Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.611 views

Onderwerpen

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:03:
[...]

Denk dat van Bronckhorst zo hoog mogelijk wil eindigen in de competitie naast het halen van de beker. En zie nog wel mogelijkheden voor Feyenoord om hoger te eindigen dan ze nu staan.
Tegen NAC maken ze wel kans, maar AZ treft Exelsior en Utrecht treft PSV dit weekend

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mosin schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:26:
Houterig in de zin van?
De eerste helft heb ik helaas niet gezien, maar in de tweede helft speelden ze toch wel goed genoeg. Ik vond Twente wel erg matig, misschien dat het daarom lijkt dat AZ heel goed speelde.
Traag en onzuiver. Wel dreigend en aanvallend, maar niet gevaarlijk. Pas na de 2-0 moest Twente wel komen, in plaats van gokken op 1-1, wat AZ meer ruimte gaf. Toen zag je de mooie aanvallen komen en hebben ze het met snelle tegentreffers afgemaakt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Deadsy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:06:
[...]

Ik zie ook mogelijkheden voor hun om lager te eindigen. Ze spelen niet elke week tegen Willem2
AZ bijvoorbeeld heeft echt wel een heel wat lastiger programma dan Feyenoord dat heeft. Idem voor Utrecht.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 21:24
Ik ben aangenaam verrast door Van Persie. Bijna elke bal die hij krijgt doet hij iets goeds mee. Het duurde even voordat hij fit was en Gio is nog steeds erg voorzichtig met hem, maar hij voegt nog steeds wat toe. Zeker tegen clubs die compact spelen waar je creativiteit nodig hebt om de muur te beslechten en genoeg hebt aan 2 lopers op het middenveld.

Zo zonde dat hij niet 1,5 seizoen eerder is gekomen maar eerst nog even zn zakken ging vullen in Turkije.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Inflatable schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:41:
Ik hoop dat AZ de beker wint, spelen beter.. Plus dat ik het Feyenoord gewoon niet gun met hun mazzel lotingen altijd, hoeveel bekerwedstrijden op rij hebben ze nou al thuis mogen spelen? Plus het oneerlijke voordeel dat de finale altijd in hun stadion is.. Ik hoor mensen nog beweren dat het eerlijker was als de Johan Cruijff schaal aan het begin van het seizoen niet altijd in Arena gespeeld zou worden.. Het stadion dat nu zelfs zijn naam draagt maar niet de wedstrijd om z'n schaal altijd mag houden.. Schijnheilig achterbaks gedoe..
En kijk ook even naar hoe vaak Feyenoord een BVO(en dan voornamelijke ED) loot, volgens mij was Swift de enige amateurclub in de afgelopen 4 jaar. ;)

iRacing Profiel

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
dennis_rsb schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:18:
[...]

Hij is wel beter geweest dan nu. Er was zelfs een tijd dat mensen boeitus beter vonden dan Memphis.
Boëtius was in zijn eerste seizoen ook gewoon effectiever dan Memphis. Memphis heeft zich alleen flink doorontwikkeld waar het bij Boëtius op een gegeven moment stil is komen te staan.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:48
JST94 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:21:
[...]

Boëtius was in zijn eerste seizoen ook gewoon effectiever dan Memphis. Memphis heeft zich alleen flink doorontwikkeld waar het bij Boëtius op een gegeven moment stil is komen te staan.
Heb het even opgezocht, boeitius zijn eerste seizoen was 2012-2013. Toen was Advocaat trainer bii PSV, zover ik mij herinner maaktte Memphis en bv ook Locadia regelmatig minuten, maar Memphis kreeg pas echt de kans onder Cocu vanaf 2013-2014.

• ph4ge
[...]

En zelfs achteruit is gegaan. Bij Boetius zit het tussen zijn oren niet goed. Hij raakte in zn eerste periode bij Feyenoord helemaal in de knoop en nu weer.

Daarnaast speelt hij ook gewoon niet slim. Je ziet dat hij snelheid heeft, techniek heeft, een schot heeft en een voorzet, genoeg kwaliteiten om elke wedstrijd gevaarlijk te worden en een hele nuttige speler voor Feyenoord te zijn. Alleen kiest hij zelden de diepte maar komt hij altijd in de bal met een man in zn rug, en dat is precies wat hij niet kan. Hij moet aan de zijkant blijven en zorgen dat hij in de loop aangespeeld kan worden, zn man opzoeken en die uitspelen. Dan is hij gevaarlijk, maar dat doet hij niet. Als ik in het stadion zit dan let ik daar op en dan denk ik constant als Boetius niet de bal heeft dat hij precies verkeerd loopt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-11 11:43

Baseman77

We move

Boëtius was in zijn eerste seizoen ook gewoon effectiever dan Memphis.
Nee hoor, ze gingen 2 seizoenen lang vrij gelijk op eigenlijk. Een redelijk 1e seizoen, gevolgd door een goed 2e seizoen. Maar waar Memphis in zijn 3e seizoen (2014/2015) een grote sprong voorwaarts maakte, viel Boëtius juist enorm terug.

Dat kan te maken hebben met de uiteindelijke selectie voor het WK in 2014, waar Memphis de voorkeur kreeg boven Boëtius. Zo ja, dan zegt dat wel wat over de mentale weerbaarheid van Boëtius, of het gebrek aan beter gezegd. Sindsdien heeft hij ook nooit meer (constant) het niveau gehaald van het seizoen 2013/2014.
Zonde, want voetballen kan (kon?) hij wel.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:26
ph4ge schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:41:
[...]

En zelfs achteruit is gegaan. Bij Boetius zit het tussen zijn oren niet goed. Hij raakte in zn eerste periode bij Feyenoord helemaal in de knoop en nu weer.

