Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.617 views

Onderwerpen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
JST94 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:29:
[...]
Dat is gewoon onacceptabel. Dit maakt (pijnlijk) duidelijk dat vorig seizoen gewoon een gelukstreffer was en niet een stap in de goede richting van de ontwikkeling die de club de laatste jaren doormaakt. Vooral als je ziet dat er dit jaar ook nog eens zo'n 30(!) miljoen aan aankopen is gedaan door de club.
Je kunt niet die vier seizoenen op één hoop gooien. Voorheen konden er geen aankopen gedaan worden. Nu kon dat wel. Je hebt misschien minder dan Ajax of PSV maar de excuses van "geen geld" zijn er nu niet. Je begroting zit dichter op die van PSV dan op die van AZ of Vitesse.

Natuurlijk heeft van Geel fouten gemaakt en zitten er hiaten in de groep maar kijk naar de selectie nu en die van twee jaar terug: dan zijn er wel degelijk stappen gemaakt en dan moet je wat mij betreft heel boos naar de trainer kijken die er geen reet mee doet.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Niet geheel vergelijkbaar... Kramer was een recidivist en lag om die reden onder de loep. Het feit dat de 'actie' van Ziyech nu onder de loep ligt is vanwege calimero gedrag van sommige supporters hier. Klassiek geval van naar anderen wijzen om eigen ellende te verzachten of acties van 'eigen' te bagatelliseren.

Dat zal overigens niet voor alle Feyenoord supporters gelden hoor, maar als 'men' zelfs durft te beweren dat de eerste kaart van Jorgensen geen geel was en de tweede overtreding ook niet dan wek je wel heel sterk die indruk. En ja, sommige Feyenoorders hebben zeker de neiging snel naar anderen te wijzen wanneer er iets mis is. Of dat nu andere overtredingen zijn, blessures, geluk van anderen of het gevoel van benadeeld te worden, het valt gewoon op.

Maar gelukkig zijn er ook enkelen die gewoon de hand in eigen boezem steken, niet wijzen naar anderen en reëel zijn :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• D-e-n
Han schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:47:
sommige Feyenoorders supporters hebben zeker de neiging snel naar anderen te wijzen wanneer er iets mis is. Of dat nu andere overtredingen zijn, blessures, geluk van anderen of het gevoel van benadeeld te worden, het valt gewoon op.
fixed that.... :)

• Han
  • Niet online

Han

Nee hoor, dat is geen fix maar een misplaatste poging tot generalisatie. Ik post bewust dat Feyenoorders in dit topic daar een handje van hebben, meer dan andere supporters. Dus je kan fixen wat je wilt maar daardoor mis je het punt (wellicht bewust) :)

Als er overtredingen zijn gemaakt door spelers van Feyenoord dan zijn er altijd die voorbeelden van overtredingen die minimaal even erg of zelf een keer zo erg zijn. Als er straffen worden uitgedeeld dan zijn deze veel te zwaar ten opzichte van andere straffen die zijn uitgedeeld. Het is wijzen, wijzen en nogmaals wijzen, gevolgd door bagatelliseren en het maken van scheve vergelijkingen.

[ Voor 33% gewijzigd door Han op 22-01-2018 14:01 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
rikoos schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:30:
[...]
PS2 Die Veltman begint langzaam maar zeker in de categorie Kramer te komen, door zijn tekortkomingen het proberen te compenseren met achterlijke overtredingen te maken .

[...]
Gelukkig is zijn vervanger inmiddels binnen, Overmars bevestigd het nu ook.
Verwacht dan ook dat Veltmen in de zomer wordt verkocht, anders is het een onnodige aankoop.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
Han schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:56:
Nee hoor, dat is geen fix maar een misplaatste poging tot generalisatie. Ik post bewust dat Feyenoorders in dit topic daar een handje van hebben, meer dan andere supporters. Dus je kan fixen wat je wilt maar daardoor mis je het punt (wellicht bewust) :)

Als er overtredingen zijn gemaakt door spelers van Feyenoord dan zijn er altijd die voorbeelden van overtredingen die minimaal even erg of zelf een keer zo erg zijn. Als er straffen worden uitgedeeld dan zijn deze veel te zwaar ten opzichte van andere straffen die zijn uitgedeeld. Het is wijzen, wijzen en nogmaals wijzen, gevolgd door bagatelliseren en het maken van scheve vergelijkingen.
Zo valt het mij op dat in dit topics er telkens maar weer zonder onderbouwing wordt geroepen dat Feyenoord geluk heeft gehad als het een keer wel goed gaat, ook nu wordt door niet-Feyenoorders gelijk vorig seizoen er weer bij gehaald met de suggestie dat we toen wel geluk hadden. In plaats van er alleen over te klagen zoals jij doet probeer ik het met concrete voorbeelden te weerleggen en dan is dat waar je een probleem mee hebt. Ook wordt er telkens woorden in onze mond gelegd, zo was het echt een niet Feyenoorder die uit het niets begon over het feit dat we de blessures de schuld geven, midden in een discussie waar de schuld bij het materiaal en de trainer gelegd werd.

Zo is het altijd wat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:18

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

dutchgio schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:10:
[...]

Gelukkig is zijn vervanger inmiddels binnen, Overmars bevestigd het nu ook.
Verwacht dan ook dat Veltmen in de zomer wordt verkocht, anders is het een onnodige aankoop.
Was die Orejuela voor de Jupiler league gehaald??

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:18:
Zo valt het mij op dat in dit topics er telkens maar weer zonder onderbouwing wordt geroepen dat Feyenoord geluk heeft gehad als het een keer wel goed gaat, ook nu wordt door niet-Feyenoorders gelijk vorig seizoen er weer bij gehaald met de suggestie dat we toen wel geluk hadden. In plaats van er alleen over te klagen zoals jij doet probeer ik het met concrete voorbeelden te weerleggen en dan is dat waar je een probleem mee hebt. Ook wordt er telkens woorden in onze mond gelegd, zo was het echt een niet Feyenoorder die uit het niets begon over het feit dat we de blessures de schuld geven, midden in een discussie waar de schuld bij het materiaal en de trainer gelegd werd.
Uhuh... zoals:
ph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:47:
Kuipers is echt heel makkelijk weer met z'n kaarten aan Feyenoord. Als Kuipers Feyenoord fluit is het altijd hetzelfde.
en
ph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:52:
En niet te vergeten dat de eerste gele kaart ook al niets was, althans aan de andere kant geeft hij hem niet. [...] Op zn zachts gezegd geeft hij op de cruciale momenten weer de thuisploeg het voordeel bij twijfel.
Het is overigens geen onderbouwing wanneer je probeert iets te bagatelliseren door middel van wijzen naar anderen. En ja, vorig jaar zat het Feyenoord mee, had het her en der geluk. Maar welke kampioen niet? Ik kan mij geen seizoen heugen dat een kampioen geen geluk heeft gehad waardoor het punten heeft gehaald welke uiteindelijk hebben bijgedragen tot het kampioenschap. Idem dito voor het geluk wat Ajax ver heeft gebracht in Europa. Iedere ploeg heeft dat. Maar als dat over Feyenoord geroepen wordt dan, ik quote, wordt de prestatie van Feyenoord naar beneden gehaald. Het is calimero gedrag van de bovenste plank.

Overigens rep ik nergens iets over blessures aangezien ik dat ook een kul-discussie vind. Maar claimen dat er woorden in de mond worden gelegd vind ik bullshit en sluit prima aan bij het gedrag wat ik net aanhaalde.

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 22-01-2018 14:33 ]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-11 11:43

Baseman77

We move

D-e-n schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:46:
Natuurlijk heeft van Geel fouten gemaakt en zitten er hiaten in de groep maar kijk naar de selectie nu en die van twee jaar terug: dan zijn er wel degelijk stappen gemaakt en dan moet je wat mij betreft heel boos naar de trainer kijken die er geen reet mee doet.
Dus dat deze trainer vorig seizoen kampioen werd is omdat hij er geen reet mee deed?

En welke stappen zijn er dan gemaakt?
Karsdorp is vervangen door Diks, dat is wel een stap maar dan achteruit (en flink ook).
Kongolo is vervangen door Haps, ook dat is in mijn ogen een stap achteruit (en vooral een dure stap). En het gaat ten koste van eigen talent Malacia.
Van Beek, Tapia, Botteghin en Van der Heijden zijn er nog steeds, St. Juste is erbij gekomen.

Vejinović is vervangen door Amrabat, dat is een stap vooruit.
El Ahmadi, Vilhena en Toornstra zijn er nog steeds, Gustafson is verhuurd.

Elia is vervangen door Boëtius en Larsson, dat is vooralsnog een stap achteruit.
Bilal is vervangen door Berghuis, dat is (eindelijk) een grote stap vooruit.
Kuyt is vervangen door Jorgensen, dat is qua scorend vermogen een stap vooruit.
Bilal en Kramer zijn er nog steeds, al mogen beiden vertrekken. Verder is eigen jeugd vervangen door eigen jeugd.

Waar zie jij die ongeveer 35 miljoen Euro investeringen van de afgelopen 2 seizoenen in terug?
Ik zie een bredere selectie, maar nauwelijks een betere. Van Geel investeert te veel in kwantiteit en te weinig in kwaliteit.
Han schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:47:
Het feit dat de 'actie' van Ziyech nu onder de loep ligt is vanwege calimero gedrag van sommige supporters hier.
Nogal overtrokken dit.
Feit is dat Ziyech een overtreding maakt, feit is ook dat Fox na de wedstrijd hiervan geen beelden had laten zien totdat er op Twitter massaal over geklaagd werd, feit is dat na de wedstrijd scheidsrechter Kuipers naar dit specifieke incident werd gevraagd.
Iedereen die hierover begint aanduiden als calimero is dus onzin.

