Float like a butterfly, sting like a bee.
alles kan off-topic
He lolbroek. Waarom moet jij precies posten wat ik op dat moment aan het tikken ben?Martinusz schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:19:
Wie weet verveelt iemand zich en kan die de BVO's nog opsplitsen in Eredivisie en JL
alles kan off-topic
Omdat jij nare opmerkingen maaktAnkona schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:20:
[...]
He lolbroek. Waarom moet jij precies posten wat ik op dat moment aan het tikken ben?
En omdat jij de Edit knop niet gebruiktAnkona schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:19:
Zo maakt het ook wel uit of je eruit vliegt tegen de latere winnaar of tegen een JL clubje uit Friesland.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik ben naar
en lui[...]
En omdat jij de Edit knop niet gebruikt![]()
alles kan off-topic
Terwijl de kans op uit of thuis 50/50 is.
Dus eigenlijk wil je zeggen dat als je veel amateurs loot veel meer geluk hebt dan vele thuisduelsDeadsy schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:17:
MJa, de kans dat je uiteindelijk tegen een BVO loot is toch groter dan de kans dat je een amateur loot? Aangezien de amateurs er vlug uitvliegen.
Terwijl de kans op uit of thuis 50/50 is.
Pfff, gaat dat Roda bezwaar aantekenen tegen de videoref
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 02-02-2018 20:33 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Eigenlijk wel.Leon Zwiers schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:32:
[...]
Dus eigenlijk wil je zeggen dat als je veel amateurs loot veel meer geluk hebt dan vele thuisduels
Pfff, gaat dat Roda bezwaar aantekenen tegen de videoref
Dus de clubs die veel amateur sloten betalen dus blijkbaar meer onder de tafel dan de clubs die vaak thuis spelen.
Dat regelen ze dan weer bij de professionele slotenmakers toch?Deadsy schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:37:
Dus de clubs die veel amateur sloten betalen dus blijkbaar meer onder de tafel dan de clubs die vaak thuis spelen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Als Veltman stopt met voetballen is dat zeker een optie voor hem vermoed ik. Als voetballer wil je er niet heenLeon Zwiers schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:46:
@Harribo Gaat niet zo best met Grunn he, misschien een goede RB halen in de zomer, zoals Veltman?
En als je dan een kans krijgt zoals van Weert en je bent in staat die te missen, tja dan weet ik het ook niet meer...
Faber weg kan alleen maar een verbetering zijn...
Verwijderd
Daar zit ik. Was rust.Leon Zwiers schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:03:
[...]
Ga eens rap naar het stadion, plek zat!
Was jij dat die daar zat?
alles kan off-topic
Verwijderd
Klopt. Was genieten, hou wel van komedie. En een beetje drama voor de gasten uit Groningen. Je zou er maar 8 uur voor op de trekker gezeten hebben.
Aangezien de sportieve prestaties, financiële armslag of domweg geluk geen constanten zijn voor BVOs is het ondanks kleine samplesize natuurlijk best interessant om naar de kans (~ 0,3% indien ik me niet vergis) te kijken dat dit gebeurt.JST94 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:35:
[...]
Het is dan ook vrij onzinnig om een kleine samplesize te gebruiken.Ik zelf heb een tijd terug gekeken hoe de verhoudingen nou lagen. Daarvoor ben ik terug gaan kijken naar 1980(!). Hierbij gaat het dus om een wedstrijd of 100. Hierbij heb ik finales niet meegerekend, aangezien die standaard als 'thuisduel' zouden kunnen worden gemarkeerd. Het leuke is, sinds 1980 speelt Feyenoord 50% van hun wedstrijden thuis.
Het leuke daarvan weer is, moet je zien wat voor thuisreeks Feyenoord nodig had om net zo vaak thuis te spelen als uit.
