Tegen VVV was Larsson een van de beste op t veld aan de F'noord kant. GIng veel dreiging vanuit. Met boetius ga je daar alleen maar op achteruit.Baseman77 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:18:
[...]
Nu vind ik Larsson beter dan Boetius, maar de laatste weken is Larsson ook maar erg matig bezig en sowieso vind ik hem geen geweldig seizoen draaien...in de bekerwedstrijd tegen PSV scoorde hij snel de belangrijke 1-0, maar het eerstvolgende moment dat hij opviel was zijn wissel. En ook tegen VVV was hij vooral onzichtbaar.
Dus zo bewierookt is de linkervleugel bij Feyenoord niet, wat een belangrijke reden is voor de mindere resultaten. Berghuis is wel vaak erg belangrijk, maar als het een keer niet loopt raakt hij te snel geïrriteerd en gaat hij te veel voor eigen succes. Waarbij hij gisteren nog geluk had geen rode kaart te krijgen voor zijn gefrustreerde overtreding.
Los hiervan ben ik het overigens wel eens met de kritiek op Gio, al is die kritiek niet nieuw natuurlijk.
Welke dreiging?Leon Zwiers schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:20:
Tegen VVV was Larsson een van de beste op t veld aan de F'noord kant. GIng veel dreiging vanuit. Met boetius ga je daar alleen maar op achteruit.
Welke kansen heeft hij gecreëerd voor zichzelf en medespelers?
Volgens de stats heeft hij 2 hele keren een schotpoging gewaagd, waarbij de ene niet op doel ging en de andere werd geblokt. Verder staan er slechts 2 key passes achter zijn naam, beiden in de 2e helft.
Qua stats speelde hij een slechte 1e helft en een redelijke 2e helft.
Ik geloof meteen dat hij een van de beste spelers was bij Feyenoord, maar dat is in dit geval niet echt een compliment. Het is eerder dat de rest nog veel slechter was.
Al ben ik het eens met je laatste zin.
[ Voor 22% gewijzigd door Baseman77 op 05-02-2018 12:31 ]
De meest waardevolle, maar tegen VVV even niet?Leon Zwiers schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:42:
Omdat die bewierookte vleugel (Larsson) niet zeker is van zijn plek ten faveure van een matige speler die niets te zoeken heeft bij Feyenoord ( Boetius ), lekker voor je ritme en vertrouwen maar niet heus. De andere speler is samen met Lozano de meest waardevolle ED speler.
Ik las juist alleen maar positieve verhalen, Malacia zou bijvoorbeeld Haps al voorbij zijn. Toch even niet dan?De backs zijn geblesseerd (Nieuwkoop) waardoor er een CV staat, Malacia komt net kijken en hebben een raar centrumduo staan waardoor ze minder op durven te komen. En Jorgensen krijgt de bal dus amper van dat betonmiddenveld.
De opstelling is de laatste tijd zwaar gemankeerd en dat is toch echt v Bronckhorst die gewoon niet adequaat ingrijpt.
Beetje flauw misschien, maar dit zijn wel momenten dat je als betere speler van een team moet opstaan en het verschil maken. Doe je dat niet dan kan je naar de trainer wijzen, maar het ligt net zo goed bij jezelf.
@Ramzzz verwoordt het wel mooi.
Ramzzz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:47:
Mede omdat die spelers (vleugels) zich kennelijk ‘te beperkt’ voelen door een dienende rol? Ze moeten per se na een actie ook nog schieten, à la Robben.
Die spits moet zich vaker slimmer aanbieden, ruimte creëren voor de opkomende middenvelders, kaatsen, én schieten.
Etc.
Malaise? Ik denk gebrek aan bezieling (top down), gebrek aan inhoud met meerdere wedstrijden per week (beker), en een mindere sfeer in de groep kan ook flink tegenwerken. Te veel wisselingen in opstelling, onzekerheid, etc.
Dit alles, of niets ervan, het maakt niet uit, je team moet er altijd staan, en niet elke speler (om niet te zeggen erg weinig spelers) kunnen dit kennelijk opbrengen, zo overbetaald (ons perspectief) of onderbetaald (hun perspectief) als ze zijn.
Dit levert toch gewoon automatisch die malaise op? Niet lekker draaien als team ontstaat door vele factoren, zowel intern als extern.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoezo speelt Larsson nauwelijks? Heeft meer minuten gemaakt dan Boetius dit seizoen in de Eredivisie. Larsson speelt aardig wat maar laat gewoon niks zien.Ramzzz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:04:
[...]
Waarom is Larsson gekomen dan? Waarom speelt hij nauwelijks?
Larsson heeft 3 wedstrijden niet bij de selectie gezeten (Eerste 3) en heeft daarna 3 keer bij de selectie gezeten en geen minuten gemaakt. In de overige 15(!) wedstrijden heeft hij 1.102 minuten gemaakt van de 1.350.
Feyenoord had tegen VVV een expected goal ratio van 0,75. Veel dreiging, maar kennelijk een rendement van 0,0.Leon Zwiers schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:20:
[...]
Tegen VVV was Larsson een van de beste op t veld aan de F'noord kant. GIng veel dreiging vanuit. Met boetius ga je daar alleen maar op achteruit.
[ Voor 13% gewijzigd door JST94 op 05-02-2018 12:59 ]
Verwijderd
Ben het niet met je eens wat betreft handelingssnelheid van Tapia. Die heeft hij namelijk wel degelijk. En hij leest het spelletje goed. Kijk eens naar de wedstrijden van Peru zou ik je voor willen stellen. Daar is hij de belangrijkste man op het middenveld, zet de lijnen uit.Redondo1982 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:01:
[...]
Toornstra komt kwaliteit tekort voor het niveau dat Feyenoord na zou moeten streven. Aan de zijde van een goede creatieve middenvelder zou hij nog nuttig kunnen zijn, maar die heeft Feyenoord niet. En dan is het allemaal erg mager.
Tapia terughalen naar het middenveld is de grootste fout die je kan maken. Zeker als je aangeeft dat hij meer handelingssnelheid heeft. Als er iets is wat hij niet heeft is het handelingssnelheid. Tel daarbij de besluiteloosheid op en je hebt een middenvelder die makkelijk overlopen wordt. Aan de bal lijkt het allemaal leuk, maar er zit geen idee achter. Hierdoor gaat hij die gekke capriolen uithalen.
Als er één iemand ontslagen moet worden dan is het ‘middelmaat’ MvG. Die koopt alleen maar middelmaat voor te dure prijsjes.
Die capriolen van hem leveren Feyenoord tegendoelpunten op wanneer hij de laatste man in de verdediging is. Op het middenveld is het balverlies wat hij daar soms door lijdt minder desastreus, lopen nog verdedigers achter hem.
Elke middenvelder lijdt wel eens balverlies, ook de besten. Dat is op zich geen reden hem daar niet te positioneren.
Feyenoord heeft overigens wel creatieve middenvelders hoor. Jørgensen en van Persie kunnen zeer wel op de 10 spelen. Een Larsson of Berghuis zouden daar ook kunnen spelen. In het laatste geval zou je Toornstra weer als valse rechtsbuiten kunnen laten spelen, in welke hoedanigheid hij zijn beste wedstrijden voor Feyenoord speelde. Voordeel daarvan is dat hij bij balverlies het middenveld van Feyenoord vaak aan een man meer hielp.
