Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wat ik wilde duidelijk maken, niet elke Ajacied of Feyenoorder heeft dezelfde mening, geld voor alle clubs natuurlijk. Ik heb de laatste 2 seizoenen onder de Boer niet geërgerd. De dertigste was gewoon heel speciaal! Maar ik kan niet ontkennen dat bij de laatste 2 er ook gemor om me heen te horen was. Toch keek ik met plezier naar mijn clubbie.Han schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:48:
[...]
Alle Ajacieden die ik ken hebben zich tijdens de laatste twee seizoenen onder de Boer groen en geel geërgerd, inclusief ondergetekende. De wedstrijden in de Arena duurden tien keer zo lang als de rit van 100 km+ terug, vreselijk.
En voor wat betreft Gio, zonder Advocaat en Kuyt was het niks geweest. Tactisch zwaar onder de maat met een groot gebrek aan charisma. Een nikszeggende trainer in mijn ogen.
[ Voor 13% gewijzigd door Koppensneller op 04-02-2018 18:08 ]
Dan speelde hij in Engeland of SpanjeKoppensneller schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:06:
Ziyech doet ook meer fout dan goed hè. Irritant slordig, schieten als het eigenlijk geen zin heeft. Jammer, als die een 90 min concentratie zou kunnen opbrengen...
Als Ten Hag nou gewoon es Frenkie weghaalt uit de verdediging en er een normale verdediger neerzet. De Jong naar middenveld, Schone eruit. Dat is toch de plek waar ie zich met het oog op de toekomst op moet richten. En dan kijken of het middenveld wel weer een overzicht krijgt, zo niet Siem erbij voor Donny
3 punten?Mosin schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:08:
Jammer van AZ, de laatste minuten waren echt niet goed. Daar verspeelden ze 3 punten mee.
Mijn ideeJanW schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:10:
Ziyech eruit voor Wöber, De Jong doorschuiven. Twee vliegen in één klap.
/edit
Schone eruit, die wordt natuurlijk niet boos bij een wissel
[ Voor 15% gewijzigd door ephymerous op 04-02-2018 18:14 ]
XXXVI
edit:
Lol ik wilde al gaan klagen dat het geen buitenspel was. Leuk die camera beelden die het anders laten lijken dan het is
[ Voor 71% gewijzigd door Terranova op 04-02-2018 18:16 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Zeker nu Siem de Jong het veld in komt...Spookelo schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:21:
Begint zo langzamerhand op een wedstrijd uit de laatste 2 jaar van de Boer te lijken
XXXVI
Ajax geeft ze vertrouwen door zo slap te spelen.Vos schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:22:
Heb niet de hele pot gezien, maar als je NAC soms ziet ballen zou ik ze hoger verwachten op de ranglijst.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat speelt ook mee ja. Overtuigend is Ajax wederom niet.Deadsy schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:23:
[...]
Ajax geeft ze vertrouwen door zo slap te spelen.
Ook zon corner weer op kniehoogte voor, dat kan toch niet.Typhone schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:26:
Ziyech een paar weken op de bank zou een welkome hint aan zijn adres zijn...
XXXVI
[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 04-02-2018 18:31 ]
Yup helaas wel.Typhone schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:34:
Die vrije trap zegt alles he?
Hahahakim
[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 04-02-2018 18:36 ]
Wat een walgelijk ventje is dit zeg. Erg jammer dat die engnek nog scoort ook uit een vrijetrap
[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 04-02-2018 19:09 . Reden: Dergelijke teksten zijn nergens voor nodig ]
[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 04-02-2018 18:38 ]
XXXVI
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Verwijderd
Ach, hij scoort voor het eerst in 127 poging een doelpunt uit een vrije trap. Ook een record gok ikTerranova schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:36:
#ziyechout
Wat een walgelijk ventje is dit zeg. Erg jammer dat die engnek nog scoort ook uit een vrijetrap
Helaas zat hij, nu gaat die idioot het nog meer proberen. Terwijl je met Schone en ook Huntelaar zat spelers hebt die een vrije trap kunnen scorenHanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:37:
Ach na 9000 pogingen kan er wel eens eentje inzitten he
Maar goed, drie punten zijn binnen
Toch nog Ziyech, hoppa!!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hopelijk leren ze hier iets van.
[ Voor 29% gewijzigd door naitsoezn op 04-02-2018 19:14 . Reden: Doe maar niemand eruit schoppen. ]
Zullen we hier trouwens de racistische opmerkingen maar achterwege laten
Neh, schouderklopjes van mensen enzo, na de wedstrijd geen woord van de mensen om hem heen horen van hoe slecht hij was etc.JanW schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:40:
Zou hij niet weten dat ie slecht speelt? In de tweede helft echt constant balverlies met een incidentele goede crosspass.
Zullen we hier trouwens de racistische opmerkingen maar achterwege laten
Zelf reflectie is bij voetballers zelden.
#ZiyechinTerranova schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:36:
#ziyechout
Ik hoef geen 11 Donny van de Beeks in t elftal. Laat em zich maar druk maken om het publiek, gaat ie ongetwijfeld beter van spelen.
Hij maakt zich er altijd druk om, maar goed spelen is een zeldzaamheid.toolkist schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:44:
[...]
#Ziyechin
Ik hoef geen 11 Donny van de Beeks in t elftal. Laat em zich maar druk maken om het publiek, gaat ie ongetwijfeld beter van spelen.
