iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Overigens belachelijke twee gele kaarten wat dat betreft
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ik ook niet, maar het is hier zo stil.
Ik wel, maar zit meer op GoT. Saaie pot.Deadsy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:40:
Zijn er zo weinig mensen hier die naar de wedstrijd gekeken hebben?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
chim0 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:27:
Tuurlijk, ik ben ook voor mannelijk fluiten maar regels zijn regels. Kom op!
Wat wil je nu? Dat er "mannelijk gefloten" wordt, waarbij ik vooronderstel dat je daarmee bedoelt er wel wat toegelaten mag worden, is natuurlijk in tegenspraak met "regels zijn regels". Beiden tegelijk is niet mogelijk.
Daarnaast denk ik dat voetbal een bijzonder vervelend spelletje wordt - zowel om naar te kijken als om te doen - wanneer de regels consistent en consequent worden nageleefd. Het lijdt weleens tot discussie, maar dat er ruimte is voor interpretatie zorgt naar mijn idee dat het een leuk spelletje blijft. Overigens zou het ook een hoop schelen wanneer de spelregelkennis 'wat' beter zou zijn. Die is onder spelers, trainers, commentatoren, analisten, supporters en ook op dit forum over het algemeen niet al te best. Voor sommige wellicht lastig dat regels niet altijd volgens de letter worden gehandhaafd, maar dat is niet alleen hoe het voetbalspelletje werkt, maar ook onze samenleving. Het lijkt me weinig kwaad wanneer men accepteert dat dat uiteindelijk de meest realistische en werkzame methode is...
Jawel hoor, dat kan prima. De regels zijn duidelijk maar de interpretatie van elke situatie op zich laat altijd ruimte daarbinnen. Je kunt elke harde schouderduw af fluiten of pas als het echt buitenproportioneel wordt. Dat zijn keuzes die iets meer of minder 'mannelijk' spel mogelijk maken zonder dat je regels negeert.lateef schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:06:
Wat wil je nu? Dat er "mannelijk gefloten" wordt, waarbij ik vooronderstel dat je daarmee bedoelt er wel wat toegelaten mag worden, is natuurlijk in tegenspraak met "regels zijn regels". Beiden tegelijk is niet mogelijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eerste geel was volkomen terecht. Tweede vond ik overdreven, maar hangt af van wat hij gezegd heeft tegen de scheids. Het is niet alsof PSG leek te gaan scoren (laat staan 3x) met 11 man dat de rode kaart de wedstrijd heeft doen kantelen. Zelfs met 2 van onze beste middenvelders op de bank, en Benzema die 2 dot van kansen verpest, met een bijna kinderlijk gemak door naar de volgende ronde. Dit PSG is gewoon overrated, want zo goed is Madrid momenteel ook niet.HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:12:
Goh tweede geel voor commentaar voor psg lol en Ronaldo twee schwalbes zonder kaart en een natrap niets.
Overigens belachelijke twee gele kaarten wat dat betreft
Mag trouwens wel wat minder anti-Madrid zijn op de Nederlandse tv zeg.
"Madrid heeft al 2x gewonnen, dus laat een andere ploeg maar door gaan"
"voor het voetbal zou het leuk zijn als een andere ploeg eens wint"
Drenthe was een verademing bij het commentaar, eindelijk een keer eens iemand die wel voor Madrid is in plaats van al die Barça fanboys op elke zender.
En wanneer is er sprake van “echt buitenproportioneel”? Er moet dus een absoluut punt zijn wat de grens van de proportie aangeeft? En op welke wijze wordt dit absolute punt bepaald en consistent en consequent gehandhaafd?Gonadan schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:22:
[...]
Je kunt elke harde schouderduw af fluiten of pas als het echt buitenproportioneel wordt. Dat zijn keuzes die iets meer of minder 'mannelijk' spel mogelijk maken zonder dat je regels negeert.
Nog buiten beschouwing latende dat een schouderduw geen overtreding kan zijn, wanneer het wel een overtreding is, is het geen schouderduw. Omdat die of niet correct wordt uitgevoerd - geen duw van de schouder op schouder, maar bijvoorbeeld schouder op rug of hand/arm op schouder - of er is niet de intentie om de bal af te pakken. Nu is dat eerste nog wel strikt te handhaven, maar dat tweede zal altijd aan interpretatie onderhevig blijven. En intentie is een criterium dat bij heel veel regels van belang is, consistent en consequent daar op handhaven is onmogelijk, omdat er altijd sprake zal zijn van een context waarbinnen een menselijk oordeel geveld zal worden.
