Dat ben ik met je eens maar zoals ik al zei is dat er tegenwoordig vaker een verkeerde beslissing word genomen op cruciale momenten. Veel meer dan vroeger terwijl je nu juist meer technologie hebt enzo. Dan zou je verwachten dat het aantal fouten op z'n minst hetzelfde blijft of verbeterd...niet verergerd. Ik neem aan dat ze een training volgen waar je geleerd word om zo min mogelijk te missen....maar goed.OPSLAGHOND schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:30:
Supporters kunnen meer zien door alle camerahoeken en herhalingen dan de scheidsrechter en zijn assistenten?
Bezopen dat de NOS dit niet in beeld bracht. Iedere overtreding op een Ajacied wordt voorzien van de vraag of er geen geel miet volgen, maar dit wordt "vergeten"?ph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:21:
[...]
https://twitter.com/_/status/955103340723163136
Inmiddels heeft Fox na ophef op sociale media toch maar een filmpje van het natrappen van Ziyech geplaatst. Lijkt mij duidelijk, hij heeft geen enkele intentie om de bal te spelen en een opzichtige poging om een veelbelovende actie te onderbreken. Als je dan meent strikt volgens het boekje te fluiten moet je dit niet negeren, imo. Al had EL Ahmadi beter een Veltmannetje kunnen doen en wat toneel moeten gebruiken om Kuipers te helpen. Wel met kaarten strooien in stevige duels om de bal maar een oogje toeknijpen als er iets gebeurt wat echt niet hoort.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Tis ook echt 1 groot complot he, iedereen is pro Ajax en anti Feyenoord..Pietervs schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:09:
[...]
Bezopen dat de NOS dit niet in beeld bracht. Iedere overtreding op een Ajacied wordt voorzien van de vraag of er geen geel miet volgen, maar dit wordt "vergeten"?
Verwijderd
Ja sommige mensen kunnen niet relativeren en geven alles en iedereen de schuld. Ik baal als een stekker als Feyenoord fan zijnde en ik heb een graf hekel aan Ajax en hun arrogante spelers. Maar ik zal ook gewoon eerlijk zijn als Ajax goed of mooi gevoetbalt heeft en als ze eerlijk gewonnen hebben. Zoals vandaag (buiten het mooie voetbal dan). Ik vind mensen zo kinderachtig als ze alles van de tegenstander maar uitschelden en de scheids overal de schuld van geven. Feyenoord had anyhow verloren ookal had Kuipers een andere beslissing gemaakt.Gonadan schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:35:
[...]
Nee jij niet hoor, maar vanmiddag een hoop anderen wel. Zal de frustratie over de machteloosheid wel zijn.
Pietertje kan niet voetballen, dus is voor PSV.toolkist schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:11:
[...]
Tis ook echt 1 groot complot he, iedereen is pro Ajax en anti Feyenoord..
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dat zeg ik niet. Maar ik zeg wel dat de "verslaggeving" van de NOS (heb verslaggevers van dichtbij gezien voor en na wedstrijden) allesbehalve objectief is.toolkist schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:11:
[...]
Tis ook echt 1 groot complot he, iedereen is pro Ajax en anti Feyenoord..
Overtreding van Feyenoord-speler: hoor je de verslaggever wat bazelen over "is dat geen gele kaart?". Overtreding Ajax: wordt blijkbaar niet eens uitgezonden? Veel dieper zal de NOS niet meer kunnen zinken...
En nee, ik ben geen Feyenoord-supporter, ben PSV-aanhanger
Humor, en toch leuk. Zeldzame combinatie voor een Ajacied...OPSLAGHOND schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:13:
[...]
Pietertje kan niet voetballen, dus is voor PSV.
[ Voor 16% gewijzigd door Pietervs op 21-01-2018 20:17 ]
Dan rest nu de vraag, hoe objectief ben je zelf?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet, en aangezien ik geen verslagen maak voor een (potentieel) miljoenenpubliek hoef ik dat ook niet te zijn
Ben benieuwd wie er woensdag tegen Utrecht op de bank zit. man man man wat heeft die Gio weer eens bevestigd totaal niets mee te krijgen van wat er op het veld gebeurd.
Jorgensen voorop, na 10 minuten was wel duidelijk dat die totaal niet in het spel voorkwam en niets te zoeken had op het veld. combinaties kwamen niet bij hem en hij was keer op keer te traag om een loopactie te maken. Daarnaast stond hij continu te slapen bij mogelijke rebounds.
Na 15 minuten had hij gewisseld moeten worden. Bijvoorbeeld voor Kramer, maar ja die zit niet meer bij de selectie. Bassie dan, die kan dan wel niet voetballen maar is wel snel. Larsson eventueel.
Maar nee hoor, onze knuffelcoach heeft niets door. Zelfs niet als Jorgensen in een ultieme poging toch nog de aandacht te trekken een oliedomme 100% gele kaart pakt heeft Gio nog niets door en laat hem staan. Zelfs in de rust wordt hij niet gewisseld.
Sterker nog, na een uur spelen en 2-0 achter is er nog niets gewisseld. Waarom zit er dan überhaupt iemand als coach op de bank? Uiteindelijk besluit Kuipers (die niet heel slecht floot al leek Ajax wel iets makkelijker bij hem weg te komen - het verlies was echter niet aan Kuipers te wijten.) hem maar terecht van het veld te halen. Helaas brengt een scheidsrechter er dan geen vervanger voor terug.
Hoe lang krijgt Gio nog om zijn onkunde nog nadrukkelijker te bewijzen?
Jorgensen voorop, na 10 minuten was wel duidelijk dat die totaal niet in het spel voorkwam en niets te zoeken had op het veld. combinaties kwamen niet bij hem en hij was keer op keer te traag om een loopactie te maken. Daarnaast stond hij continu te slapen bij mogelijke rebounds.
Na 15 minuten had hij gewisseld moeten worden. Bijvoorbeeld voor Kramer, maar ja die zit niet meer bij de selectie. Bassie dan, die kan dan wel niet voetballen maar is wel snel. Larsson eventueel.
Maar nee hoor, onze knuffelcoach heeft niets door. Zelfs niet als Jorgensen in een ultieme poging toch nog de aandacht te trekken een oliedomme 100% gele kaart pakt heeft Gio nog niets door en laat hem staan. Zelfs in de rust wordt hij niet gewisseld.
Sterker nog, na een uur spelen en 2-0 achter is er nog niets gewisseld. Waarom zit er dan überhaupt iemand als coach op de bank? Uiteindelijk besluit Kuipers (die niet heel slecht floot al leek Ajax wel iets makkelijker bij hem weg te komen - het verlies was echter niet aan Kuipers te wijten.) hem maar terecht van het veld te halen. Helaas brengt een scheidsrechter er dan geen vervanger voor terug.
alles kan off-topic
Logisch, maar dat zegt wel iets over de objectiviteit van jouw beoordeling van de objectiviteit van de NOS.Pietervs schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:28:
Niet, en aangezien ik geen verslagen maak voor een (potentieel) miljoenenpubliek hoef ik dat ook niet te zijn
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien, maar zeg nu zelf: hoe vreemd is het dat het natrappen van Ziyech niet eens besproken wordt, laat staan in beeld wordt gebracht, terwijl het commentaar na de wedstrijd van PSV was "ondanks 2 goede kansen op de overwinning van Heracles won PSV toch"? Terwijl iedereen die de wedstrijd gezien heeft weet dat PSV de betere kansen had gehad.Gonadan schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:31:
[...]
Logisch, maar dat zegt wel iets over de objectiviteit van jouw beoordeling van de objectiviteit van de NOS.
Sorry, maar zoals gezegd: ik heb commentatoren van de NOS van dichtbij gezien bij wedstrijden: lachend in de rust omdat hun cluppie voor stond, scheldend na afloop vanwege een gelijkspel/verlies en dat zie je vervolgens ook terug in het zure commentaar bij Studio Sport...
[ Voor 5% gewijzigd door Pietervs op 21-01-2018 20:42 ]
Nou, het zit er weer op voor dit jaar. Zoals verwacht verloren.
Kuipers dramatisch is al jaren zo, dus daar kijk ik niet meer van op.
Feyenoord had deze nederlaag aan zichzelf ( of vooral Gio ) te danken. Bijt eens een beetje van je af in die Amsterdamse frituurpan. Het lijkt er op dat zodra er iemand in een Feyenoord shirt daar binnen stapt dat ze een extra chromosoom krijgen en niet meer kunnen ballen.
Aanklager betaald voetbal mag er 3 schorsen op basis van beelden dit weekend. Matavz, die ballenknijper ( was dat Miazga?) en Ziyech met dat natrappen. Die Franse scheids is er tenslotte ook voor geschorst
Oh, en ik hoop dat v Geel nu EINDELIJK snapt dat die Gio zsm met Keizer mee op vakantie moet sturen. Wat een ongelofelijke PRUTStrainer. Komt ie weer met die klote Bilal en die waardeloze Boetius aanzetten.........
Oh, en voor de mensen die nog over de 2e geel van Jorgensen zitten( ik vond m wel terecht, wel dom ). Toen Bilal een jaar geleden dat theater tentoonstelde wat Veltman liet zien, kreeg hij heel NL over zich heen. Mag nu ook wel met die Veltman gebeuren.... wat een naaier
Kuipers dramatisch is al jaren zo, dus daar kijk ik niet meer van op.
Feyenoord had deze nederlaag aan zichzelf ( of vooral Gio ) te danken. Bijt eens een beetje van je af in die Amsterdamse frituurpan. Het lijkt er op dat zodra er iemand in een Feyenoord shirt daar binnen stapt dat ze een extra chromosoom krijgen en niet meer kunnen ballen.
Aanklager betaald voetbal mag er 3 schorsen op basis van beelden dit weekend. Matavz, die ballenknijper ( was dat Miazga?) en Ziyech met dat natrappen. Die Franse scheids is er tenslotte ook voor geschorst
Oh, en ik hoop dat v Geel nu EINDELIJK snapt dat die Gio zsm met Keizer mee op vakantie moet sturen. Wat een ongelofelijke PRUTStrainer. Komt ie weer met die klote Bilal en die waardeloze Boetius aanzetten.........
Oh, en voor de mensen die nog over de 2e geel van Jorgensen zitten( ik vond m wel terecht, wel dom ). Toen Bilal een jaar geleden dat theater tentoonstelde wat Veltman liet zien, kreeg hij heel NL over zich heen. Mag nu ook wel met die Veltman gebeuren.... wat een naaier
[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 21-01-2018 20:55 ]
Als Gio gaat mag v Geel ook mee.
