http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 18-02-2018 17:56 ]
Hehe
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En toch een assisttoolkist schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:54:
Neres is wel rijp voor een wissel zeg, heeft nog geen bal goed geraakt.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Toch een assist hahatoolkist schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:54:
Neres is wel rijp voor een wissel zeg, heeft nog geen bal goed geraakt.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
vraag om nog eens wat wissels dantoolkist schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:57:
[...]
Dat doen ze altijd als ik om een wissel vraag
Vraag dan volgende week om winst van psv in Rotterdamtoolkist schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:57:
[...]
Dat doen ze altijd als ik om een wissel vraag
Omg kluivert
[ Voor 3% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 18-02-2018 18:03 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Donny eruit voor Kristensen lijkt me wel verstandig. Gewoon met echte verdedigers achterin gaan spelen.
Als dit werkt bekeer ik mij tot het Toolkismetoolkist schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:03:
[...]
Donny eruit voor Kristensen lijkt me wel verstandig. Gewoon met echte verdedigers achterin gaan spelen.
Op de kansen maken na natuurlijk
Ben alleen bang dat Zwolle straks 1 kansje er in prikt.
[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 18-02-2018 18:09 ]
Bij 0-2 is het wel gespeeld.
Nou, dit gaat me meer om de 0 houden en niet om Jomanda te spelenTerranova schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:07:
[...]
Als dit werkt bekeer ik mij tot het Toolkisme
De eerste 20 mins waren ze net zo fel , daarna ook genoeg kansen tegen 1 goede kopkans van pec , Ajax speelt so far gewoon ee goede pot voetbalVos schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:08:
Ik heb de eerste helft niet gezien, maar ik vind Ajax aardig goed en fel spelen de tweede helft.
Op de kansen maken na natuurlijk
Volgens mij staan er nu zo'n beetje 20 spelers met een Ajax verleden op t veld
En goed opgelet Blommetje...
[ Voor 32% gewijzigd door toolkist op 18-02-2018 18:17 ]
Zeker als je weet dat er zat camera's op je staan. Heb gemist wat veltman zou hebben gedaan. Maar dit is echt dom, ook al was het niet hard.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Heeft ie tenminste nog voetbal gezien vandaagOPSLAGHOND schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:20:
@Leon Zwiers Hoe vind jij de wedstrijd? Ik neem aan dat je weer kijkt?
Edit: Zozo nu pas geel voor Sandler in de 81e minuut
[ Voor 35% gewijzigd door Terranova op 18-02-2018 18:24 ]
Hij heeft met rust gewisseld dus nu hoeft het niet meer volgens hemtoolkist schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:23:
Waarom wacht Ten Hag weer zo lang met verder ingrijpen? Tis nou niet dat het zo fantastisch is allemaal een er zijn er genoeg rijp voor een wissel
Wat zei ik?Typhone schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:26:
De opdracht die Ajax heeft meegekregen is duidelijk: win met zo min mogelijk doelpunten verschil...
In dit geval gelukkig, maar spelers krijgen nooit geel bij de 1e tijdrekactietoolkist schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:30:
Lol, hoezo krijgt Onana geen geel voor een minuut (of meer) tijdrekken?
Ten Hag mag wel sneller en vaker wisselen imo.
[ Voor 38% gewijzigd door Vos op 18-02-2018 18:33 ]
Yup, dat moet Ten Hag er maar eens snel uit werken. Hij verkloot er ook zn eigen concentratie mee gezien die klote voortzettingen.Vos schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:33:
Wat is Onana vervelend aan het doen zeg!
Hackus schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:24:
Ik denk 0-1 voor Ajax
Han schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:32:
[...]
Ajax zonder tegendoelpunt? Dat zou uniek zijn. In de laatste drie wedstrijden kregen ze elke keer een goal tegen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wat is het tegenovergestelde van geflatteerd? Want is deze schamele 0-1.
Zul je zien dat Gio er volgend weekend met de pet naar gooit ... en wint.
[ Voor 68% gewijzigd door OPSLAGHOND op 18-02-2018 18:42 ]
Thuis tegen ADO altijd lastigOPSLAGHOND schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:40:
Als Ajax wint ...
Het schijnt dat Beugelsdijk zijn ellebogen en knieën al weken invet voor volgende week....