[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 22-01-2018 14:41 ]

• dutchgio
  • Niet online
Chrosser schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Was die Orejuela voor de Jupiler league gehaald??
Vooralsnog wel, en daar lijkt dus niet snel verandering in te komen.
Die valt dan toch wat tegen.

• ph4ge
Han schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:29:
[...]

Uhuh... zoals:
[...]
en
[...]
Wat bedoel je precies met deze quote?
Het is overigens geen onderbouwing wanneer je probeert iets te bagatelliseren door middel van wijzen naar anderen.
Wat probeer ik te bagatelliseren door middel van wijzen naar anderen? Ik op de suggestie dat Feyenoord vorig seizoen geen blessures gehad gewezen op het feit dat Ajax en PSV er niet meer hadden. Hoe zo mag ik er niet op wijzen als iemand een claim doet die gewoon niet klopt? En om de discussie over het natrappen van Ziyech wijs ik naar de spelregels en een aantal recente vergelijkbare situaties. Sorry hoor, maar ik vind dat gewoon het netjes met feiten onderbouwen van een mening dus ik vind het een beetje selectieve verontwaardiging van je. Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als er ook een inhoudelijk antwoord komt met voorbeelden ipv sneren dat je je mond moet houden.
En ja, vorig jaar zat het Feyenoord mee, had het her en der geluk. Maar welke kampioen niet? Ik kan mij geen seizoen heugen dat een kampioen geen geluk heeft gehad waardoor het punten heeft gehaald welke uiteindelijk hebben bijgedragen tot het kampioenschap. Idem dito voor het geluk wat Ajax ver heeft gebracht in Europa. Iedere ploeg heeft dat. Maar als dat over Feyenoord geroepen wordt dan, ik quote, wordt de prestatie van Feyenoord naar beneden gehaald. Het is calimero gedrag van de bovenste plank.
Dat elke ploeg weleens een beetje geluk heeft is geen correcte parafrasering van wat er hier telkens over het kampioenschap van Feyenoord wordt geschreven. Het voorbeeld van geluk dat werd gegeven klopte gewoon bovendien niet. :)

Het lijkt er op dat jij vindt dat 'wij' moeten erkennen dat we geluk hadden, maar waarom doe jij dat dan ook niet als jullie een keer geluk hebben? Alleen maar roepen 'Calimero, calimero!' en 'poep in de broek!' als je zelf een keer wint siert je ook niet. Zelf is je eerst post gedurende de wedstrijd ook dat een Feyenoorder geel had moeten krijgen en even later dat de scheidsrechter onterecht zou hebben gefloten voor buitenspel, dus je bent ook een beetje schijnheilig. ;) (al ben ik het in beide gevallen met je eens)
Overigens rep ik nergens iets over blessures aangezien ik dat ook een kul-discussie vind. Maar claimen dat er woorden in de mond worden gelegd vind ik bullshit en sluit prima aan bij het gedrag wat ik net aanhaalde.
Sorry dat ik weer een voorbeeld aan hang, maar er werd toch echt geroepen dat 'wij' de schuld gaven aan de blessures, dat is gewoon woorden in de mond leggen. Voor de duidelijkheid, blessures hadden niks met gisteren te maken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
@Baseman77
Gio heeft anderhalf jaar terug na wat weekjes Advocaat zijn opstelling aangepast en is sinds die tijd met twee brekers gaan spelen. Prima als je dat doet in moeilijke tijden maar sinds die tijd is er tactisch niks bijzonders meer gebeurd. Terwijl dat wel moet als je stappen wilt maken en Kuijt moet vervangen in de groep.

Je hebt het steeds over 35 miljoen maar die 35 miljoen is natuurlijk ook gebruikt om vertrokken spelers te vervangen. Dat het zonde is dat je geld uitgeeft aan een back is waar maar is dat van Geel te verwijten of van Bronckhorst die hem niet gelijk bij de groep haalt?

Over aankoop van Larsson wordt te negatief gedaan. Het is me echt een raadsel waarom hij niet speelt. Hij was voor de winterstop veel gevaarlijker dan Boetius. Diks is overigens niet de vervanger van Karsdorp. Dat had Nieuwkoop moeten worden maar St Juste heeft hem er uit gespeeld.

Maar volgens mij zijn we het wel eens dat v Geel steken heeft laten vallen hoor.

• Baseman77

Baseman77

We move

D-e-n schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:54:
maar is dat van Geel te verwijten of van Bronckhorst die hem niet gelijk bij de groep haalt?
Allebei ;)
Maar volgens mij zijn we het wel eens dat v Geel steken heeft laten vallen hoor.
Ik denk dat het we het over het algemeen wel aardig eens zijn.
Ik vind Gio een matige coach, jij bent iets negatiever. Ik vind Van Geel een matige TD, jij bent iets positiever.
Zoiets d:)b

PS:
Je hebt het steeds over 35 miljoen maar die 35 miljoen is natuurlijk ook gebruikt om vertrokken spelers te vervangen.
Klopt.
Mijn punt is dan ook vooral dat Van Geel wel goed vervangers kan binnen halen, maar daarbij voorbij gaat aan echt betere spelers. De vervangers zijn van ongeveer hetzelfde niveau en zijn prima voor de Eredivisie, waar PSV en Ajax wel enkele Eredivisie overstijgende spelers hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Baseman77 op 22-01-2018 15:10 ]

• ph4ge
Baseman77 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:08:
Ik denk dat het we het over het algemeen wel aardig eens zijn.
Ik vind Gio een matige coach, jij bent iets negatiever. Ik vind Van Geel een matige TD, jij bent iets positiever.
Zoiets d:)b
En ik ben nog iets meer op de hand van V Geel en minder op Gio. We zijn ondanks Gio kampioen geworden en zeker niet dankzij.

Ik vind bijv. de aankoop van Haps nog steeds een hele goede en hij deed het ook uitstekend. Volgens mij kwam de stormachtige ontwikkeling van Malacia voor iedereen onverwachts. Je hoort en leest zo vaak over jeugdspelers die er aan zitten te komen maar Malacia kende ik nog niet. St Juste en Berghuis vind ik ook een goede aankopen. Diks en Boetius waren goedkope gokjes die mislukten maar je kan niet altijd geluk hebben. ;)

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Van Geel is een prima TD om spelers te verkopen, voor aankopen kan je beter iemand anders zoeken. Was bij Ajax ook zo. Babel voor 20+ Enzo lukte hem wel. Maar goed inkopen niet echt.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:00
Er komt geen onderzoek van de KNVB naar het incident tussen Miazga en Dumfries.
Oftewel het ballenknijpen.

Dus dit mag gewoon?

• Deadsy
JST94 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:08:
[...]

1. Vanochtend vertelde Kees Jansma en John van 't Schip juist dat Robin van Persie zich altijd bekommerde om de jonkies en de nieuwelingen bij Oranje. Tevens vertelde ze dat hij op en top professional is. Volgens mij is het eerder iets van de buitenwereld dat mensen Robin van Persie afschilderen als bepaald persoon. Tevens, als hij geen leider/rolmodel is, waarom is hij dan tot captain verkozen van Arsenal en Oranje?
Gebeurd vrij vaak dat spelers de aanvoerders band krijgen om ze belangrijk te maken en hun te pleasen.
Bij Oranje was Robben de aanvoerder ook al had v Persie de band.

• Gonadan
  • Laatst online: 21:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het is wel weer wonderlijk om te zien hoeveel van de voorgaande discussies is gebaseerd op verkeerd lezen of 'het andere kamp' dingen in de mond leggen die helemaal niet geschreven zijn. En zodra één user een keer ergens iets suggereert wordt gelijk het hele kamp over één kam geschoren.
Nu snap ik wel dat we graag het topic snel vol willen hebben, maar op deze manier is het niet echt enerverend. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
Baseman77 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:37:

Nogal overtrokken dit.
Feit is dat Ziyech een overtreding maakt, feit is ook dat Fox na de wedstrijd hiervan geen beelden had laten zien totdat er op Twitter massaal over geklaagd werd, feit is dat na de wedstrijd scheidsrechter Kuipers naar dit specifieke incident werd gevraagd.
Iedereen die hierover begint aanduiden als calimero is dus onzin.
offtopic:
Het incident werd gewoon in de rust een aantal keer herhaald door Fox.

• Baseman77

Baseman77

We move

Gebeurt wel vaker...volgens mij komen er ook alleen onderzoeken naar zaken die direct rood zouden opleveren. Zoals de elleboogstoot van Matavz bij Dumfries. Dit knijpen zou hooguit geel zijn geweest.
JanW schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:44:
offtopic:
Het incident werd gewoon in de rust een aantal keer herhaald door Fox.
Oh, dan begrijp ik de ophef op Twitter niet :o
Leek me logisch als er geen beelden waren uitgezonden, maar dat is dus blijkbaar wel gebeurd.
Dank voor de correctie!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

St@m

@ Your Service

Baseman77 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:03:
[...]

Gebeurt wel vaker...volgens mij komen er ook alleen onderzoeken naar zaken die direct rood zouden opleveren. Zoals de elleboogstoot van Matavz bij Dumfries. Dit knijpen zou hooguit geel zijn geweest.
Ja? Vind jij knijpen geel? Ik vind dat wel rood hoor. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het niet duidelijk op de beelden te zien is en dat er daarom geen onderzoek naar komt. Maar wellicht heb ik het verkeerd en is in de ballen knijpen gewoon geel :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Jorizzz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:48:
[...]

