Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.608 views

Onderwerpen

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PSV speelde een absolute zaadpot gisteren. |:(

Verder aardige wat leuke voetbalwedstrijden gezien, Sparta heerlijk van Roda gewonnen. *O*
St@m schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:21:
En hier het bewijs dat je een terugspeelbal gewoon met de handen mag aanraken als keeper.

Ik heb 20 minuten gezien en ik zie Higler Feyenoord 2x enorm matsen.. :D
Arbitrage was weer... :F Feyenoord had 2 pingels tegen moeten krijgen... En wat kaarten hier en daar.

Van der Heijden maakt overduidelijk en bijzonder gunstig hands in de 16 voor Feyenoord - niets.
Weghorst wordt Grieks/Romeins onreglementair opzij gezet in de 16 - niets.

En Vitesse-speler Miazga deelt ook weer onbestraft ellebogen uit. Had die geen 'voorwaardelijke' straf? Ik hoop dat hij achteraf - en volledig terecht - rood + schorsing krijgt.

PSV krijgt 2 pingels + gele kaarten (= rood) tegen voor vergrijpen die vergeleken met die bij Feyenoord peanuts zijn. Arm langs het lichaam en een 'mannelijk' duel. Eerlijk is eerlijk, die laatste hoort gewoon geel en een pingel te zijn.

Maar doe dat dan consequent?

Gisteren in de PL zag ik een lichte schouderduw die een pingel opleverde (Everton-Brighton&Hove). Was niets vergeleken met de manier waarop Weghorst werd weggezet.

Gisteren kreeg Kanon direct rood + pingel tegen voor vrijwel niets (als je het vergelijkt met de overtredingen bij Feyenoord-AZ).

Vandaag krijgt Ajax geen pingel mee, waar ik ook weer een 100% overtreding zag. Er hing iemand echt volledig aan de schouders van de tegenstander die neer ging - niets.

Kansloos. Maar het gekke is, dat sommige ploegen structureel meer pingels en rode kaarten tegen krijgen dan anderen. ADO, bijvoorbeeld. PSV ook, opvallend genoeg. Wéér spelers geschort en anderen gaan vrijuit.

Bijzonder... en dan nog spreken van mazzel voor PSV? Really? :z

Werkelijk, als de KNVB/UEFA/FIFA eens eenduidige(r) richtlijnen zou uitzetten en de scheidsrechters eens een fatsoenlijke cursus handhaving meegaven... dit is gewoon absurd aan het worden.

Hands = elk balcontact met de arm/hand. Aangeschoten of niet? Boeit niet: pingel.
Speler met je handen aanraken, leunen, duwen, omarmen, shirtje trekken? Geel. In de 16: pingel. Liep de speler anders alleen door naar het doel? Rood.

E consequent geel voor schwalbes, zoals de Jong gisteren.

Een verademing waren wel die gele kaarten voor praten (zeg maar: woest de scheids bejegenen), gisteren en vandaag.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46

St@m

@ Your Service

Ramzzz schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:33:

Hands = elk balcontact met de arm/hand. Aangeschoten of niet? Boeit niet: pingel.
Speler met je handen aanraken, leunen, duwen, omarmen, shirtje trekken? Geel. In de 16: pingel. Liep de speler anders alleen door naar het doel? Rood.

De Jong werd aan zn shirt getrokken dus bovenstaande rijmt al niet meer.

Ik geef geen waardeoordeel over of het een penalty was. Maar met jouw regels.. ;)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

St@m schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:49:
[...]

De Jong werd aan zn shirt getrokken dus bovenstaande rijmt al niet meer.

Ik geef geen waardeoordeel over of het een penalty was. Maar met jouw regels.. ;)
Klopt, maar als we dat gaan doen is alles een pingel... :+

Wat dat betreft is de arbitrage bijv. bij internationaal (top)hockey een verademing.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik snap wat je bedoelt, maar zo kan je iedere corner/vrije trap richting de 16 DIRECT affluiten waarbij je mag gokken of het een penalty is of vrije trap voor de verdedigende partij.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:30
JST94 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:22:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar zo kan je iedere corner/vrije trap richting de 16 DIRECT affluiten waarbij je mag gokken of het een penalty is of vrije trap voor de verdedigende partij.
Dat hebben ze tijdens een EK of WK ook gedaan, en vervolgens weer heel lafjes mee gestopt.

Daarnaast als er simpelweg consequent gefloten word, dan het altijd voor iedereen duidelijk en stopt het irritante aannaaien/simuleren ook meteen. Nu is het per scheidsrechter verschillend waardoor spelers simpelweg gaan aftasten hoe ver ze kunnen gaan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:37
Als je elke bal tegen de hand in de zestien gaat bestraffen met een penalty wordt het gewoon een wedstrijdje bal tegen de hand van de tegenstander aan tikken. Daar worden wedstrijden ook niet boeiender van.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:53
Leon Zwiers schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:34:
[...]

Of ten Hag heeft contact gehad met @Harribo
Ja vrienden bellen elkaar he? Ik heb hem ff verteld hoe ik over Veltman denk.
Te slecht voor Ajax.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
Bossie schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:29:
[...]

Dat hebben ze tijdens een EK of WK ook gedaan, en vervolgens weer heel lafjes mee gestopt.

Daarnaast als er simpelweg consequent gefloten word, dan het altijd voor iedereen duidelijk en stopt het irritante aannaaien/simuleren ook meteen. Nu is het per scheidsrechter verschillend waardoor spelers simpelweg gaan aftasten hoe ver ze kunnen gaan.
Was een WK inderdaad en wat kreeg je toen? Ronaldinho die expres balletje gaat opwippen tegen een hand/arm in de 16 :N

Huidige regel is niks mis mee, het gaat gewoon weer om naleving door scheidsrechters.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Martinusz schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:47:
[...]

Was een WK inderdaad en wat kreeg je toen? Ronaldinho die expres balletje gaat opwippen tegen een hand/arm in de 16 :N
Dat is gewoon kunst, als je dat voor mekaar krijgt verdien je ook een strafschop mee! :+

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Tja, als je als verdediger daar de tijd en ruimte voor geeft.... (dan zou die aanvaller ook wel genadeloos op doel kunnen schieten)

alles kan off-topic

• Martinusz
Ankona schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:07:
Tja, als je als verdediger daar de tijd en ruimte voor geeft.... (dan zou die aanvaller ook wel genadeloos op doel kunnen schieten)
Uh nee was zijkant strafschopgebied, haast op de achterlijn, verdediger voor zijn neus en hij wipt de bal zo tegen ze hand aan. Totaal kansloze actie maar leverde dus een penalty op :r

• Bossie
Martinusz schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:14:
[...]

