Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.608 views

Onderwerpen

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:43
Waarom zijn de aannames van de middenvelders en aanvallers van het NL elftal altijd zo matig. Dat is bij hun club echt anders. Ik snap dat nooit.

Edit: bij de Engelsen is het overigens ook niet best.

[ Voor 21% gewijzigd door Fleximex op 23-03-2018 21:36 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het enige lichtpuntje is de Ligt... zal wel door de naam komen .P

Die Bas Dost leidt ontzettend veel balverlies, is veel te houterig en geen partij voor de Engelse verdedigers. Hopelijk de tweede helft wat meer snelheid voorin

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:34:
Het enige lichtpuntje is de Ligt... zal wel door de naam komen .P

Die Bas Dost leidt ontzettend veel balverlies, is veel te houterig en geen partij voor de Engelse verdedigers. Hopelijk de tweede helft wat meer snelheid voorin
Vooral op het middenveld verliezen we alles... Strootman bewijst weer niet geschikt te zijn, en Wijnaldum verliest ook veel duels... en verder hebben Memphis en Promes blijkbaar de instructie naar binnen te trekken... kan... maar lijkt me niet logisch als je in balbezit bent rond de 20 a 25 meter... paar keer gebeurd dat het door het naar binnentrekken van de buitenspelers gewoon te druk was in de 16 van de tegenstander.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Als we zo door gaan blijft het 0-0... Wedstrijd zit redelijk op slot mijns inziens.

Wie gaat hem open breken...? O-)

De Nederlandse verdediging was wel goed volgens mij. De Engels ook. Hateboer kan wel eens een blijvertje zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Fiber op 23-03-2018 21:38 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:08
De ligt en Hateboer halen misschien een voldoende, maar weinig passie te beleven bij andere spelers.

• Fleximex
Ik snap ook niet dat Dost steeds druk zet op hun centrale en dat dan Henderson vrij is. Laat die centrale van die Engelsen maar opbouwen en zorg dat Henderson niet de bal krijgt. Daarom misschien Pröpper ipv Promes of Memphis.

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 13:19
Ik zit nog even lekker naar NEC - De Graafschap te kijken!
Man man man, wat een kansen mist NEC..

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• Fiber

Fiber

Maar goed, dit is de eerste van vier oefenpotjes. Die zijn er om te leren en te ontdekken hoe het niet moet en uit te vinden hoe het beter kan...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Wijnaldum en Strootman komen er als vanouds in Oranje weer eens totaal niet aan te pas. En Depay loopt er bij als ware hij een vedette. Gozer kan tig keer beter en meer dan hij vooralsnog laat zien.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er komt nog niet veel uit, en er moet hard gewerkt worden om geen tegendoelpunt te krijgen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:24
Valt mij vooral weer op dat passing en aannames zo slecht zijn. Als die Engelsen een keer beetje aanzetten zie je dat alles 3x beter gaat en dat zij de bal wel wat sneller kunnen laten rondgaan. En dat is dan nog niet eens zo'n geweldig team. Dit probleem heeft Nederland al een tijdje (en Nederlandse clubteams ook wel), snap niet waarom dat niet beter kan.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:02
Zag net nog effe een samenvatting van Jong Oranje te kijken. Daar kreeg ik spijt van. Ik heb verschrikkelijk veel pijn aan mijn ogen jongens :') :+

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 22:37
Oef, De Ligt had weer zn momentje. Gelukkig is er geen videoscheids

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Lekkerboeie86
Lekkere balletje Matthijs! 60 miljoen slechts

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:43:
Wijnaldum en Strootman komen er als vanouds in Oranje weer eens totaal niet aan te pas...
Is waar, maar ik weet niet zeker of dat helemaal hun schuld is. Eigenlijk heeft Nederland nu maar twee echte middenvelders en dat is er minstens één te weinig. Van mij mag er een spits uit en een creatieve middenvelder met een goede pass bij...

• Fleximex
Deze goal verdient Engeland eigenlijk ook niet. Het niveau is om te huilen. Van beide kanten.

• Han
  • Niet online

Han

Tja... het tegenhouden houdt een keer op.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:24
Ik vind Strootman sowieso niets. Snap niet dat mensen hem zo goed vinden.
Zag hem eerder in de wedstrijd ook al domme fouten maken.

Daarbij vind ik Dost ook slecht. Wint bijna geen kopduel en kaatst meer dan de helft van de tijd verkeerd terug.

Snap wel als je dat bekijkt dat de vorige bondscoach vasthield aan Vincent janssen.
Dost rendeert vnl als hij in de 16 wordt bediend maar dat gebeurt niet.

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:05:
[...]

Is waar, maar ik weet niet zeker of dat helemaal hun schuld is. Eigenlijk heeft Nederland nu maar twee echte middenvelders en dat is er minstens één te weinig. Van mij mag er een spits uit en een creatieve middenvelder met een goede pass bij...
Dat is op zich waar maar daar komt bij dat Wijnaldum wel erg vaak tikkie breed geeft in plaats van open te draaien en zo het spel te versnellen. Idem geldt overigens voor Strootman.

• Fleximex
Ja De Ligt schiet maar van afstand met je verkeerde been. Waarom...

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ohee, de wederopstanding van Oranje is er....oh wacht......

• Lekkerboeie86
Fleximex schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:14:
Ja De Ligt schiet maar van afstand met je verkeerde been. Waarom...
Deed net btje flauw over hem, maar ik vind hem de enige die nog wat passie in zijn spel heeft en voor wat gevaar lijkt te zorgen.

Ik had echt zin in deze wedstrijd, maar ik geloof niet dat ik hier maandag nog een keer naar wil kijken.

Verwijderd

De Ligt en Hateboer tonen inzet. De rest speelt erg plichtmatig. Alsof ze bang zijn voor hun positie bij Koeman.

• Harribo
Lachen dat blaasorkest, speelt 'always look on the bright side of life' 😂

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:21:
De Ligt en Hateboer tonen inzet. De rest speelt erg plichtmatig. Alsof ze bang zijn voor hun positie bij Koeman.
niet helemaal mee eens... ik vind De Vrij bijvoorbeeld ook prima spelen.... daarnaast zijn in mijn ogen vooral Strootman en Wijnaldum de dissonanten die er voor zorgen dat de rest niet eens de kans krijgt zich te laten zien. Strootman is gewoon zichzelf, vertraag vertraag vertraag vertraag... die kan niet beter en hoort er gewoon niet in te staan... Wijnaldum heeft op e.o.a. manier zijn dag niet.... opvallend is dat sinds Proper er staat er ook gelijk meer inzet lijkt te zijn bij Van Aanholt en Mephis... puur omdat Proper wel snel en vooruit speelt....

