baasje die niet helemaal spoort. En ze maken keuzes om investeringen binnen te kunnen halen.
Het voordeel bij andere merken is dat je naar een andere concessiehouder kan overstappen, wat bij Tesla niet kan, want zij verkopen rechtstreeks. Hoogstens een ander service center, maar het valt uiteindelijk onder hetzelfde beheer. En ze zijn iets dunner gezaaid.Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:19:
We hebben hier in de firma onlangs ook een andere concessie gekozen, en niet vanwege de "professionele" werking van de oude.
[ Voor 10% gewijzigd door IceTeaGX op 02-08-2019 10:09 ]
De eigenaren hebben niets te zeggen over prijsstellingen die maandelijks veranderen, slechte cultuur, beschadigde auto's die afgeleverd worden etc. Het baasje doet dat allemaal om die aandeelhouders tevreden te houden. Die kijken namelijk naar de productie, niet naar de kwaliteit van het geproduceerde.Deveon schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:04:
[...]
Het probleem zijn de eigenaren, niet de grote baas. De grote baas probeert gewoon de boel overeind te houden en de eigenaren kijken niet naar bestaande klanten, maar alleen naar nieuwe klanten. Op bestaande klanten kan Tesla amper geld verdienen. Sterker nog ze hebben hun bijzonder winstgevend servicebeurten afgeschaft om de Service Center meer ruimte te geven voor nieuwe klanten.
Met gestrekt been.
Baasje van MSwouter1971 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:01:
[...]
Noem mij een baas van de grote technologie bedrijven die wel spoort?
Baasje van Amazon
Baasje van Google
Ga zo maar door, minder gekkies dan "normale" mensen.
Met gestrekt been.
Heb je hier een bron voor?knakworst schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:41:
[...]
Niet gerelateerd aan rijgedrag maar aan de batterij. In de beginperiode kun je relatief grote terugloop verwachten.
Zover ik weet is de batterij groter dan wat weergegeven wordt, juist om het eerste verlies van de batterij op te vangen.
Met 3k km op de teller verwacht geen terug val van 2% van wat ik zie. Ik gok dat de batterij iets van 105% bedraagt van wat ik zie...
Dat zeg ik toch ook? De aandeelhouders zijn de eigenaren en Elon Musk werkt voor deze aandeelhouders. Het is niet voor niets dat hij Tesla van de beurs wilde halen.. Een (groeiend) beursgenoteerd bedrijf kijkt nou eenmaal niet naar de lange termijn.Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:09:
[...]
De eigenaren hebben niets te zeggen over prijsstellingen die maandelijks veranderen, slechte cultuur, beschadigde auto's die afgeleverd worden etc. Het baasje doet dat allemaal om die aandeelhouders tevreden te houden. Die kijken namelijk naar de productie, niet naar de kwaliteit van het geproduceerde.
De Model 3 ontwikkeling heeft gigantisch veel gekost, maar er zit revolutionaire techniek in die ze ook naar andere (toekomstige) modellen kunnen brengen met nauwelijks investeringen en simpelweg te schalen. Zelfs als de Model 3 zijn investeringen niet terugverdiend doet de Y, Semi en Pick-up dit wel. De Y deelt ~70% van de onderdelen, de Semi heeft dezelfde aandrijflijn onderdelen als de Model 3 en van de Pick-up verwacht ik dat ook gezien die uiteindelijk onder de $50.000 geleverd gaat worden.
Ow ja, en misschien moet je even verdiepen in de baas van Amazon. Die is ook echt niet goed wijs, maar ja dat waren Einstein en Nikola Tesla ook niet. Ik denk niet dat “normale” mensen in staat zijn tot zulke exceptionele prestaties.
[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 02-08-2019 10:33 ]
Als je alleen daarom een Tesla neemt, heb je gewoon een verkeerde keus gemaakt. Een Tesla kies je niet "omdat je dan lekker veel subsidie krijgt", maar omdat je het belangrijk vind om elektrisch te rijden, hetzij vanwege het millieu, hetzij vanwege de technologie, hetzij vanwege de rij-ervaring.Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:19:
[...]
