Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.613 views

Onderwerpen

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Curva schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:53:
Het valt mij op dat Ten Hag elke week best vroeg wisselt en een andere wissel toepast, alsof hij aan het experimenteren is. Tegen NAC kwam Wober in het veld waardoor Frenkie doorschoof naar het middenveld, tegen Twente kwam Kristensen in het veld waardoor wederom Frenkie doorschoof naar het middenveld en van het weekend kwam Eiting erin maar bleef Frenkie centraal achterin. Het is wel vaak zo dat Schone gewisseld wordt, dus ik gok dat hij plaats moet maken.
Zoiets zou niet op moeten vallen. Als je vroeg bij kunt sturen om je team beter te laten draaien heb je daar nog lang voordeel van. Vreemd genoeg lijkt het bij veel trainers de standaard om in de laatste 10 minuten nog vollop te wisselen. Dat zou om meer uitleg moeten vragen.

alles kan off-topic

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:37
Napo schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:56:
[...]

En toch, als beide bepalen dat het prima is houdt nog niet in dathet daadwerkelijk zo is. Het is geen toetsing aan de afgesproken regels. Je gaat derhalve met enkel “het slachtoffer vond het niets” niets bereiken.

Naar mijn mening moet het voetbal sowieso af van het gebruiken van je armen als molenwieken. Niet om af te zetten, niet ok af te schermen en niet om andere weg te duwen. Daar mag mijn inziens meer tegen gedaan worden (naast het consequent fluiten)
Je vergeet een belangrijke niet meer vasthouden.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ankona
Maar ja, we willen zo graag "mannelijk voetbal"..... Trekken, duwen en schoppen hoort er gewoon bij anders fluit je het spel dood en is het ook niet goed. De spelers en het publiek gaan klagen als de spelregels ineens ook op het hoogste niveau zouden moeten gelden.

alles kan off-topic

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:50:
Maar ja, we willen zo graag "mannelijk voetbal"..... Trekken, duwen en schoppen hoort er gewoon bij anders fluit je het spel dood en is het ook niet goed. De spelers en het publiek gaan klagen als de spelregels ineens ook op het hoogste niveau zouden moeten gelden.
De voornaamste reden van klagen die ik om mij heen hoor is toch echt het inconsequent fluiten. Natuurlijk zijn er mensen die van wat steviger voetbal houden - en dat is nog steeds mogelijk - maar zolang je niet kan stellen dat overtreding 1 in wedstrijd A hetzelfde bestraft wordt als overtreding 1 in wedstrijd B ga je veel gezeur houden.

Dat zie je al in het grijze gebied van wat wel of niets een handsbal is en of het wel of niet een strafschop zou moeten zijn. Hoe grijzer je de regels maakt hoe meer ruimte een scheidsrechter krijgt om daar willekeurig in te besluiten des te onbegrijpelijker het wordt voor de toeschouwer.

Daar is dit topic een prima afspiegeling van ;)

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:42:
Luuk de Jong is in mijn ogen de vervelendste speler in de Eredivisie op dit moment; altijd klagen, zeuren en verongelijkt.
Ik denk dat het bij mij betekent dat hij beter in zijn vel zit. Een jaar lang heeft geen enkele supporter hem serieus genomen en nu doet hij het gewoon weer vrij aardig.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik ben benieuwd hoe men gereageerd had als Kramer had gehandeld zoals Lozano en Huntelaar hebben gedaan. Wedden dat de wereld te klein was? :*)

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-11 11:43

Baseman77

We move

Ik vraag me wel af wanneer men gaat inzien dat "lucky PSV" helemaal niet zo lucky is dit seizoen, op het gebied van de scheidsrechters is er juist sprake van het tegenovergestelde. Blijkbaar is enkele malen scoren in blessuretijd voldoende om als lucky gezien te worden en tellen scheidsrechterlijke dwalingen ineens niet meer mee. PSV had in het begin de wind mee, die rol is echter al enige tijd overgenomen door Ajax.

Zonde dat juist de scheidsrechters zo'n grote rol spelen bij het kampioenschap, dit seizoen heeft de inconsequentie en incompetentie vrij belachelijke vormen aangenomen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik vind het eigenlijk wel jammer voor Feyenoord. Dat ze nu blij moeten zijn met een mager Goaltje van Van Persie, En dat nog wel in De Kuip tegen Heracles. Ik heb zelf nog het gevoel dat FC Utrecht ze nog inhaalt, jammer dit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ankona
Hackus schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:56:
Ik vind het eigenlijk wel jammer voor Feyenoord. Dat ze nu blij moeten zijn met een mager Goaltje van Van Persie, En dat nog wel in De Kuip tegen Heracles. Ik heb zelf nog het gevoel dat FC Utrecht ze nog inhaalt, jammer dit
Het was een draak van een wedstrijd maar wat wil je als je door schorsingen en blessures drie backs en twee links buitens mist.

Hopen dat Karim niet serieus geblesseerd is, die vent werkt zo enorm hard en is zo belangrijk. Vreemd dat hij daar zo weinig waardering voor krijgt.

alles kan off-topic

• JST94
Hackus schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:56:
De fans zijn in ieder geval alles behalve tevreden. Van mij part mag Gio ook de laan uit worden gestuurd op basis van de wedstrijd gister. Want het leek wéér helemaal nergens op. Wat als dat schot van van Persie niet van richting was veranderd?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ankona schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:10:
[...]

Het was een draak van een wedstrijd maar wat wil je als je door schorsingen en blessures drie backs en twee links buitens mist.

Hopen dat Karim niet serieus geblesseerd is, die vent werkt zo enorm hard en is zo belangrijk. Vreemd dat hij daar zo weinig waardering voor krijgt.
Dat is een resultaat aan gedrag, het is niet alleen deze wedstrijd natuurlijk. Ik ben een voetballiefhebber, maar vind dit jammer voor Feyenoord.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Zal Feyenoord de krachten sparen voor de beker wedstrijd en de wedstrijd tegen PSV laten lopen? Ik kan me voorstellen dat de achterban van Feyenoord er wel vrede mee zal hebben omdat ze zo een mogelijk kampioenschap van Ajax kunnen voorkomen, wat voor hen toch de hoogste prioriteit heeft.