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik kijk nu een paar minuten maar heb al geen zin meer. Het meeste staat te kijken wat een ander doet. Nummer tien staat voornamelijk met de armen te wapperen maar een stapje terug om te helpen ho maar.
Zonder werken echt geen eindronde hoor. :/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
P.O. Box schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:25:
[...]

niet helemaal mee eens... ik vind De Vrij bijvoorbeeld ook prima spelen.... daarnaast zijn in mijn ogen vooral Strootman en Wijnaldum de dissonanten die er voor zorgen dat de rest niet eens de kans krijgt zich te laten zien. Strootman is gewoon zichzelf, vertraag vertraag vertraag vertraag... die kan niet beter en hoort er gewoon niet in te staan... Wijnaldum heeft op e.o.a. manier zijn dag niet.... opvallend is dat sinds Proper er staat er ook gelijk meer inzet lijkt te zijn bij Van Aanholt en Mephis... puur omdat Proper wel snel en vooruit speelt....
Ik vind het verdedigend ook niet heel slecht. Aanvallend is het te traag. Zeker met Strootman

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:10:
[...]

Dat is op zich waar maar daar komt bij dat Wijnaldum wel erg vaak tikkie breed geeft in plaats van open te draaien en zo het spel te versnellen. Idem geldt overigens voor Strootman.
Welk middenveld willen we dan...?

Daley Blind, Pröpper, Klaassen, Vormer...?

• P.O. Box
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:28:
[...]

van mijn part zet je de middenmid van Quick Boys erin, is allicht beter dan Strootman.

• Fiber

Fiber

P.O. Box schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:28:
[...]

van mijn part zet je de middenmid van Quick Boys erin, is allicht beter dan Strootman.
Ik heb nu al heimwee naar Van der Vaart... O-)

• Harribo
Strootman weeeer de fout in, kost bijna weer een doelpunt.
Snap niet wat Gullit nu ouwehoerde over dat Strootman eerder goed speelde in oranje.. Ik heb het nog niet gezien. En vanavond is het bedroevend

• Fiber

Fiber

Harribo schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:31:
Strootman weeeer de fout in, kost bijna weer een doelpunt.
Snap niet wat Gullit nu ouwehoerde over dat Strootman eerder goed speelde in oranje.. Ik heb het nog niet gezien. En vanavond is het bedroevend
Voor z'n zware knie blessure in 2014 wellicht...

Bij z'n club doet hij het toch wel weer aardig de laatste tijd...? O-)

• Fleximex
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:19:
[...]

Deed net btje flauw over hem, maar ik vind hem de enige die nog wat passie in zijn spel heeft en voor wat gevaar lijkt te zorgen.

Ik had echt zin in deze wedstrijd, maar ik geloof niet dat ik hier maandag nog een keer naar wil kijken.
Hij speelt wel goed. Maar als centrale verdediger van afstand schieten met je verkeerde been is nooit de juiste beslissing. Van Aanholt deed het net ook :')

• D-e-n
  • Laatst online: 15:07
[...]

Blind is in elk geval een ander type. Het probleem is namelijk dat al onze middenvelders hetzelfde zijn. Jammer dat ook Koeman dat probleem kennelijk niet aanpakken gaat.

Ik heb al eerder gezegd: zet bijvoorbeeld Promes achter de spits. Die doet wat anders dan al die anderen

• Fiber

Fiber

Nou, Strootman er af. Nu gaat het goed komen... :z

En Wout Weghorst voor een verdediger. Aanvallende wissel... :)

• Han
  • Niet online

Han

Ik wil Dicky terug... dan was er gewoon gelijk gespeeld. Koeman er uit na dit verlies!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik mis echt een vechtersmentaliteit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Fleximex
Positief is wel dat alle 3 de centrale verdedigers een zeer degelijke westrijd gespeeld hebben. Alleen hielden ze zich zo goed staande dat ik me afvraag of 3 centrale verdedigers niet iets teveel van het goede is. Toch weer terug naar 4-3-3 O-) ?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Wat een kansen! Wat een voorzetten! De weg kan alleen maar omhoog.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:39

Jake Bullet

Wise Scripter

Ze zouden eens een fikse boete moeten geven voor dat eeuwige balletje terug. Dat achteruit voetbal word ik knettergek van.

Verwijderd

[...]

Kan me wel een middenveld voorstellen met van Beek, Klaassen en Vilhena.

Zijn behoorlijk complementair aan elkaar terwijl zij elk sterke punten heeft die de ander minder heeft. Van Beek kan goed van rond de 16 schieten, Klaassen sluit goed aan in de 16 van de tegenstander (wat Vilhena dit seizoen ook meer aan doen is overigens) en Vilhena schroomt niet te bikkelen tegen klerenkasten als Pogba (al speelde die natuurlijk niet voor Engeland) en kan Klaassen dat ook best wel.

• D-e-n
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:49:
[...]

Kan me wel een middenveld voorstellen met van Beek, Klaassen en Vilhena.

Zijn behoorlijk complementair aan elkaar
Vind je? Ze zijn ook geen van drie creatief. Meer van hetzelfde en niet beter

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:41
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:43:
Wijnaldum en Strootman komen er als vanouds in Oranje weer eens totaal niet aan te pas. En Depay loopt er bij als ware hij een vedette. Gozer kan tig keer beter en meer dan hij vooralsnog laat zien.
Is niet voor niets dat Depay alleen genoemd word met clubs zoals AC Milan en niet de echte top.
Hij laat het gewoon niet vaak genoeg zien, hij denkt dat hij er is met 1 leuke actie per wedstrijd.

• Mosin
Ik vind Memphis altijd ogen als een annabool die niet vooruit komt. Beetje erger dan Locadia. Als hij goed gaat spelen vraag ik me uberhaupt af of hij in de top 10 van de beste spelers ter wereld komt. Momenteel is het niks.

[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 23-03-2018 22:57 ]

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:52:
[...]

Vind je? Ze zijn ook geen van drie creatief. Meer van hetzelfde en niet beter
Donny van Beek wordt echt ondergewaardeerd. Heeft de pech dat hij bij zijn club met Ziyech en Schöne op het middenveld speelt die erg veel opeisen. Zie in hem wel een potentiële opvolger van Sneijder.

• Deadsy
Mosin schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:56:
Ik vind Memphis altijd ogen als een annabool die niet vooruit komt. Beetje erger dan Locadia. Als hij goed gaat spelen vraag ik me uberhaupt af of hij in de top 10 van de beste spelers ter wereld komt. Nu al helema niet.
Werd bij VI ook ooit eens gezegd, dat hij te ver gegaan is met de spiermassa en nu gewoon snelheid kwijt is.
En snelheid was juist zijn sterke punt en niet die trucjes met nul rendement.

• D-e-n
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:57:
[...]

Zie in hem wel een potentiële opvolger van Sneijder.
Leuke speler a la Klaassen maar not in a million years een Sneijder

Verwijderd

Deadsy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:52:
[...]

Is niet voor niets dat Depay alleen genoemd word met clubs zoals AC Milan en niet de echte top.
Hij laat het gewoon niet vaak genoeg zien, hij denkt dat hij er is met 1 leuke actie per wedstrijd.
Is echt balen dat hij het spel onnodig vertraagt door te gaan lopen 'kloten' met zijn directe tegenstander. Schijnbewegingen om schijnbewegingen, daar leek het wel op wat hij liet zien. Wat meer doelgerichter, sneller en hij is tig keer gevaarlijker.