Maar Feyenoord heeft nog meer creatieve middenvelders, in de jeugd. Zowel Hanson als Köcku zijn uitermate creatief. Laatstgenoemde is eerst 16 jaar maar heeft gelukkig wel een contract bij Feyenoord getekend. Gozer passeert tegenstanders op zo'n schijnbaar achteloze wijze op zijn halve sokken, dat hij daarin niet weinig op Messi gelijkt. Al moet je voor die laatste vergelijking natuurlijk wel een beetje oppassen.
Dat Martin van Geel alleen maar middelmaat zou halen vind ik niet helemaal waar. Van Geel haalt het financieel maximaal mogelijke. Feyenoord komt van erg ver wat financiële mogelijkheden betreft. Het kampioenschap en de ca. €25,- miljoen inkomsten uit de CL lijken heel veel maar dat zijn incidentele baten. Daarop kun je geen beleid maken. Idem geldt voor inkomsten uit welk Europees toernooi of het KNVB-toernooi. En idem geldt ook voor transferinkomsten. Geen van die inkomsten kun je meenemen in je begroting. Welke overigens door de jaren heen wel langzaam aan hoger wordt.
Het enige wat je van Geel kan aanrekenen is het gebrek aan een creatieve middenvelder in de selectie. Maar het betonvoetbal wat al seizoenen wordt gespeeld is op het conto van Gio te schrijven. Veel te veel afhankelijk van individuele impulsen.
Dan moet het zijn omdat hij totaal niet / nauwelijks positief opvalt, ik vond ‘m bij H’veen vaak uitstekend, en zag ‘m vaak en graag spelen...JST94 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:56:
[...]
Hoezo speelt Larsson nauwelijks? Heeft meer minuten gemaakt dan Boetius dit seizoen in de Eredivisie. Larsson speelt aardig wat maar laat gewoon niks zien.
Larsson heeft 3 wedstrijden niet bij de selectie gezeten (Eerste 3) en heeft daarna 3 keer bij de selectie gezeten en geen minuten gemaakt. In de overige 15(!) wedstrijden heeft hij 1.102 minuten gemaakt van de 1.350.
[...]
Feyenoord had tegen VVV een expected goal ratio van 0,75. Veel dreiging, maar kennelijk een rendement van 0,0.
Perceptie hè?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat is dus het probleem, Larsson is niet de Larsson van zijn tijd uit Heerenveen. Toen behoorde hij mijn inziens tot de beste vleugelspelers van de Eredivisie, maar hij is compleet uit vorm (Of kan niet aanhaken aan het hogere niveau?).Ramzzz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:33:
[...]
Dan moet het zijn omdat hij totaal niet / nauwelijks positief opvalt, ik vond ‘m bij H’veen vaak uitstekend, en zag ‘m vaak en graag spelen...
Perceptie hè?
Of hij wordt niet goed gebruikt of aangespeeld. Oranje heeft daar, in betere tijden, ook last van gehad. Dat had ook met dat blok van twee te maken.JST94 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:00:
[...]
Dat is dus het probleem, Larsson is niet de Larsson van zijn tijd uit Heerenveen. Toen behoorde hij mijn inziens tot de beste vleugelspelers van de Eredivisie, maar hij is compleet uit vorm (Of kan niet aanhaken aan het hogere niveau?).
In de CL zag je aan bepaalde handelingen en aannames dat hij het niveau wel aan zou moeten kunnen.
Of hij is te makkelijk te verdedigen omdat de rest van het team te voorspelbaar is?
alles kan off-topic
Yep. Van hetzelfde laken een pak met Derk Boerrigter voor een tijdens Theo Janssen. Er voor was 't niks, tijdens was het af en toe wat (maar werd er wel meer gebruik gemaakt van zijn snelheid)D-e-n schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:05:
[...]
Of hij wordt niet goed gebruikt of aangespeeld. Oranje heeft daar, in betere tijden, ook last van gehad. Dat had ook met dat blok van twee te maken.
In de CL zag je aan bepaalde handelingen en aannames dat hij het niveau wel aan zou moeten kunnen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Larsson is juist altijd een wisselvallige speler geweest, meestal is hij of heel goed of heel slecht.
Hij is per seizoen betrokken bij een 15 tot 20 goals (goals en assists), maar er zijn nog teveel wedstrijden waarin hij niet mee lijkt te doen. En dat zie je bij Feyenoord ook.
Hij is per seizoen betrokken bij een 15 tot 20 goals (goals en assists), maar er zijn nog teveel wedstrijden waarin hij niet mee lijkt te doen. En dat zie je bij Feyenoord ook.
Gebeurd het niet vaker bij Heerenveen spelers
(doet nog steeds zeer)
Bij Heerenveen spelen ze anders, vallen op, ze verkassen, moeten net iets anders spelen, andere druk andere verwachtingen etc....en het komt er niet meer uit zoals het bij Heerenveen eruit zag.
Bij Heerenveen spelen ze anders, vallen op, ze verkassen, moeten net iets anders spelen, andere druk andere verwachtingen etc....en het komt er niet meer uit zoals het bij Heerenveen eruit zag.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Larsson is wisselvallig maar bij uitstek een speler die uit het niets wat creëert en rendeert in de kleine ruimte. Als je die kwaliteiten nodig hebt in een wedstrijd, zoals tegen VVV, haal je ze er niet uit zelfs al speelt hij matig.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit is natuurlijk ook waar.ph4ge schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:15:
Larsson is wisselvallig maar bij uitstek een speler die uit het niets wat creëert en rendeert in de kleine ruimte. Als je die kwaliteiten nodig hebt in een wedstrijd, zoals tegen VVV, haal je ze er niet uit zelfs al speelt hij matig.
Zoals de kritiek op het wisselen van Jorgensen ook terecht is.
Ajax-uit maakte Gio diezelfde fout natuurlijk ook. Dan haalt hij Berghuis eruit omdat die niet in vorm zou zijn. Maar dat was, vorm of niet, wel de voorhoede speler die nog eens wat in zijn uppie creëert. En dat is met een man minder wel zo handig.
Koeman is eindelijk bevestigd als de nieuwe bondscoach 
https://www.vi.nl/nieuws/...n-en-hoogma-dinsdagmiddag
Net AZ dusMartinusz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:23:
Gebeurd het niet vaker bij Heerenveen spelers(doet nog steeds zeer)
Leg je er maar bij neer dat ook Larsson te kort komt, zo goed is hij helemaal niet in de kleine ruimte. Hij heeft juist ruimte nódig om zijn technische vaardigheden te etaleren. Die momenten zijn voornamelijk te zien geweest met het bord op schoot, ga hele wedstrijden van hem bekijken bij Heerenveen misschien dat dat je ogen opent. Al die supporters die het kennelijk heel moeilijk vinden om objectief naar spelers te kijken zodra ze bij hun eigen cluppie spelen. Jullie zien door die vertroebelde blik kwaliteiten bij spelers die er niet zijn, PSV supporters hebben hier het minste een handje van, maar van Ajax en Feyenoord gaan deze echt te ver wat betreft beoordelen van spelers dat het de discussie vrijwel onmogelijk maakt.ph4ge schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:15:
@Vincent Dave
Het is nog even afwachten hoe Larsson daar zich in ontwikkelt denk ik. Bij Heerenveen heb je simpel minder vaak te maken met kleine ruimtes. Dit is dus een nieuwe situatie en daar moet hij mee leren omgaan. Uiteindelijk is het dus maar de vraag of hij deze stap kan zetten.
