Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.608 views

Onderwerpen

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 18:38

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Twente heeft last van het ajax-syndroom :p niet willen scoren :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

PolarBear schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:46:
Philips is geeneens meer shirtsponsor van de Philips Sport Vereniging. Niet gek natuurlijk want het hoofdkantoor van Philips staat dichterbij de Dam dan de Amsterdam ArenA ;)
PS

Sportvereniging is 1 woord.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HeatWave schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:13:
[...]

PS

Mja, als een club vindt dat er een spatie hoort, dan is dat zo ;)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

PS

Hmm, en dan Philips ook nog weg dan hou je alleen S over

• Napo
  • Niet online
PolarBear schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:17:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YgTlmhL.png

Zoiets dus? ;)

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Napo schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:16:
[...]Mja, als een club vindt dat er een spatie hoort, dan is dat zo ;)
Mja volgens dezelfde website speelt PSV sinds 1974 onafgebroken in Europees verband ...
Is dat dan inclusief oefen-/kwalificatiewedstrijden ?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• aicaramba
  • Laatst online: 20-11 20:39
PolarBear schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:17:
[...]

S staat dan voor schijtbakkenvoetbal?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:21:
[...]

Mja volgens dezelfde website speelt PSV sinds 1974 onafgebroken in Europees verband ...
Is dat dan inclusief oefenwedstrijden?
Dit jaar hebben zo ook gewoon in Europees verband gespeeld, weliswaar niet in een eindtoernooi maar wel in de kwalificatie daarvoor :+

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 11:50
[...]

PS

Net zoals Venlose Voetbal Vereniging Venlo. Als we afkortingen van clubs gaan bekritiseren zijn er maar weinig die er goed vanaf komen.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
NEC *O*

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50
Voordeel van PSV en VVV is dat het ten minste volledig op een score bord past. Dat kunnen Ajax en Feyenoord niet zeggen O-)

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Verbazend Vervelend Voetbal :+
(not mine)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Fleximex schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:39:
Voordeel van PSV en VVV is dat het ten minste volledig op een score bord past. Dat kunnen Ajax en Feyenoord niet zeggen O-)
[ Aja [x] vs [1] VVV ]

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

En de prijs voor het weten te missen van de grootste kans gaat naar ... :+ FCG xD

Hmm edit , hands op de lijn :? Moeilijk te zien

[ Voor 23% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 04-03-2018 18:12 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Boere maakt 1-1

[ Voor 66% gewijzigd door Hackus op 04-03-2018 18:15 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 16:33
Lekker bij Go Ahead ’s, “fans” die spelers van graafschap te lijf willen gaan 7(8)7 echt hoor er leven meer gekken buiten dan binnen de klinieken.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:33:
Lekker bij Go Agema’s, “fans” die spelers van graafschap te lijf willen gaan 7(8)7 echt hoor er leven meer gekken buiten dan binnen de klinieken.
Vergelding van vorig seizoen waarschijnlijk. Kende Go Agema trouwens nog niet :9

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

En dan de trainer:

"Hier beschadig je de goede naam van de club mee"

Nu weet ik dat Feyenoord,ADO en Ajax supporters er niet best op staan. Maar GEA staat volgens mij aan de top van kansloze mafklappers. Wat een zooitje inteelt liep daar.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:03
PWM schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:42:
En dan de trainer:

Nu weet ik dat Feyenoord,ADO en Ajax supporters er niet best op staan. Maar GEA staat volgens mij aan de top kansloze mafklappers. Wat een zooitje inteelt liep daar.
Zulke dooddoeners zullen de voorzitter en andere hoge pieten ook nog wel maken. Zinnetjes als we zullen de daders pakken, krijgen een stadion verbod. Etc etc.

Andere vraag, wanneer krijgen stewards eens fatsoenlijke jassen, dat rennen in die tenten, dat werkt toch niet.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31
Poe zie net de samenvatting van Ajax. Volgens mij verliest Ajax vooral van zichzelf. Ongelooflijk wat weggeven van doelpunten en missen van kansen :/

XXXVI

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:28
ephymerous schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:18:
Poe zie net de samenvatting van Ajax. Volgens mij verliest Ajax vooral van zichzelf. Ongelooflijk wat weggeven van doelpunten en missen van kansen :/
Mwah, viel wel mee imo..
Het was niet zoals vorige week waar het echt eenrichtingsverkeer was.
Vitesse had ook nog wat goals kunnen maken als het wat scherper op de counter was. Het was gewoon niet best (imo)... Ben echter geen ajacied, dus wellicht dat jullie het anders zien ;)

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:10
Heerst er een vloek bij Ajax bij spelers die de naam Bryan heten? :p in 2016 deed bryan smeets Ajax de das om. En nu lijkt Bryan Linssen dit te doen vandaag.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

PWM schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:42:
En dan de trainer:

Nu weet ik dat Feyenoord,ADO en Ajax supporters er niet best op staan. Maar GEA staat volgens mij aan de top van kansloze mafklappers. Wat een zooitje inteelt liep daar.
Dat stelletje inteeltproducten zal er waarschijnlijk met een fopstraf vanaf komen, net zoals die hele fopclub die er bij hoort (ik vermoed minder zwaar dan de straf die Feyenoord kreeg voor het vuurwerk)

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik weet dat Feyenoord het slecht doet en daar mag iedereen het prima op gooien.

Maar heb alles weer bekeken en wat een zaaddodende competitie hebben we dit jaar toch.

Zowel het spel als de "gevechten" om posities zijn om te janken.

Wellicht dat AZ en Ajax + 16-18 in ieder geval er wat leuks van maken. Verder een jaargang om snel te vergeten.

Doet niks af aan prestatie PSV, die zijn gewoon beter dan de rest.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
De strijd tegen degradatie is veel spannender

alles kan off-topic

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:28
PWM schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:58:
Ik weet dat Feyenoord het slecht doet en daar mag iedereen het prima op gooien.

Maar heb alles weer bekeken en wat een zaaddodende competitie hebben we dit jaar toch.

Zowel het spel als de "gevechten" om posities zijn om te janken.

Wellicht dat AZ en Ajax + 16-18 in ieder geval er wat leuks van maken. Verder een jaargang om snel te vergeten.