We hebben het over de situatie gisteren, de discussie gaat wat mij betreft over of het natrappen is of niet. Ik vind van niet. Ik vind het namelijk geen 'trap geven', maar pootje haken. Maar goed, we vallen een beetje in herhaling.

Overigens vond Kuipers zelf ook, na een expliciete vraag, dat het geen natrappen was.
En pootje haken is geen kaart?
Als Kuipers het gezien heeft, heeft hij zichzelf geblameerd door daar niet een kaart voor te geven. Als hij het niet gezien heeft, is de KNVB aan zet.

Heb je toevallig een linkje naar het interview?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Pietervs schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:44:
[...]

Als Kuipers het gezien heeft, heeft hij zichzelf geblameerd door daar niet een kaart voor te geven. Als hij het niet gezien heeft, is de KNVB aan zet.

https://www.foxsports.nl/...t-moment-goed-beoordeeld/

overigens vond ik het gewoon een klassiek voorbeeld van natrappen... aangezien hij volledig in het luchtledige trapt wellicht geen kaart, maar als je naar het verleden kijkt zijn er zat soortgelijke momenten geweest waarbij de speler wel een kaart kreeg ook al was het een trap in het luchtledige... dus Ziyech mag blij zijn (en ik was ook blij dat de scheids het niet zag, maar zat wel te schelden op Ziyech, vooral om die laatste zwaai met zijn rechterbeen).

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

P.O. Box schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:50:
[...]

https://www.foxsports.nl/...t-moment-goed-beoordeeld/

overigens vond ik het gewoon een klassiek voorbeeld van natrappen... aangezien hij volledig in het luchtledige trapt wellicht geen kaart, maar als je naar het verleden kijkt zijn er zat soortgelijke momenten geweest waarbij de speler wel een kaart kreeg ook al was het een trap in het luchtledige... dus Ziyech mag blij zijn (en ik was ook blij dat de scheids het niet zag, maar zat wel te schelden op Ziyech, vooral om die laatste zwaai met zijn rechterbeen).
Ik ben niet overtuigd van natrappen, maar nu wel van het feit dat Kuipers eens op de koffie mag bij Hans Anders of Pearle: als hij dit geen kaart vindt, heeft hij het niet goed gezien of snapt hij de regels niet meer die hij toe moet passen.
Pootje haken (minstens) is gewoon geel. Hij vindt dat hij het gezien heeft, maar dan vraag ik me af WAT hij denkt gezien te hebben.

natuurlijk is het makkelijk praten langs de lijn met tig herhalingen en camera's, maar ik kan me niet voorstellen dat als hij de beelden terugkijkt nog steeds achter zijn beslissing kan staan

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 00:30
Pietervs schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:44:
[...]

Jawel, ik heb ook steeds gezegd dat hier geel gegeven had kunnen worden, maar dat hij er mee weg leek te komen doordat er voordeel gegeven werd. Nogmaals, eenzelfde situatie als met Toornstra.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:59
Jongens, ik ben er even niet en we gaan meteen ruzie maken?
Nergens voor nodig! Matavz gaat een dikke schorsing tegemoet, beste nieuws van de dag mbt voetbal.

Nu maar duimen voor het ontslag van Gio. Ajax had sneller door dat ze een ontzettende prutser als hoofdtrainer hadden en grepen in. Wij zitten al 3 jaar met m, verschil qua topsportklimaat zullen we maar zeggen.

Uit deze selectie moet veel meer te halen zijn, ondanks de zwakke schakels die er echt wel zijn. Maar als je betreffende zwakke schakels (Diks, Nelom, Bilal, Kramer, Boetius, Vilhena) vervolgens ook opstelt met een tactiek die in het gemiddelde G elftal niet misstaat moet je niet gek kijken dat je een shitload aan punten laat liggen. Zolang de leiding bij Feyenoord zich dit niet realiseert verandert er niks. Bij een Ajax had half Amsterdam al voor de poorten van de Arena gestaan met fakkels en hooivorken.

Natuurlijk, er is 35 miljoen geinvesteerd, in een paar goede aankopen, en een paar slechte, maar gezien de situatie van Feyenoord zijn dat inderdaad vooral breedte aankopen. Wij hebben nu eenmaal niet de mogelijkheden 16 miljoen voor een gokje te betalen. (Neres bijvoorbeeld)

• Deadsy
@Leon Zwiers
Het grote probleem is denk ik dat Gio een icoon is voor Feyenoord.
Dus hem ontslaan is moeilijk.

edit:
Idem met die andere, Cocu.

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 22-01-2018 18:00 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
St@m schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:19:
[...]

Ja? Vind jij knijpen geel? Ik vind dat wel rood hoor. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het niet duidelijk op de beelden te zien is en dat er daarom geen onderzoek naar komt. Maar wellicht heb ik het verkeerd en is in de ballen knijpen gewoon geel :P
Het is heel duidelijk te zien op de beelden, dus echt belachelijk als dit gedrag geen consequenties heeft.

• Gonadan
  • Laatst online: 21:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Deadsy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:00:
@Leon Zwiers
Het grote probleem is denk ik dat Gio een icoon is voor Feyenoord.
Dus hem ontslaan is moeilijk.

edit:
Idem met die andere, Cocu.
En je zou ook bijna denken dat hij dat aanvoelt zo apathisch als hij blijft door prutsen. Ik zie geen coach die het gevoel heeft op straat te staan als hij het roer niet om gooit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Gonadan schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:28:
[...]

En je zou ook bijna denken dat hij dat aanvoelt zo apathisch als hij blijft door prutsen. Ik zie geen coach die het gevoel heeft op straat te staan als hij het roer niet om gooit.
Misschien is Gio geen feyenoord fan

@toolkist
Inderdaad, heeft niets met voetbal te maken en je kunt het geen ongeluk noemen.
Door hem niet te vervolgen geven ze het signaal af dat het ok is

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:30
Harribo schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:42:
[...]

Klopt hoor! Moek toegeven, dat was een puike voorzet van de man!
*Kiwi maakt even een screenshot van deze quote.

Dat ik jou ooit iets positiefs over Veltman zou zien zeggen, dat had ik niet verwacht :D
;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Han
  • Niet online

Han

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J0AmZli9tvRAMcvxcXHd2OtF/full.jpg

Tegeltje waard :+

• Deadsy
Zit net VI te kijken.
Heeft Bruggink echt gezegd dat Dolberg goed gebruik maakte van de ruimte?

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Interessant wat ze bij VI van Bruggink vinden, hun lulletje rozewater op het moment. Wel hoor ik graag wat ze van het debuut van Van Dijk vinden. :+

• D-e-n
Han schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:56:
[...]

Willen we deze discussie werkelijk voeren? Is het werkelijk de bedoeling dat we hier gaan bespreken welke supporters meer of minder kinderachtig reageren? Als je überhaupt zelf gelooft dat mensen uit Rotterdam en omstreken dat vaker doen dan Amsterdammers vind ik dat eerlijk gezegd best treurig.

En what is next op tweakers? Discussies over Amsterdammers die arroganter zijn of stiekeme Brabanders? Welke groepen gaan we hier nog meer beledigen?

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 23-01-2018 07:05 ]

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 08:31
Leon Zwiers schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:39:
Nergens voor nodig! Matavz gaat een dikke schorsing tegemoet, beste nieuws van de dag mbt voetbal.

Nu maar duimen voor het ontslag van Gio. Ajax had sneller door dat ze een ontzettende prutser als hoofdtrainer hadden en grepen in. Wij zitten al 3 jaar met m, verschil qua topsportklimaat zullen we maar zeggen.

Uit deze selectie moet veel meer te halen zijn, ondanks de zwakke schakels die er echt wel zijn. Maar als je betreffende zwakke schakels (Diks, Nelom, Bilal, Kramer, Boetius, Vilhena) vervolgens ook opstelt met een tactiek die in het gemiddelde G elftal niet misstaat moet je niet gek kijken dat je een shitload aan punten laat liggen. Zolang de leiding bij Feyenoord zich dit niet realiseert verandert er niks. Bij een Ajax had half Amsterdam al voor de poorten van de Arena gestaan met fakkels en hooivorken.
Wat is dit nu weer voor opmerking? Volgens mij wilden het overgrote deel van de supporters vanaf de aanstelling van Keizer van hem af. Heb jij een fakkel of hooivork gezien?

Ik blijf mij telkens weer verbazen over jouw aversie tegen Ajax.

PSN: Curvaa_

• D-e-n
Curva schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:53:
[...]

Wat is dit nu weer voor opmerking? Volgens mij wilden het overgrote deel van de supporters vanaf de aanstelling van Keizer van hem af. Heb jij een fakkel of hooivork gezien?

Ik blijf mij telkens weer verbazen over jouw aversie tegen Ajax.
Ik denk dat je de hooivork als metafoor moet zien? Verder zegt hij volgens mij helemaal niks negatiefs over Ajax. Hij prijst het beleid zelfs.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Leon Zwiers schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:39:

Natuurlijk, er is 35 miljoen geinvesteerd, in een paar goede aankopen, en een paar slechte, maar gezien de situatie van Feyenoord zijn dat inderdaad vooral breedte aankopen. Wij hebben nu eenmaal niet de mogelijkheden 16 miljoen voor een gokje te betalen. (Neres bijvoorbeeld)
Ik vind Gio geen prutser. Hij heeft een selectie die niet in balans is en dit kan je MvG aanrekenen. Dit scenario zie je altijd ontstaan bij MvG. Na wat succesvolle verkopen, waarmee hij zijn krediet dan voor jaren opbouwt, wordt het hierna jaar in jaar uit minder en brokkelt zijn krediet af. Zijn aankopen zijn soms daadkrachtig, maar uit balans over een paar jaar gezien. Hierna moet ie z’n eigen ellende repareren en dat is al helemaal zijn sterkste kant niet.