Daarnaast speelt hij ook gewoon niet slim. Je ziet dat hij snelheid heeft, techniek heeft, een schot heeft en een voorzet, genoeg kwaliteiten om elke wedstrijd gevaarlijk te worden en een hele nuttige speler voor Feyenoord te zijn. Alleen kiest hij zelden de diepte maar komt hij altijd in de bal met een man in zn rug, en dat is precies wat hij niet kan. Hij moet aan de zijkant blijven en zorgen dat hij in de loop aangespeeld kan worden, zn man opzoeken en die uitspelen. Dan is hij gevaarlijk, maar dat doet hij niet. Als ik in het stadion zit dan let ik daar op en dan denk ik constant als Boetius niet de bal heeft dat hij precies verkeerd loopt.
Maar dan zit er toch ook iets mis in het coachen, of naja nu staat ie er vaak gewoon naast, dat is ook een oplossing natuurlijk :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ph4ge schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:00:
Ik ben aangenaam verrast door Van Persie. Bijna elke bal die hij krijgt doet hij iets goeds mee. Het duurde even voordat hij fit was en Gio is nog steeds erg voorzichtig met hem, maar hij voegt nog steeds wat toe. Zeker tegen clubs die compact spelen waar je creativiteit nodig hebt om de muur te beslechten en genoeg hebt aan 2 lopers op het middenveld.

Zo zonde dat hij niet 1,5 seizoen eerder is gekomen maar eerst nog even zn zakken ging vullen in Turkije.
Ik ben niet verrast, V Persie is ook een topspeler. alleen nu wat ouder en tijdje uit de running geweest.
Die kan zich nog goed redden op eredivisie niveau

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het verrast mij wel hoe zichtbaar het verschil dan is. De techniek en het inzicht dat Van Persie heeft, dat hij in de nadagen van zijn carriere nog zo boven de rest uit kan stijgen.

alles kan off-topic

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ankona schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:50:
Het verrast mij wel hoe zichtbaar het verschil dan is. De techniek en het inzicht dat Van Persie heeft, dat hij in de nadagen van zijn carriere nog zo boven de rest uit kan stijgen.
Dat is niet zo gek als je in het buitenland hebt gespeeld. Dat zegt ook meer over het (huidige) eredivisie niveau.
Die ervaring van V Persie verleert ie niet door een tijdje niet te spelen. Net als fietsen ;)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:13
Als (voormalig) topspeler hoef je m.i. niet meer op je best te spelen om het eredivisieniveau te evenaren ;)
Hopelijk volgen andere toppers zijn voorbeeld en kiezen ervoor om hun nadagen in de Nederlandse competitie te slijten :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ph4ge
dvdkiwi schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:56:
Als (voormalig) topspeler hoef je m.i. niet meer op je best te spelen om het eredivisieniveau te evenaren ;)
Hopelijk volgen andere toppers zijn voorbeeld en kiezen ervoor om hun nadagen in de Nederlandse competitie te slijten :)
Er zijn er de afgelopen jaren genoeg geweest die het niet waar maakte. Wat dat aan gaat vind ik het echt bijzonder dat Van Persie er nog zo bovenuit steekt. Je zou zeggen dat je als tegenstanders hem ook extra aanpakt.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:13
Nu kan ik een heel flauw grapje maken over dat het niet zo moeilijk is om boven het gemiddelde niveau van Feyenoord uit te steken, maar dat doe ik niet.

Koud he? ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:10:
Wat dat aan gaat vind ik het echt bijzonder dat Van Persie er nog zo bovenuit steekt.
En dat concludeer je na één wedstrijd tegen Willem II? Want je kan het onmogelijk concluderen op basis van zijn publiekswissels in het laatste kwartier (ruim genomen).

Er is een gezegde ‘één zwaluw maakt nog geen zomer’. De zwaluw is van Persie en die zomer is Willem II. En dat is een hele slechte zomer. Ik wil het nog wel zien bij wat betere tegenstanders, pas dan zou ik kunnen zeggen dat van Persie er daadwerkelijk bovenuit steekt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ph4ge
Han schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:40:
En dat concludeer je na één wedstrijd tegen Willem II? Want je kan het onmogelijk concluderen op basis van zijn publiekswissels in het laatste kwartier (ruim genomen).

Er is een gezegde ‘één zwaluw maakt nog geen zomer’. De zwaluw is van Persie en die zomer is Willem II. En dat is een hele slechte zomer. Ik wil het nog wel zien bij wat betere tegenstanders, pas dan zou ik kunnen zeggen dat van Persie er daadwerkelijk bovenuit steekt.
Nee, ik concludeer dat op basis van al zn wedstrijden. Natuurlijk is het vroeg voor definitieve conclusies, ik zeg alleen dat het me tot nu toe meevalt.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Baseman77 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:00:
[...]

Nee hoor, ze gingen 2 seizoenen lang vrij gelijk op eigenlijk. Een redelijk 1e seizoen, gevolgd door een goed 2e seizoen. Maar waar Memphis in zijn 3e seizoen (2014/2015) een grote sprong voorwaarts maakte, viel Boëtius juist enorm terug.

Dat kan te maken hebben met de uiteindelijke selectie voor het WK in 2014, waar Memphis de voorkeur kreeg boven Boëtius. Zo ja, dan zegt dat wel wat over de mentale weerbaarheid van Boëtius, of het gebrek aan beter gezegd. Sindsdien heeft hij ook nooit meer (constant) het niveau gehaald van het seizoen 2013/2014.
Zonde, want voetballen kan (kon?) hij wel.
Daar ligt nog enorm terrein braak in de voetbalwereld, zowel bij de clubs als binnen de KNVB.

Nazorg, begeleiding (psychologisch, carrière, kansen/bedreigingen), dingen die nu op het bord van de spelersmanagers vallen, en waar meer boerenverstand (en dus -bedrog?) aan te pas komt dan werkelijk verstand en zorg.

Een extra signaal dat de voetbalwereld - blijkens ook de selectieprocedures (en kijk dan eens goed naar de resultaten) voor kader en leidinggevend personeel - aan elkaar hangt van de goedwillende (hopen we dan maar) amateurs... als het ‘spelersmanagement’ een indicator van de maatstaven is, vrees ik het ergste.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 01-03-2018 13:19 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 20:47
tomolino schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:01:
[...]

