Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.616 views

Onderwerpen

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:59
Bossie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Oneens om eerlijk te zijn, Je zou wel kunnen gokken maar het is zeer onwaarschijnlijk dat Denemarken gaat verassen tijdens het WK. Toch Denemarken wel gaan verassen dan zal dat waarschijnlijk alleen maar de transferwaarde van Eriksen verhogen.

Ik zou simpelweg voor zekerheid gaan en hem nu voor 17/18m verkopen, en dat is waar het waarschijnlijk ook wel op uit zal gaan lopen. Lijkt me sterk dat een club als Feyenoord dat bedrag niet gaat pakken, zeker omdat ze bijna het restant van het seizoen voor de sportieve eer spelen.
De tijden dat Feyenoord moet verkopen voor de zekerheid zijn gelukkig voorbij. Ik ben blij dat ze hun poot stijf houden.
Jorgensen is veel te belangrijk om zomaar even weg te doen, zeker aangezien je geen vervanger klaar hebt staan die fit is. Jorgensen ligt ook nog t/m 2021 vast, dus die moet je niet voor een habbekrats wegdoen, daar is ie veel te belangrijk voor

Mocht alles fit worden zou ik spelen met:
Vermeer :+
st Juste-V Beek/Botteghin- vd Heijden - Malacia
El Ahmadi- Jorgensen-Amrabat/Tapia
Berghuis-v Persie-Larsson

Elftal dat makkelijk de ED moet kunnen winnen tbh, al zou ik het middenveld wel versterken

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 29-01-2018 14:50 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:05
Leon Zwiers schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:46:
[...]

De tijden dat Feyenoord moet verkopen voor de zekerheid zijn gelukkig voorbij. Ik ben blij dat ze hun poot stijf houden.
Jorgensen is veel te belangrijk om zomaar even weg te doen, zeker aangezien je geen vervanger klaar hebt staan die fit is. Jorgensen ligt ook nog t/m 2021 vast, dus die moet je niet voor een habbekrats wegdoen, daar is ie veel te belangrijk voor
Voor Feyenoord is 15-18M toch geen habbekrats?, prima prijs voor een spits van zijn niveau/leeftijd

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:46:
[...]

Qua positie is het wel een plek die ze goed kunnen opvangen. v Persie kan nog wel wat en Vente moet wel wat kunnen. Kampioen gaan ze toch niet meer worden, dus dan misschien beter nu verkopen.

• LZ86
Bossie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:50:
[...]

Voor Feyenoord is 15-18M toch geen habbekrats?, prima prijs voor een spits van zijn niveau/leeftijd
Die Britten weten wat zijn prijs is ( 20 miljoen pond/23 miljoen euro). Ze zwemmen daar in het geld, en voor Feyenoord is die 5 miljoen extra gewoon wel flink wat waard. Zeker nu er die plannen voor dat nieuwe stadion en het aflossen van de VVF zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 29-01-2018 14:52 ]

• Han
  • Niet online

Han

On_E schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:59:
En nee, er groeit geen gras in deze tijd van het jaar en het ergens anders vandaan halen is geen optie omdat het niet zal hechten aan de hybride ondergrond.
U zei?
Oude bovenlaag maakt plaats voor nieuwe graszoden.

Stadion Galgenwaard wordt morgen (dinsdag) voorzien van een nieuw veld. Vandaag wordt de bovenlaag van het huidige veld verwijderd en worden alle noodzakelijke werkzaamheden verricht om ervoor te zorgen dat de zoden morgen kunnen worden gelegd.

De graszoden worden geleverd door de gerenommeerde firma Hendriks Graszoden uit Heythuysen. Het gaat om zoden met een dikte van zo’n 3,5 centimeter. “Het huidige veld, dat tijdens de sneeuwruimwerkzaamheden op zondag 10 december voor FC Utrecht – Feyenoord ernstige en onherstelbare beschadigingen opliep, is nu in een dusdanige staat dat ons geen andere keuze rest dan het te vervangen”, aldus directeur Paulo Steverink van FC Utrecht.
https://fcutrecht.nl/nieuw-veld-in-stadion-galgenwaard/4
Afbeeldingslocatie: https://fcutrecht.nl/mediadepot/3269624aced06/1440/20180129Veld-eruit-4180.jpg

Als dat nu kan (met FC Utrecht - Sparta op 7 februari aanstaande op het programma) dan hadden ze dat ook twee weken geleden kunnen doen. Iets zegt mij dat er stiekem best wel even mee gewacht is, in de categorie 'baat het niet dan schaadt het zeker niet' ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-11 11:43

Baseman77

We move

Han schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:52:
Als dat nu kan (met FC Utrecht - Sparta op 7 februari aanstaande op het programma) dan hadden ze dat ook twee weken geleden kunnen doen. Iets zegt mij dat er stiekem best wel even mee gewacht is, in de categorie 'baat het niet dan schaadt het zeker niet' ;)
Mee eens.
Al verwacht ik nog steeds dat dit veld zich niet voldoende kan hechten. Aan de andere kant is het een winter van niets wat betreft de kou, dus misschien dat het warm genoeg is.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

U zei?

[...]

[afbeelding]

idd... de buit is binnen.... 3 punten waar 0 reëel was bij een goede grasmat...

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:50:
[...]

Qua positie is het wel een plek die ze goed kunnen opvangen. v Persie kan nog wel wat en Vente moet wel wat kunnen. Kampioen gaan ze toch niet meer worden, dus dan misschien beter nu verkopen.
Het is niet zo dat je in de zomer nog maar 10m voor em vangt, dus er is geen reden om hem nu overhaast te verkopen.

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Het is niet zo dat je in de zomer nog maar 10m voor em vangt, dus er is geen reden om hem nu overhaast te verkopen.
Dat klopt ook. Echter kan hij in een vormcrisis raken of zijn been breken. Dat is een risico.

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:35:
Dat klopt ook. Echter kan hij in een vormcrisis raken of zijn been breken. Dat is een risico.
Ik kan als Ajacied beamen dat zoiets kan gebeuren bij een Deense spit O-) :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:21

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik heb gisteren FC Utrecht - Ajax zitten kijken en het lag niet alleen aan die woestijnvlakte hoor. Ziyech die gewoon vaak knullig ballen verspeeld, ballen die niet scherp gegeven worden, lange ballen...

Wel weer typisch dat PSV hier afgezeken wordt mét resultaten en er 1001 excuses gezocht worden voor Ajax en Feyenoord zónder resultaten. De wereld op zijn kop.

Steam ID = Ackerfiets

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 12:17

On_E

Housemusic

[...]

U zei?

[...]

[afbeelding]

Ja het is 1 groot complot. :’)

Lees anders gewoon even de site van FCU, de nieuwsberichten over het veld de afgelopen weken. Dan legt de groundsman het nog eens voor je uit.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
On_E schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Ja het is 1 groot complot. :’)

Lees anders gewoon even de site van FCU, de nieuwsberichten over het veld de afgelopen weken. Dan legt de groundsman het nog eens voor je uit.
Je bedoelt die meneer van WC Eend? :+

• Han
  • Niet online

Han

P.O. Box schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:55:
Iets met spijker... kop... en zo ;)

• On_E

On_E

Housemusic

P.O. Box schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:55:
[...]

Ok is goed, FCU heeft bewust een knollenveld in stand gehouden omdat het grote onverslaanbare Ajax op bezoek kwam.

:’)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
Leon Zwiers schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:52:
Die Britten weten wat zijn prijs is ( 20 miljoen pond/23 miljoen euro). Ze zwemmen daar in het geld, en voor Feyenoord is die 5 miljoen extra gewoon wel flink wat waard. Zeker nu er die plannen voor dat nieuwe stadion en het aflossen van de VVF zijn.
Hij ligt nog 3,5 jaar vast en vervangers zijn nu ook duurder. Het moet raar lopen wil je van de zomer niet een vergelijkbaar bedrag krijgen. Uit niets blijkt voorlopig dat Jorgenson per se weg wil, als hij gewoon zo door gaat staat hij vrijwel zeker in de basis op het WK, de ultieme etalage. Hij hoeft echt niet buitensporig te presteren om deze zomer meer waard te blijven dan de +-17 miljoen euro die nu op tafel ligt. Het signaal dat Feyenoord niet meer hoeft te verkopen is op zichzelf al goud waard.

En als hij woensdag verkeerd valt en een dwarslaesie oploopt dan is dat 'jammer' maar dat risico hoort bij het runnen van een voetbalclub.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:00
Vraag is uiteraard ook wat wil Feyenoord nog bereiken dit seizoen.
Ik neem aan dat ze volgend seizoen Europees voetbal willen spelen.

Dus of de beker winnen of EL via de competitie.
En dan heb je Jorgensen denk ik wel nodig. Als ze al uit de beker hadden gelegen was de keus iets eenvoudiger.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:21

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Chapeau voor je reactie. Ben je je frustratie nu kwijt?