Geloof dat Bilal en Boetius (die beide niets toevoegen) door hem gehaald zijn.
Bilal was een prima gokje. Speelde bij H'veen goed, dat hij niet is geslaagd in de Kuip is jammer, maar als je weet dat ie op korte termijn weggaat, stel m dan niet meer op.... zeker als ie al 2 jaar waardeloos speelt.Deadsy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:15:
Als Gio gaat mag v Geel ook mee.
Boëtius begon dit seizoen prima, maar is ook weer enorm teruggevallen. Stel m dan niet meer op. Larsson speelt veel beter, maar die zat weer om onverklaarbare reden op de bank.
Het is goed dat v Persie komt, kan Toornstra naar de tribune, die speelt al het hele seizoen kut, en er is geen alternatief voor. En waarom er altijd maar met die PostNL Vilhena wordt gestart is mij ook een raadsel.
Ben helemaal klaar met die Gio..... Lekker de hele week besloten trainen, en dan zo'n kutpot op de mat leggen. Ajax speelde slecht, maar Feyenoord krijgt het voor elkaar om nog veel slechter te spelen...
Bilal had al lang weg gemoeten, dan heb ik het over jaren. Doorselecteren is ook een rol van de TD>
En wat had men dan verwacht van Boetius, voldoet vind ik aan de verwachtingen? Speelde in Belgie en Zwitserland niet echt super, leuk begin maar valt nu terug naar het niveau dat hij bij zijn vorige clubs ook had.
Het zijn gewoon teveel matige transfers, geen risico, geen durf.
Het laat zien dat v Geel echt geen netwerk heeft.
Als Feyenoord een stap vooruit wil dan moeten ze een betere TD halen. Een v Geel zal denk ik dit soort spelers blijven halen.
En wat had men dan verwacht van Boetius, voldoet vind ik aan de verwachtingen? Speelde in Belgie en Zwitserland niet echt super, leuk begin maar valt nu terug naar het niveau dat hij bij zijn vorige clubs ook had.
Het zijn gewoon teveel matige transfers, geen risico, geen durf.
Het laat zien dat v Geel echt geen netwerk heeft.
Als Feyenoord een stap vooruit wil dan moeten ze een betere TD halen. Een v Geel zal denk ik dit soort spelers blijven halen.
[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 21-01-2018 21:30 ]
Ik denk dat de NOS denkt: "De scheidsrechter zag het en vond het niks, dus dan zal het wel meevallen. Ik vond het ook een belachelijke actie die met (minimaal?) geel bestraft had moeten worden.Pietervs schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:09:
[...]
Bezopen dat de NOS dit niet in beeld bracht. Iedere overtreding op een Ajacied wordt voorzien van de vraag of er geen geel miet volgen, maar dit wordt "vergeten"?
Maar om dingen te gaan beweren over de NOS.....
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Het materiaal wat bij Feyenoord nu rondloopt zou best mee kunnen/moeten doen voor het kampioenschap. Die prutser aan het roer voorkomt dat, kan v Geel weinig aan doen
Klopt, als er geen blessures waren geweest en het merendeel van de spelers een sterk seizoen zou draaien.Leon Zwiers schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:37:
Het materiaal wat bij Feyenoord nu rondloopt zou best mee kunnen/moeten doen voor het kampioenschap. Die prutser aan het roer voorkomt dat, kan v Geel weinig aan doen
Maar er lopen teveel spelers rond die niets bij Feyenoord te zoeken hebben mits ze stappen vooruit willen maken.
Ik vind Bilal niet zo slecht, alleen zijn kwaliteiten komen niet goed uit in het spel van Feyenoord en zijn zwaktes drijven wel boven. Eigenlijk hetzelfde als met Kramer. Feyenoord mist het vermogen het spel aan te passen waardoor spelers die voor een andere dynamiek zouden kunnen zorgen verloren lopen. Vandaag had ik dus graag na 15 minuten de wissel Bilal voor Jorgensen gezien. Een soort 4-3-2 systeem met extra loper in het hart van de Ajax verdediging. En ja, Boetius had ook niet echt zijn dag, die mocht dan wel plaats maken voor Larsson.
Wel fijn van die slappe tactiek van Gio was dat hij nog een wissel over had toen Malacia (die zich de hele wedstrijd de longen uit het lijf liep en werkte voor 3) niet mee op zijn benen kon staan.
Wel fijn van die slappe tactiek van Gio was dat hij nog een wissel over had toen Malacia (die zich de hele wedstrijd de longen uit het lijf liep en werkte voor 3) niet mee op zijn benen kon staan.
alles kan off-topic
Van Geel staat toch aan het roer?
Oeps
[ Voor 89% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-01-2018 21:40 ]
v Geel maakt de opstelling niet. Ook leuk. Zit beide goals nog eens terug te kijken. Jones stond weer te schutteren bij beide. Ik zeg niet dat Vermeer de 0 had gehouden, maar die 1e had ie denk ik wel gehad. Ook weer zo'n idioot onbegrijpelijke wanbeslissing van die k*t Gio. Je beste keeper zomaar laten gaan zonder m uberhaupt echt te laten spelen in je voorbereidingOPSLAGHOND schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:40:
Van Geel staat toch aan het roer?
In die metafoor is Van Geel de reder.
alles kan off-topic
Je topscoorder (6 uit 6) wisselen voor Kramer (want die is wel snel?) na 15 minuten in de klassieker. Als hij dat gedaan had, had ik jou nog wel eens willen horen na afloop.Ankona schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:28:
Ben benieuwd wie er woensdag tegen Utrecht op de bank zit. man man man wat heeft die Gio weer eens bevestigd totaal niets mee te krijgen van wat er op het veld gebeurd.
Giovanni heeft veel personele problemen gehad. Daarom staat hij zo laag. Hij heeft bovendien niet de luxe dat er in de winterstop voor luttele miljoenen kan worden bijgekocht.
Maar hij kan wel de beslissing nemen om mensen die falen niet op te stellen.DeKever schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:59:
[...]
Je topscoorder (6 uit 6) wisselen voor Kramer (want die is wel snel?) na 15 minuten in de klassieker. Als hij dat gedaan had, had ik jou nog wel eens willen horen na afloop.
Giovanni heeft veel personele problemen gehad. Daarom staat hij zo laag. Hij heeft bovendien niet de luxe dat er in de winterstop voor luttele miljoenen kan worden bijgekocht.
Vorig jaar heeft Jones een top seizoen gehad, dat was niet de regel maar de uitzondering. En dat wil Gio niet inzien.
Ook wel weer typisch. PSV voor de 3e keer dit seizoen met een goal in de laatste minuut van de verlenging net aan gewonnen. Maar geluk is het absoluut niet
Die problemen waren voornamelijk in de achterhoede. De achterhoede staat vrij redelijk dit seizoen, waar het aan ontbreekt is creativiteit. Er worden simpelweg te weinig (grote) kansen gecreëerd. Dat is gewoon zwak werk van Van Geel. 30 miljoen aan aankopen en de voorhoede moet het hebben van individuele bevliegingen.DeKever schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:59:
[...]
Je ziet overigens ook duidelijk dat Karsdorp enorm gemist wordt bij Feyenoord, dat was toch een jongen die voor veel aanvallende intenties zorgde. El Ahmadi heeft geen scorend vermogen, Vilhena heeft geen scorend vermogen, Amrabat heeft geen scorend vermogen. Toornstra kan er wel eens een paar inprikken, maar dat is alleen in de Kuip.
Als het regelmatig gebeurd is het eerder kwaliteit dan geluk.Leon Zwiers schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:18:
Ook wel weer typisch. PSV voor de 3e keer dit seizoen met een goal in de laatste minuut van de verlenging net aan gewonnen. Maar geluk is het absoluut niet
[ Voor 36% gewijzigd door JST94 op 21-01-2018 22:21 ]
Dat de Jong zoveel kansen mist en dan in de laatste minuut wel de goal maakt is gewoon klasse.Leon Zwiers schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:18:
Hij wist dat hij in de 90e minuut nog een kans zou krijgen en dat hij al die kansen ervoor niet hoefde te maken.
Precies, de achterhoede was volledig weg. Ondanks dat was Feyenoord de ploeg met de minste tegengoals tot aan de winterstop. Dat ze maar een fractie van de goals maken ivm vorig seizoen is het grote euvel.JST94 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:19:
[...]
Die problemen waren voornamelijk in de achterhoede. De achterhoede staat vrij redelijk dit seizoen, waar het aan ontbreekt is creativiteit. Er worden simpelweg te weinig (grote) kansen gecreëerd. Dat is geen zwak werk van Van Geel. 30 miljoen aan aankopen en de voorhoede moet het hebben van individuele bevliegingen.
[...]
Als het regelmatig gebeurd is het eerder kwaliteit dan geluk.
Een Toornstra die er 16 maakte en nu nog maar op 2 staat, een Elia die je mist, Jorgensen die wat blessures heeft gehad en amper goals maakt..... Enige die enigzins presteert is Berghuis.
Dat gebrek aan goals en de tegengoals die vallen (Veel te wijten aan Jones --> Gio) is een schande, maar Gio laat die lui gewoon maar staan. En de spelers die wel goals maken (Larsson) wordt gewoon gepasseerd voor Boetius
Dat Feyenoord zo bizar slecht presteert met het aanwezige materiaal ligt maar aan 1 iemand..... Gio.
Boetius heeft meer goals gemaakt dan Larsson in de Eredivisie hè. ;-)
Denk niet dat er bizar veel verschil in zou zitten wanneer er iemand anders zou zitten.Leon Zwiers schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:23:
[...]
Dat Feyenoord zo bizar slecht presteert met het aanwezige materiaal ligt maar aan 1 iemand..... Gio.
Je behoud het probleem dat er gewoon teveel matige spelers rondlopen bij Feyenoord. Spelers die sterke wedstrijden afwisselen met 2 of 3 matige of zwakke.
Vorig seizoen heeft gewoon iedereen het hele seizoen weten te pieken en hebben ze er hard voor gevochten.
Het is niet voor niets dat zoveel spelers er nog zijn.
Och, is niet voor het eerst hoor. En ook niet alleen in de partij tegen Feyenoord.arjanpvt schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:36:
[...]
