Knowledge reigns supreme over nearly anything
Had het Chelsea wel gegund, inclusief een tweede gele kaart voor Suarez voor een schalbe of protesterenMalfunctions schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:21:
Een foutje van Chelsea, gelijk afgestraft. Weet niet of ik het terecht vind qua spel, maar ik hou niet van het type voetbal dat Chelsea speelt, dus ik ben er blij mee. Hoewel de counters van Chelsea levensgevaarlijk zijn en het best een leuke wedstrijd is.
Dat had ook de druk bij Barcelona gelegd voor de tweede wedstrijd waardoor het ook een leukere pot zou kunnen gaan worden.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
En Chelsea had heen corner moeten krijgengambieter schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:11:
Tja, dat is de l*l van een halve meter lang zonder ballen. Lijkt goed maar toch impotent
En dan 1 foutje en Messi 1-1.
Alleen had hij een vrije trap tegen Suarez moeten geven voor een schwalbe.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Hij werd volgens mij gewoon geraakt, en nog randje of zelfs in de 16 ook.gambieter schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:11:
Tja, dat is de l*l van een halve meter lang zonder ballen. Lijkt goed maar toch impotent
En dan 1 foutje en Messi 1-1.
Alleen had hij een vrije trap tegen Suarez moeten geven voor een schwalbe.
Wigan won gisteren van City met 1-0 en 16% balbezit.HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:06:
71% balbezit barca en dan 1-0 voor Chelsea
Celtic vs Barcelonadutchgio schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:58:
[...]
Wigan won gisteren van City met 1-0 en 16% balbezit.
07/11/12
Celtic
16.36 %
Chelsea vs Barcelona
18/04/12
Chelsea
20.92 %
Geen record voor de CL
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Nee, dat is wat spitsen tegenwoordig graag doen: ze steken een been uit en claimen dan geraakt te worden. Het is been tegen verdediger, niet verdediger raakt been.toolkist schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:56:
Hij werd volgens mij gewoon geraakt, en nog randje of zelfs in de 16 ook.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die krullenbol van Chelsea heeft een aardig schot in de benen!
Toen de 1-0 viel en de bus werd geparkeerd werd de reden van het aanvallende spel ook gelijk duidelijk: goaltje scoren en de boel op slot gooien. Ik vind het maar lelijk en was blij dat Barca alsnog de 1-1 maakte.
Hopelijk maakt Barcelona in eigen huis korte metten met Cheslea
Wel werd er aan beide kanten door enkele spelers behoorlijk wat gezeurd om niks, wat ik toch vrij jammer blijf vinden. Zo wilde Hazard een penalty(?) omdat ie zelf tijdens een stap naar achteren bij iemand anders op de voet ging staan
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Er stond bij Chelsea ook geen enkele Engelsman op het veld.YellowOnline schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:02:
Terwijl ik Chelsea-Barcelona bekijk vraag ik mij plots af hoeveel geld daar op het veld staat. Meer dan de Belgische en Nederlandse competitie samen waard zijn waarschijnlijk.
Ik denk dat Barca helaas weer doorgaat. Ondanks dat Barca het balbezit had, was Chelsea toch veel gevaarlijker. Stom dat ze die goal zo weggeven
Verwijderd
Vanavond Feyenoord O19 tegen Chelsea O19. De winnaar van die wedstrijd mag aantreden tegen de winnaar van de wedstrijd tussen Bayern O19 en Real Madrid O19. Chelsea O19 heeft de Youth League zowel in 2015 als 2016 gewonnen. Hoog tijd dus dat ze er nu maar eens voortijdig uit vliegen, door Feyenoord O19 natuurlijk
Vond je dit aanvallend spel van Chelsea? Ze stonden regelmatig met de voorste speler 5 meter van de eigen 16 vandaan.dvdkiwi schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 01:11:
Ik heb genoten vanavond, mede door het aanvallende spel van Chelsea wat ik niet verwacht had.
Die krullenbol van Chelsea heeft een aardig schot in de benen!
Toen de 1-0 viel en de bus werd geparkeerd werd de reden van het aanvallende spel ook gelijk duidelijk: goaltje scoren en de boel op slot gooien. Ik vind het maar lelijk en was blij dat Barca alsnog de 1-1 maakte.
Hopelijk maakt Barcelona in eigen huis korte metten met Cheslea
Wel werd er aan beide kanten door enkele spelers behoorlijk wat gezeurd om niks, wat ik toch vrij jammer blijf vinden. Zo wilde Hazard een penalty(?) omdat ie zelf tijdens een stap naar achteren bij iemand anders op de voet ging staan
Ik vond er in ieder geval geen ruk aan. Chelsea met 11 man in het centrum, Barca wat maar blijft proberen om er door het centrum doorheen te komen. En dan zo'n hooghartige instelling van enkele Barca spelers (met name Rakitic). Nee, ik vond er maar weinig aan gisteren.
Zoals Lewandowski gisteren deed bij de knipoog Kroaat, al had ik er toen ineens veel minder moeite meegambieter schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:17:
[...]
