Precies en ik hoop dat hij vooral de keuze op de jongere spelers laat vallen.Deadsy schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:34:
Denk dat we gewoon moeten hopen dat Koeman zo door gaat en niet de volgende pot opeens 4-3-3 gaat spelen.
Het lek is nog lang niet boven.
Precies, spelers die er over 2 of 4 jaar bij kunnen zijn en zich ontwikkelen.Mosin schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:34:
[...]
Precies en ik hoop dat hij vooral de keuze op de jongere spelers laat vallen.
En dat de deur richting Sneijder, v Persie en Robben dicht blijft.
v Hooijdonk zag nog een rol voor Sneijder, vlak voor de verdediging, nee danke. Als je naar de zandbak gaat of China dan ben je gewoon geen optie meer. En de laatste 2 jaar met Sneijder vond ik het echt niet lekker lopen.
Alles moest via hem en hij ging dan vaak voor het afstandsschot in plaats voor mooie pasjes met lef.
gewoon hopen dat de jonge spelers de juiste keuze maken en hopen dat er een leider opstaat.
Vond het gisteren wel goed hoe bv v Dijk er direct tussen sprong toen de scheids discussies had met spelers van Oranje.
Is die competitie in Qatar tegenwoordig nog steeds zoveel minder dan de Eredivisie?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Omdat hij aanvallende kwaliteiten heeft die ie nu niet in stelling kan brengen. Zoveel middenvelders met aanvallende kwaliteiten heeft Nederland niet meer namelijk. Bij PSV stond ie net zo vaak rechtsbuiten om maar een plekje te vinden. Wiki to the rescue: positie achter de spits, de plek van Toivonen dus (41 goals in 109 wedstrijden). Transfer naar Liverpool was op basis van z'n WK optreden in een voor hem nieuwe meer verdedigende rol (en ik volg Liverpool al meer dan 20 jaar dus wie wat doet en waar ben ik wel een beetje van op de hoogte. Dat hij nu een andere rol dan in NL heeft betekend niet dat hij het helemaal niet meer kan. Bij Newcastle speeld hij ook nog in een aanvallende rol).Baseman77 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:54:
Huh, wat heeft Wijnaldum zijn begintijd bij Feyenoord te maken met zijn huidige kwaliteiten? Hij is inmiddels al 7 jaar weg bij Feyenoord...
Zowel bij PSV als nu bij Liverpool wordt Wijnaldum gebruikt als lopende middenvelder, met zowel verdedigende als aanvallende taken. Dus waarom hij zou moeten worden verlost van zijn verdedigende taken is mij een raadsel.
Waarom heeft De Jong meer loopvermogen dan Pröpper?
Pröpper hoorde bij PSV standaard bij de spelers met de meeste gelopen meters per wedstrijd, in de CL van 2016 stond hij zelfs bovenaan het klassement van het hoogste aantal afgelegde meters:
https://www.ad.nl/nederla...hampions-league~a75dc1e3/
En ook in de PL presteert hij weer uitstekend op o.a. zijn loopvermogen.
Dat Pröpper veel loopt betekent niet dat er iemand anders niet nog meer loopvermogen kan hebben. Ik vind Pröpper ook een goede speler, maar dat betekent niet dat ik Frenkie de Jong niet eens in actie wil zien (en dat was het enige wat ik schreeft: deze opstelling wil ik wel eens in actie zien [oid]. Staat nergens dat het m'n beoogde basis voor de komende jaren is). Voor mijn gevoel heeft de Jong nog een betere versnelling ... (en meer upside).In zijn eerste jaar bij PSV speelde Wijnaldum bijna alle wedstrijden. Hij werd, tot zijn eigen onvrede, meestal geposteerd als rechtsbuiten, daar zijn favoriete positie achter de spitsen veelal werd bezet door Ola Toivonen.[8]
In zijn tweede seizoen gaf trainer Dick Advocaat aan dat hij Wijnaldum voornamelijk wilde gebruiken voor zijn favoriete positie achter de spits en hier de concurrentie aan moest gaan met Toivonen.[9] Aan het begin van het seizoen bleek de voorkeur van Advocaat echter toch uit te gaan naar Toivonen, terwijl de nieuwgekomen Luciano Narsingh de positie op de rechterflank innam. Hierop belandde Wijnaldum op de bank. Zijn kansen keerden zich echter, toen Toivonen in oktober een zware blessure op liep bij het Zweeds voetbalelftal en de rest van het seizoen uitgeschakeld bleek.[10]
Aan het begin van het seizoen 2013-2014 maakte de nieuwe hoofdcoach Phillip Cocu bekend, dat Wijnaldum voorlopig de voorkeur kreeg boven Toivonen op het middenveld en hem tot aanvoerder had benoemd.[11] Kort na het begin van de competitie liep hij een rugblessure op, waardoor hij na zes wedstrijden een tijd in de lappenmand belandde.[12][13] Wijnaldums blessure kostte hem het grootste gedeelte van het seizoen 2013/2014, waarin hij uiteindelijk op elf competitiewedstrijden bleef steken.
Na zijn deelname aan het WK 2014, begon Wijnaldum weer fit aan het seizoen 2014/2015. Zijn contract bij PSV liep op dat moment nog één jaar. De club en hij verlengden zijn verbintenis in augustus 2014 vervolgens tot medio 2018.[14] Wijnaldum behield de aanvoerdersband en speelde gedurende het seizoen 2014-2015 in op één na alle competitiewedstrijden. Na 31 speelronden in de Eredivisie was hij met PSV zeker van de titel en werd hij voor het eerst in zijn carrière landskampioen. Op de laatste speeldag maakte Wijnaldum zijn veertiende competitiedoelpunt van het seizoen en evenaarde hij zijn persoonlijke record (uit zowel 2011 als 2013). Een dag later riep dagblad de Telegraaf hem uit tot Speler van het Jaar.[15]
Gister stond het al zo met zowel Wijnaldum als vd Beek iets meer naar voren (is op zich dan zoals tegen Engeland toen Pröpper inviel maar dat verband legde ik ook pas gisteren ergens. Vond het al apart dat Strootman de hele tijd vóór Pröpper stond ):
[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 30-03-2018 13:53 ]
Ja in een ruit geen vleugelspelers nee maar in de gewone 4-4-2 had je wel een Memphis op links en Berghuis op links kunnen neerzetten en dan houd je wel een zwak middenveld over.D-e-n schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:07:
[...]
Ik noemde het een aantal keer als optie. Maar als er gesproken wordt over spelen in een ruit zijn er dus juist geen vleugelspelers. De aanvallende middenvelder is de meest vooruitgeschoven pion van de vier. Daarachter heb je twee lopers (Wijnaldum, vd Beek, Vilhena, v Ginkel, Til etc..) die afwisselend met de backs de open gelaten ruimte induiken. Voor de viermans defensie staat iemand als Blind of De Jong.
Promes zou dan in aanmerking kunnen komen voor de voorste middenveld positie maar Memphis en Berghuis zullen zich dan vooral op de twee posities voorin moeten richten.
Overigens snap ik gezien het aanbod de keuze voor drie centrale verdedigers maar dan pleit ik, gezien het probleem wat je aanstipt toch echt voor backs die ook thuis zijn op het middenveld.
@Typhone
We gaan toch niet achteraf nu de keuze voor De Ligt tegen de Bulgaren verdedigen he? Ook toen wist iedereen dat het een groot talent was maar dat betekent nog niet dat je hem maar gelijk moet laten debuteren. Deden we met een zeventienjarige Robben ook niet.
