Scout zijn moet toch echt eenvoudig zijn. Vraag me af of ze wel naar wedstrijden gaan.dutchgio schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:08:
Brighton wil m schijnbaar nogal graag, betalen flink en hij is nog herstellende van z'n blessure.
Eredivisie speelronde 19
19.01. 20:00 FC Utrecht v AZ
20.01. 18:30 RodaJC v FC Twente
20.01. 19:45 ADO Den Haag v VVV-Venlo
20.01. 19:45 PEC Zwolle v NAC
20.01. 20:45 Vitesse v scHeerenveen
21.01. 12:30 Sparta v Excelsior
21.01. 14:30 Ajax v Feyenoord
21.01. 14:30 Willem II v FC Groningen
21.01. 16:45 Heracles v PSV
19.01. 20:00 FC Utrecht v AZ
20.01. 18:30 RodaJC v FC Twente
20.01. 19:45 ADO Den Haag v VVV-Venlo
20.01. 19:45 PEC Zwolle v NAC
20.01. 20:45 Vitesse v scHeerenveen
21.01. 12:30 Sparta v Excelsior
21.01. 14:30 Ajax v Feyenoord
21.01. 14:30 Willem II v FC Groningen
21.01. 16:45 Heracles v PSV
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
10M? Damn waarom is ie nog niet weg dan?Deadsy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:14:
Wow, heeft hij ooit wel eens een top seizoen gehad?
Dan valt de 10mln die Swansea op Younes geboden zou hebben nog mee.
Dat heeft ook met lengtes van contracten te maken. Younes heeft nog maar een half jaar, dan is 10M best veel.Deadsy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:14:
Wow, heeft hij ooit wel eens een top seizoen gehad?
Dan valt de 10mln die Swansea op Younes geboden zou hebben nog mee.
Nou... dat ging snel;
Vermeer per direct van Feyenoord naar Club Brugge
Verhuur met de optie tot koop
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Jammer, ik had hem graag onder de lat gezien, maar waarschijnlijk de beste oplossing voor beide partijen.Han schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:39:
Nou... dat ging snel;
Overigens een uitstekend bedrag voor Locadia, ik denk niet dat veel mensen zo'n bedrag hadden verwacht.
[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 19-01-2018 08:32 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar liefst 16 miljoen voor Locadia, en daar komen nog bonussen en (hoogstwaarschijnlijk) een doorverkooppercentage bij. Een uitstekende deal voor PSV lijkt mij.
Ik ben normaal gesproken absoluut geen fan van het verkopen van een basisspeler in de winterstop, maar in dit geval begrijp ik het wel.
Elfrink legt het ook prima uit in dit artikel: https://www.ed.nl/psv/psv...ia-niet-weigeren~afb7d657
Ik ben normaal gesproken absoluut geen fan van het verkopen van een basisspeler in de winterstop, maar in dit geval begrijp ik het wel.
Elfrink legt het ook prima uit in dit artikel: https://www.ed.nl/psv/psv...ia-niet-weigeren~afb7d657
Absoluut begrijpelijk, veel geld voor een speler met die kwaliteiten. Begreep dat ze er niets voor in de plaats gaan halen, dan zal De Jong dus niet mogen vertrekken deze winter.Baseman77 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:44:
Maar liefst 16 miljoen voor Locadia, en daar komen nog bonussen en (hoogstwaarschijnlijk) een doorverkooppercentage bij. Een uitstekende deal voor PSV lijkt mij.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Niet bang voor de aanval van PSV nu?Baseman77 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:44:
Of zal Lammers nu ook speeltijd gaan krijgen?
Ik vind het wel gewaagd, je doelpunten van het eerste seizoenshelft verkopen, had eerder verwacht dat Luuk verkocht zou worden
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zo dachten we in augustus ook over de uitverkoop van PSV....
alles kan off-topic
Romero is er bij gekomen, dus eigenlijk is de vervanging er al.Gynnad schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:17:
[...]
Absoluut begrijpelijk, veel geld voor een speler met die kwaliteiten. Begreep dat ze er niets voor in de plaats gaan halen, dan zal De Jong dus niet mogen vertrekken deze winter.
Nee en jaGynnad schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:17:
Begreep dat ze er niets voor in de plaats gaan halen, dan zal De Jong dus niet mogen vertrekken deze winter.
Romero is niet voor niets nog extra gehuurd voor de rest van het seizoen, dus hij kan als vervanger van Locadia gezien worden (wat @Vos ook al aangeeft). Daarbij heeft Brands onlangs aangegeven dat Luuk inderdaad blijft (dat begreep ik toen niet, nu wel).
Locadia is een gevaarlijke allround aanvaller en hij presteerde ook prima dit seizoen. Maar hij is nog geblesseerd en men verwacht hem rond eind februari pas terug, dus zoveel wedstrijden zou hij toch niet gespeeld hebben.Martinusz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:22:
Niet bang voor de aanval van PSV nu?
Of zal Lammers nu ook speeltijd gaan krijgen?
Als centrumspitsen heeft PSV de beschikking over Luuk, Lammers en Romero.
Als buitenspelers Lozano en Bergwijn, met de talenten Gudmundsson, Malen en Mauro als backup.
Aanvallend lopen er bij PSV meer dan voldoende talenten rond, die ook echt aan de deur aan het kloppen zijn. Dus de verkoop van Locadia zie ik niet als een groot probleem.
Ik hoop alleen dat er nu wel een linksback gehaald kan worden, aangezien die positie de achilleshiel van PSV is.
Aan talenten heb je niks bij PSV... of Cocu moet plots het licht hebben gezien en de talenten ook daadwerkelijk speelminuten geven die bijdragen tot de doorontwikkeling.
Overigens zijn Lammers, Rosario en Gudmundsson allen al 20 jaar, in hoeverre zijn dat nog talenten?
Overigens zijn Lammers, Rosario en Gudmundsson allen al 20 jaar, in hoeverre zijn dat nog talenten?
[ Voor 23% gewijzigd door Han op 19-01-2018 10:18 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Talent of niet, ik kan mij niet voorstellen dat het in aanleg mindere speles dan Locadia zijn. Als je het zo bekijkt heeft PSV een fortuin op de Herdgang lopen.Overigens zijn Lammers, Rosario en Gudmundsson allen al 20 jaar, in hoeverre zijn dat nog talenten?
Dat fortuin kan alleen te gelde gemaakt worden als het veel speeltijd krijgt. Aan spelers die tot hun 21e alleen maar wat mee mogen trainen verdien je niet zoveel uiteindelijk. We lijken in Nederland veel te voorzichtig geworden met talent.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:46:
[...]
Talent of niet, ik kan mij niet voorstellen dat het in aanleg mindere speles dan Locadia zijn. Als je het zo bekijkt heeft PSV een fortuin op de Herdgang lopen.
Komisch dat sommigen dit blijven herhalen terwijl PSV regelmatig meer jeugdspelers opstelt dan Feyenoord en Ajax. Ik ga niet voor de zoveelste keer het rijtje talenten opnoemen dat in de basis staat bij PSV of dat regelmatig speeltijd krijgt, ik hou het erbij dat je aantoonbaar onzin praat.Han schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:13:
Aan talenten heb je niks bij PSV... of Cocu moet plots het licht hebben gezien en de talenten ook daadwerkelijk speelminuten geven die bijdragen tot de doorontwikkeling.
Welkom in de wondere wereld van Nederland...het enige land ter wereld waar je met "al" 20 jaar geen talent meer bentOverigens zijn Lammers, Rosario en Gudmundsson allen al 20 jaar, in hoeverre zijn dat nog talenten?
In de grote buitenlandse competities ben je onder de 25 nog een talent, hier moet je blijkbaar 17 of 18 zijn. Typisch.
PS: Je weet dat de redder des vaderlands ook al 20 is?
We zijn verdoemd als voetbalnatie
Dat ligt eraan.D-e-n schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:54:
Aan spelers die tot hun 21e alleen maar wat mee mogen trainen verdien je niet zoveel uiteindelijk. We lijken in Nederland veel te voorzichtig geworden met talent.
Hoeveel talenten zijn aan de (veel te) hoge verwachtingen onderdoor gegaan?
Aan de ene kant klagen we dat talenten te vroeg naar het buitenland vertrekken, aan de andere kant klagen we dat talenten van 20 te weinig speeltijd krijgen. De logica.