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:58:
[...]

Leuke speler a la Klaassen maar not in a million years een Sneijder
Ieder zijn mening natuurlijk, maar je zult zien dat van Beek de architect op het middenveld van Ajax wordt wanneer zowel Schöne als Ziyech aankomende zomer vertrekken.

• Deadsy
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:59:
[...]

Is echt balen dat hij het spel onnodig vertraagt door te gaan lopen 'kloten' met zijn directe tegenstander. Schijnbewegingen om schijnbewegingen, daar leek het wel op wat hij liet zien. Wat meer doelgerichter, sneller en hij is tig keer gevaarlijker.
Niet voor niets dat hij zelf bij Lyon regelmatig op de bank begint.
En betreffende Strootman, zelf voor zijn blessure speelde hij niet sterk bij Oranje.

Bij Roma heeft hij de mazzel dat mensen in dienst van hem spelen.
Met alle respect, het is niet voor niets dat hij nog steeds bij Roma zit en niet een stap hoger. Die clubs zien dat hij alleen rendeert als je spelers in dienst van hem laat spelen, maar voor de echte top is hij niet goed genoeg om er spelers voor op te offeren.

Namen moet je laten voor wat het is en gewoon spelers neerzetten die weten te presteren.
Van mij uit mag je er Vormer neerzetten als die wel weet te presteren.
Zelfde geld voor Depay, laat die gewoon op de bank zitten want je hebt er maar 1x in de 3 wedstrijden wat aan.

• Mosin
Deadsy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:57:
[...]

Werd bij VI ook ooit eens gezegd, dat hij te ver gegaan is met de spiermassa en nu gewoon snelheid kwijt is.
En snelheid was juist zijn sterke punt en niet die trucjes met nul rendement.
Dat is wel overduidelijk. Een topsporter moet heel goed weten waar hij mee bezig is. Als je even naar Ronaldo kijkt, zie je dat hij ook niet zo opgepompt is. Hij is flink droog getraind. Natuurlijk hoort daarbij ook de manier van trainen etc.
Memphis zal een stuk bewuster moeten omgaan met zijn beroep.

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 23-03-2018 23:11 ]

• Deadsy
Mosin schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:10:
[...]

Dat is wel overduidelijk. Een topsporter moet heel goed weten waar hij mee bezig is. Als je even naar Ronaldo kijkt, zie je dat hij ook niet zo opgepompt is. Hij is flink droog getraind. Natuurlijk hoort daarbij ook de manier van trainen etc.
Memphis zal een stuk bewuster moeten omgaan met zijn beroep.
Inderdaad, hij is het perfecte voorbeeld.
Gespierd genoeg voor de duels maar niet teveel om zijn snelheid of bewegelijkheid negatief te beïnvloeden.

Verwijderd

Deadsy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:05:
[...]

Niet voor niets dat hij zelf bij Lyon regelmatig op de bank begint.
En betreffende Strootman, zelf voor zijn blessure speelde hij niet sterk bij Oranje.

Met alle respect, het is niet voor niets dat hij nog steeds bij Roma zit en niet een stap hoger. Die clubs zien dat hij alleen rendeert als je spelers in dienst van hem laat spelen, maar voor de echte top is hij niet goed genoeg om er spelers voor op te offeren.

Namen moet je laten voor wat het is en gewoon spelers neerzetten die weten te presteren.
Van mij uit mag je er Vormer neerzetten als die wel weet te presteren.
Zelfde geld voor Depay, laat die gewoon op de bank zitten want je hebt er maar 1x in de 3 wedstrijden wat aan.
Je hebt wel gelijk daar in hoor, het gaat on het presteren. Namen zijn dan idd niet relevant.

Rare is dat meerdere spelers echt wel beter kunnen maar nu bevangen leken te zijn in het spelsysteem. Werden zo bitter weinig acties ondernomen, zelden draaide spelers open en/of passeerden ze een directe tegenstander. En zelden maakten spelers loopacties om gaten te trekken voor zichzelf dan wel voor anderen.

• Deadsy
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:17:
[...]

Je hebt wel gelijk daar in hoor, het gaat on het presteren. Namen zijn dan idd niet relevant.

Rare is dat meerdere spelers echt wel beter kunnen maar nu bevangen leken te zijn in het spelsysteem. Werden zo bitter weinig acties ondernomen, zelden draaide spelers open en/of passeerden ze een directe tegenstander. En zelden maakten spelers loopacties om gaten te trekken voor zichzelf dan wel voor anderen.
Teveel knakkers zijn er puur mee bezig om zichzelf in de kijker te spelen.
En de spelers die vandaag niet presteerden wisten onder Advocaat, Blind en Hiddink ook niet te presteren.

We hebben het moeilijk en verliezen van landen waar we moeten opzoeken waar hun spelers allemaal spelen. Omdat die ploegen wel spelers hebben die vechten en zich voor elkaar kapot spelen.

Zet er 11 van die spelers neer en zet de namen op de bank en probeer eerst eens een goed draaiend team te maken, dan kun je achteraf nog kijken of er ruimte is voor een Depay of Strootman.

Hoop dat Klaassen eindelijk eens een goede serie neerzet bij Everton, want hij deed het in het verleden wel aardig bij Oranje, omdat hij zich zoals gebruikelijk kapot zat te werken.

• Mosin
Deadsy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:13:
[...]

Inderdaad, hij is het perfecte voorbeeld.
Gespierd genoeg voor de duels maar niet teveel om zijn snelheid of bewegelijkheid negatief te beïnvloeden.
Precies. Memphis zal zich best in het zweet gewerkt hebben, maar dan hij iets meer zijn verstand moeten gebruiken. Ik weet dat Brands op PSV tv zei dat hij zo getraind heeft om zich voor te bereiden op de PL. Ergens vind ik dat onzin, je moet een degelijke zelf kennis hebben voordat je maar wat gaan trainen. Eden Hazard, de Bruyne en dat soort spelers zijn ook geen flat gebouwen. Ze zijn wel een paar van de beste voetballers in de PL.
Zou zonde van zijn talent zijn, maar een top voetballer ben je ook door je mentaliteit. Daar begint het zelfs mee.

• Deadsy
Mosin schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:28:
[...]

Precies. Memphis zal zich best in het zweet gewerkt hebben, maar dan hij iets meer zijn verstand moeten gebruiken. Ik weet dat Brands op PSV tv zei dat hij zo getraind heeft om zich voor te bereiden op de PL. Ergens vind ik dat onzin, je moet een degelijke zelf kennis hebben voordat je maar wat gaan trainen. Eden Hazard, de Bruyne en dat soort spelers zijn ook geen flat gebouwen. Ze zijn wel een paar van de beste voetballers in de PL.
Zou zonde van zijn talent zijn, maar een top voetballer ben je ook door je mentaliteit. Daar begint het zelfs mee.
Kijk naar Kuyt. Technisch zoveel minder dan Depay. Maar qua werklust en mentaliteit is het gewoon een 10.
Heb soms het gevoel dat Depay puur zoveel aan zijn lichaam gewerkt heeft omdat hij graag in de spiegel kijkt.

