Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.613 views

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:26:
[...]

Ik word echt zo doodmoe van dit soort te gemakkelijke conclusies.
Tja, zo worden wij (of beter gezegd, ik) ook zo doodmoe van het zo stellig ontkennen ervan, terwijl Feyenoord de seizoenen ervoor en dus ook dit seizoen geen enkele keer de indruk heeft gegeven waarom het niveau van vorig jaar het "normale" niveau zou moeten zijn.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:10
toolkist schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:43:
[...]

Tja, zo worden wij (of beter gezegd, ik) ook zo doodmoe van het zo stellig ontkennen ervan, terwijl Feyenoord de seizoenen ervoor en dus ook dit seizoen geen enkele keer de indruk heeft gegeven waarom het niveau van vorig jaar het "normale" niveau zou moeten zijn.
Zijn ook al zat redenen voor gegeven.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:48
[...]

Waarom negeer je alle redenen die hiervoor zijn aangegeven? Je hoeft het niet met alle redenen eens te zijn maar er zijn toch duidelijke oorzaken die het verschil tussen dit jaar en vorig jaar kunnen verklaren: vertrokken spelers, niet aangetrokken vervangers, stompzinnige tactische beslissingen, blessures enzovoort. Ik weet niet wat het is: luiheid of misplaatste arrogantie maar het doodt wel elke serieuze discussie over Feyenoord.
Leon Zwiers schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:34:
[...]

Niet als trainer, maar gewoon om die knulletjes er eens van langs te geven ipv dat softe Gio gedoe.
Ik denk niet dat Gio te soft is. Hij wisselt gewoon te weinig of slecht. Feyenoord is ook meer dan hard werken en zou daar ook naar moeten streven. Daar moeten supporters ook vanaf: die waardering voor zogenaamde werkpaarden. Ik wil gewoon goed voetbal.

[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 11-02-2018 17:53 ]

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]Tja, zo worden wij (of beter gezegd, ik) ook zo doodmoe van het zo stellig ontkennen ervan, terwijl Feyenoord de seizoenen ervoor en dus ook dit seizoen geen enkele keer de indruk heeft gegeven waarom het niveau van vorig jaar het "normale" niveau zou moeten zijn.
Geheel mee eens.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:27
[...]

Ik zit pas 11 jaar op Tweakers, de redenen van 2000 tot 2007 heb ik derhalve niet meegekregen.
Daarom hou ik me ook afzijdig in deze.

:+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:48:
[...]

Waarom negeer je alle redenen die hiervoor zijn aangegeven? Je hoeft het niet met alle redenen eens te zijn maar er zijn toch duidelijke oorzaken die het verschil tussen dit jaar en vorig jaar kunnen verklaren: vertrokken spelers, niet aangetrokken vervangers, stompzinnige tactische beslissingen, blessures enzovoort. Ik weet niet wat het is: luiheid of misplaatste arrogantie maar het doodt wel elke serieuze discussie over Feyenoord.
Die argumenten zijn al zo vaak gegeven, die kunnen we nog 10 keer geven maar gaan echt niks veranderen hoe je erin staat, blijkbaar wil je het niet zien. Dat is prima, maar ga dan niet steeds verontwaardigd reageren over misplaatste arrogantie, luiheid en weetikveel wat.

• LZ86
toolkist schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:55:
[...]

Die argumenten zijn al zo vaak gegeven, die kunnen we nog 10 keer geven maar gaan echt niks veranderen hoe je erin staat, blijkbaar wil je het niet zien. Dat is prima, maar ga dan niet steeds verontwaardigd reageren over misplaatste arrogantie, luiheid en weetikveel wat.
Right back at you wat dat betreft. Zullen we er maar over ophouden? We bereiken hierin op deze manier toch geen normale discussie.

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:56:
[...]

Right back at you wat dat betreft. Zullen we er maar over ophouden? We bereiken hierin op deze manier toch geen normale discussie.
Tja, kom dan met statistieken die het onderbouwen en niet met "een gevoel". Het wordt een paar dagen geleden nog bewezen met die expected goals, dat het vorig jaar flink mee zat en dit jaar flink tegen.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 09:30
[...]

Tuurlijk niet, maar dat is het niveau van dit seizoen ook niet.

Ze zakken dit seizoen door de ondergrens, vorig seizoen knalden ze door de bovengrens. De waarheid ligt in het midden: Het gat met Ajax en PSV is nog niet structureel gedicht. Dan kan je een keer kampioen worden, of een keer 4e/5e worden, maar dat zijn dan uitschieters. In principe horen ze daar tussenin obv (onder andere) financiele mogelijkheden.

Maakt het kampioenschap vorig seizoen overigens des te knapper, maar structureel meedoen om de titel zit er echt nog niet in.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:02
KingKoning schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:35:
[...]

Ze zakken dit seizoen door de ondergrens, vorig seizoen knalden ze door de bovengrens. De waarheid ligt in het midden: Het gat met Ajax en PSV is nog niet structureel gedicht. Dan kan je een keer kampioen worden, of een keer 4e/5e worden, maar dat zijn dan uitschieters. In principe horen ze daar tussenin obv (onder andere) financiele mogelijkheden.

Maakt het kampioenschap vorig seizoen overigens des te knapper, maar structureel meedoen om de titel zit er echt nog niet in.
Financieel is het gat met Ajax groot, met PSV wordt het gat steeds kleiner. Op papier, zowel in de boeken als gekeken naar de selectie, moet je gewoon stevig derde worden en het dr andere 2 moeilijk kunnen maken.

Wat Gio en zn mannen dit seizoen laten zien slaat gewoon nergens op. Toen het goede gevoel van vorig seizoen verdween zijn ze met zn allen keihard door de ondergrens geknald.

Gio gaat dit nooit meer op de rit krijgen, dat lukte 2 jaar geleden ook niet zonder hulp.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:09:
[...]

Tja, kom dan met statistieken die het onderbouwen en niet met "een gevoel".
Gevoel? Niemand heeft het hier louter over een gevoel. Er worden hele concrete oorzaken aangegeven: van domweg pech, tot tactische fouten, tot mentale problemen tot technisch beleid. Als je iets "een gevoel" kunt noemen is dat het beweren dat spelers vorig seizoen boven hun kunnen presteerden. Dat is zo vaag. Je kunt ook niet een heel team over één kam scheren. Er zijn sowieso slechts weinig spelers die tien jaar achtereen hetzelfde hoge niveau haalden.
KingKoning schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:35:
[...]

Ik geloof dat menigeen het niveau van de spelers en het algehele niveau van Feyenoord van de laatste tien jaar ook veel teveel op één hoop gooit. Een discussie of Feyenoord definitief aanhaakt is een hele andere dan of dit team en deze spelers zouden kunnen meedoen om de titel. Ik vind dat dit team beter moet maar tegelijkertijd weet ik dat de situatie nog niet zo stabiel is dat je volgend jaar eenzelfde selectie hebt. Maar dat heeft alles met de begroting te maken. Maar dat verschil is overigens weer ook niet zo groot als nu vaak gesuggereerd wordt.