Tja als jij een speler die gebaren gaat maken naar het eigen publiek graag bij Ajax wil, dan is het zo.toolkist schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:44:
[...]
#Ziyechin
Maar ik hoef een speler niet die echt heel slecht speelt en niet tegen terecht gefluit kan.
De reden dat hij zo uitgefloten wordt is echt niet alleen omdat hij slecht speelt, maar meer omdat hij zelf gebaren en opmerkingen ging maken tegen het publiek.
Zo'n speler is meer met zichzelf bezig dan met de club. Dus rot dan maar gewoon lekker op.
[ Voor 13% gewijzigd door OPSLAGHOND op 04-02-2018 18:56 ]
Zou prettig zijn als hij ook nog inzicht zou hebben in zijn eigen presteren.418O2 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:54:
Ik ben wel erg blij met Ziyech. Die man heeft zoveel inzicht en zo'n goede pass
Ach als het bij zo'n gebaartje blijft, boeiend. Daar kan ik echt niet mee zitten. Ik denk overigens niet dat iemand de illusie heeft dat Ziyech hier na komende zomer nog zit.Terranova schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:52:
[...]
Tja als jij een speler die gebaren gaat maken naar het eigen publiek graag bij Ajax wil, dan is het zo.
Maar ik hoef een speler niet die echt heel slecht speelt en niet tegen terecht gefluit kan.
De reden dat hij zo uitgefloten wordt is echt niet alleen omdat hij slecht speelt, maar meer omdat hij zelf gebaren en opmerkingen ging maken tegen het publiek.
Zo'n speler is meer met zichzelf bezig dan met de club. Dus rot dan maar gewoon lekker op.
Als jouw kwaliteiten er niet goed uitkomen een periode, dan word je instelling ook minder. Die man moet weer ff z'n draai vinden dan word zijn instelling ook weer goed.OPSLAGHOND schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:55:
Inzicht en de kwaliteiten heeft hij wel, maar zijn instelling is bedroevend.
Nee je ziet het verkeerd, als je kwaliteiten er niet goed uitkomen en je hebt wel een goede instelling, dan ga je juist harder werken om het tij te keren.DoeEensGek schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:57:
[...]
Als jouw kwaliteiten er niet goed uitkomen een periode, dan word je instelling ook minder. Die man moet weer ff z'n draai vinden dan word zijn instelling ook weer goed.
En dan ga je je niet met het publiek bemoeien. Al heb ik eigenlijk niet eens het idee dat Ziyech doorheeft dat hij verschrikkelijk slecht speelde.
Midden november kregen we ook al zo’n vingertje. Da’s bijna 3 maanden geleden...DoeEensGek schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:57:
[...]
Als jouw kwaliteiten er niet goed uitkomen een periode, dan word je instelling ook minder. Die man moet weer ff z'n draai vinden dan word zijn instelling ook weer goed.
Dat werkte ooit ook bij Sulejmani, in een wedstrijd tegen Groningen als ik het goed heb.P.O. Box schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:43:
(...) blijkbaar moeten we hem vaker uitfluiten is mijn conclusie nu dus....
Werd uitgefloten en maakte toen plots een mooie solo en scoorde.
Altijd iedereen uitfluiten dus
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
https://www.ajaxshowtime....-en-keurt-actie-ziyech-afOPSLAGHOND schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:11:
Veltman mag ook wel wat harder optreden als aanvoerder, wat dat betreft was Puyol echt een heel erg goede.
U zei?
Dat is achteraf helaas, een goede aanvoerder reageert meteen op het veld.
Zag er raar uit.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Volgens mij liep de scheidsrechter bijna tegen hem aan.Bad Brains schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:16:
Weet niet of het al gepost was, maar wat was dat schouderklopje van de scheids bij de doelpoging van kluivert?
Zag er raar uit.
Helaas is Veltman nog niet bijna van het niveau Puyol als het gaat om het voetballende vermogen (naar ratio Barcelon <> Ajax) en gok ik dat een opmerking van Veltman weinig tot niets doet bij een speler als ZiyechOPSLAGHOND schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:11:
Veltman mag ook wel wat harder optreden als aanvoerder, wat dat betreft was Puyol echt een heel erg goede.
Dat is zeker een manier zoals je er het liefst mee om wil gaan, je hoopt dat een dipje is waarna je harder gaat werken en hoopt resultaat te zien. Alleen je laatste zin is heel belangrijk, heeft hij het wel door...Terranova schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:59:
[...]
Nee je ziet het verkeerd, als je kwaliteiten er niet goed uitkomen en je hebt wel een goede instelling, dan ga je juist harder werken om het tij te keren.
En dan ga je je niet met het publiek bemoeien. Al heb ik eigenlijk niet eens het idee dat Ziyech doorheeft dat hij verschrikkelijk slecht speelde.
@Typhone tja, tussendoor wel ook goede wedstrijden gezien maar vandaag waren we gewoon weer terug bij af.
Enige hoogtepuntje voor mij was Tagliofico. Die speelde best goed. Waarom Frenkie de Jong Ajacied van de wedstrijd is, ik heb geen idee?
Over Ziyech, het uitfluiten vond ik wat te veel maar hij had zoveel balverlies vandaag. Alle ballen die hij schoot gingen flink over het doel heen. Ik vond zijn maniertjes na het doelpunt wel begrijpelijk. Ziyech heeft een soort haat/liefde verhouding met het Ajax publiek.
