"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Als die nou allebei ‘gewoon’ gebankt hadden tegen Sparta...OPSLAGHOND schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:36:
Ik denk dat Schone en Ziyech op dit moment de meest bekritiseerde Ajacieden zijn.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Negatief en zo?Ramzzz schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:44:
[...]
Als die nou allebei ‘gewoon’ gebankt hadden tegen Sparta...
Nee, conform de wensen van Ajacieden.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het is inderdaad heel simpel uit te leggen, je doet allerlei aannames over mijn gedachtegang en denkt meteen het ergste. Hoezo positief en zo?Ramzzz schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:02:
[ot]Het is heel eenvoudig uit te leggen hoor, het valt mij op, dat een bepaalde goegemeente het heel fijn vindt wanneer Lozano (weer) een schorsing mag hebben voor vrijwel - en dit geval helemaal - niets. En al helemaal wanneer hij blijkbaar nog iets voorwaardelijks open heeft staan.
Simpel uit de tent gelokt door een zuigende verdediger, en simpel geïncasseerd. Scheids heeft het niet gezien, dus de KNVB mag weer aan de bak.
Laatste strohalm wellicht voor de wedstrijd van 15 april? Geen idee.
Mijns inziens, wil je dan wel echt héél graag iemand van het veld weren.
Ik zie aantrekkelijk spelende spelers liever wél spelen. Positief en zo.
Vandaar, mijn opmerking over selectieve verontwaardiging.
Laat ik maar even vertellen wat er echt gebeurd is. Ik lees ineens op verschillende nieuwssites dat Van Boekel aangeeft het niet gezien te hebben, waardoor de weg vrij is voor eventuele vervolging. Op dat moment heb ik nog geen enkele wedstrijd gezien (nog steeds niet trouwens). Dan ga ik GoT op tijdens het kleien en lees dat iemand aangeeft dat de media er nog niet op duikt, waarop ik aangeef dat 'het nu begint'. Vervolgens vraag ik mij openlijk af of hij niet nog een voorwaardelijke wedstrijd had, want ik herinner mij vaag zoiets. Dat was het, de rest heb je er zelf bij verzonnen.
Daarom wil ik je nu hier openlijk vragen te stoppen met het zoeken naar dergelijke constructies waar zij niet bestaan. Het is immens sfeerverpestend en voegt helemaal niets toe aan de discussies. Ik heb geen zin om op m'n tenen te moeten gaan lopen omdat men elke post als anti 'iets' probeert uit te leggen.
Ondanks dat het niets te maken heeft met mijn opmerking wil ik hem best opzoeken en aangeven wat ik er van vind. Dan zal ik die van Lozano ook meteen opzoeken want ik ben wel benieuwd waar men zich nu weer druk om maakt.Ik ben oprecht benieuwd naar zijn mening over die elleboogstoot. En of iets dat de scheids kennelijk gemist heeft dan ook KNVB-vergrootglaswaardig is...
Of iets wat de scheidsrechter gemist heeft KNVB-vergrootglaswaardig is kan ik je nu al vertellen. Als hij een serieuze overtreding gemist heeft wel degelijk. Dat is overigens wel iets wat de KNVB zelf moet beoordelen, niet de media of een stel nerds op een forum.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gelukkig hebben we jouw om ons op het rechte pad te houden.Gonadan schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:16:
[...]
Ondanks dat het niets te maken heeft met mijn opmerking wil ik hem best opzoeken en aangeven wat ik er van vind. Dan zal ik die van Lozano ook meteen opzoeken want ik ben wel benieuwd waar men zich nu weer druk om maakt.
Of iets wat de scheidsrechter gemist heeft KNVB-vergrootglaswaardig is kan ik je nu al vertellen. Als hij een serieuze overtreding gemist heeft wel degelijk. Dat is overigens wel iets wat de KNVB zelf moet beoordelen, niet de media of een stel nerds op een forum.
Kunnen we deze thread ook meteen sluiten.
Wat ik bedoel is dat de KNVB zelf moet bepalen waar ze wel of niet op inzoomen, dat zou niet afhankelijk mogen zijn van externe invloeden.Deadsy schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:48:
Gelukkig hebben we jouw om ons op het rechte pad te houden.
Kunnen we deze thread ook meteen sluiten.
Wij kunnen hier uiteraard prima een mening vormen en daar pagina's over vol muiten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben het hier volledig mee eens, maar ik meen toch af en toe dat de wens wel heel erg de vader van de gedachte loopt te zijn, zeker nog zonder één frame aan video te hebben gezien.Gonadan schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:50:
[...]
Wat ik bedoel is dat de KNVB zelf moet bepalen waar ze wel of niet op inzoomen, dat zou niet afhankelijk mogen zijn van externe invloeden.
Wij kunnen hier uiteraard prima een mening vormen en daar pagina's over vol muiten.
Verder vind ik jouw bijdragen hier meestal de moeite waard, dus ga daar vooral mee door.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik denk dat wij nog lang niet alles weten van wat Younes geflikt heeft...carpebios schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:23:
Wat younes geflikt heeft weten we, maar wat weet hij wat wij niet weten wat zijn bijzondere gedrag verklaart?
Aan het eind van de eerste seizoenshelft miste Amin Younes acht Eredivisie wedstrijden wegens een knieblessure. De Telegraaf meldt dat Ajax de aanvaller verdacht van het stelselmatig simuleren van die blessure. Younes trainde de hele week mee met de selectie, maar meldde zich vervolgens op vrijdag geblesseerd af bij toenmalig trainer Marcel Keizer. De reden hiervoor zou zijn dat de Duitser een bepaling in zijn contract had staan dat deze automatisch met een jaar verlengd zou worden bij een bepaald aantal duels.
Dat zal ook echt wel eens het geval zijn vermoed ik. Het lijkt mij echter wijs om als vaste kliek posters in ieder geval niet van het slechtste uit te gaan en gewoon het goede voorbeeld geven. Anders is het wellicht handig om te achterhalen wat de vader van je eigen gedachte is.Ramzzz schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:10:
Ik ben het hier volledig mee eens, maar ik meen toch af en toe dat de wens wel heel erg de vader van de gedachte loopt te zijn, zeker nog zonder één frame aan video te hebben gezien.