• D-e-n
Het gaat niet om vechten. Klaassen vecht niet meer dan Wijnaldum en Strootman vecht misschien wel teveel. En dat Depay het (nog?) niet tot echte wereldtopper geschopt heeft weten we nu wel. Maar je zult toch spelers met een actie moeten hebben.

Het gaat erom of spelers aanvullend op elkaar zijn. Vd Beek, Wijnaldum, Strootman Vormer, Vilhena : ze zullen geen van allen een mannetje uitspelen. Ze zijn bij hun club ook niet het creatieve brein. Wijnaldum is bij Liverpool briljant als lopende middenvelder maar dat gaat alleen als het elftal daar de ruimte voor geeft.

Blind bleef maar volharden in het opstellen van middenvelders die elkaar niet aanvulden. Laten we hopen dat Koeman wel gaat zoeken naar eem combinatie die werkt. De wissels van Strootman en Dost suggereren in elk geval dat hij wel iets van het manco ziet.

Alhoewel ik hem dat aangaande Dost wel meteen had kunnen vertellen. Tegen de betere tegenstanders is Dost met deze spelers gewoon geen goede combi.

Ik ben nog steeds voorstander van 442 in een ruit. In dat systeem kunnen de backs nog steeds hun aanvallende ei kwijt, kunnen Blind of straks De Jong voor de defensie spelen en kunnen spelers als Wijnaldum als buitenste middenvelders hun loopvermogen kwijt. En het belangrijkste : je kunt een pure aanvaller "op tien" zetten. Daarmee krijg je ook centraal de actie die we nu missen.

@Deadsy hieronder
Het gaat me niet om Depay. Het gaat niet om namen. Iedereen blijft maar zoeken naar verbeteringen die er niet zijn. We kunnen Strootman passeren maar dan krijgen we Vilhena. Misschien moet Depay wel eens op de bank maar dan komt Berghuis of straks Bergwijn. Kan hoor maar dat is niet het probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door D-e-n op 23-03-2018 23:46 ]

• Deadsy
Zodat Depay 2 wedstrijden onzichtbaar kan zijn en dan in de 3e 1 goede actie maakt?

Ja hij kan acties maken maar doet dit niet vaak genoeg. Het zijn te vaak van die onnodige dingen met nul rendement.

• Mosin
Deadsy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:29:
[...]

Kijk naar Kuyt. Technisch zoveel minder dan Depay. Maar qua werklust en mentaliteit is het gewoon een 10.
Heb soms het gevoel dat Depay puur zoveel aan zijn lichaam gewerkt heeft omdat hij graag in de spiegel kijkt.
Dirk springt wat betreft werklust en mentaliteit er bovenuit, maar ook dat is zoveel meer dan hard werken en je team op sleeptouw nemen. Je lichaam goed verzorgen, goed trainen, gediciplineerd zijn en dat soort zaken.

@D-e-n
Wat ik grappig vind, is dat je het verschil ziet tussen veel Zuid-Amerikanen en Westerse spelers. Meestal zijn de jongens die zich uit armoede vechten zoveel sterker in hun hoofd dan wij zijn. Dat kom omdat ze compleet op zichzelf zijn aangewezen. De daarbij horende discipline maakt hun naar mijn mening net effe wat beter dan ons.
Je hoort toch vaker dat er voor onze jeugd spelers bijna alles geregeld wordt.. Tja, daarmee zorg je wel voor verwend en verschrikkelijk gedrag.
Je carriere als voetballer is buiten het veld net zo belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 24-03-2018 03:53 ]

• Bossie
  • Laatst online: 16:11
Deadsy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:05:
[...]
Bij Roma speler er mensen in dienst van Strootman?
Ik dacht dat hij daar zelf juist de stofzuiger is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Misschien moet NL eens gaan oefenen tegen landen als Finland en niet tegen landen uit de top 20. Dat heeft geen zin. Portugal, dat wordt ontluisterend.
Helaas zijn we zo afgegleden.

[ Voor 22% gewijzigd door Witte op 24-03-2018 09:21 ]

Houdoe

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-11 11:43

Baseman77

We move

Waarom worden na 1 hele wedstrijd in een volledig nieuw systeem al meteen allerlei conclusies getrokken?
Mosin schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:10:
Dat is wel overduidelijk. Een topsporter moet heel goed weten waar hij mee bezig is. Als je even naar Ronaldo kijkt, zie je dat hij ook niet zo opgepompt is. Hij is flink droog getraind. Natuurlijk hoort daarbij ook de manier van trainen etc. Memphis zal een stuk bewuster moeten omgaan met zijn beroep.
Memphis werd zowel bij PSV, als ManU als nu Lyon geroemd om zijn inzet, instelling en mentaliteit. Zo had hij al bij PSV een personal trainer en diëtist in dienst.
Maar juist die speler is volgens sommigen hier niet bewust bezig met zijn beroep en is overduidelijk te gespierd, tuurlijk ;w
Bossie schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 06:57:
Bij Roma speler er mensen in dienst van Strootman?
Ik dacht dat hij daar zelf juist de stofzuiger is.
Klopt, al is zijn bijnaam de 'wasmachine':
Trainer Rudi García onthulde na afloop de lovende bijnaam voor de Oranje-inernational.

'We noemen hem Lavatrice (wasmachine, red.). Waarom? Omdat iedere keer als het team in de problemen is, we hem de bal geven. Hij ruimt dan de rotzooi op', aldus de Franse coach van de Romeinen.

• Mosin
Baseman77 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:10:
Memphis werd zowel bij PSV, als ManU als nu Lyon geroemd om zijn inzet, instelling en mentaliteit. Zo had hij al bij PSV een personal trainer en diëtist in dienst.
Maar juist die speler is volgens sommigen hier niet bewust bezig met zijn beroep en is overduidelijk te gespierd, tuurlijk ;w
Ik vind hem anders niet echt lekker ogen met dat brede lichaam van hem. Dat hij inzet toont etc. vind ik niet meer dan normaal.
Misschien komt hij dan gewoonweg tekort voor het niveau en is het juist bij hem zo, dat hij het niveau niet haalt omdat hij het gewoon niet kan.

Ook ik hoop natuurlijk dat hij zijn vorm vind, maar ik ben er bang voor. Dat hij er bewuster mee om moet gaan betekent trouwens niet alleen zijn fysieke gesteldheid, ook het mentale stukje, hoe hij zijn spelletje speelt, zich aanpast aan wedstrijden etc. Allemaal eigenschappen die een wereld voetballer beheerst.