3 punten in the pocket en op naar de volgende wedstrijd.
psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians
Tja, het wordt nu wel heel erg op Gio gegooid.Leon Zwiers schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:15:
De nieuwe hashtag op Feyenoord media is nu #vanBrexit
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook verre van een tactisch genie. Maar misschien moeten de fans ook maar eens gaan accepteren dat de selectie misschien niet zo goed is als ze in hun hoofd hebben.
Ik lees vaak een niet heel florisante kijk op de selecties van PSV en Ajax. Net alsof Feyenoord met een goede trainer kampioenskandidaat nummer één zou zijn. Daar ben ik wat sceptischer over.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inderdaad, een combinatie van beide.Gonadan schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:46:
[...]
Tja, het wordt nu wel heel erg op Gio gegooid.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook verre van een tactisch genie. Maar misschien moeten de fans ook maar eens gaan accepteren dat de selectie misschien niet zo goed is als ze in hun hoofd hebben.
Ik lees vaak een niet heel florisante kijk op de selecties van PSV en Ajax. Net alsof Feyenoord met een goede trainer kampioenskandidaat nummer één zou zijn. Daar ben ik wat sceptischer over.
Zeg het al een tijdje, vorig seizoen heeft gewoon de hele Feyenoord selectie gepiekt.
En nu zakken ze terug naar hun normale niveau.
Toornstra, Jones, Vilhena etc.
Boeitus heb je dan het probleem dat hij niets toevoegd.
Tja, hij is als trainer natuurlijk verantwoordlijk, zo werkt dat in het voetbal.Gonadan schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:46:
Daar sla je de spijker op z’n kop maar raak je ook de gevoelige snaar. Helemaal na vorig seizoen. De rol van Kuyt binnen de selectie werd volgens mij best wel onderschat. Kuyt vulde het gat wat Gio van nature heeft.Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook verre van een tactisch genie. Maar misschien moeten de fans ook maar eens gaan accepteren dat de selectie misschien niet zo goed is als ze in hun hoofd hebben.
Ik kan me nog herinneren dat er in het begin door sommige Feyenoorders hier werd gesteld dat Feyenoord de beste selectie had van de top3 en er zelfs sterker op geworden was ondanks het vertrek van Kuyt en Elia. Wanneer daar tegen geageerd werd dan was dat onzin. Het was in mijn ogen overschatting van de bovenste plank en blijf er bij dat deze selectie er zeker zwakker op geworden is, het mist een leider en creativiteit op het middenveld.
Yep... middelmatige ploeg met enkele positieve uitschieters en een middelmatige trainer. En dat wordt nu Kuyt weg is pijnlijk blootgelegd.Ik lees vaak een niet heel florisante kijk op de selecties van PSV en Ajax. Net alsof Feyenoord met een goede trainer kampioenskandidaat nummer één zou zijn. Daar ben ik wat sceptischer over.
4-3-3 is weldegelijk het beste systeem. Bezetting, looplijnen en voetbalgebied per speler kunnen het beste hierin worden gemanaged. Guardiola start met 5-3-2, maar uiteindelijk is het in balbezit 3-4-3 of 4-2-3-1 afhankelijk van tegenstander. Dit is ook wat anderen bedoelen met de stelling dat 4-3-3 achterhaalt is. Die denken nog in de tijd van ‘74 waarin alles statisch was. Tegenwoordig is het allemaal veel dynamischer en moet je jezelf aanpassen aan de tactiek van de tegenstander om toe te slaan. Over aanpassen gesproken, mensen verwarren dit vaak met bang zijn voor je tegenstander. Maar het is juist bedoeld om je tegenstander pijn te doen op momenten dat de tegenstander het niet verwacht. Dit is vaak een dubbelslag en werkt door in het veld, want spelers hebben gelijk door dat de tegenstander goed z’n werk heeft gedaan. Dit zorgt vaak voor een algehele malaise over het gehele elftal. Als een topploeg wint met 6-0 dan wordt er in Nederland altijd gezegd dat de tegenstander zich wel heel makkelijk naar de slachtbank liet leiden, maar die topploeg heeft gewoon optimaal gebruik gemaakt van de zwakke punten. Het glas is in de media altijd halfleeg.D-e-n schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:26:
[...]
Het beste systeem bestaat niet. Van elk systeem zijn succesverhalen te vertellen, van elk systeem kun je rampzalige voorbeelden laten zien. Het systeem zegt ook geen reet over de aantrekkelijkheid van het voetbal. Guardiola speelt officieel 532 met Man City wat in de volksmond als heel verdedigend wordt gezien. Maar in de praktijk speelt Man City heel aanvallend.
Ik heb het over o15. Geweldige lichting.[...]
Over de zestienjarigen kan ik niks zeggen maar is dat zo? We hebben een aantal erg talentvolle verdedigers. En als Kluivert zijn emoties en nukken onder controle houdt kan het een hele goede speler worden die slaagt in een grote competitie. Maar verder zie ik nog geen tieners die de rol van Sneijder/Robben/v Persie kunnen gaan overnemen. Het grote talent van Feyenoord zit zijn tijd te verdoen in Manchester dus die kun je inmiddels ook al doorhalen.
[...]
4-3-3 is echt ons DNA. Bekijk alle elftallen in de amateur-secties en bij de bvo’s maar eens hoe die spelen en hoe de trainerscursussen worden gegeven door de knvb. Allemaal in 4-3-3.Ons DNA is aanvallend en avontuurlijk. Dat staat niet gelijk aan 433. In de jaren vijftig speelde iedereen nog gewoon 235. Hoezo 433? Een systeem is ook maar een teken van de tijd.