Doet niks af aan prestatie PSV, die zijn gewoon beter dan de rest.
Zou daar zomaar mee te maken kunnen hebben idd. Ik vond Vitesse - Ajax iig een vrij leuke wedstrijd, leuker dan wat we in de gemiddelde week zien iig. Vond het ook op bepaalde momenten qua niveau best aardig. Totdat het op scoren aankwam iig.

edit: en qua gevechten om posities.. Tsjah, dat is meer wat je in je hoofd ervan maakt. uiteindelijk gaat het toch om elke wedstrijd... En extra strijd omdat een ploeg een wedstrijd zou kunnen winnen... Dat lijkt me alleen in vrij uitzonderlijke gevallen een ding.. Denk dat de meeste ploegen zich altijd wel inzetten om te winnen (hoewel dat voor ons misschien niet altijd zichtbaar is)... Zie PSV de titel niet meer verspelen, maar als het gat 'maar' 7 punten was, had ik me toch wat meer zorgen gemaakt denk ik... In dat geval waren de laatste wedstrijden spannender, maar in dit geval zijn wedstrijden als Vitesse - Ajax evengoed vrij spannend...

[ Voor 29% gewijzigd door Snowdog op 04-03-2018 22:18 ]

Verwijderd

dennis_rsb schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:46:
Heerst er een vloek bij Ajax bij spelers die de naam Bryan heten? :p in 2016 deed bryan smeets Ajax de das om. En nu lijkt Bryan Linssen dit te doen vandaag.
Beide Limburgers en ex-MVV'ers :o

• Fleximex
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:44:
[...]

Beide Limburgers en ex-MVV'ers :o
Marcel Brands weet dus wat hem te doen staat als er een Limburgs talent genaamd Bryan bij MVV doorbreekt :+

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 12:37

Vos

AFCA

Snowdog schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:11:
[...]

Zou daar zomaar mee te maken kunnen hebben idd. Ik vond Vitesse - Ajax iig een vrij leuke wedstrijd, leuker dan wat we in de gemiddelde week zien iig. Vond het ook op bepaalde momenten qua niveau best aardig. Totdat het op scoren aankwam iig.

[knip]
Het niveau vond ik vrij bedroevend. Alleen de aannames en acties al. Ik doel dan voornamelijk op Ajax kant.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 08:31
Ik vind dat de KNVB iets moet doen aan het vervelende wegtrappen of vasthouden van de bal nadat de scheidsrechter heeft gefloten. Het was gisteren bij Vitesse - Ajax weer raak in het laatste kwartier. En het tijdrekken van keepers mag ook eerder worden bestraft.
Bij het WK -20 in 2005 in NL was er volgens mij een pilot met de regel wanneer je de bal aanraakte als tegenpartij na het fluitsignaal, kreeg je een gele kaart. In de groepswedstrijden kregen best wat spelers hiervoor een kaart. Het kwam het spel ten goede, want het werd sneller hervat.
Ik snap niet dat ze deze regel niet hebben doorgezet.

PSN: Curvaa_

• Ankona
Op de een of andere manier zit onsportief gedrag en provoceren heel diep in de voetbalsport. De meeste scheidsrechters lijken wel watjes die tegen zich aan laten blaffen en overduidelijke provocaties en tijdrekken niet aan durven te pakken.

Bij geen enkele andere sport zie je dit. Geen idee waarom ze bij voetbal zo bang zijn om dat aan te pakken.

alles kan off-topic

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Exact, je ziet zelden dat ze een gele kaart geven voor het bewust wegspelen of vasthouden van de bal zodat het spel vertraagd wordt. Hetzelfde geldt voor tijdrekken, als keeper kan je 90 minuten lang tijd rekken omdat je weet dat de meeste arbiters toch pas na de 85e minuut geel geven hiervoor. Plus als je daarna doorgaat is de kans op een 2e gele kaart minimaal.

• Martinusz
Curva schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:28:
Ik vind dat de KNVB iets moet doen aan het vervelende wegtrappen of vasthouden van de bal nadat de scheidsrechter heeft gefloten. Het was gisteren bij Vitesse - Ajax weer raak in het laatste kwartier. En het tijdrekken van keepers mag ook eerder worden bestraft.
Bij het WK -20 in 2005 in NL was er volgens mij een pilot met de regel wanneer je de bal aanraakte als tegenpartij na het fluitsignaal, kreeg je een gele kaart. In de groepswedstrijden kregen best wat spelers hiervoor een kaart. Het kwam het spel ten goede, want het werd sneller hervat.
Die regel bestaat ook gewoon hoor, echter wordt die niet consequent nageleefd door de scheidsrechters ;)

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 08:31
Martinusz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:23:
[...]

Die regel bestaat ook gewoon hoor, echter wordt die niet consequent nageleefd door de scheidsrechters ;)
Hmm, kan de regel even niet zo snel vinden, ik zie alleen iets over het waarschuwen bij onsportief gedrag. Alleen dan worden er geen voorbeelden gegeven.
Als de regels er daadwerkelijk is, wordt het tijd dat scheidsrechters deze gaan hanteren.

PSN: Curvaa_

• Martinusz
Curva schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Hmm, kan de regel even niet zo snel vinden, ik zie alleen iets over het waarschuwen bij onsportief gedrag. Alleen dan worden er geen voorbeelden gegeven.
Als de regels er daadwerkelijk is, wordt het tijd dat scheidsrechters deze gaan hanteren.
Regel is inderdaad onsportief gedrag, voor de bal gaan staan, bal weggooien/schieten etc. kan allemaal gewoon bestraft worden met huidige regels.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:36
https://www.knvb.nl/downl...oetbal-versie-1-juli-2017
Pagin 49 en 50:
Een speler ontvangt een waarschuwing indien hij zich schuldig maakt aan:
- het vertragen van een spelhervatting;

De hervatting van het spel vertragen
Scheidsrechters moeten spelers die de hervatting van het spel vertragen waarschuwen.
Voorbeelden hiervan zijn:
- doen alsof een inworp genomen wordt, maar dan ineens de inworp aan een ploeggenoot overlaten;
- het verlaten van het speelveld vertragen als de speler gewisseld wordt;
- het nemen van een spelhervatting buitensporig lang vertragen;
- de bal wegtrappen of meenemen, of een opstootje uitlokken door de bal opzettelijk te raken nadat de
scheidsrechter het spel heeft onderbroken;
- een vrije schop op een verkeerde plaats nemen om af te dwingen dat deze moet worden overgenomen.
Waarschuwing duidt dan op een gele kaart.