Een onderzoek uit 2015 waarin de gemiddelde leeftijd van de competities is bekeken, mag jij raden wie op nummer 1 staat: http://www.soccernews.nl/...topcompetities-uit-europa
En maar klagen dat we de aansluiting met het buitenland aan het kwijtraken zijn, alsof de gemiddelde leeftijd daarin geen rol speelt. Wat op zich trouwens geen probleem is, het wordt tijd dat we accepteren dat we vooral een opleidingsland zijn geworden en alleen sporadisch kunnen presteren in Europees.
[ Voor 33% gewijzigd door Baseman77 op 19-01-2018 11:19 ]
Hier moet je er als 20/21 jarige staan zodat je als talent doorverkocht kan worden aan de grote clubs.
alles kan off-topic
Inderdaad word ik ook een beetje moe van het sprookje dat PSV de jeugd geen kans zou geven. Het enige verschil is dat ze niet vanuit de filosofie dat 'de jeugd altijd maar de oplossing is', zomaar het veld in worden gegooid. In plaats daarvan moeten ze eerst aan een bepaald verwachtingspatroon voldoen voordat ze die kans ook echt verdienen.
Het aankoopbeleid van Ajax deze winterstop duidt er wat mij betreft op dat ze daar wat dat betreft ook het licht hebben gezien en zijn gestopt met navelstaren. Wat jammer is aangezien het structurele wanbeleid en de overschatting er toe leidde dat ze alsnog niet al teveel wonnen.
Het aankoopbeleid van Ajax deze winterstop duidt er wat mij betreft op dat ze daar wat dat betreft ook het licht hebben gezien en zijn gestopt met navelstaren. Wat jammer is aangezien het structurele wanbeleid en de overschatting er toe leidde dat ze alsnog niet al teveel wonnen.
Volgens mij is het juist precies andersom inderdaad, we slaan door in de 'talenten' van 18/19 jaar en als je voor je 20e je debuut nog niet hebt gemaakt is je carriere al voorbij voordat ie uberhaupt is begonnen, want dan ben je niet goed genoeg.
En zodra je de 30 bent gepasseerd wordt je afgeschreven.
En zodra je de 30 bent gepasseerd wordt je afgeschreven.
Ik ben het volledig eens met beide reacties boven mij 
En dan vervolgens floppen bij die grote clubs, omdat ze er fysiek/mentaal nog niet klaar voor zijn. Hoeveel van die talenten maken deel uit van de selectie van een grote club? Hoeveel spelen regelmatig? Hoeveel zijn basisspeler? Dat valt vies tegen.
PS: Juist hierom had ik overigens totaal niet verwacht dat Klaassen niet zou slagen bij Everton...hij heeft de juiste leeftijd, heeft voldoende ervaring, is fysiek en mentaal sterk, ik had echt gedacht dat hij Wijnaldum achterna zou gaan en 'gewoon' prima zou gaan presteren in de PL.
Moet?Ankona schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:18:
Hier moet je er als 20/21 jarige staan zodat je als talent doorverkocht kan worden aan de grote clubs.
En dan vervolgens floppen bij die grote clubs, omdat ze er fysiek/mentaal nog niet klaar voor zijn. Hoeveel van die talenten maken deel uit van de selectie van een grote club? Hoeveel spelen regelmatig? Hoeveel zijn basisspeler? Dat valt vies tegen.
PS: Juist hierom had ik overigens totaal niet verwacht dat Klaassen niet zou slagen bij Everton...hij heeft de juiste leeftijd, heeft voldoende ervaring, is fysiek en mentaal sterk, ik had echt gedacht dat hij Wijnaldum achterna zou gaan en 'gewoon' prima zou gaan presteren in de PL.
Oppassen met de teentjes jongens (mogelijk meisjes of genderneutraal)!
Ik kijk iig uit naar de Klassieker en dan zeker naar Ziyech en el Ahmadi. Ben benieuwd wie de strijd op en om het middelveld gaat winnen. En benieuwd of Haps voorbijgestreefd is door Malacia.
Ik kijk iig uit naar de Klassieker en dan zeker naar Ziyech en el Ahmadi. Ben benieuwd wie de strijd op en om het middelveld gaat winnen. En benieuwd of Haps voorbijgestreefd is door Malacia.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Je maakt mij wel nieuwsgierig, want zoveel zijn er toch niet meer dit jaar?Baseman77 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:10:
[...]
Komisch dat sommigen dit blijven herhalen terwijl PSV regelmatig meer jeugdspelers opstelt dan Feyenoord en Ajax. Ik ga niet voor de zoveelste keer het rijtje talenten opnoemen dat in de basis stata bij PSV of dat regelmatig speeltijd krijgt, ik hou het erbij dat je aantoonbaar onzin praat.
Opstelling tegen Ajax:
Zoet; Arias, Isimat, Schwaab, Brenet; Hendrix, Van Ginkel, Pereiro; Locadia, De Jong, Lozano.
Zoet is geen Talent meer, Hendrix eigenlijk ook niet meer die zijn gewoon basis, Locadia ook niet meer. Blijft Brenet over. Nu misschien een Lammers erbij en die Gudmundsson?
Opstelling Ajax:
Onana; Veltman, De Ligt, Wöber; De Jong, Schöne, Van de Beek, Ziyech; Neres, Dolberg, Kluivert.
Veltman is gewoon basis, geen talent of jeugd meer.
De Jong en Dolberg is grijs gebied, die zijn vrij laat aangekocht, maar worden wel ingezet op jonge leeftijd.
Ik wil geen welles/nietes discussie laten losbarsten, maar sinds de verkoop afgelopen zomer van aantal spelers bij PSV (uit eigen jeugd), is het aantal jeugd wat doorstroomt toch wel beperkt dit jaar? Misschien deze tweede helft van het seizoen wat meer aansluiting uit Jong? (Jong PSV doet het ook goed toch?)
Feyenoord heeft mijn idee helemaal weinig talenten die doorgeschoven worden, alleen die linksback laatst? (rest is allang basis speler, mede mogelijk gemaakt door de financiele crisis)
Maar zoals boven ook al gezegd, het moet ook geen doel zijn, we moeten proberen weer wat meer tegengas te kunnen geven Europees, dat redt je niet met 11 jeugdspelers
Idd, je bereikt de beste tijd rond je 26ste, dus tot die tijd kun je prima een talent zijn, maar rond die leeftijd van 26 moet het er een keer wel uit zijn gekomen.Welkom in de wondere wereld van Nederland...het enige land ter wereld waar je met "al" 20 jaar geen talent meer bent![]()
![]()
In de grote buitenlandse competities ben je onder de 25 nog een talent, hier moet je blijkbaar 17 of 18 zijn. Typisch.
PS: Je weet dat de redder des vaderlands ook al 20 is?
We zijn verdoemd als voetbalnatie
Men blijft terugkijken naar de oude tijd, toen spelers met hun 17de in het eerste kwamen, maar dat is al lang niet meer zo. (zo heel af en toe eens)
Zeker met de Jong elftallen in de JL is de leeftijd omhoog gegaan, want ze gaan eerst daar een jaartje of 2 voetballen. (dan zijn ze al gauw 20 ja
[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 19-01-2018 11:31 ]
Je haalt mijn 2 zinnen door elkaar.Martinusz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:30:
Je maakt mij wel nieuwsgierig, want zoveel zijn er toch niet meer dit jaar?
PSV stelt aardig wat jeugdspelers op (zonder even de hele discussie weer op te starten wat nu precies de definitie van een jeugdspeler is), maar met de talenten (zeg maar <21) is Cocu inderdaad voorzichtiger.
Al hebben velen nog vorig seizoen in hun hoofd, toen talenten maar zelden speeltijd kregen onder Cocu, Dit seizoen is dat anders; Bergwijn is een basisspeler en Lammers, Gudmundsson, Mauro en Rosario worden regelmatig ingebracht. Dat mag meer zijn, maar ze worden in ieder geval serieus genomen en ze krijgen kansen van Cocu. Waarbij Cocu van mening is dat speeltijd moet worden afgedwongen en je dat niet krijgt puur omdat je een jeugdspeler bent, zoals @PickleRick ook aangeeft.
Mee eens.Feyenoord heeft mijn idee helemaal weinig talenten die doorgeschoven worden, alleen die linksback laatst? (rest is allang basis speler, mede mogelijk gemaakt door de financiele crisis).
Ik ben er van overtuigd dat die hogere gemiddelde leeftijd vorig seizoen een belangrijke rol speelde bij het kampioenschap, maar ik vind ook dat Feyenoord hierin is doorgeslagen. Ze hebben nu te weinig spelers die voor een mooi bedrag verkocht kunnen worden.
