Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 84 Laatste
Acties:
  • 538.361 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03
Seacara schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:47:
[...]

Dit is volgens mij de SR+ ( die is inderdaad ook een RWD) maar gaat niet om de echte LR RWD die buiten het menu om te bestellen was.
Er staat toch echt '2019 Long Range Rear-Wheel Drive'.

Ook is hij duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seacara
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 14:25
ismael86 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:48:
[...]

Er staat toch echt '2019 Long Range Rear-Wheel Drive'.

Ook is hij duurder.
je hebt gelijk, moest verder scrollen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

jpiscaer schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:47:
Voor de Model 3 LR RWD rijders onder ons. Hoe weet je of je daadwerkelijk een RWD hebt? Ik mis de badge 'dual motor' op de achterkant van de wagen, maar verder weet ik niet zo hoe ik 't verschil tussen een RDW en AWD kan zien/merken. Range? Gas geven en sturen op een grasveldje?
Het gewicht op kenteken is lager, maar weet zo de getallen voor een RWD niet, mijn AWD is: "Massa rijklaar 1931 kg en Massa ledig voertuig 1831 kg".

Maar enige echte zekerheid is het opzoeken op VIN, bij bijvoorbeeld https://teslatap.com/vin-decoder/

Of helemaal zeker: de bekleding in de frunk verwijderen en dan zie je geen motor voorin zitten… :P

[ Voor 7% gewijzigd door mkrmr op 31-07-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:26
gauchov6 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:19:
[...]

Het gewicht op kenteken is lager, maar weet zo de getallen voor een RWD niet, mijn AWD is: "Massa rijklaar 1931 kg en Massa ledig voertuig 1831 kg".

Maar enige echte zekerheid is het opzoeken op VIN, bij bijvoorbeeld https://teslatap.com/vin-decoder/
Tja, dan nog is het misschien geen 100% zekerheid. Wellicht dat je aan de onderkant iets kunt zien? En anders 0 - 100 tijd testen. Ook zou een RWD net iets minder “snappier” moeten zijn dan een AWD doordat een RWD een motor heeft die net iets trager op pakt. Maar zelf alleen ervaring met een AWD.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:18
Voor de Model 3 LR RWD rijders onder ons. Hoe weet je of je daadwerkelijk een RWD hebt? Ik mis de badge 'dual motor' op de achterkant van de wagen, maar verder weet ik niet zo hoe ik 't verschil tussen een RDW en AWD kan zien/merken. Range? Gas geven en sturen op een grasveldje?
AWD heeft de Dual Motor badge. Verder merk je het meteen, de AWD is vanaf stilstand véél directer, zowel in R als D. De RWD voel je ook een beetje opzij schuiven als je volgas optrekt op klinkers oid. Ook merk je het duidelijk in een bocht, als je dan iets gas geeft in een AWD voel je meteen je stuur rechttrekken (torquesteer), dat heb je bij RWD niet (en daarom wilde ik persé een RWD). Edit: En het gewicht is hoger, kan je bij het RDW zien op kenteken.

[ Voor 4% gewijzigd door RonJ op 31-07-2019 12:24 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:16
ronjansen87 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:22:
[...]

AWD heeft de Dual Motor badge. Verder merk je het meteen, de AWD is vanaf stilstand véél directer, zowel in R als D. De RWD voel je ook een beetje opzij schuiven als je volgas optrekt op klinkers oid. Ook merk je het duidelijk in een bocht, als je dan iets gas geeft in een AWD voel je meteen je stuur rechttrekken (torquesteer), dat heb je bij RWD niet (en daarom wilde ik persé een RWD). Edit: En het gewicht is hoger, kan je bij het RDW zien op kenteken.
't gekke is namelijk: ik heb een RDW besteld. Geen badge achterop. Maar wel torque op alle wielen als ik gas geef en stuur op een veldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
Je auto opkrikken en kijken welke wielen er draaien als je gas geeft.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
jpiscaer schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:27:
[...]

't gekke is namelijk: ik heb een RDW besteld. Geen badge achterop. Maar wel torque op alle wielen als ik gas geef en stuur op een veldje.
Dat is heel raar. Sommige AWD's hebben idd geen batch bij het afleveren, maar dan had je wel de AWD prijs moeten betalen neem ik aan :X

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
ronjansen87 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:29:
[...]

Dat is heel raar. Sommige AWD's hebben idd geen batch bij het afleveren, maar dan had je wel de AWD prijs moeten betalen neem ik aan :X
Laat ze maar checken met VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
lighting_ schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:30:
[...]

Laat ze maar checken met VIN
Je kan het op kenteken ook zien aan het gewicht (ovi.rdw.nl).
Mijn LR-RWD is "Massa ledig voertuig 1701 kg"

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
ronjansen87 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:29:
[...]

Nope, RWD prijs betaald, RWD staat op factuur. VIN check zegt single motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

RDW kenteken info zou wel correct moeten zijn, is een wettelijke verplichting…

[ Voor 199% gewijzigd door mkrmr op 31-07-2019 12:33 . Reden: al beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Als je boven het wiel de wielkast in kijkt zie je volgens mij ook wel verschil tussen wel/geen motor. Als VIN/RDW info 1 motor aan geeft lijkt me dat ook hoe het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
jpiscaer schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:31:
[...]

Nope, RWD prijs betaald, RWD staat op factuur. VIN check zegt single motor.
Wat staat op kenteken? Eventueel kan je hem ook een weegbrug op rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikonFire
  • Laatst online: 14-03-2022
ismael86 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:43:
Voor de mensen die in de markt zijn voor de LR RWD, ze staan er weer op!

