Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.607 views

Onderwerpen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
Shabbaman schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:50:
Het staat achterin wel als een huis.
In tegenstelling tot wat er altijd beweerd wordt hebben we verdedigend namelijk ook totaal geen probleem. De Ligt, De Vrij en van Dijk zijn echt prima centrumverdedigers, Aké doet het nu ook goed volgens mij en Mensah komt er ook nog aan.

Met een beetje mazzel overwint Karsdorp zijn blessures en komt Willems terug, dan heb je ook aan de zijkanten wat meer opties.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:37

Vos

AFCA

Wilde die kerel cr nou een kus geven? ;)

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:52:
[...]

Dus wat je nu wilt zeggen is dat we hem geeneens meer moeten selecteren?
Of zat hij de keren dat hij niet speelde en we wonnen wel op de bank?
haha, nou als het aan mij zou liggen zou ik hem idd niet meer selecteren... maar then again, ik heb niet precies voor ogen hoe ik zelf de selectie van 23 man zou doen, dus wellicht dat hij nog als 23e erbij kan...
ik heb niet voor je uitgezocht of hij wellicht een positieve invloed had vanaf de bank :)
edit:
Echt? Die kleine kon de beveiliging niet de pakken krijgen?
haha, inderdaad...zag er suf uit

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:57
Bossie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:50:
[...]

Wij zijn ook de ploeg met het meeste aantal punten van het afgelopen twee WK's, ik had niet anders verwacht :+
En de minste verliespunten van het komende WK :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• P.O. Box
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:55:
[...]

En de minste verliespunten van het komende WK :+
dat is een aanname... Duitsland , Spanje of Argentinie acht ik in staat die prestatie te evenaren :+

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat is de hedendaagse techniek toch mooi. Split screen op je telefoon. Voetbal voor de ene helft, GoT op de ander. Geluid via noise cancelling koptelefoon zodat je die zaadprogramma's van vrouwlief (en zij zelf) niet aan hoeft te horen. :Y)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:41
Dus hoe sloom is de beveiliging daar?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Bossie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:50:
[...]

Wij zijn ook de ploeg met het meeste aantal punten van het afgelopen twee WK's, ik had niet anders verwacht :+
Hmm, ja, tweede en derde op de laatste twee wk's...

Nog wel.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:58:
Dus hoe sloom is de beveiliging daar?
Sneller dan Ronaldo ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• WillieWuks
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Die Onana.. dat had ik nou niet van hem verwacht

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

• P.O. Box
  • Niet online
WillieWuks schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:59:
Die Onana.. dat had ik nou niet van hem verwacht
context? of was dit een racistisch grapje?
edit: zag nu pas een herhaling van een volgende runner, dacht dat het een verwijzing was naar die donkere jongen daarvoor, waarbij donkere jongen = onana.... excuus voor mijn aanname

[ Voor 33% gewijzigd door P.O. Box op 26-03-2018 22:07 ]

• Vos

Vos

AFCA

P.O. Box schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:01:
[...]

Heb jij geen glazen bol?

• WillieWuks
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
P.O. Box schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:01:
[...]

Nee nee, die gozer die net op Ronaldo afrende vond ik erg op hem lijken. Vandaar.

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:55
Hard voor die Portugezen, maar zij gaan wel naar het WK en wij niet :')

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wie is die De Roon ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:55
Speler van Atalanta Bergamo. Ondergewaardeerde speler.
Ik kan het weten want hij heeft ook nog bij mijn cluppie gespeeld :)

[ Voor 15% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-03-2018 22:04 ]

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Riep er nou iemand Feyenoord of Kluivert?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Deadsy
jammer dat Cillisen niet ergens in de basis staat

• Fiber

Fiber

Is het verschil ook niet gewoon dat we nu met drie middenvelders spelen en tegen Engeland met maar twee middenvelders...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Vos

Vos

AFCA

Shame, shame! ;)

• D-e-n
Fiber schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:06:
Is het verschil ook niet gewoon dat we nu met drie middenvelders spelen en tegen Engeland met maar twee middenvelders...?
Dat had Koeman in de rust van de wedstrijd tegen Engeland ook al een beetje aangepast zo begreep ik, want Promes stond toen achter de spits. Niet echt een middenvelder maar toch. Drie aanvallers in dit systeem is qua veldbezetting in elk geval niet handig.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 26-03-2018 22:09 ]

• Fiber

Fiber

Nou moet Kluivert eigenlijk nog scoren ook...

• Deadsy
Nu wissel je vind ik net iets te vlug achter elkaar en haalt de snelheid er volledig uit, tenminste dat beetje dat er nog was.

• D-e-n
Hij wil enkele spelers natuurlijk nog even hun debuut geven. En Til als back zou je nog als een test kunnen zien.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Ik denk dat De Ligt wel een potentiele record international is zo :P

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:44
Tja, wedstrijd is klaar, dan maar spelers hun debuut gunnen. :)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tja, maar ergens vind ik het wel zorgelijk dat de tweede helft eigenlijk alleen Portugal gevaarlijk is geweest.
Dat kan natuurlijk zijn omdat het al 3-0 was, maar ook omdat Portugal gewoon flink verrast was door de opstelling.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
jammer had tegen 10 spelers nog wel iets verwacht

@Gonadan
Voor mijn gevoel knakte er iets vlak voor de 2-0 bij de verdedigers van Portugal.
Beetje paniekerig (moeite met bal weg werken), slordige opbouw en ze begonnen elkaar aan te kijken.

[ Voor 67% gewijzigd door Deadsy op 26-03-2018 22:22 ]

• Fiber

Fiber

Deadsy schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:21:
jammer had tegen 10 spelers nog wel iets verwacht
Het lijkt juist wel dat Portugal met tien man beter is geworden dan met elf... O-)

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:20:
maar ook omdat Portugal gewoon flink verrast was door de opstelling.
Wat was er verrassend aan de opstelling? Die vijf verdedigers waren verwacht en dat Koeman zonder Dost en met Propper zou spelen was toch al een beetje aangekondigd?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:07
Tja, maar ergens vind ik het wel zorgelijk dat de tweede helft eigenlijk alleen Portugal gevaarlijk is geweest.
Dat kan natuurlijk zijn omdat het al 3-0 was, maar ook omdat Portugal gewoon flink verrast was door de opstelling.
Ik denk het, Portugal is per definitie nu eenmaal een erg agressief spelende ploeg maar daar heb ik vanavond niets gezien. Het lijkt vooral een verplicht nummertje waarbij ze door de tegenstander zijn verrast.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• P.O. Box
  • Niet online
denk dat er ook een groot deel onderschatting was. Portugal heeft natuurlijk ook gezien hoe Nederland vrijdag speelde. Kon je ook een beetje zien hoe gemakzuchtig er werd verdedigd de eerste helft. Desalniettemin heeft Nederland het ook zelf afgedwongen dat het met de rust 3-0 stond. Na rust is het inderdaad wel redelijk zorgwekkend, maar ook begrijpelijk bij een wedstrijd waar niets op het spel staat.

• D-e-n
Er zit na al die wissels ook totaal geen lijn meer in de opstelling van Oranje. Dat helpt niet

• Deadsy
Hoeveel zou Gullit hiervoor krijgen?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:24:
Er zit na al die wissels ook totaal geen lijn meer in de opstelling van Oranje. Dat helpt niet
Klopt, maar voor de wissels was het niet anders. Het enige verschil is dat na de wissels Portugal er makkelijker doorheen kwam.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:27:
[...]