Nee, dat is wat spitsen tegenwoordig graag doen: ze steken een been uit en claimen dan geraakt te worden. Het is been tegen verdediger, niet verdediger raakt been.
Drinkwater?Sjurm schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:16:
[...]
Er stond bij Chelsea ook geen enkele Engelsman op het veld.
Ik denk dat Barca helaas weer doorgaat. Ondanks dat Barca het balbezit had, was Chelsea toch veel gevaarlijker. Stom dat ze die goal zo weggeven
[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 21-02-2018 10:01 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Die kwam er idd in de 84e minuut in zie ik. Die wissel had ik gemist.
Geen enkele Engelsman in de basis dan
Grappig dat je dat schrijft over hem want in Feyenoord kringen staat hij al enkele jaren absoluut niet bekend als een "liefhebber" van Feyenoord en vind men dat hij juist in de Kuip altijd anti Feyenoord fluit. Sterker nog binnen Feyenoord is men niet happy als hij fluit.Baseman77 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:30:
[...]
Hoezo is dat toevallig?
Hij woont in Dordrecht en werkt voor de politie Rotterdam-Rijnmond, daar heeft hij zelf voor gekozen en dat kan nu eenmaal tegen hem werken. Hij stond ook niets voor niets bekend als thuisfluiter, helemaal bij thuiswedstrijden van Feyenoord. En dat hij in 2016 tijdens Utrecht-Ajax een onterechte penalty toekende aan Ajax en Ajax daardoor in de race hield voor het kampioenschap maakte hem niet echt populairder bij PSV'ers.
Dit gezegd hebbende, dit seizoen vind ik hem over het algemeen prima fluiten en heeft hij ook afgerekend met zijn thuisfluiten. Desondanks heeft hij de schijn nog steeds tegen bij thuiswedstrijden van Feyenoord en is het misschien minder handig om hem de zeer belangrijke wedstrijd van komende zondag te laten fluiten. Zou hij een grote fout maken in het voordeel van Feyenoord, dan kun je de reacties namelijk al voorspellen.
Zo zie je maar dat iedereen heel gekleurd naar het scheidsrechter korps kijkt en alles naar eigen voordeel (of nadeel) invult. De waarheid zal wel in het midden liggen want pro Feyenoord is hij echt nooit geweest.
Die link werd door supporters van allerlei verschillende clubs gelegd, zoals oktober vorig jaar tijdens Feyenoord-Ajax nog. Het is dan ook geen toeval dat scheidsrechters niet in hun eigen geboortestad mogen fluiten, om alle schijn te voorkomen.JST94 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:38:
Dat die link gelegd werd ligt gewoon puur aan de supporters met een gigantische eierdop op hun hoofd.
Nu zeg ik niet dat Makkelie een Feyenoord supporter is, maar hij woont en werkt wel in de omgeving. Dan kun je natuurlijk wachten op commentaar van supporters, ook als het onterecht is. Daar heeft die eierdop helemaal niets mee te maken.
Dit zeg ik dan ook niet.Ankona schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:56:
Misschien vertel ik je iets nieuws, maar hou wel in je achterhoofd dat een voorkeur voor Feyenoord zelden te combineren is met een voorkeur voor Ajax. Dat zal dus met Makkelie ook niet het geval zijn.
Ik leg alleen uit waarom Makkelie niet de favoriete scheidsrechter is/was bij veel PSV'ers, niets meer en niets minder.
Dit is sowieso waar.rikoos schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:35:
Zo zie je maar dat iedereen heel gekleurd naar het scheidsrechter korps kijkt en alles naar eigen voordeel (of nadeel) invult.
Het komt er vooral op neer dat veel Nederlandse scheidsrechters erg inconsequent fluiten en er daardoor weinig duidelijkheid is, dat ze regelmatig fouten maken helpt ook niet. En natuurlijk onthouden supporters vooral de beslissingen die in hun nadeel uitvallen.
Dat er supporters zijn die überhaupt al weten waar een scheidsrechter vandaan komt verbaast me al
Mij geenszins, enerzijds wegens regelmatig aparte beslissingen, anderzijds de vooringenomenheid van supporters zelf.JanW schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:45:
Kunnen we ons niet gewoon druk maken om 't voetbal? Het zal me werkelijk een rotzorg zijn waar een scheidsrechter vandaan komt. Ik ga er vanuit dat zo'n man in staat is om onpartijdig zo'n wedstrijd te leiden.
Dat er supporters zijn die überhaupt al weten waar een scheidsrechter vandaan komt verbaast me al
Paranoia... maar wel gemotiveerde paranoia.
Waar woont Gözübüyük? Waar komt hij vandaan? Dat bijv.
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 21-02-2018 17:19 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wie won?Martinusz schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:55:
Potje matten op training van Feyenoord, van Beek met Berghuis
Context:Typhone schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:40:
De uitspraken van Marcel Keizer doen ook stof opwaaien-> "wij hadden dit seizoen geen wedstrijd meer verloren", aldus dhr. Keizer.
"Na het dieptepunt (Vitesse thuis, red.) zijn we met een aantal overwinningen in een vechtmodus gekomen."