Het is dat het een gesubsidieerde bak is, anders was ik nooit aan deze rotzooi begonnen.
Als je het alleen voor het geld doet, ja dan kan het tegenvallen. Want er zitten gewoon nadelen aan. En als je eigenlijk geen andere motivatie hebt om de auto te rijden, bepaalt dat je hele ervaring.
Tegelijkertijd had je dat van tevoren kunnen weten. Iets alleen om het geld doen, is vaak niet de beste keus.
Weet niet welke bronnen jij tot je neemt maar juist die drie sporen ook niet.Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:21:
[...]
Baasje van MS
Baasje van Amazon
Baasje van Google
https://www.geenstijl.nl/...4-privejets-naar-sicilie/
Nu noem je bedrijven die UNIEK zijn in hun soort, en een geheel nieuwe markt hebben gecreerd.Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:21:
[...]
Baasje van MS
Baasje van Amazon
Baasje van Google
Tesla komt in een markt die al 100 jaar bestaat, en waar er al tientallen giganten in gevestigd zijn.
Net alsof jij bijvoorbeeld ineens een kruidenierszaak / winkelketen opricht met een nieuw volautomatisch proces. Concureer dan maar tegen de Jumbo / Delhaize / Colruyt / Bol.com als groentje. Als jij wat onzeker bent, dan volgt het faillissement binnen dit en een jaar.
Ik vind dit onzin. Een flink deel van die auto's is zakelijk aangeschaft met als hoofdreden die 4% bijtelling. Dat idealistische geleuter is maar voor de vorm. Uiteindelijk gaat het om de subsidie.Bazi schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:37:
[...]
Als je alleen daarom een Tesla neemt, heb je gewoon een verkeerde keus gemaakt. Een Tesla kies je niet "omdat je dan lekker veel subsidie krijgt", maar omdat je het belangrijk vind om elektrisch te rijden, hetzij vanwege het millieu, hetzij vanwege de technologie, hetzij vanwege de rij-ervaring.
Als je het alleen voor het geld doet, ja dan kan het tegenvallen. Want er zitten gewoon nadelen aan. En als je eigenlijk geen andere motivatie hebt om de auto te rijden, bepaalt dat je hele ervaring.
Tegelijkertijd had je dat van tevoren kunnen weten. Iets alleen om het geld doen, is vaak niet de beste keus.
Waarheid als een koeDeveon schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:32:
[...]
Ik denk niet dat “normale” mensen in staat zijn tot zulke exceptionele prestaties.
Smobbo schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:29:
[...]
Heb je hier een bron voor?
Zover ik weet is de batterij groter dan wat weergegeven wordt, juist om het eerste verlies van de batterij op te vangen.
Met 3k km op de teller verwacht geen terug val van 2% van wat ik zie. Ik gok dat de batterij iets van 105% bedraagt van wat ik zie...
https://teslamotorsclub.c...n-one-month-story.129885/The battery range on Teslas is not adjusted by driving habits - it is based on the EPA range. All the various Model 3s will all show 310 for a full charge. The LR 18" w/aero driver will have a much easier time achieving the range.
en:
https://steinbuch.wordpre...battery-degradation-data/
Volgens mij hebben ze meer last van continue interne veranderingen om kosten te besparen. Daar zijn de grotere aantallen klanten nu de dupe van.wouter1971 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:50:
Tesla is een bedrijf wat groeipijnen heeft.
Als ze deze klanten willen behouden moeten ze er voor zorgen dat de auto's perfect worden afgeleverd of dat er een gigantisch service apparaat klaar staat om alle problemen naar wens op te lossen. Iedere andere optie gaat ze uiteindelijk de kop kosten.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Dat er mensen zijn die zo denken, wil niet zeggen dat het ook goed isGoldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:44:
[...]