Helemaal mee eensIdd, je bereikt de beste tijd rond je 26ste, dus tot die tijd kun je prima een talent zijn, maar rond die leeftijd van 26 moet het er een keer wel uit zijn gekomen.
Men blijft terugkijken naar de oude tijd, toen spelers met hun 17de in het eerste kwamen, maar dat is al lang niet meer zo. (zo heel af en toe eens)
Zeker met de Jong elftallen in de JL is de leeftijd omhoog gegaan, want ze gaan eerst daar een jaartje of 2 voetballen. (dan zijn ze al gauw 20 ja)
Ah kijk toch wat extra namen nogBaseman77 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:41:
[...]
Je haalt mijn 2 zinnen door elkaar.
PSV stelt aardig wat jeugdspelers op (zonder even de hele discussie weer op te starten wat nu precies de definitie van een jeugdspeler is), maar met de talenten (zeg maar <21) is Cocu inderdaad voorzichtiger.
Al hebben velen nog vorig seizoen in hun hoofd, toen talenten maar zelden speeltijd kregen onder Cocu, Dit seizoen is dat anders; Bergwijn is een basisspeler en Lammers, Gudmundsson, Mauro en Rosario worden regelmatig ingebracht. Dat mag meer zijn, maar ze worden in ieder geval serieus genomen en ze krijgen kansen van Cocu. Waarbij Cocu van mening is dat speeltijd moet worden afgedwongen en je dat niet krijgt puur omdat je een jeugdspeler bent, zoals @PickleRick ook aangeeft.
Ik denk dat Cocu alleen rondom Lammers wel wat eerder speeltijd had kunnen geven, ik bedoel Luuk de Jong scoorde meer dan 1000 minuten geen goal, dat is dan je spits, terwijl die Lammers volgens mij de een na de andere doelpunt erin rost in de JL. Je kunt ook te voorzichtig zijn
En uiteraard als wat je hebt staan gewoon beter is, dan moet die jeugdspeler beter zien te worden voor basis. Maar ben wel benieuwd of wat van de genoemde namen wellicht tweede seizoenshelft al meer komen of dat ze volgend jaar dan doorbreken in de basis (en niet hun plek wordt verpatst aan een aankoop).
Ideale mix in mijn ogen is ervaring (spelers 26+) plus jeugdige spelers (< 26, in praktijk vaker <23 denk ik)
Beiden is lastig in Nederland, zijn de jeugdspelers echt goed, zijn ze zo verkocht voor hun 23ste. De ervaren goede spelers van 26-30 verdienen te veel in het buitenland en hebben 0 interesse in eredivisie
Dat weet ik haast wel zeker, een elftal met gemiddelde leeftijd achterin de 20 is natuurlijk gewoon een grote bak ervaring. Sommige op leeftijd toch nog net een beetje beter geworden bij Feyenoord en je hebt gewoon een uitstekend elftal. Tussen die ervaring zou ik dan wel verwachten dat er wat meer jeugd tussengezet kan worden, maar goed ik heb ook geen flauw idee wat er bij Feyenoord in de jeugd rond loopt, was ooit de beste jeugdopleiding, maar heb het idee dat dat even geleden is[...]
Mee eens.
Ik ben er van overtuigd dat die hogere gemiddelde leeftijd vorig seizoen een belangrijke rol speelde bij het kampioenschap, maar ik vind ook dat Feyenoord hierin is doorgeslagen. Ze hebben nu te weinig spelers die voor een mooi bedrag verkocht kunnen worden.
Bij Feyenoord is er gewoon een lichting spelers mislukt (Slabbekoorn enzo) / voortijdig weggeplukt (Song enzo) terwijl er geen geld is/was om zoals Ajax en PSV doen talenten binnen te halen. Het was vorig seizoen inderdaad te weinig, maar in tegenstelling tot andere jaren kon ook niemand jeugdspelers noemen die tekort gedaan werden. Nieuwkoop is de enige die echt klaar was voor die stap.Martinusz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:30:
Feyenoord heeft mijn idee helemaal weinig talenten die doorgeschoven worden, alleen die linksback laatst? (rest is allang basis speler, mede mogelijk gemaakt door de financiele crisis)
Zo zachtjes aan dienen er nu weer talenten aan. Bovendien worden de talenten die er waren bij Feyenoord ook niet zo vroeg verkocht, denk aan Verbeek en Vilhena.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ajax heeft de optie om met 1 jaar te verlengenKingKoning schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:25:
[...]
Dat heeft ook met lengtes van contracten te maken. Younes heeft nog maar een half jaar, dan is 10M best veel.
Sowieso is het kul onze eredivisie te vergelijken met de grote competities. Maar ik zag toch laatst echt een tiener debuteren bij Man City. De grote talenten uit Engeland spelen ook allemaal gewoon PL. Beter voorbeeld: een jaar of wat terug speelde de Franse onder 19 tegen die van ons en de Fransen hadden toch beduidend meer speler met speelminuten in de hoogste divisie in hun basis dan wij.Baseman77 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:10:
[...]
Welkom in de wondere wereld van Nederland...het enige land ter wereld waar je met "al" 20 jaar geen talent meer bent![]()
En vergelijk het eens met vroeger: Gullit, van Basten, Seedorf, Vanenburg enz.. waren voor hun twintigste toch echt basis bij een topclub. En toen was de eredivisie eerder sterker dan zwakker. Dus ja: wij zijn te voorzichtig.
Die hype is daarom ook overdreven. De Jong is een laatbloeier en zeker geen supertalent in de categorie Gullit, v Basten, Bergkamp, Robben etc.PS: Je weet dat de redder des vaderlands ook al 20 is?
Je haalt twee dingen door elkaar: de gemiddelde leeftijd als geheel en in hoeverre je omgaat met de beste talenten. Wij missen vaak ervaren spelers in de categorie 24-28 (die zijn vertrokken namelijk) maar dat betekent niet dat je de beste jonkies moet afremmen.Een onderzoek uit 2015 waarin de gemiddelde leeftijd van de competities is bekeken, mag jij raden wie op nummer 1 staat: http://www.soccernews.nl/...topcompetities-uit-europa
In het buitenland dus wel.Martinusz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:30:
[...]
Dat is dus een slechte ontwikkeling voor de grootste talenten, spelers die vroeger gelijk zouden doorstromen. Die komen veel later in aanraking met de echte top in Nederland. De Jong heeft gewoon een achterstand van twee jaar.Zeker met de Jong elftallen in de JL is de leeftijd omhoog gegaan, want ze gaan eerst daar een jaartje of 2 voetballen. (dan zijn ze al gauw 20 ja)
Om vervolgens die tiener bij ManCity te noemen?D-e-n schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:36:
Sowieso is het kul onze eredivisie te vergelijken met de grote competities.
Uitzonderingen zullen er altijd zijn.Maar ik zag toch laatst echt een tiener debuteren bij Man City. De grote talenten uit Engeland spelen ook allemaal gewoon PL.
En om welke grote talenten in de PL gaat het dan en hoe oud zijn ze?
Dus er mag niet vergeleken worden met de grote competities in de huidige tijd, maar er mag wel vergeleken worden met talenten van 30 jaar (!) geleden? En dan noem je ook even meteen de Nederlandse wereldtop van toen op, dat is inderdaad wel een logische vergelijking met de huidige talenten.En vergelijk het eens met vroeger: Gullit, van Basten, Seedorf, Vanenburg enz.. waren voor hun twintigste toch echt basis bij een topclub. En toen was de eredivisie eerder sterker dan zwakker. Dus ja: wij zijn te voorzichtig.
Dat de hype overdreven is ben ik helemaal met je eens, ook dat hij geen supertalent is.Die hype is daarom ook overdreven. De Jong is een laatbloeier en zeker geen supertalent in de categorie Gullit, v Basten, Bergkamp, Robben etc.
Maar als je op je 20e basisspeler bent bij Ajax, dan ben je een laatbloeier? Jij hebt wel heel rigoureuze denkbeelden.
Dus omdat we gemiddeld veel jeugd in het 1e team hebben remmen we de beste jonkies af?Je haalt twee dingen door elkaar: de gemiddelde leeftijd als geheel en in hoeverre je omgaat met de beste talenten. Wij missen vaak ervaren spelers in de categorie 24-28 (die zijn vertrokken namelijk) maar dat betekent niet dat je de beste jonkies moet afremmen.