Klopt, maar voor de wissels was het niet anders. Het enige verschil is dat na de wissels Portugal er makkelijker doorheen kwam.
Natuurlijk probeert Portugal nog wat maar met tien man leek het bij Oranje toch nergens meer op. Til experimenteel rechtsback, het loopvermogen van Wijnaldum, de drive van Vilhena en op het laatste had je geen aanspeelpunten voorin meer: dat is toch een heel ander elftal.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 26-03-2018 22:31 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Je leest weer eens niet goed. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:44
Ze sluiten wel heel mooi af. De regie was er klaar mee. :+

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:31:
Je leest weer eens niet goed. ;)
Misschien moet je het nog een keer uitleggen ;)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:36:
Misschien moet je het nog een keer uitleggen ;)
Is goed. ;)

Ik vind dat Portugal het een stuk beter onder controle had na rust, maar voor de wissels van oranje. Dat was een kwart wedstrijd met dezelfde opstelling (van oranje) als de eerste helft maar ze werden eigenlijk niet meer gevaarlijk.
Dat geeft mij de indruk dat we nog wel wat terughoudend mogen zijn want de eerste helft kan best mede een fout en/of onderschatting van Portugal zijn.

Het feit dat Portugal er even vier wisselde geeft ook aan dat ze het anders aan gingen pakken. Was dat vanaf het begin zo geweest met hetzelfde beeld als nu het eerste deel van de tweede helft dan had ik mijn geld op Portugal gezet.

Lang verhaal kort. Ik ben nog niet overtuigd, de komende wedstrijden moeten meer uitwijzen. Het geeft in ieder geval al wel hoop.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
@Gonadan
Wel of geen wissels, van wie dan ook, je kunt niet verwachten dat we Portugal negentig minuten de baas zijn. Belangrijkste is dat je kunt zien wat er beter was dan tegen de Engelsen, los van de uitslag.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:02
1 Wedstrijd is inderdaad niet heel reprensentatief voor het resultaat van Koeman zijn hand.
Aan de andere kant win je van Portugal, ongeacht de situatie.

Als ik Kenneth Perez dan weer hoor dat Koeman nu weer had moeten experimenteren met een ander systeem omdat het nu zou kunnen, breekt me de klomp.. Laat Koeman eerst eens dat 5-3-2 systeem erin knallen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:46:
@Gonadan
Wel of geen wissels, van wie dan ook, je kunt niet verwachten dat we Portugal negentig minuten de baas zijn. Belangrijkste is dat je kunt zien wat er beter was dan tegen de Engelsen, los van de uitslag.
Ok, maar waarom laat je me het dan uitleggen als je het toch direct terzijde schuift? Blijkbaar snap je gewoon niet wat ik bedoel. :?

Groot verschil met tegen de Engelsen is dat er nu gevoetbald werd. En dat mensen daadwerkelijk wat deden in plaats van naar anderen kijken. Dynamischer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
@Gonadan
Ik snap nu (na de tweede keer..) wel wat je bedoelt maar wat heeft het voor zin om te beredeneren hoe goed Portugal nu wel of niet was? Ik kan er niet zoveel mee. Ik kijk liever naar wat er bij Oranje wel en niet werkte. Daar kun je dat kwartier na rust dan wel weer voor gebruiken natuurlijk

@Mosin
442 in een ruit zou ideaal kunnen zijn voor Oranje. Maar de spelers die ik dan met de punt naar achter zou willen zien (De Jong/Blind) die waren er niet dus de vraag is of experimenteren dan zin heeft. Ik heb het idee dat Koeman vooral denkt "ik heb goede centrumverdedigers dus daar bouw ik het elftal omheen"

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 26-03-2018 22:58 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:56:
@Gonadan
Ik snap nu (na de tweede keer..) wel wat je bedoelt maar wat heeft het voor zin om te beredeneren hoe goed Portugal nu wel of niet was? Ik kan er niet zoveel mee. Ik kijk liever naar wat er bij Oranje wel en niet werkte. Daar kun je dat kwartier na rust dan wel weer voor gebruiken natuurlijk
Precies. Ik ben benieuwd of Koeman daar iets uit gehaald heeft want ik heb te weinig opgelet om te zien of Portugal echt iets veranderde en zo ja wat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Flexibel zijn is in het moderne voetbal zo belangrijk. Depay iets dieper of juist minder diep zetten, een aanvaller achter de spits of een middenvelder, de keuze van de backs, een inschuivende centrumverdediger: daar kun je in dit systeem mee spelen om tactische zetten van de tegenstander te counteren,

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:23
Ja, en Mourinho is daar een meester in, bbrrr.

• D-e-n
Sjah schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:04:
Ja, en Mourinho is daar een meester in, bbrrr.
Mourinho ageert vooral negatief. Je kunt ook positieve tactische tegenzetten doen, de zwakte van de tegenstander opzoeken

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Even terug naar de soap van Tukkerland. Jan van Halst geeft aan dat hij het moeilijk vond om Verbeek te ontslaan. Dus nu ineens staat hij weer aan die kant?

:D :D :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Die van Halst neem ik al niet meer serieus sinds hij directeur was bij zo'n dubieus verzuimbedrijf. Mijn vriendin haat voetbal en weet er niks van maar Jantje kent ze daarom dus wel :)

• apis29
  • Niet online
Dat en ik heb bij Portugal geen middenveld kunnen ontdekken ...

Zag nog wat 4-4-2/ruit opmerkingen voorbij komen maar geen invulling. Gooi je Memphis op een vleugel en Berguis op de ander? Dan zijn die twee centrale middenvelders echt niet voldoende ...

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 27-03-2018 01:39 ]

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:48:
[...]
Hooguit als de spelers collectief gezegd hebben geen zin te hebben als hij mee doet. :P
_O-

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Heeft niets met het aantal te maken maar des te meer met de invulling. Stro(o)tman en Wijnaldum samen opstellen is vragen om problemen.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:37

Typhone

Who Dares Wins

Hopelijk speelt die duffel van een Jeroen Zoet nooit meer in het NL-elftal. De Ligt wordt weer helemaal opgehemeld nadat ie een paar jaar terug volledig werd kapotgemaakt in Bulgarije. Waarbij ik en een paar anderen nog altijd van mening zijn dat het coachen van de keeper (J. Zoet) daar in eerste instantie faalde en niet zozeer de verdediger. 1,5 jaar later spreekt niemand over Zoet en iedereen over De Ligt. Daar staan mijn Ajax-roots overigens helemaal buiten.

Het enige jammere aan het hele verhaal is dat De Ligt, Til, Kluivert en co in de zomer allemaal popelen om weg te gaan. Het zou een verrijking voor de Eredivisie zijn als ze nog 3-4 jaar bleven en wekelijks met kop & schouders boven de rest uitstaken. Dan is de kans op speeltijd in het buitenland 90% groter dan nu.