Een team is ook een optelsom van een aantal spelers en een coach. Eén of twee wisselingen kunnen er voor zorgen dat een team dat vorig jaar voor de titel speelde dat nu niet doet. Je ziet het ook bij PSV maar niemand die beweert dat alle spelers van PSV nu boven hun niveau spelen. Het is een minzame benadering van Feyenoord die me echt mateloos stoort.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

St@m

@ Your Service

Mooi, Kluivert is de eerste die het al opgegeven heeft.

I: Gaat PSV nog benauwde dagen krijgen?
K: Ik hoop het wel maar ik denk het niet.

Vond het wel meevallen, de overtreding van Bassie, Serero kan mooi springen

[ Voor 64% gewijzigd door St@m op 11-02-2018 19:22 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:45
St@m schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:12:
Mooi, Kluivert is de eerste die het al opgegeven heeft.

I: Gaat PSV nog benauwde dagen krijgen?
K: Ik hoop het wel maar ik denk het niet.

Vond het wel meevallen, de overtreding van Bassie, Serero kan mooi springen
Meevallen? |:( Omdat Serero niet geblesseerd is geraakt? Onbesuist gedrag is -en dat is met twee benen naar voren richting enkels- direct rood.

I don't have dreams, I have goals!!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:31:
[...]

Meevallen? |:( Omdat Serero niet geblesseerd is geraakt? Onbesuist gedrag is -en dat is met twee benen naar voren richting enkels- direct rood.
Wat vond je trouwens van de gegeven strafschop voor Ajax?

• LZ86
Napo schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:37:
[...]

en de terugspeelbal op Onana

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En de wedstrijd van Feyenoord? :+

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:37
Dit topic wordt ook elke week een herhaling van zetten :)

Conclusie Ajax en PSV spelen bagger, maar PSV staat nog ruim voor. Feyenoord tja....die wacht op een nieuwe trainer ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:55:
Je ziet het ook bij PSV maar niemand die beweert dat alle spelers van PSV nu boven hun niveau spelen. Het is een minzame benadering van Feyenoord die me echt mateloos stoort.
Inderdaad, bij PSV noemen we het geluk ;)

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

Na vandaag neem ik je echt niet meer serieus, dus je hoeft vanaf heden ook niet meer te reageren op mijn post, mocht je een reactie verwachten. /ignore

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
[...]

Daar ben ik het mee eens, maar is je been dusdaning hoog plaatsen waardoor je je tegenstander in zijn gezicht schopt en daarmee direct de wedstrijd uit schopt niet net zo onbesuist, ongeacht je de bal speelde ja/nee?

Het spel van Feyenoord was vandaag weer om te janken, ook voordat de rode kaarten werden gegeven. 0 moment de gedachte gehad ook maar een punt mee te nemen uit het Gelredome.

• toolkist
  • Niet online
JST94 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:10:
[...]

Daar ben ik het mee eens, maar is je been dusdaning hoog plaatsen waardoor je je tegenstander in zijn gezicht schopt en daarmee direct de wedstrijd uit schopt niet net zo onbesuist, ongeacht je de bal speelde ja/nee?

Het spel van Feyenoord was vandaag weer om te janken, ook voordat de rode kaarten werden gegeven. 0 moment de gedachte gehad ook maar een punt mee te nemen uit het Gelredome.
Dat vond ik een twijfelgeval. Ja z'n voet was hoog, van de andere kant was Haps z'n hoofd ook laag. Had ie em op "normale hoofdhoogte" geraakt dan had het zeker rood moeten zijn.

• Gonadan
  • Laatst online: 20:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DoeEensGek schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:24:
Die slaat de helft kreupel met die klauwen van hem.
Al helemaal als z'n broodje bal te laat is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Je zou toch maar met een schuin oog naar de degradatiestreep moeten kijken en dan zo'n lamzak op de bank hebben zitten..
Groningen-spits Veldwijk weigert in te vallen tegen ADO
Wat is er toch allemaal aan de hand in Groningen @Harribo? Eerst al Mahi en die ander (ff naam kwijt), nou hij weer...

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:26:
Ik word echt zo doodmoe van dit soort te gemakkelijke conclusies.
Hoe je het ook wendt of keert, Feyenoord is lang geen kampioen geweest en gaan het dit jaar ook niet worden. Ook al is dat te verklaren, het is nog steeds een piek in de prestaties.
Kom nu maar gewoon van die kast af en accepteer dat Feyenoord de komende jaren echt nog één of meerdere keren kampioen moet gaan worden (of op z'n minst net aan tweede) willen de niet Feyenoorders het niet meer als piek beschouwen.

Met hier daarover discussiëren gaat dat niet veranderen. Geen woorden maar daden. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55

OMX2000

By any means necessary...

Gonadan schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:30:
[...]

Hoe je het ook wendt of keert, Feyenoord is lang geen kampioen geweest en gaan het dit jaar ook niet worden. Ook al is dat te verklaren, het is nog steeds een piek in de prestaties.
Kom nu maar gewoon van die kast af en accepteer dat Feyenoord de komende jaren echt nog één of meerdere keren kampioen moet gaan worden (of op z'n minst net aan tweede) willen de niet Feyenoorders het niet meer als piek beschouwen.

Met hier daarover discussiëren gaat dat niet veranderen. Geen woorden maar daden. :)
Ik ben er echt van overtuigd dat de prestatie te maken heeft met een gezond beleid wat ze hebben gevoerd en rust in de tent. Of het een incident is hoop ik als Feyenoorder niet, maar ook voor Nederlands voetbal niet. Ik hoop dat er een top 5 ontstaat die allemaal serieus titelkandidaat zijn. Dus Ajax, Feyenoord en PSV aangevuld met twee clubs die boven hun doen uitstijgen. En ik hoop ook dat we op een gezonde manier meer geld kunnen gaan uitgeven in Nederland. Ik snap best dat we geen Engeland of Spanje gaan worden, maar als een van de rijkste landen ter wereld zou het niet gek zijn als er meer geld uitgegeven EN verdient kan gaan worden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

OMX2000 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:47:
[...]

Ik ben er echt van overtuigd dat de prestatie te maken heeft met een gezond beleid wat ze hebben gevoerd en rust in de tent. Of het een incident is hoop ik als Feyenoorder niet, maar ook voor Nederlands voetbal niet. Ik hoop dat er een top 5 ontstaat die allemaal serieus titelkandidaat zijn. Dus Ajax, Feyenoord en PSV aangevuld met twee clubs die boven hun doen uitstijgen. En ik hoop ook dat we op een gezonde manier meer geld kunnen gaan uitgeven in Nederland. Ik snap best dat we geen Engeland of Spanje gaan worden, maar als een van de rijkste landen ter wereld zou het niet gek zijn als er meer geld uitgegeven EN verdient kan gaan worden.
Het zal misschien als een verrassing komen, maar een land als Nederland is niet steenijk geworden door geld over de balk te gooien.