• Ankona
JST94 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:15:
[...]

De fans zijn in ieder geval alles behalve tevreden. Van mij part mag Gio ook de laan uit worden gestuurd op basis van de wedstrijd gister. Want het leek wéér helemaal nergens op. Wat als dat schot van van Persie niet van richting was veranderd?
Op basis van het spel had het gewoon 0-2 of 0-3 moeten zijn. Helaas, maar het is niet anders. opbouw veel te traag, loopacties van El Ahmadi en Van Persie werden niet of te laat begrepen en daardoor niet benut. Kansen vielen alleen door slecht opletten van de Feyenoord verdediging. (en door een scheidsrechter die niet van het bestaan van een buitenspelregel weet)

Punt is gewoon dat de beste spelers van vorig seizoen niet volwaardig zijn vervangen. (En Nieuwkoop en Van Beek m.i. de meest overschatte spelers van de ED zijn)

alles kan off-topic

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JST94 Gio is niet geschikt, ik snap ook niet dat men nog denkt dat hij naar Het Buitenland kon. De enige wie aan de titel heeft gewerkt is Kuijt. maar ik werd al vaker uitgelachen ook toen ik eerder zei dat hij belangrijk zou zijn in NL elftal en bij Feyenoord.Laten we niet vergeten dat hij veel steun had van oa Advocaat, maar hij het allemaal zelf wel zo goed wist.

@jaapstobbe Dat zal niet gebeuren, dan lijdt je gezichtsverlies. Sparen voor Willem ll is eigen huis ?

[ Voor 70% gewijzigd door Hackus op 19-02-2018 10:46 . Reden: falende multi quote :D ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:34

Typhone

Who Dares Wins

jaapstobbe schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:17:
Zal Feyenoord de krachten sparen voor de beker wedstrijd en de wedstrijd tegen PSV laten lopen? Ik kan me voorstellen dat de achterban van Feyenoord er wel vrede mee zal hebben omdat ze zo een mogelijk kampioenschap van Ajax kunnen voorkomen, wat voor hen toch de hoogste prioriteit heeft.
10-0 verliezen van PSV en je dan druk maken om Ajax. Nee, die klappen er vol op aanstaande zondag.

• JST94
Ankona schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:22:
[...]

Op basis van het spel had het gewoon 0-2 of 0-3 moeten zijn.
Op basis van de xG van de wedstrijd zou dat dus niet zijn.

Wat ik verontrustend vind is dat Feyenoord in 90 minuten maar een xG van 1.14 weet te genereren tegen Heracles en dat dat eigenlijk komt omdat je één grote kans creeert.

[ Voor 6% gewijzigd door JST94 op 19-02-2018 10:49 ]

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:42
JST94 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:48:
[...]

Wat ik verontrustend vind is dat Feyenoord in 90 minuten maar een xG van 1.14 weet te genereren tegen Heracles en dat dat eigenlijk komt omdat je één grote kans creeert.
Had dus net zo goed 1-1 of 0-1 kunnen zijn.

• Ankona
JST94 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:48:
[...]

Dat soort metrieken ken ik niet en interesseren me ook niet zoveel. Ik heb de wedstrijd gezien en zag Heracles een paar keer erg gevaarlijk doorkomen. Het is dat ze scherpte misten om het af te maken, maar daar hadden er gewoon een paar van in het netje achter Jones kunnen (of moeten) belanden. (Heracles is dus ook niet perfekt)

Aan de andere kant heb ik van Feyenoord amper echte kansen gezien. Wel een hoop kansen op een kans, met name in de eerste helft.

alles kan off-topic

• JST94
Ankona schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Dat soort metrieken ken ik niet en interesseren me ook niet zoveel. Ik heb de wedstrijd gezien en zag Heracles een paar keer erg gevaarlijk doorkomen. Het is dat ze scherpte misten om het af te maken, maar daar hadden er gewoon een paar van in het netje achter Jones kunnen (of moeten) belanden. (Heracles is dus ook niet perfekt)

Aan de andere kant heb ik van Feyenoord amper echte kansen gezien. Wel een hoop kansen op een kans, met name in de eerste helft.
Het is gewoon een objectief systeem (niet subjectief zoals mensen. ;-)) wat de kwaliteit van kansen beoordeeld.

• Martinusz
JST94 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:46:
[...]

Het is gewoon een objectief systeem (niet subjectief zoals mensen. ;-)) wat de kwaliteit van kansen beoordeeld.
Maar het systeem is bedacht door mensen, dus hetgeen wat bepaald wat een kans is of niet, is al subjectief vast gesteld? :P

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:23
Huntelaar kan i.i.g. niet gestraft worden voor zijn actie:
Mike Verweij @MikeVerweij 7 minuten geleden

Zoals verwacht: @KJ_Huntelaar gaat vrijuit na elleboogstoot richting Bram van Polen en ontsnapt aan schorsing. Scheidsrechter Blom bevestigt tegenover aanklager de situatie te hebben beoordeeld. Geen vooronderzoek meer mogelijk. #Ajax Meer op http://Telesport.nl

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gynnad schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:30:

[...]
Héél verrassend...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ankona
Gynnad schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:30:

[...]
Blijft een rare regel. Niet dat ik nu direct Huntelaar een schorsing aan wil praten (het is wel een speler met structureel wapperende ellebogen, maar daar zijn er meer van) . Het gaat om die rare regel dat als een scheidsrechter iets zegt te hebben beoordeeld dat dat voldoende is om een correctie tegen te houden. Wat boeit het of het beoordeeld is of niet?