Zelfs binnen 433 zie je dan verschillen. Cruijff zweerde in de jaren tachtig bij een schaduwspits. Later was plots met de punt naar achter heilig.
Hoe kan aanvallend en avontuurlijk nu je DNA zijn? Dit is een instelling cq gegeven en een logisch gevolg van 4-3-3.
En JC is met de punt naar achteren gaan spelen omdat hij doorhad dat er minder spelers zo in elkaars voetbalgebied kwamen. Er was een betere bezetting.
I don't have dreams, I have goals!!
Maar ik heb bij Ziyech altijd het idee dat hij elke wedstrijd een beetje verknald met zijn risico balletjes. Ik vind het vanuit de tribunes ook niet gek, dat ze kritiek beginnen te krijgen. Hij weet zijn rol als voetballer en dat er soms (onterechte/terechte) harde kritiek kan komen.WillieWuks schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:29:
Net terug vanuit de Arena, wat een zaad wedstrijd was dit zeg!
Enige hoogtepuntje voor mij was Tagliofico. Die speelde best goed. Waarom Frenkie de Jong Ajacied van de wedstrijd is, ik heb geen idee?
Over Ziyech, het uitfluiten vond ik wat te veel maar hij had zoveel balverlies vandaag. Alle ballen die hij schoot gingen flink over het doel heen. Ik vond zijn maniertjes na het doelpunt wel begrijpelijk. Ziyech heeft een soort haat/liefde verhouding met het Ajax publiek.
3 punten in the pocket en op naar de volgende wedstrijd.
Die jongen heeft een hele mooie baan. Er zitten genoeg mensen in dat stadion die wel keihard voor hun knaken werken en nooit zullen verdienen wat dat verwend joch krijgt.
Met zo’n gastje ben ik snel klaar..
En inderdaad, die Tagliafico mag ik ook wel. Die werkt zich helemaal uit de naad en dat loont zich.
[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 04-02-2018 21:18 ]
Maar het punt is juist dat Feyenoord erg veel punten laat liggen tegen tegenstanders die echt met veel minder kwaliteit spelen. Dat die wedstrijden inmiddels bijna structureel een probleem zijn is toch echt wel de staf aan te rekenen.Gonadan schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:46:
[...]
En daarbij, na bijna 3 jaar is nog altijd niets van Gio te herkennen. Het team is neergezet door Advocaat en wordt enkel bij blessures noodgedwongen wat aangepast. De tegenstanders weten 3 maanden van te voren wat ze kunnen verwachten. Draait het niet, dan zal het nooit met een wissel omgegooid worden.
alles kan off-topic
Als ze aankomen wel ja, tuurlijk hij mag iets meer passes hebben die niet aankomen door risico te nemen, maar laatste tijd is het bedroevend. Vandaag ook gigantisch veel ballen ingeleverd waarvan vele ook simpele.418O2 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:54:
Zijn instelling is het niet, want hij rent veel ook verdedigend, het lukt gewoon even niet en dat is vervelend.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Mijn punt is dus dat je dat 'veel minder' misschien iets moet nuanceren.Ankona schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:21:
Maar het punt is juist dat Feyenoord erg veel punten laat liggen tegen tegenstanders die echt met veel minder kwaliteit spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nah, die kleine teams hebben veel minder kwaliteiten dan de spelers van Feyenoord maar weten het moeilijk te maken door de door hun gehanteerde tactiek.Gonadan schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:38:
[...]
Mijn punt is dus dat je dat 'veel minder' misschien iets moet nuanceren.
En dat is nou net iets waar de coach op moet anticiperen. Niet als een dolle blijven proberen te combineren tegen een ingegraven defensie, maar lekker zelf terugzakken en er met een counter overheen denderen. Zoals die schijtbakken van Cocu prima beheersen.toolkist schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:55:
[...]
Nah, die kleine teams hebben veel minder kwaliteiten dan de spelers van Feyenoord maar weten het moeilijk te maken door de door hun gehanteerde tactiek.
alles kan off-topic
Je snapt waar ik op doel toch? Wat is 'veel'?toolkist schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:55:
Nah, die kleine teams hebben veel minder kwaliteiten dan de spelers van Feyenoord maar weten het moeilijk te maken door de door hun gehanteerde tactiek.
Het is de trainer aan te rekenen als je er niet door komt, maar de spelers net zo goed.
Als ik Ajax vandaag zie prutsen dan geef ik niet alleen Ten Hag de schuld. Het was duidelijk dat een aantal spelers ook dacht dat het wel 'ff te fixen' was. Gelukkig komt het dan nog goed.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ajax prutst omdat ook die selectie flink overschat wordt. Er zit vast nog wel groei in, maar dat zie je nu nog niet zo terug met die wisselvallige jonge gassies. Natuurlijk heeft Ajax veel meer middelen dan de rest van NL, maar de echt goede spelers haal je daar helaas ook niet meer voor......of je moet je hele budget aan 1 speler willen uitgeven.Gonadan schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:12:
[...]
Je snapt waar ik op doel toch? Wat is 'veel'?
Het is de trainer aan te rekenen als je er niet door komt, maar de spelers net zo goed.
Als ik Ajax vandaag zie prutsen dan geef ik niet alleen Ten Hag de schuld. Het was duidelijk dat een aantal spelers ook dacht dat het wel 'ff te fixen' was. Gelukkig komt het dan nog goed.