Wel zou ik graag zien dat hij eens wat meer samenspeelt met Malacia. De jongen komt ontzettend vaak over de flank langs, alleen Larsson geeft zelden die bal mee. Hij trekt steevast naar binnen om vervolgens de bal kwijt te raken of ongevaarlijk te schieten.
Het is nog even afwachten hoe Larsson daar zich in ontwikkelt denk ik. Bij Heerenveen heb je simpel minder vaak te maken met kleine ruimtes. Dit is dus een nieuwe situatie en daar moet hij mee leren omgaan. Uiteindelijk is het dus maar de vraag of hij deze stap kan zetten.
Wel zou ik graag zien dat hij eens wat meer samenspeelt met Malacia. De jongen komt ontzettend vaak over de flank langs, alleen Larsson geeft zelden die bal mee. Hij trekt steevast naar binnen om vervolgens de bal kwijt te raken of ongevaarlijk te schieten.
Die tandem op links zie je nu bij Ajax wel met die Argentijn achter Kluivert, dat is toch wel prettig, want of er kan een gevaarlijke voorzet gegeven worden en trekt hij een verdediger mee, of Kluivert krijgt meer ruimte en kan naar binnen en schieten.JST94 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:05:
@Vincent Dave
Ja precies, alleen je ziet Larsson dus zelden die bal meegeven. Het is echt altijd hetzelfde trucje. Terwijl Malacia toch een prima voorzet in zijn benen heeft..
Eindelijk ja, bij Ajax werd de vrijstaande/opkomende linksback nogal structureel genegeerd.Martinusz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:15:
[...]
Die tandem op links zie je nu bij Ajax wel met die Argentijn achter Kluivert, dat is toch wel prettig, want of er kan een gevaarlijke voorzet gegeven worden en trekt hij een verdediger mee, of Kluivert krijgt meer ruimte en kan naar binnen en schieten.
En terecht, Mister Dijks voorzag de tweede ring van ballentoolkist schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:10:
[...]
Eindelijk ja, bij Ajax werd de vrijstaande/opkomende linksback nogal structureel genegeerd.
Misschien kan Malacia meer letten op zijn verdedigende taken, zondag was gewoon een penalty en tegen PSV liep hij ook te schutteren. Zonder gevolgen uiteindelijk. Opkomen van backs is een extra wapen zou nooit de focus mogen zijn.JST94 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:38:
Ja precies, alleen je ziet Larsson dus zelden die bal meegeven. Het is echt altijd hetzelfde trucje. Terwijl Malacia toch een prima voorzet in zijn benen heeft..
Niet alleen bij Dijks, maar bij elke linksback.Martinusz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:12:
[...]
En terecht, Mister Dijks voorzag de tweede ring van ballen
Gelukkig was de voortzetting van Younes zelf (of Riedewald, die weigerde ook structureel om naar links te spelen) altijd fantastisch
Mijn inziens was er zondag niet heel veel aan de hand. Beide spelers kwamen met de benen in elkaar waarna die van VVV er probeerde een penalty uit te halen.
Tegen PSV liep hij te schutteren? Ik heb Jones hem een kaart zien aannaaien door een belachelijke bal in te spelen en een keer kwam hij wat te laat in een tackle. Dat noem ik niet schutteren. Als er iemand aan het schutteren was was het Isimat wel, bij alle drie de tegengoals was hij negatief aanwezig door steevast te laat te zijn.
Malacia is pas 18 en laat tot nu toe erg goede dingen zien.
Tegen PSV liep hij te schutteren? Ik heb Jones hem een kaart zien aannaaien door een belachelijke bal in te spelen en een keer kwam hij wat te laat in een tackle. Dat noem ik niet schutteren. Als er iemand aan het schutteren was was het Isimat wel, bij alle drie de tegengoals was hij negatief aanwezig door steevast te laat te zijn.
Malacia is pas 18 en laat tot nu toe erg goede dingen zien.
[ Voor 18% gewijzigd door JST94 op 06-02-2018 10:55 ]
Younes heeft geen statistieken van voorzettentoolkist schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:54:
[...]
Niet alleen bij Dijks, maar bij elke linksback.
Gelukkig was de voortzetting van Younes zelf (of Riedewald, die weigerde ook structureel om naar links te spelen) altijd fantastisch
Dit heeft natuurlijk ook te maken met de speelwijze van de laatste weken. Frenkie schuift ver door naar voren waardoor de backs wat behoudender moeten spelen, anders staat De Ligt in z'n eentje.toolkist schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:10:
[...]
Eindelijk ja, bij Ajax werd de vrijstaande/opkomende linksback nogal structureel genegeerd.
Door de aanvallende impulsen van Tagliafico hoop ik dat Ten Hag Frenkie uit die verdediging haalt en Wober daar neerzet. Deze 4-mans (eigenlijk 3) verdediging is veel te kwetsbaar en er wordt teveel 'vertrouwt' op de verdedigende kwaliteiten van Frenkie, die die niet (genoeg) heeft. Dat is niet erg want zijn kracht ligt op het middenveld en aanvallend. Daar zal die ook veel belangrijker kunnen zijn. De afstand tussen Frenkie en de andere creatievelingen is nu te groot, waardoor hij teveel moet dribbelen. En de tegenstander kan dit gemakkelijk tegenhouden.
PSN: Curvaa_
Ik denk juist dat Frenkie veel meer ruimte heeft wanneer hij vanuit achter doorschuift. Aanvallers zijn vaak te lui om te volgen, de middenvelders van de tegenstander dekken de middenvelders van Ajax al. Hierdoor heeft Frenkie heel veel ruimte om te dribbelen of een pass te versturen.Curva schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:49:
[...]
Dit heeft natuurlijk ook te maken met de speelwijze van de laatste weken. Frenkie schuift ver door naar voren waardoor de backs wat behoudender moeten spelen, anders staat De Ligt in z'n eentje.
Door de aanvallende impulsen van Tagliafico hoop ik dat Ten Hag Frenkie uit die verdediging haalt en Wober daar neerzet. Deze 4-mans (eigenlijk 3) verdediging is veel te kwetsbaar en er wordt teveel 'vertrouwt' op de verdedigende kwaliteiten van Frenkie, die die niet (genoeg) heeft. Dat is niet erg want zijn kracht ligt op het middenveld en aanvallend. Daar zal die ook veel belangrijker kunnen zijn. De afstand tussen Frenkie en de andere creatievelingen is nu te groot, waardoor hij teveel moet dribbelen. En de tegenstander kan dit gemakkelijk tegenhouden.
Gaat hij op 6 staan, dan zal hij gewoon een mandekker hebben en zal hij veel minder ruimte hebben, dat kan nogal eens vies tegenvallen dan
In de eerste 20 minuten zag je dat NAC wel direct druk zetten op Frenkie, maar niet op De Ligt. De angel wordt eruit gehaald en Frenkie is genoodzaakt te dribbelen. Maar door deze dribbels ontstaan er wel 1 op 1 of overtal situaties (in het voordeel van de tegenstander). Op het middenveld zal Frenkie veel meer mogelijkheden hebben - afstanden zijn korter.Martinusz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:52:
[...]