[ Voor 54% gewijzigd door dutchgio op 05-03-2018 10:13 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Hier beelden van de veldbestorming die wel een iets ander licht op de zaak laten schijnen:

http://www.dumpert.nl/med..._in_de_adelaarshorst.html

Hier zien we de eerste 15 seconden de speler van de Graafschap voor het vak staan van de eigen supporters en het thuispubliek uitdagen. Op een gegeven moment roept ie dat ze mogen komen. En dan doen ze dan ook.

Dat neemt niks weg bij de verantwoordelijkheid van de imbecielen op het veld, maar die speler van de Graafschap moeten ze ook gewoon lekker de rest van het seizoen thuis laten.

• Martinusz
PWM schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:22:
Hier beelden van de veldbestorming die wel een iets ander licht op de zaak laten schijnen
Vind je dat echt? :? :?

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:23:
[...]

Maak daar maar consequent niet nageleefd van.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ja :)

Agressiviteit is nooit goed. Maar als ik tijdens Ajax Feyenoord in vak 410 met Feyenoord shirt aan, ga zitten juichen kan ik wat verwachten.

Als jij als speler tegen een vak idioten gaat staan en ze uitdaagt om op het veld te komen, moet je niet gek staan te kijken als een paar dat dan doen.

• Martinusz
PWM schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:20:
[...]

Ja :)

Agressiviteit is nooit goed. Maar als ik tijdens Ajax Feyenoord in vak 410 met Feyenoord shirt aan, ga zitten juichen kan ik wat verwachten.

Als jij als speler tegen een vak idioten gaat staan en ze uitdaagt om op het veld te komen, moet je niet gek staan te kijken als een paar dat dan doen.
Ik vind de actie die jij omschrijft wel iets anders dan hier, deze gast staat voor zijn eigen uit-vak toch?
En ja hij maakt een arm beweging naar het thuisvak die waarschijnlijk van alles schreeuwen, maar om nou deels de schuld bij de Graafschap speler te zoeken vind ik wat te ver doorslaan.

Overigens blijkbaar dus wel kinderlijk eenvoudig ook om het veld op te komen :?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Curva schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:28:
Saillant detail: ADO deed tegen Sparta nogal wat aan tijdrekken, bij 0-1 voorsprong.

Uiteraard in de situatie waar ze 2-1 achter stonden, trekt de arbitrage extra tijdrek-tijd bij, in ADO’s voordeel.

Zijn ze nou echt zo dom, in arbitrageland? |:(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Martinusz
Ramzzz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:10:
[...]

Saillant detail: ADO deed tegen Sparta nogal wat aan tijdrekken, bij 0-1 voorsprong.

Uiteraard in de situatie waar ze 2-1 achter stonden, trekt de arbitrage extra tijdrek-tijd bij, in ADO’s voordeel.

Zijn ze nou echt zo dom, in arbitrageland? |:(
Zuivere speeltijd, moeten ze echt eens gaan invoeren 2x30 minuten.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:33
Martinusz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:05:
[...]

Overigens blijkbaar dus wel kinderlijk eenvoudig ook om het veld op te komen :?
Is toch niks nieuws? Misschien dat sommige stadions nog hekken of grachten hebben, maar volgens mij zijn we die tijden allang voorbij. Kijk naar Engeland hoe dicht je op het veld zit bij sommige stadions zonder hek of wat dan ook.

Uitvakken vind ik er overigens altijd treurig uitzien. Als een blik sardientjes op elkaar gepakt in zo'n hok. Ik zou zo echt niet kunnen genieten van een wedstrijd en al helemaal niet, omdat er allerlei soort volk in zo'n vak staat.

• Martinusz
chim0 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:36:
[...]

Is toch niks nieuws? Misschien dat sommige stadions nog hekken of grachten hebben, maar volgens mij zijn we die tijden allang voorbij. Kijk naar Engeland hoe dicht je op het veld zit bij sommige stadions zonder hek of wat dan ook.

Uitvakken vind ik er overigens altijd treurig uitzien. Als een blik sardientjes op elkaar gepakt in zo'n hok. Ik zou zo echt niet kunnen genieten van een wedstrijd en al helemaal niet, omdat er allerlei soort volk in zo'n vak staat.
Klopt in Engeland kun je de keeper aanraken als die de bal pakt achter het doel.
Verschil is dat ze daar een goede voetbalwet hebben ;) zo'n keeper wordt uitgescholden, maar met geen vinger aangeraakt en men haalt het al helemaal niet in zijn hoofd om het veld op te komen. (omdat de consequenties aanzienlijk zijn daarvan)

Hier is het slappe hap, clubs die niet zelf ingrijpen omdat ze bang zijn 8)7 taakstrafje hooguit en als het meezit een stadionverbod voor 5 jaar?

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 05-03-2018 13:40 ]

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-11 15:39
[...]

Ooit zelf in een uitvak gestaan?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Ankona
Martinusz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:40:
[...]

Klopt in Engeland kun je de keeper aanraken als die de bal pakt achter het doel.
Verschil is dat ze daar een goede voetbalwet hebben ;) zo'n keeper wordt uitgescholden, maar met geen vinger aangeraakt en men haalt het al helemaal niet in zijn hoofd om het veld op te komen. (omdat de consequenties aanzienlijk zijn daarvan)

Hier is het slappe hap, clubs die niet zelf ingrijpen omdat ze bang zijn 8)7 taakstrafje hooguit en als het meezit een stadionverbod voor 5 jaar?
Hebben ze daar dan voetbalvolk met een IQ dat hoog genoeg is om over consequenties na te denken?

alles kan off-topic

• Martinusz
Ankona schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Hebben ze daar dan voetbalvolk met een IQ dat hoog genoeg is om over consequenties na te denken?
Ja hoor, heb bij Chelsea achter de goal bij niet zulk frisse Engelse gasten gestaan en behalve liedjes gaat er geen bier, aansteker, vinger uit naar de tegenstander die op 30cm afstand staat om een bal te pakken.
Dus ja het kan :) maar dan moeten de straffen zoals daar flink omhoog in NL.