Feyenoord verliest van clubs waar het niet van zou mogen verliezen, van clubs die degradatie spelen en het met een budget van 4 miljoen moeten doen.
Even een vergelijk, Feyenoord heeft dit seizoen een budget van 64 miljoen. VVV van 6,(KOMMA)4 miljoen.
Als je nou van Ajax, PSV of een AZ/H'veen verliest ok, dat kan wel eens gebeuren. Maar vanmiddag was een schande, en daar heeft Gio met zijn belachelijke opstellingen en wisselbeleid (alweer) een enorm aandeel in.
Ik mis het oorzakelijk verband.Leon Zwiers schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:19:
Ajax prutst omdat ook die selectie flink overschat wordt.
M'n reet, de hele selectie moet zich schamen. Als je, met alle respect, tegen VVV afhankelijk bent van welke aap op de bank zit dan ben je gewoon collectief aan het falen.Er zit vast nog wel groei in, maar dat zie je nu nog niet zo terug met die wisselvallige jonge gassies. Natuurlijk heeft Ajax veel meer middelen dan de rest van NL, maar de echt goede spelers haal je daar helaas ook niet meer voor......of je moet je hele budget aan 1 speler willen uitgeven.
Feyenoord verliest van clubs waar het niet van zou mogen verliezen, van clubs die degradatie spelen en het met een budget van 4 miljoen moeten doen.
Even een vergelijk, Feyenoord heeft dit seizoen een budget van 64 miljoen. VVV van 6,(KOMMA)4 miljoen.
Als je nou van Ajax, PSV of een AZ/H'veen verliest ok, dat kan wel eens gebeuren. Maar vanmiddag was een schande, en daar heeft Gio met zijn belachelijke opstellingen en wisselbeleid (alweer) een enorm aandeel in.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oorzakelijk verband? Ik bedoel meer dat de verwachtingen wellicht te hoog zijn voor de huidige Ajax selectie. De tijden dat Ajax op 50% van iedereen in NL kon winnen zijn al lang voorbij. Ik vond alleen die Tagliatelli (hoe die Argentijn ook heet) echt goed spelen. De rest van die jochies zou een voorbeeld aan m moeten nemen.Gonadan schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:23:
[...]
Ik mis het oorzakelijk verband.
[...]
M'n reet, de hele selectie moet zich schamen. Als je, met alle respect, tegen VVV afhankelijk bent van welke aap op de bank zit dan ben je gewoon collectief aan het falen.
Wat betreft F'noord:
Die aap stelt wel een betonmiddenveld op zonder voetbal en grijpt niet in als het overduidelijk niet loopt.
En vervolgens wisselt ie in minuut 80 om onbegrijpelijke redenen zijn spits en meest gevaarlijke man van het veld af voor een mislukte linksbuiten en een andere spits.
Laat dan verdomme zien dat je geen genoegen neemt met een punt op dat kut kunstgras en zet v Persie erin naast Jorgensen en Larsson. En haal die Toornstra en el Ahmadi eruit die ondermaats spelen. Er zijn bij Feyenoord geen gevolgen als je waardeloos speelt, want je wordt toch niet gewisseld, terwijl er echt wel vergelijkbare spelers aanwezig zijn. Daardoor ben je o.a Vermeer al kwijt en zou het me niets verbazen als Jorgensen en een Larsson ook de pest erin krijgen.
Maar nee, we gaan het punt consolideren en krijgen vervolgens de deksel (terecht) op de neus.
Die v Bronkhorst vond dat de wedstrijd onder controle was gaf ie in t interview aan...... dan ben je toch stekeblind?
Natuurlijk moeten de 11 in het veld zich kapotschamen, maar ze krijgen ook ongelimiteerd de kans om het te verneuken, niemand die ingrijpt.
[ Voor 27% gewijzigd door LZ86 op 04-02-2018 22:35 ]
Die Berghuis kan trouwens ook als een Droopy kijken als het allemaal niet zo lukt zeg.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Wat is de reden dan dat V Persie maar 10min speelt? En dan nog wissel met Jorgensen, terwijl ik zou denken dat Jorgensen beter achter V Persie kan spelen. Dan Elhamadi of Toornstra er uit. wie het slechts is op dat moment.Gonadan schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:46:
[...]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Verwijderd
Tapia in de verdediging is vragen om problemen. Omdat hij daar veel te veel in voetballende oplossingen denkt met als gevolg kapriolen waar iedereen zich over verbaasd op die positie.
Wat mij tegen VVV op viel bij Feyenoord was het bar en boos slechte uitverdedigen. Menigmaal werd de bal op goed geluk naar voren gerost op hoop van zegen. Waarop niet zelden balverlies werd geleden en VVV wederom kon komen.
Dat naar binnen draaien van de buitenspelers Berghuis en Larsson wordt allengs ook wel erg voorspelbaar. Elke verdediging kan zich daar gemakkelijk op in stellen.
Tot slot bevreemde het mij menigmaal waarom er niemand schoot bij Feyenoord. Er werd gebreid rond en in de 16 van VVV van hier tot Tokio. Leek net of niemand de verantwoordelijkheid voor een schot wilde nemen.
Toornstra komt kwaliteit tekort voor het niveau dat Feyenoord na zou moeten streven. Aan de zijde van een goede creatieve middenvelder zou hij nog nuttig kunnen zijn, maar die heeft Feyenoord niet. En dan is het allemaal erg mager.Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:23:
Toornstra functioneert onvoldoende centraal op het middenveld. Hij heeft een te trage handelingssnelheid en komt geen man voorbij. In mijn ogen zou je daar Tapia moeten zetten. Die ziet het spelletje, heeft wel handelingssnelheid en passeert gemakkelijk een man.