En kijk ook even naar hoe vaak Feyenoord een BVO(en dan voornamelijke ED) loot, volgens mij was Swift de enige amateurclub in de afgelopen 4 jaar. ;)
Wat maakt dat uit als ze toch altijd thuis mogen spelen in een volle kuip? PSV liet het ook gewoon lopen tegen ze in de beker omdat die logischerwijs veel meer waarde hechten aan de competitie, dat was zo voorspelbaar.. Afgelopen zondag bleek dat ook wel weer toen de rollen omgedraaid waren en PSV wel meer belang bij winst had.. De beker heeft gewoon relatief nog maar zeer weinig waarde voor de topclubs sinds de Europa Cup 2 verdwenen is.. Het zit een beetje op het niveau van de Johan Cruijff schaal, leuk als je het erbij kan winnen, maar meer ook niet, alles draait om de competitie.. Enige toegevoegde waarde is directe plaatsing voor de Europa League, wat voor de topclubs in Nederland dus ook niks waard is omdat ze die toch altijd wel afdwingen via de competitie..

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
@Inflatable In mijn ogen maakt dat wel degelijk uit, je kan hoog of laag springen, al met al presteert Feyenoord gewoon erg goed in de beker. Het gezeur over thuisvoordeel is in mijn ogen veel te makkelijk, juist clubs als Vitesse, Heracles en ADO doen extra hun best in de beker, die hebben weinig te winnen of te verliezen in de competitie. En laat Feyenoord nou net constant tegen dit soort clubs loten en niet zoals Ajax tegen een club als Lienden of AFC.

iRacing Profiel

• Baseman77

Baseman77

We move

De beker is nauwelijks interessant voor de topclubs en vooral interessant voor de clubs in de subtop, daarom presteert Feyenoord daarin ook beter dan PSV en Ajax >:) :>

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Alle gekheid op een stokje, dat waren wel weer genoeg plaagstootjes over en weer nu. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Inflatable
tomolino schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:42:
@Inflatable In mijn ogen maakt dat wel degelijk uit, je kan hoog of laag springen, al met al presteert Feyenoord gewoon erg goed in de beker. Het gezeur over thuisvoordeel is in mijn ogen veel te makkelijk, juist clubs als Vitesse, Heracles en ADO doen extra hun best in de beker, die hebben weinig te winnen of te verliezen in de competitie. En laat Feyenoord nou net constant tegen dit soort clubs loten en niet zoals Ajax tegen een club als Lienden of AFC.
Thuisvoordeel is echt wel belangrijk.. Laatste keer in de beker dat ze niet thuis speelde was vorig jaar in Arnhem tegen Vitesse en dat was meteen ook het laatste verlies..

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:03
Inflatable schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:13:
[...]

Thuisvoordeel is echt wel belangrijk.. Laatste keer in de beker dat ze niet thuis speelde was vorig jaar in Arnhem tegen Vitesse en dat was meteen ook het laatste verlies..
Je bedoelt toen ze het lieten lopen omdat de competitie belangrijker was? Zelfde scenario als nu met PSV. In de competitie speelde Feyenoord VItesse in Arnhem helemaal zoek

• ph4ge
Inflatable schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:28:
Enige toegevoegde waarde is directe plaatsing voor de Europa League, wat voor de topclubs in Nederland dus ook niks waard is omdat ze die toch altijd wel afdwingen via de competitie..
Dat is niet meer, er is geen Nederlandse club direct geplaatst voor Europees voetbal volgend seizoen.

• Martinusz
ph4ge schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:44:
[...]

Dat is niet meer, er is geen Nederlandse club direct geplaatst voor Europees voetbal volgend seizoen.
Inclusief bekerwinnaar? of die nog wel?

Als dat eerste het geval is, dan is het bekertoernooi helemaal afgeschreven 8)7

• ph4ge
Martinusz schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:46:
[...]

Inclusief bekerwinnaar? of die nog wel?

Als dat eerste het geval is, dan is het bekertoernooi helemaal afgeschreven 8)7
Ook die speelt voorrondes, maar stroomt een ronde later in dan de nr3 en winnaar playoffs.

De kampioen moet 2 voorrondes overleven voor groepsfase CL - na 1 misstap kan EL nog
De nummer 2 moet 3 voorrondes overleven voor groepsfase CL - na 1 misstap kan EL nog
De nummer 3 en playoffs winnaar moeten 3 voorrondes overleven voor groepsfase EL
De bekerwinnaar moet 2 voorrondes overleven voor groepsfase EL.

Je hebt eigenlijk geen fatsoenlijke voorbereiding als je 3 voorrondes moet spelen.

[ Voor 37% gewijzigd door ph4ge op 01-03-2018 15:57 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11 17:56
Gonadan schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:11:
[...]

Traag en onzuiver. Wel dreigend en aanvallend, maar niet gevaarlijk. Pas na de 2-0 moest Twente wel komen, in plaats van gokken op 1-1, wat AZ meer ruimte gaf. Toen zag je de mooie aanvallen komen en hebben ze het met snelle tegentreffers afgemaakt.
Aaaah zo op die manier.
Ik heb er alleen niet zo heen gekeken, haha. Ik genoot er namelijk wel van :D
Ik hoop dat ze Feyenoord in de finale ook terug naar huis kunnen sturen... Oooh wacht :+

• Inflatable
ph4ge schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:53:
[...]

Ook die speelt voorrondes, maar stroomt een ronde later in dan de nr3 en winnaar playoffs.

De kampioen moet 2 voorrondes overleven voor groepsfase CL - na 1 misstap kan EL nog
De nummer 2 moet 3 voorrondes overleven voor groepsfase CL - na 1 misstap kan EL nog
De nummer 3 en playoffs winnaar moeten 3 voorrondes overleven voor groepsfase EL
De bekerwinnaar moet 2 voorrondes overleven voor groepsfase EL.