Uh nee was zijkant strafschopgebied, haast op de achterlijn, verdediger voor zijn neus en hij wipt de bal zo tegen ze hand aan. Totaal kansloze actie maar leverde dus een penalty op :r
Misschien, maar het EK? waarbij er steeds voor de worstelingen in de 16 (vooral bij corners) werd gefloten was niks mis mee.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:37
Martinusz schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:14:
[...]

Is dat in het veldhockey ook niet zo met ballen tegen een voet? En daar krijg je een strafcorner voor waaruit de scoringskans nog een stuk lager ligt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Verwijderd

Verder aardige wat leuke voetbalwedstrijden gezien, Sparta heerlijk van Roda gewonnen. *O*

[...]

Arbitrage was weer... :F Feyenoord had 2 pingels tegen moeten krijgen... En wat kaarten hier en daar.

Van der Heijden maakt overduidelijk en bijzonder gunstig hands in de 16 voor Feyenoord - niets.
Weghorst wordt Grieks/Romeins onreglementair opzij gezet in de 16 - niets.

En Vitesse-speler Miazga deelt ook weer onbestraft ellebogen uit. Had die geen 'voorwaardelijke' straf? Ik hoop dat hij achteraf - en volledig terecht - rood + schorsing krijgt.

PSV krijgt 2 pingels + gele kaarten (= rood) tegen voor vergrijpen die vergeleken met die bij Feyenoord peanuts zijn. Arm langs het lichaam en een 'mannelijk' duel. Eerlijk is eerlijk, die laatste hoort gewoon geel en een pingel te zijn.

Maar doe dat dan consequent?

Gisteren in de PL zag ik een lichte schouderduw die een pingel opleverde (Everton-Brighton&Hove). Was niets vergeleken met de manier waarop Weghorst werd weggezet.

Gisteren kreeg Kanon direct rood + pingel tegen voor vrijwel niets (als je het vergelijkt met de overtredingen bij Feyenoord-AZ).

Vandaag krijgt Ajax geen pingel mee, waar ik ook weer een 100% overtreding zag. Er hing iemand echt volledig aan de schouders van de tegenstander die neer ging - niets.

Kansloos. Maar het gekke is, dat sommige ploegen structureel meer pingels en rode kaarten tegen krijgen dan anderen. ADO, bijvoorbeeld. PSV ook, opvallend genoeg. Wéér spelers geschort en anderen gaan vrijuit.

Bijzonder... en dan nog spreken van mazzel voor PSV? Really? :z

Werkelijk, als de KNVB/UEFA/FIFA eens eenduidige(r) richtlijnen zou uitzetten en de scheidsrechters eens een fatsoenlijke cursus handhaving meegaven... dit is gewoon absurd aan het worden.

Een verademing waren wel die gele kaarten voor praten (zeg maar: woest de scheids bejegenen), gisteren en vandaag.
Higler gaf achteraf commentaar dat het 50-50 was v.w.b. die sliding van van der Heijden waarna die bal tegen zijn arm aan kwam.

Waar jij die tweede pingel van AZ zou hebben gezien is mij waarachtig een raadsel. Dat duel tussen Weghorst en van Beek? Weghorst gaf na afloop van de wedstrijd aan dat hij moest incasseren van van Beek maar erkende dat hij ook uitdeelde.

Boëtius mag naar de tandarts na een elleboog tegen zijn tanden. Hoor ik je niet over. Was een pittig duel, vooral in de eerste helft. Als ik het goed heb 2x geel van Feyenoorders en 2x geel voor AZ. Had meer kunnen zijn, zowel voor Feyenoord als voor AZ.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 00:56:
[...]

Higler gaf achteraf commentaar dat het 50-50 was v.w.b. die sliding van van der Heijden waarna die bal tegen zijn arm aan kwam.

Waar jij die tweede pingel van AZ zou hebben gezien is mij waarachtig een raadsel. Dat duel tussen Weghorst en van Beek? Weghorst gaf na afloop van de wedstrijd aan dat hij moest incasseren van van Beek maar erkende dat hij ook uitdeelde.

Boëtius mag naar de tandarts na een elleboog tegen zijn tanden. Hoor ik je niet over. Was een pittig duel, vooral in de eerste helft. Als ik het goed heb 2x geel van Feyenoorders en 2x geel voor AZ. Had meer kunnen zijn, zowel voor Feyenoord als voor AZ.
Higler vs Kuipers. Allebei fout.

Higler legt de regel opportuun uit, omdat hij hem niet heeft gegeven waar dat overduidelijk wel had gemoeten, heeft kennelijk moeite met begrijpen of kijken. Snapt niet wat een wijd van het lichaam staande arm is. Voor wat je het waard vindt, SV was unaniem: pingel.

Kuipers heeft last van dadendrang, legt de regel imho wel heel erg strikt uit waar anderen dit niet doen (Kuipers' uitleg niet gezien helaas), heeft kennelijk moeite met begrijpen of kijken, snapt niet dat je daar helemaal niets kunt doen om die bal te ontwijken. Voor wat je het waard vindt, SV was unaniem: dat was niets.

Overige situaties: allemaal overtredingen, zeker die ellebogen. Ik kan er wel alles bij halen, maar het ging mij met name om beslissende, onomkeerbare zaken, die grondig fout gingen.

En de scheids? Die slaapt prima.

• Ankona
Typisch dat Higler hier nu constant ter discussie staat terwijl de echte faler Makkelie is. Die heeft ADO echt zodanig genaaid dat een replay wenselijk is.

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ankona schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:04:
Typisch dat Higler hier nu constant ter discussie staat terwijl de echte faler Makkelie is. Die heeft ADO echt zodanig genaaid dat een replay wenselijk is.
Die kwam ook even voorbij, hoor, ik noemde hem niet bij naam. :P

Dat was echt een hele foute, zeker als je hem achteraf zijn eigen falen hoort vergoeilijken.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

m0nk

16-09-2003 15.15

Ankona schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:04:
Die penalty + rood + schorsing van Kanon.. Dat gaat helemaal nergens over. Eerste overtreding werd duidelijk door Sadiq gemaakt. Ook het inconsequent fluiten van die man.. Voor beide kanten overigens.. Ik dacht dat ik met Higler de slechtste scheids van Nederland had gevonden maar Makkelie... Wat een faalhaas..