Ik denk juist dat Frenkie veel meer ruimte heeft wanneer hij vanuit achter doorschuift. Aanvallers zijn vaak te lui om te volgen, de middenvelders van de tegenstander dekken de middenvelders van Ajax al. Hierdoor heeft Frenkie heel veel ruimte om te dribbelen of een pass te versturen.
Gaat hij op 6 staan, dan zal hij gewoon een mandekker hebben en zal hij veel minder ruimte hebben, dat kan nogal eens vies tegenvallen dan
PSN: Curvaa_
Frenkie is gewoon een middenvelder die veel extra dimensie brengt aan het spel. Ik vermoed dat ETH alles intact heeft gelaten om Wöber te laten herstellen naar wedstrijdfit-niveau en ook omdat Viergever nog niet fit is.
I don't have dreams, I have goals!!
Verwijderd
Paar weken geleden gaf Matavz een elleboog aan Dumfries. Die werd meerdere malen herhaald in de samenvatting en daar sprak iedereen schande over. Knap staaltje toneelspel van die Dumfries, maar was gewoon dom van Matavz en daar krijgt hij een straf voor. Daar ligt nu een eis voor van 6 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk.
Afgelopen speelronde deelt Veltman een elleboog uit. Deze heeft de samenvatting niet eens gehaald, waardoor je er niemand over hoort. En ook de KNVB heeft er nog niks over naar buiten gebracht. Bepaalt de media nou wie er aangepakt gaat worden? Klassenjustitie bij de KNVB?
Afgelopen speelronde deelt Veltman een elleboog uit. Deze heeft de samenvatting niet eens gehaald, waardoor je er niemand over hoort. En ook de KNVB heeft er nog niks over naar buiten gebracht. Bepaalt de media nou wie er aangepakt gaat worden? Klassenjustitie bij de KNVB?
Probeer je die 2 situaties nou echt met elkaar te vergelijken?Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:16:
Paar weken geleden gaf Matavz een elleboog aan Dumfries. Die werd meerdere malen herhaald in de samenvatting en daar sprak iedereen schande over. Knap staaltje toneelspel van die Dumfries, maar was gewoon dom van Matavz en daar krijgt hij een straf voor. Daar ligt nu een eis voor van 6 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk.
Misschien moet je dan nog 20 of 30 linkjes neerzetten van elke wedstrijd van de afgelopen tijd. In elke wedstrijd komen situaties voor dat een speler zich "breed maakt" (zo'n beetje elk kopduel bv).
En wellicht dat de media er niks van maakt omdat dit gewoon geen elleboog is?
Ten eerste vind ik de ellebogen niet te vergelijken. Lijkt mij meer dat Veltman zich ongelukkig breed maakt.
Ten tweede kan het zomaar zijn dat de arbiter hem heeft beoordeeld.
Ten derde al was het wel een elleboog, betekent niet dat hij direct wedstrijden schorsing moet krijgen.
Ten tweede kan het zomaar zijn dat de arbiter hem heeft beoordeeld.
Ten derde al was het wel een elleboog, betekent niet dat hij direct wedstrijden schorsing moet krijgen.
Vier jaar te laat.Terranova schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:18:
Koeman is eindelijk bevestigd als de nieuwe bondscoach
Kijken of Koeman wel een oranje team kan organiseren uit huidige spelers want Advocaat of zeker Blind konden het niet...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gok dat ie het geen 2 jaar uithoudt en dan snel teruggaat naar het clubvoetbal.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:48:
[...]
Vier jaar te laat.![]()
Kijken of Koeman wel een oranje team kan organiseren uit huidige spelers want Advocaat of zeker Blind konden het niet...
Serieus? Je declasseert eigenlijk al je hele reactie met dit stukje.Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:16:
Alle credits naar Dumfries die een harde elleboog krijgt in zijn gezicht, maar niet overdreven reageert of zelf aggressief wordt. Matavz en Vitesse moeten de ogen uit hun kop schamen.
Niet te vergelijken met voorval hierboven, mijn inziens deelt hij geen elleboogstoot uit, hij maakt zich breed en raakt hem blijkbaar met zijn elleboog of arm (volgens mij raakt uiteindelijk zijn onderarm zijn nek ofzo), overigens vraag ik mij af of hij hem echt raakt, want als jij een elleboog echt op je neus/oog krijgt heb je er wel iets meer last van en ga je niet kijken of de scheids het gezien heeft.Afgelopen speelronde deelt Veltman een elleboog uit. Deze heeft de samenvatting niet eens gehaald, waardoor je er niemand over hoort. En ook de KNVB heeft er nog niks over naar buiten gebracht. Bepaalt de media nou wie er aangepakt gaat worden? Klassenjustitie bij de KNVB?
Maar goed, laten we iedere week elke actie van Veltman onder de loep nemen en tot de conclusie komen dat de KNJB er niets aan doet.
Wat ik opvallend aan de media vind is dat ze zeggen "Koeman heeft als doel zich te kwalificeren, iets wat Dick Advocaat niet gelukt is", de uitgangspositie van Dick was ook al niet meer echt lekkerDaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:48:
[...]
Vier jaar te laat.![]()
[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 06-02-2018 14:23 ]
Laat ook maar, ik steek er geen energie in
[ Voor 92% gewijzigd door Vos op 06-02-2018 14:37 ]
Verwijderd
Martinusz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:20:
[...]
Serieus? Je declasseert eigenlijk al je hele reactie met dit stukje.
Hij reageerde wel overdreven. Dumfries zwaait zelf met z'n armen, Matavz duwt zijn arm weg. Vraag me al af of hij daarbij zijn gezicht raakt. Als je dit een elleboog vol in z'n gezicht noemt, zal ik wellicht een bril overwegen.Alle credits naar Dumfries die een harde elleboog krijgt in zijn gezicht, maar niet overdreven reageert of zelf aggressief wordt. Matavz en Vitesse moeten de ogen uit hun kop schamen.
Ah gossie, iemand is het een keer niet eens met je geliefde Ajax.[...]
Niet te vergelijken met voorval hierboven, mijn inziens deelt hij geen elleboogstoot uit, hij maakt zich breed en raakt hem blijkbaar met zijn elleboog of arm (volgens mij raakt uiteindelijk zijn onderarm zijn nek ofzo), overigens vraag ik mij af of hij hem echt raakt, want als jij een elleboog echt op je neus/oog krijgt heb je er wel iets meer last van en ga je niet kijken of de scheids het gezien heeft.
Maar goed, laten we iedere week elke actie van Veltman onder de loep nemen en tot de conclusie komen dat de KNJB er niets aan doet.
Dat zeg je nu, maar als er iemand is die met wel erg veel weg komt is het Veltman welMartinusz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:20:
[...]
Ik denk dat je een afspraak moet maken danVerwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:39:
[...]
[...]
Hij reageerde wel overdreven. Dumfries zwaait zelf met z'n armen, Matavz duwt zijn arm weg. Vraag me al af of hij daarbij zijn gezicht raakt. Als je dit een elleboog vol in z'n gezicht noemt, zal ik wellicht een bril overwegen.