Utrecht speelde op dezelfde zandbak als Ajax. Weliswaar een aantal dagen daarvoor ook al, maar de bal waar Utrecht mee voetbalde was toch dezelfde bal als waar Ajax mee voetbalde.

Ik vind het gewoon ontzettend raar dat er geen wanklank te horen is over de spelopvatting of slordigheden van Ajax.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 29-01-2018 20:55 ]

Steam ID = Ackerfiets

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Family Guy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:32:
[...]

Utrecht speelde op dezelfde zandbak als Ajax. Weliswaar een aantal dagen daarvoor ook al, maar de bal waar Utrecht mee voetbalde was toch dezelfde bal als waar Ajax mee voetbalde.

Ik vind het gewoon ontzettend raar dat er geen wanklank te horen is over de spelopvatting of slordigheden van Ajax.
Utrecht speelde ook tegen Az en Feyenoord op dat veld, Ajax en de andere twee clubs speelden wel op gras.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Deadsy
Tuurlijk speelde Ajax slecht.
Maar dat betekend niet dat het veld in orde was. De KNVB zou echt wel eens iets strenger mogen zijn betreffende het afkeuren van een veld. Is toch geen toeval dat ze het zo laten voor de zware wedstrijden en nu opeens aangeven een nieuw veld te laten leggen.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Deadsy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:43:
Tuurlijk speelde Ajax slecht.
Maar dat betekend niet dat het veld in orde was. De KNVB zou echt wel eens iets strenger mogen zijn betreffende het afkeuren van een veld. Is toch geen toeval dat ze het zo laten voor de zware wedstrijden en nu opeens aangeven een nieuw veld te laten leggen.
Nee het is geen toeval, het komt overal voor dat zulk soort zaken gebeuren, meestal dan met niet sproeien of het gras veel te lang laten.

Maar de KNVB gaat echt niet ingrijpen, zeker omdat ze al zo graag Utrecht - Feyenoord in eerste instantie door wilde laten gaan, dan gaan ze echt geen wedstrijd uitstellen omdat het "veld" niet goed is.

• Deadsy
Terranova schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:45:
[...]

Nee het is geen toeval, het komt overal voor dat zulk soort zaken gebeuren, meestal dan met niet sproeien of het gras veel te lang laten.

Maar de KNVB gaat echt niet ingrijpen, zeker omdat ze al zo graag Utrecht - Feyenoord in eerste instantie door wilde laten gaan, dan gaan ze echt geen wedstrijd uitstellen omdat het "veld" niet goed is.
Inderdaad, zo is het nu en dat moet anders.

• Terranova
Sandler schijnt naar City te gaan
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=321967

_O- _O- _O- _O-

• toolkist
  • Niet online
Family Guy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:32:
[...]

Dan zou ik toch eens naar de opticien gaan, want er is hier genoeg geklaagd over het spel van Ajax en het niet ingrijpen van Ten Hag

[Edit]Newcastle gaat volgens de BBC waarschijnlijk naast Sturridge grijpen, dus dan zullen ze wel opnieuw gaan bieden op Jorgensen gok ik zo. Benitez wil per se versterkingen.

[ Voor 12% gewijzigd door toolkist op 29-01-2018 18:19 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Tja, die gaat ongetwijfeld 3 keer zoveel verdienen de komende jaren, seizoen afmaken bij PEC en daarna lekker verhuurd worden.

Werd ie laatst niet 'de nieuwe Van Dijk' genoemd?
Ze happen meteen toe. :+

• LZ86
dutchgio schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Tja, die gaat ongetwijfeld 3 keer zoveel verdienen de komende jaren, seizoen afmaken bij PEC en daarna lekker verhuurd worden.

Ah zo dus.

*ahem*
Damn, die Vilhena is echt te goed voor woorden. De nieuwe Xavi. Hopen dat we m weten te houden!

:+ :+

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:35:
[...]

Al vertrekt hij transfervrij, Jorgensen heeft met zijn (grote) aandeel in het kampioenschap zijn transfersom van zo'n 3 miljoen al dubbel en dwars terugverdiend.

• On_E

On_E

Housemusic

Hahaha, ja dat zal het zijn geweest.

• Terranova
dutchgio schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Tja, pappy is een hoge pief bij Deloitte, dus voor het geld hoeft het ook niet persé.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:14:
[...]
[Edit]Newcastle gaat volgens de BBC waarschijnlijk naast Sturridge grijpen, dus dan zullen ze wel opnieuw gaan bieden op Jorgensen gok ik zo. Benitez wil per se versterkingen.
Las vorige week dat ze ook met een Braziliaan bezig waren, iirc van Gremio ...

• Mosin
  • Laatst online: 19:18
@Baseman77
Zal in ieder geval een leuke wedstrijd worden! Het kan beiden kanten op gaan.
Maar je weet het nooits met deze 2 clubs, echt heel degelijk en stabiel is het nou ook niet te noemen.
Ik heb PSV al zien spelen in Arnhem en vond het niks bijzonders. In de zin dat Vitesse echt niet onderdeed aan ze.

• toolkist
  • Niet online
apis29 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:53:
[...]

Las vorige week dat ze ook met een Braziliaan bezig waren, iirc van Gremio ...
Luan ja. Volgens mij is dat alleen geen pure spits, meer een speler die om een spits heen zwerft.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Baseman77 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:09:
Verbeek: "Het is schijtbakkenvoetbal, niet om aan te gluren."
En dat, waarde voetballiefhebbers, is het wezenlijke verschil tussen winnaarsmentaliteit en niet tegen je verlies kunnen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Ajax moet het spel altijd maken, als je gewoon op de counter speelt dan heb je minder last van zo'n mat.

Hoewel Ajax gewoon had moeten en kunnen winnen. Helemaal als ten Hag had ingegrepen door bijvoorbeeld de jong door te schuiven

• JanW
  • Laatst online: 20:25
Ramzzz schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:00:
[...]

En dat, waarde voetballiefhebbers, is het wezenlijke verschil tussen winnaarsmentaliteit en niet tegen je verlies kunnen.
Of eerlijk je mening geven. Verbeek staat nou niet bekend als iemand die een blad voor de mond neemt.

En met 6 verdedigers gaan spelen tegen een degradatiekandidaat is nou niet direct iets wat ik zou bestempelen als "winnaarsmentaliteit". Dan ben je gewoon een schijtbak :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JanW schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:35:
[...]

Of eerlijk je mening geven. Verbeek staat nou niet bekend als iemand die een blad voor de mond neemt.
Dan kan hij erop rekenen dat hij met een jengelende kleuter vergeleken zal worden.
En met 6 verdedigers gaan spelen tegen een degradatiekandidaat is nou niet direct iets wat ik zou bestempelen als "winnaarsmentaliteit". Dan ben je gewoon een schijtbak :+
Ik zal je trolls even negeren, en ingaan op het kleine beetje inhoud.

Het gaat uiteraard om het verwarren van de zogenaamde winnaarsmentaliteit van Verbeek met onsportiviteit en niet tegen zijn verlies kunnen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• JanW
  • Laatst online: 20:25
Ramzzz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:42:
[...]

Dan kan hij erop rekenen dat hij met een jengelende kleuter vergeleken zal worden.

[...]

Ik zal je trolls even negeren, en ingaan op het kleine beetje inhoud.

Het gaat uiteraard om het verwarren van de zogenaamde winnaarsmentaliteit van Verbeek met onsportiviteit en niet tegen zijn verlies kunnen.
offtopic:
Dan negeer ik jouw trolls en denigrerende toon ook maar door mij van trollen te beschuldigen, dat is helemaal niet mijn insteek.

Verdedig het voetbal van PSV zo lang je wil. Verbeek gaf in 't interview ook al aan dat ze op een gegeven moment met 6 verdedigers stonden. Lang geleden dat ik een titelkandidaat met 6 verdedigers heb zien spelen tegen een degradatiekandidaat. Heeft Cocu zo weinig vertrouwen in een goede afloop tegen Twente dat hij dat nodig acht? Ik snap 't niet. Ook niet dat Cocu denkt dat zoiets nodig is tegen FC Twente.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JanW schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:56:
[...]

offtopic:
Dan negeer ik jouw trolls en denigrerende toon ook maar door mij van trollen te beschuldigen, dat is helemaal niet mijn insteek.

Verdedig het voetbal van PSV zo lang je wil. Verbeek gaf in 't interview ook al aan dat ze op een gegeven moment met 6 verdedigers stonden. Lang geleden dat ik een titelkandidaat met 6 verdedigers heb zien spelen tegen een degradatiekandidaat. Heeft Cocu zo weinig vertrouwen in een goede afloop tegen Twente dat hij dat nodig acht? Ik snap 't niet. Ook niet dat Cocu denkt dat zoiets nodig is tegen FC Twente.
Dat is een tweede kwestie. Ik zie PSV er ook liever overheen denderen met de mogelijkheden die het heeft. Iedereen die PSV graag ziet spelen, wil vermoedelijk graag aantrekkelijk voetbal zien. En dat PSV wint.