Ik vind dit onzin. Een flink deel van die auto's is zakelijk aangeschaft met als hoofdreden die 4% bijtelling. Dat idealistische geleuter is maar voor de vorm. Uiteindelijk gaat het om de subsidie.
Als iemand puur en alleen om die 4% een Tesla wil rijden, zou ik dat afraden. Want dan kan het zomaar tegenvallen, en dat is een te groot risico. Misschien zijn ze alsnog overtuigd als ze eenmaal rijden, maar misschien bevalt het ze toch niet en zijn ze niet overtuigd van elektrisch rijden. En dan zijn de belastingvoordelen "weggegooid geld".
Als iemand echter wel graag de Tesla wil rijden, vanwege de auto zelf (ondanks de nadelen), en door de 4% dit mogelijk gemaakt wordt, dan kan ik dat alleen maar aanbevelen. Daar zijn de belastingvoordelen voor bedoeld: het mogelijk maken dat mensen elektrisch gaan rijden en daarna nooit meer anders willen, en bovendien de ontwikkeling (techniek, laadpalen) stimuleren.
En die mensen zijn er gelukkig ook (zoals ikzelf).
Ik woon er in de buurt. SuC ligt naast een Kinepolis bioscoop met betalende parking. Tijdens de piek-uren van de biscoop zijn redelijk wat plekken bezet door eikels die er gratis hun ICE parkeren...Katseviool schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:50:
Iemand wel eens gestopt bij SuC in Kortrijk (BE)? Ik ga dit weekend naar Lille en volgens ABRP kan ik het beste daar stoppen. Ik lees echter in een aantal Google reviews dat die Belgen daar massaal hun ICE's op laadplekken parkeren.
Maar met 12 stalls zijn er meestal wel nog enkele vrij. Gedurende de rest van de dag is er zo goed als altijd plaats om te laden.
En als je echt verdrietig over je auto bent dan trap je toch even het gaspedaal in? Ben je zo weer vrolijk
Dat is het beeld wat het kabinet er graag bij heeft. De praktijk in het verleden heeft al uitgewezen dat auto's met weinig bijtelling vooral worden gereden vanwege de lage bijtelling/hoge subsidie en niet vanwege het feit dat ze beter zijn voor het milieu.Bazi schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:37:
Als je alleen daarom een Tesla neemt, heb je gewoon een verkeerde keus gemaakt. Een Tesla kies je niet "omdat je dan lekker veel subsidie krijgt", maar omdat je het belangrijk vind om elektrisch te rijden, hetzij vanwege het millieu, hetzij vanwege de technologie, hetzij vanwege de rij-ervaring.
Want zodra de voordelen weg vielen verdwenen alle voorgangers weer uit het straatbeeld, ondanks dat ze zo goed zijn voor het milieu.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Het verschil is nu dat het kabinet van ICE's af wil, dus of je springt nu op de boot en rijdt er een met subsidie, of je wacht 5 jaar en je wordt gedwongen.LordSinclair schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:04:
[...]
Dat is het beeld wat het kabinet er graag bij heeft. De praktijk in het verleden heeft al uitgewezen dat auto's met weinig bijtelling vooral worden gereden vanwege de lage bijtelling/hoge subsidie en niet vanwege het feit dat ze beter zijn voor het milieu.
Want zodra de voordelen weg vielen verdwenen alle voorgangers weer uit het straatbeeld, ondanks dat ze zo goed zijn voor het milieu.
Daarnaast zijn de huidige EV's die nu rond rijden uitermate geschikt voor de 2e hands markt over 4-5jaar
Volgens mij is de grootste eikel de planner die daar de SuC plaatst.mtvw schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:58:
[...]
Ik woon er in de buurt. SuC ligt naast een Kinepolis bioscoop met betalende parking. Tijdens de piek-uren van de biscoop zijn redelijk wat plekken bezet door eikels die er gratis hun ICE parkeren...