Edit: zoals dat Bier gooien vorige week over Boer, dat zul je daar echt niet zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 05-03-2018 13:51 ]

• JST94
[...

Dit is bij een thuisvak toch niet anders? :?

• chim0
Martinusz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:40:
[...]

Klopt, is de tijd van het hooliganisme. Maar volgens mij sinds die voetbalwet is gekomen daar, durft niemand meer een vin te vervoeren want als je ook maar een scheet laat, krijg je levenslangs stadionverbod. Gelukkig zijn die tijden voorbij. Natuurlijk heb je incidenteel een hersenloze die het veld op rent, maar beelden van dat soort incidenten worden ook niet meer vertoond.
Tja, dat is toch met alles in Nederland? Veel dingen zijn veel te slap, maar ja we zijn tolerant volk he!
vuurtjih schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:41:
[...]

Ooit zelf in een uitvak gestaan?
Nee en was het ook niet van plan. Heerlijk ongestoord op het bankje met een bakkie chips.
JST94 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:52:
[...]

Dit is bij een thuisvak toch niet anders? :?
Nou ja, in de ArenA ging ik altijd in het midden zitten tussen de "gewone" mensen en vaders met kinderen, maar ik zou niet in een ultra vak willen zitten waar de diehards zitten. Sowieso als ik überhaupt naar een wedstrijd ga, ga ik puur en alleen om naar het spelletje te kijken. Ik doe dan ook niet mee met alle ritueeltjes etc. Zo fanatiek ben ik ook weer niet en daarom kijk ik het liefst gewoon thuis.

• Ankona
In het stadion heb je twee voordelen tov thuis. Ten eerste kun je zelf bepalen waar je naar kijkt waardoor je ineens een hele andere kijk op de kwaliteiten van spelers krijgt. (loopacties zonder bal komen nooit op tv)
Ten tweede heb je er de sfeer. In het ene vak is veel meer sfeer dan in het andere, dat moet je per club een beetje leren kennen. (en ja, het uitvak bevat doorgaans de fanatiekste aanhang, daar is altijd wel sfeer.... behalve dan als Heracles op bezoek komt. Hele Kuip zat vol, maar in het uitvak zaten misschien wel 5 personen.)

alles kan off-topic

• JST94
Nou moet ik wel zeggen dat de sfeer in de Kuip de laatste jaren een stuk tammer is geworden. Het 'intimiderende' komt er alleen van af in topwedstrijden, maar wanneer de spelers wat slapjes op het veld staan slaat dit direct over op de tribunes.

Kan wellicht komen door het hogere verwachtingspatroon, tegenvallende resultaten en het geouwehoer rondom Feyenoord Shitty.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 16:05
Martinusz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:49:
[...]

Ja hoor, heb bij Chelsea achter de goal bij niet zulk frisse Engelse gasten gestaan en behalve liedjes gaat er geen bier, aansteker, vinger uit naar de tegenstander die op 30cm afstand staat om een bal te pakken.
Dus ja het kan :) maar dan moeten de straffen zoals daar flink omhoog in NL.

Edit: zoals dat Bier gooien vorige week over Boer, dat zul je daar echt niet zien.
Goh uit welk land kwam die eikel die in de drinkbeker van de keeper piste ook al weer? O-)

Hattrick: Thorgal Eagles

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

Niks mooiers dan voetbal kijken in het stadion. Uit en thuis.
Ik doe dit niet meer wekelijks maar het blijft een stuk beter dan voetbal kijken op tv.

FCG

• JST94
Precies, ik ben elke thuiswedstrijd aanwezig in de Kuip en probeer ook zoveel mogelijk uitwedstrijden te bezoeken. Jammer dat je bij Feyenoord restricties op uitwedstrijden hebt zitten in de vorm van diamondscards/goldcards/silvercards. Als silvercard is het wat lastiger te gaan, gelukkig heb ik waarschijnlijk na volgend seizoen een goldcard waardoor het wat makkelijker wordt. :) Dit seizoen bijvoorbeeld op bezoek geweest bij Roda, Manchester City, Groningen, Utrecht (2x) en NAC. Hoop nog te gaan naar Twente en Heerenveen, misschien nog Willem 2. :)

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-11 15:39
Ankona schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:52:
In het stadion heb je twee voordelen tov thuis. Ten eerste kun je zelf bepalen waar je naar kijkt waardoor je ineens een hele andere kijk op de kwaliteiten van spelers krijgt. (loopacties zonder bal komen nooit op tv)
Ten tweede heb je er de sfeer. In het ene vak is veel meer sfeer dan in het andere, dat moet je per club een beetje leren kennen. (en ja, het uitvak bevat doorgaans de fanatiekste aanhang, daar is altijd wel sfeer.... behalve dan als Heracles op bezoek komt. Hele Kuip zat vol, maar in het uitvak zaten misschien wel 5 personen.)
Heracles is (behalve afgelopen vrijdag) ook geen pretje in uitwedstrijden dit seizoen :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 12:41
https://www.nu.nl/voetbal...-mogen-spelen-oranje.html

Beetje bot maar had hij dat niet eerder kunnen bedenken?
Dat het voor hem afgelopen was wist hij toch al toen hij het bij Nice niet kon bijbenen?

Hij werd toen hij bij Nice zat te banken nog opgeroepen voor Oranje omdat men hem het record wel gunde.
Hij had toch toen al kunnen denken dat dit het einde was van zijn interland carrière, of dacht hij dat men hem wel zou blijven oproepen wanneer hij ergens zit te cashen?

Begrijp me niet verkeerd, hij verdient een afscheid maar ik vraag me echt af wat hij de afgelopen maanden dacht dat er zou gebeuren.

• JST94
En dan ook nog eens hopen op een verkorte trainerscursus. Wat is dat nou weer voor onzin, een goede voetballer maakt je nog geen goede trainer. Als je niet de volledige cursus wilt doen ga je maar lekker je tentje op ibiza runnen.