Ik denk dat de NOS denkt: "De scheidsrechter zag het en vond het niks, dus dan zal het wel meevallen. Ik vond het ook een belachelijke actie die met (minimaal?) geel bestraft had moeten worden.
Maar om dingen te gaan beweren over de NOS.....
Meestal maken ze dat soort van gepruts weer goed door het te bespreken in Studio Voetbal, dat slecht bekeken programma van minimaal 3 Ajacieden en 1 gast later op de zondagavond zodat de NOS nog een beetje de schijn op kan houden dat ze onpartijdig zijn...
Ach Studio Voetbal is niet het slechtste voetbal programma. Rondo is er ook nog.Pietervs schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:28:
[...]
Och, is niet voor het eerst hoor. En ook niet alleen in de partij tegen Feyenoord.
Meestal maken ze dat soort van gepruts weer goed door het te bespreken in Studio Voetbal, dat slecht bekeken programma van minimaal 3 Ajacieden en 1 gast later op de zondagavond zodat de NOS nog een beetje de schijn op kan houden dat ze onpartijdig zijn...
Hier ben ik het deels mee eens. Maar dan nog zou je moeten winnen van NAC, PEC, Roda JC, VVV en ADO.Deadsy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:28:
[...]
Je behoud het probleem dat er gewoon teveel matige spelers rondlopen bij Feyenoord.
Precies. En met een beetje goede tactiek kunnen mindere spelers ook prima het betere ploegen moeilijk maken. Dat een zwak spelend Ajax je zo oprolt is al een schande, maar als je als coach dan niet ingrijpt en na de wedstrijd nog met droge ogen beweert dat het volgens plan liep tot die 2 tegengoals dan snap je er echt he-le-maal niets van.JST94 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:30:
[...]
Hier ben ik het deels mee eens. Maar dan nog zou je moeten winnen van NAC, PEC, Roda JC, VVV en ADO.
Van PEC kan iedereen verliezen. Roda, NAC en ADO zijn inderdaad fout.JST94 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:30:
[...]
Hier ben ik het deels mee eens. Maar dan nog zou je moeten winnen van NAC, PEC, Roda JC, VVV en ADO.
Maar zoals gezegd zijn er gewoon teveel matige spelers.
Spelers die leuk zijn wanneer ze top spelen. Boeitius hadden ze nooit moeten halen, mja makkelijk scoren bij de achterban. Vilhena, leuke speler met potentie maar het kwartje wil bij hem maar niet vallen. Is teveel met zichzelf bezig.
Het voetballend inzicht van Vilhena zat in die poedel coupe. Sinds die eraf is, is het niks meer.Deadsy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:33:
[...]
Van PEC kan iedereen verliezen. Roda, NAC en ADO zijn inderdaad fout.
Maar zoals gezegd zijn er gewoon teveel matige spelers.
Spelers die leuk zijn wanneer ze top spelen. Boeitius hadden ze nooit moeten halen, mja makkelijk scoren bij de achterban. Vilhena, leuke speler met potentie maar het kwartje wil bij hem maar niet vallen. Is teveel met zichzelf bezig.
Heb het gevoel dat hij denkt dat als hij genoeg opvalt hij naar een leuke club kan.Leon Zwiers schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:37:
[...]
Het voetballend inzicht van Vilhena zat in die poedel coupe. Sinds die eraf is, is het niks meer.
En opvallen betekend veel aan de bal zijn.
Hij kent zijn beperking niet en Gio zou hem langere tijd op de bank moeten zetten maar is te slap om dit te doen.
Precies daarom ben ik van mening dat het excuus van blessures helemaal geen reden is waarom Feyenoord de achterstand heeft. Het verbloemt juist dat het helemaal niet zo best is een de selectie gewoon tekort komt.Leon Zwiers schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:23:
Precies, de achterhoede was volledig weg. Ondanks dat was Feyenoord de ploeg met de minste tegengoals tot aan de winterstop. Dat ze maar een fractie van de goals maken ivm vorig seizoen is het grote euvel.
Het is gewoon zonde. Het lijkt wel alsof men door het kampioenschap ineens is gaan denken dat ze er helemaal zijn en nu zich hebben laten verblinden door de blessures. Wakker worden en actie ondernemen want ik vond het juist wel leuk dat de top drie weer compleet was.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ondanks het lage aantal tegengoals denk ik dat het wel een rol speelt.Gonadan schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:43:
[...]
Precies daarom ben ik van mening dat het excuus van blessures helemaal geen reden is waarom Feyenoord de achterstand heeft. Het verbloemt juist dat het helemaal niet zo best is een de selectie gewoon tekort komt.
Het is gewoon zonde. Het lijkt wel alsof men door het kampioenschap ineens is gaan denken dat ze er helemaal zijn en nu zich hebben laten verblinden door de blessures. Wakker worden en actie ondernemen want ik vond het juist wel leuk dat de top drie weer compleet was.
Als je weet dat je verdediging flink verzwakt is en je met 2e en 3e keus speelt achterin dan speel je als middenvelder toch minder vrij, je zult minder risicos nemen.
Natuurlijk draagt het bij, maar het wordt vaak als hoofdoorzaak gezien en daar ben ik het niet mee eens. Dan houd je gewoon jezelf voor de gek en sta je volgend jaar weer voor lul.Deadsy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:45:
Ondanks het lage aantal tegengoals denk ik dat het wel een rol speelt.
Als je weet dat je verdediging flink verzwakt is en je met 2e en 3e keus speelt achterin dan speel je als middenvelder toch minder vrij, je zult minder risicos nemen.
Pierre snapt het beter dan Arno trouwens.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Deadsy
Natuurlijk zijn er blessures geweest waardoor Feyenoord geen goede spelers had op sommige plekken. Natuurlijk kost dat dan punten. Maar de selectie is in principe breder dan vorig seizoen en Feyenoord heeft heel veel onnodige punten verloren door onbegrijpelijke beslissingen.
Gio is zo conservatief, probeert zo weinig, is tactisch zo'n onbenul. Hoe kun je als trainer tegen een degradatiekandidaat spelen met drie verdedigende middenvelders? Dan vraag je gewoon om onnodig puntverlies. Ik voorspelde het en het gebeurde. En zo zie je dat iedere keer bij Gio.
@Leon Zwiers
Het probleem van Vilhena is niet zozeer Vilhena zelf maar het feit dat hij en El Ahmadi elkaar niet aanvullen. Ook daar zou Gio wel eens vaker een aanvallendere keuze kunnen maken.
Natuurlijk zijn er blessures geweest waardoor Feyenoord geen goede spelers had op sommige plekken. Natuurlijk kost dat dan punten. Maar de selectie is in principe breder dan vorig seizoen en Feyenoord heeft heel veel onnodige punten verloren door onbegrijpelijke beslissingen.
Gio is zo conservatief, probeert zo weinig, is tactisch zo'n onbenul. Hoe kun je als trainer tegen een degradatiekandidaat spelen met drie verdedigende middenvelders? Dan vraag je gewoon om onnodig puntverlies. Ik voorspelde het en het gebeurde. En zo zie je dat iedere keer bij Gio.
@Leon Zwiers
Het probleem van Vilhena is niet zozeer Vilhena zelf maar het feit dat hij en El Ahmadi elkaar niet aanvullen. Ook daar zou Gio wel eens vaker een aanvallendere keuze kunnen maken.
Arno heeft geen idee waar het over gaat, zoals gebruikelijk.Gonadan schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:47:
[...]
Natuurlijk draagt het bij, maar het wordt vaak als hoofdoorzaak gezien en daar ben ik het niet mee eens. Dan houd je gewoon jezelf voor de gek en sta je volgend jaar weer voor lul.
Pierre snapt het beter dan Arno trouwens.
Naast de verdediging is het ook gewoon dat je trainer ongeschikt is en dat teveel spelers niet goed genoeg zijn.
Men moet accepteren dat ze vorig jaar boven zichzelf uit gestegen zijn en dat het niveau van vorig seizoen niet normaal is.
Met welke aanvallerende keus dan. We hebben maar 1 aanvallende middenvelder. Maar Gio wilde buiten v Persie niemand erbijD-e-n schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:48:
@Deadsy
@Leon Zwiers
Keek ben ik weer, dus 2-0 gewonnen, niks gemist
Float like a butterfly, sting like a bee.
@D-e-n
De selectie is inderdaad breder, maar niet qua kwaliteit.
Op het middenveld en in de aanval word het kwalitatief toch direct een stuk minder zodra je naar de bank kijkt.
edit:
Haal Arno weg en zet er een presentator neer die minder achterover leunt en vragen durft te stellen en je hebt een vrij aardige groep
Op het middenveld en in de aanval word het kwalitatief toch direct een stuk minder zodra je naar de bank kijkt.
edit:
Haal Arno weg en zet er een presentator neer die minder achterover leunt en vragen durft te stellen en je hebt een vrij aardige groep
[ Voor 28% gewijzigd door Deadsy op 21-01-2018 22:54 ]
Leuk dat hij Jorgensen laat zien, je ziet inderdaad de frustratie opbouwen. Dat viel mij tijdens de wedstrijd minder op.Deadsy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:50:
Arno heeft geen idee waar het over gaat, zoals gebruikelijk.
Precies, maar daar kan je beter niet hardop zeggen heb ik gemerkt.Naast de verdediging is het ook gewoon dat je trainer ongeschikt is en dat teveel spelers niet goed genoeg zijn.
Men moet accepteren dat ze vorig jaar boven zichzelf uit gestegen zijn en dat het niveau van vorig seizoen niet normaal is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik blijf erbij dat Feyenoord echt wel een goede selectie heeft en gewoon tot op het einde mee hoort te doen voor de bovenste 2 plekken. Maar ook een goed elftal heeft een goed plan nodig en een leider.
Aan een Mercedes heb je tenslotte ook niets als je chauffeur er geen reet van kan. Dat er maar 1 aanvallende middenvelder is is kut, maar dat je daar dan vervolgens niets voor haalt.....onbegrijpelijk
Aan een Mercedes heb je tenslotte ook niets als je chauffeur er geen reet van kan. Dat er maar 1 aanvallende middenvelder is is kut, maar dat je daar dan vervolgens niets voor haalt.....onbegrijpelijk
Het komt op mij over alsof Gio al snel de handdoek in de ring heeft gegooid begin van dit seizoen. Het kan nu wel weer de schuld zijn van Jones en zgn Jorgensen, maar dit als start na de winterstop. Vechten als kampioen lijkt me ook te ontbreken.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Teveel mensen denken: Toornstra wisselen voor Larrson en een andere trainer en je doet mee om de titel.Gonadan schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:53:
[...]