Fijn dat het mag, dat scheelt weer een doktersteam.Verder vind ik jouw bijdragen hier meestal de moeite waard, dus ga daar vooral mee door.
De incidenten heb ik onderhand bekeken en kunnen oordelen. Die van Neres was wel goed verstopt op het web moet ik zeggen, die van Lozano vond ik zeer gemakkelijk.
Eerst die van Lozano, wat inderdaad een slaande beweging is. Wil je daar echter voor gaan straffen dan zou ik opteren om dat te doen door dat verwijfde airbitchslappen gewoon op alle stadionschermen te laten zien volgende week. Dit is geen overtreding, dit is gewoon kolderiek.
Wat het wel laat zien is dat hij een serieus probleem heeft. Dit gaat namelijk als een lopend vuurtje rond en elke verdediger zal hem gaan porren en zuigen want die handjes wapperen toch wel. Grote kans dat Cocu daar nog wel wat mee wil doen.
Dan die van Neres, die vind ik erger. Het is geen slaan, maar wel afhouden met de elleboog. Ik weet niet wat letterlijk in de reglementen staat, dus weet ook niet of dit echt mag. Het zou hem echter sieren als hij dat gewoon met een hand doet in plaats van meteen die elleboog klaar te hangen.
Beide incidenten vind ik persoonlijk te licht om een vergrootglas op te gaan leggen. Het verschil is wel dat Neres bewust met succes zijn elleboog gebruikt, terwijl Lozano hooguit voor lul staat met z'n gewapper. In die zin vind ik de actie van Neres erger dus als er gestraft moet worden dan hij. De actie van Lozano vind ik dommer, dus als een coach moet ingrijpen dan Cocu.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat hij niet raakt is bijzaak, beide verdienen gewoon een schorsing.
Is toch een vergelijkbaar argument als van Vitesse dan? Vond het zelf ook meer afduwen/schrap zetten met de onderarm (incl. elleboog)...Gonadan schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:58:
[...]Dan die van Neres, die vind ik erger. Het is geen slaan, maar wel afhouden met de elleboog. Ik weet niet wat letterlijk in de reglementen staat, dus weet ook niet of dit echt mag. Het zou hem echter sieren als hij dat gewoon met een hand doet in plaats van meteen die elleboog klaar te hangen.
edit: Vitesse pleitte iig niet voor vrijspraak zo te zien; sowieso een hele andere spelsituatie verder natuurlijk ...
[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 02-04-2018 22:43 ]
Welke actie van Vitesse doel je op? Heb je beeld?apis29 schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:25:
[...]
Is toch een vergelijkbaar argument als van Vitesse dan? Vond het zelf ook meer afduwen/schrap zetten met de onderarm (incl. elleboog)...
edit: Vitesse pleitte iig niet voor vrijspraak zo te zien; sowieso een hele andere spelsituatie verder natuurlijk ...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Doelde op dat van MatavzGonadan schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:52:
[...]
Welke actie van Vitesse doel je op? Heb je beeld?
Oh die. Van wat ik mij herinner zat daar wel iets meer beweging in.apis29 schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:07:
Doelde op dat van Matavz. Ze beargumenteerden dat hij niet z'n elleboog gebruikte maar hem/ de arm van Dumfries wegduwde met z'n onderarm
(en strikt gesproken bleek het vlgns mij ook nog idd eerder z'n onderarm te zijn geweest)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inderdaad. Bacuna voorop. En wel weer de overwinning weggeven natuurlijk.Leon Zwiers schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:40:
Groningen is kampioen 100% kansen missen zeg.
Het verschil tussen winnen en verliezen bij Groningen is minimaal maar aangezien er weinig wordt afgemaakt en Groningen bang wordt als een tegenstander wat aanvallende intenties toont, zitten ze net vaak aan de verkeerde kant van de uitslag.
En Veltman... I rest my case... Iedereen heeft het voor de zoveelste keer kunnen zien...
Tja.... Zucht... . PL=Poolse League neem ik aan...Deadsy schreef op maandag 2 april 2018 @ 00:15:
[...]
Is eigenlijk wel jammer.
Er zit echt wel potentie etc in Veltman, maar hij maakt regelmatig zijn foutje en gaat te ver.
Denk dat het daarmee wel een speler is voor de PL.
Over Ajax, die speelden echt dramatisch de eerste helft. Beetje geschrokken eigenlijk
[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 03-04-2018 07:09 ]
Raak of niet raak is weldegelijk van belang. Als hij hem wel had geraakt zou de schorsing hoger uitvallen.Deadsy schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:16:
Voor de actie van Lozano gaat zijn recente schorsing meetellen.
Dat hij niet raakt is bijzaak, beide verdienen gewoon een schorsing.
Wat mij vooral opvalt is dat er veel PSV'ers zijn die het goedpraten of wegwuiven onder het mom van 'Ja, maar kijk eens bij Ajax..'. Ik zie weinig PSV'ers die ondertussen een beetje klaar zijn met Lozano zijn gedrag.
Ik vind Lozano een geweldige voetballer, maar als je zo vaak op een domme manier rood pakt vraag ik mijzelf af of zo'n jongen wel geschikt is voor topvoetbal. Benieuwd of iemand eens wat verstand in dat koppie weet te krijgen.
Er komt zeker een belangrijke wedstrijd tegen Ajax aan dat dit ineens groot in de media is?
Overigens vind ik de actie van Neres ook wel meevallen, ik schat dat in als onhandig en niet als opzet.
[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 03-04-2018 09:24 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nee, die jongen heeft een historie met slaande bewegingen en ligt daarom onder een vergrootglas.ph4ge schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:20:
Er komt zeker een belangrijke wedstrijd tegen Ajax aan dat dit ineens groot in de media is?![]()
Niet alles is een media conspiracy.