Vanmorgen stonden er weer een aantal op voorraad met de verkeerde prijs.
Inmiddels is de prijs aangepast en kun je ze bestellen.
https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3

Ik weet niet of dit nog bestaande voorraad was van de LR RWD of dat ze weer geproduceerd worden.
Ik heb net gebeld met Tesla en blijkbaar gaat het om een bug in het systeem. Volgens de verkoper zijn ze niet beschikbaar en worden ze er momenteel weer afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
ErikonFire schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:34:
[...]

Ik heb net gebeld met Tesla en blijkbaar gaat het om een bug in het systeem. Volgens de verkoper zijn ze niet beschikbaar en worden ze er momenteel weer afgehaald.
Shit, dan heb ik net een collega blij gemaakt met een dode mus :X

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 08:56
[...]

Ik merk de laatste tijd wel heel veel "rariteiten" op, bij de direct beschikbare wagens.
Veel zaken die er opeens bijkomen, zonder dat er een boot is geland.
En dan even later, ook in bulk, terug weg zijn.

Op zich niets onmogelijk (interne Europese doorschuivingen, of geplande levering die nog net gereserveerd zijn, veel bestellingen) gewoon raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03
[...]

Ah, jammer. Ik ben zelf in de markt voor een AWD maar de RWD is rationeel gezien de beste keuze.

Vraag mij af wat ze doen als je er een besteld had. Er staat namelijk wel een VIN bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
ismael86 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:55:
[...]

Ah, jammer. Ik ben zelf in de markt voor een AWD maar de RWD is rationeel gezien de beste keuze.

Vraag mij af wat ze doen als je er een besteld had. Er staat namelijk wel een VIN bij.
Ja klopt. Ik heb nu ook een AWD in bestelling staan maar als ik de optie had om 1 van die RWD's te leasen zou ik dat altijd doen. Iets meer range en een lagere bijtelling. Maar ik denk dat het niet helemaal correct is hoor. Ook al staan die VIN's erbij. Vind het wel heel raar hoe dat bij Tesla gaat allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
RichardC79 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:57:
[...]

Ja klopt. Ik heb nu ook een AWD in bestelling staan maar als ik de optie had om 1 van die RWD's te leasen zou ik dat altijd doen. Iets meer range en een lagere bijtelling. Maar ik denk dat het niet helemaal correct is hoor. Ook al staan die VIN's erbij. Vind het wel heel raar hoe dat bij Tesla gaat allemaal.
LR rwd zou alleen voor Nederlandse markt zijn omdat andere landen meer awd vragen. Wat een onzin van Tesla. De meeste personen autos in de wereld zijn toch echt rwd. Het is in mijn ogen echt alleen vanwege hogere marge.

[ Voor 4% gewijzigd door lighting_ op 31-07-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
[...]

Wat bizar slecht weer, tering wat een bedrijf is het ook. Gekke is dat er nu een paar zijn afgehaald dus nog niet alles. Overigens ook gebeld met LM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wackmack schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:05:
[...]

Wat bizar slecht weer, tering wat een bedrijf is het ook. Gekke is dat er nu een paar zijn afgehaald dus nog niet alles. Overigens ook gebeld met LM....
Er af gehaald of inmiddels verkocht ...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Taro schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:07:
[...]

Er wordt net toch aan gegeven dat het een fout is in het systeem, wat misschien ook zo is. Gaan het zien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artbij
lighting_ schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:04:
[...]

LR rwd zou alleen voor Nederlandse markt zijn omdat andere landen meer awd vragen. Wat een onzin van Tesla. De meeste personen autos in de wereld zijn toch echt rwd. Het is in mijn ogen echt alleen vanwege hogere marge.
Meeste auto's zijn FWD.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
RomeoJ schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:28:
@ybos Dat is de eigenschap van leer ja, als je er een eindje mee rijdt, dan kan het wel eens plakkerig aanvoelen op een warme zomerdag, zelfs als de airco aanstaat. Verder dus niet iets specifieks voor Tesla en het stoelontwerp, maar heeft meer te maken met een lederen (of kunstlederen) interieur.
Het is inderdaad 'vegan-leather' oftewel plastic ;)

Stoel wordt inderdaad veel plakkeriger dan stoffen bekleding of van dat geperforeerde leer wat je tegenwoordig meer ziet. Logisch, er komt amper lucht tussen je rug en het materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
G-NiLES schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:47:
[...]

Het is inderdaad 'vegan-leather' oftewel plastic ;)

Stoel wordt inderdaad veel plakkeriger dan stoffen bekleding of van dat geperforeerde leer wat je tegenwoordig meer ziet. Logisch, er komt amper lucht tussen je rug en het materiaal.
Ja, ervaar ik ook zo. Ook als het buiten niet warm is krijg je toch bij langere ritte wat last. Begrijp ook niet waarom ze het leer (mogen) noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Je snapt mijn punt wel
AWD en 4.6 is leuk. Maar als je daar long range rwd en 6 seconden van maakt voor 5k goedkoper zullen de meeste voor kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikonFire
  • Laatst online: 14-03-2022
Taro schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:07:
[...]

Ik was net te laat voor de Midnight Grey, en heb toch maar de zwarte gereserveerd... even afwachten of het allemaal doorgaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
ErikonFire schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:00:
[...]