[ Voor 9% gewijzigd door m0nk op 12-03-2018 08:18 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Ankona
Higler is me nooit echt negatief opgevallen, dat in tegenstelling tot Blom en Gözübüyük die zelden of nooit een goede wedstrijd fluiten.
Makkelie is meestal ook wel prima, maar soms is hij het spoor helemaal bijster (in Utrecht weten ze daar ook nog wel van)

Echte grootheden als Luinge en Jol hebben we niet meer rondlopen. Misschien dat Kuipers en Van Boekel een beetje in de buurt komen.

alles kan off-topic

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Luinge.. Wat een held was dat. Liep altijd warm voor Midden Noord en dan werd ie luid toegezongen.. Floot ie een keer verkeerd dan was ie de lul.. Maar de volgende wedstrijd was het gewoon weer "Luinge, Luinge, wij worden kampioen!" :+ Mooie vent..

• Ankona
Ik vind het nog altijd bijzonder dat Makkelie na zijn aanstel momentje niet bedolven werd onder driedubbele spreekkoren.

alles kan off-topic

• JST94
Good ol' Eredivisie. Waar het op maandagochtend gaat over het falen van meerdere(!) arbiters, in plaats van het voetbal zelf.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46

St@m

@ Your Service

Kijk die penalty die Higler niet geeft, soit. Dat kun je met heel veel moeite nog op meerdere manieren uitleggen. Maar dat Jones de bal met de hand raakt na een terugspeelbal.. heeft hij daar nog iets over gezegd? Dat is gewoon niet uit te leggen. Dan ken je dus gewoon de regels niet als scheidsrechter.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:41

Typhone

Who Dares Wins

JST94 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:12:
Good ol' Eredivisie. Waar het op maandagochtend gaat over het falen van meerdere(!) arbiters, in plaats van het voetbal zelf.
Het is te rampzalig voor woorden. PSV genaaid met een rode kaart, AZ krijgt een niet gegeven strafschop, Ajax een niet gegeven strafschop en vasthouden wat de ene keer 4x geel is en gisteren (in de Arena) nog niet tot een vrije trap of gele kaart leidt...

Los van wie welke club support er mag echt wel eens wat meer in lijn gefloten worden vanuit het scheidsrechterscorps. Er is ook helemaal niemand die daar tegen optreedt.
Superlaf bij ADO weer eens een wedstrijdje stilleggen maar in de Kuip bij het zoveelste jaar zonder Ajax-supporter hamas, hamas joden aan het gas of kankerjoden zal geen van de heren in het geel zich EVER aangeroepen voelen om een wedstrijd stil te leggen.

Mij storen dat soort teksten persoonlijk niet zo heel erg maar de willekeur mag er wel eens uitgehaald worden. Zie ook die mieterige reactie van de KNVB bij Go Ahead - De Graafschap. Belachelijk dat er niks tegenover staat maar bij ADO (die wel vaker het gebeten hondje zijn) durven ze altijd wel.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Die hands vind ik wel ver gaan. Dan krijg je dat laffe hockey gedoe door gericht een bal tegen voeten aan te spelen. Wat een enorme :r is dat zeg. Gewoon kijken naar de baan van het schot: wordt de bal door de hands gehinderd? Penalty. Vliegt de bal daarna tegen een (eigen) lichaam aan? Geen pingel.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Naja prima dat hij het stil legt omdat dat de regels zijn maar doe dat dan overal en altijd als je zo graag spreekkoren wil uitbannen.. 3 min daarvoor werden Falkenburg en Immers op exact dezelfde wijze bezongen door de aanhang van NAC en dat liet hij gewoon gaan. Pas toen hij doelwit was was het opeens rede om de wedstrijd stil te leggen.. Ondanks dat vond ik de rode kaart + penalty + schorsing van Kanon nog de slechtste beslissing.. Kreeg gelijk flashbacks naar ADO - Feyenoord van een paar jaar terug (13 gele en 1 rode kaart) door dezelfde Makkelie..

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:55
Lekkere overwinning afgelopen zaterdag bij Roda :)

Maar waarom moet PSV nou juist nu zo'n collectief falen op de mat gooien zeg!
Nu heeft Willem II weer een voorsprong van 5 punten op ons en kunnen we ze niet lekker najagen.

Dank je wel PSV :')

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vlassie1980 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:07:

Nu heeft Willem II weer een voorsprong van 5 punten op ons en kunnen we ze niet lekker najagen.

Ja, dat was nog de bonus, inderdaad. :(

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vlassie1980 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:07:

AZ uit verliezen
Mokum thuis verliezen
en op de laatste speeldag gelijkspelen tegen een laagvlieger...

Ik voel een zoete zoete revenge oOo *O*

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:46
Twente bijna laatste vind ik ook wel lekker. Hopen dat de nr 18 nog wat punten kan pakken en Twente direct degradeert

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:24:
Twente bijna laatste vind ik ook wel lekker. Hopen dat de nr 18 nog wat punten kan pakken en Twente direct degradeert
W00t, daar ben ik het eens roerend mee eens. Als er één club is die ik een jaar Jupiler-league gun dan is het FC Twente wel. Die zijn nooit serieus gestraft voor hun daden die wel impact hebben gehad in de competitie.
Roda JC mag dan via de nacompetitie direct mee want wat een armoede loopt daar rond zeg.

• Ankona
Twente speelt op echt gras, die horen niet in de Plastic League.

alles kan off-topic

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54

Sargan

Filmfreak...

Typhone schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:25:
[...]

Roda JC mag dan via de nacompetitie direct mee want wat een armoede loopt daar rond zeg.
Nee want dan moet ik veel te ver rijden om eredivisie voetbal te kunnen zien :+ 20 minuten lopen en ik ben bij Roda. Maar je hebt gelijk het is armoe troef daar...

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Typhone schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:25:
[...]

W00t, daar ben ik het eens roerend mee eens. Als er één club is die ik een jaar Jupiler-league gun dan is het FC Twente wel. Die zijn nooit serieus gestraft voor hun daden die wel impact hebben gehad in de competitie.
Zodra FC Twente in de Jupiler League terechtkomt, met de kosten die zij hebben zal dat de doodsteek betekenen voor de club. Toch zonde voor deze club waar de supporters moeten bloeden door wanbeleid van een aantal personen (waaronder M(u)(o)nsterman).

Roda is een club zonder identiteit, ze verdienen het om te degraderen.

• JST94
Ik blijf het raar vinden dat Twente zo ver is afgegleden. Hoe kunnen supporters zo in de zeik zijn genomen door iemand als Munsterman? Die werd daar eerst op handen gedragen toch?