Zit natuurlijk wel iets in. Niet om het gedrag van de PSV' ers goed te praten maar alles ligt onder een vergrootglas en dan valt het op dat er bij Ajax nooit op basis van video beelden nog een zaak begonnen wordt (tenminste, ik kan het me niet herinneren, terwijl ik wel heel wat ellebogen van Veltman en Huntelaar kan herinneren en natrappen van Schone en Ziyech - zaken die normaal zeker een staartje zouden krijgen)JST94 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:10:
[...]
Raak of niet raak is weldegelijk van belang. Als hij hem wel had geraakt zou de schorsing hoger uitvallen.![]()
Wat mij vooral opvalt is dat er veel PSV'ers zijn die het goedpraten of wegwuiven onder het mom van 'Ja, maar kijk eens bij Ajax..'. Ik zie weinig PSV'ers die ondertussen een beetje klaar zijn met Lozano zijn gedrag.
Ik vind Lozano een geweldige voetballer, maar als je zo vaak op een domme manier rood pakt vraag ik mijzelf af of zo'n jongen wel geschikt is voor topvoetbal. Benieuwd of iemand eens wat verstand in dat koppie weet te krijgen.
En nee, ik ben er geen voorstander van om iedere scheet een vervolg te geven, en ik probeer ook echt neutraal ernaar te kijken. Maar het begint mij op te vallen, hoe ik mijn sentimenten voor en tegen bepaalde clubs ook probeer te onderdrukken.
alles kan off-topic
Float like a butterfly, sting like a bee.
Hoezo belangrijk?ph4ge schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:20:
Ik vind die actie van Lozano echt helemaal niks, ik zou het echt belachelijk vinden als hij hier om geschorst wordt. Als je iemand echt wil slaan sla je niet meters mis. Ik zie het meer als een soort wegwerpgebaar.
Er komt zeker een belangrijke wedstrijd tegen Ajax aan dat dit ineens groot in de media is?![]()
Overigens vind ik de actie van Neres ook wel meevallen, ik schat dat in als onhandig en niet als opzet.
7 punten voorsprong toch en Ajax wint niet zovaak in Eindhoven. Ik zou zeggen wedstrijdje om des Keizers baard.
Volgend seizoen videoref!Martinusz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:52:
Er was toch een tv programma met de elleboog van de week, dat kunnen we hier ook wel beginnen zeg. Iedere week is het tegenwoordig 6 pagina's over wel/niet elleboog, wel/niet schorsen etc. Ik zou haast zeggen maak een elleboog-topic
Que?Typhone schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:52:
[...]
Hoezo belangrijk?
7 punten voorsprong toch en Ajax wint niet zovaak in Eindhoven. Ik zou zeggen wedstrijdje om des Keizers baard.
PSV Ajax:
Gespeeld: 62x
Winst PSV: 32x
Gelijk: 9x
Winst Ajax: 21x
EDIT: Moet ik wel het goede rijtje kopieren

Gespeeld: 61x
Winst PSV: 30x
Gelijk: 15x
Winst Ajax: 16x[/s]
Ik zou dat geen appeltje eitje noemen voor PSV
Vanaf 2010:
2009-2010 Eredivisie 16-08-2009 PSV-Ajax 4-3 (1-2)
2010-2011 Eredivisie 27-02-2011 PSV-Ajax 0-0 (0-0)
2011-2012 Eredivisie 18-09-2011 PSV-Ajax 2-2 (1-1)
2012-2013 Eredivisie 14-04-2013 PSV-Ajax 2-3 (1-1)
2013-2014 Eredivisie 22-09-2013 PSV-Ajax 4-0 (0-0)
2014-2015 Eredivisie 01-03-2015 PSV-Ajax 1-3 (0-1)
2015-2016 Eredivisie 20-03-2016 PSV-Ajax 0-2 (0-1)
2016-2017 Eredivisie 23-04-2017 PSV-Ajax 1-0 (1-0)
[ Voor 43% gewijzigd door Martinusz op 03-04-2018 09:59 ]
Mja de brallers uit Eindhoven heb ik ultraweinig respect voor. Ajacieden zijn altijd arrogant maar in Eindhoven zijn ze nog voor d'n duvel benauwd als ze 15 punten voorstaan met 6 wedstrijden te spelen. En die ene keer dát ze arrogant waren kregen ze het deksel ook heerlijk op hun neus dus het zit daar in de genen. Enige wat daar overigens echt vervelend aan is zijn al die rotclubs die altijd volle bak spelen als Ajax langskomt en als kinderen geslacht worden als PSV op bezoek komt. Utrecht, Vitesse om maar eens wat te noemen.Martinusz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:54:
[...]
Que?
PSV Ajax:
Gespeeld: 62x
Winst PSV: 32x
Gelijk: 9x
Winst Ajax: 21x
EDIT: Moet ik wel het goede rijtje kopieren![]()
![]()
Gespeeld: 61x
Winst PSV: 30x
Gelijk: 15x
Winst Ajax: 16x[/s]
Ik zou dat geen appeltje eitje noemen voor PSVmaar goed, dan nog steeds 4 punten mocht het zo zijn!
Vanaf 2010:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 03-04-2018 10:05 ]
En dan zouden de calimero's buiten de randstand zitten. Ze zetten zich net zo goed in tegen PSV. Maar Utrecht bijvoorbeeld kreeg in beide wedstrijden de deksel op hun neus door te weinig te scoren. Tegen Willem II en NAC zijn het toch echt derby's. Eigenlijk krijg je altijd maar te horen dat de tegenstander beter is dan PSV dit seizoen.Typhone schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:02:
[...]
Mja de brallers uit Eindhoven heb ik ultraweinig respect voor. Ajacieden zijn altijd arrogant maar in Eindhoven zijn ze nog voor d'n duvel benauwd als ze 15 punten voorstaan met 6 wedstrijden te spelen. En die ene keer dát ze arrogant waren kregen ze het deksel ook heerlijk op hun neus dus het zit daar in de genen. Enige wat daar overigens echt vervelend aan is zijn al die rotclubs die altijd volle bak spelen als Ajax langskomt en als kinderen geslacht worden als PSV op bezoek komt. Utrecht, Vitesse om maar eens wat te noemen.