Ik was net te laat voor de Midnight Grey, en heb toch maar de zwarte gereserveerd... even afwachten of het allemaal doorgaat....
Waarschijnlijk niet. Maar misschien kun je wat korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
ErikonFire schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:00:
[...]

Netjes zeg, ben je er mooi op tijd bij. Zelf denk ik te laat, wel snel gebeld naar LM maar toen zij gingen bellen stond er nog maar 1 op. Toen ik op F5 drukte stonden er 6 LM RWD op voor 1K, bijzonder slecht weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Inspired schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:57:
[...]Begrijp ook niet waarom ze het leer (mogen) noemen.
In Nederland staat er dan ook "Premium stoelmaterialen en bekleding" op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Even wat heel anders, mijn Model 3 loopt verschrikkelijk achter qua versies en heb nog geen (nu 3 weken in bezit) updates gehad sinds die tijd.

Ik zit op 2019.7.107 ... terwijl de meesten op 2019.24.4 zitten.
Wat ik ook doe, ik krijg geen update.
Telefoon gekoppeld via Wifi hotspot, dichtbij huis geparkeerd op de wifi, in publieke parkeergarage een hele dag op de wifi gehad.

Een keer langs de service center rijden of gewoon nog paar weken afwachten?

Kan ik nog wat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
lighting_ schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:00:
[...]

Je snapt mijn punt wel
AWD en 4.6 is leuk. Maar als je daar long range rwd en 6 seconden van maakt voor 5k goedkoper zullen de meeste voor kiezen
Het is jammer, had zelf ook de RWD in bestelling staan, maar snap het wel. Er is genoeg demand dus waarom het jezelf moeilijk maken met nog tientalle mogelijke configs. Ook zal de tweede motor geen 5k kosten. Verschil was na toevoegen van AP nog 3k dacht ik. Is op een auto van 55k natuurlijk niet super veel. En mocht een AWD te duur zijn voor iemand kan hij nog de SR+ pakken.

@G-NiLES

Hard reset ook al gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 31-07-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
@G-NiLES Welke AP computer heb je? De V3 loopt inderdaad wat scheef qua updates.

Gisteren bij SeC langsgeweest om m'n lak te laten bijwerken (4e keer bij SeC met dit probleem) en ze kwamen tot de conclusie dat het niet binnen 4 uur ging lukken (dûh). Helaas waren er geen leenauto's beschikbaar dus ik mag over 2 weken weer terugkomen (5e poging).

History:
1) Op de afleverdag bij het SeC voor laadkabel en melden andere problemen (oa lak, foto's gemaakt).
2) Bij SeC voor maken afspraak (telefonisch en app lukte niet), weer foto's gebreken (en lak) gemaakt.
3) Bij SeC, wat andere problemen opgelost (stuur en trim vervangen), geen tijd meer voor de lak.
4) Bij SeC, weer naar de lak gekeken, geen leenauto. Ergste is dat ze vooraf nogmaals om foto's gevraagd hadden, die ik braaf gestuurd had (problemen waren duidelijk zichtbaar).

Ik ben nu dus 4 keer bij het SeC geweest en heb: Laadkabel, nieuw stuur, dashboard trim. Lekker efficient zo.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

E46RC51 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:13:
[...]

Afgelopen week in de US getoerd en daar is FSD best prima. Maar ik vind t typisch iets voor US wegen. In Europa maakt ie naar mijn smaak nog teveel fouten.. AP functies heb ik teruggetrimd naar meldingen en i.p. geen ingrepen want hij is mij te nerveus
Heb je een Model 3 gehuurd in de US? (Zo ja, waar/hoe? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Tassadar32 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:22:
@G-NiLES Welke AP computer heb je? De V3 loopt inderdaad wat scheef qua updates.

Gisteren bij SeC langsgeweest om m'n lak te laten bijwerken (4e keer bij SeC met dit probleem) en ze kwamen tot de conclusie dat het niet binnen 4 uur ging lukken (dûh). Helaas waren er geen leenauto's beschikbaar dus ik mag over 2 weken weer terugkomen (5e poging).

History:
1) Op de afleverdag bij het SeC voor laadkabel en melden andere problemen (oa lak, foto's gemaakt).
2) Bij SeC voor maken afspraak (telefonisch en app lukte niet), weer foto's gebreken (en lak) gemaakt.
3) Bij SeC, wat andere problemen opgelost (stuur en trim vervangen), geen tijd meer voor de lak.
4) Bij SeC, weer naar de lak gekeken, geen leenauto. Ergste is dat ze vooraf nogmaals om foto's gevraagd hadden, die ik braaf gestuurd had (problemen waren duidelijk zichtbaar).

Ik ben nu dus 4 keer bij het SeC geweest en heb: Laadkabel, nieuw stuur, dashboard trim. Lekker efficient zo.
Herkenbaar. Ik had forse lakschade aan de achterbumper bij aflevering. Moest naar Eindhoven om het te laten spuiten. Daar aangekomen zeiden ze dat het inderdaad gespoten moest worden en dat ik daarvoor een nieuwe afspraak moest maken. Ben er dus voor niets heengegaan, heel frustrerend. Nu heb ik via de app een nieuwe afspraak gemaakt voor eind augustus (!), eerder kon niet.
Maar nergens krijg ik de bevestiging dat de auto daar gespoten gaat worden, ik ben bang dat als ik daar kom, het een herhaling gaat worden van de eerste keer en ik dus onverrichterzake huiswaarts keer en wéér een nieuwe afspraak moet maken. Op mailtjes wordt niet gereageerd en bellen kun je ze niet.
Geen idee wat ik moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
@Volodos Ik zou dit fijn door de LM laten oplossen en er zelf tussenuit gaan

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Zonder FSD, weet niet welke hardware maar heel recent uitgeleverd dus ga er vanuit de laatste?
Nee, je bedoelt met rem erbij de twee knoppen indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij

History:

Als het korter dan 4 uur duurt moet je maar koffie gaan drinken?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@G-NiLES FSD optie heeft geen invloed op de AP computer (die zit er altijd in). Recent uitgeleverd betekent waarschijnlijk een V3. Check even welke video codec Sentry mode gebruikt: H264 -> V2.5 AP HW, H265 -> V3 AP HW.

