ph4ge schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:36:
Je haalt 2 dingen door elkaar. Ik geef alleen maar aan dat er altijd opties zijn, zowel spelers die een niveau lager willen voor het WK of oude spelers die niet per se meer hoeven of een speler die de concurrentie met Kluivert aan durft (wat ik uit de reacties begrijp geen optie is voor Ajax) of een speler uit de subtop die zn geluk wil beproeven en een paar extra centjes wil verdienen.
Nee hoor, ik haal niks door elkaar.
Alleen opper jij opties die of voor Ajax geen opties zijn of gewoonweg niet van toepassing zijn.
Spelers die een niveau lager willen spelen met het oog op het WK gaan niet plaatsnemen op de bank bij Ajax, de huidige rol vervullen die Younes nu vervult. Die gaan naar een club van een niveau lager met uitzicht op een basisplaats.
Een oudere speler zit Ajax niet op te wachten nu Bandé al is aangetrokken voor komend seizoen en Johnsen wordt voorbereid voor het eerste.
En ook een speler die de concurrentie aan gaat met Kluivert, dus een jongere speler, heeft Ajax al gecontracteerd. Die wilden ze dan ook een half jaar eerder halen dan overeengekomen enkel en alleen vanwege het vertrek van Younes. Een vertrek die Ajax niet wou maar Younes gunde. Ajax gaay daarnaast geen speler halen voor slechts een half jaar. De enige optie was een huur maar welke speler wil nu verhuurt worden om op de bank plaats te nemen maar wel voldoet aan de kwaliteit die Ajax na streeft? Die haal je niet op die manier binnen.
Als je het zo nauw maakt dat een speler Younes moet vervangen die maar een half jaar hoeft te komen, niet multifunctioneel is, in dat half jaar niet gaat spelen maar wel van het zo hoge Ajax niveau moet zijn en vooral niks mag kosten, ja, dan maak je het vooral jezelf moeilijk.

Waaruit blijkt dat Ajax dat überhaupt wil? Dat wordt volgens mij alleen hier geopperd. Het enige wat Ajax wou vanwege het vertrek van Younes is de aankoop voor volgend seizoen een half jaar eerder binnenhalen.
Dat is het punt niet. Punt is dat er best spelers haalbaar zijn die de concurrentie aan durven te gaan zonder al te veel beloftes.
Ik denk van niet. In ieder geval niet van het kaliber wat Ajax wil.
Volgens mij praten we langs elkaar. Als Ajax voor Ajax begrippen een grote aankoop doet en Feyenoord voor Feyenoord begrippen dan zit het verschil hem vooral in de leeftijd van de speler. Neres en Berghuis bijv. ontloopt elkaar kwalitatief echt niet zoveel, maar wel in prijs en leeftijd.
Daar zit echt een wereld van verschil in. Sowieso qua potentie qua kwaliteit en toekomstige waarde bij doorverkoop. Een topaankoop van Ajax is een speler van 10 á 15 miljoen van onder de 20 met veel potentieel. Een topaankoop van Feyenoord is of een stuk ouder, of is mislukt in het buitenland maar sowieso stukken goedkoper. Je kan geen appels met peren vergelijken enkel omdat ze beiden groen zijn.
Overigens is dat geen veroordeling. De topaankoop van Feyenoord zijn echt prima gezien de financiële middelen maar ik zie Feyenoord de aankomende jaren geen spelers als Neres of een Lozano halen. Wat voor de ene club een topaankoop is, hoeft het niet te zijn voor een andere club. Ook zijn aankopen van 10 á 15 miljoen voor de toekomst niet voor alle clubs weggelegd.
Moeilijk te verwoorden eigenlijk zonder bepaalde mensen voor hun hoofd te stoten. Zo is het in ieder geval zeker niet bedoeld. Het feit blijft dat Ajax echt wel in een andere vijver vist qua spelers dan Feyenoord.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.