Als PSV het moeilijk heeft ligt het aan PSV. Als Ajax het moeilijk heeft ligt het aan de tegenstander die van het allermachtige Ajax wil winnen en teveel z'n best doet. Wij tegen zij. Randstad tegen provincie en van die onzin
Groningen had zondag ook niet hun best moeten doen. Foei Groningen. Dat deze ze tegen PSV ook niet. Ow wacht...
Of mis ik nu de /s in je reactie?
Mochten ze tegen Ajax verliezen (wat ik absoluut niet zie gebeuren wanneer je naar het huidige spel van Ajax kijkt) dan blijven nog 4 punten voor mits Ajax weet te winnen van Heracles. Dan rest voor PSV nog wedstrijden tegen Roda, ADO en Groningen. Dan zouden ze 4 van de 9 resterende punten moeten laten liggen. Kijkende hoe PSV de laatste 6 wedstrijden heeft gewonnen; 19 doelpunten voor, slechts 2 tegen en telkens winnen met minimaal 2 doelpunten verschil, dan zie ik het gewoon nooit gebeuren dat ze dit laten liggen.
Uiteraard wordt het een ander verhaal wanneer ze en AZ uit en Ajax thuis verliezen. Dan gaan er andere factoren mee werken en is het verschil slechts 1 punt en een minder doelsaldo. Dan is alles weer mogelijk, al zie ik Ajax in de huidige vorm niet de resterende wedstrijden allemaal winnen.
Kortom, wint PSV aankomend weekend van AZ dan is de buit voor PSV gewoon binnen en worden ze in mijn ogen de terechte kampioen. Al dat geneuzel over ‘lelijke wedstrijden’ is ook gewoon bullshit. Ze wonnen ze, ondanks wellicht slecht spelen. Dat deed Ajax afgelopen weekend ook en daarnaast verloren ze meerdere slechte wedstrijden. Als of de wedstrijden van Ajax, AZ en Feyenoord stuk voor stuk pareltjes waren.... not, ook vaak niet om aan te gluren. Op basis van het spel zou wellicht alleen AZ aanspraak mogen maken maar die laten het traditioneel afweten in grote wedstrijden en zijn in mijn ogen om die reden al niet kampioenswaardig.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ze mogen allemaal hun best doen. En dat doen ze ook. Maar ga nu niet zeggen dat Vitesse of Utrecht ooit fatsoenlijk spelen tegen PSV. Volgens mij van de laatste 5x dat PSV daar speelde 30 goals in Utrecht. In september jongstleden nog 7. Vitesse hetzelfde verhaal.Fleximex schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:17:
[...]
En dan zouden de calimero's buiten de randstand zitten. Ze zetten zich net zo goed in tegen PSV. Maar Utrecht bijvoorbeeld kreeg in beide wedstrijden de deksel op hun neus door te weinig te scoren. Tegen Willem II en NAC zijn het toch echt derby's. Eigenlijk krijg je altijd maar te horen dat de tegenstander beter is dan PSV dit seizoen.
Als PSV het moeilijk heeft ligt het aan PSV. Als Ajax het moeilijk heeft ligt het aan de tegenstander die van het allermachtige Ajax wil winnen en teveel z'n best doet. Wij tegen zij. Randstad tegen provincie en van die onzin
Groningen had zondag ook niet hun best moeten doen. Foei Groningen. Dat deze ze tegen PSV ook niet. Ow wacht...
Of mis ik nu de /s in je reactie?
Die kleine clubs klappen er ook altijd vol op maar houden dat vaak niet lang vol. Ik herinner met nog een Ajax - Sparta (doelpogingen 64-2) die in 0-0 eindigde. Dat ligt niet aan Sparta, dat ligt aan Ajax. Ik herinner me nog een 0-4 (4x van Bommel) in 2005 toen PSV vol lef naar Amsterdam kwam. Daar zit de essentie hem niet. Ik heb nog niemand horen zeggen (fijn als je in Eindhoven werkt) dat PSV het kampioenschap gewoon veilig gaat stellen tegen Ajax. Allemaal zenuwpezen over AZ a.s. zaterdag.
Voorbeeld hoe dat werkt: 15 mei 2011 -> FC Twente kòn die dag niet winnen in Amsterdam. Al kwam die wedstrijd nog 100x dan gingen ze hem 100x niet winnen. Het zou toch hulde zijn als PSV datzelfde eens uitstraalt en het kampioenschap over 2 weken gewoon beslist op eenzelfde manier. Maakt het voor Ajacieden niet fijn maar gewoon eens uitkomen voor de status die je hebt is toch niet zo verkeerd.
Toegegeven PSV is terecht kampioen. Ajax hobbelt het hele seizoen al achter de feiten aan en op het moment dat er in de competitie gas gegeven leek te worden werd de resetknop ingedrukt en vloog Keizer eruit.
Hopelijk doen 'we' volgend seizoen in Europa allemaal weer eens wat mee... zo vroeg allemaal eruit is erg kansloos.
Ik zou het wel iets voor het Ajax van dit seizoen vinden om, als ze in Eindhoven winnen, de wedstrijd daarna meteen punten te verspelen. Ten Hag zei toch ook voor Ado thuis dat als ze alles winnen ze kampioen zouden worden. En hoppa gelijkspel (al was die wedstrijd natuurlijk ook pech).
Maar zoals eigenlijk al jaren heeft Ajax geen plan B. Ajax heeft alleen een plan A. En als dat goed loopt kan je de Europa League finale halen. PSV heeft echter Plan A, Plan B, Plan C en Plan D. Respectievelijk:
- het aankijken van de wedstrijd en snel er uit komen
- lange ballen op Luuk en vanuit daar de spelvoortzetting (tegen NAC ook gewoon)
- indirecte vrije trappen en corners
- en tegen Feyenoord uit bleek er nog een Plan D door gewoon vol druk te zetten
- ook nog een plan E met Luckassen door gewoon kut te spelen maar daar praten we maar niet over
Dat geeft mij als PSV supporter toch zekerheid. Als Ajax niet draait dan is het ook meteen klaar...