[ Voor 20% gewijzigd door Mosin op 24-03-2018 17:18 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik hoop dat maandag Kluivert en Van de Beek in het veld staan. (eerlijk gezegd straalt Dost ook niets uit)
Ik denk dat oa deze jonge spelers laten zien wat vechten is, ze hebben nog een hele carrière voor zich

• D-e-n
@Hackus
Kluivert is een talent maar die heeft ook zijn wisselvalligheid en dan klaagt iedereen ook over "vechtlust". Dat is niet het probleem.

Het probleem blijft dat er gewoon geen creatieve middenvelders zijn in Nederland. Daar zal Koeman iets voor moeten verzinnen

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Baseman77 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:10:
Waarom worden na 1 hele wedstrijd in een volledig nieuw systeem al meteen allerlei conclusies getrokken?

[...]

[...]

Klopt, al is zijn bijnaam de 'wasmachine':

[...]
Inderdaad we doen net of het een ramp is om met 1-0 van Engeland te verliezen in een oefenpotje met nieuwe trainer en wat nieuwe gezichten.

Maar de wasmachine heeft bij roma nog wel een stofzuiger of 2 achter hem staan, dat scheelt ook wel ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Bossie
  • Laatst online: 16:11
Martinusz schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:02:
[...]

Inderdaad we doen net of het een ramp is om met 1-0 van Engeland te verliezen in een oefenpotje met nieuwe trainer en wat nieuwe gezichten.

Maar de wasmachine heeft bij aroma nog wel een stofzuiger of 2 achter hem staan, dat scheelt ook wel ;)
Precies, we moeten niet opeens verwachten dat een van onze dienende/werkende middenvelders de nieuwe sneijder gaat worden. Het issue is simpelweg dat we voornamelijk van dit soort middenvelders hebben helaas.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• apis29
  • Niet online
Zee English

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CUJEzuh5mMswvR3RiWfVRV8I/full.jpg

Stervenskoud, en echt dramatische spelers aan NL kant. Wijnaldum heb ik in de eerste helft maar één keer opgemerkt, was al helemaal vergeten dat ie überhaupt op het veld stond. Idem dito voor een groot deel van de tweede helft; toch heb ik twee acties/rushes nog van hem gezien die weer ruim boven het gemiddelde niveau van de hele wedstrijd van beide kanten zaten. Maar dat kennen we inmiddels ook al van de laatste paar jaren dus je moet er eigenlijk gewoon al niet meer op hopen dat hij het veel vaker in een wedstrijd gaat laten zien.
Met het bovenlichaam van Depay is op zich niks mis maar hij heeft ook van die opgepompte benen die niet op gang komen en alleen als dood gewicht functioneren. Walker en Oxlade zijn minstens net zo breed maar Depay werd er vierkant uitgelopen door Walker bij een al eerder afgeloften race naar de bal.
Gevoelsmatig is het qua skill level gewoon kansloos de komende jaren ...
Oja: welk dweilorkest? :P Daar was echt helemaal niks van te horen in het stadion, net als van het sfeervak op de F-side (alleen het aftellen viel nog enigszins te horen)
En nog wisselen in de 88e minuut was natuurlijk helemaal kansloos. Strootman had er al een kwartier eerder afgemogen. Die zat echt zo ver van de voorste linie af tegen die tijd dat je nooit druk kon gaan zetten. Zag je ze voorin jagen lag er twintig meter ruimte achter hen.

Liep toevallig net tegen dit oude filmpje aan:

Hateboer en van Aanholt zijn gewoon niet explosief genoeg voor die rol, dat moet echt een Willems worden en uh ... van Gobbel ofzo O-) .

[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 24-03-2018 20:48 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Denk je lekker rustig van een wedstrijdje voetbal te genieten(jong Ajax - jong Az), is duikt Leo Fucking Driessen weer op als commentator... :(

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
Die speler van AZ valt wel uit met een ontzettend vervelende blessure. Doodnormaal duel om de bal, hij stapt en verdraait z'n knie volledig.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:34:
@Hackus
Kluivert is een talent maar die heeft ook zijn wisselvalligheid en dan klaagt iedereen ook over "vechtlust". Dat is niet het probleem.
Niet het enige probleem. Maar zolang mensen in linies naar elkaar staan te kijken hoe een ander iets op moet lossen gaat het sowieso niet werken.

Je kunt je blind blijven staren op spelers die we niet hebben maar het blijft een teamsport. Heb je niets voor elkaar over dan wordt het niets.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:24:
[...]

Je kunt je blind blijven staren op spelers die we niet hebben maar het blijft een teamsport. Heb je niets voor elkaar over dan wordt het niets.
Maar dat valt of staat dus met de juiste afstemming van kwaliteiten. Ik geloof er niks van dat spelers als Strootman hun best niet doen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:34:
Maar dat valt of staat dus met de juiste afstemming van kwaliteiten. Ik geloof er niks van dat spelers als Strootman hun best niet doen.
Her is een samenspel van verschillende factoren. Gebrek aan kwaliteit, gebrek aan samenwerking, elkaar niet aanvullen naar elkaar, geen geloof, geen vertrouwen in de spelers om je heen. Het kan van alles zijn waarom het niet loopt een er niet uit ziet.

Ik heb maar kort gekeken dus kan niet objectief oordelen over afgelopen wedstrijd, maar het is sowieso te vroeg in te oordelen.
Wel las ik vandaag weer iets over de slag van Nürnberg. Zo'n alles ervoor over hebben heb ik al een tijdje niet meer gezien (ok, dat ging nergens meer over :+)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:58

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Ik doe morgen Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/proxy/0TZ5JQreXUtyAODQuu_FPcR3672EDUpg5JDIeU2EWrlONEsngIduDEHcT0eLZFaPeVa-OKgKC1bX6z8q9QjzPsopRbIR7ZpgnI794SPbT1o=w1200-h630-p-k-no-nu dit shirt weer aan :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Deadsy
Zit v Hooijdonk bij Studio Voetbal toch echt te zeggen dat Sneijder erbij had moeten zitten omdat hij belangrijk zou kunnen zijn.
En dan bedoelt hij op het veld.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hij moet toch wat zeggen?

alles kan off-topic

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:39

OMX2000

By any means necessary...

apis29 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:20:
Zee English

Stervenskoud, en echt dramatische spelers aan NL kant. Wijnaldum heb ik in de eerste helft maar één keer opgemerkt, was al helemaal vergeten dat ie überhaupt op het veld stond. Idem dito voor een groot deel van de tweede helft; toch heb ik twee acties/rushes nog van hem gezien die weer ruim boven het gemiddelde niveau van de hele wedstrijd van beide kanten zaten. Maar dat kennen we inmiddels ook al van de laatste paar jaren dus je moet er eigenlijk gewoon al niet meer op hopen dat hij het veel vaker in een wedstrijd gaat laten zien.
Met het bovenlichaam van Depay is op zich niks mis maar hij heeft ook van die opgepompte benen die niet op gang komen en alleen als dood gewicht functioneren. Walker en Oxlade zijn minstens net zo breed maar Depay werd er vierkant uitgelopen door Walker bij een al eerder afgeloften race naar de bal.
Gevoelsmatig is het qua skill level gewoon kansloos de komende jaren ...
Oja: welk dweilorkest? :P Daar was echt helemaal niks van te horen in het stadion, net als van het sfeervak op de F-side (alleen het aftellen viel nog enigszins te horen)
En nog wisselen in de 88e minuut was natuurlijk helemaal kansloos. Strootman had er al een kwartier eerder afgemogen. Die zat echt zo ver van de voorste linie af tegen die tijd dat je nooit druk kon gaan zetten. Zag je ze voorin jagen lag er twintig meter ruimte achter hen.