Maar met 12 stalls zijn er meestal wel nog enkele vrij. Gedurende de rest van de dag is er zo goed als altijd plaats om te laden.
Dus neem je op de koop toe dat je vrijwel geen service krijgt bij deze auto? Ik zal wel hoge eisen hebben dat als ik een product van 60k aanschaf ik verwacht tegen iemand aan te kunnen lullen met mijn problemen met dat product.GrooV schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:03:
Als je het voor het geld doet zou ik toch adviseren om er eerst een te huren of shortlease te doen. Dat doe ik ik ook, en hij bevalt super. Opladen is wat meer gedoe maar valt ook allemaal wel mee, helemaal hier in Nederland. Ik heb woonwerk 75km per dag dus hoef hem niet eens iedere dag op te laden.
En als je echt verdrietig over je auto bent dan trap je toch even het gaspedaal in? Ben je zo weer vrolijk
Ik verbaas me over de mensen die dit acceptabel vinden. Hoe kan een bedrijf er zo een zooitje van maken en tegelijkertijd mensen hebben die dit bedrijf verdedigen tegenover de consument die problemen heeft? Waar is de verontwaardiging dat je niemand persoonlijk kan spreken bij dit bedrijf?
Om het service level van dit bedrijf even duidelijk te maken:
De auto is bij mij thuis afgeleverd. Die stagair komt aanrijden en het eerste wat ik zie is een kras over de volle breedte van het spatbord. Direct te zien met het blote oog bij de eerste blik. Een verdere korte inspectie brengt nog 4 plekken met duidelijke krassen aan het licht. Wat ik wil snappen is de beweegreden van dit bedrijf om een product dat duidelijk beschadigd is zo te leveren. Hoe kan dit door je quality control komen? Loopt er niet iemand die zegt van "hum, een flinke kras duidelijk zichtbaar, misschien eerst fixen voor leveren?". Dan leveren ze het product alsnog ZONDER aan te geven dat ze weten van de schade! Hopende dat het donker is bij levering of dat ik slechtziend ben.
Vervolgens maakt de stagair foto's van de schade en zegt dat Tesla contact opneemt. Maar net voor hij vertrekt zegt hij "maar neem contact op als je binnen een week niets hoort". Ja, dit is iemand die weet dat hij mij voor de gek houdt met het maken van de foto's en versturen ervan. Hij weet dondersgoed dat Tesla geen contact zal opnemen en is fatsoenlijk genoeg om dit aan mij duidelijk te maken. Dus ik maar wachten op Tesla. Uiteindelijk niets gehoord. Dus dan maar een afspraak maken via de app: 3 weken later pas tijd. En die afspraak hebben ze eenzijdig afgezegd want "geen foto's van de schade".
En zo een geweldige auto is het nou ook niet. Of je bent weinig gewend of je bent jezelf voor de gek aan het houden. De Duitse auto's van 40k en hoger zijn superieur aan deze rommel.
Wel toch? Hiervoor reed ik een Hyundai Kona Electric, die gebruikte de gemiddeld verbruiksinformatie om de range te schatten. Dat doet een Tesla toch ook?knakworst schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:41:
[...]
Niet gerelateerd aan rijgedrag maar aan de batterij. In de beginperiode kun je relatief grote terugloop verwachten.
Maar met die Duitse superieure auto's krijg je vanaf je 3de jaar zoveel kosten mee door fouten met elektronica en meldingen dat het niet normaal is.
De model S doet dat zeker niet, die gebruikt voor typical range EPA verbruik. Model 3 weet ik niet.Volodos schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:28:
[...]
Wel toch? Hiervoor reed ik een Hyundai Kona Electric, die gebruikte de gemiddeld verbruiksinformatie om de range te schatten. Dat doet een Tesla toch ook?
Als iedereen zich gewoon gedraagd, is met die plaats niets mis..kdeboois schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:19:
[...]
Volgens mij is de grootste eikel de planner die daar de SuC plaatst.