Nederland heeft, naast een te klein aantal liefhebbers (in absolute zin), een te klein achterland per club, te weinig grote sponsoren, en te weinig aantrekkingskracht op 'het grote geld'

Waar elke club in de Premier League - de nr. 1 t/m de nr. laatst - elk seizoen kan beschikken over honderden miljoenen aan TV-inkomsten, is dat hier domweg niet het geval.

Gaat niet gebeuren dus.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
PWM schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:36:
Het was geen rood. Maar als je hem op het veld ziet, inclusief reactie tegenstander, zal 99% hem geven.

Heb alleen die actie gezien, de wedstrijd zelf gelukkig niet, zat in vliegtuig :p
Sorry, ik weet niet over welk rood je het hebt, maar met de aanname dat het een van de kaarten bij Vitesse-Feyenoord betreft kan ik je zeggen dat ik het niet met je eens ben.

Die actie val Bassie was oliedom en 300% rood. (de duik van de tegenstander was overdreven, maar het inkomen vliegen met twee benen gestrekt vooruit is gewoon rood)
De actie van Malacia was risicovol en mislukt. Standaard rood, geen discussie.

Mag blij zijn dat El Ahmadi niet ook nog een kaart pakte, die stond als enige goed te voetballen maar ging soms ook zinloos over het randje.

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

De weg naar boven is sowieso de vrucht van een verbeterd beleid en rust. Dat hebben ze goed gedaan.
Maar ook als niet-Feyenoorder hoop ik dat het geen incident was. De competitie is gewoon leuker als er meer mee doen om het kampioenschap.
Als de afgelopen jaren Ajax of PSV het liet afweten dan werd het meestal wel de ander. Kom maar op met dat leven in de brouwerij. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Redondo1982
[...]

Strafschop, maar wel moeilijk te beoordelen. Bij Fox hadden ze niet de juiste camerastanden. Erg amateuristisch van Fox.

Was in ieder geval wel op de lijn, dus bij overtreding 100% strafschop.

Waar we voor op moeten passen is dat we geen overtredingen over het hoofd gaan zien omdat een penalty een zwaar gevolg is. Overtreding = overtreding. Maar Nijhuis had hem zeker niet gegeven.

• Redondo1982
Leon Zwiers schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:38:
[...]

en de terugspeelbal op Onana
De terugspeelballen waren goed, maar Onana had een paar rare fratsen. Gelukkig was er geen tegenstander in de buurt om hem pootje te haken en hadden we een scheidsrechter die alleen handhaaft conform de regels. Gelukkig geen scheids die zich bemoeit met hoe spelers presteren, want dat gaat hem geen reet aan.

• Ankona
[...]

Geen overtreding buiten de 16. Maar ja, wat wil je. Er stond een scheidsrechter die nog nooit een goede wedstrijd gefloten heeft. In dit geval heeft Ajax 100% de winst van Gözüprutser cadeau gekregen.

Ook opvallend dat de spelers van Ajax diverse keren gespaard werden als het om gele kaarten ging. (Het waren geen zware gevallen, maar wel standaard kaart situaties. De Ligt had er bijvoorbeeld zonder discussie af gemoeten. )

Ajax kan er niets aan doen. Logisch dat ze blij zijn met de punten. Maar waarom blijft de knvb deze scheidsrechter wedstrijden in het betaald voetbal geven?

alles kan off-topic

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ramzzz schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:52:
[...]

Het zal misschien als een verrassing komen, maar een land als Nederland is niet steenijk geworden door geld over de balk te gooien.

Nederland heeft, naast een te klein aantal liefhebbers (in absolute zin), een te klein achterland per club, te weinig grote sponsoren, en te weinig aantrekkingskracht op 'het grote geld'

Waar elke club in de Premier League - de nr. 1 t/m de nr. laatst - elk seizoen kan beschikken over honderden miljoenen aan TV-inkomsten, is dat hier domweg niet het geval.

Gaat niet gebeuren dus.
Misschien dat een competitie met België en Luxemburg er bij het niveau kan verhogen. Het totale "achterland" wordt dan een stuk groter, met een kans op meer investeringen. Anders zie ik het ook niet zo zonnig in, of de KNVB moet met een geniaal beleid komen...

• Redondo1982
dr.lowtune schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:15:
[...]

Misschien dat een competitie met België en Luxemburg er bij het niveau kan verhogen. Het totale "achterland" wordt dan een stuk groter, met een kans op meer investeringen. Anders zie ik het ook niet zo zonnig in, of de KNVB moet met een geniaal beleid komen...
Ik denk dat een benelux competitie geen extra aantrekkingskracht oplevert, oftewel geen extra gelden van derde partijen. De weerstand wordt ook niet echt hoger van het voetballen tegen de ploegen uit deze landen.

Ik voorspel binnen nu en een paar jaar een vrij éénzijdige competitie. Als ik puur naar de financiële (toekomstige) cijfers kijk, zal hoogstens incidentieel weleens een andere club kunnen pieken. Money talks...

• Superkiwi
Met twee benen naar voren in komen vliegen is geen rode kaart en een overtreding op de rand van de 16 is geen penalty?
Ik ben blij dat de scheidsrechters de beslissingen nemen en niet jullie ;)

• Ankona
dr.lowtune schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:15:
[...]

Als een club uit Belgie dominant is zal dat echt niet ten goede komen aan de teams uit Nederland. Kan me voorstellen dat het dan juist minder wordt.

Er zit bij de knvb en de clubs nog best wel geld. Er zou meer in opleidingen geïnvesteerd moeten worden in plaats van in het aantrekken van buitenlandse subtoppers. Verder is het te hopen dat het hele transfer systeem in elkaar dondert de FIFA zou er goed aan doen hier wat drempels voor op te werpen. (maar ja.... die mensen zitten er zelf ook vooral voor het grote geld)

alles kan off-topic

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:03:
[...]

Strafschop, maar wel moeilijk te beoordelen. Bij Fox hadden ze niet de juiste camerastanden. Erg amateuristisch van Fox.
Er lijkt een lichte bias in je oordeel te zitten :+

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

dvdkiwi schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:25:
Met twee benen naar voren in komen vliegen is geen rode kaart en een overtreding op de rand van de 16 is geen penalty?
Ik ben blij dat de scheidsrechters de beslissingen nemen en niet jullie ;)
Zoals altijd:

Het probleem is vooral met zo'n sliding, de inconsistentie. In de beker deed van Ginkel een sliding die 3x erger ingezet was dan Bassie vandaag. Dat had 0 consequenties. Een week later is dat dus rood.

Als er elke week hetzelfde gefloten zou worden, was het ook geen discussie geweest.

• Superkiwi
In de beker is zo'n sliding ook gewoon rood.
Dat die kaart op dat moment niet gegeven wordt doet niks af aan het feit dat een zo'n sliding, net als die van vanmiddag, gewoon rood is. Daar zou helemaal geen discussie over moeten zijn.