Vilhena is overigens een goede speler, maar je moet hem wel gebruiken in zijn kracht. Nu loopt ie te zwemmen door een middenveld die niet in balans is. Dit kan je Gio wel gedeeltelijk aanrekenen, want hij zou zijn middenveld kunnen versterken met een vleugelspeler hangend. Maar als je hier eenmaal aan begint is er geen weg meer terug, dit wordt dan je systeem tot aan het eind van het seizoen en tegenstanders kunnen er dan op ik gaan spelen met 5-3-2 in balbezit. En dan ben je vaak de sjaak.

Gek genoeg zeggen wij altijd over Feyenoorders precies hetzelfde, namelijk dat ze het allemaal niet zouden pikken zoals het nu gaat :+

En ohja, Neres was geen gokje. Was uitvoerig gescout, ook in de jeugd en tweede elftallen. Er is alleen teveel voor betaald volgens Overmars, maar dit was nodig om toe te slaan. Jij rekent nu 16 miljoen, maar dit is incl variabelen. Dit doe jij toch ook niet met die 35 miljoen die Feyenoord heeft geïnvesteerd? Ik neem even klakkeloos het bedrag van jou over, want ik heb mezelf er niet in verdiept. Wat ik wel merk dat je bewust verkeerde vergelijkingen en statements maakt om voor jezelf je gelijk te halen. Dat is pure frustatie mbt de huidige gang van zaken bij je club en dat herkennen we allemaal. :)

I don't have dreams, I have goals!!

• ph4ge
Redondo1982 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:57:
Ik vind Gio geen prutser. Hij heeft een selectie die niet in balans is en dit kan je MvG aanrekenen. Dit scenario zie je altijd ontstaan bij MvG. Na wat succesvolle verkopen, waarmee hij zijn krediet dan voor jaren opbouwt, wordt het hierna jaar in jaar uit minder en brokkelt zijn krediet af. Zijn aankopen zijn soms daadkrachtig, maar uit balans over een paar jaar gezien. Hierna moet ie z’n eigen ellende repareren en dat is al helemaal zijn sterkste kant niet.
Volgens mij is de selectie niet uit balans, maar haalt Gio er gewoon niet het beste uit. Kijk, er ontbreekt een creatieve '10', maar er zijn genoeg opstellingen en tactieken te bedenken waar dat niet nodig is. Zo zou je bijv. eens Tapia op het middenveld kunnen proberen, hij heeft veel meer voetballendvermogen dan Vilhena, Toornstra en El Ahmadi en zo breng je op het middenveld toch creativiteit. Of je probeert Larsson of Vente op het middenveld die hebben ook creativiteit. Overigens is Jorgenson van huis uit ook meer een schaduwspits en had je ook met hem op het middenveld kunnen experimenteren, al snap ik dat je je topscoorder liever laat staan. Ik zeg niet dat het gegarandeerd zou werken maar als het slecht loopt moet je wat proberen, er is keuze genoeg met deze selectie!

Op zichzelf meen ik dat de selectie op praktisch elke positie dubbel bezet is en dat je daarnaast diversiteit aan spelers hebt (zo heb je pure verdedigers als Van Beek en Botteghin en op dezelfde positie voetballende verdedigers als Vd Heijden en Tapia, zo heb je als coach keuzes maar ook gelijkwaardige reserves). Gemiddeld is de selectie wat oud maar dat komt ook door een aantal uitschieters, maar elke leeftijdscategorie is vertegenwoordigd in elke linie. Spelers van 20 van het gewenste niveau zijn nou eenmaal te duur.

Ik ben het zeker niet altijd met Van Geel eens maar er staat gewoon een selectie waar meer uit te halen is. Het grote probleem is dat Gio het spoor gelijk bijster is en niet met een ander plan komt als het even niet lukt of tegen zit waardoor het alleen maar slechter gaat. Dat geldt zowel in wedstrijden op zich als in een reeks van wedstrijden. Vergelijk dat bijv. met Koeman die in zn laatste seizoen na de winterstop radicaal het systeem omgooide omdat hij merkte dat wat hij tot dan toe deed uitgewerkt was en wedstrijden regelmatig deed kantelen door tactische ingrepen. Dat leverde een sensationele tweede plek op wat niemand had verwacht.

Tegen Ajax zag je volgens mij na 10 minuten al dat Feyenoord geen vuist kon maken, maar volgens mij was de eerste keer dat Gio dacht aan ingrijpen het moment dat je met 10 man komt te staan en al 2-0 achter staat. Aan de andere kant hij pakt tot nu toe elk seizoen met Feyenoord een prijs en dat is gewoon knap als je ziet waar Feyenoord vandaan komt.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 23-01-2018 08:24 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

St@m

@ Your Service

Nou jongens, jullie gezeur heeft gewerkt. PEC gaat terug naar normaal gras..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• D-e-n
Redondo1982 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:57:
[...]

Ik vind Gio geen prutser. Hij heeft een selectie die niet in balans is en dit kan je MvG aanrekenen.
Als Gio om een aanvallende middenvelder vraagt in plaats van een verdediger haalt van Geel die neem ik aan? Ik heb Gio niet horen klagen
Dit kan je Gio wel gedeeltelijk aanrekenen, want hij zou zijn middenveld kunnen versterken met een vleugelspeler hangend. Maar als je hier eenmaal aan begint is er geen weg meer terug, dit wordt dan je systeem tot aan het eind van het seizoen en tegenstanders kunnen er dan op ik gaan spelen met 5-3-2 in balbezit. En dan ben je vaak de sjaak.
Nu stellen tegenstanders zich ook in op Feyenoord. Punt is de trainer helemaal niets probeert. Hij blijft maar doorgaan op een doodlopende weg.

Ik heb al vanaf het begin van het seizoen geroepen dat je zeker tegen kleinere tegenstanders niet met de drie lopers kunt spelen. Dat moet een trainer toch ook zien?

De selectie is niet helemaal in balans maar er zit echt voldoende kwaliteit in om ook eens wat anders te proberen. De zogenaamde kenners vonden tenslotte dat Feyenoord goed had ingekocht. En dan sta je in elk geval derde.

• ph4ge
D-e-n schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:38:
Als Gio om een aanvallende middenvelder vraagt in plaats van een verdediger haalt van Geel die neem ik aan? Ik heb Gio niet horen klagen
Sterker nog, Gio heeft zn enige echte '10', Gustavson, weggestuurd en ook niet teruggehaald toen dat kon.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 08:31
St@m schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:33:
Nou jongens, jullie gezeur heeft gewerkt. PEC gaat terug naar normaal gras..
Na Almere de 2e club. Hopelijk volgen er snel meer.

Misschien Roda ook wel, die missen natuurlijk wat delen gras door schroeiplekken :+

PSN: Curvaa_

• Baseman77

Baseman77

We move

ph4ge schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:21:
Kijk, er ontbreekt een creatieve '10', maar er zijn genoeg opstellingen en tactieken te bedenken waar dat niet nodig is.
Feyenoord mist geen creatieve 10, Feyenoord mist scorend vermogen.
Vooral op het middenveld, maar ook bij de aanvallers. Dit was vorig seizoen ook al het geval, maar toen wist Feyenoord er net voldoende mee om te gaan...op de cruciale momenten viel er geen tegengoal en wist de aanval wel te scoren. Zoals met name PSV dit seizoen op dezelfde wijze enkele wedstrijden heeft gewonnen.

El Ahmadi, Vilhena, Tapia en Amrabat scoren zelden en Toornstra had vorig seizoen een hele grote uitschieter naar boven. Vergelijk dat eens met PSV, met Van Ginkel, Ramselaar en Pereiro en Ajax, met Van Beek, Schone en Ziyech.

Bij de aanvallers moet bijna alles van Jorgensen en Berghuis komen, waarbij Larsson nog in staat moet zijn een goal of 10 te maken. Boetius is en blijft ontzettend wisselvallig en is maar 1 seizoen boven de 4 goals uitgekomen, dus dat schiet ook niet op.

Voeg dit bij een gebrek aan degelijkheid achterin en je hebt een moeizaam seizoen.
Redelijk vergelijkbaar met PSV vorig seizoen, na de blessure van Locadia. Luuk kreeg er niets in, Locadia was langdurig geblesseerd en Bergwijn was niet efficient genoeg. Niet voor niets was Pereiro toen de topscoorder met slechts 10 goals. Dat PSV nog 3e werd was dan ook vooral te danken aan de scorende middenvelders, die Feyenoord dus mist.

[ Voor 12% gewijzigd door Baseman77 op 23-01-2018 09:09 ]

• D-e-n
Baseman77 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:05:
Een scorende creatieve 10 :)
[...]
Dit was vorig seizoen ook al het geval, maar toen wist Feyenoord er net voldoende mee om te gaan...op de cruciale momenten viel er geen tegengoal en wist de aanval wel te scoren. Zoals met name PSV dit seizoen op dezelfde wijze enkele wedstrijden heeft gewonnen.
Vorig seizoen zijn er toch 86 goals gescoord en is er toch behoorlijk vaak met ruime cijfers gewonnen. Maar als Toornstra niet meer scoort en Kuijt wegvalt gaat het hard. Overigens scoorde Toornstra er bij Utrecht ook al eens 12 dus het heeft bij hem kennelijk ook te maken met positie en aanvoer.