Leuk dat hij Jorgensen laat zien, je ziet inderdaad de frustratie opbouwen. Dat viel mij tijdens de wedstrijd minder op.
[...]
Precies, maar daar kan je beter niet hardop zeggen heb ik gemerkt.
Maar ze vergeten dat dat Boetius en Vilhena ook slecht zijn en dat je dit niet zo eenvoudig veranderd.
Men denkt ook te veel dat v Persie de verlosser is, betwijfel het.
Eens, die Vilhena maar dwangmatig op blijven stellen is bullshit. Ik snap nog wel ergens dat v Persie een klein beetje hoop geeft. Die heeft in zijn kleine teen meer voetbal dan de hele eredivisie. Maar als men verwacht dat ie een rolmodel wordt zoals Kuyt zullen ze van een koude kermis thuiskomen.Deadsy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:57:
[...]
Teveel mensen denken: Toornstra wisselen voor Larrson en een andere trainer en je doet mee om de titel.
Maar ze vergeten dat dat Boetius en Vilhena ook slecht zijn en dat je dit niet zo eenvoudig veranderd.
Natuurlijk is dat een probleem dat van Geel heeft laten liggen. Ik roep het al maanden. De stand-in voor Toornstra had je moeten regelen. Maar dan verwacht ik van een trainer dat hij, als de nood toch aan de man komt, dat hij wat anders probeert. Je bent als trainer echt ongeschikt als je tegen VVV met Amrabat, El Ahmadi en Vilhena speelt. Tegen VVV kun je makkelijk met bijvoorbeeld vier aanvallers experimenteren. Dan staan er in elk geval meer goals op het veld.Leon Zwiers schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:50:
[...]
Met welke aanvallerende keus dan. We hebben maar 1 aanvallende middenvelder. Maar Gio wilde buiten v Persie niemand erbij
Dan komen we toch weer op die ene cruciale positie. Men heeft verzuimd achter de spits voor iemand te zorgen die goals kan zorgen. Zonder Jorgensen en een Toornstra uit vorm heb/had je een probleem. Gelukkig hebben we woensdag dan Vente nog nu alhoewel dat ook weer een verzwakking isDeadsy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:52:
@D-e-n
Daar geloof ik ook niet zo in. Je mist vooral de goals van Kuijt. Als van Persie die brengt is het prima maar dat is dus de vraag.Leon Zwiers schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:00:
[...]
Maar als men verwacht dat ie een rolmodel wordt zoals Kuyt zullen ze van een koude kermis thuiskomen.
[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 21-01-2018 23:07 ]
Hoe fit is v Persie ?Deadsy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:57:
[...]
Teveel mensen denken: Toornstra wisselen voor Larrson en een andere trainer en je doet mee om de titel.
Ik zie Jorgensen achter v Persie als een goede mogelijkheid. Maar kan v Persie nog een hele wedstrijd spelen ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Precies dat laatste.Leon Zwiers schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:00:
[...]
Eens, die Vilhena maar dwangmatig op blijven stellen is bullshit. Ik snap nog wel ergens dat v Persie een klein beetje hoop geeft. Die heeft in zijn kleine teen meer voetbal dan de hele eredivisie. Maar als men verwacht dat ie een rolmodel wordt zoals Kuyt zullen ze van een koude kermis thuiskomen.
Hij is geen leider en juist dat hebben ze nodig.
Laatst nog een stuk ergens gelezen met alles dingen over v Persie die laten zien dat het geen leider of rolmodel is. Over dat hij zich bij Oranje vaak met Afellay afzonderde etc.
Dat ze hoop hebben dat v Persie het oplost begrijp ik wel maar op basis van wat? Ja het is maar de Eredivisie maar v Persie heeft de laatste jaren nou niet echt veel laten zien.
Dat Feyenoord zoveel hoopt op v Persie laat denk ik zien dat ze het niet meer weten.
Hij kon niet meer ingeschreven worden voor de Klassieker omdat het 1 uur ofzo te laat rond was. Heb het gevoel dat ze dit expres gedaan hebben.
Van Persie gaat niets oplossen. Het is een totaal ander type dan Kuyt en je wilt ook niet Jorgensen gaan vernaggelen ten faveure van Van Persie.
Wat ik nog wel zie gebeuren is dat hij een impuls weet te geven waardoor zaken beter gaan lopen. Maar het zal echt niet ineens allemaal op de rit zijn.
Wat ik nog wel zie gebeuren is dat hij een impuls weet te geven waardoor zaken beter gaan lopen. Maar het zal echt niet ineens allemaal op de rit zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit seizoen is al sinds Oktober verloren. Proberen voor de beker te gaan (maarja, tegen PSV dus dat wordt m waarschijnlijk ook niet) en richten op volgend seizoen.2 gerichte versterkingen op het middenveld, afscheid nemen van Bilal, Jones, Kramer, Vilhena en Boetius en een andere trainer.
Afscheid nemen van een andere trainer? Nu al?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo doen ze het bij AC Milan ook. Dus wat is er mis mee.
God wat is Egbers slecht in dit soort gesprekken.
fuck wat is dat stadion bij Sneijder vol.
[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 21-01-2018 23:28 ]
FtfyDeadsy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:27:
God wat is Egbers slecht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb liever iemand die iets fout uitspreekt en vraagt of dit goed is dan iemand die elke klemtoon zit voor te lezen.
OF, je gewoon even voorbereiden. Het interview is geen verassing, je weet dat het gaat gebeuren. Zoek de feiten even op en bereid je voor. Vraag me af waar die hansworst voor betaald word.
OF, je gewoon even voorbereiden. Het interview is geen verassing, je weet dat het gaat gebeuren. Zoek de feiten even op en bereid je voor. Vraag me af waar die hansworst voor betaald word.
Dat kan ik niet zien: als dat programma op komt gaat mijn tv spontaan uitDeadsy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:29:
[...]
Ach Studio Voetbal is niet het slechtste voetbal programma. Rondo is er ook nog.
Heb je het nu over Gio of ove egberts. Is op beiden wel van toepassingDeadsy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:34:
Heb liever iemand die iets fout uitspreekt en vraagt of dit goed is dan iemand die elke klemtoon zit voor te lezen.
1. Vanochtend vertelde Kees Jansma en John van 't Schip juist dat Robin van Persie zich altijd bekommerde om de jonkies en de nieuwelingen bij Oranje. Tevens vertelde ze dat hij op en top professional is. Volgens mij is het eerder iets van de buitenwereld dat mensen Robin van Persie afschilderen als bepaald persoon. Tevens, als hij geen leider/rolmodel is, waarom is hij dan tot captain verkozen van Arsenal en Oranje?Deadsy schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:05:
[...]
Precies dat laatste.
Hij is geen leider en juist dat hebben ze nodig.
Laatst nog een stuk ergens gelezen met alles dingen over v Persie die laten zien dat het geen leider of rolmodel is. Over dat hij zich bij Oranje vaak met Afellay afzonderde etc.
Dat ze hoop hebben dat v Persie het oplost begrijp ik wel maar op basis van wat? Ja het is maar de Eredivisie maar v Persie heeft de laatste jaren nou niet echt veel laten zien.
Dat Feyenoord zoveel hoopt op v Persie laat denk ik zien dat ze het niet meer weten.
Hij kon niet meer ingeschreven worden voor de Klassieker omdat het 1 uur ofzo te laat rond was. Heb het gevoel dat ze dit expres gedaan hebben.
2. Feyenoord was al lang en breed rond met van Persie. Het was wachten op Fenerbahce, waarom zou Feyenoord bewust wachten met van Persie?
Blessures was aan het begin van het seizoen een excuus. Ondertussen is dat niet meer en merk je echt dat Feyenoord simpelweg te weinig kwaliteit heeft voorin. Ja, een Berghuis en een Jorgensen hebben kwaliteit. Maar de linkerflank en het middenveld laat het in aanvallen opzichte gewoon ontzettend afweten. Als Berghuis en Jorgensen een keer hun dag niet hebben maak je het jezelf meteen enorm lastig.Gonadan schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:43:
[...]
Precies daarom ben ik van mening dat het excuus van blessures helemaal geen reden is waarom Feyenoord de achterstand heeft. Het verbloemt juist dat het helemaal niet zo best is een de selectie gewoon tekort komt.
30 miljoen aan aankopen en in de eerste wedstrijd na de winterstop al tegen een onoverbrugbare achterstand aankijken. Onnacceptabel. Bizar dat er nog geen complete chaos rondom de club is.
Feyenoord vergelijken met een mercedes, je moet maar durven. Het is eerder een opgevoerde Twingo.Leon Zwiers schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:55:
Ik blijf erbij dat Feyenoord echt wel een goede selectie heeft en gewoon tot op het einde mee hoort te doen voor de bovenste 2 plekken. Maar ook een goed elftal heeft een goed plan nodig en een leider.
De Utrecht supporters hebben nu ook twee lekkere wedstrijden voor de boeg, woendag FC Utrecht - Feyenoord en zondag FC Utrect - Ajax.
Niet heel ongunstig dat FC Utrecht doordeweeks eerst nog een keer moet spelen..
Niet heel ongunstig dat FC Utrecht doordeweeks eerst nog een keer moet spelen..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Voorin is nog tot daar aan toe, maar vooral in de aanvoer gaat het mis. El Ahmadi en Toornstra zijn geen schim van vorig seizoen en Vilhena gaat als het niet loopt alleen maar meer lopen en minder voetballen. Daarnaast komt er ook te weinig van de backs, wat op zich logisch is want die zijn nieuw. Het elftal van Gio speelde gisteren veel te defensief. Vorig seizoen jaagden ze juist de tegenstanders vroeg af, zelfs op hun eigen helft, ook bij vlagen de sterke tegenstanders.JST94 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:08:
Blessures was aan het begin van het seizoen een excuus. Ondertussen is dat niet meer en merk je echt dat Feyenoord simpelweg te weinig kwaliteit heeft voorin. Ja, een Berghuis en een Jorgensen hebben kwaliteit. Maar de linkerflank en het middenveld laat het in aanvallen opzichte gewoon ontzettend afweten. Als Berghuis en Jorgensen een keer hun dag niet hebben maak je het jezelf meteen enorm lastig.
30 miljoen aan aankopen en in de eerste wedstrijd na de winterstop al tegen een onoverbrugbare achterstand aankijken. Onnacceptabel. Bizar dat er nog geen complete chaos rondom de club is.