@wouter1971 LM is kansloos, die kunnen net zo min iets beginnen bij Tesla en komen vaak nog minder ver.

@Artbij Jup! Beleid van Tesla is bij minder dan 4 uur werkzaamheden dat je geen leenauto krijgt. Beleid van een LM kan afwijken maar dat is niet hun probleem.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
G-NiLES schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:04:
[...]

Nee, je bedoelt met rem erbij de twee knoppen indrukken?
Ja, dat. Geen idee of het helpt maar je kunt het proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
pposthoorn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:33:
[...]

Heb je een Model 3 gehuurd in de US? (Zo ja, waar/hoe? :) )
Collega had r één. Gereden omgeving Dallas en Houston - ze hebben er soms n paar te huur bij Hertz. Laadinffrastructuur is prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Inspired Als je een AP3 computer hebt gaat dat niks uithalen. Check dat eerst even voordat je onnodig resets gaat uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Tassadar32 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:47:
@Inspired Als je een AP3 computer hebt gaat dat niks uithalen. Check dat eerst even voordat je onnodig resets gaat uitvoeren.
Waarom zou dat niks uit kunnen halen? En wat is het probleem met een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loox600
  • Laatst online: 01-01 15:18
LM heeft vorige week bestelling gedaan van een M3 SR+ :-) ze geven aan dat verder communicatie vanuit Tesla zal verlopen. Tesla zou dus ook een account voor mij aanmaken. Tot op heden nog niets gehoord vanuit Tesla. Wat zijn jullie ervaringen hierin? Hoe lang duurt het normaal tussen bestelling en verkrijgen van een account of RN nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
loox600 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:43:
LM heeft vorige week bestelling gedaan van een M3 SR+ :-) ze geven aan dat verder communicatie vanuit Tesla zal verlopen. Tesla zou dus ook een account voor mij aanmaken. Tot op heden nog niets gehoord vanuit Tesla. Wat zijn jullie ervaringen hierin? Hoe lang duurt het normaal tussen bestelling en verkrijgen van een account of RN nummer?
Bij mij duurde het 8 dagen maar van vriend van mij bijna 2 weken voordat hij van tesla een mail kreeg voor een account te maken na aanmelden via de LM.
Even geduld hebben misschien, mogelijk ook vakantie daar 😉

[ Voor 3% gewijzigd door Japie81 op 31-07-2019 19:09 ]

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loox600
  • Laatst online: 01-01 15:18
Japie81 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:56:
[...]

Bij mij duurde het 8 dagen maar van vriend van mij bijna 2 weken voordat hij van tesla een mail kreeg voor een account te maken na aanmelden via de LM.
Even geduld hebben misschien
Dus mogelijk ook vakantie daar 😉
Thnx voor je snelle reactie, geduld tja...lastig.
Dan maar verder met dagdromen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:03
Ik heb HW3 en ik heb vorige week de 2019.24.4 update gehad, dus waarom zou dat niks uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
wouter1971 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:59:
@Volodos Ik zou dit fijn door de LM laten oplossen en er zelf tussenuit gaan
Het is financial lease 😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
loox600 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:06:
[...]

Thnx voor je snelle reactie, geduld tja...lastig.
Dan maar verder met dagdromen. :)
Naja je auto komt niet sneller of minder snel verwacht ik. Daarnaast heb je ook echt helemaal niets aan dat account, staat alleen je configuratie in. Maar zag toen wel dat bij mijn bv de trekhaak er niet bij stond. Dus meteen de LM maar weer gebeld. Was in 2 dagen gefixed met tesla en aangepast in mijn account.

Ben ook nog steeds aan t wachten. Ca 29 september kan ik m ophalen....dit door aflopend contract van mijn Passat variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Japie81 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:13:
[...]

Naja je auto komt niet sneller of minder snel verwacht ik. Daarnaast heb je ook echt helemaal niets aan dat account, staat alleen je configuratie in. Maar zag toen wel dat bij mijn bv de trekhaak er niet bij stond. Dus meteen de LM maar weer gebeld. Was in 2 dagen gefixed met tesla en aangepast in mijn account.

Ben ook nog steeds aan t wachten. Ca 29 september kan ik m ophalen....dit door aflopend contract van mijn Passat variant
Het is toch wel fijn dat je in de gaten kunt houden of er een VIN komt. Sneller gaat het niet nee, maar dan weet je wel of we schot in zit. Hoop voor je dat ze eind september een juiste config vrij hebben. Tesla gaat geen auto reserveren namelijk voor een bepaalde datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Japie81 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:56:
[...]

Even geduld hebben misschien, mogelijk ook vakantie daar 😉
Wat voor account moet je aanmaken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
Inspired schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:51:
[...]