Tapia in de verdediging is vragen om problemen. Omdat hij daar veel te veel in voetballende oplossingen denkt met als gevolg kapriolen waar iedereen zich over verbaasd op die positie.
Wat mij tegen VVV op viel bij Feyenoord was het bar en boos slechte uitverdedigen. Menigmaal werd de bal op goed geluk naar voren gerost op hoop van zegen. Waarop niet zelden balverlies werd geleden en VVV wederom kon komen.
Dat naar binnen draaien van de buitenspelers Berghuis en Larsson wordt allengs ook wel erg voorspelbaar. Elke verdediging kan zich daar gemakkelijk op in stellen.
Tot slot bevreemde het mij menigmaal waarom er niemand schoot bij Feyenoord. Er werd gebreid rond en in de 16 van VVV van hier tot Tokio. Leek net of niemand de verantwoordelijkheid voor een schot wilde nemen.
Tapia terughalen naar het middenveld is de grootste fout die je kan maken. Zeker als je aangeeft dat hij meer handelingssnelheid heeft. Als er iets is wat hij niet heeft is het handelingssnelheid. Tel daarbij de besluiteloosheid op en je hebt een middenvelder die makkelijk overlopen wordt. Aan de bal lijkt het allemaal leuk, maar er zit geen idee achter. Hierdoor gaat hij die gekke capriolen uithalen.
Als er één iemand ontslagen moet worden dan is het ‘middelmaat’ MvG. Die koopt alleen maar middelmaat voor te dure prijsjes.
Het maakt nog niet eens zoveel uit wat je probeert, als je maar eens iets probeert als het niet loopt. Als je tegen VVV de mindere bent, dat niet eens ziet en vervolgens laf wisselt vraag je gewoon om puntverlies. Tegen VVV moet je gewoon met 3 verdedigers kunnen spelen, zeker als je niet voor staat en ook nog eens een verdedigend middenveld hebt.Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:23:
Toornstra functioneert onvoldoende centraal op het middenveld. Hij heeft een te trage handelingssnelheid en komt geen man voorbij. In mijn ogen zou je daar Tapia moeten zetten. Die ziet het spelletje, heeft wel handelingssnelheid en passeert gemakkelijk een man.
Toornstra heeft in het verleden ook prima wedstrijden op de zijkanten gespeeld, maar dat doet Gio nooit meer. Larson, Vente, Jorgenson en nu Van Persie kunnen ook prima achter de spits voor meer creativiteit en scorend vermogen op het middenveld. Tapia kan inderdaad ook vlak voor de verdediging zodat je zn kwaliteiten volop benut en een risicotje of slippertje een keer kan.
Gio lijkt gewoon niet te zien dat het zo niet door kan gaan. Hij blijft maar hetzelfde doen met dezelfde spelers. Het is gewoon niet goed genoeg terwijl de selectie wel voldoende kwaliteit heeft (er zaten gisteren 3 verdedigers op de bank die volgens mij bij PSV in de basis zouden staan). VVV heeft gewoon dik verdiend gewonnen. Als je nou op het einde van de wedstrijd risico's neemt om nog te winnen en je loopt dan tegen een ongelukkige counter aan kan je er mee leven, maar dit is helemaal over jezelf afgeroepen.
Tapia speelt op die positie bij Peru de sterren van de hemel en gaat daar ook op het WK spelen. Tapia heeft daar zeker de kwaliteiten voor als je het er uit weet te halen.Redondo1982 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:01:
Tapia terughalen naar het middenveld is de grootste fout die je kan maken. Zeker als je aangeeft dat hij meer handelingssnelheid heeft. Als er iets is wat hij niet heeft is het handelingssnelheid. Tel daarbij de besluiteloosheid op en je hebt een middenvelder die makkelijk overlopen wordt. Aan de bal lijkt het allemaal leuk, maar er zit geen idee achter. Hierdoor gaat hij die gekke capriolen uithalen.
[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 05-02-2018 08:06 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wat heeft Ajax dan weer te maken met de discussie over Feyenoord? Ook snap ik niet waarom hoge verwachtingen tot prutsen zou leiden. De prestaties van Ajax an sich zijn een andere discussie lijkt mij. Die wil ik best met je voeren, maar het ging nu gewoon even over Feyenoord.Leon Zwiers schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:27:
Oorzakelijk verband? Ik bedoel meer dat de verwachtingen wellicht te hoog zijn voor de huidige Ajax selectie. De tijden dat Ajax op 50% van iedereen in NL kon winnen zijn al lang voorbij. Ik vond alleen die Tagliatelli (hoe die Argentijn ook heet) echt goed spelen. De rest van die jochies zou een voorbeeld aan m moeten nemen.
Allemaal eens hoor, ik zou ook andere keuzes gemaakt hebben. Maar dat is altijd weer makkelijk achteraf.Wat betreft F'noord:
Die aap stelt wel een betonmiddenveld op zonder voetbal en grijpt niet in als het overduidelijk niet loopt.
En vervolgens wisselt ie in minuut 80 om onbegrijpelijke redenen zijn spits en meest gevaarlijke man van het veld af voor een mislukte linksbuiten en een andere spits.