Hoe moet ik dat rijmen?
Omdat City 1 keer een jeugdspeler inbrengt?In het buitenland dus wel.
Hoeveel 17 en 18 jarigen staan dan in de basis in de grote competities?
Of de talenten zijn momenteel niet goed genoeg om op hun 17e al in de basis te komen, daar al eens bij stilgestaan? Of hebben alle grote clubs in Nederland hun (in jouw ogen) wanbeleid op elkaar afgestemd?Dat is dus een slechte ontwikkeling voor de grootste talenten, spelers die vroeger gelijk zouden doorstromen. Die komen veel later in aanraking met de echte top in Nederland. De Jong heeft gewoon een achterstand van twee jaar.
Daarbij maakt De Jong wel degelijk indruk sinds hij speeltijd krijgt, misschien wel juist omdat hij "al" 20 is.
Leeftijd is maar een getal, er zijn genoeg spelers die rond hun 20ste pieken en andere pieken pas tegen hun dertigste.
Verwijderd
Het was ook meer cynisch bedoelt aangezien er in mijn ogen wel een hele grote transfersom voor Locadia is neergelegd. Maar je hebt zeker een punt als spelers niet spelen krijgen ze nooit waarde.D-e-n schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:54:
[...]
Dat fortuin kan alleen te gelde gemaakt worden als het veel speeltijd krijgt. Aan spelers die tot hun 21e alleen maar wat mee mogen trainen verdien je niet zoveel uiteindelijk. We lijken in Nederland veel te voorzichtig geworden met talent.
@Baseman77
Je maakt er een beetje een karikatuur van. Nergens zeg ik dat we allemaal zeventienjarigen moeten opstellen of dat ze gelijk 34 wedstrijden moeten spelen. Maar feit is wel dat vrijwel alle grote talenten uit de Nederlandse competitie van de laatste veertig jaar voor hun twintigste basisspeler waren bij een topclub en na de nodige minuten te hebben gemaakt uiteindelijk voor of rond hun twintigste in Oranje debuteerden. Dat begint met op je 17e/18e debuteren en minuten maken. De basisplaats zou dan daarna moeten volgen, maar alleen als je goed genoeg bent uiteraard.
In mijn ogen is de leeftijd van 17-21 heel belangrijk voor je ontwikkeling. Je kunt gigantische stappen maken op die leeftijd. Het was altijd een enorm pré voor talenten uit Nederland. Je kunt toch niet ontkennen dat daar de laatste tijd iets fout gaat in Nederland, en echt niet alleen doordat er spelers op hun zestiende naar Engeland verkassen. Ik geloof er ook niks van dat het wachten op de nieuwe Robben/Sneijder/van Persie alleen maar een kwestie van een golfbeweging is. Hoe anders kun je verklaren dat jeugdelftallen die wél presteren op de onder 17 toernooien later geen aansprekende voetballers opleveren?
Je maakt er een beetje een karikatuur van. Nergens zeg ik dat we allemaal zeventienjarigen moeten opstellen of dat ze gelijk 34 wedstrijden moeten spelen. Maar feit is wel dat vrijwel alle grote talenten uit de Nederlandse competitie van de laatste veertig jaar voor hun twintigste basisspeler waren bij een topclub en na de nodige minuten te hebben gemaakt uiteindelijk voor of rond hun twintigste in Oranje debuteerden. Dat begint met op je 17e/18e debuteren en minuten maken. De basisplaats zou dan daarna moeten volgen, maar alleen als je goed genoeg bent uiteraard.
In mijn ogen is de leeftijd van 17-21 heel belangrijk voor je ontwikkeling. Je kunt gigantische stappen maken op die leeftijd. Het was altijd een enorm pré voor talenten uit Nederland. Je kunt toch niet ontkennen dat daar de laatste tijd iets fout gaat in Nederland, en echt niet alleen doordat er spelers op hun zestiende naar Engeland verkassen. Ik geloof er ook niks van dat het wachten op de nieuwe Robben/Sneijder/van Persie alleen maar een kwestie van een golfbeweging is. Hoe anders kun je verklaren dat jeugdelftallen die wél presteren op de onder 17 toernooien later geen aansprekende voetballers opleveren?
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 19-01-2018 13:34 ]
Dat is toch helemaal niet zo vreemd? Op die jeugdtoernooien wordt er gekozen uit een groep voetballers van een bepaalde leeftijdsgroep. In een dergelijk situatie kan een groep middelmatige spelers dus opeens heel goed lijken als tegenstanders in die leeftijdsgroep maar een enkel groot talent hebben en de rest beneden alle peil is. Zodra die spelers ouder worden zullen die middelmatige spelers ook daadwerkelijk tot de middelmaat behoren omdat de leeftijdsgroep waaruit wordt gekozen opeens 10x zo groot is.D-e-n schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:33:
@Baseman77
Hoe anders kun je verklaren dat jeugdelftallen die wél presteren op de onder 17 toernooien later geen aansprekende voetballers opleveren?
@Noiz
Juist in Nederland hebben wij een kleinere groep om uit de kiezen. Daar legden we het ook juist altijd af tegen de grotere landen die in elke leeftijdscategorie ruim de keuze hadden.
Juist in Nederland hebben wij een kleinere groep om uit de kiezen. Daar legden we het ook juist altijd af tegen de grotere landen die in elke leeftijdscategorie ruim de keuze hadden.
Er zijn veel grote spelers die jong-Oranje (praktisch) oversloegen en nog veel meer spelers die wel uitgebreid in jong-Oranje speelde maar nooit grote spelers werden. Geen van de spelers van EK88 had met jong-Oranje een toernooi gespeeld, de 'gouden' generatie daarna van rond de eeuwwisseling ook amper, alleen de laatste 'gouden' generatie van Sneijder en co deed het ook redelijk in jong Oranje.D-e-n schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:33:
Hoe anders kun je verklaren dat jeugdelftallen die wél presteren op de onder 17 toernooien later geen aansprekende voetballers opleveren?
De duurste Nederlandse verdediger Van Dijk speelde maar een paar wedstrijden in Jong Oranje waarvan er een berucht is omdat hij zo slecht was en speelde nooit voor een topclub, terwijl Jaap Stam nooit in Oranje speelde en pas op zn 24ste naar een topclub ging.
Ik denk juist dat je moet zorgen dat alle routes open staan, zowel voor toptalenten als Kluivert en Vd Vaart die ver voor hun 30ste 'op' waren als voor Jaap Stam die pas laat bloeide.
Niet teveel omkijken. Er is in de sport veel veranderd, ook in de begeleiding en intensiteit die men topsport noemt.
Om iets simpels te noemen, tot zo'n 20 jaar geleden zaten er tussen de topvoetballers spelers die rookten. Kun je je dat met de huidige programma's voorstellen? Kortom, de fysieke eisen en ontwikkeling van spelers zijn de laatste jaren enorm veranderd, daarom is het ook niet erg relevant om leeftijden te vergelijken met die van de toppers van 20-30 jaar geleden. (of ga voor de grap eens kijken hoe oud de toppers van 80 jaar geleden waren...)
Om iets simpels te noemen, tot zo'n 20 jaar geleden zaten er tussen de topvoetballers spelers die rookten. Kun je je dat met de huidige programma's voorstellen? Kortom, de fysieke eisen en ontwikkeling van spelers zijn de laatste jaren enorm veranderd, daarom is het ook niet erg relevant om leeftijden te vergelijken met die van de toppers van 20-30 jaar geleden. (of ga voor de grap eens kijken hoe oud de toppers van 80 jaar geleden waren...)
alles kan off-topic
Tegenwoordig is het zo: als een speler op z'n 20ste niet top is, wordt ie het nooit. Een oudere speler is dan gewoon niet interessant voor topploegen, die willen immers profiteren van kwaliteit en restwaarde.
Alle toppers van nu en de komende 10 jaar waren voor hun 20ste al super-spelers.
Misschien uitgezonderd de keeper of laatste man of zo.
Alle toppers van nu en de komende 10 jaar waren voor hun 20ste al super-spelers.
Misschien uitgezonderd de keeper of laatste man of zo.
Houdoe
Op diverse sites zijn mensen denk ik de kluts kwijt of zijn ze zet sarcastisch bezig.
Het vertrek van locadia is een verlies.
Want elk schot is tussen de paalen, zeer efficiënt met zijn kansen etc.
Denk dat PSV blij is dat ze hem nu voor dit bedrag krijgt komen.