Het is toch wel fijn dat je in de gaten kunt houden of er een VIN komt. Sneller gaat het niet nee, maar dan weet je wel of we schot in zit. Hoop voor je dat ze eind september een juiste config vrij hebben. Tesla gaat geen auto reserveren namelijk voor een bepaalde datum.
Tis een witte LR AWD zonder FSD met trekhaak. Denk een redelijk veel voorkomende variant nu wit gratis is 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
lighting_ schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:42:
[...]

Wat voor account moet je aanmaken dan?
Kreeg een mail van Tesla om mijn account de activeren. En toen kon ik erin. Zag ik de config etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Japie81 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:52:
[...]

Kreeg een mail van Tesla om mijn account de activeren. En toen kon ik erin. Zag ik de config etc
En die mail krijg je ook als je via LM bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
lighting_ schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:28:
[...]

Ik iig wel. Zit via Athlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
[...]

LM geeft waarschijnlijk de naam en het emailadres van de berijder op. Tesla gebruikt die gegevens vervolgens weer om een account aan te maken en jou een mail te sturen tbv jouw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

J-P

Syntax erro....

[...]

Ja die kreeg ik. Maar in mijn Tesla account (die gewoon werkt met de Tesla app) zie ik mijn auto dus weer niet. Volgens Tesla omdat de auto niet mijn eigendom maar van de LM is.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
J-P schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:36:
[...]

Ja die kreeg ik. Maar in mijn Tesla account (die gewoon werkt met de Tesla app) zie ik mijn auto dus weer niet. Volgens Tesla omdat de auto niet mijn eigendom maar van de LM is.
Hoe bedoel je, je ziet je auto niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

jpiscaer schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:46:
[...]

Hoe bedoel je, je ziet je auto niet?
Op de Tesla website in mijn account zie ik geen auto. Geen gegevens, instellingen, niets.
Met dezelfde account kan ik wel m'n auto bedienen en openen via de app.

[ Voor 5% gewijzigd door J-P op 31-07-2019 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
J-P schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:52:
[...]

Op de Tesla website in mijn account zie ik geen auto. Geen gegevens, instellingen, niets.
Met dezelfde account kan ik wel m'n auto bedienen en openen via de app.
Ah! Ik realiseer me nu dat ik dat ook niet heb in de website. App bediening wel inderdaad, maar niks op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@J-P Dat is normaal, je hebt een beperkt berijders account maar de auto is niet je eigendom. De LM heeft ook een Tesla account waar alle auto's daadwerkelijk op geregistreerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Waarom haalt het niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Tassadar32 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 07:58:
@J-P Dat is normaal, je hebt een beperkt berijders account maar de auto is niet je eigendom. De LM heeft ook een Tesla account waar alle auto's daadwerkelijk op geregistreerd staan.
Wat kunnen ze daar zien/volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Tassadar32 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 07:58:
Waar haal je dit allemaal vandaan joh. :D
Ik heb gewoon mijn account met mijn auto, inclusief bevestiging van order, facturatiegegevens etc etc. En ik zit bij grootste tesla LM van nederland ;)

[ Voor 18% gewijzigd door G-NiLES op 01-08-2019 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Rambo Ze hebben volledige toegang tot de app en de API dus ze kunnen alles tracken wat je zelf ook kan tracken (veel). De privacy implicaties als de LM hier niet over nagedacht heeft (wie er toegang heeft tot de Tesla account) kunnen inderdaad nogal groot zijn. De kans dat mijn LM iets opgezet heeft om data te loggen is gelukkig nog klein (mijn LM heeft helemaal geen kaas gegeten van Tesla lease).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
G-NiLES schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

Waar haal je dit allemaal vandaan joh. :D
Ik heb gewoon mijn account met mijn auto, inclusief bevestiging van order, facturatiegegevens etc etc. En ik zit bij grootste tesla LM van nederland ;)
Ik kan ook gewoon de auto zien. De LM zal wel bepaalde opties hebben bij het aanmaken van een account voor de berijder. Zit bij Leaseplan overigens. Kreeg ook na de bestelling gewoon een Tesla account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Tassadar32 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:14:
@Rambo Ze hebben volledige toegang tot de app en de API dus ze kunnen alles tracken wat je zelf ook kan tracken (veel). De privacy implicaties als de LM hier niet over nagedacht heeft (wie er toegang heeft tot de Tesla account) kunnen inderdaad nogal groot zijn. De kans dat mijn LM iets opgezet heeft om data te loggen is gelukkig nog klein (mijn LM heeft helemaal geen kaas gegeten van Tesla lease).
Ik zou dit wel eens onderbouwd willen zien.
Waar haal je dit vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
G-NiLES schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:35:
[...]

Dit vraag ik me ook wel af. Al maakt het mij persoonlijk niet veel uit. Er is iemand hier die bij een LM werkt, wellicht kan hij iets delen qua hoe het werkt met een fleet account? Het lijkt me wel dat een LM nog toegang heeft maar ik weet even niet of ze ook daadwerkelijk bij info inzake de auto kunnen. GPS info etc. Ik zou zelf denken dat ze alleen toegang hebben tot de administratieve kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
G-NiLES schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:35:
[...]

Deveon schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:51:
[...]

Er is een zogenoemde "fleet" optie waarbij de bestuurder wel de app kan gebruiken, maar niet de eigenaar is. Het schijnt in het verleden wel is lastig geweest te zijn dat een auto verkocht werd zonder de auto ontkoppelt was in de Tesla account waarbij Tesla de oude eigenaar nog als eigenaar ziet. Als eigenaar heb je alle functies in de app (API) beschikbaar, zelfs toeteren ect.
Bron: een toeterende Tesla omdat mijn werkgever aan het spelen was om met Powershell via de API tegen zijn eigen auto aan te praten.