[...]
Ah gossie, iemand is het een keer niet eens met je geliefde Ajax.
Als je ergens op gaat focussen zie je van alles, zullen we eens 2 weken een willekeurige andere verdediger volgen?Joster schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:45:
[...]
Dat zeg je nu, maar als er iemand is die met wel erg veel weg komt is het Veltman wel
Lol seriouslyrikoos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:01:
[...]
Heel flauw om de term KNJB (waarbij de J dus voor Joden staat), ik dacht dat wij bij Tweakers iets volwassener waren hierin!!!! Ongeacht wat je clubje is lijkt mij dat hier niet wenselijk!
[ Voor 36% gewijzigd door Martinusz op 06-02-2018 15:06 ]
Heel flauw om de term KNJB (waarbij de J dus voor Joden staat), ik dacht dat wij bij Tweakers iets volwassener waren hierin!!!! Ongeacht wat je clubje is lijkt mij dat hier niet wenselijk!Martinusz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:20:
[...]
Verwijderd
Bij Veltman is het argument dat hij hem niet echt raakte op z'n oog/neus. Maar als het het om Matavz gaat maakt dat opeens niet meer uit en is het schandalig. Het werd gebracht alsof het vanuit het niets een elleboog vol in z'n gezicht was. Dat klopt gewoon niet.Martinusz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:50:
[...]
Ik denk dat je zelf een afspraak moet maken danzijn elleboog gaat wel degelijk onder de arm van Dumfries door tegen zijn kin. Als je dat niet ziet
Ik dacht dat zelf in eerste instantie ook hoor, zei al op de tribune dat ze hem wel tot het einde van het seizoen mochten schorsen als het inderdaad vanuit het niets een elleboog was. Maar dit was meer arm wegduwen omdat hij zelf een arm in zijn gezicht kreeg. Als je hem dan raakt, ongeacht de intentie, kan je nog steeds een schorsing krijgen. Maar 6 wedstrijden is buitenproportioneel.
Al helemaal als je ziet dat andere spelers er gewoon helemaal mee weg komen. Als dat van Matavz 6 wedstrijden is, dan is dat van Veltman ook zeker een wedstrijd of 2-3.
Veltman is in duel, Matavz en Dumfries staan gewoon naast elkaar, ja Dumfries zijn arm hangt over de arm van Matavz, niet echt zoveel bijzonders, maar Matavz maakt toch echt een een slaande beweging met zijn elleboog onder de arm door van Dumfries in het gezicht (ik zie nergens dat hij een arm wegduwt). Ik vind dat een hele andere situatie ja, waar Veltman omdraait en met zijn arm een tegenstander raakt (bewust of niet, zullen we nooit weten denk ik), is Matavz zijn intentie duidelijk een tik geven.Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:04:
[...]
Bij Veltman is het argument dat hij hem niet echt raakte op z'n oog/neus. Maar als het het om Matavz gaat maakt dat opeens niet meer uit en is het schandalig. Het werd gebracht alsof het vanuit het niets een elleboog vol in z'n gezicht was. Dat klopt gewoon niet.
Ik dacht dat zelf in eerste instantie ook hoor, zei al op de tribune dat ze hem wel tot het einde van het seizoen mochten schorsen als het inderdaad vanuit het niets een elleboog was. Maar dit was meer arm wegduwen omdat hij zelf een arm in zijn gezicht kreeg. Als je hem dan raakt, ongeacht de intentie, kan je nog steeds een schorsing krijgen. Maar 6 wedstrijden is buitenproportioneel.
Al helemaal als je ziet dat andere spelers er gewoon helemaal mee weg komen. Als dat van Matavz 6 wedstrijden is, dan is dat van Veltman ook zeker een wedstrijd of 2-3.
Ja er zijn ook weleens schorsingen gegeven aan mensen waarbij de tegenstander tegen ellebogen aanliepen (vaak kopduels), maar ik vind dat je deze situatie (of dat nu met Veltman is of niet) niet kunt vergelijken met de situatie van Matazv.
Situaties zoals deze bij Veltman kun je er elk weekend wel 10 van opschrijven denk ik, maar daar hoor je ook niemand over, behalve als het Veltman betreft op dit moment.
Mij zal het een biet zijn als Veltman wel geschorst zou worden hiervoor, maar gebruik dit soort dingen niet om de actie van Matavz af te zwakken, 5 wedstrijden is een prima straf voor een bewuste elleboog in iemand zijn gezicht. (6 werden het er door Vitesse zelf
Waar is je selectieve verontwaardiging over het niet straffen van Miazga eigenlijk?Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:04:
[...]
Bij Veltman is het argument dat hij hem niet echt raakte op z'n oog/neus. Maar als het het om Matavz gaat maakt dat opeens niet meer uit en is het schandalig. Het werd gebracht alsof het vanuit het niets een elleboog vol in z'n gezicht was. Dat klopt gewoon niet.
Verwijderd
Heb hier vrij weinig aan toe te voegen.
Heb je die memo niet gekregen? Ajacieden mogen dat gebruiken, anderen niet.rikoos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:01:
[...]
Heel flauw om de term KNJB (waarbij de J dus voor Joden staat), ik dacht dat wij bij Tweakers iets volwassener waren hierin!!!! Ongeacht wat je clubje is lijkt mij dat hier niet wenselijk!
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2018 16:03 ]
Ik zie persoonlijk ook liever Wöber achterin en dan Frenkie op het middenveld. Het lijkt erop dat tegenstanders zich wel aardig hebben ingesteld op deze speelwijze van Ajax en het eerder meer nadeel dan voordeel met zich meebrengt. En juist het middenveld draait niet lekker de laatste tijd. Het enige dat wat nog in het voordeel van Schöne en van de Beek spreekt is dat ze nog wel hun doelpunten meepikken. Schöne hoofdzakelijk door vrije trappen. Wat dat betreft zouden hockeywissels in het voetbal wel een uitkomst zijn.Curva schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:59:
[...]
In de eerste 20 minuten zag je dat NAC wel direct druk zetten op Frenkie, maar niet op De Ligt. De angel wordt eruit gehaald en Frenkie is genoodzaakt te dribbelen. Maar door deze dribbels ontstaan er wel 1 op 1 of overtal situaties (in het voordeel van de tegenstander). Op het middenveld zal Frenkie veel meer mogelijkheden hebben - afstanden zijn korter.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Nou nu maar hopen dat Koeman weer de boel op de rit krijgt. Bij dit gezonken elftal om het zo maar even te zeggen.
Hij kan in ieder geval gelijk aan de bak maar heeft wel wat meer de tijd als Dickie. Denk dat we er in 2020 wel weer bij zijn.DvG_020 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:47:
Nou nu maar hopen dat Koeman weer de boel op de rit krijgt. Bij dit gezonken elftal om het zo maar even te zeggen.
Ik mag het toch hopen, maar ik verwacht dat het via de Nations League het niet gaat lukken. Frankrijk en Duitsland zijn toch wel wat moeilijke tegenstanders.Vlassie1980 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:58:
[...]
Hij kan in ieder geval gelijk aan de bak maar heeft wel wat meer de tijd als Dickie. Denk dat we er in 2020 wel weer bij zijn.