Meer off-topic: Die 100 wedstrijden terug, heb je ergens een overzichtelijke database oid? Zou ik nl. wel oren naar hebben
Ik lees het nu pas. Ik verveelde me niet zoveel om dat ook nog even uit te gaan zoeken!Martinusz schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:19:
Wie weet verveelt iemand zich en kan die de BVO's nog opsplitsen in Eredivisie en JL
Edit: Die Odegaard, is die nou zo slecht, of is Real zo gek geweest zoveel geld voor m neer te leggen.
[ Voor 23% gewijzigd door LZ86 op 03-02-2018 18:56 ]
https://twitter.com/VoetbalcomNL/status/959319104967524355

Onze discussies worden uitgeplozen
En mr Respect als scheids, kan niet goed gaan
[ Voor 42% gewijzigd door LZ86 op 03-02-2018 19:52 ]
[ Voor 15% gewijzigd door FDMK op 03-02-2018 20:00 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Was zeker een kaart ja, en helaas Dekker weer geblesseerdFaddermakker schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:00:
Tackle van achteren, is dat dat tegenwoordig geen geel meer ofzoRamselaar mazzelt daar.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ja, PEC doelman er weer af, komen ze meer mooi mee weg, dat PSV. 3 punten
[ Voor 32% gewijzigd door LZ86 op 03-02-2018 20:28 ]
Wind weer in de rug daar, wel rood voor de keeper van PECFaddermakker schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:00:
Tackle van achteren, is dat dat tegenwoordig geen geel meer ofzoRamselaar mazzelt daar.
XXXVI
Kaart is niet meer dan terecht, bijzonder dat dit dan als "wind in de rug" bestempeld wordtephymerous schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:28:
[...]
Wind weer in de rug daar, wel rood voor de keeper van PEC
Boer kreeg in de beker ook rood, kun je met de derde keeper verder. Handig.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
PEC was gewoon de bovenliggende partij, zegt ook genoeg over de "kwaliteiten" van PSVRobbertC schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:30:
Dat doet die keeper van PEC toch gewoon zelf? Enige logische beslissing van de scheids, omdat nu ook al 'geluk' te noemen. Maar nee, dit PSV is geen topploeg maar je kunt ook echt niet zeggen dat ze deze wedstrijd op de counter spelen en daarmee 'angsthaas' zijn...
Het was gewoon ontzettend dom en impulsief.St@m schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:30:
Tja, je kan hem geven maar echt rood vond ik het niet.. balen. 3e keeper nu
Volgens mij zien wij dan een andere wedstrijd. Ik zie een PSV dat niet best is, maar geen PEC dat de overhand heeft.Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:31:
[...]
PEC was gewoon de bovenliggende partij, zegt ook genoeg over de "kwaliteiten" van PSV
Nou.. volgens mij is er geen bovenliggende partij.Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:31:
[...]
PEC was gewoon de bovenliggende partij, zegt ook genoeg over de "kwaliteiten" van PSV
Kwaliteiten van PSV staan buiten kijf. Soeverein bovenaan.
En 1-0. Weer die spits die er geen reet van kan.
[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 03-02-2018 20:33 ]
Elke wedstrijd is de tegenstander van PSV de bovenliggende partij, alleen schiet PSV in de slotfase dan wel de winnende treffer erin.Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:31:
[...]
alles kan off-topic
PSV heeft het moeilijk met een PEC wat 4 basisklanten mist. Nu met die rode kaart is het klaar ja.RobbertC schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:32:
[...]
Volgens mij zien wij dan een andere wedstrijd. Ik zie een PSV dat niet best is, maar geen PEC dat de overhand heeft.
Daar is ie al
Jeeh, in de extra tijdLeon Zwiers schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:33:
[...]
PSV heeft het moeilijk met een PEC wat 4 basisklanten mist. Nu met die rode kaart is het klaar ja.
Daar is ie al
Edit: bovenliggende partij zonder een fatsoenlijke kans te creëren. Balbezit is heilig dus alle ballen breed of terug. Dat noem ik verdedigend voetbal.