• Ankona
Munsterman heeft ook goede dingen voor Twente gedaan en ik denk dat hij het ook allemaal goed bedoelde. Hij heeft alleen zijn hand een beetje flink overspeeld en daardoor meer stront over de club heen gekieperd dan hij kon vermoeden.

Maar zonder gekheid, Twente hoort gewoon in de ED, en wel op het niveau van Utrecht, Vitesse, Heerenveen etc.

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vincent Dave schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:46:
[...]

Zodra FC Twente in de Jupiler League terechtkomt, met de kosten die zij hebben zal dat de doodsteek betekenen voor de club. Toch zonde voor deze club waar de supporters moeten bloeden door wanbeleid van een aantal personen (waaronder M(u)(o)nsterman).
Ik mag hopen dat die kosten inmiddels op Jupiler League niveau beraamd zijn... anders dempen ze de put voor de tweede keer nadat het - tweede - kalf verdronken is. Voor de supporters is dat jammer inderdaad maar Rangers FC is erbovenop gekomen, Juventus is erboven gekomen dus dat kan Twente ook wel.

Sympathie voor waar een club 'hoort' heb ik totaal niet. Je hoort daar waar je aan het einde van de rit staat. Dat kan heel wrang zijn als je door een 1-1 in de Achterhoek op de laatste speeldag van 1 naar 2 glijdt maar zo zijn de feiten nu eenmaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 12-03-2018 10:57 ]

• Martinusz
Zo Ten Hag heeft Younes in ieder geval 2 weken uit de selectie geflikkerd :) en terecht, werkweigering is niet zo handig op dit moment.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:30
Blijkt dat Ten Hag zo weinig wisselt omdat de spelers zelf niet willen. :+

• JST94
Ankona schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:51:
Munsterman heeft ook goede dingen voor Twente gedaan en ik denk dat hij het ook allemaal goed bedoelde. Hij heeft alleen zijn hand een beetje flink overspeeld en daardoor meer stront over de club heen gekieperd dan hij kon vermoeden.

Maar zonder gekheid, Twente hoort gewoon in de ED, en wel op het niveau van Utrecht, Vitesse, Heerenveen etc.
Ja, maar zijn supporters op een gegeven moment maar alles gaan accepteren? Kritische supporters zullen dat soort dingen toch wel in de gaten hebben? Als je zag hoeveel shit er naar buiten kwam op een gegeven moment..

Ben het met je eens dat Twente eigenlijk gewoon in de Eredivisie hoort, al zal ik er niet rouwig om zijn als ze degraderen.
Martinusz schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:56:
Zo Ten Hag heeft Younes in ieder geval 2 weken uit de selectie geflikkerd :) en terecht, werkweigering is niet zo handig op dit moment.
Ik snap best dat Younes geen trek had om in te vallen. Wedstrijd was al gespeeld en vlak voor tijd wil de trainer je nog even 'bedanken' met een paar speelminuten. Had hem dan eerder ingebracht..

[ Voor 21% gewijzigd door JST94 op 12-03-2018 11:08 ]

• Ankona
Hij had ook gewoon een broodje kroket kunnen halen in de rust.

alles kan off-topic

• JST94
In de Arena zijn ze wél warm.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Toch vind ik het wel mooi die reactie van Younes, dat gezicht ook erbij... En dat gelul achteraf van ten Hag, belonen.. ga toch weg man.. Wat een slap geouwehoer.. Wees gewoon eerlijk..

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Inderdaad terecht... hoewel ik het echt onzin vond dat hij hem in wilde laten vallen en ik begrijp dat Younes hier geen trek in had, geldt voor mij de regel: "doen wat de trainer zegt".

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
m0nk schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:11:
Toch vind ik het wel mooi die reactie van Younes, dat gezicht ook erbij... En dat gelul achteraf van ten Hag, belonen.. ga toch weg man.. Wat een slap geouwehoer.. Wees gewoon eerlijk..
Ten Hag had dat helemaal niet moeten zeggen. Gewoon zeggen dat hij de trainer is en dat als hij wil dat Younes in moet vallen dat hij gewoon in moet vallen. Klaar. Hij moet er altijd zo'n bijzonder verhaal van maken wat de plank dan volledig mis slaat :X

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hahaha ja wat een geweldig verhaal was dat weer. Wat een trainer staat er toch bij ons. Ik verlang bijna terug naar F. de Boer.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:46
Ten Hag valt aardig door het ijs. Had er toch een hele hoop meer van verwacht en baalde al dat Ajax m haalde en niet Feyenoord.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

Typhone schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:24:
[...]

AZ uit verliezen
Mokum thuis verliezen
en op de laatste speeldag gelijkspelen tegen een laagvlieger...

Ik voel een zoete zoete revenge oOo *O*
Je moet het eigen lijstje ook nog gewoon helemaal winnen hè :+

• JST94
Leon Zwiers schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:33:
Ten Hag valt aardig door het ijs. Had er toch een hele hoop meer van verwacht en baalde al dat Ajax m haalde en niet Feyenoord.
Ik vind dat je volgend seizoen pas een goed oordeel kan vellen over hoe hij presteert. Nu stapt hij midden in een seizoen in dat al voor de helft verloren was.

• Martinusz
Wat verwacht je meer dan in paar potjes?
Hij zal het toch grotendeels moeten doen met wat er stond, of had je verwacht dat er 11 anders spelers op het veld zouden staan?
Ik denk dat zijn eerste echte actie nu is geweest om Veltman eens aan de kant te zetten, doe je toch niet zomaar een aanvoerder op de bank zetten :P

Ik vind het voorkomen van Ten Hag niet zo sterk, maar hij mag wel even wat meer tijd hebben om wat op te bouwen.
JST94 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:37:
[...]

Ik vind dat je volgend seizoen pas een goed oordeel kan vellen over hoe hij presteert. Nu stapt hij midden in een seizoen in dat al voor de helft verloren was.
Dat dus :)

[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 12-03-2018 11:38 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:12
JdM schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:35:
[...]
Je moet het eigen lijstje ook nog gewoon helemaal winnen hè :+
Precies daarom hoeft PSV zich geen enkele zorgen te maken ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42

Oekol

waka waka hey hey

Die 5-0 is alleen maar lekker. Je kunt beter 1 keer heel hard verliezen dat iedereen een schok door t lijf krijgt dan dat je een aantal keer krap aan verliest. Dit is echt veel beter voor PSV.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Leoon. schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:40:
Die 5-0 is alleen maar lekker. Je kunt beter 1 keer heel hard verliezen dat iedereen een schok door t lijf krijgt dan dat je een aantal keer krap aan verliest. Dit is echt veel beter voor PSV.
Dit heb ik nou al een paar keer (ook elders) gelezen/gehoord, maar wie zegt dat het bij één keer blijft? "Een aantal keren verliezen" moet ook ooit bij één nederlaag beginnen :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ey als je Feyenoord kampioen maakt na 18 droge jaren dan krijg je een contract voor het leven toch? :+ :*)

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
JST94 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:06:
[...]
Ja, maar zijn supporters op een gegeven moment maar alles gaan accepteren? Kritische supporters zullen dat soort dingen toch wel in de gaten hebben? Als je zag hoeveel shit er naar buiten kwam op een gegeven moment..
Je kunt niet veel als supporter *). Bedenk dat de resultaten 'in den beginne' nog wel redelijk waren, daar werd veel mee gemaskeerd.

