"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat is er al een aantal jaren ingeslopen. De ploeg lijkt er ook last van de te hebben. De angst voor Ajax is in mijn ogen ook één van de oorzaken dat Feyenoord al jaren zo beroerd speelt in de Arena. Thuis speelt dat veel minder en tegen PSV heeft er nooit iemand last van. Terwijl we het dan toch echt over hetzelfde Ajax hebben en een PSV dat vaak zeker niet minder is dan Ajax.dvdkiwi schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:49:
Wat zijn de Feyenoorders zich vandaag toch gigantisch in de underdog positie aan het manoeuvreren...
Als ik alle verwachtingen (zowel hier als op enkele apps) lees hoeft Ajax niet eens zijn best te doen want we winnen toch wel.
Is het vertrouwen bij de Feyenoorders nu echt zo laag?
Ik neem aan dat de spelers ook wel wat van de berichten mee krijgen waardoor de druk alleen maar groter wordt.
Dat laatste valt mij ook op ja. Ook lijkt het wel alsof de klassieke top 3 elkaar altijd in evenwicht houdt: Ajax wint van Feyenoord, Feyenoord wint van PSV, PSV wint van Ajax.
Al is dat meer een gevoel want Ajax en PSV houden elkaar de laatste jaren redelijk in evenwicht.
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 21-01-2018 14:03 ]
Het is ook apart. Als je naar de kwaliteiten kijkt slaat het ook nergens op. Als je kans hebt tegen PSV heb je ook kans tegen Ajax en andersom. En hetzelfde kun je zeggen van de andere onderlinge ontmoetingen tussen de drie.
Wij hebben precies hetzelfde met Utrecht.
Al zou Utrecht 16e staan dan nog zijn we bang voor ze. Raar en eigenlijk nergens voor nodig
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 21-01-2018 14:19 ]
Ik zie gewoon niet hoe we de nul gaan houden. Achterin is een fout snel gemaakt. Tapia doet het aardig, maar Botteghin en v/d Heijden vond ik toch wel wat zekerder over komen. Voorin kan er zeker gescoord worden, maar met Neres en Huntelaar, moet ik nog maar zien of Malacia en het centrum wel goed genoeg zijn. Ik reken eigenlijk nergens op. De statistieken afgelopen jaren zijn meer dan duidelijk.dvdkiwi schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:49:
Wat zijn de Feyenoorders zich vandaag toch gigantisch in de underdog positie aan het manoeuvreren...
Als ik alle verwachtingen (zowel hier als op enkele apps) lees hoeft Ajax niet eens zijn best te doen want we winnen toch wel.
Is het vertrouwen bij de Feyenoorders nu echt zo laag?
Eventueel onderschatting zou nog wat kunnen zijn. Maar daar geloof ik in zo'n wedstrijd ook niet in. We gaan het zien! Goeie wedstrijd allemaal!
Maar het gaat om doelpunten....
Die statistieken slaan ook nergens op. Is Ajax de laatste jaren beter dan PSV? Nee, en toch hebben we daar toch een veel betere statistiek.Lekkerboeie86 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:28:
[...]
De statistieken afgelopen jaren zijn meer dan duidelijk.
Dat ligt meer aan speelstijl die je wel of niet ligt.D-e-n schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:30:
[...]
Die statistieken slaan ook nergens op. Is Ajax de laatste jaren beter dan PSV? Nee, en toch hebben we daar toch een veel betere statistiek.
Thuis heeft Feyenoord daar geen last van. En het is niet zo dat Ajax nu een vaag nooit voorkomend systeem speelt. Het is niet zo dat het Ajax onder Bosz nu hetzelfde speelde als dat onder De Boer.toolkist schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:37:
[...]
Dat ligt meer aan speelstijl die je wel of niet ligt.
Het is psychisch. Het heeft de laatste jaren zovaak tegen gezeten tegen Ajax met name in Amsterdam dat beide clubs er in zijn gaan geloven dat ze niet kunnen winnen/verliezen.D-e-n schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:39:
[...]
Thuis heeft Feyenoord daar geen last van. En het is niet zo dat Ajax nu een vaag nooit voorkomend systeem speelt. Het is niet zo dat het Ajax onder Bosz nu hetzelfde speelde als dat onder De Boer.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Neres vrij nonchalant tot nu toe. Zoals meer ajacieden.
[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 21-01-2018 14:44 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
We kregen toch ook geen corner?ph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:49:
Dat Veltman weleens voor Feyenoord scoort wil niet zeggen dat hij als Feyenoorder telt als de bal over de achterlijn gaat, Kuipers.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
De ligt verstapt zich, niet zoveel aan de hand.Rubman schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:52:
Wtf gebeurde daar echt
Werd wel eerst op de voet getikt door Jorgensen, niet bewust leek mijKrukar schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:53:
[...]
De ligt verstapt zich, niet zoveel aan de hand.