• Deadsy
JST94 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:30:
En dan ook nog eens hopen op een verkorte trainerscursus. Wat is dat nou weer voor onzin, een goede voetballer maakt je nog geen goede trainer. Als je niet de volledige cursus wilt doen ga je maar lekker je tentje op ibiza runnen.
Andere spelers met x aantal interlands kregen dit ook, dus daar heeft hij gewoon recht op.
Vind wel dat ze daarmee moeten stoppen, gewoon het volledige traject.

edit:
Deze uitsprak vind ik wel grappig.
"Als de nood aan de man is, weet Ronald dat hij me altijd kan bellen. Maar een rentree is zeker geen uitgangspunt. Het is mooi zo."
Hij doet nu alsof het zijn beslissing is maar het is de beslissing van Koeman.

Idem dit:
"Ik vind dat ik het als recordinternational wel verdien om een speciaal traject te doorlopen."
Hij beseft toch wel dat het record een cadeautje was? Dus dat dit niet iets is om over op te scheppen.

[ Voor 31% gewijzigd door Deadsy op 05-03-2018 16:34 ]

• JST94
Ja, andere spelers kregen het ook. Maar ook dat vond ik belachelijk. Als je trainer wilt worden volg je maar de volledige cursus.

Inderdaad, Wesley Sneijder, de recordinternational omdat men hem nog wat interlands gundde. Ik vind het toch een triest einde voor een speler van zijn kaliber.

• JanW
Wat een zure reacties zeg :X Alsof het voor VD Sar geen cadeau was, en voor Gio? Ook zij kregen af en toe een invalbeurtje om aan dat record te komen of aan de x-aantal interlands.

Tuurlijk verdient Sneijder een mooie afscheidswedstrijd. Een vriendschappelijke interland leent zich daar uitstekend voor. Anders misschien een testimonial met andere oud-internationals, Kuyt, Van Persie, Van Der Vaart, Huntelaar, Heitinga, Mathijsen. De groep die het WK2010 heeft meegemaakt.

Daarnaast weet ik niet of wij moeten beslissen over het verkortte traject. Ik kan me voorstellen dat 't voor oud-profs anders is dan voor niet-profs. Maar ik ken de cursus inhoudelijk niet, dus ik kan daar niet over oordelen.

Wat dat betreft doen ze dat in Duitsland en Engeland bijvoorbeeld toch beter. Hier gaan we gelijk lopen zeiken over records die cadeau zijn gedaan en andere compleet irrelevante zaken, in plaats van dat we trots zijn dat zo'n speler ons land heeft vertegenwoordigd en hem een mooi afscheid gunnen.

Verwijderd

JanW schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:51:
Wat een zure reacties zeg :X Alsof het voor VD Sar geen cadeau was, en voor Gio? Ook zij kregen af en toe een invalbeurtje om aan dat record te komen of aan de x-aantal interlands.

Tuurlijk verdient Sneijder een mooie afscheidswedstrijd. Een vriendschappelijke interland leent zich daar uitstekend voor. Anders misschien een testimonial met andere oud-internationals, Kuyt, Van Persie, Van Der Vaart, Huntelaar, Heitinga, Mathijsen. De groep die het WK2010 heeft meegemaakt.

Daarnaast weet ik niet of wij moeten beslissen over het verkortte traject. Ik kan me voorstellen dat 't voor oud-profs anders is dan voor niet-profs. Maar ik ken de cursus inhoudelijk niet, dus ik kan daar niet over oordelen.

Wat dat betreft doen ze dat in Duitsland en Engeland bijvoorbeeld toch beter. Hier gaan we gelijk lopen zeiken over records die cadeau zijn gedaan en andere compleet irrelevante zaken, in plaats van dat we trots zijn dat zo'n speler ons land heeft vertegenwoordigd en hem een mooi afscheid gunnen.
verkorte traject willen ze toch vanaf? Zie Heitinga bijvoorbeeld.

Dat is de eerste stap om ons voetbal uit een dal te krijgen. Al onze huidige ‘goede’ trainers (de Boer, Cocu, van Bronckhorst) zijn alleen door hun naam trainer geworden.
Ze zullen vast wel een beetje iets va tactiek snappen, maar echt een ‘wetenschappelijke’ basis moet je toch echt op de cursus krijgen. Al vraag ik me af wat ze precies over slaan bij een verkorte cursus.

• Napo
  • Niet online

Ik kan me voorstellen dat 't voor oud-profs anders is dan voor niet-profs. Maar ik ken de cursus inhoudelijk niet, dus ik kan daar niet over oordelen.
Hoeveel niet oud-profs doen uberhaupt mee aan de opleiding UEFA PRO / Coach Betaald Voetbal?
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:02:
[...]Al onze huidige trainers (de Boer, Cocu, van Bronckhorst) zijn alleen door hun naam trainer geworden. cursus.
Uhm, De Boer en Cocu zijn eerst vrij lang assistent geweest van Bert van Marwijk, hebben beiden minimaal 2 jaar de tweede elftallen / jeugdelftallen van respectievelijk Ajax en PSV gemanaged. Gio heeft wat minder ervaring (1 jaar jeugdelftal wegens ontbreken tweede elftal feyenoord).

Dat lijkt me echt niet enkel door de naam dat ze trainer zijn geworden.

[ Voor 45% gewijzigd door Napo op 05-03-2018 17:26 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

U las het hier eerst: 16 oktober 2018: oefeninterland België - Nederland

:)B

• toolkist
  • Niet online
YellowOnline schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:45:

Nee hoor, las het op vi voordat ik hier kwam >:)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
JST94 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:38:
Ja, andere spelers kregen het ook. Maar ook dat vond ik belachelijk. Als je trainer wilt worden volg je maar de volledige cursus.

Inderdaad, Wesley Sneijder, de recordinternational omdat men hem nog wat interlands gundde. Ik vind het toch een triest einde voor een speler van zijn kaliber.
Ik denk niet dat die gasten bij de KNVB Sneijder veel kunnen leren

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47
YellowOnline schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:45:

Bij de KNVB begrijpen ze nog steeds niet dat je de FIFA ranking kunt beïnvloeden met vriendschappelijke interlands. De league is al bezopen zwaar, gaan we ook nog oefenen tegen toplanden.
418O2 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:49:
[...]

Waarom niet?

• 418O2
D-e-n schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:03:
[...]