Keizer vindt dat Ajax vanaf dat moment stappen heeft gemaakt onder zijn leiding. "Van daaruit kwam het goede voetbal. Dat had sneller gemoeten, maar dat kón niet. Ik was de laatste maand echt heel erg tevreden. Ik ben ervan overtuigd dat we dit seizoen geen wedstrijd meer hadden verloren."
Maar dat bleek dus al niet waar, want tegen Twente ging het mis.
Hij was vooral nogal openlijk aan het solliciteren, betere trainer geworden bij Ajax etc.
Kevin Blom is geboren in Gouda, mag hij dan ook geen Ajax, Feyenoord en Utrecht fluiten om de schijn tegen te gaan?Baseman77 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:33:
[...]
Nu zeg ik niet dat Makkelie een Feyenoord supporter is, maar hij woont en werkt wel in de omgeving.
Als arbiters zich er niet fijn bij voelen kunnen ze dat uitstekend zelf aangeven.
Ik vind het gewoon veel te kortzichtig om arbiters op hun 'tweede baantje' of geboorteplaats/woonplaats geen wedstrijden te geven van <insert club>. Arbiters zijn ook gewoon professionals.
Als je dit al een potje matten noemt.Martinusz schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:55:
[ Voor 13% gewijzigd door JST94 op 21-02-2018 18:00 ]
Berghuis, die gaf een stevige trap, van Beek werd gelijk tegengehouden
Maar goed ookMartinusz schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:00:
[...]
Berghuis, die gaf een stevige trap, van Beek werd gelijk tegengehouden
Leuke beelden, maar Berghuis moet zich niet zo aanstellen joh.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
JST94 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:54:
Schijnt dat Marcel Brands de beelden gaat gebruiken om vrijspraak bij Lozano voor elkaar te krijgen, Berghuis kreeg namelijk geen rood voor natrappen.
Na bijna een half uur valt de 3-1 binnen. Wordt wel erg lastig zo.
In de tweede helft valt de 4-1 binnen na de kluts. Jammer, nu zit het er helemaal niet meer in verwacht ik.
[ Voor 34% gewijzigd door JST94 op 21-02-2018 21:24 ]
Verwijderd
Dank je wel indiaan1908!
Inderdaad, leuk dat AD er nog een schepje bovenop doet door enkele stukken weg te laten opdat het nog slechter lijkt.Leon Zwiers schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:30:
Blijf erbij dat Marcel Keizer zo mogelijk nog een slechtere trainer was dan Gio. Lekker stoken van de Telegraaf is dit.
Verwijderd
Chelsea O19 overtuigd wat betreft kracht en snelheid maar als ik eerlijk ben niet echt wat betreft effectiviteit.
Feyenoorders O19 heeft 3 keer gescoord, Chelsea O19 2 keer, desondanks staat het 4-1 voor Chelsea (snif snif)
Feyenoord 4 keer gescoord, Chelsea 3 keer, stand 5-2
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2018 21:52 ]
Feyenoord is echt niet in goede doen, nu gaan zelfs de spelers het een tussenjaar noemen.
Klopt, met als voorbeeld dit seizoen voor de beker.JST94 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:04:
Gezien de historie heeft PSV het altijd lastig in de Kuip. Zelfs al die jaren dat Feyenoord kwalitatief een veel mindere selectie had ;-)
Nu mogen ze echt niet meer verliezen
Dus voor deze ene keer zeg ik hup hup Feyenoord, hoezéé!
Ze vallen wel ontzettend door de mand nu; gebeurt dit in een wedstrijd dan blijven ze 10 minuten lang creperend op de grond liggenMartinusz schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:55:
[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 22-02-2018 11:41 ]
Is bijna het hele scorende vermogen weg.
Wat een verdediging
Zal wel weer vrijspraak worden om 1 of andere vage reden.
alles kan off-topic
Dat er mensen betaald worden om deze verdediging te verzinnen is al erg genoeg.Ankona schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:04:
Als ze het nodig vinden om in beroep te gaan en dan zulke zwakke argumenten hebben mag er wel een extra wedstrijd bij komen voor misbruik van de beroepsmogelijkheid.
Maar inderdaad, en laat ze maar alle kosten betalen.
Alsof ze ook maar enige kans hadden om dit te winnen.Leon Zwiers schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:35:
En Roda ook weer terecht gewezen door de rechter
Nope. Jammer dat het ze maar 5k aan proceskosten heeft gekostDeadsy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:37:
[...]
Alsof ze ook maar enige kans hadden om dit te winnen.
Als je voor dit soort dingen rood en zelfs lange schorsingen gaat geven ben je de weg kwijt. Ik vind juist het omgekeerde bewijs dom. Er is één camerastandpunt waarop de zogenaamd slaande beweging er erg uit ziet. Dus dat is dat het bewijs dat het een slaande beweging zou zijn. Maar op alle andere camerastandpunten en ook vanaf de tribune was het gewoon een arm die naar de nek ging en waar Woudenberg zich ontzettend lijkt aan te stellen.