Moment daarvoor wel.
Overigens weer een typische Kuipers gele kaart voor Feyenoord. Stervende zwaan.
EDIT Wel gelijk een goedmakertje, hoewel ik liever een linksbuiten dan rechtsback met geel zie.
[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 21-01-2018 14:55 ]
Waar is daar?Rubman schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:52:
Wtf gebeurde daar echt
Had nou niet echt het idee dat de geel van st juste echt nodig was. Hij komt uit een halve struikel/val door rennen.Krukar schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:53:
[...]
De ligt verstapt zich, niet zoveel aan de hand.
Spel wordt nu al wat grimmiger.
@Vos doelde op st juste.
[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 21-01-2018 14:55 ]
En het typische goedmakertje. Daar was nog minder aan de hand...ph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:53:
[...]
Moment daarvoor wel.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En wat was dit van Toornstra dan?ph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:53:
[...]
Moment daarvoor wel.
EDIT Wel gelijk een goedmakertje, hoewel ik liever een linksbuiten dan rechtsback met geel zie.
Oftewel gaat beide kanten op.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 21-01-2018 14:56 ]
FTFYdr.lowtune schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:55:
Wat een naar kwalletje is die Toornstra toch.
Constant rare beslissingen kan duidelijk de controle over een wedstrijd verliezen.
Imho niet meer de beste acheids voor dit soort wedstrijden.
Maar ja dan wel de vraag, wie dan wel?Rubman schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:56:
Kuipers laat toch iedere “belangrijke” wedtlstrijd weer zien dat hij een stempel heeft.
Constant rare beslissingen kan duidelijk de controle over een wedstrijd verliezen.
Imho niet meer de beste acheids voor dit soort wedstrijden.
Ach, normaalste zaak van de wereld, zie hetzelfde bij overtreding Toornsta waar direct 3 man van Ajax om een kaart vragenTerranova schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:57:
Boetius toch, vragen om een kaart?
makkelijk toch?
[ Voor 40% gewijzigd door Napo op 21-01-2018 14:59 ]
Dat deden wij net ook bij ToornstraTerranova schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:57:
Boetius toch, vragen om een kaart?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Speelt tot nu toe inderdaad prima. Hopen dat Neres zijn niveau wat opschroeftph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:00:
Malacia is weer goed bezig. Jammer van Haps die deed het ook goed, maarja zo'n speler als Malacia laat je staan.
[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 21-01-2018 15:01 ]
Als jet het aan mij vraagt zou ik zeggen Nijhuis of Makkelie naar ook die zijn niet je van het.
Maar daar heb ik niet 123 het idee van dat ze een wedstrijd verliezen.
Nijhuis met zn eigen regels? Nee liever niet, dan krijg je ook een bende op t veld.Rubman schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:01:
[...]
Als jet het aan mij vraagt zou ik zeggen Nijhuis of Makkelie naar ook die zijn niet je van het.
Maar daar heb ik niet 123 het idee van dat ze een wedstrijd verliezen.
Laat Schöne toch lekker die vrije trappen nemen.
Nijhuis is in ieder geval consequent en geen notoire thuisfluiter (valt vandaag wel mee). Kan ook waarderen dat Nijhuis open is, durft een fout toe te geven en heeft weleens een mening.toolkist schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:02:
[...]
Nijhuis met zn eigen regels? Nee liever niet, dan krijg je ook een bende op t veld.
Bij Feyenoord (jammegenoeg
Nijhuis is inderdaag consequent in het toelaten van te stevig spel.ph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:04:
[...]
Nijhuis is in ieder geval consequent en geen notoire thuisfluiter (valt vandaag wel mee). Kan ook waarderen dat Nijhuis open is, durft een fout toe te geven en heeft weleens een mening.
Die zou niet eens fluiten voor die arm/elleboogje van Jorgensen..
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Yup, wel een echte werkwedstrijd, veel op het middenveld.Rubman schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:06:
Het is van beide kanten wel enorm slordig hoor.
Bij Feyenoord (jammegenoeg) wat slordiger maar van beide kanten is het matig.
voorin is het vooralsnog aan beide kanten dramatisch.
Juist dit soort wedstrijden moet je niet dood willen fluiten. Dat levert alleen maar meer frustratie op aan beide kanten wat het spel imho niet ten goede komt.toolkist schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:06:
[...]
Nijhuis is inderdaag consequent in het toelaten van te stevig spel.
Die zou niet eens fluiten voor die arm/elleboogje van Jorgensen..
Pff en dat is kaart #4 voor Feyenoord, gaat niet lekker.
Jones wordt een jaartje ouder, die is nooit zo snel. Dat meen ik serieus, als het snel moet is hij ook langzaam.P.O. Box schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:07:
Feyenoorders mogen dit seizoen in ieder geval niet meer klagen over tijdrekken van de tegenstander
Kuipers is weer aan het wapperen met kaarten. Bij de eerste 2 was hij consequent, nu lijkt het op dat hij dat niet meer is.