• Martinusz
Redondo1982 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:20:
[...]

Ik denk dat een benelux competitie geen extra aantrekkingskracht oplevert, oftewel geen extra gelden van derde partijen. De weerstand wordt ook niet echt hoger van het voetballen tegen de ploegen uit deze landen.

Ik voorspel binnen nu en een paar jaar een vrij éénzijdige competitie. Als ik puur naar de financiële (toekomstige) cijfers kijk, zal hoogstens incidentieel weleens een andere club kunnen pieken. Money talks...
Uh dat is de afgelopen 40 jaar toch ook al het geval, Ajax of PSV kampioen met heeeeel af en toe een andere club.

• Gonadan

Gonadan

Zie je wel, Ajax was helemaal niet zo erg als PSV. Verbeek vond ze frivool. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 10:06
toolkist schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:23:
Je zou toch maar met een schuin oog naar de degradatiestreep moeten kijken en dan zo'n lamzak op de bank hebben zitten..

[...]

Wat is er toch allemaal aan de hand in Groningen @Harribo? Eerst al Mahi en die ander (ff naam kwijt), nou hij weer...
Ja rare actie van Veldwijk. Alsof het om meneer Veldwijk draait.

Mahi is weer rustig, Idrissi hebben ze maar weg gedaan.
Mahi is de enige die goed kan ballen.

• D-e-n
[...]
Ik hoop dat er een top 5 ontstaat die allemaal serieus titelkandidaat zijn.
Dat gaat niet. Drie concurrerende clubs is gezond. Vijf kunnen we ons in Nederland niet veroorloven. Je moet het geld en talent ook ietwat concentreren. Daarom geloof ik heilig in een inkrimping van de eredivisie.
Redondo1982 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:20:
[...]
De weerstand wordt ook niet echt hoger van het voetballen tegen de ploegen uit deze landen.
De weerstand wordt wel degelijk groter. Want alle ploegen uit het rechter rijtje vallen in principe weg en je krijgt de Belgen uit het linker rijtje er voor terug. Anderlecht, Genk, Gent, Standard in plaats van Sparta of Roda.

Wat de UEFA betreft: landen als Nederland, Portugal, Turkije, België en Zwitserland laten zich wat mij betreft veel te makkelijk opzij zetten door het grote geld. De kleinere landen zijn met veel meer. Die zouden echt wel wat meer tegengas mogen geven als er weer een beslissing wordt genomen in het voordeel van met name de Engelsen. Het is echt van den zotte hoe arbitrair die grens voor het aantal deelnemers aan de CL nu is opgesteld. Sportief gezien hebben de Engelsen er veel minder recht op dan de Spanjaarden.

Dat hele transfersysteem is overhoop gegooid in het kader van één Europa maar je kunt je afvragen hoe de afgesloten competities en daarmee de tv-gelden in overeenstemming zijn met de vrije markt. Nederlandse clubs kunnen nooit aan de tv-gelden komen zoals die er in Engeland zijn. Juridisch zou je het als een kartel kunnen beschouwen. Ik zou daar wel eens een juridisch expert op willen zetten :)

[ Voor 62% gewijzigd door D-e-n op 11-02-2018 23:37 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 13:50
Harribo schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:35:
[...]

Ja rare actie van Veldwijk. Alsof het om meneer Veldwijk draait.

Mahi is weer rustig, Idrissi hebben ze maar weg gedaan.
Mahi is de enige die goed kan ballen.
Veldwijk heeft toch allang getweet dat hem niet gevraagd was om in te vallen?

• Redondo1982
D-e-n schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:25:
[...]

De weerstand wordt wel degelijk groter. Want alle ploegen uit het rechter rijtje vallen in principe weg en je krijgt de Belgen uit het linker rijtje er voor terug. Anderlecht, Genk, Gent, Standard in plaats van Sparta of Roda.

Wat de UEFA betreft: landen als Nederland, Portugal, Turkije, België en Zwitserland laten zich wat mij betreft veel te makkelijk opzij zetten door het grote geld. De kleinere landen zijn met veel meer. Die zouden echt wel wat meer tegengas mogen geven als er weer een beslissing wordt genomen in het voordeel van met name de Engelsen. Het is echt van den zotte hoe arbitrair die grens voor het aantal deelnemers aan de CL nu is opgesteld. Sportief gezien hebben de Engelsen er veel minder recht op dan de Spanjaarden.

Dat hele transfersysteem is overhoop gegooid in het kader van één Europa maar je kunt je afvragen hoe de afgesloten competities en daarmee de tv-gelden in overeenstemming zijn met de vrije markt. Nederlandse clubs kunnen nooit aan de tv-gelden komen zoals die er in Engeland zijn. Juridisch zou je het als een kartel kunnen beschouwen. Ik zou daar wel eens een juridisch expert op willen zetten :)
De weerstand wordt alleen groter tegen de bovenste 4/5 van België, maar dit is volgens mij niet de opzet van de bedenker(s). Alles daaronder is veel slechter dan Heerenveen en co. En ik vind je getoonde voorbeeld wel erg extreem, want je neemt de top van België tegen de onderkant van de ED. Je had ook Hercales/Twente etc kunnen noemen. Vooral Twente staat te laag geklasseerd.

Het laten bekijken van het 'kartel' is vast niet zo duur, maar het laten aanvechten zal een lange zaak worden. Misschien kunnen we inzamelen hier?
Joster schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:29:
[...]

Veldwijk heeft toch allang getweet dat hem niet gevraagd was om in te vallen?
Dat was Monica; die beheert alle social media accounts van Larsje :+
St@m schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:07:
[...]

Na vandaag neem ik je echt niet meer serieus, dus je hoeft vanaf heden ook niet meer te reageren op mijn post, mocht je een reactie verwachten. /ignore
Dan kan je beter niemand meer serieus nemen als je dit geen rode kaart vindt.

[ Voor 14% gewijzigd door Redondo1982 op 12-02-2018 09:45 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Redondo1982 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:41:

Dan kan je beter niemand meer serieus nemen als je dit geen rode kaart vindt.
Waar zeg ik dat :? Of is dat ook weer een verzonnen feitje van je?

Kan ik het toch niet laten om te reageren op je getrol

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 12-02-2018 10:08 ]

• toolkist
  • Niet online
St@m schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:08:
[...]

Waar zeg ik dat :? Of is dat ook weer een verzonnen feitje van je?

Kan ik het toch niet laten om te reageren op je getrol
Nou, je quote zijn reactie waarin hij het heeft over die rode kaart voor Bilal en komt dan met /ignore aanzetten

[Edit] @St@m je post van 20.07 gisteravond bedoel ik dus. Ik las hem precies hetzelfde als @Redondo1982 deed

[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 12-02-2018 10:16 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 13:50
Redondo1982 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:41:

[...]