[ Voor 79% gewijzigd door Fleximex op 03-02-2018 20:36 ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Als dat zo zou zijn, dan hanteren te toch simpelweg een prima tactiek?Ankona schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:33:
[...]
Elke wedstrijd is de tegenstander van PSV de bovenliggende partij, alleen schiet PSV in de slotfase dan wel de winnende treffer erin.
Nee, schijtbakkenvoetbal en geluk.Napo schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:35:
[...]
Als dat zo zou zijn, dan hanteren te toch simpelweg een prima tactiek?
PSV is niet vorm maar hebben wel de grootste kansen. Volgens mij is het nog geen één keer een knikkende situatie geweest met Zoet. Dat was aan de andere kant van het veld wel.Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:33:
[...]
PSV heeft het moeilijk met een PEC wat 4 basisklanten mist. Nu met die rode kaart is het klaar ja.
Daar is ie al
Ja, is ook nog nooit gebeurd volgens mijLekkerboeie86 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:39:
2 keepers met rood eraf in 1 helft? Dat lijkt me vrij uniek.
Mooie bril heb je op.Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:31:
[...]
Welnee, PSV heeft in de 1e helft maar 1 echte kans gehad. En komen in blessuretijd door een fout van de 3e keeper tegen 10 peccers op voorsprong. Ze spelen gewoon weer bedroevend in eigen huis.
Welke kans heeft PEC gehad dan?Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:52:
[...]
Welnee, PSV heeft in de 1e helft maar 1 echte kans gehad. En komen in blessuretijd door een fout van de 3e keeper tegen 10 peccers op voorsprong. Ze spelen gewoon weer bedroevend in eigen huis.
Waar is ineens die wind in de rug gebleven? Er wordt door niemand beweerd dat het spel goed is..Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:52:
[...]
Een rolletje richting de keeper is geen kans hè.
Ik heb nergens het over een wind in de rug gehad. Alleen dat PSV gewoon niet gevaarlijk kon worden en PEC er geregeld gevaarlijk uit kwam. Dat die achterlijke v/d Hart rood pakt en zijn vervanger vervolgens knullig onder een pakbare bal doorduikt is wel typisch PSV dit seizoen.Montaner schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:55:
[...]
Waar is ineens die wind in de rug gebleven? Er wordt door niemand beweerd dat het spel goed is..
Het is niet om aan te gluren, maarja, ze worden er op de 1 of andere manier wel kampioen mee.
Ik zeg ergens dat het kansen zijn geweest, schoten van buiten de 16 zou ik sowieso niet als significante kans bestempelen.tiswat schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:57:
[...]
Een rolletje richting de keeper is geen kans hè.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Waarom? Is voor hun gewoon een goedkope gok. Ze halen elk jaar x aantal jonge spelers die wat talent laten zien. Verhuren ze dan x aantal jaar en als er van de 20 stuks eentje het eerste haalt dan is dat goed genoeg voor ze.Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:02:
Zou Man city al spijt hebben van die Sandler?
Tja, vond het ook wel dubieus ogen. Maar goed, geen videoref he, dus niets te klagen.HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:11:
Hadden die twee niet voordeel uit hun buitenspel positie
Was geen buitenspel na herhaling te hebben gezien.
[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 03-02-2018 21:13 ]
Doet er eig niet toe dat de tweede pass wel netjes op een lijn was imoLeon Zwiers schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:11:
[...]
Tja, vond het ook wel dubieus ogen. Maar goed, geen videoref he, dus niets te klagen.
Was geen buitenspel na herhaling te hebben gezien.
Net zo uniek als een gele kaart in de eerste helft voor tijdrekken, wat Zoet in de Arena wel verdiende. Als we het over schijtbakkenvoetbal hebben de wedstrijd waar PSV dat echt deed.Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:39:
2 keepers met rood eraf in 1 helft? Dat lijkt me vrij uniek.
Tja, het gaat nog niet zo goed met de verlossende trainers Verbeek, Advocaat (als die van het weekend verliest zal het interview ook deze kant op gaan) en laten we hopen dat Ten Hag het wel goed doet.