Arias wordt even daarvoor door iemand getorpedeerd. Dat is meer rood, maar daar wordt niet eens voor gefloten. Dat vind ik juist hele sterke argumenten.
En dat van Roda is toch niet raar. Het kost ze 5 duizend euro voor een kans op 100 duizenden euro's. Maar buiten dat hebben ze toch ook een punt. Het systeem is er niet op kleine overtredingen te beoordelen. Dat wordt steeds gezegd. Dit moment is niet 1 seconde voor de goal.
De bal komt na de handsbal nog eerst bij een speler van Willem II die de bal verspeelt. Daarna moet die speler van Roda nog de hele rechter flank over voordat hij de voorzet geeft.
De scheids heeft het niet gezien. Maar als hij het wel had gezien was er wellicht voordeel aan Willem II gegeven, had die speler van Willem II zijn voordeel verspeelt en was die speler van Roda alsnog over de flank gaan rennen, etc: goal.
Je gaat straks toch niet als scheidsrechter bij elke goal wachten met een oordeel voordat de video ref eerst de minuten voorafgaand aan de goal gaat bekijken. Hier moeten echt duidelijkere regels en grenzen in komen. Nu slaat het nergens op.
Zogenaamde slaande beweging....serieus?Fleximex schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:49:
Wat hebben we allemaal een lol met elkaar. Feit blijft is dat het een belachelijke rode kaart is. Vooral als je naar het buitenland kijkt en hoe veel andere scheidsrechters in Nederland dit (zouden) beoordelen. Tegen Sparta waren er zeker 3 ernstigere overtredingen. Niemand heeft het ook over 'het slachtoffer' dat zich overdreven gedraagt.
Als je voor dit soort dingen rood en zelfs lange schorsingen gaat geven ben je de weg kwijt. Ik vind juist het omgekeerde bewijs dom. Er is één camerastandpunt waarop de zogenaamd slaande beweging er erg uit ziet. Dus dat is dat het bewijs dat het een slaande beweging zou zijn. Maar op alle andere camerastandpunten en ook vanaf de tribune was het gewoon een arm die naar de nek ging en waar Woudenberg zich ontzettend lijkt aan te stellen.
Arias wordt even daarvoor door iemand getorpedeerd. Dat is meer rood, maar daar wordt niet eens voor gefloten. Dat vind ik juist hele sterke argumenten.
En dat van Roda is toch niet raar. Het kost ze 5 duizend euro voor een kans op 100 duizenden euro's. Maar buiten dat hebben ze toch ook een punt. Het systeem is er niet op kleine overtredingen te beoordelen. Dat wordt steeds gezegd. Dit moment is niet 1 seconde voor de goal.
De bal komt na de handsbal nog eerst bij een speler van Willem II die de bal verspeelt. Daarna moet die speler van Roda nog de hele rechter flank over voordat hij de voorzet geeft.
De scheids heeft het niet gezien. Maar als hij het wel had gezien was er wellicht voordeel aan Willem II gegeven, had die speler van Willem II zijn voordeel verspeelt en was die speler van Roda alsnog over de flank gaan rennen, etc: goal.
Je gaat straks toch niet als scheidsrechter bij elke goal wachten met een oordeel voordat de video ref eerst de minuten voorafgaand aan de goal gaat bekijken. Hier moeten echt duidelijkere regels en grenzen in komen. Nu slaat het nergens op.
Overigens is 4 wedstrijden overdreven, maar de hele rambam eromheen is hilarisch, die argumenten die gebracht worden
Beetje hand in eigen boezem steken kan geen kwaad, hij slaat, zijn 7de rode kaart binnen 2 jaar, je zou ook daar eens aan kunnen gaan werken
[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 22-02-2018 23:10 ]
Maar wel grappig dat er zo op de achterste poten gestaan wordt door de PSV ers. Als het een Kramer was had je ze niet gehoord en was het waarschijnlijk zwaar terecht
Heb jij al die 7 rode kaarten gezien? Want als de overige 5 net zo eenvoudig zijn gegeven als de 2 in Nederland, dan zou ik eerder beweren dat er een internationale arbitrale samenzwering tegen Lozano is.Martinusz schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:02:
[...]
Zogenaamde slaande beweging....serieus?ohnee wacht dit was achterwaarts duwen!
Overigens is 4 wedstrijden overdreven, maar de hele rambam eromheen is hilarisch, die argumenten die gebracht worden![]()
Beetje hand in eigen boezem steken kan geen kwaad, hij slaat, zijn 7de rode kaart binnen 2 jaar, je zou ook daar eens aan kunnen gaan werken2 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk lijkt mij prima in deze.
haha ohja, een internationale arbitrale samenzwering is veel aannemelijker dan dat die gozer gewoon een kort lontje heeftSnowdog schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 01:57:
[...]
Heb jij al die 7 rode kaarten gezien? Want als de overige 5 net zo eenvoudig zijn gegeven als de 2 in Nederland, dan zou ik eerder beweren dat er een internationale arbitrale samenzwering tegen Lozano is.