Dat was Monica; die beheert alle social media accounts van Larsje :+
_O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lz4QGQxsGAvRFW1JsJOXHJ6Q/thumb.png

• St@m

St@m

@ Your Service

toolkist schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:10:
[...]

Nou, je quote zijn reactie waarin hij het heeft over die rode kaart voor Bilal en komt dan met /ignore aanzetten
Die /ignore staat er omdat meneer alles goedlult wat in zijn straatje past. Met z'n 'facts'.

Ik zei dat ik de overtreding wel vond meevallen, nergens gezegd dat het geen rood is. Het is een 'sliding' tackle van achteren, volgens de regels rood. Maar hij speelt gewoon de bal dus valt het allemaal wel mee. Serero kan mooi springen.

• JST94
Het meest jammere vind ik dat het bij Feyenoord nu weer gaat over de rode kaarten maar niet over weer het gebrek aan tactisch plan van Gio. De eerste half was weer niet om aan te gluren en de goal kwam uit de lucht vallen..

• toolkist
  • Niet online
St@m schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:16:
[...]

Die /ignore staat er omdat meneer alles goedlult wat in zijn straatje past. Met z'n 'facts'.

Ik zei dat ik de overtreding wel vond meevallen, nergens gezegd dat het geen rood is. Het is een 'sliding' tackle van achteren, volgens de regels rood. Maar hij speelt gewoon de bal dus valt het allemaal wel mee. Serero kan mooi springen.
Waarom je em vanaf nu negeert maakt me weinig uit, dat moet je zelf weten ;)

Ik ben blij dat Serero opspringt. Zo niet dan had ie de wedstrijd niet uitgespeeld. En Bilal zal het ook niet erg gevonden hebben, die had anders naast de rode kaart ook nog pijn aan zn ballen gehad, want die waren dan vol tegen t standbeen van Serero aangeklapt.

• Ankona
JST94 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:20:
Het meest jammere vind ik dat het bij Feyenoord nu weer gaat over de rode kaarten maar niet over weer het gebrek aan tactisch plan van Gio. De eerste half was weer niet om aan te gluren en de goal kwam uit de lucht vallen..
En dan te bedenken dat de eerste helft stukken beter was dat de tweede. Eigenlijk begon Feyenoord pas weer een klein beetje te voetballen NA de rode kaart en de 2-1. Gio noemt die rode kaart het kantelpunt in de wedstrijd, dat vind ik dan wel weer overdreven. Zoveel beter gingen ze toen ook weer niet spelen.

alles kan off-topic

• St@m

St@m

@ Your Service

toolkist schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:23:
[...]

Ik ben blij dat Serero opspringt. Zo niet dan had ie de wedstrijd niet uitgespeeld. En Bilal zal het ook niet erg gevonden hebben, die had anders naast de rode kaart ook nog pijn aan zn ballen gehad, want die waren dan vol tegen t standbeen van Serero aangeklapt.
Ach nee, hij springt pas 1 meter de lucht in als Bassie al stil zit op de grond

http://www.voetbalzone.nl/social_item.asp?uid=11667

Ja, dit is een rode kaart. Maar het is echt niet alsof hij inkomt om Serero uit de wedstrijd te schoppen. Duidelijk dat hij de bal wil spelen en ook de bal speelt. Ik vind het echt wel meevallen. Heb zat erger gezien.

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 12-02-2018 10:28 ]

• toolkist
  • Niet online
St@m schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:26:
[...]

Ach nee, hij springt pas 1 meter de lucht in als Bassie al stil zit op de grond

http://www.voetbalzone.nl/social_item.asp?uid=11667
Ja als Bilal al half op zn voet zit.

• St@m

St@m

@ Your Service

toolkist schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:28:
[...]

Ja als Bilal al half op zn voet zit.
Hoe je hier uit kan halen dat Bilal (das makkelijker inderdaad) vol met zn ballen tegen het standbeen was aangeklapt als Serero niet was gesprongen is mij echt een raadsel. Serero zou niet misstaan bij Barcelona qua acteerwerk. Hij had gewoon de wedstrijd uitgespeeld als hij was blijven staan, de actie was al voorbij.

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 12-02-2018 10:32 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tja... het toneelstukje is overduidelijk. Dat neemt overigens niet weg dat het inkomen, een vliegende scharende tackle met twee benen gewoon oliedom is en dat daarvoor een rode kaart te rechtvaardigen is op dat moment. Als je beelden terugkijkt vanuit alle hoeken dan moet je concluderen dat Basacikoglu wel degelijk de bal speelt, Serero een stervende zwaan imiteert maar het een tackle van achteren is en naast de bal ook de man wordt geraakt. Het is niet zo dat Basacikoglu eerst de bal speelt en daarna pas de man raakt. Het is gewoon te onbesuisd en oliedom. Basacikoglu neemt hier gewoon een onnodig risico met deze actie op deze plek.

Ik blijf een rode kaart terecht vinden, meer terecht dan die van Malacia, die rood krijgt voor het neerhalen van een doorgebroken speler. Dat laatste betwijfel ik namelijk ten zeerste, er liepen nog twee verdedigers op de zelfde lijn. Het was niet zo dat Beerens één op één door was.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• toolkist
  • Niet online
St@m schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:29:
[...]

Hoe je hier uit kan halen dat Bilal (das makkelijker inderdaad) vol met zn ballen tegen het standbeen was aangeklapt als Serero niet was gesprongen is mij echt een raadsel. Serero zou niet misstaan bij Barcelona qua acteerwerk.
Ik dacht inderdaad dat Serero sprong voordat Bilal em raakte. Net dat filmpje nog eens beeld voor beeld bekeken (play-pauze-play-pauze) en Bilal raakt em vol voordat ie opspringt. De overtreding is dus nog lomper dan ik dacht. Dat Serero daarna "vreemd" opspringt, tja. Wat had jij gedaan, lekker blijven staan met het risico dat je er maanden uit ligt?

• St@m

St@m

@ Your Service

toolkist schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:39:
[...]

Ik dacht inderdaad dat Serero sprong voordat Bilal em raakte. Net dat filmpje nog eens beeld voor beeld bekeken (play-pauze-play-pauze) en Bilal raakt em vol voordat ie opspringt. De overtreding is dus nog lomper dan ik dacht. Dat Serero daarna "vreemd" opspringt, tja. Wat had jij gedaan, lekker blijven staan met het risico dat je er maanden uit ligt?
Ok, wat jij wil. Ik zie hetzelfde als @Han.

Edit: ik ben nooit zo'n stervende zwaan geweest eigenlijk. Dus ja, ik was blijven staan denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 12-02-2018 10:45 ]

Verwijderd

Twee gestrekte benen naar voren. Zijn er echt nog mensen die er over twijfelen of dit rood was? _O-

Lijkt me toch dat hij een flinke schorsing gaat krijgen. Wat een mafkees zeg. 8)7

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:42:
Twee gestrekte benen naar voren. Zijn er echt nog mensen die er over twijfelen of dit rood was? _O-
Geen idee, hier niet volgens mij.