• ph4ge
Vooral op het middenveld, maar ook bij de aanvallers. Dit was vorig seizoen ook al het geval, maar toen wist Feyenoord er net voldoende mee om te gaan...op de cruciale momenten viel er geen tegengoal en wist de aanval wel te scoren. Zoals met name PSV dit seizoen op dezelfde wijze enkele wedstrijden heeft gewonnen.

El Ahmadi, Vilhena, Tapia en Amrabat scoren zelden en Toornstra had vorig seizoen een hele grote uitschieter naar boven. Vergelijk dat eens met PSV, met Van Ginkel, Ramselaar en Pereiro en Ajax, met Van Beek, Schone en Ziyech.

Bij de aanvallers moet bijna alles van Jorgensen en Berghuis komen, waarbij Larsson nog in staat moet zijn een goal of 10 te maken. Boetius is en blijft ontzettend wisselvallig en is maar 1 seizoen boven de 4 goals uitgekomen, dus dat schiet ook niet op.

Voeg dit bij een gebrek aan degelijkheid achterin en je hebt een moeizaam seizoen.
Ik ben het niet met je eens mbt vorig seizoen, toen had Feyenoord gewoon de meeste goals voor (overigens ook bijna de meeste kansen gecreëerd). Bijna elke speler scoorde en inderdaad op cruciale momenten was juist 1 kans 1 goal (bijv. PSV uit, toen ook een moraal boost, nu juist veel gemiste kansen en een morele dreun).

Ik ben het wel met je eens dat het dit seizoen veel minder is bij met name de middenvelders. Maarja, kan je Van Geel aanrekenen dat spelers minder gaan presteren? Dat is toch Gio zn verantwoordelijkheid? Met oa Gustavson, Vente en Larsson (eventueel Kramer) is er ook best scorend vermogen in te brengen.

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:41:
[...]

Sterker nog, Gio heeft zn enige echte '10', Gustavson, weggestuurd en ook niet teruggehaald toen dat kon.
Maar die presteert niet bijzonder bij Roda, dus heeft helemaal niks te zoeken bij het 1e van Feyenoord

• Baseman77

Baseman77

We move

Hahaha d:)b
Vorig seizoen zijn er toch 86 goals gescoord en is er toch behoorlijk vaak met ruime cijfers gewonnen.
Klopt, maar vorig seizoen zat het ook mee op dit gebied. Of niet tegen als je het liever zo bekijkt.
El Ahmadi en Toornstra scoorden bijzonder veel (vergeleken met hun gemiddelde), Jorgensen was nieuw maar scoorde aan de lopende band, Kramer scoorde weinig maar was zeer belangrijk met enkele winnende goals vlak voor tijd, Elia was zowaar redelijk constant en scoorde regelmatig en Kuyt was zowel op als naast het veld waardevol.
Overigens scoorde Toornstra er bij Utrecht ook al eens 12 dus het heeft bij hem kennelijk ook te maken met positie en aanvoer.
Beide seizoenen dat Toornstra meer dan 7 goals scoorde zijn juist de uitzonderingen, niet de regel.
ph4ge schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:17:
Maarja, kan je Van Geel aanrekenen dat spelers minder gaan presteren?
Niet voor niets geef ik daarom de hele tijd aan dat de cijfers van vorig een uitschieter naar boven waren en dit seizoen meer het gemiddelde is. De spelers presteren niet zozeer minder, maar vooral gemiddeld.
En daar had Van Geel op moeten anticiperen.

• D-e-n
Baseman77 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:41:
[...]
Beide seizoenen dat Toornstra meer dan 7 goals scoorde zijn juist de uitzonderingen, niet de regel.
Ik geloof niet in uitzonderingen over een heel seizoen. De seizoenen dat Toornstra veel scoort werden er kennelijk de juiste randvoorwaarden (positie, aangevers) geschapen waardoor hij veel scoort. Hoe vaak zie je niet dat spelers bij de ene ploeg wel presteren en bij de ander niet? Dat hij geen topper is die overal en altijd scoort is duidelijk maar nu haalt de ploeg te weinig uit hem. Maar goed: dan komen we weer bij Gio en v Geel uit....

Ik vind Siem de Jong bijvoorbeeld ook zo'n speler met een gebruiksaanwijzing: ideaal in het Nederlandse voetbal waar hij zijn gevoel voor in de zestien komen kan benutten. Maar in het buitenland heeft zo'n jongen het moeilijk.

• ph4ge
Baseman77 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:41:
Niet voor niets geef ik daarom de hele tijd aan dat de cijfers van vorig een uitschieter naar boven waren en dit seizoen meer het gemiddelde is. De spelers presteren niet zozeer minder, maar vooral gemiddeld.
En daar had Van Geel op moeten anticiperen.
Ik denk dat het een logisch verwachtingspatroon is dat spelers die een omgaande lijn vertonen en ervaring opdoen eerder beter dan slechter worden. Letterlijk elke voetballer is niet zo goed totdat hij dat wel is.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
DeKever schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:59:
[...]

Je topscoorder (6 uit 6) wisselen voor Kramer (want die is wel snel?) na 15 minuten in de klassieker. Als hij dat gedaan had, had ik jou nog wel eens willen horen na afloop.
Heb je de wedstrijd gezien? Puur op statistieken uit het verleden kun je redeneren zoals jij doet. Je zag echter in de wedstrijd dat Jorgensen totaal onder controle van de verdediging was en geen enkele rol kon spelen in de opbouw. Daarnaast is hij niet snel genoeg om loopacties te maken. Kortom, topscorer of niet, hij deed niet mee en raakte daar zelf ook gefrustreerd van. Twee oliedomme gele kaarten die hij normaal niet pakt.
Kramer kan een andere dynamiek brengen. Die creeert zijn eigen kansen in de drukte. Speel je een soort 4-3-2 + 1 systeem, nu was het feitelijk 4-3-2. (ok, niet helemaal waar. Toen Jorgensen nog in het veld stond dwong hij de verdediging natuurlijk wel hem aandacht te geven.)

alles kan off-topic

• Ankona
Baseman77 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:03:
[...]

Pardon? Geel? Is het spelbederf? Je hebt drie opties: niets, geel of rood. Geel is uitgesloten, niets kan m.i. ook niet.
Het is gewoon raar / agressief gedrag dat niets met het spel te maken heeft. Maar twee keer rood missen en een onderzoek starten is misschien communicatief niet goed. Daarom besluit Zeist om het maar niets te vinden.

alles kan off-topic

• Ankona
[...]

Redelijk vergelijkbaar met PSV vorig seizoen, na de blessure van Locadia. Luuk kreeg er niets in, Locadia was langdurig geblesseerd en Bergwijn was niet efficient genoeg. Niet voor niets was Pereiro toen de topscoorder met slechts 10 goals. Dat PSV nog 3e werd was dan ook vooral te danken aan de scorende middenvelders, die Feyenoord dus mist.
Feyenoord mist zijn centrale verdedigers. Sinds die eruit zijn ligt het spel stil. Het was het opbouwen met de lange passes en dan snel combinerend naar het doel waarmee vorig jaar de druk gezet werd. En volgens mij heeft toen zo ongeveer iedereen behalve Jones wel een keer gescoord.

Wat verder mist is het vermogen om op een andere manier te spelen. Nu lopen er voorin drie combinerende aanvallers die door gebrek aan snelheid in de opbouw niet de ruimte hebben het combinerend af te maken. Terugzakken en op een counter/loopactie loeren zoals Psv en Ajax dat kunnen zit er totaal niet in. Daarom kunnen spelers die op andere voorkeur van spelen hebben ook niet ingepast worden. (Bilal, Kramer) En ook kan het spel niet aangepast worden als de tegenstander de boel zo neerzet dat het normale spel er niet doorheen komt. Maar ja.... Gio....

alles kan off-topic

• Baseman77

Baseman77

We move

D-e-n schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:49:
Ik geloof niet in uitzonderingen over een heel seizoen.
Ik geloof in cijfers en patronen.
Toornstra is in 2009 begonnen bij Ado en speelde daar 4 seizoenen; hij scoorde maximaal 6 goals in een seizoen en scoorde per seizoen gemiddeld 3,5 goal. Daarna ging hij naar Utrecht en speelde daar 3 seizoenen; hij scoorde maximaal 12 goals in een seizoen en scoorde per seizoen gemiddeld 7 goals. Hierna ging hij naar Feyenoord en speelt daar nu zijn 4e seizoen; hij scoorde maximaal 14 goals in een seizoen en scoort per seizoen gemiddeld 8 goals (inclusief deze 1e seizoenshelft).

Het gemiddelde aantal doelpunten voor Toornstra bij Feyenoord tot nu toe is 8 goals per seizoen, vooralsnog ligt hij dit seizoen perfect op schema voor deze 8 goals. Vandaar dat ik zeg dat de seizoenen met 12 en 14 goals bovengemiddeld zijn en derhalve nog een uitzondering,
Ik vind Siem de Jong bijvoorbeeld ook zo'n speler met een gebruiksaanwijzing: ideaal in het Nederlandse voetbal waar hij zijn gevoel voor in de zestien komen kan benutten. Maar in het buitenland heeft zo'n jongen het moeilijk.
Ik vind de carrière van Toornstra volledig anders dan die van Siem de Jong eigenlijk.
Daarbij is Siem de Jong niet geslaagd bij Newcastle, dat is een beetje weinig om over "het buitenland" te praten. En Toornstra heeft alleen nog in de Eredivisie gespeeld.
Ankona schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:27:
Pardon? Geel? Is het spelbederf?
Nee, het wordt gezien als een licht gewelddadige overtreding. En daar staat ook de gele kaart voor.
Dus geel is zeker niet uitgesloten.