Die assistent, die aangaf dat het een overtreding is waarop Nijhuis inging, moet lekker een ander beroep zoeken. En trouwens, als Nijhuis zo'n stoere scheids is en alles doorlaat, moet ie toch makkelijk kunnen zien dat dit niks was en die Sadiq een gele kaart geven voor overdreven gedrag. Aan de andere kant had ie ook een penalty moeten geven want dat was gewoon een overtreding van Jones. Die Sadiq was eerder bij bal, tikt de bal weg en Jones kegelt hem op volle snelheid omver. Dat was overduidelijk te zien.
Wat ook een probleem is, is dat scheidsrechters niet goed meelopen en dus vaak een situatie niet goed kunnen beoordelen want ze moeten te vaak uitwijken naar hun assistenten. Het is elke keer hetzelfde verhaal "Ik kon het niet goed zien, maar nu met de beelden erbij zie ik het inderdaad en heb je gelijk". Maar dat is ook grotendeels te wijten aan het feit dat scheidsrechters veel langzamer zijn dan spelers. Bij een counter zijn de spelers binnen een paar seconden 80 meter verder. Een scheidsrechter kan dat gewoon niet bijbenen. Conclusie: We hebben snellere scheidsrechters nodig!
En nu stop ik. Voor de rest: Hala Madrid!
Als spits moet je toch echt de keeper omspelen, de speler van NAC doet daar geen enkele poging toe maar loopt gewoon tegen Jones aan. Hij tikt de bal opzij en loopt zelf rechtdoor, dan ben je gewoon te nadrukkelijk op zoek. Jones loopt ook gewoon in een rechte lijn zonder daar van af te wijken en dat mag hij, hij hoeft niet van zn lijn af te wijken om ruimte te maken het is de spits die hem moet omspelen. Jones steekt geen hand of been uit en zoekt de speler niet op, hij doet niets anders dan blijven staan cq zn lijn vervolgen. Dit is daarom gewoon geen duidelijke penalty, zo zal het meestal niet uitgelegd worden.JanW schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:07:
Hij hoeft niet opzij te gaan nee, maar dat betekend niet dat 't geen overtreding isSpeler probeert voor de bal te gaan Jones ook. Speler is eerder, Jones blokkeert de speler dus is gewoon een overtreding.
[video]
De samenvatting begint er direct mee. Als dit ergens anders op 't veld gebeurt fluit een scheidsrechter gewoon voor obstructie. Nu gaat 't om de keeper en wordt 't weggewuifd?
Gelukkig voor NAC kregen ze dan weer een pingel cadeau, zou je kunnen zeggen dat dat deze fout van Nijhuis weer wegstreept. Maar een fout corrigeren met een andere fout is niet goed.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wanneer het buitenproportioneel is wordt bepaald door de scheidsrechter en is dus onderdeel van zijn interpretatie. Een absoluut punt bestaat dus niet, hij kan slechts met behulp van de richtlijnen die de regelgeving daarover biedt een inschatting maken. Consistent en consequent tussen verschillende scheidsrechter in verschillende wedstrijden kan je nooit 100% behalen.lateef schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:22:
En wanneer is er sprake van “echt buitenproportioneel”? Er moet dus een absoluut punt zijn wat de grens van de proportie aangeeft? En op welke wijze wordt dit absolute punt bepaald en consistent en consequent gehandhaafd?
Met een heel lang verhaal zeg je dus precies wat ik schreef. Ik pak bewust de schouderduw als voorbeeld omdat juist die situaties ook heel erg multi-interpretabel zijn.Nog buiten beschouwing latende dat een schouderduw geen overtreding kan zijn, wanneer het wel een overtreding is, is het geen schouderduw. Omdat die of niet correct wordt uitgevoerd - geen duw van de schouder op schouder, maar bijvoorbeeld schouder op rug of hand/arm op schouder - of er is niet de intentie om de bal af te pakken. Nu is dat eerste nog wel strikt te handhaven, maar dat tweede zal altijd aan interpretatie onderhevig blijven. En intentie is een criterium dat bij heel veel regels van belang is, consistent en consequent daar op handhaven is onmogelijk, omdat er altijd sprake zal zijn van een context waarbinnen een menselijk oordeel geveld zal worden.