Dit keer niet. Ben niet thuis helaas. Maar als ik de sfeer hier proef is het een soort Ajax Eindhoven? 😝OPSLAGHOND schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:20:
@Leon Zwiers Hoe vind jij de wedstrijd? Ik neem aan dat je weer kijkt?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hier ben ik het mee eens mag wel wat sneller inderdaad.Vos schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:33:
Wat is Onana vervelend aan het doen zeg!
Giovanni ten Hag's schuld.Leon Zwiers schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:44:
[...]Dit keer niet. Ben niet thuis helaas. Maar als ik de sfeer hier proef is het een soort Ajax Eindhoven? 😝
Float like a butterfly, sting like a bee.
1 goede kopkans in de eerste helftMartinusz schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:54:
goeie pot, vergeten alleen zichzelf te belonen met meer doelpunten. Vond Zwolle maar tegenvallen, eigenlijk maar weinig aanvallen van gezien, hooguit 2 kansjes?
Dan wordt het hier een hell hole, want dan krijgt die zogenaamd vervelende Luuk de Jong 3 penalty's mee per wedstrijd. Huntelaar daarentegen mag zwaaien met de ellebogen. Iets wat hij altijd al heeft gedaan.toolkist schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:45:
Leuk dat Hans Kraay zo door blijft zeiken dat KJH rood had moeten krijgen (onzin overigens, net als gisteren bij Lozano), maar waarom vraagt ie dan ook niet ff of het niet en penalty had moeten zijn, KJH z'n kraag werd 2* zo groot. Als de scheidsrechters gewoon es wat vaker fluiten voor onnodig vasthouden...
Het niveau is wel laag vind ik qua reacties als je naar gisteren en vandaag kijkt. Elke week dat zelfde verhaal over het spel van PSV. En gisteren op dit en andere fora vonden best veel mensen voor de handzwaai van Lozano in de nek nog rood. Nu doet Huntelaar hetzelfde (of eigenlijk erger) en... vul maar in.
Als Luuk de Jong zowat uitgekleed wordt dan verdient hij net zo goed een penalty ja.Fleximex schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:34:
[...]
Dan wordt het hier een hell hole, want dan krijgt die zogenaamd vervelende Luuk de Jong 3 penalty's mee per wedstrijd. Huntelaar daarentegen mag zwaaien met de ellebogen. Iets wat hij altijd al heeft gedaan.
Het niveau is wel laag vind ik qua reacties als je naar gisteren en vandaag kijkt. Elke week dat zelfde verhaal over het spel van PSV. En gisteren op dit en andere fora vonden best veel mensen voor de handzwaai van Lozano in de nek nog rood. Nu doet Huntelaar hetzelfde (of eigenlijk erger) en... vul maar in.
Wat betreft het tweede, is het andersom anders dan?
Nee hoor...toolkist schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:39:
Alleen z’n eierdopje zit half voor zijn ogen denk ik. Beide acties zijn rood, zowel voor Lozano als voor Huntelaar. Alleen heeft Huntelaar de ‘mazzel’ dat het tijdens een hoekschop gebeurt, waar over en weer door bijna elke speler in de 16 geduwd en getrokken wordt. Blom heeft de overtreding gezien maar te licht beoordeeld. Lozano deed het in een gedeelte van het veld waar het meer op valt.
Denk dat het andersom wel anders is, waarschijnlijk voornamelijk omdat hier uberhaubt weinig PSV fans zitten die actief zijn (zie je ook wel aan het aantal reacties als beide teams spelen). Daarnaast reageren die minder op 'kleine incidenten', dus daar kan je wat mij betreft wel vanuit gaan.toolkist schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:39:
[...]
Als Luuk de Jong zowat uitgekleed wordt dan verdient hij net zo goed een penalty ja.
Verder zie je hier ook wel regelmatig klachten over de Jong en eht feit dat ie af en toe een overtreding meekrijgt die wellicht niet helemaal terecht is (ok en zijn geklaag, zie paar reacties hiervoor nog ; )... maar het feit dat hij in elke wedstrijd zo'n beetje wel een penalty zou moeten krijgen omdat er mensen aan zn shirtje hangen etc, daar lees ik hier zelden wat over (en al zeker niet van niet-psv-aanhangers).
Dus ja, zie het punt niet zo?
XXXVI
Eens.Snowdog schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:44:
[...]
Denk dat het andersom wel anders is, waarschijnlijk voornamelijk omdat hier uberhaubt weinig PSV fans zitten die actief zijn (zie je ook wel aan het aantal reacties als beide teams spelen).