Aan chaos heeft niemand wat en dat heeft ons in het verleden ook nooit wat opgeleverd. In principe is het goed dat je ook als het tegen zit rustig blijft en bij je plan blijft. Het zou ook wel raar zijn om nu de boel te laten ontploffen, het is niet alsof deze nederlaag uitzonderlijk is.
Fenerbahce en Van Persie hadden een zwaar verstoord huwelijk en Fenerbahce heeft hem gewoon geplaagd door hem net te laat vrij te geven voor de belangrijkste wedstrijd van zn eerste halfjaar bij Feyenoord.JST94 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:08:
2. Feyenoord was al lang en breed rond met van Persie. Het was wachten op Fenerbahce, waarom zou Feyenoord bewust wachten met van Persie?
[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 22-01-2018 08:51 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zo, even een nachtje geslapen alvorens hier te reageren. Mijn twee centen:
- Ik sta echt te kijken van het 'mopperen' over de rode kaart van Jørgensen, terwijl die (zelfs als ik mijn Ajax-bril afzet), toch 100% terecht was. Ongeacht of Veltman zich aanstelt, wat hij in mijn ogen niet doet, ik vond het er vrij pijnlijk uitzien ook. Niet eens de initiële overtreding, maar hoe hij daarna aan zijn linkerbeen geraakt wordt.
- Het moment dat Ziyech zogenaamd ook rood had moeten hebben wegens natrappen. Ik moet zeggen dat ik dat tijdens de wedstrijd überhaupt gemist had. Er was ook niet al teveel ophef over bij de spelers, en de commentator heb ik er ook niet over gehoord. Pas na de wedstrijd zag ik dat moment terug. Ik vond het een beetje 'zoeken', eerlijk gezegd. Het was wel een overtreding, maar meer één uit de categorie 'slimme overtreding om de aanval van de tegenstander te onderbreken'. Dan weet je dat je daar de ene keer geel voor kunt krijgen, en de andere keer kom je er mee weg, zoals nu. Kwam ook omdat er voordeel werd gegeven. Hoe dan ook niet eens in de buurt van een rode kaart wat mij betreft.
- Als we over niet gegeven kaarten gaan praten, dan had Toornstra er toch zeker ook wel eentje verdiend in de eerste helft.
- De grootste kans in de eerste helft was inderdaad voor Feyenoord, al had Neres anderhalve minuut later toch ook een enorme kans. Daar hoor je dan bijna niemand meer over. Die was dan wel (onterecht) afgefloten voor buitenspel, maar een (hele) grote kans was het wel! Goed, hij verprutst hem vervolgens, maar daar gaat het niet om...
- Ik sta echt te kijken van het 'mopperen' over de rode kaart van Jørgensen, terwijl die (zelfs als ik mijn Ajax-bril afzet), toch 100% terecht was. Ongeacht of Veltman zich aanstelt, wat hij in mijn ogen niet doet, ik vond het er vrij pijnlijk uitzien ook. Niet eens de initiële overtreding, maar hoe hij daarna aan zijn linkerbeen geraakt wordt.
- Het moment dat Ziyech zogenaamd ook rood had moeten hebben wegens natrappen. Ik moet zeggen dat ik dat tijdens de wedstrijd überhaupt gemist had. Er was ook niet al teveel ophef over bij de spelers, en de commentator heb ik er ook niet over gehoord. Pas na de wedstrijd zag ik dat moment terug. Ik vond het een beetje 'zoeken', eerlijk gezegd. Het was wel een overtreding, maar meer één uit de categorie 'slimme overtreding om de aanval van de tegenstander te onderbreken'. Dan weet je dat je daar de ene keer geel voor kunt krijgen, en de andere keer kom je er mee weg, zoals nu. Kwam ook omdat er voordeel werd gegeven. Hoe dan ook niet eens in de buurt van een rode kaart wat mij betreft.
- Als we over niet gegeven kaarten gaan praten, dan had Toornstra er toch zeker ook wel eentje verdiend in de eerste helft.
- De grootste kans in de eerste helft was inderdaad voor Feyenoord, al had Neres anderhalve minuut later toch ook een enorme kans. Daar hoor je dan bijna niemand meer over. Die was dan wel (onterecht) afgefloten voor buitenspel, maar een (hele) grote kans was het wel! Goed, hij verprutst hem vervolgens, maar daar gaat het niet om...
Wel lekker dat wederom een top5 ploeg aan de zegekar is gehangen door Ajax. Voorlopig worden er geen punten verspeelt in de topwedstrijden, met een doelsaldo van plus twaalf (veertien voor, twee tegen);

Laat Feyenoord woensdag FC Utrecht maar flink afmatten, voordelig voor Ajax aanstaande zondag
Weet iemand waarom van Ginkel er niet bij was gisteren?

Laat Feyenoord woensdag FC Utrecht maar flink afmatten, voordelig voor Ajax aanstaande zondag
Marco van Ginkel heeft verstek moeten laten gaan en zit niet bij de selectie. Waarom de middenvelder afwezig is, meldt PSV niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Han op 22-01-2018 09:16 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik hoop hetHan schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:00:
Het zou ook kunnen dat Feyenoord nog niet bekomen is van de nederlaag waardoor Utrecht woensdag een makkelijke avond heeft en zich vol kan storten op zondag.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zonder het gedrag van Ziyech goed te praten: in real life zijn hij en Karim hele goede/beste vrienden. Het vermeende natrappen komt ook wel een beetje over als pleintjesvoetbalgedrag.
Maar goed, het was wel weer lekker om op kantoor te komen vandaag
Maar goed, het was wel weer lekker om op kantoor te komen vandaag
Hij had een tik gekregen tijdens de wedstrijd tegen Corinthias, zei de commentator.Han schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:00:
[...]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ah, ok. ThanxSt@m schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:36:
Hij had een tik gekregen tijdens de wedstrijd tegen Corinthias, zei de commentator.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het kampioenschap van vorig seizoen heeft imho veel verbloemt bij Feyenoord. De acherstand op PSV en Ajax is niet opeens in 1 seizoen ingelopen. Je kan een keer kampioen worden, maar structureel is er nog steeds een achterstand.JST94 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:08:
[...]
Blessures was aan het begin van het seizoen een excuus. Ondertussen is dat niet meer en merk je echt dat Feyenoord simpelweg te weinig kwaliteit heeft voorin. Ja, een Berghuis en een Jorgensen hebben kwaliteit. Maar de linkerflank en het middenveld laat het in aanvallen opzichte gewoon ontzettend afweten. Als Berghuis en Jorgensen een keer hun dag niet hebben maak je het jezelf meteen enorm lastig.
Het kampioenschap vorig seizoen was een uitschieter naar boven, waarin alles meezat (weinig blessures, iedereen speelde op de top van zijn kunnen). Dit seizoen een uitschieter naar beneden, veel blessures, spelers die uit vorm zijn.
De realiteit, en de waarheid ligt in het midden van die 2 uitersten: Er is gewoon nog een achterstand, en het kost tijd om die in te lopen.
Vorig seizoen had Feyenoord meer blessures dan de concurrentie en afgezien van een zuiver doelpunt wat de scheidsrechter had gemist zonder videoscheidsrechter ook op dat front weinig geluk. Het is wel duidelijk dat een aantal spelers het niveau van vorig jaar simpelweg niet halen (Toornstra en Jones als duidelijkste voorbeelden). Vorig seizoen kwam Feyenoord in een positieve flow en dit seizoen in een negatieve flow, mentaal zit het niet goed en ook tactisch is het een stuk minder.KingKoning schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:47:
Het kampioenschap van vorig seizoen heeft imho veel verbloemt bij Feyenoord. De acherstand op PSV en Ajax is niet opeens in 1 seizoen ingelopen. Je kan een keer kampioen worden, maar structureel is er nog steeds een achterstand.
Het kampioenschap vorig seizoen was een uitschieter naar boven, waarin alles meezat (weinig blessures, iedereen speelde op de top van zijn kunnen). Dit seizoen een uitschieter naar beneden, veel blessures, spelers die uit vorm zijn.
De realiteit, en de waarheid ligt in het midden van die 2 uitersten: Er is gewoon nog een achterstand, en het kost tijd om die in te lopen.
PSV presteerde vorig jaar ook tegenvallend terwijl de selectie prima was, Feyenoord heeft nu hetzelfde. Dat heeft allerlei redenen maar betekent niet automatisch dat je in een ander seizoen geluk had.
Ik snap hier helemaal niks van. Pelle kreeg voor zoiets 5 wedstrijden, vorig seizoen die speler van W2 tegen Utrecht ook 4 wedstrijden, rode kaart voor Linsen van Groningen vorig jaarhad er ook wat van weg. Geen enkele intentie om de bal te spelen is gewoon natrappen. Ik snap niet hoe je een stevig duel om de bal duidelijk geel vindt en dan dit niet wil zien. Het een slimme overtreding noemen snap ik niet, het is gewoon frustratie, maar door zo'n slimme overtreding kreeg Jorgenson wel zn eerste gele kaart en dan is het nog steeds meten met 2 maten. Zie vorig seizoen Vitesse Twente op 5:17 daar geeft hij ook gewoon rood, vergelijkbare voorbeelden ten over.Jorizzz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:50:
[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 22-01-2018 10:07 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En ik snap hier dan weer niks van. Natrappen? Vier of vijf wedstrijden? Het is niet alsof hij hem een doodschop geeft ofzo, het is niet veel meer dan 'gewoon' pootje haken. Zoals ik zeg, daar kun je geel voor geven, en nu komt hij er mee weg. Dus ja, net zoals die actie van Toornstra, al vond ik dat persoonlijk nog duidelijk dat dat geel had moeten zijn.ph4ge schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:53:
[...]
Ik snap hier helemaal niks van. Pelle kreeg voor zoiets 5 wedstrijden, vorig seizoen die speler van W2 tegen Utrecht ook 4 wedstrijden, rode kaart voor Linsen van Groningen vorig jaarhad er ook wat van weg. Geen enkele intentie om de bal te spelen is gewoon natrappen. Ik snap niet hoe je een stevig duel om de bal duidelijk geel vindt en dan dit niet wil zien. Het een slimme overtreding noemen snap ik niet, het is gewoon frustratie, maar door zo'n slimme overtreding kreeg Jorgenson wel zn eerste gele kaart en dan is het nog steeds meten met 2 maten.