Juist vanwege de ruimte in interpretatie kan je best 'mannelijk' spel laten gebeuren zonder dat je tegen de regels in gaat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Opvallend:
- Geen Veltman
- Selectie keepers Cillissen, Bizot, Padt, Zoet
- Jonkies: Kluivert, Til, Bergwijn
- Ruud Vormer
- Hateboer
Edit: dank voor de toevoegingen hieronder
[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 07-03-2018 13:25 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zoet zit er ook nog bijMartinusz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:26:
Voorselectie van Oranje is bekend, lijkt mij een zeer realistische selectie![]()
Opvallend:
- Selectie keepers Cillissen, Bizot, Padt
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Voor wat betreft de jonkies denk ik dat Bergwijn momenteel meer kans heeft op de definitieve selectie. En vergeet de selectie van Hateboer niet. Die doet het prima als wingback bij Atalanta. Fijn dat Koeman in elk geval oog heeft voor spelers in de buitenlandse subtop.Martinusz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:26:
Voorselectie van Oranje is bekend, lijkt mij een zeer realistische selectie![]()
Opvallend:
- Geen Veltman![]()
- Selectie keepers Cillissen, Bizot, Padt
- Jonkies: Kluivert, Til
- Ruud Vormer
Selectie keepers is niet heel opvallend toch? Cillissen en Zoet zijn eigenlijk de vast te selecteren keepers en de overige twee zullen vrijwel nooit gaan spelen en is dus meer een ereplaats dan een daadwerkelijke kans op spelenMartinusz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:26:
Opvallend:
Naja beide keepers nog nooit opgeroepenNapo schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:55:
[...]
Selectie keepers is niet heel opvallend toch? Cillissen en Zoet zijn eigenlijk de vast te selecteren keepers en de overige twee zullen vrijwel nooit gaan spelen en is dus meer een ereplaats dan een daadwerkelijke kans op spelen
Zo. Die staan er gekleurd op...Supporters Go Ahead Eagles levenslang uit stadion verbannen
Vijf supporters van Go Ahead Eagles krijgen een levenslang stadionverbod na het aanvallen van spelers van De Graafschap. Een ongewoon harde maatregel.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hij doelt denk ik op de selectie van Kluivert.JanW schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:59:
Spreekt er hier iemand Elia's? Hij lijkt niet blij te zijn dat hij niet is geselecteerd, maar z'n tweet is zo cryptisch... https://twitter.com/EljeroElia/status/971349663717654528
Hij moet misschien eens in de spiegel kijken want hij zelf had ook vrij veel praatjes tijdens zijn carrière.
De tijd van Elia is gewoon voorbij.
Best jammer want hij had de potentie om veel meer uit zin carrière te halen.
Inderdaad, persoonlijk zie ik alleen Janmaat liever niet.Martinusz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:26:
Opvallend:
- Geen Veltman![]()
- Jonkies: Kluivert, Til, Bergwijn
- Ruud Vormer
- Hateboer
Edit: dank voor de toevoegingen hieronder
Elia valt toch niet serieus te nemen? Hij heeft op mij nooit een snuggere indruk gemaakt tijdens interviews. Jammer van zijn keuzes, talent genoeg.Deadsy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:31:
[...]
Hij doelt denk ik op de selectie van Kluivert.
Hij moet misschien eens in de spiegel kijken want hij zelf had ook vrij veel praatjes tijdens zijn carrière.
De tijd van Elia is gewoon voorbij.
Best jammer want hij had de potentie om veel meer uit zin carrière te halen.
[ Voor 30% gewijzigd door ephymerous op 07-03-2018 18:09 ]
XXXVI
Al deed je dat niet zou ik Elia nog niet oproepen.
Dat je dan de selectie van je Kluivert op zo'n manier aan de kaak stelt draagt daar ook niet aan bij, dat geeft juist al een instelling aan om hem niet op te roepen.
Zeker welDeadsy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:40:
Zijn er zo weinig mensen hier die naar de wedstrijd gekeken hebben?