Beetje zuur. Als je geen zin hebt de tv kijkers iets te vertellen, weiger dan een interview. Sta je voor de camera, dan vertel je je verhaal. Een interviewer helpt je enig structuur te geven. Het verhaal was helder, maar waarom zo zuur?
alles kan off-topic
Inderdaad, paar ervan zijn wel grappig.Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:22:
Lol, nooit geweten dat PSV voor Philips Schijtbakken Voetbal stond. Ze gaan helemaal los op vi.nl
Mooi inderdaad🤣 al die Ajacieden die beweren niet blij te zijn met de kampioenschappen onder de Boer omdat het voetbal slecht was. Right, de feesten waren er echt enorm minder om. Zeker toen de derde ster erbij mocht.Leon Zwiers schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:22:
Lol, nooit geweten dat PSV voor Philips Schijtbakken Voetbal stond. Ze gaan helemaal los op vi.nl
Wat een BS. Ajax werd vier keer terecht kampioen. Misschien met minder mooi, maar wel realistisch voetbal. En dat is precies wat PSV nu ook doet.
Elke Ajacied die mooi voetbal belangrijker vindt dan het resultaat kan beter fan worden van zeg Heerenveen of AZ.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
En nu is het klaar met dat getrol en gezuig.ST10©DE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 00:31:
[...]
Mooi inderdaad🤣 al die Ajacieden die beweren niet blij te zijn met de kampioenschappen onder de Boer omdat het voetbal slecht was. Right, de feesten waren er echt enorm minder om. Zeker toen de derde ster erbij mocht.
Wat een BS. Ajax werd vier keer terecht kampioen. Misschien met minder mooi, maar wel realistisch voetbal. En dat is precies wat PSV nu ook doet.
Elke Ajacied die mooi voetbal belangrijker vindt dan het resultaat kan beter fan worden van zeg Heerenveen of AZ.
[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 04-02-2018 11:15 ]
I don't have dreams, I have goals!!
Inderdaad. PSV heeft slechts 4 goede spelers. Arias, Lozano, v Ginkel en Mauro. De rest is maar matig, als je daar volle bak mee gaat aanvallen komt de slechte verdediging onder druk en ga je potjes verliezen.Joster schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:40:
Cocu zou zelf ook echt wel leuker voetbal willen zien, maar die anticipeert momenteel wel gewoon op de zwaktes van zijn team. Zou PSV volle bak aantrekkelijk voetbal gaan spelen terwijl er maar een paar spelers in de selectie zitten die daarin mee zouden kunnen, dan hadden ze nu een stuk minder punten gehad. Wat dat betreft gewoon realistisch van Cocu.
Wat dat betreft fijn dat een NL coach dat doorheeft en er rekening mee houdt ipv dat blinde 4-3-3 gezanik waarmee we de laatste jaren flink achterop zijn geraakt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat maak ik zelf wel uitST10©DE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 00:31:
[...]
Ik zie tien keer liever het voetbal onder Bosz met een uiteindelijke tweede plaats dan vier jaar achtereen het voetbal onder de Boer met vier titels.
Als je denkt dat Ajacieden niet ook graag mooi voetbal willen zien, think again.
Uiteindelijk is onder de streep een prijs belangrijk, maar het oog wil zeker ook wat.
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 04-02-2018 11:02 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
4-3-3 met de punt naar achteren is nog steeds het beste (en waterdichte) systeem. We hebben alleen de kwaliteit niet op dit moment om mee te doen met de top van de wereld. Er komt weer goede jeugd aan dus over een paar jaar kan iedereen weer zeggen dat het goed is geweest dat we vast hebben gehouden aan ons dna. Juist het zaniken op het spelsysteem 4-3-3 is overigens meelopen in de grijze massa. Allemaal leken die anderen napraten. Als je ze vraagt welk systeem ze dan wel willen spelen dan zeggen ze 5-3-2 ofzo. Met welke spelers dan? Restverdediging, druk zetten etc hebben ze allemaal nog nooit van gehoord. Maar wel bashen op een systeem wat ons aan de top heeft gebracht.Leon Zwiers schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:04:
[...]
