Botteghin had toch laatst bij jong gespeeld en een niet al te beste indruk gemaakt?Leon Zwiers schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:34:
Nog steeds geen Botteghin en v/d Heijden......
Dat komt meer door de rest van Feyenoord 2. Vilhena maakt bijvoorbeeld het hele seizoen al een niet al te beste indruk, en die staat ook (alweerP.O. Box schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:36:
[...]
Botteghin had toch laatst bij jong gespeeld en een niet al te beste indruk gemaakt?
Ik heb het over een aantal jaar geleden toen de Arena grasmat een doorlopende bron voor humor was met de bijna wekelijkse vervangingtoolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:36:
Nee hoor, dat is ook te dramatisch voor woorden. Hoop dan ook dat Ajax snel de Arena koopt en al die concerten in de Arena gedurende het seizoen verbied.
(in 2006 was de grasmat 44x vervangen in 10 jaar tijd of zo?)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat laat in ieder geval zien dat de club er wat aan probeerde te doengambieter schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:39:
[...]
Ik heb het over een aantal jaar geleden toen de Arena grasmat een doorlopende bron voor humor was met de bijna wekelijkse vervanging
(in 2006 was de grasmat 44x vervangen in 10 jaar tijd of zo?)
Dat dat voor geen meter lukte, tja
Labyad heeft z'n gewenste transfer binnen:

Maar Klaiber werd een beetje boos op Labyad dat ie rondliep in een Ajax-shirt

Labyad zal wel denken 'nog drie dagen tot de transferdeadline, wellicht kan ik met dat shirt aan ongezien mee in de bus naar Amsterdam'

Labyad zal wel denken 'nog drie dagen tot de transferdeadline, wellicht kan ik met dat shirt aan ongezien mee in de bus naar Amsterdam'
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Labyad speelde dramatisch. Past prima daar in A'dam dusHan schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:08:
[afbeelding]
Maar Klaiber werd een beetje boos op Labyad dat ie rondliep in een Ajax-shirt![]()
[afbeelding]
Mjah... en als hij wil stoppen met voetballen dan kan hij nog altijd naar FeyenoordLeon Zwiers schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:11:
Labyad speelde dramatisch. Past prima daar in A'dam dus
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Boos of jaloers?Han schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:08:
Het is in de Kuip weer drama in ieder geval. Wat een kutpot ook weer. En hier kan je het veld niet de schuld van geven.
Nou Gio, het werkt weer eens niet. Wat is je plan B? (en dan niet dat in de 70e minuut aan komen zetten met Bilal, Boetius en Diks)
De Malacia hype is ook voorbij, die speelt kut.
Ik zou:
- Vilhena eruit voor v Persie
- Malacia eruit voor Haps
- Gio ontslaan
Edit: Ja hoor.... daar is die k*t Diks
Ik zou:
- Gio ontslaan
[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 28-01-2018 15:37 ]
Lijkt me raar om een trainer ter hebben die maar 8 jaar ouder is dan jij en daar naar te luisteren. Kuyt helemaal, die scheelt maar 5 jaar met Van Bronckhorst.
[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 28-01-2018 15:39 ]
Toch heeft die trainer een stuk meer bereikt en ervaring. Je hebt aardig wat boter op je hoofd als je hem puur om het leeftijdsverschil niet serieus kan nemen.chim0 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:38:
Lijkt me raar om een trainer ter hebben die maar 8 jaar ouder is dan jij en daar naar te luisteren. Kuyt helemaal, die scheelt maar 5 jaar met Van Bronckhorst.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Fuck, Vilhena scoort.... Nu wordt ie natuurlijk nooit meer gewisseld
[ Voor 54% gewijzigd door LZ86 op 28-01-2018 15:46 ]
Vilhena eruit?Leon Zwiers schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:21:
Nou Gio, het werkt weer eens niet. Wat is je plan B? (en dan niet dat in de 70e minuut aan komen zetten met Bilal, Boetius en Diks)
Ik zou:
- Gio ontslaan
alles kan off-topic
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik zeg alleen dat het me een rare gewaarwording lijkt. Jij moet altijd gelijk weer zo overdrijven.Gonadan schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:43:
[...]
Toch heeft die trainer een stuk meer bereikt en ervaring. Je hebt aardig wat boter op je hoofd als je hem puur om het leeftijdsverschil niet serieus kan nemen.
Ja, dat ie scoort komt meer door de blunder van Immers dan door hem zelf. En dan meteen die misselijke gebaartjes en die arrogante kop terwijl hij echt schrikbarend slecht speelt.
Dat gedrag van hem hoe hij een doelpunt "viert" is wel erg ziek. Dat wordt steeds erger....
alles kan off-topic
Daar moet de clubleiding toch wat van zeggen? Ik kan helemaal niet tegen dat soort dingen en bij mij zou je dan ook meteen weg zijn.
Maar snap je het dan niet, hij is wel de beste van de wereldAnkona schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:49:
Dat gedrag van hem hoe hij een doelpunt "viert" is wel erg ziek. Dat wordt steeds erger....
Woensdag ga ik samen met mijn neefje naar Feyenoord - PSV. Ik ben eens benieuwd wat dat gaat worden..
Een overwinning voor PSV. Maar probeer vooral de kroketten en de frikandel XXLMosin schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:53:
[...]
Maar snap je het dan niet, hij is wel de beste van de wereld![]()
Woensdag ga ik samen met mijn neefje naar Feyenoord - PSV. Ik ben eens benieuwd wat dat gaat worden..
De sfeer in de Kuip is wel super, dat komt op TV eigenlijk amper goed over. Dus een leuke avond ga je zowieso hebben
Overdrijven? Ik geef alleen aan waarom het mij helemaal niet zo'n rare gewaarwording lijkt.chim0 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:47:
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik zeg alleen dat het me een rare gewaarwording lijkt. Jij moet altijd gelijk weer zo overdrijven.
Overigens is 'maar' acht jaar in voetballand een generatie verschil.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Prachtig om te zien hoe Feyenoord gewoon ADO tactisch helemaal aftroeft. Ook knap dat het hele elftal precies de uitgestippelde lijn van Gio volgt.
Net doen of het niet loopt. En af en toe een verkeerde pass geven, bal over de lijn schoppen en de tegenstander raken. Beetje lopen met een drafje. Puur om ADO van het padje te brengen en dan genadeloos toeslaan met de 1-0.
Pure klasse.
Net doen of het niet loopt. En af en toe een verkeerde pass geven, bal over de lijn schoppen en de tegenstander raken. Beetje lopen met een drafje. Puur om ADO van het padje te brengen en dan genadeloos toeslaan met de 1-0.
Pure klasse.
Kijk, dit is dan een mooie goal.
Waarom staat v Persie trouwens nog niet tussen de lijnen?
Bang voor concurrentie Gio?
Waarom staat v Persie trouwens nog niet tussen de lijnen?
Bang voor concurrentie Gio?
[ Voor 59% gewijzigd door LZ86 op 28-01-2018 16:02 ]
Lekkere goal hoor. Heeft Berghuis eigenlijk ooit al eens in de korte hoek gescoord vanaf die positie of ramt ie ze elke keer zo lekker in de lange hoek?
Bijna alle goals van Berghuis dit seizoen maakt ie zo. Vorig seizoen ook al een paar keer zo gescoord, onder andere tegen PECtoolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:02:
Lekkere goal hoor. Heeft Berghuis eigenlijk ooit al eens in de korte hoek gescoord vanaf die positie of ramt ie ze elke keer zo lekker in de lange hoek?
hmmm die van Immers mag er ook zijn. Al ben ik daar minder blij mee.
alles kan off-topic
Jongen Immers juich gewoon man. Sjonge jonge, dat achterlijke gedoe van niet juichen tegen je oude club.
Word je nou nooit eens moe van dat gezeik op je (ons) cluppie? Ga eens een keer achter het team staan man. Ik snap dat er redenen genoeg zijn om niet de polonaise te lopen, maar je slaat wel erg door.Leon Zwiers schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:04:
ADO maakt nog wel gelijk, let maar op. En dan komt Gio met 5 minuten v Persie en Bilal
Als je club door een trainer ten gronde wordt gericht dan mag je best zeiken. Kijk nu toch eens hoe het gaat. De 2-2 hangt gewoon in de lucht, en die Gio doet helemaal NIETS. Ik sta al 30+ jaar achter het team, maar zoiets als dit heb ik zelden meegemaakt. Zelfs Mario Been deed het beterMarmar schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:08:
[...]
Word je nou nooit eens moe van dat gezeik op je (ons) cluppie? Ga eens een keer achter het team staan man. Ik snap dat er redenen genoeg zijn om niet de polonaise te lopen, maar je slaat wel erg door.
En daar is de redding voor Gio
alles kan off-topic
Je gaat je dan wel afvragen waarom de keeper niet al een stapje richting die hoek zet. Blijkbaar zijn ze dan toch bang dat ie een keer wel richting de korte hoek gaat?Leon Zwiers schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:03:
[...]
Bijna alle goals van Berghuis dit seizoen maakt ie zo. Vorig seizoen ook al een paar keer zo gescoord, onder andere tegen PEC
Ben benieuwd wie eruit mag. Zou het gaaf vinden als het voor Tapia is, maar ik verwacht Jorgensen of Berghuis
alles kan off-topic
Berghuis speelt optisch slecht, maar heeft ontzettend veel goals en assists inmiddels. De Neres van Feyenoord. Het zal inderdaad wel angst zijn, want de korte hoek pakt ie ook wel eens.toolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:13:
[...]
Je gaat je dan wel afvragen waarom de keeper niet al stapje richting die hoek zet. Blijkbaar zijn ze dan toch bang dat ie een keer wel richting de korte hoek gaat?
Eindelijk v Persie. Ik had Vilhena eraf gehaald en Jorgensen laten staan als schaduwspits
[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 28-01-2018 16:15 ]
Gelul natuurlijk. Gio is niet top, maar de vergelijking met het team onder Mario Been is volledig onterecht. Vaak kijk je door een rood-witte bril, maar de laatste tijd door een zwarte. Stel je niet zo aan en kijk ook eens naar wat er goed gaat.Leon Zwiers schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:10:
[...]
Als je club door een trainer ten gronde wordt gericht dan mag je best zeiken. Kijk nu toch eens hoe het gaat. De 2-2 hangt gewoon in de lucht, en die Gio doet helemaal NIETS. Ik sta al 30+ jaar achter het team, maar zoiets als dit heb ik zelden meegemaakt. Zelfs Mario Been deed het beter
Been heeft bewezen NEC groot te kunnen maken. Gio heeft nog niets bewezen.Marmar schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:25:
[...]
Gelul natuurlijk. Gio is niet top, maar de vergelijking met het team onder Mario Been is volledig onterecht. Vaak kijk je door een rood-witte bril, maar de laatste tijd door een zwarte. Stel je niet zo aan en kijk ook eens naar wat er goed gaat.
alles kan off-topic
Schandelijk hoe Gio met v Persie omgaat.
20 minuten laten warmlopen voor welgeteld 9 minuten speeltijd en 5 balcontacten
20 minuten laten warmlopen voor welgeteld 9 minuten speeltijd en 5 balcontacten
Gio wint het 1e kampioenschap in zo'n beetje 20 jaar...Ankona schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:29:
[...]
Been heeft bewezen NEC groot te kunnen maken. Gio heeft nog niets bewezen.
nee nee, Kuyt wint het 1e kampioenschap in 18 jaar, ondanks Gio. Met hulp van Advocaat.toolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:37:
[...]
Gio wint het 1e kampioenschap in zo'n beetje 20 jaar...
Kritisch zijn is prima, maar dit wordt nu wel zeiken om 't zeiken zeg
Je wint 3-1, kom op zeg. Tuurlijk gaat er veel mis, maar het gezeik begint toch wel erg vervelend te worden
Ajax moet een buitenspeler die er gelijk staat en rendement heeft. Kluivert en Neres zijn echt bijzonder wisselvallig... Alireza van AZ heeft vandaag weer een goal en assist gemaakt. Volgens transfermarkt.nl had hij al 7 goals en 9 assists, dus nu in totaal 8 goals en 10 assists. Hij kan zowel op rechts- als linksbuiten. Waarom halen ze hem niet?
Omdat zijn statistieken dan waarschijnlijk snel inzakken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Omdat het een speler van AZ is en die slagen nooit bij Ajax.hotymoty schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:00:
Ajax moet een buitenspeler die er gelijk staat en rendement heeft. Kluivert en Neres zijn echt bijzonder wisselvallig... Alireza van AZ heeft vandaag weer een goal en assist gemaakt. Volgens transfermarkt.nl had hij al 7 goals en 9 assists, dus nu in totaal 8 goals en 10 assists. Hij kan zowel op rechts- als linksbuiten. Waarom halen ze hem niet?
Beetje een drogreden, vind je niet?toolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:16:
[...]
Omdat het een speler van AZ is en die slagen nooit bij Ajax.
Welke drogreden is dat dan?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Drogreden van de overhaaste generalisatie.
Weinig overhaast aan, dat heeft Ajax de afgelopen jaren wel bewezen met al die AZ aankopenhotymoty schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:39:
[...]
Wat hij er eigenlijk mee bedoeld te zeggen, een goede speler van AZ hoeft nog geen toegevoegde waarde te zijn bij een van de topclubs. Daar komt nog even een flink verwachtingspatroon bij, bovendien scoren Kluivert en Neres ook wel thuis tegen clubs als Willem II.
Vind dat veld van Utrecht zelfs amateur voetbal onwaardig, zou de KNVB een boete kunnen geven hiervoor?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Neres wisselvallighotymoty schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:00:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zelfs met goede statistieken kan je ontzettend wisselvallig zijn...Martinusz schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:26:
[...]
Neres wisselvalligcheck anders ook zijn statistieken even
Dat kan, maar tot de winterstop was hij de meest waardevolle eredivisie speler, nu is hij ineens wisselvallig?Napo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:51:
[...]
Zelfs met goede statistieken kan je ontzettend wisselvallig zijn...
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik ben al 1 keer geweest in 2007 tegen Chelsea. Feyenoord won die wedstrijd. Toen stonden opeens spelers zoals Lampard, Drogba, Carvalho etc. voor mij neusLeon Zwiers schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:54:
[...]
Een overwinning voor PSV. Maar probeer vooral de kroketten en de frikandel XXL![]()
De sfeer in de Kuip is wel super, dat komt op TV eigenlijk amper goed over. Dus een leuke avond ga je zowieso hebben
Ik zal ze eens gaan proberen haha!
Ik denk ook dat PSV wint, maar ik denk wel dat Feyenoord ze bij de nek kan pakken.
Ah ok. Dat suggereert dat maar een heel klein percentage van de AZ'ers die bij Ajax aan de gang gingen geen onverdeeld succes waren, de rest waren dus onbetwist een topaankoop. Het tegendeel is waar. Je zal het met mij eens moeten zijn dat er in die zin geen generalisatie overhaast wordt.hotymoty schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:39:
Toch is de stelling natuurlijk wat kort door de bocht, maar juist het denken dat hij vanwege zo'n wedstrijd vandaag Ajax-materiaal zou zijn is de drogreden van overhaaste generalisatie.
Wat je vaak ziet is dat spelers bij AZ goed draaien en dan na één jaar opvallen al weggeplukt worden, mede omdat men vindt dat AZ hetzelfde spel speelt.
Het is echter al lastig voor een speler om het jaar daarna weer zo uit te blinken, laat staan als je dat in een andere omgeving doet. Bij AZ geven tegenstanders vaak meer ruimte en zijn de verwachtingen wat minder drukkend. Een paar mindere wedstrijden kosten je dan ook niet zomaar de kop.
Zie een Janssen die overstapt en geen pepernoot meer raakt. Van hem vraag ik mij ook af of hij bij AZ nog een seizoen hetzelfde had laten zien, laat staan bij Ajax. Je hebt namelijk ook het probleem dat als je een langere tijd goed presteert tegenstanders dat door hebben en er op gaan acteren. Pas dan ga je zien wie écht goed is en wie lange tijd te veel vrij gelaten is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je mist het verschil tussen wisselvallig zijn en de meest waardevolle speler zijn. Het een sluit het ander niet uit. Natuurlijk is het gemakkelijker als je constant assists geeft of scoort om ook de meest waardevolle speler te worden. Je kan het echter ook bereiken door niet altijd te pieken.Martinusz schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:54:
[...]
Dat kan, maar tot de winterstop was hij de meest waardevolle eredivisie speler, nu is hij ineens wisselvallig?
Yup. Zo is Messi ook best wisselvallig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als clubs een speler met constant niveau willen ben ik beschikbaar voor een schappelijke salaris!
* Koppensneller weet bij wijze van spreken niet eens wat zijn goede been is
[ Voor 31% gewijzigd door Koppensneller op 28-01-2018 20:34 ]
dan ben je toch allebeibenig?Koppensneller schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:33:
Als clubs een speler met constant niveau willen ben ik beschikbaar voor een schappelijke salaris!
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Kevin DIks?Koppensneller schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:33:
Beide even goed.
Met links vliegen ze er net zo goed in als met rechts.
Dat veld is voornamelijk verpest door de KNVB zelf, omdat Utrecht - Feyenoord gespeeld moest en zou worden op die sneeuwdag in december. Eigenlijk zouden ze zichzelf een boete moeten geven vanwege wanbeleid hieromtrent.Bossie schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:07:
Vind dat veld van Utrecht zelfs amateur voetbal onwaardig, zou de KNVB een boete kunnen geven hiervoor?
Die moeten ze dan zelf betalen.Bossie schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:07:
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Prima, maar december is inmiddels al een maand geleden.PickleRick schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:43:
[...]
Dat veld is voornamelijk verpest door de KNVB zelf, omdat Utrecht - Feyenoord gespeeld moest en zou worden op die sneeuwdag in december. Eigenlijk zouden ze zichzelf een boete moeten geven vanwege wanbeleid hieromtrent.
Gaan we nu beweren dat een maand niet voldoende is om een veld "voetbalwaardig" te maken?
Als de KNVB dit zou soort eisen zou stellen aan de thuisspelende club, dan zou het ook een prioriteit worden voor de club in plaats van dit simpelweg te accepteren.
Er groeit niet zoveel in deze tijd van het jaar.
Dan haal je het ergens anders vandaanPickleRick schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:48:
Er groeit niet zoveel in deze tijd van het jaar.
Een geldschieter is in Labyad al gevonden:
]
“Ik denk dat ik de helft van het nieuwe veld zelf ga betalen, want dit kan zo niet langer”, glimlacht de Marokkaanse aanvaller in gesprek met De Telegraaf. “Er moet een inzamelingsactie komen of de directie moet wat stuivers loslaten. De groundsman vindt dit zonde en wij als spelers vinden dat ook. We hebben een elftal dat goed voetbal wil spelen en veel kansen wil creëren. Ik eis eigenlijk van de directie dat hier een nieuw veld komt.”
De KNVB eiste dat de wedstrijd op 10 december koste wat kost door zou gaan. Zou dan wel heel gek zijn als ze nu zouden eisen dat het veld in goede conditie is.Bossie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:47:
[...]
Prima, maar december is inmiddels al een maand geleden.
Gaan we nu beweren dat een maand niet voldoende is om een veld "voetbalwaardig" te maken?
Als de KNVB dit zou soort eisen zou stellen aan de thuisspelende club, dan zou het ook een prioriteit worden voor de club in plaats van dit simpelweg te accepteren.
En nee, er groeit geen gras in deze tijd van het jaar en het ergens anders vandaan halen is geen optie omdat het niet zal hechten aan de hybride ondergrond.
Bijna twee maand geleden dus, begin haast te begrijpen waarom sommige Eredivisie clubs voor kunstgras kiezen.On_E schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:59:
[...]
De KNVB eiste dat de wedstrijd op 10 december koste wat kost door zou gaan. Zou dan wel heel gek zijn als ze nu zouden eisen dat het veld in goede conditie is.
En nee, er groeit geen gras in deze tijd van het jaar en het ergens anders vandaan halen is geen optie omdat het niet zal hechten aan de hybride ondergrond.
Ik niet, aangezien het veld in de Galgenwaard normaliter top-3 materiaal is de laatste jaren. Daar doet een onbegrijpelijke beslissing van de KNVB en het gevolg daarvan niets aan af.Bossie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:29:
[...]
Bijna twee maand geleden dus, begin haast te begrijpen waarom sommige Eredivisie clubs voor kunstgras kiezen.
Prima weekend weer qua uitslagen
Zoals gebruikelijk had PSV moeite in een uitwedstrijd, al hielp het niet dat wederom enkele enorme kansen om zeep werden geholpen...De Jong is beter gaan spelen en eindelijk weer gaan scoren, maar hij blijft teveel kansen nodig hebben. Mede hierdoor laat PSV de tegenstander in de wedstrijd, gelukkig bleef het zonder gevolgen.
PS: Verbeek was weer hilarisch, hij kan blijkbaar echt niet tegen zijn verlies en zijn commentaar na afloop was van kleuterniveau. Zelf erg verdedigend beginnen en totaal geen initiatief nemen, maar vervolgens PSV beschuldigen van laf voetbal. Alsof je als topploeg altijd een bepaalde intentie met een bepaalde tactiek moet hanteren en altijd aan bepaalde verwachtingen moet voldoen, lekker realistisch.
Het meest komische is nog het verschil in de opmerkingen van Verbeek over PSV.
Verbeek voor de wedstrijd:

Voor Feyenoord is dit een hele belangrijke wedstrijd, voor PSV is de competitie veel belangrijker. Daarbij heeft PSV het altijd zwaar met Feyenoord en heeft PSV dit seizoen sowieso meer moeite in uitwedstrijden. Ik verwacht dat Feyenoord alles geeft en druk zet, waarbij PSV de kwaliteit mist om zich hier onderuit te voetballen. Ik geef PSV alleen een kans als ze ineens wel weer effectief worden voorin, maar met De Jong in de spits wordt dat lastig. Ook is PSV hierdoor statischer voorin, ze missen de snelheid en beweeglijkheid voorin zoals in het begin van het seizoen (met Lozano, Bergwijn, Locadia en Pereiro).
Ik vind het prima als Feyenoord woensdag wint en PSV komende zaterdag.
De beker is leuk, de dubbel nog leuker, maar het kampioenschap is het enige dat telt en wat ook behaald moet worden dit seizoen.
Zoals gebruikelijk had PSV moeite in een uitwedstrijd, al hielp het niet dat wederom enkele enorme kansen om zeep werden geholpen...De Jong is beter gaan spelen en eindelijk weer gaan scoren, maar hij blijft teveel kansen nodig hebben. Mede hierdoor laat PSV de tegenstander in de wedstrijd, gelukkig bleef het zonder gevolgen.
PS: Verbeek was weer hilarisch, hij kan blijkbaar echt niet tegen zijn verlies en zijn commentaar na afloop was van kleuterniveau. Zelf erg verdedigend beginnen en totaal geen initiatief nemen, maar vervolgens PSV beschuldigen van laf voetbal. Alsof je als topploeg altijd een bepaalde intentie met een bepaalde tactiek moet hanteren en altijd aan bepaalde verwachtingen moet voldoen, lekker realistisch.
Het meest komische is nog het verschil in de opmerkingen van Verbeek over PSV.
Verbeek voor de wedstrijd:
Verbeek na de wedstrijd:"PSV is een uitgenaste ploeg. Slim en met veel ervaring. PSV kan met weinig inspanningen het maximale resultaat halen en kan het initiatief ook aan de tegenstander laten. Ze kunnen de tegenstander de indruk geven dat je leuk kunt mee voetballen, maar PSV heeft spelers die op basis van hun individuele kwaliteiten wedstrijden beslissen."
"Het is schijtbakkenvoetbal, niet om aan te gluren."
Dat is nutteloos, aangezien gras niet groeit in de winter en het nieuwe gras zich daarom niet kan hechten aan de ondergrond. En dan krijg je dezelfde problemen als enkele jaren geleden in de Arena, een spekgladde en nog steeds erg slechte grasmat die je om de paar maanden kunt vervangen.Bossie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:53:
Dan haal je het ergens anders vandaan.
Ik ga uit van een overwinning van Feyenoord.Mosin schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:53:
Voor Feyenoord is dit een hele belangrijke wedstrijd, voor PSV is de competitie veel belangrijker. Daarbij heeft PSV het altijd zwaar met Feyenoord en heeft PSV dit seizoen sowieso meer moeite in uitwedstrijden. Ik verwacht dat Feyenoord alles geeft en druk zet, waarbij PSV de kwaliteit mist om zich hier onderuit te voetballen. Ik geef PSV alleen een kans als ze ineens wel weer effectief worden voorin, maar met De Jong in de spits wordt dat lastig. Ook is PSV hierdoor statischer voorin, ze missen de snelheid en beweeglijkheid voorin zoals in het begin van het seizoen (met Lozano, Bergwijn, Locadia en Pereiro).
De beker is leuk, de dubbel nog leuker, maar het kampioenschap is het enige dat telt en wat ook behaald moet worden dit seizoen.
Sprak gisteren en vanochtend een aantal Ajacieden en die denken dat er weleens een dealtje gesloten kan worden. PSV die geen vol gas geeft in de beker en Feyenoord straks in de competitie. Ik geloof niet dat het zo werkt, het moge duidelijk zijn dat PSV graag de dubbel wil winnen en dat Feyenoord straks in eigen huis voldoende eer heeft om te proberen te winnen.Baseman77 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:09:
Ik denk dat Feyenoord juist weleens overspannen kan zijn en aan de druk ten onder kan gaan. PSV heeft in principe niks te verliezen woensdag.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Tja, PSV was tegen Twente om te huilen en kwamen op het eind nog best goed weg. Feyenoord was ook redelijk om te huilen, maar die maken zowaar wel goals. Denk dat het een beetje 50/50 is. Beide ploegen hebben moeite met scoren, en beide ploegen spelen gewoon matig atm. Het verschil zit m in het feit dat PSV wel de 0 kan houden en de punten over de streep trekt.ph4ge schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:27:
[...]
Sprak gisteren en vanochtend een aantal Ajacieden en die denken dat er weleens een dealtje gesloten kan worden. PSV die geen vol gas geeft in de beker en Feyenoord straks in de competitie. Ik geloof niet dat het zo werkt, het moge duidelijk zijn dat PSV graag de dubbel wil winnen en dat Feyenoord straks in eigen huis voldoende eer heeft om te proberen te winnen.
Ik denk dat Feyenoord juist weleens overspannen kan zijn en aan de druk ten onder kan gaan. PSV heeft in principe niks te verliezen woensdag.
Op basis van de pot eerder in de ED zou Feyenoord toch een voordeeltje kunnen hebben. Die speelden in de 2e helft met een man minder PSV helemaal weg.
Zeker nu ze Locadia missen en het weer met de Jong moeten doen heeft PSV gewoon flink ingeleverd.
[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 29-01-2018 10:53 ]
Dit verhaaltje ging 2 seizoenen geleden ook rond over PSV en Utrecht...die bekerwedstrijd is de enige wedstrijd die Utrecht van PSV wist te winnen de afgelopen jaren, kort daarna won PSV redelijk eenvoudig van Utrecht.ph4ge schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:27:
Sprak gisteren en vanochtend een aantal Ajacieden en die denken dat er weleens een dealtje gesloten kan worden. PSV die geen vol gas geeft in de beker en Feyenoord straks in de competitie. Ik geloof niet dat het zo werkt, het moge duidelijk zijn dat PSV graag de dubbel wil winnen en dat Feyenoord straks in eigen huis voldoende eer heeft om te proberen te winnen.
Maar ik geloof ook niet dat het zo werkt.
Dat is inderdaad een mogelijkheid, ik ben in ieder geval erg benieuwd.Ik denk dat Feyenoord juist weleens overspannen kan zijn en aan de druk ten onder kan gaan. PSV heeft in principe niks te verliezen woensdag.
En het is lekker dat PSV niet moet, kan ik eindelijk een keer rustig de wedstrijd kijken
Dat was een heel ander Feyenoord. Niet op papier, maar wel in elk ander opzicht.Leon Zwiers schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:51:
Op basis van de pot eerder in de ED zou Feyenoord toch een voordeeltje kunnen hebben. Die speelden in de 2e helft met een man minder PSV helemaal weg.
Zeker nu ze Locadia missen en het weer met de Jong moeten doen heeft PSV gewoon flink ingeleverd.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Op basis van vorig seizoen wordt Feyenoord kampioen dit seizoen...Leon Zwiers schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:51:
Op basis van de pot eerder in de ED zou Feyenoord toch een voordeeltje kunnen hebben.
GrapjasHan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:16:
[...]
Op basis van vorig seizoen wordt Feyenoord kampioen dit seizoen...
Nee Feyenoord mag blj zijn als ze 3e weten te worden.
Ajax en dealsph4ge schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:27:
[...]
Sprak gisteren en vanochtend een aantal Ajacieden en die denken dat er weleens een dealtje gesloten kan worden.
Wij hoeven nergens op sympathie te rekenen. Dat is overigens supportersklets van de bovenste plank natuurlijk 'dat er deals gesloten worden'.
PSV heeft op dit moment veel geluk en dat is prima. Ajax staat halverwege het seizoen weer te bouwen en gaat of nog net op tijd draaien of volgend jaar wat doen. De toekomst ziet er in elk geval rooskleurig uit nu er eens gehandeld wordt van tevoren ipv in de laatste week van augustus.
Ik blijf het altijd verbazend vinden hoe die teams Ajax altijd als de grootste wedstrijd blijven zien (een eer is het wel). Utrecht - PSV of Utrecht - Ajax om maar eens wat te noemen is een wereld van verschil.
Aan de andere kant blijft het mooi om te zien hoe heel Doetinchem 2 jaar geleden uitliep en 14 dagen later mochten ze zich weer vergapen aan de Jupiler League en vloog het gros van het personeel er weer uit om kosten te besparen. Dat om een 'wereldse' prestatie te leveren tegen Ajax.
Die kleine teams onderin zijn daar ook altijd goed in. Zo'n Willem II wat zich helemaal op wil laden tegen AZ om daar een 'boost' van te krijgen maar tegen zwakke broeders in '6-punten' wedstrijden geven ze totaal niet thuis. Blijf dat altijd vreemde psychologie vinden van dergelijke teams.
Tja, ik snap het wel. Als kleintje tegen het grote geld opboksen en de vele arrogante Ajacieden die je clubje als een soort hondendrol zien. Die Amsterdamse bluf en branie levert niet echt veel goodwill op iig 
Maar triest is het wel, dat je niet hetzelfde kan geven tegen je directe concurrenten
Maar triest is het wel, dat je niet hetzelfde kan geven tegen je directe concurrenten
Je bedoelt dat PSV een aardige 1e maar slechte 2e helft speelde, desondanks nauwelijks iets weggaf en dat Twente dolblij mocht zijn dat het bij de rust pas 0-1 was. Tegen Heracles kwam PSV goed weg, ondanks dat de overwinning volkomen terecht was. Tegen Twente was het spel in de 2e helft vooral slecht, maar was er verder weinig aan de hand.Leon Zwiers schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:51:
Tja, PSV was tegen Twente om te huilen en kwamen op het eind nog best goed weg.
De 1e helft waarin PSV met evenveel man Feyenoord helemaal weg speelde telt ineens niet meer?Die speelden in de 2e helft met een man minder PSV helemaal weg.
Dat is een beetje hoe PSV speelt he. Eerste helft redelijk, en dan maar 1 goal maken. 2e helft denken dat ze er al zijn en achteruit gaan lopen/weggespeeld worden en dan op de 1 of andere manier toch niet de deksel op de neus krijgen. Komt een partij geluk bij kijken dit seizoen.Baseman77 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:46:
[...]
Je bedoelt dat PSV een aardige 1e maar slechte 2e helft speelde, desondanks nauwelijks iets weggaf en dat Twente dolblij mocht zijn dat het bij de rust pas 0-1 was. Tegen Heracles kwam PSV goed weg, ondanks dat de overwinning volkomen terecht was. Tegen Twente was het spel in de 2e helft vooral slecht, maar was er verder weinig aan de hand.
[...]
De 1e helft waarin PSV met evenveel man Feyenoord helemaal weg speelde telt ineens niet meer?
PSV heeft, net zoals Ajax en Feyenoord een probleem met goals maken. Alleen komen ze er iedere keer toch mee weg, waar Feyenoord nergens meer is en Ajax wel op gelijkspel blijft steken.
Edit: Utrecht is toch de mat aan het vervangen
Dat het keer op keer gebeurt geeft ook aan dat van geluk niet altijd sprake is. Je kunt het ook een kwaliteit noemen.
Steam ID = Ackerfiets
Totaal onverwacht natuurlijk dat ze opeens een nieuwe mat gaan leggen bij Utrecht. Zoals ik al eerder zei is het gewoon een "bewussie" geweest. Nu hadden ze voordeel tov Feyenoord en Ajax.
[ Voor 3% gewijzigd door Terranova op 29-01-2018 13:16 ]
En AZTerranova schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:16:
Totaal onverwacht natuurlijk dat ze opeens een nieuwe mat gaan leggen bij Utrecht. Zoals ik al eerder zei is het gewoon een "bewussie" geweest. Nu hadden ze voordeel tov Feyenoord en Ajax.
Ah zat die er ook nog tussen. Maar dat maakt het alleen maar duidelijker. 3 ploegen waar Utrecht normaal gesproken voetballend niet tegen op kan.
idd, een overduidelijke "bewussie", slim van Utrecht, ben benieuwd wat de KNVB hiermee gaat doen.Terranova schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:18:
[...]
Ah zat die er ook nog tussen. Maar dat maakt het alleen maar duidelijker. 3 ploegen waar Utrecht normaal gesproken voetballend niet tegen op kan.
Niets, kunnen ze ook niet. Was toen bij VVV - Ajax in het begin van het seizoen ook zoBossie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:24:
[...]
idd, een overduidelijke "bewussie", slim van Utrecht, ben benieuwd wat de KNVB hiermee gaat doen.
Heeft de knvb ook gesommeerd om met zwaar materiaal rond te gaan scheuren? De materiaalman van Utrecht had natuurlijk gewoon met beleid handmatig kunnen gaan scheppen.On_E schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:45:
[...]
Ik niet, aangezien het veld in de Galgenwaard normaliter top-3 materiaal is de laatste jaren. Daar doet een onbegrijpelijke beslissing van de KNVB en het gevolg daarvan niets aan af.
Of Utrecht had als optie kunnen kiezen om de wedstrijd op een trainingsveld te spelen. Dat moeten de amateurclubs tegenwoordig ook als het hoofdveld (met echt gras) onbespeelbaar is.
alles kan off-topic
De sterke geruchten gaan dat Newcastle afziet van Jorgenson, maar goed er kan nog van alles gebeuren in de laatste 2 dagen.
Ik heb daar gemengde gevoelens over. Het seizoen is klaar dus als je nu kan cashen is het mooi, aan de andere kant als Newcastle echt niet boven de 20m uit wil komen moet je het gewoon niet doen. Met het oog op het WK kan je wel wachten en hij ligt nog lang vast.
Ik heb daar gemengde gevoelens over. Het seizoen is klaar dus als je nu kan cashen is het mooi, aan de andere kant als Newcastle echt niet boven de 20m uit wil komen moet je het gewoon niet doen. Met het oog op het WK kan je wel wachten en hij ligt nog lang vast.
Woensdag heb je hem nodig. Vente is nog niet klaar voor de top, v.Persie is niet fit.
alles kan off-topic
Ben benieuwd hoe Jorgensen daar zelf mee om gaat wanneer die transfer niet door gaat.ph4ge schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:16:
De sterke geruchten gaan dat Newcastle afziet van Jorgenson, maar goed er kan nog van alles gebeuren in de laatste 2 dagen.
Volgens van Geel welAnkona schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:23:
[...] v.Persie is niet fit.
Oneens om eerlijk te zijn, Je zou wel kunnen gokken maar het is zeer onwaarschijnlijk dat Denemarken gaat verassen tijdens het WK. Toch Denemarken wel gaan verassen dan zal dat waarschijnlijk alleen maar de transferwaarde van Eriksen verhogen.ph4ge schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:16:
Ik zou simpelweg voor zekerheid gaan en hem nu voor 17/18m verkopen, en dat is waar het waarschijnlijk ook wel op uit zal gaan lopen. Lijkt me sterk dat een club als Feyenoord dat bedrag niet gaat pakken, zeker omdat ze bijna het restant van het seizoen voor de sportieve eer spelen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!