O wee als wij dit soort teksten zouden zeggen over Zeist of over een scheidsrechter...Leon Zwiers schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:22:
Eerder 2 wedstrijden onvoorwaardelijk omdat ie nog een voorwaardelijke straf had staan. 4 is enorm overdreven.
Maar wel grappig dat er zo op de achterste poten gestaan wordt door de PSV ers. Als het een Kramer was had je ze niet gehoord en was het waarschijnlijk zwaar terecht
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Of je snapt gewoon waar Snowdog met zijn cynische reactie heen wilt. Dat hij eerder rode kaarten heeft gepakt is geen argument. En het gaat nu om het arm zwaai moment. En dat is veel te zwaar bestraft.KingKoning schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 05:49:
[...]
haha ohja, een internationale arbitrale samenzwering is veel aannemelijker dan dat die gozer gewoon een kort lontje heeft
Je laatste zin kan niet. Als ik mijn mening niet geeft weet je ook niet wat die is. Dat je dan geen PSV'ers hoort is eerder omdat het om zo'n oninteressante speler als Kramer gaat en niet de sterspeler van het eigen team. Goh, wat raar.Leon Zwiers schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:22:
Eerder 2 wedstrijden onvoorwaardelijk omdat ie nog een voorwaardelijke straf had staan. 4 is enorm overdreven.
Maar ik denk dat als Kramer voor zoiets geel kreeg ik er niet van wakker zou liggen.
Iedereen is hier regelfetishist geworden. Je kan in de regel het inderdaad uitleggen als een slaande beweging. Maar alle nuances, die normaal door een scheidsrechter worden meegenomen, wijzen juist op een ongelukkige actie. Hij kijkt niet naar zijn tegenstander. De tegenstander grijpt naar het gezicht waar hij niet geraakt wordt. Lozano wil zich duidelijk losrukken en niet bewust zijn tegenstander slaan. Het was tot dan toe geen harde wedstrijd, en als het er al een was, kwam dat vanuit Heerenveen (charge Arias).
En er wordt lacherig gedaan over een argument dat Higler het niet kon zien. Ik weet niet of dat zo is, maar bij die vorige rode kaart was dat juist niet duidelijk. De scheids- en grensrechter leverde verschillende verklaringen en deze veranderden ook nog na de wedstrijd. En het gaat er nu dus om of het op advies van de assistent was of Higler zelf die het beoordeelde.
Niet op jou persoonlijk, maar een 2 jaar geleden toen Kramer voor een lompe overtreding achteraf gepakt ging worden door de KNVB was het allemaal hosanna en een schande dat hij er uiteindelijk mee wegkwam. Zowel vanuit veel Ajacieden als PSVersFleximex schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:31:
[...]
Of je snapt gewoon waar Snowdog met zijn cynische reactie heen wilt. Dat hij eerder rode kaarten heeft gepakt is geen argument. En het gaat nu om het arm zwaai moment. En dat is veel te zwaar bestraft.
[...]
Je laatste zin kan niet. Als ik mijn mening niet geeft weet je ook niet wat die is. Dat je dan geen PSV'ers hoort is eerder omdat het om zo'n oninteressante speler als Kramer gaat en niet de sterspeler van het eigen team. Goh, wat raar.
Maar ik denk dat als Kramer voor zoiets geel kreeg ik er niet van wakker zou liggen.
Iedereen is hier regelfetishist geworden. Je kan in de regel het inderdaad uitleggen als een slaande beweging. Maar alle nuances, die normaal door een scheidsrechter worden meegenomen, wijzen juist op een ongelukkige actie. Hij kijkt niet naar zijn tegenstander. De tegenstander grijpt naar het gezicht waar hij niet geraakt wordt. Lozano wil zich duidelijk losrukken en niet bewust zijn tegenstander slaan. Het was tot dan toe geen harde wedstrijd, en als het er al een was, kwam dat vanuit Heerenveen (charge Arias).
En er wordt lacherig gedaan over een argument dat Higler het niet kon zien. Ik weet niet of dat zo is, maar er bij die vorige rode kaart was dat juist het niet duidelijk. De scheids- en grensrechter leverde verschillende verklaringen en deze veranderden ook nog na de wedstrijd. En het gaat er nu dus om of het op advies van de assistent was of Higler zelf die het beoordeelde.
Nu het met een eigen speler gebeurt valt het allemaal wel mee en zijn de regels maar stom? Beetje hypociet, en nogmaals, je kan hier best rood voor geven, want dat staat in de regels. Maar 4 wedstrijden schorsing is belachelijk. 2 gezien zijn uitstaande voorwaardelijke straf is prima. Maar kom dan met goede argumenten als PSV zijnde, niet met de complete bullshit waar ze gisteren mee kwamen.
En misschien ligt het ook wel een beetje aan Lozano zelf. Zo vaak rood krijgen in 2 jaar valt natuurlijk wel op, ookal weet je niet van elke kaart hoe en wat.
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 23-02-2018 09:38 ]
Geen argument voor een aanklager, wel een argument om te zeggen dat hij ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken, zoals Martinusz zei, waar Snowdog op reageerde en waar ik daarna weer op reageerde.Fleximex schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:31:
[...]