Enige dat nu zou moeten gebeuren is een zaak tegen Blom. Hij zegt het te hebben beoordeeld. Als de bond vind dat in dit geval een straf uitgedeeld had moeten worden obv de beoordeling dan moet dus officieel gemaakt worden dat Blom de regels niet correct toegepast heeft. In andere sporten zou dan de consequentie zijn dat de wedstrijd over gespeeld moet worden. (en nee, nogmaals nee, het gaat me niet om dit specifieke geval!)

alles kan off-topic

• Baseman77

Baseman77

We move

Ankona schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:45:
Het gaat om die rare regel dat als een scheidsrechter iets zegt te hebben beoordeeld dat dat voldoende is om een correctie tegen te houden. Wat boeit het of het beoordeeld is of niet?
Mee eens d:)b
Dat hebben ze in België beter geregeld, daar kan wangedrag namelijk altijd achteraf nog aangepakt worden. Ook als de betreffende situatie al is beoordeeld door de scheidsrechter.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat boeit het of het beoordeeld is of niet?
Wellicht omdat het dan twee kanten op werkt? Dan zou je ook tegen een gele kaart in beroep kunnen gaan, ondanks dat de scheidsrechter in de wedstrijd het als zodanig is beoordeeld. Nu kan dat alleen bij een directe rode kaart omdat daar een uitspraak van de tuchtcommissie op volgt , maar wanneer je elke beoordeling van de scheidsrechter achteraf mag herzien dan geldt dat ook voor de gele kaarten.

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 19-02-2018 12:58 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:26
[...]

Blijft een rare regel. Niet dat ik nu direct Huntelaar een schorsing aan wil praten (het is wel een speler met structureel wapperende ellebogen, maar daar zijn er meer van) . Het gaat om die rare regel dat als een scheidsrechter iets zegt te hebben beoordeeld dat dat voldoende is om een correctie tegen te houden. Wat boeit het of het beoordeeld is of niet?

Enige dat nu zou moeten gebeuren is een zaak tegen Blom. Hij zegt het te hebben beoordeeld. Als de bond vind dat in dit geval een straf uitgedeeld had moeten worden obv de beoordeling dan moet dus officieel gemaakt worden dat Blom de regels niet correct toegepast heeft. In andere sporten zou dan de consequentie zijn dat de wedstrijd over gespeeld moet worden. (en nee, nogmaals nee, het gaat me niet om dit specifieke geval!)
Dan krijg je eenzelfde scenario als bij Roda,dan ga je in tegen beslissingen van de (video)ref, die zijn aangesteld om bepaalde gebeurtenissen te beoordelen, maar je het er vervolgens niet mee eens bent.

• Ankona
Han schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:56:
[...]

Wellicht omdat het dan twee kanten op werkt? Dan zou je ook tegen een gele kaart in beroep kunnen gaan, ondanks dat de scheidsrechter in de wedstrijd het als zodanig is beoordeeld. Nu kan dat alleen bij een directe rode kaart omdat daar een uitspraak van de tuchtcommissie op volgt , maar wanneer je elke beoordeling van de scheidsrechter achteraf mag herzien dan geldt dat ook voor de gele kaarten.
Het betreft geen beroepsmogelijkheid, maar een mogelijkheid dat de bond grote fouten van de scheidsrechter achteraf kan corrigeren.

(en los daarvan, als een gele kaart overduidelijk onterecht is uitgedeeld lijkt me er niets mis mee als die geschrapt wordt)

alles kan off-topic

• Ankona
dutchgio schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:02:
[...]

Dan krijg je eenzelfde scenario als bij Roda,dan ga je in tegen beslissingen van de (video)ref, die zijn aangesteld om bepaalde gebeurtenissen te beoordelen, maar je het er vervolgens niet mee eens bent.
Nee, het initiatief ligt bij de bond, niet bij de clubs.

alles kan off-topic

• Martinusz
Trouwens al bekend of er een onderzoekje wordt gestart naar Mokhtar? (voor zijn schopactie buiten een duel?)

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:04:
[...]

Het betreft geen beroepsmogelijkheid, maar een mogelijkheid dat de bond grote fouten van de scheidsrechter achteraf kan corrigeren.

(en los daarvan, als een gele kaart overduidelijk onterecht is uitgedeeld lijkt me er niets mis mee als die geschrapt wordt)
"Oh, doordat de grens onterecht voor buitenspel vlagde geldt het doelpunt van de tegenstander toch, dusseh, sorry maar je hebt toch verloren"

• Ankona
toolkist schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:04:
[...]

"Oh, doordat de grens onterecht voor buitenspel vlagde geldt het doelpunt van de tegenstander toch, dusseh, sorry maar je hebt toch verloren"
Je draait door. Het gaat om de al enkele jaren toegepaste procedure waarbij de aanklager van de bond achteraf alsnog een straf proces begint tegen een speler. Dat is de scope. Als je de scope wil verruimen is dat een hele andere discussie.

alles kan off-topic

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ben wel benieuwd wat Blom beoordeeld heeft dan. Toen Vilhena geschorst werd, gaf Makkelie aan de actie gezien te hebben, maar het geen straf vond. Na het zien van de beelden, vond ie het zelf geel.

Toch volgde een schorsing. Dus er is zo te zien een verschil tussen iets beoordelen en beoordelen.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:24

Vos

AFCA

Kan je dat eens toelichten?

(Ik vind zoiets geen rood, net zoals Lozano overigens.)

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 19-02-2018 14:23 ]

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:22:
[...]

Hier idem. Blijf het vreemd vinden dat noch Woudenberg noch Van Polen bestraft werd voor dat overduidelijk vasthouden

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

Het meten met diverse kleuren maten, afhankelijk van wie er fluit of wie er speelt.

Mij verrast dat geenszins.

(Ervanuitgaande dat je mijn cynisme oppikte)

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 19-02-2018 14:35 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
[...]

Absoluut geen rood voor beide maar als je PSV wel benadeelt met een rode kaart tijdens de wedstrijd en daarna een schorsing dan is het natuurlijk wel heel opvallend en niet wenselijk dat je Huntelaar voor een zelfde vergrijp nergens voor aanpakt. Door deze beslissing heeft de scheidsrechter (en indirect de KNVB) dus een behoorlijk impact op de uitslag (en stand in de competitie).