Bij de KNVB begrijpen ze nog steeds niet dat je de FIFA ranking kunt beïnvloeden met vriendschappelijke interlands. De league is al bezopen zwaar, gaan we ook nog oefenen tegen toplanden.

[...]

Waarom niet?
Omdat Sneijder bij topclubs heeft gespeeld, recordinternational is en alles heeft gewonnen. Denk je nou dat die pennenlikkers in Zeist hem veel bij te brengen hebben? De KNVB is een oudbollige en conservatieve organisatie.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:03:
[...]

De commerciele waarde van oefenen tegen Liechtenstein of Oekraine ofzo is maar beperkt. Bij gebrek aan eindtoernooien zullen de centen toch ergens vandaan moeten komen.

• Napo
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:06:
[...]

Omdat Sneijder bij topclubs heeft gespeeld, recordinternational is en alles heeft gewonnen. Denk je nou dat die pennenlikkers in Zeist hem veel bij te brengen hebben? De KNVB is een oudbollige en conservatieve organisatie.
Jup, een geweldige metselaar kan ook zeker wel een uitstekende projectmanager worden...

• Deadsy
Vd Sar en invalbeurt?

Wat ik post is gewoon mijn mening, dat het een belangrijke voetballer was moet niet mijn mening beïnvloeden over hoe ik naar deze situatie kijk.
Hij is gewoon net iets te lang door gegaan. De beslissing om te stoppen had hij gewoon al bij Nice moeten nemen.

Of hoe had je er tegenaan gekeken als hij gewoon geselecteerd zou worden ondanks dat hij in de zandbak speelt?
Want zo ziet het er voor mij uit, dat Sneijder er vanuit ging nog kans te maken op Oranje ondanks dat hij in Qatar zit.

@418O2
Ondanks dat ik niet een echt positieve mening heb betreffende de trainers cursus van de KNVB vind ik dat hij er genoeg kan leren.

• 418O2
Napo schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:34:
[...]

Jup, een geweldige metselaar kan ook zeker wel een uitstekende projectmanager worden...
Die vergelijking slaat nergens op en dat weet je zelf ook wel

• Deadsy
418O2 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:51:
[...]

Het is als vergelijking net zo goed als dat een goede voetballer automatisch alles weet over hoe hij een coach moet zijn.
Laat staan een goede coach.

• Napo
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:51:
[...]

Een projectmanager voor een woning moet er voor zorgen dat de metselaars, stucadoors, loodgieters etc op een goede manier samenwerken om het einddoel te bereiken. een voetbalmanager moet er voor zorgen dat zijn team, de aanvallers, middenvelders en verdedigers icm bankzitters samen een goed resultaat neerzetten.

Natuurlijk zitter er significante verschillen in werkwijzen maar het automagisch doorstromen van specialist naar manager is iets wat we in de zakelijke wereld gelukkig minder vaak zien voorkomen omdat het simpelweg heeft gebleken dat het niet direct een logische stap is. De voetbalwereld moet dat ook eens gaan inzien. Blij toe dat managers zonder voetbalverleden eindelijk wat meer kansen krijgen. Blijft te bizar voor woorden dat iemand zonder ervaring als speler eigenlijk vrijwel geen mogelijkheid heeft om coach te worden.

Verwijderd

Gedeelde smart is halve smart wachtte mij deze dag tig keer minder hoon dan wanneer Ajax wel gewonnen zou hebben na het verlies van Feyenoord, hier in het Amsterdamse.

Lees sommige supportersites op internet en de kritiek op zowel de directie van Ajax als Feyenoord is niet mals. Iedereen weet echter hoe het rommelde in de staf van Ajax. Evenzo weet iedereen wat er met Nouri is gebeurd, maatje van menige Ajacied in de jeugd. En iedereen weet dat Feyenoord het gehele seizoen reeds geplaagd wordt door talloze langdurige blessures, nota bene ook nog eens uit het resterende basismateriaal van het kampioensteam van vorig seizoen.

PSV en AZ lijken in rustiger vaarwater te zitten. En dat laat zich aanzien in de resultaten.

Ajax bleek onlangs ca. €175,- miljoen eigen vermogen te hebben. Zet dat tegenover de vermogenspositie van Feyenoord, PSV en AZ en je mag je best wel een beetje verbazen waarom Ajax niet met twee vingers in de neus de afgelopen seizoenen met een straatlengte voorsprong landskampioen werd. Verkeerde zuinigheid misschien? Die Richarlison die nu bij Watford speelt had Ajax bijna binnen. Stuitte af op een klein bedrag, voor zover in de pers bekend werd gemaakt tenminste.

Feyenoord investeert nu waar het dat jarenlang niet kon, in Varkenoord (€17,- miljoen), in het nieuwe stadion (lening Goldman-Sachs), in spelers waar verwachtte transferopbrengsten in zitten, en in het terugkopen van de aandelen van de VvF.

Verbaas me niet echt over de povere resultaten van Feyenoord dit seizoen, vier basisspelers van vorig seizoen weg, en dan een waslijst aan blessures, Vermeer, Nieuwkoop, van Beek, Botteghin, van der Heijden, Haps, Larsson, St. Juste, Jørgensen en wie ik nog vergeet.

Seizoen van Feyenoord laat zich goed illustreren met dat van Jørgensen. Weinig wedstrijden in de CL mee kunnen doen vanwege een blessure, vervolgens een schorsing (dank je Veltman), weer een blessure, miskraam bij zijn eerste kindje, niet door gegane transfer naar Newcastle.

Bij PSV en AZ lijkt er tig keer meer rust in de tent te zijn dan bij Ajax en Feyenoord.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat riedeltje van Ten Hag hoe is dat ter sprake gekomen, weet iemand dat ?
Heeft iemand dat stukje van Freek Jansen helemaal gelezen ?
Ik heb geen VI pro meer sinds 28feb.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Fleximex
Hackus schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:49:
Dat riedeltje van Ten Hag hoe is dat ter sprake gekomen, weet iemand dat ?
Heeft iemand dat stukje van Freek Jansen helemaal gelezen ?
Ik heb geen VI pro meer sinds 28feb.
Ik heb geen VI Pro, maar bij elk artikel staat er:
"Dit artikel krijg je gratis van ons omdat je een VI-account hebt. Veel plezier!"