In een ruit, Promes zie ik zo gauw niet op 10 (net zo min als rechtsbuiten) en een Vilhena en Hateboer op de zijkanten? Dan lijkt het achterin weer een beetje zwak of je zet een De Roon op de plek van Pröpper ...
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 27-03-2018 19:11 ]
Yup.Gonadan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:51:
Is die competitie in Qatar tegenwoordig nog steeds zoveel minder dan de Eredivisie?
Bij Nice was hij bankzitter en daar is hij de held (geen geintje). Hij loopt daar bijna 1 op 1 dacht ik.
Heb een paar van de goals gezien en het speltempo ligt zeer laag en stelt echt niets voor. Je krijgt als speler veel ruimte, ze durven geen tackles of slidings te maken etc.
Tribunes zijn ook lekker leeg.
[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 27-03-2018 19:25 ]
Ik wou het eigenlijk al in mijn vorige bericht zettenDeadsy schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:43:
[...]
Precies, spelers die er over 2 of 4 jaar bij kunnen zijn en zich ontwikkelen.
En dat de deur richting Sneijder, v Persie en Robben dicht blijft.
v Hooijdonk zag nog een rol voor Sneijder, vlak voor de verdediging, nee danke. Als je naar de zandbak gaat of China dan ben je gewoon geen optie meer. En de laatste 2 jaar met Sneijder vond ik het echt niet lekker lopen.
Alles moest via hem en hij ging dan vaak voor het afstandsschot in plaats voor mooie pasjes met lef.
gewoon hopen dat de jonge spelers de juiste keuze maken en hopen dat er een leider opstaat.
Vond het gisteren wel goed hoe bv v Dijk er direct tussen sprong toen de scheids discussies had met spelers van Oranje.
Om v. Persie nog op te roepen heeft naar mijn idee sowieso geen zin. Op het volgende EK is hij waarschijnlijk gestopt en je begint toch graag vastigheid in je team te bouwen, zodat het op een gegeven moment een routine is.
Ach, die oude generatie moeten we gewoon laten. Ik denk dat gasten zoals van Hooijdonk hun generatie en die van Robben en Sneijder net effe wat geiler vinden, maar daar bereiken we helemaal niks mee natuurlijk
Ik verwacht van Koeman daarom ook degelijkheid. Fijn de jongere spelers selecteren en eventueel advies geven in hun interland periode.
Ik denk dat, nu de grotere jongens weg zijn, er sowieso iemand moet opstaan. Ik denk dat v. Dijk daar prima voor is. Zag inderdaad dat hij er regelmatig tussen kwam. Goed om te zien van hem.
4-4-2 met een ruit op het middenveld, 5-3-2 en 3-5-2 zijn in wezen nuanceverschillen van hetzelfde systeem; een keeper, drie man centraal achterin, waarvan er één achter de andere twee staat, ze alle drie in lijn staan of één voor de andere twee staat (4-4-2). in het eerste geval wordt er meer in de mandekking gespeeld met een slot op de deur, in het tweede geval in zoneverdediging en bij 4-4-2 met een (voetballende) controleur voor de verdediging. Dan nog twee backs/buitenste middenvelders, bij voorkeur met een hoop loopvermogen, een fatsoenlijk voorzet en ook enige verdedigende kwaliteiten. Drie centrale middenvelders, waarvan er één (iets) dieper staat dan de andere twee en als laatste twee spitsen. Ik denk overigens dat met de spelers die Nederland nu tot de beschikking heeft, dat dat wel de uitgangspositie moet zijn voor de opstelling van het Nederlands Elftal, ondanks dat bepaalde posities niet zo sterk/breed bezet zijn. Het aanbod is naar mijn idee
Dan is het afhankelijk van de tegenstander en het wedstrijdverloop welke poppetjes op welke plek gezet worden. Kies je centraal achterin voor drie verdedigers of twee verdedigers en een controlerende/voetballende middenvelder. Hoe diep staan je backs/buitenste middenvelders? En wat voor speler is je diepste middenvelder, een echte middenvelder of een aanvaller? Dat zijn naar mijn idee de parameters waar je op het moment mee kan schuiven. En dan is het aanbod centrale verdedigers, centrale middenvelders en spitsen (voor dit systeem) redelijk goed en op dezelfde posities redelijk vergelijkbaar. Absolute uitschieters zitten er in elk geval niet tussen en die lijken, buiten misschien De Ligt, er ook niet aan te komen. Op andere posities is de spoeling helaas dun, waarbij er met name een gebrek is aan voetballers en de backs zijn gewoon niet bepaald geweldig. Voor de controlerende rol heb je mogelijk Blind en hopelijk in de nabije toekomst De Jong, maar dan houdt het wel op. Een aanvallende, creatieve middenvelder is er gewoon niet. Op de diepe middenveldpositie zal dan ook of nog een derde lopende middenvelder komen of een echte aanvaller, zoals bijvoorbeeld Promes. Een klassieke centrumspits - zoals bijvoorbeeld Dost - zou ik slechts nog selecteren als stormram voor wanneer er iets geforceerd moet worden. De overige aanvallers die er zijn, zijn niet in staat om een voetballer als Dost in stelling te brengen (en de backs komen daar ook te kort voor om dat structureel goed te doen) en ik vermoed dat met meer lopende aanvallers het in elk geval efficiënter zal worden. Het is allemaal niet geweldig, maar dat is inmiddels wel bekend, maar het is ook weer niet zo armoedig dat het Nederlands Elftal voor de derde keer op rij zich niet hoeft te plaatsen voor een eindronde
Ik vraag me af of met een andere meer ervaren speler op zijn plek Ajax niet ergens net wat minder punten had gesnoept...Fleximex schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:34:
[...]
Vraag me af of met een andere meer ervaren speler op zijn plek Ajax niet ergens net wat extra punten had gesnoept.
Als, als, als. Een meer ervaren speler in de Nederlandse competitie heeft andere tekortkomingen, anders speelt hij niet meer in Nederland. De Ligt is een fantastisch talent en dat was hij vorig seizoen ook en - buiten dat hij karakteristieke fouten maakte - was het terecht dat hij een basisspeler bij Ajax was. Dat hij in die specifieke wedstrijd tegen Bulgarije zijn debuut maakte, was wat minder terecht. Al valt daar ook wel wat voor te zeggen...
1. Mensen maken fouten, voetballers dus ook, al dan niet als talent. Voor en na hem zijn er nog een hoop spelers van het Nederlands Elftal die fouten hebben gemaakt. Nederland heeft zich twee toernooien op rij niet geplaatst met name door een aaneenschakeling van persoonlijke fouten. De Ligt heeft voor zijn fout naar mijn idee buitenproportioneel veel kritiek gekregen. Maar anderzijds wel verantwoordelijkheid gedragen en mede daardoor is hij nu de speler die hij gister was.Fleximex schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:34:
[...]
Iedereen zag toen en nu dat het een talent is. Maar dat waart hem niet vrij van kritiek. Omdat hij nu goed speelt (vooral aanvallend zeg ik er nog wel even bij) kun je niet met terugwerkende kracht zeggen: "ow, dan zal het wel aan Zoet en de meer ervaren spelers om hem heen liggen dat hij minder speelde". Nee. Die fouten maakte hij toch echt zelf. Natuurlijk draagt het er deels aan bij dat de rest ook bagger was. Maar hij maakt de fout. Hij had toen een paar keer ook een bal over de zijlijn kunnen rossen of gewoon mannelijker in het duel kunnen zijn, maar dat deed hij niet.