In het seizoen 2013/2014 werd Twente nog 3e, nog voor PSV. Daarna ging het deksel van de beerput met punten aftrek en mindere resultaten. Nog geen jaar later was Munsterman vertrokken.

Tot en met de landstitel was er denk ik niet veel aan de hand. De landstitel heeft er echter voor gezorgd dat men het zicht op de realiteit verloor. Het geld ging er plotseling met bakken uit omdat men dacht definitief de aansluiting met de (Europese) top te hebben gevonden. Vrij naïef natuurlijk voor een club met zo'n klein achterland, maar ja.

*) Ben zelf een klassieke mooi weer supporter. Ben wel supporter van Twente, maar slaap er niet minder om als ze verliezen. Degradatie zou ik wel enorm zonde vinden, want het betekent waarschijnlijk het einde van de club. Reden: men zal de kosten niet voldoende kunnen laten dalen (stadion. lopende contracten) om het verlies aan inkomsten op te vangen. Degradatie is waarschijnlijk het einde voor FC Twente. Tenzij de gemeente weer over de brug komt, maar daar ben ik persoonlijk mordicus op tegen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

alexbl69 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:44:
[...]

*) Ben zelf een klassieke mooi weer supporter. Ben wel supporter van Twente, maar slaap er niet minder om als ze verliezen. Degradatie zou ik wel enorm zonde vinden, want het betekent waarschijnlijk het einde van de club. Reden: men zal de kosten niet voldoende kunnen laten dalen (stadion. lopende contracten) om het verlies aan inkomsten op te vangen. Degradatie is waarschijnlijk het einde voor FC Twente. Tenzij de gemeente weer over de brug komt, maar daar ben ik persoonlijk mordicus op tegen.
Volgens mij liggen ze al een hele tijd onder curatele als ik me niet vergis toch? Dan mag ik ergens hopen dat heel veel kosten al fors gezakt zijn waardoor een trede lager 'relatief' niet het einde van de wereld hoeft te betekenen. Maar volgens mij wordt er in de voetbalwereld altijd zeer opportunistisch beleid gevoerd waardoor een club bij degradatie direct in de problemen terecht komt. Dat scenario zoemt inmiddels al 2 jaar rond namelijk.

• Oekol
  • Laatst online: 22:42

Oekol

waka waka hey hey

naitsoezn schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:42:
[...]

Dit heb ik nou al een paar keer (ook elders) gelezen/gehoord, maar wie zegt dat het bij één keer blijft? "Een aantal keren verliezen" moet ook ooit bij één nederlaag beginnen :P
Absoluut, ja meneer van der kuylen heeft het ook vandaag in 't Eindhovens Dagblad genoemd las ik via Twitter.
Het hoeft inderdaad niet bij 1 keer te blijven, maar je mag er toch van uit gaan dat die kopjes nu even wakker geschud zijn. Dat gaat eerder bij een 5-0 dan bij een schamele 1-0 (want daar had de bal net zo goed de andere kant op kunnen rollen). Bij 5-0 ben je gewoon echt overklast en kun je niks als smoes gebruiken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Typhone schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:53:
[...]
Volgens mij liggen ze al een hele tijd onder curatele als ik me niet vergis toch? Dan mag ik ergens hopen dat heel veel kosten al fors gezakt zijn waardoor een trede lager 'relatief' niet het einde van de wereld hoeft te betekenen. Maar volgens mij wordt er in de voetbalwereld altijd zeer opportunistisch beleid gevoerd waardoor een club bij degradatie direct in de problemen terecht komt. Dat scenario zoemt inmiddels al 2 jaar rond namelijk.
Klopt inderdaad, maar hier loop je tegen het probleem aan dat het financiële gat tussen de eredivisie en de eerste divisie zo enorm is.

Vooralsnog is Twente een eredivisie-club, en rekent het [dus] met eredivisie-inkomsten. Ook toen ze onder curatele stonden mochten ze dat gewoon doen.

Je voorbereiden op een eventuele degradatie is bijkans onmogelijk, omdat de consequentie daarvan juist een onvermijdelijke degradatie is. Deze kip/ei situatie is het gevolg van het genoemde financiële verschil tussen de 2 divisies.

PSV had dat probleem begin dit decennium ook, toen ze jaren achter elkaar CL speelden. Ze hebben hun begroting toen aangepast aan de enorme CL inkomsten. Toen dat een keer wegviel ontstond er direct een enorm gat in de begroting.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Martinusz
Viergever lijkt op weg naar PSV?
Ben benieuwd hoe de PSV'ers daar tegenaan kijken? ;)

• JST94
Bij Ajax zijn ze al een pop in elkaar aan het knutselen.

• toolkist
  • Niet online
JST94 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:38:
Nee joh, een overgang naar PSV ligt lang niet zo gevoelig als naar Feyenoord.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:41
Typhone schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:42:
[...]

Ey als je Feyenoord kampioen maakt na 18 droge jaren dan krijg je een contract voor het leven toch? :+ :*)
Ik speel football manager en in het spel kwamen ze dicht in de buurt.
Hij heeft in mijn game tot 2036 bij Feyenoord gezeten en in die tijd 2x de titel gepakt.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Martinusz schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:36:
Viergever lijkt op weg naar PSV?
Ben benieuwd hoe de PSV'ers daar tegenaan kijken? ;)
Middelmaat. Niet anders dan Luckassen. Transfervrij, dus voor de breedte ok I guess. Maar wat mij betreft moet je dan gewoon een jeugdspeler gebruiken.
Ik denk dat Viergever voetballend niet sterk is zoals Moreno was centraal. En verdedigend is hij minder een killer dan de twee die er nu staan. En ook als rechtsback zal hij nog vlees nog vis zijn. Het verschil met Arias is erg groot. Doe dan maar weer een Zuid-Amerikaan die gewoon elke wedstrijd er vol voor gaat.