Laat dan verdomme zien dat je geen genoegen neemt met een punt op dat kut kunstgras en zet v Persie erin naast Jorgensen en Larsson. En haal die Toornstra en el Ahmadi eruit die ondermaats spelen. Er zijn bij Feyenoord geen gevolgen als je waardeloos speelt, want je wordt toch niet gewisseld, terwijl er echt wel vergelijkbare spelers aanwezig zijn. Daardoor ben je o.a Vermeer al kwijt en zou het me niets verbazen als Jorgensen en een Larsson ook de pest erin krijgen.
Maar nee, we gaan het punt consolideren en krijgen vervolgens de deksel (terecht) op de neus.
Die v Bronkhorst vond dat de wedstrijd onder controle was gaf ie in t interview aan...... dan ben je toch stekeblind?
Wat ik alleen niet begrijp is dat je tegen een ploeg als deze niet meer gebruikt maakt van je spelers die met een individuele actie zomaar een doelpunt kunnen maken. Van Persie pas heel laat en Larsson eraf, dat zijn in mijn optiek juist spelers die het nog individueel zouden kunnen beslissen.
En zo zijn we het eigenlijk wel eens. Ik vind dat Gio het echt niet goed doet, maar de spelers zijn net zoveel aan te rekenen. Als tegen een VVV helemaal niemand het voor elkaar krijgt om met een individuele actie een doelpunt te maken of iemand anders in staat te stellen om te scoren, ben je dan daadwerkelijk zoveel beter?Natuurlijk moeten de 11 in het veld zich kapotschamen, maar ze krijgen ook ongelimiteerd de kans om het te verneuken, niemand die ingrijpt.
In dat licht heeft Feyenoord misschien ook gewoon te veel spelers die afhankelijk zijn van een goed draaiend team en moeilijk renderen als het dus niet draait. In die zin is 'het team' bij Feyenoord zowel een kracht als een zwakte.
Geen idee, bel Gio. Overigens zou ik Van Persie eerder achter Jorgensen zetten dan andersom. Maar goed, beide zijn wel spelers die enigszins afhankelijk zijn van aanvoer. Als dat al compleet ruk is zullen ze onzichtbaar zijn.Hackus schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:37:
Wat is de reden dan dat V Persie maar 10min speelt? En dan nog wissel met Jorgensen, terwijl ik zou denken dat Jorgensen beter achter V Persie kan spelen. Dan Elhamadi of Toornstra er uit. wie het slechts is op dat moment.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tegenstander weet precies hoe Feyenoord gaat wisselen.
Laat ik het zo zeggen. Met Van Bronckhorst als trainer merk je niet of hij op de bank zit of niet. Laat een timer aflopen en de voorspelbare wissels komen eraan.
Er zit geen idee in het spel.
Technische staf heeft enorm geblunderd. Is Van Persie nou wel of niet wedstrijdfit? Weten we niet, kunnen we ook niet veranderen. We hebben geen 2e elftal wat wekelijks speelt. Van Persie moet nu wedstrijdfit worden van de 8 minuten invallen.
Ik word gewoon ontzettend verdrietig. Leuke jongen hoor die Van Bronckhorst. Clubicoon, jongen van de club e.d.
Maar ik mis een trainer waarbij je het gevoel hebt dat het op den duur beter gaat worden. Bij Van Bronckhorst heb ik dat gevoel absoluut niet.
[ Voor 19% gewijzigd door DutchOwnage op 05-02-2018 10:46 ]
Allemaal leuk en aardig, maar als daar geen creatieve, scorende aanvallende middenvelder achter komt te staan die m geregeld weet te bedienen met een steekpass dan heb je ook geen ruk aan v Persie ( Of Jorgensen ).DutchOwnage schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:45:
Kan ook zijn dat ze Persie toch gehaald hebben met het ook op komend seizoen. Jorgensen zal best wel vertrekken, hij gaat ook nog naar het WK. Hebben ze mooi een half jaar om 'm op te trainen...Want dit gaat eigenlijk nergens meer over die 8 minuutjes. Huntelaar stond er toch ook gelijk?
Dat er geen vervanger voor Toornstra is aangetrokken deze winterstop is een schande.
Het gejammer over gebrek aan spelers met zo’n eindeloos lange bank is wel potsierlijk.Leon Zwiers schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:53:
[...]
Allemaal leuk en aardig, maar als daar geen creatieve, scorende aanvallende middenvelder achter komt te staan die m geregeld weet te bedienen met een steekpass dan heb je ook geen ruk aan v Persie ( Of Jorgensen ).
Dat er geen vervanger voor Toornstra is aangetrokken deze winterstop is een schande.
Waarom is Larsson gekomen dan? Waarom speelt hij nauwelijks?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat komt dus door onze Gio met zijn onbegrijpelijke wissels en opstellingRamzzz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:04:
[...]
Het gejammer over gebrek aan spelers met zo’n eindeloos lange bank is wel potsierlijk.
Vandaar dus dat er heel veel ontevredenheid over Gio is.
Zit hem puur in de instelling en tactiek. De belangrijkste zwakte is dat er een leider mist. Zeker bij gebrek aan een coach is het belangrijk om een leider in het veld te hebben. De spelers die er nu staan proberen het wel, maar zijn geen geboren leiders,
alles kan off-topic
Tegen een op papier mindere tegenstander (zoals VVV) je sterkste defensie met 3 man neerzetten, 1 defensieve middenvelder, verder 1 afpakken/loper en 2 à 3 creatieve(re) middenvelders, en dan heb je een 2 à 3-spitsensysteem.Leon Zwiers schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:09:
[...]