Oneens. Ze reageren net zo goed over dit soort dingenDaarnaast reageren die minder op 'kleine incidenten', dus daar kan je wat mij betreft wel vanuit gaan.
Het probleem in de eredivisie is het inconsequent fluiten. De ene overtreding straffen (lozano) en de andere niet (Huntelaar) maakt het niet beter. Dat er aan de tweede wellicht niets te doen is wegens beperkte mogelijkheden achteraf is zonde.JST94 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:18:
Vrijspraak omdat je iemand bewust een mep in het gezicht verkoopt? Laten we hopen van niet.
Maar goed, NL's slechtste scheidsrechters op de 2 hoogst genoteerde clubs zetten is ook onhandig imho
Een detail is wel dat die arm van Lozano onnatuurlijk ver naar achter slingerde. Zo gestrekt naar achter kan geen ander doel hebben dan de tegenstander te slaan. De elleboog van Huntelaar bewoog logischer, dat kun je nog zien als lomp afhouden zoals hij dat al zijn hele leven doet.Leon Zwiers schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:10:
Zie net die elleboog van Huntelaar terug. Als Lozano rood was, dan was dit het ook. PSV mag hier zeker wel klagen.
Maar goed, NL's slechtste scheidsrechters op de 2 hoogst genoteerde clubs zetten is ook onhandig imho
alles kan off-topic
Absolut, maar slaande beweging is nu eenmaal slaande beweging. Zou Huntelaar nog op de beelden gepakt worden door de aanklager betaald voetbal?Ankona schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:15:
[...]
Een detail is wel dat die arm van Lozano onnatuurlijk ver naar achter slingerde. Zo gestrekt naar achter kan geen ander doel hebben dan de tegenstander te slaan. De elleboog van Huntelaar bewoog logischer, dat kun je nog zien als lomp afhouden zoals hij dat al zijn hele leven doet.
Nee, beoordeeld door de scheidsrechter als ik het goed begreep. Als scheids of grens heefd gezien, dan kan er verder geen actie worden ondernomen naderhand.Leon Zwiers schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:21:
[...]
Absolut, maar slaande beweging is nu eenmaal slaande beweging. Zou Huntelaar nog op de beelden gepakt worden door de aanklager betaald voetbal?
Ja, maar dit is toch al lang zo? Bilal mag nu 2 duels brommen terwijl Ramselaar voor eenzelfde overtreding tijdens PSV - PEC gewoon door mocht voetballen.Napo schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:00:
[...]
Het probleem in de eredivisie is het inconsequent fluiten. De ene overtreding straffen (lozano) en de andere niet (Huntelaar) maakt het niet beter. Dat er aan de tweede wellicht niets te doen is wegens beperkte mogelijkheden achteraf is zonde.
Het is denk ik onmogelijk om volledig consequent te fluiten, dit ga je met een VAR ook niet helemaal oplossen. PSV heeft mijn inziens simpelweg de pech dat de arbiter het heeft waargenomen, waar Ajax het geluk had dat de arbiter het niet had waargenomen.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Hoort een beetje bij de charme van het spelletje. Er wordt nu alleen zo'n groot probleem van gemaakt omdat het mogelijk invloed heeft op de titelstrijd. Wie heeft het nu bijvoorbeeld nog over de niet gegeven penalty aan Feyenoord bij een 1-0 stand voor PSV?
Leuke is ook dat iedereen feilloos kan opnoemen wanneer zijn club is benadeeld, maar alle momenten waar voordeel uit zijn gehaald wordt niet naar omgekeken. (Dit doe ik zelf ook).
Verder, moet Lozano niet op een bepaalde zelfbeheersingscursus? Ik las dat dit al zijn 6e(!) rode kaart was in de afgelopen 2,5(?) jaar. Dat is absurd veel voor een aanvaller.
Dit vind ik zelf dus een kromme regel. Als ze het niet zien kan het bestraft worden, als ze het verkeerd beoordelen niet. Waarom niet in gevallen van een elleboog/slaan/natrappen/kopstoot weet ik veel wat alsnog kunnen schorsen ondanks dat een arbiter het verkeerd heeft waargenomen?DoeEensGek schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:29:
[...]
Nee, beoordeeld door de scheidsrechter als ik het goed begreep. Als scheids of grens heefd gezien, dan kan er verder geen actie worden ondernomen naderhand.