• Martinusz
Fleximex schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:13:
[...]

Middelmaat. Niet anders dan Luckassen. Transfervrij, dus voor de breedte ok I guess. Maar wat mij betreft moet je dan gewoon een jeugdspeler gebruiken.
Ik denk dat Viergever voetballend niet sterk is zoals Moreno was centraal. En verdedigend is hij minder een killer dan de twee die er nu staan. En ook als rechtsback zal hij nog vlees nog vis zijn. Het verschil met Arias is erg groot. Doe dan maar weer een Zuid-Amerikaan die gewoon elke wedstrijd er vol voor gaat.
Ik vind hem vrij wisselvallig, hij had een hele goede periode, maar soms ook mindere.
Lastig om eigenlijk iets van hem te vinden, middelmaat is misschien wel de beste uitdrukking daarvoor, soms pieken naar heel goed, soms naar beneden naar niet zo goed.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Viergever op rechts gaat inderdaad niks worden, hij is stijf links. En beter dan Brenet op linksback moet em nog net wel lukken ;)
Martinusz schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:21:
[...]

Ik vind hem vrij wisselvallig, hij had een hele goede periode, maar soms ook mindere.
Lastig om eigenlijk iets van hem te vinden, middelmaat is misschien wel de beste uitdrukking daarvoor, soms pieken naar heel goed, soms naar beneden naar niet zo goed.
Die piek naar boven was alleen toen ie naast Sanchez stond. Die corrigeerde veel en gaf de rest daarmee ook meer vertrouwen.

[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 12-03-2018 13:36 ]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JST94 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:38:
De hypocrisie van een voetbalsupporter. Las inderdaad her en der al woorden als verrader.

Dus let me get this straight mijnheer de Ajax-"supporter":
- voetballers moeten clubliefde tonen en vooral respect tonen en niet naar een concurrent verhuizen;
- voetballers mogen door hun eigen publiek tot de enkels worden afgezaagd op diverse fora en soms in het stadion als ze (vermeend) minder presteren.

Conclusie: liefde tussen club (incl. supporters) en speler moet van 1 kant komen, de speler.

• Martinusz
toolkist schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:35:
[...]

Die piek naar boven was alleen toen ie naast Sanchez stond. Die corrigeerde veel en gaf de rest daarmee ook meer vertrouwen.
Klopt inderdaad, was een sterk duo, Sanchez vooral verdedigend en Viergever deed voetballend het toen niet verkeerd. Hij is blijkbaar wel realistisch want gaat dus niet meer op buitenlands avontuur, in ieder geval nu nog niet.
P.O. Box schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:42:
[...]

De hypocrisie van een voetbalsupporter. Las inderdaad her en der al woorden als verrader.

- voetballers moeten clubliefde tonen en vooral respect tonen en niet naar een concurrent verhuizen;
- voetballers mogen door hun eigen publiek tot de enkels worden afgezaagd op diverse fora en soms in het stadion als ze (vermeend) minder presteren.

Conclusie: liefde tussen club (incl. supporters) en speler moet van 1 kant komen, de speler.
Inderdaad, speler krijgt geen nieuw contract, maar laten we boos zijn op de speler die gewoon verkast naar een andere topclub. Men vergeet ook vaak dat die speler voordat ie voor Ajax uitkwam ook voor een andere club speelde ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Martinusz op 12-03-2018 13:45 ]

• toolkist
  • Niet online
P.O. Box schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:42:
[...]

Maar maar.. daar krijgt ie dan toch ook grof voor betaald? :+

• Deadsy
Viergever had 1 sterk seizoen toen hij geloof ik met Veldman in het centrum stond.

Maar er zijn gewoon diverse spelers beter dan hem voor het centrum, Linkback wil hij niet en daar is hij ook tweede keus.

Dan komt in de zomer nog Schuurs.

Voor PSV is het handig omdat ze weten wat ze met hem binnenhalen. Maar dat is dan ook weer het nadeel, want het is geen topper.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:24
Ik denk niet dat Ajax iets aan hem zal missen en het geeft best wel te denken dat PSV geen betere speler kan halen dan een afdankertje van Ajax die simpelweg tekort kwam. Hopelijk voor PSV wordt hij voor de breedte gehaald en wordt er van de zomer ook in kwaliteit geïnvesteerd op die positie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:30
[...]

Viergever is links, die gaat niet concurreren met Arias. Gezien ze niet eens een linksback hebben, lijkt het me wel een nuttige aanwinst.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:21

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

dutchgio schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:20:
[...]

Viergever is links, die gaat niet concurreren met Arias. Gezien ze niet eens een linksback hebben, lijkt het me wel een nuttige aanwinst.
Ik denk ook voor de breedte. Ik snap het wel.

Arias zal na dit seizoen toch echt wel weggaan. Met Brenet heb je de opvolger in principe in huis. Dat betekent dat je dan helemaal niemand meer hebt rondlopen op links (zelfs geen gedwongen linksback). Ook links centraal kun je uit de voeten met Viergever (ook die heeft psv momenteel niet). Ik ga er even vanuit dan er daarnaast nog een linksback specifiek bij komt, ik gok even op Santos van HSV.
Aangezien er op Romero na alleen maar jeugdspelers op de bank zitten moet je het salaris ook wel kunnen ophoesten. Wel max. een 2 jarig contract dan aub.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29
Danny Blind in de RVC bij Ajax!? klik

Hoe dan!? Deze man heeft, behalve als speler, alleen maar tegenvallende prestaties geleverd. Waarom zou je zo'n man RVC-lid maken?

• Deadsy
ph4ge schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:12:
Ik denk niet dat Ajax iets aan hem zal missen en het geeft best wel te denken dat PSV geen betere speler kan halen dan een afdankertje van Ajax die simpelweg tekort kwam. Hopelijk voor PSV wordt hij voor de breedte gehaald en wordt er van de zomer ook in kwaliteit geïnvesteerd op die positie.
Hij is gratis, en misschien hebben ze deze zomer niet veel te besteden.
Dit omdat een kampioenschap niet betekend dat je meteen de CL inkomsten bij je begroting kunt optellen.

Verwijderd

Jorizzz schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:54:

Hoe dan!? Deze man heeft, behalve als speler, alleen maar tegenvallende prestaties geleverd. Waarom zou je zo'n man RVC-lid maken?
Als trainer niet geschikt inderdaad. Echter is hij geen retard en hij zegt best wel zinnige dingen over het algemeen. Beter dan iemand die totaal geen voetbalkennis heeft.