Dit seizoen was hij wel op schot, dat moet je ze nageven (9 goals), maar volgens mij over andere jaren niet bijzonder veel rendement gehad.Deadsy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:58:
Op diverse sites zijn mensen denk ik de kluts kwijt of zijn ze zet sarcastisch bezig.
Ze zullen er meer voor krijgen dan Luuk op dit moment
Verwijderd
Vorig seizoen was ook vrij aardig toch.Martinusz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:00:
[...]
Dit seizoen was hij wel op schot, dat moet je ze nageven (9 goals), maar volgens mij over andere jaren niet bijzonder veel rendement gehad.
Ze zullen er meer voor krijgen dan Luuk op dit moment
Volgens wikipedia vorig seizoen 3 competitiedoelpunten (14 wedstrijden), das niet echt goedVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:02:
[...]
Vorig seizoen was ook vrij aardig toch.
Denk wel dat je rekening moet houden dan Locadia meestal als buitenspeler speelt en niet als echte spits, terwijl dat juist (denk ik) zijn beste positie is. Denk persoonlijk dat Locadia best een ok speler is, beter dan velen denken. Een echte topper, dat waarschijnlijk dan ook weer niet, maar hij heeft het iig ook niet heel makkelijk gehad. In principe is 16m een deal die PSV niet kan weigeren, maar het zou me niet verbazen als hij nog vrij succesvol is in het buitenland (mits goed gebruikt) en die prijs wel waard is.Martinusz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:05:
[...]
Volgens wikipedia vorig seizoen 3 competitiedoelpunten (14 wedstrijden), das niet echt goedzijn hoogste is 13 doelpunten in 31 wedstrijden (2013/2014). Totaal 45 doelpunten in 127 wedstrijden, niet spectaculair dus (1 op 3).
Dat denk ik ook ja, volgens mij betere spits dan buitenspeler. Heb hem keer gezien tegen amateurs, maar die gozer kan wel ballen hoor en goed schot in zijn benen.Snowdog schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:13:
[...]
Denk wel dat je rekening moet houden dan Locadia meestal als buitenspeler speelt en niet als echte spits, terwijl dat juist (denk ik) zijn beste positie is. Denk persoonlijk dat Locadia best een ok speler is, beter dan velen denken. Een echte topper, dat waarschijnlijk dan ook weer niet, maar hij heeft het iig ook niet heel makkelijk gehad. In principe is 16m een deal die PSV niet kan weigeren, maar het zou me niet verbazen als hij nog vrij succesvol is in het buitenland (mits goed gebruikt) en die prijs wel waard is.
Denk alleen dat de PL voor hem zwaar gaat worden, als je hier al niet zoveel scoort, en waar gaan ze hem daar voor gebruiken? Spits of buitenspeler?
Voor PSV super deal natuurlijk
Edit: Wees gerust, Youness is een nog slechtere buitenspeler
[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 19-01-2018 16:17 ]
Verwijderd
Younes is een betere speler. Een combinatie van de dribbel van Younes en doelgerichtheid van locadia zou bij Barcelona spelenMartinusz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:16:
[...]
Dat denk ik ook ja, volgens mij betere spits dan buitenspeler. Heb hem keer gezien tegen amateurs, maar die gozer kan wel ballen hoor en goed schot in zijn benen.
Denk alleen dat de PL voor hem zwaar gaat worden, als je hier al niet zoveel scoort, en waar gaan ze hem daar voor gebruiken? Spits of buitenspeler?
Voor PSV super deal natuurlijk
Edit: Wees gerust, Youness is een nog slechtere buitenspeler
De meeste grote spelers gingen direct van de onder 19 naar het grote Oranje, zeker de aanvallers. Iemand als van Nistelrooij is een uitzondering. Maar dat pleit er juist voor dat spelers snel hogerop moeten in Nederland.ph4ge schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:56:
[...]
Er zijn veel grote spelers die jong-Oranje (praktisch) oversloegen
Wat mijn punt is: iedereen klaagt over de jeugd maar die doet het internationaal gezien juist helemaal niet onaardig. Daarna gaat het mis.
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 19-01-2018 16:23 ]
Verwijderd
Zulke laatbloeiers zijn meestal niet de creatieve aanvallende spelersph4ge schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:56:
[...]
Er zijn veel grote spelers die jong-Oranje (praktisch) oversloegen en nog veel meer spelers die wel uitgebreid in jong-Oranje speelde maar nooit grote spelers werden. Geen van de spelers van EK88 had met jong-Oranje een toernooi gespeeld, de 'gouden' generatie daarna van rond de eeuwwisseling ook amper, alleen de laatste 'gouden' generatie van Sneijder en co deed het ook redelijk in jong Oranje.
De duurste Nederlandse verdediger Van Dijk speelde maar een paar wedstrijden in Jong Oranje waarvan er een berucht is omdat hij zo slecht was en speelde nooit voor een topclub, terwijl Jaap Stam nooit in Oranje speelde en pas op zn 24ste naar een topclub ging.
Ik denk juist dat je moet zorgen dat alle routes open staan, zowel voor toptalenten als Kluivert en Vd Vaart die ver voor hun 30ste 'op' waren als voor Jaap Stam die pas laat bloeide.
Verwijderd
Qua resultaat inderdaad. Qua spel en type spelers zie je al dat ze vaak geen techniek hebben of puur talent.D-e-n schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:22:
[...]
De meeste grote spelers gingen direct van de onder 19 naar het grote Oranje. Maar dat pleit er juist voor dat spelers snel hogerop moeten.
Wat mijn punt is: iedereen klaagt over de jeugd maar die doet het internationaal gezien juist helemaal niet onaardig. Daarna gaat het mis.
Ik zie de huidige groep bij Ajax eigenlijk wel als een uitzondering (van de Beek, Kluivert, de Ligt, de Jong).
Dat zijn wel vier verschillende types. Van de Beek en De Jong zijn in mijn ogen dus laatbloeiers, De Ligt is een verdediger. Kluivert is wel iemand die nu jong en snel opkomtVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:23:
[...]
Qua resultaat inderdaad. Qua spel en type spelers zie je al dat ze vaak geen techniek hebben of puur talent.
Ik zie de huidige groep bij Ajax eigenlijk wel als een uitzondering (van de Beek, Kluivert, de Ligt, de Jong).
Het blijft ook typisch dat we juist wel weer veel gewilde verdedigers hebben. Denk aan de Vrij en van Dijk
Dit ben ik ook met je eens.D-e-n schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:33:
Maar feit is wel dat vrijwel alle grote talenten uit de Nederlandse competitie van de laatste veertig jaar voor hun twintigste basisspeler waren bij een topclub en na de nodige minuten te hebben gemaakt uiteindelijk voor of rond hun twintigste in Oranje debuteerden. Dat begint met op je 17e/18e debuteren en minuten maken. De basisplaats zou dan daarna moeten volgen, maar alleen als je goed genoeg bent uiteraard.
Al zijn de tijden veranderd. In de periode die jij aangeeft kwamen de erg jonge talenten vaak terecht in een gelouterd team, waarin ze aangestuurd werden door meer ervaren spelers. Maar zoals je zelf al aangeeft is de groep met de leeftijd 24-28 vaak niet tot nauwelijks aanwezig en dat is wel een probleem. Hierdoor wordt tegenwoordig van de jonkies zo ongeveer verwacht dat ze het team bij de hand nemen en dat ze al meteen een bepaalde constantheid in hun spel hebben, wat vrij onrealistisch is. Je krijgt dus pieken en dalen en dat maakt wekelijks presteren lastiger, helemaal bij Ajax en PSV waar de druk nu eenmaal hoger is. Spelers die net wat ouder zijn kunnen hiermee beter omgaan. En ik ben van mening dat we momenteel een tekort hebben aan de echte supertalenten, en als we ze wel hebben dan wordt er enorm aan getrokken door de grote buitenlandse clubs.
PS: Ik weet nog goed hoe de media schreven over Guardado in zijn PSV tijd, alsof hij een of andere opa was...hij was toen echter 29
[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 19-01-2018 16:32 ]
Verwijderd
Dat komt omdat je tegenwoordig ook als verdediger moet kunnen voetballen. laten we daar nu net op scouten. Alleen onze aanvallers zijn niet meer creatief, maar alleen snel of sterk.D-e-n schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:29:
[...]