P.S. merk op de counter van Justin Kluivert. Flashback -> Ajax - Heerenveen, counter Ajax ultra slechte pass Kluivert. Dat bepaalt wel of je een grote meneer wordt of 'een meneer'.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 27-03-2018 07:32 ]

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-11 18:37
Ik heb uit betrouwbare bron (dit topic) vernomen dat Depay in 3 wedstrijden maar 1x wat laat zien/nuttig is en dus de volgende wedstrijd beter niet kan spelen :+ :+

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Typhone schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:30:
Hopelijk speelt die duffel van een Jeroen Zoet nooit meer in het NL-elftal. De Ligt wordt weer helemaal opgehemeld nadat ie een paar jaar terug volledig werd kapotgemaakt in Bulgarije. Waarbij ik en een paar anderen nog altijd van mening zijn dat het coachen van de keeper (J. Zoet) daar in eerste instantie faalde en niet zozeer de verdediger. 1,5 jaar later spreekt niemand over Zoet en iedereen over De Ligt. Daar staan mijn Ajax-roots overigens helemaal buiten.

...
De Ligt was toen gewoon een top talent die niet gebracht had mogen worden als basis speler. Het was goed dat ie er bij was om te proeven aan wat t is. En mss als wissel in gebracht zou kunnen worden.

De Ligt maakte helaas wat knullige foutjes die fataal waren. Zoet keepte als een dweil. Het middenveld was bagger. Alles aan die wedstrijd was slecht. En het was jammer dat De Ligt daardoor misschien last zou hebben. Ik ben heel blij dat hij zich daar overheen gezet heeft. Het had zo maar gekund dat Blind daar een toptalent had afgeschreven.

• D-e-n
apis29 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 01:27:
[...]
Zag nog wat 4-4-2/ruit opmerkingen voorbij komen maar geen invulling. Gooi je Memphis op een vleugel en Berguis op de ander? Dan zijn die twee centrale middenvelders echt niet voldoende ...
Ik noemde het een aantal keer als optie. Maar als er gesproken wordt over spelen in een ruit zijn er dus juist geen vleugelspelers. De aanvallende middenvelder is de meest vooruitgeschoven pion van de vier. Daarachter heb je twee lopers (Wijnaldum, vd Beek, Vilhena, v Ginkel, Til etc..) die afwisselend met de backs de open gelaten ruimte induiken. Voor de viermans defensie staat iemand als Blind of De Jong.

Promes zou dan in aanmerking kunnen komen voor de voorste middenveld positie maar Memphis en Berghuis zullen zich dan vooral op de twee posities voorin moeten richten.

Overigens snap ik gezien het aanbod de keuze voor drie centrale verdedigers maar dan pleit ik, gezien het probleem wat je aanstipt toch echt voor backs die ook thuis zijn op het middenveld.

@Typhone
We gaan toch niet achteraf nu de keuze voor De Ligt tegen de Bulgaren verdedigen he? Ook toen wist iedereen dat het een groot talent was maar dat betekent nog niet dat je hem maar gelijk moet laten debuteren. Deden we met een zeventienjarige Robben ook niet.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:39
Ja de Ligt faalde door Zoet. Niet omdat hij 17 was en bij Ajax nog amper gespeeld had en ook gewoon zijn wekelijkse foutjes maakte. Kwam dat dan ook door de coaching van Onana 7(8)7

De Ligt speelt nu in een 3 man verdediging plus heeft eindelijk eens een seizoen in de benen bij Ajax. Juist aanvallend en opbouwend valt hij nu positief op. Verdedigend maakt hij geen fouten, maar dat doen Van Dijk, De Vrij en Aké ook niet.

Zijn leeftijd samen met dat hij naast de drie genoemde de beste opbouwer is maakt hem goed. En nu verdient hij pas een plek in het NL elftal. Een jaar geleden verdiende hij dat op basis van niks.

Maar ik ben blij dat we eindelijk eens een goede verdediging hebben. Onze beste linie ook met verdedigers die hun mannetje staan maar ook kunnen voetballen. Wat een luxe 8)

• D-e-n
Misschien moet Oranje dat dan maar als kracht gaan zien: vijf voetballende verdedigers, totaalvoetbal in het kwadraat.

Verwijderd

Typhone schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:30:

Het enige jammere aan het hele verhaal is dat De Ligt, Til, Kluivert en co in de zomer allemaal popelen om weg te gaan. Het zou een verrijking voor de Eredivisie zijn als ze nog 3-4 jaar bleven en wekelijks met kop & schouders boven de rest uitstaken. Dan is de kans op speeltijd in het buitenland 90% groter dan nu.

P.S. merk op de counter van Justin Kluivert. Flashback -> Ajax - Heerenveen, counter Ajax ultra slechte pass Kluivert. Dat bepaalt wel of je een grote meneer wordt of 'een meneer'.
Dat laatste vond ik juist netjes. Dat hij niet zelfzuchtig was en het overzicht behield. Het was ook zijn eerste balcontact, dus dan kan het misgaan. Als dit zijn 10de interland was dan had hij het verder doorgetrokken en kon hij of zelf scoren of toch nog afgeven.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 22:37
Overigens veroorzaakte de Ligt tegen Engeland natuurlijk een onnodige penalty bij een 0-0 stand maar had hij geluk dat de bal niet op de stip ging. De onnodige foutjes zijn er dus ook nog niet helemaal uit, maar dat doet niets af aan dat ook hij 2 goede wedstrijden speelde. Inmiddels is hij gewoon veel verder dan vorig jaar, dat is duidelijk te zien. Zn selectie is logischer en dat hij een kans krijgt in oefenwedstrijden ook.

Er zit natuurlijk ook een verschil tussen gelijk onder hoge druk invallen met anderhalve Eredivisie wedstrijd in je benen in een kwakkelend elftal, of zoals nu een paar oefenpotjes des Keizers baard met ook nog eens een topverdediging om je heen. De Ligt was er nog niet klaar voor en het elftal was ook niet in een positie om eens lekker te experimenteren met een jonge speler. En ja, toen was hij slecht, dat hij nu goed was doet daar niets aan af. Het is een jonge speler die kan ook volgende keer weer ineens slecht zijn, gelukkig duurt het nog even voordat er serieuze wedstrijden aan komen. We moeten het beide kanten op niet overdrijven maar als het goed is mag dat gezegd worden en als het slecht is ook.
D-e-n schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:27:
Misschien moet Oranje dat dan maar als kracht gaan zien: vijf voetballende verdedigers, totaalvoetbal in het kwadraat.
Het is in ieder geval een verademing dat Koeman uitgaat van de kracht van zn spelers en niet van een soort ideaal beeld waar het materiaal helemaal niet geschikt voor is. Al ben ik wel bang dat je straks tegen kleine defensieve tegenstanders moet uitkijken met 5 verdedigers. Dan moet je echt halve aanvallers op de back posities zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 27-03-2018 08:32 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
ph4ge schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:28:
Dan moet je echt halve aanvallers op de back posities zetten.
Bedoel je types als Karsdorp en Willems of nog aanvallender? Ik ben sowieso geen voorstander van Tete, Pieters of Kongolo op de backpositie: veel te weinig inbreng als middenvelder.

• ph4ge
D-e-n schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:33:
[...]