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:46
Nijhuis geeft toe dat het moment met Jones helemaal geen pingel was. Sterker nog, hij had er niet eens voor gefloten als hij het zelf had gezien.

Lekker genaaid door de assistent scheids van Nijhuis....

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leon Zwiers schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:13:
Nijhuis geeft toe dat het moment met Jones helemaal geen pingel was. Sterker nog, hij had er niet eens voor gefloten als hij het zelf had gezien.

En dan vergeet je de eerder niet gegeven pingel, waardoor Vreven compleet uit zijn plaat ging, en de tribune op werd gestuurd?

Selectief, vind je niet? :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:13:

En die eerste pingel in de 4de minuut? Oh nee wacht die werd niet gegeven ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik vind dat Jones zelf het risico opzoekt door deze actie.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:46
Ramzzz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:26:
[...]

En dan vergeet je de eerder niet gegeven pingel, waardoor Vreven compleet uit zijn plaat ging, en de tribune op werd gestuurd?

Ofc was dat ook een blunder ( ook al vond men bij Fox dat het geen pingel was ). Maar aangezien er gisteren zo stellig "dat was een pingel!!11!" werd beweerd over het Jones moment is het wel fijn te horen dat het inderdaad een bullshit beslissing was. Zonder die pingel had Feyenoord overigens ook wel verloren, geen twijfel over.

Maar wel raar, de maandag is al bijna voorbij en ik heb het nieuws dat Gio is ontslagen nog niet gezien....

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 05-03-2018 22:50 ]

• Martinusz
Tja je hebt er uiteindelijk niks aan, Nijhuis zei vorig jaar na Groningen Ajax ook dat hij 2 pingels had moeten geven, je koopt er helemaal niks voor, had wel het kampioenschap op kunnen leveren ;)

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Martinusz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:28:
[...]

En die eerste pingel in de 4de minuut? Oh nee wacht die werd niet gegeven ;)
Dat was absoluut een pingel, de tweede helft vergeet hij er echter ook eentje te geven aan FEY, dat was dan ook nog een tweede gele kaart geweest. Al met al is het simpel, je verliest niet door de scheids, het spel is gewoon veel te pover.

De blessures van eerder dit jaar mag je er niet meer bijhalen, op dit moment is het gewoon bar en bar slecht wat FEY laat zien.

iRacing Profiel

• Ankona
418O2 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:49:
[...]

Dat vind ik dan weer erg denigrerend. Ok, ik ben ook niet zo onder de indruk van de leer prestaties van veel voetballers maar om nou zo direct een naam te roepen zonder specifieke onderbouwing is wel weer wat lomp.

alles kan off-topic

Verwijderd

Napo schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:22:
[...]

Hoeveel niet oud-profs doen uberhaupt mee aan de opleiding UEFA PRO / Coach Betaald Voetbal?

[...]

Uhm, De Boer en Cocu zijn eerst vrij lang assistent geweest van Bert van Marwijk, hebben beiden minimaal 2 jaar de tweede elftallen / jeugdelftallen van respectievelijk Ajax en PSV gemanaged. Gio heeft wat minder ervaring (1 jaar jeugdelftal wegens ontbreken tweede elftal feyenoord).

Dat lijkt me echt niet enkel door de naam dat ze trainer zijn geworden.
Ten opzichte van oud topvoetballers inderdaad. Dan zijn ze nog niet zo'n rare keuzes. Echter is trainer en voetballer een heel ander beroep. Keizer bij Ajax nam niemand serieus omdat hij geen topvoetballer was. Hij had wel kennis en een visie. Die hebben deze oud topvoetballers niet echt. Ze hebben vooral aanzien omdat ze bij Barcelona hebben gespeeld. In een 'normaal' bedrijf begin je als starter ook niet meteen in de belangrijkste functie en zeker niet als je uit een heel ander vakgebied komt.

In Duitsland zijn ze misschien wat doorgeslagen, maar daar moet het zeker meer naar toe.

• JST94
Ramzzz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:26:
[...]

Dus Nijhuis heeft maarliefst twee cruciale fouten gemaakt deze wedstrijd. Al betwijfel ik of het in de 4e minuut en penalty is omdat Jones de bal weldegelijk aanraakt..

Wel lullig dat Feyenoord zowel tegen VVV als tegen NAC een onterechte strafschop krijgt te verwerken waardoor ze uiteindelijk verliezen. Qua voetbal zelf is het al helemaal niks vanuit Feyenoord, maar die arbitrale beslissingen vallen dan ook nog net de verkeerde kant op.Al zullen we ook wel eens geluk hebben gehad met de arbitrage. :9

Seizoen hopelijk afsluiten met de beker, snel vergeten en een nieuwe trainersstaf samenstellen (Wie heeft het 06 van Bosz?) en een nieuwe TD zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door JST94 op 06-03-2018 09:10 ]

• JanW
De bal aanraken is natuurlijk geen criterium. Dan kan het nog steeds een overtreding zijn. Jones was gewoon te laat en komt onbeholpen invliegen. Dat had een penalty voor NAC moeten zijn, geen idee waarom Nijhuis dat niet zo beoordeeld.

• Ankona
JanW schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:06:
De bal aanraken is natuurlijk geen criterium. Dan kan het nog steeds een overtreding zijn. Jones was gewoon te laat en komt onbeholpen invliegen. Dat had een penalty voor NAC moeten zijn, geen idee waarom Nijhuis dat niet zo beoordeeld.
Dat zie ik toch echt anders Jones kwam uit (dat mag) en stond daar. De aanvaller liep zonder een passeerbeweging te maken gewoon tegen Jones aan. Volgens mij is het een aanvallende fout, maar Nijhuis kennende moet er wel wat meer aan de hand zijn om ergens een overtreding in te zien. (Kun je een mening over hebben, maar dat is bekend en daar is hij consequent in)

alles kan off-topic

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ankona schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:15:
[...]