Ook daar vind ik rood zwaar overtrokkenZie vorig seizoen Vitesse Twente op 5:17 daar geeft hij ook gewoon rood, vergelijkbare voorbeelden ten over.
[ Voor 7% gewijzigd door Jorizzz op 22-01-2018 10:14 ]
Met de wedstrijd tegen Ajax als belangrijk voorbeeld: na een kwartier viel Jorgensen uit (en kwam van Bronckhorst uiteraard met een onbegrijpelijke wissel) en Karsdorp heeft de halve wedstrijd geblesseerd rondgelopen.ph4ge schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:53:
[...]
Vorig seizoen had Feyenoord meer blessures dan de concurrentie
En dan wordt er bij Toornstra gelijk geroepen dat vorig seizoen een uitschieter was maar dan wordt vergeten dat Toornstra de seizoenen onder Rutten ook gewoon goed draaide. Wellicht heeft hij zijn top nu bereikt maar dan was vorig jaar nog geen uitschieterHet is wel duidelijk dat een aantal spelers het niveau van vorig jaar simpelweg niet halen (Toornstra en Jones als duidelijkste voorbeelden).
Natrappen en doodschop zijn 2 hele andere dingen. Ik heb 3 recente voorbeelden gegeven en in al die gevallen was het ook geen doodschop, maar wel natrappen en volgde er rood plus pittige schorsingen.Jorizzz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:12:
En ik snap hier dan weer niks van. Natrappen? Vier of vijf wedstrijden? Het is niet alsof hij hem een doodschop geeft ofzo, het is niet veel meer dan 'gewoon' pootje haken. Zoals ik zeg, daar kun je geel voor geven, en nu komt hij er mee weg. Dus ja, net zoals die actie van Toornstra, al vond ik dat persoonlijk nog duidelijk dat dat geel had moeten zijn.
Natrappen is na een duel een tegenstander een trap (proberen) te geven zonder intentie of mogelijkheid om de bal te spelen, en ik snap niet hoe je deze beelden kan bekijken en niet kan concluderen dat dat is wat hij doet.
Onder Rutten speelde hij meestal op rechts. Op "10" deed hij het eigenlijk alleen vorig seizoen goed (en bij zn vorige clubs).D-e-n schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:13:
En dan wordt er bij Toornstra gelijk geroepen dat vorig seizoen een uitschieter was maar dan wordt vergeten dat Toornstra de seizoenen onder Rutten ook gewoon goed draaide. Wellicht heeft hij zijn top nu bereikt maar dan was vorig jaar nog geen uitschieter
[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 22-01-2018 10:22 ]
Kijk nou eens naar dat filmpje waar je een link van postte, Vit-Twe. Speler én commentator zijn uiterst verbaasd dat hier rood volgt i.p.v geel. Zo zwart wit als jij het stelt lijkt het me dus zeker niet. In dit filmpje én het geval van Ziyech gsteren vond ik het meer pootje haken dan 'een trap geven'.ph4ge schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:16:
[...]
Natrappen en doodschop zijn 2 hele andere dingen. Ik heb 3 recente voorbeelden gegeven en in al die gevallen was het ook geen doodschop, maar wel natrappen en volgde er rood plus pittige schorsingen.
Natrappen is na een duel een tegenstander een trap (proberen) te geven zonder intentie of mogelijkheid om de bal te spelen, en ik snap niet hoe je deze beelden kan bekijken en niet kan concluderen dat dat is wat hij doet.
Als je elke overtreding waarbij er geen intentie is om de bal te spelen (en dat zijn er nogal wat!) met rood bestraft, dan is het hek van de dam. Er hoort ook nog een bepaalde gradatie van ernstigheid bij, of het ontnemen van een directe scoringskans.
Klinkt alsof "Als je iemand zachtjes onderuit trapt dan is het prima!". Dat is het nadrukkelijk niet, je kan de bal niet spelen en je neemt een risico door de speler aan te vallen. Juist door het heel zwart-wit te maken weet je wat als speler mag en wat niet. De vraag die je anders gaat krijgen is waar de grens ligt en die zal dan weer per scheidsrechter net iets anders zijn.Jorizzz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:22:
[...]
Kijk nou eens naar dat filmpje waar je een link van postte, Vit-Twe. Speler én commentator zijn uiterst verbaasd dat hier rood volgt i.p.v geel. Zo zwart wit als jij het stelt lijkt het me dus zeker niet. In dit filmpje én het geval van Ziyech gsteren vond ik het meer pootje haken dan 'een trap geven'.
Als je elke overtreding waarbij er geen intentie is om de bal te spelen (en dat zijn er nogal wat!) met rood bestraft, dan is het hek van de dam. Er hoort ook nog een bepaalde gradatie van ernstigheid bij, of het ontnemen van een directe scoringskans.
Neem hockey als voorbeeld met ballen tegen de voet, het mag simpelweg niet en als er toch een bal tegen een voet komt dan staat daar een vaste straf op. Ongeacht of je dat bewust of onbewust doet krijg je die straf en is er dus ook geen grond om de scheidsrechter in het ongelijk te stellen, de gebeurtenis is feitelijk. Bij voetbal kan de bal tegen de hand komen en dan krijg je de algehele discussie of het de arm naar de bal is of andersom. Je geeft ruimte voor interpretatie van de gebeurtenis en daarmee voed je enkel de discussie.
Onder Rutten stond Immer achter de spits.ph4ge schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:16:
[...]
Onder Rutten speelde hij meestal op rechts. Op "10" deed hij het eigenlijk alleen vorig seizoen goed (en bij zn vorige clubs).
Maar zo zwart-wit is het juist helemaal niet. Als je een speler bewust voor de voeten loopt en hij valt daardoor, is dat dan ook rood? Shirtje trekken met hetzelfde gevolg, ook rood? Een iets te enthousiaste schouderduw waardoor iemand valt? Allemaal geen intentie om de bal te spelen, maar allemaal (meestal) ook geen rood!Napo schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:26:
[...]
Klinkt alsof "Als je iemand zachtjes onderuit trapt dan is het prima!". Dat is het nadrukkelijk niet, je kan de bal niet spelen en je neemt een risico door de speler aan te vallen. Juist door het heel zwart-wit te maken weet je wat als speler mag en wat niet. De vraag die je anders gaat krijgen is waar de grens ligt en die zal dan weer per scheidsrechter net iets anders zijn.
Voetbal != hockey. Bij voetbal heb je inderdaad altijd deze discussie. Dat kan misschien beter, maar dat is nu niet de situatie.Neem hockey als voorbeeld met ballen tegen de voet, het mag simpelweg niet en als er toch een bal tegen een voet komt dan staat daar een vaste straf op. Ongeacht of je dat bewust of onbewust doet krijg je die straf en is er dus ook geen grond om de scheidsrechter in het ongelijk te stellen, de gebeurtenis is feitelijk. Bij voetbal kan de bal tegen de hand komen en dan krijg je de algehele discussie of het de arm naar de bal is of andersom. Je geeft ruimte voor interpretatie van de gebeurtenis en daarmee voed je enkel de discussie.
Het zijn de "usual suspects" die hier de huidige situatie bij Feyenoord verbloemen en zoeken naar smoesjes waardoor Ajax de wedstrijd heeft gewonnen. De volgende wedstrijd tegen PSV (wellicht niet in de beker), Ajax of random club X staan dezelfde mensen weer vooraan om naar PSV/Ajax/de arbiters of random club X te wijzen mocht Feyenoord weer punten laten liggen. Achja... je moet iets doen met de frustraties.
We hebben het over natrappen, niet over iets anders. Alleen voor de schoppende beweging hoor je al rood te krijgen. Zie bijv. dit geval. De KNVB heeft ook in zn richtlijnen staan dat natrappen waarbij er geen contact is met 1 wedstrijd minder bestraft wordt dan waar er wel contact is.Jorizzz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:31:
Maar zo zwart-wit is het juist helemaal niet. Als je een speler bewust voor de voeten loopt en hij valt daardoor, is dat dan ook rood? Shirtje trekken met hetzelfde gevolg, ook rood? Een iets te enthousiaste schouderduw waardoor iemand valt? Allemaal geen intentie om de bal te spelen, maar allemaal (meestal) ook geen rood!
Natrappen is natrappen, voor de kleur kaart doet de ernst en of er contact is er überhaupt niet toe. Het hoort gewoon helemaal niet op het voetbalveld plaats en er is geen excuus voor, in tegenstelling tot bijv. een duel waar je net te laat bent. Shirtje trekken wordt daarentegen weer niet gezien als erg onsportief cq gevaarlijk en is daarom ook op zichzelf geen rood, bovendien gebeurt dat vrijwel altijd in het spel.
Volgens mij ontkent helemaal niemand dat Feyenoord slecht speelde en dat de overwinning terecht was. Dat doet niets af aan dat je mag discussiëren over een bepalende scheidsrechterlijke dwaling. Het is blijkbaar makkelijker om fans van een andere club aan te vallen als ze constateren dat de scheidsrechter een fout maakte dan dat toegeven.OPSLAGHOND schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:33:
Het zijn de "usual suspects" die hier de huidige situatie bij Feyenoord verbloemen en zoeken naar smoesjes waardoor Ajax de wedstrijd heeft gewonnen. De volgende wedstrijd tegen PSV (wellicht niet in de beker), Ajax of random club X staan dezelfde mensen weer vooraan om naar PSV/Ajax/de arbiters of random club X te wijzen mocht Feyenoord weer punten laten liggen. Achja... je moet iets doen met de frustraties.
Bedankt, die herinnering was ik bijna vergeten. Mijn punt is dat het kwaliteitstekort niet zozeer in de aanvallers zit, maar in de aanvoer. Het zijn geen van alle types die uit het niets helemaal zelf een goal creëren maar dat zie je überhaupt zelden op dit niveau tegenwoordig. De enige die dat een beetje heeft is Larsson maar die heeft volgens mij aan de vrouw van Gio gezeten ofzo want die krijgt maar geen echte kansen.D-e-n schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:28:
Onder Rutten stond Immer achter de spits.
[ Voor 41% gewijzigd door ph4ge op 22-01-2018 10:45 ]
@OPSLAGHOND
Volgens mij is er hier geen enkele Feyenoorder die wijst naar de arbiter als oorzaak voor de nederlaag. De meesten hier wijzen naar de trainer en de afwachtende manier waarop de wedstrijd is aangepakt. Maar dat betekent niet dat je het er niet over mag hebben.