• JST94
Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat rood terecht is, maar niet of het gewoon rood of echt 'donker rood' is.

Voor de schorsing, tja, hoeveel zou je geven voor zoiets? Ik zelf denk dat twee wedstrijden + 1 voorwaardelijk wel prima is.

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 16:32
Heeft iemand hier de beelden uit de andere hoek die gisteren ook ff bij Studio Sport te zien waren? Ik zou zweren dat je daar Serero's voet door de impact een stukje zag verplaatsen voordat hij op sprong.
Vanuit de hierboven getoonde hoek dacht ik ook dat hij toneel op aan het voeren was, maar de beelden van Studio Sport deden me toch twijfelen of hij niet echt geraakt was.

• toolkist
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QSVY8t5Es2OKGh3ulfokFX3w/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3jPRv8zxoMJwdisPEyXDvmHg/medium.jpg

Minimaal 3 wedstrijden exclusief eventueel wat extras voorwaardelijk als ie al een 'reputatie' zou hebben. Maar dat heeft ie volgens mij niet.

Mag trouwens hopen dat Beugelsdijk ook nog een wedstrijd of 4-5 geschorst wordt, die had zn elleboog weer eens goed ingevet.

• Redondo1982
St@m schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:16:
[...]

Nee, het is een onbesuisde actie en daarom rood. Hier hoeft niemand voor geblesseerd te raken.

Het is overigens jouw interpretatie dat ik alles goedlul in m'n eigen straatje. Ik zie het als een mening die ik probeer te beargumenteren. Blijkbaar ben je het daar niet mee eens, omdat het jou misschien niet in je straatje past. Sommige dingen die ik benoem zijn inderdaad feiten, zij het door onderzoek van derden.

Prima dat je me negeert, maar je beargumentatie is wankel.

• Martinusz
toolkist schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:50:

Mag trouwens hopen dat Beugelsdijk ook nog een wedstrijs of 4-5 geschorst wordt, die had zn elleboog weer eens goed ingevet.
Wait :o geen Veltman deze week? We hebben een vervanger *O*

Verwijderd

JST94 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:46:
Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat rood terecht is, maar niet of het gewoon rood of echt 'donker rood' is.

Voor de schorsing, tja, hoeveel zou je geven voor zoiets? Ik zelf denk dat twee wedstrijden + 1 voorwaardelijk wel prima is.
Heb toch echt @PWM @Leon Zwiers en volgens mij ook nog anderen zien zeggen dat het geen rood was... :+

Ik vind 2+1 weinig. Als je kijkt naar het lichamelijk letsel wat hij had kunnen veroorzaken... Geen idee waarom dit minder erg zou moeten zijn dan een zwaaiende arm.

En Beugelsdijk kunnen ze beter een dwangbuis geven, die gebruikt bijna elke week z'n ellebogen. :N

• JST94
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:55:
[...]

Heb toch echt @PWM @Leon Zwiers en volgens mij ook nog anderen zien zeggen dat het geen rood was... :+

Ik vind 2+1 weinig. Als je kijkt naar het lichamelijk letsel wat hij had kunnen veroorzaken... Geen idee waarom dit minder erg zou moeten zijn dan een zwaaiende arm.

En Beugelsdijk kunnen ze beter een dwangbuis geven, die gebruikt bijna elke week z'n ellebogen. :N
Bij Bassie wordt er nog een poging gedaan om de bal te spelen. Een elleboogstoot heeft werkelijk waar niks met voetbal te maken en is mijn inziens dus ook erger dan onbesuisd inkomen.

• Redondo1982
Han schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:36:
Tja... het toneelstukje is overduidelijk. Dat neemt overigens niet weg dat het inkomen, een vliegende scharende tackle met twee benen gewoon oliedom is en dat daarvoor een rode kaart te rechtvaardigen is op dat moment. Als je beelden terugkijkt vanuit alle hoeken dan moet je concluderen dat Basacikoglu wel degelijk de bal speelt, Serero een stervende zwaan imiteert maar het een tackle van achteren is en naast de bal ook de man wordt geraakt. Het is niet zo dat Basacikoglu eerst de bal speelt en daarna pas de man raakt. Het is gewoon te onbesuisd en oliedom. Basacikoglu neemt hier gewoon een onnodig risico met deze actie op deze plek.

Ik blijf een rode kaart terecht vinden, meer terecht dan die van Malacia, die rood krijgt voor het neerhalen van een doorgebroken speler. Dat laatste betwijfel ik namelijk ten zeerste, er liepen nog twee verdedigers op de zelfde lijn. Het was niet zo dat Beerens één op één door was.
Die van Malacia vond ik ook wel zwaar gestraft. Je moet hem geven volgens de reglementen, want Beerens was doorgebroken. Van den Beek kwam wel schuin ingelopen op Beerens en zou hem kunnen achterhalen, maar daar mag je als scheids niet van uit gaan.
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:57:
[...]

Bij 2 benen gestrekt naar voren is "bal spelen" geen enkele factor. _O-
Twee benen gebruik je inderdaad alleen om iemand te blesseren.

[ Voor 9% gewijzigd door Redondo1982 op 12-02-2018 10:59 ]

Verwijderd

JST94 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:56:
[...]

Bij Bassie wordt er nog een poging gedaan om de bal te spelen. Een elleboogstoot heeft werkelijk waar niks met voetbal te maken en is mijn inziens dus ook erger dan onbesuisd inkomen.
Bij 2 benen gestrekt naar voren is "bal spelen" geen enkele factor. _O-

• JST94
Net hoe je het ziet, je ziet Bilal namelijk duidelijk te bal spelen. Verder is het onbesuisd en beslist rood, alleen vind ik wel dat er enorm wordt overdreven. Alsof hij een enorme aanslag maakt en Serero moet vrezen voor zijn carriere.

• Redondo1982
Kramer zit inmiddels ook op zijn daadwerkelijke niveau, want die houdt zijn conditie op peil bij Telstar.

• JST94
Overdrijven is ook een vak, Kramer zou prima meekunnen bij de subtop in Nederland.

• St@m

St@m

@ Your Service

*knip* Dat is nou ook weer nergens voor nodig. Negeren = negeren ;)

[ Voor 80% gewijzigd door naitsoezn op 12-02-2018 11:04 ]

• toolkist
  • Niet online
[edit]damn die was snel @naitsoezn

[ Voor 97% gewijzigd door toolkist op 12-02-2018 11:06 ]

Verwijderd

*knip* Nee, dat noemen we trollen.

[ Voor 76% gewijzigd door naitsoezn op 12-02-2018 11:07 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:02
JST94 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:02:
Overdrijven is ook een vak, Kramer zou prima meekunnen bij de subtop in Nederland.
Voetballend misschien wel, maar zit je als subtopper ook te wachten op de maniertjes van meneer Kramer? Ik vind 't wel prima dat dit figuur even niet in de eredivisie is terug te vinden.