2. Ja, De Ligt moet die bal raken en dan valt er waarschijnlijk geen doelpunt, dat valt hem aan te reken. Maar hij maakt die fout niet alleen, er was een context waarin hij die fout maakte, zoals je zelf zegt was de rest ook bagger. De Ligt had die wedstrijd waarschijnlijk beter niet kunnen spelen, maar hij stond er wel, maakt een fout en krijgt een hoop over zich heen. Blind had De Ligt die wedstrijd waarschijnlijk beter niet kunnen laten spelen, maar dat deed hij wel en daar hij heeft een hoop kritiek over gekregen. Terecht? Ja, maar die keuze is enigszins wel te begrijpen. Vanwege omstandigheden (blessures/schorsingen) was de spoeling centrale verdedigers dun. De Ligt was basisspeler in een goed draaiende Ajax en voetbaltechnisch, zowel aanvallend als verdedigend misschien wel de beste optie die er op dat moment was. Blind heeft naar ik vermoed te veel naar dat aspect gekeken en te weinig naar het mentale. In zo'n cruciale wedstrijd met zo'n zwalkend elftal is het niet het beste idee om zo'n jonge speler in de basis te laten debuteren. Maar ook zonder De Ligt had Nederland waarschijnlijk jammerlijk gefaald en zeker Zoet en ook de negen andere spelers die op dat moment op het veld stonden valt voldoende te verwijten.
Maar dat is allemaal een gepasseerd station, Nederland doet niet mee aan het WK, maar gelukkig is De Ligt mentaal niet gebroken door dit foutje en kan het Nederlands Elftal met hem bouwen aan een nieuw elftal.
Ik denk dat niemand dat doet...Gonadan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:10:
[...]
je gaat toch niet van mij aannemen dat ik mijn observatie objectief gedaan heb [...]
Je nuanceert het hier iets, maar ik kan me best voorstellen dat iemand over je eerste bericht valt. Ik geloof namelijk nooit dat je hebt geobserveerd dat Memphis zeep mag oprapen als hij een grote bek heeft. Nu begrijp ik dat dat een beeldspraak is, maar buiten dat doe je daar een aanname waarvan ik niet geloof dat je dat hebt geobserveerd, laat staan objectief.Gonadan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:12:
[...]
Want als ik reflecteer heb ik daar een wijze van omschrijven gebruikt die zwaarder kan over komen dan wat er inhoudelijk staat.
Even verder wijdt je verder uit hoe je tot die aanname komt;
Wellicht heb je dit inderdaad allemaal geobserveerd - over muiterij is mij niets bekend - maar je hangt er blijkbaar waarden aan en dan kan je naar maar mijn idee toch echt niet meer over objectiviteit spreken. Buiten het bal verkloten en op laten lossen door de rest, wat zoals je zelf al aangeeft niet uniek is voor een aanvaller en wellicht tot bepaalde hoogte ook wel noodzakelijk is, zouden al die andere punten - afhankelijk van welke waarde je eraan hecht - juist ook voor hem kunnen pleiten.Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:47:
[...]
Muiten tegen de trainer als hij gewisseld wordt, onenigheid met medespelers, balletjes opeisen, , gebaren naar andere spelers dat die eens op moeten schieten met de bal, vervolgens als een blinde voor eigen succes gaan en de bal verkloten, daarna weer op laten lossen door de rest (puntje waar veel aanvallers last van hebben), etc.
Uitslagen zijn objectief en een hoop andere statistieken ook, tot je er een waarde aan gaat hechten. Dan is het allemaal - zoals ook al het andere in de voetballerij - zo subjectief als maar zijn kan.Niemand hier moet de illusie hebben dat zijn of haar observatie objectief is.
In al mijn subjectiviteit ben ik overigens van mening dat Memphis te kort komt. Dat is spijtig, want hij was het laatste vleugje hoop na Van Persie, Van der Vaart, Sneijder en Robben, maar hij heeft het vooralsnog niet waargemaakt en hij lijkt me ook al te oud om het nog waar te maken. In een gespreid bedje onder Van Gaal in Manchester niet waargemaakt, ook onder Mourinho - waar zijn type spel tot zijn recht zou kunnen komen - heeft hij het niet waargemaakt. In Lyon veel te wisselvallig en voor het Nederlands Elftal nooit beslissend geweest. Dat te samen met zijn schijnbaar uitstekende mentaliteit kan mij niet anders doen concluderen dat Memphis ook aansluit bij de nieuwe Nederlandse norm van de Europese middenmoot.
Dat hij naast bijvoorbeeld Van Persie wel goed speelt, maar naast Dost niet, is naar mijn idee overigens ook geen onwil, maar onkunde. Van Persie is natuurlijk een velen malen betere voetballer dan Dost en Van Persie kan de tekortkomingen van Memphis waarschijnlijk wel compenseren.
Dat het eigenlijk niet meer is dan bedrukt WC-papier, daar moet ik je gelijk in geven, maar hier hebben ze naar mijn idee wel een valide punt. Nederland heeft, als klein landje, 40 jaar lang tot de beste landen van de wereld gehoord. Dat was te danken aan het voetballen volgens eigen identiteit. En nee, dat is niet risicoloos op balbezit voetballen in een dogmatische 4-3-3 opstelling, maar dat is wel technisch en tactisch vooruit lopen op de rest van de wereld. De randvoorwaarden daarvoor zijn er nog steeds in Nederland, dus ik hoop toch echt dat dat de na te streven norm van de KNVB is. Wanneer Nederland definitief verwordt tot een land met leuke dravers uit de Europese middenmoot, dan haak ik af.Gonadan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:46:
[...]
Zucht, de Telegraaf snapt het weer eens niet, toch weer hopen op een terugkeer naar 'de' Nederlandse stijl. Wat is het toch eigenlijk niet meer dan bedrukt WC-papier.
@lateef Wesley Hoedt zat toen ook bij de selectie. Toch een beter, op z'n minst iets meer ervaren, alternatief. Hij stond toen gewoon in de basis bij Lazio langs de Vrij.
Maar de kritiek was toch niet buitenproportioneel? Blind was toch de eerste die aangekeken werd op het falen. Volgens mij zijn we kritischer op Strooman en Promes enzo geweest. Spelers die in hun competitie het goed en in het NL elftal totaal niet thuis geven.
Kritiek was er op dat De Ligt er in stond. In mindere mate op de speler zelf.
Maar de kritiek was toch niet buitenproportioneel? Blind was toch de eerste die aangekeken werd op het falen. Volgens mij zijn we kritischer op Strooman en Promes enzo geweest. Spelers die in hun competitie het goed en in het NL elftal totaal niet thuis geven.
Kritiek was er op dat De Ligt er in stond. In mindere mate op de speler zelf.
De rest knip ik er af want de discussie was reeds gesloten. Incidenten die je niet bekend zijn kan je, zoals gezegd, terugvinden op de voetbalnieuwssites.lateef schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 01:20:
Uitslagen zijn objectief en een hoop andere statistieken ook, tot je er een waarde aan gaat hechten. Dan is het allemaal - zoals ook al het andere in de voetballerij - zo subjectief als maar zijn kan.Niemand hier moet de illusie hebben dat zijn of haar observatie objectief is.
Zuiver objectief zal het nooit zijn, dat ben ik met je eens. Wellicht is de term objectief in de gehele discussie niet de juiste geweest. Ik werd beschuldigd van vooringenomenheid, dat heb ik proberen te ontkrachten. Mijn mening is gevormd door wat hij heeft laten zien, niet andersom. En daar lijk ik mijn tegenspeler niet van te kunnen overtuigen.