Keuzes van Cocu zijn vaak ook niet die van mij. Soms botweg catenaccio (zoals het hier leek te zijn).

Maar dat laat onverlet, dat de houding van Verbeek gewoon die van de verongelijkte kleuter is.

• Han
  • Niet online

Han

Ramzzz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:59:
Maar dat laat onverlet, dat de houding van Verbeek gewoon die van de verongelijkte kleuter is.
Mwoh... hij heeft gewoon een punt in een lang interview waaruit uiteindelijk één citaat de wereld in geslingerd wordt en de headlines haalt. Als je puur naar die ene headline kijkt heb je absoluut gelijk maar in de context niet.

Verbeek wordt direct bij aanvang verweten dat Twente eigenlijk direct op de manier had moeten beginnen aan de wedstrijd zoals zij dat de tweede helft deden. Daar merkt Verbeek terecht op dat je praat over de hekkensluiter die tegen de koploper speelt en dat je vanaf de aftrap niet zo kunt beginnen tegen PSV. Direct vol druk zetten rond de 16 is zelfmoord voor een ploeg als Twente wanneer deze tegen de koploper speelt.

Daarna draait hij het om en heeft hij in mijn ogen zeker een punt; PSV start al behouden aan de wedstrijd, met de punt ver naar achteren. En dat is inderdaad best 'schijterig' als je koploper bent en op bezoek komt bij de hekkensluiter. Hij legt uit waarom Twente niet zo is begonnen zoals de interviewer dat graag had willen zien; PSV had niet de drang naar voren en had niet de intentie om het spel te maken. Ze wilden graag dat Twente zou komen en dat is, terecht, volgens Verbeek alleen maar koren op de molen van PSV en niet de taak van de hekkensluiter die tegen de koploper speelt.

En ja, wat Verbeek zegt klopt als een bus; na de vroege voorsprong had PSV weinig aanvallende bedoelingen, speelde het de bal achterin en rond het middenveld rond en speelde het op een gegeven moment zelfs met 6 verdedigers. Hoe wil je dat dan noemen? Aanvallend voetbal? Opportunistisch voetbal? Voetbal zoals je dat verwacht van een koploper (en kampioenkandidaat) die speelt tegen de hekkensluiter?
Verbeek verbaast zich terecht dat journalisten wel Twente verwijten niet direct aanvallend te hebben gespeeld tegen PSV maar wordt er in de media nooit gerept over het (in mijn ogen veel te) behouden spel van PSV.

En ja, kijkend naar de wedstrijd van PSV tegen Twente speelde PSV ook zeker schijtbakkenvoetbal, daar is geen woord aan gelogen. PSV speelt maar weinig wedstrijden als een kampioenskandidaat, als de koploper. Het is allemaal erg voorzichtig, het sprankelt niet en het is overwegend weinig vermakend. Verbeek zegt in dat opzicht weinig verkeerds. Als je puur kijkt naar de verhoudingen op de ranglijst en naar de kwaliteit van beide teams dan is er geen speld tussen te krijgen wat Verbeek zegt; PSV dwong erg weinig af en creëerde erg weinig kansen ondanks het klasse verschil.

• Baseman77

Baseman77

We move

JanW schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:56:
Verdedig het voetbal van PSV zo lang je wil. Verbeek gaf in 't interview ook al aan dat ze op een gegeven moment met 6 verdedigers stonden.
Schwaab, Isimat, Luckassen als centrale verdedigers, Arias en Brenet als backs. Die 6e is de onzichtbare man? Of telt middenvelder Hendrix ineens als verdediger als dat Verbeek beter uitkomt?
Denk eerst zelf eens na voordat je een gefrustreerde trainer napraat...

Daarbij was het zeker niet de 1e keer dat Cocu gebruik maakte van deze tactische aanpassing, PSV is onder Cocu namelijk wel vaker overgeschakeld van 4-3-3 naar 5-3-2/3-5-2. En zoals bijna iedere keer met hetzelfde resultaat; te weten 3 punten. Niet voor niets wint Cocu bijna iedere keer van het Utrecht van Ten Hag, de 5-3-2/3-5-2 werkt prima tegen de 4-4-2 van Utrecht. Dan kun je wel heel stoer 4-3-3 blijven spelen, zoals Ajax, maar de resultaten zijn er dan ook naar.

PS: De belangrijkste reden voor de omschakeling naar 5-3-2/3-5-2 is dat beide backs dan juist meer ruimte krijgen om aan te vallen, typisch Nederlands om te denken dat deze tactische aanpassing puur een verdedigende is.
Lang geleden dat ik een titelkandidaat met 6 verdedigers heb zien spelen tegen een degradatiekandidaat. Heeft Cocu zo weinig vertrouwen in een goede afloop tegen Twente dat hij dat nodig acht? Ik snap 't niet. Ook niet dat Cocu denkt dat zoiets nodig is tegen FC Twente.
PSV wint 2 keer van Twente, wat heeft Ajax ook alweer gedaan in beide wedstrijden tegen deze degradatiekandidaat? O-)

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-10 12:43
Tevens ook de reden (natuurlijk ook gebrek aan een goede generatie) waarom we internationaal zo gekelderd zijn. Denken vanuit een opstelling in plaats vanuit het spelersmateriaal. Natuurlijk ziet iedereen liever Man City voetballen, maar als je het spelersmateriaal van PSV kijkt is het over het algemeen gewoon middelmaat (Zoet, Arias, Van Ginkel en Lozano reken ik hier dan niet toe). Cocu ziet dat en haalt er op deze manier (met ook het nodige geluk af en toe) wel vaak de drie punten mee. Ik denk dat van Gaal met de derde plek op het WK destijds dit ook al heeft aangetoond.

Steam: Pickle Rick

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:39
Han schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:23:
[...]

Mwoh... hij heeft gewoon een punt in een lang interview waaruit uiteindelijk één citaat de wereld in geslingerd wordt en de headlines haalt. Als je puur naar die ene headline kijkt heb je absoluut gelijk maar in de context niet.

Verbeek wordt direct bij aanvang verweten dat Twente eigenlijk direct op de manier had moeten beginnen aan de wedstrijd zoals zij dat de tweede helft deden. Daar merkt Verbeek terecht op dat je praat over de hekkensluiter die tegen de koploper speelt en dat je vanaf de aftrap niet zo kunt beginnen tegen PSV. Direct vol druk zetten rond de 16 is zelfmoord voor een ploeg als Twente wanneer deze tegen de koploper speelt.

Daarna draait hij het om en heeft hij in mijn ogen zeker een punt; PSV start al behouden aan de wedstrijd, met de punt ver naar achteren. En dat is inderdaad best 'schijterig' als je koploper bent en op bezoek komt bij de hekkensluiter. Hij legt uit waarom Twente niet zo is begonnen zoals de interviewer dat graag had willen zien; PSV had niet de drang naar voren en had niet de intentie om het spel te maken. Ze wilden graag dat Twente zou komen en dat is, terecht, volgens Verbeek alleen maar koren op de molen van PSV en niet de taak van de hekkensluiter die tegen de koploper speelt.

En ja, wat Verbeek zegt klopt als een bus; na de vroege voorsprong had PSV weinig aanvallende bedoelingen, speelde het de bal achterin en rond het middenveld rond en speelde het op een gegeven moment zelfs met 6 verdedigers. Hoe wil je dat dan noemen? Aanvallend voetbal? Opportunistisch voetbal? Voetbal zoals je dat verwacht van een koploper (en regerend kampioen) die speelt tegen de hekkensluiter?
Verbeek verbaast zich terecht dat journalisten wel Twente verwijten niet direct aanvallend te hebben gespeeld tegen PSV maar wordt er in de media nooit gerept over het (in mijn ogen veel te) behouden spel van PSV.

En ja, kijkend naar de wedstrijd van PSV tegen Twente speelde PSV ook zeker schijtbakkenvoetbal, daar is geen woord aan gelogen. PSV speelt maar weinig wedstrijden als een regerend kampioen, als de koploper. Het is allemaal erg voorzichtig, het sprankelt niet en het is overwegend weinig vermakend. Verbeek zegt in dat opzicht weinig verkeerds. Als je puur kijkt naar de verhoudingen op de ranglijst en naar de kwaliteit van beide teams dan is er geen speld tussen te krijgen wat Verbeek zegt; PSV dwong erg weinig af en creëerde erg weinig kansen ondanks het klasse verschil.
Je weet dat PSV niet de regerend kampioen is he :P we zijn het niet gewend in 18 jaar, maar het is toch echt Feyenoord die regerend kampioen is ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:53:
Je weet dat PSV niet de regerend kampioen is he :P we zijn het niet gewend in 18 jaar, maar het is toch echt Feyenoord die regerend kampioen is ;)
Jouw quote klopt gewoon niet O-)

• Baseman77

Baseman77

We move

Han schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:23:
Daarna draait hij het om en heeft hij in mijn ogen zeker een punt; PSV start al behouden aan de wedstrijd, met de punt ver naar achteren. En dat is inderdaad best 'schijterig' als je koploper bent en op bezoek komt bij de hekkensluiter.
PSV begon inderdaad best schijterig en behoudend, daarom scoorden ze ook pas in de 4e minuut. Schandalig natuurlijk. Ook gezien de kansen die het halve uur daarna gecreëerd werden door PSV, waar Twente alleen 2 afstandsschoten van Assaidi tegenover kon zetten in het laatste kwartier voor rust.
Dat het bij rust slechts 0-1 stond mocht PSV alleen zichzelf aanrekenen.