Dus dan moet de kaart voor Lozano kwijt gescholden worden want door die kaart hebben ze al punten verloren en dus nu dubbel gestraft en Ajax/Huntelaar komen met niets weg (dubbel profiteren want Dolberg is er natuurlijk niet om Huntelaar te vervangen).

Deze afwijkende beslissingen op precies hetzelfde kunnen bij deze 2 clubs dus een enorme impact hebben en dat is dus best wel kwalijk! Verder heeft Huntelaar er een handje naar om dit te doen maar komt er meestal goed mee weg.

En zoals iemand al eerder schreef, toen Kramer vorig seizoen een lichte zwaai met zijn armen maakte was de wereld te klein en schreeuwde men om een hoge schorsing voor "die gek". Jammer dat mensen bepaalde zaken niet willen zien als het om bepaalde mensen/clubs gaat.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Op zich ben ik het eens met het bovenstaande verhaal, behalve dan dat ik het wel rood vind :)

Zowel de arm van Lozano als Huntelaar maken dezelfde beweging naar achteren. Een slaande beweging is rood. De enige reden dat veel mensen het tegenwoordig geen rood vinden, is de genoemde inconsistentie.

EDIT:

Overigens vind ik het ook gezegend om hier geen rood voor te geven natuurlijk. Maar dan doen we dat nooit meer.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 19-02-2018 14:40 ]

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:43
rikoos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:37:
[...]

Absoluut geen rood voor beide maar als je PSV wel benadeelt met een rode kaart tijdens de wedstrijd en daarna een schorsing dan is het natuurlijk wel heel opvallend en niet wenselijk dat je Huntelaar voor een zelfde vergrijp nergens voor aanpakt. Door deze beslissing heeft de scheidsrechter (en indirect de KNVB) dus een behoorlijk impact op de uitslag (en stand in de competitie).

Dus dan moet de kaart voor Lozano kwijt gescholden worden want door die kaart hebben ze al punten verloren en dus nu dubbel gestraft en Ajax/Huntelaar komen met niets weg (dubbel profiteren want Dolberg is er natuurlijk niet om Huntelaar te vervangen).

Deze afwijkende beslissingen op precies hetzelfde kunnen bij deze 2 clubs dus een enorme impact hebben en dat is dus best wel kwalijk! Verder heeft Huntelaar er een handje naar om dit te doen maar komt er meestal goed mee weg.

En zoals iemand al eerder schreef, toen Kramer vorig seizoen een lichte zwaai met zijn armen maakte was de wereld te klein en schreeuwde men om een hoge schorsing voor "die gek". Jammer dat mensen bepaalde zaken niet willen zien als het om bepaalde mensen/clubs gaat.
Dit verhaal gaat natuurlijk niet op. Stel dat dit allebei in de eerste speelronde was gebeurd, hoe moet je dan rekening houden met mogelijke impact op de stand?

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:42
Als er nou gewoon vaker wordt gefloten (eventueel geel) voor vasthouden dan hoeft er ook niet gezwaaid te worden. Het zwaaien kan dan consequenter met rood worden bestraft zonder dat het halve team weg word gestuurd. Het geval Huntelaar was eigenlijk gewoon een penalty (eerste overtreding) Lozano heb ik niet zo goed bekeken maar dat was volgens mij hetzelfde.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:56
Spookelo schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:49:
Als er nou gewoon vaker wordt gefloten (eventueel geel) voor vasthouden dan hoeft er ook niet gezwaaid te worden. Het zwaaien kan dan consequenter met rood worden bestraft zonder dat het halve team weg word gestuurd. Het geval Huntelaar was eigenlijk gewoon een penalty (eerste overtreding) Lozano heb ik niet zo goed bekeken maar dat was volgens mij hetzelfde.
Lozano deed het rond de middellijn, beetje dom. Huntelaar in de 16, tja, hij komt er weer eens mee weg. Maar feit is dat de complete willekeur van wie er fluit en hoe de pet staat bepaalt of iets een overtreding is of niet.

En daar is PSV dit weekend de dupe van geweest, want als ze consequent waren, had Huntelaar ook rood gehad, en mocht Ajax de komende tijd zonder spits spelen

• JST94
Als de arbitrage zo consequent was geweest had Ramselaar ook een aantal duels mogen brommen nadat hij met twee benen in kwam op Dekker. Zelfde overtreding als Bilal. ;-)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Spookelo schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:49:
Lozano wordt vastgehouden en wil los, Huntelaar wordt vastgehouden en wil los.
Neutrale objectieve toeschouwer in mij zegt: falende arbitrage want het vasthouden moet bestraft worden. D.w.z. een vrije trap voor PSV en penalty voor Ajax.

Visie 2: voetballers verdienen zoveel dat dat IQ ook wel eens omhoog mag. Vasthouden hoort erbij en een slaande beweging (Lozano = ja, Huntelaar = ja) is gewoon rood en inrukken.

Visie 3 (de énige juiste>:)): De Mexicaanse huilkanarie trekt zich los naar een andere kant dan waarop er gemept wordt. Terecht rood. Huntelaar gaat 100% voor een bal en wordt dusdanig gehinderd door van Polen dat de enige manier om zich daaraan te onttrekken een mep is. Als de scheids het niet doet, dan regelen we dat zelf wel. :+

Jusssst kiddding of course met die laatste!

• Martinusz
Typhone schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:51:
[...]

Lozano wordt vastgehouden en wil los, Huntelaar wordt vastgehouden en wil los.
Neutrale objectieve toeschouwer in mij zegt: falende arbitrage want het vasthouden moet bestraft worden. D.w.z. een vrije trap voor PSV en penalty voor Ajax.

Visie 2: voetballers verdienen zoveel dat dat IQ ook wel eens omhoog mag. Vasthouden hoort erbij en een slaande beweging (Lozano = ja, Huntelaar = ja) is gewoon rood en inrukken.