Van Persie is ook een geheel ander type spits dan Dost en minder afhankelijk van voorzetten. Maar het feit dat hij meer ballen op Van Persie speelt en minder voor eigen succes gaat is echt iets wat hij zelf doet.Dat hij naast bijvoorbeeld Van Persie wel goed speelt, maar naast Dost niet, is naar mijn idee overigens ook geen onwil, maar onkunde. Van Persie is natuurlijk een velen malen betere voetballer dan Dost en Van Persie kan de tekortkomingen van Memphis waarschijnlijk wel compenseren.
Zoals jij het uitlegt kan ik wel achter staan, maar dat is volgens mij niet wat de krant bedoelt. Ze spreken namelijk weer over aanvallend en balbezit, dat klinkt toch weer behoorlijk als die Hollandse School. Dat klinkt niet echt als technisch en tactisch vooruit lopen, maar eerder als tactisch blijven hangen in je periode van glorie.Dat het eigenlijk niet meer is dan bedrukt WC-papier, daar moet ik je gelijk in geven, maar hier hebben ze naar mijn idee wel een valide punt. Nederland heeft, als klein landje, 40 jaar lang tot de beste landen van de wereld gehoord. Dat was te danken aan het voetballen volgens eigen identiteit. En nee, dat is niet risicoloos op balbezit voetballen in een dogmatische 4-3-3 opstelling, maar dat is wel technisch en tactisch vooruit lopen op de rest van de wereld. De randvoorwaarden daarvoor zijn er nog steeds in Nederland, dus ik hoop toch echt dat dat de na te streven norm van de KNVB is. Wanneer Nederland definitief verwordt tot een land met leuke dravers uit de Europese middenmoot, dan haak ik af.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Memphis moet zich niet meer richten op een positie als buitenspeler, maar als spits. Dan kan hij nog best ver komen. Hij kan nu eenmaal niet dribbelen. Zelfs een bejaarde Babel heeft dat beter onder de knie.
Echter is zijn schot en afwerken wel dodelijk.
Zoals Cruyff zou zeggen: voor een goede voetballer heeft hij een slechte techniek, maar voor een slechte voetballer heeft hij een goede techniek.
Echter is zijn schot en afwerken wel dodelijk.
Zoals Cruyff zou zeggen: voor een goede voetballer heeft hij een slechte techniek, maar voor een slechte voetballer heeft hij een goede techniek.
Ik lees dat Tapia het weer uitstekend heeft gedaan bij Peru, hij heeft zelfs gescoord. Ook Ambrabat krijgt volop lof van zijn coach na een wedstrijd van Marokko. Hoe kan het toch dat dit soort spelers bij Feyenoord niet uit de verf komen maar waarschijnlijk wel een WK gaan meemaken?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Iets met een coach met verstand van voetbal?
alles kan off-topic
Messi liep op een gegeven moment gewoon weg van de tribune.Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:25:
Spanje heeft ff voetballes gegeven aan Argentinië, 6-1!
https://nl.soccerway.com
Tja, is zelfde verhaal als Ronaldo bij Portugal. Is totaal niet te vergelijken met hun clubs en dus totale onzin om zulke spelers daarop te beoordelen.
Tapia doet het toch niet slecht dit seizoen? Ik vind hem in ieder geval prima spelen. Af en toe neemt hij te veel risico, wat eigenlijk niet kan als CV, maar hij laat ook veel mooie en goede dingen zien.ph4ge schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:16:
Ik lees dat Tapia het weer uitstekend heeft gedaan bij Peru, hij heeft zelfs gescoord. Ook Ambrabat krijgt volop lof van zijn coach na een wedstrijd van Marokko. Hoe kan het toch dat dit soort spelers bij Feyenoord niet uit de verf komen maar waarschijnlijk wel een WK gaan meemaken?
Amrabat komt simpelweg te kort als rechtsback. Verdedigend vind ik hem daar echt te kort schieten, leuk als stand-in, maar meer ook niet. Zie hem ook een stuk liever op het middenveld, alleen moet hij wat sneller gaat voetballen i.p.v. veel lopen met de bal.
Dat Tapia en Amrabat niet spelen heeft natuurlijk ook te maken met de concurrentie. Als CV en Rechtsback zijn ze goed als stand-in, maar niet wenselijk voor je basis. Dan blijven de plekjes op het middenveld vrij, maar je speelt El Ahmadi, Vilhena en Toornstra (welke gruwelijk ondergewaardeerd word vind ik) er niet even uit natuurlijk. Wellicht dat er volgend seizoen meer kansen liggen. Vilhena zal wel een stap willen maken, El Ahmadi weer een jaartje ouder.. Toornstra misschien een buitenlands avontuurtje?
Feyenoord heeft die spelers ook niet gehaald omdat het bij hun vorige clubs zulke grote prutsers waren.ph4ge schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:16:
Hoe kan het toch dat dit soort spelers bij Feyenoord niet uit de verf komen
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Jammer alleen dat het rendement (dit seizoen) zo bedroevend laag blijkt, onder de bezielende leiding van Van Bronckhorst...Shabbaman schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:26:
[...]
Feyenoord heeft die spelers ook niet gehaald omdat het bij hun vorige clubs zulke grote prutsers waren.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Team is neergezet door Advocaat. Vervolgens zijn er wat belangrijke spelers vertrokken en mis je een coach die met het beschikbare materiaal iets goeds neerzet. Tel daar dan nog een aantal langdurige blessures bij en je hebt een team dat ver onder zijn stand speelt en makkelijk door ploegen met veel minder kwaliteit vast is te zetten.
alles kan off-topic
Verwijderd
Is zeker weten onvergelijkbaar. Maar blijft toch wel apart, zo'n uitslag. Maar ach, het is niet het echie. Al liet Nederland iedereen wel in verbazing achter met die 5-1 overwinning op Spanje in het afgelopen WK.chim0 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:22:
[...]
Messi liep op een gegeven moment gewoon weg van de tribune.
Tja, is zelfde verhaal als Ronaldo bij Portugal. Is totaal niet te vergelijken met hun clubs en dus totale onzin om zulke spelers daarop te beoordelen.
Blijft balen dat er een lotingsysteem is bij Feyenoord voor kaarten voor de bekerfinale. Dit seizoen alle thuiswedstrijden geweest, 4 van de 6 CL-duels bezocht, alle bekerduels aanwezig geweest en regelmatig uitwedstrijden bezocht. Maar geen kaart hebben voor die bekerfinale.
Ook niet in het thuisvak?JST94 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:29:
Blijft balen dat er een lotingsysteem is bij Feyenoord voor kaarten voor de bekerfinale. Dit seizoen alle thuiswedstrijden geweest, 4 van de 6 CL-duels bezocht, alle bekerduels aanwezig geweest en regelmatig uitwedstrijden bezocht. Maar geen kaart hebben voor die bekerfinale.![]()
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Maar volgens de Feyenoorders beschrijf je nu gemiddelde Feyenoorder. Aangezien je niet de normale capaciteit moet gebruiken zullen er dus een hoop fanatiek afvallen toch?JST94 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:29:
Blijft balen dat er een lotingsysteem is bij Feyenoord voor kaarten voor de bekerfinale. Dit seizoen alle thuiswedstrijden geweest, 4 van de 6 CL-duels bezocht, alle bekerduels aanwezig geweest en regelmatig uitwedstrijden bezocht. Maar geen kaart hebben voor die bekerfinale.![]()
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er wordt vaak wat overdreven. Zelf vind ik de sfeer in de Kuip niet beter dan in de ArenA of zo. Ja, in Europese duels of topwedstrijden kan het wel eens kolken. Maar dat is in Eindhoven of Amsterdam niet heel veel anders eigenlijk. Vind zelfs dat in driekwart van de duels de sfeer vrij tam is in de Kuip.Gonadan schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:17:
[...]