Liep toevallig net tegen dit oude filmpje aan:

[video]
Hateboer en van Aanholt zijn gewoon niet explosief genoeg voor die rol, dat moet echt een Willems worden en uh ... van Gobbel ofzo O-) .
Kwamen er maar meer van die inhoudelijke discussies bij Studio Voetbal. Dat geroddel kun je dan aan VI overlaten

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het zou me niets verbazen als Strootman gewoon niet meer naar voren durfde omdat hij bang was dat de Engelsen dan gewoon door zouden lopen richting het doel. Om als verdedigende speler mee op te kunnen komen moet je wel vertrouwen hebben.

Ook 'grappig' om te zien dat nu iedereen Dost alvast weer afserveert. We hebben één oefenwedstrijd gehad waarin hij amper gebruikt is. Je kunt bijna nog eerder zeggen dat we niet de juiste spelers hebben om een spits te bedienen. :P

Sowieso hebben we pas één wedstrijd gehad waarin Koeman iets kan proberen. Ik mag aannemen dat hij nog wel een aantal experimenten gaat doen voordat we een elftal zien staan wat het moet gaan doen. Vervolgens zal je ook die een aantal wedstrijden moeten gunnen voordat conclusies getrokken kunnen worden. Maar ja, dat is een beetje het ondankbare van de taak waarin hij gestapt is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:57:
Je kunt bijna nog eerder zeggen dat we niet de juiste spelers hebben om een spits te bedienen.
Hoezo bijna?
Ik kan iets gemist hebben, maar volgens is de grootste kritiek op Dost dat hij niet het juiste type spits is voor het systeem dat Koeman speelde tegen Engeland. Dat is niet de schuld van Dost, dus wordt hij ook niet afgeserveerd.

Los hiervan speelde hij niet goed (met name zijn kaatsen waren erg matig), maar de meeste spelers waren op zijn minst onwennig. Dus daar valt nog weinig over te zeggen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Baseman77 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:04:
Ik kan iets gemist hebben, maar volgens is de grootste kritiek op Dost dat hij niet het juiste type spits is voor het systeem dat Koeman speelde tegen Engeland. Dat is niet de schuld van Dost, dus wordt hij ook niet afgeserveerd.
Dan heb je waarschijnlijk een hoop publieke opinie en artikelen in de media gemist. ;)
Mensen die het spelletje snappen delen onze mening inderdaad, maar helaas lijken we niet in de meerderheid te zijn. :P

Toch ben ik wel van mening dat als Koeman geen oplossing weet te bedenken voor de aanvoer dat we dan toch maar voor een andere aanval moeten gaan. Misschien maar geen centrumspits dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
  • Nu online
Koeman moet gewoon zeker de tijd krijgen, iedereen weet in wat voor bagger staat Oranje is en welke taak hij heeft. Mij part verliest ie de eerste 5 wedstrijden, maar kan hij daarna werken aan een nieuw elftal, wellicht nieuwe tactiek, doorselecteren etc.
Zorgen dat we weer eens kwalificeren voor een eindtoernooi, en wat er dan komt zien we dan wel weer.

• D-e-n
Ook 'grappig' om te zien dat nu iedereen Dost alvast weer afserveert. We hebben één oefenwedstrijd gehad waarin hij amper gebruikt is. Je kunt bijna nog eerder zeggen dat we niet de juiste spelers hebben om een spits te bedienen. :P
Een spits als Dost rendeert alleen als je veel in de zestien bent en/of de spelers hebt om opportunistisch lange ballen te spelen. Volgens mij is beide met de huidige groep niet het geval. Het bleek al eerder tegen Bulgarije en zelfs tegen Luxemburg. Ik had het niet eens niet meer geprobeerd.

Hetzelfde geldt overigens voor Tete als rechtsback in dit systeem. Prima verdediger maar voor dit systeem is hij opbouwend/aanvallend gewoon veel te beroerd.
Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:13:
[...]
Toch ben ik wel van mening dat als Koeman geen oplossing weet te bedenken voor de aanvoer dat we dan toch maar voor een andere aanval moeten gaan. Misschien maar geen centrumspits dan?
Ik snap niet dat hij daar al niet gelijk mee is begonnen, echt niet. Babel als "spits" tegen Roemenië, Depay tegen Italië: dat werkte toch heel aardig. Promes kan het ook.

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:13:
Dan heb je waarschijnlijk een hoop publieke opinie en artikelen in de media gemist. ;)
Mensen die het spelletje snappen delen onze mening inderdaad, maar helaas lijken we niet in de meerderheid te zijn. :P
Hahaha, dat is waar.
Mee eens, geen specifieke centrumspits lijkt me inderdaad beter.
Ik ben het dus ook helemaal eens met @D-e-n d:)b

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:27:
Een spits als Dost rendeert alleen als je veel in de zestien bent en/of de spelers hebt om opportunistisch lange ballen te spelen. Volgens mij is beide met de huidige groep niet het geval. Het bleek al eerder tegen Bulgarije en zelfs tegen Luxemburg. Ik had het niet eens niet meer geprobeerd.

Hetzelfde geldt overigens voor Tete als rechtsback in dit systeem. Prima verdediger maar voor dit systeem is hij opbouwend/aanvallend gewoon veel te beroerd.

[...]

Ik snap niet dat hij daar al niet gelijk mee is begonnen, echt niet. Babel als "spits" tegen Roemenië, Depay tegen Italië: dat werkte toch heel aardig. Promes kan het ook.
Nou ja, ik kan wel begrijpen dat hij zelf wil ervaren wat opstellingen doen. Hij heeft buiten de opstelling ook nog invloed in de opdrachten die hij mee geeft en hoe er met de spelers over gesproken wordt. Misschien denkt hij zelf beter aan te kunnen sturen dan zijn voorgangers gedaan hebben. Iets wat ik op zich wel kan begrijpen als ik eerlijk ben. :P

Depay is duidelijk een type wat niet in dienst van een Dost gaat spelen, daar klopt de hiërarchie niet voor. Bij zijn clubs mag hij de zeep oprapen als hij een grote bakkes heeft, maar bij Oranje staat hij naast een spits die in een middelmootcompetitie speelt. Binkies zijn daar gevoelig voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
@Gonadan
Daarom zou ik hem graag als spits zien: dan is hij het binkie. Mag hij het laten zien. :)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:48:
@Gonadan
Daarom zou ik hem graag als spits zien: dan is hij het binkie. Mag hij het laten zien. :)
Ja precies. Al heb ik dan nog liever andere opties, laat hem het maar eens proberen. Lukt het dan hebben we misschien eindelijk een lopende aanval, werkt het niet dan zit hij gewoon permanent op de bank c.q. tribune.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:03
Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:39:
[...]
Depay is duidelijk een type wat niet in dienst van een Dost gaat spelen, daar klopt de hiërarchie niet voor. Bij zijn clubs mag hij de zeep oprapen als hij een grote bakkes heeft, maar bij Oranje staat hij naast een spits die in een middelmootcompetitie speelt. Binkies zijn daar gevoelig voor.
Wat mij betreft stel je Depay dan niet op als hij daar niet mee om kan gaan.
Binkie of niet, niemand is groter dan het team. Zeker Depay niet.