Een gratis parkeerplaats naast een bioscoop maken en dan er op rekenen dat mensen zich gaan gedragen. We zijn redelijk beschaafde landen, maar je kan het te gek maken héEddos schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:38:
[...]
Als iedereen zich gewoon gedraagd, is met die plaats niets mis..
Duitse superieuriteit heeft een wat foute bijsmaak maar goed we doen een poging. Ik heb iedere twee weken een huurauto in Zuid Frankrijk, voordat ik de eerste meters maak mis ik de Tesla. Een adres inprogrammeren in de navigatie, is het begin van de ellende.Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:23:
[...]
En zo een geweldige auto is het nou ook niet. Of je bent weinig gewend of je bent jezelf voor de gek aan het houden. De Duitse auto's van 40k en hoger zijn superieur aan deze rommel.
- Hoe superieur zijn de firmware updates van de Duitse auto's
- Hoe superieur is de navigatie met file informatie, google maps engine, etc.
- Hoe superieur is de acceleratie van de geknepen motoren
- Hoe superieur is het geluidsniveau
- Hoe superieur is spotify en tunein in de auto
- Hoe superieur is de Duitser bij vorst en voorverwarmen van auto in de winter
- Dashcam en sentry mode?
- Autopilot?
- 1 pedal driving?
- onderhoud eens in de paar jaar?
Ga eens met mensen praten die iedere 1000KM een fles olie mogen bijvullen in hun briljante TFSI motor, of mensen met een sjoemel diesel waar je minder vermogen krijgt na een software update.Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:23:
[...]
Dus neem je op de koop toe dat je vrijwel geen service krijgt bij deze auto? Ik zal wel hoge eisen hebben dat als ik een product van 60k aanschaf ik verwacht tegen iemand aan te kunnen lullen met mijn problemen met dat product.
Ik verbaas me over de mensen die dit acceptabel vinden. Hoe kan een bedrijf er zo een zooitje van maken en tegelijkertijd mensen hebben die dit bedrijf verdedigen tegenover de consument die problemen heeft? Waar is de verontwaardiging dat je niemand persoonlijk kan spreken bij dit bedrijf?
De auto is bij mij thuis afgeleverd. Die stagair komt aanrijden en het eerste wat ik zie is een kras over de volle breedte van het spatbord. Direct te zien met het blote oog bij de eerste blik. Een verdere korte inspectie brengt nog 4 plekken met duidelijke krassen aan het licht. Wat ik wil snappen is de beweegreden van dit bedrijf om een product dat duidelijk beschadigd is zo te leveren. Hoe kan dit door je quality control komen? Loopt er niet iemand die zegt van "hum, een flinke kras duidelijk zichtbaar, misschien eerst fixen voor leveren?". Dan leveren ze het product alsnog ZONDER aan te geven dat ze weten van de schade! Hopende dat het donker is bij levering of dat ik slechtziend ben.
Vervolgens maakt de stagair foto's van de schade en zegt dat Tesla contact opneemt. Maar net voor hij vertrekt zegt hij "maar neem contact op als je binnen een week niets hoort". Ja, dit is iemand die weet dat hij mij voor de gek houdt met het maken van de foto's en versturen ervan. Hij weet dondersgoed dat Tesla geen contact zal opnemen en is fatsoenlijk genoeg om dit aan mij duidelijk te maken. Dus ik maar wachten op Tesla. Uiteindelijk niets gehoord. Dus dan maar een afspraak maken via de app: 3 weken later pas tijd. En die afspraak hebben ze eenzijdig afgezegd want "geen foto's van de schade".
Ja Duitse auto's zijn echt superieur...

Er is niemand die zegt dat dit acceptabel is! Je hebt helemaal gelijk dat het triest is dat het zo moet gaan.Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:23:
[...]
Dus neem je op de koop toe dat je vrijwel geen service krijgt bij deze auto? Ik zal wel hoge eisen hebben dat als ik een product van 60k aanschaf ik verwacht tegen iemand aan te kunnen lullen met mijn problemen met dat product.