Bedoel je types als Karsdorp en Willems of nog aanvallender? Ik ben sowieso geen voorstander van Tete, Pieters of Kongolo op de backpositie: veel te weinig inbreng als middenvelder.
Het probleem is tegen defensieve ploegen dat de kracht van de backs, het loopvermogen, niet gebruikt kan worden. Zoals de backs nu spelen verdedigen ze tegen de eigen achterlijn om vervolgens als het kan de andere achterlijn te halen. De meeste opkomende backs hebben ruimte nodig aan de zijkanten, een tegenstander die achter ze aan huppelt die ze op snelheid en inhoud kunnen kloppen. Als je ze in de dekking aanspeelt heb je er weinig aan. Landen die zelf compact en verdedigend spelen geven die ruimte niet en gaan ook niet de hele tijd achter onze backs aan hollen.

In mijn beleving heb je dan spelers nodig die niet alleen op loopvermogen en snelheid een man uit kunnen spelen maar die ook in de dekking wat kunnen. Willems kan dat al heb ik geen idee hoe hij het doet op het moment. Karsdorp ben ik een groot fan van maar ik denk dat je tegen verdedigende tegenstanders gewoon een creatieve speler extra ipv een back op moet gaan stellen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

apis29 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 01:27:
Als je Depay op het middenveld zet is het acuut geen 4-4-2 meer, dat is geen optie.
ph4ge schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:28:
Het is in ieder geval een verademing dat Koeman uitgaat van de kracht van zn spelers en niet van een soort ideaal beeld waar het materiaal helemaal niet geschikt voor is. Al ben ik wel bang dat je straks tegen kleine defensieve tegenstanders moet uitkijken met 5 verdedigers. Dan moet je echt halve aanvallers op de back posities zetten.
Daar ben ik ook blij mee, eindelijk iemand die gewoon kijkt wat voor spelers beschikbaar zijn en daar wat van probeert te maken.
Zelf ben ik juist bang dat ze tegen defensieve tegenstanders weer snel op de 4-3-3 over willen om lekker rond te tikken. Misschien een beetje Cruyffiaans, maar ik zou zorgen dat het niet zo druk wordt in de zestien want dan heb je meer ruimte.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
D-e-n schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:33:
[...]

Als je met drie middenvelders speelt heb je dat ook niet nodig, gewoon langs die rechterkant oprennen en eventueel de één-twee opzoeken. Vond Tete het gisteren ook een stuk beter doen dan middenvelder Vilhena in aanvallend opzicht.

• D-e-n
JanW schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:55:
[...]

Als je met drie middenvelders speelt heb je dat ook niet nodig, gewoon langs die rechterkant oprennen en eventueel de één-twee opzoeken. Vond Tete het gisteren ook een stuk beter doen dan middenvelder Vilhena in aanvallend opzicht.
Drie middenvelders is niet altijd genoeg. Tete had één goede bal die hij terug legde maar voetballend blijft het een ramp. Zodra hij onder druk kwam wist hij het niet meer, dan ging die bal terug. Vilhena deed veel meer voor het team als geheel

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:07:
[...]

@Typhone
We gaan toch niet achteraf nu de keuze voor De Ligt tegen de Bulgaren verdedigen he? Ook toen wist iedereen dat het een groot talent was maar dat betekent nog niet dat je hem maar gelijk moet laten debuteren. Deden we met een zeventienjarige Robben ook niet.
Die keuze verdedig ik niet. Het afbranden van De Ligt daarna wel. Alle hoon kreeg hij op zijn bord destijds terwijl alles en iedereen met ervaring keihard verzaakte. Het halve land trok de Ajax-wordt-voorgetrokken kaart en De Ligt stond toen in het middelpunt. Even met alle respect: al stonden er 3 debutanten in destijds dan nog had je met gemak van de Bulgaren moeten winnen. Puur een mentaliteitsprobleem wat het voetbal hier al jaren beheerst. Met de beste elftallen ter wereld zijn wij geen kampioen geworden of hebben we zelfs WK's (2002!) niet gehaald. Want Nederland anno 1998, 2000, 2002 was een heel wat beter elftal dan het Nederland anno 2010, 2014.

• Fleximex
@Typhone De Ligt stond bij Ajax ook te schutteren. Dat lag puur aan hem. En hem alleen. Terecht dat hij toen kritiek kreeg. En terecht dat hij nu geprezen wordt. Ik weet niet waar je heen wilt met je reactie.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kijk de wedstrijd nog eens terug met de analyse van de BBC. Dat waren de enigen die de vraagtekens bij de keeper plaatsten. Niet in schuld aan het doelpunt wel in coaching en het uitkomen. De 5-1 tegen Spanje in 2014 lag natuurlijk ook aan Sergio Ramos en niet aan Iker Casillas :)

Wanneer stond De Ligt bij Ajax te schutteren? Weet je zeker dat je niet in de war bent met Veltman?
Veltman is die nors kijkende die meestal rechtsback speelt, geen goede voorzet heeft en vaak schuld heeft bij tegengoals.

Overigens vergeet je wel even mee te nemen wat de kritieken toen waren: 'geen verdediger', nul verdedigend inzicht, nooit NL-elftal materiaal enz enz. Schreven de gerenommeerde bladen, niet ik. Heb ik destijds heel apart gevonden want dat was bij mijn weten nooit eerder op individueel niveau gebeurd, behalve bij Clarence Seedorf in 1996 die wel de ballen had om een penalty te nemen en daarna de gebeten hond was.

[ Voor 45% gewijzigd door Typhone op 27-03-2018 09:28 . Reden: Laatste alinea :) ]

• ph4ge
Typhone schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:21:
Die keuze verdedig ik niet. Het afbranden van De Ligt daarna wel. Alle hoon kreeg hij op zijn bord destijds terwijl alles en iedereen met ervaring keihard verzaakte. Het halve land trok de Ajax-wordt-voorgetrokken kaart en De Ligt stond toen in het middelpunt. Even met alle respect: al stonden er 3 debutanten in destijds dan nog had je met gemak van de Bulgaren moeten winnen. Puur een mentaliteitsprobleem wat het voetbal hier al jaren beheerst. Met de beste elftallen ter wereld zijn wij geen kampioen geworden of hebben we zelfs WK's (2002!) niet gehaald. Want Nederland anno 1998, 2000, 2002 was een heel wat beter elftal dan het Nederland anno 2010, 2014.
Als je in het grote Oranje speelt dan wordt je beoordeeld als een volwaardig international, dat lijkt mij volstrekt normaal.

Het was echter voornamelijk Blind die de schuld kreeg van het opstellen van De Ligt (waarbij inderdaad oa ook werd gesuggereerd dat Blind niet objectief was, wat geen gekke conclusie is als je rare beslissingen neemt die niemand kan volgen).

En nee, een slechte selectie, slechte tactiek en daardoor geen vertrouwen speelden een veel grotere rol dan mentaliteit. Voetbal is geen kwestie van als je maar hard genoeg je best doet dan win je, als het tactisch niet klopt en er geen vertrouwen is dan oogt het lamlendig maar dat heeft vaak andere oorzaken.
Typhone schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:23:
Wanneer stond De Ligt bij Ajax te schutteren? Weet je zeker dat je niet in de war bent met Veltman?
Veltman is die nors kijkende die meestal rechtsback speelt, geen goede voorzet heeft en vaak schuld heeft bij tegengoals.
Hij maakte toch in diezelfde periode die blunder tegen Excelsior die Ajax misschien wel het kampioenschap heeft gekost?