Visie 3 (de énige juiste>:)): De Mexicaanse huilkanarie trekt zich los naar een andere kant dan waarop er gemept wordt. Terecht rood. Huntelaar gaat 100% voor een bal en wordt dusdanig gehinderd door van Polen dat de enige manier om zich daaraan te onttrekken een mep is. Als de scheids het niet doet, dan regelen we dat zelf wel. :+

Jusssst kiddding of course met die laatste!
Ik vind die 3de eigenlijk de meest plausibele O-) :+

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:56
Ik zou visie 3 even renamen naar Visie Blom

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 14:18

Pubbert

random gestoord

Schikkingsvoorstel van 3 wedstrijden voor Lozano. PSV niet akkoord.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• JST94
Vraag mij af waarom PSV niet akkoord is. Hopen op vrijspraak?

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:02
Proberen over 't weekend heen te tillen?

• JST94
Gebeurd niet, vrijdag is de uitspraak volgens mij.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JST94 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:57:
Gebeurd niet, vrijdag is de uitspraak volgens mij.
Verrassend snel?

• Napo
  • Niet online
JST94 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:51:
Vraag mij af waarom PSV niet akkoord is. Hopen op vrijspraak?
Kan me best voorstellen dat ze situatie Huntelaar hier best wel bij betrekken

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:27
rikoos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:37:
[...]

Ik zou alleen niet direct willen stellen dat Huntelaar schorsen nadelig is voor Ajax. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 09:30
3 wedstrijden is fors! Echter is wel meegenomen dat hij al een voorwaardelijke schorsing had. Denk daarom niet dat ze er veel af gaan krijgen in beroep.

Het verhaal over wel of niet door de scheids beoordeeld is bekend, situatie Huntelaar is daardoor voor zo'n beroepscommissie niet van belang lijkt me.

[ Voor 0% gewijzigd door KingKoning op 19-02-2018 17:54 . Reden: typo ]

• 418O2
  • Laatst online: 22-11 12:05
Mugwump schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:47:
[...]

Ik zou alleen niet direct willen stellen dat Huntelaar schorsen nadelig is voor Ajax. :P
Weet niet of Siem de jong efficiënter is op dit moment.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Wel frappant dat Lozano weer geschorst wordt na een wedstrijd tegen Heerenveen voor een wedstrijd tegen Feyenoord.

• Han
  • Niet online

Han

418O2 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:06:
Laat Cassiera maar eens aansluiten... die speelt dit seizoen prima bij Jong Ajax. Snap werkelijk niet waarom hij niet op de bank zit nadat Dolberg geblesseerd raakte.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• 418O2
Han schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:35:
[...]

Laat Cassiera maar eens aansluiten... die speelt dit seizoen prima bij Jong Ajax. Snap werkelijk niet waarom hij niet op de bank zit nadat Dolberg geblesseerd raakte.
Op Twitter is #freeCassiera hip, maar ik heb er mijn twijfels bij

• JST94
Napo schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:45:
[...]
Kan me best voorstellen dat ze situatie Huntelaar hier best wel bij betrekken
Maar wat heeft situatie Huntelaar er nou mee te maken? Zo zou je bij iedere schorsingszaak wel gaan refereren naar een eerdere overtreding die geen schorsing opleverde.

• Napo
  • Niet online
Vincent Dave schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:27:
Wel frappant dat Lozano weer geschorst wordt na een wedstrijd tegen Heerenveen voor een wedstrijd tegen Feyenoord.
Juist goed, tussen elke confrontatie zouden het liefst altijd evenveel wedstrijden moeten zitten, en dus niet zoals enkele jaren geleden dat je 2 wedstrijden voor de winterstop tegen club A speelt en 3 wedstrijden na de winterstop weer tegen club A mag opdraven

• Vos

Vos

AFCA

JanW schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:52:
Proberen over 't weekend heen te tillen?
Kan naar mijn weten niet bij direct rood. En ook omdat hij nog een voorwaardelijke straf had staan.

Dus het is ook niet 'verrassend snel'.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 19-02-2018 18:52 ]

• Vos

Vos

AFCA

JST94 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:38:
[...]

Maar wat heeft situatie Huntelaar er nou mee te maken? Zo zou je bij iedere schorsingszaak wel gaan refereren naar een eerdere overtreding die geen schorsing opleverde.
Dat gebeurt toch heel vaak (oftewel altijd) ? Refereren naar andere situaties.

Oeps, dubbel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 19-02-2018 18:54 ]

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:27
418O2 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:06:
[...]

Van Siem de Jong wordt niemand vrolijk, maar wat mij betreft mag Cassiera best eens weer een kans krijgen. Mijn bezwaar tegen Huntelaar is nog niet eens zozeer dat hij niet heel efficiënt is op het moment, maar vooral ook dat hij daarnaast vrijwel niets brengt. Er gaan vrij veel aanvallen stuk op een matige aanname of mislukte kaats van Huntelaar dat het uiteindelijke aantal goede kansen vaak ook een stuk lager uitvalt dan het had kunnen zijn.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lozano en Huntelaar staan in hun recht is mijn mening. De tegenstander moet gewoon van je afblijven, shirt trekken en erger.

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 11:05
Ik vind eigenlijk dat het een vrije trap voor PSV was en een rooie kaart voor Lozano vanwege slaan. Zelfde voor Huntelaar penalty voor Ajax en rooie kaart voor Huntelaar. Ze maken allebei een slaande beweging om los te komen van hun tegenstander die hen vasthoud, dat is de eerste overtreding. Maar een slaande beweging hoort gewoon niet thuis op het voetbalveld en dus rood voor beide.

• toolkist
  • Niet online
Mugwump schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:03:
[...]

Van Siem de Jong wordt niemand vrolijk
Oh jawel hoor.. Ajax-Twente, 3-1, 2* Siem, nr 30.

• Baseman77

Baseman77

We move

Tripwire999 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:11:
Maar een slaande beweging hoort gewoon niet thuis op het voetbalveld en dus rood voor beide.
Zoals deze van afgelopen december?
https://twitter.com/NailOnACoffin/status/964972401774747651

Waar Veltman niet eens een kaart voor kreeg...altijd leuk die wekelijks veranderende regels en enorm verschillende interpretaties bij de scheidsrechters.