Of je snapt gewoon waar Snowdog met zijn cynische reactie heen wilt. Dat hij eerder rode kaarten heeft gepakt is geen argument. En het gaat nu om het arm zwaai moment. En dat is veel te zwaar bestraft.
[...]
Je kan wel is een onterechte rode kaart krijgen, maar geen 7.
Daarnaast, zo onterecht is deze ook weer niet. Het is een grensgeval, afhankelijk van hoe een scheids hem ziet en hoe streng die scheids is, kan hij hem geven of hij geeft hem niet. 3 a 4 wedstrijden is teveel, maar echt onterecht is die rode kaart nou ook weer niet.
Ik zou mn geld niet op Feyenoord zetten in ieder geval.
PSV heeft het de laatste jaren altijd lastig in de Kuip. PSV had laatst in de Kuip ook niet veel te vertellen, toen was Feyenoord ook in slechte doen. Daarnaast ervaar ik onder de achterban dat er 'gewoon' gewonnen moet worden van PSV.jaapstobbe schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:30:
PSV wint gemakkelijk in de kuip. Feyenoord is in slechte doen, alleen de beker is nog te halen en moet gehaald worden, en daarnaast heeft de achterban er heus wel vrede mee als daardoor ook nog eens PSV kampioen word in plaats van het gehaatte Ajax.
Ik vind ook gewoon dat Feyenoord verplicht is te winnen, vooral als je kijkt naar de huidige stand op de ranglijst en de positie ten opzichte van de club die boven ons staat (en welke onder ons staan).
Wél vind ik dat als het bijvoorbeeld na 60 minuten 0-2 staat je geen onverantwoorde risico's moet nemen en je moet focussen op de bekerwedstrijd.
[ Voor 21% gewijzigd door JST94 op 23-02-2018 10:36 ]
Ik zal nooit vrede hebben met een nederlaag voor Feyenoord. Natuurlijk maken de verontwaardigde reacties van Ajacieden het een beetje goed als je zegt dat je wilde verliezen om ze dwars te zitten, maar dat is gewoon Rotterdamse galgenhumor wat veel te serieus genomen wordt door bepaalde media.jaapstobbe schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:30:
PSV wint gemakkelijk in de kuip. Feyenoord is in slechte doen, alleen de beker is nog te halen en moet gehaald worden, en daarnaast heeft de achterban er heus wel vrede mee als daardoor ook nog eens PSV kampioen word in plaats van het gehaatte Ajax.
Het is natuurlijk wel waar wat @JST94 zegt, je neemt misschien wel iets minder risico. Weer een directe rode kaart in een topwedstrijd betekent bijv. dat je ook de belangrijke bekerwedstrijd misloopt, dus ik mag hopen dat Malacia zn man deze keer laat lopen als hij weer in die situatie komt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De zitting was gisteravond, de uitspraak is zojuist gedaan; 3 wedstrijden schorsing. Ze gaan niet mee in de verhoogde eis van 4.Martinusz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:40:
Zou de zitting trouwens niet om 10:00 uur zijn? Zie nog geen berichtgevingen...
Dat bedoelde ikdutchgio schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:54:
[...]
De zitting was gisteravond, de uitspraak is zojuist gedaan; 3 wedstrijden schorsing. Ze gaan niet mee in de verhoogde eis van 4.
3 wedstrijden, tja 1 te veel in mijn ogen, maar nog beter dan de belachelijke 4 wedstrijden.
alles kan off-topic
Er zit ook weer 1 voorwaardelijke bij voor de volgende keer dat het mis gaat lees ik nu.
Ik neem aan dat de voorwaardelijke straf die nog stond nu omgezet is in een duel onvoorwaardelijk, vandaar de 3 duels. Dat zal het meest logische zijn lijkt me.Ankona schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:01:
Komt daar de voorwaardelijke schorsing van de vorige keer nog bij of zit die er al in? En zit er nog een voorwaardelijk bij voor de volgende keer?
alles kan off-topic
Precies, dat krijg je als je verdediging bestaat uit: Jamaar Woudenberg had niet eens een bloedlip!Ankona schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:12:
Dan is het feitelijk dus 2+1 voorwaardelijk. Iets waar iedereen hier mee lijkt te kunnen leven. Er komt alleen nog een voorwaardelijk van de vorige keer bij waardoor het wat zwaarder lijkt.
Doe er dan nog een straf overheen omdat hij niet eens als een vent kan slaan.Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:13:
[...]
Precies, dat krijg je als je verdediging bestaat uit: Jamaar Woudenberg had niet eens een bloedlip!
alles kan off-topic
Verwijderd
Wat Huntelaar deed was erger dan wat Lozano deed...
*knip* Kappen nou eens met die verwijzingen, (semi)naamsverbasteringen en calimero-gedrag.
[ Voor 24% gewijzigd door naitsoezn op 23-02-2018 13:02 ]
Dit lijkt mij een goede afsluiter voor de hele 'Lozano-is-onschuldig-en-de-KNVB-is-voor-Ajax-discussie'.dutchgio schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:03:
Lijkt me inderdaad 2 voor de overtreding en 1 voorwaardelijke van de vorige keer.