Dat zijn wel vier verschillende types. Van de Beek en De Jong zijn in mijn ogen dus laatbloeiers, De Ligt is een verdediger. Kluivert is wel iemand die nu jong en snel opkomt
Het blijft ook typisch dat we juist wel weer veel gewilde verdedigers hebben. Denk aan de Vrij en van Dijk
Mjah... aanvallers moeten meeverdedigen, verdedigers moeten mee opkomen, doorschuiven en voetballend oplossingen vinden, middenvelders moeten inzakken, doorschuiven etc... in Nederland willen we totaalvoetbal spelen met veel te jonge spelers of ouder b-garnituur. In de eredivisie kom je er mee weg, in Europa ga je er keihard mee af.
Fout, in Nederland willen we geen totaalvoetbal spelen. In Nederland willen we ouderwets positievoetbal spelen.Han schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:07:
Mjah... aanvallers moeten meeverdedigen, verdedigers moeten mee opkomen, doorschuiven en voetballend oplossingen vinden, middenvelders moeten inzakken, doorschuiven etc... in Nederland willen we totaalvoetbal spelen met veel te jonge spelers of ouder b-garnituur. In de eredivisie kom je er mee weg, in Europa ga je er keihard mee af.
alles kan off-topic
In de Eredivisie:Baseman77 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:41:
Al hebben velen nog vorig seizoen in hun hoofd, toen talenten maar zelden speeltijd kregen onder Cocu, Dit seizoen is dat anders; Bergwijn is een basisspeler en Lammers, Gudmundsson, Mauro en Rosario worden regelmatig ingebracht. Dat mag meer zijn, maar ze worden in ieder geval serieus genomen en ze krijgen kansen van Cocu.
Lammers: 3x gespeeld, 102 minuten.
Gudmundsson: 4x gespeeld, 7 minuten.
Mauro: 3x gespeeld, 72 minuten.
Rosario: 6x gespeeld, 96 minuten.
Dit noem ik geen kans geven. Nou ja, in de JL ja, bij Jong PSV spelen ze wel veel. Zo'n Gudmundsson speelde vorig seizoen toch erg goed in de JL, scoorde 18x, en krijgt nog geen fatsoenlijke kans...
Zo, ik zie het hier nog niet voorbij komen. Maar Van Persie gaat maandag zijn contract tekenen bij Feyenoord. Bij Fener zijn ze nogal blij dat hij weg is, maar zo slecht deed hij het toch niet? Gemiddeld gezien was hij bij Fener per iedere 112 minuten betrokken bij een doelpunt/assist.
Denk dat ze meer verwacht hadden aangezien hij een top salaris kreegJST94 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:09:
Zo, ik zie het hier nog niet voorbij komen. Maar Van Persie gaat maandag zijn contract tekenen bij Feyenoord. Bij Fener zijn ze nogal blij dat hij weg is, maar zo slecht deed hij het toch niet? Gemiddeld gezien was hij bij Fener per iedere 112 minuten betrokken bij een doelpunt/assist.
Dat is precies hetzelfde. Alleen nu is de tactiek van Pep ineens het nieuwe totaalvoetbal. En ook daar wordt gewoon ouderwets positievoetbal gespeeld, zij het in een modern jasje.Ankona schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:13:
[...]
Fout, in Nederland willen we geen totaalvoetbal spelen. In Nederland willen we ouderwets positievoetbal spelen.
I don't have dreams, I have goals!!
Hij werd als absolute ster binnen gehaald, dat heeft hij niet laten zien. Tel daar zijn eigengereidheid en arrogantie bij op en je doet het daar niet goed.JST94 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:09:
Dus niet precies hetzelfde.Redondo1982 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:51:
Dat is precies hetzelfde. [...] zij het in een modern jasje.
[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 20-01-2018 08:42 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jawel, maar spelers zijn fitter en maken meer km. Hierdoor bestrijken ze een groter vlak van het veld. Tactisch gezien is het nog steeds positiespel, alleen de spelers zijn moderner geworden. In feite dus wel hetzelfde, alleen de uitvoering is directer, fitter en langer door de modernere spelers met veel inhoud.Gonadan schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:40:
[...]
Hij werd als absolute ster binnen gehaald, dat heeft hij niet laten zien. Tel daar zijn eigengereidheid en arrogantie bij op en je doet het daar niet goed.
[...]
Dus niet precies hetzelfde.
Maar ik zag je knipoog hoor
Ajax speelt in op een verwacht vertrek van Veltman komende zomer en schijnt de 20 jarige Nissen Kristensen van Midtjylland binnen gehengeld
Of ze zijn niet tevreden over Orejuela, dat kan natuurlijk ook.Han schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:49:
Ajax speelt in op een verwacht vertrek van Veltman komende zomer en schijnt de 20 jarige Nissen Kristensen van Midtjylland binnen gehengeld
5,5 miljoen, best wel een hoop geld. Kent iemand deze speler?Han schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:49:
Je hebt sowieso 2 backs nodigtoolkist schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:14:
[...]
Of ze zijn niet tevreden over Orejuela, dat kan natuurlijk ook.
In FM prima speler met 100 interlandshotymoty schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:19:
[...]
5,5 miljoen, best wel een hoop geld. Kent iemand deze speler?
Toch wel netjes hoor, dat vroeg inspelen op vertrekkende spelers in plaats van achteraf nog een paniekaankoop te moeten doen.
Lijkt me inderdaad de vervanger van Veltman.
Dit is ook wel een luxe-positie omdat Ajax het geld heeft om een speler alvast vooruit te halen en een half jaar op de bank/jong Ajax te stallen. Maar zeker bij dit soort jongere spelers is het wel goed dat ze er niet gelijk hoeven te staan, kijk naar Neres die vorig seizoen duidelijk moest wennen en door sommigen al als miskoop werd bestempeld en nu een van de meest productieve spelers van de eredivisie is.dutchgio schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:32:
Toch wel netjes hoor, dat vroeg inspelen op vertrekkende spelers in plaats van achteraf nog een paniekaankoop te moeten doen.
Luxe? Dat is hoe je als voetbalorganisatie in de top moet besturen, dat Ajax dat in het verleden niet heeft gedaan is meer een cruciaal manco geweest. Het bijzondere blijft wel dat nieuwe spelers bij Ajax relatief lang moeten wennen, zeker in tegenstelling tot Feyenoord, PSV en overige clubs.Sempy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:38:
[...]
Dit is ook wel een luxe-positie omdat Ajax het geld heeft om een speler alvast vooruit te halen en een half jaar op de bank/jong Ajax te stallen. Maar zeker bij dit soort jongere spelers is het wel goed dat ze er niet gelijk hoeven te staan, kijk naar Neres die vorig seizoen duidelijk moest wennen en door sommigen al als miskoop werd bestempeld en nu een van de meest productieve spelers van de eredivisie is.
Het hoeft natuurlijk niet maar het is de aanpak die Ajax prefereert. Nieuwe spelers dienen in het eerste jaar het Ajax systeem eigen maken, net als enkele basis voetbaltermen in de Nederlandse taal, puur een keuze die ook afhankelijk is van de leeftijd van de speler. De nieuwe linksback Tagliafico moet er direct staan in tegenstelling tot nieuwe spelers van onder de 21 jaar.
Maar het vroegtijdig in spelen op een vertrek bij Ajax is iets wat te mogelijk is geworden door de hervormingen welke in gang zijn gezet door Overmars. Niet alleen is de beslissingsbevoegdheid vereenvoudigd maar is ook geen toestemming meer nodig van de Raad van Bestuur. Deze lag in het verleden vaak dwars bij beoogde aankopen en verplichte het technische hart eerst te verkopen alvorens er gekocht mocht worden. Daardoor liep Ajax vaak achter de feiten aan, viste het vaak achter het net of hoorde vaak een verhoogde vraagprijs omdat ze zelf net goed hadden verkocht.
De huidige manier is veel logischer en Overmars heeft bewezen geen gekke aankopen te doen. Mede daardoor heeft hij, na de grote schoonmaak, groen licht gekregen van de algemeen directeur en de raad van commissarissen.
Maar het vroegtijdig in spelen op een vertrek bij Ajax is iets wat te mogelijk is geworden door de hervormingen welke in gang zijn gezet door Overmars. Niet alleen is de beslissingsbevoegdheid vereenvoudigd maar is ook geen toestemming meer nodig van de Raad van Bestuur. Deze lag in het verleden vaak dwars bij beoogde aankopen en verplichte het technische hart eerst te verkopen alvorens er gekocht mocht worden. Daardoor liep Ajax vaak achter de feiten aan, viste het vaak achter het net of hoorde vaak een verhoogde vraagprijs omdat ze zelf net goed hadden verkocht.