Dat komt dus door onze Gio met zijn onbegrijpelijke wissels en opstelling![]()
Vandaar dus dat er heel veel ontevredenheid over Gio is.
Ik denk dat elke beginnende coach het beter kan, zeker met zo’n bank.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Aan spelers geen gebrek, maar wel aan kwalitatieve spelers die een gebalanceerde cq evenwichtige selectie vertegenwoordigen. Ask MvG...Ramzzz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:04:
[...]
Het gejammer over gebrek aan spelers met zo’n eindeloos lange bank is wel potsierlijk.
Larsson moet gewoon meer tegen de 16 aan gaan spelen, meer achter Jorgensen komen vanaf de zijkant (vrije rol).
Waarom kunnen die bewierookte vleugels niet gewoon een knappe bal afleveren waar Jorgensen wat mee kan? Waarom hebben die weergaloze backs geen rush gemaakt en de aanvallers bediend? Waarom kapt Jorgensen niet gewoon een paar van die halfamateurs eruit en schiet de bal in de kruising?Leon Zwiers schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:53:
Allemaal leuk en aardig, maar als daar geen creatieve, scorende aanvallende middenvelder achter komt te staan die m geregeld weet te bedienen met een steekpass dan heb je ook geen ruk aan v Persie ( Of Jorgensen ).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Omdat die bewierookte vleugel (Larsson) niet zeker is van zijn plek ten faveure van een matige speler die niets te zoeken heeft bij Feyenoord ( Boetius ), lekker voor je ritme en vertrouwen maar niet heus. De andere speler is samen met Lozano de meest waardevolle ED speler.Gonadan schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:38:
[...]
Waarom kunnen die bewierookte vleugels niet gewoon een knappe bal afleveren waar Jorgensen wat mee kan? Waarom hebben die weergaloze backs geen rush gemaakt en de aanvallers bediend? Waarom kapt Jorgensen niet gewoon een paar van die halfamateurs eruit en schiet de bal in de kruising?
De backs zijn geblesseerd (Nieuwkoop) waardoor er een CV staat, Malacia komt net kijken en hebben een raar centrumduo staan waardoor ze minder op durven te komen. En Jorgensen krijgt de bal dus amper van dat betonmiddenveld.
De opstelling is de laatste tijd zwaar gemankeerd en dat is toch echt v Bronckhorst die gewoon niet adequaat ingrijpt.
Mede omdat die spelers (vleugels) zich kennelijk ‘te beperkt’ voelen door een dienende rol? Ze moeten per se na een actie ook nog schieten, à la Robben.Gonadan schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:38:
[...]
Waarom kunnen die bewierookte vleugels niet gewoon een knappe bal afleveren waar Jorgensen wat mee kan? Waarom hebben die weergaloze backs geen rush gemaakt en de aanvallers bediend? Waarom kapt Jorgensen niet gewoon een paar van die halfamateurs eruit en schiet de bal in de kruising?
Die spits moet zich vaker slimmer aanbieden, ruimte creëren voor de opkomende middenvelders, kaatsen, én schieten.
Etc.
Malaise? Ik denk gebrek aan bezieling (top down), gebrek aan inhoud met meerdere wedstrijden per week (beker), en een mindere sfeer in de groep kan ook flink tegenwerken. Te veel wisselingen in opstelling, onzekerheid, etc.
Dit alles, of niets ervan, het maakt niet uit, je team moet er altijd staan, en niet elke speler (om niet te zeggen erg weinig spelers) kunnen dit kennelijk opbrengen, zo overbetaald (ons perspectief) of onderbetaald (hun perspectief) als ze zijn.
Dit levert toch gewoon automatisch die malaise op? Niet lekker draaien als team ontstaat door vele factoren, zowel intern als extern.
Nu geef je zelf al aan dat er ook met de beschikbare spelers wel wat meer te doen is. Met maanden achter elkaar hetzelfde doen weet je in elk geval zeker dat je de boel niet kantelt.Redondo1982 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:34:
[...]
Larsson moet gewoon meer tegen de 16 aan gaan spelen, meer achter Jorgensen komen vanaf de zijkant (vrije rol).
Soms wel maar de laatste tijd ziet hij wel erg vaak de vrije man ergens buiten het veld staat of op de tribune. Die dan vervolgens helemaal niet mee blijkt te spelen...418O2 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:54:
Nu vind ik Larsson beter dan Boetius, maar de laatste weken is Larsson ook maar erg matig bezig en sowieso vind ik hem geen geweldig seizoen draaien...in de bekerwedstrijd tegen PSV scoorde hij snel de belangrijke 1-0, maar het eerstvolgende moment dat hij opviel was zijn wissel. En ook tegen VVV was hij vooral onzichtbaar.Leon Zwiers schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:42:
Omdat die bewierookte vleugel (Larsson) niet zeker is van zijn plek ten faveure van een matige speler die niets te zoeken heeft bij Feyenoord ( Boetius )
Dus zo bewierookt is de linkervleugel bij Feyenoord niet, wat een belangrijke reden is voor de mindere resultaten. Berghuis is wel vaak erg belangrijk, maar als het een keer niet loopt raakt hij te snel geïrriteerd en gaat hij te veel voor eigen succes. Waarbij hij gisteren nog geluk had geen rode kaart te krijgen voor zijn gefrustreerde overtreding.
Los hiervan ben ik het overigens wel eens met de kritiek op Gio, al is die kritiek niet nieuw natuurlijk.
Dit topic is gesloten.
![]()
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!