...behalve zondag dan
[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 03-04-2018 10:39 ]
Nee het is des Ajax om eerst op gelijke hoogte te komen qua punten en dan op de laatste dag maakt PSV ineens het doelsaldo verschil goed door een enorme overwinning (iets met VitesseFleximex schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:34:
Ik heb zelfs het idee dat als PSV tegen AZ en Ajax verliest ze nog kampioen worden. Ik bedoel de 5-0 uit tegen Willem II, of de 3-0 uit tegen Ajax (met daarna 3-3 uit in Groningen) bewijst dat PSV niet snel van slag raakt. Want ze winnen daarna gewoon en af en toe ook heel overtuigend. Ajax verliest soms onbegrijpelijk (ofja ze spelen slecht, maar waarom dan?) punten.
Ik zou het wel iets voor het Ajax van dit seizoen vinden om, als ze in Eindhoven winnen, de wedstrijd daarna meteen punten te verspelen. Ten Hag zei toch ook voor Ado thuis dat als ze alles winnen ze kampioen zouden worden. En hoppa gelijkspel (al was die wedstrijd natuurlijk ook pech).
Maar zoals eigenlijk al jaren heeft Ajax geen plan B. Ajax heeft alleen een plan A. En als dat goed loopt kan je de Europa League finale halen. PSV heeft echter Plan A, Plan B, Plan C en Plan D. Respectievelijk:
- lange ballen op Luuk en vanuit daar de spelvoortzetting (tegen NAC ook gewoon)
- ook nog een plan E met Luckassen door gewoon kut te spelen maar daar praten we maar niet over
Dat geeft mij als PSV supporter toch zekerheid. Als Ajax niet draait dan is het ook meteen klaar...
...behalve zondag dan
Daar ga ik als PSV supporter toch niet op gokken. Doe maar gewoon over 2 weken kampioen zijnMartinusz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:43:
[...]
Nee het is des Ajax om eerst op gelijke hoogte te komen qua punten en dan op de laatste dag maakt PSV ineens het doelsaldo verschil goed door een enorme overwinning (iets met Vitesse![]()
) en verkloot Ajax het door maar 1x te scoren of iets dergelijks

Ik zou mij niet zo zorgen makenFleximex schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:46:
[...]
Daar ga ik als PSV supporter toch niet op gokken. Doe maar gewoon over 2 weken kampioen zijn
Mag ik hier even heel hard om lachen?Fleximex schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:34:
PSV heeft echter Plan A, Plan B, Plan C en Plan D. Respectievelijk:
Cocu die naast een plan A ook nog een plan B, C en zelfs een plan D heeft?
Het enige wat Cocu magistraal goed gedaan heeft op tactisch gebied is dat hij gekozen heeft voor een tactiek die volledig is afgestemd op de beperkte middelen die PSV heeft. Niks meer, niks minder. Dat heeft stabiliteit gebracht waardoor ze een hoop punten hebben binnengesleept (ja, bewuste woordkeuze).
Maar ga nou niet doen als of Cocu een groot tacticus is die deze selectie meerdere speelstijlen of tactieken kan laten spelen. Plan A is wat zij gewoon spelen, kleurloos, behouden en naar het kunnen van de spelers. Wat jij plan B noemt is gewoon de onmacht van PSV en was tot dit seizoen hun plan A; alle ballen hoog voor de pot en hopen dat Luuk de Jong z’n hoofd er tegen kon zetten. En daar grijpen ze (vaak) op terug als het voetballend niet lukt. Het huidige plan A is vanwege de komst van Lozano, waardoor ze geduldiger kunnen spelen en kunnen wachten op een bevlieging van Lozano. (Sterker nog, ik durf zelfs te beweren dat Cocu de kerst niet had gehaald als Lozano niet was aangetrokken).
En als je vrije trappen en dode spelmomenten als tactiek gaat beschouwen dan twijfel ik erg hard aan jouw voetbalkennis. Dat is gewoon een onderdeel van het spel.
Overigens zie je ook direct waarom die zogenaamde plan B en C internationaal niet werkt. Luuk de Jong heeft in eredivisie minimale weerstand van verdedigers, maar bij verdedigers met meer talent dan een lantaarnpaal komt hij in het spel ook niet meer voor. Vrij eenvoudig te neutraliseren en dan zie je hem weer mekkeren en zijn huilgezichtje opzetten.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben de eerste die zegt dat PSV op basis van stabiliteit de terechte kampioen wordt dit jaar. Dat mensen roepen dat het niet fraai en te behouden is kan ik op zich inkomen maar aan het eind koop je daar niks voor en is iedereen het vergeten, ze zijn immers kampioen. En natuurlijk is er een dosis geluk bij komen kijken, maar dat heeft bijna elke kampioen in het verleden gehad. Zonder geluk word je geen kampioen.
Maar nogmaals, Cocu is niet een trainer die deze beperkte spelersgroep 4 verschillende tactieken kan laten spelen, echt niet. Het is plan A en als die niet lukt dan gaan alle ballen hoog op Luuk. Maar dat is geen plan B maar onmacht.
[ Voor 4% gewijzigd door Han op 03-04-2018 12:22 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Plan C bij Ajax: Siem de Jong inbrengen

Plan D bij Ajax: Onana hoge ballen laten spelen op Neres/Kluivert
Gewenst plan E bij Ajax: Ten Hag aan FC Twente doneren als ze gedegradeerd zijn en alsnog Bosz terughalen.
Het is 3 april inmiddels hoor geen 1 aprilFleximex schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:34:
...behalve zondag dan
Grappig dat je dat zegt want ik krijg uit Eidnhoven juist precies hetzelfde (maar dan andersom) te horen. Ajax heeft het altijd te makkelijk en het lijkt dat clubs zich bij voorbaat neerleggen op een nederlaag maar tegen PSV opeens volle bak kunnen gaan.Typhone schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:02:
[...]