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:12:
[...]

Voetballend misschien wel, maar zit je als subtopper ook te wachten op de maniertjes van meneer Kramer? Ik vind 't wel prima dat dit figuur even niet in de eredivisie is terug te vinden.
En dus die maniertjes maar doorschuiven naar de Jupiler League? ;)

Verwijderd

Had de beelden van Beugelsdijk nog niet gezien. Vind dit eigenlijk wel meevallen:
https://twitter.com/FOXSportsnl/status/962716323158650881

Was dit wel hét moment? Vooral als je het uit tweede camerahoek ziet, zie je dat hij hem in eerste instantie helemaal niet raakt.

• JST94
JanW schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:12:
[...]

Ach, niet iedereen is het perfecte voorbeeld. Genoeg clubs die de goals van Kramer wel kunnen gebruiken hoor.

Denk alleen niet dat Kramer zit te wachten op dergelijke clubs. Wil denk ik toch eens gaan cashen. Speelt namelijk ook gewoon voor het geld.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
JST94 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:58:
Net hoe je het ziet, je ziet Bilal namelijk duidelijk te bal spelen. Verder is het onbesuisd en beslist rood, alleen vind ik wel dat er enorm wordt overdreven. Alsof hij een enorme aanslag maakt en Serero moet vrezen voor zijn carriere.
Ik denk dat het probleem vooral is dat je met zo'n actie wél een enorm risico neemt om iemand te moeten laten vrezen voor zijn carrière. Nu gaat het 'goed', maar een kleine inschattingsfout en je bezorgt iemand echt een heftige blessure. Dáárom is dit rood, en wat mij betreft dieprood. Dat ie hem mist is een geluk voor Serero, maar doet niets af aan de overtreding.

Verwijderd

Einde voor Bilal B. bij Feyenoord? :+
https://www.voetbalinside.nl/item/45903

• JST94
Een wedstrijd schorsing voor Malacia, en drie (waarvan 1 voorwaardelijk) voor Basacikoglu. Prima straffen denk ik zo. Zijn beide ook geaccepteerd door Feyenoord.

Kramer naar alle waarschijnlijkheid naar Sparta voor de rest van het seizoen.

[ Voor 20% gewijzigd door JST94 op 12-02-2018 15:41 . Reden: Typo ]

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

FC Groningen heeft Lars Veldwijk voorlopig teruggezet naar FC Groningen onder-23. De club richt zich verder volledig op de volgende competitiewedstrijd, komende vrijdagavond uit tegen VVV-Venlo.

Volgens fcgroningen.nl

Heeft hij misschien nog meer tijd voor Monica...

FCG

• Martinusz
jeka schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:03:
FC Groningen heeft Lars Veldwijk voorlopig teruggezet naar FC Groningen onder-23. De club richt zich verder volledig op de volgende competitiewedstrijd, komende vrijdagavond uit tegen VVV-Venlo.

Volgens fcgroningen.nl

Heeft hij misschien nog meer tijd voor Monica...
Kan hij fit blijven met Monica O-)

• Russel88
  • Laatst online: 00:44
Ik zou het onbegrijpelijk vinden.
Eerst een basisplaats. Dan een domme rode kaart en nu moet hij opeens weg?
Lijkt mij een broodje aap verhaal.

Alhoewel niks me meer zal verbazen met Feyenoord.

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-11 15:56

rSNNN

Titel ondertitel

Martinusz schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:07:
[...]

Kan hij fit blijven met Monica O-)
Met Monica blijf ik ook wel fit hoor

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 10:55
Kramer naar Sparta, dat wordt broodjes kroket bestellen jongens!
Prima aanwinst voor ons in ieder geval.

• Martinusz
Vlassie1980 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:39:
Kramer naar Sparta, dat wordt broodjes kroket bestellen jongens!
Prima aanwinst voor ons in ieder geval.
Voor Sparta een prima speler, hopelijk kan hij wat doelpunten maken voor ze, liever Sparta in de eredivisie dan wat andere clubs die onderin staan ;)

• Ankona
Russel88 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:21:
[...]

Ik zou het onbegrijpelijk vinden.
Eerst een basisplaats. Dan een domme rode kaart en nu moet hij opeens weg?
Lijkt mij een broodje aap verhaal.

Alhoewel niks me meer zal verbazen met Feyenoord.
Raar verhaal. Is een mening/verhaaltje van iemand, gepresenteerd als feiten.

alles kan off-topic

• DoeEensGek
  • Laatst online: 23:59
Heeft die Veldwijk nu echt geweigerd? Is dit te zien op tv ofzo? Want zelf heeft hij ontkent. Beetje raar verhaal.

Nog een kleine toevoeging op de 2 benen discussie, een tackel met 2 benen valt op geen enkele manier te remmen of te corrigeren. Met een been daarin tegen wel. Dit is eigenlijk de belangrijkste reden waarom het direct rood is en waarom dit zo is afgesproken.

• Ankona
Ik snap eigenlijk de reden niet om met twee benen een sliding in te zetten. Met een been zet je af, de ander steek je zover mogelijk uit om te proberen de bal te halen. Met twee erin vliegen kan ik niet verklaren, dan ben je later, kom je minder ver etc. Enige reden kan zijn om een extra kans de tegenstander de raken.

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

St@m schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:40:
Ok, wat jij wil. Ik zie hetzelfde als @Han.

Edit: ik ben nooit zo'n stervende zwaan geweest eigenlijk. Dus ja, ik was blijven staan denk ik.
Echte mannen blijven gewoon staan en dan breekt Bilal twee benen. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Redondo1982
Gonadan schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:00:
[...]

Echte mannen blijven gewoon staan en dan breekt Bilal twee benen. O-)
Ja, gelukkig is Serero een lichtvoetige speler. Als bvo speler leer je sowieso om niet te ‘vast’ te staan, zoals jij bedoeld. Voor twee dingen uiteraard, minder blessures en wendbaarheid.

Het bagatelliseren van de rode kaart is nog steeds in volle gang. Er wordt alleen maar gekeken naar het slachtoffer hoeveel schade die heeft en hoe mooi die opspringt. Echte bikkels blijven immers staan |:(

Man man man...

• Ankona
Redondo1982 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:16:
[...]

Ja, gelukkig is Serero een lichtvoetige speler. Als bvo speler leer je sowieso om niet te ‘vast’ te staan, zoals jij bedoeld. Voor twee dingen uiteraard, minder blessures en wendbaarheid.

Het bagatelliseren van de rode kaart is nog steeds in volle gang. Er wordt alleen maar gekeken naar het slachtoffer hoeveel schade die heeft en hoe mooi die opspringt. Echte bikkels blijven immers staan |:(

Man man man...
Als er naar de gevolgen voor het slachtoffer gekeken zou worden was Bruns er in de eerste helft al afgestuurd. Die schopte immers Haps het veld uit.