Je hebt eigenlijk geen fatsoenlijke voorbereiding als je 3 voorrondes moet spelen.
Mooi man, we lopen dus serieus kans op 0 NL teams in Europa straks.. Lachwekkend gewoon..

Heeft de UEFA uiteindelijk ook z'n zin gekregen, een Europese elite competitie met alleen nog teams uit Engeland, Duitsland, Italie en Spanje erin.. De rest mag het uitzoeken in de EL, als ze zich daarvoor al plaatsen na tig slopende voorronden in een tijd waarin je je probeert voor te bereiden op je eigen competitie.. Het gaat alleen nog maar om het grote geld tegenwoordig, vooral de TV-rechten, de tijd van eerlijke echte competitie tussen alleen alle Europese kampioenen (Europa Cup 1) is helaas allang voorbij..

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 12:41
Inflatable schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:51:
[...]

Mooi man, we lopen dus serieus kans op 0 NL teams in Europa straks.. Lachwekkend gewoon..

Heeft de UEFA uiteindelijk ook z'n zin gekregen, een Europese elite competitie met alleen nog teams uit Engeland, Duitsland, Italie en Spanje erin.. De rest mag het uitzoeken in de EL, als ze zich daarvoor al plaatsen na tig slopende voorronden in een tijd waarin je je probeert voor te bereiden op je eigen competitie.. Het gaat alleen nog maar om het grote geld tegenwoordig, vooral de TV-rechten, de tijd van eerlijke echte competitie tussen alleen alle Europese kampioenen (Europa Cup 1) is helaas allang voorbij..
Geen CL meer kijken en als genoeg mensen dit doen zullen bepaalde landen geen bakken met geld meer betalen voor de uitzendrechten.

• Inflatable
Deadsy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:08:
[...]

Geen CL meer kijken en als genoeg mensen dit doen zullen bepaalde landen geen bakken met geld meer betalen voor de uitzendrechten.
Ik geef al meer dan 10 jaar geen cent meer uit aan voetbal kijken, dus aan mij ligt het niet.. Laat het maar verdwijnen achter betaalzenders..

[ Voor 6% gewijzigd door Inflatable op 01-03-2018 19:18 ]

• apis29
  • Niet online
Het is juist bij de betaalzenders waar het geld vandaan komt ;) . Engeland, Duitsland, Italië, Spanje + Frankrijk is sowieso al het grootste deel van de bevolking van Europa dus die paar dwerglanden die overblijven gaan ze het geld echt niet van missen ...
Maar vlgns mij waren we daar al naar op weg toch in NL? Iirc had niemand van het openbare net op de CL rechen geboden dus best kans dat het bij Ziggo terecht komt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisiespeelronde 26
02.03. 20:00 RodaJC v Heracles

03.03. 18:30 Excelsior v AZ
03.03. 18:30 PSV v FC Utrecht
03.03. 20:45 scHeerenveen v Willem II
03.03. 20:45 NAC v Feyenoord

04.03. 12:30 PEC Zwolle v VVV-Venlo
04.03. 14:30 Sparta v ADO Den Haag
04.03. 14:30 Vitesse v Ajax
04.03. 16:45 FC Twente v FC Groningen

• Baseman77

Baseman77

We move

Inflatable schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:51:
Mooi man, we lopen dus serieus kans op 0 NL teams in Europa straks.
Het is een wisselwerking.
Presteren enkele clubs van een kleiner land goed, dan mogen er meer clubs van dat land meedoen in Europa. Hierdoor stromen ook minder goede clubs in, die vervolgens geen tot nauwelijks punten halen en daardoor de UEFA-coëfficiënt laten dalen, waardoor er uiteindelijk weer minder clubs van dat land mee mogen doen. Die zijn echter sterker en halen daardoor weer meer punten, waardoor ze stijgen in de UEFA-coëfficiënt en extra clubs mogen afvaardigen, etc., het cirkeltje begint dus weer opnieuw.

In dit cirkeltje bevindt Nederland zich ook, waarbij we de afgelopen jaren minder presteren dan gemiddeld en kleinere competities om ons heen juist beter dan gemiddeld. Normaal gesproken gaan we op korte termijn stijgen en komen we weer op een plek terecht die recht geeft op directe plaatsing voor de CL.
Heeft de UEFA uiteindelijk ook z'n zin gekregen, een Europese elite competitie met alleen nog teams uit Engeland, Duitsland, Italie en Spanje erin.
Ik denk eerder dat de steenrijke eigenaren van de topclubs steeds meer hun zin krijgen...die willen zo min mogelijk last hebben van de kleintjes en zich voornamelijk meten met de andere topclubs, waarbij ze als gevolg hiervan zo ongeveer jaarlijks zeker zijn van de kwartfinale van de CL en dus extra inkomsten en prestige.

De UEFA mag het zich zeker kwalijk nemen dat ze deze gang van zaken hebben toegestaan en zelfs hebben gefaciliteerd, maar ik denk niet dat ze er heel blij mee zijn. Op de omgekochte/beïnvloede bobo's na natuurlijk.
Het gaat alleen nog maar om het grote geld tegenwoordig, vooral de TV-rechten, de tijd van eerlijke echte competitie tussen alleen alle Europese kampioenen (Europa Cup 1) is helaas allang voorbij.
Dit sowieso, helaas.
Maar ja, voetbal is een miljardenbusiness. En in elke miljardenbusiness stinkt het enorm, macht en geld corrumperen nu eenmaal. Hoe triest dat ook moge zijn.

• Martinusz
Achja we kunnen wel met 2 clubs de CL in willen, maar daar hebben we niks te zoeken op dit moment :) Elke keer 3de worden om dan verder te gaan in de EL.

Wat mij betreft stoppen ze met de nummers 3 uit de CL naar de EL te sturen, zo maken de clubs die gewoon EL hebben gehaald ook meer kans.
Eigenlijk slaat het ook helemaal nergens op, doe je mee met het ene toernooi, ben je niet goed genoeg mag je vrolijk verder halverwege het andere toernooi.