[ Voor 8% gewijzigd door Deveon op 01-08-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Deveon schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:41:
[...]

[...]

Bron: een toeterende Tesla omdat mijn werkgever aan het spelen was om met Powershell via de API tegen zijn eigen auto aan te praten.
Maar heb jij dan op Tesla.com ook wel gewoon toegang tot de auto? Je ziet je auto wel? Of heb je alleen (limited) app toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Maar heb jij dan op Tesla.com ook wel gewoon toegang tot de auto? Je ziet je auto wel? Of heb je alleen (limited) app toegang?
Uhm, nee. Alleen volledig toegang via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Deveon schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:10:
[...]

Uhm, nee. Alleen volledig toegang via de app.
En hoe ben je ingelogd op de app? Via je eigen mailadres waar je ook mee inlogt in de Tesla website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

G-NiLES schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:13:
[...]

En hoe ben je ingelogd op de app? Via je eigen mailadres waar je ook mee inlogt in de Tesla website?
In mijn geval wel.
Website : Geen auto te managen/zien
app: auto volledig te beheren

Allebei met hetzelfde account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:14
Als ik de laatste berichten hier zo lees dan zijn er dus 2 varianten mogelijk:

1. De LM heeft een account waarin ze alles beheren en jij krijgt met je mailadres beperkt toegang, voornamelijk om de app goed te kunnen gebruiken.

2. De beheeraccount wordt direct aan de berijder gegeven/gekoppeld. De berijder kan dus alles zelf zien en ook de app gebruiken.

Ik heb zelf optie 2, ik ga er vanuit dat de LM dus niet bij mijn auto in detail kan, maar wat ze wel kunnen weet ik ook niet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
G-NiLES schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:13:
[...]

Ja, uiteraard.

Precies wat @Smobbo aangeeft, misschien dat we nog een derde optie is voor leasemaatschappijen aangezien dat toch anders is als een “fleet”.

Qua privacy vind ik het wel erg slecht dat je in de auto niet ziet of kan terug zien dat je bekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Ik heb trouwens wel geprobeerd om mijn vriendin met eigen Tesla account toegang te geven tot de auto. Daarvoor moest je een mail sturen naar een account-support mailadres, maar daar heb ik nu (week later) nog geen reactie op gehad.

Denk dat ik maar gewoon mijn eigen account aan haar geef. Kan ze tenminste ook koelen, voorverwarmen en laadstatus bekijken op d'r werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Ervaren meer M3 eigenaren problemen met het synchroniseren van spotify? Ik gebruik een family spotify account en alles wat ik op de Tesla toevoeg aan mijn bibliotheek wordt vrijwel direct ook zichbaar op mijn mobiel/laptop. Andersom lukt het mij echter niet om te syncen, het vreemde is dat dit wel gelukt is bij de eerste keer inloggen. Ik heb al meerdere malen opnieuw ingelogt en ook al de gehele computer een herstart gegeven maar helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Smobbo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:42:
Als ik de laatste berichten hier zo lees dan zijn er dus 2 varianten mogelijk:

1. De LM heeft een account waarin ze alles beheren en jij krijgt met je mailadres beperkt toegang, voornamelijk om de app goed te kunnen gebruiken.

2. De beheeraccount wordt direct aan de berijder gegeven/gekoppeld. De berijder kan dus alles zelf zien en ook de app gebruiken.

Ik heb zelf optie 2, ik ga er vanuit dat de LM dus niet bij mijn auto in detail kan, maar wat ze wel kunnen weet ik ook niet ;) .
Dat zou je aan de LM kunnen vragen.
Ik ga ervanuit dat je je data kan verwijderen als je je M3 inlevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
De LM heeft niet een speciaal "fleet" account maar een normale Tesla owners account. De berijdersaccount die wij als leaser hebben is iets wat ze op verzoek snel in elkaar geflanst hebben. In de basis gewoon een normale (extra) account waar ze alles hebben uitgeschakeld wat de owner op kosten kan jagen. Beide accounts hebben volledige toegang tot de API. Een partner gebruik van een Tesla laten maken raad Tesla je voor aan je eigen account te gebruiken. Voor incidenteel gebruik is valet met kaart/fob mogelijk (en dit verbergt ook direct privacy-gevoelige zaken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-NiLES
Tassadar32 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:24:
De LM heeft niet een speciaal "fleet" account maar een normale Tesla owners account. De berijdersaccount die wij als leaser hebben is iets wat ze op verzoek snel in elkaar geflanst hebben. In de basis gewoon een normale (extra) account waar ze alles hebben uitgeschakeld wat de owner op kosten kan jagen. Beide accounts hebben volledige toegang tot de API. Een partner gebruik van een Tesla laten maken raad Tesla je voor aan je eigen account te gebruiken. Voor incidenteel gebruik is valet met kaart/fob mogelijk (en dit verbergt ook direct privacy-gevoelige zaken).
Kun je wat bronnen geven van je info? Je laatste opmerking is bijvoorbeeld al niet waar:
Als u een gebruiker wilt toevoegen aan uw mobiele Tesla-app, met zijn/haar eigen unieke inloggegevens, maar dan eerst namens hem/haar een Tesla-account. Stuur vervolgens een e-mail naar AccountSupportEMEA@tesla.com , met de volgende gegevens:

Het volledige VIN van de auto
Voornaam en achternaam van de gebruiker
Het bij Tesla geregistreerde e-mailadres van de gebruiker
Telefoonnummer van de gebruiker
Postadres van de gebruiker
De gebruiker ontvangt een e-mailbericht om zijn/haar toegang te valideren. Dit kan 3 tot 5 werkdagen duren. Houd er rekening mee dat de extra gebruiker zo alleen toegang krijgt tot de mobiele app van Tesla en dat hij/zij het voertuig kan controleren en bedienen.
Bron: https://www.tesla.com/nl_NL/support/tesla-app

Dit is toch een wat ander 'advies' dan wat jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:14
Tassadar32 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:24:
Zoals ik net schreef is het dus niet zo dat 'wij als leaser' allemaal hetzelfde soort account hebben.
Een deel van ons heeft een normale tesla owners account en een deel heeft een beperkt account.

Je wekt steeds de illusie dat je feitelijke informatie deelt, maar volgens mij geef je gewoon jouw indruk van hoe het zit, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@G-NiLES Voornamelijk wat ik heb gehoord van diverse Tesla medewerkers (niet heel betrouwbaar dus). Dat Tesla tegenwoordig berijdersaccounts uitgeeft op verzoek ipv alleen voor lease is voor mij nieuws, toen ik hiernaar vroeg in Maart kreeg ik het advies om gewoon de account te delen omdat er geen andere opties zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39
G-NiLES schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:57:
Ik heb trouwens wel geprobeerd om mijn vriendin met eigen Tesla account toegang te geven tot de auto. Daarvoor moest je een mail sturen naar een account-support mailadres, maar daar heb ik nu (week later) nog geen reactie op gehad.

Denk dat ik maar gewoon mijn eigen account aan haar geef. Kan ze tenminste ook koelen, voorverwarmen en laadstatus bekijken op d'r werk.
Hier hetzelfde, wacht al 2 weken op een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omayyad
  • Laatst online: 16-06 22:16
Is er een mogelijkheid om binnen de navigatie in de Model 3 aan te geven dat je een bepaalde resterende actie-radius wilt hebben? Ik plan een trip naar Polen, waar SCs minder dik gezaaid zijn, dus 200 a 300 km resterende actie-radius is wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Omayyad schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:37:
Is er een mogelijkheid om binnen de navigatie in de Model 3 aan te geven dat je een bepaalde resterende actie-radius wilt hebben? Ik plan een trip naar Polen, waar SCs minder dik gezaaid zijn, dus 200 a 300 km resterende actie-radius is wel gewenst.
Nee. Voor lange ritten is de navigatie nog minder. Dan kun je beter abrp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreTenderxgn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
In de routeplanner geloof ik niet maar je kan proberen via

https://abetterrouteplanner.com/

en dan bij settings je Goal aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omayyad
  • Laatst online: 16-06 22:16
Inspired schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:42:
[...]

Nee. Voor lange ritten is de navigatie nog minder. Dan kun je beter abrp gebruiken.
Thanks! Dat is inderdaad wat ik bedoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:01
Kan je met een beperkt berijders account wel bij de Superchargers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
GrooV schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:06:
Mocht je online geen access hebben om een CC toe te voegen dan kun je volgens mij uiteindelijk ook nog in de auto betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik heb op dit moment een Tesla in de shortlease om te kijken of het bevalt. Echter heeft de LM voor mij een berijdersaccount aangevraagd waar ik nog geen reactie opgehad heb.

Ik ging er vanuit dat ik geen gebruik kon maken van een SC maar dat kan dus wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Wat een zooitje is het toch bij dit bedrijf. Na een walgelijke aflevering (bij mij thuis) 4 weken geleden en de constatering dat de auto vol zat met schade een afspraak gemaakt bij Tesla Amsterdam om er naar te laten kijken. Krijg ik net een email dat mijn afspraak voor morgen geannuleerd is op mijn verzoek. Ik heb helemaal niets gedaan. De afspraak is ook ineens weg uit de app.

En je krijgt niemand telefonisch te pakken bij dit rotbedrijf dus dan maar emailen. Ik ga morgen gewoon op de afgesproken tijd langs.

Overigens hebben ze bij aflevering beloofd contact op te nemen over de schade. Is ook nooit gebeurd. Ik moest uiteindelijk zelf de afspraak inplannen.

Ik houd mijn hart vast als dit het service niveau is voor de komende jaren.

Ik heb ook de volledige menuboom doorlopen van hun telefoonnummer. Als je kiest voor de meest nijpende optie (ik ben buitengesloten van de auto bijv.) dan krijg je te horen dat je naar de website moet gaan via de link onderaan "deze pagina" en 1 of ander formulier moet invullen. Let op: dit krijg je telefonisch te horen! Welke menu optie zou er in resulteren dat ik iemand kan spreken bij deze vestiging?

[ Voor 21% gewijzigd door Goldme op 01-08-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
GrooV schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:34:
Ik heb op dit moment een Tesla in de shortlease om te kijken of het bevalt. Echter heeft de LM voor mij een berijdersaccount aangevraagd waar ik nog geen reactie opgehad heb.

Ik ging er vanuit dat ik geen gebruik kon maken van een SC maar dat kan dus wel?
Zou toch wel erg raar zijn dat je als Tesla rijder geen gebruik kunt maken van de Superchargers???
Moet toch een manier zijn, in elke situatie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Rambo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:36:
[...]