• apis29
  • Niet online
Het zou me niets verbazen als Strootman gewoon niet meer naar voren durfde omdat hij bang was dat de Engelsen dan gewoon door zouden lopen richting het doel. Om als verdedigende speler mee op te kunnen komen moet je wel vertrouwen hebben.

Sowieso hebben we pas één wedstrijd gehad waarin Koeman iets kan proberen. Ik mag aannemen dat hij nog wel een aantal experimenten gaat doen voordat we een elftal zien staan wat het moet gaan doen. Vervolgens zal je ook die een aantal wedstrijden moeten gunnen voordat conclusies getrokken kunnen worden. Maar ja, dat is een beetje het ondankbare van de taak waarin hij gestapt is.
1-0 achter en nog 10 minuten te gaan? Kan ook net zo goed de opdracht zijn geweest natuurlijk om alleen met de voorste lijn te jagen maar Wijnaldum kwam toevallig ter sprake bij 'De Tafel van Kees' met o.a. Hiddink erbij. Die had het er ook over dat z'n kwaliteiten niet tot z'n recht komen als hij vooral een verdedigende taak heeft. Maar hij lijkt me dan ook weer een type die het verdedigend pas vertrouwd als er twee middenvelders in z'n rug staan en dan zou hij dus in de 5-3-2 uit het filmpje de voorste van de drie zijn.

Zoiets wil ik best wel eens aan het werk zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tpch3SiSRBs7LYuqDSVqyR2v/full.png

• Baseman77

Baseman77

We move

Frenkie de Jong een basisplaats? Dus hij krijgt de voorkeur boven iemand als Pröpper?
Hij speelt bij Ajax niet eens op het middenveld.

En Wijnaldum is geen 10, hij is een lopende middenvelder.
Liverpool speelt vaak in een 3-4-3 opstelling, met een ruit op het middenveld. Henderson is daarbij de verdedigende middenvelder, Firminho is de aanvallende middenvelder/spits en Wijnaldum is de rechtermiddenvelder.

Op zich een tactiek die best past bij het huidige Oranje, al zal de aanval dan moeten bestaan uit spelers als Memphis, Promes, Babel, Berghuis en Bergwijn. Dost zal dan de eventuele stormram worden en 'echte buitenspelers' zoals Kluivert vallen enigszins buiten de boot.
Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:39:
Dit slaat echt nergens op...je mag natuurlijk absoluut geen fan zijn van Memphis, maar waarom moeten er dan ook van dit soort vreemde verhalen verzonnen worden?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Baseman77 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:55:
Dit slaat echt nergens op...je mag natuurlijk absoluut geen fan zijn van Memphis, maar waarom moeten er dan ook van dit soort vreemde verhalen verzonnen worden?
Het is een constatering op basis van wat hij laat zien en zijn gedrag bij Oranje. Volgens mij sta ik daar dan ook verre van alleen in.

Je mag natuurlijk absoluut fan zijn van Depay, maar waarom moet dan alle kritiek meteen een verzinsel zijn? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:01:
Het is een constatering op basis van wat hij laat zien en zijn gedrag bij Oranje.
Wanneer heeft Memphis aangetoond niet in dienst van anderen te kunnen spelen?
Wanneer heeft Memphis aangetoond alleen in dienst van degenen die in zijn ogen hoger in de hiërarchie staan te kunnen spelen?
Waar slaat de zin "Bij zijn clubs mag hij de zeep oprapen als hij een grote bakkes heeft" überhaupt op?
Wat versta je onder een "binkie" en hoezo is Memphis er eentje en waarom is dit slecht?

Ik snap dat je persoonlijke mening over een speler meeweegt in je mening over die speler, maar jij constateert vooral op basis van negativiteit en vult daarbij ook allerlei onbekende zaken negatief in. Dit begrijp ik dus niet en in mijn ogen is er ook geen (nauwelijks?) verder bewijs voor.

Zo kan ik zeggen dat Memphis vooral extravagant is, veel zelfvertrouwen heeft (of net doet alsof), dat alle trainers die met hem werken positief over hem zijn en dat de grootste kritiek op hem van diezelfde trainers zijn wisselvalligheid is. Daarbij kan hij te egoïstisch zijn, maar dit geldt voor zo ongeveer iedere aanvaller.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Memphis te egoistisch is een understatement... Zodra hij 30 meter van de goal af is roeit hij de bal het stadion uit of tegen een tegenstander aan. Je kan net zo goed een verdediger van de tegenpartij zijn shirt aan laten trekken. Tijdens de kwalificatie voor het EK 2016 schoot hij meer dan 80 keer op goal, en scoorde niet.

Of ben ik nu te negatief? :+

• D-e-n
Baseman77 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:55:

Op zich een tactiek die best past bij het huidige Oranje, al zal de aanval dan moeten bestaan uit spelers als Memphis, Promes, Babel, Berghuis en Bergwijn. Dost zal dan de eventuele stormram worden en 'echte buitenspelers' zoals Kluivert vallen enigszins buiten de boot.
De tactiek is in mijn ogen zelfs het beste voor dit Oranje:

-We hebben veel lopende middenvelders en dat is belangrijk in dat systeem
-Je kunt goed variëren met de defensieve middenvelder: dat kan een De Roon of Blind zijn als slot op de deur maar ook een aanvallende speler als De Jong.
-Je kunt hetzelfde doen met de aanvallende middenvelder: dat kan Propper zijn maar ook een aanvaller als Promes kan daar spelen, afhankelijk van de situatie
-In tegenstelling tot 352 of 532 ben je minder afhankelijk van de aanvallende intenties van de backs. Iemand als Hateboer kan in zo'n 442 spelen maar je kunt ook nog terugvallen op een echte verdediger als Tete.
-Het past inderdaad prima bij al de aanvallers die je noemt.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Baseman77 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:15:
Ik snap dat je persoonlijke mening over een speler meeweegt in je mening over die speler, maar jij constateert vooral op basis van negativiteit en vult daarbij ook allerlei onbekende zaken negatief in. Dit begrijp ik dus niet en in mijn ogen is er ook geen (nauwelijks?) verder bewijs voor.
Maar zet dan die bril eens af. Je bent zelf al zo'n fan van hem dat mijn mening automatisch uit negativiteit moet komen. Het kan blijkbaar in jouw ogen niet zo zijn dat ik mijn mening juist heb gevormd op basis van wat ik gezien heb? :?
Zo kan ik zeggen dat Memphis vooral extravagant is, veel zelfvertrouwen heeft (of net doet alsof), dat alle trainers die met hem werken positief over hem zijn en dat de grootste kritiek op hem van diezelfde trainers zijn wisselvalligheid is. Daarbij kan hij te egoïstisch zijn, maar dit geldt voor zo ongeveer iedere aanvaller.
Mja, maar dan onthoud je echt heel selectief wat er gebeurt op de velden. Muiten tegen de trainer als hij gewisseld wordt, onenigheid met medespelers, balletjes opeisen, , gebaren naar andere spelers dat die eens op moeten schieten met de bal, vervolgens als een blinde voor eigen succes gaan en de bal verkloten, daarna weer op laten lossen door de rest (puntje waar veel aanvallers last van hebben), etc.