Inderdaad. PSV heeft slechts 4 goede spelers. Arias, Lozano, v Ginkel en Mauro. De rest is maar matig, als je daar volle bak mee gaat aanvallen komt de slechte verdediging onder druk en ga je potjes verliezen.
Wat dat betreft fijn dat een NL coach dat doorheeft en er rekening mee houdt ipv dat blinde 4-3-3 gezanik waarmee we de laatste jaren flink achterop zijn geraakt.
Overigens speelt Cocu ook gewoon 4-3-3, alleen laten ze de tegenstander soms het spel maken. Ze zakken gewoon een meter of 20 terug en zetten bijna geen druk met de voorste linie.
I don't have dreams, I have goals!!
Gisteren vonden sommige dat PEC de bovenliggende partij was in de eerste helft tegen PSV en goed voetbal speelde. Ze creëerden geen kansen en bij dreigend balverlies de bal meteen terug naar de verdediging. Een super pass van nota bene Brenet: rode kaart en vrij snel de 1-0.
Als dit een Europese wedstrijd was voor PEC dan waren we met z'n allen boos over het naïeve Nederlandse voetbal. Die lijn mag je ook doortrekken naar de Eredivisie wat mij betreft en inzien dan PEC gewoon heel verdedigend stond te spelen. Zelfs met meer balbezit.
Ik heb die denkslag al gemaakt. Zie ik geen kansen of risicovolle passes naar voren? Dan speel je wat mij betreft verdedigend en niet goed. En dan mag je van mij 80% balbezit hebben. Je hebt er niks aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 04-02-2018 11:16 ]
Voor mij is goed voetbal aantrekkelijk voetbal (een term die ook weer door iedereen anders geïnterpreteerd kan worden).Fleximex schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:15:
"Goed voetbal en de resultaten komen vanzelf" is al lang achterhaald. Niet omdat de zin niet klopt. Maar omdat de interpretatie van 'Goed' bij iedereen anders is.
Neem Bosz en de Europa league vorig seizoen: Goed, aantrekkelijk voetbal bracht de beste resultaten en matig, onaantrekkelijk voetbal bracht de slechtste resultaten. Een voorbeeld dat "goed voetbal" (hoe ik het interpreteer) en "resultaten" wel degelijk samen kunnen gaan.
Ik wilde nog afsluiten met de stelling dat, kijkend naar Ajax' verleden, goed/leuk voetbal ook de beste resultaten opleverde (zoals in de jaren '90) maar dat kan ik na vier jaar De Boer niet meer zeggen zonder te lachen
Dat was meer resultaatvoetbal en hoewel je dat ook als "goed" kunt bestempelen was het zeker niet aantrekkelijk, derhalve vond ik het geen goed voetbal.
Ik ben het met je eens dat onder Bosz vorig seizoen, vooral in de EL, er goed voetbal werd gespeeld. Ik heb er met plezier naar gekeken. Aan de andere kant.... dat geldde alleen voor de thuisduels. In de uitduels kwam Ajax 2 x heel heel erg goed weg. De finale waren ze kansloos.dvdkiwi schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:39:
[...]
Voor mij is goed voetbal aantrekkelijk voetbal (een term die ook weer door iedereen anders geïnterpreteerd kan worden).
Neem Bosz en de Europa league vorig seizoen: Goed, aantrekkelijk voetbal bracht de beste resultaten en matig, onaantrekkelijk voetbal bracht de slechtste resultaten. Een voorbeeld dat "goed voetbal" (hoe ik het interpreteer) en "resultaten" wel degelijk samen kunnen gaan.