• Ankona
Moet je niet gewoon terug naar de tijd dat elk land de kampioen in mag schrijven voor de CL en de nummer2 + beker winnaar voor de EL?

Dan wordt het voor bijna super toppers ook interessanter om in de kleinere competities te blijven spelen. Maar ja, geld.....

alles kan off-topic

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sorry Champions League met alleen maar ‘Die Meister! Die Besten! Les Grandes Équipes! The Champions!'. Hmmm klinkt goed ....

• Martinusz
Wel stuk minder wedstrijden met alleen de kampioenen ;)

• Ankona
Martinusz schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:06:
Maar dan ook de kampioen van Noorwegen, Ijsland, Luxemburg etc. En zelfs de kampioen van Nederland erbij. (En geen 4 clubs uit Spanje, 3 uit Duistland en 5 uit Engeland)

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

En 'eerlijker', omdat je als kampioen van een klein land, wellicht één 'echte' topper (nr. 1 t/m 4 8)7 ) uit één 'topland' kunt uitschakelen op de weg naar de top, maar niet én de nr. 1 én de nr. 2 uit Spanje, bijv.

Die mogen nu bijv. ook nog eens tegen elkaar in de poules, dan overleven, en nóg een keer een kans krijgen.

Een deel van het publiek zal wel wegvallen, althans de fanboys van die ene club / dat ene land die wegvallen, maar dat is nu ook zo.

Barça-fans zal het nu evenzeer aan hun derrière oxideren of Real doorgaat of niet, hetzelfde voor Man City en Man Utd.

Er zijn 54 landen aangesloten bij de UEFA. Moeten ze allemaal meedoen? Eerlijkheidshalve wel, ja. Je zult dus moeten elimineren naar bijv. 32 op basis van een paar criteria. Ranking telt mee? Geen idee...

En daarna knockout.

De crux is dus, hoe elimineer je vooraf. Voorrondes... waar kleine landen elkaar mogen elimineren... maar dat is net zo oneerlijk, de groten doen automagisch mee. Als die ook voorrondes moeten spelen, zou ik niet weten wat er nog aan voordeel rest.

Grotere poules dan maar? 6 landen, 9 poules, en dan een systeem waarbij de beste nrs. 3 mee mogen doen? Zoiets als in EK / WK-kwalificatie. Veel wedstrijden, veel reizen, niet per se (relatief) meer kijkers op den duur (maar wellicht wel absoluut), aangezien de spoeling dunner wordt.

Er zal altijd een element 'onevenredig' zijn, maar eerlijk is het wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 02-03-2018 12:32 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00

FreakNL

Well do ya punk?

Gewoon zo:
De Europacup I (de originele naam luidt 'Coupe des Clubs Champions Européens', en staat nog altijd op de beker) was het belangrijkste Europese clubtoernooi waaraan elk seizoen de landskampioenen van alle bij de UEFA aangesloten landen deelnamen. Alleen in de beginjaren waren er enkele uitzonderingen, waaronder het Nederlandse PSV dat in het seizoen 1955/56 deelnam in plaats van de Nederlandse kampioen Willem II. De te winnen beker, die nog steeds wordt uitgereikt aan de winnaar van de Champions League, wordt ook wel de "cup met de grote oren" genoemd. Die "grote oren" zijn afgeleid van de Grieks/Romeinse amfora, waarvan de oren als draaghouvast dienden.

In het toernooi vaardigde elk land één team uit, met daaraan eventueel toegevoegd de winnaar van het seizoen ervoor. De teams speelden een competitie volgens het knock-outsysteem, waarbij per ronde twee wedstrijden werden gespeeld: één thuis- en één uitwedstrijd. De finale, in mei op een vooraf bepaalde neutrale locatie, bestond echter uit slechts één wedstrijd. In 1991 werd die formule gewijzigd. Er waren eerst twee normale knock-outrondes waarna er van de beste acht ploegen twee poules werden opgemaakt die een hele competitie speelden. De winnaars van beide poules speelden de finale. In 1992 werd het toernooi voortgezet als de UEFA Champions League.
Champions league is uitgegroeid tot een gedrocht.

54 landen zeg je? Dat zijn dus 54 kampioenen. Paar teams (stuk of 20) direct plaatsen voor het hoofdtoernooi van 32 ploegen, direct knock-out fase. En de allerlaagste landen laat je nog 1 of 2 voorronden spelen om die 20 aan te vullen tot 32.. Prachtig! Dat hele poulesysteem is alleen maar voor de commercie uitgevonden..

• Ankona
"Eerlijk" is het meest misbruikte en inhoudsloze woord dat onze taal kent.

Iets kan dus niet objectief gezien eerlijk zijn omdat de definitie van eerlijk subjectief is. (Leg dat ook maar eens uit aan politici die altijd roepen voor een eerlijke verdeling te zijn zonder de definitie van eerlijk de inhoud van de discussie te laten zijn)

Punt is dat je in dit geval een CL hebt, een competitie ooit opgezet om de kampioenen uit de landelijke competities met elkaar te laten strijden om een extra beker. Tenminste, zo was het toen het nog de Europacup I heette. Echter, de naam dekt de lading niet, de CL is gewoon een ordinaire grote geld show. Leuk voor mensen die zonder enige binding of trots naar wedstrijden op hoog nivreau willen kijken. Echter, betrokkenheid van andere landen dan Spanje, Engeland en Duitsland kun je wel vergeten .En het grote geld en de deelname op dit podium werkt ook weer als een magneet op de spelers dus de verschillen zullen alleen maar groeien.

alles kan off-topic

• Mosin
  • Laatst online: 21-11 17:56
PolarBear schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:46:
Sorry Champions League met alleen maar ‘Die Meister! Die Besten! Les Grandes Équipes! The Champions!'. Hmmm klinkt goed ....
Eigenlijk is het debiel hè. Toch vind ik de CL flink wat glans kwijt raken. Elk jaar dezelfde teams en ik weet dat Bayern toch ver komt. In de zomer zit ik al te bedenken wie ze in de halve finale tegen komen.. 8)7

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:06:
Maak je gewoon een Europees bekertoernooi voor de kampioenen, knock-out, 1 wedstrijd, volledig vrije loting. Kan nog naast de huidige Champions en Europa League (geef je deelnemers een bye in de nationale beker tot een bepaalde ronde).