• Deadsy
Vincent Dave schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 04:56:
Interessant wat ze bij VI van Bruggink vinden, hun lulletje rozewater op het moment. Wel hoor ik graag wat ze van het debuut van Van Dijk vinden. :+
Vond dat bruggink goed/aardig begon als analist.
Maar blijft tegenwoordig maar eindeloos doorgaan zonder inhoud.

En als wat Gijp gezegd heeft klopt, dat bruggink dacht dat Dolberg speelde tijdens de klassieker dan hoort hij zich wel echt graag praten.

Mja de meeste analisten zijn slecht. En worden slechter des te langer ze er zitten.

Hun naam is blijkbaar belangrijker dan wat ze zeggen.
En zijn vaak te aardig want misschien moeten ze ooit met persoon x samen werken.

Jansma vind ik leuk, maar bij studio voetbal is hij te aardig.

De presentatoren voegen ook weinig toe.
Durven geen gevaarlijke vragen te stellen.

PS.
Over Siem de jong en mislukt bij Newcastle. Vergeet niet dat hij daar zo ongeveer continu geblesseerd was.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:50
Ongelooflijk dat Matavz het schikkingsvoorstel niet accepteerd, volgens mij was het 5 waarvan 1 voorwaardelijk. Hopelijk pakken ze hem in hoger beroep harder aan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Deadsy
Gynnad schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:07:
Ongelooflijk dat Matavz het schikkingsvoorstel niet accepteerd, volgens mij was het 5 waarvan 1 voorwaardelijk. Hopelijk pakken ze hem in hoger beroep harder aan.
Vind het bizar dat de club zijn kant kiest, als ze mannen waren hadden ze hem en die ballenknijper zelf al een straf gegeven.

Mja ik begrijp het wel een beetje, als Matavz op de bank zit dan speelt.......Castaignos.

• LZ86
De schaamte voorbij om in hoger beroep te gaan. Maak er maar 8 van KNVB!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:26:
De schaamte voorbij om in hoger beroep te gaan. Maak er maar 8 van KNVB!
Zou heerlijk zijn.

Als ze dat een paar keer doen leren ze het wel af om bij dit soort onzin in hoger beroep te gaan.

• LZ86
Lol. Wat......de........fuck. 7(8)7

Feyenoord wil Vorm halen......Welja, laat Vermeer gaan en haal er een 2 jaar oudere, minder goede keeper voor terug joh |:( |:(

Je zou bijna je legioenlidmaatschap inleveren

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:34:

Feyenoord wil Vorm halen......Welja, laat Vermeer gaan en haal er een 2 jaar oudere, minder goede keeper voor terug joh |:( |:(

Blij erbij, hand van v Geel.

ps. Je vergeet dat behalve dat hij ouder en minder goed hij ook nog nauwelijks gespeeld heeft de afgelopen 4 jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 23-01-2018 18:37 ]

• dutchgio
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:07:
Zoals ik het lees gaat Vitesse er niet mee akkoord.
Zou ik ook doen als je een maand met Castiagnos moet spelen...
Lijkt me een kansloze poging, het is overduidelijk.

Vorm naar Feyenoord is net als dat PSV bij Stoke aanklopte voor Pieters. Onrealistisch.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 23-01-2018 18:49 ]

• Deadsy
dutchgio schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:49:
[...]

Zoals ik het lees gaat Vitesse er niet mee akkoord.
Zou ik ook doen als je een maand met Castiagnos moet spelen...
Lijkt me een kansloze poging, het is overduidelijk.

Vorm naar Feyenoord is net als dat PSV bij Stoke aanklopte voor Pieters. Onrealistisch.
Vorm zijn contract loopt deze zomer af. Dus tenzij hij een club kan vinden waar hij meer kan vangen dan bij Feyenoord.

• Ankona

Als trainer?

alles kan off-topic

• LZ86
Laten we dat maar hopen :+

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:10
Ankona schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:41:
[...]

Heb je de wedstrijd gezien? Puur op statistieken uit het verleden kun je redeneren zoals jij doet. Je zag echter in de wedstrijd dat Jorgensen totaal onder controle van de verdediging was en geen enkele rol kon spelen in de opbouw. Daarnaast is hij niet snel genoeg om loopacties te maken. Kortom, topscorer of niet, hij deed niet mee en raakte daar zelf ook gefrustreerd van. Twee oliedomme gele kaarten die hij normaal niet pakt.
Kramer kan een andere dynamiek brengen. Die creeert zijn eigen kansen in de drukte. Speel je een soort 4-3-2 + 1 systeem, nu was het feitelijk 4-3-2. (ok, niet helemaal waar. Toen Jorgensen nog in het veld stond dwong hij de verdediging natuurlijk wel hem aandacht te geven.)
Ik zal eerlijk zijn, ik heb alleen een samenvatting gezien. Maar ik blijf erbij, hoe slecht Jørgensön ook speelt, Kramer is een ongeloofwaardig alternatief. Hij heeft nog vrijwel niks laten zien over een lange periode en het broodje kroket is natuurlijk de druppel. De coach heeft geen alternatief voor zijn topscoorder.

• Ankona
DeKever schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:17:
[...]

Ik zal eerlijk zijn, ik heb alleen een samenvatting gezien. Maar ik blijf erbij, hoe slecht Jørgensön ook speelt, Kramer is een ongeloofwaardig alternatief. Hij heeft nog vrijwel niks laten zien over een lange periode en het broodje kroket is natuurlijk de druppel. De coach heeft geen alternatief voor zijn topscoorder.
De coach heeft wel alternatieven. Hij had Larsson of Vente kunnen brengen. Niet dat dat veel aan het spel zou veranderen maar ja, het moet wel iets zijn dat Gio aandurft.

Echte alternatieven zijn ander type spelers die het spel veranderen. Kramer is er daar een van, Bilal ook. Een mogelijkheid zou ook zijn om Larsson als aanvallende middenvelder neer te zetten en 442 te gaan spelen. Kortom, alternatieven zat.

Nu mag Gio het morgen tegen Utrecht proberen zonder zijn vaste spits. Zou Van Persie al echt wedstrijd fit zijn? Hij moet hem nu wel brengen om geloofwaardig te zijn maar de magie kan dus in een keer klappen als Van Persie er nog niet klaar voor is.

alles kan off-topic

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:10
Ankona schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:28:
[...]

De coach heeft wel alternatieven. Hij had Larsson of Vente kunnen brengen. Niet dat dat veel aan het spel zou veranderen maar ja, het moet wel iets zijn dat Gio aandurft.

Echte alternatieven zijn ander type spelers die het spel veranderen. Kramer is er daar een van, Bilal ook. Een mogelijkheid zou ook zijn om Larsson als aanvallende middenvelder neer te zetten en 442 te gaan spelen. Kortom, alternatieven zat.

Nu mag Gio het morgen tegen Utrecht proberen zonder zijn vaste spits. Zou Van Persie al echt wedstrijd fit zijn? Hij moet hem nu wel brengen om geloofwaardig te zijn maar de magie kan dus in een keer klappen als Van Persie er nog niet klaar voor is.
Larsson had gekund, maar dat blijft een gok. De "alternatieven" hebben tot nu toe veel minder laten zien dan de topscoorder. Het blijft daarmee een gok.

De wedstrijd tegen Utrecht is wat dat betreft interessant. Is er een andere optie?

• Deadsy
Gio geeft aan dat hij v Persie in de spits wil.

• ph4ge
DeKever schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:47:
Larsson had gekund, maar dat blijft een gok. De "alternatieven" hebben tot nu toe veel minder laten zien dan de topscoorder. Het blijft daarmee een gok.
Ik denk dat Jorgenson genoeg heeft laten zien om krediet te verdienen en op zijn positie ben je nou eenmaal afhankelijk van de aanvoer. Met alternatieven worden denk ik andere spelers op andere posities en andere tactieken bedoeld. Dat die alternatieven nog niet veel hebben laten zien klopt, ze krijgen dan ook geen kans.
DeKever schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:47:
De wedstrijd tegen Utrecht is wat dat betreft interessant. Is er een andere optie?
We zullen wel moeten, het schijnt dat Newcastle United concreet is en als zo'n club echt wil dan ben je Jorgenson definitief kwijt.

• PvT.Arj
  • Laatst online: 17-11 13:19

Ik snap wel dat Feyenoord wat meer 'vorm' wil >:) >:)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:17:
Ik denk dat Jorgenson genoeg heeft laten zien om krediet te verdienen en op zijn positie ben je nou eenmaal afhankelijk van de aanvoer. .
De crux bij Feyenoord zit hem ook in het middenveld, Jorgensen is in één zomervakantie echt niet verleert hoe hij moet scoren. Nu was vorig seizoen wellicht een positieve uitschieter maar het contrast met dit seizoen is te groot. Ik zou, wanneer hij blijft, hem gewoon in de spits laten staan en van Persie er achter. Dan heb je iemand achter de spits die met een individuele actie Jorgensen in scoringspositie kan brengen. Maar dan zal van Persie en fit moeten blijven en in dienst van de spits moeten spelen :)

• Han
  • Niet online

Han

Ik vermoed overigens dat Jorgensen al zo goed als weg is. Volgens Sky Sports heeft Feyenoord een bod van 18,2 miljoen afgeslagen en wil men 22,75 miljoen euro voor Jorgensen. Daar zit niet echt een schokkend verschil tussen.

• Terranova
Han schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:57:
Ik vermoed overigens dat Jorgensen al zo goed als weg is. Volgens Sky Sports heeft Feyenoord een bod van 18,2 miljoen afgeslagen en wil men 22,75 miljoen euro voor Jorgensen. Daar zit niet echt een schokkend verschil tussen.
Damn dat is een flink bedrag. Voor jonge spelers zoals Locadia en in het verleden Milik enzo snap ik zulke bedragen wel. Maar voor Jorgensen is dat toch echt wel hoog.