Grappig altijd, dat korte geheugen als het zo uitkomt.
Verbeek heeft een punt over de 2e helft, maar hij negeert daarbij volledig de 1e helft, praat onzin over de start van PSV en heeft de open kansen van PSV in de 2e helft blijkbaar ook gemist.
PSV speelt maar weinig wedstrijden als een regerend kampioen, als de koploper. Het is allemaal erg voorzichtig, het sprankelt niet en het is overwegend weinig vermakend.
Wat een onzin.
Vorig seizoen speelde PSV geest- en zaaddodend, dit seizoen is dat echter heel anders. PSV is trouwens niet de regerend kampioen, de regerend kampioen staat op 16 punten achterstand van PSV, maar dat terzijde.
Daarbij ben ik niet bekend met de regel dat de regerend kampioen/aankomend kampioen een bepaalde speelstijl moet hanteren...ik was altijd in de veronderstelling dat er in 1e instantie punten behaald dienden te worden, waarbij woorden als leuk/attractief/aantrekkelijk/sprankelend/vermakend een prettige bijkomstigheid zijn. Stom van mij.

Dit gezegd hebbende, PSV speelt met name sinds de wedstrijd tegen PEC minder aanvallend. Nu zou ik bijv. de 3-3 daarna tegen Groningen niet erg voorzichtig of weinig vermakend noemen, maar als PSV'er werd ik er niet vrolijk van. Maar vooral in uitwedstrijden is PSV voorzichtiger geworden, is men degelijker gaan spelen. Ik heb daar echter geen problemen mee, ik zie dit namelijk als realistisch. Cocu laat PSV naar de mogelijkheden spelen en haalt er voorlopig echt het maximale uit, wat ik juist zeer indrukwekkend vind.

Wie had bij aanvang van dit seizoen voorspeld dat PSV op dit moment 7 punten los zou staan?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:39
Ach iedereen moet wat te zeiken hebben toch :P internationaal willen we dat de NL clubs eens slim gaan spelen en punten binnen slepen (hoe maakt niet uit), in de eredivisie moet je fantastische wedstrijden spelen ipv punten binnen slepen 8)7

Wat iedereen vergeet is dat je 2 ploegen nodig hebt om een leuke wedstrijd te krijgen. Ajax won bijvoorbeeld zeer ruim van NAC, maar om nou te zeggen dat het een fantastische wedstrijd was. Ik vond de wedstrijd tegen AZ bijvoorbeeld pas een fantastische wedstrijd.

Uiteindelijk gaat het om de punten, al zou ik bijvoorbeeld beter kunnen leven met een verlies in een wedstrijd zoals tegen AZ, dan dat je als een krant staat te voetballen en verliest van Heracles/Vitesse bijvoorbeeld. Maar de competitie is nu eenmaal niet 34 leuke wedstrijden, is het nooit geweest en zal het ook niet nooit worden. Voor wie dat verwacht moet zijn verwachtingen bijstellen, ook in de grotere competities worden wekelijks draken van wedstrijden afgewerkt, dat recht is niet alleen voorbehouden aan de eredivisie ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• LZ86
Joh, het maakt allemaal weinig uit, en dat maakt de ED altijd spannend.

Dat PSV nu met hun matige materiaal zo ruim voor staat op Feyenoord en 7 punten op Ajax is gezien het spel wat ze op de mat leggen een wonder. En dat is toch juist de charme van de ED. Voor hoogstaande wedstrijden moet je geen ED kijken, want die hebben we hier niet meer.

Vorig seizoen had PSV een off-seizoen, nu Feyenoord. Ajax is altijd redelijk stabiel, maar als 1 van de andere 2 concurrenten piekt halen ze het kampioenschap net niet.

En het is niet alsof Verbeek alleen staat in de kritiek op PSV. Ook bij FOX, Voetbal Inside etc klinken dezelfde geluiden. Gijp stelde nog dat als Cocu met dit PSV kampioen wordt hij per direct moet stoppen, want zoiets knaps flikt ie nooit meer :p

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

PSV staat gewoon boven aan. Voetbal is misschien niet het meest aansprekende maar aan het eind van de rit telt alleen de uitslag..

FCG

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:18
Ik ben het er niet mee eens dat uiteindelijk alleen de uitslag telt. Als het niet leuk is om naar te kijken gaan er ook minder mensen naar kijken. Minder kijkers betekend minder sponsering en tv-geld. Minder geld betekent mindere spelers. En uiteindelijk minder succes. Er blijft natuurlijk altijd wel een kern van fans over, maar het wordt er niet beter van.

De statistieken van de wedstrijd Twente - PSV.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mT2zYuAWjD6NO2cETprRLnyd/thumb.png

De kansenverhouding is 50/50. Een gelijkspel is op basis daarvan eerder te verwachten. Op de lange termijn blijkt ook dat het team met de beste gemiddelde kansenverhouding het vaakst wint. In 1 wedstrijd is de factor geluk natuurlijk ook aanwezig. Ik kan het artikel even niet meer terugvinden waar dat helemaal wordt uitgewerkt en statistisch onderbouwd. Edit: Hier dus

Het lijkt op basis van de statistieken dus erop dat PSV met geluk heeft gewonnen. En op de langere termijn ga je dat niet volhouden, en zal je dit soort wedstrijden vaker gelijkspelen of verliezen. Wat niet wil zeggen dat 1 seizoen een lang genoege termijn is. Je kan wel degelijk op geluk kampioen worden.

Note: Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien. Maar commentaar in de media (PSV won moeizaam) ondersteund wel mijn punt.

[ Voor 8% gewijzigd door Spookelo op 30-01-2018 12:34 ]

• Mosin
Waarom ontslaat Fortuna Sittard in gods naam hun trainer. Omdat hij kritiek had?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

jeka schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:36:
PSV staat gewoon boven aan. Voetbal is misschien niet het meest aansprekende maar aan het eind van de rit telt alleen de uitslag..
Dat zeiden ze vorig jaar over Feyenoord ook maar ook toen geloofde niemand het :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• toolkist
  • Niet online
Mosin schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:12:
Waarom ontslaat Fortuna Sittard in gods naam hun trainer. Omdat hij kritiek had?
Blijkbaar kan de selectie niet omgaan met kritiek van de trainer en moeten ze met handschoentjes aan behandeld worden.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:13:
[...]

Dat zeiden ze vorig jaar over Feyenoord ook maar ook toen geloofde niemand het :+
Toen Ajax nog succesvol was deden ze dat met het sprankelende en veel geprezen spel van Frank de Boer.

alles kan off-topic

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:50
toolkist schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Blijkbaar kan de selectie niet omgaan met kritiek van de trainer en moeten ze met handschoentjes aan behandeld worden.
Bizar inderdaad, Fortuna heeft er al lang niet meer zo goed voorgestaan. Blijkbaar had hij gezegd dat er maar 12 spelers in zijn selectie zitten die aan het niveau voldoen en dat er dus nieuwe spelers bij moeten komen. Naar aanleiding hiervan heeft hij de laatste wedstrijd geen coach instructies gegeven en dat was voor het bestuur de druppel.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• toolkist
  • Niet online
Nu zal snel genoeg gaan blijken of Oliseh zo'n goede trainer is, of dat de selectie van Fortuna zo goed is.

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 12:21
Spookelo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:12:
Ik ben het er niet mee eens dat uiteindelijk alleen de uitslag telt. Als het niet leuk is om naar te kijken gaan er ook minder mensen naar kijken. Minder kijkers betekend minder sponsering en tv-geld. Minder geld betekent mindere spelers. En uiteindelijk minder succes. Er blijft natuurlijk altijd wel een kern van fans over, maar het wordt er niet beter van.

De statistieken van de wedstrijd Twente - PSV.
[afbeelding]

De kansenverhouding is 50/50. Een gelijkspel is op basis daarvan eerder te verwachten. Op de lange termijn blijkt ook dat het team met de beste gemiddelde kansenverhouding het vaakst wint. In 1 wedstrijd is de factor geluk natuurlijk ook aanwezig. Ik kan het artikel even niet meer terugvinden waar dat helemaal wordt uitgewerkt en statistisch onderbouwd. Edit: Hier dus

Het lijkt op basis van de statistieken dus erop dat PSV met geluk heeft gewonnen. En op de langere termijn ga je dat niet volhouden, en zal je dit soort wedstrijden vaker gelijkspelen of verliezen. Wat niet wil zeggen dat 1 seizoen een lang genoege termijn is. Je kan wel degelijk op geluk kampioen worden.

Note: Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien. Maar commentaar in de media (PSV won moeizaam) ondersteund wel mijn punt.
Daarom moet je ook niet uitgaan van alleen statistieken. Het gevaar van Twente kwam voornamelijk uit afstand schoten van Assaidi, een goed schot van Maher in de 16 en een schot van Jensen in de 16 die via Zoet net voor langs gaat.

De kansen van PSV waren groter. Zoals De Jong alleen op keeper af. Of Ramselaar tijdens een 3 tegen 1 kans. Hendrix die het voor elkaar krijgt om na het omspelen van de keeper de bal niet in een lege goal kan schieten.

PSV heeft die wedstrijd meer pech dan geluk gehad.

• Spookelo
kimiferrari schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:05:
[...]
PSV heeft die wedstrijd meer pech dan geluk gehad.
Uit het wedstrijd verslag van VI:
Twente-doelman Joël Drommel zat volledig mis bij een voorzet van Steven Bergwijn, waarna Hirving Lozano simpel zijn twaalfde doelpunt van het seizoen binnenkopte.
El Hamdaoui kreeg gelijk een grote kans, maar joeg de bal na een fraaie pass van Haris Vuckic over. De bezoekers bleven onder druk staan, waardoor het in de slotminuten bij Twente helemaal open lag. Jorrit Hendrix omspeelde zelfs doelman Drommel, maar schoof de bal naast een leeg doel. Nota bene Arias profiteerde in de laatste minuut wel van de ruimte en rondde met links af op aangeven van invaller Mauro Júnior.
Geluk bij de openingstreffer. En in de slotfase onder druk in de counter nog een goal maken.

Sinds november 6 wedstrijden gewonnen met 1 goal verschil. Twente, PEC, Excelsior, Sparta, Vitesse en Heracles. Gelijk tegen Groningen. En met 3 doelpunten verschil gewonnen van ADO en nu weer met 2 van Twente. Maar ook met 3 doelpunten verschil verloren van Ajax. Uit 9 wedstrijden, tegen meest rechterrijtje clubs, een doelsaldo van +8.

Van een ploeg als PSV mag moet je gewoon meer verwachten.

• kimiferrari
Spookelo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:43:
[...]

Uit het wedstrijd verslag van VI:

[...]

[...]

Geluk bij de openingstreffer. En in de slotfase onder druk in de counter nog een goal maken.

Sinds november 6 wedstrijden gewonnen met 1 goal verschil. Twente, PEC, Excelsior, Sparta, Vitesse en Heracles. Gelijk tegen Groningen. En met 3 doelpunten verschil gewonnen van ADO en nu weer met 2 van Twente. Maar ook met 3 doelpunten verschil verloren van Ajax. Uit 9 wedstrijden, tegen meest rechterrijtje clubs, een doelsaldo van +8.

Van een ploeg als PSV mag moet je gewoon meer verwachten.
Ik zou dan eens de wedstrijd (samenvatting) kijken dan kan je ook de grotere kansen van PSV zien. Alleen op analyses kan je niet uitgaan. Bij rust had PSV al 2-0 voor moeten staan

• Mosin
toolkist schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Ik ben zelf Limburger en het lijkt op een gevalletje “Limburgse mentaliteit”. Hier kunnen ze namelijk niet tegen de waarheid of kritiek..
Je moet ze hier zachtaardig aanpakken. Zoals je al mooi zegt met die handschoenen.

Ik begrijp er echt niks van. Ik ben er van overtuigd dat Oliseh best een goede trainer is. Met goede spelers moet je ook nog een team kunnen smeden en aangezien zijn prestaties goed te noemen zijn, vind ik het erg raar.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Baseman77 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:36:
PS: De belangrijkste reden voor de omschakeling naar 5-3-2/3-5-2 is dat beide backs dan juist meer ruimte krijgen om aan te vallen, typisch Nederlands om te denken dat deze tactische aanpassing puur een verdedigende is.
Tot zover de theorie, maar je wilt toch niet zeggen dat ze daadwerkelijk vol op de aanval gingen tegen Twente? ;)

Ach joh, het gaat om de punten. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Spookelo
kimiferrari schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:49:
[...]

Ik zou dan eens de wedstrijd (samenvatting) kijken dan kan je ook de grotere kansen van PSV zien. Alleen op analyses kan je niet uitgaan. Bij rust had PSV al 2-0 voor moeten staan
Maar mijn eigen perceptie zal meer gebiased zijn in het nadeel van PSV dan het oordeel van verschillende onafhankelijke professionals ;)

• kimiferrari
Spookelo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:10:
[...]

Maar mijn eigen perceptie zal meer gebiased zijn in het nadeel van PSV dan het oordeel van verschillende onafhankelijke professionals ;)
Of omdat je de wedstrijd niet gezien hebt? Uit hetzelfde VI verslag:

Beide ploegen vonden het prima dat PSV controle over de wedstrijd nam. FC Twente leunde met een vijfmansdefensie achterover om toe te slaan in de counter. Oussama Assaidi, wederom veruit de meest dreigende speler van de Tukkers, stelde keeper Jeroen Zoet op de proef met twee harde afstandsschoten.

Na een half uur kreeg PSV een serie mogelijkheden om de marge te verdubbelen. Zo profiteerde Bergwijn niet van geklungel van de Twente-achterhoede en stuitte Luuk de Jong in een één-op-één op Drommel na een dieptepass van Santiago Arias. Ook bij de grootste kans van de Eindhovenaren op de 0-2 was de spits betrokken: De Jong leidde een uitbraak, maar kreeg de bal ondanks een zee van ruimte niet bij Bart Ramselaar.

Dit was allemaal voor rust.

Maar ik denk dat we het niet eens met elkaar gaan worden :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

kimiferrari schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:49:
[...]

En daar komt dan de nodige kift en kinnesinne bij kijken van alle azijnpissers die de media kennen. :Z

Makkelijk praten, letterlijk vanaf de zijlijn, of ver erachter.

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:53:
Tot zover de theorie, maar je wilt toch niet zeggen dat ze daadwerkelijk vol op de aanval gingen tegen Twente?
Waar zeg ik dat ze vol op de aanval gingen?
Het was trouwens meer dan de theorie, aangezien PSV na deze tactische omzetting en de invalbeurt van Luckassen de controle over de wedstrijd weer terug kreeg. Twente bouwde het centrum vol en PSV profiteerde via de ruimte bij de backs, het was dan ook geen toeval dat juist rechtsback Arias de 0-2 scoorde.

PS: Niets voor niets schrijf ik steeds 5-3-2/3-5-2 samen, voornamelijk de backs bepalen namelijk welke variant er gespeeld wordt. Meestal is het 5-3-2 bij balverlies en 3-5-2- bij balbezit.
In Nederland zijn we tactisch echter dermate ver gevorderd dat de media standaard uitgaat van een verdedigende wissel en bijbehorende tactiek bij een wissel van 4-3-3 naar 5-3-2/3-5-2 :F

Ten Hag wordt bewierookt want hij speelde bij Utrecht 4-4-2 en veel tegenstanders hebben daar moeite mee, Cocu wordt afgemaakt want hij heeft daarvoor een oplossing maar dat wordt gezien als verdedigend en dat past niet bij de club 8)7

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:31
Ramzzz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:18:
[...]

En daar komt dan de nodige kift en kinnesinne bij kijken van alle azijnpissers die de media kennen. :Z
Ik skipte net een beetje door de "Natafelen met Kees" heen. En dan heb je Willem Vissers. Journalist, die doodleuk gaat verkondigen dat PSV thuis voor eigen publiek ook vaak niet leuk speelt en vaak met 1-0.

PSV - Vitesse
2 - 1
PSV - VVV-Venlo
4 - 1
PSV - ADO Den Haag
3 - 0
PSV - Sparta
1 - 0
PSV - FC Twente
4 - 3
PSV - Heracles Almelo
3 - 0
PSV - Willem II
4 - 0
PSV - Feyenoord
1 - 0
PSV - Roda JC
2 - 0
PSV - AZ
3 - 2

Gewoon nee? Waarom wordt er zo graag een beeld gecreëerd van PSV? Tegen Twente en AZ thuis vind ik het vreemdste voorbeeld. Twente wordt nog net niet weggespeeld. En AZ had op en een van richting veranderd schot, een bal op de paal en een penalty geen goede kansen gecreëerd, maar was wel de betere. Juist...

• Spookelo
@kimiferrari Let's agree to disagree inderdaad ;)

@Baseman77 Niet alleen Cocu wordt bekritiseerd vanwege te verdedigend spel. Ook Frank de Boer kreeg kritiek in zijn laatste jaren bij Ajax dat er te weinig aanvallend werd gecreëerd. Ook Mourinho en elke willekeurige Italiaan wordt verweten dat het lelijk voetbal is.

Een realistische instelling wil niet zeggen dat je per sé verdedigend moet spelen. 4-4-2 Hoeft ook niet per sé verdedigend te zijn. Kijk naar Barcelona of Bayern. Dat niveau halen we in Nederland natuurlijk niet (ook niet nodig in de ED), maar de instelling zou wel het zelfde kunnen zijn. En dan zit er af en toe maar een draak van een wedstrijd tussen als het niet lukt, maar is het vaker leuk om naar te kijken.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:31
Spookelo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:30:

@Baseman77 Niet alleen Cocu wordt bekritiseerd vanwege te verdedigend spel. Ook Frank de Boer kreeg kritiek in zijn laatste jaren bij Ajax dat er te weinig aanvallend werd gecreëerd.
Frank de Boer was een heel ander spel. Net zolang tikkie breed en terug tot er een keer een kans ontstond en hopen op een individuele actie. PSV speelt veel directer en nog wel eens bal door de lucht. Maar daar staat blijkbaar de doodstraf op in Nederland en het label verdedigend.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Spookelo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:30:

@Baseman77 Niet alleen Cocu wordt bekritiseerd vanwege te verdedigend spel. Ook Frank de Boer kreeg kritiek in zijn laatste jaren bij Ajax dat er te weinig aanvallend werd gecreëerd. Ook Mourinho en elke willekeurige Italiaan wordt verweten dat het lelijk voetbal is.

Een realistische instelling wil niet zeggen dat je per sé verdedigend moet spelen. 4-4-2 Hoeft ook niet per sé verdedigend te zijn. Kijk naar Barcelona of Bayern. Dat niveau halen we in Nederland natuurlijk niet (ook niet nodig in de ED), maar de instelling zou wel het zelfde kunnen zijn. En dan zit er af en toe maar een draak van een wedstrijd tussen als het niet lukt, maar is het vaker leuk om naar te kijken.
En hoe stond Jan en alleman te juichen toen ‘we’ onder Van Gaal met 5-1 van de Spanjolen wonnen, in een 3-5-2.
:z

Het is in wezen een systeem dat zowel de deur dicht kan gooien, als vól op de aanval - mits je er de backs voor hebt.

En PSV heeft die meestal wel, het komt er nu ‘niet altijd’ uit.

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:18:
Waar zeg ik dat ze vol op de aanval gingen?
Jij schreef dat het een aanvallende wissel was, in de praktijk viel dat nogal tegen.
Ten Hag wordt bewierookt want hij speelde bij Utrecht 4-4-2 en veel tegenstanders hebben daar moeite mee, Cocu wordt afgemaakt want hij heeft daarvoor een oplossing maar dat wordt gezien als verdedigend en dat past niet bij de club 8)7
Ga nu niet doen alsof Cocu continu onder vuur ligt. De enige die kritiek op Cocu hebben zijn een aantal PSV'ers in dit topic.
Het was juist het punt van Verbeek dat Cocu bewierookt werd en Twente afgefikt. Een knap staaltje verhaal omdraaien dit. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

• Het is ook het team dat je hebt. Ajax heeft een middenveld om aanvallend te spelen. PSV heeft meer spelers die direct de aanval willen zoeken.
• Met Lozano en (voorheen) Locadia heb je dodelijke spelers op de counter. Als Ajax slecht speelt heeft het over het algemeen in ieder geval niet met de intentie te maken. Bij PSV is dat anders en gelijk hebben ze dus met hun materiaal/

• Deadsy
Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:47:
[...]

Jij schreef dat het een aanvallende wissel was, in de praktijk viel dat nogal tegen.

[...]

Ga nu niet doen alsof Cocu continu onder vuur ligt. De enige die kritiek op Cocu hebben zijn een aantal PSV'ers in dit topic.
Het was juist het punt van Verbeek dat Cocu bewierookt werd en Twente afgefikt. Een knap staaltje verhaal omdraaien dit. :D
Ik ben geen PSVer

• LZ86
Goed nieuws Ajacieden. Jullie hebben een nieuwe speler.

Younes

_O- _O-

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 00:30
@MikeVerweij
"Italiaanse media melden dat deal #Younes naar Napoli vanwege persoonlijke omstandigheden tot juni van de baan is. Bij #Ajax klinkt het dat er ‘inderdaad wat complicaties zijn’. Later meer."

Bizar dit. Ben nu wel reuzebenieuwd wat die persoonlijke omstandigheden dan zijn...

• LZ86
Napoli heeft zich bedacht na het zien van beelden van m

• Gonadan

Gonadan

Ze kregen Bandé niet los.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Niet online

Han

Onbegrijpelijk... als of hij nu nog van meerwaarde gaat zijn bij Ajax na het afketsen van deze transfer. Schuif dan een jeugdspeler door als backup voor Kluivert. Veel minder dan Younes zal deze het niet doen.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heeft Van Seumeren connecties in Napoli? Bewust die Duitser uit hun zandbak geweerd.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:30
Toevallig, Utrecht heeft een nieuwe grasmat.
En dat was een week geleden niet mogelijk? :/

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• LZ86
En de beker is weer begonnen. Hup Cambuur!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:28:
Onbegrijpelijk... als of hij nu nog van meerwaarde gaat zijn bij Ajax na het afketsen van deze transfer. Schuif dan een jeugdspeler door als backup voor Kluivert. Veel minder dan Younes zal deze het niet doen.
Tja geen idee wat er aan de hand is, maar het lijkt me sterk dat die omstandigheden iets " aanstellerigs" als heimwee ofzo is. Hij geeft hiermee zelf zn kans op de wk selectie zo goed als op, dus het zal echt wel iets series zijn.
Vooral sneu voor hem dus.

Side note: Toen mn neef dit naar me appte dacht ik dat ie een linkje van de Speld stuurde om me te trollen ;)

• LZ86
Cambuur voor! Lekker zo!

Zou die Younes actie met voorbedachte rade zijn van napoli? Even zijn maffiacentjes opgehaald en nu doen alsof t niet doorgaat om m vervolgens gratis in te lijven in de zomer?

Zaakje stinkt een beetje, ik zou die eenzijdige optie m nog een jaar langer te houden lichten en m alsnog voor die 6 mil slijten

[ Voor 99% gewijzigd door LZ86 op 30-01-2018 22:15 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:30
Meeh jammer. Had graag die zure kop van Verbeek voor de camera gehad.

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:17:
Zou die Younes actie met voorbedachte rade zijn van napoli? Even zijn maffiacentjes opgehaald en nu doen alsof t niet doorgaat om m vervolgens gratis in te lijven in de zomer?
Heb je iets gerookt of spuit je tegenwoordig direct in? Wat lul jij nou voor onzin?

Sowieso, het afwachten wat de reden is. Dat stukje over persoonlijke omstandigheden vind ik opmerkelijk. Wanneer een speler een transfer laat schieten waar hij zelf grote voorkeur naar had dan moet er echt wel iets aan de hand zijn.

• Han
  • Niet online

Han

Twente in de halve finale van de beker... wie had dat gedacht. Wel leuk om te zien dat Maher een goede wedstrijd speelde en belangrijk was met twee goals. Hoop voor die jongen dat zijn carrière weer in de lift zit :)

• dutchgio
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:17:
Cambuur voor! Lekker zo!

Zaakje stinkt een beetje, ik zou die eenzijdige optie m nog een jaar langer te houden lichten en m alsnog voor die 6 mil slijten
Geen idee, verhalen rond persoonlijke omstandigheden en dat hij in Duitsland zit vermoeden toch dat er meer speelt, in de persoonlijke sfeer van Younes zelf.
Ik neem aan dat Younes zelf ook het liefste zo snel mogelijk naar Napoli wil, bij Ajax is hij klaar.
Mocht het mislopen verwacht ik niet dat Ajax in de zomer een transfer in de weg gaat zitten, ook al is dat dan desnoods transfervrij.

• LZ86
dutchgio schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:12:
[...]

Geen idee, verhalen rond persoonlijke omstandigheden en dat hij in Duitsland zit vermoeden toch dat er meer speelt, in de persoonlijke sfeer van Younes zelf.
Ik neem aan dat Younes zelf ook het liefste zo snel mogelijk naar Napoli wil, bij Ajax is hij klaar.
Mocht het mislopen verwacht ik niet dat Ajax in de zomer een transfer in de weg gaat zitten, ook al is dat dan desnoods transfervrij.
Blijf het raar vinden. Dat handtekeningetje kan ie ook in Duitsland zetten. Komt Napoli wel lekker uit dat ie ineens niets kost.

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:21:
[...]

Blijf het raar vinden. Dat handtekeningetje kan ie ook in Duitsland zetten. Komt Napoli wel lekker uit dat ie ineens niets kost.
Hij is niet gratis in de zomer.... Ajax heeft een eenzijdige optie tot verlenging.

• LZ86
toolkist schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:31:
[...]

Hij is niet gratis in de zomer.... Ajax heeft een eenzijdige optie tot verlenging.
De clubwatchers, vi en de telegrof spreken op twitter van transfervrije overgang deze zomer, die eenzijdige verlenging moet ie een bepaald aantal wedstrijden voor gespeeld hebben, en dat redt ie niet meer. Ik zou me aardig genaaid voelen als Ajax iig. Je mag m fijn nog 6 maanden salaris betalen, en je 5 miljoen opbrengst is ook verdampt.

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 31-01-2018 01:16 ]

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Leon Zwiers schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 01:10:
[...]

De clubwatchers, vi en de telegrof spreken op twitter van transfervrije overgang deze zomer, die eenzijdige verlenging moet ie een bepaald aantal wedstrijden voor gespeeld hebben, en dat redt ie niet meer. Ik zou me aardig genaaid voelen als Ajax iig. Je mag m fijn nog 6 maanden salaris betalen, en je 5 miljoen opbrengst is ook verdampt.
Die 5 miljoen ben je ook extra kwijt voor een winterse transfer. Alle spelers zijn dan duurder, mits ze überhaupt haalbaar zijn. Dit is voor Ajax zelfs de goedkoopste oplossing. Denk je echt dat Ajax hiervan wakker ligt? Younes wordt nooit meer waard dan 15 miljoen, zelfs niet na een EL finale en het worden van Duits international. Kluivert daarintegen wordt een veelvoud hiervan waard. Dus Younes is een mooie overbrugging geweest voor een paar miljoen en je kan er nog gebruik van maken tot het eind van het seizoen.

I don't have dreams, I have goals!!

• ph4ge
Redondo1982 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:51:
Die 5 miljoen ben je ook extra kwijt voor een winterse transfer. Alle spelers zijn dan duurder, mits ze überhaupt haalbaar zijn. Dit is voor Ajax zelfs de goedkoopste oplossing. Denk je echt dat Ajax hiervan wakker ligt? Younes wordt nooit meer waard dan 15 miljoen, zelfs niet na een EL finale en het worden van Duits international. Kluivert daarintegen wordt een veelvoud hiervan waard. Dus Younes is een mooie overbrugging geweest voor een paar miljoen en je kan er nog gebruik van maken tot het eind van het seizoen.
5 miljoen euro voor een half jaar contract is een enorm bedrag zeker voor een speler die geen basisplaats heeft in de Eredivisie. Voor 5 miljoen en een beetje haal je best wel een gelijkwaardige speler die vervolgens desnoods 5 jaar standin achter Kluivert of een ander wereldtalent kan zijn. Bijv. Berghuis was 6 miljoen deze zomer.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
ph4ge schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:58:
[...]

5 miljoen euro voor een half jaar contract is een enorm bedrag zeker voor een speler die geen basisplaats heeft in de Eredivisie. Voor 5 miljoen en een beetje haal je best wel een gelijkwaardige speler die vervolgens desnoods 5 jaar standin achter Kluivert of een ander wereldtalent kan zijn. Bijv. Berghuis was 6 miljoen deze zomer.
Dan ben je niet op de hoogte. Voor 5 miljoen haal je helemaal niks. Bovendien is het beleid dat je geen spelers voor de bank koopt. Dat doet alleen MvG bij Feyenoord. En dan het liefst uit de Nederlandse competitie. Bij Ajax ligt de lat een stuk hoger. Berghuis was overigens een zomertransfer, een zeer positieve voor Feyenoord. Bovendien moet Ajax rekening houden met talenten die staan te dringen en komt Bande aankomende zomer.

I don't have dreams, I have goals!!

• ph4ge
Redondo1982 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:02:
Dan ben je niet op de hoogte. Voor 5 miljoen haal je helemaal niks.
Younes zelf was maar 1,5 miljoen euro. Natuurlijk zomers, maar dat is gewoon haalbaar. Sterker nog, met het oog op het WK zullen er genoeg spelers zijn die bij hun (grote) club buiten de boot vallen en wel even een halfjaar ergens willen voetballen.
Bovendien is het beleid dat je geen spelers voor de bank koopt. Dat doet alleen MvG bij Feyenoord. En dan het liefst uit de Nederlandse competitie.
Dat doet van Geel ook niet (op misschien een pinch hitter na net als bij Ajax) en ik ben niet op de hoogte van het feit dat Ajax geen dubbele bezetting wil.
Bij Ajax ligt de lat een stuk hoger.
Berghuis was overigens een zomertransfer, een zeer positieve voor Feyenoord. Bovendien moet Ajax rekening houden met talenten die staan te dringen en komt Bande aankomende zomer.
Menen dat er geen aankopen nodig zijn is iets anders als menen dat ze niet haalbaar zijn.

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 01:10:
[...]

Prima dat jij geen zak geeft om het menselijke aspect, ik blijf het vooral sneu voor hem vinden.
Zo lang er niet bewezen wordt dat het een bewussie is, verandert die mening hierover ook niet.

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:32:
Sterker nog, met het oog op het WK zullen er genoeg spelers zijn die bij hun (grote) club buiten de boot vallen en wel even een halfjaar ergens willen voetballen.
Daar zit nou net de crux. Ajax zoekt geen speler voor de basis maar iemand achter Kluivert. Welke speler maakt nu een transfer met het oog op het WK om op de bank bij Ajax plaats te nemen? Bande wilden ze eerder halen omdat hij sowieso al naar Ajax zou komen aankomende zomer. Die zou kunnen afwisselen met Kluivert om alvast te wennen zodat hij volgend seizoen het stokje van Kluivert kan overnemen als deze vertrekt.
Och jee... niet mee eens? Volgens mij is dat gewoon een waarheid als een koe. Ajax vist in een iets andere vijver dan Feyenoord. Of haalt Feyenoord ook spelers van tussen de 10 en 15 miljoen?

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Heeft Ajax wel zoveel aanvallers nodig? Ten Hag is toch een trainer die, in lijn met veel top clubs, het 4-3-3 achter zich laat en met twee aanvallers wil spelen. (of was dat alleen bij Utrecht?)

alles kan off-topic

• ph4ge
Han schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:03:
Daar zit nou net de crux. Ajax zoekt geen speler voor de basis maar iemand achter Kluivert. Welke speler maakt nu een transfer met het oog op het WK om op de bank bij Ajax plaats te nemen? Bande wilden ze eerder halen omdat hij sowieso al naar Ajax zou komen aankomende zomer. Die zou kunnen afwisselen met Kluivert om alvast te wennen zodat hij volgend seizoen het stokje van Kluivert kan overnemen als deze vertrekt.
Als je Bande minuten kan geven kan je een andere speler ook minuten geven. Zeker als je een speler haalt die op meerdere posities inzetbaar is die niet minder is dan Kluivert. Of je haalt een wat zoals Huntelaar die ook niet beloofd is dat hij veel zou spelen en toch kwam (en veel speelt).
Han schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:03:
Och jee... niet mee eens? Volgens mij is dat gewoon een waarheid als een koe. Ajax vist in een iets andere vijver dan Feyenoord. Of haalt Feyenoord ook spelers van tussen de 10 en 15 miljoen?
Bij Ajax kopen ze ook spelers van een miljoen zoals de Younes waar het over gaat. Ajax vist soms in een iets andere vijver maar daarmee ligt de lat niet automatisch hoger. Bij Ajax zijn de spelers vooral jonger en daardoor vaak duurder.

• Han
  • Niet online

Han

Ankona schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:07:
Heeft Ajax wel zoveel aanvallers nodig? Ten Hag is toch een trainer die, in lijn met veel top clubs, het 4-3-3 achter zich laat en met twee aanvallers wil spelen. (of was dat alleen bij Utrecht?)
Ajax speelt onder Ten Hag gewoon 4-3-3 met Neres op rechts, Kluivert op links en Huntelaar/Dolberg in de spits.

De zaakwaarnemer wil overigens uit respect voor de persoonlijke situatie geen uitspraak doen over de reden. Younes zelf wilde heel graag dus ik ga er vanuit dat deze persoonlijke omstandigheden geen kattepis is.

Ajax is overigens niet rouwig om het afketsen van de transfer aangezien de insteek was om Younes niet tussentijds te verkopen maar transfervrij te laten vertrekken in de zomer. In hoeverre Younes in deze aankomende maanden nog van meerwaarde zal zijn door deze situatie valt nog te bezien. Ik zou persoonlijk als Ajax zijnde Johnsen achter Kluivert zetten.

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:16:
Als je Bande minuten kan geven kan je een andere speler ook minuten geven. Zeker als je een speler haalt die op meerdere posities inzetbaar is die niet minder is dan Kluivert. Of je haalt een wat zoals Huntelaar die ook niet beloofd is dat hij veel zou spelen en toch kwam (en veel speelt).
Een zomerse transfer is heel wat anders dan een winterse transfer. Jij haalt het WK aan als reden terwijl dat simpelweg geen reden kan zijn. Ook Huntelaar is binnengehaald als tweede speler op een positie en, niet geheel onbelangrijk, in de zomer. Dat lukt je onder bepaalde omstandigheden wel in de zomer maar dat kun je in de winter vergeten. Helemaal bij spelers die jij aanhaalt; een bankzitter die met het oog op het WK van de bank af wil. Zo’n international gaat toch niet naar Ajax om daar ook op de bank plaats te nemen achter Kluivert?

Dat Huntelaar veel speelt nu is achteraf een koe in de kont kijken, dat had niemand verwacht, zelfs Huntelaar zelf niet.
Bij Ajax kopen ze ook spelers van een miljoen zoals de Younes waar het over gaat. Ajax vist soms in een iets andere vijver maar daarmee ligt de lat niet automatisch hoger. Bij Ajax zijn de spelers vooral jonger en daardoor vaak duurder.
Die spelers waar jij over praat worden gehaald met het oog op de toekomst en worden eerst bij Jong Ajax gestalt. Dat is heel wat anders dan spelers halen die het zelfde kosten, ouder zijn en direct als speler voor het eerste zijn bedoeld van Feyenoord. Maar goed, dat weet je zelf ook wel.

• ph4ge
Han schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:26:
Een zomerse transfer is heel wat anders dan een winterse transfer. Jij haalt het WK aan als reden terwijl dat simpelweg geen reden kan zijn. Ook Huntelaar is binnengehaald als tweede speler op een positie en, niet geheel onbelangrijk, in de zomer. Dat lukt je onder bepaalde omstandigheden wel in de zomer maar dat kun je in de winter vergeten. Helemaal bij spelers die jij aanhaalt; een bankzitter die met het oog op het WK van de bank af wil. Zo’n international gaat toch niet naar Ajax om daar ook op de bank plaats te nemen achter Kluivert?
Je haalt 2 dingen door elkaar. Ik geef alleen maar aan dat er altijd opties zijn, zowel spelers die een niveau lager willen voor het WK of oude spelers die niet per se meer hoeven of een speler die de concurrentie met Kluivert aan durft (wat ik uit de reacties begrijp geen optie is voor Ajax) of een speler uit de subtop die zn geluk wil beproeven en een paar extra centjes wil verdienen.

Als je het zo nauw maakt dat een speler Younes moet vervangen die maar een half jaar hoeft te komen, niet multifunctioneel is, in dat half jaar niet gaat spelen maar wel van het zo hoge Ajax niveau moet zijn en vooral niks mag kosten, ja, dan maak je het vooral jezelf moeilijk. :)
Dat Huntelaar veel speelt nu is achteraf een koe in de kont kijken, dat had niemand verwacht, zelfs Huntelaar zelf niet.
Dat is het punt niet. Punt is dat er best spelers haalbaar zijn die de concurrentie aan durven te gaan zonder al te veel beloftes.
Die spelers waar jij over praat worden gehaald met het oog op de toekomst en worden eerst bij Jong Ajax gestalt. Dat is heel wat anders dan spelers halen die het zelfde kosten, ouder zijn en direct als speler voor het eerste zijn bedoeld van Feyenoord. Maar goed, dat weet je zelf ook wel.
Volgens mij praten we langs elkaar. Als Ajax voor Ajax begrippen een grote aankoop doet en Feyenoord voor Feyenoord begrippen dan zit het verschil hem vooral in de leeftijd van de speler. Neres en Berghuis bijv. ontloopt elkaar kwalitatief echt niet zoveel, maar wel in prijs en leeftijd.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 31-01-2018 09:38 ]

• dutchgio
  • Niet online
Han schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:19:
[...]
De zaakwaarnemer wil overigens uit respect voor de persoonlijke situatie geen uitspraak doen over de reden. Younes zelf wilde heel graag dus ik ga er vanuit dat deze persoonlijke omstandigheden geen kattepis is.

Ajax is overigens niet rouwig om het afketsen van de transfer aangezien de insteek was om Younes niet tussentijds te verkopen maar transfervrij te laten vertrekken in de zomer. In hoeverre Younes in deze aankomende maanden nog van meerwaarde zal zijn door deze situatie valt nog te bezien. Ik zou persoonlijk als Ajax zijnde Johnsen achter Kluivert zetten.
Uiteindelijk heeft hij alsnog iets meer details gegeven:
Nicola Innocentin, de zaakwaarnemer van Amin Younes, heeft tegenover de Italiaanse journalist Gianluca Di Marzio meer duidelijkheid gegeven omtrent de situatie van de Duitser. 'Na de ongefundeerde verhalen die rondgingen in Napels de afgelopen uren, wil ik verduidelijken dat de speler naar Rome ging om de medische keuring te doorgaan en een contract te ondertekenen, dat was in eerste instantie de intentie. In de tussentijd echter, kende hij familieproblemen en daarom vroeg hij de clubs om de transfer uit te stellen tot juni.'

De verslaggever heeft verder tegenover Telesport bevestigd dat de transfer van Younes aankomende zomer plaats zal vinden. Zodoende zal de dribbelaar transfervrij uit Amsterdam vertrekken om zijn heil te zoeken bij Napoli.
Verweij meldt nu dat Ajax hem vandaag verwacht in Amsterdam.

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:36:
Je haalt 2 dingen door elkaar. Ik geef alleen maar aan dat er altijd opties zijn, zowel spelers die een niveau lager willen voor het WK of oude spelers die niet per se meer hoeven of een speler die de concurrentie met Kluivert aan durft (wat ik uit de reacties begrijp geen optie is voor Ajax) of een speler uit de subtop die zn geluk wil beproeven en een paar extra centjes wil verdienen.
Nee hoor, ik haal niks door elkaar.

Alleen opper jij opties die of voor Ajax geen opties zijn of gewoonweg niet van toepassing zijn.

Spelers die een niveau lager willen spelen met het oog op het WK gaan niet plaatsnemen op de bank bij Ajax, de huidige rol vervullen die Younes nu vervult. Die gaan naar een club van een niveau lager met uitzicht op een basisplaats.

Een oudere speler zit Ajax niet op te wachten nu Bandé al is aangetrokken voor komend seizoen en Johnsen wordt voorbereid voor het eerste.

En ook een speler die de concurrentie aan gaat met Kluivert, dus een jongere speler, heeft Ajax al gecontracteerd. Die wilden ze dan ook een half jaar eerder halen dan overeengekomen enkel en alleen vanwege het vertrek van Younes. Een vertrek die Ajax niet wou maar Younes gunde. Ajax gaay daarnaast geen speler halen voor slechts een half jaar. De enige optie was een huur maar welke speler wil nu verhuurt worden om op de bank plaats te nemen maar wel voldoet aan de kwaliteit die Ajax na streeft? Die haal je niet op die manier binnen.
Als je het zo nauw maakt dat een speler Younes moet vervangen die maar een half jaar hoeft te komen, niet multifunctioneel is, in dat half jaar niet gaat spelen maar wel van het zo hoge Ajax niveau moet zijn en vooral niks mag kosten, ja, dan maak je het vooral jezelf moeilijk. :)
Waaruit blijkt dat Ajax dat überhaupt wil? Dat wordt volgens mij alleen hier geopperd. Het enige wat Ajax wou vanwege het vertrek van Younes is de aankoop voor volgend seizoen een half jaar eerder binnenhalen.
Dat is het punt niet. Punt is dat er best spelers haalbaar zijn die de concurrentie aan durven te gaan zonder al te veel beloftes.
Ik denk van niet. In ieder geval niet van het kaliber wat Ajax wil.
Volgens mij praten we langs elkaar. Als Ajax voor Ajax begrippen een grote aankoop doet en Feyenoord voor Feyenoord begrippen dan zit het verschil hem vooral in de leeftijd van de speler. Neres en Berghuis bijv. ontloopt elkaar kwalitatief echt niet zoveel, maar wel in prijs en leeftijd.
Daar zit echt een wereld van verschil in. Sowieso qua potentie qua kwaliteit en toekomstige waarde bij doorverkoop. Een topaankoop van Ajax is een speler van 10 á 15 miljoen van onder de 20 met veel potentieel. Een topaankoop van Feyenoord is of een stuk ouder, of is mislukt in het buitenland maar sowieso stukken goedkoper. Je kan geen appels met peren vergelijken enkel omdat ze beiden groen zijn.

Overigens is dat geen veroordeling. De topaankoop van Feyenoord zijn echt prima gezien de financiële middelen maar ik zie Feyenoord de aankomende jaren geen spelers als Neres of een Lozano halen. Wat voor de ene club een topaankoop is, hoeft het niet te zijn voor een andere club. Ook zijn aankopen van 10 á 15 miljoen voor de toekomst niet voor alle clubs weggelegd.

Moeilijk te verwoorden eigenlijk zonder bepaalde mensen voor hun hoofd te stoten. Zo is het in ieder geval zeker niet bedoeld. Het feit blijft dat Ajax echt wel in een andere vijver vist qua spelers dan Feyenoord.

Pagina: 1 ... 53 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!