Ofzo.

• Ankona
Zou veel mooier zijn. Maar het grote geld zit niet te wachten op een eerste ronde KO met Barca tegen Man City.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:52:
Gewoon zo:

[...]

Champions league is uitgegroeid tot een gedrocht.

54 landen zeg je? Dat zijn dus 54 kampioenen. Paar teams (stuk of 20) direct plaatsen voor het hoofdtoernooi van 32 ploegen, direct knock-out fase. En de allerlaagste landen laat je nog 1 of 2 voorronden spelen om die 20 aan te vullen tot 32.. Prachtig! Dat hele poulesysteem is alleen maar voor de commercie uitgevonden..
Prachtig? Waardeloos :P
Of vinden we de EK en WK kwalificatie ook allemaal zo enorm interessant?

• Deadsy
Ankona schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:11:
Zou veel mooier zijn. Maar het grote geld zit niet te wachten op een eerste ronde KO met Barca tegen Man City.
Inderdaad, het grote geld heeft liever elk jaar dezelfde 6 clubs bij de laatste 4.

CL stelt geen zak meer voor. Gewoon niet kijken is mijn advies.
Betwijfel dat de Nederlandse zenders nog veel geld overhebben voor de CL rechten als geen hond nog kijkt.

@toolkist
WK en EK is niet elk jaar. En ook niet elke keer precies hetzelfde liedje, wat je bij de CL wel hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 02-03-2018 17:49 ]

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:49:
[...]

Inderdaad, het grote geld heeft liever elk jaar dezelfde 6 clubs bij de laatste 4.

CL stelt geen zak meer voor. Gewoon niet kijken is mijn advies.
Betwijfel dat de Nederlandse zenders nog veel geld overhebben voor de CL rechten als geen hond nog kijkt.

@toolkist
WK en EK is niet elk jaar. En ook niet elke keer precies hetzelfde liedje, wat je bij de CL wel hebt.
Klopt maar Liechtenstein, Malta, Wit Rusland etc is voor mij 1 pot nat.
Ik kijk ook liever naar CL wedstrijden van de gevestigde top teams dan naar Rosenborg-Sparta Praag om maar een voorbeeld te geven.

• Deadsy
toolkist schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:22:
[...]

Ik kijk ook liever naar CL wedstrijden van de gevestigde top teams dan naar Rosenborg-Sparta Praag om maar een voorbeeld te geven.
En er zullen genoeg Noren zijn die liever Rosenborg zien, en genoeg Tsjechen die liever Sparta Praag zien.
En ik zie liever een Nederlandse club.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
toolkist schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:22:
[...]

Ik niet, ik vind de CL dus geen bal aan. Kijk het alleen als er een Nederlandse club in speelt anders heb ik wel betere dingen te doen. :)

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:43

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Hugo Borst : " denk psv , aub niet met dominant voetbal maar met minimalistisch spel"

edit 1 : Waarom is het niet al 0-1 voor Utrecht ? 8)7 8)7 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 03-03-2018 18:43 ]

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• WillieWuks
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Jammer, had al 0-2 kunnen staan voor Utrecht. Gemiste kansen

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:45
PSV komt wel erg goed weg 2x zeg. Maargoed we weten wat dat meestal betekend ;)

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Hoe kan dat geen hands zijn ? *censor*

Goed video ref anyone ? (edited)

Edit 2 : 110% een psv "eigen doelpunt" dus :/

[ Voor 65% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 03-03-2018 18:50 ]

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• LZ86
PSV komt 2 x erg goed weg en komt door een eigen goal lucky op 1-0.......
Hoe kan je dit als PSV fan nog goedpraten ;)

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:49:
PSV komt 2 x erg goed weg en komt door een eigen goal lucky op 1-0.......
Hoe kan je dit als PSV fan nog goedpraten ;)
Pick one : "kampioensgeluk" of "een kwaliteit"

Wtf o_O

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:33
Mooi doelpuntje van de jong :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• LZ86
Laat dit soort zure reacties achterwege.

[ Voor 79% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2018 19:22 ]

• carpebios
? de vorige was ook een terechte goal hoor. Of bedoel je verdiend?

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2018 19:22 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Laat dat ook achterwege

[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2018 19:24 ]

• LZ86
Nouja, het wordt een beetje zuur dat je tegen PSV bekant een exorcist moet opstellen om met dat geluk af te rekenen. Utrecht domineert, komt 2 x bijna op voorsprong, dus kwestie van tijd! Ik leg even mijn zoon op bed en als ik terugkom staat PSV ineens met 2-0 voor. 8)7

• carpebios
Dit is geen geluk meer, geluk is dat Feyenoord nooit uit hoeft te voetballen bij de beker, dat is geluk. Dit is ook gewoon een kwaliteit.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

carpebios schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:53:
[...]

Het was mogelijk hands plus een eigen doelpunt , dat bepaald wel de sfeer van een wedstrijd (!) het tweede doelpunt was gewoon een mooie goal. Als het thuisspelen van feyenoord hiermee te maken heeft dan word ik vandaag president van zowel China , rusland als de usa tegelijk 8)7 Dalijk is een scheet van Trump nog bepalend voor de winstpartij in FIFA ergens in zuid afrika 8)7

• carpebios
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:01:
[...]