[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 21-01-2018 15:09 ]
#3Rubman schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:08:
[...]
Bij Nijhuis was er nu 1* geel geweest voor een overtreding (vasthouden Jorgensen) en 3* wegens klagen. Die heeft zn prioriteiten qua kaarten verkeerd.Rubman schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:08:
[...]
Juist dit soort wedstrijden moet je niet dood willen fluiten. Dat levert alleen maar meer frustratie op aan beide kanten wat het spel imho niet ten goede komt.
Wegens klagen geel vind ik anders ook wel terecht.toolkist schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:10:
[...]
Bij Nijhuis was er nu 1* geel geweest voor een overtreding (vasthouden Jorgensen) en 3* wegens klagen. Die heeft zn prioriteiten qua kaarten verkeerd.
volgens mij wel gezien, maar niet als zodanig beoordeeld... maar was errrrrrug dom van Ziyechph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:11:
Natrappen Ziyech niet gezien, Ajax gevaarlijk na wat een overtreding leek.
Als je het niet gezien hebt waarom zeg je het danph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:11:
Ik had nog wel een gele kaart verwacht na de aanval. Was overigens eerst voordeel, dus terecht niet gefloten
[ Voor 8% gewijzigd door Terranova op 21-01-2018 15:12 ]
Graag wat vergelijkingen dan? Dus bijvoorbeeld van onderbreken kansrijke aanval dmv vasthouden, lomp inkomen a la Van Beek op Kluivert.ph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:08:
[...]
Jones wordt een jaartje ouder, die is nooit zo snel. Dat meen ik serieus, als het snel moet is hij ook langzaam.
Kuipers is weer aan het wapperen met kaarten. Bij de eerste 2 was hij consequent, nu lijkt het op dat hij dat niet meer is.
Wat een redding zeg, die had van mij wel mogen zitten. Lekker tegen de statistiek/verhouding in.
[ Voor 20% gewijzigd door Rubman op 21-01-2018 15:14 ]
Heb ik inderdaad ook niet gezien, dus zal wel meegevallen zijnph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:11:
Verder lijkt het helemaal nergens op en is het eigenlijk behoorlijk saaie wedstrijd.
deze wedstrijd lukt het ook niet om het overwicht om te zetten in dikke kansen... het zijn allemaal van die kleine mogelijkheden...Han schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:15:
Typisch Ajax dit... zo veel sterker, zoveel meer overwicht maar achterin o zo kwetsbaar en het overwicht niet omzetten naar doelpunten. Zal je zien dat ze tegen een counter aanlopen straks en onverdiend achter komen.
en op dat moment is het toch wel een hele dikke kans voor Neres
[ Voor 6% gewijzigd door P.O. Box op 21-01-2018 15:16 ]
Jorgensen is net als Huntelaar afhankelijk van zn aanvoer en die is niet best.Vos schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:15:
Wat speelt Jorgenson overigens slecht. Is hij zenuwachtig omdat RvP er bij gekomen is ofzo?
Nee, juist niet. Daarom is het maar goed. Anders had je een onterecht afgekeurde goal
*kuch* niet dus *kuch*
Klopt, maar Jorgenson wint nagenoeg geen kopduel van Schone of De Jong. En lijkt wat gefrustreerd. Verder is hij minder een echte afmaker dan Huntelaar.ph4ge schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:17:
[...]
Jorgensen is net als Huntelaar afhankelijk van zn aanvoer en die is niet best.
[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 21-01-2018 15:18 ]
Mee eens hoor, maar dat is gewoon on niet hoe je hem moet aanspelen. Hij staat op een eiland en dan is het moeilijk om in de wedstrijd te komen.Vos schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:17:
Klopt, maar Jorgenson wint nagenoeg geen kopduel van Schone of De Jong. En lijkt wat gefrustreerd.
Van Persie zal supersub worden verwacht ik.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 21-01-2018 15:20 ]
Hij heeft totaal geen druk achter zich van een andere speler.Vos schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:15:
Wat speelt Jorgenson overigens slecht. Is hij zenuwachtig omdat RvP er bij gekomen is ofzo?
Denk dat hij Jorgensen en RvP respectievelijk op 10 en de spits laat spelen. Dan kunnen ze vrij wisselen. En RvP zal mogelijk niet elke wedstrijd spelen lijkt mij.
[ Voor 185% gewijzigd door ph4ge op 21-01-2018 15:25 ]
net als Toornstra, die ik alleen bij een niet-gekregen gele kaart heb gezien
Ajax speelt te slap om echt gevaarlijk te worden. Hopelijk gaan vooral de buitenspelers wat meer van zich laten zien in de tweede helft.
Dit topic is gesloten.
![]()
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!