Ja, Lozano kan inderdaad een rode kaart krijgen voor zijn actie. Maar had men die regel consequent gevolgd, dan waren er al heel wat rode kaarten gevallen dit seizoen. Zo bezien heeft PSV wel degelijk een punt met hun beroep tegen de strafeis.

• Tripwire999
Baseman77 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:47:
[...]

Waar Veltman niet eens een kaart voor kreeg...altijd leuk die wekelijks veranderende regels en inconsequentie bij de scheidsrechters.

Ja, Lozano kan inderdaad een rode kaart krijgen voor zijn actie. Maar had men die regel consequent gevolgd, dan waren er al heel wat rode kaarten gevallen dit seizoen. Zo bezien heeft PSV wel degelijk een punt met hun beroep tegen de strafeis.
Ja is ook rood. Consequent zijn scheidsrechters niet kijk maar FC Utrecht - Ajax daar had FC Utrecht 3 rode kaarten moeten hebben en Ajax ook minstens 1 maar werd niks gegeven (helemaal die overtreding op Tagliafico was schandalig). En nu opeens worden er wel rode kaarten gegeven maar niet consequent. Er is geen pijl op te trekken omdat het persoonlijke interpretatie is van de scheids en die heeft geen 40 herhalingen en 20 slowmo herhalingen die wij voor de buis wel hebben. Het word tijd voor de videoref, misschien zelf wel dat de scheidsrechter zelf kan terugkijken op een scherm over een belangrijke beslissing. Helaas zal de discussie blijven zolang deze er niet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Tripwire999 op 19-02-2018 22:52 ]

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:47:
[...]

Waar Veltman niet eens een kaart voor kreeg...altijd leuk die wekelijks veranderende regels en enorm verschillende interpretaties bij de scheidsrechters.
Verschillende interpretaties voor verschillende soorten overtredingen. De enige overeenkomst is dat iemand een onderarm/elleboog in zn gezicht/nek krijgt. Een zwieper naar achteren maken met je arm of zogenaamd breed inkomen valt niet te vergelijken.

• Tripwire999
toolkist schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:53:
[...]

Verschillende interpretaties voor verschillende soorten overtredingen. De enige overeenkomst is dat iemand een onderarm/elleboog in zn gezicht/nek krijgt. Een zwieper naar achteren maken met je arm of zogenaamd breed inkomen valt niet te vergelijken.
Klopt en voorafgaand word er wel vastgehouden dat is ook een overtreding. Dus daarom zeg ik PSV vrije trap + rode kaart Lozano vanwege slaan en voor Ajax een penalty en een rode kaart voor Huntelaar. Maar nogmaals twee verschillende scheidsrechters dus twee verschillende interpretaties. Slaan hoort gewoon niet op het voetbalveld.

Ook leuk wij zeuren over een elleboogstootje maar in Engeland wilde de scheidsrechter hier dus geel voor geven :o
YouTube: Fabian Delph Red Card! - Wigan vs Manchester City (HD) 1080i

[ Voor 17% gewijzigd door Tripwire999 op 19-02-2018 23:03 ]

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 08:31
Wat een gezeur zeg over die ellebogen/slaande bewegingen. Ik vind het allemaal wel meevallen en irriteer mij meer aan de "slachtoffers", die gaan neer alsof ze door een beul worden neer geknuppeld.
De arbitrage is sinds jaar en dag al een drama en inconsistentie is het motto van de KNVB. Moeten we het dan dagen lang erover hebben?

PSN: Curvaa_

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 10:35
Curva schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:18:
Wat een gezeur zeg over die ellebogen/slaande bewegingen. Ik vind het allemaal wel meevallen en irriteer mij meer aan de "slachtoffers", die gaan neer alsof ze door een beul worden neer geknuppeld.
De arbitrage is sinds jaar en dag al een drama en inconsistentie is het motto van de KNVB. Moeten we het dan dagen lang erover hebben?
Dit. En daarom gewoon een gele kaart en een vrije trap mee omdat ze worden vastgehouden

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Rampzalig dat geklets van Ronald de Boer over De Ligt, De Jong, Vd Beek en Kluivert. Vier mannetjes die goed en wel een half seizoen in de basis staan waar al over wordt gebabbeld alsof ze klaar zijn voor Barcelona of een andere topclub. Wat is dat toch voor een hype tegenwoordig, 5 wedstrijden goed ballen en je bent al geschikt om overal heen te kunnen/mogen...

Ik mis de tijd (ook voor het NL-elftal!) waarin spelers eerst eens 2-3 jaar consistent en top presteerden in de Eredivise voordat ze doorgingen ergens anders heen. Wanneer die lijn niet terugkomt krijgen we nooit meer Bergkamp's, Robben's, Sneijders, Van Bommels enz. Simpelweg omdat 1x niet goedspelen vrijwel altijd einde carrière betekent. De lijst van 'aankomende helden' is al geheel gedegradeerd en verworden tot niets...

Namen die mij zo te binnen schieten:

Emanuelson, Vd Wiel, Affelay, Kishna, V Wolfswinkel, Büttner, L. de Jong, V. Anita, S. de Jong en een hele hoop die ik nu vergeet maar talrijk zijn...ohja Davy Klaassen niet te vergeten.

Vergelijk dat eens met die Ajax-belgen die vertrokken (Vertonghen, Alderweireld) die wèl wekelijks spelen. Nee als deze mannetjes binnen 1 jaar ook al weg zijn dan kun je de hele jeugdopleiding net zo goed stopzetten. Of in elk geval je eigen ambities want dan ben je gewoon een talentenfabriek geworden voor het buitenland. Niks meer, niks minder.

• JST94
Makkelie fluit Feyenoord - PSV. *pakt popcorn*.