Ik houd geen lijstje bij van alle wedstrijden van alle spelers maar mij staat ook bij dat De Ligt in die periode nog wel vaker ongelukkig speelde. Overigens grappig dat je Veltman aanhaalt want een jaar of 4 geleden lazen we dezelfde jubelverhalen over hem als nu over De Ligt. De jongen heeft nu 2 goede oefeninterlands gespeeld, maar dat verandert het verleden niet.

[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 27-03-2018 09:38 ]

• Fleximex
[...]
Kijk de wedstrijd nog eens terug met de analyse van de BBC. Dat waren de enigen die de vraagtekens bij de keeper plaatsten. Niet in schuld aan het doelpunt wel in coaching en het uitkomen. De 5-1 tegen Spanje in 2014 lag natuurlijk ook aan Sergio Ramos en niet aan Iker Casillas :)
Wat is dat nou voor een vergelijking? Dat kwam toen door heel Spanje dat veel te hoog stond zonder heel veel te creëren tegen Nederland. Een klein beetje zoals Portugal gisteren.
[...]

Wanneer stond De Ligt bij Ajax te schutteren?
Dit ga je niet menen toch? Kijk dan de wedstrijden van Ajax terug. Hij maakte toen die periode elke wedstrijd een grote fout waar enkele keren een doelpunt uit kwam.
[...]

Overigens vergeet je wel even mee te nemen wat de kritieken toen waren: 'geen verdediger', nul verdedigend inzicht, nooit NL-elftal materiaal enz enz. Schreven de gerenommeerde bladen, niet ik.
Die conclusies zijn hier volgens mij helemaal niet getrokken. Wel dat hij gewoon teveel fouten maakte voor het niveau waar hij speelde. Onverantwoordelijk om hem er bij Ajax en het NL-elftal in te zetten. Ik wil niet zo ver gaan om te zeggen dat het NL elftal is uitgeschakeld door hem, want iedereen was slecht en zonder hem waren we er ook wel uitgevlogen. Maar Ajax mist op 1 punt het kampioenschap. Vraag me af of met een andere meer ervaren speler op zijn plek Ajax niet ergens net wat extra punten had gesnoept.

Iedereen zag toen en nu dat het een talent is. Maar dat waart hem niet vrij van kritiek. Omdat hij nu goed speelt (vooral aanvallend zeg ik er nog wel even bij) kun je niet met terugwerkende kracht zeggen: "ow, dan zal het wel aan Zoet en de meer ervaren spelers om hem heen liggen dat hij minder speelde". Nee. Die fouten maakte hij toch echt zelf. Natuurlijk draagt het er deels aan bij dat de rest ook bagger was. Maar hij maakt de fout. Hij had toen een paar keer ook een bal over de zijlijn kunnen rossen of gewoon mannelijker in het duel kunnen zijn, maar dat deed hij niet.

Dit noem ik toch een grote fout (tegen Excelsior) :9
https://video.twimg.com/tweet_video/C7SUdj1WwAArGjf.mp4

[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 27-03-2018 09:41 ]

• Mosin
D-e-n schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:56:
@Mosin
442 in een ruit zou ideaal kunnen zijn voor Oranje. Maar de spelers die ik dan met de punt naar achter zou willen zien (De Jong/Blind) die waren er niet dus de vraag is of experimenteren dan zin heeft. Ik heb het idee dat Koeman vooral denkt "ik heb goede centrumverdedigers dus daar bouw ik het elftal omheen"
Dan is het heel simpel inderdaad. Niet gaan lopen kloojen als je de spelers er niet voor hebt. Ik hoop in ieder geval 1 ding, namelijk dat we systemen wel kunnen spelen in plaats van dat er ten koste van alles 4-3-3 gespeeld wordt. We moeten ons toch aan gaan passen aan de voetballerij en de realiteit.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Wat had ik toen staan juichen op de parkeerplaats in Heerenveen. :9

Heerlijke wedstrijd gister van Oranje, mijn inziens werd er echt als team gespeeld. Hier en daar nog wel wat verbeterpunten. Ik vond Vilhena verdedigend gezien wat minder, maar dat is dan eigenlijk ook geen back. Verder had iedereen een dikke voldoende gescoord met een paar flinke uitschieters zoals Propper, de Ligt of Cillessen. Benieuwd of ze dit niveau voor langere tijd weten vol te houden.

Ik hoop ook dat Karsdorp snel fit is en fit blijft. Als hij zijn niveau van bij Feyenoord weet te halen zou hij echt perfect in dit systeem passen. Ik zie hem nu al 90 minuten lang over die lijn denderen. :D

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-11 11:43

Baseman77

We move

Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:47:
Mja, maar dan onthoud je echt heel selectief wat er gebeurt op de velden.
En dit gaat niet op voor jou?
Dan ben je de enige ;)
Muiten tegen de trainer als hij gewisseld wordt, onenigheid met medespelers, balletjes opeisen, , gebaren naar andere spelers dat die eens op moeten schieten met de bal, vervolgens als een blinde voor eigen succes gaan en de bal verkloten, daarna weer op laten lossen door de rest (puntje waar veel aanvallers last van hebben), etc.
Dus het opeisen van ballen, het communiceren met medespelers en het behouden van de positie in het veld vind jij negatief?
Wanneer heeft Memphis trouwens gemuit bij een wissel? Of bedoel je dit nietszeggende incident: https://m.fcupdate.nl/voe...na-wissel-normaal-gedrag/
Onenigheid met medespelers zegt overigens ook weinig, wanneer zou dit uit de hand gelopen moeten zijn?
Onder de streep moet hij mij dus echt nog wel overtuigen
Dit vind ik niet meer dan terecht.

Ik reageer dan ook voornamelijk op deze quote van jou:
Depay is duidelijk een type wat niet in dienst van een Dost gaat spelen, daar klopt de hiërarchie niet voor. Bij zijn clubs mag hij de zeep oprapen als hij een grote bakkes heeft, maar bij Oranje staat hij naast een spits die in een middelmootcompetitie speelt. Binkies zijn daar gevoelig voor.
Dit vind ik dermate gekleurde en negatieve woorden dat ik me serieus afvraag waar het vandaan komt.
apis29 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:11:
Hij staat hier op 10 om hem van zn verdedigende taken te 'verlossen', misschien ben je al vergeten hoe hij bij Feyenoord is begonnen.
Huh, wat heeft Wijnaldum zijn begintijd bij Feyenoord te maken met zijn huidige kwaliteiten? Hij is inmiddels al 7 jaar weg bij Feyenoord...
Zowel bij PSV als nu bij Liverpool wordt Wijnaldum gebruikt als lopende middenvelder, met zowel verdedigende als aanvallende taken. Dus waarom hij zou moeten worden verlost van zijn verdedigende taken is mij een raadsel.
Pröpper had ook gekund maar vind de Jong (nog) meer loopvermogen hebben.
Waarom heeft De Jong meer loopvermogen dan Pröpper?

Pröpper hoorde bij PSV standaard bij de spelers met de meeste gelopen meters per wedstrijd, in de CL van 2016 stond hij zelfs bovenaan het klassement van het hoogste aantal afgelegde meters:
https://www.ad.nl/nederla...hampions-league~a75dc1e3/
En ook in de PL presteert hij weer uitstekend op o.a. zijn loopvermogen.