Maar nadat ik afgelopen zondag hier postte dat Messi een prima goal scoorde uit een vrije trap werd ik er op terecht gewezen dat ik hier in het verkeerde topic zat. Dus of de CL praat hier dan wél thuishoort was ik niet zeker van
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik gun Buffon eigenlijk wel een herkansing in een mogelijke finale. Maar vind Spurs ergens wel een interessante ploeg om te zien. Bookmakers zetten Spurs op dik favoriet voor de volgende ronde. Ik moet het nog zien.
CL wel, primera division niet.dvdkiwi schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:46:
[...]
Zeker wel
Maar nadat ik afgelopen zondag hier postte dat Messi een prima goal scoorde uit een vrije trap werd ik er op terecht gewezen dat ik hier in het verkeerde topic zat. Dus of de CL praat hier dan wél thuishoort was ik niet zeker van
Voor de nationale competities van andere landen is er een apart topic.
@Ramzzz
Ze noemen het een ongehoord harde maatregel, ik vind dit gewoon zoals het hoort.
Kom op het veld: X aantal jaar stadion verbod, val iemand op het veld aan: levenslang stadionverbod.
Alleen jammer dat die idioten waarschijnlijk gewoon weer binnen weten te komen omdat het niet gecontroleerd word.
Jammer dat we de meldplicht niet overgenomen hebben van de Engelsen.
[ Voor 28% gewijzigd door Deadsy op 07-03-2018 19:09 ]
Neem aan dat ie nog wel afvalt.
Geen last van hier bij tottinghem - juveTerranova schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:07:
Altijd fijn zo slecht commentaar, ik irriteer mij nu al aan die vent
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ja daar kijk ik ook naar. Maar die vent ziet dingen die er niet zijn.HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:08:
[...]
Geen last van hier bij tottinghem - juveleuke pot so far btw
Leuke pot verder
Hier idem, tv dus maar weer uit gezet. Zo jammer dat ze die Schellevis altijd de Italiaanse teams laten doenTerranova schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:07:
Altijd fijn zo slecht commentaar, ik irriteer mij nu al aan die vent
Wij zijn toch tweakers ?toolkist schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:23:
[...]
Hier idem, tv dus maar weer uit gezet. Zo jammer dat ze die Schellevis altijd de Italiaanse teams laten doen
En een doelpunt
[ Voor 4% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 07-03-2018 21:26 ]
Net of je naar Tottenham - Zweden zit te kijken trouwen
[ Voor 8% gewijzigd door Vlassie1980 op 07-03-2018 21:28 ]
Die jongen wordt aardig gehyped. Koeman bespaart zich een hoop stront door om op het lijstje te zetten.Leon Zwiers schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:54:
Snap niet echt dat Kluivert is opgeroepen, maar de rest van de voorselectie lijkt me best realistisch.
Neem aan dat ie nog wel afvalt.
(Wat ik me overigens oprecht afvraag, zijn er bij de Ajax aanhang mensen die echt fan van hem zijn? Hij kan aardig voetballen ok, maar zijn gedrag, kunstmatig beroerde Nederlands etc daar kots je toch gewoon van? - Ik walg wel van hem, maar ik kijk niet helemaal neutraal naar Ajax al probeer ik alles wel objectief te beoordelen.)
alles kan off-topic
Tegenwoordig zie ik zoveel amateur voetballers van mijn leeftijd die al over het paard getild zijn, laat staan hem
[ Voor 12% gewijzigd door Mosin op 07-03-2018 21:36 ]
ik als ajacied heb een beetje mixed feelings over Kluivert. ik denk deels door zijn naam en deels door nog niet constant presteren op dit moment. Koeman moet de tijd krijgen om aan een nieuw Oranje te werken dus is het niet raar dat ie veel nieuwe spelers oproept om eens met ze te werken en trainen. Wie weet speelt ie dan wel de sterren van de hemelAnkona schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:31:
[...]
Die jongen wordt aardig gehyped. Koeman bespaart zich een hoop stront door om op het lijstje te zetten.
(Wat ik me overigens oprecht afvraag, zijn er bij de Ajax aanhang mensen die echt fan van hem zijn? Hij kan aardig voetballen ok, maar zijn gedrag, kunstmatig beroerde Nederlands etc daar kots je toch gewoon van? - Ik walg wel van hem, maar ik kijk niet helemaal neutraal naar Ajax al probeer ik alles wel objectief te beoordelen.)