• Martinusz
JST94 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:33:
Makkelie fluit Feyenoord - PSV. *pakt popcorn*.
Ik had pas Popcorn gepakt wanneer Blom of Nijhuis of Guzubuyuk had gefloten ;)

• JST94
Tijd terug hadden de PSV-supporters een hetze gestart tegen Makkelie omdat hij toevallig in de buurt van Rotterdam werkzaam is. 8)7

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:25
Typhone schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:10:
Ik mis de tijd (ook voor het NL-elftal!) waarin spelers eerst eens 2-3 jaar consistent en top presteerden in de Eredivise voordat ze doorgingen ergens anders heen. Wanneer die lijn niet terugkomt krijgen we nooit meer Bergkamp's, Robben's, Sneijders, Van Bommels enz. Simpelweg omdat 1x niet goedspelen vrijwel altijd einde carrière betekent. De lijst van 'aankomende helden' is al geheel gedegradeerd en verworden tot niets...
Over het meerdere seizoenen goed spelen voordat je naar het buitenland vertrekt geef ik je gelijk, zie een Eriksen of Vertonghen. Alderweireld is niet echt een goed voorbeeld, want die redde het toch echt niet bij Athletico. ;)

Maar ook vroeger kwamen spelers al op jonge leeftijd bij Oranje. Sneijder, v.d. Vaart en Robben waren ook nog tieners toen ze debuteerden. Bergkamp net 21, maar van Basten ook pas 18. Als je goed genoeg bent, ben je goed genoeg. En ja, jonge spelers maken fouten, maar als je geen betere opties hebt op die positie moet je dat maar voor lief nemen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Malfunctions schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:02:
[...]

Over het meerdere seizoenen goed spelen voordat je naar het buitenland vertrekt geef ik je gelijk, zie een Eriksen of Vertonghen. Alderweireld is niet echt een goed voorbeeld, want die redde het toch echt niet bij Athletico. ;)

Maar ook vroeger kwamen spelers al op jonge leeftijd bij Oranje. Sneijder, v.d. Vaart en Robben waren ook nog tieners toen ze debuteerden. Bergkamp net 21, maar van Basten ook pas 18. Als je goed genoeg bent, ben je goed genoeg. En ja, jonge spelers maken fouten, maar als je geen betere opties hebt op die positie moet je dat maar voor lief nemen.
Bij Oranje komen is prima. Nadeel is dat om goed te blijven clubvoetbal op hoog niveau ook noodzakelijk is. En daar schort het bij de huidige generatie aan. Noem alle jonge Nederlanders die wekelijks presteren in het buitenland maar eens. Dat zijn er niet zoveel meer als begin jaren '00.

• JST94
Typhone schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:10:
Rampzalig dat geklets van Ronald de Boer over De Ligt, De Jong, Vd Beek en Kluivert. Vier mannetjes die goed en wel een half seizoen in de basis staan waar al over wordt gebabbeld alsof ze klaar zijn voor Barcelona of een andere topclub.
Justin Kluivert is uitgeroepen door Gazetta door een van de grootste talenten ter wereld. Feit is dat Kluivert nog nooit heeft gescoord in een Europese wedstrijd. Feit is dat Kluivert nog nooit heeft gescoord tegen het linkerrijtje in de Eredivisie. Feit is dat hij op 9 goals en 9 assists staat in Ajax 1 (2800 minuten).

Op basis van wat wordt die gast zo goed geschat dan?

• Martinusz
JST94 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Justin Kluivert is uitgeroepen door Gazetta door een van de grootste talenten ter wereld. Feit is dat Kluivert nog nooit heeft gescoord in een Europese wedstrijd. Feit is dat Kluivert nog nooit heeft gescoord tegen het linkerrijtje in de Eredivisie. Feit is dat hij op 9 goals en 9 assists staat in Ajax 1 (2800 minuten).

Op basis van wat wordt die gast zo goed geschat dan?
Naam ;)

Op basis van Stats zou Neres een groter talent moeten zijn dan Kluivert :)

• JST94
Gazetta keek naar de talenten vanaf 1998. Neres is 1997 zie ik. Maar dan nog, loopt er vanaf 1998 niks beters rond dan? Want de stats van Kluivert zijn alles behalve spectaculair.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JST94 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:15:
Feit is dat Kluivert nog nooit heeft gescoord in een Europese wedstrijd.
Da's niet eerlijk, die spelen ze ook helemaal niet. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JST94 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:18:
Gazetta keek naar de talenten vanaf 1998. Neres is 1997 zie ik. Maar dan nog, loopt er vanaf 1998 niks beters rond dan? Want de stats van Kluivert zijn alles behalve spectaculair.
Ik ben benieuwd welke namen het zouden moeten zijn.
Al denkend kom ik niet op veel namen terecht. Vind Kluivert zelf ook niet spectaculair tbh.

• JST94
Typhone schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:25:
[...]

Al denkend kom ik niet op veel namen terecht. Vind Kluivert zelf ook niet spectaculair tbh.
De Ligt staat bijvoorbeeld op een 11e plek. Terwijl een blinde kan zien dat de Ligt véél meer potentie heeft dan Kluivert en op het moment ook véél meer presteert dan Kluivert.

• Martinusz
[...]

Mbappé bijvoorbeeld ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vind Kluivert zelf ook niet spectaculair tbh.
Valt me vooral op door z'n houding. Komt erg arrogant over.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Die staat dan ook boven Kluivert op de lijst :p

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja over alle competities gekeken in die lijst. Maar in Nederland?
Waar loopt hier iets van talent rond? Zie ook de Jupiler League met die 'Jong' teams.
Vroeger had je in de Jupiler oudgediende buffels rondlopen die hun carrière afsloten na succes in de Eredivisie. Nu rent een oude buffel rond ergens (Michel Breuer _O- ) in de Eredivisie....

Alle talenten concentreren zich grotendeels rondom bepaalde clubs en zijn voor de rest afwezig. Komt een doorbraak niet snel genoeg verkassen ze naar de 2e en 3e divisie in Engeland en hoor je er jaren niets meer van. Tactiek van de grote clubs is mijns inziens ook liever voor een prikkie 100x gokken dan 10x diep in de buidel moeten tasten. En geef ze eens ongelijk. In de tijd van Ruud van Nistelrooy was Manchester City een nietszeggende club in Engeland die altijd hard moest vechten om lijfsbehoud. Oh how the tables have turned....