• Han
  • Niet online

Han

Tja... bij elke transfer hoor je tegenwoordig dat het gevoelsmatig 'erg hoog' is, maar dat zijn gewoon de prijzen tegenwoordig. Vergeet niet dat Jorgensen vorig seizoen topscorer was, international is en ook op Europees niveau ervaring heeft. Wanneer je dat afzet tegen de transfer van Vincent Janssen (20 miljoen) dan vind ik de hoogte van het bod op een meer ervaren Jorgensen begrijpelijker. Die van Milik was buiten proporties destijds en een knap staaltje onderhandelen van Overmars, die het telkens weer voor elkaar krijgt om dergelijke bedragen af te dwingen :)

• ph4ge
Han schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:52:
[...]

De crux bij Feyenoord zit hem ook in het middenveld, Jorgensen is in één zomervakantie echt niet verleert hoe hij moet scoren. Nu was vorig seizoen wellicht een positieve uitschieter maar het contrast met dit seizoen is te groot. Ik zou, wanneer hij blijft, hem gewoon in de spits laten staan en van Persie er achter. Dan heb je iemand achter de spits die met een individuele actie Jorgensen in scoringspositie kan brengen. Maar dan zal van Persie en fit moeten blijven en in dienst van de spits moeten spelen :)
Hoezo zou Jorgenson het scoren verleerd zijn? Na zijn blessure liep hij weer bijna 1 op 1 in een moeilijk draaiend elftal. Tegen Ajax was hij slecht net als de rest, maar per gespeelde minuut ontlopen zijn statistieken vorig seizoen niet zoveel en dan had hij nu nog blessures zoals spelen met een gebroken pols.

Ik vraag me altijd af wat dit soort geruchten waar zijn. Met het oog op het WK is het zowel voor Feyenoord als voor Jorgensen niet echt handig om uit elkaar te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 24-01-2018 10:14 ]

• Terranova
Han schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:57:
Tja... bij elke transfer hoor je tegenwoordig dat het gevoelsmatig 'erg hoog' is, maar dat zijn gewoon de prijzen tegenwoordig. Vergeet niet dat Jorgensen vorig seizoen topscorer was, international is en ook op Europees niveau ervaring heeft. Wanneer je dat afzet tegen de transfer van Vincent Janssen (20 miljoen) dan vind ik de hoogte van het bod op een meer ervaren Jorgensen begrijpelijker. Die van Milik was buiten proporties destijds en een knap staaltje onderhandelen van Overmars, die het telkens weer voor elkaar krijgt om dergelijke bedragen af te dwingen :)
Ik kan best inzien dat de prijzen een stuk hoger zijn, maar een Janssen was ook nog jong en talentvol.
Jorgensen is al wel eens gefaald in Duitsland en is al wat ouder, maar was vorig seizoen dan weer wel goed. Dus daarom vind ik het een hoog bedrag, maarja het is wel van Geel die hem uiteindelijk moet gaan verkopen. Die kan ook best goed onderhandelen bij verkopen :P

• Han
  • Niet online

Han

Vorig seizoen scoorde Jorgensen in 42 wedstrijden 25 goals. Dit seizoen staat hij na 19 wedstrijden op 8 goals en in de competitie loopt hij 2 op 1. In mijn ogen draait hij minder dan vorig jaar maar ik kan er naast zitten.

Los van de timing van de transfer met het WK in aantocht vind ik Newcastle Utd een spelersgraf en een verkeerde keuze. Die wisselen vaker van trainer dan van handdoeken daar waarbij de nieuwe trainer weer een sloot eigen spelers aantrekt en je dus grote kans loopt er weer naast te staan :)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

De statistieken van Milik waren overigens iets beter. En ook Europees en in de grotere wedstrijden liet hij zich meer zien. En jonger. Dus dat verschil is nog wel te verklaren.

Al is het wel al weer paar jaar terug...zou nu 40M opleveren denk ik ;)

Maar ± 20M voor Jorgensen is wel marktconform denk ik ja. En die Engelse clubs bulken van het (TV) geld.

Dan moet Feyenoord wel gaan schakelen naar een andere spits lijkt mij. Of je moet zonder 'afmaker' willen gaan spelen. RvP zie ik niet iedere 90 minuten maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 24-01-2018 10:30 ]

• ph4ge
Vos schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:29:
Dan moet Feyenoord wel gaan schakelen naar een andere spits lijkt mij. Of je moet zonder 'afmaker' willen gaan spelen. RvP zie ik niet iedere 90 minuten maken.
Vente komt er aan, maar is een heel ander type en vraag me af of hij er klaar voor is om basis te spelen. Van Persie is inderdaad ook onbetrouwbaar. Kramer is er nog maar simpelweg niet goed genoeg. Gio is niet in staat om zn tactiek aan te passen en zonder spits te voetballen. Ik mag dus aannemen dat Van Geel een schaduwlijstje heeft, desnoods huur om even te overbruggen. Met Guidetti, Pelle en Jorgensen schoot Van Geel vol in de roos dus spitsen kopen kan hij wel.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 24-01-2018 11:13 ]

• dutchgio
  • Niet online
Han schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:25:

Los van de timing van de transfer met het WK in aantocht vind ik Newcastle Utd een spelersgraf en een verkeerde keuze. Die wisselen vaker van trainer dan van handdoeken daar waarbij de nieuwe trainer weer een sloot eigen spelers aantrekt en je dus grote kans loopt er weer naast te staan :)
Volgens mij valt dat inmiddels wel mee, Benitez is toch een grote naam qua trainer en zit er al weer even.
In het verleden ging het wel zo inderdaad.
Het is nu met name de eigenaar die van de club af wil, maar dat lukt nog niet.

Bij Wijnaldum pakte het bijvoorbeeld bijzonder goed uit.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 24-01-2018 11:15 ]

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:34
Vandaag is de loting van de Nations League, waarin 1 EK ticket te verdienen is, en enige wat ik hoor. Jemig wat zwaar voor Nederland en ze gaan het niet halen.

Maar zie ik het nu verkeerd, maar is dus juist de kans om met slecht spel alsnog naar het EK te gaan?
van de 12 landen in DivA is het toch logischer dat er zich 11 kwalificeren via de normale route? Dan hou je alleen Nederland over en die kan dan in zijn eentje de play-offs spelen en het ticket bemachtigen :)

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:13:
[...]

Hoezo zou Jorgenson het scoren verleerd zijn? Na zijn blessure liep hij weer bijna 1 op 1 in een moeilijk draaiend elftal. Tegen Ajax was hij slecht net als de rest, maar per gespeelde minuut ontlopen zijn statistieken vorig seizoen niet zoveel en dan had hij nu nog blessures zoals spelen met een gebroken pols.

Ik vraag me altijd af wat dit soort geruchten waar zijn. Met het oog op het WK is het zowel voor Feyenoord als voor Jorgensen niet echt handig om uit elkaar te gaan.
Hij zegt dan ook dat ie niet gelooft dat ie het verleerd is ;)

• Terranova
Frankrijk en Duitsland _O- _O- _O-

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 14:43
Loting National League

De poules van divisie A:
A1: Nederland, Frankrijk, Duitsland
A2: IJsland, Zwitserland, België
A3: Polen, Italië, Portugal
A4: Kroatië, Engeland, Spanje

De poules van divisie B:
B1: Tsjechië, Oekraïne, Slowakije
B2: Turkije, Zweden, Rusland
B3: Noord-Ierland, Bosnië-Herzegovina, Oostenrijk
B4: Denemarken, Ierland, Wales

De poules in divisie C:
C1: Schotland, Israël, Albanië (poule van 3 teams)
C2: Hongarije, Estland, Finland, Griekenland
C3: Slovenië, Cyprus, Bulgarije, Noorwegen
C4: Litouwen, Montenegro, Servië, Roemenië

De poules in groep D:
D1: Georgië, Letland, Kazachstan, Andorra
D2: Wit-Rusland, Moldavië, Luxemburg, San Marino
D3: Azerbeidzjan, Faeröer Eilanden, Malta, Kosovo
D4: Macedonië, Armenië, Liechtenstein en Gibraltar

• dutchgio
  • Niet online
bvbal79 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:28:
Vandaag is de loting van de Nations League, waarin 1 EK ticket te verdienen is, en enige wat ik hoor. Jemig wat zwaar voor Nederland en ze gaan het niet halen.

Maar zie ik het nu verkeerd, maar is dus juist de kans om met slecht spel alsnog naar het EK te gaan?
van de 12 landen in DivA is het toch logischer dat er zich 11 kwalificeren via de normale route? Dan hou je alleen Nederland over en die kan dan in zijn eentje de play-offs spelen en het ticket bemachtigen :)
Volgens mij zit er ook een promotie/degradatie regeling in, zodat je van divisie kunt wisselen.
Gezien we nu zowel Frankrijk als Duitsland loten is de kans dus dat je naar divisie B degradeert (?).

• Terranova
dutchgio schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Volgens mij zit er ook een promotie/degradatie regeling in, zodat je van divisie kunt wisselen.
Gezien we nu zowel Frankrijk als Duitsland loten is de kans dus dat je naar divisie B degradeert (?).
Ja die kans is wel groot ja

• Chrosser

Chrosser

Als je kijkt naar de landen die in de poules zitten, zouden we eigenlijk de komende jaren moeten blijven pendelen tussen poule A en B. Echter als wij eenmaal in B komen ben ik bang dat we daar ook weer niet echt uit gaan komen haha.