[ Voor 28% gewijzigd door Baseman77 op 27-03-2018 09:56 ]

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:16
De nadruk werd na de wedstrijd tegen Bulgarije teveel gelegd op de Ligt. Ja, hij maakte behoorlijke fouten, maar werd daar ook een beetje in die situaties gedwongen doordat iedereen om hem heen ook stond te schutteren. Dat waarde hem inderdaad niet vrij van kritiek, maar echt beter was er ook niet op dat moment.

• Fleximex
Wat eigenlijk nog belangrijker is. Koeman heeft het team na één wedstrijd al gewijzigd en anders laten spelen. Drie middenvelders. De backs die veel sneller op de back van de tegenstander druk zetten. Alle middenvelders van de tegenstander onder druk zetten en de centrale verdedigers van tegenstander laten voetballen.

Dat is onder alle vorige bondscoaches tot Van Gaal niet meer gebeurd. Ongeacht de opstelling was het steeds hetzelfde slome gedoe. Zeggen dat het beter moet en dat er totaal niks van is te zien in de wedstrijden daarna. Wat mij betreft laat Koeman nu al zien dat hij een betere coach is.

Ik heb echter nog wel mijn twijfels. Vier kansen en drie goals is leuk. Maar wat als je een keer niet zo effectief bent en niet scoort. Dan heb je slechts 4 kansen afgedwongen. Zoveel is dat niet.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Niet vergeten dat dit ook pas zijn 2e duel was hè. Het zal iedere keer een stukje beter moeten gaan. De wedstrijd tegen Portugal brengt in iedergeval hoop voor in de toekomst.

• Baseman77

Baseman77

We move

Groot verschil met de wedstrijd tegen Engeland was inderdaad het middenveld, die 3e middenvelder blijkt dus ontzettend belangrijk te zijn. Daarbij speelde Pröpper uitstekend, al kreeg hij ook veel ruimte van Portugal. Ik ben benieuwd hoe dit Oranje zou presteren tegen een team dat de druk er wel op zet. Maar tactisch stond het in ieder geval vele malen beter dan tegen Engeland.

Portugal leek er te makkelijk over te denken bij aanvang, maar je zag na de 0-1 de irritatie toenemen en na de 0-2 waren ze aardig over de zeik, altijd leuk om te zien :)F

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:07
Baseman77 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:27:
Groot verschil met de wedstrijd tegen Engeland was inderdaad het middenveld, die 3e middenvelder blijkt dus ontzettend belangrijk te zijn. Daarbij speelde Pröpper uitstekend, al kreeg hij ook veel ruimte van Portugal. Ik ben benieuwd hoe dit Oranje zou presteren tegen een team dat de druk er wel op zet. Maar tactisch stond het in ieder geval vele malen beter dan tegen Engeland.

Portugal leek er te makkelijk over te denken bij aanvang, maar je zag na de 0-1 de irritatie toenemen en na de 0-2 waren ze aardig over de zeik, altijd leuk om te zien :)F
Ik denk juist dat tegen een team die de druk erop zit het makkelijk speler spelen is met deze formatie/tactiek.
Als de tegenstander juist meer doorschuift, word de countermogelijkheid steeds groter.

Het is juist vervelend als je wilt inzakken, en de tegenstander gaat bewust niet doordrukken om achterin geen risico te lopen.

Anyway, ik heb tot mijn verbazing vooral in de eerste helft een leuke pot gezien en de tweede helft was een stuk minder. Laten we vooral twee niets zeggende oefenpotjes niet overanalyseren, maar simpelweg kijken hoe het tijdens de volgende potjes gaat.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
En Portugal moest het spel maken, wat ze niet kunnen. Dat was ook al duidelijk op dat EK wat ze ontzettend lucky wisten te winnen zonder ook maar één wedstrijd in reguliere tijd te winnen :X

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Baseman77 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:54:
Dit vind ik dermate gekleurde en negatieve woorden dat ik me serieus afvraag waar het vandaan komt.
Tja, ik heb het nu proberen uit te leggen en verteld waar het vandaan komt. Daar kan je het niet mee eens zijn of simpelweg niet begrijpen wat ik bedoel, maar steeds doorvragen gaat je dan geen extra informatie opleveren. :)

Afgelopen wedstrijd onderstreept weer mijn eerdere observaties. Hij had nu een vrijere rol en was zelf één van de hoofdaanvallers, nu speelde hij een puike wedstrijd. Tegen Engeland moest hij aan de buitenkant blijven en dan zie je meer frustratie en maniertjes dan mooi voetbal.

Zucht, de Telegraaf snapt het weer eens niet, toch weer hopen op een terugkeer naar 'de' Nederlandse stijl. Wat is het toch eigenlijk niet meer dan bedrukt WC-papier.
Desondanks stapt Koeman vandaag met een goed gemoed terug het vliegtuig in na zijn eerste twee interlands. Zoals tegen Engeland moet het niet en Portugal daarentegen geeft de bondscoach zoveel aanknopingspunten dat hij daar op moet voortborduren in mei en juni tegen Slowakije en Italië. Dat daarbij degelijkheid en zekerheid voor offensief initiatiefrijk voetbal gaan, zal iedereen even voor lief moeten nemen. Uiteindelijk zal de huidige speelwijze zoveel vertrouwen moeten geven dat Oranje van daaruit weer meer volgens de eigen identiteit kan gaan voetballen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Baseman77 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:27:

NL heeft zelf het spel gemaakt, dat begon al met laten zien dat Vilhena niet onder indruk is. Van deze kleine dingen en Portugal laten komen maakt het spel. Je zag ook weer 'de echte' Ronaldo en waarom ik geen fan van hem ben, bah.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• toolkist
  • Niet online
JST94 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:49:
Ik hoop ook dat Karsdorp snel fit is en fit blijft. Als hij zijn niveau van bij Feyenoord weet te halen zou hij echt perfect in dit systeem passen. Ik zie hem nu al 90 minuten lang over die lijn denderen. :D
Voor iemand die er al zo lang uit ligt moet ik nog maar zien of ie op niveau terugkomt.

Verwijderd

Fleximex schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:54:
Wat eigenlijk nog belangrijker is. Koeman heeft het team na één wedstrijd al gewijzigd en anders laten spelen. Drie middenvelders. De backs die veel sneller op de back van de tegenstander druk zetten. Alle middenvelders van de tegenstander onder druk zetten en de centrale verdedigers van tegenstander laten voetballen.

Dat is onder alle vorige bondscoaches tot Van Gaal niet meer gebeurd. Ongeacht de opstelling was het steeds hetzelfde slome gedoe. Zeggen dat het beter moet en dat er totaal niks van is te zien in de wedstrijden daarna. Wat mij betreft laat Koeman nu al zien dat hij een betere coach is.

Ik heb echter nog wel mijn twijfels. Vier kansen en drie goals is leuk. Maar wat als je een keer niet zo effectief bent en niet scoort. Dan heb je slechts 4 kansen afgedwongen. Zoveel is dat niet.
Zweden uit en thuis was gewoon prima :P

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:13

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

In ieder geval niet meer Strootman en Wijnaldum naast elkaar. Voorlopig mag Pröpper zich wat mij betreft bewijzen. Samen met Blind, Van de Beek, Wijnaldum Til en miss V Ginkel, heb je nou ook echt weer geen prutsers rondlopen (geen top, maar in principe beter dan veel ook middelmatige tegenstanders). Ik denk ook echt dat Koeman het wel aan de praat gaat krijgen, het heeft nog even tijd nodig. Volgens mij beginnen de spelers met de aanpak van Koeman ook eindelijk eens door te krijgen dat het anders moet.