Maar volgens de Feyenoorders beschrijf je nu gemiddelde Feyenoorder. Aangezien je niet de normale capaciteit moet gebruiken zullen er dus een hoop fanatiek afvallen toch?
Herkenbaar!! Afgelopen seizoenen alle thuiswedstrijden geweest en meer dan eens geprobeert als Silvercard houder kaarten te kopen voor uitwedstrijden maar nooit kwam ik erdoor. Beker ook alles geweest. Ben alle thuis CL en EL vorig jaar geweest en heb via grijze circuit kaarten voor europeese uitwedstrijden gekocht omdat ik ook daar buiten de pot ....... (je weet wel) alleen Rome uit kreeg ik via Feyenoord en toch nu geen kaart krijgen voor de finale terwijl mijn buurman dit seizoen voor het eerst een SC heeft en niet de intentie heeft om ooit een uitwedstrijd te bezoeken gewoon ingeloot is. Klopt ergens niet !!JST94 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:29:
Nee klopt, ik vind een loting qua kaarten prima. Maar er mag best wel meer onderscheid gemaakt worden in hoeveel wedstrijden iemand bezocht heeft.
Ik vind dat er idioot weinig kaarten beschikbaar zijn. We hebben het over een stadion met ca 50 000 zitplaatsen. Dan krijgen Feyenoord en AZ ieder slechts 17 500 kaarten te verdelen. Zo'n 15 000 kaartjes blijven dus ergens bij de bond plakken.
En dan... van die 17500 kaartjes houdt Feyenoord er zelf ook nog eens bijna 4000 achter.
En dan... van die 17500 kaartjes houdt Feyenoord er zelf ook nog eens bijna 4000 achter.
alles kan off-topic
Tuurlijk joh, Feyenoord heeft toch zóveel supporters dat ze een stadion van 80.000 vol krijgen? Laat dan ook anderen een kans een wedstrijd te bezoeken. Prima dat ze het zo regelen.JST94 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:14:
Nee klopt, ik vind een loting qua kaarten prima. Maar er mag best wel meer onderscheid gemaakt worden in hoeveel wedstrijden iemand bezocht heeft.
Nee, er zijn simpelweg alleen al 34.000 seizoenkaarthouders terwijl er maar 11.000 kaarten beschikbaar waren. Dan mag er mijn inziens best wel wat meer zekerheden in worden gebouwd voor de supporters die er wel altijd zijn.Vincent Dave schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:39:
[...]
Tuurlijk joh, Feyenoord heeft toch zóveel supporters dat ze een stadion van 80.000 vol krijgen? Laat dan ook anderen een kans een wedstrijd te bezoeken. Prima dat ze het zo regelen.
Nu is het namelijk zo:
Dit seizoen heb ik al 32 wedstrijden bezocht (Thuis, uit, beker, CL etc). Een supporter die alleen naar de Eredivisiewedstrijden is geweest in de Kuip heeft er 14 bezocht. Die supporter maakt evenveel kans op een finale kaart als ik. Vind ik belachelijk.
Als andere zo graag een wedstrijd van Feyenoord bezoeken kan dat toch ook een andere keer? Ik heb ze niet gezien thuis tegen Groningen of in de vrieskou tegen Willem 2.
Feyenoord moet hun kaartensysteem zo inrichten dat ze op basis van aanwezigheid (thuis, uit, CL, beker etcetera) de kans bepalen op een kaart. Hoe vaker je bij een wedstrijd bent, hoe groter de kans wordt dat je een kaart krijgt.
Wel fijn dat ik bijna tegen een goldcard (Je rang m.b.t. loyaliteit in uitwedstrijden) aan zit. Betekent dat in in toekomstige bekerfinales 100% een kaart heb.
Dirk Kuyt krijgt op zondag 27 mei zijn officiele afscheidsduel. De wedstrijd wordt in de Kuip gespeeld, wordt natuurlijk gespeeld met allemaal oud-ploeggenoten van Kuyt. Op Instagram had ik gezien dat Kalou hierbij ook aanwezig is. Toen ik nog klein was was dat hét aanvalsduo bij Feyenoord, prachtig om ze nog eens samen te zien spelen.
Opbrengst van de wedstrijd gaat naar een drietal goede doelen, namelijk de Dirk Kuyt Foundation, de Feyenoord Foundation en Support Casper. Dat is overigens ook terug te zien in de kaartprijs. 32 euro.
[ Voor 17% gewijzigd door JST94 op 30-03-2018 09:36 ]
Achja nu kijk je natuurlijk wel puur vanuit je eigen standpunt, stel dat jij de persoon was met 14 thuiswedstrijden bezoeken en alle kaarten gingen alleen naar de mensen die elke wedstrijd bezoeken. Dan had je hier ook geklaagd dat het oneerlijk zou zijn en dat jij ook net zoveel kans zou moeten kunnen makenJST94 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:29:
[...]
Nee, er zijn simpelweg alleen al 34.000 seizoenkaarthouders terwijl er maar 11.000 kaarten beschikbaar waren. Dan mag er mijn inziens best wel wat meer zekerheden in worden gebouwd voor de supporters die er wel altijd zijn.
Nu is het namelijk zo:
Dit seizoen heb ik al 32 wedstrijden bezocht (Thuis, uit, beker, CL etc). Een supporter die alleen naar de Eredivisiewedstrijden is geweest in de Kuip heeft er 14 bezocht. Die supporter maakt evenveel kans op een finale kaart als ik. Vind ik belachelijk.
Als andere zo graag een wedstrijd van Feyenoord bezoeken kan dat toch ook een andere keer? Ik heb ze niet gezien thuis tegen Groningen of in de vrieskou tegen Willem 2.
Feyenoord moet hun kaartensysteem zo inrichten dat ze op basis van aanwezigheid (thuis, uit, CL, beker etcetera) de kans bepalen op een kaart. Hoe vaker je bij een wedstrijd bent, hoe groter de kans wordt dat je een kaart krijgt.
Wel fijn dat ik bijna tegen een goldcard (Je rang m.b.t. loyaliteit in uitwedstrijden) aan zit. Betekent dat in in toekomstige bekerfinales 100% een kaart heb.
Loting blijft gewoon het beste in dat soort situaties, ook al heb je dan weleens pech.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nee, als ik weet dat mijn kaart naar een persoon gaat die vaker wedstrijden bezoekt dan ik vind ik dat geen enkel probleem.
Ik vind een loting ook het beste, maar hij mag iets anders ingericht worden. Het verschil tussen de meest loyale supporters en de 'doorsnee seizoenkaarthouder' is nu simpelweg niet goed meegenomen.
Ik vind een loting ook het beste, maar hij mag iets anders ingericht worden. Het verschil tussen de meest loyale supporters en de 'doorsnee seizoenkaarthouder' is nu simpelweg niet goed meegenomen.