Gelukkig is dat de inzet niet. Die actie was gevaarlijk, ongelukkig, maar volledig op het spel gericht. Je zou zelfs die gele kaart overdreven kunnen vinden.
Wat beteft de actie met Bilal, de reactie van de tegenstander maakt niet uit voor de beoordeling. Met twee benen erin vliegen is gewoon rood. Met of zonder bloed. Die duik erna heeft niets met beschermen te maken. compleet onlogische en te late beweging enkel om de aandacht van de scheidsrechter te trekken. Daar zou wat mij betreft geel voor gegeven mogen worden. En ja, ik ben er van overtuigd dat die duik opzet was om de tegenstander een kaart aan te naaien, niet om zichzelf te beschermen.

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ankona schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:26:
[...]

Als er naar de gevolgen voor het slachtoffer gekeken zou worden was Bruns er in de eerste helft al afgestuurd. Die schopte immers Haps het veld uit.
IFTFY. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Redondo1982
[...]

Gelukkig is dat de inzet niet. Die actie was gevaarlijk, ongelukkig, maar volledig op het spel gericht. Je zou zelfs die gele kaart overdreven kunnen vinden.
Wat beteft de actie met Bilal, de reactie van de tegenstander maakt niet uit voor de beoordeling. Met twee benen erin vliegen is gewoon rood. Met of zonder bloed. Die duik erna heeft niets met beschermen te maken. compleet onlogische en te late beweging enkel om de aandacht van de scheidsrechter te trekken. Daar zou wat mij betreft geel voor gegeven mogen worden. En ja, ik ben er van overtuigd dat die duik opzet was om de tegenstander een kaart aan te naaien, niet om zichzelf te beschermen.
Weet niet zo goed wat je met deze reactie nu precies wilt zeggen. Kan het niet ontleden en tot een conclusie komen.

Wat ik je wel mee wil geven is dat er bij een bvo getraind wordt op deze situaties. Zorg dat je niet te vast staat en als je wat voelt aankomen dan spring je op. Serero voelde dit gewoon aankomen en sprong op om leed te voorkomen. Dat hij daarna een beetje theater erbij gebruikt is een logisch gevolg van een professionele speler. Hij heeft hiermee toch een extra zetje gegeven aan z’n ploeg met hulp van een hele domme aanvaller die enorm gefrustreerd is over het verloop van zijn carriere.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

In de essentie zeggen we allemaal het zelfde; de rode kaart is terecht, de actie te onbesuisd en de reactie van Serero te dramatisch. Zullen we anders gewoon stoppen met 100% gelijk willen hebben? Blijkbaar maakt dat sommigen blind voor de 90% overeenkomstigheid in het verhaal.

Maar het is niet zo dat wanneer Serero was blijven staan hij een ernstige blessure had opgelopen, wellicht had Bilal een paar blauwe ballen overgehouden maar meer ook niet. Er zat geen snelheid in de drieste actie, geen noppen vooruit of een natrappende beweging op de ledematen. De theater van Serero had niks te maken met geraakt worden maar alles met het aansmeren van een kaart. Kijk maar eens goed naar de enkel die hij vast grijpt terwijl hij neer komt, die wordt nergens geraakt door een schoen, nop of ander hard voorwerp en komt zelfs niet bekneld te zitten. Het is pure theater.

Ergo; rode kaart terecht vanwege de onbesuisde actie, theater van Serero is maatenaaierij, helaas gewoon geworden in het voetbal.

[ Voor 28% gewijzigd door Han op 13-02-2018 09:14 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• JST94
[...]

Wat beteft de actie met Bilal, de reactie van de tegenstander maakt niet uit voor de beoordeling. Met twee benen erin vliegen is gewoon rood.
Dit snap ik dan niet, je geeft aan dat Bruns zijn actie volledig op het spel gericht was en zodoende de gele kaart wellicht overdreven was. Maar hoe kan je het van Bilal dan wel terecht rood vinden? Die speelde namelijk ook de bal.

Ik zelf vind beide acties onbesuisd inkomen waarbij je gevaar loopt de tegenstander te blesseren. De rode kaart voor Bilal en de schorsing van 3 wedstrijden is dus ook volledig terecht, maar ik had het niet raar gevonden als Bruns ook rood had gekregen.

• Redondo1982
Han schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:11:
In de essentie zeggen we allemaal het zelfde; de rode kaart is terecht, de actie te onbesuisd en de reactie van Serero te dramatisch. Zullen we anders gewoon stoppen met 100% gelijk willen hebben? Blijkbaar maakt dat sommigen blind voor de 90% overeenkomstigheid in het verhaal.

Maar het is niet zo dat wanneer Serero was blijven staan hij een ernstige blessure had opgelopen, wellicht had Bilal een paar blauwe ballen overgehouden maar meer ook niet. Er zat geen snelheid in de drieste actie, geen noppen vooruit of een natrappende beweging op de ledematen. De theater van Serero had niks te maken met geraakt worden maar alles met het aansmeren van een kaart. Kijk maar eens goed naar de enkel die hij vast grijpt terwijl hij neer komt, die wordt nergens geraakt door een schoen, nop of ander hard voorwerp en komt zelfs niet bekneld te zitten. Het is pure theater.

Ergo; rode kaart terecht vanwege de onbesuisde actie, theater van Serero is maatenaaierij, helaas gewoon geworden in het voetbal.
Waarom? Door discussie krijg ik misschien een ander inzicht in het verhaal. We hebben niet alle wijsheid in pacht. Ik ben sowieso reuze benieuwd in iemands interpretatie nav een incident als met Bilal. Dit kan toch gewoon zonder hard feelings?

• Ankona
JST94 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:35:
[...]

Dit snap ik dan niet, je geeft aan dat Bruns zijn actie volledig op het spel gericht was en zodoende de gele kaart wellicht overdreven was. Maar hoe kan je het van Bilal dan wel terecht rood vinden? Die speelde namelijk ook de bal.

Ik zelf vind beide acties onbesuisd inkomen waarbij je gevaar loopt de tegenstander te blesseren. De rode kaart voor Bilal en de schorsing van 3 wedstrijden is dus ook volledig terecht, maar ik had het niet raar gevonden als Bruns ook rood had gekregen.
Het verschil zit in de actie zelf. Bruns probeert gewoon de bal te spelen. Zit een beetje hoog met zijn voet, maar als Haps daar niet veel te laag met zijn kop had gezeten (valt ook onder gevaarlijk spel) was er niets aan de hand. Met twee benen een sliding inzetten is gewoon altijd fout. Zou hij normaal met een been ingekomen zijn en ongelukkig de tegenstander raken dan was het een heel ander verhaal geweest.

alles kan off-topic

• Martinusz
Redondo1982 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:05:
[...]

Wat ik je wel mee wil geven is dat er bij een bvo getraind wordt op deze situaties. Zorg dat je niet te vast staat en als je wat voelt aankomen dan spring je op.
Aha, je hebt ervaring bij een bvo? Je weet heel zeker dat hier op getraind wordt? >:)

Pagina: 1 ... 67 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!