En ik was zelf altijd wel tevreden over Advocaat, we hebben maar 1 wedstrijd verloren meende ik in totaal onder zijn hoede?
Misschien ageer je op mij wat minder, want ik ben geen Ajacied.Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:39:
[...]
Hij reageerde wel overdreven. Dumfries zwaait zelf met z'n armen, Matavz duwt zijn arm weg. Vraag me al af of hij daarbij zijn gezicht raakt. Als je dit een elleboog vol in z'n gezicht noemt, zal ik wellicht een bril overwegen.
Matavz en Vitesse moeten zich de ogen uit de kop schamen. Ik mag hopen dat die schandalige, bewuste overtreding heel heel erg dik bestraft gaat worden. Als je dit schandalige gedrag probeert goed te praten ben je net zo gek als Matavz imho
En ik hoor je inderdaad ook niet over die ballenknijper Miazga die erg goed wegkomt?
Kijk, ik vind Veltman ook een lul, maar komt op, wel een beetje realistisch blijven
[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 06-02-2018 17:31 ]
Verwijderd
Best wel een beetje spijtig dat alle wedstrijden van Feyenoord O19 in hun Uefa Youth League te volgen waren via live streams maar uitgerekend deze wedstrijd van vanmiddag niet. Uefa heeft weer eens een apart besluit genomen wat voor geen enkele gewone sterveling te bevatten is.
Na 0-1 voorsprong, 2-1 achterstand staat het nu weer 2-2. Beide doelpunten van Feyenoord gescoord door 16-jarige Köckü, beide doelpunten van Nitra door 19-jarige Fábry.
Wedstrijd is nog gaande.
Update:
Vlak voor tijd scoort Feyenoord de 2-3! Wouter Burger maakt de beslissende. En de wedstrijd is afgelopen. Feyenoord O19 toonde aldus wederom karakter, niet de eerste keer in deze Youth League.
Mocht van Bronckhorst ooit vertrekken mag van mij echt wel Cor Adriaanse, Varkenoord coryfee, het stokje van hem overnemen. Die man heeft al zoveel betekend voor Feyenoord Academy dat het een mooie kroon op al zijn werk voor Feyenoord zou zijn.
Na 0-1 voorsprong, 2-1 achterstand staat het nu weer 2-2. Beide doelpunten van Feyenoord gescoord door 16-jarige Köckü, beide doelpunten van Nitra door 19-jarige Fábry.
Wedstrijd is nog gaande.
Update:
Vlak voor tijd scoort Feyenoord de 2-3! Wouter Burger maakt de beslissende. En de wedstrijd is afgelopen. Feyenoord O19 toonde aldus wederom karakter, niet de eerste keer in deze Youth League.
Mocht van Bronckhorst ooit vertrekken mag van mij echt wel Cor Adriaanse, Varkenoord coryfee, het stokje van hem overnemen. Die man heeft al zoveel betekend voor Feyenoord Academy dat het een mooie kroon op al zijn werk voor Feyenoord zou zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2018 17:55 ]
Het gaat via de Nations League juist wel lukken, aangezien Frankrijk en Duitsland hun kwalificatiepoule gaan winnen en Oranje de Nations League plek dan krijgt.DvG_020 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:03:
[...]
Ik mag het toch hopen, maar ik verwacht dat het via de Nations League het niet gaat lukken. Frankrijk en Duitsland zijn toch wel wat moeilijke tegenstanders.
En ik was zelf altijd wel tevreden over Advocaat, we hebben maar 1 wedstrijd verloren meende ik in totaal onder zijn hoede?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dan krijgen ze toch gewoon het ticket naar de volgende ronde in de Nations League?Shabbaman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:54:
[...]
Het gaat via de Nations League juist wel lukken, aangezien Frankrijk en Duitsland hun kwalificatiepoule gaan winnen en Oranje de Nations League plek dan krijgt.
Voor iedereen die een leuk potje voor bij het avondeten wil zien.
Ajax o19 tegen PSG o19 is op ziggo sport(open kanaal)
Wel leuke situatie. Dispensatie speler De Wit(20 jaar) staat naast Gravenbergh(15 jaar) op het middenveld
Aardig leeftijdsverschil
Ajax o19 tegen PSG o19 is op ziggo sport(open kanaal)
Wel leuke situatie. Dispensatie speler De Wit(20 jaar) staat naast Gravenbergh(15 jaar) op het middenveld
Hopen op een miniklassieker in de finale danLeon Zwiers schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:18:
Feyenoord o 19 is door naar de volgende ronde! 2-3 in Slowakije geworden
Houthakkeropstelling bij Ajax
Creativiteit zit op de bank.
Schijtbakken voetbalJanW schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:26:
Houthakkeropstelling bij AjaxCreativiteit zit op de bank.
Owh dan ben ik toch de persoon die zich eens wat moet verdiepen in de Nations League.Shabbaman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:54:
[...]
Het gaat via de Nations League juist wel lukken, aangezien Frankrijk en Duitsland hun kwalificatiepoule gaan winnen en Oranje de Nations League plek dan krijgt.
Uh zo simpel is het niet hoor!!Shabbaman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:54:
[...]
Nu ja, ze moeten dan wel de kwalificatie winnen...
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Eredivisie speelronde 22
06.02. 20:45 PEC Zwolle v scHeerenveen
07.02. 18:30 PSV v Excelsior
07.02. 18:30 FC Twente v AZ
07.02. 18:30 FC Utrecht v Sparta
07.02. 20:45 NAC v Heracles
07.02. 20:45 Roda JC v Ajax
07.02. 20:45 Willem II v VVV-Venlo
08.02. 18:30 ADO Den Haag v Vitesse
08.02. 20:45 Feyenoord v FC Groningen
06.02. 20:45 PEC Zwolle v scHeerenveen
07.02. 18:30 PSV v Excelsior
07.02. 18:30 FC Twente v AZ
07.02. 18:30 FC Utrecht v Sparta
07.02. 20:45 NAC v Heracles
07.02. 20:45 Roda JC v Ajax
07.02. 20:45 Willem II v VVV-Venlo
08.02. 18:30 ADO Den Haag v Vitesse
08.02. 20:45 Feyenoord v FC Groningen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Had zomaar dat potje gemist vanavond. Danku @Hackus
Ik ook bijna, dacht dat alleen woe en do wasLeon Zwiers schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:50:
Had zomaar dat potje gemist vanavond. Danku @Hackus
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
En alle landen uit de andere groepjes uit dezelfde poule moeten zich plaatsenShabbaman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:40:
Nu ja, ze moeten dan wel de kwalificatie winnen...
Verwijderd
Nou, denk dat iedereen die bij Ajax O19 betrokken is baalt, en niet zo'n klein beetje ook. Zowel Ajax als PSG had goede kansen in de wedstrijd maar Ajax toch wel de meeste en bovendien een pingel, die over werd geschoten. Zei dat laatste nog tegen mensen met wie ik keek, en het gebeurde ook. Even kijken voor je een pingel neemt is niet verboden.
De pingels na het einde van de reguliere speeltijd werden van de kant van Ajax wel heel matig genomen. Werkte die lange keeper van PSG ook aan mee. Gozer kon nota bene bij de lat met zijn handen.
De pingels na het einde van de reguliere speeltijd werden van de kant van Ajax wel heel matig genomen. Werkte die lange keeper van PSG ook aan mee. Gozer kon nota bene bij de lat met zijn handen.