Er zit ook weer 1 voorwaardelijke bij voor de volgende keer dat het mis gaat lees ik nu.
Lozano heeft al meer rode kaarten ontvangen in 2 jaar dan menig voetballer in z'n hele carrière en de actie van Huntelaar is niet te vergelijken met die van hem. KNVB heeft geoordeeld, je kan het er mee eens zijn of niet, maar het moet een keer afgelopen zijn.
Laten we er nu _alsjeblieft_ over ophouden want dit hele topic wordt verpest door al dat gezeur.
PSN: Curvaa_
Verwijderd
Laat PSV het lekker zelf doen tegen Ajax in hun onderlinge confrontatie op 15 april.
Nouja, hij heeft in Nederland tot dusverre 2 rode kaarten gekregen en beide zijn vrij discutabel (voor overtredingen waar normaal lang niet altijd een rode kaart voor wordt getrokken). Heb zelf geen idee hoe die andere 5 rode kaarten eruit zien (jullie waarschijnlijk ook niet), maar wat is de kans dat 2 op 2 in Nederland dit seizoen discutabel zijn? Die is ook niet zo bijster groot.KingKoning schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:30:
[...]
Geen argument voor een aanklager, wel een argument om te zeggen dat hij ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken, zoals Martinusz zei, waar Snowdog op reageerde en waar ik daarna weer op reageerde.
Je kan wel is een onterechte rode kaart krijgen, maar geen 7.
Daarnaast, zo onterecht is deze ook weer niet. Het is een grensgeval, afhankelijk van hoe een scheids hem ziet en hoe streng die scheids is, kan hij hem geven of hij geeft hem niet. 3 a 4 wedstrijden is teveel, maar echt onterecht is die rode kaart nou ook weer niet.
Nou wil ik daarmee niet zeggen dat al die rode kaarten onterecht zijn (vast niet), maar ik heb zo'n beetje alle wedstrijden van PSV gezien dit seizoen en ik heb zelf absoluut niet de indruk dat Lozano een onsportieve speler is of veel grove overtredingen maakt. Ik zie het probleem zelf op basis van zijn spel in Nederland dan ook niet zo.
Edit: daarmee wil ik niet zeggen dat het slim is die overtredingen te maken. Absoluut niet, maar hij heeft in Nederland tot dusverre iig wel de pech dat 'ie er ook daadwerkelijk twee keer af moet. Het is dan ook jammer dat Lozano door deze overtredingen extra in beeld komt, waar andere spitsen die dezelfde fratsen uithalen buiten beeld blijven.
[ Voor 11% gewijzigd door Snowdog op 23-02-2018 11:43 ]
Die gifbeker is zo ontzettend diep dit seizoen
[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 23-02-2018 11:45 ]
Even die mentale boost meepakken.
Echt te bizar voor woorden.
Probeer je fatsoen eens te behouden?
[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 23-02-2018 14:16 ]
Ik vind het nog steeds opvallend dat niemand die man doorzaagt in de media??Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:47:
Van mij mogen ze die Verheyen ... Kuip. Wat een bizar aantal blessures dit seizoen zeg.....Halve basis 11 van vorig jaar kwijt, en dan vervolgens de andere overgebleven helft in de lappenmand.
Hij was altijd als eerste in de media als er ergens blessures waren (bijv. bij Ajax) die niet zijn methode volgden, nu hoor je niemand over zijn fantastische aanpak
[ Voor 28% gewijzigd door naitsoezn op 23-02-2018 14:29 . Reden: Reactie op verwijderde quote verwijderd ]
Verwijderd
Dubbele pech voor ST. Juste. Wordt lastig piano spelen tijdens zijn herstel op deze manier.Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:42:
St Juste de rest van het seizoen geblesseerd..... Nu moeten we gaan uitspelen met Nieuwkoop, maar aangezien die ook altijd geblesseerd is dus praktisch gezien met Kevin fucking Diks.......
Die gifbeker is zo ontzettend diep dit seizoen
Ontzettend balen dit, vond hem als Rechtsback overtuigend spelen. Verdedigend prima, aanvallend goed.. Hopen dat Nieuwkoop fit blijft en wat beter gaat spelen.Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:42:
St Juste de rest van het seizoen geblesseerd.....
Wie zegt dat de blessures te wijten zijn aan de methodiek van Verheijen? Beetje makkelijk om direct naar hem te wijzen.Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:47:
Van mij mogen ze die Verheyen opknopen aan de lichtmast in de Kuip. Wat een bizar aantal blessures dit seizoen zeg.....Halve basis 11 van vorig jaar kwijt, en dan vervolgens de andere overgebleven helft in de lappenmand.
[ Voor 42% gewijzigd door JST94 op 23-02-2018 11:57 ]
Eindelijk iemand die enigszins Karsdorp kon vervangen, val je weer terug op Diks (prima tegen zwakke tegenstanders als je CV's voor voldoende slot op de deur kunnen zorgen en hij zelf lekker de diepte kan zoeken) of Nieuwkoop (veel geprezen als potentieel talent maar die paar keer dat hij niet geblesseerd was heeft hij niet laten zien het niveau aan te kunnen) Zet Amrebat dus maar weer op die plek .JST94 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:55:
[...]