En daar wordt ook heel veel over geklaagd.
Dat sommige mensen (de meeste hier op dit forum) het ervoor over hebben, omdat ze de auto het waard vinden, is geen goedpraterij. Dat is echt een misverstand.
Wat wél een reactie veroorzaakt, is zeggen dat het je puur en alleen om de belastingvoordelen te doen is, en dat het dan tegenvalt. Want dat de service slecht is, dat had je van tevoren kunnen weten.
Net als veel mensen die deze opmerking maken, vergelijk je hem nu op 1 aspect. Dat geldt voor beide kanten trouwens ("de auto is rommel", "de auto is perfect"). Het leven is echter niet zwart-wit. Ja, een Audi heeft betere kwaliteit interieur en waarschijnlijk betere service. Tegelijkertijd is de techniek (aandrijving, infotainment, supercharging) bij Tesla wel beter dan een Audi. Er zitten zoveel aspecten aan een auto, en bij de één is A beter en bij de ander B. Geen auto is perfect.Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:23:
[...]
Sommige mensen vinden de kwaliteit van de elektrische aandrijving belangrijker dan het interieur of de service. Dat mag. Anderen, zoals jij, vinden weer andere dingen belangrijker. Iedereen heeft zo z'n eigen afweging, en een andere afweging is niet beter of slechter.
Vergeet ook niet dat de Tesla van 60k eigenlijk een auto van 35k-40k is met een 20k accu. Dus moet je hem ook niet vergelijken met een andere auto van 60k zonder die accu.
Zijn wat mij betreft fatsoensnormen. als ik naar de bios wil en gratis wil parkeren zet ik hem ook niet op de parkeerplaats van de naastgelegen MacDonalds. Maar goed, lets agree tot disagreekdeboois schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:41:
[...]
Een gratis parkeerplaats naast een bioscoop maken en dan er op rekenen dat mensen zich gaan gedragen. We zijn redelijk beschaafde landen, maar je kan het te gek maken hé
Model 3 geeft range in km of percentage aan. En als je je route ingeeft dan berekend hij tevens het accupercentage op de plaats van bestemming. Houdt met alles rekening ook hoogteverschillen en regeneratie van elektriciteit.knakworst schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:33:
[...]
De model S doet dat zeker niet, die gebruikt voor typical range EPA verbruik. Model 3 weet ik niet.
Dat is allemaal hetzelfde als de S. En de range in km is waarschijnlijk net als bij de S een typical range op basis van EPA meting.wouter1971 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:56:
[...]
Model 3 geeft range in km of percentage aan. En als je je route ingeeft dan berekend hij tevens het accupercentage op de plaats van bestemming. Houdt met alles rekening ook hoogteverschillen en regeneratie van elektriciteit.
Bij Tesla ben je nog steeds een Early adopter, de conventionele auto industrie is al bijna 100 jaar oud en Tesla levert "pas" sinds 2012 een massaproduct, echter nog steeds op relatief kleine schaal.Goldme schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:23:
[...]
De model 3 is het eerste echte massaproduct en dat gaat gepaard met uitdagingen, zeker bij een dergelijk investering gedreven business. Ze MOETEN auto's de deur uit pushen voor de cijfers, minimale problemen worden later opgelost.
Ik besef waar ik aan begin
@bazi Heel sterk verwoord. Ik deel je essay volledig!Bazi schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:43:
[...]
Er is niemand die zegt dat dit acceptabel is! Je hebt helemaal gelijk dat het triest is dat het zo moet gaan.
En daar wordt ook heel veel over geklaagd.
Dat sommige mensen (de meeste hier op dit forum) het ervoor over hebben, omdat ze de auto het waard vinden, is geen goedpraterij. Dat is echt een misverstand.
Wat wél een reactie veroorzaakt, is zeggen dat het je puur en alleen om de belastingvoordelen te doen is, en dat het dan tegenvalt. Want dat de service slecht is, dat had je van tevoren kunnen weten.