Ik wilde nog afsluiten met de stelling dat, kijkend naar Ajax' verleden, goed/leuk voetbal ook de beste resultaten opleverde (zoals in de jaren '90) maar dat kan ik na vier jaar De Boer niet meer zeggen zonder te lachen
Dat was meer resultaatvoetbal en hoewel je dat ook als "goed" kunt bestempelen was het zeker niet aantrekkelijk, derhalve vond ik het geen goed voetbal.
Je mag imho best voor een resultaat (finale winnen) van je geloof afstappen en je tactisch aanpassen aan wat je tegenstander doet. Dan maar een lelijke pot/seizoen, PSV wordt er wel kampioen mee.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat Ajax de finale zo kansloos was kwam volgens mij omdat we juist van het eerder vertoonde spel afstapten. Hadden we met dezelfde bravoure tegen Man U gespeeld als in de thuiswedstrijden voorafgaand aan de finale dan hadden we volgens mij een heel andere pot gezien.Leon Zwiers schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:46:
[...]
In de uitduels kwam Ajax 2 x heel heel erg goed weg. De finale waren ze kansloos.
Je mag imho best voor een resultaat (finale winnen) van je geloof afstappen en je tactisch aanpassen (...)
Juist het aanpassen aan de tegenstander en het voetballen op resultaat bracht ons geen goed.
Maar dit is achteraf gepraat en hoe ik het zie, we zullen het nooit met 100% zekerheid weten...
En het sneeuwt ook nog in Limburg
[ Voor 19% gewijzigd door LZ86 op 04-02-2018 12:06 ]
Kap toch eens met die kinderachtige verbasteringen van namen
Sorry!Han schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:04:
@Leon Zwiers
Kap toch eens met die kinderachtige verbasteringen van namen
04.02. 12:30 Excelsior v FC Utrecht
04.02. 14:30 AZ v Roda JC
04.02. 14:30 Sparta v Willem II
04.02. 14:30 VVV-Venlo v Feyenoord
04.02. 16:45 Ajax v NAC
Go Sparta
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik weet niet waar al die Ajacieden zitten, maar ik ken er echt geeneen die niet blij is met die kampioenschappen en heb er ook nog nooit 1 er zo over horen spreken op tv, forum of wat dan ook.ST10©DE schreef op zondag 4 februari 2018 @ 00:31:
[...]
Mooi inderdaad🤣 al die Ajacieden die beweren niet blij te zijn met de kampioenschappen onder de Boer omdat het voetbal slecht was. Right, de feesten waren er echt enorm minder om. Zeker toen de derde ster erbij mocht.
Er zullen er hier en daar echt wel wat zijn, maar "al die Ajacieden" insinueert dat het er velen zijn en daar geloof ik echt helemaal niks van.
Verwijderd
Dit is exact waar ik (psv’er) en mijn ajacied collega het altijd over hebben. Balbezit is niet hezelfde als aanvallend voetbal. Verdedigend opstellen regelmatig snelle uitbraken kan veel aanvallender zijn dan inspiratieloos de bal rondspelen zoals ajax onder de boer.Fleximex schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:15:
"Goed voetbal en de resultaten komen vanzelf" is al lang achterhaald. Niet omdat de zin niet klopt. Maar omdat de interpretatie van 'Goed' bij iedereen anders is. En bij de meeste in Nederland volgens mij 'Goed' nog synoniem is aan balbezit.
Gisteren vonden sommige dat PEC de bovenliggende partij was in de eerste helft tegen PSV en goed voetbal speelde. Ze creëerden geen kansen en bij dreigend balverlies de bal meteen terug naar de verdediging. Een super pass van nota bene Brenet: rode kaart en vrij snel de 1-0.
Als dit een Europese wedstrijd was voor PEC dan waren we met z'n allen boos over het naïeve Nederlandse voetbal. Die lijn mag je ook doortrekken naar de Eredivisie wat mij betreft en inzien dan PEC gewoon heel verdedigend stond te spelen. Zelfs met meer balbezit.