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:20:
[...]

Dit inderdaad.

Ajax moet hem zeker niet wegdoen als ideale 12de man.

Hij is geen Europese top, maar voor Ajax prima en heeft op alle vlakken een basisniveau. Slim van Psv.
Er komen bij Psv ook wat verdedigende talenten aan, dus een ervaren man kunnen ze zeker wel gebruiken.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Totaal niet mee eens. De speelstijl van PSV is behoorlijk anders dan die van Ajax en Viergever is verdedigend nooit zo sterk geweest. Het is wel frustrerend om te zien hoe snel die Zuid-Amerikanen allemaal opvallen. Bij PSV (Guardado, Lozano), bij Ajax Davinson Sanchez / Nicolas Tagliafico. Vroeger was dat helemaal niet zo'n succes (Dario Cvitanich, Mauro Rosales, uitzondering Maxwell) maar tegenwoordig spelen die allemaal standaard met 100% inzet en steken met kop en schouders boven de rest uit. Aparte gewaarwording toch...

• Martinusz

En er wordt ook gesproken over Daley die mogelijk terug gaat keren.... :o

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:30
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:08:
[...]

Als trainer niet geschikt inderdaad. Echter is hij geen retard en hij zegt best wel zinnige dingen over het algemeen. Beter dan iemand die totaal geen voetbalkennis heeft.
Tja, ik vraag me af of 't een verstandige keuze is. In mijn geheugen was hij niet echt succesvol als TD en als hoofdtrainer. maar misschien is 3-maal scheepsrecht

• toolkist
  • Niet online

En ik maar hopen dat het bijna 1 april is :(
Martinusz schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:50:
[...]

En er wordt ook gesproken over Daley die mogelijk terug gaat keren.... :o
Die zie ik graag komen, maar dat zie ik dan ook weer totaal niet gebeuren. Op zn 28e (??) gaat ie gewoon naar een subtopper in Spanje ofzo. Daarnaast zal ie ook te duur zijn aangezien ie niet transfervrij is.

[ Voor 31% gewijzigd door toolkist op 12-03-2018 16:02 ]

• Martinusz
https://www.telegraaf.nl/...edden-van-leukemiepatient

held :)
toolkist schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:58:

Die zie ik graag komen, maar dat zie ik dan ook weer totaal niet gebeuren. Op zn 28e (??) gaat ie gewoon naar een subtopper in Spanje ofzo. Daarnaast zal ie ook te duur zijn aangezien ie niet transfervrij is.
Wordt gesproken over ruildeal met Kluivert...

[ Voor 65% gewijzigd door Martinusz op 12-03-2018 16:18 ]

• toolkist
  • Niet online
Waarschijnlijk door iemand die zelf wat losse eindjes aan elkaar knoopt.

• Deadsy
rik86 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:51:
[...]

Tja, ik vraag me af of 't een verstandige keuze is. In mijn geheugen was hij niet echt succesvol als TD en als hoofdtrainer. maar misschien is 3-maal scheepsrecht
Lid van de RVC is iets totaal anders dan trainer of TD.
Minder verantwoording en hij in zijn eentje heeft niets te zeggen. Het is ook iets wat hij achter de schermen kan doen, minder media exposure.
Want met de media omgaan was juist een van zijn zwakke kanten.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
rik86 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:51:
Hij heeft meer goed gedaan dan velen hem krediet voor willen geven, maar ik heb ook mijn twijfels. Van Duivenbode is mede opgestapt vanwege onvrede over het aankoopbeleid en was onderdeel van de consorten van Cruyff. Blind was in zijn periode als TD niet heel erg succesvol (zacht gezegd) en het clubje van Cruyff was zelfs bezig met rechtszaken om zijn benoeming aan te vechten. Uiteindelijk is hij zelf maar opgestapt.
Het feit dat kort geleden iemand van het ene kamp vertrekt en nu vervangen dreigt te worden door iemand van het andere kamp geeft mij het gevoel dat we nog lang niet van dat politiek gezeik bij Ajax verlost zijn.

Grote lijnen van onvrede van Van Duivenbode kwamen voort uit het niet tijdig reageren op verkoop van Sanchez, Klaassen, Riedewald en nog wat. Om vervolgens na uitschakeling ineens paniekaankopen te gaan doen. De nu lopende gebeurtenissen geven mij dan ook geen hoop dat ze nu wel veel beter gaan in spelen op vertrekkende sleutelspelers.

Lang verhaal kort: ik vraag mij heel sterk af of deze stappen voor sportieve verbetering gaan zorgen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Gonadan schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:34:
[...]

Hij heeft meer goed gedaan dan velen hem krediet voor willen geven, maar ik heb ook mijn twijfels. Van Duivenbode is mede opgestapt vanwege onvrede over het aankoopbeleid en was onderdeel van de consorten van Cruyff. Blind was in zijn periode als TD niet heel erg succesvol (zacht gezegd) en het clubje van Cruyff was zelfs bezig met rechtszaken om zijn benoeming aan te vechten. Uiteindelijk is hij zelf maar opgestapt.
Het feit dat kort geleden iemand van het ene kamp vertrekt en nu vervangen dreigt te worden door iemand van het andere kamp geeft mij het gevoel dat we nog lang niet van dat politiek gezeik bij Ajax verlost zijn.

Grote lijnen van onvrede van Van Duivenbode kwamen voort uit het niet tijdig reageren op verkoop van Sanchez, Klaassen, Riedewald en nog wat. Om vervolgens na uitschakeling ineens paniekaankopen te gaan doen. De nu lopende gebeurtenissen geven mij dan ook geen hoop dat ze nu wel veel beter gaan in spelen op vertrekkende sleutelspelers.

Lang verhaal kort: ik vraag mij heel sterk af of deze stappen voor sportieve verbetering gaan zorgen.
Was de club van Cruyff niet bezig om de benoeming van v Gaal aan te vechten?

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:58:
Dergelijke spelers is wel wat Ajax nodig heeft inderdaad. Die kunnen ervaring en rust brengen, wat het team hard nodig heeft, maar zijn nog niet zo versleten dat ze het niet meer bij kunnen houden.
Deadsy schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:37:
Was de club van Cruyff niet bezig om de benoeming van v Gaal aan te vechten?
Ook, daarvoor gingen ze zelfs in hoger beroep.