[...]
Net als veel mensen die deze opmerking maken, vergelijk je hem nu op 1 aspect. Dat geldt voor beide kanten trouwens ("de auto is rommel", "de auto is perfect"). Het leven is echter niet zwart-wit. Ja, een Audi heeft betere kwaliteit interieur en waarschijnlijk betere service. Tegelijkertijd is de techniek (aandrijving, infotainment, supercharging) bij Tesla wel beter dan een Audi. Er zitten zoveel aspecten aan een auto, en bij de één is A beter en bij de ander B. Geen auto is perfect.
Sommige mensen vinden de kwaliteit van de elektrische aandrijving belangrijker dan het interieur of de service. Dat mag. Anderen, zoals jij, vinden weer andere dingen belangrijker. Iedereen heeft zo z'n eigen afweging, en een andere afweging is niet beter of slechter.
Vergeet ook niet dat de Tesla van 60k eigenlijk een auto van 35k-40k is met een 20k accu. Dus moet je hem ook niet vergelijken met een andere auto van 60k zonder die accu.
Ik rij nu zelf een poosje de Model 3. Ik vind het echt een geweldige auto en heb nog geen seconde spijt van de aanschaf. Maar kritiekloos ben ik zeker niet, de aftercare is ver ondermaats. Het valt allemaal wel te verklaren, maar onmogelijk te rechtvaardigen. Een start up met dergelijke aftercare service zou binnen een paar maanden het bordje 'te koop' aan de gevel van de fabriek moeten hangen.knakworst schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:43:
[...]
Duitse superieuriteit heeft een wat foute bijsmaak maar goed we doen een poging. Ik heb iedere twee weken een huurauto in Zuid Frankrijk, voordat ik de eerste meters maak mis ik de Tesla. Een adres inprogrammeren in de navigatie, is het begin van de ellende.
- Hoe superieur zijn de firmware updates van de Duitse auto's
- Hoe superieur is de navigatie met file informatie, google maps engine, etc.
- Hoe superieur is de acceleratie van de geknepen motoren
- Hoe superieur is het geluidsniveau
- Hoe superieur is spotify en tunein in de auto
- Hoe superieur is de Duitser bij vorst en voorverwarmen van auto in de winter
- Dashcam en sentry mode?
- Autopilot?
- 1 pedal driving?
- onderhoud eens in de paar jaar?
Tesla is al wat groter en verder, dus kunnen ze zich meer veroorloven. Maar dat het beter moet lijdt geen twijfel.
Waar ik erg te spreken over ben is het intuïtieve van de auto. Neem bijvoorbeeld het navigatiesysteem: bij nagenoeg alle navigatiesystemen moet je een adres invoegen en daarna op bevestigen drukken.
Onzinnig natuurlijk, je voert al die handelingen uit omdat je specifiek daar naartoe wilt gaan.
Bij Tesla bevestig je de bestemming niet maar kun je hem annuleren. Dat is veel intuïtiever vind ik.
En dat soort subtiele dingen zie je overal terugkomen: pas je het stuur of de stoel aan, dan kun je direct het nieuwe profiel opslaan of niet (dus niet eerst een bestuurdersprofiel hoeven openen om hem te wijzigen etc), haal je laadkabel uit het laadpunt dan wordt automatisch het klepje gesloten etc, etc. etc. Dat spreekt mij erg aan en mis ik vaak in andere auto's.
Verwijderd
De Duitse merken hebben ook tijd om heel goed in aflevering te zijn omdat ze hun troep niet meer verkopen.bottom line schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:29:
Superieur misschien in aflevering.
Maar met die Duitse superieure auto's krijg je vanaf je 3de jaar zoveel kosten mee door fouten met elektronica en meldingen dat het niet normaal is.
Er zijn wat Japanners en Koreanen in hetzelfde segment bezig. Toegegeven, de gemiddelde premium rijder gaat daar niet in rijden, maar die gaan het Tesla wel in wat hoger tempo lastig maken.Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:38:
[...]