Ontzettend balen dit, vond hem als Rechtsback overtuigend spelen. Verdedigend prima, aanvallend goed.. Hopen dat Nieuwkoop fit blijft en wat beter gaat spelen.
Het zou gewoon op hem terug moeten slaan. Niet omdat hij zo ontzettend slecht is of direct verantwoordelijk is voor al het leed nu, maar omdat hij wel vooraan stond om anderen te bekritiseren die niet volgens zijn methodiek werken.[...]
Wie zegt dat de blessures te wijten zijn aan de methodiek van Verheijen? Beetje makkelijk om direct naar hem te wijzen.
alles kan off-topic
23.02. 20:00 FC Groningen v NAC
24.02. 18:30 AZ v Sparta
24.02. 19:45 scHeerenveen v Excelsior
24.02. 19:45 Heracles v PEC Zwolle
24.02. 20:45 VVV-Venlo v Vitesse
25.02. 12:30 Ajax v ADO Den Haag
25.02. 14:30 Feyenoord v PSV
25.02. 14:30 Willem II v RodaJC
25.02. 16:45 FC Utrecht v FC Twente
Weinig spektakel te verwachten dit weekend.
Twente weinig kan tegen Utrecht. Laat Feyenoord maar winnen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
De media springt gewoon in op wat de supporters graag willen horen, de media krijgt van vanalles de schuld dat ze berichten opkloppen maar dat doen ze omdat 'wij' dat allemaal interessant vinden anders zouden ze er geen aandacht aan besteden (lees: advertentie inkomsten). Bovendien spelen de sentimenten van supporters niet bij de meeste voetballers, die willen gewoon presteren. Afgezien daarvan denk ik dat Feyenoord met de billen bloot gaat omdat PSV meer de wil heeft om te winnen.ph4ge schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:52:
[...]
Ik zal nooit vrede hebben met een nederlaag voor Feyenoord. Natuurlijk maken de verontwaardigde reacties van Ajacieden het een beetje goed als je zegt dat je wilde verliezen om ze dwars te zitten, maar dat is gewoon Rotterdamse galgenhumor wat veel te serieus genomen wordt door bepaalde media.
Tja, dat wijzen is Verheijen zelf mee begonnen natuurlijkJST94 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:55:
Wie zegt dat de blessures te wijten zijn aan de methodiek van Verheijen? Beetje makkelijk om direct naar hem te wijzen.
Schouderblessure heeft weinig met trainingsmethodieken te maken natuurlijk, net zoals de meeste Feyenoord blessures dit seizoen.
Je maakt een denkfout, die gasten denken niet met hun hoofd maar met hun telefoon, auto en dure schoentjes. (En als ze er niet uitkomen hebben ze allemaal wel een dure babe die helpt keuzes te maken of familie met dollar tekens in de ogen)Martinusz schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:21:
Het lijkt erop dat Kluivert niet gaat verlengen bij Ajax, gaat hij zijn carriere nu al vergooien bij een grote clubje zou denken dat die jonge gasten het weleens leren, maarja Raiola he...
alles kan off-topic
Volgens mij heeft Kluivert zelf ook wel door dat hij daar nog niet klaar voor is.
Weet je helemaal niet, blessures manifesteren zich op verschillende manieren. Je grote teen kan zelfs een schouderblessure veroorzaken. Het heeft álles met het soort training te maken.ph4ge schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:40:
[...]
Tja, dat wijzen is Verheijen zelf mee begonnen natuurlijk
Schouderblessure heeft weinig met trainingsmethodieken te maken natuurlijk, net zoals de meeste Feyenoord blessures dit seizoen.
Ik betwijfel het. Een hamstring blessure bijv. is typisch iets wat met overbelasting wordt geassocieerd. Maar zoals Haps je sleutelbeen breken of zoals St Juste je schoudergewricht beschadigen is volgens mij voornamelijk pech.Vincent Dave schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:44:
Weet je helemaal niet, blessures manifesteren zich op verschillende manieren. Je grote teen kan zelfs een schouderblessure veroorzaken. Het heeft álles met het soort training te maken.
Heeft Kluivert niks meer in te brengen dan, ik neem aan dat hij het laatste woord heeft? Een zaakwaarnemer hoort in het belang van de speler te handelen.dutchgio schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:38:
In het geval van Kluivert denk ik gewoon Raiola.
Volgens mij heeft Kluivert zelf ook wel door dat hij daar nog niet klaar voor is.
Een tijdje terug was er toch ook een Feyenoorder die zijn zaakwaarnemer (Raiola) de deur heeft gewezen? Als Kluivert echt zo graag wil blijven, dan wijst ie hem ook de deur.
PSN: Curvaa_
Verwijderd
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Kortom, ik ken ze enkel van tv, niet van een goed gesprek. Maar erg onder de indruk van hun wijsheid ben ik bepaald niet.
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
![]()
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!