Koeman als bondscoach. 1 van de meest unhinged teams van de PL samenstellen, ontslagen worden wegens puinhoopvoetbal en dan nog bondscoach worden. NL verdient beter.
Na Danny Blind is alles vooruitgangRene44 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:49:
Koeman als bondscoach. 1 van de meest unhinged teams van de PL samenstellen, ontslagen worden wegens puinhoopvoetbal en dan nog bondscoach worden. NL verdient beter.
Dat dacht ik ook, tot ik als verstokte toffee de eerste 10 wedstrijden van Everton seiz. 17/18 zag. Mijn God wat een drama. Koeman weet niet wat te doen als het slecht loopt. De nieuwe lichting supertrainers spelen een spel dat kilometers boven Koemans bevatting ligt. Verder is zijn stijl niets voor Oranje, waar Blind tenminste probeerde. Enfin, we gaan het zien.
Dus je hebt een flinke biasRene44 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:06:
[...]
Dat dacht ik ook, tot ik als verstokte toffee de eerste 10 wedstrijden van Everton seiz. 17/18 zag. Mijn God wat een drama. Koeman weet niet wat te doen als het slecht loopt. De nieuwe lichting supertrainers spelen een spel dat kilometers boven Koemans bevatting ligt. Verder is zijn stijl niets voor Oranje, waar Blind tenminste probeerde. Enfin, we gaan het zien.
Oh, vergis je niet, Blind was ook een dweil.Leon Zwiers schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:10:
[...]
Dus je hebt een flinke biasWe gaan het zien inderdaad, maar ik verwacht van Koeman wel e.e.a
Met een nieuw team en het speelschema wat Everton had aan het begin van het seizoen... Had je anders verwacht?Rene44 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:14:
[...]
Oh, vergis je niet, Blind was ook een dweil.En ik had Koeman erg hoog voor het einde van de transfermarkt in de PL. Maar toen accepteerde hij Rooney, geen nieuwe spits, Klaasen als 10, geen nieuwe back en het hele team zakte in elkaar. Everton moet leren dat echt meedoen met top 6, 50miljoen + per speler investeren nodig is. Maar Koeman, wow. 3 of 4 verschillende systemen midden in 1 wedstrijd, dat is gewoon too much.
Een spits, een vervangende spits gelijk Lukaku. En een wing back voor Coleman. Koeman zei vaak dat hij snelheid wilde op 10. Why tf dan Rooney? Rooney is traaaaaag. 3 posities die met dikke players gevuld moesten worden. Ik begrijp dat Giroud afhaakte op laatste moment maar club en coach als Everton en Koeman had dat niet moeten accepteren. Dikke spelers. Dik betaalde spelers. Had Sanchez 6 ton per week geboden. Zoiets. In dat geval is Koeman enorm tekort geschoten en in subsequent games laten zien dat hij niet weet wat te doen als team verliest.toolkist schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:18:
[...]
Met een nieuw team en het speelschema wat Everton had aan het begin van het seizoen... Had je anders verwacht?
Koeman, of de eigenaren die die transfer sommen op moeten hoesten?Rene44 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:25:
[...]
Een spits, een vervangende spits gelijk Lukaku. En een wing back voor Coleman. Koeman zei vaak dat hij snelheid wilde op 10. Why tf dan Rooney? Rooney is traaaaaag. 3 posities die met dikke players gevuld moesten worden. Ik begrijp dat Giroud afhaakte op laatste moment maar club en coach als Everton en Koeman had dat niet moeten accepteren. Dikke spelers. Dik betaalde spelers. Had Sanchez 6 ton per week geboden. Zoiets. In dat geval is Koeman enorm tekort geschoten en in subsequent games laten zien dat hij niet weet wat te doen als team verliest.
Koeman, of de Koeman die dat accepteerde. Either way, de volgende 10 games waren horror. Ik bedoel Saw IV horror. Hij was het volledig kwijt.toolkist schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:39:
[...]
Koeman, of de eigenaren die die transfer sommen op moeten hoesten?
Maar gelukkig heeft ie alleen Everton gecoached en verder nooit er wat van gebakken natuurlijkRene44 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:43:
[...]
Koeman, of de Koeman die dat accepteerde. Either way, de volgende 10 games waren horror. Ik bedoel Saw IV horror. Hij was het volledig kwijt.
In vond het wel wat maf dat ze zijn debuut als hoofdtrainer bij Vitesse niet noemden in de media.Martinusz schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:06:
[...]
Maar gelukkig heeft ie alleen Everton gecoached en verder nooit er wat van gebakken natuurlijk
Daar haalde hij vervolgens Machlas vandaan toen hij naar Ajax ging, toch?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik snap ook niet dat coaches in Engeland zoveel te zeggen hebben op 't technische beleid. Aankoop van spelers zou toch een club aangelegenheid moeten zijn. Technisch directeur/directeur spelerszaken of hoe je het ook wil noemen.Rene44 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:43:
[...]
Koeman, of de Koeman die dat accepteerde. Either way, de volgende 10 games waren horror. Ik bedoel Saw IV horror. Hij was het volledig kwijt.
Koeman wilde in augustus Davy Klaassen hebben en kreeg 'm ook. Paar maanden later is ie ontslagen en komt Sam Allardyce en die heeft 'm niet meer nodig.
Sowieso bizar dat ze daar in één transferperiode zoveel middenvelders halen en de kritieke plaatsen in de selectie niet versterken. Ze zich laten leiden door emotie en Rooney terug halen. Dan ook nog voor veel te veel geld een beperkte speler als Sigurdson halen. Maar ach, volgend jaar weer een paar honder miljoen aan TV geld en dan kunnen ze weer opnieuw gaan aankloten
Zo dan. Matavz staat r lekker naast. En nu opeens gaat dat hypocriete Vitesse boetes geven aan Miazga en Matavz.
Beetje laat.......sympathie is wel weg nu voor die club.
Beetje laat.......sympathie is wel weg nu voor die club.
Ik had laatst een fragment gezien uit de tafel van Kees waarin ze aangaven waarom ze in beroep gingen. Ze waren het er mee eens dat Matavz gestraft moest worden voor zijn elleboog, alleen ze waren het niet eens met de straf die werd opgelegd, die vonden ze namelijk buitenproportioneel. Zo kregen Vilhena en Beugelsdijk schijnbaar een lagere straf.
Verwijderd
Vitesse heeft aangegeven direct een boete gegeven te hebben, maar dit pas naar buiten gebracht te hebben na het proces. Elke club probeert onder straffen uit te komen waar mogelijk, zeker als ze hier mogelijkheden voor zien.
Het blijft buitenproportioneel gestraft. Een van zwaarste schorsingen in jaren. Dit was echt niet ergste overtreding in jaren.
*knip*
Het blijft buitenproportioneel gestraft. Een van zwaarste schorsingen in jaren. Dit was echt niet ergste overtreding in jaren.