Enige wat daar overigens echt vervelend aan is zijn al die rotclubs die altijd volle bak spelen als Ajax langskomt en als kinderen geslacht worden als PSV op bezoek komt. Utrecht, Vitesse om maar eens wat te noemen.

PS dit hoor ik ook in de Kuip hoor, feit is gewoon dat de clubs tegen de top3 altijd volle bak geen en niet alleen tegen ajax hoor
Dat heeft Ajax toch niet. Daar zal de verdediger dan altijd de bal breed of terugspelen. Net zo lang breien tot dat het lukt.
Zo wat alle eredivisie ploegen hebben toch het positiespel en zo lang rondspelen totdat er een kans gecreëerd wordt (maar wel met grote voorzichtigheid want balverlies is een nono). Als dat niet werkt is het gewoon klaar met het team. PSV kan leunen op Luuk de Jong als aanspeelpunt. Op snelle flankspelers en diepgaande middenvelder voor de counter. Op een kopsterke selectie bij voorzetten, corners en indirecte vrije trappen. Er wordt altijd wel wat geforceerd.
En tegen Feyenoord, en in andere wedstrijden met fases, zet het ook veel druk naar voren.
Je hoeft niet meteen zo fel te zijn
Vrije trappen en andere dode spelmomenten zijn gewoon te trainen. Er zit een tactiek achter. PSV heeft al vaak gescoord daaruit. Ook door variaties in die momenten. Of denk jij dat ze die bal maar lukraak voor het doel vuren. PSV heeft dit seizoen volgens mij nog niet vaak uit een directe vrije trap gescoord. Het is een tactiek om de bal voor te slingeren en weten waar je goed en minder goed in bent.
Ik neem aan dat Cocu daar toch een hand in heeft. Cocu komt ook het het PSV team dat toen de halve finale CL haalde en meerdere keren kampioen werd. Mede door dode spelmomenten. Ik denk dat hij echt wel een idee heeft van hoe en wat.
Ik denk dat je Cocu juist tekort doet. Je kan bij elk team wel zeggen dat als een bepaalde speler er niet was dan...
Je kunt er dus gewoon mee weg komen, ook als je het herhaaldelijk doet.
Past perfect bij de incompetentie van de KNVB.dutchgio schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:26:
Neres én Lozano beiden vrijuit, 'niet zwaar genoeg' aldus de KNVB.
Bij beide is het geen natuurlijke beweging, maar volgens de KNVB is er niets gebeurd.
Slechte scheidsrechters en dat wat er boven staat is net zo slecht.
edit:
Er komt wel een onderzoek naar deze actie van Chabot.
https://www.foxsports.nl/...reding-chabot-onderzoeken
[ Voor 14% gewijzigd door Deadsy op 03-04-2018 16:50 ]
Dat was ook een flinke ja. Het zou wel extreem kut voor Sparta zijn, maar ja, de overtreding is ook dusdanig dat iemand er potentieel invalide van blijft...Deadsy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:42:
[...]
Past perfect bij de incompetentie van de KNVB.
Bij beide is het geen natuurlijke beweging, maar volgens de KNVB is er niets gebeurd.
Slechte scheidsrechters en dat wat er boven staat is net zo slecht.
edit:
Er komt wel een onderzoek naar deze actie van Chabot.
https://www.foxsports.nl/...reding-chabot-onderzoeken
Klopt. Is ook een van de redenen dat ik het zo raar vind dat ze Neres en Lozano er mee weg laten komen.Ramzzz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:15:
[...]
Dat was ook een flinke ja. Het zou wel extreem kut voor Sparta zijn, maar ja, de overtreding is ook dusdanig dat iemand er potentieel invalide van blijft...
Die twee acties hadden ook schade kunnen opleveren.
Ja was inderdaad kantje boord met Lozano, als ie een paar meter dichter bij had gestaan had hij die verdediger misschien wel een halve bitchslap gegeven. Heb de elleboog van Neres niet gezien, maar ik heb zo mijn twijfels bij de objectiviteit hier.Deadsy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:31:
[...]
Klopt. Is ook een van de redenen dat ik het zo raar vind dat ze Neres en Lozano er mee weg laten komen.
Die twee acties hadden ook schade kunnen opleveren.
Paar meter? En dan heb jij het over objectiviteit.Snowdog schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:38:
[...]
Ja was inderdaad kantje boord met Lozano, als ie een paar meter dichter bij had gestaan had hij die verdediger misschien wel een halve bitchslap gegeven. Heb de elleboog van Neres niet gezien, maar ik heb zo mijn twijfels bij de objectiviteit hier.
Het is dat de speler van NAC net naar voren buigt om mee te lopen met het spel anders was er gewoon contact geweest. En nee, het was geen zware klap geweest, maar je kunt ook gewoon een vinger/nagel in je oog krijgen en dat kan vies gaan.
En de actie van Neres was gewoon volledig contact. Het is dat de speler van Groningen afremt om aan de bal te komen anders was het denk ik wel een flinke tik geweest.
Beide acties zijn goed afgelopen, maar dit was niet te danken aan Neres of Lozano maar aan toeval.
Het toeval dat de ontvanger van de klap net toevallig een beweging maakt waarmee hij het ontwijkt.
Ach, dat hele voorval met Lozano was gewoon helemaal niks. Ik snap echt niet waarom sommige mensen daar zoiets groots van willen maken, maar het zal wel bij de huidige tijd horen. We maken gewoon van alle kleine dingetjes een groot probleem en de media doet er lekker aan mee, want controverse verkoopt altijd goed. Het doet me denken aan een soort van SJW-syndroom in het voetbal.Deadsy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:48:
[...]
Paar meter? En dan heb jij het over objectiviteit.
Het is dat de speler van NAC net naar voren buigt om mee te lopen met het spel anders was er gewoon contact geweest. En nee, het was geen zware klap geweest, maar je kunt ook gewoon een vinger/nagel in je oog krijgen en dat kan vies gaan.
En de actie van Neres was gewoon volledig contact. Het is dat de speler van Groningen afremt om aan de bal te komen anders was het denk ik wel een flinke tik geweest.