Het was mogelijk hands plus een eigen doelpunt , dat bepaald wel de sfeer van een wedstrijd (!) het tweede doelpunt was gewoon een mooie goal. Als het thuisspelen van feyenoord hiermee te maken heeft dan word ik vandaag president van zowel China , rusland als de usa tegelijk 8)7 Dalijk is een scheet van Trump nog bepalend voor de winstoartij in FIFA ergens in zuid afrika 8)7
Leer eens lezen zeg, wat kinderachtig dit. Het ging over geluk, ik antwoord daarop. Als je dat niet snap, bemoei je dan niet met andermans discussie. Sjonge jonge.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37

St@m

@ Your Service

Heerlijk weer. De Feyenoord en Ajacieden weer lekker zuur omdat de club die moest strijden om plek vier volgens de kenners hier, gewoon weer voorstaat.
Zelfs met een onterecht afgekeurde goal.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• carpebios
En daar onterecht de 3-0 afgekeurd, stond op 1 lijn. Waar is de hashtag geluk?

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:53
Beetje sneu deze discussie weer. Vorig jaar had Feyenoord alles, maar dan ook echt alles mee. Dit jaar heeft PSV dubieuze momenten gehad aar tonen nu wel weer dat terecht bovenaan staan. Prima toch?

• carpebios
En nog meelopen ook, geef dan geel voor het tot 3x negeren van Blom z'n beslissing.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37

St@m

@ Your Service

Wat is dit dan.. Blommetje.. hij krijgt gewoon een zet.
Wat een geluk voor Utrecht de hele tijd..

[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 03-03-2018 19:06 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• carpebios
Bijzonder dit....met een beetje geluk hebben we nu het Blom moment van de wedstrijd gehad.

[ Voor 68% gewijzigd door carpebios op 03-03-2018 19:07 ]

• tiswat
Nou lekker, onterechte goal, onterecht afgekeurde goal, penalty ontnomen. Gaat top met de scheidsrechters. En dat in 37 minuten tijd.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

carpebios schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:02:
[...]

Leer eens lezen zeg, wat kinderachtig dit. Het ging over geluk, ik antwoord daarop. Als je dat niet snap, bemoei je dan niet met andermans discussie. Sjonge jonge.
Het eerste doelpunt was/is een meevaller, heeft Imo weinig met kwaliteit te maken. Geluk is geen meetbare factor , ik zei eerder pick one is het onbenut laten van kansen een kwaliteit van psv ? Denk het niet , maar het is wel verschilbepalend en het beinvloed ook de sfeer van de wedstrijd.

• carpebios
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:08:
[...]

Het eerste doelpunt was/is een meevaller, heeft Imo weinig met kwaliteit te maken. Geluk is geen meetbare factor , ik zei eerder pick one is het onbenut laten van kansen een kwaliteit van psv ? Denk het niet , maar het is wel verschilbepalend en het beinvloed ook de sfeer van de wedstrijd.
Je kaapt een discussie, ik ga er niet in mee ;)

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

carpebios schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:09:
[...]

goed ff geen emotie.
carpebios schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:53:
[...]

carpebios schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:56:
Dit is geen geluk meer, geluk is dat Feyenoord nooit uit hoeft te voetballen bij de beker, dat is geluk. Dit is ook gewoon een kwaliteit.
ok net even rustig de rust afgewacht en het leek vrijwel geen hands, dat het schot afwijkt is iets wat je mee kan hebben zitten , also kansen missen van de tegenstander is geen kwaliteit van jezelf ;)
carpebios schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:02:
[...]

[...]
carpebios schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:04:
En daar onterecht de 3-0 afgekeurd, stond op 1 lijn. Waar is de hashtag geluk?
carpebios schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:06:
En nog meelopen ook, geef dan geel voor het tot 3x negeren van Blom z'n beslissing.
carpebios schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:06:
Bijzonder dit....met een beetje geluk hebben we nu het Blom moment van de wedstrijd gehad.
ok bij deze , mijn woorden waren overdreven, zal ze niet weghalen en zal ze laten staan.
carpebios schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:09:
[...]

ik kaap niet veel, kansen missen van een tegenstander is geen kwaliteit van jezelf, een eigen doelpunt kan wel een groot verschil zijn in het verloop van de wedstrijd

kan over de penalty en/of buitenspel niet oordelen, zat niet echt te kijken en zou eerst de beelden willen zien om er over te oordelen.

ga nu weer voetbal kijken.

• Napo
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:31:

ik kaap niet veel, kansen missen van een tegenstander is geen kwaliteit van jezelf, een eigen doelpunt kan wel een groot verschil zijn in het verloop van de wedstrijd
Een eigen doelpunt kan je echter wel afdwingen. Dat het missen van kansen door de tegenstander niet een kwaliteit van een ploeg is is zeker waar. Vergeet echter niet dat het maar FC Utrecht is. Sommige clubs kan je relatief veilig wat meer kansen laten krijgen (al zal ook PSV dat niet willen maar goed, zolang Brenet opgesteld blijft worden loop je dit risico simpelweg)

• tiswat
Poeh... respect hoor voor Bergwijn!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Napo schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:34:
[...]

Een eigen doelpunt kan je echter wel afdwingen. Dat het missen van kansen door de tegenstander niet een kwaliteit van een ploeg is is zeker waar. Vergeet echter niet dat het maar FC Utrecht is. Sommige clubs kan je relatief veilig wat meer kansen laten krijgen (al zal ook PSV dat niet willen maar goed, zolang Brenet opgesteld blijft worden loop je dit risico simpelweg)
Goed het is 3-0 door gelijk een goede counter van psv , wedstrijd gespeeld en drie punten voor psv dus.

De term scorebordjournalistiek is hier stiekem wel een klein beetje van toepassing , bij Utrecht - psv "had het 3-1/4-1 met de rust kunnen staan" . Eindstand 1-7.

Hier "had het na 15 minuten 1-2 kunnen staan".

Hiermee is kwa resultaat alles gezegd, vandaar ook de aanhalingstekens. Op deze manier zie ik het psv niet meer weggeven dit seizoen en Imo is er na 34 wedstrijden een terechte kampioen.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 19:52
Wat een overtreding van Hendrix... Rode kaart was wel op z'n plaats geweest.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:06
Dit PSV is nu eindelijk in vorm en dat nog zonder Lozano. Ajax is alles behalve in vorm en loopt nu op 10 punten achterstand. Wat mij betreft is het gespeeld en Is alleen nog spanning om de 2e plaats (en de bekerfinale).