@ Tot - Juve : heerlijke eerste helft, ook deels bevorderd doordat Juve eig moest scorrn en er dus een open wedstrijd van maakt. wedstrijd is iig nog niet gespeeld.
Denk dat Spurs dit makkelijk wint.
[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 07-03-2018 22:03 ]
Op dit moment geen fan, hij is behoorlijk uit vorm. Ik zou hem zelfs banken tan faveure van bijv. Youness (jaja). Het beroerde Nederlands zie je meer bij die leeftijdsgroep imo. Irriteer ik me wel aan, maar ik ben ook een ouwe lul vergeleken met hemAnkona schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:31:
[...]
Die jongen wordt aardig gehyped. Koeman bespaart zich een hoop stront door om op het lijstje te zetten.
Goallll. Forza Juve!
En het blijven italianenMosin schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:02:
Commentaar bij Spurs - Juve is inderdaad bedroevend, maar zo speelt Juve ook. Die Costa probeerd het nog wel, maar Dybala, Higuain en Pjanic hebben het echt niet vandaag.
Denk dat Spurs dit makkelijk wint.
Inb4 2-2 eindstand en verlenging en pingelsVos schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:10:
En weer goal haha
Het gaat nog leuk worden
Kluivert is wel een groot talent, dan wordt er in Nederland altijd te veel gehyped. Of dat talent er helemaal uit gaat komen is nog even de vraag zoals altijd met zulke jonge gasten. Het is niet iets typisch Ajax in ieder geval. Hetzelfde gebeurde ook bij Affelay, Drenthe en Depay bijvoorbeeld. Het zou denk ik goed zijn als er wat oudere jongens in een team zitten die zo'n talentvolle teamgenoot met beide voetjes op de vloer houden.Ankona schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:31:
[...]
Jammer dat het tijdrekken alweer is begonnenMosin schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:11:
@HanG-BuiK-ZwijN
Het gaat nog leuk wordenGelukkig, want het zag er maar lelijk uit vanuit Juve. Wel onwaarschijnlijk hoe snel ze dat flikken.
Als Juve nou zou scoren mag Tottenham er ineens 3 extra maken lol , bij 1 doelpunt kan het verlenging worden.
Holy F Balls daar
Jammer voor Tottenham daar , was een leuke pot
[ Voor 25% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 07-03-2018 22:38 ]
De coach van Juventus was tactisch de slimmere in de tweede helftTerranova schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:38:
Walgelijk voetbal loont helaas weer
Ach, het gebeurd altijd wel dat rekken. Vond het wel een leuke pot.
Blij voor Juve, maar die krijgen ze gewoon gereten tegen een betere ploeg.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Zijn gedrag en "kunstmatig beroerde Nederlands" interesseren me niks, gaat mij erom dat ie goed voetbalt. Dat talent zit er zeker in, dus ja, ik kan zijn spel wel waarderen ookal lukt het niet altijd.Ankona schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:31:
[...]
Verwijderd
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Verwijderd
Och, elke wedstrijd duurt minimaal 90 minuten. Is een kwaliteit van ploegen om tegen het einde van wedstrijden het spel naar zich toe te weten te trekken. Nu deed Juventus dat, hier in de eredivisie presteert PSV dat al menigmaal dit seizoen.ST10©DE schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 23:16:
Menigeen zou het schijtbakkenvoetbal noemen. Ik heb er respect voor.
Geen enkele ploeg houdt het vol een volledige wedstrijd met een intense druk op de bal te spelen. Elke ploeg faseert.
Wanneer je iets niet begrijpt, mag je dat best zeggen hoor, dan wil ik voor jou wel proberen om het in jip-en-janneke-taal uit te leggen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niks zeg...chim0 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:40:
@lateef Je praat met hele deftige woorden maar zegt eigenlijk niks.
Ondertussen spreek je zelf hele stoere, ferme taal, maar lijk je misschien ergens toch wel te weten en/of te begrijpen dat dat niet zo zwart-wit is of sta je toch niet zo achter die stoere, ferme woorden...
chim0 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:27:
Regels zijn regels en als er een overtreding is, moet je gewoon fluiten. Klaar!
Want hoe zit dat nou? Wanneer regels regels zijn, dan is een duw een overtreding die bestraft moet worden met een direct vrije schop en in het strafschopgebied dus met een strafschop:chim0 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:40:
Dat duwtje van Jones is niks.