*knip*
[ Voor 36% gewijzigd door naitsoezn op 07-02-2018 13:06 ]
Dat heb ik ook gezien. Die Van Hintum bleef maar volhouden dat het niks was en dat het allemaal niet zo erg was als iedereen doet geloven. Ik dacht, die is gek, die spoort niet. Kees en Hans lieten de beelden herhaaldelijk zien en waren ook verbijstert van zijn reactie. En gewoon vol blijven houden dat het niks was. Nou, ik viel van verbazing van mijn stoel. Die vent moeten ze in een gesloten inrichting stoppen en de sleutel weggooien.JST94 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:12:
Ik had laatst een fragment gezien uit de tafel van Kees waarin ze aangaven waarom ze in beroep gingen. Ze waren het er mee eens dat Matavz gestraft moest worden voor zijn elleboog, alleen ze waren het niet eens met de straf die werd opgelegd, die vonden ze namelijk buitenproportioneel. Zo kregen Vilhena en Beugelsdijk schijnbaar een lagere straf.
Bij oranje kan Koeman tenminste geen slechte transfers maken.
Denk dat dit misschien ook zijn zwakke punt is.
Denk dat dit misschien ook zijn zwakke punt is.
Joh, je kan neerzetten wie je wilt, maar het wordt gewoon helemaal niks als je het met dit zooitje moet blijven doen. Koeman, geweldige vent/talent/carrière etc. maar ook met hem wordt het gewoon helemaal niks, zolang we geen nieuwe Sneijder/Robben/Van Persie etc. hebben.
Je kunt echt wel iets neerzetten zonder een nieuwe Robben of Sneijder.chim0 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:04:
Joh, je kan neerzetten wie je wilt, maar het wordt gewoon helemaal niks als je het met dit zooitje moet blijven doen. Koeman, geweldige vent/talent/carrière etc. maar ook met hem wordt het gewoon helemaal niks, zolang we geen nieuwe Sneijder/Robben/Van Persie etc. hebben.
Want we hebben het de laatste jaren zeer moeilijk tegen ploegen die geen Robben of Sneijder hebben.
Als er een solide basis staat die er voor Vecht.
En geen spelers die regelmatig door het ijs zakken dan ze je al een stap voorwaarts.
Mocht er dan een topper te voorschijn komen dan kun je deze altijd nog inpassen.
Niets is zo dom als een team/tactiek rondom 1 speler op te bouwen.
Nee niet ontvangen ;-) Maar serieus, ongeacht of je voor Ajax bent of niet het misselend makend misbruik moet echt stoppen. Mensen die hier makkelijk over doen snappen echt niet hoe gevoelig dit ligt en is totaal overbodig.Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:59:
[...]
Heb je die memo niet gekregen? Ajacieden mogen dat gebruiken, anderen niet.
Inderdaad, er valt echt wel iets van te maken, denk dat vooral belangrijk is dat er wat vastigheid qua bezetting in komt, ook gedeeltelijk afhankelijk van de blessuregolven die we steeds hebben in de verdediging bijvoorbeeld.Deadsy schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:21:
[...]
Je kunt echt wel iets neerzetten zonder een nieuwe Robben of Sneijder.
Want we hebben het de laatste jaren zeer moeilijk tegen ploegen die geen Robben of Sneijder hebben.
Als er een solide basis staat die er voor Vecht.
En geen spelers die regelmatig door het ijs zakken dan ze je al een stap voorwaarts.
Mocht er dan een topper te voorschijn komen dan kun je deze altijd nog inpassen.
Wie heeft het over 1 speler? Je hebt er minimaal 6 of 7 toppers nodig om mee te doen internationaal of weet je niet wat er rondloopt bij andere landen?Deadsy schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:21:
[...]
Volgens mij moet je met de huidige beschikbare spelers gewoon het EK/WK kunnen halen. Dan kan je altijd nog hoge ogen gooien, zie Van Gaal.chim0 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:59:
[...]
Wie heeft het over 1 speler? Je hebt er minimaal 6 of 7 toppers nodig om mee te doen internationaal of weet je niet wat er rondloopt bij andere landen?
Inderdaad, kwalificeren moet gewoon met het materiaal wat we hebben, er zijn genoeg landen die het ook lukt met nog minder materiaal. Je kunt een keer gigantisch pech hebben met je kwalificatiepoule, maar eigenlijk mag het zelden echt een probleem zijn, zeker nu er steeds meer landen mee mogen doen aan de toernooien.JST94 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:27:
[...]
Volgens mij moet je met de huidige beschikbare spelers gewoon het EK/WK kunnen halen. Dan kan je altijd nog hoge ogen gooien, zie Van Gaal.
Dat. Als je bij andere landen - zoals bijv. België - de toppers - zoals bijv. De Bruyne - kunt missen én kwalificeren, moet dat NL ook zeker lukken.Martinusz schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:30:
[...]
Inderdaad, kwalificeren moet gewoon met het materiaal wat we hebben, er zijn genoeg landen die het ook lukt met nog minder materiaal. Je kunt een keer gigantisch pech hebben met je kwalificatiepoule, maar eigenlijk mag het zelden echt een probleem zijn, zeker nu er steeds meer landen mee mogen doen aan de toernooien.
Het absurde vasthouden aan het verkeerde systeem met de verkeerde spelers, en constant wisselen van spelers en systemen heeft NL nu kwalificaties gekost.
Ja de Belgen hebben een aardige defensie, maar NL heeft ook gewezen het te kunnen op het WK.
Spelers als De Vrij en Van Dijk spelen wekelijks topwedstrijden, dan moet / mag dat toch geen issue zijn?
Welk zooitje heb jij het over? Er loopt echt geen zooitje hoor, in Nederland. Wij (clubs) laten ons alleen gek maken en daar doen heel veel voetballers vrolijk aan mee. Sneijder, Robben, VD Vaart. Sneijder ging op 23 jarige leeftijd naar Madrid maar was daarvoor al tijden basisspeler. VD Vaart ging op 22-jarige leeftijd weg en was ook al tijden basisspeler. Robben idem dito.chim0 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:04:
Nu kijken we naar mannetjes van 17, 18 die een half seizoen in de basis staan waar nu al Bayern voor komt loeren (Matthijs de Ligt). De afgelopen 4-5 jaar gaat ook werkelijk ELKE Nederlandse speler die 'talent' is meteen weg naar het buitenland. Ajax, PSV, Feyenoord worden overgeslagen en vervolgens als springplank gebruikt om weer in het buitenland aan de slag te kunnen na een mislukte eerste of tweede periode.
Grote verschil is dat onze talenten allemaal goed verdienen, nooit spelen en dat reflecteert zich in het NL-elftal. Daar spelen jongens uit de Eredivise van de grotere clubs of de sporadische invaller uit Rusland (ik noem een Promes
[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 07-02-2018 14:45 ]
Ik heb het over 1 speler, en ik heb het erover omdat dit juist is wat men bij Oranje de afgelopen jaren gedaan heeft.chim0 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:59:
[...]
Wie heeft het over 1 speler? Je hebt er minimaal 6 of 7 toppers nodig om mee te doen internationaal of weet je niet wat er rondloopt bij andere landen?
En ik weet echt wel wat er bij de andere landen rondloopt, ook bij de landen die wel naar de EKs en WKs gaan.
En het materiaal wat we hebben doet echt niet onder voor sommige teams die WEL gaan.
We hebben geen selectie om het EK of WK te winnen maar wel om te gaan, en laten we eerst eens de stap zetten dat we uberhaubt gaan.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!