Overigens geldt het klagen over de scheidsrechter natuurlijk net zo goed voor Ajax/PSV supporters als ze punten verliezen. Ik wil de anti-Nijhuis lobby nog maar eens aanhalen.
Volgens mij is er hier geen enkele Feyenoorder die wijst naar de arbiter als oorzaak voor de nederlaag. De meesten hier wijzen naar de trainer en de afwachtende manier waarop de wedstrijd is aangepakt. Maar dat betekent niet dat je het er niet over mag hebben.
Overigens geldt het klagen over de scheidsrechter natuurlijk net zo goed voor Ajax/PSV supporters als ze punten verliezen. Ik wil de anti-Nijhuis lobby nog maar eens aanhalen.
We hebben het over de situatie gisteren, de discussie gaat wat mij betreft over of het natrappen is of niet. Ik vind van niet. Ik vind het namelijk geen 'trap geven', maar pootje haken. Maar goed, we vallen een beetje in herhaling.ph4ge schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:36:
[...]
We hebben het over natrappen, niet over iets anders. Alleen voor de schoppende beweging hoor je al rood te krijgen. Zie bijv. dit geval. De KNVB heeft ook in zn richtlijnen staan dat natrappen waarbij er geen contact is met 1 wedstrijd minder bestraft wordt dan waar er wel contact is.
Natrappen is natrappen, voor de kleur kaart doet de ernst en of er contact is er überhaupt niet toe. Het hoort gewoon helemaal niet op het voetbalveld plaats en er is geen excuus voor, in tegenstelling tot bijv. een duel waar je net te laat bent.
Overigens vond Kuipers zelf ook, na een expliciete vraag, dat het geen natrappen was.
Ajax-Feyenoord was redelijk vergelijkbaar met Ajax-PSV afgelopen december. Wat ik nogal vreemd vind van Gio, aangezien hij door die wedstrijd had moeten weten dat zijn strijdplan niet de juiste was. En zoals PSV na de invalbeurt van Luuk toentertijd al aantoonde werkt die tactiek niet met een statische(re) spits.
Vragen om problemen dus, die ze ook kregen. Een terechte en verdiende overwinning van Ajax, al had ik dit wel verwacht gezien de resultaten van de afgelopen jaren. Apart hoe PSV vaak zoveel moeite heeft met Feyenoord, terwijl Ajax er meestal vrij makkelijk van wint.
De rode kaart voor Jorgenson is trouwens terecht, al is de kritiek op het aanstellerige gedrag van Veltman dat ook (Jorgenson zelf gaf beide zaken ook eerlijk aan na de wedstrijd).
En dan durft Veltman de kritiek op zijn gedrag weg te wuiven door zichzelf te vergelijken met Chiellini

). Hopelijk is hij er tegen Twente wel weer bij, PSV kan hem goed gebruiken.
De overwinning van PSV was een benauwde, maar wel een volkomen terechte.
Typisch trouwens dat Lozano wordt bestraft voor sportief spel (als hij zich had laten vallen zou PSV een vrije trap en Heracles een rode kaart gekregen hebben) en dat aan de andere kant de penalty tegen op zijn minst erg discustabel is. Daarbij vraag ik me af wat Luuk de scheidsrechters in hemelsnaam heeft misdaan...ook gisteren mocht een tegenstander weer ongestraft aan zijn nek gaan hangen, het begint bijna komisch te worden wat er bij hem allemaal toegestaan is.
Verder moet PSV eerder druk zetten op doorkomende middenvelders, gisteren was een geweldige redding van Zoet nodig om een afstandsschot tegen te houden en de wedstrijd tegen Heracles was zeker niet de enige waarin een tegenstander vrij mocht uithalen van ongeveer die afstand.
Maar goed, de 3 punten zijn binnen en dat is al wat telt. Al mag het tegen Twente wel eerder afgemaakt worden, dat is veel beter voor mijn gemoedsrust
Dat leek me namelijk zeker niet het geval, sowieso niet bij de basis 11.
Een aantal mensen (waaronder ik) riepen vorig seizoen al dat de selectie kwaliteit tekort komt, dat bleek uiteindelijk mee te vallen mede dankzij weinig blessures van de basisspelers. Maar in plaats van dit op te lossen heeft Van Geel het alleen maar erger gemaakt. De aankopen zijn prima voor de breedte, maar echte versterkingen bleven uit en juist die waren keihard nodig. En hij heeft het scorende vermogen van de selectie volledig onderschat, met name het middenveld van Feyenoord blinkt uit in een gebrek aan scorend vermogen. Een belangrijk deel van de huidige problemen had voorzien en voorkomen moeten worden.
Dat Gio geen geweldenaar is moge trouwens al lang duidelijk zijn. Prima people manager en een uitstekende vertegenwoordiger, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
Dat is een groot verschil tussen Ajax en PSV enerzijds en Feyenoord anderzijds.
Vragen om problemen dus, die ze ook kregen. Een terechte en verdiende overwinning van Ajax, al had ik dit wel verwacht gezien de resultaten van de afgelopen jaren. Apart hoe PSV vaak zoveel moeite heeft met Feyenoord, terwijl Ajax er meestal vrij makkelijk van wint.
De rode kaart voor Jorgenson is trouwens terecht, al is de kritiek op het aanstellerige gedrag van Veltman dat ook (Jorgenson zelf gaf beide zaken ook eerlijk aan na de wedstrijd).
En dan durft Veltman de kritiek op zijn gedrag weg te wuiven door zichzelf te vergelijken met Chiellini
Klopt. Van Ginkel was de hele week al niet helemaal fit, helaas dus nog niet voldoende hersteld (handig ook dat ik hem aanvoerder had gemaakt in ScoritoSt@m schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:36:
Hij had een tik gekregen tijdens de wedstrijd tegen Corinthias, zei de commentator.
Typisch trouwens dat Lozano wordt bestraft voor sportief spel (als hij zich had laten vallen zou PSV een vrije trap en Heracles een rode kaart gekregen hebben) en dat aan de andere kant de penalty tegen op zijn minst erg discustabel is. Daarbij vraag ik me af wat Luuk de scheidsrechters in hemelsnaam heeft misdaan...ook gisteren mocht een tegenstander weer ongestraft aan zijn nek gaan hangen, het begint bijna komisch te worden wat er bij hem allemaal toegestaan is.
Verder moet PSV eerder druk zetten op doorkomende middenvelders, gisteren was een geweldige redding van Zoet nodig om een afstandsschot tegen te houden en de wedstrijd tegen Heracles was zeker niet de enige waarin een tegenstander vrij mocht uithalen van ongeveer die afstand.
Maar goed, de 3 punten zijn binnen en dat is al wat telt. Al mag het tegen Twente wel eerder afgemaakt worden, dat is veel beter voor mijn gemoedsrust
Heb je hier ook cijfers van?ph4ge schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:53:
Vorig seizoen had Feyenoord meer blessures dan de concurrentie
Klopt, maar Van Geel heeft ook broddelwerk afgeleverd.Vorig seizoen kwam Feyenoord in een positieve flow en dit seizoen in een negatieve flow, mentaal zit het niet goed en ook tactisch is het een stuk minder.
Een aantal mensen (waaronder ik) riepen vorig seizoen al dat de selectie kwaliteit tekort komt, dat bleek uiteindelijk mee te vallen mede dankzij weinig blessures van de basisspelers. Maar in plaats van dit op te lossen heeft Van Geel het alleen maar erger gemaakt. De aankopen zijn prima voor de breedte, maar echte versterkingen bleven uit en juist die waren keihard nodig. En hij heeft het scorende vermogen van de selectie volledig onderschat, met name het middenveld van Feyenoord blinkt uit in een gebrek aan scorend vermogen. Een belangrijk deel van de huidige problemen had voorzien en voorkomen moeten worden.
Dat Gio geen geweldenaar is moge trouwens al lang duidelijk zijn. Prima people manager en een uitstekende vertegenwoordiger, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.
PSV had vorig jaar vooral een probleem met het maken van goals, met name dankzij een langdurige blessure van Locadia en een volledig seizoen lang falende Luuk. Dit probleem heeft Feyenoord ook, wat echter voorzien had moeten worden en dus niet onverwacht is.PSV presteerde vorig jaar ook tegenvallend terwijl de selectie prima was, Feyenoord heeft nu hetzelfde.
Als je structureel om het kampioenschap speelt niet, als je incidenteel om het kampioenschap speelt wel.Dat heeft allerlei redenen maar betekent niet automatisch dat je in een ander seizoen geluk had.
Dat vind ik overdreven maar hij heeft op een cruciale positie een enorme fout gemaakt.Baseman77 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:51:
Klopt, maar Van Geel heeft ook broddelwerk afgeleverd.
Het verschil tussen structureel en incidenteel is niet zwart-wit. Met de huidige begrotingen wordt Feyenoord meer dan eens in de achttien jaar kampioen maar PSV en Ajax zullen dat vaker worden. Maar met deze selectie had je sowieso gewoon meer punten moeten hebben.Als je structureel om het kampioenschap speelt niet, als je incidenteel om het kampioenschap speelt wel.
Kijk maar op wikipedia, elke wedstrijd ontbraken er tenminste 3 spelers, meestal meer. Vermeer en Van Beek hebben als basisspelers het hele seizoen gemist, verder zijn alleen Toornstra en Botteghin van de basisspelers heel gebleven. Belangrijke spelers als Elia en Kongolo waren ook meer dan 10 wedstrijden geblesseerd. Ik heb geen tijd om het op een rij te zetten maar constant tenminste 3 spelers missen zou ik niet vrij van blessures noemen en een snelle blik leert dat dat bij Ajax en PSV niet het geval was. De selectie was gewoon breed, nog steeds overigens op veel posities (verdedigende spelers ten overvloede, zelfs als er zoals nu nog 3 basisverdedigers geblesseerd zijn doet het weinig onder voor Ajax en PSV).Baseman77 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:51:
Heb je hier ook cijfers van?
[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 22-01-2018 11:07 ]
Doet pijn aan mijn ogen hoe men de oorzaak tracht te leggen bij blessures. Vraag je dan af hoe die blessures ontstaan, dan kan meerdere oorzaken hebben. Bijv. de trainingsintensiteit is te hoog, clubarts doet zijn werk onvoldoende, onnodig hard spelen in een wedstrijd (extra belasting benen) of misschien nog wel belangrijker; het niveau is te hoog (!). Zeg het maar Feyenoorders, jullie hebben dikwijls excuses zodra het slecht gaat. Veel meer dan ik van Ajax- en PSV supporters hoor.