Wanneer de regels gevolgd moeten worden zoals jij het bepleit, was het een terechte strafschop. Hier lijk je het echter - in tegenstelling tot je ferme taal - niet mee eens te zijn...KNVB:
Een directe vrije schop wordt toegekend, indien een speler één van de hieronder volgende overtredingen begaat ten opzichte van een tegenstander
[...]
• duwt;
Dit zijn natuurlijk gewoon drogredenen, dat iets veel gebeurt, betekent nog niet dat het dan ook toegestaan is (waarbij ik zeker niet wil zeggen dat voor ieder wissewasje gefloten zou moeten worden, maar ik ben het dan ook totaal niet eens met je stellingname dat "regels regels zijn").chim0 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:40:
Dat is hetzelfde als een porretje, shirtje trekken, aan iemands jongeheer zitten en dat soort dingen. Gewoon onschuldig treiteren wat gewoon bij het spelletje hoort. Zulke dingen gebeuren 100 keer in een wedstrijd.
En dat klopt dan wel, een scheidsrechter bepaalt of een bepaalde handeling wel of geen overtreding is. En daarbij volgt hij niet strikt de spelregels, maar kijkt mede naar de situatie.chim0 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:40:
Een goede en ervaren scheidsrechter moet makkelijk het onderscheid kunnen maken tussen dat en een overtreding.
Nu weet ik dat het heel populair is om scheidsrechters af te fakkelen, maar scheidsrechters doen het naar mijn idee zo verschrikkelijk slecht niet. Zeker niet wanneer je ziet welke technische hulpmiddelen ze ontberen die anderen wel tot hun beschikking hebben en al helemaal niet wanneer je het vergelijkt met de bedroevende spelregelkennis van de meeste voetballers, trainers, commentatoren, analisten, supporters, toeschouwers en weet ik veel wie nog meer.
Maar ik denk ook dat we het gewoon met elkaar eens zijn. Waarbij ik de aanname deed dat met "mannelijk fluiten" bedoeld wordt dat de regels niet altijd even strikt worden gevolgd en dat rijmt natuurlijk niet met "regels zijn regels".Gonadan schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:40:
[...]
Met een heel lang verhaal zeg je dus precies wat ik schreef.
Consistentie en consequentie kan je inderdaad ook nooit 100% behalen, maar dat is wel een veel gehoorde klacht op dit forum.
Buiten één regel dan, die naar mijn idee wel voor 100% wordt gevolgd door scheidsrechters (in het betaal voetbal in elk geval):
KNVB:
De scheidsrechter zal zo goed mogelijke beslissingen nemen. Dit in overeenstemming met de spelregels en de geest van het spel. De beslissingen zijn gebaseerd op het oordeel van de scheidsrechter die de vrijheid heeft om gepaste actie te ondernemen binnen het raamwerk van de spelregels.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hahaha, zo lang het bij onschuldig plagen blijft vind ik het mooiVerwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 01:46:
Chiellini kan het niet laten Kane te plagen:
[afbeelding]
Nee, ik heb het niet over die 2 keer handsballen die hij heeft gemaakt
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Van de Looi geeft supporters hun zin en vertrekt per direct bij Willem II
[ Voor 25% gewijzigd door erik91 op 08-03-2018 14:00 ]
Vraag mij af waar die aan de bak komt, wat een drama trainer is dat.erik91 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:59:
https://nos.nl/artikel/22...direct-bij-willem-ii.html
Van de Looi geeft supporters hun zin en vertrekt per direct bij Willem II
Fan ben ik niet zo snel van een speler, maar Kluivert is voor bij een beetje neutraal. Enerzijds heeft hij talent, mooie acties en een beetje branie. Anderzijds heeft hij ook de typische jeugdige trekjes: af en toe wat te mans, wisselvallig, niet altijd 100% inzet.Ankona schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:31:
Op zich kan ik de voorselectie prima begrijpen, ook zou ik het niet heel raar vinden als hij geselecteerd werd. Het is wel een leuk aanvallertje om er op de trainingen bij te hebben.
Let wel, 'niet erg vinden' is wat anders dan vinden dat hij geselecteerd móet worden. Het is mij om het even. Op zich kan hij zo minder verkloten dan bijvoorbeeld een De Ligt die veel te vroeg in de basis wordt geflikkerd.
