anboni schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:14:
[...]
Bij de reviews van de app zie ik wel wat opmerkingen langskomen dat de auto continu wakker wordt gehouden, wat mogelijk het voordeel eigenlijk teniet zou doen. Hoe is jouw ervaring daarmee?
Tot nu toe heb ik daar geen problemen mee. Zijn ze niet in de war met Sentry? Hij blijft natuurlijk wel wakker tijdens het laden zelf, maar daar heb ik tot op heden verder geen last van. Krijg gewoon de updates, etc.
Ik gebruik overigens alleen Jedlix en wat "directe" API calls vanuit domoticz als ik thuis ben. Geen teslafi/stats app e.d. en Sentry staat op de oprit uit.
Je kan 'm inderdaad op 23u (+) zetten, maar dan laadt ie meteen op vol vermogen tot de ingestelde laadgrens is bereikt en stopt dan met laden. Bij mij op 11kw is ie dan om 1-2u klaar. Bij Jedlix geef je naast de starttijd ook een vertrektijd op, waarop de laadgrens bereikt moet zijn, bij mij meestal 7u (tevens einde daltarief doordeweeks).
Het verschil in tijd geeft de netbeheerders de mogelijkheid het laadmoment van de auto('s) te besturen binnen dit venster, zodat zo o.a. de inzet van groene bronnen maximaliseren c.q. minder stabilisatie van peaker-plants hoeven in te kopen. Daar krijg je dan, los van wat je aan piek of daltarief betaald voor je stroom een aparte vergoeding voor. De ene nacht is het niks, de andere nacht een paar cent en soms wel ruim een euro per dag. Een ander voordeel, zeker in de winterperiode, is dat ie dan meestal net voor vertrek het laatste stukje bijlaadt. Dan is gelijk je accu op temperatuur als je wegrijdt, e.g. je ziet dan niet of minder lang de streepjes bij het regenereren.
All-electric.