• Han
  • Niet online

Han

PSV speelt echt goed :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Martinusz
Waarom verwachtte sommige mensen een lastige wedstrijd voor PSV....thuis gaat het niet vaak mis dus daar reken ik sowieso al niet op. Oké Ajax moet er nog langs, maar verder weinig punten die verloren kunnen gaan in Eindhoven.

• Han
  • Niet online

Han

Dat had rood moeten zijn voor Klich... wat een smerige trap zeg :|

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Martinusz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:10:
Waarom verwachtte sommige mensen een lastige wedstrijd voor PSV....thuis gaat het niet vaak mis dus daar reken ik sowieso al niet op. Oké Ajax moet er nog langs, maar verder weinig punten die verloren kunnen gaan in Eindhoven.
Utrecht speelt niet slecht het hele seizoen, en ik haalde al eerder scorebordjournalistiek aan ;) maar als telt niet in voetbal en doet niet ter zake. dus als utrecht de eerste twee kansen benut zou hebben als ... als ... als ... dan was de sfeer en wedstrijd anders verlopen ... mischien als ... ... als .... als ...

you get my point ;)

• LZ86
Verdediging van Feyenoord is nu echt tikkie breed/terug. Tapia terecht op t middenveld.

• Ankona
St@m schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:06:
Wat is dit dan.. Blommetje.. hij krijgt gewoon een zet.
Wat een geluk voor Utrecht de hele tijd..
Heel bijzonder. Dit keer zag Blom het wel goed en werd door de grensprutser geadviseerd falikant in de fout te gaan. (ok, een strafschop is misschien een beetje zwaar gestraft, maar eigenlijk wel de enig correcte beslissing. Was gewoon een domme onnodige duw)

alles kan off-topic

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 19:50
Me weer kapot geërgerd aan Blom vandaag. Eerste helft schupt Utrecht twee keer iemand van achter maar omdat die PSV'er niet valt wordt er geen geel gegeven. Doet Hendrix dit de tweede helft en hoppa geel. Echt dat inconsequente van van de scheids. Geef die Utrechters dan ook geel.

En dan dat geel voor Pereiro. Hoe komt Blom tot die beslissing? Je geeft eerst een penalty, maar op advies van de grensrechter trek je het in. Wat heb je dan als scheids gezien? Je geeft PSV dus op twijfel een penalty. Je moet toch zeker zijn als je een pingel geeft? Dan heb je of één niks gezien of twee wel contact gezien. Maar als je contact ziet kan je toch nooit geel geven voor een schwalbe? Dan is het dus geen penalty en geen geel.

En wordt Hendrix nog neergehaald door een Utrechter puur om de aanval er uit te halen. En dan geeft ie geen kaart :(

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 03-03-2018 20:47 ]

• Lekkerboeie86
Prachtige kerel die Vreven. Maar hier gaan we natuurlijk geen penalty voor geven.

• Martinusz
Bizar statistiekje net bij speler van Watford in zijn 300ste wedstrijd. Hij scoorde namelijk in zijn 50ste, 100ste, 150ste, 200ste, 250ste en dus ook in zijn 300ste wedstrijd voor Watford _/-\o_

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:54:
Prachtige kerel die Vreven. Maar hier gaan we natuurlijk geen penalty voor geven.
Temperament :+

• Lekkerboeie86
Ja in zijn tijd als FC Utrecht speler was hij mijn absolute favoriet.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ZOMG toornstra scoord in een uitwedstrijd :+

Edit 1 : 1-1 leuke pot

[ Voor 22% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 03-03-2018 21:11 ]

• Napo
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:04:
ZOMG toornstra scoord in een uitwedstrijd :+
De wonderen zijn dus de wereld nog niet uit :D
Als dit kan gebeuren kan Feyenoord ook nog wel kampioen worden :+

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 19:50
-nvm-

[ Voor 92% gewijzigd door Fleximex op 03-03-2018 21:17 ]

• LZ86
Ging het over Nijhuis? Want hoewel ik me normaal niet aan m erger, vind ik m nu wel rete irritant fluiten. Complete willekeur. Botteghin kaart geven voor niks, en als ie later wel iets moet doen tegen v Beek doet ie niks....

• Ankona
Wat staat Feyenoord enorm te kloten. Met name de verdediging ... of tenminste... wie zou er moeten verdedigen?

Komt dat doordat Karim vandaag niet alles opruimt dat het zo opvalt dat de rest zo onzeker en onbetrouwbaar is?

alles kan off-topic

• Ankona
Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:28:
Ging het over Nijhuis? Want hoewel ik me normaal niet aan m erger, vind ik m nu wel rete irritant fluiten. Complete willekeur. Botteghin kaart geven voor niks, en als ie later wel iets moet doen tegen v Beek doet ie niks....
Die kaart voor Botteghin was volledig terecht. En hij moet oppassen dat er niet een tweede volgt want hij heeft zijn handen meer nodig dan zijn voeten en komt dan nog steeds te laat.

alles kan off-topic

• Ankona
Sukkel!

Zet Bijlow er maar in,

Je verwacht dat Tapia je de punten gaat kosten, geeft Jones het gewoon weg.

[ Voor 55% gewijzigd door Ankona op 03-03-2018 21:54 ]

alles kan off-topic

• LZ86
lol, wtf.... als dat al een pingel is. Feyenoord genaaid door een schwalbe.

Was natuurlijk weer niet slim van Jones, maar dat sloeg echt helemaal nergens op wat die aanvaller deed. Wat een matennaaier.

En dan nog, bal was er niet eens meer. Geef Jones dan gewoon rood.....

[ Voor 62% gewijzigd door LZ86 op 03-03-2018 21:57 ]

• Typhone
  • Laatst online: 12:09

Typhone

Who Dares Wins

Feyenoord genaaid? Ik zag wat anders in de 6e minuut.
Pagina: 1 ... 77 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!