De grootste oorzaak was denk ik dat het middenveld onwennig was. Vooropgesteld dat ik Ramselaar en Mauro Jr absoluut niet slecht vond spelen, was het middenveld niet in balans. Ramselaar en Mauro zijn nu eenmaal erg aanvallend ingesteld.Klopt. Van Ginkel was de hele week al niet helemaal fit, helaas dus nog niet voldoende hersteld (handig ook dat ik hem aanvoerder had gemaakt in Scorito). Hopelijk is hij er tegen Twente wel weer bij, PSV kan hem goed gebruiken.
Wat mij overigens verbaasd: Waar is Luckassen gebleven? een middenveld met Luckassen en Hendrix met daarvoor Mauro / Ramselaar, zou meer overwicht op het middenveld betekenen en een vrijere rol voor de aanvallers. Ze hebben toch 5/6 miljoen voor die kerel betaald, maar lijkt helemaal niet in de plannen voor te komen? Ik dacht dat ze hem gehaald hadden om vGinkel op te volgen na dit seizoen.
Er werd gesuggereerd dat Feyenoord vorig seizoen geen blessures had, dat heb ik weerlegd. Ik wijs helemaal niet naar de blessures. Het probleem zit op de bank bij Feyenoord.Vincent Dave schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:13:
Doet pijn aan mijn ogen hoe men de oorzaak tracht te leggen bij blessures. Vraag je dan af hoe die blessures ontstaan, dan kan meerdere oorzaken hebben. Bijv. de trainingsintensiteit is te hoog, clubarts doet zijn werk onvoldoende, onnodig hard spelen in een wedstrijd (extra belasting benen) of misschien nog wel belangrijker; het niveau is te hoog (!). Zeg het maar Feyenoorders, jullie hebben dikwijls excuses zodra het slecht gaat. Veel meer dan ik van Ajax- en PSV supporters hoor.
Je draait het om. PSV-ers en Ajacieden beweerden hier dat Feyenoord de titel won dankzij het gebrek aan blessures. Al wat hier @ph4ge nu beweert is dat Feyenoord vorig seizoen gewoon blessures had.Vincent Dave schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:13:
De opmerking over het niveau is laag bij de grond en kinderachtig. Jorgensen lijkt me juist niet degene voor wie het niveau te hoog zou zijn en juist die werd gemist de keren dat hij er niet was. Botteghin was vorig seizoen constant aanwezig en is nu geblesseerd. Dat heeft dus geen reet te maken met het niveau
Eén positie maar?D-e-n schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:57:
Dat vind ik overdreven maar hij heeft op een cruciale positie een enorme fout gemaakt.
Van Geel heeft 30 miljoen (!) uitgegeven, hoeveel beter is Feyenoord daarvan geworden? Welke toekomstige toppers zijn daarvan gehaald?
Feyenoord heeft een gemiddeld ouder team, met weinig zogeheten cash cows. Dit samen met vooral breedte aankopen gaat Feyenoord niet alleen sportief maar ook financieel problemen geven. Van Geel teerde vooral op transfers van doorgebroken jeugdspelers, die nu juist de dupe worden van zijn aankoopbeleid.
Zo speelt Malacia alleen omdat Haps zo blessuregevoelig is en omdat Nelom dermate slecht was dat Gio geen andere keuze had. Nu laat Malacia zien een prima linksback te zijn die alleen maar beter wordt, maar voor Haps is wel een 6 miljoen betaald.
Eerst zien dan geloven.Met de huidige begrotingen wordt Feyenoord meer dan eens in de achttien jaar kampioen
Dat Feyenoord dit seizoen meer punten had moeten hebben ben ik natuurlijk helemaal met je eens.
Ik heb het dan ook over basisspelers, niet over wisselspelers.ph4ge schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:01:
Kijk maar op wikipedia, elke wedstrijd ontbraken er tenminste 3 spelers, meestal meer.
Dan kun je wel Vermeer en Van Beek noemen, maar hun vervangers speelden een geweldig seizoen en waren juist belangrijke pilaren van het kampioenschap. Van het basis team hebben alleen Elia en Kongolo meer dan enkele wedstrijden gemist door blessures, dat maakt veel verschil.
Lezen blijft toch een vak blijkt maar weer...je zin klopt namelijk van geen kanten.D-e-n schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:35:
PSV-ers en Ajacieden beweerden hier dat Feyenoord de titel won dankzij het gebrek aan blessures.
Speciaal voor jou: Mede dankzij weinig blessures bij de basisspelers van Feyenoord werden ze vorig seizoen kampioen.
Ik heb de belangrijke woorden hierin donker gemaakt, simpeler kan ik het echt niet maken.
[ Voor 13% gewijzigd door Baseman77 op 22-01-2018 11:40 ]
*knip* Zinloze opmerking.
En laat die blessures, scheidsrechters, vuurwerk voor de wedstrijd, vogels in het stadion, verkeerde doellijn, andere kleur cornervlaggen etc. nou eens achterwege... Altijd hetzelfde gejank verhaal.
En laat die blessures, scheidsrechters, vuurwerk voor de wedstrijd, vogels in het stadion, verkeerde doellijn, andere kleur cornervlaggen etc. nou eens achterwege... Altijd hetzelfde gejank verhaal.
[ Voor 41% gewijzigd door naitsoezn op 22-01-2018 11:46 ]
Dat de vervangers het goed deden zegt iets over de bank maar doet niets af aan het feit dat er serieuze blessures waren van belangrijke spelers. Op Toornstra en Botteghin na heeft elke speler door blessures wedstrijden gemist en met pijntjes gespeeld. Zowel Ajax en PSV hadden gewoon minder blessures lijkt het.Baseman77 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:36:
Ik heb het dan ook over basisspelers, niet over wisselspelers.
Dan kun je wel Vermeer en Van Beek noemen, maar hun vervangers speelden een geweldig seizoen en waren juist belangrijke pilaren van het kampioenschap. Van het basis team hebben alleen Elia en Kongolo meer dan enkele wedstrijden gemist door blessures, dat maakt veel verschil.
Ik vind het nogal een raar argument dat Feyenoord vorig jaar geluk had met blessures omdat de vervangers van geblesseerde spelers het zo goed deden. Als er nou een graadmeter is over de kwaliteit van de selectie is het juist dat de reserves zo goed zijn dat ze je team niet verzwakken.
Je kunt discussiëren over het netwerk van van Geel over hoe Larsson of Haps wel of niet kunnen worden maar als je naar de groep kijkt is er op het aanvallende middenveld echt gewoon verzaakt te handelen. Dat vind ik een blunder.
Dat klopt maar dan zijn Haps, Amrabat en Larsson toch betere aankopen dan de oudjes die men eerder haalde.Feyenoord heeft een gemiddeld ouder team, met weinig zogeheten cash cows.
Klopt maar dat verwijt ik dus Gio.Zo speelt Malacia alleen omdat Haps zo blessuregevoelig is en omdat Nelom dermate slecht was dat Gio geen andere keuze had. Nu laat Malacia zien een prima linksback te zijn die alleen maar beter wordt, maar voor Haps is wel een 6 miljoen betaald.
Ik begon niet over de blessures van vorig jaar. Dus stop met naar mij wijzen. Ajacieden en PSV-ers begonnen er over. Wat mij betreft was het geen issue.Lezen blijft toch een vak blijkt maar weer...je zin klopt namelijk van geen kanten.
Speciaal voor jou: Mede dankzij weinig blessures bij de basisspelers van Feyenoord werden ze vorig seizoen kampioen.
Ik heb de belangrijke woorden hierin donker gemaakt, simpeler kan ik het echt niet maken.
Dat er een achterstand is ten opzichte van PSV en Ajax is duidelijk. In seizoen 2015/2016 eindigde wij 21 punten achter PSV en 20 achter Ajax. In het huidige seizoen is er een achterstand van 17 punten op PSV en 12 op Ajax.KingKoning schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:47:
[...]
Het kampioenschap van vorig seizoen heeft imho veel verbloemt bij Feyenoord. De acherstand op PSV en Ajax is niet opeens in 1 seizoen ingelopen. Je kan een keer kampioen worden, maar structureel is er nog steeds een achterstand.
Dat is gewoon onacceptabel. Dit maakt (pijnlijk) duidelijk dat vorig seizoen gewoon een gelukstreffer was en niet een stap in de goede richting van de ontwikkeling die de club de laatste jaren doormaakt. Vooral als je ziet dat er dit jaar ook nog eens zo'n 30(!) miljoen aan aankopen is gedaan door de club.
Maar ach, Jan de Jong kan het vast wel nuanceren.
Klopt hoor! Moek toegeven, dat was een puike voorzet van de man!
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 22-01-2018 12:44 ]
Het is ook zoeken maar was dat niet anders bij Kramer steeds? Herinner nog dat Veltman in duel met hem ging en steeds deed alsof hij een elleboog stoot kreeg. Terwijl er niets meer was dan een slim duwtje (zoals deze overtreding) en na de wedstrijd werd ongeveer 10x herhaalt met als intentie om te laten zien dat er wel contact was. Resultaat was dat iedereen riep dat hij geschorst moest worden. Dit is een soort gelijk geval dus wel terecht dat ze het laten zien dan.Jorizzz schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:50:
- Het moment dat Ziyech zogenaamd ook rood had moeten hebben wegens natrappen. Ik moet zeggen dat ik dat tijdens de wedstrijd überhaupt gemist had. Er was ook niet al teveel ophef over bij de spelers, en de commentator heb ik er ook niet over gehoord. Pas na de wedstrijd zag ik dat moment terug. Ik vond het een beetje 'zoeken', eerlijk gezegd. Het was wel een overtreding, maar meer één uit de categorie 'slimme overtreding om de aanval van de tegenstander te onderbreken'.
PS dus toch die ajax bril nog op hier ;-)
PS2 Die Veltman begint langzaam maar zeker in de categorie Kramer te komen, door zijn tekortkomingen het proberen te compenseren met achterlijke overtredingen te maken .
Dus kan je nagaan als Van Beek wel gewoon had gespeelt, misschien wel één van de beste verdedigers die wij hebben in NL maar door blessures weinig tot spelen kwam.Baseman77 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:36:
[...]
Ik heb het dan ook over basisspelers, niet over wisselspelers.
[ Voor 26% gewijzigd door rikoos op 22-01-2018 13:34 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!