De huidige manier is veel logischer en Overmars heeft bewezen geen gekke aankopen te doen. Mede daardoor heeft hij, na de grote schoonmaak, groen licht gekregen van de algemeen directeur en de raad van commissarissen.
Je moet als club wel de reserves hebben om even op een mogelijk vertrek in te spelen en vooruit te kopen. Met Orejuela en Kristensen investeert Ajax ~8 miljoen (salaris niet meegerekend) om het mogelijk vertrek van Veltman op te vangen. Ik vind dat luxe, want afgezien van PSV is er denk ik geen club die dit kan doen zonder een financieel risico te lopen. Ook voor Bande is een miljoenendeal gesloten, met het oog op vertrek van huidige basisspelers.Napo schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:40:
Luxe? Dat is hoe je als voetbalorganisatie in de top moet besturen, dat Ajax dat in het verleden niet heeft gedaan is meer een cruciaal manco geweest. Het bijzondere blijft wel dat nieuwe spelers bij Ajax relatief lang moeten wennen, zeker in tegenstelling tot Feyenoord, PSV en overige clubs.
Het aankopen van Orejuela heeft niks met een eventueel vertrek van Veltman te maken. Orejuela (3,7 miljoen) is aangetrokken vanwege het vertrek van Tete (5 miljoen) en in mindere mate Riedewald (9 miljoen).
Dus van de 14 miljoen die Ajax voor de beide vertrokken verdedigers heeft ontvangen hebben ze slechts 8 miljoen uitgegeven. Tel daar de transfersom van 5,5 miljoen van Kristensen bij op en Ajax speelt quitte. Drie verdedigers voor de prijs van twee vertrokken verdedigers. Daar komt straks het transferbedrag van Veltman nog bij
Voor wat betreft de transfer van Bande, Ajax heeft na de transfer van Milik nog geen echte bedragen uitgegeven voor de nieuwe spitsen. Dolberg kostte 3,5 ton en Huntelaar was transfervrij. Ajax heeft het geld wel (klein)deels gebruikt voor het aantrekken van Neres maar Bande is sinds het vertrek van Milik de eerste spits waar Ajax zijn portomenee voor trekt.
Dus van de 14 miljoen die Ajax voor de beide vertrokken verdedigers heeft ontvangen hebben ze slechts 8 miljoen uitgegeven. Tel daar de transfersom van 5,5 miljoen van Kristensen bij op en Ajax speelt quitte. Drie verdedigers voor de prijs van twee vertrokken verdedigers. Daar komt straks het transferbedrag van Veltman nog bij
Voor wat betreft de transfer van Bande, Ajax heeft na de transfer van Milik nog geen echte bedragen uitgegeven voor de nieuwe spitsen. Dolberg kostte 3,5 ton en Huntelaar was transfervrij. Ajax heeft het geld wel (klein)deels gebruikt voor het aantrekken van Neres maar Bande is sinds het vertrek van Milik de eerste spits waar Ajax zijn portomenee voor trekt.
[ Voor 50% gewijzigd door Han op 20-01-2018 14:16 ]
Dit is toch van toepassing op iedere club waar een andere speelwijze wordt gehanteerd dan de club waar je vandaan komt?Han schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:57:
Het hoeft natuurlijk niet maar het is de aanpak die Ajax prefereert. Nieuwe spelers dienen in het eerste jaar het Ajax systeem eigen maken, net als enkele basis voetbaltermen in de Nederlandse taal, puur een keuze die ook afhankelijk is van de leeftijd van de speler. De nieuwe linksback Tagliafico moet er direct staan in tegenstelling tot nieuwe spelers van onder de 21 jaar.
Verder lijkt deze nieuwe jongen een prima aankoop. Goed ingespeeld op een (eventueel?) vertrek van Veltman. Wederom een jong talent uit het buitenland. Blijf het jammer vinden dat Feyenoord niet met dergelijke spelers aan komt zetten, ik snap best dat talenten als Lozano en Neres financieel onhaalbaar zijn, maar ze kosten niet allemaal zoveel geld..
[ Voor 22% gewijzigd door JST94 op 20-01-2018 14:25 ]
Euh, ja? Volgens mij wel maar aangezien ik het over Ajax heb haal ik het Ajax systeem aan. Snap jouw punt niet echt. Het enige bijzondere aan deze is dat Ajax hier ruim de tijd voor in ruimt door speeltijd te geven in Jong Ajax. Dat gebeurt bij andere clubs (bijna) niet. Daar belanden aanwinsten vrijwel direct in het eerste (basis of bank).JST94 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:23:
Dit is toch van toepassing op iedere club waar een andere speelwijze wordt gehanteerd dan de club waar je vandaan komt?
Gaat Veltman zeker bij de groenteboer verderop werken neem ik aan :-)Han schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:49:
Klaarblijkelijk is het Ajax systeem dus dermate complex dat eerst een jaar investeert dient te worden in Jong Ajax? Trek je dan als club simpelweg de verkeerde spelers aan die schijnbaar niet in je systeem past?Han schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:40:
[...]
Euh, ja? Volgens mij wel maar aangezien ik het over Ajax heb haal ik het Ajax systeem aan. Snap jouw punt niet echt. Het enige bijzondere aan deze is dat Ajax hier ruim de tijd voor in ruimt door speeltijd te geven in Jong Ajax. Dat gebeurt bij andere clubs (bijna) niet. Daar belanden aanwinsten vrijwel direct in het eerste (basis of bank).
Wellicht is een 1-3-3-3 wel iets, waarbij je met (F.) de Jong speelt als libero, de Ligt er voor en Veltman/Kristensen op rechts en Tagliafico op links.Napo schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:08:
[...]
nah, je kan ook gewon 3-4-3 spelen met 3 centrale verdedigers
Denk persoonlijk dat het per speler verschilt wat de exacte reden is. Sommige spelers hebben langer nodig om te wennen (m.i. daarmee niet direct een miskoop), anderen hebben in het eerste te veel spelers voor zich en imho wordt er soms ook simpelweg te lang gewacht. Een Frenkie de Jong bijvoorbeeld, snap niet waarom hij niet eerder meer minuten heeft gekregen.Napo schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:14:
[...]
Klaarblijkelijk is het Ajax systeem dus dermate complex dat eerst een jaar investeert dient te worden in Jong Ajax? Trek je dan als club simpelweg de verkeerde spelers aan die schijnbaar niet in je systeem past?
Edit: In het geval van Ajax is het de laatste 2-3 seizoenen ook zo dat er nauwelijks nog spelers verhuurd worden en waar dit wel het geval is het veelal gaat om spelers die geen toekomst meer hebben (de Sa, Ligeon, Dijks). Er worden bijna geen spelers (meer) verhuurd die tussen het jong en eerste in zitten. Zal er ook wel aan bijdragen dat spelers langer in jong spelen.
[ Voor 15% gewijzigd door BoB_HenK op 20-01-2018 15:35 ]
Nee, hij stopt met voetballen en wordt basisspeler bij GroningenHarribo schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:08:
Gaat Veltman zeker bij de groenteboer verderop werken neem ik aan :-)
Maar betekent die Deen dan dat Orejuela een miskoop blijkt? En die Zeefuik kan ook wel weg nu lijkt me.
Als Veltman weg gaat heb je toch twee backs over? Dat Zeefuik het niet aan kan is al zo klaar als een klontje.Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:10:
Maar betekent die Deen dan dat Orejuela een miskoop blijkt? En die Zeefuik kan ook wel weg nu lijkt me.
Ik was Veltman heel even vergetenVos schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:27:
[...]
Als Veltman weg gaat heb je toch twee backs over? Dat Zeefuik het niet aan kan is al zo klaar als een klontje.
Maar ik vind het voorbarig om die Zeefuik helemaal uit te vlakken. Orejuela is 3 jaar ouder, niet zo gek dat die verder is.
[ Voor 18% gewijzigd door LZ86 op 20-01-2018 16:47 ]
Waar baseer je dat op? Ik vind Zeefuik echt te licht voor het eerste. In Jong Ajax kan hij prima mee maar tot basisspeler doorgroeien zie ik niet gebeuren, vond hem in de wedstrijden waarin hij een kans kreeg niet overtuigend genoeg.Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:33:
Maar ik vind het voorbarig om die Zeefuik helemaal uit te vlakken. Orejuela is 3 jaar ouder, niet zo gek dat die verder is.