Zou toch wel erg raar zijn dat je als Tesla rijder geen gebruik kunt maken van de Superchargers???
Moet toch een manier zijn, in elke situatie ...
Volgens deze site https://insideevs.com/new...rything-you-need-to-know/ kan je een CC toevoegen via de auto.

Echter wordt deze dan aan het hoofd account toegevoegd, weet niet of ik daar blij van wordt. Ik zal er anders een heen rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Zijn er inmiddels weer voldoende laadkabels beschikbaar? Las een tijdje terug dat die steeds nageleverd werden...

[ Voor 199% gewijzigd door flo_ op 01-08-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Goldme schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:35:
Wat een zooitje is het toch bij dit bedrijf. Na een walgelijke aflevering (bij mij thuis) 4 weken geleden en de constatering dat de auto vol zat met schade een afspraak gemaakt bij Tesla Amsterdam om er naar te laten kijken. Krijg ik net een email dat mijn afspraak voor morgen geannuleerd is op mijn verzoek. Ik heb helemaal niets gedaan. De afspraak is ook ineens weg uit de app.

En je krijgt niemand telefonisch te pakken bij dit rotbedrijf dus dan maar emailen. Ik ga morgen gewoon op de afgesproken tijd langs.

Overigens hebben ze bij aflevering beloofd contact op te nemen over de schade. Is ook nooit gebeurd. Ik moest uiteindelijk zelf de afspraak inplannen.

Ik houd mijn hart vast als dit het service niveau is voor de komende jaren.

Ik heb ook de volledige menuboom doorlopen van hun telefoonnummer. Als je kiest voor de meest nijpende optie (ik ben buitengesloten van de auto bijv.) dan krijg je te horen dat je naar de website moet gaan via de link onderaan "deze pagina" en 1 of ander formulier moet invullen. Let op: dit krijg je telefonisch te horen! Welke menu optie zou er in resulteren dat ik iemand kan spreken bij deze vestiging?
Je zou eens een andere SeC locatie kunnen proberen, ik lees de laatste tijd erg veel slechte verhalen over die in Amsterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
GrooV schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:34:

waarom zou je dat niet kunnen?
De LM heeft toch gewoon hun bank (cc) account toegevoegd?
Jij krijgt een beperkt account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

GrooV schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:06:
Ja

Ik heb al meerdere keren geladen bij superchargers. De auto geeft dan ook een bedrag aan dat ik heb verbruikt. Waar deze rekening naar toe gaat is een tweede.
Ik heb berichten gelezen dat je tot een bepaald bedrag kan superchargen en dat het daarna stopt tot je een creditcard heb gekoppeld of tot je een servicebeurt hebt gehad (waar ze de kosten zullen berekenen).
De LM kon hierin geen goed antwoord geven, wat ze wel aangaven was dat ze afraadde om mijn eigen creditcard aan het account te koppelen en dat ik tot die tijd gewoon kon laden bij superchargers, en ze hadden nog niemand aan de lijn gehad die niet meer kon superchargen.

Ik zit dus een beetje in een niemandsland, geen idee wanneer er een moment komt dat de supercharger het niet meer doet.
Van Tesla heb ik overigens gehoord dat ik zelf geen gratis superchargerkilometers krijg ondanks dat ik 2 referrals heb gedaan (geleverde referrals). Je krijgt die kilometers pas als je een eigen auto hebt, en aangezien de auto niet mijn eigendom is krijg ik ze pas als ik zelf een auto koop......... 8)7
lighting_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:18:
[...]

waarom zou je dat niet kunnen?
De LM heeft toch gewoon hun bank (cc) account toegevoegd?
Jij krijgt een beperkt account
De LM heeft in mijn geval geen creditcard aan het account/ auto gekoppeld.

[ Voor 11% gewijzigd door J-P op 01-08-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Ik snap niks van “beperkte” accounts. Bij mijn LM “Alphabet” heb ik gewoon in account menu een mogelijkheid om een creditcard toe te voegen. Dat zal mijn eigen credit card worden en moet Supercharger kosten vervolgens gewoon declareren via de MTC app.

[ Voor 3% gewijzigd door wouter1971 op 01-08-2019 16:26 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
J-P schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:20:
[...]

Ja

Ik heb al meerdere keren geladen bij superchargers. De auto geeft dan ook een bedrag aan dat ik heb verbruikt. Waar deze rekening naar toe gaat is een tweede.
Ik heb berichten gelezen dat je tot een bepaald bedrag kan superchargen en dat het daarna stopt tot je een creditcard heb gekoppeld of tot je een servicebeurt hebt gehad (waar ze de kosten zullen berekenen).
De LM kon hierin geen goed antwoord geven, wat ze wel aangaven was dat ze afraadde om mijn eigen creditcard aan het account te koppelen en dat ik tot die tijd gewoon kon laden bij superchargers, en ze hadden nog niemand aan de lijn gehad die niet meer kon superchargen.

Ik zit dus een beetje in een niemandsland, geen idee wanneer er een moment komt dat de supercharger het niet meer doet.
Van Tesla heb ik overigens gehoord dat ik zelf geen gratis superchargerkilometers krijg ondanks dat ik 2 referrals heb gedaan (geleverde referrals). Je krijgt die kilometers pas als je een eigen auto hebt, en aangezien de auto niet mijn eigendom is krijg ik ze pas als ik zelf een auto koop......... 8)7

[...]

De LM heeft in mijn geval geen creditcard aan het account/ auto gekoppeld.
Mijn eerste vraag zou zijn waarom ze niet hun CC hebben gekoppeld.
Pagina: 1 ... 81 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic