Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.617 views

Onderwerpen

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Okee, vraag over de Nations League:

In divisie A zit Nederland... Stel alle landen uit divisie A, behalve Nederland, kwalificeren zich voor het EK via de reguliere weg, dan is Nederland alsnog geplaatst, zonder in principe ook maar één potje te winnen?
Wat als Nederland dan van zowel Duitsland als Frankrijk heeft verloren, is Nederland dan gedegradeerd naar divisie B, en heeft dit dan invloed op de plaatsing? Of is het eerst paatsing van één land per Divisie, dáárna pas degradatie / promotie?

[ Voor 9% gewijzigd door Witte op 24-01-2018 14:26 ]

Houdoe

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
YellowOnline schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:01:
[...]

Nou wij (=België) mogen niet klagen - theoretisch hebben de de zwakste groep in poule A, maar jullie hebben met Frankrijk en Duitsland geen geschenk zeg :>
Het zit ons dan ook niet mee. Kan er ook nog wel bij. We zijn kanonnenvoer.

Goed voor de conditie zullen we maar zeggen

Bondscoach zal zeggen dat we niet kansloos zijn hahaha

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 24-01-2018 14:32 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Harribo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:31:
Bondscoach zal zeggen dat we niet kansloos zijn hahaha
Tja... wie gaat er nu nog instappen? Falen is een garantie. Niet alleen zal de nieuwe bondscoach een geheel nieuw elftal moeten gaan bouwen voor de toekomst maar zal er in de aankomende jaren weinig eer te behalen zijn. Er liggen nu al wedstrijden in het verschiet die bij voorbaat kansloos zijn. Ga er maar aan staan, reputatieschade gegarandeerd :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Biedt Gio die promotie kans.

alles kan off-topic

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 14:52

AcoLyte!

*evil grin*

Keizer! :+

don't mistake lack of talent for genius.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:34
Spookelo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:29:
[...]

Dat Zwitserland, Polen, Kroatië en IJsland zich allemaal niet kwalificeren zou ik niet onmogelijk willen noemen...
En er hoeft maar een ongunstige loting uit te komen voor een ander land en je hebt nog meer moeilijkheden.
niet onmogelijk...niet vanzelfsprekend. Waar hebben we het over.

10 van de 12 landen zijn uiteindelijk ook groepshoofd bij de EK kwalificatie. Daarnaast zullen er 20 landen zich plaatsen. Dus ze moeten 3de in hun poule worden om niet te kwalificeren. De kans dus dat al deze 4 landen 3de worden is wat mij betreft meer onmogelijk dan mogelijk.
Witte schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:25:
Okee, vraag over de Nations League:

In divisie A zit Nederland... Stel alle landen uit divisie A, behalve Nederland, kwalificeren zich voor het EK via de reguliere weg, dan is Nederland alsnog geplaatst, zonder in principe ook maar één potje te winnen?
Wat als Nederland dan van zowel Duitsland als Frankrijk heeft verloren, is Nederland dan gedegradeerd naar divisie B, en heeft dit dan invloed op de plaatsing? Of is het eerst paatsing van één land per Divisie, dáárna pas degradatie / promotie?
Nee, begrijp uit de regels dat de plekken worden opgevuld in de play-offs met teams die niet gekwalificeerd zijn voor de play offs of EK uit divisie B. De play-offs staan verder los van de degradatie, dus dat heeft geen invloed.

[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 24-01-2018 15:29 ]

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:18
bvbal79 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:04:
[...]

niet onmogelijk...niet vanzelfsprekend. Waar hebben we het over.

10 van de 12 landen zijn uiteindelijk ook groepshoofd bij de EK kwalificatie. Daarnaast zullen er 20 landen zich plaatsen. Dus ze moeten 3de in hun poule worden om niet te kwalificeren. De kans dus dat al deze 4 landen 3de worden is wat mij betreft meer onmogelijk dan mogelijk.
Zoals ik zei, geen zekerheidje al is de kans wel heel groot dat het wel goed gaat inderdaad.

De onvermijdelijke degradatie naar de B-poule is denk ik niet zo negatief. Dat maakt de kans dat het de volgende editie goed gaat wel een stuk groter. Dan kan je mooi bouwen.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:18

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Spookelo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Zoals ik zei, geen zekerheidje al is de kans wel heel groot dat het wel goed gaat inderdaad.

De onvermijdelijke degradatie naar de B-poule is denk ik niet zo negatief. Dat maakt de kans dat het de volgende editie goed gaat wel een stuk groter. Dan kan je mooi bouwen.
Inderdaad.

Kanonnenvoer zijn kun je ook grotendeels voorkomen.
Je kunt het ook anders zien: Wie in Nederland gaat er momenteel bij voorbaat vanuit dat er wat te halen valt tegen Duitsland en Frankrijk? Niemand. Alles wat je daar tegen pakt wordt als plus gezien.

Zoals ik al aangaf, met een plan moet je ook tegen de top landen een ''resultaat'' pakken als team. Gebruik dat eens als uitgangspunt en werk daar naar toe (Voor de duidelijkheid: een resultaat is bijvoorbeeld gelijkspelen).

Met een realistische spelopvatting moet je samen vooraf opgestelde doelen kunnen halen (al word je dan alsnog derde). Als we, met in het achterhoofd de afgelopen vier jaar, denken met aanvallend spel te kunnen winnen van FR en DLD dan kunnen we beter meteen stoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrosser op 24-01-2018 15:53 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:00
Zo werkt het

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=321541

Elke league heeft 4 groepen. De winnaar van elke groep gaat naar een halve finale en dan finale.
De winnaar van elke League krijgt een EK ticket.

Als je je kwalificeert voor de playoffs maar hebt reeds een EK ticket dan gaat de playoff plek naar het land in de league met de hoogste ranking welke nog geen EK ticket heeft.

edit:
Oftewel, Andorra zou een EK ticket kunnen krijgen als ze League D winnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 24-01-2018 17:26 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:30
Verwachtingen voor vanavond?

Scenario 1: Feyenoord is de nederlaag nog niet te boven, Utrecht heeft een makkelijke avond (en kan zich zondag vol op Ajax storten);
Scenario 2: Feyenoord wast de nare smaak weg en wint met 4-1 van Utrecht (waarna Utrecht zich zondag wil revancheren op Ajax);
Scenario 3: Ze matten elkaar allebei flink af, willen allebei winnen en leggen een mooie pot op de mat (waarna Utrecht zondag nog moe en rijp voor de slacht is).

Ik hoop op scenario 3, anders zie ik zondag alweer puntenverlies in de lucht hangen voor ons ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:59
Ik hoop ergens op scenario 1. Des te sneller we van Gio afzijn.
Als v Geel ook Jorgensen nog verkoopt kan je de club wel opdoeken. Play offs degradatie, here we come!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
Chrosser schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:11:
Vind de opzet van de Nations League wel tof hoor.
Ik vind het een verschrikking. Nog meer belasting voor de spelers en een toernooi waar niemand om gevraagd heeft.
Die vriendschappelijke potten zijn ook echt tergend.
Daarin kun je nog eens wat proberen. Je kunt spelers eens rust gunnen. Wat denk je dat dit met iemand als Robben zou doen? En gaan we nu oefenwedstrijden organiseren voor de Nations cup.
Nu zitten er vooralsnog leuke potten tussen
De loting zoals die er nu ligt is in elk geval dodelijk voor de FIFA ranking. Dus wordt het plaatsen voor het WK weer een stukje moeilijker.

• Deadsy
Grote nadeel van de Nations League is dat je elke wedstrijd moet presteren. Geen wedstrijden meer waar je iets kunt uitproberen, waar je onervaren spelers de kans geeft.

Men zal spelers minder vlug rust geven etc. De kalender gaat drukker worden etc

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:26
Marc Bruto (Netto is niet op z'n plaats meer na het uitgeven van 20 miljoen aan nieuwe spelers) verkoopt dus toch direct Younes aan Napoli voor 5 miljoen. Snap Napoli niet, want Younes speelt dit seizoen als een natte krant.

Kom er maar in Labyad.... ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
  • Laatst online: 22-11 21:26
Deadsy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:02:
Grote nadeel van de Nations League is dat je elke wedstrijd moet presteren. Geen wedstrijden meer waar je iets kunt uitproberen, waar je onervaren spelers de kans geeft.

Men zal spelers minder vlug rust geven etc. De kalender gaat drukker worden etc
Ik vind het prima, erger me altijd dood aan die plichtmatige oefenpotjes, waar Nederlands elftal eindeloos breit en schuift. Blij dat het om iets gaat, naast punten voor de FIFA ranking.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-11 12:16
Lekker laten gaan, mooie prijs. Als ik Ajax was zou ik die Alireza Jahanbakhsh van AZ halen ter vervanging. Vind ik een betere speler dan Labyad.

• Deadsy
loekf2 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:07:
Marc Bruto (Netto is niet op z'n plaats meer na het uitgeven van 20 miljoen aan nieuwe spelers) verkoopt dus toch direct Younes aan Napoli voor 5 miljoen. Snap Napoli niet, want Younes speelt dit seizoen als een natte krant.

Zou lachen zijn als Marc al met een vervanger rond is voor 5mln.

Mja denk dat er genoeg clubs jaloers zijn. De meeste clubs moeten spelers verkopen voor ze aan een vervanger kunnen beginnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 24-01-2018 18:15 ]

• LZ86

ook zonder Labyad is dit al een versterking voor Ajax :+

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:18:
[...]

ook zonder Labyad is dit al een versterking voor Ajax :+
En morgen breekt Kluivert zijn dikke teen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:30
Hoewel het rendement van Younes niet al te hoog was vind ik het toch jammer om hem te zien vertrekken. Ik vind het altijd wel leuk om zulk soort mannetjes te zien voetballen, hetzelfde had ik bij bv Sikora en v/d Meijde.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Een belediging van natte kranten in het algemeen...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Ik denk in deze toch 'gegokt en verloren'.
Die had je achteraf gezien in de zomer weg moeten doen. Daar werd toen besloten dat dat niet mocht omdat Klaassen en Sanchez al weg gingen.
Na een goed EL seizoen had je veel meer kunnen vangen.
Nu liep hij tegen de afloop van z'n contract aan en was geen basisspeler meer. Younes zou gaan muiten als Ajax die optie zou lichten puur voor de transfersom.

Lijkt me inderdaad wel een opening voor Labyad. Met alleen Kluivert red je het niet.

• Deadsy
dutchgio schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:45:
[...]

Ik denk in deze toch 'gegokt en verloren'.
Die had je achteraf gezien in de zomer weg moeten doen. Daar werd toen besloten dat dat niet mocht omdat Klaassen en Sanchez al weg gingen.
Na een goed EL seizoen had je veel meer kunnen vangen.
Nu liep hij tegen de afloop van z'n contract aan en was geen basisspeler meer. Younes zou gaan muiten als Ajax die optie zou lichten puur voor de transfersom.

Lijkt me inderdaad wel een opening voor Labyad. Met alleen Kluivert red je het niet.
Achteraf is het altijd makkelijk.
Kluivert was afgelopen seizoen niet zo sterk als dit seizoen. En Younes heeft in de EL echt wel goede wedstrijden gehad.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
https://www.transfermarkt...nde/profil/spieler/504259

Ze hebben hier Hassane Bande al voor gekocht :-)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Daar heb je ontzettend weinig aan de komende maanden

• LZ86
Jahoor, een middenveld met El Ahmadi, Vilhena en Amrabat.........

GIO OUT!

• bvbal79
Deadsy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:25:
Zo werkt het

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=321541

Elke league heeft 4 groepen. De winnaar van elke groep gaat naar een halve finale en dan finale.
De winnaar van elke League krijgt een EK ticket.

Als je je kwalificeert voor de playoffs maar hebt reeds een EK ticket dan gaat de playoff plek naar het land in de league met de hoogste ranking welke nog geen EK ticket heeft.

edit:
Oftewel, Andorra zou een EK ticket kunnen krijgen als ze League D winnen.
Dank, alleen dat hebben we hier boven allemaal al gezegd hoe dat werkt :)
D-e-n schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:59:
[...]

Ik vind het een verschrikking. Nog meer belasting voor de spelers en een toernooi waar niemand om gevraagd heeft.

[...]

Daarin kun je nog eens wat proberen. Je kunt spelers eens rust gunnen. Wat denk je dat dit met iemand als Robben zou doen? En gaan we nu oefenwedstrijden organiseren voor de Nations cup.

[...]

De loting zoals die er nu ligt is in elk geval dodelijk voor de FIFA ranking. Dus wordt het plaatsen voor het WK weer een stukje moeilijker.
Ik heb begrepen dat overdrijven een vak is maar jij maakt er een kunstwerk van.

Niemand zit er op te wachten, bedoel je dan jij zit er niet op te wachten?
Want alle 54 UEFA leden wel:
http://www.uefa.com/insid...ml?redirectFromOrg=true#/

Je kunt spelers geen rust gunnen. Daar kan ik het wel in vinden, maar hoevaak heeft Robben niet gewoon een oefeninterland meegevoetbald etc. Uiteindelijk zijn friendlies toch saai voor het publiek. Daarnaast open je een nieuw speelterrein voor de kleinere teams, Om constant te blijven verliezen is ook demotiverend.

Tja en dodelijk voor de FIFA ranking? waar baseer je dat op? Heb je al de factor gezien van deze wedstrijden die bijdraagt aan de ranking? Zolang die gelijk blijft aan de friendlies zal het allemaal wel meevallen. Nu vinden er ook friendlies plaatst tussen hoger geplaatste landen om toch wat competitie te hebben. Ik kan me de laatste friendly Duitsland - Andorra niet zo goed meer herinneren.

[ Voor 55% gewijzigd door bvbal79 op 24-01-2018 20:21 ]

• LZ86
Wow, wat een schandelijke zandmat bij Utrecht zeg.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Rare invulling van een hybride mat

• LZ86
Het lijkt weer he-le-maal nergens op. 0,0 voetbal in dat middenveld. Vertraagt de boel zo hard dat er nog geen kans is geweest.

Wakker worden v Geel!

• Deadsy
bvbal79 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:05:
[...]

Dank, alleen dat hebben we hier boven allemaal al gezegd hoe dat werkt :)
In sommige posts word een fout gemaakt. Dus derhalve een link waar het in staat/.

Men gaat er vanuit dat het ticket van de winnaar naar iemand anders gaat en dat dit dan wel eens Nederland zou kunnen zijn.
Dit klopt niet, het is niet het ticket maar de plek die naar een ander gaat.
Dus stel Nederland word laatste in zijn groep en Frankrijk en Duitsland hebben reeds een ticket dan gaat de playoff plek naar Nederland. Dus om het ticket te krijgen moet je nog steeds een halve finale en finale overleven. En als je laatste word in de groep acht ik de kans dat we die 2 wedstrijden wel winnen vrij klein.

Kan me zomaar voorstellen dat op termijn de landen die uit een league degraderen niet automatisch kunnen doorschuiven naar de PlayOffs.

In het 1e jaar zal Nederland het voordeel wel eens kunnen hebben (want er zijn 24 tickets voor het EK en 4 ervan gaan via Nations League). Dus kan me goed voorstellen dat alle League A landen een ticket krijgen.
Maar over de jaren zullen die voordelen verdwijnen omdat landen die uit league A degraderen flinke duiken op de FIFA ranking zullen maken. En op termijn hierdoor zwaardere EK en WK kwalificatie poules krijgen.

• LZ86
Oh kijk. Larsson scoort. Dan zal ie zondag wel weer op de bank worden gezet voor die Boetius

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:25:
Oh kijk. Larsson scoort. Dan zal ie zondag wel weer op de bank worden gezet voor die Boetius
Is toch logisch. Zoiets wil je als trainer toch niet zien. Een speler die scoort.

• bvbal79
Deadsy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:21:
[...]

In sommige posts word een fout gemaakt. Dus derhalve een link waar het in staat/.

Men gaat er vanuit dat het ticket van de winnaar naar iemand anders gaat en dat dit dan wel eens Nederland zou kunnen zijn.
Dit klopt niet, het is niet het ticket maar de plek die naar een ander gaat.
Dus stel Nederland word laatste in zijn groep en Frankrijk en Duitsland hebben reeds een ticket dan gaat de playoff plek naar Nederland. Dus om het ticket te krijgen moet je nog steeds een halve finale en finale overleven. En als je laatste word in de groep acht ik de kans dat we die 2 wedstrijden wel winnen vrij klein.

Kan me zomaar voorstellen dat op termijn de landen die uit een league degraderen niet automatisch kunnen doorschuiven naar de PlayOffs.

In het 1e jaar zal Nederland het voordeel wel eens kunnen hebben (want er zijn 24 tickets voor het EK en 4 ervan gaan via Nations League). Dus kan me goed voorstellen dat alle League A landen een ticket krijgen.
Maar over de jaren zullen die voordelen verdwijnen omdat landen die uit league A degraderen flinke duiken op de FIFA ranking zullen maken. En op termijn hierdoor zwaardere EK en WK kwalificatie poules krijgen.
Precies dus wat ik boven heb gezegd. Met rectificatie dat dus de play offs worden aangevuld met landen uit groep B die niet de play offs daar hebben gehaald als alle overige A landen wel al een ticket hebben, wat deze link helemaal niet verteld :)

Ik begrijp trouwens uit een stukje van de AD (weet niet of het dus correct is). Dat degraderen uit Divisie A voor Nederland al nadelig is gezien bij de EK kwalificatie loting, omdat de uitslag beslissend hiervoor is en de promotie/degradatie daar al in meebeoordeeld wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 24-01-2018 20:32 ]

• LZ86
Deadsy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:26:
[...]

Is toch logisch. Zoiets wil je als trainer toch niet zien. Een speler die scoort.
Was trouwens vooral door dat knollenveld van Utrecht dat die bal een rare stuit maakte, dus misschien mag ie wel blijven staan van Gio.

Utrecht waarschijnlijk een suikerbiet vergeten te oogsten op dat plekje

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Ik hoop niet dat Labyad naar Ajax komt. Is echt geen Ajax materiaal en Ten Hag moet z’n lievelingetjes niet willen meenemen. Met lievelingetjes kijk je nooit naar passende kwaliteit.

I don't have dreams, I have goals!!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lekkere actie van St Juste ook.. en dan gewoon maar geel krijgen

• LZ86
Lekkere actie van Jones weer. Bijna tegengoal uit voort gekomen. Maar vooral Vermeer wegdoen jongens!

Die Gio weet weer niet wat wisselen is. Haal die faal Vilhena er nou toch eens uit.....

Edit: omfg, komt ie weer met die Diks aanzetten... 8)7 WTF GIO! Pleur dan ook Bilal er maar in, even alle twijfelaars over de streep trekken dat je een onbenul bent.

Dat ik ooit zou twijfelen of ik Utrecht niet liever zou zien winnen nu

[ Voor 39% gewijzigd door LZ86 op 24-01-2018 21:22 ]

• Deadsy
Jonge trainers moeten nog veel groeien, maar bij Gio is er totaal geen basis.

Denk dat het misschien een goede assistent zou zijn, of individuele trainer. Maar als manager is het gewoon 3x niks.
Basis is slecht, wissel beleid is slecht, door selecteren doet hij niet etc.

• LZ86
En dat was de 1e fout van diks. Bijna een goal. Echt WAAROM laat je die lompe boer invallen?

HAHAHAHAHA... Daar heb je Boetius! Ik ben eruit. Hup Utreg!

[ Voor 25% gewijzigd door LZ86 op 24-01-2018 21:31 ]

• Han
  • Niet online

Han

Wanneer Feyenoord vanavond gelijk speelt en volgende week in de beker verliest van PSV dan mag ik toch aannemen dat Gio wordt ontslagen? Dan is de achterstand op de koploper 16 punten, het kampioenschap nagenoeg onhaalbaar en is de laatste prijs, de beker, ook verkeken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
Bijzonder fijne spreekkoren in Utrecht weer zo te horen. :N

• LZ86
Hij moet vanavond al opzouten. Ik ben helemaal klaar met dat onbenul. Hij verneukt verdomme de ploeg volledig. Dat het 1-1 is geworden ondanks Jones en Vilhena mag een wonder heten.

Hij stelt een fucking middenvelder op als CV, terwijl Botteghin weer fit is, komt met Boetius RB, laat Diks invallen terwijl hij Nieuwkoop heeft. Jaagt Vermeer weg, komt met een betonmiddenveld met 0,0 voetbal, en laat v Persie maar 10 minuten invallen. In de 10 minuten v Persie gebeurde er meer dan in de hele pot.

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:59:
Hij moet vanavond al opzouten. Ik ben helemaal klaar met dat onbenul. Hij verneukt verdomme de ploeg volledig. Dat het 1-1 is geworden ondanks Jones en Vilhena mag een wonder heten.

Hij stelt een fucking middenvelder op als CV, terwijl Botteghin weer fit is, komt met Boetius RB, laat Diks invallen terwijl hij Nieuwkoop heeft. Jaagt Vermeer weg, komt met een betonmiddenveld met 0,0 voetbal, en laat v Persie maar 10 minuten invallen. In de 10 minuten v Persie gebeurde er meer dan in de hele pot.
Hij zal zeggen dat hij door een middenvelder als CV op te stellen meer voetbal in de ploeg wilde brengen.
Probleem is dat je dit teniet doet door met het betonmiddenveld te komen.

• LZ86
Hij moet Tapia in dat middenveld zetten ipv Vilhena.

• D-e-n
Ter verdediging van Gio: het duo van Beek en Tapia heeft toch een tijd goed gedraaid. Het is niet raar dat hij die laat staan

• LZ86
D-e-n schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:13:
Ter verdediging van Gio: het duo van Beek en Tapia heeft toch een tijd goed gedraaid. Het is niet raar dat hij die laat staan
Sure, maar waarom komt ie dan weer met dt betonmiddenveld wat keer op keer heeft gefaald aanzetten?
Hij is niet meer te verdedigen.

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:23:
[...]

Sure, maar waarom komt ie dan weer met dt betonmiddenveld wat keer op keer heeft gefaald aanzetten?
Hij is niet meer te verdedigen.
Maar wie dan wel? Hij heeft zo'n beetje elke samenstelling al geprobeerd

• ph4ge
  • Laatst online: 18:40
Han schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:54:
Wanneer Feyenoord vanavond gelijk speelt en volgende week in de beker verliest van PSV dan mag ik toch aannemen dat Gio wordt ontslagen? Dan is de achterstand op de koploper 16 punten, het kampioenschap nagenoeg onhaalbaar en is de laatste prijs, de beker, ook verkeken.
De beker is de reddingsboei, als die niet gewonnen wordt moet V Geel wel. Zo niet dan verwacht ik dat de lelijke kant van het Legioen zich laat zien. ;(

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan
  • Laatst online: 21:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Machtig mooi als alle geruchten kloppen. Want dan vonden ze eerst één miljoen te veel en betalen ze nu vijf. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
Gonadan schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:32:
[...]

Machtig mooi als alle geruchten kloppen. Want dan vonden ze eerst één miljoen te veel en betalen ze nu vijf. :D
Naar verluidt (blockkoning op Twitter) nog 3 miljoen aan makkelijke bonussen

• On_E
  • Laatst online: 23-11 12:17

On_E

Housemusic

Leon Zwiers schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:29:
[...]

Was trouwens vooral door dat knollenveld van Utrecht dat die bal een rare stuit maakte, dus misschien mag ie wel blijven staan van Gio.

Utrecht waarschijnlijk een suikerbiet vergeten te oogsten op dat plekje
Je begrijpt toch hopelijk wel dat het urenlange sneeuwruimen, o.a. met tractoren, om de wedstrijd in december door te kunnen laten gaan de oorzaak hiervan is? Daar mag je dus Kuipers en/of de KNVB voor bedanken.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• D-e-n
toolkist schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:29:
[...]

Maar wie dan wel? Hij heeft zo'n beetje elke samenstelling al geprobeerd
Juist niet. Het is altijd of Toornstra of Amrabat naast de twee lopers.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:26:
[...]

Juist niet. Het is altijd of Toornstra of Amrabat naast de twee lopers.
Maar wat zou jij doen dan? Ik zie echt niet hoe je met de huidige selectie veel meer creativiteit/doelgerichtheid in de opstelling krijgt.

• 418O2
Larsson kan wel als middenvelder spelen toch?

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
JanW schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:57:
Bijzonder fijne spreekkoren in Utrecht weer zo te horen. :N
Ik ben benieuwd welke spreekkoren je bedoeld want ik heb niets vreemds gehoord gisteren in het stadion.

• Ankona
D-e-n schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:13:
Eigenlijk vooral zonder van Beek. Tapia is echt opgestaan nu hij speeltijd krijgt Maar het blijft een noodoplossing. Het opbouwen van achteruit is weg zonder Botteghin en vd Heijden. Van Beek is ook een zwakte, alles terug naar de keeper of in een opportunistische bui misschien wel 10 meter breed.

Ter verdediging van Gio zou je inmiddels best een wedstrijd kunnen noemen waarin zijn hand positief zichtbaar was. Die man staat al bijna 3 jaar aan het roer. In al die tijd heeft hij wel zichtbaar wedstrijden weggegeven, maar ik kan me niets voor de geest halen wat hij positief heeft bijgedragen.

De enige reden dat hij er zit en nog zit is omdat het een club icoon is. Die mag je niet laten vallen. Het wordt er alleen maar pijnlijker door, is er nou niemand die hem zelf kan laten opstappen?

alles kan off-topic

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:13
Ankona schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:36:
[...]
De enige reden dat hij er zit en nog zit is omdat het een club icoon is. Die mag je niet laten vallen. Het wordt er alleen maar pijnlijker door, is er nou niemand die hem zelf kan laten opstappen?
Dit en het feit dat hij prijzen gewonnen heeft.
Tja met Gio aan het roer heb ik echt het gevoel dat er geen patronen in het spel zijn. 3 verdedigende middenvelders opstellen en dan achteraf zeggen dat Feyenoord te weinig doet met het balbezit. Tja...

Nee Gio wordt niet ontslagen. En Feyenoord gaat er niet beter van worden. Jeugdspelers krijgen veel minder kans onder Gio. Ik bedoel Nieuwkoop was vorig seizoen toch een uitstekende backup op de rb positie. Waarom staat hij nu opeens derde in de pickorder. Waarom moet een speler als Diks die het niveau niet aan kan en geen eigendom van Feyenoord is zoveel kansen krijgen?

• ph4ge
  • Laatst online: 18:40
Russel88 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:01:
Waarom moet een speler als Diks die het niveau niet aan kan en geen eigendom van Feyenoord is zoveel kansen krijgen?
Hij zegt dat Nieuwkoop nog niet fit is, ik verwacht ook niet dat Diks hem ineens voorbij is in de pikorde. Nieuwkoop is en blijft eerste keuze voor de RB positie maar kwakkelt dit seizoen met blessures (telkens komt hij weer te snel terug en is hij weer geblesseerd dus zijn ze nu extra voorzichtig).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
@toolkist
Tegen kleinere tegenstanders kun je makkelijk experimenteren met een aanvaller achter de spits. Tegen grotere zou je dan in ruil daarvoor je linksbuiten kunnen offeren. Je kunt altijd iets anders.

Het is hetzelfde als Oranje: als je constateert dat je middenveld iets mist moet je het anders proberen. Haal bijvoorbeeld Promes naar tien en offer een aanvaller.

@Ankona
Ik verdedig Gio niet. Hij maakt er een puinhoop van. Maar Tapia en v Beek was niet onlogisch. Ik snap niet wat je tegen v Beek hebt overigens. Volgens mij is hij verdedigend misschien wel de beste van alle verdedigers.

• Ankona
D-e-n schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:05:

@Ankona
Ik verdedig Gio niet. Hij maakt er een puinhoop van. Maar Tapia en v Beek was niet onlogisch. Ik snap niet wat je tegen v Beek hebt overigens. Volgens mij is hij verdedigend misschien wel de beste van alle verdedigers.
Hij verdedigt prima, maar een verdediger staat ook aan de basis van de aanval. Dat laatste is bij hem niet het geval. Als hij de bal heeft gaat altijd het tempo eruit en komt hij eigenlijk nooit verder dan een klein tikje breed of terug naar Jones. MIsschien dat hij een prima slot op de deur is in een 5-3-2 opstelling waarbij hij de opbouw en het opkomen aan anderen over kan laten. Nu kom je gewoon opbouw tekort.

alles kan off-topic

• Ankona
Russel88 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:01:
[...]

Dit en het feit dat hij prijzen gewonnen heeft.
Tja met Gio aan het roer heb ik echt het gevoel dat er geen patronen in het spel zijn. 3 verdedigende middenvelders opstellen en dan achteraf zeggen dat Feyenoord te weinig doet met het balbezit. Tja...

Nee Gio wordt niet ontslagen. En Feyenoord gaat er niet beter van worden. Jeugdspelers krijgen veel minder kans onder Gio. Ik bedoel Nieuwkoop was vorig seizoen toch een uitstekende backup op de rb positie. Waarom staat hij nu opeens derde in de pickorder. Waarom moet een speler als Diks die het niveau niet aan kan en geen eigendom van Feyenoord is zoveel kansen krijgen?
Gio heeft geen prijzen gewonnen. In zijn eerste jaar was hij verantwoordelijk voor een record serie verlieswedstrijden. Dickie heeft toe ingegrepen en de boel weer goed neergezet waardoor het potentieel weer uit de spelers gehaald kon worden en gelukkig de beker nog gepakt werd. De spelers waren goed genoeg. Dat de spelers goed genoeg waren bleek ook vorig jaar. Echter, Kuyt was de leider en in mijn ogen was dat een bedreiging voor Gio. Daarom werd hij meer en meer gepasseerd (met slechte wedstrijden tot gevolg en een bijna mislopen van de schaal)

Dus je kunt rustig stellen dat Feyenoord het gepresteerd heeft om die prijzen te pakken ondanks Gio. (En ik ben ook best wel benieuwd naar de echte reden waarom Vermeer ineens overtallig werd - toch een meer coachende speler die misschien wel net als Kuyt teveel een leider werd?)

(en nee, ik ben niet ineens anti Gio geworden. Lijkt me een prima gast voor de derde helft. Maar ik ben al wel vanaf het begin zeer kritisch over zijn kwaliteiten als coach. Alleen tot een half jaar geleden was ik daarmee een roepende in de woestijn)

alles kan off-topic

• JanW
  • Laatst online: 20:25
SuperKneus schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 06:21:
[...]

Ik ben benieuwd welke spreekkoren je bedoeld want ik heb niets vreemds gehoord gisteren in het stadion.
Ik meen richting het einde iets te horen over "joden aan 't gas", maar ik kan 't ook mis hebben.

Samenvatting van Utrecht - Feyenoord
https://streamable.com/cpsp4

Reclame voor de Eredivisie :X

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
Jammer dat v. Persie hem niet afmaakte gisteren, dat was een mooie binnenkomer geweest.

• D-e-n
Ankona schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:35:
[...]
Echter, Kuyt was de leider en in mijn ogen was dat een bedreiging voor Gio. Daarom werd hij meer en meer gepasseerd (met slechte wedstrijden tot gevolg en een bijna mislopen van de schaal)
Dat is echt onzin. Juist de wedstrijden zonder Kuijt waren op een bepaald moment de betere wedstrijden. Tegen de betere tegenstanders liep je middenveld met Toornstra veel beter. Het heeft juist erg lang geduurd eer hij Kuijt durfde te passeren in dat soort wedstrijden.
Alleen tot een half jaar geleden was ik daarmee een roepende in de woestijn
Dat is niet waar hoor :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:54
Mosin schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:48:
Jammer dat v. Persie hem niet afmaakte gisteren, dat was een mooie binnenkomer geweest.
In de herhaling zag je dat de bal net voor z'n voet opstuitte op de Utrechtse steppe, waardoor deze in de tribune eindigde, dus het was de schuld van het veld!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:31
JanW schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:44:
[...]

LOL :>

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:13
[...]

(en nee, ik ben niet ineens anti Gio geworden. Lijkt me een prima gast voor de derde helft. Maar ik ben al wel vanaf het begin zeer kritisch over zijn kwaliteiten als coach. Alleen tot een half jaar geleden was ik daarmee een roepende in de woestijn)
Weinig mensen in m'n omgeving zijn positief over de trainerskwaliteiten van van Bronckhorst.
Hij is een sympathieke jongen. Kind van de club. Heeft vorig jaar de landstitel gewonnen als coach. Dit zijn de redenen waarom ik denk dat hij dit seizoen niet ontslagen word en volgend jaar verder mag modderen.

• Han
  • Niet online

Han

JanW schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:44:

Lijkt wel vrijdagavond Jupiler League :o

• Mosin
chim0 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:52:
[...]

In de herhaling zag je dat de bal net voor z'n voet opstuitte op de Utrechtse steppe, waardoor deze in de tribune eindigde, dus het was de schuld van het veld!
Dat is wel zonde man. Die goal had ik hem wel heel erg gegund!

@Han
Das wel erg hoog ingeschat :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 25-01-2018 09:11 ]

• Ankona
Mosin schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:10:
[...]

Dat is wel zonde man. Die goal had ik hem wel heel erg gegund!
Dat wel, maar voor de uitslag had het niets uitgemaakt. Die goal van Larsson was dankzij dat knollenveld.

alles kan off-topic

• Mosin
Ankona schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:20:
[...]

Dat wel, maar voor de uitslag had het niets uitgemaakt. Die goal van Larsson was dankzij dat knollenveld.
Dat was dus nog even ter compensatie, haha :P

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-11 11:43

Baseman77

We move

Leon Zwiers schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:34:
Feyenoord wil Vorm halen......Welja, laat Vermeer gaan en haal er een 2 jaar oudere, minder goede keeper voor terug joh
Waarom is Vorm minder goed dan Vermeer?
Als zelfs een niet in topvorm zijnde Jones al beter wordt geacht...daarbij is Vorm al 3,5 jaar een zeer gewaardeerde 2e keeper bij een van de betere clubs in de PL, daarvoor was hij een van de regelmatige uitblinkers bij Swansea in de PL. Vermeer daarentegen wordt nu uitgeleend aan Club Brugge.

Feyenoord mag juist in zijn handen knijpen als ze Vermeer kunnen inruilen voor Vorm, dan gaan ze er flink op vooruit.

PS: Apart dat we over vorig seizoen niets mogen zeggen, want wij zijn daarover te negatief, maar je zelf nu ontzettend fatalistisch bent. Terwijl de huidige gang van zaken niet geheel onverwacht is.
Dus je kunt rustig stellen dat Feyenoord het gepresteerd heeft om die prijzen te pakken ondanks Gio.
Dus als het goed gaat is het ondanks de trainer en als het slecht gaat is het volledig de trainer zijn schuld?
Ik ben absoluut geen fan van Gio, maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Echter, Kuyt was de leider en in mijn ogen was dat een bedreiging voor Gio. Daarom werd hij meer en meer gepasseerd (met slechte wedstrijden tot gevolg en een bijna mislopen van de schaal)
Zoals @D-e-n al heeft aangegeven is dit onzin, Feyenoord was zonder Kuyt vaak beter dan met.
Kuyt had vorig seizoen echter een ontzettend belangrijke rol in de selectie, waarvoor hij juist de ruimte kreeg van Gio. Dat pakte Gio echt briljant aan, people management is dan ook een van de (weinige) taken die hij uitstekend beheerst.
En ik ben ook best wel benieuwd naar de echte reden waarom Vermeer ineens overtallig werd
Hij is een van de best betaalde spelers in de selectie en zat structureel op de bank, dat is niet vol te houden.
Daarbij was Jones vorig seizoen beter dan Vermeer ooit is geweest, dus dat Vermeer op de bank terecht kwam was niet meer dan logisch. Dat hij er vervolgens mocht blijven zitten was dat niet, maar Gio heeft zijn keuze gemaakt waardoor er eigenlijk maar 1 uitkomst mogelijk was.

[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 25-01-2018 09:41 ]

• D-e-n
Baseman77 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:39:
[...]
Dat hij er vervolgens mocht blijven zitten was dat niet, maar Gio heeft zijn keuze gemaakt waardoor er eigenlijk maar 1 uitkomst mogelijk was.
Dat is één van de grote problemen van Gio. Hij denkt erg in zekerheden en verandert liefst niks. Je hoort het ook in de interviews. Die gaan nooit over tactiek maar altijd over ongrijpbare zaken als "vertrouwen". Dat werkte misschien zo in de jaren 70 maar niet anno 2018.

Het gaat langzaam veranderen maar je ziet dat dat een virus is waarmee een deel van het Nederlandse voetbal (nog) mee is besmet. "We" zijn conservatief. Zie ook de discussie over bijvoorbeeld een buitenlandse bondscoach. Een belangrijk deel van de oudere journalisten (Derksen, v Gelder) denkt nog als in 1974.

• Han
  • Niet online

Han

Baseman77 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:39:
Waarom is Vorm minder goed dan Vermeer?
Dat is hij niet... maar het gaat om zijn naam. Feyenoord is uit vorm dus kopen ze Vorm. Probleem opgelost B)

• Ankona
D-e-n schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:49:
[...]

Dat is echt onzin. Juist de wedstrijden zonder Kuijt waren op een bepaald moment de betere wedstrijden. Tegen de betere tegenstanders liep je middenveld met Toornstra veel beter. Het heeft juist erg lang geduurd eer hij Kuijt durfde te passeren in dat soort wedstrijden.
Je daagt me uit om dit te fact-checken. (heb ik helaas de tijd niet voor nu, alleen de zeperd uit bij Excelsior staat me op het netvlies maar dat is n=1 statistiek) Wat mij bijstaat is dat ik me heel vaak heb zitten opvreten van ergernis over het spel zonder Kuyt. Soms kwam hij er dan in de 70e minuut in en kwam de spirit terug. Vaak mistte je juist in die wedstrijden alle daadkracht en tempo waardoor de tegenstanders de controle hielden.
Niet om Kuyt al te veel op te hemelen. Het was een prima speler en vooral een inspirerend werkpaard. Hij had gewoon veel invloed op de inzet en het spel van de rest. Maar als je kijkt naar het team van nu, ook Elia en Karsdorp mis je, die zijn nog niet echt volwaardig vervangen.