Eredivisie speelronde 29
31.03. 18:30 Vitesse v RodaJC
31.03. 18:30 PECZwolle v Sparta
31.03. 19:45 PSV v NAC
31.03. 20:45 ADO Den Haag v AZ
31.03. 20:45 Willem II v FCUtrecht
01.04. 12:30 VVV-Venlo v FC Twente
01.04. 14:30 FC Groningen v Ajax
01.04. 14:30 Heracles v scHeerenveen
01.04. 16:45 Feyenoord v Excelsior
31.03. 18:30 Vitesse v RodaJC
31.03. 18:30 PECZwolle v Sparta
31.03. 19:45 PSV v NAC
31.03. 20:45 ADO Den Haag v AZ
31.03. 20:45 Willem II v FCUtrecht
01.04. 12:30 VVV-Venlo v FC Twente
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
De beerput rondom Younes gaat open. Mogelijk blessure geveinsd om onder de clausule van Ajax uit te komen om eenzijdig een jaar te verlengen, en dus helemaal geen "persoonlijke omstandigheden"
Die jongen gooit hier toch wel zijn carriere zeg. Van transfer naar een mooie club als Napoli en kans op het WK naar verbannen zijn van Jong Ajax en het 'faken van blessures'.
Zo, bij Ajax gooien ze er even een besloten persconferentie in.
Zo, bij Ajax gooien ze er even een besloten persconferentie in.
[ Voor 16% gewijzigd door JST94 op 30-03-2018 10:19 ]
Zo ver zat ik er dus niet naastMartinusz schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:58:
Zomaar een wilde gok (nergens op gebaseerd), Hij kreeg bod van Napoli, ging erheen, tekende zelfs(?), maar zag toen hoe het daar eruit zag, kreeg een aanbieding uit Duitsland en dacht f*ck ik wil gewoon terug naar 'huis'. Liet de boel klappen, dacht nog wel ff een half jaartje bij Ajax te kunnen ballen, maar helaas.
Zoiets?
Na de medische keuring in Rome meldde de beoogde aanwinst zich nog met een Napoli-sjaal om zijn nek en een grote glimlach in de havenstad. Maar daarna zou hij zich, zo klonk het, door een samenloop van omstandigheden wezenloos zijn geschrokken.
.............
Hij ontplofte nogmaals toen hij met een contract van Napoli op zak van andere zaakwaarnemers hoorde dat Borussia Mönchengladbach, Borussia Dortmund en Hamburger SV hem hadden willen kopen.
Laat ze die vent maar lekker aan de schandpaal nagelen. Zulk vies spel dient beloont te worden met een enkeltje einde carriere imho
Een ander verhaal wat de ronde doet (en mij iets aannemelijker lijkt):
Sowieso allemaal niet handig en zijn gedrag is geen zins goed te praten. Maar aangezien het om een Italiaanse club gaat sluit ik het verhaal rondom zijn elftalstatus niet uit. Younes zou met het oog op het WK nooit overstappen naar een club waar hij geen garantie op speeltijd zou krijgen.Younes annuleerde op het allerlaatste moment de transfer naar Napoli.[...]
De Duitser zou zich wezenloos zijn geschrokken toen hij aankwam in Napels. De stad maakte naar verluidt een verpauperde indruk op hem, en per toeval stond hij vanuit de auto oog in oog met Italiaanse maffiosi.
en
[..]De Ajacied rekende na een telefonisch gesprek met trainer Maurizio Sarri op speeltijd. Voor hem van levensbelang met het oog op het WK. Maar na een persoonlijk gesprek in Napels stonden de zaken er ineens anders voor, zo wordt geschreven in de reconstructie. Van Sarri mocht Younes eerst acclimatiseren, omdat hij hem eerst toch niet nodig had.Zijn plannen om zich via Napoli in de WK-selectie te spelen van Duitsland vielen in duigen
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hebben ze bij Vitesse zo een hekel aan Twente of wat is daar aan de hand?
Staan 0-2 achter tegen Roda
Hup Roda! Nu Sparta nog snel even winnen van PEC 
Luuk "crybaby" de Jong gaat weer eens goedkoop liggen
Luuk "crybaby" de Jong gaat weer eens goedkoop liggen
[ Voor 37% gewijzigd door LZ86 op 31-03-2018 20:21 ]
Pfff... Fraser mag ze wel eens bij Vitesse een schop onder hun achterwerk geven, zijn eigen spelers zorgen ervoor dat hij straks in de JL aan de slag kanDeadsy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:04:
Sparta ook 2-0 achter, gaat lekker. Zal je zien dat Twente morgen ook weer wint.
Hoe kan het dat castaignos nog minuten krijgt bij Vitesse.
Loopt daar in de jeugd niets rond?
Loopt daar in de jeugd niets rond?
PSV staat op zijn PSVs op 2-0
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Het zou mij niets verbazen als een enkeling Sparta en Roda nog wel een puntje gunt de komende ronden.Deadsy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:04:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
PSV penalty onthouden.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
ach soms vinden ze het ook prima als dat geel is, onnodig harde tackle... maja, dat is ook waarom de video ref niet de ultime uitkomst gaat bieden, zelfs als je alles ziet worden bepaalde zaken nog anders beoordeeld.Leon Zwiers schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:09:
en een onterechte gele kaart voor die NAC speler
Vond de eventuele penalty van/voor lozano ook niet zo overduidelijk, de overtredingen die de jong tegen zich krijgt lijken vaak erger, maar hij krijgt zelden penalties mee. Nouja, vandaag toevallig een
Zwolle zit blijkbaar niet bij deze groep.Gonadan schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:06:
[...]
Het zou mij niets verbazen als een enkeling Sparta en Roda nog wel een puntje gunt de komende ronden.
Nee, maar d'r spelen er wel nog een hoop om des Keizers baard. Daar verwacht ik ook voor Sparta nog wel punten.Deadsy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:17:
Zwolle zit blijkbaar niet bij deze groep.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
wel weer typisch voor psv, geen enkele goal uit een uitgespeelde kans. Twee keer een (halve) eigen goal, een penalty, een goal uit een corner en een halve kans die pereiro erin knalt.. Kan me het nog steeds niet voorstellen dat ze kampioen worden, maar hoop dat ze het over de streep trekken...
Tja voorlopig redden ze zich er prima mee, NAC dacht laten we het doelsaldo nog ff verbeterenSnowdog schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:32:
wel weer typisch voor psv, geen enkele goal uit een uitgespeelde kans. Twee keer een (halve) eigen goal, een penalty, een goal uit een corner en een halve kans die pereiro erin knalt.. Kan me het nog steeds niet voorstellen dat ze kampioen worden, maar hoop dat ze het over de streep trekken...
Heb trouwens een deel van het eerste deel van het seizoen gemist, maar die lozano lijkt er ook niet veel van te bakken? Ik lees telkens dat het zo'n geweldige speler moet zijn en heb hem wel een paar keer een aardige goal zien scoren, maar daarnaast weinig spectaculairs. Vandaag ook weer 0,0. Wil niet zeggen dat het een prutser is of iets dergelijks, maar echt geweldig lijkt hij het ook weer niet te doen. Als 'ie een niet te missen kans krijgt, zit ie er wel in (beter op Lozano dan op de Jong), maar verder creeert ie bijzonder weinig en zie ik niet echt in waarom zovelen hem zo geweldig vinden. Maar goed, dat geldt eigenlijk wel voor iedereen op de Nederlandse velden
Is dat nu het kuipeffectDit Eredivisie-seizoen was Van Ginkel al acht keer trefzeker vanaf de strafschopstip, een record.