Nou ja, Europees voetbal gehaald en de beker gewonnen bij Groningen. Dat is toch niet heel slecht?Martinusz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:01:
Vraag mij af waar die aan de bak komt, wat een drama trainer is dat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sterker nog hij stopte er 1 waardoor ze wonnenGonadan schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:28:
Huh? Barcelona wint op strafschoppen met Cillessen in 't hok? Mijn wtf is weer geweest vandaag.
Niet slecht, maar de vraag is wat zijn rol daarin precies was. Ken iemand die heeeeel erg Willem II fan is en wat hij daar doet is echt dramatisch slecht.[...]
Nou ja, Europees voetbal gehaald en de beker gewonnen bij Groningen. Dat is toch niet heel slecht?
Dat geloof ik, maar ik weet ook een beetje hoe supporters kunnen redeneren. Bosz deed alles goed en de rest van die kale knakkers doen alles fout, althans, als ik de fanatieke Ajacieden mag geloven.Martinusz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:32:
Niet slecht, maar de vraag is wat zijn rol daarin precies was. Ken iemand die heeeeel erg Willem II fan is en wat hij daar doet is echt dramatisch slecht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daadwerkelijk stoppen of stond hij te juichen omdat de tegenstander hem niet eens tussen de palen kreeg?Martinusz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:32:
[...]
Sterker nog hij stopte er 1 waardoor ze wonnen![]()
https://www.voetbalprimeu...-na-panenka-espanyol.html
Daarna koos ie de goeie kant:
http://voetbalflitsen.nl/...alty-van-jasper-cillessen
Prachtige redding.dutchgio schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:54:
Eerst hield ie alleen nog een speler tegen na een panenka
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
joh, zo zou je zelfs Gio kunnen verdedigen.Gonadan schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:28:
[...]
Nou ja, Europees voetbal gehaald en de beker gewonnen bij Groningen. Dat is toch niet heel slecht?
alles kan off-topic
Neuh, dat was gewoon een cadeautje van de andere clubs.Ankona schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:39:
joh, zo zou je zelfs Gio kunnen verdedigen.
* Gonadan rent *
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zelfs een stilstaande klok geeft 2x per dag de juiste tijd aan...dutchgio schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:54:
Eerst hield ie alleen nog een speler tegen na een panenka
Bayern heeft gewoon degelijk beleid en heeft veel betere spelers, dan kun je het Dortmund in principe niet kwalijk nemen.
[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 08-03-2018 20:37 ]
Zijn nu net een paar jaar uit de schulden dus ze willen niets raars doen.JanW schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:19:
Zo zonde, qua stadion en financiën volgens mij één van de weinige teams die het Bayern moeilijk kan maken, maar als ik dit zo zie verwacht ik de komende jaren niet dat er iets aan de hegemonie van Bayern gaat veranderen. Ik had gehoopt dat Dortmund nog wat potten kon breken in de Europa League, maar dat lijkt er niet in te zitten. 0-2 achter tegen Red Bull Salzburg
Helpt ook niet dat de laatste jaren de sterkhouders vertrokken zijn, dit vang je niet zo snel op.
Op het moment is Dortmund nog steeds een club die simpelweg leeg geplukt word.
Spreekt ie zowiezo minimaal engels ? Ik zag dat ie het ook bij Hull City geprobeerd heeft.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
alles kan off-topic
09.03. 20:00 Heracles v FC Twente
10.03. 18:30 ADO Den Haag v NAC
10.03. 19:45 VVV-Venlo v Excelsior
10.03. 19:45 Willem II v PSV
10.03. 20:45 RodaJC v Sparta
11.03. 12:30 FC Groningen v PEC Zwolle
11.03. 14:30 Ajax v scHeerenveen
11.03. 14:30 FC Utrecht v Vitesse
11.03. 16:45 Feyenoord v AZ
Niet veel bijzonders tot zondag, de laatste 3 boeien mij wel.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Voor jou niet, maar voor mijn Sparta is die wedstrijd tegen Roda JC een zeer belangrijke. Als we die winnen hebben we voorlopig wat meer lucht en als we die verliezen denk ik dat we rechtstreeks degraderenHackus schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:48:
Eredivisie speelronde 27
09.03. 20:00 Heracles v FC Twente
10.03. 18:30 ADO Den Haag v NAC
10.03. 19:45 VVV-Venlo v Excelsior
10.03. 19:45 Willem II v PSV
10.03. 20:45 RodaJC v Sparta
11.03. 12:30 FC Groningen v PEC Zwolle
11.03. 14:30 Ajax v scHeerenveen
11.03. 14:30 FC Utrecht v Vitesse
11.03. 16:45 Feyenoord v AZ
Niet veel bijzonders tot zondag, de laatste 3 boeien mij wel.