Met 5-3-2 denk ik trouwens dat Locadia nog wel eens een de juiste spits zou kunnen zijn naast bijvoorbeeld Depay. Hopen dat hij het waar kan maken bij Brighton.

[ Voor 13% gewijzigd door Chrosser op 27-03-2018 11:46 ]

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:46:
Tja, ik heb het nu proberen uit te leggen en verteld waar het vandaan komt.
Waar dan?
Je hebt je mening gegeven en gezegd dat jij dit constateert door Memphis te zien spelen, maar zodra ik vragen stel daarover krijg ik geen enkel antwoord. Dat is niet uitleggen waar het vandaan komt.

Maar goed, gezien je eerdere reacties hierop verwacht ik ook geen antwoorden meer.
Ik hou het er maar op dat je te negatief bent over Memphis, zijn karakter vooral.

[ Voor 17% gewijzigd door Baseman77 op 27-03-2018 11:54 ]

Verwijderd

Chrosser schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:44:
In ieder geval niet meer Strootman en Wijnaldum naast elkaar. Voorlopig mag Pröpper zich wat mij betreft bewijzen. Samen met Blind, Van de Beek, Wijnaldum Til en miss V Ginkel, heb je nou ook echt weer geen prutsers rondlopen (geen top, maar in principe beter dan veel ook middelmatige tegenstanders). Ik denk ook echt dat Koeman het wel aan de praat gaat krijgen, het heeft nog even tijd nodig. Volgens mij beginnen de spelers met de aanpak van Koeman ook eindelijk eens door te krijgen dat het anders moet.

Met 5-3-2 denk ik trouwens dat Locadia nog wel eens een de juiste spits zou kunnen zijn naast bijvoorbeeld Depay. Hopen dat hij het waar kan maken bij Brighton.
In dit systeem hebben we als aanvaller prima opties inderdaad. Promes is hier natuurlijk ook uitstekend voor geschikt. Vanuit de loopacties is er zo veel meer mogelijk. individuele acties op de vleugels zijn tegenwoordig toch schaars door de rugdekking. Alleen met de top 10 van beste buitenspelers heb je daar echt nog wat aan. We moeten vooral hopen dat we daar weer een wereldtopper krijgen. Qua creativiteit zie ik het wel wat rooskleuriger in. Frenkie de Jong is natuurlijk een parel. Een Kadioglu en Stengs zie ik ook binnen nu en 2 jaar aan de door kloppen en dan hebben we nog wel een leuke talenten aankomen op het punt van doorbreken. Met 2 of 3 topspelers op de creatieve posities kunnen we zo ineens weer een topland worden.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:13

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:56:
[...]

In dit systeem hebben we als aanvaller prima opties inderdaad. Promes is hier natuurlijk ook uitstekend voor geschikt. Vanuit de loopacties is er zo veel meer mogelijk. individuele acties op de vleugels zijn tegenwoordig toch schaars door de rugdekking. Alleen met de top 10 van beste buitenspelers heb je daar echt nog wat aan. We moeten vooral hopen dat we daar weer een wereldtopper krijgen. Qua creativiteit zie ik het wel wat rooskleuriger in. Frenkie de Jong is natuurlijk een parel. Een Kadioglu en Stengs zie ik ook binnen nu en 2 jaar aan de door kloppen en dan hebben we nog wel een leuke talenten aankomen op het punt van doorbreken. Met 2 of 3 topspelers op de creatieve posities kunnen we zo ineens weer een topland worden.
Ja klopt, Naast Depay ook Promes natuurlijk. Maar met Locadia er bij heb je een beresterke spits, met loopvermogen en goede pass/kaats, die mijn inziens toch een stapje beter is dan bijvoorbeeld Weghorst.

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:50:
[...]

Waar dan?
Je hebt je mening gegeven en gezegd dat jij dit constateert door Memphis te zien spelen, maar zodra ik vragen stel daarover krijg ik geen enkel antwoord. Dat is niet uitleggen waar het vandaan komt.

Maar goed, gezien je eerdere reacties hierop verwacht ik ook geen antwoorden meer.
Ik hou het er maar op dat je te negatief bent over Memphis, zijn karakter vooral.
Ik zal het namens @Gonadan goed praten. Alle (ex)PSV-ers zijn ideale schoonzonen waar we absoluut geen kritiek op mogen hebben, zo geweldig zijn ze. Sorry dat we daar anders over dachten....

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:30:
[...]

[...]

Hij maakte toch in diezelfde periode die blunder tegen Excelsior die Ajax misschien wel het kampioenschap heeft gekost?
Dat is zeer selectief selecteren. Ik wil je wel wat kansen van Younes laten zien (te zien geweest op Ajax showtime dat overzicht) die hij allemaal op of naast knalde. Dat waren zo 7 punten (2x winnende op de slof 1x gelijkmaker) die ze ff allemaal de revue lieten passeren.

Ik ga er nooit in mee dat een fout van een keeper of verdediger je het kampioenschap kost. Een wijs man zei ooit dat je wint doordat je 1x vaker scoort dan je tegenstander. Als je een heel seizoen 0 doelpunten tegenkrijgt en maar 24 goals scoort ben je geen kampioen dus het scorend vermogen acht ik altijd belangrijker dan defensieve stabiliteit (al is het wel 'mooi' als je op z'n Italiaans 2 kansen krijgt er 2 inschiet en niks tegenkrijgt).

Als je heel selectief gaat kijken zou je Justin Kluivert uit de Ajax selectie moeten verbannen. Zijn vader scoorde ooit de 1:5 in een wedstrijd tegen Ajax in het seizoen waarin Ajax op 1 doelpunt na geen kampioen werd ;)
Just kidding of course ;)

• Mosin
Hackus schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:51:
[...]

NL heeft zelf het spel gemaakt, dat begon al met laten zien dat Vilhena niet onder indruk is. Van deze kleine dingen en Portugal laten komen maakt het spel. Je zag ook weer 'de echte' Ronaldo en waarom ik geen fan van hem ben, bah.
Dikke Ronaldo? :+
Ach, Ronaldo is een fantastische speler. Laat ‘m maar even uithuilen. Ik vind het ook jammer, maar ja, Portugal is ten slotte geen Real Madrid. Nu moet hij het allemaal lekker zelf doen.
Die Vilhena was wel aan het jagen inderdaad. Daarmee geeft hij wel een goed signaal af naar het team.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@Typhone dat klopt, maar dat neemt niet weg dat het wel een fase was waarin De Ligt verre van een constante factor was. Hij was jong en onervaren, dus het is helemaal niet niet erg, maar dat was wel mede de reden dat men kritisch was op zijn selectie en zeker basisplaats. Ook om hem gewoon te beschermen.
toolkist schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:01:
Ik zal het namens @Gonadan goed praten. Alle (ex)PSV-ers zijn ideale schoonzonen waar we absoluut geen kritiek op mogen hebben, zo geweldig zijn ze. Sorry dat we daar anders over dachten....
Hehe zo sarcastisch wilde ik nog niet zijn, maar blijkbaar staat een ongewenst antwoord gelijk aan geen antwoord. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:29
Mosin schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:19:
[...]