[ Voor 26% gewijzigd door JST94 op 18-02-2018 21:39 ]
Fun fact, zelfs Sergio Ramos heeft er minderJST94 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:36:
[...]
Verder, moet Lozano niet op een bepaalde zelfbeheersingscursus? Ik las dat dit al zijn 6e(!) rode kaart was in de afgelopen 2,5(?) jaar. Dat is absurd veel voor een aanvaller.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Daarnaast mocht een v ginkel (was v ginkel toch die mocht invallen en een vrij harde overtreding maakte en wegkwam met geel) een paar wedstrijden terug ook wel rood krijgen wat mij betreft... Maar goed, het is natuurlijk inderdaad altijd vrij subjectief en de VAR gaat daar zeker niet altijd bij helpen. Met een VAR hoop ik echter wel dat zo'n overtreding als Lozano nu maakte nooit met rood bestraft zal worden. Dan is het einde zoek en zie ik geen enkele wedstrijd meer eindigen met 11 tegen 11.
Frank de boer zit er. Geen enkele echte kritiek op hem betreffende zijn tijd bij Crystal palace.
Frank, je had echt pech hè.
Die wedstrijd waren jullie echt top, maar het zat tegen.
Veel praatjes zonder inhoud om maar wat te zeggen te hebben.
Over riedewald, hij heeft niks te melden dus springt Gullit erin met: ja is altijd een risico hè.
Tja als je iemand haalt voor de basis dan moet je altijd risico's nemen.
Aldus het ‘slachtoffer’Na de wedstrijd nam PEC-aanvoerder Bram van Polen het al op voor Huntelaar. "Ik vond het geen elleboog, ik gebruik mijn armen soms ook", zei de verdediger.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ach, zo is het toch altijd. De gemiddelde voetballer gaat ook met de handen naar het gezicht neer als ze geraakt worden op de borst. Het is dan maar net hoe sportief ze zijn. Sowieso, als er geen blessures zijn, valt het allemaal wel mee.
Van vandaag:

Vitoria v Bahia abandoned after 10 red cards and eight yellows
Watjes in Nederland
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Niet echt. Als je allebei denkt dat er niks aan de hand is, dan heb je de scheids eigenlijk niet nodig nee. Maar 99/100 keer hebben spelers dat toch om de één of andere reden niet zo snel overeenstemming over...Napo schreef op maandag 19 februari 2018 @ 05:48:
[...]
Dan kunnen we bij dezen de scheidsrechters afschaffen!
Daar ben ik het absoluut mee oneens. Hij zwaaide die arm volledig overstrekt recht naar achteren. Dat is geen natuurlijke beweging, ook niet iets om jezelf te beschermen ofzo. Sterker nog, dat is een risico nemen zelf een schouder blessure op te lopen met als enige doel de tegenstander te raken.Snowdog schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:06:
Deze rode kaart was (net als de vorige tegen Heerenveen) echter ook vrij discutabel. Wat mij betreft was het misschien geel geweest. In ieder geval zeker niet rood. Hij raakt die gast wat ongelukkig, maar uiteindelijk is het duidelijk dat het geen bewuste slag/gemeen was. Dit soort ongelukjes komen vrijwel elke wedstrijd wel voor, alleen normaal wordt er zelden een kaart voor getrokken, mede omdat scheidsrechters een beetje trekken en duwen altijd wel toestaan (en aanvallers dus soms wel een beetje van zich af moeten bijten).
Niets ongelukkigs aan, gewoon opzettelijk gemeen spel. Rood dus, geen twijfel mogelijk.
alles kan off-topic
PSN: Curvaa_
En toch, als beide bepalen dat het prima is houdt nog niet in dathet daadwerkelijk zo is. Het is geen toetsing aan de afgesproken regels. Je gaat derhalve met enkel “het slachtoffer vond het niets” niets bereiken.Jorizzz schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:13:
[...]
Niet echt. Als je allebei denkt dat er niks aan de hand is, dan heb je de scheids eigenlijk niet nodig nee. Maar 99/100 keer hebben spelers dat toch om de één of andere reden niet zo snel overeenstemming over...
Naar mijn mening moet het voetbal sowieso af van het gebruiken van je armen als molenwieken. Niet om af te zetten, niet ok af te schermen en niet om andere weg te duwen. Daar mag mijn inziens meer tegen gedaan worden (naast het consequent fluiten)
Dit topic is gesloten.
![]()
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!