[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 09-03-2018 10:25 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee echt?Hackus schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:24:
@Vlassie1980 en een Roda Fan, wil dat zijn club wint, En Twente moet ook zien te winnen
Edit: Ik hapte te snel. Twente gaat het bij de Heraclieden inderdaad ook lastig krijgen
Ze zullen beide in ieder geval gemotiveerd zijn, is toch de derby daaro.Gonadan schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:53:
Heracles tegen Twente is wel een mooie om in de gaten te houden. Het zou toch wat zijn als het 'achtergestelde' Heracles in de streekderby Twente even dieper in de zorgen drukt terwijl een Sparta of Roda er dan overheen komt.
[ Voor 57% gewijzigd door Vlassie1980 op 09-03-2018 11:45 ]
Kon mee naar de Business Club van Heracles vanavond maar afgeslagen aangezien m’n weekend al overvol zit. Op basis van de eerste helft geen moment spijt van gehad.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hup Heracles dan maar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Schijtbakkenvoetbal.
Weet overigens niet wat ik erger vind. Dat schorre, Twents accent van Ten Hag of het binnensmondse gemompel van Verbeek. Nu had ie het weer over een reis of zo Ten Hag. Gijpie zei het ook al. Waar heb je over een reis? Praat normaal!
is everything cool?
Dan moet Ajax morgen ook weer verliezen.FREAKJAM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:17:
PSV gaat het nog moeilijk krijgen. Voorsprong Willem II is niet eens onverdiend.
Dus ik denk dat Ajax echt nog niet is uitgeschakeld voor de titel.
Idd, kan aardig ballen maar is een vreselijk irritante aansteller.JST94 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:42:
Wat is die Sadiq Umar een ontzettende aansteller zeg. Vorige week een makkelijke pingel meegekregen, nu weer (en rood voor ADO).
Maar hoe dan ook, met deze scheidsrechter had ADO geen tegenstander nodig om te verliezen. Wat zijn die genaaid! Ik trek niet snel de integriteit van een scheidsrechter in twijfel, maar de onkunde die Makkelie toonde is gewoon ongeloofwaardig.
alles kan off-topic
Het is bij Fox Sports nog steeds niet doorgedrongen, dat als ik nu de 0-2 wil zien, dat niet betekent dat ik alleen het schot van de 11 meter wil zien, maar ook de overtredingAnkona schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:51:
[...]
Idd, kan aardig ballen maar is een vreselijk irritante aansteller.
Tja, er was eigenlijk ook geen overtreding.PWM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:55:
[...]
Het is bij Fox Sports nog steeds niet doorgedrongen, dat als ik nu de 0-2 wil zien, dat niet betekent dat ik alleen het schot van de 11 meter wil zien, maar ook de overtreding
alles kan off-topic
[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 10-03-2018 21:09 ]
Mwa, verliezen bij AZ uit (niet onmogelijk), verliezen van Ajax (niet onmogelijk) en het is plotseling nog maar 1 punt. Zeker geen ondenkbaar scenario...
Edit: Dat kan er ook nog wel bij, dit is natuurlijk geen penalty...
[ Voor 10% gewijzigd door RobbertC op 10-03-2018 21:12 ]
is everything cool?
Moet Ajax wil alles winnen.RobbertC schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:10:
[...]
Mwa, verliezen bij AZ uit (niet onmogelijk), verliezen van Ajax (niet onmogelijk) en het is plotseling nog maar 1 punt. Zeker geen ondenkbaar scenario...
Edit: Dat kan er ook nog wel bij, dit is natuurlijk geen penalty...
In deze vorm lijkt me dat uiterst onzeker.
Leuk dat PSV een keer een fout maakt, maar dit kunnen ze zich wel permitteren.
Dit topic is gesloten.
![]()
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!