Hier een uitleg:
https://www.vi.nl/video/e...-komt-eraan-hoe-werkt-het

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-11 14:02
Amai, ik was zelfs vergeten dat deze Nations League bestond. Heeft wat weg van Rocket League zo :p. Alleszins als Belg zijnde zie ik het hoopvol in. Ik denk dat dit zowat de makkelijkste poule is die wij konden krijgen... Langs de andere kant ook de minst interessante. -O-

[ Voor 10% gewijzigd door Unrealiac op 24-01-2018 13:05 ]

Here's to you Nicola and Bart

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Natuurlijk krijg Nederland de poel des absolute doods. :P
In al die andere groepen heb je tenminste een kans om niet laatste te worden. Groep 3 kan je misschien zelfs winnen omdat Italië en Portugal ook echt niet geweldig zijn. Dit, dit is een totaal kansloze exercitie. No way dat hier ook maar een gelijkspel uit gaat komen.

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-01-2018 13:07 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• bvbal79
dutchgio schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:50:
[...]

DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:05:
Natuurlijk krijg Nederland de poel des absolute doods. :P
In al die andere groepen heb je tenminste een kans om niet laatste te worden. Groep 3 kan je misschien zelfs winnen omdat Italië en Portugal ook echt niet geweldig zijn.
Maar dit toernooi is ook niet echt belangrijk toch? Het wordt belangrijk gemaakt door de extra EK tickets. En die kan Nederland nog prima halen als alle over 11 landen zich wel via de normale manier kwalificeren :) dat je daarna volgend jaar in groep B zit doet er dan niet zo toe.

[ Voor 26% gewijzigd door bvbal79 op 24-01-2018 13:08 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

bvbal79 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:07:
[...]

Maar dit toernooi is ook niet echt belangrijk toch? Het wordt belangrijk gemaakt door de extra EK tickets. En die kan Nederland nog prima halen als alle over 11 landen zich wel via de normale manier kwalificeren :)
Eens maar dit is wel een extra route die nu gewoon kansloos is. Totale afslachting en demoralisering van de spelersgroep wacht hier...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• bvbal79
DaniëlWW2 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:08:
[...]

Eens maar dit is wel een extra route die nu gewoon kansloos is. Totale afslachting en demoralisering van de spelersgroep wacht hier...
Uhm...dat bedoel ik dus te zeggen...hoezo kansloos? 11 landen plaatsen zich uit DIV A via de normale route (wat waarschijnlijk is) en nr 12 Nederland doet dat niet en gaat door naar de play-offs. Maar met 1 land play-offs spelen betekend gelijk een EK-ticket.
De vier groepswinnaars in de divisies B, C en D promoveren, terwijl de laagst geplaatste teams in elke groep in de divisies A, B en C zullen degraderen.

De competitie zal worden gekoppeld aan de kwalificaties voor het Europees kampioenschap voetbal. Vier teams plaatsen zich via dit toernooi voor het EK voetbal. Het formaat voor de kwalificaties blijft hetzelfde maar de kwalificatie start in maart (2019 voor het EK 2020) in plaats van in september (2018). Via de normale weg kunnen twintig teams zich kwalificeren (de groepswinnaar en de nummer twee uit elk van de tien kwalificatiegroepen). De overige vier landen plaatsen zich via de divisie-playoffs van de Nations League (maart 2020). Voor de playoffs plaatsen zich per divisie de beste vier landen die zich via de reguliere kwalificatie niet gekwalificeerd hebben. Via een halve finale en een finale plaatst één winnaar per divisie zich voor het EK, zodat elke divisie uiteindelijk één extra EK-deelnemer levert. Indien een groepswinnaar zich al via het kwalificatietoernooi heeft geplaatst, wordt de plaats in de playoff overgenomen door het beste nog niet geplaatste land uit die divisie. Dan gaat het ticket eerst naar de nummer 2, dan naar de nummer 3, etc. (indien nodig zal het ticket naar landen uit de divisie daaronder gaan).[4]
Ik zie nu dat Nederland niet alleen naar de play-offs kan gaan aangezien er aangevuld blijkbaar wordt uit divisie B

[ Voor 58% gewijzigd door bvbal79 op 24-01-2018 13:14 ]

• Chrosser

Chrosser

Vind de opzet van de Nations League wel tof hoor. Die vriendschappelijke potten zijn ook echt tergend. Nu zitten er vooralsnog leuke potten tussen en kun je uiteindelijk ook echt om een prijs spelen. Wellicht helpt het bij het motiveren van spelers en je kunt je ook beter voorbereiden op een toernooi.

Nu nog een keer een KNVB die niet gewoon weer een ''grote naam'' als bondscoach aanstelt, maar iemand met een plan. Hebben nog meer dan een jaar om dat voor elkaar te boksen.

[ Voor 22% gewijzigd door Chrosser op 24-01-2018 13:15 ]

• dutchgio
  • Niet online
bvbal79 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:07:
[...]

[...]

Maar dit toernooi is ook niet echt belangrijk toch? Het wordt belangrijk gemaakt door de extra EK tickets. En die kan Nederland nog prima halen als alle over 11 landen zich wel via de normale manier kwalificeren :) dat je daarna volgend jaar in groep B zit doet er dan niet zo toe.
Er zit nu in ieder geval iets meer aan verbonden dan alleen 'eer' en de ranglijst waar je het voor zou doen bij vriendschappelijke interlands.
Dat je dan van 11 landen afhankelijk bent die zich via de reguliere weg moeten plaatsen blijft een afhankelijkheid, ook al zouden ze dat normaal gesproken wel doen.
Zweden dat niet met 8-0 zou winnen was ook een zekerheidje...

• bvbal79
dutchgio schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Er zit nu in ieder geval iets meer aan verbonden dan alleen 'eer' en de ranglijst waar je het voor zou doen bij vriendschappelijke interlands.
Dat je dan van 11 landen afhankelijk bent die zich via de reguliere weg moeten plaatsen blijft een afhankelijkheid, ook al zouden ze dat normaal gesproken wel doen.
Zweden dat niet met 8-0 zou winnen was ook een zekerheidje...
Maar om ze dus gelijk kansloos te benoemen voor de play-offs en een EK ticket is dus ook niet correct. Ip hoeven er maar 8 van deze landen zich te plaatsen voor het EK via de reguliere manier en dan zitten ze in de play-offs. En dat 8 dat doen, noem ik wel een zekerheidje.

wat ik verder wel apart vind is dat we misschien dus Andorra of Azerbeidjan op het EK gaan zien, als winnaar van groep D.

[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 24-01-2018 13:23 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik snap het systeem gewoon niet. :P

Poule A winnaars gaan spelen om een extra ticket. Natuurlijk zit het er dik in dat deze vier zich op de reguliere manier gaan plaatsen. De nummers twee van de drie groepen zie ik ook wel directe plaatsing afdwingen. Dan zijn er nog vier landen. Is het dan zo dat de beste van deze verliezers een ticket krijgt als ze niet direct plaatsen?

Dat zou ik raar vinden want bij het volgende toernooi zit Nederland in poule B, want afgemaakt door Frankrijk en Duitsland. Leuke sluiproute in ieder geval als de andere elf landen niet waardeloos zijn, maar eigenlijk ook onverkoopbaar. Gaat Nederland naar het EK, om daar weer drie keer te verliezen en naar huis. Als er het komende jaar nu een fatsoenlijke coach komt en er talenten opstaan die er een fatsoenlijk draaiend team van maken, dan kan je ook directe plaatsing afdwingen. Anders is het een waardeloos systeem.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:18
bvbal79 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:21:
[...]

Maar om ze dus gelijk kansloos te benoemen voor de play-offs en een EK ticket is dus ook niet correct. Ip hoeven er maar 8 van deze landen zich te plaatsen voor het EK via de reguliere manier en dan zitten ze in de play-offs. En dat 8 dat doen, noem ik wel een zekerheidje.

wat ik verder wel apart vind is dat we misschien dus Andorra of Azerbeidjan op het EK gaan zien, als winnaar van groep D.
Dat Zwitserland, Polen, Kroatië en IJsland zich allemaal niet kwalificeren zou ik niet onmogelijk willen noemen...
En er hoeft maar een ongunstige loting uit te komen voor een ander land en je hebt nog meer moeilijkheden.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

demo31051987 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:49:
Loting National League

De poules van divisie A:
A1: Nederland, Frankrijk, Duitsland
A2: IJsland, Zwitserland, België
A3: Polen, Italië, Portugal
A4: Kroatië, Engeland, Spanje

De poules van divisie B:
B1: Tsjechië, Oekraïne, Slowakije
B2: Turkije, Zweden, Rusland
B3: Noord-Ierland, Bosnië-Herzegovina, Oostenrijk
B4: Denemarken, Ierland, Wales

De poules in divisie C:
C1: Schotland, Israël, Albanië (poule van 3 teams)
C2: Hongarije, Estland, Finland, Griekenland
C3: Slovenië, Cyprus, Bulgarije, Noorwegen
C4: Litouwen, Montenegro, Servië, Roemenië

De poules in groep D:
D1: Georgië, Letland, Kazachstan, Andorra
D2: Wit-Rusland, Moldavië, Luxemburg, San Marino
D3: Azerbeidzjan, Faeröer Eilanden, Malta, Kosovo
D4: Macedonië, Armenië, Liechtenstein en Gibraltar
Nou wij (=België) mogen niet klagen - theoretisch hebben we de zwakste groep in poule A, maar jullie hebben met Frankrijk en Duitsland geen geschenk zeg :>

• Ankona
Wij hebben tenminste een excuus als het team faalt.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 47 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!