[ Voor 36% gewijzigd door Han op 20-01-2018 18:04 ]
Ik baseer dat op de Ajacieden op kantoor. Die vertellen me dat van de 4 potjes die Orejuela met jong heeft gespeeld er 3 echt zwaar beneden peil waren en dat Zeefuik veel constanter is.Han schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:00:
[...]
Waar baseer je dat op? Ik vind Zeefuik echt te licht voor het eerste. In Jong Ajax kan hij prima mee maar tot basisspeler doorgroeien zie ik niet gebeuren, vond hem in de wedstrijden waarin hij een kans kreeg niet overtuigend genoeg.
Ik geef meteen toe dat ik geen wedstrijden van jong-elftallen kijk, maar als de verstokte Ajacieden op kantoor t niets vinden, is het meestal ook niets.
Maar die Zeefuik is 18/19? En die speelt in jong dus beter dan de 23 jarige Orejuela. Voorspelt niet veel goeds. Niet alle aankopen kunnen een schot in de roos zijn.
Maar buiten dat, weer ED! Ben benieuwd naar Twente, die hebben best wel wat versterkingen binnen.
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 20-01-2018 18:25 ]
Zeefuik is veel te licht voor Ajax. Hij is ook geen specialist. Hij is een statische rechtsback, omdat hij van origine een CV is. Echter als CV is hij te beperkt en mist hij belangrijke eigenschappen, zoals lengte en voetballend inzicht.
Orejuala is een stuk beter, maar hij mist het zelfvertrouwen en ik vind hem angstig spelen. Ik heb het gevoel dat hij zenuwachtig is en gebukt gaat onder de enorme druk die bij Ajax komt kijken.
Orejuala is een stuk beter, maar hij mist het zelfvertrouwen en ik vind hem angstig spelen. Ik heb het gevoel dat hij zenuwachtig is en gebukt gaat onder de enorme druk die bij Ajax komt kijken.
Inderdaad!! Ik denk dan hoezo denk je dat je daar mee weg kan komen??Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:54:
Zo dan. Die schandalige overtreding van Matavz mag wel even 6+ wedstrijden worden. Wat een gek
Over tweede incident bij Dumfries:
"Over dat tweede, tsja... Hij grijpt in mijn ballen, maar het is ook moeilijk om er naast te grijpen..."
Zo morgen vliegtuig in uurtje of 10, mis de klassieker dus volledig
[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 21-01-2018 00:00 ]
Mag hopen dat ze beide flink worden geschorst, op de beelden is goed te zien dat het bewust gebeurt
Eigenlijk wel vreemd dat de scheids in de rust niet alsnog rood gegeven heeft. Neem aan dat hij toen wel doorkreeg wat hij gemist had. Te laat, maar beter iets te laat dan Vitesse de hele wedstrijd met 11 man laten spelen.
alles kan off-topic
Je hebt toch WiFi in het vliegtuig?Martinusz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:56:
Zo morgen vliegtuig in uurtje of 10, mis de klassieker dus volledig
Hoe compleet idioot moet je dan zijn, honderden camera’s om het veld en dan ongeveer voor de dugout <bam>... en dan ziet noch de scheids, noch een grens, noch de 4e man iets?Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:54:
Zo dan. Die schandalige overtreding van Matavz mag wel even 6+ wedstrijden worden. Wat een gek
En inderdaad, videobeeld in de rust leidt vaak tot compenserend fluitgedrag (wel/niet gegeven pingels, hoe vaak zien we dat niet?) maar dit kan procedureel niet?
Als zo’n speler (want spits) nog scoort na zo’n niet gegeven rood, mag je wat mij betreft het doelpunt annuleren, achteraf.Ankona schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:16:
Eigenlijk wel vreemd dat de scheids in de rust niet alsnog rood gegeven heeft. Neem aan dat hij toen wel doorkreeg wat hij gemist had. Te laat, maar beter iets te laat dan Vitesse de hele wedstrijd met 11 man laten spelen.
Smerig, minimaal 5 wedstrijden schorsing met een voorwaardelijke 5 erbij.
Gynnad schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:05:
Mag hopen dat ze beide flink worden geschorst, op de beelden is goed te zien dat het bewust gebeurt
Matavz en Matavz bedoel je, neem ik aan?
[ Voor 26% gewijzigd door Ramzzz op 21-01-2018 09:11 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Weinig vertrouwen in een resultaat vandaag. Maar wie weet is Ten Hag nog een btje zoekende. Feyenoord heeft nagenoeg alle spelers beschikbaar, dus geen excuses meer. Gewoon die paar kleine kansen afmaken en met 3 punten naar huis. 1 - 2 dan toch maar 
*Droomt verder*
*Droomt verder*
Ik bedoel Matavz voor de elleboog stoot en Miazga voor het knijpen in de edelen delen:
Zie https://twitter.com/FOXSportsnl/status/954837291083722759 hij reageert op de laatste incident zelf wel mooi
Zo dan, ik heb gisterenavond niets gezien, maar zie nu de beelden van de elleboog van Matavz. Bizar dit. Als je nou in een gevecht om de bal bent, of samen springt om te koppen, dan kan je soms nog enigszins wegkomen met het argument dat je je armen ergens moet laten en het allemaal niet bewust ging. Maar dit? Is hier iets aan voorafgegaan dat ik (ook) gemist heb?
Dat de arbitrage het ontging vind ik niet vreemd. Was een vreemde actie op een vreemde plek. Alleen de vierde man leek wel in die richting te kijken. Punt is alleen dat tegenwoordig zat mensen op hun telefoon de herhaling wel kunnen bekijken. Dus iedereen rond het veld weet wat er gebeurd is alleen de arbitrage lijkt er niets mee te kunnen doen. Waarom heeft de vierde man niet op zijn minst de beelden van Fox onder zijn ogen? (hoewel je ook weer niet de schijn wil krijgen dat de regisseur van Fox in zo'n situatie nog meer selectief beelden/herhalingen selecteert)Ramzzz schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:54:
[...]
Hoe compleet idioot moet je dan zijn, honderden camera’s om het veld en dan ongeveer voor de dugout <bam>... en dan ziet noch de scheids, noch een grens, noch de 4e man iets?
En inderdaad, videobeeld in de rust leidt vaak tot compenserend fluitgedrag (wel/niet gegeven pingels, hoe vaak zien we dat niet?) maar dit kan procedureel niet?
alles kan off-topic
Ik zie het wel gebeuren. Ajax komt helemaal niet zo goed uit de winterstop als iedereen verwacht en Feyenoord juist wel. Dan verbaast Ten Hag vriend en vijand met een onbegrijpelijke wissel en wint Feyenoord. Het vertrouwen is meteen weg en de shit binnen Ajax compleet.Lekkerboeie86 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:16:
Weinig vertrouwen in een resultaat vandaag. Maar wie weet is Ten Hag nog een btje zoekende. Feyenoord heeft nagenoeg alle spelers beschikbaar, dus geen excuses meer. Gewoon die paar kleine kansen afmaken en met 3 punten naar huis. 1 - 2 dan toch maar
*Droomt verder*
offtopic:
Zo, heb ik me ook vast ingedekt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Feyenoord wint bijna nooit in de Arena, dus ik zie ze het vandaag ook niet doen. Zou mooi zijn als het ze wel eens lukt, maar heb er een hard hoofd in.
Ik gok heel simpel. Feyenoord eerste 10 minuten een doelpunt. En dan Ajax nog eerste helft gelijk en in de tweede helft 2-1 en misschien 3-1. Dat is van de laatste 5 wedstrijden 3 keer gebeurd.
Voor de winterstop weinig van Sparta gezien, maar ze spelen lekker fel en vlot. Nu terecht met 2-1 voor tegen Excelsior.
En dan volgende week tegen Utrecht ook puntverlies, is de toon voor Ten Hag meteen gezet.Gonadan schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:51:
[...]
Ik zie het wel gebeuren. Ajax komt helemaal niet zo goed uit de winterstop als iedereen verwacht en Feyenoord juist wel. Dan verbaast Ten Hag vriend en vijand met een onbegrijpelijke wissel en wint Feyenoord. Het vertrouwen is meteen weg en de shit binnen Ajax compleet.
offtopic:
Dat van die wissels zie ik meer als een onzekerheid van Keizer, Ten Hag moet dat beter kunnen aanvoelen.
Ik heb er wel vertrouwen in.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!