[ Voor 67% gewijzigd door Typhone op 20-02-2018 16:07 ]

• Martinusz
Typhone schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:00:
[...]

Ja over alle competities gekeken in die lijst. Maar in Nederland?
Waar loopt hier iets van talent rond? Zie ook de Jupiler League met die 'Jong' teams.
Vroeger had je in de Jupiler oudgediende buffels rondlopen die hun carrière afsloten na succes in de Eredivisie. Nu rent een oude buffel rond ergens (Michel Breuer _O- ) in de Eredivisie....

Alle talenten concentreren zich grotendeels rondom bepaalde clubs en zijn voor de rest afwezig. Komt een doorbraak niet snel genoeg verkassen ze naar de 2e en 3e divisie in Engeland en hoor je er jaren niets meer van. Tactiek van de grote clubs is mijns inziens ook liever voor een prikkie 100x gokken dan 10x diep in de buidel moeten tasten. En geef ze eens ongelijk. In de tijd van Ruud van Nistelrooy was Manchester City een nietszeggende club in Engeland die altijd hard moest vechten om lijfsbehoud. Oh how the tables have turned....
Er loopt zat talent, maar of ze allemaal in de grote lijst van grootste talenten komen weet ik niet :P
Vergeet niet dat de Mbappe's van deze wereld ook uitzonderingen zijn he, het is niet zo dat een ander land dan Nederland 10 Mbappe's heeft rondlopen ;)

• Baseman77

Baseman77

We move

JST94 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:52:
Tijd terug hadden de PSV-supporters een hetze gestart tegen Makkelie omdat hij toevallig in de buurt van Rotterdam werkzaam is.
Hoezo is dat toevallig?
Hij woont in Dordrecht en werkt voor de politie Rotterdam-Rijnmond, daar heeft hij zelf voor gekozen en dat kan nu eenmaal tegen hem werken. Hij stond ook niets voor niets bekend als thuisfluiter, helemaal bij thuiswedstrijden van Feyenoord. En dat hij in 2016 tijdens Utrecht-Ajax een onterechte penalty toekende aan Ajax en Ajax daardoor in de race hield voor het kampioenschap maakte hem niet echt populairder bij PSV'ers.

Dit gezegd hebbende, dit seizoen vind ik hem over het algemeen prima fluiten en heeft hij ook afgerekend met zijn thuisfluiten. Desondanks heeft hij de schijn nog steeds tegen bij thuiswedstrijden van Feyenoord en is het misschien minder handig om hem de zeer belangrijke wedstrijd van komende zondag te laten fluiten. Zou hij een grote fout maken in het voordeel van Feyenoord, dan kun je de reacties namelijk al voorspellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 20-02-2018 16:31 ]

• JST94
Dat die link gelegd werd ligt gewoon puur aan de supporters met een gigantische eierdop op hun hoofd.

• Ankona
Baseman77 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:30:
[...]

Hoezo is dat toevallig?
Hij woont in Dordrecht en werkt voor de politie Rotterdam-Rijnmond, daar heeft hij zelf voor gekozen en dat kan nu eenmaal tegen hem werken. Hij stond ook niets voor niets bekend als thuisfluiter, helemaal bij thuiswedstrijden van Feyenoord. En dat hij in 2016 tijdens Utrecht-Ajax een onterechte penalty toekende aan Ajax en Ajax daardoor in de race hield voor het kampioenschap maakte hem niet echt populairder bij PSV'ers.

Dit gezegd hebbende, dit seizoen vind ik hem over het algemeen prima fluiten en heeft hij ook afgerekend met zijn thuisfluiten. Desondanks heeft hij de schijn nog steeds tegen bij thuiswedstrijden van Feyenoord en is het misschien minder handig om hem de zeer belangrijke wedstrijd van komende zondag te laten fluiten. Zou hij een grote fout maken in het voordeel van Feyenoord, dan kun je de reacties namelijk al voorspellen.
Misschien vertel ik je iets nieuws, maar hou wel in je achterhoofd dat een voorkeur voor Feyenoord zelden te combineren is met een voorkeur voor Ajax. Dat zal dus met Makkelie ook niet het geval zijn.

alles kan off-topic

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wie er ook wint/verliest er is altijd gezoek/gezeur na (en tijdens) een topper.

[ Voor 8% gewijzigd door OPSLAGHOND op 20-02-2018 19:16 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Martinusz
Martinusz schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:38:
Trouwens al bekend of er een onderzoekje wordt gestart naar Mokhtar? (voor zijn schopactie buiten een duel?)
Iemand iets over gezien/gehoord? Ik zou het namelijk erg vreemd vinden als dit niet onderzocht wordt.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Martinusz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:49:
[...]

Iemand iets over gezien/gehoord? Ik zou het namelijk erg vreemd vinden als dit niet onderzocht wordt.
Zal wel in de wedstrijd beoordeeld zijn oid.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Terwijl ik Chelsea-Barcelona bekijk vraag ik mij plots af hoeveel geld daar op het veld staat. Meer dan de Belgische en Nederlandse competitie samen waard zijn waarschijnlijk.

• 418O2
Wel hogeschool voetbal dit hoor

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nette goal van Willian!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:34

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

71% balbezit barca en dan 1-0 voor Chelsea 8)7

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Bossie
  • Nu online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:06:
71% balbezit barca en dan 1-0 voor Chelsea 8)7
Dat verbaast je toch niet?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:34

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Bossie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:09:
[...]

Dat verbaast je toch niet?
Vond t gewoon leip :p

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dat is de l*l van een halve meter lang zonder ballen. Lijkt goed maar toch impotent ;)

En dan 1 foutje en Messi 1-1.

Alleen had hij een vrije trap tegen Suarez moeten geven voor een schwalbe.

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 20-02-2018 22:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 71 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!