alles kan off-topic

• Baseman77

Baseman77

We move

D-e-n schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:49:
Dat is één van de grote problemen van Gio. Hij denkt erg in zekerheden en verandert liefst niks. Je hoort het ook in de interviews. Die gaan nooit over tactiek maar altijd over ongrijpbare zaken als "vertrouwen". Dat werkte misschien zo in de jaren 70 maar niet anno 2018.
Dit ben ik volledig met je eens.
Een groot verschil ook tussen Gio en Cocu bijv., waar Gio vaak over algemeenheden praat en niet de echte pijnpunten benoemt gaat Cocu vaak de diepte in en zegt hij waar het op staat. Keizer heeft hetzelfde kwaaltje als Gio, Ten Hag lijkt wat dat betreft veel meer op Cocu dus Ajax gaat daar ook van profiteren.
Het gaat langzaam veranderen maar je ziet dat dat een virus is waarmee een deel van het Nederlandse voetbal (nog) mee is besmet. "We" zijn conservatief. Zie ook de discussie over bijvoorbeeld een buitenlandse bondscoach. Een belangrijk deel van de oudere journalisten (Derksen, v Gelder) denkt nog als in 1974.
Ook helemaal mee eens d:)b
Maar Nederland heeft nu eenmaal te maken met een vergrijzing en veel invloedrijke personen in en rondom de voetbalwereld vallen hier ook onder, wat duidelijk te merken is. We hebben in Nederland nog de vernieuwingsslag gemist die ze in bijv. Duitsland al lang gemaakt hebben.

• D-e-n
@ankona
In de 70e minuut invallen om wat te brengen kan natuurlijk ook een kwaliteit zijn. Maar in de basis staan is wat anders. Ik kan me een wedstrijd herinneren, tegen AZ meen ik, waarbij het middenveld buitengewoon goed functioneerde terwijl het daarvoor onder de voet gelopen werd zodra de tegenstander echt tegengas gaf.

Het wordt met Kuijt nu ook wel een beetje zoals met bands of artiesten die er mee stoppen (al dan niet door overlijden). We herinneren ons alleen de goede momenten maar vergeten de kutmomenten

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
[...]
Niet teveel op je borst kloppen he? Ik waarschuwde Feyenoord al tijdens Advocaat (!). :+

• Ankona
Vincent Dave schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:38:
[...]

Niet teveel op je borst kloppen he? Ik waarschuwde Feyenoord al tijdens Advocaat (!). :+
vriend :+

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:21:
[...]

Hij verdedigt prima, maar een verdediger staat ook aan de basis van de aanval. Dat laatste is bij hem niet het geval. Als hij de bal heeft gaat altijd het tempo eruit en komt hij eigenlijk nooit verder dan een klein tikje breed of terug naar Jones. MIsschien dat hij een prima slot op de deur is in een 5-3-2 opstelling waarbij hij de opbouw en het opkomen aan anderen over kan laten. Nu kom je gewoon opbouw tekort.
Mwoah, een centrale verdediger staat er in 1e instantie om te verdedigen. Het blijft de Nederlandse ziekte dat een centrale verdediger veel meer moet kunnen. Kijk naar de Serie A of Premier League, die verdedigers kunnen vaak ook geen fatsoenlijke pass geven. Je hebt dan alleen wel middenvelders en/of aanvallers nodig die in beweging zijn, zodat de tegenstander het middenveld niet zomaar af kan blokken. En zie daar Nederlandse ziekte nr. 2, geen zin hebben om te lopen zonder bal. Je ziet nagenoeg geen vleugelspelers meer diep gaan zonder bal, het moet altijd maar via een combinatie en de bal moet vaak zo'n beetje gebracht worden.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Han schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:08:
[...]

Lijkt wel vrijdagavond Jupiler League :o
Dat is een belediging voor de Jupiler League :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Maar even serieus, GvB moet aan het einde vh het seizoen zelf opstappen en assistent trainer worden daar is hij uitermate geschikt voor. Tenminste als hij het beste voorheeft met de club.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Niks is zo gek als de voetbalwereld. Alleen moet ik jullie wel gelijk geven dat ik in Gio nooit een trainer heb gezien. Ik vind zijn overkomen ook niet in orde en hiermee bedoel ik zijn voorkomen voor de camera en zijn bijbehorende uitleg. Vaak heel algemeen en globaal.

I don't have dreams, I have goals!!

• Deadsy
Denk dat je bij Gio en Cocu het probleem hebt dat ze echt gepushed werden om bij hun club coach te worden.

Ajax met de boer kon het dus kunnen hun het ook.

• Baseman77

Baseman77

We move

Deadsy schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:14:
Denk dat je bij Gio en Cocu het probleem hebt
Welk probleem heeft PSV bij Cocu dan? :?

• Deadsy
Baseman77 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:47:
[...]

Welk probleem heeft PSV bij Cocu dan? :?
Dat Cocu geen goede trainer is?

• Baseman77

Baseman77

We move

Euhm, ok...laat ik het er maar op houden dat velen het niet met je eens zijn. Ik persoonlijk vind je opmerking enorme onzin zelfs.

[ Voor 35% gewijzigd door Baseman77 op 25-01-2018 14:35 ]

• Deadsy
Baseman77 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:34:
[...]

Euhm, ok...laat ik het er maar op houden dat velen het niet met je eens zijn. Ik persoonlijk vind je opmerking enorme onzin zelfs.
Ok das goed. Denk dat er genoeg mensen zijn die het met me eens zijn.

• Han
  • Niet online

Han

Het probleem is, wie is wel een toptrainer? En dan in de categorie welke haalbaar is voor een Nederlandse eredivisie ploeg. We geven graag af op de Boer, Cocu, van Bronckhorst of zelfs Bosz, maar wie dan wel? Ook Ten Hag is geen hoogvlieger en de kans dat je je in de kijker speelt bij een middenmoter is uiteraard groter dan wanneer je bij de traditionele top3 trainer bent. Ook iemand als bijvoorbeeld Ron Jans, die door velen tot in den treurde wordt doodgetroeteld zal niks beter zijn. In de tijd van van Marwijk, Hiddink, Advocaat, Adriaanse, Hiddink of Koeman werd er ook veel geklaagd. Het probleem is dat veel beslissingen welke voor onbegrip zorgen bij supporters vaak worden gemaakt op basis van dagelijkse observaties. Dergelijke observaties hebben wij als supporters niet. Net als de wetenschap over vorm, pijntjes en andere zaken die spelen binnen een selectie.