Dikke Ronaldo? :+
Ach, Ronaldo is een fantastische speler. Laat ‘m maar even uithuilen. Ik vind het ook jammer, maar ja, Portugal is ten slotte geen Real Madrid. Nu moet hij het allemaal lekker zelf doen.
Precies dit! Daarom kijk ik ook niet naar zulke nietszeggende en nutteloze wedstrijden. :')

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:21:
Hehe zo sarcastisch wilde ik nog niet zijn, maar blijkbaar staat een ongewenst antwoord gelijk aan geen antwoord.
Ik geef aan je mening niet voldoende onderbouwd te vinden, ik stel hierover in mijn ogen vrij duidelijke vragen en laat in de discussie ook zien er tijd en moeite in gestoken te hebben. Ik krijg echter geen antwoorden en nu doe je ineens alsof het simpelweg een ongewenst antwoord zou betreffen.

Jammer dat je je hiertoe verlaagt.

PS: Dat @toolkist er nu een 'wij tegen zij' en een zwart-witte karikatuur van maakt vind ik nog triester, blijkbaar is een inhoudelijke discussie te veelgevraagd.

[ Voor 13% gewijzigd door Baseman77 op 27-03-2018 15:08 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Baseman77 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:04:
Ik geef aan je mening niet voldoende onderbouwd te vinden, ik stel hierover in mijn ogen vrij duidelijke vragen en laat in de discussie ook zien er tijd en moeite in gestoken te hebben. Ik krijg echter geen antwoorden en nu doe je ineens alsof het simpelweg een ongewenst antwoord zou betreffen.

PS: Dat @toolkist er nu een 'wij tegen zij' en een zwart-witte karikatuur van maakt vind ik nog triester, blijkbaar is een inhoudelijke discussie te veelgevraagd.
Op de man spelen wordt het ook niet veel beter van.

Het is vanaf het begin duidelijk wat jouw beeld is over hoe ik mijn mening gevormd heb. Bij wat ik ook post ga je alleen maar doorvragen en het in twijfel trekken. Het einddoel is wat mij betreft dan ook duidelijk, je gaat toch niet van mij aannemen dat ik mijn observatie objectief gedaan heb en dus een weloverwogen mening heb gevormd. Dat heb je ook al meerdere keren geuit.

Waarom zou ik dan nog moeite doen om je te overtuigen? Dan kunnen we het beter gewoon weer over andere dingen hebben. Deal? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:10:
Op de man spelen wordt het ook niet veel beter van.
Dat ene zinnetje over je wijze van discussiëren zie je als op de man spelen?
Dat pak je het wel erg zwaar op, zo is het in ieder geval niet bedoeld.
Het is vanaf het begin duidelijk wat jouw beeld is over hoe ik mijn mening gevormd heb. Bij wat ik ook post ga je alleen maar doorvragen en het in twijfel trekken.
Mijn vragen zijn oprecht en mijn verbazing over je negativiteit richting Memphis ook, dat ben ik van jou namelijk niet gewend.

Ik snap het als je hem een arrogant mannetje vindt die nog veel te bewijzen heeft, maar jij 'beschuldigde' hem van zaken die ik nog niet heb gezien/gehoord (zoals een binkie zijn die bepaalde medespelers minderwaardig vind, muiterij tegen de trainer en onenigheid met medespelers). En dan ben ik dus benieuwd hoe je daarbij komt en waarom je het zo ziet/oppakt/interpreteert.

Zoals duidelijk werd bij de hele ophef en non-discussie over het dragen van een hoed is de beeldvorming bij Memphis namelijk niet bepaald positief, wat vaak invloed heeft op de mening. Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat mijn mening de waarheid is (dat denk ik alleen ;) ).
Dan kunnen we het beter gewoon weer over andere dingen hebben. Deal? :)
Agree to disagree is mij prima (y)

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:04:
[...]

Ik maak er geen "hullie tegen zullie" van. Het valt me alleen op dat welke voorbeelden @Gonadan ook noemt, het wordt gewoon weggewuifd. Maar waarom hij dan wel zo'n enorm normale sociale speler zou zijn, of waar dat dan uit zou blijken, dat wordt dan weer niet benoemd door je.

• Mosin
chim0 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:01:
[...]

Precies dit! Daarom kijk ik ook niet naar zulke nietszeggende en nutteloze wedstrijden. :')
Je kunt er wel wat dingen uithalen, maar op het moment dat je een toernooi speelt zie je toch net effe wat meer inderdaad. Als je Portugal gisteren zag en je dan beseft dat ze Europees kampioen zijn, begin je toch ook te huilen haha.

• Deadsy
Denk dat we gewoon moeten hopen dat Koeman zo door gaat en niet de volgende pot opeens 4-3-3 gaat spelen.
Het lek is nog lang niet boven.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Baseman77 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:29:
Dat ene zinnetje over je wijze van discussiëren zie je als op de man spelen?
Dat pak je het wel erg zwaar op, zo is het in ieder geval niet bedoeld.
Nee hoor, ik pak het niet zwaar op. Maar ik benoem het wel even omdat ik wil voorkomen dat de discussie onzuiver wordt. :)
Mijn vragen zijn oprecht en mijn verbazing over je negativiteit richting Memphis ook, dat ben ik van jou namelijk niet gewend.
Wellicht kijk je dan ook meer naar de vorm dan naar de inhoud van mijn post. Want als ik reflecteer heb ik daar een wijze van omschrijven gebruikt die zwaarder kan over komen dan wat er inhoudelijk staat.
Ik snap het als je hem een arrogant mannetje vindt die nog veel te bewijzen heeft, maar jij 'beschuldigde' hem van zaken die ik nog niet heb gezien/gehoord (zoals een binkie zijn die bepaalde medespelers minderwaardig vind, muiterij tegen de trainer en onenigheid met medespelers). En dan ben ik dus benieuwd hoe je daarbij komt en waarom je het zo ziet/oppakt/interpreteert.
Nu haal je zaken door elkaar. Die dingen die ik opsomde zijn feiten die je in elke voetbalnieuwssite kunt terugvinden. Die heb ik opgesomd als tegenhanger tegenover jouw bewering dat alle trainers vol lof zijn over zijn onbesproken gedrag.

Mijn initiële bewering is dat hij veel voor eigen kans gaat als hij naast een aanvaller met minder status staat waardoor hij eigenlijk niet geschikt is om in dienst van een spits te spelen als die geen aanzien heeft.
Het feit dat hij het bij de grote clubs en naast Van Persie vaak wel goed doet maar naast een Dost niet sterkt mij alleen maar in die mening. Net zoals hij ineens wel positief opvalt als hij de hoofdaanvaller mag zijn in 4-4-2.
Zoals duidelijk werd bij de hele ophef en non-discussie over het dragen van een hoed is de beeldvorming bij Memphis namelijk niet bepaald positief, wat vaak invloed heeft op de mening. Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat mijn mening de waarheid is (dat denk ik alleen ;) ).
Dat was gedrag buiten het veld, dus feitelijk niet erg relevant voor het voetbal. Maar het onderschrijft wel waarom ik de term 'binkie' gebruik. Want wees eerlijk, dat is hij gewoon. :P
Agree to disagree is mij prima (y)
;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 94 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!