Nouja, al hadden ze de bus geparkeerd... Juist dan had ik dit soort goals nog kunnen waarderen. Het feit dat NAC nog probeerde aanvallend te spelen en het nog niet lukt om een normale goal te scoren... Dat maakt het eigenlijk nog triester. Kan me echt niet voorstellen dat ze met dit spel kampioen worden, maar goed, alles is mogelijk. En het is niet alsof Ajax niet het nodige geluk heeft gehad.Martinusz schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:34:
[...]
Tja voorlopig redden ze zich er prima mee, NAC dacht laten we het doelsaldo nog ff verbeteren
Hij verovert de bal op het middenveld, sprint met bal naar de rand van de 16, schiet in de hoek, hij dwingt een corner af want keeper redt en hij legt daarna de corner panklaar op het hoofd van Schwaab: 2-0.Snowdog schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:39:
Heb trouwens een deel van het eerste deel van het seizoen gemist, maar die lozano lijkt er ook niet veel van te bakken? Ik lees telkens dat het zo'n geweldige speler moet zijn en heb hem wel een paar keer een aardige goal zien scoren, maar daarnaast weinig spectaculairs. Vandaag ook weer 0,0. Wil niet zeggen dat het een prutser is of iets dergelijks, maar echt geweldig lijkt hij het ook weer niet te doen. Als 'ie een niet te missen kans krijgt, zit ie er wel in (beter op Lozano dan op de Jong), maar verder creeert ie bijzonder weinig en zie ik niet echt in waarom zovelen hem zo geweldig vinden. Maar goed, dat geldt eigenlijk wel voor iedereen op de Nederlandse velden
Om maar wat te noemen
Mooie overwinning voor Willem ll, had ik niet verwacht.
(nog geen beelden gezien)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Spannende pot. Mooi voetbal op beroerd veld.Hackus schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:17:
alles kan off-topic
De cijfers alleen zijn al bizar.Hackus schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:17:
Van een 0-2 achterstand terug komen.
Wel een goed weekend voor de PSV teams zeg.
PSV wint met 5-1 van NAC.
Jong PSV wint met 0-3 van Ajax.
PSV onder 19 wint met 3-0 van Feyenoord.
PSV onder 17 wint met 5-1 van Feyenoord.
Damn.
PSV wint met 5-1 van NAC.
Jong PSV wint met 0-3 van Ajax.
PSV onder 19 wint met 3-0 van Feyenoord.
PSV onder 17 wint met 5-1 van Feyenoord.
Damn.
Duurt negenentwintig ronden, maar dan heb je ook een keer wat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe groot schatten we de kans dat lozano weer een schorsing krijgt vanwege zijn slaande beweging?
0, was niks en ook de media gaat hier niks van makenDeadsy schreef op zondag 1 april 2018 @ 01:04:
Hoe groot schatten we de kans dat lozano weer een schorsing krijgt vanwege zijn slaande beweging?
Typisch Roda JC weer.Deadsy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:01:
En Roda legt even Vitesse over de knie.
Lijkt elk jaar te degraderen en pakt dan tegen tegenstanders waarvan je het niet verwacht ineens wat punten waardoor ze de dans weer ontspringen.
Niets is typisch aan Roda JC, want dat zou betekenen dat ze een identiteit hebben.
Hebben ze toch ook?Vincent Dave schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:26:
[...]
Niets is typisch aan Roda JC, want dat zou betekenen dat ze een identiteit hebben.
Geen beleid, standaard onrust in het management/eigenaarschap, om de zoveel jaar financiële problemen, een spelersgroep die om de 2 jaar totaal verandert, een trainer die er om het minste of geringste uitgedonderd wordt, bedelen om hulp bij ome Nol, hulp van ome Nol weigeren, een plastic klote veld.. identiteit genoeg
Hmmm... waar doet mij dit aan denken?toolkist schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:58:
Geen beleid, standaard onrust in het management/eigenaarschap, om de zoveel jaar financiële problemen, een spelersgroep die om de 2 jaar totaal verandert, een trainer die er om het minste of geringste uitgedonderd wordt, bedelen om hulp bij ome Nol, hulp van ome Nol weigeren, een plastic klote veld.. identiteit genoeg
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
dat momentje in de 23ste minuut? Het zal mij verbazen.Deadsy schreef op zondag 1 april 2018 @ 01:04:
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Denk het zelf van wel.Faddermakker schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:06:
[...]
dat momentje in de 23ste minuut? Het zal mij verbazen.
Het was geen natuurlijke beweging en hij heeft mazzel dat hij de speler net niet raakt.
Vanwege zijn recente schorsing kan ik me voorstellen dat hij nu weer een paar wedstrijden krijgt
Ik denk dat hij er nu mee weg komt, lijkt nog niet dusdanig groot uitgemeten te worden in de media, maar het valt wel heel erg op zo in negatief opzicht.
Bij Mexico had hij ook al weer zo'n moment.
Bij Mexico had hij ook al weer zo'n moment.
Begint nu te komen, Ten Boekel heeft het niet gezien.
Had Lozano niet ook nog een voorwaardelijke wedstrijd? Of is die al geweest?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
<knip> maak liever een TR aan dan?
OT: Twente weet de kansjes nog niet te verzilveren tegen VVV. Hoop zelf dat VVV wel wint is denk de laatste nagel aan de doodskist van FC Twente.
[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 01-04-2018 14:01 ]
Je snapt toch wel dat dit niet serieus is hèVerwijderd schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:52:
[...]
jammer hoor deze opmerking![]()
OT: Twente weet de kansjes nog niet te verzilveren tegen VVV. Hoop zelf dat VVV wel wint is denk de laatste nagel aan de doodskist van FC Twente.
[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 01-04-2018 14:04 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
dutchgio schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:00:
Ik denk dat hij er nu mee weg komt
Werd net bij de ‘Tafel van Kees’ aangehaald. En als je de beelden bekijkt is het gewoon een slaande beweging. Hij raakt de tegenstander niet maar het hoort gewoon niet. Veeemde actie van hem. Wel makkelijk om te weten; Lazono stevig verdedigen, hij is makkelijk uit de tent te lokken. Met de wetenschap dat hij al een schorsing heeft gehad vanwege een slaande beweging blijkt nu wel dat hij zijn emoties niet kan bedwingen. Die gaat nog wel vaker tegen een rode kaart aan lopen. Sowieso een speler die je makkelijk uit de wedstrijd kunt spelen.Bij Mexico had hij ook al weer zo'n moment.
Lozano was geschorst tegen Feyenoord, Utrecht en Willem II. De vorige wedstrijd tegen VVV was de wedstrijd waarin hij de voorwaardelijke straf had. De wedstrijd gisteren tegen NAC was de eerste wedstrijd na zijn straf vanwege de slaande beweging.Gonadan schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:13:
Dus veel heeft hij er niet van geleerd, mag wat mij betreft zeker geschorst worden vanwege die slaande beweging gisteren. Gewoon dom en totaal onnodig.
resterende wedstrijden in de Eredivisie, speelronde 29
01.04. 12:30 VVV-Venlo v FC Twente 44' 0-0
Met live scorebord?Hackus schreef op zondag 1 april 2018 @ 13:13:
resterende wedstrijden in de Eredivisie, speelronde 29
[edit]Het is ook Cocu niet ontgaan en hij bevestigd de beweging zelfs;
Bron: https://www.nu.nl/voetbal...jn-bij-opstootje-nac.htmlOok Hirving Lozano moet nog vrezen voor een schorsing op basis van tv-beelden. De Mexicaan maakte een slaande beweging richting NAC-verdediger Pablo Mari, maar dat ontging scheidsrechter Pol van Boekel.