De Duitse merken hebben ook tijd om heel goed in aflevering te zijn omdat ze hun troep niet meer verkopen.
HahaVerwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:38:
[...]
De Duitse merken hebben ook tijd om heel goed in aflevering te zijn omdat ze hun troep niet meer verkopen.
Of omdat ze er ook gewoon 9 maand over doen van bestelling tot levering. ZONDER OPTIE TOT ANNULEREN. Hoeveel werknemers / fabrieken hebben de huidige leveranciers? Lijkt me eerder dat hun de processen niet goed op poten hebben ipv. Tesla. Met hun 60 jaar meer ervaring.
Nee, hier komen klagen dat ze de aflevering op Duits niveau willen hebben, maar het zullen ook dezelfde zijn die komen klagen dat hun auto met 2 weken is uitgesteld (nadat ze hem vorige maand hebben besteld).
Een Tesla aankopen KAN ervoor zorgen dat je in het begin nog veel in orde moet maken. Maar ik ben ervan overtuigd dat ik nu 10 jaar zonder al te veel problemen kan rijden.
Denk ik ook. De Aziaten zijn hard op weg de 'nieuwe' Duitsers te worden.kdeboois schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:57:
[...]
Er zijn wat Japanners en Koreanen in hetzelfde segment bezig. Toegegeven, de gemiddelde premium rijder gaat daar niet in rijden, maar die gaan het Tesla wel in wat hoger tempo lastig maken.
De Kona heb ik gereden: van binnen nog veel hard plastic en allesbehalve Duitse kwaliteit en standaard, maar dat komt ook omdat ze alle energie en kosten in de ontwikkeling van de techniek stoppen. De Kona is hun eerste 100% EV SUV en die was foutloos bij aflevering.
Maar zoals gezegd van binnen allesbehalve premium. Als ze dat in de toekomst ook nog op orde maken, worden de Duitse merken uit de markt gedreven. Het is net als Apple versus Samsung: Apple innoveert, Samsung perfectioneert. De Aziaten bedenken het niet maar ze maken het wel beter. Dat is tenminste hoe ik erover denk.
Waar woon je?Katseviool schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:50:
Iemand wel eens gestopt bij SuC in Kortrijk (BE)? Ik ga dit weekend naar Lille en volgens ABRP kan ik het beste daar stoppen. Ik lees echter in een aantal Google reviews dat die Belgen daar massaal hun ICE's op laadplekken parkeren.
Lille zou je wel in 1x moeten redden.
Als je tenminste daar op bestemming een nachtje kan laden.
En anders pak je voor de zekerheid lokeren...
Katseviool schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:50:

Ziet er uit dat aan de andere kant wel plek is? De borden staan ook die kant op, dus kan me voorstellen dat mensen denken dat ze daar gewoon hun auto mogen plaatsen.
Look behind you! A three headed monkey!
Hoe lang zijn de kabels aan zo'n SuC? Denk dat je zeker twee, misschien wel drie plekken kunt blokkeren met 1 auto, want tja, je moet toch opladen en zij maken er geen gebruik van
Sterker nog, ze staan daar allemaal correct en er is 1 model S op een SuC aan het laden.MrScratch schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:25:
[...]
Ziet er uit dat aan de andere kant wel plek is? De borden staan ook die kant op, dus kan me voorstellen dat mensen denken dat ze daar gewoon hun auto mogen plaatsen.
Haha ja dacht ik ook aan. Dan wel even briefje onder je ruit met je eigen nummer. Anders slopen ze straks iets..anboni schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:26:
[...]
Hoe lang zijn de kabels aan zo'n SuC? Denk dat je zeker twee, misschien wel drie plekken kunt blokkeren met 1 auto, want tja, je moet toch opladen en zij maken er geen gebruik van
Kabels zijn trouwens niet lang. Je moet hem ook achteruit neerzetten.
Dit topic is gesloten.