Ik heb die denkslag al gemaakt. Zie ik geen kansen of risicovolle passes naar voren? Dan speel je wat mij betreft verdedigend en niet goed. En dan mag je van mij 80% balbezit hebben. Je hebt er niks aan.
Het beste systeem bestaat niet. Van elk systeem zijn succesverhalen te vertellen, van elk systeem kun je rampzalige voorbeelden laten zien. Het systeem zegt ook geen reet over de aantrekkelijkheid van het voetbal. Guardiola speelt officieel 532 met Man City wat in de volksmond als heel verdedigend wordt gezien. Maar in de praktijk speelt Man City heel aanvallend.Redondo1982 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:13:
[...]
4-3-3 met de punt naar achteren is nog steeds het beste (en waterdichte) systeem.
Over de zestienjarigen kan ik niks zeggen maar is dat zo? We hebben een aantal erg talentvolle verdedigers. En als Kluivert zijn emoties en nukken onder controle houdt kan het een hele goede speler worden die slaagt in een grote competitie. Maar verder zie ik nog geen tieners die de rol van Sneijder/Robben/v Persie kunnen gaan overnemen. Het grote talent van Feyenoord zit zijn tijd te verdoen in Manchester dus die kun je inmiddels ook al doorhalen.Er komt weer goede jeugd aan
Ons DNA is aanvallend en avontuurlijk. Dat staat niet gelijk aan 433. In de jaren vijftig speelde iedereen nog gewoon 235. Hoezo 433? Een systeem is ook maar een teken van de tijd.ons dna.
Zelfs binnen 433 zie je dan verschillen. Cruijff zweerde in de jaren tachtig bij een schaduwspits. Later was plots met de punt naar achter heilig.
Volgens mij was het vooral een kwestie van niet kunnen. Man Utd legde het spel gewoon helemaal lam.dvdkiwi schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:53:
[...]
Dat Ajax de finale zo kansloos was kwam volgens mij omdat we juist van het eerder vertoonde spel afstapten. Hadden we met dezelfde bravoure tegen Man U gespeeld als in de thuiswedstrijden voorafgaand aan de finale dan hadden we volgens mij een heel andere pot gezien....
Het gekat op De Boer kwam ook pas op het moment dat die titels niet meer kwamen. En vervolgens werd er ook met terugwerkende kracht op het spel gekat.toolkist schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:18:
[...]
Ik weet niet waar al die Ajacieden zitten, maar ik ken er echt geeneen die niet blij is met die kampioenschappen en heb er ook nog nooit 1 er zo over horen spreken op tv, forum of wat dan ook.
Er zullen er hier en daar echt wel wat zijn, maar "al die Ajacieden" insinueert dat het er velen zijn en daar geloof ik echt helemaal niks van.
Maar toen De Boer nog succes had hoorde je daar toch weinig over. Als je het als niet-Ajacied waagde vraagtekens bij het spel van Ajax te zetten werd je om de oren geslagen met de balbezit statistieken. Want zeggen dat Ajax niet aantrekkelijk speelde of verdiend punten had verspeeld mocht je niet
[ Voor 32% gewijzigd door D-e-n op 04-02-2018 14:33 ]
Speelt VVV nou met 6 verdedigers? Damn die gaan voor een puntje zeker
Edit: Nou, VVV is gewoon beter. Wat een dra-ma-tische pot weer van Feyenoord. Benieuwd of Gio dit keer wel durft in te grijpen
[ Voor 50% gewijzigd door LZ86 op 04-02-2018 15:15 ]
Mwa, genoeg supporters zagen ook al na 2 seizoenen de Boer in dat het spel er eigenlijk enkel op achteruit gingD-e-n schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:26:
[...]
Het gekat op De Boer kwam ook pas op het moment dat die titels niet meer kwamen.
Je zou haast vergeten dat Feyenoord regerend kampioen is van de eredivisiedr.lowtune schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:17:
Wat een gepruts weer van Feyenoord, hopelijk komen ze sterker de kleedkamer uit
Dit topic is gesloten.
![]()
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!