Beide acties zijn goed afgelopen, maar dit was niet te danken aan Neres of Lozano maar aan toeval.
Het toeval dat de ontvanger van de klap net toevallig een beweging maakt waarmee hij het ontwijkt.
Waarmee alle schijn weer bevestigd is. Dat Lozano ermee wegkomt kan ik begrijpen, dat Neres ermee wegkomt is niet meer neutraal te verdedigen. Dat was gewoon een elleboogstoot en vele anderen hebben voor veel minder een schorsing gekregen, dat hier niet eens een onderzoek komt kan alleen nog maar met de naam van zijn werkgever te maken hebben.dutchgio schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:26:
Neres én Lozano beiden vrijuit, 'niet zwaar genoeg' aldus de KNVB.
alles kan off-topic

Zeiss Distagon 21 f/2.8
We zijn al 30 minuten bezig, zie nu opeens dat Benzema ook meedoet ...Vlassie1980 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:57:
Inmiddels heeft Real alweer haar uitdoelpuntje te pakken
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
De scheids drukt ook weer ouderwets zijn stempel...Vlassie1980 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:57:
Inmiddels heeft Real alweer haar uitdoelpuntje te pakken
Real, tackle op de man: niets.
Juve tackle op de bal: geel.
Bal op de arm in/rand 16 Real: niets.
Valpartij Juve: geel voor schwalbe.
Lekker wat ellebogen/zwaaiende armen over en weer, trouwens.
Vermakelijke wedstrijd, maar die Cakir...

Ongelooflijk. Mooier kunnen ze bijna niet. Perfecte omhaal van Ronaldo.
[ Voor 74% gewijzigd door Hupske op 03-04-2018 22:07 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Betere vraag is of Real Madrid vanavond nog de return overbodig gaat maken.Fleximex schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:08:
Eigenlijk was het hier wel op te wachten. Juventus kan alleen maar naar zichzelf kijken door zo slordig om te gaan met de bijna kansen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Dat is bij Real Madrid in de CL al bij 0-1. Nu 0-3, dus als je echt twijfelde.Bossie schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:12:
[...]
Betere vraag is of Real Madrid vanavond nog de return overbodig gaat maken.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zal direct om een publiekswissel gevraagd hebben en gestopt zijn met voetballengambieter schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:16:
F*ck, ik zie net die omhaal van CR7. Badaboom, mooier krijg je ze niet
Verwijderd
Ik vond die van Luuk mooier.Hupske schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:18:
[...]
Ik zal direct om een publiekswissel gevraagd hebben en gestopt zijn met voetballenBeter gaat niet meer lukken.
idd, twee intikkers missen en een bal afspelen terwijl hij voor een leeg doel staat (waar uiteindelijk de omhaal uit komt). Dat doet hij anders idd nooit.Mosin schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:47:
Wat is die Ronaldo toch weer hopeloos uit vorm he
Ik kan het even niet laten![]()
Zelfs speler op de bank van Ajax maakt ze mooier

Younes?Martinusz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:02:
Ach is die omhaal nu echt zo bijzonder?
Zelfs speler op de bank van Ajax maakt ze mooier![]()
[video]
Bijna goed
Pure klasse en geen bijna onthoofde tegenstander.Martinusz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:02:
[video]
Verwijderd
Grote verschil is echter het podium waar het gebeurt.Martinusz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:02:
[video]
Onderschat de JL niet he!!Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 01:41:
[...]
Grote verschil is echter het podium waar het gebeurt.
Deels eens maar ook deels oneens.Gonadan schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:38:
Ik ben wel blij dat de KNVB er niet op in gaat. Ik vind namelijk dat er nog wel een verschil is tussen wat een scheidsrechter zou bestraffen als hij het ziet en waar de KNVB achteraf nog op in moet grijpen. In mijn ogen is dat laatste meer bedoeld voor zaken die écht niet door de beugel kunnen en absoluut zonder discussie bestraf moeten worden. Het is kolder om de KNVB voor elke overtreding die de scheidsrechter gemist heeft in te zetten, dan kan je halve wedstrijden nog wel opnieuw gaan evalueren.
Uiteindelijk horen sommige gedragingen in zijn geheel niet thuis op het voetbalveld en onderdeel daarvan zijn ellebogen en slaande bewegingen. Mijn inziens zou je er zo veel mogelijk aan moeten doen om dit soort gedrag te voorkomen en derhalve mogen zulke gedragingen ook best wel afgestraft worden, ook achteraf.
Door dit soort acties door de vingers te gaan zien (en als scheidsrechter kan je het missen maar achteraf er dan niets mee willen of mogen doen is een tweede) ga je het deels accepteren dat men het "geniepig" mag doen.
Hier ben ik an sich ook wel een voorstander van, gedrag wat niet hoort op een veld en het spel niet beter maakt
Beter dan Nelom?Tomski1986 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:12:
Het is nu eenmaal ook de beste speler ter wereld
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik hoef die elk jaar hetzelfde grote geld show echt niet meer te zien zodra er geen NL ploegen meer meedoen.
Over het algemeen zie je in de CL wel stukken beter voetbal dan je in de Eredivisie voorgeschoteld krijgt. Ik kijk echt niet naar Ajax omdat ze zo enorm goed spelen de laatste tijd.Leon Zwiers schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:09:
Bijzonder dat blijkbaar nog best wat mensen dat gedrocht wat CL heet ng steeds kijken.
Ik hoef die elk jaar hetzelfde grote geld show echt niet meer te zien zodra er geen NL ploegen meer meedoen.
Madrid is net zo erg als je andere genoemde clubs. Kopen ook alles wat los en vast zit, enige verschil is dat er geen rijke rus of oliesjeik als eigenaar optreedt, maar slechts "sponsoren"JanW schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:12:
Teams als Real Madrid en Juventus kan ik nog wel naar kijken. Zodra er van die plastic koopclubs voorbij komen zoals Manchester City of PSG is mijn interesse een stuk minder.