"Hij moet dat niet doen", zei Cocu daarover. "Tegenstanders zullen er alles aan doen om hem het spelen en het passeren te beletten. Hij moet leren om dat soort bewegingen voor zich te houden."
[ Voor 45% gewijzigd door OPSLAGHOND op 01-04-2018 13:25 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
@OPSLAGHOND Dacht, laat de tussenstand erbij zetten. de partij was al begonnen
Er is tot op heden niemand die ontkent dat het een bijzonder domme beweging is (en hij zat gisteren ook totaal niet in de wedstrijd). Zou de schorsing terecht zijn, zeker. Blijft het bijzonder dat destijds Huntelaar geen schorsings kreeg, ook. Maar zo zit het voetbal helaas in elkaarOPSLAGHOND schreef op zondag 1 april 2018 @ 13:23:
[...]
[edit]Het is ook Cocu niet ontgaan en hij bevestigd de beweging zelfs;
[...]
Net als bij schorsingen is het met penalty's ook volstrekt willekeur.Napo schreef op zondag 1 april 2018 @ 13:30:
[...]Er is tot op heden niemand die ontkent dat het een bijzonder domme beweging is (en hij zat gisteren ook totaal niet in de wedstrijd). Zou de schorsing terecht zijn, zeker. Blijft het bijzonder dat destijds Huntelaar geen schorsings kreeg, ook. Maar zo zit het voetbal helaas in elkaar
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Oh dat zeker, de ene speler mag spreekwoordelijk 3 personen aan zijn armen hebben hangen en er wordt niets gegeven en bij de andere wordt iemand al met een vinger aangeraakt en het is een strafschop. Dat is het hele lastige aan de regels in het voetbal, er is zo'n groot grijs gebied of iets wel of niet een strafschop is dat je nooit weet wat wel en wat niet mag.OPSLAGHOND schreef op zondag 1 april 2018 @ 13:32:
[...]
Net als bij schorsingen is het met penalty's ook volstrekt willekeur.
Over het algemeen middelt dat zich gelukkig in een seizoen wel uit maar juist strafschoppen kunnen een club over een dood punt helpen.
Om nog maar niet te spreken over gele kaarten geven bij een overtreding op het middelveld maar eenzelfde overtreding op de rand 16 is dan weer geen gele kaart
Omdat de rest zelfs die halve kansen niet weet te benuttenSnowdog schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:32:
Sowieso, ook al zijn het geen uitgespeelde kansen, PSV dwingt ze wel af. En nog belangrijker; ze maken ze wel af
Aan de koppositie van PSV is niks af te dingen. Alles wat je er ‘tegen’ kunt hebben geldt ook voor de andere teams. Behalve dan dat zij die halve kansen niet maken.
[ Voor 36% gewijzigd door Han op 01-04-2018 13:48 ]
Yeah, right...Gonadan schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:13:
Begint nu te komen, Ten Boekel heeft het niet gezien.
Je wilt wel heel graag hè?Had Lozano niet ook nog een voorwaardelijke wedstrijd? Of is die al geweest?
Waarom speelt PSV bijna altijd op Zaterdag avond en Ajax op Zondag middag? waarschijnlijk vanuit commercieel oogpunt. Toch lijkt het me zo dat de druk dan bijna altijd bij de ploeg ligt die op Zondag speelt. Niet handig van Ajax als ze daarvoor gekozen hebben.
Zover ik kan herinneren kan je als club hiervoor een voorkeur aangeven en daar poogt de KNVB dan enigszins rekening mee te houdenjaapstobbe schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:12:
Waarom speelt PSV bijna altijd op Zaterdag avond en Ajax op Zondag middag? waarschijnlijk vanuit commercieel oogpunt. Toch lijkt het me zo dat de druk dan bijna altijd bij de ploeg ligt die op Zondag speelt. Niet handig van Ajax als ze daarvoor gekozen hebben.
Ajax speelt bijna elke week wel na Psv inderdaad, maar daar kiest Ajax/Amsterdam zelf voor.jaapstobbe schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:12:
Ik vind het zelf ook wel jammer
Dat vroeg ik mijzelf laatst ook al af. Al is die redenatie over die extra druk natuurlijk afhankelijk van stand, die bij het bepalen van het speelschema uiteraard nog noet bekend was.
VVV speelt op zijn VVVs gelijk tegen twente die op zijn twenty's geen kansjes weet te benutten dus brilstand
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Bij penaltyseries geldt hetzelfde principe, als je als ploeg steeds als 2e de strafschop mag nemen ben je in het nadeel. Daarom is ook het "ABBA" systeem ingevoerd op sommige niveaus in het voetbal.
Bij de competitie wedstrijden zouden ze ook meer moeten afwisselen. Altijd tegelijk spelen kan natuurlijk niet vanwege de financiele belangen (behalve op de laatste 2 speeldagen).
Bij de competitie wedstrijden zouden ze ook meer moeten afwisselen. Altijd tegelijk spelen kan natuurlijk niet vanwege de financiele belangen (behalve op de laatste 2 speeldagen).
Ik heb 't proberen te kijken, dat viel niet mee, dus na 10 minuten alweer gestaakt. Wat een draak van een wedstrijd. De NOS kan zich de moeite van het maken van een samenvatting beter besparen
Het kan welJanW schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:23:
Ik heb 't proberen te kijken, dat viel niet mee, dus na 10 minuten alweer gestaakt. Wat een draak van een wedstrijd. De NOS kan zich de moeite van het maken van een samenvatting beter besparen
Trouwens mijn voorspelling (ik had vannacht een visioen): Ajax wint de komende 6 wedstrijden. PSV laat 8 punten liggen bij AZ, AJAX en ADO. Ajax Kampioen.
Ik overweeg al mijn spaargeld te verwedden. Wat denken jullie, is dit verstandig?
Ik overweeg al mijn spaargeld te verwedden. Wat denken jullie, is dit verstandig?
Hebben ze gespeeld dan? Ik zag wat spelers doelloos over het veld lopen, soms iemand richting een bal. Zou een schande voor de JL zijn als die ploegen daar volgend jaar zouden spelen, dit hoort niet eens in de hoofdklasse.HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:22:
VVV speelt op zijn VVVs gelijk tegen twente die op zijn twenty's geen kansjes weet te benutten dus brilstand
alles kan off-topic
Die kan ik me ook nog herinneren, heb 'm gevonden:HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:25:
[...]
Het kan welEr is ooit een club die alleen de aftrap en eindsignaal in een "samenvatting" heeft geplaatste omdat de wedstrijd zo saai was
dus nos kan zendtijd besparen
Op 1 april absoluut een topaanrader , alternatief zijn natuurlijk bitcoinsjaapstobbe schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:26:
Trouwens mijn voorspelling (ik had vannacht een visioen): Ajax wint de komende 6 wedstrijden. PSV laat 8 punten liggen bij AZ, AJAX en ADO. Ajax Kampioen.
En als Ajax het boek "snel uitspelen voor dummies" niet eens gelezen heeft word het terecht 1-0
Niks op af te dingen die 1-0 van Groningen, helemaal verdient. Ajax speelt weer ouderwets vanaf de aftrap slap en slordig. Kijken of ze nu wakker worden
Jezus, De Ligt.. en die zou naar Barca moeten deze zomer?
Mooie voorzet weer. Mogelijk gemaakt door de immer scherpe Veltman...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!