Dan heb ik het uiteraard alleen over wat er op het veld gebeurt, want daar gaat het wat mij betreft primair om bij een voetballer. Los daarvan laat hij natuurlijk ook regelmatig heel mooie dingen zien, maar daar zie je weer de wisselvalligheid waar je zelf ook over begint.

Onder de streep moet hij mij dus echt nog wel overtuigen en mij niet alleen. Nu is het moment om op te staan en te laten zien wat hij echt kan brengen, ik ben benieuwd of hij de scepsis onterecht kan doen blijken.

Verder binnenlands nieuws: Younes mag niet meer meedoen.
Een gesprek met Overmars, Ten Hag en Younes leidt ertoe dat er te weinig vertrouwen is om hem nog mee te laten doen in de belangrijke fase van het seizoen.
Ik begrijp het, maar vind het wel jammer dat het zo loopt. Ook ben ik wel erg benieuwd hoe het nu echt allemaal zit. Hij was zo braaf altijd dus er moet wat gebeurd zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
  • Nu online
Zomaar een wilde gok (nergens op gebaseerd :P ), Hij kreeg bod van Napoli, ging erheen, tekende zelfs(?), maar zag toen hoe het daar eruit zag, kreeg een aanbieding uit Duitsland en dacht f*ck ik wil gewoon terug naar 'huis'. Liet de boel klappen, dacht nog wel ff een half jaartje bij Ajax te kunnen ballen, maar helaas.

Zoiets? :P

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gonadan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:47:
Verder binnenlands nieuws: Younes mag niet meer meedoen.
Een gesprek met Overmars, Ten Hag en Younes leidt ertoe dat er te weinig vertrouwen is om hem nog mee te laten doen in de belangrijke fase van het seizoen.
Ik begrijp het, maar vind het wel jammer dat het zo loopt. Ook ben ik wel erg benieuwd hoe het nu echt allemaal zit. Hij was zo braaf altijd dus er moet wat gebeurd zijn.
Ik las het https://www.ajax.nl/strea...-blijft-bij-jong-ajax.htm inderdaad.
Straks heeft ie motivatieproblemen net zoals Gudelj...

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Mosin
Tja, ik denk dat het een combinatie van veel oorzaken is bij Younes. Hij heeft de stap hogerop willen maken, zit nu met een knakworst zoals Ten Hag te kijken, weet misschien zelf ook dat hij het een beetje onhandig aangepakt heeft etc. Denk dat hij daardoor wel zoiets heeft van bekijk het maar.
Als je vervolgens 2 minuten krijgt als beloning voor het harde werken, loopt bij Younes de stront ook langs de broekspijp af. Ik kan Younes wel begrijpen, ondanks dat meerdere voetballers maar 1 minuut krijgen om tijd te rekken of wat dan ook.
Vind het een beetje dubbel in zijn geval.

Een ander puntje waar ik wel eens over na denk. Ik vraag me af of ik Ten Hag wel serieus zou nemen. Die man heeft totaal geen uitstraling, staat als een zenuwachtige kerel interviews te geven. Ik heb zo’n onderbuik gevoel dat het een onzeker mannetje is en al helemaal harde man kan zijn. Dat baseer ik dan op de dingen die ik van hem zie. Geen idee hoe het binnen de kamers met hem gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Mosin op 26-03-2018 15:05 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Mosin schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:02:
Tja, ik denk dat het een combinatie van veel oorzaken is bij Younes. Hij heeft de stap hogerop willen maken, zit nu met een knakworst zoals Ten Hag te kijken, weet misschien zelf ook dat hij het een beetje onhandig aangepakt heeft etc. Denk dat hij daardoor wel zoiets heeft van bekijk het maar.
Als je vervolgens 2 minuten krijgt als beloning voor het harde werken, loopt bij Younes de stront ook langs de broekspijp af. Ik kan Younes wel begrijpen, ondanks dat meerdere voetballers maar 1 minuut krijgen om tijd te rekken of wat dan ook.
Vind het een beetje dubbel in zijn geval.
Het is voor mij geheel afhankelijk van wat er daarvoor gebeurd is. Mocht hij al mot met Ten Hag gehad hebben en stond de relatie al op het vriespunt dan kan ik nog enigszins begrip opbrengen voor de weigering. Maar normaal gesproken heb je gewoon zonder morren in te vallen, ook al valt je transfer even tegen. Ik vind het echter helemaal niet bij Younes passen, daarom denk ik dat er meer aan de hand is dan wij weten.
Een ander puntje waar ik wel eens over na denk. Ik vraag me af of ik Ten Hag wel serieus zou nemen. Die man heeft totaal geen uitstraling, staat als een zenuwachtige kerel interviews te geven. Ik heb zo’n onderbuik gevoel dat het een onzeker mannetje is en al helemaal harde man kan zijn. Dat baseer ik dan op de dingen die ik van hem zie. Geen idee hoe het binnen de kamers met hem gaat.
Een ander volledig uit de lucht gegrepen scenario:
Ten Hag heeft een slachtoffer nodig om te laten zien wat voor 'vent' het is. Younes was vanwege de transfer een makkelijke keuze. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mosin
@Gonadan
Zeker ben ik het met je eens dat hij gewoon moet invallen, maar ik begrijp de frustratie wel. Vandaar het dubbele gevoel.
Het blijft gissen, maar je kunt er best vanuit gaan dat iets hem enorm in de weg zit. Was er ook niet iets aan de hand met een familie lid die ziek is?
Jammer in ieder geval, want ik zie Younes graag spelen..

Hahaha, inderdaad. Effe laten zien wat voor ballen die man heeft :+

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:03
Younes zat fout door te weigeren, daar waren die 2 weken voor. Ten Hag was niet zo tactisch ook het een beloning te noemen.

Wellicht speelt er toch meer, anders was het daar wel bij gebleven.

Toch ook weer het aloude Ajax beleid omtrent spelers die geen waarde meer representeren.
Pagina: 1 ... 92 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!