Inflatable schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:00:
[...]
Is het ook, maar ik schaam me voor het NL voetbal in het algemeen.. PSV speelt net zo slecht als Ajax en andersom, alleen ze hadden bij PSV tot nu toe simpelweg meer geluk door hun slechtste wedstrijden wel te winnen (vaak in de laatste minuten).. Die mazzel hield gisteren even op en het werkelijke niveau werd pijnlijk blootgelegd..
Op FOX sports afgelopen maanden een paar wedstrijden gezien van zowel PSV als Ajax (en Feyenoord), en het was elke wedstrijd om te huilen zo slecht.. Zoals gezegd, als ik dat vergelijk met wat ik van de week zag in de CL en EL, dan was het verschil wel enorm schokkend zo groot.. Simpele basis zaken als een bal een paar keer goed rond tikken op een beetje tempo etc, of een fatsoenlijke aanval plaatsen met wat combinaties.. Je ziet het in de Eredivisie gewoon niet (meer)..
Kijk de wedstrijden van PSV anders in de CL de laatste keer waarin het wel “allemaal” lukt. Of wedstrijden van Barcelona in de competitie waarin alles mis gaat. Nog specifieker; kijk Brenet in de wedstrijd PSV - Manchester United.
Zij kunnen ook zwaar door de opgelegde ondergrens heen gaan. Je mag bepaalde verwachtingen bij een club (en positie op de ranglijst) hebben natuurlijk, maar je weet zelf ook wel dat je een bepaalde schwung moet hebben om een wedstrijd te kunnen beslissen. Dat hoeft zich niet eens te vertalen in prachtig voetbal, maar wel een gevoel waarmee je als elftal speelt.
Er zitten altijd wedstrijden bij waar dat totaal ontbreekt, en het dan op individuele acties aankomt. Maar zelfs bij clubs als Barcelona is dat soms niet genoeg tegen een degradatiekandidaat.
En ja, PSV heeft wel vaak “mazzel” gehad, maar over zoveel wedstrijden heen is dat geen geluk meer.
Dus ja, iedere wedstrijd staat op zich, de bal is rond, 11 tegen 11, bla bla.