Dat zie ik toch echt anders Jones kwam uit (dat mag) en stond daar. De aanvaller liep zonder een passeerbeweging te maken gewoon tegen Jones aan. Volgens mij is het een aanvallende fout, maar Nijhuis kennende moet er wel wat meer aan de hand zijn om ergens een overtreding in te zien. (Kun je een mening over hebben, maar dat is bekend en daar is hij consequent in)
De speler van NAC is de aanvaller en heeft de bal, Jones komt (lomp) uit het doel en veroorzaakt deze situatie.
V Marwijk vind deze actie(s) wel waardig voor het Australisch nationaal elftal, en haalt Jones.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:24
JanW schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:06:
Een keeper hoeft niet opzij te gaan voor de aanvaller en in dit soort situaties is het altijd lastig om in te schatten in hoeverre de aanvaller de keeper opzoekt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• JST94
Precies, Jones staat daar, krijgt de bal tegen zich aangeschoten en die spits loopt tegen Jones op. Jones hoeft toch niet opzij te gaan zodat hij door kan lopen?

• JanW
Hij hoeft niet opzij te gaan nee, maar dat betekend niet dat 't geen overtreding is :D Speler probeert voor de bal te gaan Jones ook. Speler is eerder, Jones blokkeert de speler dus is gewoon een overtreding.

De samenvatting begint er direct mee. Als dit ergens anders op 't veld gebeurt fluit een scheidsrechter gewoon voor obstructie. Nu gaat 't om de keeper en wordt 't weggewuifd?

Gelukkig voor NAC kregen ze dan weer een pingel cadeau, zou je kunnen zeggen dat dat deze fout van Nijhuis weer wegstreept. Maar een fout corrigeren met een andere fout is niet goed.

[ Voor 10% gewijzigd door JanW op 06-03-2018 12:08 ]

• chim0
Begin die Nijhuis een beetje zat te worden en iedereen die hem de hemel in prijst met dat zogenaamde mannelijke voetbal. Hij heeft ontdekt dat ie door zijn manier van fluiten populair is en maakt daar gretig gebruik van en Nederland gaat er gewoon in mee. Regels zijn regels en als er een overtreding is, moet je gewoon fluiten. Klaar!

Gisteren was ie bij VI en René zei heel terecht dat als die botsing tussen Sadiq en Jones op het middenveld was gebeurd of ie dan ook niet gefloten had. Hij zei ja waarschijnlijk wel. Waarom nu niet dan? Het was geen botsing, Jones was gewoon te laat. Is gewoon een overtreding en dus penalty. Als ie het zelf niet gezien heeft, had z'n assistent het moeten zien net zoals bij die tweede penalty. Die Sadiq kon niet meer stoppen en gleed door en raakt per ongeluk Jones (superlicht) en vervolgens geeft Jones hem een klein duwtje en die gast gaat liggen kermen alsof z'n ledenmaten worden afgehakt. Beer van een vent! Hij had geel moeten krijgen voor theatraal gedrag.

Dus twee situaties en twee keer verkeerd beoordeeld en elke keer maar excuses aanhalen waarom ie op dat moment zo gefloten had. Zo gaat het elke keer bij hem. Altijd met allerlei excuses en omwegen z'n fouten proberen recht te praten. Tuurlijk, ik ben ook voor mannelijk fluiten maar regels zijn regels. Kom op!

• JST94
chim0 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:27:
Gisteren was ie bij VI en René zei heel terecht dat als die botsing tussen Sadiq en Jones op het middenveld was gebeurd of ie dan ook niet gefloten had. Hij zei ja waarschijnlijk wel. Waarom nu niet dan?
Omdat het voor een arbiter ook veel makkerlijker is om op het middenveld te fluiten ipv in de 16. Niemand maakt zich druk om een makkelijk gegeven vrije trap in de middencirkel.

Het is niet dat Nijhuis hier alleen 'last' van heeft, maar iedere arbiter. Iedere arbiter fluit veel sneller voor een (lichte) overtreding op het middenveld dan een (lichte) overtreding in de 16.

• chim0
@JST94 Jij hebt het ook te pakken zo te zien.

• Napo
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:27:
Begin die Nijhuis een beetje zat te worden en iedereen die hem de hemel in prijst met dat zogenaamde mannelijke voetbal. Hij heeft ontdekt dat ie door zijn manier van fluiten populair is en maakt daar gretig gebruik van en Nederland gaat er gewoon in mee. Regels zijn regels en als er een overtreding is, moet je gewoon fluiten. Klaar!

Gisteren was ie bij VI en René zei heel terecht dat als die botsing tussen Sadiq en Jones op het middenveld was gebeurd of ie dan ook niet gefloten had. Hij zei ja waarschijnlijk wel. Waarom nu niet dan? Het was geen botsing, Jones was gewoon te laat. Is gewoon een overtreding en dus penalty. Als ie het zelf niet gezien heeft, had z'n assistent het moeten zien net zoals bij die tweede penalty. Die Sadiq kon niet meer stoppen en gleed door en raakt per ongeluk Jones (superlicht) en vervolgens geeft Jones hem een klein duwtje en die gast gaat liggen kermen alsof z'n ledenmaten worden afgehakt. Beer van een vent! Hij had geel moeten krijgen voor theatraal gedrag.

Dus twee situaties en twee keer verkeerd beoordeeld en elke keer maar excuses aanhalen waarom ie op dat moment zo gefloten had. Zo gaat het elke keer bij hem. Altijd met allerlei excuses en omwegen z'n fouten proberen recht te praten. Tuurlijk, ik ben ook voor mannelijk fluiten maar regels zijn regels. Kom op!
De twee dikgedrukte zaken maken het een heel mooi verhaal. Jones heeft Sadiq simpelweg niet te duwen, hoe licht het ook is en ja, dan is het dus gewoon een overtreding. Volgens jouw redenering dus ook gewoon een meer dan terecht strafschop

• v8power67
  • Laatst online: 21:26

v8power67

Psn: Mausosaurus

Jammer geen rood voor ronaldo... Eerst natrappen gewoon geel(of direct rood). En erna een overduidelijke schwalbe dus weer geel en rood en opbokken..
Jammer zoveel kwaliteit en dan zo vies willen spelen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:34
Ik heb de eerste 5-10 minuten gemist maar waarom zitten Kroos/Modric op de bank?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• v8power67
  • Laatst online: 21:26

v8power67

Psn: Mausosaurus

Bossie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:10:
Ik heb de eerste 5-10 minuten gemist maar waarom zitten Kroos/Modric op de bank?
Geloof dat ze niet fit waren/geblesseerd? Zoiets begreep ik.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Pagina: 1 ... 81 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!