[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 12-03-2018 16:41 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
Gonadan schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:34:
[...]
De nu lopende gebeurtenissen geven mij dan ook geen hoop dat ze nu wel veel beter gaan in spelen op vertrekkende sleutelspelers.
Er zijn in ieder geval nu al 2 spelers vastgelegd voor volgend jaar :P

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
Waar ik me afgelopen weekend wel ontzettend aan ergerde zijn de opportunistische nepsupporters in de JC Arena :X Veltman mag invallen voor Wöber, logische wissel, laatstgenoemde speelde niet heel sterk. Naam van Veltman wordt omgeroepen en er volgt een fluitconcert. Je kan niet blij zijn met zijn prestaties op 't veld, maar uitfluiten, nee.

Volgende moment zijn dan die lui die gaan lopen fluiten op 't moment dat de man van de wedstrijd bekend wordt gemaakt. Ziyech z'n naam werd omgeroepen en eerst begroet met een klein fluitconcert. Gelukkig waren er genoeg supporters die zich daarna geroepen voelden om zijn naam te scanderen. Daarna kwamen er ineens geluiden over "Ziyech rot op" en toen was ik er echt helemaal klaar mee. Schijnbaar zijn er zelfs supporters met elkaar op de vuist gegaan.

Ik kan me zo ergeren aan dat oppurtunistische teletekstpubliek. Ga gewoon thuis op de bank zitten dan, in plaats van je club belachelijk te maken en je eigen spelers voor af te branden.

Dan nu weer de berichten over de aanstelling van Blind en al het gezeik wat er al is geweest, het nieuws over Van Der Sar bijvoorbeeld. Ik denk dat er geen een supporter is die weet waar we bij Ajax bestuurlijk aan toe zijn.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:35
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:08:
[...]

Als chef opleidingen was ie volgens mij best ok. Het gaat mis als ie echt in de vuurlinie staat.

Een verrassende keuze, maar zal ook iets te maken hebben met het verdwijnen van Bergkamp (en hiervoor Jonk) die van de lijn Cruijff waren. Blind was die niet meer van de van Gaal bloedgroep ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Kwestie dat mijn mede-Belgen wat overzicht krijgen van dit internationaal voetbalvolle jaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
België - Saudi-Arabië 27/03/2018 20:45 Oefenmatch
België - Portugal     02/06/2018 21:00 Oefenmatch
België - Egypte       06/06/2018 ??:?? Oefenmatch
België - Costa Rica   11/06/2018 ??:?? Oefenmatch
België - Panama       18/06/2018 17:00 FIFA Wereldkampioenschap
België - Tunesië      23/06/2018 14:00 FIFA Wereldkampioenschap
Engeland - België     28/06/2018 20:00 FIFA Wereldkampioenschap
Schotland - België    07/09/2018 ??:?? Oefenmatch
IJsland - België      11/09/2018 20:45 UEFA Nations League 
België - Zwitserland  12/10/2018 20:45 UEFA Nations League 
België - Nederland    16/10/2018 20:45 Oefenmatch
België - IJsland      15/11/2018 20:45 UEFA Nations League 
Zwitserland - België  18/11/2018 20:45 UEFA Nations League

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op maandag 12 maart 2018 @ 07:55:
Voor wat je het waard vindt, SV was unaniem: dat was niets.
Nou ja, unaniem. Pierre tetterde zijn mening en niemand ging er tegenin. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:37

Vos

AFCA

Viergever weer paar week geblesseerd, veel plezier met hem PSV ;)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:12
Ik denk juist dat Viergever best waardevol kan zijn voor PSV; Ajax heeft immers nog nooit met 5-0 verloren van Willem II, dus hij kan straks gaan vertellen hoe je dat bewerkstelligt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• OPSLAGHOND
  • Niet online
dvdkiwi schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:52:
Ik denk juist dat Viergever best waardevol kan zijn voor PSV; Ajax heeft immers nog nooit met 5-0 verloren van Willem II, dus hij kan straks gaan vertellen hoe je dat bewerkstelligt.
Ik vind hem niet zo slecht, maar het is weer zo'n mannetje van glas ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Ankona
OPSLAGHOND schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:06:
[...]

Voordeel is wel dat hij dan niet tegen Lukassen hoeft te spelen.

alles kan off-topic

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:21:
[...]
Voordeel is wel dat hij dan niet tegen Lukassen hoeft te spelen.
Ligt er ook aan wie er fluit of ik hem dan wel of niet zou opstellen. :+

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Verwijderd

Ben benieuwd wat er deze week nog met FC Twente gebeurd. De achterban roert zich op dit moment heel erg en niet alleen over de tv praatjes van Verbeek en Van Halst.

Als straks de supporters er niet eens meer achter gaan staan kan het echt nog wel eens heel lastig worden om directe degradatie te voorkomen.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:49:
Ben benieuwd wat er deze week nog met FC Twente gebeurd. De achterban roert zich op dit moment heel erg en niet alleen over de tv praatjes van Verbeek en Van Halst.

Als straks de supporters er niet eens meer achter gaan staan kan het echt nog wel eens heel lastig worden om directe degradatie te voorkomen.
Ik denk niet dat dat heel erg veel uitmaakt, of de supporters wel of niet steunen.

• Bossie
YellowOnline schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:43:
Kwestie dat mijn mede-Belgen wat overzicht krijgen van dit internationaal voetbalvolle jaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
België - Saudi-Arabië 27/03/2018 20:45 Oefenmatch
België - Portugal     02/06/2018 21:00 Oefenmatch
België - Egypte       06/06/2018 ??:?? Oefenmatch
België - Costa Rica   11/06/2018 ??:?? Oefenmatch
België - Panama       18/06/2018 17:00 FIFA Wereldkampioenschap
België - Tunesië      23/06/2018 14:00 FIFA Wereldkampioenschap
Engeland - België     28/06/2018 20:00 FIFA Wereldkampioenschap
Schotland - België    07/09/2018 ??:?? Oefenmatch
IJsland - België      11/09/2018 20:45 UEFA Nations League 
België - Zwitserland  12/10/2018 20:45 UEFA Nations League 
België - Nederland    16/10/2018 20:45 Oefenmatch
België - IJsland      15/11/2018 20:45 UEFA Nations League 
Zwitserland - België  18/11/2018 20:45 UEFA Nations League
Er zullen toch meer dan drie potjes inzitten tijdens het wereldkampioenschap?

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29
OPSLAGHOND schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:06:
[...]

Mannetje van glas? Hij gaf vorige week ofzo nog aan dat hij het zo zwaar vond (die vorige blessure), omdat hij nog nooit meer dan één wedstrijd had gemist door een blessure. Dan zou ik deze tweede blessure denk ik eerder onder domme pech scharen, dan onder 'mannetje van glas'
Pagina: 1 ... 86 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!