Lol, Juventus...die club die wegens matchfixing werd teruggezet en Real Madrid die honderden miljoenen uitgeeft van de bank van "sponsoren" aan spelers.JanW schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:12:
Teams als Real Madrid en Juventus kan ik nog wel naar kijken. Zodra er van die plastic koopclubs voorbij komen zoals Manchester City of PSG is mijn interesse een stuk minder.
Het is toch allemaal 1 pot nat
Ik vind de EL over het algemeen wat leuker omdat er wat meer variatie is qua clubs. Maar kijk het liefst gewoon naar onze Eredivisie en dan met name naar Feyenoord. De rest is toch niet interresant.
Waar er bij Real Madrid meer een idee achter zit dan bij bijvoorbeeld een PSG. 400M voor Mbappe en Neymar, prima. En wat ben je dan uiteindelijk. Het beste team in Frankrijk woeptiedoe. Europees worden ze nog steeds weg gestuurd omdat er geen balans in het elftal zit.Leon Zwiers schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:19:
[...]
Madrid is net zo erg als je andere genoemde clubs. Kopen ook alles wat los en vast zit, enige verschil is dat er geen rijke rus of oliesjeik als eigenaar optreedt, maar slechts "sponsoren"
Juventus is inderdaad wat minder. Ook die CL finale van 1996 heeft nog een nare nasmaak.Martinusz schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:27:
[...]
Lol, Juventus...die club die wegens matchfixing werd teruggezet en Real Madrid die honderden miljoenen uitgeeft van de bank van "sponsoren" aan spelers.
Het is toch allemaal 1 pot nat
Over Real heb ik 't hierboven al aangegeven. Daarnaast zijn de uitgaven van Real Madrid in de afgelopen transferperiodes best binnen de perken gebleven. 40M in 2017/18 en 30M in 2016/17.
Omdat er simpelweg voor veel van hun spelers geen betere spelers te krijgen zijn dan die ze al hebben. Maar als ze niet de CL hadden gewonnen dan hadden ze waarschijnlijk meer uitgegeven. En als ze niet de spelers die ze hebben al in de seizoenen daarvoor hadden gekocht zouden ze vele actiever zijn.JanW schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:43:
Over Real heb ik 't hierboven al aangegeven. Daarnaast zijn de uitgaven van Real Madrid in de afgelopen transferperiodes best binnen de perken gebleven. 40M in 2017/18 en 30M in 2016/17.
Verder heb je James Rodríguez en Gareth Bale (samen 175 miljoen) die niet spelen omdat ze niet goed genoeg worden geacht of niet in de speelstijl (2 spitsensysteem) passen. En Modric, Isco enzo zijn voor 30 miljoen gekocht. Maar als ze 2-3 jaar later waren gekocht hadden ze ook 60-80 miljoen gekost en had Real dat gewoon betaald.
Ik dacht er eerst ook zo over. PSG en Man City bleh. Maar dat slaat nergens. Real en Barca hebben ook gewoon honderden miljoenen euro's schuld bij banken. Maar het is inderdaad omdat ze langer bestaan en geen sjeik achter zit dat het dan opeens wel ok is. Nee dat is het niet. Allemaal één pot nat.
Prima, voor jou dan niet.Voor mij wel.Fleximex schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:56:
[...]
Ik dacht er eerst ook zo over. PSG en Man City bleh. Maar dat slaat nergens. Real en Barca hebben ook gewoon honderden miljoenen euro's schuld bij banken. Maar het is inderdaad omdat ze langer bestaan en geen sjeik achter zit dat het dan opeens wel ok is. Nee dat is het niet. Allemaal één pot nat.
En dat de Spaanse overheid het gedoogt dat de clubs besparen op de belasting verplichtingen.Leon Zwiers schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:19:
[...]
Madrid is net zo erg als je andere genoemde clubs. Kopen ook alles wat los en vast zit, enige verschil is dat er geen rijke rus of oliesjeik als eigenaar optreedt, maar slechts "sponsoren"
alles kan off-topic
Ik heb ook wel een zwak voor de Engels ploegen. Rond de periode ergens in 2007-2010 had je vaak Engels clashes in de CL. Dat waren altijd geweldige wedstrijden.Mosin schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:16:
Ik hoop voor de verandering dat Liverpool ver komt. Klopp heeft de gun factor.
Ik keek voor 2010 eigenlijk nooit voetbal. Daardoor heb ik wel wat leuke wedstrijden gemist.Fleximex schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:30:
[...]
Ik heb ook wel een zwak voor de Engels ploegen. Rond de periode ergens in 2007-2010 had je vaak Engels clashes in de CL. Dat waren altijd geweldige wedstrijden.
Vanavond zal het zeker spektakel zijn, want beide ploegen willen er wel iets van maken. Het zou voor de fans en voor Liverpool zelf wel een mooie zijn als ze City kunnen uitschakelen. Dan ben je wat mij betreft wel finale waardig. Alleen ben ik bang dat Real weer de grootste kanshebber is. Bayern had het gisteren weer eens moeilijk tegen de Spanjaarden.. (begint een routine te worden

Sevilla is dan ook een ploeg die je niet moet onderschatten, hebben al heel vaak de Europa League gewonnen en spelen gewoon erg goed voetbal.Mosin schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:50:
[...]
Ik keek voor 2010 eigenlijk nooit voetbal. Daardoor heb ik wel wat leuke wedstrijden gemist.
Vanavond zal het zeker spektakel zijn, want beide ploegen willen er wel iets van maken. Het zou voor de fans en voor Liverpool zelf wel een mooie zijn als ze City kunnen uitschakelen. Dan ben je wat mij betreft wel finale waardig. Alleen ben ik bang dat Real weer de grootste kanshebber is. Bayern had het gisteren weer eens moeilijk tegen de Spanjaarden.. (begint een routine te worden)
Verder zou ik het wel mooi vinden als Liverpool dat City even eruit kiepert, heb niks met dat City. (Want ja, het is een koopclubje net als Chelsea en PSG
Dan is Feyenoord uit de malaise.JST94 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:11:
Goed nieuws, Malacia gaat zijn contract verlengen tot 2023!
Dit topic is gesloten.
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!