Wij zijn en blijven stuurmannen die aan wal staan, niet achter het roer. Pas als je zelf achter het roer hebt gestaan heb je recht van spreken. Die dingen die wij zien en constateren, denk je echt dat men dat zelf ook niet ziet of kan bedenken?

• Gonadan
  • Laatst online: 21:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als je de tendens in deze topic reeks een beetje volgt wordt er niet eens heel veel over Cocu geoordeeld. Een aantal vindt hem niet al te best (een aantal PSV fans), anderen vinden hem de beste van NL (@Baseman77 ).
Gemiddeld genomen is hij volgens mij alleen maar afgebrand toen ze verloren bij Ajax en hij ineens een gok nam met de opstelling. Maar goed, op zo'n moment wil iedereen je hoofd eraf dus het is de vraag hoe representatief dat is. In mijn optiek doet hij het prima volgens mij. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Baseman77

Baseman77

We move

Han schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:50:
Het probleem is, wie is wel een toptrainer?
Het gaat er niet eens over wie een toptrainer is, maar dat Cocu geen goede trainer zou zijn is gewoon onzin.
Je kunt het niet eens zijn met bepaalde beslissingen, met zijn opstelling, met zijn wijze van voetballen, en dat soort zaken, maar gezien de prestaties, de behaalde prijzen, de opmerkingen van de spelers en staf en de vele gebroken positieve records van PSV onder Cocu kan hij nooit geen goede trainer zijn.
Gonadan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:24:
Een aantal vindt hem niet al te best (een aantal PSV fans)
Daar blijf ik me overigens over verbazen. Ik weet dat voornamelijk door de vergrijzing de sfeer in het stadion wat gelaten is en vrij snel zuur kan worden (het enige nadeel van een heel trouw publiek hebben), maar blijkbaar trekt die zuurgraad zich door naar enkele PSV'ers hier. Sommigen lijken nooit tevreden.

• Outerspace
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben alleen tevreden als Cocu verliest :+

Zonder dollen, ik zie in NL helemaal geen 'top' trainers. Misschien komt dat wel omdat wij ook niet het 'top voetbal' spelen, waardoor de hand minder zichtbaar is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Het gaat er niet eens over wie een toptrainer is, maar dat Cocu geen goede trainer zou zijn is gewoon onzin.
Je kunt het niet eens zijn met bepaalde beslissingen, met zijn opstelling, met zijn wijze van voetballen, en dat soort zaken, maar gezien de prestaties, de behaalde prijzen, de opmerkingen van de spelers en staf en de vele gebroken positieve records van PSV onder Cocu kan hij nooit geen goede trainer zijn.
Een trainer die al 5 jaar bij een topclub in NL zit maar waarvoor nog geen enkele keer een serieus gerucht is geweest over buitenlandse interesse, is of niet interessant voor de roddelkranten/sites of blijkbaar toch niet zo goed.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:06
Gonadan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:24:

Gemiddeld genomen is hij volgens mij alleen maar afgebrand toen ze verloren bij Ajax en hij ineens een gok nam met de opstelling. Maar goed, op zo'n moment wil iedereen je hoofd eraf dus het is de vraag hoe representatief dat is. In mijn optiek doet hij het prima volgens mij. :P
begin dit seizoen stond hij aardig onder druk. PSV vloog vroeg uit Europa na vorig seizoen ook een slecht seizoen te hebben gedraaid, toen 2-0 verlies tegen heerenveen en een slechte (maar gewonnen) pot tegen Feyenoord.
Echter verstomd die kritiek natuurlijk als je resultaten haalt. Op een x moment stonden ze 10 punten los van Ajax, dan is het lastig kritiek op de trainer hebben. Datzelfde zou je over Gio vorig seizoen kunnen zeggen.

In het algemeen: FdB won 4 titels op rij met Ajax, maar het spel zou te saai zijn. Cocu is te behouden en heeft te weinig uitstraling. Gio heeft ook allerlei hiervoor benoemde minpunten.

Ik denk dat de waarheid in het midden ligt, het zijn alle drie geen Mourinhos (en ook op hem valt eea aan te merken), maar we zijn in NL ook altijd wel erg goed in negatief zijn.

• Deadsy
De vraag is of de prestaties van PSV te danken zijn aan Cocu, ja of nee.

En ik vind van niet, denk dat een andere trainer dezelfde prestaties had neergezet.

En natuurlijk kun je de discussie gaan voeren wie wel of niet een toptrainer is.
Maar mijn mening over Cocu is dat hij geeneens de potentie heeft om een toptrainer te worden.

Zeggen dat Cocu en Gio toptrainers zijn, want ze hebben de titel gepakt vind ik te makkelijk. Het is niet zo alsof de Eredivisie een zware competitie is en hun bij underdogs werken.

Denk dat Gio, Cocu en in het verleden de Boer het voordeel hadden dat ze bij een sterke club met op dat moment een sterke selectie zaten.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:23

Fiber

Beaches are for storming.

ST10©DE schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:27:
[...]

Overigens, waar is Bert van Marwijk...?
In Australië... :)

Hij gaat samen met Mark van Bommel wel (weer) naar het WK... _/-\o_

https://nos.nl/artikel/22...scoach-van-australie.html
"Ik ga niet alleen naar het WK om mee te doen. Nee, ik wil al onze wedstrijden winnen", liet hij weten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

toolkist schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:14:
[...]

Mwoah, een centrale verdediger staat er in 1e instantie om te verdedigen. Het blijft de Nederlandse ziekte dat een centrale verdediger veel meer moet kunnen. Kijk naar de Serie A of Premier League, die verdedigers kunnen vaak ook geen fatsoenlijke pass geven. Je hebt dan alleen wel middenvelders en/of aanvallers nodig die in beweging zijn, zodat de tegenstander het middenveld niet zomaar af kan blokken. En zie daar Nederlandse ziekte nr. 2, geen zin hebben om te lopen zonder bal. Je ziet nagenoeg geen vleugelspelers meer diep gaan zonder bal, het moet altijd maar via een combinatie en de bal moet vaak zo'n beetje gebracht worden.
Niet helemaal mee eens, John Stones PL meeste passes dit seizoen ( Voor blessure in ieder geval )

• Deadsy
Fiber schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:44:
[...]

[...]
Bertje de nieuwe Dickie?

Met Australie kom je misschien door de groepsfase en dat was het dan.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:44:
[...]

[...]
Dat zijn alleen niet zo'n handige uitspraken. :+

Pagina: 1 ... 48 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!